(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 11 آذر 1392 - شماره 20654

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
رئیس جمهور در دیدار با نخست وزیر سوریه: تلاش ایران از حمله غرب به سوریه جلوگیری کرد
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
رئیس فناوری اطلاعات قوه قضائیه هشدار داد
اطلاعات ملی در فیسبوک در اختیار شبکه‌های جاسوسی قرار می‌گیرد
رئیس جمهوری خبر داد
درآمد 100 میلیارد دلاری پارس جنوبی در آینده نزدیک
مدیر موسسه مطالعاتی واشنگتن: برنامه هسته‌ای ایران با هزاران سانتریفیوژ ادامه می‌یابد
پیوستن 2 ناو موشک‌انداز به ناوگان نیروی دریایی ارتش
ساندی تایمز مطرح کرد
ماموریت موساد برای یافتن موارد نقض توافق ژنو از سوی ایران !
کوتاه از ایران
سرتیپ رادان خبر داد
بالا بودن قدرت کشف جرایم فضای مجازی در ایران
رئیس سازمان بازرسی کل کشور: رایزنی‌ها برای برگرداندن خاوری به ایران انجام شده است
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد
مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در مدیریت مدرسه
 خواهر احمد عزیزی اعلام کرد
کم‌توجهی مسئولان به روند درمان احمدی عزیزی
آب روستایی در بودجه 93 ردیف ملی گرفت
فروش تخم‌مرغ دانه‌ای در کرمان ممنوع شد
توزیع کارت‌های جدید معلولیت
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد
اجرای مترو در 2 شهر با سرمایه‌گذاری چین
مدیر عامل آبفای کشور: تعرفه‌های آب در سال 93 واقعی‌تر می‌شود
ارسال صورتحساب مشترکین همراه اول بدون تغییر در تعرفه
   


استاد شهید آیت‌الله مطهری: در میان عوامل فساد اخلاق و تضعیف روحیه و در میان عواملی که در زندگی ایجاد بدبختی و ناتوانی می‌کند، چیزی به اندازه تنعم و نازپروردگی موثر نیست.

 


رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار نخست وزیر سوریه بر نقش و تلاش ایران در جلوگیری از حمله غرب به این کشور و منطقه تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس‌جمهور، صبح روز یکشنبه در دیدارِ وائل الحلقی نخست وزیر سوریه، با ستایش مقاومت ملت این کشور در برابر فشارهای داخلی و خارجی، از تروریسم و افراطی‌گری به عنوان بزرگترین معضلی که منطقه از آن رنج می‌برد یاد کرد که همه باید برای مقابله با آن، تلاش کنند.
روحانی با اشاره به اینکه اکنون خطرناکترین تروریست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، در سوریه اجتماع کرده‌اند، تاکید کرد: معضل تروریسم و افراطی‌گری برای همه جهان و به خصوص ملت‌های منطقه خطرناک خواهد بود و همه کشورها باید برای مقابله با این خطر تلاش کنند.
رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک وسیع دولت برای جلوگیری از وقوع جنگ در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران در صحنه سیاسی فعال بوده و تمام تلاش‌ها و مساعی خود را به کار گرفت تا از تحمیل جنگ به منطقه و به سوریه جلوگیری کند.
وی با اشاره به رایزنی و گفت‌وگوهای خود با رؤسای کشورهای تاثیرگذار جهانی و منطقه‌ای در این خصوص که سوریه بتواند با کمترین هزینه و بدون جنگ از این وضعیت عبور کند، یادآور شد: البته دولت و ملت سوریه نیز هوشمندانه بهانه را از قدرت‌های بزرگ گرفتند تا جنگ و حمله نظامی در این کشور رخ ندهد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اقدامات کشورمان در رایزنی با کشورهای همسایه در خصوص کاهش مصائب و مشکلات مردم سوریه گفت: جمهوری اسلامی از همه همسایگان خود خواسته است تلاش‌های انسان‌دوستانه را برای کاستن از آلام مردم سوریه بکار بندند و خود نیز در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
روحانی در ادامه با دوست و برادر خواندن ملت سوریه، ابراز امیدواری کرد روابط دوجانبه تهران و دمشق در همه زمینه‌ها تحکیم و توسعه یابد.
در این دیدار همچنین وائل الحلقی نخست وزیر سوریه نیز با ابلاغ بهترین سلام‌های گرم رئیس جمهور، دولت و ملت سوریه به دکتر روحانی، توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 را تبریک گفت و افزود: این توافق، یک پیروزی تاریخی برای رهبری، رئیس جمهور و ملت ایران است که تاثیرات مثبتی هم در شرایط منطقه و همچنین در اوضاع جهانی برجای خواهد گذاشت.
نخست وزیر سوریه همچنین تلاش‌های دولت جدید در ماه‌های اخیر در سطح جهانی را تجلی‌گر پیروزی صلح و نرمش قهرمانانه دانست و گفت: این دستاوردها، بیانگر مقاومت ملت ایران، هدایت رهبری و تدبیر دکتر روحانی بود که منجر به تضمین حق طبیعی ایران در مورد دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز شد.
وائل الحلقی همچنین حادثه زلزله بوشهر که منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از هموطنان کشورمان شد را به رئیس جمهور و ملت ایران تسلیت گفت.

 


ببینید برای فردای قیامت خودتان
چه توشه‌ای فرستاده‌اید!
قرآن کریم:
ای کسانی که ایمان آورده‌اید!
از (مخالفت با) خداوند بپرهیزید! و هر کس باید ببیند که برای فردای قیامتش چه چیزی از پیش فرستاده است.
و از (نافرمانی) خدا بپرهیزید زیرا خداوند از آنچه انجام می‌دهید آگاه است. سوره حشر - آیه 18

 


