(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 29  آبان 1392 - شماره 20644

حدیث دشت عشق
ایران،عمان، عربستان، قطر، بحرین، امارات، ازبکستان و کویت مسافر استرالیا شدند
صعود مقتدرانه ایران در روز تلخ بیروت
اخبار کوتاه از فوتبال
همه چیز به نشست یکشنبه آینده موکول شد
احتمال تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک
قطعی شدن 4 سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا
شکست قهرمان آسیا مقابل قهرمان آمریکای جنوبی
ولاسکو: درس خوبی برای دیدارهای بعد گرفتیم
کوتاه از ایران
خواندنی از ورزش ایران
   


به ياد سردار شهيد «محسن حاج بابا» شهيدي با دو مزار
سال ۳۶ در یکی از خانه‌های محله نیروی هوایی تهران، خانواده حاج‌بابا صاحب فرزندی شدند که نامش را محسن گذاشتند.
زمانی که به خدمت سربازی رفت و بعد از پیام امام خمینی(ره) درخصوص فرار سربازها از پادگان‌ها، جزو اولین سربازانی بود که از خدمت فرار کرد. بعد هم رفت خیابان ایران و به خدمت امام خمینی(ره) رسید. در همان سال (۵۷) محسن کسی بود که در اسلحه‌خانه نیروی هوایی در پیروزی را شکست و اسلحه‌های آنجا را به دست مردم داد و به بیرون از پادگان منتقل کردند.
در سال ۵۸ در میان ۴۰۰ نفر داوطلب پزشکی نفر چهارم شد اما به پدرش گفت: پدرجان من می‌خواهم پاسدار شوم. پزشکی را هم دوست دارم اما می‌خواهم پاسدار سپاه پاسداران شوم. محسن جزو دانشجویان پیرو خط امام هم بود و بعد اینکه از لانه جاسوسی آمد به سمت پادگان امام حسین(ع) رفت و در آنجا نیز با لباس سبز به جمع عاشوراییان سپاه پیوست.
رفت اصلاح و‌تر و تمیز شد و آمد. قرار بود بعد از جلسه و شناسایی برود خواستگاری. گفت من با بچه‌ها می‌روم شناسایی آخر را انجام دهم. می‌خواهم ببینم خودم تحمل و توان دارم که در منطقه حرکت کنم و عملیات صورت گیرد، بعد نیروها و بچه‌های مردم را بفرستم.
احمد بیابانی هم همراهش بود و در ماشین به همراه شهید شوندی، سه نفری در٢٢ ارديبهشت سال ١٣٦١پر کشیده بودند.
گلوله توپ به ماشینشان برخورد کرده بود و هر سه نفر تکه‌تکه و سوخته شده بودند.
چند روز بعد تکه‌ای از بدنش را از داخل ماشین جمع کرده بودند که در کنار روستای عظیمیه به خاک سپردند و این شد که حاج‌بابا هم در تهران قبر دارد و هم در غرب. محسن برای همیشه در غرب ماندنی شد!

 


