(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 13 آذر 1392 - شماره 20656

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آیت‌الله مکارم شیرازی:مسیحیت حرف تازه‌ای برای بشریت ندارد
‌آیت‌الله حائری شیرازی: مبنای علوم انسانی اسلامی دست یافتن به کرامت انسانی است
لاریجانی در دیدار اعضای حزب مؤتلفه: جای خالی مرحوم عسگراولادی بعنوان پشتوانه مستحکم انقلاب محسوس است
دیدار عراقچی با اعضای کمیسیون سیاست خارجی پارلمان هلند
در جلسه دیروز مجلس طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان رأی نیاورد
درمکتب امام
عضو هیئت تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی: شستا حیاط خلوت دولت نشود
با انتشار نامه سرگشاده
احمدی‌نژاد، روحانی را به مناظره دعوت کرد
کوثری: قوه قضائیه فتنه‌گران طلبکار را محاکمه کند
نتانیاهو مدعی شد
صدای اعراب و اسرائیل درباره توافق ژنو ، واحد است!
نقوی در جمع خبرنگاران خبر داد
بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از آب سنگین اراک
اطلاعات سپاه چند فعال سایبری مرتبط با بیگانگان را بازداشت کرد
   


آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: دنیا تشنه معارف قرآن و اسلام ناب است، نه مسیحیت؛ زیرا مبنای قرآن بر عقلانیت استوار گشته و مسیحیت حرف تازه‌ای برای بشریت ندارد.
به گزارش حوزه، این مرجع تقلید، در دیدار برگزارکنندگان نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث جامعه‌المصطفی(ص) گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی در راستای توسعه علوم و معارف اهل بیت(ع) ارزشمند است.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کردند: فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) چنان برکتی دارد که هر جا نفوذ کند، موجبات شکوفایی آنجا خواهد شد.
ایشان با بیان این که فعالیت‌های المصطفی بسیار امیدبخش و شایان تقدیر است ولی نباید به این فعالیت‌ها اکتفا کرده و از توسعه آنها غافل ماند، ادامه دادند: خوشبختانه امروز شرایط برای ترویج آموزه‌های اهل‌بیت(ع) مهیاست و نباید در این عرصه دچار غفلت و فراموشی شویم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با ضروری دانستن ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف، گفتند: مسیحیت در زمینه نشر کتاب خود نسبت به ما مسلمانان فعال‌تر بوده است؛ به نحوی که بر اساس آمار، تا به حال 2000 ترجمه انجیل به زبان‌های بومی محلی برای مردم در سراسر جهان منتشر شده است، در چنین شرایطی جا دارد ما نیز نسبت به ترجمه قرآن اقدامات بیشتری داشته باشیم.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم که دنیا تشنه معارف قرآن است، نه مسیحیت؛ زیرا مبنای قرآن بر عقلانیت استوار گشته و مسیحیت حرف تازه‌ای برای بشریت ندارد

 


آیت‌الله حائری شیرازی با بیان این‌که رسیدن به انسان‌شناسی در گرو پیروی از اهل‌بیت است، گفت: ما باید در دانشگاه‌ها در مسئله علوم اسلامی حساب خودمان را با اروپایی‌ها و غربی‌ها جدا کنیم تا بتوانیم به کرامت انسانی دست پیدا کنیم.
به گزارش رسا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدی قاضی خرم‌آبادی، بنیان‌گذار و رئیس فقید دانشگاه قم که پیش‌ازظهر دیروز در تالار شیخ مفید این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به کرامت انسانی، گفت: کرامت انسانی از علوم انسانی به دست می‌آید و اگر علوم ما انسانی نباشد رسیدن به کرامت انسانی هم کار مشکلی است.
وی با بیان این‌که علوم انسانی دارای جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در اسلام است، افزود: علوم انسانی است که ما را به درجه بالای انسان‌شناسی می‌رساند و اگر ما انسان‌شناس خوبی نباشیم نمی‌توانیم خدمت خوبی به اسلام انجام دهیم.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: هر انسانی باید جایگاه و مقام خود را شناخته و درصدد انجام تکالیف محوله از سوی خداوند متعال باشد و ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم از این دین الهی به خوبی دفاع و مراقبت کنیم.
وی جامعه‌شناسی بدون انسان‌شناسی را امری بی‌فایده برشمرد و بیان داشت: ما باید در دانشگاه‌ها در مسئله علوم اسلامی حساب خودمان را با اروپایی‌ها و غربی‌ها جدا کنیم تا بتوانیم به کرامت انسانی دست پیدا کنیم چون در این‌گونه کشورها کرامت بر اساس علوم مشخص می‌شود و با نبود علوم انسانی نمی‌شود به کرامت انسانی رسید.
آیت‌الله حائری شیرازی در پایان افزود: دشمنان جامعه اسلامی همیشه درصددند تا علوم خود را به این جوامع تزریق کنند و نگذارند علوم اسلامی ترویج پیدا کند ولی ما برای رسیدن به کرامت انسانی و انسان‌شناسی عالی چاره‌ای نداریم که در همه زمینه‌ها روی پای خود بایستیم و خود را از فرهنگ غرب جدا کنیم.