انتقاد انجمن‌های مستقل دانشجویی
از مواضع لیبرالی وزارت ارشاد
انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور درخصوص عملکرد 100روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام داشتند: برخی مواضع وزارت فرهنگ بوی سیاست‌های فرهنگی لیبرالی مهاجرانی را می‌دهد که در تضاد با فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است.
در این بیانیه آمده است: امروز شاهدیم که در عرصه فرهنگی کشور نه از «تدبیر» خبری است و نه پایبندی به «اعتدال» وجود دارد و آنچه از بین رفته «امید» اهالی فرهنگ به دولت یازدهم است!
در بیانیه انجمن‌های مستقل دانشجویی تصریح شده است: از همان روزهای ابتدایی وزارت جنتی برخی مواضع و فعالیت‌‌ها در حوزه فرهنگ خبر ساز شد و در این 100 روز این مواضع در عرصه‌های مختلف ادامه پیدا کرده است. مواضعی که برای ما بوی سیاست‌های فرهنگی لیبرالی مهاجرانی را می‌دهد که در تضاد با فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است.
این تشکل‌های دانشجویی تأکید کردند که: کج‌روی‌های وزارت فرهنگ در تب‌و تاب مسائل سیاسی مغفول مانده است.
تهیه کننده معروف هالیوود:
من جاسوس هسته‌ای اسرائيل هستم
یکی از تهیه کنندگان برجسته هالیوود به نام «آرنون میلحان» اعتراف کرد که سال‌ها به عنوان جاسوس در خدمت «موساد» سرویس اطلاعاتی اسرائیل بوده است.
این تهیه کننده که فیلم‌های معروف «الیور استون»، «مارتین اسکورسیزی»، «رومن پولانسکی» و فیلم‌های معروفی همچون «محرمانه لس‌آنجلس»، «روزی روزگاری آمریکا» را تهیه کرده است در ادامه گفتگوی خود با یکی از شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که توسط «شیمون پرز» به استخدام درآمده است و از لحظه دعوت تحت پوشش کار در مرکز ارتباطات به عنوان جاسوس هسته‌ای در خدمت رژيم اشغالکر قدس بوده است.
وی در پایان این گفتگو یادآور شد: من در آمریکا زندگی می‌کنم اما بخاطر جاسوسی برای کشور اصلی‌ام احساس سربلندی و غرور می‌کنم و از این بابت به خودم می‌بالم.
خبر فوق می‌تواند مورد توجه برخی نویسندگان و فیلمسازان وطنی قرار گیرد که در مصاحبه‌‌ها و مقالات خود بر غیر سیاسی بودن فضای استودیوهای هالیوود و جشنواره‌های خارجی اصرار می‌ورزند و برای خوانندگان نشریات خود از «الیور استون»، «مارتین اسکورسیزی» و «رومن پولانسکی» قهرمانان ضدسلطه آمریکا چهره‌سازی می‌کنند و حتی ادعا می‌کنند که دلیل بی‌اعتنایی آکادمی اسکار به آنها، استقلال آنها درفضای سینمای آمریکاست. درحالیکه «الیور استون» در هنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فیلم «جی-اف-ک» را به نفع حزب دمکرات و نامزد این حزب «بیل‌کلینتون» به نمایش در‌می‌آورد فیلمی که در آن «فیتز جراد کندی» را یک قدیس صلح‌طلب معرفی می‌کند تا «بیل‌کلینتون» به خاطر شباهتش با «کندی» و تکرار ادعاهای او به کاخ سفید راه یابد.
«رومن پولانسکی» بخاطر آزار جنسی به دختری 9 ساله در آمریکا تحت تعقیب است.
«اسکورسیزی» نیز در فیلمهایش همچون «جزیره شاتر» مدافع «هلوکاست» و صهیونیست‌‌ها بوده است.
اوباما: هالیوود همواره پیش برنده سیاست‌های آمریکا بوده است
رئیس جمهور آمریکا، هالیوود را دلیل تمایز آمریکا از دیگر کشورها، اشاعه‌دهنده ارزش‌های فرهنگی آمریکا، پیش‌برنده سیاست‌های دولت و گرداننده چرخ اقتصادی کشور دانست.
«باراک اوباما» از کمپانی دریم ورکس بازدید کرد.
در پی اعتراضات عده‌ای از کارکنان هالیوود از جمله این کمپانی به وضعیت موجود اقتصادی و بهداشتی، «باراک اوباما» تصمیم به این سفر گرفت.اوباما در سخنرانی 45 دقیقه‌ای خود در جمع کارکنان دریم ورکس از سیاست‌های اقتصادی و همچنین طرح بیمه‌ای بهداشتی خود تحت عنوان «اوباما کر» دفاع کرد و در ادامه بر نقش بسیار مهم هالیوود در پیشبرد سیاست‌های دولت آمریکا و اشاعه فرهنگ آمریکایی در سطح جهان و همچنین چرخاندن چرخ اقتصادی این کشور تاکید کرد.
به گزارش فارس، وی همچنین از نقش تاثیرگذار هالیوود در همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی‌ که با دولت آمریکا داشته تشکر کرد.
انتقاد یک فیلمساز از مدیران سینمایی
و اظهارات حسن روحانی
علیرضا رییسیان گفت: در صحبت‌های اخیر رییس‌جمهور تا دقایق آخر صحبتی درباره فرهنگ نشد و فقط بخش پایانی گفت‌و‌گو به طور کلی به فرهنگ اختصاص پیدا کرد. به نظرم این مسئله شرایط خوبی را ایجاد نمی‌کند.
وی در گفت وگو با ایسنا همچنین اظهار کرد: انتصاب‌هایی که تاکنون در حوزه فرهنگ و به ویژه سینمای حرفه‌ای انجام شده خیلی امیدوارکننده نیستند و به جز آقایان رضا داد و جعفری جلوه در سینما شاهدیم که بقیه تخصص و تجربه لازم را در این زمینه ندارند، همچنین برنامه‌ای هم که حاکی از تغییر رویکرد باشد اعلام نشده است.
رییسیان همچنین با طرح این سوال که آیا این بازگشایی در جهت رفع مشکلات بوده است؟ گفت: پاسخ من به این سوال منفی است.
تخریب «حامد زمانی» در صدای آمریکا
به تازگی شبکه تلویزیونی صدای آمریکا وابسته به دولت آمریکا، در یکی از برنامه‌های خود به تخریب حامد زمانی، خواننده ترانه «مرگ بر آمریکا» پرداخت.
به گزارش فارس،از یک ماه پیش که قطعه موسیقی «مرگ بر آمریکا» با صدای حامد زمانی منتشر شد، تا به امروز واکنش‌های مختلفی در مورد این قطعه صورت گرفته است .
به‌دنبال موفقیت این قطعه رسانه‌های مختلف بیگانه از جمله فارسی زبان‌ها، بار‌ها به انتشار این قطعه واکنش نشان دادند و به تخریب خواننده این اثر پرداختند .به تازگی شبکه تلویزیونی صدای آمریکا وابسته به دولت آمریکا نیز، در یکی از برنامه‌های خود به تخریب حامد زمانی، خواننده ترانه موفق مرگ بر آمریکا پرداخت.واکنش مجدد این شبکه به این خواننده پاپ در حالی است که پیش از این نیز در یکی دیگر از برنامه‌های همین شبکه به تمسخر و تخریب حامد زمانی پرداخته شده بود .با این وجود برنامه دیگری از شبکه صدای آمریکا با روندی کاملا تخریبی و غیرواقعی سعی می‌کند چهره‌های مشهور نظام جمهوری اسلامی را مورد هدف سیاه خود قرار دهد.در این برنامه بخش‌هایی از اجرای این خواننده در قطعه‌های موفق «مرگ بر آمریکا» و «قلاده‌های طلا» به نمایش گذاشته شد. سپس مجری با ارائه یک بیوگرافی ساختگی و به دروغ از این خواننده سعی کرد اهداف مورد نظر خود را پیاده سازد.مجری و برنامه ساز شبکه صدای آمریکا که البته جرات پخش کردن بخش‌هایی از قطعه مرگ بر آمریکا که چندین بار عبارت مرگ بر آمریکا در آن تکرار می‌شود را نداشت به دلیل اینکه هیچ گونه نقطه ضعفی در کارنامه حامد زمانی وجود ندارد و البته به دلیل آشفتگی و هراس خود از این خواننده، دقیقا نمی‌دانست چگونه با این موضوع برخورد نماید که در نهایت با در هم آمیختن مسائلی که هیچ گونه ارتباطی به هم نداشتند سعی کرده بود به هر شیوه و ترفندی برنامه‌ای در حدود نیم ساعت بسازد و از این طریق دل مدیران و مسئولان آمریکایی را به دست آورد.
لازم به ذکر است مهدی فلاحتی مجری و برنامه ساز فعلی شبکه صدای آمریکا که اجرای این برنامه را به‌عهده داشت، جزو فاسد ترین عوامل این شبکه آمریکایی است.این مجری شبکه صدای آمریکا اواخر سال 88 در پی تجاوز و ضرب و شتم به یکی از مجریان زن این شبکه، از سوی دادگاه فدرال آمریکا بازداشت و روانه زندان شد. فلاحتی سابقاً دارای تفکرات کمونیستی بوده است. وی حدود یک سال و نیم از اجرای برنامه در صدای آمریکا منع شد ولی در نهایت مجری زن از این شبکه خارج شد ولی این فرد فاسد مجددا به کار فراخوانده شد و سال‌هاست که به اربابان آمریکایی خود خوش خدمتی می‌کند.

