(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 04 آذر 1392 - شماره 20648

با آغاز طرح زمستانه اجرا می‌شود
افزایش نظارت پلیس بر خودروهای حمل و نقل عمومی
دیناروند اعلام کرد
توزیع غیرعادلانه دارو در داروخانه‌ها
آغاز ثبت‌نام آرم‌های طرح ترافیک سال 93
لغو پروازهای فرودگاه اهواز به علت مه‌آلودگی
در سال جاری صورت گرفت
درمان رایگان 2 میلیون نفر از خدمات تخصصی پزشکان بسیجی
 حوادث کوتاه از کشور
کلاهبرداری 6 میلیارد ریالی از پارکومترهای قم
تاخیر و توقف بی‌اندازه و سرگردانی مسافران در خط یک مترو
سامسونگ جریمه شد
توفان در غرب آمریکا
خرابکاری پرنده‌های رم
باجه‌های تلفن تماس با خدا
   


فرمانده نیروی انتظامی گفت: خودروسازان نسبت به لابی‌گری با ناجا امیدی ندارند زیرا ناجا تنها بر اساس قانون به وظایفش عمل خواهد کرد.
سردار اسماعیل احمدی مقدم دیروز صبح در نشست هماهنگی طرح زمستانی گفت: احمدی‌مقدم با انتقاد از تاخیر خودروسازان و همکاری با پلیس و دیگر دستگاه‌ها گفت: ما در بخش بیمه، قانونگذاری، قضایی و حقوقی شاهد همکاری و فعالیت مناسبی بودیم ولی خودروسازان همواره با بهانه تحریم‌ها تاخیر در همکاری با ما داشتند. لذا امیدواریم توافقات اخیر رخ داده در ژنو نسبت به برداشته شدن تحریم در صنعت خودروسازی، بهانه را از خودروسازان بگیرد.
وی همچنین با انتقاد از عملکرد ادارات معاینه فنی اظهار داشت: سازوکار فعلی در معاینه فنی خودروها به هیچ وجه مناسب نیست. چرا که این مراکز با توجه به توان شهرداری‌ها در هر شهرستان تجهیز شده‌اند. لذا شاهدیم که در بخشی از کشور به هیچ وجه امکانات معاینه فنی وجود ندارد و حتی اگر تمدید معاینه فنی از 5 سال به یک ماه نیز برسد با توجه به عدم وجود امکانات معاینه فنی در برخی شهرستانها شاهد هیچ تغییری نخواهیم بود.
سردار احمدی مقدم خارج کردن اتومبیل‌های آلاینده از تهران را سخت عنوان کرد و با انتقاد از اعلام شرایط اضطراری و بحرانی هنگام آلودگی هوا گفت: شرایط اضطرار و بحران یعنی شرایط غیرقابل پیش‌بینی در حالی که وضعیت آلودگی هوای تهران وضعیتی است کاملا قابل پیش‌بینی و پیشگیری.
وی در ادامه با اشاره به موضوع کنیستر و بحث آلودگی هوا بحران آلودگی هوا را بحرانی خودساخته نام برد و با هشدار نسبت به سرعت عمل نسبت به مقابله با این مسئله گفت: با توجه به اینکه جان مردم در خطر است باید هرچه سریعتر نسبت به این موضوعات تصمیم‌گیری کرد چرا که تصمیم‌گیری امروز موجب نتیجه‌گیری در 5 سال آتی خواهد بود.
فرمانده ناجا با انتقاد از وضعیت مراکز معاینه فنی اظهار داشت: ممکن است در برخی مناطق و کلانشهرها مثل تهران به دلیل توان بالای شهرداری مراکز معاینه فنی به روز باشد اما در بخشی از کشور حتی امکانات یک معاینه فنی ساده را نیز نداریم. درخصوص آلودگی هوا نیز عده‌ای گفتند باید خودروهای دودزا از شهر خارج شوند یا تولید نشوند که این تصمیمات در زمان اضطرار گرفته می‌شود و پس از آن به فراموشی سپرده می‌شود. تصمیمات مقطعی برای خروج از بحران خوب است اما باید در این حوزه تصمیمات بلندمدت گرفته شود چرا که شرایط قابل پیش‌بینی است. به نظر من این بحران‌ها خودساخته است. می‌آییم کنیستر را الزامی می‌کنیم و خودروساز نیز آن را نصب می‌کند اما پس از مدتی که این وسیله کارایی خود را از دست داد دیگر تغییر نمی‌یابد و همین موضوع باعث ایجاد شرایط اضطرار آلودگی هوا در پایتخت می‌شود.
احمدی مقدم ادامه داد: یا در تصمیمی دیگر می‌گویند طرح زوج و فرد را از درب منزل اجرا کنید در حالی که در سال 84 که این طرح آغاز شد میزان خودروها نصف حال حاضر بود و اگر امروز این طرح را اجرا کنیم تعداد خودروها همانند سال 84 می‌شود. جان مردم در خطر است و باید تصمیمات قطعی زودتر گرفته شود. اینکه بیاییم طرح زوج و فرد را اجرا کنیم بلافاصله مردم یک خودروی زوج و یک خودروی فرد می‌خرند و در آن زمان مشکل پارکینگ در تهران حاد می‌شود. به نظر من شوک مقطعی لازم است و باید به موقع انجام شود.
سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مهلت برخی خودروسازان برای اعمال تغییرات و اصلاح خودرو پایان یافته است، گفت: این خودروسازان با لابی با سایر دستگاه‌ها برای خود فرصت خریداری می‌کنند تا اعمال تغییرات را به تاخیر بیندازند.
