(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 05 آذر 1392 - شماره 20649

هوای تهران در شرایط ناسالم
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر: خودروسازان در آلوده کردن هوا مقصرند باید خسارت بدهند
هشدار رئیس پلیس مبارزه با جعل: مواظب فروشندگان تلفنی سیم کارت باشید
زلزله 7/5 ریشتری استان کرمانشاه را لرزاند
پایان عمر پیرمرد برازجانی با سوت داور
حوادث کوتاه از کشور
مدیر مرکز کنترل ترافیک شهر تهران: اخذ عوارض در بزرگراه صدر مجوز شورای شهررا می‌خواهد
9 هزار دانش‌آموز ناشنوا هستند
سرقت مسلحانه از بانک در آرامش کامل
دستگیری 7 نفر از متهمان اختلاس 44 میلیارد تومانی گمرک بوشهر
خبرگزاری فرانسه جریمه شد
توفان آمریکا 13 قربانی گرفت
حمله به دو زن محجبه در قطار فرانسه
طرح حجاب پلیس «ادمونتون» برای جذب زنان مسلمان
   


معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد.
رستگاری درباره آخرین وضعیت هوای تهران افزود: طبق داده‌های دریافتی 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح امروز چهارم آذرماه، وضعیت کیفی هوای تهران هم اینک در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
وی ادامه داد: بر اساس داده‌ها، شاخص کیفی هوا PSI 117 است و آلاینده مسئول نیز ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون است که بخش اعظم آن ناشی از فعالیت صنایع متحرک است این در حالی است که باقی پارامترها در شرایط پاک و سالم است.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران اظهار داشت: هوای تهران امروز کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی بود و احتمال می‌رود تا عصر امروز غلظت آلاینده‌ها افزایش پیدا کند اما تا شرایط اضطرار فاصله داریم.
رستگاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وضعیت کیفی در شرایط ناسالم قرار دارد درخواست می‌شود بیماران قلبی- ریوی، کودکان، سالمندان و خانم‌های باردار از حضور در فضای باز خودداری کنند.

 


رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خودروسازان باید خسارت ناشی از آلودگی هوا و ایمنی مردم را بپردازند گفت: بانک جهانی اعلام کرده ایران 8 میلیارد دلار در سال 2006 به دلیل آلودگی هوا خسارت دیده است.
رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با مهر با تاکید بر اینکه عامل اصلی آلودگی هوا در پایتخت خودروها و موتورسیکلت‌های غیراستاندارد هستند، گفت: چرا باید صبر کنیم آلودگی هوا به مردم خسارت وارد کند، این هزینه باید صرف مدیریت آلودگی هوا می‌شد. یک موتورسیکلت 8 برابر یک خودرو با استاندارد یورو2 آلودگی تولید می‌کند. یک منطقه در دل شهر را محصور کرده‌ایم و نمی‌گذاریم خودروها وارد آن شوند اما موتورسیکلت‌ها که به اندازه 8 خودرو آلودگی تولید می‌کنند به راحتی وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند.
حافظی با بیان این که به عنوان نماینده مردم از دولتمردان درخواست می‌کنیم تسهیلات لازم را برای استفاده شهروندان از موتورسیکلت‌ها و خودروهای برقی اختصاص دهند، گفت: بخش عمده‌ای از آلودگی هوا ناشی از تردد خودروهای دودزاست.
این عضو شورای شهر تصریح کرد: اگر تسهیلاتی فراهم شود و امکان استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در شهر میسر شود هم آلودگی هوا کمتر خواهد شد و هم پایتخت آلودگی صوتی کمتری خواهد داشت.
حافظی ادامه داد: برای واردات یا تولید خودروی هیبریدی یا برقی با ظرفیت یک یا دو نفر باید زمینه‌سازی شود؛ چرا که از حجم ترافیک کاسته خواهد شد و آلودگی هوا و صوتی کاهش می‌یابد. همچنین باید با ترویج و توسعه دولت الکترونیک تسهیلات و زیرساختی را فراهم کنیم که مردم برای انجام امور اداری مجبور برای خروج از منزل نباشند.
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان این که نمایندگان مجلس که نسبت به آلودگی هوا ابراز نگرانی می‌کنند چرا قانون معاینه فنی را اصلاح نمی‌کنند گفت: مراکز معاینه فنی ما غیراستاندارد است و موسسه استاندارد باید بر این مراکز نظارت کند. متاسفانه در حال حاضر برگه‌های معاینه فنی تقلبی خرید و فروش می‌شود.
صدور معاینه فنی تقلبی قتل شبه عمد است
وی تاکید کرد: مراکزی که بدون بازدید خودرو برگه معاینه فنی صادر می‌کنند قتل شبه عمد انجام می‌دهند وقتی ماهانه 227 نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند و یا 2 هزار و 522 مورد بیماری قلبی ناشی از آلودگی هوا داریم هر عملی که به آلودگی هوا کمک کند قتل شبه عمد است.
حافظی با بیان اینکه خودروسازان برای تولید خودروهای غیراستاندارد خود از دولت زمان می‌گیرند، گفت: کسی هم از خودروسازان بابت خسارت‌هایی که به مردم می‌زنند مطالبه‌ای نمی‌کند. به اعتقاد من روزهایی که طرح زوج و فرد به دلیل آلودگی هوا از درب منازل اجرا می‌شود باید ناوگان حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس رایگان اعلام شود و هزینه آن را خودروسازان پرداخت کنند.