 


رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نسبت به تهدیدهای استفاده از شبکه فیسبوک هشدار داد.
حجت‌الاسلام حمید شهریاری روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تا پایان امسال تمامی دادخواست‌ها در شهر تهران به شکل الکترونیکی ثبت می‌شوند و تاکنون 80 درصد دادخواست‌ها الکترونیکی ثبت شده است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه استفاده از فیس‌بوک را محدود شمرده است.
وی ادامه داد: نگفته‌اند عضویت در فیس‌بوک جرم است، بلکه کاری که فیس‌بوک می‌کند جرم است. ما با شبکه فیس‌بوک مخالف نیستیم، بلکه با ساماندهی اطلاعاتی که علیه کشور انجام می‌گیرد، مخالفیم.
شهریاری خاطرنشان کرد: یکی از تهدیدهایی که در فیس‌بوک وجود دارد اطلاعات ملی است که در اختیار شبکه‌های جاسوسی نظام سلطه قرار می‌گیرد.
معاون قوه قضاییه تصریح کرد: در هفته گذشته پس از یک سال پیگیری و جلسه با فرماندهان ناجا توانستیم دو سرور مرکزی قوه و ناجا را به یکدیگر متصل کنیم. این اتصال و ارتباط گامی مثبت و مطلوب در حوزه رسیدگی با کیفیت است.
شهریاری گفت: ماه آینده اولین پرونده‌ها بین دادگستری و ناجا مبادله می‌شود و در حال حاضر در مرحله پایلوت قرار دارد، البته برخی محدودیت‌های حفاظتی از سوی ناجا برای اتصال دو سامانه وجود داشت که برطرف شد.
وی در ادامه گفت: تا دو ماه آینده در حوزه دیوان عالی کشور تمامی ارجاعات مکانیزه خواهد شد که این امر بسیاری از مشکلات را در فرایند رسیدگی برطرف می‌کند.
شهریاری افزود: 4 اتهامات اصلی در مردادماه شامل سرقت، ضرب و جرح عمدی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی و توهین به اشخاص عادی بوده است. 10 اتهام اول کشور، شامل اتهام نگهداری و مالکیت مواد مخدر و صدمه بدنی غیرعمدی بوده که بیشترین قرار مجرمیت برای آنها صادر شده است.
وی ادامه داد: 4 خواسته اول کشور نیز شامل طلاق توافقی، مطالبه وجه چک، مطالبه طلب و مطالبه مهریه بوده است. میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در انواع شعب در مردادماه سال 92، جمعا 73 روز بوده است که در مقایسه با ماه قبل 3 روز کاهش داشته است.
شهریاری گفت: بالاترین روز در شعب کیفری استان بالغ بر 292 روز و در شعبه دادستانی بالغ بر 27 روز بوده است که در سال 91 زمان رسیدگی در شعب کیفری استان یک ماه و نیم نیز افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، وی تاکید کرد: در رابطه با دادرسی الکترونیکی آیین‌نامه‌ای در ابتدای سال 92 از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شده است و چنین قانونی در مجلس به تصویب رسید که منتظر تایید شورای نگهبان در راستای دادرسی الکترونیکی هستیم.

 


