(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 09 آذر 1392 - شماره 20652

حدیث دشت عشق
پرسپولیس باخت، استقلال به تساوی رضایت داد
تراکتورسازی صدرنشین تازه لیگ برتر فوتبال
اخبار کوتاه از فوتبال
قهرمانی برای سلیمی در هفته چهارم لیگ وزنه برداری
فیفا پاسخ کنفدراسیون فوتبال آسیا را داد
ایران، بهترین تیم فوتبال آسیا در آخرین رده‌بندی جهانی
178 میلیارد تومان برای موفقیت در بازی های آسیایی
خادم: نباید در باد قهرمانی کشتی جهان خوابید
پیروزی مدعیان در لیگ برتر بسکتبال
خواندنی از ورزش ایران
   


وصیت‌نامه پاسدار شهيد«ايوب نقي‌لو»
من بايد مي‌رفتم...!
«الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی‌سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله و اولئک هم الفائزون»
(آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت کردند و در راه خدا با جان و مالشان با کفار جهاد کردند، آنها نزد خدا مقام بلندی دارند و آنان رستگاران دو عالمند.)
به نام الله هستی بخش دو عالم،به نام او که برای رسیدن به او شتاب داریم،
به نام او که معشوقم و معبودم و مرادم اوست.سلام بر پیامبران که خداوند آنها را برای هدایت بشریت فرستاد و سلام بر خاتم الانبیاء و فرزند مطهر او حضرت فاطمه (س) و جانشینان او که اول آنها حضرت علی (ع) و آخر آنها حضرت مهدی (عج)است و درود بیکران بر نائب الامام حضرت آیت الله امام خمینی که این انقلاب را هدایت می کند و با هر کلامش درس بزرگی از انقلاب اسلامی به ما می دهد و این انقلاب را به پیش می برد تا ظهور مولایمان حضرت مهدی موعود(عج).پدرو مادر! شما زحمت زیادی کشیدید تا من را به اینجا رساندید ولی من نتوانستم درست یک قدردانی خوب از شما بکنم و یک وقتی شما از دست من خیلی ناراحت بودید، چون حرف شما را گوش نکردم و به جبهه رفتم ولی من باید می رفتم جبهه، چون جبهه انسان ساز است و ما مسئولیت دفاع از اسلام را داریم. و این را هم بدانید قبل از اینکه مرگ به سراغ شما بیاد، شما به استقبال مرگ بروید که خود یک نوع سعادت است. و این را هم بگویم که انقلاب اسلامی با شهدای زیادی به دست ما رسیده و ما باید ادامه دهنده راه شهیدان باشیم و هر قطره خونی که به زمین ریخته می شود ، بار ما سنگین‌تر می‌شود. این بار را نباید زمین گذاشت که انقلابمان به وابستگی به شرق و غرب می‌کشد.پدر و مادر! می دانم از مرگ من ناراحت می شوید ولی از شما می‌خواهم که اگر می توانید در رودر روی مردم گریه نکنید. در جای خلوت این کار را بکنید و همیشه به یاد خدا باشید. این امر الهی است، همه ما باید برویم.برادران عزیزم! امیدوارم ادامه دهنده راه شهدا باشید تا سعادتمند زندگی کنید و تا آنجا که می‌توانید به جبهه بروید و از جبهه دوری نکنید. از تمامی دوستان و آشنایان و از تمامی کسانی که با من آشنایی داشتند، اگر از من بدی یا اینکه به هر نحو دیگر ناراحتی داشتند، مرا حلال کنند تا انشالله خداوند الرحمن هم عنایتی کند تا بتوانیم در آخرت سربلند باشیم. والسلام
به نور و رحمت و لطف تو سوگند که من هرگز نبرُم از تو پیوند
خود اندازم درآغوش سعادت کرامت کن مرا فیض شهادت
خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی ، خمینی را نگه دار- ایوب نقی‌لو 30/7/63
پاسدارشهيد«ايوب نقي‌لو» ، در 4 دی سال ١٣٤٤ دركرج متولد شد و سرانجام در 8 اسفندماه ١٣٦٥ در عمليات كربلاي پنج (درياچه ماهي) به شهادت رسيد.