 


رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری از فعالیت کلاهبردارانی خبر داد که از طریق تلفن اقدام به فروش سیم کارت‌های سوخته می‌کنند.
سرهنگ بهروز رهبریان در گفت‌وگو با مهر گفت؛ عده‌ای سودجو در قالب فروش سیم کارت اعتباری مشابه خط دائمی اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می‌کنند.
وی افزود: برخی افراد با دایر کردن شرکت‌های مختلف و استخدام چند نفر به عنوان کارمند در تماس‌هایی با هموطنان، خود را مدیر فروش اپراتورهای تلفن همراه معرفی کرده و مدعی می‌شوند خطوط اعتباری نزدیک به شماره افراد با قیمت 20 تا 30 هزار تومان آماده فروش است که متأسفانه بسیاری از این سیم‌کارت‌ها یا سوخته می‌باشند یا شماره سیم کارت شماره مورد نظر خریدار نیست.

 


مدیرکل ستاد مدیریت بحران کرمانشاه گفت: زلزله 7/5 ریشتری یکشنبه شب در این استان تلفات جانی نداشت و تا کنون شکستگی شیشه و ترک‌خوردگی دیوار منازل شهری گزارش شده است.
محمد نجفی افزود: یکشنبه دو زلزله نسبتا شدید با بزرگی چهار و نیم و پنج و هفت دهم ریشتری به ترتیب در ساعت 21:33 و 21 و 37 دقیقه استان کرمانشاه را لرزاند.
وی افزود: کانون این زمین‌لرزه‌ها نقطه صفر مرزی شهرستان قصر شیرین در اعماق 10 و 15 کیلومتری زمین بود.
به گزارش ایرنا مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: وقوع این دو زمین لرزه به حدود 40 واحد مسکونی در شهرهای قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب خسارت جزیی وارد کرد.
عادل شفیعی افزود: نیروهای جمعیت‌ هلال‌احمر از یکشنبه شب بیش از دو هزار تخته چادر گروهی برای اسکان مردم در برخی از مناطق شهرهای قصر شیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب نصب کرده‌اند.
وی اظهار کرد گشت هوایی هلال‌احمر استان کرمانشاه نیز دیروز در شهرستان قصر شیرین مستقر شد تا در موقع نیاز به مردم امدادرسانی کند.
براساس این گزارش مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین از برپایی 16 اردوگاه امدادی در سه شهرستان یاد شده خبر داد و گفت: بعد از وقوع زمین لرزه 7/5 ریشتری در محدوده این سه شهرستان، از همان لحظات اولیه ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به مردم زلزله زده آغاز شد.
مرتضی مرادی‌پور ادامه داد: تاکنون دو هزار تخته پتو و بیش از 10 هزار بسته غذایی انفرادی در میان زلزله‌زدگان استان کرمانشاه توزیع شده است.
همچنین به گزارش فارس طبق تصمیم ستاد مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه همه واحدهای آموزشی شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در پی وقوع دو زلزله شدید در روز دوشنبه تعطیل اعلام شد.