وی ادامه داد: پلیس در هر صورت مخالف انجام این کار است و به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل می‌کند اما برخی نهادها به خودروسازها فرصت قانونی می‌دهند و پلیس نیز مکلف به رعایت قانون است.
احمدی مقدم با اشاره به توافقات ژنو و رفع تحریم قطعات خودروسازی گفت: امیدواریم که این توافقات موجب شود تا خودروسازهای ما کیفیت خودروی خود را افزایش دهند گرچه در گذشته زمانی که تحریم نیز نبودیم این اتفاق رخ نداده بود.
وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چه زمانی خودروهای فرسوده که کنار خیابان‌ها برای مدت طولانی پارک هستند، جمع‌آوری می‌شوند، گفت: ما باید برای حل این مشکل فکری کنیم البته مسئله مهم این است که تغییر تعرفه اسقاط خودروها اعمال شده که این سبب می‌شود خود به خود مشکل حل شود.
سردار اسکندر مومنی نیز در حاشیه نشست طرح ترافیکی زمستانی سال 92 در تشریح این نشست بیان کرد: نشست امروز با شرکت سازمان راهداری، اورژانس و هلال‌ احمر و همچنین پلیس راهور ناجا به عنوان اصلی‌ترین دستگاه‌های مجری طرح زمستانی سال 92 برگزار شد تا آخرین هماهنگی‌های لازم را در این موضوع به دست آورند.
رئیس پلیس راهور بر لزوم اطلاع‌رسانی به هنگام از شرایط جاده تاکید کرد و گفت: باید تجهیزات ایمنی توسط ماموران کنترل شود و رانندگان نیز قبل از سفر از ایمنی خودرو اطمینان حاصل کنند. ضمن این که برای جلوگیری از مسدود شدن معابر باید تمامی دستگاه‌ها با یکدیگر ارتباط مستمر داشته باشند.
وی با اعلام اینکه طرح زمستانی از نیمه دوم در 27 استان اجرا می‌شود تاکید کرد: البته این طرح در استان‌های برفی آغاز شده است و ما منتظر بارش برف نمانده‌ایم.
مومنی همراه داشتن تجهیزات ایمنی و معاینه فنی خودروها را خط قرمز پلیس در طرح زمستانی اعلام کرد و گفت: نیروهای پلیس راه از مبدا کار کنترل تجهیزات ایمنی و معاینه فنی را انجام می‌دهند و اجازه تردد در جاده کوهستانی و گردنه‌های برفگیر را به خودروهایی که تجهیزات ایمنی به همراه نداشته باشند نمی‌دهند.
به گفته وی، در طرح امسال نظارت پلیس روی خودروهای حمل و نقل عمومی بیشتر می‌شود و از اتحادیه و تعاونی‌ها نیز خواسته‌ایم نظارت‌ها را افزایش دهند. در صورتی که یک راننده ناوگان حمل و نقل عمومی در یک تصادف منجر به جرح یا فوت مقصر شناخته شود دفترچه رانندگی‌اش باطل می‌شود.
سردار محمدرضا مهماندار، فرمانده پلیس راه نیز در این نشست با اعلام اینکه 96 هزار نیرو در قالب 26 هزار تیم خودرویی در طرح زمستانی حضور دارند افزود: ماموران علاوه بر جاده‌های اصلی و فرعی در 110 گردنه برفگیر حاضر می‌شوند. میزان تیم‌ها و نیروها نیز 5/8 درصد نسبت به طرح زمستانه سال 91 افزایش یافته است.
به گفته فرمانده پلیس راه، عدم توجه به جلو با 5/31 درصد و سرعت غیرمجاز با 7/22 درصد در زمستان 91 بیشترین علت تصادفات بوده‌اند. این در حالی است که در سایر فصل‌ها عدم توجه به جلو با 5/30 و سرعت غیرمجاز با 5/20 جزو مهمترین علل تصادفات هستند. در زمستان سال گذشته 63 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها و 37 درصد نیز بعد از شعاع 30 کیلومتری است. همچنین بر اساس آمارها میزان تصادفات در راه‌های اصلی 59 درصد که در زمستان به 62 درصد افزایش پیدا می‌کند. در زمستان میزان تصادفات در ساعت 8 تا 12 و 12 تا 16 به ترتیب 2 و 1 درصد افزایش پیدا می‌کنند.
سردار محمدرضا مهماندار در رابطه با پرتصادف‌ترین استان‌های کشور اظهار داشت: در زمستان سال گذشته استان مرکزی با 34 کشته، تهران با 32 و یزد با 23 بیشترین افزایش تلفات در طرح زمستانی را داشتند ضمن این که بیشترین فراوانی کشته در پاسگاه‌های ساوه- همدان، اندیمشک- خرم‌آباد و بم- ایرانشهر به ثبت رسید.وی ادامه داد: بر اساس آمارها 9/59 درصد تصادفات در طول سال را سواری‌ها و وانت‌ها تشکیل می‌دهند که این آمار در زمستان به 5/62 درصد افزایش می‌یابد. ضمن اینکه در تصادفات نقش ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر در تصادفات در طول سال 8/1درصد است که در زمستان به 1/2درصد افزایش می‌یابد.

