(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 09 آذر 1392 - شماره 20652

انتقاد معاون فرماندار گنبدکاووس از صادر نشدن احکام 7 مدیر شهرستان
نماینده مجلس: 30 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فیروزآباد فارس بیکارند
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی: اعضای شورای شهر و شهردار از اختلاف پرهیز کنند
نماینده ولی فقیه در استان: کم‌آبی بزرگ‌ترین چالش هرمزگان است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: اکران یوسف هور را هیچ شرکت سینمایی تقبل نمی‌کند
کسب مدال طلا توسط دانش‌آموزان سمنانی
نماینده مردم ساوه و زرندیه تأکید کرد
تأمین آب آشامیدنی ساوه
کوتاهی شهرداری‌های خوزستان در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها
کشف 260 قطعه فسیل گونه های جانوری در مراغه
احداث سدچایلی روی رودخانه اترک
عشایر 2 استان خراسان به سمت گلستان حرکت کردند
تدوین برنامه ساماندهی کودکان خیابانی در البرز
مطالعه تپه‌های باستانی دلازیان و میرک سمنان آغاز شد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران: برخورد بانک‌ها با فعالان اقتصادی بی‌تدبیری بیش نیست
نسخه‌ای برای بهداشت پلدختر
استاندار: خوزستان جایی برای آزمون و خطا نیست
   


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گنبدکاووس بر لزوم صدور احکام فرماندار و 6 مدیر این شهرستان تاکید کرد.
علی علیاری گفت: با گذشت حدود 4 ماه از ارتقای فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه هنوز حکم ارتقای فرماندار گنبدکاووس به معاون استاندار و فرماندار ویژه صادر نشده است.
وی افزود: علاوه بر حکم فرماندار گنبدکاووس، قرار بود حکم 6 مدیر شهرستانی شامل جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، امورتوزیع نیروی برق، اطلاعات، راه و شهرسازی و امور اقتصادی ودارایی نیز از سوی مدیران کل استان به سمت معاون مدیرکل صادر شود، که هنوز این احکام صادرنشده است.
علیاری ابراز امیدواری کرد: با روی کار آمدن استاندار جدید گلستان، نسبت به صدور احکام فرماندار و6 مدیر این شهرستان در راستای ارتقای فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه تسریع شود.
ارتقای فرمانداری گنبدکاووس به فرمانداری ویژه در آخرین جلسه هیئت دولت دهم (دهم مردادماه 92) به تصویب رسید که با وجود ابلاغ این مصوبه به مسئولان استان گلستان و برگزاری آیین ابلاغ این مصوبه به فرمانداری گنبدکاووس در جلسه شورای اداری این شهرستان توسط معاون سیاسی امنیتی استاندار، هنوز احکام ارتقای فرماندار و 6 مدیر دیگر این شهرستان ابلاغ نشده است.

 


