(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 20 آذر 1392 - شماره 20662

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
توضیحات وزیر خارجه درخصوص هولوکاست و بازرسی از تاسیسات هسته‌ای
سخنگوی سازمان انرژي اتمی: اگر 1+5 به توافق پایبند نباشد ایران نیز الزامی به رعایت آن ندارد
منابع صهیونیستی فاش کردند
دیدار محرمانه هیئت امنیتی عربستان و اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران
انجام ۶۵ درصد پروازهای عمره توسط شركت‌هاي ايراني
تذکر 54 نماینده مجلس درباره مواضع اخیر محمدجواد ظریف
درمکتب امام
نظر آیت‌الله مکارم شیرازی درباره منع شرعی فیس‌بوک
آیت‌الله حسینی ارسنجانی در آرامگاه ابدی خود آرام گرفت
اولویت تا 600 برای عمره اعلام شد
رئیس کمیسیون اصل90: نامه اسامی دریافت‌کنندگان کمک مالی از تأمین اجتماعی به مجلس رسید
با حضور مقامات لشکری و کشوری؛ مراسم تشییع مادر شهید بروجردی برگزار شد
در دومین روز رسیدگی به پرونده اختلاس در بیمه ایران اتهام پولشویی به یک متهم زن تفهیم شد
جانشین فرمانده سپاه: ساخت آرکیو 170 ایرانی در مراحل پایانی قرار دارد
   


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد وزیر خارجه درباره توافقات ژنو و بازرسی از کارگاه‌های مونتاژ سانتریفیوژها، گفت: هشدار لازم به تیم مذاکره‌کننده داده خواهد شد.
سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از جلسه روز گذشته این کمیسیون پرداخت و اظهار داشت: خانواده سردار علیرضا عسگری از سرداران و فرماندهان مؤثر سپاه پاسداران که هفت سال قبل توسط صهیونیست‌‌ها در ترکیه ربوده شد، میهمان جلسه کمیسیون بودند.
نماینده مردم ورامین خاطرنشان کرد: ‌در ادامه جلسه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای پاسخ به سؤال تعدادی از نمایندگان در کمیسیون حضور یافت، رسایی نماینده تهران از ظریف پرسید مواضع و اظهارات شما در مورد هولوکاست با چه موازینی قابل توجیه است؟ مواضعی که در بخشی از آن‌ها تحریف نظرات مقام معظم رهبری در مورد هولوکاست بود؟
«ظریف توضیح داد که ما اعتقاد داریم رژیم صهیونیستی از موضع هولوکاست مظلوم‌نمایی کرده و ظلم بیشتری به مردم فلسطین و مسلمانان کرده است، در مورد بیانات مقام معظم رهبری هم اینجانب هیچ‌گاه از ایشان هزینه نمی‌کنم و برداشت شما اینگونه است.» نقوی تصریح کرد: سؤال دوم توسط قاسم جعفری نماینده بجنورد مطرح شد، جعفری پرسید علت شیفتگی در مذاکرات با غربی‌‌ها چیست؟ علت اصرار بر محرمانه بودن مذاکرات چیست؟ علت غفلت از برقراری جدی ارتباط با کشورهای اسلامی و شرق و مستقل چیست؟ که پس از توضیحات وزیر ادامه کار منوط به بررسی‌های بعدی شد.
وی متذکر شد: علی‌اصغر زارعی نماینده تهران از وزیر خارجه پرسید که «چرا در توافقات ژنو، پذیرفته شده که بازرسان به کارگاه‌های تولید و مونتاژ سانتریفیوژ‌ها دست یابند در حالی که چنین موضوعی در چارچوب NPT نیست؟ پذیرفتن چنین بازرسی بر خلاف استقلال کشور است؟»؛ پس از توضیحات وزیر و اعلام اینکه هشدار لازم به تیم مذاکره‌کننده داده خواهد شد، نماینده سؤال‌کننده از پاسخ وزیر قانع شد.
نقوی تأکید کرد: کریمی‌ قدوسی نماینده مشهد در سؤال خود از ظریف پرسید «چرا در روند مذاکرات اقداماتی صورت گرفت که برخلاف عزت مذکور بود؟»، وزیر در پاسخ گفت که ما همه تلاش خود را در راستای منافع ملی کشور، حفظ خطوط قرمز نظام و مقام معظم رهبری و عزت ملت ایران بکار گرفته و از این به بعد هم به کار خواهیم گرفت اما کریمی قدوسی از پاسخ‌های وزیر قانع نشد.