 


رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام دو رقمی شدن اقلام دارویی دچار کمبود و کاهش 50 درصدی شکایت‌های مردم از کمبود و گرانی دارو از ناعادلانه بودن توزیع دارو در داروخانه‌ها گلایه کرد.
رسول دیناروند دیروز در حاشیه چهاردهمین اجلاس مشورتی واکسن بین کشورهای در حال توسعه گفت: در مورد توزیع دارو واقعیت این است که هنوز توزیع دارو در داروخانه‌ها عادلانه نیست و سهم مهمی از داروهای تخصصی و داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج در داروخانه‌های بزرگ دولتی یا سازمان‌های عمومی توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: علت این مسئله این است که این داروها از یارانه‌های سنگین دولتی برخوردار هستند و باید نظارت جدی برای جلوگیری از قاچاق آنها صورت بگیرد تا مطمئن باشیم این داروهای گرانقیمت واقعاً به دست بیماران برسد.رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر همه این داروها مشمول بیمه قرار بگیرند و با قیمت واقعی عرضه شود، نگرانی از خروج آنها به بازار قاچاق کمتر می‌شود و امکان توزیع عادلانه آنها فراهم می‌شود.
دیناروند در مورد قاچاق دارو گفت: قاچاق دارو دو بخش دارد، یک بخش خروج داروهای ایرانی از کشور است که در مورد داروهای یارانه‌ای با وجود تمام نظارت‌ها هنوز نتوانسته‌ایم خروج آنها را از کشور به صفر برسانیم.
وی ادامه داد: بخش دیگری از خروج دارو از کشور مربوط به داروهای تولید داخل بدون یارانه است که با توجه به واقعی بودن قیمت آنها خیلی نگران خروج آنها از کشور نیستیم.
دیناروند اضافه کرد: نگرانی اصلی ما در مورد داروهایی است که به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می‌شوند و معمولاً تقلبی هستند. نگرانی ما این نیست که این داروها هزینه گمرکی نداده است، بلکه اکثر این داروها مانند داروی قاچاق اوکسی‌الیت که متأسفانه به صورت قاچاق وارد کشور شد و داروی بسیار خطرناکی بود و البته قبل از کار دستگاه‌های بین‌المللی در مورد آن هشدار داده بودند.
رئیس سازمان غذا و دارو در مورد فهرست داروهای مورد حمایت دولت، گفت: خوشبختانه شرکت‌های بیمه قیمت‌های رسمی دارو را پذیرفته‌اند و این قیمت‌ها را در مورد داروی خارجی، تا حدود دو برابر قیمت داروهای سال گذشته بوده و در مورد داروهای تولید داخل 50 درصد افزایش قیمت داشته‌ایم که مورد پذیرش بیمه‌ها قرار گرفته‌اند.
وی گفت: علاوه بر آن تاکنون 170 قلم داروی گرانقیمت بیماران صعب‌العلاج طی دو فهرست مشمول حمایت دولت قرار گرفت و فهرست سوم آن که شامل 30 قلم داروی دیگر می‌شود نیز طی آبان به بیمه‌ها ارسال شده است که امیدواریم این فهرست داروهای حمایتی نیز به زودی عملیاتی شود.

