(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 30 آبان 1392 - شماره 20645

حوادث کوتاه از کشور
وزیر آموزش و پرورش: مدیران غیرهمسو را تغییر می‌دهم
سردار احمدی مقدم: عزت واقعی در قطع امیداز غیر خداست
برف و باران در 25 استان کشور
در پی ترکیدگی لوله انتقال نفت اتفاق افتاد
ورود صدها هزار لیتر نفت به عرصه‌های طبیعی فارس
یک مسئول در وزارت بهداشت: توزیع شیر در مدارس از 70 به 25 نوبت کاهش یافت
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر: طرح زوج و فرد از درب منازل پایمالی حقوق شهروندان است
احکام متهمان تخلف 35 میلیارد تومانی شرکت نفت صادر شد
آزمون کانون وکلای دادگستری فردا برگزار می‌شود
معاون جهاد کشاورزی اعلام کرد
اختصاص 7 هزار میلیارد ریال برای خرید ادوات کشاورزی
تریلی، مینی‌بوس را چپ و فرار کرد
اختیاری شدن حجاب زنان پلیس اندونزی
خریدار گرانترین تابلوی دنیا
تعطیلی پایتخت و 10 استان عراق
   


زمین در بندرعباس لرزید
بندرعباس - ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استان هرمزگان گفت: زمین لرزه 3/4 ریشتری روز چهارشنبه بندرعباس هیچ‌گونه خسارت مالی و جانی نداشته است.
حسین رنجبر، افزود: کانون این زمین لرزه ارتفاعات کوه گنو بود لیکن لرزش آن در مناطق ایسین و سرخون این استان بیشتر احساس شد.
به گفته وی هم‌اینک نهادهای امدادی و نیروهای امدادگر هرمزگان برای مقابله با حوادث احتمالی در آمادگی کامل هستند.
افشای راز جنایت در امیرکلا
بابل - خبرنگار کیهان: فرماندهی نیروی انتظامی بابل از راز قتل زن و شوهر سالمند در این شهرستان پرده برداشت.
پیرزن و پیرمرد امیر کلایی چندی پیش در منزل خود با ضربات چاقو به قتل رسیدند در تحقیقات پلیسی فردی به هویت «ع.ع» به اتهام ارتکاب این جنایت بازداشت شد و به بزه انتسابی با همدستی فرد دیگر اعتراف کرد هر دو متهم دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.
مسمومیت ناشی از منوکسید کربن
نشست گاز منوکسید کربن از بخاری گازی در یک حسینیه در شهرستان بابل موجب مسمومیت 13 تن از عزاداران شد. 2 تن از عزاداران به دلیل شدت مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.
کشف مواد مخدر شیشه
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خمینی‌شهر اصفهان گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان یک نفر مجرم حرفه‌ای و توزیع‌کننده مواد مخدر صنعتی دستگیر و مقدار یک کیلو و 930 گرم شیشه کشف شد.
سرهنگ خسرو احمدی افزود: در همین ارتباط متهم دستگیر، و همراه با مواد مخدر مکشوفه تحویل مراجع قضایی شد.
برخورد با قاچاقچی
شیراز - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان گراش در تشریح این خبر گفت: ماموران یگان امداد این فرماندهی در راستای مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر، پس از انجام تحقیقات پلیسی و اطلاع از حمل و جابه‌جایی مواد مخدر توسط تبعه افغانی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ عبدالعظیم انصاری افرود: در این مورد ماموران تمام محورهای مواصلاتی این شهرستان را در کنترل خود قرار داده و گشت‌های محسوس و نامحسوس را آغاز کردند، و در نهایت سوژه مورد نظر را که با یک دستگاه موتورسیکلت رفت و‌ آمد می‌کرد، شناسایی و متوقف کردند.
در بازرسی از متهم و مو تورسیکلت وی 12 کیلو و 450 گرم ماده مخدر هروئین کشف شد.
کشف سوخت قاچاق
بندرعباس - فارس: فرماندار بندرعباس گفت: در ادامه عملیات مبارزه با قاچاق کالا و سوخت در این شهرستان 500 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.
احمد مرادی افزود: این مقدار سوخت در ششمین مرحله عملیات مبارزه با قاچاق سوخت از یک دپو کشف و جمع‌آوری شد.
انهدام باند قاچاق چوب