 


سخنگوی سازمان انرژي اتمی از توافقنامه ایران و گروه 1+5 به‌عنوان برنامه مشترک یاد کرد و گفت: در صورتی که گروه 1+5 به آنچه در مورد آن توافق کرده پایبند نباشد، ما نیز الزامی برای رعایت چارچوب آن نداریم.
بهروز کمالوندی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر مواضع جمهوری اسلامی ایران برای داشتن انرژی هسته‌ای اظهار داشت: در روابط بین‌المللی،‌ چیزی به‌عنوان «الزام» و «تعهدات» کشورها نداریم مگر اینکه مبانی حقوق بین‌المللی باشد یا تعهدات 2 طرفه. وی افزود: آنچه موجب می‌شود 2 طرف به تعهداتشان پایبند باشند، اعتبار کشورها است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره عواقب احتمالی نقض توافقنامه توسط طرف مقابل ایران گفت:‌ این توافقنامه قابل برگشت است و در آن مقرر شده تا 2 طرف به آن پایبند باشند.
سفیر سابق ایران در زیمبابوه و اندونزی افزود: طبیعی است در صورتی که گروه 1+5 به آنچه در مورد آن توافق کرده است، پایبند نباشد، ما نیز الزامی برای رعایت چارچوب توافقنامه نخواهیم داشت.
کمالوندی به فارس گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که از حق مسلم ایران در دستیابی به فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای نمی‌گذریم.

 


منابع اسرائیلی اعلام کردند که یک هیئت نظامی عربستانی برای بررسی پرونده هسته‌ای ایران به صورت مخفیانه از اسرائیل دیدن کرده است.
سی‌ان‌ان در گزارشی به نقل از رادیو «صدای اسرائیل» اعلام کرد هیئتی نظامی از عربستان برای بررسی پیشرفت‌های پرونده هسته‌ای ایران به صورت مخفیانه از اسرائیل دیدن کرده‌اند.
در این گزارش آمده است که منابع اسرائیلی فاش کردند که یک هیئت نظامی عربستانی اخیرا به صورت مخفیانه برای بحث در مورد پیشرفت‌های پرونده هسته‌ای ایران از اسرائیل دیدار کرده‌اند.
رادیو صدای اسرائیل به نقل از منابع اسرائیلی گفته است که شاهزاده «سلمان بن سلطان بن‌عبدالعزیز» معاون وزیر دفاع عربستان و برادر «بندر بن‌سلطان» رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور به همراه دو افسر عربستانی اخیرا به اسرائیل سفر کرده است. براساس این گزارش هیئت سعودی با فرماندهان امنیتی و نظامی اسرائیل دیدار و امیر سلمان به همراه یکی از افسران ستاد ارتش اسرائیل از یک پایگاه نظامی این رژیم دیدن کرده است.
هفته‌نامه ساندی تایمز انگلیس ماه گذشته گزارشی پخش کرد و در آن از هماهنگی بین دستگاه اطلاعاتی عربستان و اسرائیل برای آمادگی به جهت حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد ولی مقامات عربستانی این خبر را تکذیب کردند.
به گزارش فارس بعد از توافق هسته‌ای بین ایران و 5+1 اخبار زیادی از دیدارهای سری بین مقامات امنیتی عربستان با مسئولان اسرائیلی منتشر شده است. همچنین چندی پیش یک «کلیپ ویدئویی» منتشر شده بود که در « «ترکی الفصیل» رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان در حال مذاکره با یک افسر ارشد موساد بوده است.

 


رئيس سازمان حج و زيارت اظهار داشت: ۶۵ درصد پرواز‌ها به شركت‌هاي ايراني و ۳۵ درصد پرواز‌ها به شركت‌هاي سعودي تعلق می‌گيرد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، رئيس سازمان حج و زيارت اعلام كرد: با هماهنگي بانك مركزي براي هر نفر زائر حج عمره ۳۰۰ دلار و براي هر زائر عتبات عاليات ۲۰۰ دلار به نرخ ارز مبادله‌اي برداخت مي‌شود.
سعيد اوحدي در مصاحبه با خبرنگاران گفت: زائران مي‌توانند براي تامين ارز مسافرتي به شعب ارزي بانك‌هاي ملي يا ملت مراجعه كنند.
اوحدي با بيان اينكه هزينه حج عمره امسال در مقايسه باشرايط عادي، پانزده و شش دهم درصد كاهش يافته است، گفت: پارسال حج عمره در ايام ربيع‌الاول دو ميليون و صد و هفتاد هزار تومان بود كه امسال به يك ميليون و هفتصد هزار تومان كاهش يافته و شرايط هتل‌‌ها و خدمات ارائه شده به زائران هم مناسب‌تر شده است. وي گفت: هزينه سفر عمره‌اي كه با پروازهاي سعودي انجام مي‌شود، ۱۱ درصد كمتر شده است زيرا اين پرواز‌ها مستقيما به مدينه منوره انجام مي‌گيرد.
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: هزينه عمره پارسال نسبت به سال ۹۰ حدود ۳۷ درصد افزايش داشت، اما امسال نه تنها افزايش قيمت عمره نداريم بلكه ۱۵ و شش دهم درصد نيز كمتر شده است.
اوحدي گفت: مدت عمره از ۱۲ به ۱۰ روز كاهش يافته و هزينه حمل و نقل هوايي و زميني در عربستان ثابت است كه ۶۵ درصد هزينه‌هاي سفر را تشكيل مي‌دهد. وي درباره سهم پروازهاي داخلي و سعودي در انتقال زائران به سرزمين وحي گفت: ۵۰ درصد ظرفيت پرواز متعلق به هواپيمايي سعودي و ۵۰ درصد متعلق به شركت‌هاي داخلي است كه امسال با هماهنگي شركت هواپيمايي سعودي اميدواريم بخشي از سهميه هواپيمايي سعودي به شركت هواپيمايي ماهان يا ايران اير تعلق گيرد.
اوحدي گفت: در آن صورت ۶۵ درصد پرواز‌ها به شركت‌هاي ايراني و ۳۵ درصد پرواز‌ها به شركت‌هاي سعودي تعلق می‌گيرد.

