(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 30 آبان 1392 - شماره 20645

حدیث دشت عشق
ملی‌پوشان کشورمان این بار ایتالیا را در خاک ژاپن شکست دادند
والیبال ایران شگفتی‌ساز روز دوم جام بزرگ قهرمانان
اخبار کوتاه از فوتبال
ایران نامزد دریافت 6 عنوان برترین‌های فوتبال آسیا در سال 2013
اختصاص 11 میلیارد تومان به 42 فدراسیون
اتفاقات پشت پرده تکواندو و اظهار نظر سرمربی سابق تیم ملی
رضازاده در تازه‌ترین صحبت‌های خود مطرح کرد
کورش باقری و مدال‌آوران المپیک در کنار یکدیگر
وزارت ورزش دخالت در انتخابات کمیته المپیک را رد کرد
میزبانی مدعیان در هفته سوم لیگ بسکتبال
تقابل برنده‌ها و بازنده‌ها در هفته دوم لیگ کشتی
   


به ياد سردار شهيد«رضاچراغي»
«رضا رفته موقعيت كربلا»
متن زیر روایت شهید «محمدابراهیم همت» از لحظات عروج شهید چراغی است.
رضا چراغی آن شب پیش ما ماند و دو سه ساعتی خوابید. اذان صبح روز 27 فروردین که بیدار شد، بعد از خواندن نماز، دیدم شلوار نظامی نویی که در ساک اش داشت، از آن درآورد و پوشید. با تعجب پرسیدم «آقا رضا هیچ وقت شلوار نو نمی پوشیدی، چی شده؟» با لب هایی خندان به من گفت «با اجازه شما می خواهم بروم خط مقدم» گفتم «احتیاجی نیست بری جلو. همین جا بیشتر به شما نیاز داریم». ناراحت شد. به من گفت «حاجی جان می خوام برم جلو وضعیت فعلی خط رو بررسی کنم الان اونجا بچه های لشکر خیلی تحت فشار هستن».
در همین اثنا از طریق بی سیم مرکز پیام خبر رسید که لشکر یک مکانیزه سپاه چهارم بعثی ها، پاتک سختی را روی خط دفاعی بچه های ما انجام داده .
رضا رفت جلو چند ساعت بعد خبر دادند فرمانده لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) در خط مقدم دارد با خمپاره شصت، کماندوهای بعثی را می زند؛ همین خبر نشان می داد وضعیت آنجا برای بچه های ما تا چه حد وخیم شده؛ گوشی بی سیم را برداشتم و شروع کردم به صدا زدن برادر چراغی؛ مدام می گفتم «رضا، رضا همت... رضا رضا همت» ناگهان یک نفر از آن سر خط گفت «حاجی جان دیگر رضا را صدا نزنید، رضا رفته موقعیت کربلا»! و من فهمیدم رضا شهید شده.

 