 


سرویس ورزشی-
شکست پرسپولیس، توقف استقلال و صدرنشینی تراکتورسازی مهمترین اتفاقات هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر بود.
پرونده هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر(نخستین هفته از دور برگشت مسابقات) روز گذشته با برگزاری 7 دیدار بسته شد. در حساس ترین بازی هفته تیم های فوتبال تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز و در حضور بیش از 40 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که این دیدار با تک گل دقیقه 42 کریم انصاری فر به سود تراکتورسازی به پایان رسید. گل تراکتورسازی برابر پرسپولیس در دقیقه 41 به ثمر رسید. مهاجم تراکتورسازی از فرصتی که روی یک کرنر ارسالی نصیبش شد با یک ضربه آرام دروازه پرسپولیس را باز کرد. در دقیقه 70 مسابقه شوت محسن مسلمان به تیرک عمودی دروازه‌ تراکتورسازی خورد. پرسپولیس با این شکست صدر جدول را از دست داد.
تساوی فولاد و سپاهان
اما در سایر دیدارهای دیروز، دیدار حساس و نزدیک فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان با نتیجه‌ تساوی بدون گل خاتمه یافت. همچنین در دیگر دیدار، نفت تهران موفق شد با دو گل از سد فجر شهید سپاسی شیراز بگذرد. گل های نفت را در این بازی رضا نوروزی (38 -پنالتی) و وحید امیری(64) به ثمر رساندند. داماش گیلان نیز در حالی که تا دقایق پایانی مقابل میزبانش سایپا 2 - 2 مساوی بود، با گل دقیقه 90 از سد شاگردان انگین فیرات گذشت. گل های این بازی توسط کاوه رضایی(30) و گل به خودی(32) برای سایپا - روح‌الله سیف‌اللهی(22) و مصطفی حاجتی(36) برای داماش زده شد. درکرمان تیم مس نخستین پیروزی فصل خود را بدست آورد و موفق شد با نتیجه 2 بر صفر راه آهن را شکست دهد. گل های این بازی را شهرام گودرزی(43) و لوسیانو ادینیو (90- پنالتی) برای تیم مس به ثمر رساندند. در انزلی هم ملوان موفق شد در آخرین دقایق صبای قم را شکست دهد. سهیل رحمانی(8) و سیامک کوروشی(94) برای تیم ملوان گلزنی کردند و رضا عنایتی(73- پنالتی) نیز تک گل صبا را به ثمر رساند. لازم به یادآوری است که در نخستین بازی هفته شانزدهم تیم استقلال خوزستان موفق شد در اصفهان ذوب آهن را با یک گل شکست دهد. تک گل این بازی را ابراهیم صالحی در دقیقه 38 برای استقلال به ثمر رساند. مهدی رجب‌زاده در این بازی یک پنالتی را برای ذوب آهن از دست داد.
توقف استقلال در تهران
در آخرین دیدار هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر تیم‌های استقلال و گسترش فولاد در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان دو تیم به تساوی صفر – صفر دست یافتند. در اکثر دقایق نیمه اول دو تیم نمایش سرد و کسل‌کننده‌ای داشتند و در دقیقه 15 بود که ضربه سر جابر انصاری به شکلی خطرناک از بالای دروازه استقلال راهی اوت شد تا کمی از یخ بازی آب شود. در ادامه و در دقیقه 19 شوت سنگین پژمان نوری با واکنش دیدنی فروزان راهی کرنر شد تا اولین فرصت آبی پوشان به این شکل به هدر برود. در دقیقه 30 بار دیگر استقلالی‌ها با شوت تلاش کردند تا دروازه حریف را باز کنند. شوت سنگین محمد مهدی نظری از کنار دروازه گسترش فولاد راهی اوت شد.در نیمه دوم شرایط تا حدودی تغییر کرد و تیم‌ها فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند اما از آنها استفاده نکردند تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 