 


ثبت‌نام طرح ترافیک سال 93 از صبح دیروز آغاز شد.
ثبت‌نام طرح ترافیک از سوم آذر و تا بیست و سه آذر ادامه دارد و زمان ثبت‌نام هیچ اولویتی برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.
متقاضیانی که نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام می‌کنند، زمان صدور مجوز می‌بایست مدارک و مستندات مربوط به اطلاعات اعلام شده را ارائه کنند.
تمامی متقاضیان مجوز طرح ترافیک می‌توانند با پرداخت عوارض شهرداری و انجام معاینه فنی خودرو با مراجعه به سایت شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir و ورود به گزینه ثبت‌نام طرح ترافیک سالیانه نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.
گفتنی است پیش از این جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده بود به رغم افزایش تعداد خودروهای پایتخت نسبت به سال گذشته، تعداد مجوزهای طرح ترافیک نسبت به دوره قبل یک فقره هم افزایش نخواهد داشت و به منظور پاسخگویی به نیازهای ضروری شهروندانی که موفق به دریافت مجوز سالانه نشده بودند، 10 درصد مجموع سهمیه‌های سال جاری به طرح ترافیک روزانه و هفتگی اختصاص پیدا کرد که این میزان برای سال آینده به 40 درصد مجموع سهمیه‌ها افزایش خواهد یافت.
وی همچنین اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کنیم نرخ مجوزها حدود 10 درصد افزایش پیدا ‌کند که البته تمام درآمدهایی که بابت صدور طرح ترافیک اعم از روزانه، هفتگی و سالانه کسب می‌شود، صرف توسعه حمل و نقل عمومی و بهبود ترافیک شهر می‌شود.

 