 


در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس، 54 نماینده به وزیر امور خارجه در خصوص وادادگی در برابر دشمن شماره یک ملت ایران و کوچک پنداشتن قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران تذکر دادند.
روز گذشته محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در جلسه غیرعلنی پارلمان گزارشی از جزئیات لایحه بودجه سال 1393 کل کشور را ارائه داد و سپس محمد قاسمی معاون اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس و حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به سخنرانی درباره جزئیات لایحه بودجه 93 پرداختند.
در همین رابطه، شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی روز سه شنبه مجلس با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برای تحلیل لایحه بودجه 93 گفت: نوبخت در این جلسه اعلام کرد لایحه بودجه 93 انقباضی و منضبط بسته شده است و جای تغییر ندارد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به این که تکلیف هدفمندی یارانه ‌ها در لایحه بودجه 93 مشخص نشده است، گفت: نوبخت اعلام کرد دولت در لایحه‌ای جداگانه در خصوص ادامه اجرای قانون هدفمندی یارانه ‌ها و نحوه اجرای آن تصمیم گیری خواهد کرد که این لایحه به زودی به مجلس ارسال می‌شود.
وی در گفت وگو با مهر از عدم توجه به رشد نرخ اشتغال در لایحه بودجه 93 انتقاد کرد.
آغاز جلسه علنی مجلس
محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس پس از ارائه گزارش نوبخت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در جلسه غیر علنی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به موضوع هدفمندی یارانه ‌ها در لایحه بودجه سال 93 گفت: متاسفانه دولت اعلام کرد که در این بخش نتوانست به نتیجه برسد هدفمندی یارانه ‌ها در این موضوع به هر طرف که برویم هم بر روی اقتصاد خانوار و هم بر روی اقتصاد بنگاه ‌ها و هم بر روی شاخص‌های کلان اثر می‌گذارد. بنابراین این مسئله بسیار خطیر است و توقع داریم همانطور که دولت وعده داده است در کمترین زمان لایحه جامع هدفمندی که شامل فازهای بعدی هدفمندی می‌شود را به مجلس تقدیم کند.
وی در ادامه با بیان اینکه ممکن است مسئولان اجرایی از کلان بودجه‌ای که بسته شده کاملا راضی نباشند، گفت: از آن‌ها می‌خواهیم تا از هرگونه پیشنهاد افزایش بودجه دستگاه‌های خودشان در صحن علنی مجلس، راهرو‌ها و در جلسات بیرون از مجلس به صورت جدی خودداری کنند.
پاسخ قانع کننده وزیر نیرو به سوال دو نماینده
در ادامه جلسه علنی خانه ملت، سوال نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه و علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس که در کمیسیون از پاسخ‌های وزیر نیرو قانع نشده بودند، مطرح شد و پس از سخنان سوال کننده و توضیحات وزیر به این علت که قاضی‌پور اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر دوباره قانع نشده است، به رای نمایندگان مجلس گذاشته شد.
محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب علی لاریجانی و محمدحسن ابوترابی‌فرد ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، سوال از وزیر نیرو را به رای نمایندگان گذاشت.
نمایندگان مجلس با 156 رای موافق، 67 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در صحن مجلس اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.
استعفای نمایندگان خوزستان در اعتراض
به لایحه بودجه
در جلسه علنی روز گذشته خانه ملت، محمدناصر صالحی‌نسب نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس در پایان نطق میان دستور خود با اشاره به لایحه بودجه سال آینده گفت: تمام نمایندگان استان خوزستان به دلیل ظلم بودجه نسبت به این استان استعفا دادند.
همچنین سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس در گفت وگو با مهر در خصوص استعفای نمایندگان خوزستان گفت: هیئت رئیسه نامه استعفای دسته جمعی مجمع نمایندگان خوزستان را نپذیرفت و مقرر شد جلسه‌ای با معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور در راستای بررسی علت کاهش بودجه استان خوزستان برگزار شود.
اعلام وصول سوال از وزیر علوم
علیرضا منادی عضو هیئت رئیس مجلس پیش از پایان جلسه علنی روز سه شنبه پارلمان، موارد اعلام وصولی از سوی هیئت رئیسه قرائت کرد.
به گفته وی سوال ملی مشترک 12 تن از نمایندگان مجلس از وزیر علوم درباره وضعیت 400 نفر از دانشجویان موسوم به ستاره‌دارها، اعلام وصول شد.
تذکر مجلس به ظریف در خصوص
نادیده گرفتن امنیت ملی
در ادامه تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیئت ‌رئیسه مجلس قرائت شد.
در همین رابطه، 18 نماینده به رئیس‌ جمهور در خصوص درخواست تجدید نظر رئیس‌ جمهور در ادامه خدمت ظریف وزیر امور خارجه به علت مواضع وی در برابر دشمنان و نادیده گرفتن امنیت ملی و عزت ملی تذکر دادند.
همچنین 54 نماینده به وزیر امور خارجه در خصوص وادادگی وزیر امور خارجه در برابر دشمن شماره یک ملت ایران و کوچک پنداشتن قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران تذکر دادند.
جلسه علنی سه‌شنبه مجلس با اعلام محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس به پایان رسید و وی پیش از پایان جلسه اعلام کرد که جلسه بعدی مجلس چهارشنبه20 آذر ماه رأس ساعت 8 صبح با دستور کار ادامه رسیدگی به دستور هفتگی تشکیل می‌شود.

