(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 16 آذر 1392 - شماره 20658

برف بخش وسیعی از کشور را سفیدپوش کرد
ورود 6 میلیون دوز واکسن فلج اطفال به کشور
پدر امداد و نجات ایران درگذشت
پدر امداد و نجات ایران در سن 66 سالگی دار فانی را وداع گفت.
سازمان بسیج پزشکی خبر داد
راه‌اندازی 4 بیمارستان صحرایی در نقاط مرزی
رویدادهای خارجی
به خاطر گودبرداری غیراصولی در جنوب تهران
3 ساختمان 3 طبقه همزمان ریزش کردند
حوادث کوتاه از کشور
اعلام زمان ثبت‌نام آزمون دستیاری
کشف 5/2 تن مواد مخدر در استان‌های اصفهان و کرمان
کیف 270 میلیونی در انبار
توفان غرب اروپا را فلج کرد
پلیس‌های وحشی کالیفرنیا
   


سرویس شهرستانها-
بارش برف و باران که از اواخر هفته گذشته استان‌های شمال و شمال غربی شروع شده بود پنجشنبه و جمعه بخش وسیعی از کشور را فرا گرفت.
به گزارش خبرنگار ما از شهرکرد، بارش برف در استان چهارمحال و بختیاری سبب بسته شدن گردنه‌های برف‌گیر شاه منصوری و چرمی در شهرستان کوهرنگ و باعث خوشحالی مردم و کشاورزان شد اما پلیس راه استان به رانندگان توصیه کرد به منظور تردد در راه‌های مواصلاتی چهارمحال و بختیاری حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، بارش برف در استان آذربایجان غربی دمای هوا را در برخی شهرهای این استان به زیر صفر درجه برد به گونه‌ای که چالدران با 6 درجه زیرصفر سردترین شب پائیزی خود را گذراند. همچنین بارش برف سبب لغزندگی معابر شد به گونه‌ای که ترافیک نیمه سنگینی را بر شهرها حاکم کرد و مردم با احتیاط در کوچه‌ها و خیابان‌ها حرکت کردند. ساکنان شهر اردبیل سحرگاه پنجشنبه سرمای منفی 12 درجه را تجربه کردند و این در حالی است که بارش برف در این شهر سبب یخبندان در معابر عمومی شد. برف و یخبندان به شهرهای استان اردبیل چهره زمستانی داد و مردم با لباس و با احتیاط بیشتری در سطح معابر عمومی حرکت کردند. اداره کل راه و شهرسازی اردبیل با اشاره به احتمال وقوع کولاک برف و پدیده یخبندان در جاده‌های این استان اعلام کرد: رانندگان با زنجیر چرخ و تجهیزات کامل زمستانی در جاده‌های استان اردبیل تردد کنند.
تمام پروازهای صبح و تعدادی از پروازهای ظهر و بعد از ظهر پنجشنبه فرودگاه شهید مدنی (ره) تبریز نیز به علت بارش برف و کاهش دید لغو شده و از پروازهای خارجی این فرودگاه هم پرواز صبح استانبول- تبریز و بالعکس انجام نشد. از پروازهای داخلی این فرودگاه نیز پروازهای صبح تهران- تبریز و تبریز - مشهد و پروازهای بعدازظهر مشهد تبریز شرکت هواپیمایی ایرتور و پرواز 12:30 دقیقه تهران- تبریز و تبریز- تهران شرکت هواپیمایی کاسپین لغو شده است.
همچنین بارش برف در استان آذربایجان شرقی سبب شد دو تن از شهروندان تبریزی که در برف کوهستان عون بن علی گرفتار شده بودند با تلاش امدادگران جمعیت هلال‌احمر مستقر در این ارتفاعات نجات یافتند. بارش برف استان زنجان را سفیدپوش کرد و باعث کندی حرکت وسائل نقلیه در شهرهای این استان شد. برودت هوا در زنجان یخبندان را برای زنجانی‌ها به ارمغان آورد و رانندگان مجبور شدند زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند. در همین حال رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به کولاک شدید در محورهای مواصلاتی استان زنجان گفت: محورهای زنجان به دندی و زنجان به تهم و چورزق مسدود شد.
عبدالعلی رشتیانی افزود: به علت یخبندان تردد در سایر محورهای مواصلاتی استان اردبیل با مشکل مواجه است. بارش برف لباس زمستانی به همدان پوشاند و ارتفاع برف در ارتفاعات این استان به نیم متر و در شهر همدان به 5 سانتی‌متر رسید. رانندگان در محورهای این استان زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشتند.