تقابل دیدنی قدیمی‌های پرسپولیس با میلان
تیم‌های پیشکسوتان پرسپولیس و ستارگان میلان روز پنجشنبه در دیداری خیریه به مصاف یکدیگر رفتند. در این بازی که به قضاوت مسعود مرادی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد تیم میلان با نتیجه 3 بر یک برابر پرسپولیس به برتری دست یافت. گلهای تیم میلان را دانیل ماسارو ( ثانیه 50)، کریستین آنتیونیوتی(51) و استفان ارانیو(67) به ثمر رساندند. علیرضا امامی‌فر هم در دقیقه 27 گل پرسپولیس را وارد دروازه حریف کرد. حضور چهره‌های سابق پرسپولیس در ورزشگاه آزادی صحنه‌های زیبایی را برای تماشاگران و علاقه‌مندان به فوتبال رقم زد. در پایان این بازی مهدی مهدوی‌کیا رسما از فوتبال خداحافظی کرد.
یاوری: می توانستیم به تساوی برسیم
یاوری سرمربي تيم فوتبال فجرسپاسي پس از شکست مقابل نفت گفت: من نمي‌گويم بايد مقابل نفت به برتري مي‌رسيديم اما حداقل مي‌توانستيم نتيجه تساوي را کسب کنيم.
انتقاد رویانیان از مدیران تراکتورسازی
مدیرعامل پرسپولیس درتازه‌ترین صحبت های خود به انتقاد از مدیریت باشگاه تراکتورسازی پرداخت. رویانیان گفت: بر اساس گزارش‌هايي که به دست ما رسيده پيش از بازي عده‌اي مقابل هتل قصد ايجاد مزاحمت داشتند که با مديريت مناسب مسئولان باشگاه و سرپرست تيم راه به جايي نبردند. پس از بازي نيز يکي از عوامل تراکتورسازي به اعضاي تيم پرسپوليس توهين کرد و فرد ديگري نيز به ميان آمد تا کار به درگيري لفظي کشيده شود. اين برخوردها شايسته فوتبال ايران نيست و متاسفم که مسئولان تراکتورسازي به جاي اينکه رسم ميهمان‌نوازي را بجاي بياورند توهين کردند.
نامه حمايتي کفاشيان به معاون وزير نفت
به دنبال درخواست تعويق بازي‌هاي خارج از خانه نفت آبادان به دليل مشکلات بودجه و درخواست آنها مبني بر اينکه تمام مسابقات نفت آبادان و تيم‌هاي پايه اين تيم در خارج از استان به علت ناتواني باشگاه در تامين هزينه‌هاي سفر به تعويق بيندازند، علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال طي نامه‌اي از مسئولين وزارت نفت درخواست کرد به موسسه فرهنگي ورزشي نفت آبادان نگاه مساعدي داشته باشد.
دايي: موقعيت ساختيم ولي استفاده نکرديم
علي دايي پس از شکست تيمش مقابل تراکتور سازي گفت: ما فقط 15 دقيقه اول بازي خوب نبوديم ولي در نيمه دوم سوار بازي شديم. در نيمه دوم حاکم بازي بوديم. موقعيت ساختيم ولي نتوانستيم از موقعيت‌هايمان استفاده کنيم.
رضایی به مس پیوست
شيث رضايي که سابقه پوشيدن پيراهن پرسپوليس را دارد با مسئولان باشگاه مس کرمان براي عقد قراردادي تا پايان فصل جاري به توافق رسيد و رسماً به عضويت اين تيم درآمد.
سفر استقلال به آمریکا
مسئولان تيم فوتبال گلکسي آمريکا جلسه‌اي را با علي فتح‌الله‌زاده، مديرعامل استقلال برگزار کردند و به اين توافق رسيدند تا ديدار دوستانه‌اي بين دو تيم در آمريکا برگزار شود.
کفاشيان: مهم نيست روي سکو برويم
کفاشیان رئيس فدراسيون فوتبال با بيان اين که افتخارات فوتبال ايران مشخص است و روي سکو رفتن در جشن AFC مهم نبود، گفت: طي يک سال گذشته موفقيت‌هاي خوبي را به دست آورديم که همه مي‌دانند و روي سکو رفتن مهم نيست!
تجليل از حماسه سازان ملبورن در تبريز
تعدادي از بازيکنان سابق تيم ملي فوتبال در مراسم تجليل از حماسه سازان ملبورن در تبريز حضور يافتند. در اين مراسم افرادي همچون حميد استيلي، کريم باقري، سيروس دين محمدي، عليرضا اکبرپور، عزيز الله محمدي، غلامرضا بهروان، اسماعيل حلالي، علي اکبر استاد اسدي، وحيد شمسايي، مهدي پاشازاده و محمد نصرتي حضور داشتند.
مجروح شدن یک داور در اهواز
در پایان بازی تیم‌های فولاد و سپاهان و درحالی که بازیکنان و داوران در حال خارج شدن از زمین مسابقه بودند، یکی از تماشاگران با پرتاب شی‌ای به سمت سعید مظفری‌زاده، داور این مسابقه، باعث ایجاد شکاف و خونریزی در ناحیه بالای ابروی وی شد.
انتقاد کریمی از وضعیت پرسپولیس
علی کریمی بازیکن تراکتورسازی تبریز بعد از پیروزی مقابل پرسپولیس نسبت به نتایج ضعیف تیم پرسپولیس انتقاد کرد و گفت: پرسپولیس با بازیکنان فعلی که دارد حداقل باید با 6 امتیاز اختلاف با سایر تیم‌ها در صدر قرار می‌گرفت.