سرویس ورزشی-
تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی چهار بر یک برابر لبنان به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا در استرالیا صعود کرد.
تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین دیدار مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا از ساعت 19 در بیروت و در ورزشگاه خالی از تماشاگر میهمان لبنان بود که این دیدار با برتری 4 بر یک تیم کشورمان خاتمه یافت. امیرحسین صادقی(39)، اشکان دژاگه(51)، جواد نکونام(55- پنالتی) و رضا قوچان‌نژاد(65) برای ایران و محمد حیدر(79) برای لبنان گلزنی کردند.
بازی تحت تاثیر انفجارهای خونین لبنان، زمین ناهموار و بازی خشن میزبان قرار داشت و جدال‌های میانه میدان بخش عمده این دیدار در نیمه نخست را تشکیل می‌داد. با وجود آنکه موقعیت زیادی در نیمه نخست خلق نشد اما این نیمه گل داشت و ضربه کرنر دژاگه در دقیقه 39 را صادقی به گل تبدیل کرد. حملات دو تیم در ادامه نتیجه نداشت تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر ایران خاتمه یابد.
نیمه دوم بازی برخلاف نیمه اول با برتری مطلق ایران آغاز شد. بعد از کارت زردی که حقیقی دریافت کرد و در دقیقه 51 قوچان نژاد با مهارت تمام، مدافعان لبنان را سردرگم کرده و توپ را به دژاگه رساند تا او گل دوم ایران را به ثمر برساند اما این پایان کار نبود، لحظاتی بعد خطا روی شجاعی سبب شد داور چینی نقطه پنالتی را نشان دهد و نکونام در دقیقه 55 گل سوم را به ثمر رساند. اشتهای ایران برای گلزنی باز هم ادامه داشت و موقعیت‌های دیگری برای گلزنی خلق شد. دقیقه 65 پاس شجاعی به قوچان نژاد رسید و این بازیکن باز هم با استفاده از هوش خود، توپ را از مقابل سه مدافع و دروازه بان لبنان عبور داد و گل چهارم را به ثمر رساند. لبنان که در نیمه دوم یک موقعیت جدی هم ایجاد نکرده بود در دقیقه 79 به گل رسید، محمد حیدر از زاویه بسته و در مقابل بیت‌آشور و داوری توپ را وارد دروازه ایران کرد. حملات دقایق پایانی ایران نتیجه نداشت تا در نهایت بازی با همان نتیجه 4 بر یک خاتمه یابد.
با این نتیجه ایران 13 امتیازی شد و علاوه بر ماندن در صدر جدول صعودش به جام ملت‌های آسیا در سال 2015 هم قطعی شد تا بعد از گذراندن یک روز پر استرس ناشی از بمب‌گذاری در بیروت شاگردان کی‌روش مقتدرانه راهی استرالیا شوند.در دیگر بازی این گروه دو تیم کویت و تایلند به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه سه بر یک به سود تیم کویت تمام شد تا کویتی‌ها هم در فاصله یک بازی مانده تا پایان مرحله مقدماتی به مرحله نهایی جام ملت‌ها راه یابند. با این نتایج دیدار 14 اسفند تیم‌های ایران و کویت، به یک مسابقه تشریفاتی تبدیل شد.
ترکیب تیم ملی ایران: دانیال داوری، سید جلال حسینی (63- مازیار زارع)، حسین ماهینی، امیرحسین صادقی، مهرداد بیت‌آشور، رضا حقیقی (محمد نوری)، جواد نکونام، اشکان دژاگه (72- قاسم حدادی‌فر)، علیرضا جهانبخش، مسعود شجاعی و رضا قوچان‌‌نژاد
نتایج کامل انتخابی جام ملت‌های آسیا
اما دیروز رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا با برگزاری چند دیدار در گروه‌های مختلف پیگیری شد که طی آن تیم‌های عمان، عربستان، قطر، بحرین، امارات و ازبکستان با برتری مقابل حریفان خود به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کردند.

 