 


امان از حب نفس!
خداوندا!
تو شاهد باش من آنچه بنا بود به هر دو جریان بگویم، گفتم.
حال خود دانند!
البته یک چیز مهم دیگر هم ممکن است موجب اختلاف گردد که همه باید از شر آن به خدا پناه ببریم.
که آن، حب نفس است، که دیگر این جریان و آن جریان نمی‌شناسد!
آئین انقلاب اسلامی - ص 375

 


سرویس شهرستانها -
آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: فیس‌بوک مانند کتاب‌های ضلال است که فقها مطالعه آن را برای عموم تحریم می‌کنند.
جمعی از برادران و خواهران در سوالی از آیت‌الله مکارم شیرازی نظرشان را درباره استفاده از فیس‌بوک جویا شدند.
به گزارش دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در پاسخ گفت: فیس‌بوک همان نشر گسترده فساد و انواع گناهان از این طریق است.
زیرا فیس‌بوک مانند شهر بی‌در و دروازه‌ای است که همه‌کس از دانشمندان و افراد نخبه گرفته تا دزدان و شیادان و کلاهبرداران و کسانی که به انواع فساد آلوده‌اند، هر کدام در این شهر مغازه‌ای دارند و در این مغازه‌ها گاه وسائل ضروری زندگی و در بسیاری از موارد ابزار گناه و مفاسد و انحراف‌های اخلاقی فراگیر و ایجاد اختلاف در میان ملت‌ها با برچسب‌های زیبا و پوشش‌های فریبنده در اختیار همگان قرار می‌گیرد.
حال اگر ورود در این شهر برای همه ممکن شود از جوانان کم سن و سال گرفته تا بزرگسالان ناآگاه و غیر آنها آیا هیچ فرد آگاهی می‌تواند ورود به چنین شهری را برای همه آزاد بگذارد؟
آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: حتی جاسوسان و مفسدان فی‌الارض می‌توانند در این شهر بی‌در و پیکر مبادله اطلاعات کنند و با رموز و اشاراتی بذر توطئه بپاشند. ما می‌گوییم باید بر مطبوعات و رسانه‌ها به طور عام نظارتی باشد تا افراد فاسد و مفسد نتوانند از این طریق جامعه را آلوده کنند.
با این حال چگونه فیس‌بوک باید از هر قید و شرطی آزاد باشد، آیا آزادی بی‌قید و شرط در دنیا داریم؟ پاره‌ای از محدودیت‌‌های غربی به هیچ‌وجه مشکلی را حل نمی‌کند و تکثیر اشکال حل اشکال نیست.
این مرجع تقلید افزود: اگر ورود در این شهر مخصوص افراد دانشمند و فرهیخته که خوب و بد را کاملا می‌شناسند و سره از ناسره را تشخیص می‌دهند آن هم برای تحقیقات اجتماعی آزاد بود مانعی نداشت درست مانند کتب ضلال که فقها مطالعه آن را برای عموم تحریم می‌کنند ولی برای محققان مذهبی آزاد شمرده می‌شود.
هشدار نسبت به فعالیت عرفان‌های کاذب
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به فعالیت فرقه‌ها و عرفان‌های کاذب هشدار داد و تاکید کرد: بعضی از عرفان‌های نوظهور شناخته شده نیستند که اینها بیشتر بر اساس جدایی از مرجعیت حاصل می‌شوند، به جوانان عزیز توصیه می‌کنیم به هوش باشند و گرفتار آنها نشوند و باید جواب جامعی آماده شود که به آنها داده شود.
این مرجع تقلید ضمن هشدار نسبت به فعالیت عرفان‌های کاذب خاطرنشان کرد: عرفان‌های کاذب دو دسته هستند: بعضی عرفان‌ها فراگیر شده‌اند مثلا یکی از عرفان‌های کاذب تصوف است که مخفی نیست؛ ما در جواب این گونه سوالات می‌نویسیم تمام فرق صوفیه دارای انحرافاتی هستند، تابع آنها نباشید در جلسات آنها شرکت نکنید. نه تکفیر می‌کنیم نه چراغ سبز می‌دهیم.