 


هفته‌ چهارم لیگ برتر وزنه‌برداری با قهرمانی بهداد سلیمی و نایب قهرمانی بهادر مولایی در دسته فوق‌سنگین و صدرنشینی ملی حفاری به پایان رسید.
در دومین روز از هفته‌ چهارم لیگ برتر وزنه‌برداری، وزنه‌برداران دسته‌های 94 ، 105 و 105 + کیلوگرم با یکدیگر به رقابت پرداختند . اوج حساسیت‌ در هفته چهارم در دسته فوق سنگین بود چرا که بهداد سلیمی از ملی حفاری و بهادر مولایی از پیکان در این دسته حضور داشتند.در پایان این رقابت بهداد سلیمی با رکورد 450 کیلوگرم در مجموع دو حرکت و 20 کیلوگرم اختلاف نسبت به مولایی در جایگاه نخست دسته فوق سنگین قرار گرفت.بهادر مولایی نیز با رکورد 430 کیلوگرم در مجموع دو حرکت و 28 کیلوگرم کمتر از رکوردش در مسابقات جهانی لهستان در رده دوم این دسته ایستاد. در حرکت دو ضرب دسته فوق سنگین ، بهداد سلیمی تصمیم داشت در حرکت سوم خود وزنه 260 کیلوگرمی را مهار کند که موفق نشد. بهادر مولایی نیز در دومین حرکت خود می خواست این وزنه را بالای سر ببرد که او نیز آسیب دید و از مهار وزنه 260 کیلوگرمی باز ماند. از اتفاقات مهم روز نخست هفته چهارم لیگ وزنه برداری قهرمان شدن کیانوش رستمی بود.

 


تنها دو روز پس از پایمال شدن حق ایران توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا، فیفا تیم ملی ایران را به عنوان بهترین تیم فوتبال قاره آسیا در رده‌بندی ماه نوامبر فدراسیون جهانی انتخاب کرد.
فدراسیون جهانی فوتبال تیم ملی ایران را در رده‌بندی منتهی به 28 نوامبر 2013 با 650 امتیاز بهترین تیم قاره آسیا معرفی کرد. شاگردان کارلوس کی‌روش در این رده‌بندی با چهار پله صعود، جای ژاپن را گرفته و به عنوان بهترین تیم آسیا و چهل و پنجمین تیم فوتبال جهان شناخته شده‌اند.پس از ایران، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و ازبکستان تیم‌های دوم تا پنجم آسیا محسوب می‌شوند. در این رده‌بندی اسپانیا همچون ماه‌های گذشته با 1507 امتیاز برترین تیم دنیا به شمار می‌آید. آلمان با 1318 امتیاز و آرژانتین با 1251 امتیاز تیم‌های دوم و سوم جهان هستند. تیم ملی ایران در ماه گذشته با 613 امتیاز تیم دوم آسیا و 49 جهان بود.

 


کمیته ملی المپیک برای حضوری موفق در بازی‌های آسیایی اینچئون بودجه 178 میلیارد تومانی درخواست کرد.
افشارزاده با بیان اینکه بودجه 178 میلیارد تومانی برای این بازی‌ها در نظر گرفته شده است، افزود: این بودجه مبلغ بسیار خوبی است و می‌خواهیم که برای رشته‌های مدال‌آور برنامه‌ریزی داشته باشیم و بر اساس اولویت مدال‌آوری، این بودجه را به آن‌ها تخصیص دهیم.ما چهار رویداد مهم را سال آینده در پیش رو داریم و با آمدن دکتر گودرزی به وزارت ورزش سعی خواهیم کرد که جلسات متعددی را با او داشته باشیم تا اهداف پیش رو پیگیری شود. هدف کمیته ملی المپیک این است که در جهت پیشرفت ورزش گام بردارد و در این راستا رشته‌های پایه همچون دوومیدانی، شنا و تیراندازی را مورد توجه قرار داده است. دبیر کمیته ملی المپیک ادامه داد: برای به دست آوردن جایگاه چهارمی در بازی های آسیایی باید برنامه های از پیش تعیین شده اجرایی شود و ما به 30 تا 35 مدال طلا نیازمند هستیم. اما اگر چنین اتفاقی نیفتد حتی دسترسی به مقام چهارمی در این بازی ها برای ما امکان‌پذیر نیست.