متصدی مدیریت مرکز مدیریت راه اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به بارش سنگین برف در این استان اعلام کرد: راه ارتباطی 120 روستای شهرستان سقز، 70 روستای شهرستان سنندج، 40 روستای شهرستانه بانه، 30 روستای شهرستان مریوان، 40 روستای شهرستان بیجار و 10 روستای شهرستان کامیاران بسته است و عبور و مرور وسایل نقلیه در این مناطق امکان‌پذیر نیست.
علیرضا موالی همچنین از بسته بودن راه ارتباطی استان کردستان به استان کرمانشاه در گردنه «تته ژالانه» خبر داد و گفت: این مسیر به دلیل احتمال ریزش بهمن و کولاک توسط ماموران راهداری مسدود شده است.
موالی افزود: به‌رغم بارش برف در حال حاضر تمامی راه‌های ارتباطی روستاهای شهرستان‌های قروه، دهگلان و سروآباد باز است و تردد در این راه‌ها جریان دارد.
ارتفاع برف در گردنه‌ها و نقاط برف‌گیر استان کردستان تا یک متر گزارش شده است.
سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دلیل بارش سنگین برف و عدم پاکسازی محور «سنندج- دیواندره- سقز» تردد در این محور از پنجشنبه شب تا اطلاع ثانوی مسدود است.
در این اطلاعیه آمده است: تردد در مابقی جاده‌های استان کردستان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
از سوی دیگر بخشدار رحیم‌آباد رودسر واقع در استان گیلان با اشاره به بارش برف سنگین در این منطقه گفت: راه ارتباطی 30 روستای این بخش مسدود شده است. وی افزود: ارتفاع برف در ارتفاعات جواهردشت و سماموسی به بیش از یک متر می‌رسد.
بارش برف در خراسان رضوی سبب شد تا پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه مشهد لغو شود. مسئول روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد گفت: طی چهارشنبه شب و پنجشنبه 9 پرواز ورودی و خروجی این فرودگاه به مقصد داخل و خارج از کشور به دلیل شرایط جوی نامناسب لغو شده است.
وی افزود: این پروازها شامل 8 پرواز خروجی و یک پرواز ورودی به فرودگاه مشهد بود. در همین حال از شهرستان میاندو رود مازندران خبر می‌رسد بارش شدید باران در این شهرستان سبب طغیان رودخانه دنگسرک و آبگرفتگی زمین‌های کشاورزی این شهرستان شد. همچنین بارش شدید باران در قیام‌دشت واقع در استان تهران سبب جاری شدن سیلاب در این منطقه شد. رئیس جمعیت هلال‌احمر پاکدشت گفت: در اثر جاری شدن این سیلاب به بیش از یکصد واحد مسکونی واقع در حد فاصل شهرری و پاکدشت خسارت وارد شد. به گفته وی 6 واحد مسکونی در جریان این سیلاب به طور کامل تخریب شدند.
وزش توفان شن
بر اثر وزش توفان شن با سرعت 70 کیلومتر دید در محور ریگان- چابهار کاهش یافت.
از پیش از ظهر جمعه بر اثر وزش توفان شن با سرعت 70 کیلومتر، دید در محور ریگان- چابهار کاهش یافت و موجب خسارت در این شهرستان شده است.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: شدت وزش توفان موجب کندی عبور و مرور در جاده ترانزیتی ریگان- چابهار و کاهش دید در این محور شده است.محمدصادق دادالله‌پور افزود: این توفان موجب خسارت 500 میلیون ریالی به فضای سبز شهری و خسارت به جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی شده است.وی از شن‌گرفتگی کانال‌های انتقال آب کشاورزی به باغ‌ها و مزارع خبر داد و بیان داشت: بر اثر این توفان تعدادی از باغ‌های نخیلات و مزارع گندم و جو دچار شن‌گرفتگی شدند.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان از ریزش محصول مرکبات بر اثر این توفان در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: خسارت دقیق این توفان بعد از بازدید کارشناسان اعلام می‌شود.