 


رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : برخی احزاب با طوفانی سیاسی به وجود می‌آیند و سریع به خواب می‌روند که این‌گونه احزاب شایسته نظام جمهوری اسلامی نیستند.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم مرحوم عسگراولادی گفت: سلوک سیاسی مرحوم عسگراولادی به گونه‌ای بود که بشود به ایشان اتکا کرد و وجود چنین افرادی به این سادگی‌ها صورت نمی‌گیرد و سال‌ها زمان می‌برد تا فردی با خصوصیات ایشان وارد عرصه کشور شود.
وی با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی پشتوانه مستحکم انقلاب بود و جای خالی‌اش کاملا محسوس است، افزود:‌ شخصیت آن بزرگوار خوب شناخته نشد و این به علت ضعف ماست که در این زمینه تلاش نکردیم.
رئیس مجلس، ویژگی‌های شخصیتی عسگراولادی را در مسلکی بودن، تبعیت از ولایت فقیه، اخلاص، صبر و متانت خواند وابراز داشت : وی از روی دردمندی سخن می‌گفت و سخنانش فقط برای حزب نبود و نگاه نافذی در تشریح مسائل داشت و اگر در جلسه‌ای هم در اقلیت قرار داشت با صراحت عقاید خود را بیان می‌کرد.
لاریجانی با اشاره به نقش احزاب در جامعه مردمسالار، تصریح کرد: فعالیت احزاب را نباید به عنوان یک کار حاشیه‌ای در نظر گرفت زیرا حضور احزاب لازمه یک کشور مردمسالار است.
به گزارش تسنیم ، وی ادامه داد: متأسفانه در کشور ما احزاب قوی و دارای تشکیلات منسجم مانند حزب مؤتلفه که یک حزب ریشه‌دار، مکتبی و سازمان یافته است،‌ وجود ندارد و برخی احزاب با طوفانی سیاسی به وجود می‌آیند و سریع به خواب می‌روند که اینگونه احزاب شایسته نظام جمهوری اسلامی نیستند.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار دبیرکل حزب مؤتلفه درباره شخصیت مرحوم عسگراولادی، گفت: امام خمینی(ره) آن مرحوم را فردی متدین در قول و عمل دانسته و رهبر معظم انقلاب هم به عنوان مجاهد و صادق خستگی‌ناپذیر از وی یاد می‌کردند.

 


عراقچی، معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان روز گذشته با رئیس و چند تن از اعضای کمیسیون سیاست خارجی پارلمان هلند دیدار و گفت وگو کرد.
سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تشریح آخرین تحولات هسته ای و توافق  ژنو ، مذاکرات اخیر و نتایج آن را به نفع هر دو طرف توصیف و بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای ادامه مذاکرات با هدف دستیابی به حل و فصل نهائی موضوع تاکید کرد.
عراقچی با اذعان به این که توافق ژنو متضمن حقوق هسته ای ایران از جمله غنی سازی است، همان گونه که هر عضو معاهده عدم اشاعه دارای چنین حقوقی است، به اجرای قریب الوقوع تفاهمات ژنو و زمینه سازی های داخلی در این خصوص اشاره نمود.
عراقچی انتخاب دکتر‌ روحانی و همچنین توافق ژنو را فرصتی تاریخی جهت غلبه بر سوء تفاهمات و رفع مشکلات موجود بر اساس احترام متقابل ذکر کرد.
  در ادامه رئیس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی پارلمان هلند نیز ضمن تشکر از حضور هیات ایرانی در پارلمان و استقبال از مذاکرات اخیر ژنو، اظهار داشتند: نمایندگان پارلمان هلند از نزدیک با علاقمندی این تحولات را پیگیری می‌کردند. آنان همچنین سوالات خود در زمینه فرایند مذاکرات و تفاهمات حاصل شده در ژنو را با معاون وزیر أمور خارجه کشورمان در میان گذاشتند. اعضای این کمیسیون همچنین ابراز علاقمندی کردند که بتوانند در سال 2014 از ایران بازدید نموده و با همتایان خود گفتگو کنند.