فیروزآباد فارس- خبرنگار کیهان:
با توجه به نرخ بالای بیکاری در فیروزآباد فارس 30 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این شهر به علت نبود صنایع فعال فاقد شغل هستند.
نادر فریدونی نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس با اظهار این مطلب گفت: به علت نبود کارخانه‌ها و صنایع فعال در شهرهای فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین عمده جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی فاقد شغل بوده و قادر به تشکیل خانواده و ازدواج نشده‌اند و بی‌توجهی به بخش کشاورزی نیز عامل دیگری در افزایش نرخ بیکاری است. این نماینده مجلس با تاکید بر این که دولت یازدهم و مجلس نهم باید تمام توان و تلاش خود را برای رونق بخشیدن به تولید به کار گیرند افزود: با توجه به استعداد و توانمندی حوزه انتخابیه در بخش‌های زراعی و باغی بستر تولید و ایجاد اشتغال در این مناطق فراهم است ولی خشکسالی شدید چند سال اخیر باعث کاهش رونق کشاورزی منطقه شده است و با توجه به این که 70 درصد چاه‌های آب کشاورزی تولیدکنندگان بر اثر خشک سالی خشک شده است از دولت انتظار داریم با توجه به این که سدهای سلمان فارسی، تنگاب و هایقر در منطقه قرار دارند برای رفع معضل خشکسالی نسبت به ایجاد شبکه انتقال آب پشت سدها برای مصرف آشامیدنی و کشاورزی منطقه برنامه‌ریزی کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس باانتقاد از ضعف آبخیزداری در منطقه افزود: با توجه به هدر روی عظیمی از آب‌‌های سطحی باید از روش‌ها و تکنیک‌های مناسب آبخیزداری نهایت استفاده را کرد.
فریدونی با اشاره به توان بالای تولید قصب، خرما، صیفی‌جات و سایر محصولات کشاورزی در حوزه انتخابیه خواستار حمایت دولت از تولیدکنندگان و خرید تضمینی محصولات و احداث کارخانه‌ها و صنایع تبدیلی از محصولات باغی شد.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
مردم از مدیران شهری انتظار کار و خدمت دارند و شهرداری و شورای شهر، جای کشمکش و اختلافات سیاسی و جناحی نیست.
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، در معارفه «صادق نجفی» شهردار جدید تبریز در تالار فرهنگی مجتمع پتروشیمی این شهر گفت: شورای شهر، جای مسائل وحرف‌های حاشیه‌ای نیست، فقط باید کار و خدمت کرد.
امام جمعه تبریز نسبت به تاثیر منفی اختلافات در شورا روی مردم ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: اگر مردم این اختلافات را مشاهده کنند، به نظام و مقدسات بدبین شده و از رای دادن پشیمان می‌شوند. باید همدل و متحد بود تا تبریز را در مسیر بهتری از پیشرفت وتوسعه قرار داد.
شهرام دبیری اسکویی، رئیس شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه لزوم به کارگیری مدیران متخصص و توانمند را گوشزد کرده و بر ضرورت توجه شهردار به بحث ترافیک، انتقال پادگان و زندان به خارج از تبریز، تسریع در بهره‌برداری از متروی تبریز، جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و نیز تلاش برای رفع حاشیه‌نشینی تاکید کرد.

 


بندرعباس- خبرنگارکیهان:
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: افزایش جمعیت و مصرف بی‌رویه آب، دنیا را با بحران جدی مواجه خواهد کرد.
آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در بازدید از روستاهای دق فینو، بناب، سیرمند و سردر، شهرستان حاجی‌آباد با بیان اینکه جنگ آینده در دنیا جنگ آب است، تصریح کرد: اگر جنگی بین سوریه و ترکیه و یا ترکیه با عراق رخ دهد به خاطر آب خواهد بود.
وی مشکل کم‌آبی و بی‌آبی را مختص روستائیان ندانست و گفت: شهر بندرعباس- بندرلنگه و بیشتر شهرهای هرمزگان با این چالش بزرگ مواجه هستند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: در دولتهای نهم و دهم بحث‌های زیادی داشتم تا اینکه توانستم وزیر وقت را قانع کنم که کم‌آبی و تشنگی در کنار دریا معنی ندارد و باید آب‌شیرین‌‌کن در استان راه‌اندازی شود. حتی می‌توان علاوه بر تأمین آب آشامیدنی توسط آب‌شیرین‌کن، کشاورزی کرد، کاری که یکی از اهالی بندر کنگ انجام داده و نتیجه بسیار خوبی گرفته است.
آیت‌الله نعیم‌آبادی خطاب به مسئولان استان و بخصوص مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان که در این دیدار حضور داشت تأکید کرد: هر نوع تلاشی که لازم است انجام دهید تا مشکل آب روستائیان از جمله روستای دق‌فینو حل شود.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
به تصور اینکه فیلم دفاع‌مقدس ممکن است مورد استقبال مردم قرار نگیرد، هیچ شرکت سینمایی پخش یوسف هور را تقبل نمی‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در آیین افتتاح نمایشگاه پشت ابرهای خاکستری که در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: فیلم دفاع‌مقدس مانند مقوله‌های دیگر این حوزه محروم و مظلوم است در حالی که این امر نباید مورد غفلت قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید لطف‌الله سپهر گفت: فیلم یوسف هور به یاد شهید علی هاشمی با محتوایی ارزشمند و حماسی ساخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: در فیلم یوسف هور 3هزار و 800 نفر در قالب لشکر و نیروی انسانی ایفای نقش کردند و نزدیک به 4هزار انفجار در این فیلم صورت گرفته است.
سپهر به شخصیت والای شهید علی هاشمی اشاره کرد و گفت: در فیلم یوسف هور به اندیشه این شهید بزرگوار پرداخته شده و از فیلم‌های مفیدی است که در عرصه دفاع‌مقدس جایگاه خود را نشان می‌دهد.
وی بر همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری برای رفع نقیصه‌های فرهنگی خوزستان تأکید کرد و متذکر شد: مهم ترین نقیصه فرهنگی در خوزستان نبود یک فضای مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری هم استانی‌ها است که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