سرویس ورزشی-
تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در مسابقات جام بزرگ قهرمانان دست به کار بزرگی زد و موفق شد ایتالیا را شکست دهد.
دیدار دوم تیم ملی والیبال ایران در جام بزرگ قهرمانان یا همان قهرمانان قاره ها که در ژاپن برگزار می شود، برابر ایتالیا بود که ملی پوشان کشورمان موفق شدند با نتیجه 3‌بر‌2 حریف نامدار خود را شکست دهند. بازی در حالی آغاز شد که امیر غفور به دلیل آسیب دیدگی مچ پای راست در اختیار خولیو ولاسکو نبود. در نتیجه شهرام محمودی به جای او و در کنار حمزه زرینی، فرهاد قائمی، محمد موسوی، عادل غلامی، سعید معروف و فرهاد ظریف(لیبرو) به کار گرفته شد. یکی از اهداف ایتالیایی‌ها در بازی مقابل ایران، گرفتن انتقام شکست خانگی در لیگ جهانی والیبال بود. شاگردان ولاسکو اما در ست اول، آتزوری بزرگ را که روز قبل موفق به شکست روسیه شده بودند، کاملا ناامید کردند. سرویس‌های هدفدار و دفاع بی نقص بازیکنان ایران ست اول را به سود ایران با نتیجه 26-24 ثبت کرد. تیم ایران در تمام لحظات این ست از حریف برتر بود. ست دوم، جریان بازی کاملا فرق کرد. وقتی نتیجه این ست 10 -8 به سود ایتالیا شد، گزارشگر شبکه NTV اشاره کرد که ایتالیا برای اولین بار در این بازی از ایران پیش می‌افتد. برتری تیم ملی ایتالیا با افت روحیه محسوس بازیکنان ایران و بازی کم اشتباه آتزوری‌ تا پایان این ست ادامه داشت و این ست با حساب 25-16 به سود ایتالیا به پایان رسید.
ست سوم، فرصتی دوباره برای قدرت‌نمایی بازیکنان ایران بود. در حالی که سعید معروف، پاسور و کاپیتان تیم ملی ایران سعی در تقسیم پاس‌‌ها بین همه مهاجمانش داشت اما میکله بارانوویچ، پاسور تیم ملی ایتالیا بیشتر پاس‌هایش را به ایوان زایتسف و جیری کووار می‌داد. ولاسکو در این ست بارها دریافت کننده‌های تیمش را تغییر داد تا اینکه با رسیدن توپ اول به دست پاسور، نتیجه این ست 25-23 به سود ایران رقم خورد. ایران در حالی این ست را به سود خود تمام کرد که 12-8 از حریف قدرتمند خود عقب بود.
در ست چهارم هر دو تیم با شناخت کاملی که از هم کسب کرده بودند بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند. البته در اوایل این ست با 3 دفاعی که ایوان زایتسف شد، مائورو بروتو، سرمربی ایتالیا، مجبور شد بهترین مهاجمش را بیرون بکشد و لوکا وتوری را جایگزین او کند. بازیکنان ایران امتیاز بیست و پنجم این ست را به ایتالیا واگذار کردند و 25-23 مغلوب شدند.
شاگردان ولاسکو در ست پنجم با تسلط بر بازی با نتیجه 15- 12 پیروز شدند تا 3 بر 2 آتزوری بزرگ را همانند لیگ جهانی شکست داده باشند.
تیم ملی ایران که روز اول 3 بر یک به برزیل باخته بودند امروز استراحت می‌کند و ساعت 10:40 صبح جمعه در بازی بعدی خود به مصاف روسیه می‌رود.

 