بوشهر- خبرنگار کیهان:
در آینده نزدیک سالانه 100 میلیارد دلار از پارس جنوبی درآمد خواهیم داشت.
رئیس جمهور با اعلام این مطلب در نشست شورای اداری استان بوشهر گفت: از 10 فاز بهره‌برداری شده در عسلویه هم‌اکنون حدود 40 میلیارد دلار درآمد به دست می‌آید که با بهره‌برداری کامل از تمامی فازها قریب به یکصد میلیارد دلار درآمد نصیب کشور خواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود: با استفاده از افراد فرهیخته نفت و گاز و پتروشیمی به ملت ایران قول می‌دهم تا پایان چهار سال آینده دولت در بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی از قطر پیشی گیرد.
وی گفت: بدون تردید عسلویه می‌تواند به تنهایی کشور را اداره کند و این توانمندی با دارا بودن منابع عظیم در این منطقه وجود دارد. رئیس جمهوری با اشاره به اینکه نگاه دنیا نسبت به ایران کاملاً عوض شده است افزود: امروز فضای بین‌المللی برای ما از دیروز آرام‌تر است و آثار تعامل سازنده کشور با دنیا را در ماههای آینده بهتر درک خواهیم کرد.
رئیس قوه مجریه بیان داشت: امروز از سرتاسر جهان همچون کشورهای همسایه، قدرت‌های بزرگ آسیایی و اروپایی این پیام را می‌شنویم که همه آنها برای تعامل با ایران اعلام آمادگی می‌کنند.
وی با اشاره به زلزله دشتستان گفت: خسارات وارده به زلزله‌زدگان دشتستان باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود و به بنیاد مسکن اعلام شده که ظرف 20 روز آینده تمام خسارت‌ها را به طور دقیق برآورد کرده و جبران کند.
رئیس جمهور تأکید کرد: از مسئولان استان می‌خواهم که فردی از قلم نیفتد و آمارها دقیق باشد تا بتوانیم به طور کامل خسارات را جبران کنیم.
روحانی گفت: برای هر واحد آسیب دیده 25 میلیون تومان وام با بازپرداخت 15 ساله با کارمزد چهار درصد و 5 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به آنها پرداخت می‌شود که این برای ساختمان‌هایی است که باید به طور کامل احداث شوند.
رئیس جمهور ادامه داد: برای ساختمان‌هایی که تعمیر می‌شوند نیز 2 میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته شده و برای احداث دیوارها نیز یک میلیون تومان بلاعوض تخصیص داده‌ایم ضمن اینکه وام بلند مدت برای تعمیری‌ها 10 میلیون تومان و برای ساخت دیوار 3 میلیون تومان است.
وی یادآور شد: از استاندار استان می‌خواهیم که به طور دقیق رسیدگی کند تا ما اعتبارات لازم را برای جبران تمام خسارات تأمین کنیم. رئیس جمهوری در بازدید از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: دولت برای توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی برنامه‌ریزی کرده است.
روحانی یادآور شد: دولت تسهیلات لازم برای توسعه فازهای پارس جنوبی را مهیا می‌کند و امیدواریم تا پایان امسال فاز 17 و 18 مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
رئیس جمهور بیان داشت: امیدوارم بخش غیردولتی نیز بیش از گذشته در راستای توسعه پارس جنوبی فعال شود تا شاهد رشد و پیشرفت در این منطقه باشیم.
رئیس جمهوری شنبه شب در جمع مدیران و مسئولان استان بوشهر در عسلویه از احداث دومین نیروگاه اتمی در استان بوشهر خبر داد و گفت: فاز 12 پارس جنوبی که بزرگترین فاز در پارس جنوبی است تا پایان سال جاری به تولید زودهنگام می‌رسد و با ظرفیت 12 میلیون متر مکعب در روز در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
براساس این گزارش، استاندار بوشهر در نشست مسئولان استان با رئیس جمهور و اعضای دولت خواستار تبدیل شدن بوشهر به منطقه آزاد و همچنین ایجاد راه‌آهن بوشهر به شیراز شد.
فریدون حسنوند با اشاره به پارامترها و ظرفیت‌های استان بوشهر افزود: استان بوشهر در بحث منطقه آزاد شاخص‌ها و پارامترهایی دارد که هیچ استانی این شاخص‌ها را ندارد و به فضل خدا مطالعه طرح تمام شده و تقدیم دولت شده که امیدواریم تبدیل بوشهر به منطقه آزاد هدیه دولت به مردم استان باشد. استاندار بوشهر بیان کرد: ایجاد راه‌آهن بوشهر به استان فارس و همچنین ایجاد آزاد راه بوشهر به شیراز از مهم‌ترین خواسته‌های مردمی است که امیدوار هستیم به زودی محقق شود.

 


مدیر موسسه مطالعاتی واشنگتن در مطلبی عنوان کرد؛ تهدید به عملیات نظامی دیگر اعتباری ندارد و ایران برنامه هسته‌ای خود را ادامه می‌دهد.
در مقاله مدیر موسسه واشنگتن آمده است:‌ توافقنامه ژنو برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کند. بر اساس این توافق، هزاران سانتریفیوژ از جمله بسیاری از مدل‌های جدید2- IR در یک محدوده تعریف شده به غنی‌سازی ادامه می‌دهند و خود برنامه هسته‌ای ایران متوقف نمی‌شود.
«رابرت ساتلاف» ادامه داد: اوباما و جان‌کری در اظهارنظر خود درباره توافق ژنو، دستاوردهای این معامله را با عبارت‌هایی همچون «محدود شدن پیشروی» یا «جلوگیری از پیشروی» برنامه هسته‌ای ایران توصیف کردند. آنها از همان ابتدا قبول داشتند که حتی با این توافق، برنامه هسته‌ای ایران ادامه و توسعه می‌یابد. برخی مفسران بر مهمترین جنبه این توافق تمرکز کرده‌اند یعنی این وعده که در نهایت ایران ممکن است اجازه یابد اورانیوم به میزان نیاز تا هر سطحی که بخواهد، غنی کند. این را می‌توان از پاراگراف‌های طرح مشترک اقدام که به توافق نهایی مربوط می‌شود، دریافت کرد.
وی ادامه می‌دهد: از این جمله دو نکته قابل دریافت است:‌این که واشنگتن و شرکایش پذیرفته‌اند، توافق نهایی به ایران حق غنی‌سازی می‌دهد بنابراین معامله نهایی حاوی یک امتیاز بزرگ برای ایران خواهد بود.
به نوشته مدیر موسسه واشنگتن، وقتی همزمان به نتیجه ماجرای تسلیحات شیمیایی سوریه نیز نگاه می‌کنیم، بدون شک درمی‌یابیم که تهدید توسل به زور آمریکا بخش زیادی از اعتبار خود را از دست داده است. شدیدترین واکنشی که در توافق ژنو برای سرپیچی ایران در نظر گرفته شده، پایان لغو محدود تحریم‌ها و شاید تصویب تحریم‌های جدید است. باراک اوباما اخیرا خاطرنشان کرد که خود را برای حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات و نه از طریق رویارویی مسئول می‌داند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ادامه این مطلب آمده است؛ این مسئله دو تاثیر خواهد داشت:‌ کشورهایی که الگوی واشنگتن در خصوص تحریم‌ها را دنبال کردند، ممکن است حالا دیگر برای دنبال کردن قوانینی که میلیاردها دلار برایشان هزینه داشته است، خیلی احساس مسئولیت نکنند. همچنین قدرت‌های منطقه‌‌ای که به دولت اوباما برای برخورد با ایران اعتماد کرده بودند، حالا ممکن است به تنهایی اقدام کنند. عربستان حالت تدافعی به خود می‌گیرد و به همکاری هسته‌ای با پاکستان روی می‌آورد. اسرائیل نیز که توافق را یک اشتباه تاریخی می‌داند، ممکن است حداقل تا وقتی توافق ژنو پا برجاست، وارد یک جنگ سرد با آمریکا شود.
«رابرت ساتلاف» در ادامه می‌نویسد: سوال این است که آیا نتانیاهو این‌قدر عصبانی هست که این جنگ سرد را با فرستادن اف شانزده‌هایش به ایران حرارت بخشد. اما به‌رغم همه این مسائل، احتمال اقدام یکجانبه اسرائیل علیه ایران در این شش ماه صفر است. خطرات سیاسی این اقدام بسیار بالاست. اما اسرائيل ممکن است تلاش‌های خود را در کنگره آمریکا متمرکز کند و در صورت سرپیچی ایران، دوستان خود را به تصویب تحریم‌های جدید و محدود کردن اختیارات دولت در تمدید دوره شش ماهه وادارد. کنگره همچنین می‌تواند با استناد به ادعای حمایت ایران از تروریسم و سابقه حقوق بشر، تحریم‌های جدید تصویب کند. دولت نیز قطعا با این اقدامات مخالفت خواهد کرد. از این رو ممکن است یک جنگ در راه باشد.
مدیر موسسه واشنگتن در پایان توصیه می‌کند، در چنین شرایطی بهتر است دولت اوباما آن بخش از دستاوردهای معامله ژنو را که اهمیت بیشتری دارند، دنبال کند و با اجرای قاطعانه این توافق و ادامه تحریم‌‌ها و کار در جهت توافق نهایی مانع بحرانی شدن اوضاع شود.