 


پیکر مرحوم آیت‌الله سیدمحمد حسین حسینی ارسنجانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه پیشین فسا با حضور گسترده مردم این شهر تشییع شد.
به گزارش ایرنا: مراسم تشییع پیکر آیت‌الله حسینی ارسنجانی دیروز با حضور آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی و آیت‌الله اسدالله ایمانی دو تن از نمایندگان مردم فارس در مجلس خبرگان و مسئولان شهرستان فسا برگزار شد مردم این شهرستان، پیکر مطهر آیت‌الله حسینی ارسنجانی را بر دستان خود از میدان شهدا تا آرامگاه ابدی این عالم فقید امام‌زاده حسن(ع) فسا تشییع کردند.
شرکت‌‌کنندگان در این آیین با مداحی و سینه‌زنی در فقدان این عالم وارسته سوگواری کردند.
در این آئین آیت‌الله کریمی جهرمی یکی از استادان حوزه علمیه قم بر پیکر مطهر مرحوم آیت‌الله حسینی ارسنجانی اقامه نماز کرد و سپس پیکر این روحانی جلیل‌القدر در آرامگاه ابدیش آرام گرفت.
آیت‌الله سیدمحمدحسین ارسنجانی از نوادگان شهید ثالث، قاضی نور‌الله شوشتری، سال 1301 هجری شمسی در شهر ارسنجان فارس، دیده به جهان گشود.
آیت‌الله سیدمحمدحسین ارسنجانی از شاگردان آیات عظام بروجردی، سیدمحمدتقی خوانساری، حجت، محقق داماد و سید محمدرضا گلپایگانی و نماینده پیشین مردم استان فارس در مجلس خبرگان بود.
این روحانی جلیل‌القدر از مبارزان قبل از انقلاب و یاران و همراهان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود و در دوران دفاع مقدس نیز حضوری فعال در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشت.
امامت جمعه فسا با حکم حضرت امام خمینی(ره) تا سال 81، مسئولیت حوزه علمیه فسا، تدریس در حوزه و دانشگاه، عضویت در مجلس خبرگان رهبری از جمله مسئولیت‌های مرحوم آیت‌الله ارسنجانی بود.
آیت‌الله سیدمحمدحسین ارسنجانی روز 17 آذر جاری در سن 91 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

 


معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حدود 70 درصد ظرفیت کاروان‌های عمره تکمیل شده است اولویت‌های جدیدی را برای ثبت‌نام در کاروان‌‌ها اعلام کرد و گفت: متقاضیان دارای اولویت‌ تا 600 می‌توانند برای تکمیل ظرفیت خالی کاروان‌های عمره مراجعه کنند.
ناصر خدرنژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این اولویت جدید فقط برای برخی استان‌‌ها که کاروان‌هایی با ظرفیت خالی دارند اعلام شده است و همه‌ استان‌‌ها مشمول این اولویت نمی‌شوند، متذکر شد: این متقاضیان در اولویت فقط برای تکمیل ظرفیت خالی کاروان‌هایی که تا 30 دی‌ماه اعزام می‌شوند می‌توانند مراجعه و ثبت‌‌نام کنند.
وی همچنین اظهار کرد: با توجه به ظرفیت خالی کاروان‌های برخی استان‌‌ها در حال حاضر مهلت ثبت‌نام تمدید شده است و ثبت‌نام در کاروان‌‌ها تا تکمیل شدن این ظرفیت‌‌ها همچنان ادامه دارد.
معاون حج و عمره‌ سازمان حج و زیارت در پاسخ به این پرسش که با توجه به صدور زودهنگام روادید، آیا امکان اعزام جمعیت بیشتری از ایرانی‌‌ها به عمره وجود دارد همان‌طوری که رئیس سازمان حج و زیارت هم قبلا از اعزام جمعیتی نزدیک به 900 هزار نفر سخن گفته بود، اظهار کرد: سازمان حج و زیارت دنبال این است که هرچه بیشتر زائر اعزام کند و ان‌شاءالله امیدواریم به سقف 900 هزار نفر برسیم.