اظهار نظر عجیب رویانیان درباره بازی پرسپولیس و میلان
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در اقدامی عجیب و جالب توجه از تصمیمش برای دعوت از علی کریمی برای حضور در دیدار پرسپولیس و میلان خبر داد. او همچنین گفت که اشکالی ندارد که محسن قهرمانی این بازی را سوت بزند!چرا که این بازی یک بحث ملی و زیباست و نمی‌خواهیم با این بحث‌ها زشتش کنیم. این تصمیم کمیته داوران است که چه کسی را انتخاب کند.محمد رویانیان با بیان اینکه کریمی یک پرسپولیسی است و ما او را برای این دیدار دعوت می‌کنیم گفت:اختلاف نظر ما در این مورد ملاک نیست.وی همچنین درباره هزینه‌های انجام این دیدار گفت: تمام هزینه‌های این دیدار که شامل بلیت رفت و برگشت تیم میلان و پول‌هایی که باید به عنوان خیریه پرداخت شود و سایر موارد در مجموع حدود 200 هزار یورو شده است.
مذاکره پرسپوليس با حاتمي
باشگاه پرسپوليس پس از ناکامي در جذب رضا نوروزي مذاکره با مهاجم پيشين استقلال را آغاز کرد.پرسپوليسي‌ها براي تقويت خود در خط حمله با فرزاد حاتمي مهاجم پيشين تيم‌هاي فولاد و استقلال وارد مذاکره شدند.پس از اينکه حضور رضا نوروزي در پرسپوليس منتفي شد و باشگاه نفت تهران اعلام کرد اين بازيکن را به هيچ تيمي نمي‌دهد، مسئولان پرسپوليس سراغ گزينه‌هاي ديگري رفتند که يکي از آنها فرزاد حاتمي است.
قنبرپور سرمربی جدید تیم نوجوانان
پس ازجلسه کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال اعضای کادر فنی تیم ملی زیر16 سال مشخص شدند. بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال مصطفی قنبرپور به عنوان سرمربی، نادرعزت اللهی و رسول دانشجو به عنوان مربیان تیم ملی، محمد یحیوی به عنوان مربی دروازه‌بانان و قیطاسی به عنوان مربی بدنساز به سرپرستی شهامت عباسی کارشان را در اولین اردوی این تیم در اوایل آذرماه شروع خواهند کرد.همچنین سرمربی تیم ملی زیر16 سال تقویم زمان بندی اردوهای داخلی و خارجی‌اش (کشورهای ایتالیا، مالزی و روسیه) را تا رقابتهای تایلند ارائه کرد تا پس از بررسی‌های لازم درباره آنها تصمیم‌گیری شود.
پیروزی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران برابر روسیه
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که پس از درخشش در رقابتهای جام جهانی به مسابقات بین قاره‌ای دعوت شد، دیروز در نخستین بازی به مصاف تیم ملی روسیه رفت و موفق شد با نتیجه 5 بر 4 این تیم اروپایی را از پیش‌رو بردارد.
مدافع ملوان به فولاد پیوست
مدافع سابق تیم فوتبال ملوان به فولاد خوزستان پیوست.سعید سالارزاده، مدافع سابق ملوان امروز با باشگاه فولادخوستان به توافق رسید و قرارداد بست. او قرار است برای یک نیم‌فصل در جمع سرخ‌پوشان خوزستانی باشد.پیش از این نیز سوشا مکانی، غلامرضا رضایی و پادووانی با باشگاه فولادخوزستان قرارداد همکاری بسته بودند.
مخالفت سازمان لیگ با درخواست استقلال
کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران با درخواست استقلال در خصوص تعویق مسابقه معوقه این تیم با ملوان در تاریخ 3 آذر 92 موافقت نکرد.
محرومیت یک جلسه‌ای ابراهیم‌زاده
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای خود را در خصوص تیم‌های مختلف صادر کرد که بر این اساس منصور ابراهیم‌زاده سرمربی تیم راه‌آهن یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد.ابراهیم‌زاده در دیدار دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و راه‌آهن تخلفاتی نسبت به داور مسابقه مرتکب شده است.
نامه ذوب‌آهن به استقلال
باشگاه ذوب‌آهن با ارسال نامه‌ای به باشگاه استقلال خواهان جذب و انتقال محمد قاضی به این باشگاه اصفهانی شد.
قهر احمدزاده و تعطیلی تمرینات گهر
سرپرست گهر از تعطیلی تمرین‎ها و رفتن کادرفنی و بازیکنان این تیم بعد از بازی با فولاد یزد خبر داد!وی افزود: در قرارداد بازیکنان قید شده تا هفته دهم باید 40 درصد پرداخت شود اما هنوز یک درصد هم پرداخت نشده است. هیچ توجیهی برای این کار نداریم و حق با کادرفنی و بازیکنان است.
سنجری سرمربی شهرداری بندرعباس شد
احمد سنجری که سابقه لیگ برتری کردن مس سرچشمه را در کارنامه دارد ظهردیروز پس از برگزاری جلسات هیئت مدیره باشگاه شهرداری بندرعباس به عنوان سرمربی جدید تیم شهرداری بندرعباس انتخاب و معرفی شد.
دروازه‌بان پرسپولیس در راه نفت
رضا محمدی دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس با توجه به حضور 4 دروازه‌بان در جمع سرخپوشان از این تیم جدا شد.محمدی با مسئولان نفت وارد مذاکره شده و به توافقات اولیه نیز برای عقد قرارداد رسیده است.