 


به گزارش واحد مرکزی خبر، 2 فروند ناو موشک‌انداز و یک فروند ناو پشتیبانی دیروز با رمز یا حسین(ع) به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بوشهر ملحق شد.
این ناوها شامل ناوهای موشک‌انداز نیزه و تبرزین و ناو پشتیبانی سیرجان است که با حضور سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در بوشهر به ناوگان دریایی کشور پیوست.
امیر دریادار دوم عباس زمینی فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش در بوشهر گفت: این شناورها پس از سال‌ها غیرعملیاتی بودن در مدت 2 سال اخیر به دست توانمند کارکنان فنی نیروی دریایی جمهوری اسلامی با استفاده از صنعت بومی کشور، صنایع دفاع و پشتیبانی علمی وزارت دفاع با محوریت نیروی دریایی ارتش و بدون نیاز به کارشناسان خارجی در بوشهر بازسازی و نوسازی شده‌اند. وی افزود: ناوهای موشک‌انداز تیزرین و نیزه از نسل ناوچه همیشه جاویدان پیکان است.
زمینی گفت: تعمیرات اساسی این 2 ناو خرداد 90 شروع شد و پس از 30 ماه کار مفید قطعات حساس و مهم بومی‌سازی و برخی سامانه‌ها تعویض و به روز رسانی شدند.
وی افزود: از مهم‌ترین اقدامات در حوزه قدرت بازدارندگی این ناوها نصب و راه‌اندازی‌سامانه پرتاب موشک‌های نور و قادر، توپ 75 میلیمتری، اتصال آنها به سامانه کنترل آتش یکپارچه، نصب و راه‌اندازی رادار ناوبری، است.
وی گفت: این شناورها آماده مقابله با نبردهای هوایی و هرگونه تهدید موشکی است. وی در خصوص ناو پشتیبانی سیرجان هم گفت: تعمیرات این شناورها پس از آب‌اندازی نخستین عملیات دریایی خود را آغاز می‌کنند. فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی در آینده ناوهایی با کلاس موج و جماران با مدل‌های بالاتر خواهد ساخت.
زمینی در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: ناوشکن دماوند هم‌اکنون در منطقه چهارم در انزلی است و مراحل آزمایشات خود را طی می‌کند و به زودی مراسم الحاق آن به ناوگان نیروی دریایی انجام می‌شود. وی بیان کرد: همچنین ناوهای موشک‌انداز پیکان، جوشن، درفش در سنوات قبل ساخته و تحویل ناوگان نیروی دریایی ارتش شدند.
فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش گفت: ناوهای جماران، پیکان، جوشن به جای ناوهایی به همین اسم که غرق شده بودند ساخته شده و در آینده ناوهایی با کلاس موج و جماران ساخته خواهد شد.
زمینی تصریح کرد: نیروی دریایی در آینده ناوهایی با کلاس موج و جماران با مدل‌های بالاتر خواهد ساخت و برنامه مدونی هم تا افق 1404 خواهد داشت.

 


هفته‌نامه «ساندی تایمز» به نقل از منابع اطلاعاتی صهیونیست نوشت: «بنیامین نتانیاهو» از موساد خواسته است به دنبال شناسایی موارد نقض توافق ژنو از جانب ایران باشد.
هفته‌نامه «ساندی تایمز» به نقل از منابع امنیتی و اطلاعاتی اسرائیلی نوشته است «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از موساد خواسته است عملکرد ایران در زمینه تحریم‌ها و برنامه‌ هسته‌ای را تحت نظر گرفته و هر گونه انحراف و نقض توافقنامه ژنو از جانب تهران را گزارش کند.
ساندی تایمز نوشته است پیدا شدن شواهدی که نتانیاهو از موساد درخواست کرده، و ارائه آن به کنگره می‌تواند کار «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای جلوگیری از تصویب تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بیش از پیش دشوار کند. دولت آمریکا متعهد شده است در 6 ماه آینده با استفاده از اختیارات خود، از تصویب تحریم‌های بیشتر علیه ایران جلوگیری کند.
مقامات اطلاعاتی صهیونیست به ساندی‌تایمز گفته‌اند فعالیت اصلی آن‌ها بر برنامه‌های موشکی ایران، تلاش برای ساخت بمب و نهایتا وجود سایت‌های هسته‌ای مخفی در این کشور، متمرکز خواهد بود. همچنین روزنامه گاردین در مطلبی نوشت توافق هسته‌ای ژنو تغییری بزرگ در خاورمیانه ایجاد کرده و می‌تواند برای حل دیپلماتیک بحران سوریه نیز کاربرد داشته باشد. به گزارش فارس، در انتهای این مطلب آمده است؛ میراث جنگ‌هایی که (ظاهرا) هدفشان به وجود آوردن ثبات است، همواره جنگ و بی‌ثباتی بیشتر بوده است. بعد از اینکه جنگ با شکست روبرو شده است، (به کارگیری) دیپلماسی بار دیگر امکان‌پذیر می‌شود. حوادث هفته گذشته بر اصولی در روابط بین‌الملل تاکید کرد و آن اینکه مذاکرات حتی از نوع پیچیده و مشکل‌ساز آن، می‌تواند باعث پیشرفت در مشکلات دشوار شود.