اظهار نظر کفاشیان در خصوص محرومیت سرمربی پرسپولیس
علي کفاشيان گفت: در يکي دو روز گذشته خبرهايي مبني بر صدور حکم 6 ماه محروميت براي سرمربي تيم پرسپوليس منتشر شده و حتي اعلام شده که اين حکم در اتاق کار رئيس فدراسيون قرار دارد، اما بايد بگويم که اصلا چنين حکمي صادر نشده است.
هدف هاشمیان مربیگری در بوندسلیگاست
وحيد هاشميان سرمربي تيم نيندورفر گفت: هدفم اين است که يک مربي فوتبال باشم و البته روي نيمکت تيمي در بوندس‌ليگا بنشينم.
تهدید تراکتورسازی از سوی کمیته انضباطی
ديدار دو تيم تراکتورسازي تبريز و استقلال تهران در تبريز برگزار شد که از سوي تماشاگران تيم تراکتورسازي تبريز تخلفاتي صورت گرفت. بر همين اساس کمیته انضباطي تيم تراکتورسازي تبريز به پرداخت 30 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد. کميته انضباطي به باشگاه تراکتورسازي تبريز اعلام کرد که در صورت تکرار تخلفات، کسر امتياز از اين تيم و برگزاري يک ديدار بدون حضور تماشاگر و جريمه نقدي سنگين تر را در دستور کاري خود قرار مي دهد.
مهاجم سابق استقلال به پرسپولیس پیوست
فرزاد حاتمي مهاجم سابق که تا همين چند روز پيش از استقلال پيشنهاد داشت و حتي با فتح‌الله زاده هم آشتي کرده بود دیروز با پرسپوليس توافق کرد و رسما قرارداد خود را با مسئولان اين باشگاه به امضا رساند.
مرادی داور بازی پرسپولیس و میلان
مسعود مرادي داور بين‌المللي که در سال 2003 نيز عنوان برترين داور قاره آسيا را کسب کرده بود ديدار دو تيم پرسپوليس و ميلان را سوت خواهد زد.
رحمتی در کرمان
کيانوش رحمتي که ابتداي اين فصل از تيم استقلال به سايپا پيوسته بود به دليل نيمکت‌نشيني در تيم سايپا در پايان نيم فصل اول از اين تيم جدا شد. رحمتي که از تيم مس کرمان پيشنهاد داشت دیروز پس از انجام مذاکره با مديرعامل باشگاه مس به اين تيم پيوست.
زنیدپور به ملوان رفت
هافبک تيم فوتبال ذوب‌آهن با عقد قرارداد رسمي به ملوان انزلي پيوست. صادق درودگر مديرعامل باشگاه ملوان انزلي در این باره گفت: ميلاد زنيدپور بازيکن تيم ذوب آهن را با عقد قراردادي به مدت نيم فصل جذب کرديم.
مظلومی معاون فنی استقلال
مدیرعامل باشگاه استقلال در منزل غلامحسین مظلومی حضور پیدا کرد و ضمن آرزوی بهبودی کامل برای این پیشکسوت حکم معاونت فنی باشگاه استقلال را به وی اعطا کرد.
مکزیک هم راهی جام جهانی شد
مکزيکي‌ها با شکست نماينده اقيانوسيه به عنوان چهارمين تيم منطقه کونکاکاف جواز صعود به مرحله نهايي جام جهاني 2014 را کسب کردند. به اين ترتيب تيم ملي مکزيک به عنوان سي و يکمين تيم به جام جهاني صعود کرد. آخرين تيم راه يافته به جام جهاني 2014 نيز امروز در بازي برگشت پلي‌آف ميان تيم‌‌هاي ملي اروگوئه و اردن مشخص خواهد شد. جدال رفت اين 2 تيم در خانه اردن با نتيجه 5 بر صفر به سود نماينده آمريکاي جنوبي خاتمه پيدا کرده است.
خانه نشینی یک ماهه والدس
والدس دروازه‌بان بارسلونا به دليل مصدوميت مقابل آفريقاي جنوبي در ديداري دوستانه، يک ماه از ميادين دور خواهد بود.
تبريک سپ‌بلاتر به کريستيانو رونالدو
سپ بلاتر که پس از صعود هر کشور به جام جهاني 2014 صعود آنها را به جام جهاني 2014 تبريک مي‌گويد پس از صعود پرتغال به جام جهاني 2014 برزيل با تبريک صعود اين تيم به برزيل با تمجيد از عملکرد کريستيانو رونالدو در بازي برابر سوئد در صفحه شخصي خود در توئيتر نوشت: کريستيانو رونالدو در بازي برابر سوئد فوق‌العاده بود.
دشان: صعود ما به جام‌جهاني جادوي فوتبال بود
دشان سرمربي تيم ملي فرانسه پيروزي خانگي تيمش برابر تيم ملي اوکراين در بازي برگشت پلي‌آف انتخابي جام جهاني 2014 که منجر به صعود خروس‌ها به مرحله نهايي اين رقابت‌‌‌ها شد را جادوي فوتبال دانست.
فيفا زمان راي‌گيري «توپ طلاي 2013» را تمديد کرد
فدراسيون بين المللي فيفا با همکاري مجله «فرانس فوتبال» فرانسه تصميم گرفت تا بازي‌هاي پلي آف انتخابي جام جهاني 2014 را نيز ملاک برترين بازيکن فوتبال سال جهان قرار دهد. سه نامزد نهايي «توپ طلاي فوتبال جهان» نهم دسامبر اعلام خواهد شد.
کفش طلای اروپا به مسی رسید
مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا برای سومین بار کفش طلای فوتبال اروپا را کسب کرد و به این ترتیب به اولین بازیکنی تبدیل شد که سه بار کفش طلای فوتبال اروپا را دریافت کرده است.