 


تا پایان آذر 6 میلیون دوز واکسن فلج اطفال، تحویل مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های سراسر کشور می‌شود.
دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی افزود: هم‌اکنون نیاز حداقل 2 ماه و نیم «واکسن فلج اطفال» در کشور برطرف شده است و تا پایان آذر نیز نیاز سه ماه ونیم به آن اضافه می‌شود، امیدواریم که به طور کامل توزیع و مراکز بهداشتی درمانی ذخیره کافی داشته باشند.
وی گفت: از هفته گذشته توزیع واکسن آغاز شده است و این هفته نیز یک میلیون دوز دیگر تحویل مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها می‌شود.
دیناروند تصریح کرد: برای خرید 6 میلیون دوز دیگر نیز اقدام شده و تا قبل از آذر این شش میلیون دوز تحویل ما می‌شود اگر این اتفاق بیفتد تا خرداد 93 نیازمان به واکسن فلج اطفال تامین می‌شود.
وی در ادامه اظهار کرد: هنوز 2 تا 3 قلم شیرخشک متابولیک و رژیمی را کمبود داریم که برای واردات فوریتی آنها اقدام شده که در اسرع وقت وارد می‌شود.

 


بیژن دفتری، رئیس سابق سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر و فرمانده عملیات امدادی در زمین لرزه بم، روز پنجشنبه، در سن 66 سالگی و بعد از تحمل یک دوره بیماری، در بیمارستان ابن‌سینا دار فانی را وداع گفت.بیژن دفتری در دو دوره و جمعاً 16 سال ریاست سازمان امداد و نجات هلال‌احمر را برعهده داشت و به دلیل برخورداری از تجربه حضور در عملیات‌ها، مدیریت و امدادگری در اکثر زلزله‌ها، سیلاب‌ها و حوادث مختلف در طول سه دهه گذشته ایران و جهان و سرشناسی در جوامع بین‌المللی، به عنوان چهره‌ای ماندگار و پدر امداد و نجات ایران شناخته شد.
وی که از سال‌ها پیش با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد، با وجود شرایط اضطراری دست از فعالیت‌های انسان‌دوستانه نکشید و تا قبل از بستری شدن در بیمارستان همچنان به فعالیت‌های خود ادامه داد.
گفتنی است پیکر این استاد گرانقدر روز شنبه بعد از تشییع از مقابل بیمارستان برای خاکسپاری به زادگاهش در روستای بشل شهرستان قائمشهر منتقل می‌شود.

 


معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از راه‌اندازی 25 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم و 4 بیمارستان صحرایی بین‌المللی در نقاط مرزی کشور خبر داد.
روح‌الله قائد امینی در این رابطه توضیح داد: امسال 70 بیمارستان ثابت و صحرایی در کشور به همت سازمان ایجاد خواهد شد که تاکنون 25 بیمارستان صحرایی در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، گلستان، خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، کردستان، بوشهر و هرمزگان ایجاد شده و بقیه تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: برای راه‌اندازی این تعداد بیمارستان صحرایی 200 میلیارد ریال هزینه شده است و تاکنون سه میلیون نفر از بیماران از خدمات ویزیت و اعمال جراحی رایگان در این بیمارستان‌ها برخوردار شده‌اند.
قائد امینی ادامه داد: چهار بیمارستان صحرایی بین‌المللی در نقاط مرزی کشور تا پایان سال نیز راه‌اندازی می‌شود، این بیمارستانها در مناطق مرزی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد شد.
معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: توزیع ناعادلانه پزشک به مناطق محروم، چالش‌های بیمه‌ای، امکانات ناکافی و کمبود اعتبار از مهمترین مشکلات عرصه درمان است و به همین منظور سازمان برای رفع این مشکلات، کارگروه‌هایی از متخصصان تشکیل داده تا این مسائل را بررسی کنند.