 


سمنان- خبرنگار کیهان:
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از کسب مدال طلای مسابقات طرح ملی دادرس توسط دانش‌آموزان شهرستان سمنان خبر داد.
عبدالمحمد شاهی با اعلام این خبر، افزود: تیم‌های آموزشگاه‌های پسرانه بایگان و دخترانه شاهد به المپیاد کشور در اردوگاه شهید باهنر بندر انزلی استان گیلان اعزام شدند که حاصل آن کسب مدال طلا و مقام اول کشوری توسط تیم آموزشگاه دخترانه شاهد در آیتم حمل مصدوم ‌بود.
به گفته وی، دانش‌آموزان فهیمه مطهری‌نژاد، مهدیه بهمنی، نگین قاسمی، مائده اقوامی‌پناه، فاطمه نوروزی‌فر و الهام مقیم‌پور با مربیگری میترا گوران، توانستند این موفقیت را به خود اختصاص دهند.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
تأمین آب آشامیدنی ساوه از نیازهای اساسی شهروندان ساوجی است.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، با بیان مطلب بالا افزود: تسریع در بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب‌آشامیدنی و نیز اختصاص سهم آب ساوه از سرشاخه‌های سد «دز» از انتظارات ب23حق مردم ساوه است.
شهلا میرگلو بیات با اشاره به مشکلات صنایع این شهر گفت: به علت پرداخت نکردن تسهیلات ویژه و حمایت نکردن کافی از صنعت این منطقه، فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکل مواجه شده است.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
بیشتر شهرداری‌های خوزستان در پرداخت کامل و یا بخشی از نیم درصد سهم کتابخانه‌ها کوتاهی می‌کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان با اعلام این خبر شهرداری شهرستان ایذه را به عنوان تنها شهرداری اعلام کرد که در خوزستان در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها به روز عمل می‌کند.
منصوری از رشد 33 ممیز 50درصدی تعداد کتابخانه در استان خبرداد و افزود: کتابخانه‌های خوزستان از نظر مترمربع 21درصد رشد داشته که این میزان رشد 7 برابر آمار رشد کشوری است.

 


مراغه- خبرنگار کیهان:
در حفاری‌های اخیر 260 قطعه فسیل از گونه‌های جانوری در سایت کارگاه 13 آبان مراغه کشف و آشکارسازی شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مراغه با اعلام این خبر افزود: این تعداد فسیل در حفاری‌های کارشناسان این دوره در طول 90 روز کاری کشف و استخراج شده است.
مکائیل نقوی در گفت و گو با خبرنگار کیهان افزود: فسیل‌ها شامل گونه‌های مختلف جانوری از جمله آنتی‌لوپ از خانواده‌ گوزن‌ها، کرگدن، گراز، زرافه و فیل است که برخی از آنها از نظر ارزش فسیل‌شناسی در کشور و حتی در دنیا بی‌نظیر و یا کم نظیر است.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مراغه گفت: این فسیل‌ها با قدمت 7 تا 9میلیون سال از ارزش بالایی برخوردارند.
نقوی ادامه داد مراحل استخراج و آشکارسازی فسیل در این سایت فسیلی از سوی کارشناسان پایان یافته و فسیل‌های کشف شده در محل مناسب نگهداری می‌شوند.