سرویس شهرستانها-
مه‌آلودگی هوا در خوزستان از پرواز چند فروند هواپیما جلوگیری و بارندگی شدید در جیرفت به دو روستای این شهرستان خسارت وارد کرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های خوزستان گفت: شماره پرواز 430 شرکت هواپیمایی ایران ایر که بنا بود ساعت 23 و 55 دقیقه شنبه شب اهواز را به مقصد تهران ترک کند به علت مه‌آلودگی و کاهش شدید دید افقی زمین‌گیر شد.
همچنین شماره پرواز 416 ایران ایر ساعت 6 و 55 دقیقه دیروز و شماره پرواز 1097 شرکت هواپیمایی ماهان به مقصد تهران به علت مه‌آلودگی هوا باطل شد.
وی افزود: شماره پرواز 011 ساعت 6 و 50 دقیقه یکشنبه متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین و پرواز شماره 2551 ساعت 7 و 10 دقیقه شرکت هواپیمایی نفت به مقصد تهران نیز به علت شرایط نامناسب جوی لغو شد.
مه‌آلودگی هوا که از شنبه در استان خوزستان حاکم شده، شعاع دید افقی را در برخی مناطق به حدود 50 متر کاهش داده است.
آبگرفتگی منازل
از سوی دیگر رئیس جمعیت هلال احمر جیرفت با اشاره به بارندگی‌های اخیر در این شهرستان گفت: بارندگی شدید سبب جاری شدن سیل در روستاهای علی‌آباد و عشایری واقع در بخش مرکزی جیرفت شد. وجیه‌الله بهادر افزود: در جریان این سیل منازل 40 خانوار را آب فرا گرفت و خسارت‌هایی به روستائیان وارد شد. وی گفت: گروه امدادرسان با توزیع چادر، سبد غذایی و پتو به سیل‌زدگان کمک کردند.
نجات 21 کوهنورد
مأموران پلیس شهرستان سرخس با همکاری هلال احمر 21 کوهنورد را که در ارتفاعات روستای بزنگان گرفتار شده بودند، نجات دادند. این کوهنوردان به علت ناآشنایی بامنطقه، برودت هوا و مه غلیظ راه را گم کرده بودند که با کمک پلیس، هلال احمر و روستائیان منطقه صحیح و سالم به محل پاسگاه انتظامی منتقل شدند.
این کوهنوردان متشکل از 7 زن و 14 مرد بودند که پس از 8 ساعت تلاش تیم‌های امدادی در تاریکی شب و در ارتفاعات بزنگان پیدا شدند.
انسداد جاده
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رودبار گفت: جاده قدیم رشت- قزوین به دلیل رانش زمین در منطقه جمشیدآباد در محدوده امامزاده هاشم مسدود شده است.عین‌الله قلی‌پور افزود: مأموران اداره راه و شهرسازی رودبار تاکنون هزار متر مکعب سنگ از سطح جاده جمع‌آوری کرده‌اند.
مسدود شدن تونل کندوان
محور کندوان از دیروز به مدت 15 شب مسدود شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، به منظور انجام عملیات تعریض قطعه سوم حدفاصل مرزن‌آباد- مکارود در محور کندوان، این محور از «سوم» تا «18 آذر» به مدت 15 شب (روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه) از ساعت 21 شب ‌الی 8 صبح مسدود است.در ایام انسداد این محور رانندگان وسایل نقلیه می‌توانند با رعایت تمام نکات ایمنی و با احتیاط از طریق دیگر محورهای ارتباطی استان تردد کنند.

 


سرویس اجتماعی-
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی از برپایی25 بیمارستان صحرایی و ارائه خدمات و درمان رایگان به بیش از 2 میلیون و 900 هزار بیمار نیازمند در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش کیهان، محمد رئیس‌زاده در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شده گفت: فعالیت عمده سازمان بسیج جامعه پزشکی تسهیل شرایط و ایجاد بسترهای لازم برای حضور همه جامعه پزشکی در مناطق محروم است.
وی افزود: به دلیل ضعف در مدیریت بهداشت و درمان کشور و موانع موجود، دسترسی به برخی خدمات در مناطق مطلوب نیست و پراکندگی خدمات بهداشت و درمان توزیع عادلانه‌ای ندارد و رفع این نابسامانی‌ها با اقدامات به موقع و بودجه‌های جاری و نیروهای انسانی زمان زیادی را می‌طلبد.
وی در ادامه به برپایی 25 بیمارستان صحرایی طی 9 ماه اخیر در مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: برپایی بیمارستان‌های صحرایی مانور بزرگ بهداشت و درمان است که متخصصان عرصه‌های مختلف پزشکی در آن حضور دارند و بیماران نیازمند را به صورت رایگان درمان و یا به مراکز درمانی ارجاع می‌دهند.
رئیس‌زاده اظهار کرد: برپایی این بیمارستان‌ها مانوری برای هماهنگی بین بخشی در شرایط اضطراری و آمادگی تمامی متخصصان و ارگان‌ها برای مواقع خاص می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه به طور میانگین طی هر 5 تا 7 روزی که بیمارستان‌های صحرایی برپا می‌شوند، حدود 4000 نفر از مردم خدمات تخصصی دریافت می‌کنند افزود: از ابتدای امسال تاکنون 2 میلیون و 900 هزار نفر از خدمات تخصصی رایگان بهره‌مند شده‌اند.
رئیس‌زاده در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: به حاشیه کشاندن حوزه سلامت سم است و برای پیشبرد خدمات بسیار ضرر دارد، وزارت بهداشت نیز یکی از ارگان‌های خدمت‌رسان در حوزه سلامت است و سازمانی سیاسی و جنبشی نیست بلکه فقط درصد کمی از دانشجویان و اساتید فعالیت این چنینی دارند و عمده فعالیت این وزارتخانه ارائه خدمات درمانی است.
وی گفت: اگر این حوزه را مدیریت نکنیم و تعداد محدودی از افراد که به محبت جمهوری اسلامی ایران مسئولیتی را قبول کرده‌اند، محیط را به سمت فضای سیاسی می‌برند و این فضا در نظام سلامت سایه می‌افکند و چالشی را ایجاد می‌کند که به سلامت مردم ضرر می‌زند.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور نگاه وزیر بهداشت را مناسب ارزیابی کرد و گفت: متولیان وزارت بهداشت نگاه خوبی به خدمت‌رسانی به مردم دارند و نباید با حرکت‌های رادیکال سیاسی سرعت این خدمت‌رسانی را کم کرد. بنابراین به وزیر بهداشت توصیه می‌کنیم مسئولان پایین‌دستی را مدیریت کنند تا به مشکل نخوریم.وی تاکید کرد: جز با روحیه جهادی و استفاده از ظرفیت جهادی نمی‌توانیم مشکلات را از میان برداریم.