 


آمار خودکشی در اسرائیل
تازه‌ترین تحقیقات در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد میانگین آمار تلاش برای خودکشی در بین کودکان، نوجوانان و جوانان اسرائیلی بسیار بیشتر از آمارهای رسمی اعلام شده است.
به گزارش شبکه العالم، تحقیقات شورای موسوم «محافظت از کودکان و نوجوانان» در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد: اختلاف و شکاف عمیقی بین آمارهای رسمی بیمارستان‌ها و گزارش‌های رسمی درباره تلاش جوانان اسرائیلی برای خودکشی با آمارهای واقعی در این زمینه وجود دارد.
در این تحقیقات که قرار است اواخر ماه جاری میلادی به صورت رسمی منتشر شود، به عنوان مثال آمده است: بیمارستان‌ها در طول سال 2011 میلادی 700 مورد تلاش برای خودکشی را گزارش کردند در حالی که واقعیت ثابت می‌کند که در طول این سال، 6000 مورد تلاش برای خودکشی در میان جوانان اسرائیلی وجود داشته است.
اسحاق کدمان مدیرکل شورای یاد شده گفت: شورا 10 سال پیش نیز تحقیقات مشابهی انجام داده و به نتایج مشابهی رسید. این تحقیقات نشان داد که اختلاف و شکاف بسیار بزرگی بین آمارهای رسمی و آمارهای واقعی وجود دارد.
این تحقیقات به مطالعات یک پژوهشگر صهیونیست به نام هرائیل در بخش تربیتی دانشگاه «بار ایلان» استناد کرد.
در این مطالعات 8000 دانش‌آموز اسرائیلی زیر نظر قرار گرفتند و نتایج نشان داد که 5984 جوان در سال 2011 میلادی تلاش ناموفق برای خودکشی داشتند که این آمار در سال 2012 به طور گسترده‌ای به‌ویژه در میان کودکان افزایش پیدا کرد؛ به‌گونه‌ای که در میان کودکان 9 ساله، 24 مورد تلاش برای خودکشی - در مقایسه با 5 الی 7 مورد در سال‌های گذشته - مشاهده شد.
همچنین تلاشهای مخفیانه برای خودکشی در میان دختران جوان اسرائیلی نیز به نحو چشمگیری افزایش پیدا کرد؛ به طوری که در سال 2011 میلادی، 579 دختر جوان دست به خودکشی نافرجام زدند. این آمار در سال‌های قبل از آن، 164 مورد تلاش ناموفق برای خودکشی بود.

 


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از ریزش سه ساختمان سه طبقه در جنوب پایتخت به خاطر گودبرداری غیراصولی خبر داد.
سید جلال ملکی تاکید کرد: این سه ساختمان در مجاورت یکدیگر قرار داشتند و صبح پنجشنبه به علت گودبرداری غیراصولی زمینی به مساحت 500 مترمربع در مجاورت این ساختمان‌ها باعث ریزش همزمان آنها شد.
وی افزود: هنگام حادثه هیچ‌یک از اهالی در ساختمان‌ها که کاربری اداری- پزشکی دارند حضور نداشتند و به همین خاطر این حادثه خسارت جانی دربر نداشت.
ملکی گفت: از ابتدای سال تاکنون سه بار از سوی کارشناسان و مسئولان ایستگاه 9 آتش‌نشانی هشدارهای لازم داده شده بود.
در همین حال محمدرضا بختیاران مدیر آب و فاضلاب ناحیه منیریه در آبفای منطقه 5 تهران از حادثه دیگری در بارندگی روز چهارشنبه در چهارراه امیراکرم و نشست خیابان ولی عصر خبر داد و گفت: در این حادثه لوله 500 میلی‌متری آبرسانی شکست و باعث ریزش قسمت‌های مختلف این خیابان شد.