 


برازجان - خبرنگار کیهان:
پیرمرد برازجانی با سوت پایان مسابقات فوتبال ساحلی ایران و روسیه جان به جان آفرین تسلیم کرد.
هنگامی که مسابقه فینال فوتبال ساحلی جام بین‌قاره‌ای شنبه شب از تلویزیون پخش می شد، پیرمرد برازجانی همراه با فرزندش به تماشای این مسابقه نشسته بودند. مسابقه فوتبال ساحلی ایران و روسیه هر لحظه به پایان خود نزدیک و نزدیک‌تر شد و در همان حال بر هیجانش نیز افزوده‌تر می‌شد. کار به پنالتی کشیده شد و بر تنور هیجان تماشاگران دمید. گل پیروزی تیم ایران به ثمر نشست و سرانجام داور سوت پایان مسابقات را زد، حاج محلی‌علی فیروزی و پسرش بسیار هیجان‌زده و خوشحال بودند اما ناگهان قلب این پیرمرد برازجانی از حرکت ایستاد.
پزشکان علت فوت او را ایست قلبی اعلام کردند.

 


چاپ اسکناس تقلبی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده نیروی انتظامی کرج گفت: ماموران نیروی انتظامی این شهرستان موفق شدند یک جاعل اسکناس و چک پول‌های تقلبی را دستگیر کنند. سرهنگ سیدحقیقی افزود: از متهم مبالغ زیادی اسکناس و تراول چک همراه با دستگاه‌های مربوط به چاپ اسکناس بدست آمد و متهم به جرم خود اعتراف کرد.
دستگیری سارق لوازم خودرو
فرمانده انتظامی شهرستان جهرم استان فارس از دستگیری یک سارق قطعات و لوازم درون خودرو و کشف 30 فقره سرقت از وی در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ «یوسف ملک‌زاده» گفت: این متهم با همکاری ماموران نیروی انتظامی شهرستان داراب دستگیر و برای انجام تحقیقات بیشتر به جهرم منتقل شد. وی گفت: متهم با اعتراف به 30 فقره سرقت لوازم و قطعات خودرو همراه با پرونده تشکیل شده به مراجع قضایی معرفی شد.
گرگ گرسنه به شهر آمد
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام گفت: یک قلاده گرگ گرسنه که به علت سرما‌زدگی منطقه کوهستانی ایوان و یافتن غذا به شهر آمده بود از ترس وارد منزل یکی از شهروندان ایوانی شد.
غلامحسین کاظمی افزود: ماموران پس از اطلاع از این خبر وارد عمل شده و با انجام اقدامات لازم عملیات زنده‌گیری گرگ گرسنه را به پایان رساندند و این حیوان درنده را در زیستگاه طبیعی خود رها ساختند.
کشف اسکناس‌های جعلی
اهواز- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ایذه گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر توزیع اسکناس‌های تقلبی توسط شخصی در حوزه استحفاظی شهری و روستایی ایذه، موضوع در دستور کار ماموران آگاهی این شهرستان قرار گرفت.سرهنگ طونی افزود: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه، با هماهنگی مقام قضایی در یک اقدام غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند و مقداری ایران چک 500 هزار ریالی جعلی از وی کشف شد.متهم پس از تشکیل پرونده اولیه تحویل مراجع قضایی شد.
مهار آتش‌سوزی
قشم- خبرنگار کیهان: فضای سبز اطراف ساختمان مرکزی سازمان منطقه آزاد قشم ساعت 21 و 30 دقیقه یکشنبه شب دچار حریق شد که با حضور ماموران آتش‌نشانی در کمتر از 3 دقیقه این حریق مهار و آتش خاموش شد. براساس این گزارش، فرد یا افرادی با هدف نامعلومی مبادرت به آتش زدن درختچه‌های اطراف ساختمان مرکزی سازمان آزاد قشم کرده بودند. با وجود این، علت این آتش‌سوزی در دست بررسی قرار دارد.
تریاک در میان سنگ‌ها
اصفهان-خبرنگار کیهان: مقدار 106 کیلوگرم موادمخدر تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در تریلر حمل‌بار سنگ معدن جاسازی شده بود در اصفهان کشف و توقیف شد.
«مصطفی صادقیان» رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: در این رابطه خودرو تریلر توقیف و دو نفر نیز دستگیر شدند که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
حادثه رانندگی 9 قربانی گرفت
زاهدان- ایرنا: فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: وقوع سانحه رانندگی در محور سراوان- خاش 9 کشته و 10 مجروح بر جای گذاشت.سرهنگ «ایوب شرافتی» افزود: در این حادثه یک دستگاه خودرو وانت حامل سوخت و یک دستگاه خودرو حامل اتباع بیگانه غیرمجاز در کیلومتر 40 محور سراوان- خاش با هم برخورد کرده و آتش گرفتند که در اثر آن 2 نفر ایرانی و شهروند افغان جان خود را از دست دادند.کارشناسان پلیس راه علت این سانحه رانندگی را تغییر مسیر ناگهانی خودرو حامل اتباع بیگانه به سمت دیگر جاده که خودرو حامل سوخت در حرکت بود، اعلام کردند.
توقیف سوخت قاچاق
یزد- خبرنگار کیهان: پلیس انتظامی شهرستان خاتم استان یزد در بازرسی از یک دستگاه کامیون بنز 12 هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کرد. به گزارش پایگاه خبری پلیس، مأموران انتظامی خاتم حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و آن را متوقف و در بازرسی از آن 12 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف کردند. در این ارتباط راننده خودرو دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