 


نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه‌شنبه خود با کلیات دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی مخالفت کردند و این طرح از دستور کار پارلمان خارج شد.
مجلس در ابتدای جلسه روز گذشته خود گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور را در دستور کار قرار داد.
در همین رابطه، عطاء‌الله حکیمی نماینده رودبار به عنوان متقاضی تحقیق و تفحص از عملکرد معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس‌جمهور در سخنانی با بیان اینکه این سازمان از بدو تشکیل، بر دیگر وزارتخانه‌ها مشرف بوده و حداقل بعد از سال‌های انقلاب به هیچ دستگاهی پاسخگو نبوده است، گفت: اکنون که بحث احیای این سازمان مطرح شده، لازم است از این سازمان تحقیق و تفحصی انجام شود تا با برنامه‌ریزی دقیق و علمی یک سازمان پویا و خلاق را تشکیل دهیم.
پیش از سخنان حکیمی نیز غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در مورد علت مخالفت کمیسیون متبوعش با این درخواست دلایل خود را عنوان کرده بود.
پس از آن، رأی‌گیری انجام شد و از مجموع ۲۴۱ فرد حاضر در صحن این تقاضای تحقیق و تفحص با ۱۱۲ رای موافق، ۵۹ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع آراء نمایندگان را کسب نکرد.
بررسی طرح ممنوعیت اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی
در ادامه وکلای ملت، گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درباره طرح ممنوعیت بکارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی را مورد رسیدگی قرار دادند.
علیرضا منظری توکلی نماینده بافت در مجلس به عنوان موافق دوفوریت بررسی طرح محدودیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی در سخنانی با بیان اینکه اگر جوانان برای شهادت در میدان‌های جنگ و دفاع مقدس خوب هستند، برای عرصه مدیریت هم خوبند، تاکید کرد: ما امروز در برابر سیل بیکاران جوان و تحصیلکرده در پیشگاه خداوند مسئول و متعهدیم.
عضو کمیسیون کشاورزی افزود: همین امروز صبح یکی از جوانان حوزه انتخابیه‌ام با بنده تماس گرفت و گفت که دارای مدرک فوق‌لیسانس کشاورزی است و سرمایه‌ای برای کار ندارد و می‌خواست در مشاغلی نظیر جاروکشی و یا خدمات خدمت کند. بنده معتقدم که باید به سلب یک‌فوریت این طرح رای محکم و قاطعی بدهیم. در نهایت، سلب یک‌فوریتی طرح محدودیت به‌کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر با ۹۱ رای موافق، ۱۳۶ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع رد و قرار شد این طرح به صورت دوفوریتی بررسی شود.
توکلی: رفتار دولت غیرقابل دفاع است
در ادامه احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با کلیات طرح ممنوعیت به‌کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی، رفتار دولت در زمینه به‌کارگیری بازنشستگان را غیرقابل دفاع دانست و گفت: در حالی که دولت شعار اعتدال را سر می‌دهد اما در انتصابات آن اعتدال نمی‌بینیم. در حال حاضر استفاده از بازنشسته‌ها ممنوع است، مگر در موارد استثنا که دولت این استثنا را به قاعده تبدیل کرده و حتی از سالمندان بازنشسته استفاده می‌کند.
وی انتصاب‌ افراد مختلف بازنشسته در دولت را افراط دانست و گفت: ما نباید در مقابله با این افراط دولت تفریط کنیم؛ بلکه مجلس باید از طریق مذاکره دولت را سر راه بیاورد و نباید به این خاطر قانونی وضع کنیم.
علی مطهری نماینده مردم تهران نیز در مخالفت با کلیات طرح ممنوعیت به‌کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی، با بیان اینکه قرار نیست مدیران مسابقه‌ دو بدهند، گفت: دیگر چه انتظاری از افراد باتجربه داریم؟ استفاده از تجربه افراد نیاز به تحرک ندارد و نباید به کم بودن تحرک آنها اشکال گرفت.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه دولت را در استفاده بیش از حد از بازنشسته‌ها مبرا نمی‌دانیم، گفت: در مناطق آزاد نیز در استفاده از بازنشسته‌ها افراط صورت گرفته است، اما بنده خبر دارم که آقای روحانی به ترکان در این زمینه تذکر داده است.
نوبخت: قرار نیست به کارگیری بازنشستگان ادامه پیدا کند
محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت در صحن علنی مجلس در مخالفت با کلیات طرح ممنوعیت به‌کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی، در سخنانی تعداد افراد بازنشسته به کار گرفته شده را ۲۵ نفر دانست و گفت : قرار نیست به کارگیری بازنشستگان ادامه پیدا کند و دولت به‌کارگیری این افراد را مصلحت دانسته است.
در نهایت پس از استماع سخنان موافقین و مخالفین کلیات این طرح با ۱۲۷ رای موافق، ۶۹ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در صحن مجلس رأی نیاورد.
لاریجانی: وزیر از رفقایش که سن آنها نیز بالاست استفاده می‌کند
پس از رد کلیات طرح ممنوعیت به‌کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی علی لاریجانی رئیس مجلس طی سخنانی خطاب به نمایندگان دولت گفت: احساس نمایندگان این است که افرادی از جریان‌های مختلف در کشور حضور دارند که توانایی کافی برای انجام کار را دارند، اما به کار گرفته نمی‌شوند و علت این امر این است که سن وزیر بالاست و وزیر نیز از رفقایی که سن آنها نیز بالاست استفاده می‌کند.
رئیس مجلس تاکید کرد: به دغدغه‌ نمایندگان احترام بگذارید و این اشکال را رفع کنید. نمایندگان به خاطر شرایط کشور به کلیات این طرح رای ندادند، اما دغدغه آنها شریف است پس به آن توجه کنید.
مخالفت با یک فوریت طرح واگذاری باشگاه‌های ورزشی
روز گذشته یک فوریت طرح واگذاری باشگاه‌های ورزشی از طریق مزایده نیز در جلسه علنی پارلمان مطرح شد و در نهایت نمایندگان ضمن استماع اظهارات مقداد نجف‌نژاد نماینده بابلسر در مجلس به عنوان طراح طرح، سید احمدرضا دستغیب نماینده شیراز در مجلس به عنوان مخالف و کمال علیپور به عنوان نماینده موافق طرح با ۹۳ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از ۲۱۸ نماینده حاضر در جلسه، با یک فوریت طرح واگذاری باشگاه‌های ورزشی از طریق مزایده مخالفت کردند.
اعلام وصول سؤال از وزیر نفت درباره پرونده کرسنت
همچنین علیرضا منادی عضو هیئت رئیسه اعلام وصولی‌های جلسه را قرائت کرد. بر این اساس سؤال ملی الیاس نادران نماینده مردم تهران از وزیر نفت در خصوص علت عملی نشدن وعده وزیر در رابطه با حل پرونده کرسنت، لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرایی، طرح عادی الحاق یک ماده به قانون برنامه پنجم توسعه و لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصادی ایران طرح جلوگیری از پرداخت خسارت تأخیر به کشتی‌ها اعلام وصول شد.
در پایان حجت‌الاسلام ابوترابی‌فردکه در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی روز سه‌شنبه خانه ملت را برعهده داشت، زنگ پایان جلسه را به صدا در آورد و زمان جلسه بعدی را چهارشنبه ۱۴ آذر با دستور ادامه رسیدگی به دستور هفتگی اعلام کرد.