 


کشف قرص نیروزا
بروجرد- ایسنا: فرمانده انتظامی بروجرد از کشف داروهای نیروزا در این شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان، 35 هزار و 500 عدد انواع قرص و 250 قوطی پودر غیرمجاز کشف شد.
سرهنگ پورغلامحسین اظهار کرد: در پی کسب خبر و اطلاعاتی مبنی بر اینکه شخصی در امر تهیه و توزیع داروهای غیرمجاز فعالیت دارد، شناسایی وی به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: ماموران با تحقیقات گسترده و هماهنگی مقام قضایی فرد مورد نظر را در سطح شهر بروجرد شناسایی و دستگیر کرده در بازرسی از منزل وی، 35 هزار و 500 عدد انواع قرص و 250 قوطی پودر نیروزا کشف کردند.
توقیف محموله تلفن همراه
اهر- فارس: فرمانده انتظامی اهر از کشف یک محموله بزرگ گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.رحیم محمدی تصریح کرد: این محموله بزرگ کالای قاچاق در دو دستگاه سواری سمند بارگیری شده بود که حین تردد در محورهای مواصلاتی اهر با تیزهوشی ماموران انتظامی شناسایی و متوقف شد.این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروی توقیف شده 398 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه قاچاق در مدل‌های مختلف به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کشف شد، گفت: در این زمینه 3 نفر نیز دستگیر شدند.
رد رشوه
بابل- خبرنگار کیهان: ماموران کلانتری 11 بابل در حین ماموریت به 2 نفر که با حالتی نامتعادل در تردد بودند مشکوک شدند و ضمن بازرسی از آنان مقادیری ماده مخدر تریاک را کشف و ضبط کردند.
متهمان هنگام انتقال به مقر نیروی انتظامی پیشنهاد رشوه 5 میلیون ریالی به ماموران را کردند که ماموران ضمن رد رشوه مراتب را صورت جلسه کرده و افراد یاد شده را تحویل مرجع قضایی دادند.
شناسایی محموله قاچاق
شیراز- واحد مرکزی خبر: محموله 12 میلیارد ریالی کالای قاچاق در شیراز توقیف شد. این محموله شامل 170 هزار و 863 عدد انواع مواد غذایی و آبمیوه، بیش از 20 هزار عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم‌التحریر بدون مجوز قانونی است.
رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: این تریلر محموله قاچاق را از استان‌های جنوبی به مقصد شیراز بارگیری کرده بود. در این زمینه 5 نفر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
برخورد با سایت غیراخلاقی
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتای فرماندهی نیروی انتظامی استان گیلان از دستگیری گرداننده یک سایت غیراخلاقی در شهرستان لنگرود خبر داد.
سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی یک سایت اینترنتی را که گرداننده آن مبادرت به انتشار محتوای غیراخلاقی و ترویج فرهنگ ابتذال می‌کرد شناسایی کردند.
وی گفت: پلیس پس از اخذ مجوز قضایی در یک عملیات غافلگیرانه وی را در شهرستان لنگرود دستگیر کردند.
خسارت میلیاردی هکر اینترنتی
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس فتای اصفهان، هکر اینترنتی که با نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای یک شرکت خصوصی باعث وارد آمدن خسارت یک میلیارد تومانی به این شرکت شده بود، شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ خسروی با بیان اینکه متهم، حسابدار قبلی شرکت بوده که چندی پیش از آنجا اخراج شده بود افزود: ماموران در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در منزلش دستگیر کردند.وی اضافه کرد: متهم به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود از این کار را انتقام‌جویی به علت اخراج از شرکت عنوان کرد.