 


رئیس کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی اعلام کرد اسامی نمایندگان دریافت‌کننده هدیه از سازمان تامین اجتماعی به مجلس رسیده است.
«محمدعلی پورمختار» در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس گفت: اسامی افرادی که کارت هدیه از سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده‌اند به مجلس رسیده و من قرار است این اسامی را ببینم.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان این اسامی را منتشر کرد یا نه؟ گفت: نمی‌توان این اسامی را منتشر کرد.
رئیس کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: این اسامی مربوط به مجلس هشتم است و در خصوص اسامی مرتبط با مجلس نهم من چیزی ندیده‌ام.
روز دوشنبه سعید مرتضوی رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی در واکنش به اظهارنظر محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی که خواستار ارائه لیست نمایندگانی شده بود که از تامین اجتماعی کارت هدیه دریافت کرده‌اند، جوابیه‌ای منتشر کرد. مرتضوی در جوابیه خود آورده است؛ پرداخت‌هایی که به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از سوی سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته اختصاص به دوره خاص ندارد و با بررسی اسناد موجود، مشخص است که تقریبا در اکثر دوره‌‌ها پرداخت صورت گرفته است. مدیر عامل سابق تامین اجتماعی در ادامه جوابیه خود با اشاره به اسناد خود نوشت؛ جناب آقای محجوب نماینده محترم تهران و اکثر همکاران ایشان در هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی جزء دریافت‌کنندگان کارت هدیه و بن بوده‌اند و با بررسی اسناد دوره‌های قبل نیز این رویه موجود است. وی تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی را با اغراض سیاسی عنوان و تاکید کرد: علت عدم ارائه اسامی و مشخصات نمایندگان محترم مجلس که منظور نظر آقای محجوب است اجتناب از سوءاستفاده سیاسی و جناحی بود. همانگونه که استحضار دارید این تحقیق و تفحص توسط یک حزب سیاسی انجام گردید و تقریباً اکثر کارمندانی که آقای محجوب جهت این کار به سازمان تأمین اجتماعی معرفی کرده‌‌اند پرسنل حزب سیاسی «خانه کارگر» هستند.
از سوی دیگر، علیرضا محجوب عضو تیم تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی اظهارنظر سعید مرتضوی رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر اینکه محجوب نیز از این سازمان کارت هدیه دریافت کرده است را تکذیب کرد.

 


مراسم تشییع مادر شهید بروجردی صبح دیروز با حضور فرماندهان ارشد نظامی، برخی مسئولان کشوری، چهره‌های سیاسی، نمایندگان مجلس و اقشار مختلف مردم در تهران برگزار شد.
به گزارش مهر، مراسم تشییع از حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) سپاه پاسداران آغاز شد و پس از قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و قرائت نماز میت از سوی حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران بر پیکر این مرحوم، برگزار شد.
در این مراسم چهره‌هایی همچون سردار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار جلالی فرمانده پدافند غیرعامل کشور، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی، حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، محمد هادی ایازی معاون فرهنگی - اجتماعی شهردار تهران، سردار آقامیر، سردار کاظمینی، مجتبی شاکری و حبیب کاشانی از اعضای شورای شهر تهران و جمعی از نمایندگان تهران در مجلس حضور داشتند.
در این مراسم علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده بروجرد از حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان کشوری و لشکری قدردانی کرد.‌همچنین مجمع نمایندگان استان تهران در پی درگذشت مادر شهید بروجردی پیام تسلیتی صادر کرده‌اند.
پیکر مادر این شهید بزرگوار پس از تشییع برای خاکسپاری به بهشت زهرای تهران منتقل شد.