 


تیم ملی فوتبال ایران، حسن کامرانی‌فر، جواد نکونام، حسین طیبی، تیم فوتسال گیتی پسند و تیم ملی فوتسال ایران نامزدهای دریافت بهترین‌های فوتبال آسیا در سال 2013 در بخش‌های مختلف اعلام شد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا برترین‌های این قاره در سال 2013 را اعلام کرد که در 6 بخش ایران نامزد دریافت عنوان بهترین شد که اسامی این بخش ها به شرح زیر است: برترین تیم باشگاهی فوتسال: 1- چونبوری – تایلند 2- گیتی‌پسند – ایران 3- ناگویا – ژاپن تیم ملی فوتسال سال: 1- تیم ملی ایران 2- تیم ملی تایلند 3- تیم ملی ژاپن بازیکن برتر سال: 1- ها دائه سانگ‌– کره جنوبی 2- جواد نکونام – ایران 3- ژنگ ژی – چین تیم برتر سال مردان: 1- تیم ملی زیر 20 سال عراق 2- تیم ملی ایران 3- تیم ملی ژاپن کمک داور سال مردان: 1- حسن کامرانی فر – ایران 2- ناگی توشیوکو – ژاپن 3- ساگارا – ژاپن برترین بازیکن فوتسال سال: 1- حسین طیبی – ایران / گیتی‌پسند 2- کائورو موریوکا – ژاپن / ناگویا 3- سوپهارت - تایلند / چونبوری.

 


کمیته ملی المپیک که بیش از پنجاه درصد از بودجه مصوب امسال خود را دریافت کرده تاکنون 11 میلیارد و 100 میلیون تومان میان کمیته ملی پارالمپیک و 42 فدراسیون ورزشی توزیع کرده است. اشاره به سهم هر فدراسیون از بودجه تخصیص داده شده بخشی از گزارش مالی این کمیته است که در اختیار معاونت برنامه‌‌ریزی و راهبردی قرار داده شده است.
از سوی دولت و در لایحه بودجه سال 1392 در مجموع 42میلیارد تومان بودجه به کمیته ملی المپیک اختصاص داده شد. تا به امروز که هشت ماه از سال جاری می‌گذرد بیشتر از 50 درصد از بودجه مصوب در اختیار این کمیته گذاشته شده است. مسئولان کمیته ملی المپیک که طی نیمه نخست امسال با سه رویداد مهم آسیایی مواجه بودند، بخشی از بودجه دریافتی را صرف اعزام ورزشکاران به این مسابقات کردند اما تقریبا نیمی از بودجه میان کمیته پارالمپیک و 42 فدراسیون ورزشی توزیع شده است. در مجموع و تاکنون کمیته ملی المپیک 21 میلیارد و 700 میلیون تومان از بودجه مصوب امسال خود را دریافت کرده است. از این میزان بودجه دریافتی 11 میلیارد و 100‌میلیون تومان سهم کمیته ملی پارالمپیک و 42 فدراسیون ورزشی بوده است که در مقاطع مختلف در اختیار آنها قرار داده شده است.
کشتی بیشتر از همه پول گرفته است
اتومبیلرانی، اسکواش، اسکی، پرورش اندام، بدمینتون، بسکتبال، بوکس، بولینگ و بیلیارد، تکواندو، تنیس، تنیس روی میز، تیر و کمان، تیراندازی، جودو، چوگان، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، ژیمناستیک، سوارکاری، شطرنج، شمشیربازی، شنا، فوتبال، قایقرانی، کاراته، کبدی، کشتی، گلف، ناشنوایان و بیماری‌های خاص و پیوند اعضا، نجات غریق، والیبال، وزنه‌برداری، هاکی، هندبال، ووشو، اسکیت، ورزش‌های رزمی، کوهنوردی، ورزش‌های سه گانه، انجمن‌های ورزشی، ورزش‌های همگانی و ورزش‌های باستانی فدراسیون‌هایی هستند که در مقاطع مختلف از تخصیص بودجه همراه با کمیته ملی پارالمپیک صاحب بودجه شده‌اند. در این بین کمیته ملی پارالمپیک 2‌میلیارد و 175‌میلیون تومان بودجه دریافت کرده است. از میان فدراسیون‌ها نیز کشتی با دریافت 735 میلیون تومان بیشترین سهم را از اعتبارات تخصیص داده شده، داشته است.