 


مدیر مرکز کنترل ترافیک شهر تهران اعلام کرد: هنوز شورای شهر تصمیمی مبنی بر اخذ عوارض در بزرگراه طبقاتی صدر اتخاذ نکرده است.
حجت‌الله بهروز در یک نشست خبری تاکید کرد: کلیه سیستم‌های لازم در پروژه بزرگراه طبقاتی شهید صدر برای دریافت عوارض پیش‌بینی شده است اما این امر به مصوبه شورای شهر تهران نیاز دارد و تا مصوبه‌ای در این رابطه نداشته باشیم حق اخذ عوارض نخواهیم داشت.
گفتنی است شورای شهر سوم به شدت مخالف اخذ عوارض از طبقه دوم این بزرگراه که محل عبور خودروهای متعلق به افراد خاص می‌باشد به‌طوری که رئیس وقت کمیسیون عمران شورای شهر تاکید داشت این کار ضمن اینکه موجب تشدید ترافیک تراز صفر خواهد بود بلکه از آنجا که برخی از معابر از جمله طبقه دوم بزرگراه صدر تنها مورد استفاده عده خاص و محدودی از شهروندان قرار می‌گیرد و بار ترافیک آن به مردم تحمیل می‌شود، لذا منطقی نیست که همه شهروندان ملزم به پرداخت عوارض شوند.
شورای شهر سوم معتقد بود که با اخذ عوارض بر مشکلات اهالی مناطق اطراف پروژه صدر که مدت‌ها فشار و سختی عملیات اجرایی این پروژه را تحمل کرده‌اند، منطقی نیست مشکلی بر مشکلات دیگر نظیر ترافیک، آلودگی صوتی و آسیب به منظره شهری افزوده شود.
بنابر این گزارش مدیر مرکز کنترل ترافیک شهر تهران در ادامه این نشست خبری افتتاح پل صدر را آخرین حلقه اتصال بزرگراهی شهر تهران از غرب به شرق خواند و گفت: از لحاظ تجهیزات ترافیکی سازه پل صدر به همراه تونل نیایش در مرکز کنترل تونل نیایش مورد رصد و کنترل شبانه‌روزی قرار می‌گیرد، در این پروژه انواع مختلفی از دوربین‌ها و تجهیزات ایمنی مورد استفاده قرار گرفته است تا شهروندان با ایمنی مناسبی از پل عبور کنند.بهروز خاطرنشان کرد: بیش از 180 دوربین نظارت تصویری بر روی کل بزرگراه طبقاتی صدر قرار گرفته است که به وسیله همین دوربین‌ها نظارت جامعی بر کل پروژه داریم.
وی با بیان اینکه نزدیک به 24 کنترل سنج بر روی دو سازه پل قرار گرفته است سرعت مجاز برای حرکت بر روی پل‌ها هماهنگ با تونل همان 60 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده است. خطاب به شهروندانی که از این مسیر قصد حرکت دارند، گفت: امیدواریم با رعایت سرعت مجاز بر روی این مسیر عبور ایمنی را برای خود فراهم کنند، قطعا تجاوز از این سرعت به جریمه ختم خواهد شد.در همین حال مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در حاشیه بازدید از پل طبقاتی صدر هزینه ساخت آن را 1500 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این بزرگراه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 


معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از ناشنوا بودن حدود 9 هزار دانش‌آموز در کشور خبر داد و گفت: این دانش‌آموزان هم‌اکنون در مدارس خاص ناشنوایان تحصیل می‌کنند.
اسماعیل برقی در گفت‌وگو با تسنیم تاکید کرد: 7 هزار دانش‌آموز کم‌شنوا و با درصد آسیب‌دیدگی کم داریم که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.
برقی در پاسخ به این پرسش که دانش‌آموزان ناشنوا یا کم‌شنوا که به مدارس عادی فرستاده می‌شوند بر اساس چه معیاری انتخاب می‌شوند، عنوان کرد: دانش‌آموزانی که می‌خواهند به مدرسه بروند در پایگاه‌های سنجش مورد بررسی قرار می‌گیرند و در این پایگاه‌ها به لحاظ شنوایی و بینایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که اگر دارای مشکلات جدی شناخته شدند برای تحصیل به مدارس استثنایی هدایت می‌شوند و اگر مشکل دانش‌آموز با وسایل کمک توانبخشی از جمله سمعک حل شود می‌تواند در مدارس عادی تحصیل کند.

 


مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ از سرقتی خبر داد که در آن دو فرد مسلح به سلاح گرم در آرامش کامل وارد یک شعبه بانک شده و در انظار عمومی اقدام به سرقت موجودی این شعبه کرده است.
این حادثه در 20 اسفندماه سال 91 توسط دو موتورسوار هوندا در حالی رخ داده است که سارقین فقط عینک دودی به چشم داشتند و در دقایق اولیه صبح زمانی وارد بانک شعبه خانی‌آبادنو شده‌اند که مشتریان و کارمندان بانک در حال فعالیت عادی خود بودند.
بنابراین گزارش کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با حضور در محل سرقت به تحقیق از شاهدان صحنه سرقت مسلحانه پرداختند.
با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته و همچنین اظهارات کارمندان بانک مشخص شد که یکی از سارقین پس از ورود به بانک از داخل کیف دستی همراهش یک قبضه اسلحه کلاش و دیگری از زیرلباسش یک قبضه چاقو و اسلحه کمری خارج و ضمن تهدید کارمندان و مشتریان، اقدام به سرقت وجوه نقد داخل باجه‌های بانک می‌کنند و در نهایت هر دو پس از خروج از بانک با دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 از محل متواری شده‌اند.به گفته یکی از کارمندان شعبه، یکی از سارقین به بالای باجه شعبه رفت و نفر دوم نیز اقدام به سرقت پول‌های داخل کشوهای همکاران کرد و پس از سرقت، هر دو نفر از بانک خارج و با دو دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شدند.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به تصاویر به دست آمده از سارقان مسلح، از کلیه شهروندان درخواست کرد تا در صورت شناسایی متهمان، هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت، مخفیگاه و یا محل‌های تردد متهمان را از طریق شماره تماس 51055501 و 55381036 در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 