 


رقابت سالم
با تبادل افکار و اندیشه‌های سازنده، مسیر رقابت‌ها را از آلودگی و انحراف و افراط و تفریط، باید پاک نمود.
من باز سفارش می‌کنم، کشور ما در مرحله بازسازی و سازندگی به تفکر و به وحدت و برادری نیاز دارد.
آئین انقلاب اسلامی - ص 376

 


نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه شستا نباید حیاط خلوت دولت باشد، تاکید کرد: از ریاست قوه قضائیه قول گرفته‌ایم که به پرونده سازمان تامین اجتماعی به صورت خاص رسیدگی شود.
نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به روند تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان مستقیما 35 میلیون نفر را تحت پوشش دارد، مجلس از بعد نظارت باید دقت کرده تا سرمایه آن حیف و میل نشود.
وی با بیان اینکه هیئت مدیره این صندوق پول‌های هنگفتی را بابت پاداش به همدیگر پرداخت کردند، افزود: فقط در یک روز یک معاونت به معاونت دیگر سه پاداش داده، رقم سکه‌هایی که از بیت المال پرداخت شده مشخص نیست.
وی با اشاره به این که نباید شرکت شستا حیاط خلوت دولت باشد، اظهار داشت: در شمال استان آذربایجان غربی شرکت شستا به مبلغ چهار میلیارد تومان کارخانه خریداری کرده که یکی از نمایندگان دوره قبل مجلس هم آن را پیگیری می‌کرد ولی در شرایط فعلی از این کارخانه فقط یک کانکس و چند سیم خاردار باقی مانده، آقای ربیعی باید پرونده‌ای تشکیل داده و به دادگاه بفرستد تا مشخص شود این 4 میلیارد تومان را چه کسانی خورده‌اند.
نماینده مردم ارومیه با بیان این که از ریاست قوه قضائیه و معاون اول قوه قول گرفته‌ایم که به این پرونده به صورت خاص رسیدگی شود، گفت: درخواست کردیم که تمام این پرونده را به یک شعبه ارجاع نکنند تا انباشته نشود، پولی که از کارگران گرفته شده باید پس داده شود.
این نماینده مجلس درباره این که گفته می‌شود برخی سفارش بابک زنجانی را در این پرونده کرده‌اند، تصریح کرد: کسی جرات نمی‌کند در این باره به من زنگ بزند؛ آقای مرتضوی گفته بود این فرد را به من تحمیل کردند.
وی درباره این که چه کسانی زنجانی را به مرتضوی تحمیل کردند، گفت: گفته شد که دولتی‌ها او را تحمیل کردند.
نماینده مردم ارومیه با اشاره به این که انصاف نیست صندوقی که بالای 50 هزار میلیارد دارد را به 17 هزار میلیارد یعنی یک سوم قیمت آن خریداری کنند، ادامه داد: برای این کار چک تضمینی دریافت شده که تفاهم‌نامه آن به امضای بابک زنجانی و مرتضوی رسیده، این تفاهم‌نامه محرمانه نیست و ضمانت‌نامه آن به پول خودمان و ین ژاپن موجود است.
همچنین علیرضا محجوب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی پس از پایان کار تحقیق و تفحص از این سازمان در نشست خبری با بیان این که پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی بیش از 80 هزار برگ دارد گفت: اگر هیئت رئیسه مجلس صلاح بداند ما سی دی این مطالب را در اختیار مطبوعات قرار خواهیم داد.
محجوب با اشاره به پاداش‌های کلانی که معاونان و مدیران سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده اند، گفت: به عنوان مثال در چهل و پنجمین جلسه هیئت امنای این سازمان تصویب شده بود که 6 میلیارد و 243 میلیون تومان به حدود 50 نفر پاداش داده شود و تنها پاداش یک نفر حدود 400 میلیون شده است.

 