 


سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در تازه ترین صحبت های خود می‌گوید دست‌هایی در پشت پرده‌ای وجود دارد که باعث شده سازمان تیم‌های ملی تشکیل شود.
هفته‌ گذشته پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو از تشکیل سازمان تیم‌های ملی خبر داد. پس از این تصمیم مرتضی کریمی در مصاحبه ای اظهار داشت: نفس تشکیل سازمان تیم‌های ملی تکواندو بسیار خوب است چرا که تکواندوی ما برنامه‌های زیادی دارد، اما دست‌هایی وجود دارد و اکنون و در فاصله چند ماه تا برگزاری انتخابات فدراسیون این مساله را مطرح کرده‌اند. بحث تشکیل سازمان تیم‌های ملی تکواندو را چند سال پیش مطرح کردیم و چندین سال مطرح بود اما این که به یکباره مطرح می‌شود که هر چه سریع‌تر باید تشکیل شود، جای تعجب دارد. سازمان تیم‌های ملی کارهای زیادی مانند دستورالعمل‌های استعدادیابی برای تیم‌های ملی، انتخاب مربیان، انتخاب بازیکنان، شرایط اردوها، شرایط انتخابی‌ها و تدوین آیین‌نامه‌ها باید انجام دهد. سرمربی سابق تیم ملی تکواندو با تاکید بر این که سازمان تیم‌های ملی باید تشکیل شود، گفت: با تشکیل این سازمان هیچ مشکلی ندارم، اما چرا در جلسه‌ای که به همین منظور تشکیل شد از قبل مدیر این بخش تعیین شده بود. هادی ساعی هم به همین مساله اعتراض داشت. سازمان تیم‌های ملی نقش سیاستگذاری کلی، تدوین آیین‌نامه و نظارتی باید داشته باشد و هیچ دخالتی در بقیه کارها نکند، اما گویا دوستانی که برای مدیریت آن تلاش می‌کنند نظر دیگری دارند.
کریمی افزود: بعد از آن که هادی ساعی برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو ثبت‌نام کرد، دوستان به تکاپو افتادند که حامیان او را کنار بزنند و بال و پرش را کوتاه کنند. این دوستان می‌خواهند آرام آرام او را در هر جای فدراسیون و تیم ملی که هستند، کنار بگذارند. شاید کنار گذاشتن من از تیم ملی هم در همین راستا بود، چون در مجمع رای داشتیم.

 