 


شرق گلستان- خبرنگار کیهان:
سد چایلی روی رودخانه اترک شهرستان مراوه تپه در شرق استان گلستان با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود.
نماینده شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه با اعلام این خبر گفت: با پیگیری نمایندگان گلستان، از طریق مرکز پژوهشهای مجلس، مجوز احداث سد اترک در خراسان شمالی لغو و منجر به صدور مجوز برای احداث سد چایلی در شهرستان مراوه تپه شده است.
عبدالکریم رجبی افزود: اگر این سد در خراسان شمالی احداث می‌شد، بخش قابل توجهی از نوار مرزی استان گلستان با بی‌آبی روبه رو می‌شد و پیامدهای منفی زیست‌محیطی، کشاورزی و دامپروری را به خصوص در شهرستان‌های مراوه‌تپه و گنبدکاووس در پی خواهد داشت.
این نماینده مجلس تصریح کرد: بر این اساس، مجوز ماده 56 احداث سد چایلی به روی رودخانه اترک در شهرستان مراوه تپه به مناقصه گذاشته شده که به زودی برنده مناقصه معرفی و عملیات اجرایی سد آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در قالب این پروژه به منظور تملک اراضی و احداث جاده جایگزین محدوده سد، از محل بودجه سال جاری 30 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
رجبی در ادامه گفت: براساس این طرح 9 روستایی که در محدوده دریاچه سد قرار دارند جابجا می‌شوند و برای این امر از طریق منابع طبیعی، زمین برای اسکان اهالی این روستاها اختصاص یافته است.
نماینده مردم شهرستانهای مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس بیان داشت: به روستائیانی که در طرح جابجایی و کوچ سد چایلی قرار دارند، علاوه بر کمک بلاعوض، تسهیلات کم بهره با بازپرداخت درازمدت برای احداث واحدهای مسکونی اعطا می‌شود.

 


گنبدکاووس- خبرنگارکیهان:
کوچ پاییزه یکهزار و 978 خانوار عشایر کوچنده کردهای دو استان خراسان شمالی و رضوی به همراه 350هزار رأس دام از مناطق ییلاقی به سمت مناطق قشلاقی استان گلستان آغاز شد.
رضا علیپوری مدیر امور عشایر گلستان گفت: عشایر کوچنده که از 21 طایفه مستقل تشکیل شده و جمعیتی قریب به 11هزار نفر دارند پس از 60 روز طی مسیر در مناطق قشلاقی شهرستان‌های مراوه‌تپه، گنبدکاووس و کلاله استان گلستان استقرار می‌یابند.
وی افزود: کوچ این عشایر از طریق ایل راه‌های عشایری (خشتلی، قازان قایه و شلمی) صورت می‌پذیرد.
مدیر امور عشایر استان گلستان گفت: تمهیداتی نیز درخصوص تأمین ارزاق عمومی و مایحتاج اولیه و ذخیره‌سازی بیش از 5هزار تن نهادهای دامی انجام شده است که از طریق 11 فروشگاه ثابت عشایری به عشایر ارائه می‌شود.
علیپوری، تأکید کرد: اداره کل امور عشایری استان گلستان و نیز نمایندگی‌های امور عشایر دو استان خراسان شمالی و رضوی، اقدامات اولیه برای ایجاد امنیت و هدایت عشایر کوچ‌رو، مسائل بهداشتی و درمانی و نیز دامپزشکی در مسیر کوچ عشایر انجام داده است.