 


دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت که نشست اعضای هیات اجرای این کمیته برای بررسی زمان برگزاری مجمع انتخاباتی و تعویق احتمالی آن یکشنبه آینده برگزار خواهد شد. این در حالی است که پیش از این گفته شده بود این نشست امروزبرگزار خواهد شد.
هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح دیروز در محل این کمیته تشکیل جلسه داد. طی این نشست که در غیاب علی کفاشیان و رباب شهریان برگزار شد، نامه سازمان بازرسی کل کشور که در آن با اشاره به ابهامات و شبهات مطرح شده توسط محمود خسروی وفا خواستار تعویق انتخابات شده بود، مورد بررسی قرار گرفت اما در مورد زمان برگزاری مجمع انتخاباتی و تغییر آن که قرار بود یکی از محورهای اصلی باشد، هیچ تصمیمی گرفته نشد. در پایان نشست صبح دیروز هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اعلام شده که در نشست آتی در مورد زمان انتخابات تصمیم‌گیری خواهد شد.بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک در همین خصوص گفت: نشست آتی هیات اجرایی که در آن موضوع زمان انتخابات هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت، یکشنبه آینده برگزار می‌شود.
همچنین محمود خسروی وفا عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک دیروز درباره تاریخ برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک و نحوه آن، تصریح کرد: تاریخ انتخابات در جلسه بعدی هیات اجرایی مشخص می‌شود ضمن اینکه ما اصلا منتظر نظر وزیر ورزش و جوانان نیستیم. هیات اجرایی مستقل است و خودش تصمیم می‌گیرد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا زمان انتخابات کمیته ملی المپیک تغییر می‌کند؟ یادآور شد: ناخودآگاه تاکنون کسی برای ثبت‌نام مراجعه نکرده است. دو نفر هم از مجمع استعفا داده‌اند. شواهد نشان می‌دهد که انتخابات کمیته ملی المپیک به تعویق می‌افتد. پیش از این، 25 آذر ماه برای برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک تعیین شده بود.
باز هم کسی برای انتخابات کمیته ثبت‌نام نکرد
در پایان روز چهارم از ثبت‌نام انتخابات کمیته ملی المپیک کامبوزیا به عنوان نهمین فرد فرم لازم را گرفت.
روز چهارم از ثبت‌نام مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک، کامبوزیا رئیس فدراسیون شطرنج فرم نهم را برای این انتخابات گرفت البته در پایان این روز هم کسی ثبت‌نام نکرد.ثبت‌نام از کاندیداها از شنبه آغاز شده و به مدت 10 روز کاری ادامه خواهد داشت.پیش از این باقرزاده (رئیس فدراسیون شمشیربازی)، مهدی هاشمی (رئیس فدراسیون تیراندازی)، علی کفاشیان (رئیس فدراسیون فوتبال)، شاهرخ شهنازی (رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک)، زارع‌پور (رئیس فدراسیون تنیس روی میز)، شایسته (رئیس فدراسیون تنیس)،‌ علی‌پور (رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی) و مصطفی هاشمی طبا (عضو هیئت رئیسه فدراسیون ژیمناستیک) فرم‌های مربوط به انتخابات را گرفته بودند.