به گزارش فارس: با هوشیاری و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی، باند قاچاق چوب‌آلات جنگلی در اردبیل متلاشی شد. این باند قاچاق که عصر سه‌شنبه در مشگین‌شهر و نیر شناسایی و متلاشی شد، قصد قاچاق چوب‌آلات جنگلی را داشت که با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی عوامل دخیل در این قاچاق دستگیر شدند و بیش از 139 اصله چوب جنگلی قاچاق از آنان کشف شد.
از این باند قاچاق دو دستگاه خودروی باربری به همراه تعدادی امکانات و تجهیزات برش چوب به دست آمد و دو نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
محکومیت پزشک
مشهد - واحد مرکزی خبر: مسئول روابط عمومی تعزیرات حکومتی گفت: به دنبال شکایت از یک پزشک مشهدی مبنی بر دریافت وجه اضافه بر تعرفه از بیمار پرونده‌ای برای این پزشک تشکیل شد. علی‌اکبر طحان افزود: شکایت شاکی خصوصی، موجب شکایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پزشک متخلف شد.
وی گفت: شعبه 13 تعزیرات حکومتی مشهد پس از بررسی، این پزشک متخلف را به اعاده حق شاکی خصوصی و پرداخت 29 میلیون ریال در حق صندوق دولت و درج تخلف در پرونده کاری محکوم کرد
تجهیزات ماهواره در خودروی پراید
اهواز - خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان هفتگل از کشف و ضبط 52 عدد دیش و 3 دستگاه گیرنده امواج ماهواره در محور اهواز - باغملک خبر داد
رضا زنگنه افزود: در این ارتباط 2 نفر که قصد توزیع این تجهیزات را در سطح شهرستان باغملک داشتند دستگیر شدند.
توقیف محموله قاچاق
کرج - فارس: جانشین فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با تلاش ماموران نیروی انتظامی استان البرز یک محموله قاچاق کالا در این استان کشف شد.
حسین زنگی با اعلام اینکه ارزش تقریبی کالاهای قاچاق کشف شده 8 میلیارد و 437 میلیون ریال است افزود: این محموله قاچاق توسط یک دستگاه تریلر از استان‌های جنوبی کشور به این استان انتقال یافته بود که با تلاش ماموران این کالاها کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه این کالاها شامل یک هزار و 260 دستگاه گیرنده امواج ماهواره، 352 موتور گیرنده ماهواره،‌4800 نخ ماده محترقه سیگارت است بیان داشت: در این راستا 2 هزار و 842 ثوب پوشاک، 2500 متر پارچه و مقداری لوازم خانگی نیز در این تریلر جاسازی شده بود که کشف شد.
زنگی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که در این ارتباط 13 نفر دستگیر شدند گفت: در این راستا همچنین 7 دستگاه خودروی سبک و سنگین متعلق به آنها نیز شناسایی و توقیف شد.
شناسایی کودشیمیایی تقلبی
رشت - فارس: رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از کشف 320 تن کود شیمیایی تقلبی از نوع سوپر فسفات تریپل در این استان خبر داد.
علیرضا حسینیان عصر دیروز در نشست بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از شناسایی یک باند توزیع کودهای شیمیایی تقلبی در استان خبر داد و در تشریح چگونگی شناسایی باند مذکور افزود: با گزارش‌های واصله از برخی نهادهای نظارتی و همکاری سازمان‌های مذکور در گیلان یک باند توزیع کودهای شیمیایی تقلبی در گیلان شناسایی شد.
کشف شمش آلومینیوم
اراک - فارس: فرمانده انتظامی استان مرکزی از توقیف خودروی مسروقه حامل دو میلیارد ریال شمش آلومینیوم توسط ماموران انتظامی شهرستان آشتیان خبر داد.
عزیزالله ملکی گفت: ماموران پاسگاه انتظامی مزرعه‌نو شهرستان آشتیان روز دوشنبه در آزادراه اراک - قم به یک دستگاه خودروی کامیون هوو مظنون شده و بعد از توقف خودرو نسبت به بازرسی از آن اقدام کردند.
وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد خودرو حامل 156 شمش آلومینیوم به ارزش 2 میلیارد ریال است و در استعلام صورت گرفته مشخص شد خودرو به همراه بار آن از شهرستان اراک مورد سرقت قرار گرفته است.