 


کرج- خبرنگار کیهان:
استان البرز در بین 30 استان دیگر کشور به عنوان الگوی اجرای طرح کودک و خانواده انتخاب شد.
مدیرکل اداره بهزیستی استان البرز با بیان این خبر اظهار داشت: به دلیل مهاجرپذیری این استان، آمار دقیقی از کودکان کار و خیابان در این استان وجود ندارد ولی این موضوع مهم به صورت ویژه در دست پیگیری قرار گرفته است.
مرتضی مکاریان تصریح کرد: باتوجه به اهمیت رسیدگی به وضعیت کودکان خیابانی برنامه‌های متنوعی در بهزیستی برای ساماندهی آنان تهیه شده است.
وی گفت: وجود کودکان کار و خیابان نوعی آسیب اجتماعی است که دستگاه‌های بسیاری باید در ساماندهی وضعیت آنها مشارکت داشته باشند.
مکاریان افزود: بهزیستی استان البرز با همکاری استانداری برنامه‌های مشترکی برای ساماندهی کودکان خیابانی، با رویکرد پیشگیری، مقابله و پیگیری در دست اقدام دارد.
وی یادآور شد: آثار برنامه‌های انجام شده برای کودکان کار و خیابان مشهود است و پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند ساماندهی و همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای مسئول در این خصوص با کاهش این آسیب‌ها مواجه باشیم.

 


سمنان- خبرنگار کیهان:
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از آغاز کار شناسایی برای تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه‌های باستانی دلازیان و میرک سمنان خبر داد.
«محمد طاهریان» اظهار داشت: هیات باستان‌شناسی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی به سرپرستی دکتر رضوانی و با حضور سه کارشناس ارشد باستان‌شناسی، دو زمین‌شناس و یک متخصص GIS در حال بررسی تپه‌های دلازیان و میرک سمنان است.
وی گفت: این هیات باستان‌شناسی در حال مطالعه روی ابزار و گمانه‌های آزمایشی برای تعیین کاربری و قدمت آثار است.
طاهریان با بیان اینکه تپه دلازیان در جنوب سمنان معروف به هفت تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، افزود: در یکی از تپه‌های موجود در دلازیان آثار معماری خشتی سنگی مربوط به دوره ماد (نوشیجانی) مشاهده شده است.
وی افزود: براساس تحقیقات انجام شده این احتمال قوت می‌یابد که منطقه میرک سمنان بزرگ‌ترین و منحصر بفردترین منطقه میراثی ایران وحتی خاورمیانه در دوره پارینه سنگی میانی است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: منطقه میرک محوطه 40 هکتاری روبازی را شامل می‌شود که بین تپه‌های موسوم به دلازیان و میرک در جنوب سمنان قرار دارد.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران گفت: در دفتر‌خانه‌ها از طریق نماینده بانک‌ها، اسناد فعالان اقتصادی را به اجرا می‌گذارند که این امر هزینه گزافی را به دنبال دارد و بی‌تدبیری بیش نیست.
غلامرضا عشریه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران اظهار داشت: باید در راستای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بتوانیم از ظرفیت‌های ایجاد شده در کشور و استان استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه تمامی قراردادهای اقتصادی که منعقد می‌شود باید با حضور نمایندگان فعالان اقتصادی و بانک‌ها باشد و حقوق دو طرف در قراردادها لحاظ شود گفت: در حالی که اکنون قرارداد بانک این طور نیست و به صورت یک سویه است.
عشریه با اشاره به اینکه امروزه فعالان اقتصادی شریک بانک‌ها به حساب می‌آیند، گفت: سود برای بانک‌ها و هزینه مشکلات و خطر ریسک با فعالان اقتصادی است وبانک هر جا احساس خطر کند اسناد و مدارک فعالان اقتصادی را به اجرا می‌گذارد.