 


قربانیان گاز گرفتگی
اصفهان- خبرنگار کیهان: اعضای یک خانواده 3 نفری در شهر گرگاب از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه اصفهان شب هنگام براثر انتشار گاز CO از گاز پیک‌نیک، جان باختند.
رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: افراد فوت شده پدر 45 ساله، مادر 34 ساله و دختر بچه 10 ساله خانواده بودند.
مرگ در آزاد راه قم- تهران
قم- فارس: در اثرتصادف دو دستگاه خودرو سواری در اتوبان قم- تهران یک زن 30 ساله جان خود را از دست داد.
همچنین در این حادثه که ساعت 11 و 20 دقیقه صبح روز جمعه روی داد؛ یک پیر زن 70 ساله نیز به دلیل شدت تصادف دچار قطع عضو شد و 4 نفردیگر هم مجروح شدند.
مجروحان حادثه برای تکمیل مراحل درمان به مراکز درمانی سطح شهر قم انتقال یافتند.
کشف ماده مخدر شیشه
دزفول- ایرنا: فرمانده انتظامی اندیمشک گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی روز چهارشنبه 10 کیلوگرم ماده مخدر شیشه کشف کردند.
سرهنگ «اکبر کروندی» گفت: این مواد مخدر از جاسازی یک دستگاه خودرو سواری و یک اتوبوس کشف شد.وی افزود: این دو خودرو در مسیر تهران- جنوب در تردد بودند و قرار بود مواد مخدر را از کرج به خرمشهر انتقال دهند.
کرونری ادامه داد: در این ارتباط 3 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
نابودسازی شبکه قاچاق
نقده- خبرنگار کیهان:فرمانده انتظامی شهرستان نقده گفت: در دو عملیات موفقیت‌آمیز 2 باند تهیه و توزیع مواد مخدر و سلاح و مهمات متلاشی شدند.
سرهنگ پورعلی افزود: در این ارتباط 20 قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.
در این عملیات 2 نفر از عاملان اصلی دستگیر و یک دستگاه خودروی سواری توقیف و روانه پارکینگ شد.
وی ارزش مالی اقلام مکشوفه را بالغ بر 280 میلیون ریال اعلام کرد.
واژگونی خودرو
مراغه - فارس:پیش از ظهر دیروز در کیلومتر یک جاده مراغه - هشترود اتوبوسی واژگون شد و 5 نفر به صورت سطحی زخمی شدند.
بیشتر زخمی‌های این حادثه زنان و کودکان بودند که پس از انتقال به بیمارستان سرپایی مداوا و مرخص شدند.
این اتوبوس از تهران به مقصد شهرستان ملکان در حرکت بود که به خاطر عدم توانایی راننده در کنترل اتوبوس در سرازیری سه‌راهی «تازه‌کند» مراغه از مسیر خارج و واژگون شد.

 


معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به فرآیند برگزاری آزمون پذیرش دستیار تخصصی در دوره چهل و یکم، از آغاز ثبت‌نام این دوره از آزمون از هفتم دی ماه خبر داد.
سیدامیر محسن ضیائی با اشاره به مهلت ثبت‌نام در چهل‌ویکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی از هفتم تا 17 دی ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.irگفت: آزمون دستیاری علوم پزشکی چهل‌ویکم 11 اردیبهشت ماه 93 برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه آزمون دستیاری دوره چهل‌ویکم بدون تغییر و همانند سال گذشته برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مقرر شد هرگونه تصمیم‌گیری برای تحول و تغییر از دوره بعدی آزمون دستیاری باشد.

 