 


وزیر آموزش و پرورش از جایگزینی مدیران جدید به جای کسانی که همسو با سیاست‌‌های فعلی آموزش و پرورش نباشند خبر داد.
علی‌اصغر فانی تاکید کرد: مدتهاست که مدیران را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم به طوری که افراد توانمند برای ادامه خدمت باقی خواهند ماند و افرادی که با سیاست‌‌های جدید همسو نباشند به تدریج کنار گذاشته خواهند شد.
وی افزود: با شاخص‌هایی که داریم همه مدیران آموزش و پرورش را از مدت‌ها قبل ارزیابی کرده‌ایم، آن دسته از دوستانی که توانمندی لازم را ا حراز کرده‌اند برای ادامه خدمت باقی می‌مانند.
فانی با تاکید بر ضرورت تدوین شاخص‌های استاندارد برای تراکم کلاس، سرانه فضا، هوشمندسازی، نحوه ارزشیابی، تنبیه و تشویق کارکنان، ابزار آموزشی و کمک آموزشی گفت: مدارس بالای 300 دانش‌آموز کارآیی‌ پرورشی چندانی ندارند، اگر می‌خواهیم فعالیت‌های پرورشی راندمان مناسبی داشته باشند نباید جمعیت دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی بیش از 150 نفر، راهنمایی بیش از 250 نفر و متوسطه بیش از 300 نفر باشد.
وزیر آموزش و پرورش درباره توجه به درک بیشتر نسبت به مفاهیمی از قبیل اعتدال، تدبیر و امید نیز گفت: باید بر اساس شاخص‌های جدید نسبت به توزیع بودجه با توجه به عواملی چون محرومیت، دوری راه، فضا، جمعیت و غیره اقدام کرد.

 


فرمانده نیروی انتظامی محاصره و آزادسازی سوسنگرد درس آزادگی برای بشریت است تا علاوه بر کسب عزت، با ظالمان نیز مبارزه کنند.
سردار اسماعیل احمدی مقدم دیروز در مراسم سالگرد شکست محاصره سوسنگرد تأکید کرد: ماجرای آزادسازی سوسنگرد تکرار حادثه عاشورا در مقیاس دیگر بود.
فرمانده ناجا با بیان اینکه عزت، سر خم کردن در پیش قدرتمندان و تن به سازش دادن با آنها نیست، گفت: عزت واقعی، قطع امید از غیر خدا و دل بستن به خدا است.
فرمانده ناجا با بیان اینکه حمله سیاسی، جنگ دیپلماسی و... پرده‌ای از آزمایشات خدایی است، گفت: برای رسیدن و پیمودن مسیر کمال، باید از امتحانات عبور کرده و انقلاب ما نیز این امتحانات را تحمل کرده تا ان‌شاءالله پرچم به دست صاحب اصلی سپرده شود و خدای نکند که امتحانی بیاید و برود و دستاوردها را به متاع دنیا بفروشیم.
در این مراسم مهندس مهدی چمران که برادرش شهید دکتر چمران فرماندهی عملیات سوسنگرد را برعهده داشت، ضمن بیان خاطراتی از برادرش، در هنگام مجروحیت در عملیات رهاسازی سوسنگرد، گفت:چمران شیوه جدیدی از عملیات جنگی را طرح‌ریزی کرد به گونه‌ای که همیشه در این جنگ‌ها نیروهای زرهی در جلو حرکت کرده و نیروهای پیاده، نیروهای زرهی را پوشش می‌دادند. اما در عملیات شکست حصر سوسنگرد، این موضوع برعکس بود. به گونه‌ای که نیروهای پیاده جلو و نیروهای زرهی نیز آنها را پوشش می‌دادند.
وی ضمن توصیف و تشریح نحوه مجروحیت شهید چمران گفت: این صحنه‌هایی که من تعریف می‌کنم، فیلم هالیوودی نیست و ما تاکنون در نشان دادن این صحنه‌ها قصور کرده‌ایم و اگر تاریخ را به درستی منتقل می‌کردیم، چه بسا جوانان به فیلم‌های هالیوودی گرایش نداشتند.