7 نفر از متهمان اختلاس 44 میلیارد تومانی گمرک بوشهر دستگیر شدند.
به گزارش واحد مرکزی خبر رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: یک نفر از این متهمان زن و بقیه مرد هستند.
سرهنگ بارونی افزود: ماموران پلیس آگاهی استان بوشهر چند ماه پیش از اختلاسی در گمرک بوشهر باخبر شدند که دو کارمند این اداره با کمک همدستانشان از 10 سال پیش با سوءاستفاده از فیش‌های واریزی صاحبان کالا و واردکنندگان خودروهای خارجی اختلاسی 44 میلیارد تومانی انجام دادند.
وی گفت: فیش‌های بانکی فقط یک بار برای هر اظهارنامه گمرکی قابل استفاده است ولی این افراد با جعل آنها به دفعات و مکرر استفاده می‌کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان افزود: 15 میلیارد تومان از این تخلف به دولت برگردانده شد. هم اکنون پرونده این افراد در حال بررسی است و مقامات قضایی به دنبال متهمین اصلی هستند.

 


دادگاهی در آمریکا به تازگی خبرگزاری فرانسه و شرکت خدمات تصویری خبری «گتی ایمیج» (Getty Images) را به پرداخت یک میلیون و 200 هزار دلار جریمه ملزم کرد.
به گزارش رویترز، این جریمه به دلیل شکایت «دنییل موریل» از این دو موسسه تعیین شده است.
موریل از خبرگزاری فرانسه و شرکت «گتی ایمیج» به دلیل منتشر کردن بدون اجازه عکسی متعلق به وی در سایت شبکه اجتماعی توئیتر شکایت کرده است.
این موضوع مربوط به سال 2010 و در زمان وقوع زلزله هائیتی است. در این زمان موریل عکسی از این حادثه در توئیتر منتشر کرد اما شرکت «گتی ایمیج» به سرعت این عکس را برداشت و در رسانه‌های جهان منتشر شد. موریل بعد از این حادثه از خبرگزاری فرانسه و شرکت «گتی ایمیج» شکایت کرد.
شرکت «گتی ایمیج از سال 2003 تاکنون وابسته به خبرگزاری فرانسه است.بر اساس گزارش رویترز این شرکت در اعتراض به شکایت این عکاس اعلام کرد که این کار به خطا رخ داده و سیاست استفاده از توئیتر این کار را منع نکرده است.

 