محمود احمدی‌نژاد با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی، وی را دعوت به مناظره کرد.
هفته گذشته رئیس‌جمهور در برنامه‌ای زنده از صداوسیما، به ارائه گزارش صد روز نخست دولت یازدهم پرداخت. حسن روحانی در این برنامه بیشتر از آنکه درباره اقدامات دولت خود در این دوره سخن بگوید، ترجیح داد به دولت پیشین بتازد.
در حالی که این موضوع با انتقاد برخی چهره‌ها و رسانه‌ها مواجه شد، پس از چند روز محمود احمدی‌نژاد سکوت خود را شکست و روز گذشته با انتشار نامه‌ای سرگشاده نسبت به این سخنان واکنش نشان داد و رئیس دولت یازدهم را دعوت به مناظره کرد. متن‌نامه احمدی‌نژاد به این شرح است؛
«با آرزوی موفقیت برای جنابعالی و خدمتگزاران دلسوز در سراسر کشور، با آنکه اینجانب - حتی پس از شنیدن گزارش چند روز گذشته شما که بر «پایه» «انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه» به دولت‌های نهم و دهم شکل گرفته بود - به اقتضای مصالح کشور بنا بر سکوت داشته و دارم، لکن به احترام تقاضاهای بی‌شمار گروه‌های مختلف مردم و از جمله صاحبنظران سیاسی و اقتصادی، لازم دیدم که از جنابعالی دعوت نمایم تا در فضایی کاملا دوستانه و صمیمی، در مناظره‌ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی ابهامات را رفع و حقایق ناب را آن‌طور که هست مورد تصدیق و تاکید قرار دهیم تا از فرصت برداشتن گام‌های بلند و استوار در مسیر رو به جلوی کشور دریغ نشود.
اینجانب با تاکید مجدد بر لزوم تحکیم دوستی‌ها و حفظ وحدت و همدلی به ویژه در شرایط کنونی، این روشنگری را از جهت پاسداشت تلاش‌های گسترده صادقانه و کم‌نظیر همکاران و کارکنان دولت در سراسر کشور و نیز قشر وسیعی از فعالان عرصه خدمت در بخش خصوصی وظیفه خود می‌دانم. چرا که بار مسئولیت پیشرفت آتی ایران عزیز عمدتا و همچنان بر دوش این عزیزان خواهد بود. بدیهی است که جفا بر این خیل عظیم می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را متوجه کشور نماید.
خدا را شاهد می‌گیرم که این دعوت نه براساس یک حس شخصی، بلکه بر مبنای احساس تکلیف دینی و ملی صورت می‌گیرد. وگرنه اینجانب و همکارانم در طول هشت سال مسئولیت خود زمانی که در عین تحمل بار سنگین خدمات کم سابقه در جای جای میهن اسلامی، به موازات دشمنی‌های بیگانگان، حجم کم نظیر ناملایمات و بی‌مهری‌های برخی در داخل را به عشق ملت بزرگ ایران به جان پذیرفتیم، امتحان خود را به نیکی پس داده‌ایم.
همچنین در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری، در شرایطی که دولت دهم در فقدان نماینده‌ای از خود در رقابت انتخاباتی و مآلا پاسخگویی - آماج حجم سنگین و گسترده‌ای از اتهامات و انتقادات ناروا بود- به خوبی و شایستگی به وظیفه شرعی و قانونی خود در صیانت از آراء مردم عمل کرد و با برگزاری انتخاباتی قانونی و سالم ظرفیت بالای خود را به ظهور رساند. علاوه بر ضرورت حمایت و دفاع از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مخلص و سخت‌کوش کشور در همه حوزه‌ها و قوه‌ها، چیزی که موجب مزید نگرانی شده این است که نادیده انگاشتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و داشتن برآوردهای ناصحیح و آمارهای نادرست از وضعیت کشور چه بسا به تصمیم‌سازی‌های ناصواب در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی داخلی و بین‌المللی و تضعیف امید و نشاط ملی بینجامد.