 


رئیس سازمان لیگ فوتبال از کسب 908 امتیاز توسط فوتبال ایران و قطعی شدن 4 سهمیه باشگاه‌های کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.
مهدی تاج ضمن بیان مطلب فوق گفت: طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا ژاپن با 935 امتیاز، ایران با 908 امتیاز، کره‌جنوبی با 887 امتیاز، عربستان با 869 امتیاز، قطر با 848 امتیاز، امارات با 847 امتیاز، چین با 843 امتیاز، استرالیا با 804 امتیاز، ازبکستان با 693 امتیاز و تایلند با 601 امتیاز رده‌های اول تا دهم را به خود اختصاص دادند.
رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه بحرین،‌ سنگاپور، عراق و کویت امتیازهای کمتری کسب و در رد‌‌ه‌های بعدی قرار گرفتند، ادامه داد: در گذشته فوتبال ایران در رده پنجم آسیا و سوم غرب آسیا قرار داشت و ما اکنون در رده نخست غرب آسیا قرار گرفتیم و عربستان، امارات، قطر و اربکستان در رده‌های بعد از ایران ایستاده‌اند.وی با اشاره به اینکه ژاپن در شرق آسیا، اول است، تاکید کرد: فوتبال ایران در مجموع در رده دوم قرار داریم که این بی‌سابقه‌ترین عملکرد ایران در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. این موضوع نشان می‌دهد در مجموع ورزشگاه‌ها و شرایط دیگر در رده دوم آسیا هستیم.
وی همچنین در خصوص تعداد سهمیه کشورها در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: ژاپن، ایران، کره‌جنوبی و عربستان 4 سهمیه مستقیم بدست آورده‌اند، امارات و چین 3+1، قطر و استرالیا 2+2، ازبکستان 1+2 و تایلند 2 سهمیه در این جام کسب کرده‌اند.

 