وزش توفان‌های سهمگین و بارش برف و باران شدید در جنوب غربی آمریکا به کشته شدن دستکم 13 نفر در پنج ایالت آمریکا منجر شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که توفان شدید که به بارش باران و برف شدید در جنوب غربی آمریکا منجر شد، موجب کشته شدن 13 نفر در پنج ایالت آمریکا شد.
سازمان هواشناسی آمریکا اعلام کرد که این طوفان‌ها احتمالا در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت و تصاویر مناطقی که در دام باد و توفان شدید گرفتار شده‌اند، لایه‌های ضخیم یخ در پیاده‌روها و قندیل‌های یخ از برگ درختان آویزان شده است.
پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از آن است که احتمالا باد و توفان سهمگین، روز چهارشنبه هفته جاری به ریزش برف شدید در قله‌های «آپالاچی» و منطقه «نیوانگند»‌در شمال شرقی آمریکا منجر می‌شود.
گزارش‌های رسیده همچنین حاکی از آن است که یخبندان در جاده‌ها و سیلاب‌ها، وضعیت بسیار خطرناکی را در ایالات «اوکلاهما»، «تگزاس»، «کالیفرنیا»، «نیومکزیکو» و «آریزونا» به وجود آورده است.
بر اساس گزارش «ان‌بی‌سی‌نیوز»، چهار نفر در حوادث مرتبط با تصادفات جاده‌ای ناشی از توفان شدید در ایالت «اوکلاهما» جان خود را از دست داده‌اند و چهار نفر دیگر نیز در دو حادثه در «تگزاس» قربانی شدند و یک کودک چهار ساله نیز وقتی جانش را از دست داد که خودرویی که این کودک سوار بر آن بود، در نیومکزیکو واژگون شد.
در کالیفرنیا نیز یک نفر به دلیل برخورد با سیم برق و دیگری بر اثر سقوط یک درخت بر روی خودرویش جانشان را از دست دادند.
در آریزونا نیز بر اثر سیلاب ناشی از توفان شدید یک نفر در رودخانه «سانتاکروز» افتاد و جسد وی سپس بعد از چند روز پیدا شد.

 


به گزارش منابع فرانسوی زبان، ابراز مخالفت و خصومت با حجاب در فرانسه، این بار در یک قطار اتفاق افتاد.
این قطار، در پی حمله زن میانسالی به دو زن محجبه، به مدت چهل دقیقه در ایستگاه «کانی سورمر» در نزدیکی شهر نیس توقف کرد.
این ماجرا حدود ساعت 20:08 زمانی که قطار ایستگاه «نیس» را ترک کرده بود اتفاق افتاد. شاهدان می‌گویند: «صدایی به گوشمان رسید و ابتدا تصور کردیم سر و صدای دویدن بچه‌هاست. سپس فریادی شنیدیم و زن جوانی وحشت‌زده از پله‌ها پایین آمد.»
به گفته یکی از شاهدان «زن جوان، پیش از آنکه ماموران امنیتی قطار او را کنترل کنند، به هر سو می‌دوید و فریاد می‌زد.»
زن چهل ساله‌ مهاجم، دو زن محجبه را مورد حمله قرار داده بود و پس از تلاش یکی از مسافران برای عقب راندن وی، درگیری شدت گرفته بود. نیروهای امنیتی، این زن را که حتی در مقابل پلبس به سختی از خود دفاع می‌کرد، سرانجام در ساعت 21:10 از قطار خارج کردند.
رسانه‌های رسمی در مورد اینکه آیا شکایتی از سوی دو زن مورد تهاجم صورت گرفته یا خیر، سکوت اختیار کرده‌اند. نفرتی که تحلیل‌ها و تصویرسازی‌های رسانه‌ای و همچنین گروه‌های سیاسی به آن دامن می‌زنند، دلیل اصلی گسترش اسلام هراسی در فرانسه است.

 


پلیس کانادا تصمیم گرفته تا برای جذب زنان مسلمان الگوهایی برای حجاب افسران زن در این نهاد ارائه دهد.
به گزارش شبستان، پلیس کانادا در مراحل اولیه مشخص کردن یک الگوی حجاب برای افسران زن پلیس قرار دارد.طرح پلیس در حال حاضر مبتنی بر دو الگوی حجاب برای افسران است.
در حال حاضر دو الگو برای حجاب افسران زن طراحی شده است.
به گفته پلیس، این طرح موجب می‌شود که زنان مسلمان نیز بتوانند کار در نیروی پلیس را به عنوان شغل و حرفه خود انتخاب کنند.
رئیس پلیس «ادمونتون» در این باره گفت:» ما به زنان بیشتری برای گذراندن دوره‌های پلیسی نیاز داریم.
وی در این باره گفت: زنان مسلمان بخشی از جامعه ادمونتون هستند پس اگر ما بخواهیم تعداد زنان را در نهاد پلیس افزایش دهیم باید موانعی که بر سر راه زنان مسلمان وجود دارد، را برداریم.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10