از این رو با تاکید مجدد بر این دعوت به عنوان قطره‌ای از اقیانوس ملت ایران آمادگی دارم که همه توان و تجربه خود را برای تسهیل و پیشبرد امور در خدمت دولت قرار دهم.»
اولین واکنش دولتی‌ها
اولین واکنش به دعوت به مناظره احمدی‌نژاد را مشاور عالی رئیس‌جمهور نشان داد،گرچه گفت از این دعوت بی‌اطلاع است!
اکبر ترکان در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه اطلاعی از ارسال نامه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق به حسن روحانی رئیس‌جمهور برای برگزاری مناظره ندارم، گفت: به هر حال دولت یازدهم از مناظره و پاسخگویی محمود احمدی‌نژاد نسبت به عملکرد خود استقبال می‌کند اما شرط این مناظره آن است که رئیس دولت دهم راستگو باشد. مشاور اجرایی رئیس‌جمهور افزود: حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد در یک سطح قرار ندارند که بخواهند با هم مناظره کنند اما به هر حال، ما از پاسخگویی رئیس دولت دهم استقبال می‌کنیم.
من حاضرم!
چند ساعت بعد ترکان مصاحبه دیگری انجام داد و گفت شخصا حاضر به مناظره با احمدی‌نژاد است.
با بیان اینکه آقای احمدی‌نژاد همطراز آقای روحانی نیست، اعلام کرد: تلاش می‌کنیم فردی را از دولت یازدهم که به لحاظ اعتبار علمی و اجتماعی هم رتبه آقای احمدی‌نژاد باشد، برای این مناظره دعوت کنیم.
ترکان با بیان اینکه احمدی‌نژاد دیگر رئیس‌جمهور نیست به فارس گفت: پیشنهاد می‌کنم روسای سابق جمهوری با یکدیگر مناظره کنند.
«برادرانه به آقای احمدی‌نژاد پیشنهاد می‌کنم که از پیشگاه ملت معذرت‌خواهی و از پیشگاه خدا طلب مغفرت کند زیرا خسارت‌های فراوانی به کشور در حوزه اقتصاد، سیاست و اعتماد مردم به دولت وارد کرده است».
ترکان با طرح این ادعا که مزاج احمدی‌نژاد با فضای آرام سازگاری ندارد، گفت: مدتی است که کشور آرام است و ما شاهد رفتارهای منطقی در همه عرصه‌های حکومتی هستیم و این وضعیت مورد پسند احمدی‌نژاد نیست.
وی با اعلام بی‌اطلاعی از اینکه این دعوت به رویت شخص حسن روحانی رسیده است، گفت: من نه به عنوان نماینده دولت بلکه به عنوان شخص «اکبر ترکان» حاضر به مناظره با احمدی‌نژاد هستم.
دولت استقبال می‌کند اما...
پس از ترکان، محمدرضا صادق نسبت به این نامه واکنش نشان داد و او هم تلویحا اعلام کرد مناظره‌ای در کار نخواهد بود.
صادق در ارزیابی خود از انتشار این نامه در رسانه‌ها تصریح کرد: انتشار این نامه از این طریق به جز زمینه‌سازی برای فاصله گرفتن از واقعیت‌ها معنی دیگری نمی‌تواند داشته باشد و نمی‌توان این شیوه را پاسخگویی محسوب کرد.
وی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطر نشان کرد: به نظر من اگر قرار است پاسخی دقیق و مبتنی بر ادله صحیح ارائه شود، خوب است و دولت تدبیر و امید هم از آن استقبال می‌کند، اما مرور عملکرد هشت سال گذشته دستگاه اجرایی در ارایه انواع و اقسام آمارها و گزارش‌ها که با واقعیت فاصله داشت از انواع تریبون‌هایی که دولت از آن برخوردار بود، نشان می‌دهد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
مشاور ارشد رئیس‌جمهور با یادآوری این که امروز مردم عملکرد دستگاه اجرایی در هشت ساله گذشته را در واقعیت‌های موجود در جامعه مشاهده می‌کنند، گفت: آنچه رئیس‌جمهور در تبیین واقعیت‌های وضعیت کشور در گزارش 100 روزه دولت تدبیر و امید ارائه کرد، گوشه‌ای از واقعیات بود و این در حالی است که در هشت ساله گذشته فرصتی به کسی داده نمی‌شد تا حتی نسبت به مطالبی که علیه آنها مطرح می‌شد، توضیحی ارایه دهند.