تیم والیبال ایران در آغاز رقابتهای جام قهرمانان قاره‌ها که در کیوتوی ژاپن در حال برگزاری است مقابل تیم پرقدرت برزیل شکست خورد. نمایش مردان «خولیو ولاسکو» در این دیدار نوید بازی‌های بهتری را در ادامه مسابقات داد.
تیم ایران در این بازی با نتیجه 3 بر یک مقابل قهرمان آمریکای جنوبی تن به شکست داد.تیم ایران با ترکیب اصلی سعید معروف، محمد موسوی، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، عادل غلامی و امیر غفور به میدان رفت. برزیلی‌ها هم با ترکیب برونو رزنده، والاس د سوزا، دوس سانتوس جونیور، سانتوس لوکارلی، لوکاس ساتکامپ و آلمیدا بورگس در زمین حضور داشتند.
ایران ست نخست این مسابقه را با نتیجه 25 بر 16 شکست خورد. ضعف در دفاع روی تور و سرویس های خوب برزیلی‌ها باعث برتری زردپوشان در ست نخست شد. پاس‌های سرعتی برزیلی‌ها در این ست امتیازات فراوانی برای این تیم به همراه داشت. ضمن اینکه به نظر می‌رسید بازیکنان ایران تحت تاثیر نام پرآوازه برزیل قرار داشتند. بازیکنان ایران در این ست در دریافت‌ها ضعیف عمل کردند و نشانی از تیم ایران در رقابتهای لیگ جهانی نبود.
در ست دوم بازیکنان ایران آغاز خوبی داشتند و تا امتیاز 12 رقابت پایاپایی با برزیلی‌ها داشتند اما پس از آن به دلیل اشتباهات مکرر در دریافت و حمله، بازی را واگذار کردند. در واقع در حالی که به نظر می‌رسید ایران در ست دوم تا پایان، رقابت نزدیکی با برزیل داشته باشد در نهایت با نتیجه 25 بر 17 شکست خورد.
در ست سوم، ایران نسبت به دو ست قبل نمایش قابل قبول‌تری ارائه کرد. دفاع‌های خوب روی تور، نواختن سرویس‌های دقیق‌تر و دریافت‌های کم نقص‌تر باعث شد تا ایران این ست را با نتیجه 27 بر 25 به برتری برسد.
در ست چهارم ایرن دوباره نمایشی درخور توجه از خود نشان داد. اگر اشتباهات و کم تجربگی بازیکنان ایران نبود این ست هم باید با برتری ملی پوشان ایران به پایان می‌رسید اما همین عامل سبب شد تا در ستی که ابتکار عمل در دست مردان ولاسکو بود با نتیجه 25 بر 23 شکست بخورند و فرصت خلق شگفتی از دست برود.
ایران در ادامه این رقابتها ساعت 6:40 امروز به مصاف ایتالیارفت. ایتالیا در دیدار نخست خود موفق شد با نتیجه 3‌بر یک از سد روسیه، قهرمان المپیک و لیگ جهانی بگذرد.
ولاسکو: برزیل به ما یاد داد
چطور خوب بازی کنیم
سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از قبول شکست مقابل برزیل گفت: درس‌های زیادی را از حریف برای آینده آموختیم. در واقع برزیلی ‌ها به تیم ما نشان دادند که چگونه خوب بازی کنند.
خولیو ولاسکو در کنفرانس خبری بعد از بازی با برزیل اظهار کرد: باید به تیم برزیل برای بازی خوب تبریک بگویم. در بسیاری از زمان‌های این مسابقه برزیلی ‌ها به تیم ما نشان دادند که چگونه خوب بازی کنند. به هر حال بازی در سطح بالا مقابل چنین تیمی آسان نیست. من به بازیکنانم گفتم هیچ کس را سورپرایز نمی کنیم. برزیل با تاکتیک بسیار خوبی بازی می‌کند و سیستم متفاوتی در حمله دارد.وی افزود: سیستم آنها حملات تیم ایران را هم تحت تاثیر قرار می‌داد. ما زمانی که مناسب نبود حمله می‌کردیم. بازیکنان ما از این موضوع خیلی آسیب دیدند. البته این موضوع فقط تاکتیکی نیست بلکه بیشتر به مسایل ذهنی مربوط می‌شود. در بخش دوم بازی عملکرد بهتری در توپ‌های برگشتی داشتیم و با تمرکز بیشتری کار کردیم و قدری در حمله متفاوت بودیم. من فکر می‌کنم در این مسابقه درس‌های زیادی را برای آینده آموختیم. ما در این مسابقات می‌توانیم یاد بگیریم چگونه وقتی حریف خوب بازی می کند تحت فشار بازی کنیم.

 