 


مدیر کل پیش‌بینی هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران و کاهش دما در حداقل 25 استان کشور هشدار داد.
مهندس عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سامانه بارشی که هم‌اکنون در نیمه غربی و خصوصا جنوب غرب فعال است امروز و فردا به تدریج مناطق مرکزی و شرقی کشور را دربر می‌گیرد، افزود: این سامانه از بعدازظهر شنبه از نیمه شرقی کشور خارج شده که پیامد آن بارش برف و باران، وزش باد و سپس کاهش دما و در نواحی جنوبی با رعد و برق خواهد بود.
وی افزود: بر این اساس امروز برای استان‌های گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، یزد، کرمان، هرمزگان و به تدریج سیستان و بلوچستان بارش برف و باران، وزش باد و سپس کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.
مدیر کل پیش‌بینی هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: همچنین جمعه نیز این شرایط برای استانهای هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، سمنان، خراسان رضوی، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شرق اصفهان و در روز شنبه نیز برای استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و با شدت کمتر مازندران انتظار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه شدت بارش امروز و فردا در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و همچنین جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز بیش از سایر نقاط پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس ‌آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این استان‌ها بیشتر است.
مدیر کل پیش‌بینی هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: امروز آسمان تهران ابری در برخی ساعات با بارش باران در ارتفاعات، بارش برف، گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز با سه درجه کاهش به 3 و 9 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز جمعه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده در اواخر وقت کاهش ابر گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما به یک و 8 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل و آذربایجان شرقی با حداقل دمای 2 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و هرمزگان با حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور خواهد بود.

 


ترکیدن لوله انتقال نفت از گچساران به شیراز در منطقه گویم حدود 507 هزار لیتر نفت وارد عرصه‌های طبیعی استان فارس کرد و آلودگی زیست محیطی برجای گذاشت.
به گفته منابع محلی این حادثه به بخشی از اراضی منطقه گویم واقع در غرب شیراز خسارت وارد کرده و بیم آلودگی آب‌های زیرزمینی و ورود نفت به آب آشامیدنی مناطقی از شهر گویم وجود دارد.
به گزارش ایرنا، کارشناسان خطوط لوله و مخابرات منطقه فارس برای جمع‌آوری نفت و انتقال آن به پالایشگاه شیراز وارد عمل شده‌اند و گفته شده تاکنون 397 هزار لیتر نفت جمع‌آوری و به پالایشگاه شیراز منتقل شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: مقداری از خاک‌های آلوده به نفت از منطقه جمع‌آوری و به مکان دیگری برای رفع آلودگی منتقل شده و مکان نشت نفت کاملا تحت مراقبت است.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: اقدامات اولیه برای بی‌خطرسازی خاک و جلوگیری از نفوذ نفت به منابع آب انجام شده و همچنان ادامه دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس بیان کرد: محیط زیست به عنوان دستگاه ناظر در این زمینه موضوع را به مراجع ذیصلاح منتقل و در این زمینه به مراجع قضایی نیز شکایت کرده است.
ابراهیمی کارنامی ادامه داد: مسئولان شرکت نفت باید در این زمینه نظارت بیشتری می‌کردند و قبل از بروز این حادثه نسبت به کنترل خطوط انتقال نفت اقدام می‌کردند.
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس نیز در این زمینه گفت: همچنان 110 هزار لیتر از نفت جاری شده در لایه‌های زیرین خاک برجای مانده که نیاز به انتقال دارد.
کاظم بردبار با بیان اینکه هفت هزار بوته مرتعی در این حادثه آسیب دید اضافه کرد: این خط لوله تا ایستگاه چشمه انجیر منابع طبیعی شیراز حدود 100 متر فاصله دارد و وزش باد باعث شده است که نفت به سمت لایه‌های زیرین زمین نفوذ کند.
مسئولان زیست محیطی فارس مساحت آسیب دیده از جاری شدن نفت در این منطقه را بیش از 301/5 هکتار برآورد کرده‌اند و گفته شده سه هزار بشکه نفت معادل 507 هزار لیتر نفت در لایه‌های خاک جاری شده است.