 


دومین روز رسیدگی به پرونده اختلاس بیمه ایران روز گذشته با رسیدگی به اتهامات ۷ تن از متهمان پایان یافت که تمامی این متهمان از جمله یک زن اتهامات منتسب شده به خود را رد کردند.
در ابتدای دومین جلسه رسیدگی مجدد به اتهامات ۲۲ نفر از متهمان پرونده اختلاس بیمه ایران که روز سه شنبه در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، قاضی محمد کشکولی رئیس دادگاه اتهام پولشویی را به خانم (و.ق) از متهمان این پرونده تفهیم کرد.
در ادامه خانم (و.ق) متهم به معاونت در اختلاس و پولشویی به‌مبلغ یک میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال از طریق وصول ۸ فقره چک در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه «اتهام را قبول ندارم» گفت: من به‌همراه همسرم به بانک می‌رفتیم و او چک‌‌ها را پشت‌نویسی می‌کرد، بعد از دو روز پول‌‌ها در حساب می‌ماند به بانک رفته آن‌‌ها را تحویل همسرم می‌دادم.
نماینده دادستان در ادامه با بیان اظهارنظر متهم مبنی بر اینکه شوهرش را به خاطر ترس اغفال کرده‌اند، گفت:متهم اولین انگیزه را اغفال همسرش عنوان کرد و با توجه به اظهار نظرات قبلی، دفاعیاتش قابل توجیه نیست.
در ادامه جلسه (ع.ن.) متهم به پولشویی و معاونت در اختلاس به‌مبلغ ۸۳۹ میلیون و ۹۵۸ هزار ریال از طریق وصول ۵ فقره چک در جایگاه قرار گرفت و با بیان «این اتهامات را قبول ندارم» گفت: من فقط وصول ۳ فقره چک را قبول دارم. آن‌ها را هم از (ع.خ.) تحویل می‌گرفتم و بعد از وصول به خودش برمی‌گرداند.
بعد از اظهارات این متهم (هـ. ن.) به‌اتهام معاونت در اختلاس و پولشویی به‌مبلغ ۵۷۰ میلیون ریال و تحصیل مال نامشروع به‌مبلغ ۳۰ میلیون ریال در جایگاه قرار گرفت و در پاسخ به سؤال نماینده دادستان تهران مبنی بر «اگر از نامشروع بودن این پول‌‌ها اطلاع نداشتید چرا در پشت‌نویسی چک‌‌ها از اطلاعات غیرواقعی استفاده کردید؟» گفت: چک‌هایی را که اطلاعات غیرواقعی داشت، شخص حمزه‌نوسی نوشته و من فقط وصول کردم.
بعد از این اظهارات متهم (م.ف.) به‌اتهام پولشویی و معاونت در اختلاس به‌میزان یک میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال و تحصیل مال نامشروع به‌میزان ۱۰۰ میلیون ریال در جایگاه قرار گرفت و با رد اتهامات گفت: فهیمی فروشگاهی در رشت داشت که من مدیریت آن را به‌عهده گرفته بودم و برخی اوقات که به کرج می‌آمدم چک‌هایی را به من می‌داد تا برایش وصول کنم. من نه‌تنها هیچ پولی بابت وصول چک‌‌ها از او نگرفتم بلکه با توجه به نوپا بودن فروشگاهش در رشت و عدم سوددهی در مواقعی از پول خودم هم برای پرداخت اجاره فروشگاه هزینه می‌کردم.
بعد از این متهم (م.ب.) پدر همسر فهیمی نیز با اتهام معاونت در اختلاس به‌مبلغ ۷۳۷ میلیون ریال از طریق وصول ۴ فقره چک و همچنین تحصیل مال نامشروع به‌مبلغ ۲۵ میلیون ریال در جایگاه قرار گرفت.
وی با بیان «من در سال فقط یک بار برای دیدن نوه‌هایم به خانه دامادم می‌آمدم» گفت: چک‌‌ها را خود فهیمی به من می‌داد تا وصول کنم و حتی پشت‌نویسی را خودش انجام می‌داد، من صرفاً وظیفه وصول چک‌‌ها را به‌عهده داشتم و هیچ پولی را هم در این زمینه از او نگرفتم.
(م.ق) متهم دیگری بود که با اتهام معاونت در اختلاس به‌مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و تحصیل مال نامشروع به‌مبلغ ۴۰ میلیون ریال از طریق وصول ۹ فقره چک در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: این اتهامات را قبول ندارم، فهیمی را هر چند ماه یک‌بار می‌دیدم و او از من می‌خواست چک‌‌ها را برایش وصول کنم. اطلاعی از موضوع اختلاس نداشتم .
وکیل یکی از متهمان که در جلسه به‌علت بیماری حضور نداشت، اتهام معاونت در اختلاس به‌مبلغ یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال و تحصیل پول نامشروع به‌مبلغ ۱۳۵ میلیون ریال از طریق وصول ۲۲ فقره چک موکلش را رد کرد.
بعد از اظهارات این وکیل، قاضی محمد کشکولی رئیس دادگاه ختم جلسه را اعلام و ادامه رسیدگی را به امروز (چهارشنبه) موکول کرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، کشکولی خاطرنشان کرد: در جلسه بعد دادگاه به اتهامات سایر متهمان از جمله متهمان بانکی رسیدگی می‌شود.