 


به گزارش واحد مرکزی خبر از قم فرمانده انتظامی استان قم گفت 5 نفر که از پارکومترهای این شهر کلاهبرداری می‌کردند دستگیر شدند.
سرتیپ کاظم مجتبایی افزود: این متهمان از طریق دستگاه‌های پارکومتر در سطح شهر 6 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند که با تلاش ماموران آگاهی استان دستگیر شدند.
وی افزود: در پی شکایت مدیرعامل شرکتی مبنی بر اینکه اواخر سال 91 مقدار زیادی شارژ دستگاه‌های پارکومتر به صورت خارج از سیستم شرکت، بین کارکنان پارکبان به قیمتی کمتر از موجودی کارت، خرید و فروش می‌شود. کارآگاهان آگاهی استان چهار نفر از پارکبانان شرکت را شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان قم گفت: متهم اصلی که یکی از مهندسان شرکت بود و در استان همجوار قم سکونت داشت پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیر شد.مجتبایی افزود: متهمان در تحقیقات اعتراف کردند با همکاری مهندس شرکت از طریق دستکاری تعدادی از دستگاه‌‌های پارکومتر در سطح شهر اقدام به گرفتن شارژ کرده و آن را بین شهروندان توزیع می‌کردند و از این طریق مبلغ تقریبی 6 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌‌اند.
متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی استان شدند.

 


صبح دیروز مسافران در خط یک مترو به دلیل تاخیر و توقف بیش از اندازه در هر ایستگاه سرگردان شدند.
خط یک مترو تهران از کهریزک تا تجریش به عنوان بزرگترین خطوط مترو است.
این خط دیروز به دلایلی نامشخص مورد نقص فنی قرار گرفته بود و موجب اعتراض مسافران شد چرا که در هر ایستگاه‌ توقف‌های طولانی داشت و بیرون از ایستگاه‌ها مملو از جمعیت بود.

 


دادگاهی در آمریکا شرکت سامسونگ را به پرداخت 290 میلیون دلار جریمه به شرکت اپل محکوم کرد.
به گزارش ایسنا، قاضی دادگاهی در آمریکا شرکت سامسونگ را به نقض کپی رایت و استفاده از تکنولوژی‌های شرکت اپل متهم کرده و از این شرکت خواست تا 290 میلیون دلار به اپل پرداخت کند.با این حکم مجموع جریمه‌ای که سامسونگ باید به شرکت اپل پرداخت کند به 929 میلیون و 800 هزار دلار افزایش یافت.
سامسونگ محکوم شده است که در تولید تلفن‌های همراه هوشمند اندرویدی و تبلت‌های خود از جمله گالاکسی تب و نکسوس اس از تکنولوژی‌های به کار رفته در آیفون و آیپد به طور غیرقانونی استفاده کرده است.به گزارش سایت خبری V3، شرکت‌های سامسونگ و اپل تاکنون در خصوص این حکم واکنشی نشان نداده‌اند، این در حالی است که گفته می‌شود شرکت سامسونگ قصد دارد نسبت به این حکم اعتراض کند.

 


توفان سهمگینی که موجب وقوع حوادث بسیاری در غرب آمریکا شده تاکنون هشت کشته بر جای گذاشته است.
طبق گزارش رسانه‌های آمریکا این توفان در حال حرکت به سمت شرق این کشور است و پیش‌بینی شده موجب وزش بادهای شدید، کاهش دما و بارش برف سنگین شود.
کارشناسان هواشناسی ایالات متحده پیش‌بینی کرده‌اند با توجه به پوشیده شدن جنوب غرب این کشور از ابرهای خاکستری و غلیظ، توفان طی هفته آینده جنوب و سواحل آتلانتیک را در برگیرد.
همچنین در سانحه برخورد چند خودرو بر اثر وزش توفان شدید در ایالت تگزاس سه تن جان خود را از دست دادند. در کالیفرنیا نیز از پنجشنبه سه مورد مرگ گزارش شده که دو تن از آنان بر اثر سقوط درخت جان خود را از دست دادند. همچنین جسد سوم در نزدیکی یک تیر برق پیدا شد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این توفان بیشتر مناطق غربی آمریکا را با بحران مواجه کرده و موجب بروز حوادث متعددی شده به طوری که برخی مسیرهای ارتباطی بسته شده و برگزاری بعضی مراسم لغو شده است.