 


معرفی مدیر عامل جدید فولادمبارکه
اصفهان- خبرنگار کیهان: بهرام سبحانی مدیر عامل سابق ذوب‌آهن بر کرسی مدیرعاملی مجتمع فولادمبارکه اصفهان نشست. در جلسه هیئت مدیره مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، سبحانی عضو هیئت مدیره این مجتمع به عنوان ششمین مدیر عامل فولاد مبارکه انتخاب شد.
سبحانی قبل از این، سابقه مدیریت در شرکت ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خراسان و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان مذکور بود.تاکنون حدود 70 درصد از سهام فولاد مبارکه خصوصی‌سازی شده است و به دلیل سهم 30 درصدی ایمیدرو در این مجتمع، انتخاب مدیرعامل باید توسط هیئت مدیره آن صورت گیرد.
اجرایی نشدن وعده دولت
ساری- فارس: دبیر انجمن صنفی جوجه یک روزه مازندران گفت: وعده دولت در تامین نهاده‌های دامی محقق نشد.
حمزه درواری اظهار داشت: صادر نشدن حواله معرفی از سوی معاون وزیر مشکل جدی است که تولیدکنندگان طیور در مازندران را تهدید می‌کند.وی به فعالیت شرکت پشتیبان در تامین و توزیع متوازن نهاده‌های دامی اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت با تصمیمات خود سبب افزایش قیمت برخی از نهاده‌های دامی شد.درواری ورود واسطه‌ها و دلالان در تامین نهاده‌های دامی را معضلی در افزایش قیمت و نامرغوب بودن نهاده‌ها عنوان کرد و یادآور شد: تشکل‌های دامی نیازهای خود را به طور رسمی اعلام کنند تا واسطه‌گری‌ها کم شود.
وی هورمونی بودن مرغ‌های مازندران را رد کرد و گفت: هیچ مرغی هورمونی نیست، اما برخی تولیدکننده‌ها برای نگهداری بیشتر و پیشگیری از بیماری‌ از داروی آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند.
انجام عمل جراحی سخت
عمل جراحی تومور در ساقچه مغز با موفقیت در بیمارستان امام حسن عسکری(ع) اصفهان انجام شد.این عمل جراحی با هدایت دکتر محمدجواد میرزائیان در مدت 2 ساعت بر روی دختر بچه‌ای 9 ساله صورت گرفت.محمدجواد میرزائیان درباره این عمل جراحی گفت: تومور در محلی از مغز این کودک قرار داشت که مرکز کنترل حیاتی و هوشیاری بدن وی را تحت تاثیر قرار داده بود.
وی با اشاره به اینکه این عمل بی‌نظیر به روش میکروسکوپی مانیتورینگ در بیهوشی کامل انجام شد، افزود: اگر این عمل در کوتاه مدت انجام نمی‌شد به احتمال فراوان کودک 9 ساله فوت می‌کرد.
اختصاص اعتبار برای راه‌آهن
زاهدان- ایرنا: استاندار سیستان و بلوچستان گفت:‌ دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای عملیات ساخت راه‌آهن چابهار- زاهدان اختصاص یافت.
«علی اوسط هاشمی» افزود: با تخصیص این اعتبار عملیات ساخت خط ریلی چابهار- ایرانشهر- زاهدان سرعت گرفته و پس از اتمام گام مهمی در توسعه ترانزیت برداشته می‌شود.راه‌آهن 730 کیلومتری چابهار- زاهدان به عنوان بخشی از راه‌آهن چابهار- زاهدان- مشهد است.قرارداد ساخت راه‌آهن 730 کیلومتری چابهار- زاهدان با احتساب خطوط ایستگاهی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) بسته شده است.
معرفی استاندار جدید
ارومیه- ایرنا: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: شعار دولت احترام عمیق به همه اقوام و فراهم کردن شرایط مساوی برای فعالیت اقوام است که در این راستا دولت برنامه‌های وسیعی را طراحی کرده است.
سیدکاظم میرولد در مراسم معرفی قربانعلی سعادت استاندار جدید آذربایجان‌غربی افزود: سرمایه‌گذاری یکی از راه‌هایی است که زمینه ایجاد اشتغال و افزایش درآمد را در منطقه فراهم می‌کند و باید به این سمت حرکت کنیم. وی گفت: به منظور تحقق توسعه استان باید بخش خصوصی به کمک دولت بیاید چرا که بودجه‌های دولتی محدود است و نمی‌توان تنها با بودجه‌های دولتی به جایی رسید.

 


جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت کشف جرایم فضای مجازی در ایران، سه برابر کشورهای مطرح جهانی است.
سرتیپ احمدرضا رادان دیروز در گفت‌وگو با ایرنا در ارومیه افزود: میزان کشف جرایم در فضای مجازی در ایران، نزدیک 72 درصد است و این در حالی است که میزان کشفیات در این بخش در بسیاری از کشورهای مطرح که سابقه بیشتری نیز در این خصوص دارند، بین 20 تا 25 درصد است.وی اضافه کرد: علاوه بر آن، در فضای واقعی نیز قدرت کشف جرایم به دلیل تلاش روزافزون فرماندهان و کارکنان انتظامی بسیار خوب است.جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به موقعیت خاص کشور و هم‌مرز بودن با کشورهایی با امنیت کمتر افزود: ایران در میان این کشورها دارای مولفه‌ها و شاخصه‌های امنیتی بسیار بالایی است که حتی این شاخصه‌ها در بسیاری از کشورهایی که این نوع موقعیت را ندارند، کمتر از ایران است.وی در بخش دیگری با اشاره به وضعیت بسیار خوب آذربایجان غربی در حوزه امنیت اضافه کرد: این استان در سال‌های اخیر، اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی در راستای توسعه امنیت انجام داده است.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
رئيس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با قانون‌شکنان عرصه مدیریت کشور، بدون اغماض و به شدت برخورد می‌کنیم.
ناصر سراج در مراسم معارفه حمیدرضا حسن‌پور رئيس جدید بازرسی منطقه 4 (غرب) کشور و استان همدان، افزود: اکثریت قریب به اتفاق مدیران کشور، افرادی شریف، پاکدامن و پاک دست هستند و تنها عده قلیلی مشکل‌ساز می‌شوند.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید باید پاک باشد، و اجازه نمی‌دهیم عده قلیلی سیستم اجرایی را ناپاک جلوه دهند و به شدت با قانون‌شکنان برخورد می‌کنیم.
وی اظهار کرد: به تمام بازرسان قضایی دستور اکید داده شده است که با بی‌قانونی‌ها به شدت برخورد کرده و هرگز در این راه اغماض نکنند.
رئيس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: سیاست سازمان بازرسی این است که اختیارات مناطق بازرسی در کشور را محدود کند و از قضات عالی‌رتبه به عنوان بازرس کل استان بهره‌مند شود.
سراج در خصوص یک کلاهبردار که در اهواز مردم را فریفته و سه تا چهار هزار میلیارد ریال اختلاس کرده و به کشور یونان گریخته است، گفت: در این خصوص با دادستان کل یونان گفت‌وگویی انجام شد اما به دلیل اینکه یونان عضو اتحادیه اروپاست استرداد این مجرم امکان‌پذیر نیست.
وی افزود: قانون حقوق شهروندی در حال حاضر در حال اجراست و منشور جدید تدوین شده نیز به طور حتم همسو با قانون حقوق شهروندی است.
رئیس سازمان بازرسی کشور اضافه کرد: مسئولان بازرسی از طریق سامانه و دیگر شیوه‌ها مراحل مزایده و مناقصه را قبل، حین و بعد از اجرای مناقصه و مزایده رصد می‌کنند و هر جا احساس کنند تخلفی صورت می‌گیرد وارد عمل می‌شوند.
وی در خصوص پرونده «خاوری» اظهار داشت: پرونده سه مدیر عامل به همراه خاوری در حال بررسی است و آقای (ب) محاکمه خواهد شد؛ همچنین پرونده آقای «ع» که اموال و املاک زیادی در تهران دارد نیز در حال پیگیری است و رایزنی‌ها برای برگرداندن این فرد به ایران صورت گرفته است.