 


در حالی که در سال تحصیلی جاری هنوز یک پاکت شیر در مدارس توزیع نشده است مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از کاهش توزیع شیر در مدارس از 70 به 25 نوبت خبر داد.
زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: برای پیشگیری از پوکی استخوان و رشد قدی کودکان قرار بود سالانه 70 نوبت شیر در مدارس توزیع شود اما پارسال فقط 25 نوبت توزیع شد بنابراین سونامی پوکی استخوان در کشور در راه است.
وی با اشاره به گزارش‌های موجود از ابتلای حداقل 2/2 میلیون نفر از مردم کشور به پوکی استخوان خبر داد و گفت: این در حالی است که سالانه حداقل 33 میلیارد ریال فقط هزینه درمان شکستگی‌های گردن و استخوان ران به کشور تحمیل می‌شود.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به اجرای برنامه شیر مدرسه در کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه بنا داشتیم تا فرهنگ مصرف شیر را در کودکان و دانش‌آموزان ارتقا دهیم تا بخشی از نیازهای تغذیه‌ای به ویژه کلسیم که برای رشد استخوان و حفظ تراکم استخوانی و پیشگیری از پوکی استخوان در بزرگسالی ضروری است، تامین شود.
وی با انتقاد از اختلال در روند توزیع شیر در مدارس اذعان داشت: متاسفانه پس از هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت شیر نه تنها شیر و لبنیات در سبد غذایی خانوار جای اندکی را به خود اختصاص داد بلکه برنامه شیر مدرسه هم دچار مشکل شد و به جای 70 نوبت شیر برای هر دانش‌آموز، در سال گذشته به طور متوسط 25 نوبت شیر داده شد.
عدم اجرای برنامه شیر مدرسه و عدم دریافت کلسیم از برنامه غذایی روزانه که به دلیل افزایش قیمت شیر و لبنیات و کاهش مصرف در جامعه اتفاق افتاده است، قطعا سونامی پوکی استخوان را به دنبال خواهد داشت و هزینه‌های سنگینی که بابت مراقبت و درمان شکستگی‌های خودبه‌خودی استخوان به کشور تحمیل می‌شود، بیشتر خواهد شد.

 


رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل را مشروط به رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی تا پایان سال دانست.
رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با تسنیم تاکید کرد: با توجه به اینکه شهر شهروندان عوارض سالانه خود را پرداخت کرده‌اند بنابراین اجرای این طرح تا پایان سال پایمال کردن حقوق مردم است.
وی با ارائه راه‌حلی برای این موضوع گفت: اگر قرار است در روزهای آلوده سال این طرح به اجرا درآید باید استفاده از حمل و نقل عمومی را برای شهروندان رایگان کنیم تا هزینه آن را سازندگان خودرو و وزارت صنعت تامین کنند. چرا که بین 70 تا 88 درصد آلودگی هوا ناشی از خودروها و موتورسیکلت‌هاست و قطعا باید عوارض ناشی از انجام این اقدامات را تا زمانی که استانداردهای لازم را روی وسایل تولیدی خود اعمال کنند، بپذیرند.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: روز گذشته مهدی چمران عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر از چند تن از اعضای حاضر در شورا درباره این موضوع نظرخواهی کرد و علاوه بر بنده آنها نیز با اجرای آن مخالفت کردند.

 


اراک - خبرنگار کیهان:
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی، از صدور حکم متهمان پرونده 35 میلیارد تومانی شرکت نفت ناحیه مرکزی اراک خبر داد.
علی‌اکبر مختاری افزود: این افراد که دارای شرکت‌های تولید قیر بودند با ریختن طرح دوستی یکی از کار کارمندان این شرکت را اغفال کرده و شروع به تخلف کردند. این مقام مسئول تصریح کرد: از بهمن ماه سال گذشته تا شهریور امسال 305 تریلی 26 هزار لیتری سوخت نفت کوره توسط این کارمند متخلف به صورت غیرمجاز به این افراد واگذار شده است. مختاری اظهار داشت: میزان تخلف این متهمان 35 میلیارد تومان است که پس از مراحل دادرسی، دادگاه بدوی و تجدیدنظر صادر شده است. بر اساس این حکم شخص اصلی و سردسته این افراد به پرداخت 20 میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم و اموال آن به میزان 8 میلیارد تومان توقیف شده است.
همچنین کارمند شرکت نفت به پرداخت یک میلیارد و 500 میلیون تومان جزای نقدی، چهار سال زندان و انفصال دایم از خدمات دولتی محکوم شد.
همچنین دو متهم دیگر نیز به پرداخت 210 و 510 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان از ادامه رسیدگی به دیگر تخلفات متهمان خبر داد و گفت: پرونده جعل، رشوه، مصرف مواد مخدر، تحصیل مال نامشروع و سوءاستفاده از موقعیت شغلی این متهمان به دادسرا تحویل داده شد.