 


مدتها است که سارها زمستان‌هایشان را در رم سپری می‌کنند، ولی مقامات شهر توانسته بودند آنها را از کثیف کردن این شهر باستانی بازدارند. امسال با قطع شدن بودجه، مردم محلی و ماشین‌ها همگی آلوده شدند.
به گزارش شبکه العالم، اولین سالی که این سارها زمستان را در رم گذراندند سال 1926 ثبت شده است. آنها در ابتدا در حومه شهر ماندند، و به تدریج به داخل شهر آمدند. زیرا گرمای ساختمان‌ها آنها را جذب می‌کرد. در حال حاضر بیش از 5/1 میلیون سار در شهر رم وجود دارد و تقریباً هر مکانی را که دلشان می‌خواهد کثیف می‌کنند.
بخشی از این پرنده‌ها در ماه اکتبر و بخشی در ماه ژانویه به رم می‌آیند و عادت دارند در سپیده دم شهر را ترک کنند و به باغهای زیتون حومه شهر بروند. بعد از آنکه کل روزشان را به خوردن زیتون سپری کردند، به سمت شهر پرواز می‌کنند و ساختمان‌ها، مجسمه‌ها، خودروها و خیابان را کثیف می‌کنند.
در گذشته مقامات شهر برای جلوگیری از آشیانه‌سازی آنها در شهر، بادکنک‌های بزرگی به شکل شاهین روی ساختمان‌ها می‌گذاشتند تا آنها را بترسانند. بهترین گزینه‌های ضد سار شامل هرس کردن درختان و پخش صداهای بلند شاهین‌هاست ولی دیگر مسئولان قدرت مالی برای سرمایه‌گذاری روی این اقدامات را ندارند و مردم و توریست‌ها باید به روش قدیمی از خودشان مراقبت کنند. آنها باید از چتر استفاده کنند یا دنبال پناهگاه و سرپناهی برای خودشان بدوند.
بعضی از مردم هم سعی می‌کنند این پرنده‌ها را با جیغ زدن و سر و صدا راه انداختن با هر ظرفی که دستشان می‌آید دور کنند. ولی این روش هم مؤثر نبوده است.

 


ساکنان مسیحی ایالت کانزاس می‌توانند توسط باجه‌های تلفن نصب شده در این ایالت هر زمان که بخواهند مستقیما با خدا تماس بگیرند!
به گفته «مایلز کالیر» کشیش این ایالت این باجه‌های تلفن در چندین شهر ایالت کانزاس نصب شده‌اند، که همانند یک جلسه مشاوره مذهبی رایگان عمل می‌کنند.
«مایلز» در ادامه افزود: این باجه‌ها تنها مخصوص مسیحیان نیستند، بلکه همه افراد با هر دین و آیینی می‌توانند وارد این باجه‌ها شوند و برای یک لحظه چشمان خود را ببندند و هر آنچه که در زندگی می‌خواهند را از خدای خود درخواست کنند.
این کشیش خاطرنشان کرد: در هر باجه تلفن دستورالعمل‌های خاصی قرار داده شده که به تماس گیرنده‌ها راهکار برقراری یک تماس قابل قبول و صحیح را با خدا آموزش می‌دهد. همچنین مکانی برای زانو زدن تماس گیرنده‌ها تعبیه شده که آنان باید پس از اتمام تماس آن را به حالت اولیه در کنار باجه قرار دهند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، طبق آمارهای به دست آمده هر هفته بیش از 100 هزار تن توسط این باجه‌های تلفن با خدا تماس می‌گیرند.
به گفته مقامات شهری، نصب این باجه‌های تلفن منجر به کاهش جرم و جنایات در ایالت کانزاس و شهرهای اطراف آن شده به‌گونه‌ای که تقریباً تمامی ساکنان این شهر از این باجه‌ها استفاده کرده‌اند. شورای شهر قصد دارد تا این باجه‌ها را در پارک‌ها و اماکن عمومی نیز نصب کند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10