با تلاش ماموران انتظامی اصفهان و کرمان بیش از 5/2 تن مواد مخدر در این دو استان کشف شد.
به گزارش ایرنا دادستان عمومی و انقلاب راور در این ارتباط گفت: در پی رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام‌زمان(عج) یک تن و 80 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان کشف و ضبط شد.
«سیدمهدی قویدل» افزود: با کشف این میزان مواد مخدر، تیم حمل و نگهداری آن نیز شناسایی و دستگیر شدند.
وی ادامه داد: این افراد مواد مخدر را از ارتفاعات شرقی راور که منتهی به دشت لوت است از قاچاقچیان تحویل گرفته و در راور با جاسازی به سایر نقاط مرکزی کشور قاچاق می‌کردند.
دادستان راور با اشاره به اینکه دو نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند، عنوان کرد: دو دستگاه خودرو نیز که یکی حامل مواد و یکی نیز اسکورت بوده توقیف شده و از منزل افراد دستگیر شده هم مقدار زیادی مواد مخدر و یک دستگاه موتورسیکلت کشف شد.
بر اساس همین گزارش فرمانده انتظامی کرمان، اعلام کرد: پلیس استان پس از ماه‌ها کار اطلاعاتی یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر را شناسایی و از آن‌ها 849 کیلوگرم مواد مخدر کشف کرد.
سرتیپ حسین چناریان افزود: ماموران مبارزه با موادمخدر استان با همکاری ماموران انتظامی شهرستان‌های جنوبی ضمن کنترل تحرکات این باند قاچاق مسلحانه، چهارشنبه شب، پس از اطمینان از بارگیری و حمل مواد از سوی این باند و قصد انتقال این محموله از مسیر استان کرمان، مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان را تحت‌کنترل قرار داده و پس از درگیری چند ساعته آن‌ها را متوقف کردند.وی تصریح کرد: در این عملیات یک شرور مسلح به هلاکت رسید، دو دستگاه خودرو متوقف و یک متهم نیز دستگیر شد.
همچنین فرمانده انتظامی اصفهان از کشف و ضبط بیش از نیم تن تریاک و حشیش در 72 ساعت گذشته در این استان خبر داد.
سرتیپ «عبدالرضا آقاخانی» افزود: در این عملیات ماموران به یک دستگاه کامیون حمل لیمو خشک که از یکی از استان‌های جنوبی به سمت اصفهان در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی گفت: پس از توقیف خودروی مورد نظر،‌در بازرسی از آن 364 کیلو و 400 گرم تریاک، که به طرز ماهرانه‌ای به صورت بسته‌های 10 کیلویی در محل بار کامیون جاسازی شده بود کشف و عوامل آن دستگیر شدند.
آقاخانی با اشاره به عملیات پلیسی دیگری که با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان مبارکه و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال‌وبختیاری انجام شد، گفت: در این عملیات یک دستگاه خودروی سواری توقیف و 150 کیلو و 480 گرم حشیش کشف شد.رئیس پلیس استان اصفهان افزود: در این دو عملیات در مجموع 514 کیلو و 880 گرم تریاک و حشیش کشف شد و همچنین 3 دستگاه خودروی سبک و سنگین توقیف و 3 نفر دستگیر شدند.

 


چند روز پیش اتفاقی بسیار جالب در شمال اسکاتلند رخ داد که خانواده‌ای را شگفت‌زده کرد.
خانمی که نام او فاش نشده است کاملا اتفاقی چمدانی پر از جواهرات را در انباری خانه پدری‌اش پیدا کرد.این خانم در اینباره گفت: «در حال تمیز کردن انباری بودیم که ناگهان با این چمدان قدیمی روبرو شدیم اما ابتدا می‌پنداشتیم که یک چمدان مدارک است که کلید آن گمشده است اما پس از آنکه به زور درب آن را باز کردیم با چندین هزار پوند جواهر روبرو شدیم.»
این جواهرات از حلقه، گردنبند، دستبند و گوشواره تشکیل شده‌اند که روی همه آن‌ها با الماس و سنگ‌های قیمتی پوشیده شده است. این چمدان مربوط به مادر بزرگ و عمه‌های این خانم ناشناس بوده است.
جواهرات این کیف قرار است روز چهارشنبه وارد مزایده شده و به بالاترین قیمت فروخته شود. گفته‌های صاحب‌ کیف نشان می‌دهد 7 دهه است که این کیف درون انباری دست نخورده باقی مانده است. برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد که این جواهرات ارزشی نزدیک به 55 هزار پوند دارند. این مقدار معادل با 270 میلیون تومان است.