 


جانشین فرمانده سپاه اعلام کرد نمونه ایرانی پهپاد آرکیو 170 به زودی ساخته می‌شود.
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفتمین کنفرانس علمی فرماندهی و کنترل ایران که صبح دیروز در دانشگاه امام حسین برگزار شد، اظهار داشت: مراکز کنترل و فرماندهی اقتصاد جهانی تمامی تعاملات، واردات، صادرات و گردش‌های جهانی را کنترل می‌کرد تا ملت ما را به تسلیم وادار کند اما در اوج محاصره مسیر مستقلی را برای خود ترسیم کردیم که آن را می‌توان از منحصر به فردترین وقایع تاریخ بشر دانست.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: در اوج تحریم‌ها جمهوری اسلامی ایران به غنی‌سازی 20 درصد و هزاران سانتریفیوژ دست یافت که این موضوع تقابلی عملی با دشمن محسوب می‌شود.
سلامی در ادامه تاکید کرد: اگر امروز مشاهده می‌کنیم که رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانش تا این حد به عجز‌های پنهان در درون آن هسته قدرت اذعان می‌کند نشان از شکوه و عظمت ما دارد، این حرفها اعتماد ما را به حقایق قدرت خود مستحکم‌تر کرده و در ادامه حرکت و مسیر ما را ایمانی راسخ می‌بخشد.
سلامی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت پهپاد آرکیو 170 ایرانی گفت: کار ساخت این پهپاد به زودی به پایان می‌رسد و امروز نیز بسیاری از اقدامات انجام شده است.
همچنین سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این کنفرانس گفت: دنیا و آمریکایی‌ها به این نقطه قاطع رسیدند که امروز توان هسته‌ای ایران قابل نفی، انکار و ندیدن نیست و یا به عبارتی دیگر، مهم تجهیزات ما نیست بلکه دانش و فناوری است که در سطح ملی به اتکای دانش بومی در اختیار ما قرار دارد. ما امروز یک قدرت هسته‌ای هستیم. دهقان افزود: امروز هم در مذاکرات هسته‌ای ایستادگی و مقاومت داریم و هم در صحنه جهانی. این ایستادگی و مقاومت ما نظام سلطه را در چالش عمیقی قرار داده و این حل نمی‌شود مگر با تعامل با ما و این امر صورت نمی‌گیرد مگر اینکه آنها حق ما را به رسمیت بشناسند.
به گزارش فارس وی با بیان اینکه اساسا استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای مطرح نیست، گفت: چون آنها اعلام کردند مواد را به ما می‌دهند تا ما از آن استفاده کنیم اما چیزی که برای ما مهم است حفظ چرخه سوخت و غنی‌سازی است که باید تماما در جغرافیای کشور ما و با اتکا به خودمان باشد. این حق طبیعی ماست.
همچنین دهقان در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت زیردریایی نیمه سنگین فاتح گفت: کار ساخت نمونه این زیردریایی انجام شده و تستهای قوس و حرکت آن نیز موفق بوده و زیردریایی فاتح پس از تجهیز، تحویل نیروی دریایی ارتش می‌شود.
دهقان درخصوص توانمندی‌های ایران در حوزه پرتاب ماهواره و کاوشگر به فضا نیز افزود: برخی از کاوشگرها به صورت رفت و برگشت است که پرتاب آینده ما نیز از همین نوع خواهد بود، یعنی یک موجود زنده را با خود به فضا برده و سپس به زمین باز می‌گرداند تا عوامل محیطی بر روی آن بررسی شود.
وی درخصوص پرتاب ماهواره نیز گفت: ما آمادگی پرتاب ماهواره در آینده نزدیک را داریم و به دنبال این هستیم تا ماهواره‌های خود را در مدارهای بالاتر قرار داده، ماندگاری بیشتری داشته و مسیر حرکتی ماهواره را مدیریت کنیم.
موضوع تجهیز پهپادهای ساخت داخل به موتورهای جت نیز از دیگر مباحثی بود که وزیر دفاع در جمع خبرنگاران به آن پرداخت و تصریح کرد: عمده پهپادهای ما مجهز به موتورهای پیستونی هستند، هر چند ما پهپادهای با موتور جت نیز داریم.
دهقان خاطر نشان کرد: تولید این نوع موتورها در دستور کار ما قرار دارد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10