 


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از مسئولین می‌خواهیم افراد شاخص فتنه 88 را که همچنان حرف‌های بی‌ربط می‌زنند و خود را از نظام طلبکار می‌دانند، محاکمه کنند.
اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش محسنی ‌اژه‌ای دادستان کل کشور به اظهارات محمدرضا خاتمی گفت: مردم ما هنوز فتنه 88 را فراموش نکرده‌اند و اگر این افراد کوچکترین اقدامی انجام دهند بار دیگر ملت ایران با شدت و مانند 9 دی 88 با آنها برخورد خواهند کرد.
وی با بیان اینکه از مسئولین می‌خواهیم که افراد شاخص فتنه 88 را که همچنان حرف‌های بی‌ربط می‌زنند و خود را از نظام طلبکار می‌دانند، محاکمه کنند، خاطرنشان کرد: باید نتیجه این دادگاه و جنایت‌هایی که این افراد در سال 88 به کشور و ملت ایران روا داشته‌اند به اطلاع عموم مردم برسد.
وی بر همین اساس خطاب به عاملان فتنه متذکر شد: نظام جمهوری اسلامی با خون شهدا صلابت خود را حفظ خواهد کرد اما برخی افراد تلاش داشتند تا با دستوری که از بیگانگان گرفتند دست به اغتشاش و آشوب بزنند و امروز نیز طلبکار باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید این افراد را محاکمه کند، متذکر شد: اصلاح‌طلبان بدانند مردم به دولت اعتدال با نام اصلاحات رای نداده‌اند چرا که شکست آنها در انتخابات پیاپی همان پیام مردم به اصلاحات بوده است که آنها مرده‌اند.
کوثری به فارس گفت: اصلاح‌طلبان بدانند با نفاق و دورویی نمی‌توانند خود را احیا کنند بلکه باید با مردم روراست و صادق باشند.