 


آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون وکلای دادگستری سال 92 فردا جمعه اول آذر ماه برگزار می‌شود.
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون وکلای دادگستری سال 92 با رقابت 58 هزار و 948 داوطلب در روز جمعه، گفت: از این تعداد 30 هزار و 718 داوطلب مرد و مابقی زنان هستند.
به گفته وی آزمون پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری در 24 شهرستان مختلف کشور برگزار می‌شود و متقاضیان باید برای دریافت برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون تا ساعت 24 امروز پنجشنبه 30 آبان ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.
توکلی تأکید کرد: در زمان حضور در جلسه همراه داشتن پرینت کارت و اصل کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار الزامی است و در غیر این صورت از ورود داوطلبان به جلسه آزمون جلوگیری خواهد شد.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
معاون جهاد کشاورزی گفت: هم‌اینک 5/6 میلیون هکتار از اراضی کشور زیر کشت گندم قرار دارد.
ناصر توکلی دیروز در جمع مدیران جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: کشت گندم در طول 10 سال اخیر 350هزار هکتار رشد داشته است.وی یادآور شد: از این میزان اراضی زیرکشت گندم 5/2 میلیون هکتار به صورت آبی و 4 میلیون هکتار به صورت دیمی، کشت می‌شود و بیشترین افزایش عملکرد در تولید گندم، با اجرای برنامه‌های به زراعی، به نژادی و ارتقای سطح عملیات تحقیقی، صورت گرفته است.
توکلی همچنین گفت: ردیف بودجه‌ای بالغ بر 7 هزار میلیارد ریال برای خرید 10 هزار دستگاه تراکتور و دیگر ادوات کشاورزی، از سوی وزارت جهاد کشاورزی، تخصیص یافته است.

 


رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران از فرار راننده تریلی پس از برخورد شدید با یک مینی‌بوس حامل مسافر خبر داد.
سرگرد احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: این حادثه یک کشته و سه مجروح برجای گذاشت.
وی افزود: راننده این تریلی روز سه‌شنبه پس از برخورد با مینی‌بوس در جاده قوچه‌سار به صورت پهلو به پهلو از محل متواری و مینی بوس نیز ضمن انحراف، واژگون شد که در پی این حادثه راننده مینی‌بوس به همراه دو سرنشین آن مجروح و یک سرنشین خانم آن نیز که خواهر راننده بود و 25 سال سن داشت، کشته شد.
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران علت اصلی این تصادف را انحراف به چپ راننده تریلی عنوان کرد و گفت: براساس قانون، فرار از صحنه تصادف و عدم رسیدگی به مجروحان حادثه موجب تشدید مجازات راننده متخلف می‌شود.

 


زنان پلیس در اندونزی از دیروز مجاز به داشتن حجاب در هنگام ماموریت‌های اداری شدند. این گروه از نیروهای پلیس از هشت سال پیش براساس قانونی مجبور به کشف حجاب هنگام فعالیت‌های حرفه‌ای شده بودند.
گروه‌های اسلامی و حقوق بشری مدتهاست از اداره ملی پلیس اندونزی درخواست کرده بودند قانون ممنوعیت استفاده حجاب از سوی نیروهای پلیس زن این کشور را لغو کند.به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی اندونزی (آنترا)، ژنرال سوتارمان رئيس پلیس جدید اندونزی گفت که زنان پلیسی که مایل به پوشیدن روسری هستند می‌توانند هنگام ماموریت حجاب داشته باشند.
وی پس از نشستی با اعضای پلیس ملی اندونزی افزود: پلیس بودجه‌ای برای خرید روسری نیروهایش ندارد و زنان پلیس باید خودشان روسری بخرند.
این گزارش می‌افزاید: تصمیم جدید اندونزی برای اختیاری کردن حجاب زنان پلیس این کشور با خوشحالی زنان مسلمان پلیس مواجه شد.
این مقام پلیس اندونزی گفت که براساس مقررات همه زنان پلیس اندونزی ملزم به استفاده از روسری نیستند، اما پوشیدن روسری توسط زنان پلیس در آستانه «آچه» ضروری است.
تصمیم ممنوعیت استفاده از حجاب از سوی نیروهای پلیس اندونزی در سال 2005 میلادی توسط ژنرال «دای بچتیار» رئيس وقت اداره ملی پلیس اندونزی اتخاذ شد. وی به همه نیروهای پلیس دستور داده بود فقط از لباس‌های متحدالشکل رسمی پلیس استفاده کنند و اعلام کرد که پلیس‌های زن نباید حجاب داشته باشند.
در این میان در آن دوره هم تنها نیروهای پلیس زن آستان «آچه» از این قانون مستثنی شدند، زیرا براساس آیین‌نامه و مقررات داخلی این استان که بیشترین سهم مسلمانان اندونزی را دارد و دارای قوانین منطبق بر شریعت اسلامی است، بانوان در محافل عمومی موظف به داشتن حجاب هستند.
گفتنی است، اندونزی بیشترین جمعیت مسلمانان جهان را در خود جای داده است و مسلمانان 85 درصد جمعیت 240 میلیون نفری این کشور را تشکیل می‌دهند.