یک میلیون جوان تحت پوشش کمیته امداد
ایلام- ایرنا: معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: یک میلیون نفر از جمعیت و مددجویان زیر پوشش خدمات حمایتی این نهاد را جوانان تشکیل می‌دهند.
«اکبر میرشکار» افزود: 110 هزار نفر از این افراد را دانشجویان و 600 هزار نفر دیگر را دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل داده‌اند.
وی گفت: 450 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت شهریه یا کمک‌هزینه تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموزان به کمیته امداد کشور اختصاص یافته در حالی که نیاز واقعی این نهاد یک هزار میلیارد ریال است. وی تصریح کرد: از مجموع 110 هزار دانشجوی مددجوی این نهاد، یک‌هزار و 400 نفر را دانشجویان نخبه دانشگاه‌های روزانه تشکیل می‌دهند.
سؤال از وزیر کشور
کرمانشاه- فارس: نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب وگیلان غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور برای بررسی مشکلات مردم در مرز پرویزخان به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌آید. فتح‌الله حسینی افزود: نارضایتی مردم از وضعیت این بازارچه موجب ایجاد موجی از شکایت‌ها شده است و وضعیت کنونی بازارچه پرویزخان در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.وی طرح سؤال خویش از وزیر کشور را در خصوص عملکرد مرزبانی عنوان و تصریح کرد: مرزبانی در این بازارچه برخورد مناسبی با کوله‌بران و رانندگان ندارد.
تشییع پیکر شهید
کرمان- باشگاه خبرنگاران جوان: پیکر شهید سیدفخرالدین هاشمی بر روی دستان مردم متدین زرند تشییع و در گلزار این شهرستان به خاک سپرده شد.این شهید عضو نیروی انتظامی بود که در جریان درگیری مسلحانه با اشرار و قاچاقچیان در منطقه رودبار به شهادت رسید.
خاکسپاری شهید گمنام
کرج- فارس: دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس توسط مردم کمالشهر کرج تشییع و در پارک آزادگان این شهرستان به خاک سپرده شدند.
تحویل 48 واگن
اراک- خبرنگار کیهان: 48 دستگاه واگن پارس لبه بلند 6 محوره ساخت شرکت واگن پارس اراک به ناوگان ریلی کشور پیوست. مدیر عامل شرکت واگن پارس اراک افزود: هر یک از این واگن‌ها دارای 30 تن وزن 19 متر و 19 سانتی‌متر طول و بار محوری 22 تن و 500 کیلوگرم است.
وی گفت: با تحویل این واگن‌ها یک میلیون و 500 هزار کیلوگرم به ظرفیت حمل و نقل ریلی کشور افزوده می‌شود.
تیرآهن نامرغوب
بندر امام خمینی- فارس: رئیس اداره استاندارد شهرستان بندر امام از عدم ورود بیش از 992 هزار کیلوگرم تیرآهن غیراستاندارد به کشور توسط این اداره خبر داد و گفت: این محموله به ارزش 469 هزار و 90 یورو و ارزش ریالی آن 15 میلیارد و 820 میلیون و 71 هزار و 450 ریال تعیین شده است.
محمدرضا ماندگار تصریح کرد: در صورتی که محموله‌ای غیراستاندارد و نامرغوب شناخته شود، ارجاع داده می‌شود.
مشکلات مدارس هوشمند
مشهد- فارس کارشناس مسئول مطالعات شهر هوشمند گفت: هنوز زیرساخت‌های مدارس هوشمند از لحاظ اقتصادی و فرهنگی برای اولیای دانش‌آموزان فراهم نیست. رقیه حاجی‌زاده افزود: تجهیز و فرهنگ‌سازی مدارس هوشمند در سیستم آموزش و پرورش در حد یک شعار مانده و صرفاً به خرید سخت‌افزار اکتفا شده است.طوسی گفت: اگر اشکالی سخت‌افزاری در مدارس هوشمند به وجود آید؛ به دلیل آن که معلم به‌عنوان یک متخصص فناوری، دانش لازم را نداشته کلاس درس تعطیل می‌شود.طوسی افزود: طرح مدارس هوشمند در آموزش و پرورش و فرهنگ جامعه ما هنوز جا نیفتاده و برای اکثر خانواده‌ها از لحاظ اقتصادی هزینه دارد و در توان همه خانواده‌ها نیست.

 


* طی حکمی ازسوی محمود گودرزی وزیر وزارت ورزش و جوانان ، ‌شهاب جهانیان به عنوان مشاور اجرایی وزیر ورزش و جوانان منصوب شد. جهانیان پیش از این در هیئت مدیره باشگاههای ملوان بندرانزلی و گهر دورود هم عضویت داشته است.
* امیررضا خادم در نامه‌ای به رئیس کمیته ملی المپیک درخواست کرده تا شرایط عضویتش در مجمع را از طریق کمیسیون‌های مرتبط و یا معرفی به عنوان یکی از برگزیدگان هیئت اجرایی فراهم کنند تا بتواند در انتخابات کمیته شرکت کند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10