 


معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورتی که خیرین تمایل داشته باشند در مدیریت مدرسه‌ای که می‌سازند، نقش داشته باشند، آموزش و پرورش می‌تواند زمینه را برای این کار فراهم کند.
مرضیه گرد رئیس‌ سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده به احداث مدارس توسط خیرین اشاره کرد و اظهار داشت: اگر خیرین مایل باشند که در مدیریت مدرسه‌ای که خود می‌سازند، نقش داشته باشند فضای خوبی به وجود خواهد آمد و آموزش و پرورش نیز می‌تواند زمینه را برای این کار فراهم کند. وی ادامه داد: امیدواریم مجمع خیرین مدرسه‌ساز بتواند حضور تک‌تک خیرین در حماسه اقتصادی در آموزش و پرورش را سازماندهی کند و بتواند برای فرزندان کشور قدم‌های مثبتی بردارد.

 


خواهر احمد عزیزی گفت: با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مساعدت در درمان احمد عزیزی ادامه روند درمانی برادرم نیازمند کمک مسئولان است.
به گزارش فارس، زینب عزیزی گفت: اعتبار دفترچه بیمه احمد تمام شده است و چون تمدید نشده چند ماهی است که مجبوریم داروهای برادرم را با قیمت گران و به صورت آزاد تهیه کنیم.
وی افزود: پیش از این رئیس سازمان صدا و سیما هزینه بیمه احمد را پرداخت می‌کرد که از این بابت از ایشان ممنونیم، اما با تمام شدن مدت بیمه تامین مالی داروهای برادرم مشکل شده است.
احمد عزیزی از 15 اسفند ماه 86 تاکنون بر اثر اختلالات کلیوی و در حالت اغما در بیمارستان امام‌رضا(ع) کرمانشاه در بخش آی‌سی‌یو بستری است و هم‌اکنون اعتبار دفترچه بیمه وی از 27 اردیبهشت ماه به اتمام رسیده و خانواده ایشان مجبورند داروهای ایشان را به صورت آزاد تهیه کنند.

 


اعتبارات آب روستایی در لایحه بودجه سال آینده در ردیف ملی دیده می‌شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر از بندرعباس، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این مطلب افزود، اعتبارات آب روستایی 2 سال است که از ردیف اعتبارات استان‌ها تامین می‌شود.
حمیدرضا جانباز در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی سد جگین شهرستان جاسک گفت: در 4 شهر کشور طرح فاضلاب در حال اجرا است و فقط 14 و نیم درصد جمعیت کشور از شبکه فاضلاب بهره‌مندند که با تشویق سرمایه‌گذاران و استفاده از تسهیلات بانکی شبکه فاضلاب کشور توسعه می‌یابد.
وی افزود: با 17 درصد تعرفه که از جمعیت شهری گرفته می‌شود، چرخه اقتصادی آب معیوب است و برای مشترکان آب در مناطق گرمسیر تعرفه جدید لحاظ می‌شود.
سد جگین بزرگ‌ترین سد بتنی غلطکی کشور است که عملیات احداث آن از سال 85 شروع شده است. مخزن این سد گشایش 300‌میلیون متر مکعب آب را دارد.

 


معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: فروش تخم‌مرغ به صورت دانه‌ای در استان کرمان ممنوع شده است.
محسن سلاجقه پیش از ظهر دیروز در حاشیه جلسه شورای کنترل قیمت و تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به مصوبات این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به متضرر شدن مردم در خرید تخم‌مرغ به صورت دانه‌ای، فروش تخم‌مرغ به صورت دانه‌ای در استان کرمان ممنوع شده است.وی افزود: از آن جا که معمولا تخم‌مرغ در کارتن‌هایی با وزن‌های متفاوت 10 و 13 کیلویی در استان کرمان تولید و روانه بازار می‌شود، فروش آن نیز باید به صورت کیلویی انجام شود تا مصرف‌کنندگان متضرر نشوند.معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: با متخلفان و کسبه‌ای که اقدام به فروش تخم‌مرغ به صورت دانه‌ای کنند، برخورد قانونی می‌شود.سلاجقه گفت: مقدار یک هزار و 500 تن سیب درختی و 2 هزار و 500 تن پرتقال برای نوروز سال 93 در استان کرمان تامین می‌شود.

 


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از توزیع کارت‌های جدید معلولیت تا پایان سال جاری خبر داد.
یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه در هفته جهانی معلولان برنامه‌های متعددی از سوی سازمان بهزیستی کشور در سطح استان‌ها برگزار خواهد شد، اظهار داشت: یکی از این برنامه‌ها توزیع ویلچر است که بنا داریم 120 ویلچر که حدود 60 میلیون تومان خریداری شده است را بین معلولان استان تهران توزیع کنیم.
وی تصریح کرد: اجرای کارگروه‌های ویژه در زمینه مناسب سازی با حضور نمایندگان مجلس، کارشناسان، اساتید و همچنین مسئولان بهزیستی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته معلولان جهانی است.