 


سرانجام خریدار گرانترین تابلوی دنیا که به تازگی در یک مزایده در نیویورک به فروش رسید، مشخص شد.
به گزارش العالم، روزنامه نیویورک پست فاش کرد «میاسه بنت حمد آل‌ثانی» خواهر امیر قطر خریدار تابلوی «فرانسیس بیکن» نقاش انگلیسی است.
این تابلو در یک مزایده به مبلغ 142 میلیون دلار آمریکا در نیویورک به فروش رفت، و به‌عنوان گرانترین تابلوی نقاشی دنیا شناخته شد.
این روزنامه همچنین در سایت خود تاکید کرد که خواهر امیر قطر تمایل بسیار زیادی برای خرید مشهورترین آثار دارد، تا این آثار را در موزه ملی قطر قرار دهد.
این موزه قرار است اواخر سال 2014 افتتاح شود.
روزنامه انگلیسی «آرت ریویو» یک ماه قبل در گزارشی فاش کرد که «میاسه بنت حمد بن خلیفه آل‌ثانی» خواهر دوم امیر قطر که مسئول اداره موزه‌های این کشور است، سالانه یک میلیارد دلار در بازار هنر دنیا پول تزریق می‌کند.
این روزنامه نوشت که امیرنشین کوچک و ثروتمند قطر، در تلاش است تا جایگاهی مناسب را در زمینه هنر در جهان برای خود ایجاد کند. از این رو دختر امیر قطر در سال 2012 پس از خرید یک تابلو به قیمت 250 هزار دلار، جنجالی را به راه انداخت.
البته این روزنامه انگلیسی در کنار تمجید از خواهر امیر قطر و نام بردن از او به‌عنوان مؤثرترین فرد در دنیای هنر!، تاکید کرد که رژیم «آل ثانی» این امیرنشین کوچک را استبدادی اداره می‌کند، و قطر هنوز به نظامی لیبرال تبدیل نشده و همچنان از دموکراسی فاصله دارد.

 


بغداد به علت بارندگی و سیلاب در معابر تعطیل اعلام شده است؛ شدت بارندگی که از روز سه‌شنبه آغاز شده، به حدی است که بسیاری از معابر و کوچه‌ها را آب فرا گرفته و تردد در آنها به سختی صورت می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، ارتش به کمک شهرداری‌ها آمده است و با پمپاژ آب کوچه‌ها سعی دارد معابر را برای عبور مردم باز کند.
در مجموع ده استان از 18 استان عراق در مدت بارندگی، از یک تا سه روز تعطیل شده‌اند همچنین به دلیل شدت بارش‌ها و آب‌گرفتگی معابر، دو استان الانبار و ناصریه هم امروز تعطیل هستند.
پیش از این هم در پنج استان بصره، میسان، ذی‌قار، القادسیه و نجف اشرف به دلیل شدت بارش‌ها تعطیل اعلام شده بود.
این تعطیلی‌ها شامل مراکز امدادی، بهداشتی و درمانی، مراکز خدمات‌رسان شهرداری‌ها و استانداری‌ها نمی‌شود.
سازمان هواشناسی عراق این بارندگی‌ها را در 30 سال گذشته بی‌سابقه اعلام کرده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10