 


مردم بسیاری از کشورهای غرب اروپا نگران شدت گرفتن بادهای شدیدی هستند که از چند روز قبل زندگی آنها را مختل کرده است.
مقام‌های شهر هامبورگ در شمال آلمان هشدار داده‌اند توفانی که در پیش است ممکن است به قدرتمندی توفان مرگبار50 سال قبل باشد که جان 315 نفر را گرفت. کلیه پروازها در این شهر که دومین شهر پرجمعیت آلمان است لغو و بسیاری از مدارس تعطیل شده‌اند.
«آندریاس فریدریش»، کارشناس مرکز هواشناسی آلمان می‌گوید: بادهایی با این سرعت بسیار خطرناک هستند چرا که می‌توانند باعث سقوط درختان و تخریب سقف ساختمان‌ها شوند و جان عابران را به خطر بیندازند.
در اسکاتلند نیز وزش شدید باد امکان جابه‌جایی وسایل نقلیه را مختل کرده است. همچنین برق حدود 100 هزار خانه قطع و برنامه حرکت کلیه قطارها لغو شده است.
دولت انگلیس هشدار داده است که طوفان شدیدتری در راه است و پیش‌بینی شده سیل 6000 خانه را ویران کند. باد شدید منجر به تصادف چندین خودرو در شهر «ادینبورگ» شده که یک نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده است.
ساکنان شهر ساحلی «بردن» در بلژیک پیش از شدت گرفتن توفان، مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند. شرکت هواپیمایی هلندی «کی‌ال‌ام» نیز بسیاری از پروازهای خود را از بیم توفان شدید لغو کرده است.

 


به گزارش واشنگتن پست دادگاه دو مامور پلیس شهر کالیفرنیا که به دلیل ضرب و شتم و قتل بی‌دلیل یک مرد 37 ساله در سال 2011 بازداشت شده بودند با ارائه مدارک جدید علیه آن‌ها شامل یک فیلم ویدئویی وارد مرحله جدی‌تری شده است.
بر اساس این فیلم به عنوان موردی جدید از جنایت آنان در ارتباط با «کلی توماس» که فرد بی‌خانمانی است و در شهر فولرتون واقع در کالیفرنیا مورد ضرب و شتم 6 افسر پلیس به مدت 10 دقیقه قرار گرفت و پس از لحظاتی پس از انتقال در بیمارستان جان باخت.
همچنین بر اساس این فیلم که لحظاتی دلخراش را از رفتار وحشیانه برخی از افسران پلیس نسبت به شهروندان نشان می‌دهد، «کلی توماس» بارها و بارها حدود 30 بار فریاد می‌زند و از وی کمک می‌خواهد.بر اساس حکم دادگاه مانوئل داموس 39 ساله جی سیسینلی 42 ساله فرد پلیس که هر دو دوباره بازداشت شده‌اند قبلا پس از دستگیری با پرداخت وثیقه آزاد شده بودند.
این دو افسر در جلسه دادگاه اعلام بی‌گناهی کردند اما دادگاه بر اساس اسناد کشف شده جدید «مانوئل داموس» به اتهام قتل درجه 2 و «جی سیسینلی» را به کاربرد خشونت بیش از اندازه علیه شهروندان متهم کرده است.
یک افسر دیگر پلیس نیز به اتهام غیر عمد و به کار بردن خشونت بیش از اندازه به دادگاه احضار و سه افسر دیگر نیز دستگیر شدند.
جلسه دادگاه آنان به دلیل پیچیده شدن روند آن بدون صدور حکم پایان یافت و تا اعلام جلسه بعدی افسران گناهکار از مقام خود خلع و در بازداشت پلیس به سر می‌برند.
خشونت پلیس آمریکا حوادث زیادی را در این کشور به وجود آورده است و به همین دلیل 18 سال پیش روز 22 اکتبر روز ملی تظاهرات علیه خشونت پلیس آمریکا امسال نیز برای هجدهمین سال متوالی با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور به خشونت بیش از حد افسران پلیس اعتراض کردند.
به گفته مقامات و اعضای کمیته 22 اکتبر، تعداد زیادی از قربانیان برای همیشه ناشناس می‌‌مانند و هیچ تحقیق و بررسی در مورد شیوه کشته شدنشان توسط نیروهای پلیس صورت نمی‌گیرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10