 


سرپرست فدراسیون کشتی می گوید کشتی ایران نباید در باد قهرمانی جهان بخوابد و حق کشتی ایران این است که نتایج فاخر مستمر باشند.
رسول خادم درتازه‌ترین صحبت های خود به تشریح آخرین وضعیت فدراسیون کشتی پرداخت که گزیده ای از صحبت هایش در ادامه می آید:
* کشتی نیاز به ثبات مدیریت دارد. هر چه سریعتر امکان ثبات مدیریت فدراسیون فراهم شود مشکلات کاهش پیدا خواهد کرد. در این دو سه سال که امکان برگزاری مجمع فراهم نشد کشتی آسیب های جدی دید. الان هم پذیرش این سرپرستی به دلیل شرایط خاصی اتفاق افتاد که در زمان تعیین مسئولین کشور بود و ناخواسته درگیر آن شدم که تمایلی هم نداشتم.
* پرهیز دارم مسئولان فدراسیون و کشتی گیران و مربیان در باد این قهرمانی بخوابند. اکثر وقتها در سالهای بعد از قهرمانی، نتایجی که بدست آمده اسباب دلخوری مردم را فراهم آورده است. باید به دنبال این باشیم که نتایج فاخر استمرار داشته باشند. حق کشتی ما نیست که پس از 48 سال خارج از خانه قهرمان جهان شود.
* شیوه ای که لیگ کشتی برگزار می شود در جهت کشتی نیست. کشتی فوتبال یا بازی نیست که با یک آمادگی نسبی در یک کار جمعی قابلیت های فردی خود را نشان بدهی. کشتی گیر وقتی به میدان می آید باید به یک حدی از آمادگی متوسط رسیده باشد که دچار آسیب های جدی فیزیکی و روانی نشود.
* فدراسیون کشتی در حال حاضر بیش از 7 میلیارد تومان بدهی دارد که تامین آن هم تنها وظیفه وزارت ورزش نیست. امیدوارم منابعی تعریف شود که کشتی بتواند مشکلاتش را بر طرف کند.

 


هفته پنجم لیگ برتر بسکتبال با پیروزی مدعیان برابر حریفان و یک برد دیگر برای افرا به پایان رسید.
در پایان هفته پنجم لیگ برتر بسکتبال مدعیان این فصل بازهم حریفان خود را شکست دادند و قدرتنمایی کردند. در جریان رقابت های هفته پنجم پتروشیمی بندرامام در خانه به مصاف نیروی زمینی رفت و با نتیجه قاطع 105 بر 67 حریفش را مغلوب کرد.در اصفهان ذوب‌آهن این شهر به مصاف شهرداری گرگان رفت و با نتیجه 67 بر 43 به پیروزی رسید، استقلال زرین قشم در قزوین توانست هفت الماس این شهر را در وقت اضافه با نتیجه 89 بر 73 شکست دهد. این بازی در وقت معمولی 71 بر 71 شد. دانشگاه آزاد نیز که مهمان همیاری زنجان بود 67 بر 62 برنده شد.در آخرین مسابقه این هفته نیز افرا خلیج فارس در سالن بسکتبال آزادی برابر صنایع ماهشهر صف‌آرایی کرد و با نتیجه 84 بر 76 به پیروزی رسید و دومین بردش در لیگ را جشن گرفت. مهرام نیز در نخستین بازی هفته پنجم برابر ماهان اصفهان 83 بر 66 به پیروزی رسیده بود.

 


* بزرگداشت هفته پارالمپیک عصر پنجشنبه با حضور رئیس کمیته ملی پارالمپیک، محمود خسروی وفا و جمعی از قهرمانان و ورزشکاران پارالمپیکی با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد و حاضران بار دیگر با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند. در پایان مراسم پنجشنبه ، پیراهن ورزشی بازیهای پارالمپیک لندن از سوی خسروی وفا به نمایندگی از جامعه ورزشی جانبازان و معلولان به سید حسن خمینی اهدا شد.
* رئیس سازمان لیگ والیبال از برگزاری دیدار عقب افتاده متین ورامین و کاله در روز یکشنبه و پیگیری هفته ششم مسابقات لیگ از روز چهارشنبه خبر داد.
* رقابت های سوپر لیگ کاراته باشگاه های کشور در بخش مردان با حضور 9 تیم از 22 آذر آغاز خواهد شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10