رئیس فدراسیون وزنه‌برداری می گوید تلاش دارد تا از کورش باقری و مدال آوران المپیکی به صورت همزمان در تیم ملی استفاده کند.
حسین رضازاده در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی گفت: جلسه خوبی با المپیکی‌ها برگزار کردیم و از سوی دیگر یک جلسه مفید هم با کورش باقری داشتیم. ان شاءالله با دو سه جلسه دیگر که با هر دو طرف خواهیم داشت می‌توان به روزهای خوش آینده امیدوار بود. چراکه معتقدم ملی‌پوشان و هم کورش باقری باید به تیم ملی برگردند چون سال آینده دو مسابقه بزرگ را در پیش داریم. نتایج آن برای ما بسیار مفید است و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم در هر دو رقابت موفق باشیم. وی در پاسخ به سوال که آیا می‌توان به بازگشت کوروش باقری به تیم ملی امیدوار بود یا خیر،‌ گفت: یک بار در این خصوص صحبت کرده‌‌ایم و در صورت محقق شدن این امر سعی می‌کنیم از یکی دو مربی در کنار کورش استفاده کنیم. البته اگر دوستان اجازه دهند هم وزنه برداران المپیکی و هم مربیان بار دیگر دور هم جمع می‌شوند و هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد اما متاسفانه برخی سنگ اندازی می‌کنند.وی در مورد اینکه آیا باقری مدیرفنی تیم ملی خواهد شد یا خیر، گفت: در تیم ملی مدیرفنی نداریم و اگر کورش برگردد به عنوان سرمربی به کار خود ادامه خواهد داد. بنده به نتایجی که کورش باقری گرفته علاقمندم نه چیز دیگری. هر رئیس فدراسیون دیگری که بود مربی موفقش را برکنار نمی‌کرد. برای من فرقی ندارد که چه کسی سرمربی است بلکه مهم کارنامه‌ای است که باقری از خود به جای گذاشته است و من به این کارنامه نگاه می‌کنم.رضازاده افزود: باز هم تاکید می‌کنم به روزهای خوب آینده در وزنه‌برداری ایران خوشبینم و امیدوارم روند موفقیت‌آمیز تیم ملی همچنان ادامه داشته باشد. وی در پایان در مورد اینکه گفته می‌شود رضازاده خلف وعده کرده است،‌ گفت: خلف وعده‌ای در کار نیست من بیشتر از همه چیز موفقیت کشورم برایم مهم است و به صحبت‌هایی که برخی حسودان و دشمنان وزنه‌برداری می‌دهند کاری ندارم.

 


مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با صدور اطلاعیه‌ای هر گونه دخالت این وزارتخانه در تاریخ و یا نحوه برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک را رد کرد.
در این اطلاعیه آمده است: انتخابات کمیته ملی المپیک مطابق اساسنامه این کمیته و با نظر هیات اجرایی محترم برگزار می‌شود و در تاریخ و شکل برگزاری این انتخابات وزارت ورزش و جوانان دخالتی نخواهد داشت . هر گونه اظهارنظری مبنی بر دخالت این وزارتخانه در انتخابات کمیته ملی المپیک قویاً رد می شود.

 


هفته سوم لیگ برتر بسکتبال با میزبانی مدعیان از حریفان خود آغاز می‌شود.
هفته سوم لیگ برتر بسکتبال امروز با شش دیدار برگزار می‌شود که در جریان این بازی‌ها اکثر مدعیان میزبان هستند و دانشگاه آزاد در گرگان به مصاف شهرداری این شهر می‌رود. تمام بازی‌های این هفته ساعت 16 برگزار می‌شود. برنامه دیدارهای امروز به این شرح است: *مهرام – استقلال زرین قشم *پتروشیمی – افرا *ذوب‌آهن – نیروزمینی *ماهان – صنایع ماهشهر *شهرداری گرگان – دانشگاه آزاد *همیاری زنجان – هفت الماس قزوین.

 


هفته‌ دوم لیگ برتر کشتی آزاد پنجشنبه و جمعه با انجام چهار مسابقه در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.
هفته دوم لیگ برتر کشتی در حالی از امروز آغاز می‌شود که در گروه اول تیم‌های کفایتی مشهد با ثامن الحجج (ع) سبزوار در مشهد و استیل‌آذین با هیات کشتی رستم کلا در تهران به مصاف هم می روند. در گروه دوم ثامن الحجج (ع) مشهد با خونه‌به‌خونه بابل در مشهد و شهدای زنجان با گاز مازندران در زنجان به مصاف هم خواهند رفت. نکته جالب توجه دیدارهای این هفته در جایی است که بدانیم تیم‌ها در شرایطی برابر هم صف‌آرایی می‌کنند که تمام آنها در هفته نخست نتایج مشابه‌ای را کسب کردند، یعنی بازنده‌ها با هم دیدار می‌کنند و برنده‌ها نیز به مصاف یکدیگر می‌روند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10