 


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به ایتالیا سفر کرده، به شدت از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده و آن را نمایشی سیاسی خواند. وی همچنین از جامعه جهانی خواست به اتحاد اعراب و اسرائیل در مواجهه با ایران توجه کند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائيل، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 را یک «نمایش سیاسی» خواند و از کشورهای غربی خواست به تحریم و اعمال فشار به ایران ادامه دهند.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در یک کنفرانس خبری در رم پایتخت ایتالیا صحبت می‌کرد، بار دیگر نظیر تمام سخنرانی‌های اخیر خود، توافق هسته‌ای با ایران را مورد انتقاد قرار داد و به کشورهای غربی توصیه کرد به دنبال اعمال محدویت‌های واقعی بر برنامه هسته‌ای ایران باشند.
وی ضمن متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، گفت: با وجود آنکه ایران هنوز حتی اجرای توافق را آغاز نکرده، به نظر می‌رسد تحریم‌ها به طور کلی شل شده و انگار عجله‌ای برای راه آمدن با ایرانی‌ها و مشروعیت بخشیدن به آن‌‌ها وجود دارد. در حالی که به جز لبخند، انگلیسی صحبت کردن و استفاده از پاورپوینت هیچ تغییری در سیاست‌های اصلی آن‌ها ایجاد نشده است. نتانیاهو همچنین هشدار داده است که برداشته شدن تحریم‌های ایران، به معنی از بین رفتن احتمال حل مسالمت‌آمیز مناقشه‌ هسته‌ای است. وی افزود: به همین دلیل، رژیم تحریم‌ها و خواسته‌های ما همچنان باید پا برجا بماند. نباید با یک نمایش سیاسی راضی شویم. ما به واقعیت نیاز داریم.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: من می‌دانم که آن‌ها (اعراب) مثل ما بلند صحبت نمی‌کنند. اما باور کنید، وقتی اسرائیلی‌ها و اعراب با هم صحبت می‌کنند و صدایی واحد دارند، ارزش آن را دارد که دنیا این صدا را بشنود.

 


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برنامه اعضای این کمیسیون برای بازدید از آب سنگین اراک خبر داد.
سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش عوض حیدرپور نماینده شهرضا از سفر هیئت کمیسیون به لبنان گفت : در این ملاقات سیدحسن نصرالله معتقد بود باید به عوامل پشت پرده و دولت‌هایی که تروریست‌های سلفی و تکفیری را پشتیبانی و تجهیز می‌کنند، پرداخت و آنها را مورد هدف قرار داد؛ امروز برخی دولت‌های منطقه، رژیم صهیونیستی را فراموش کرده و فقط به جنگ مذهبی و فرقه‌ای و عملیات‌های تروریستی علیه مسلمانان روی آورده‌اند و مسلمان‌کشی می‌کنند، در پاکستان، افغانستان، عراق، لبنان و سایر کشورها، سلفی‌ها و تکفیرها از سوی این کشورها تجهیز و پشتیبانی مالی می‌شوند و شیعیان و اهل سنت مورد هدف قرار می‌گیرند و با عملیات‌های تروریستی آنها، مسلمانان به شهادت می‌رسند.
وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در این جلسه لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و بروندی و لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین از طرف کمیته سیاست خارجی کمیسیون مطرح شد و به تصویب کمیسیون رسید.
نقوی تأکید کرد: همچنین در این جلسه پس از استعفای مهدی سنایی نماینده سابق مردم نهاوند از کسوت نمایندگی مجلس برای تصدی سفارت ایران در روسیه، درخواست‌های جدید عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به بحث گذاشته شد و کمیسیون به استناد ماده 42 آیین‌نامه داخلی مجلس با افزایش عضو مخالفت کرد.
وی تصریح کرد: در این جلسه مفاد همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با عنوان «ضمیمه بیانیه مشترک در زمینه چارچوبی برای همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 20 آبان 1392 برابر با 11 نوامبر 2012» قرائت
شد.
نماینده مردم ورامین در مجلس بر همین اساس از تصویب بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از مرکز آب سنگین اراک خبر داد و گفت: مقرر شد دو هفته آینده برای بازدید از آب سنگین اراک برنامه‌ریزی شود.

 


چند تن از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان، توسط سازمان اطلاعات سپاه در کرمان بازداشت شدند.
به گزارش فارس، روز دوشنبه چند نفر از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان، توسط سازمان اطلاعات سپاه در کرمان بازداشت شدند. به گفته یک مقام امنیتی، اتهام این افراد که در قالب یک شبکه پیچیده امنیتی-رسانه‌ای فعالیت می‌کردند، ارتکاب جرایم سایبری و ارتباط با بیگانگان اعلام شده است.
تحقیقات از دستگیرشدگان ادامه داشته و این پرونده پس از پایان تحقیقات، برای رسیدگی تکمیلی به دستگاه قضایی سپرده خواهد شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10