 


معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: برای اجرای طرح متروی شهرهای جدید گلبهار و بینالود به مشهد با سرمایه‌گذاران چین مذاکره می‌شود.
«محسن نریمان» روز یکشنبه در جریان بهره‌برداری از دو پروژه عمرانی شهر جدید بینالود افزود: با استفاده از امکانات و ارتباطات مالی موجود و نیز موافقت طرف چینی، پروژه‌های مذکور اجرایی می‌شود.وی اظهار داشت: برای دو شهر جدید گلبهار و بینالود هم ارتباطات جاده‌ای و هم ریلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و لذا این مهم در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: هم‌اینک طرح مطالعاتی مترو برای شهر جدید بینالود در حال انجام است و مراحل آخر را طی می‌کند و کلنگ شروع به کار متروی گلبهار به زمین خورده اما به علت مشکلات اعتباری متوقف شده است.
وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی کفاف اجرای این طرح‌ها را نمی‌دهد،‌گفت: به طور قطع باید از مشارکت بخش خصوصی و فاینانس و مشارکت‌های خارجی از جمله کشور چین استفاده کنیم.
نریمان افزود: بررسی‌های مجددی در رابطه با ارتباطات جاده‌ای و ریلی بینالود به شهر مشهد صورت گرفته که اگر این امکان و ارتباط و اتصال به محور ریلی استان فراهم شود یکی از چالش‌‌های فرا روی بینالود حل شده و عملا شهر جاذبه مناسبی برای سرریز جمعیت مشهد خواهد داشت.

 


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های تامین آب آشامیدنی شرب نسبت به تعرفه‌ها و ضرورت کاهش مصرف‌ آب، درصدد منطقی کردن تعرفه‌ها هستیم و این پیشنهاد در ستاد هدفمندی یارانه‌ها نیز مطرح شده است.
حمیدرضا جانباز، دیروز درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در جاسک هرمزگان افزود: حدود 17 درصد از قیمت تمام شده آب از محل قبوض توزیع شده میان مشترکان شهری و 30 درصد قیمت آب شهری را از مشترکین روستایی دریافت می‌کنیم که با این تعرفه‌ها چرخه اقتصادی آب معیوب و تغییر تعرفه‌ها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.
وی بیان کرد: درصدد هستیم تعرفه‌های آب را به شیوه‌ای مدیریت کنیم که مشترکان پرمصرف سهم بیشتری از قیمت واقعی آب را بپردازند و از محل این اضافه دریافت بتوانیم هزینه‌های مربوط به تامین، نگهداری و پایداری تاسیسات آب و فاضلاب را در دستور کار قرار دهیم که این مهم نیازمند عزم جدی و تعامل دولت و مجلس است.
جانباز گفت: در قالب واقعی کردن تعرفه‌ها موضوعاتی نظیر کیفیت و کمیت آب مناطق، نزدیکی و دور بودن منابع آبی به شهرها، نوع اقلیم مناطق و هزینه‌های انتقال آب نیز در قالب تعرفه‌های جدید تعریف می‌شود.وی با اشاره به اینکه استان‌های گرمسیری در این زمینه را مد نظر قرار دادیم، گفت: اگر به دنبال افزایش و پایداری خدمات آبرسانی هستیم، بایستی تعرفه‌ها متناسب با هزینه‌های اجرایی شود.

 


ارسال صورتحساب پیامکی مهر و آبان مشترکین دایمی همراه اول از روز 6 آذر بدون تغییر در تعرفه صورت گرفته است.
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول اطلاع‌رسانی صورتحساب مشترکین دائمی خود را به دو صورت «ماهانه» (از طریق پیامک، پرتال و سامانه اطلاع‌رسانی 9990) و نیز «دو ماه یکبار» (از طریق ارسال قبوض کاغذی به نشانی مشترکین) انجام می‌دهد.
در مهرماه سال جاری از آنجا که تأخیر در نهایی شدن تعرفه مکالمات، موجب تأخیر در ارسال صورتحساب دو ماهه کاغذی دوره سوم (مرداد و شهریور) شده و نهایتاً به ارسال آن با همان تعرفه‌های سال 82 در پایان مهر ماه انجامید؛ صورتحساب پیامکی یک ماهه مهرماه، بدلیل جلوگیری از تداخل با صورتحساب کاغذی ماه‌های مرداد و شهریور، برای مشترکین ارجمند همراه اول ارسال نشد.
این گزارش ادامه می‌دهد: اکنون که زمان ارسال صورتحساب پیامکی آبان ماه فرا رسیده است، به دلیل عدم ارسال پیامک صورتحساب مهرماه؛ صورتحساب پیامکی فعلی، شامل کارکرد مهرماه مشترکین نیز می‌باشد و به همین دلیل در متن پیامکی ارسالی، به جای عبارت «قبض آبان»، عبارت «قبض منتهی به آبان»، درج شده است. به عبارت دیگر، پیامک مذکور شامل قبوض ماه‌های مهر و آبان مشترکین است که قبض کاغذی آن نیز در روزهای آینده ارسال می‌شود.
همراه اول یک بار دیگر به مشترکین خود اطمینان داده است که هیچ تغییری در تعرفه سیم کارت‌های دائمی صورت نگرفته و مبنای صدور صورتحساب، همچنان تعرفه مصوب سال 1382 است. چنانچه مشترکین مایل باشند می‌توانند با مراجعه به مراکز مخابراتی تلفن ثابت یا سایت اینترنتی www.mci.ir و دریافت ریز مکالمه، از رعایت دقیق این موضوع اطمینان حاصل کنند.
اپراتور اول همچنین در راستای تشویق مشترکین به پرداخت به موقع قبوض، به افرادی که قبض پایان دوره هر ماه خود را تا پانزدهم ماه بصورت غیرحضوری پرداخت کنند، یک روز مکالمه رایگان درون شبکه هدیه می‌دهد.
از روز یکشنبه 10 آذر ماه کلیه مشترکین دائمی همراه اول که قبض پایان دوره ماهانه خود را تا پایان روز پانزدهم ماه بصورت غیرحضوری پرداخت کنند، مشمول طرح «هدیه شتاب در پرداخت» می‌شوند.
این مکالمه رایگان، نیازمند فعال‌سازی توسط مشترک است؛ لذا مشترکین مشمول طرح می‌بایست با شماره‌گیری یک کد، شخصاً هدیه مکالمه را فعال کنند.
براساس طرح «هدیه شتاب در پرداخت» همراه اول، مشترکین مشمول، از زمان پرداخت قبض تا پایان روز سی‌ام همان ماه، امکان فعالسازی و استفاده از هدیه مکالمه رایگان با دیگر مشترکین همراه اول و تلفن ثابت را در روز دلخواه خواهند داشت.
این طرح بر روی کد دستوری 111*115#* تحت عنوان هدیه شتاب در پرداخت، ارائه می‌شود و مشترکین جهت فعالسازی هدیه مکالمه یک روز رایگان می‌بایست در همان روزی که قصد استفاده از مکالمه رایگان را دارند، کد دستوری را جهت فعالسازی شماره‌گیری کنند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10