 


عباس جودکی
این روزها خبرهای بدی از وضعیت بهداشت و درمان پلدختر به گوش می‌رسد مردم این شهر هر بار شاهد یک فاجعه بهداشتی هستند که جدیدترین آن پیدا شدن جنین انسان در سطل زباله بیمارستان پلدختر است.
اکنون با شما در سطح شهر گشت و گذار می‌کنیم تا از نزدیک شاهد وضعیت بهداشت در پلدختر باشیم.
یکی از شهروندان که به شدت از وضعیت بهداشت در پلدختر ناراضی است، می‌گوید: مسائل بهداشتی توسط عرضه‌کنندگان موادغذایی رعایت نمی‌شود. مثلاً در دکه‌ها گوشت عرضه می‌شود و معلوم نیست، این لاشه‌ها از کجا و چگونه تهیه می‌شوند. در حقیقت، این لاشه‌ها فاقد مهر بهداشتی و تأئیدیه دامپزشکی است.
یکی دیگر از ساکنان پلدختر با انتقاد از سیاسی کاری در حوزه بهداشت و درمان اظهار می‌کند: سیاست‌کاری در این حوزه، بازی کردن با جان مردم است. درحالی که تنها حوزه‌ای که نباید در آن به هیچ وجه سیاسی کاری شود، حوزه بهداشت و درمان است.
کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان پلدختر با بیان اینکه بهداشت محیط با 13 زن و 8مرد کار نظارت بر اماکن عمومی در پلدختر و شهر معمولان را به عهده دارند، می‌گوید: یکی از معضلات حال حاضر در شهر پلدختر و معمولان کشتارگاه‌ها و نواقص بهداشتی آن است.
فرحناز کرمی ادامه می‌دهد: دیگر چالش‌ها در شهرستان پلدختر سرگردانی و وجود احشام و دام‌های سبک و سنگین است و شبکه بهداشت و درمان به تنهایی نمی‌تواند این معضلات را برطرف کند.
این کارشناس بهداشت محیط با بیان اینکه کارگروه بهداشت شامل فرمانداری، شبکه بهداشت،شهرداری، دامپزشکی، دادگستری، بخشداری و نیروی انتظامی باید همگی در راستای حل معضل دکه‌های جنب پمپ بنزین که اقدام به آویزان کردن لاشه دام در شرایط نامطلوب می‌کنند، گام بردارند، اظهار می‌دارد: شبکه بهداشت یک دستگاه ناظر است و به تنهایی نمی‌تواند وارد عمل شود و با احشام و دکه‌هایی که اقدام به فروش گوشت گوسفند می‌کنند برخورد کند.
وی می‌افزاید: تاکنون هفت بار این موضوع در شورای سلامت شهرستان مطرح شده و مکاتباتی در این زمینه با دامپزشکی و اداره راه و شهرسازی صورت گرفته است.
یکی دیگر از مشکلات بهداشتی در پلدختر جمع‌آوری و دفع پسماندهای خانگی و بیمارستانی است. سرپرست شهرداری پلدختر در این رابطه می‌گوید: پسماندهای شهری هر روز توسط 5 دستگاه کامیون خاور و کمپرسی از سطح شهر جمع‌آوری و در محلی که قبلا توسط مراجع ذی صلاح مورد تایید قرار گرفته دفن می‌شوند.
جعفر سلیمانی می‌افزاید: شهرداری پلدختر هیچ‌گونه تعهدی درخصوص تفکیک زباله‌ها ندارد و هیچ دستگاهی برای امحاء در اختیار شهرداری پلدختر نیست.
سرپرست شهرداری پلدختر اضافه می‌کند: شهرداری پلدختر براساس وظیفه روزانه یک کمپرسی زباله از سطح بیمارستان و مراکز درمانی و مطب‌های سطح شهر جمع‌آوری می‌کند که هیچ‌کدام از آنها توسط این مراکز تفکیک نشده و به طور در هم داخل کیسه‌های زباله ریخته می‌شوند.
سلیمانی می‌گوید: رها کردن زباله‌ها و عدم نظارت بر مراکز درمانی باعث شده که بعضی دوره‌گردها قبل از اینکه شهرداری اقدام به جمع‌آوری کیسه‌های زباله کند، آنها را باز می‌کنند و محتویات قابل استفاده را می‌برند و مابقی را در سطح خیابان و معابر پخش می‌کنند که بارها سرنگ‌های آلوده در آن مکان‌ها مشاهده شده است.
رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان لرستان که از بیمارستان امام‌خمینی(ره) پلدختر بازدید کرده است با انتقاد از وضعیت بهداشتی در این بیمارستان می‌گوید: متأسفانه مسئولان بیمارستان این شهرستان اندام و جنین انسان را به جای اینکه در گورستان دفن کنند، در سطل زباله انداخته. علی سالاروند می‌افزاید: طبق بخشنامه باید اندام و احشام انسان‌ها پس از جراحی در اتاق عمل جمع‌آوری و در گورستان دفن شوند. دفع نامناسب جفت و جنین بیمارستانی باعث آلودگی و انتقال انواع بیماری می‌شود.
وی با بیان اینکه دستگاه بی‌خطرسازی بیمارستان امام‌خمینی(ره) پلدختر خراب شده است می‌گوید: مسئولان این بیمارستان موظف شده‌اند محل مناسبی با فاصله کمی از گلزار شهدای شهر انتخاب کنند و کار جداسازی و دفن جنین و جفت‌های بیمارستانی را با ریختن کمی آهک و خاک انجام دهند.
مدیر حوزه علمیه پلدختر در واکنش به خبر رها کردن جنین انسان در سطل زباله می‌گوید: این کار بسیار ناپسندی است. دفع این‌گونه جنین انسان که دارای روح بوده خلاف شرع، اخلاق و قانون است.
اما دانشگاه علوم پزشکی در واکنش به خبر دفع جنین در سطل‌های زباله توسط بیمارستان پلدختر اعلام کرد: دفع جنین در سطل زباله اساساً کذب محض بوده و این خبر نشأت گرفته از ذهن بیمار و شیطنت ناجوانمردانه افرادی مغرض است.
روابط عمومی این دانشگاه از سازمان‌ها، نهادها و اشخاص خواسته است، چنانچه مدارک مستدلی در این خصوص در اختیار دارند، ارائه دهند تا با متخلفان برخورد شود.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
خوزستان استانی است که همه مسائل آن از جمله اقتصاد، آب، کشاورزی و قومیت تاثیر مستقیم بر کشور می‌گذارد اما نگاه مسئولان به خوزستان مانند استان‌های دیگر است.
استاندار خوزستان با بیان این مطلب افزود: در خوزستان جای آزمون و خطا وجود ندارد کسی که برای خدمت در این استان انتخاب می‌شود باید در حد خوزستان باشد.
عبدالحسین مقتدایی تاکید کرد: همان‌طور که فرمان ماشین باید در دست یک نفر باشد، سکانداری استان را نیز باید به دست یک گروه کارکشته و باتجربه بسپاریم.
وی با بیان اینکه شرکت فولاد در هر استانی که باشد باید کل استان را بچرخاند، اظهار داشت: فولاد خوزستان در 15 سال گذشته در میانه کارخانه می‌سازد ولی وقتی که می‌خواهند در مسجدسلیمان شرکت فولاد بزنند از فاینانس استفاده می‌کنند.
مقتدایی تصریح کرد: باید حق خوزستان را از کارخانه‌هایی که پول‌‌های هزار میلیادری از استان خارج می‌کنند، گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به شورای شهر اهواز گفت: عاقبت به خیری شورای شهر اهواز آن است که شورا در مسیر قانونی حرکت کند.
استاندار خوزستان تاکید کرد: چارچوب و فصل‌الخطاب همه باید قانون باشد تا بتوانیم از طریق قانونی حق مردم را بدهیم.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10