(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 23 آذر 1392 - شماره 20664

سازمان امداد و نجات خبر داد
رهاسازی هزار خودرو و نجات 6 هزار مسافر از برف
برف جامه سفید بر تن نیمی از ایران کرد
دستگیری گروگانگیر مسلح بانک انصار شوش
دستیابی محققان ایرانی به کشت غضروف
تصادف مرگبار در نایین با 15 کشته و 14 نفر مجروح
حوادث کوتاه از کشور
معاون ترافیکی راهور تهران بزرگ انتقاد کرد
صدور گواهینامه برای قطعات بی‌کیفیت خودرو توسط سازمان استاندارد
امروز آخرین مهلت ثبت‌نام در کنکور 93
نجات 50 نفر از محاصره آتش در برج 12 طبقه
عامل کلاهبرداری اینترنتی 198 میلیون تومانی در دام پلیس افتاد
افتتاح نخستین موزه چشم پزشکی کشور
جسد کارگر مدفون شده در میان گل‌ولای معدن ماسه بیرون کشیده شد
بارش برف سنگین در ترکیه
شهری که با درآمد توریست‌ها اداره می‌شود
خشم ملکه از محافظان شکمو
   


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از رهاسازی بیش از هزار خودروی گرفتار در برف و امدادرسانی به بیش از 6 هزار نفر از گرفتار شدگان برف خبر داد.
محمود مظفر ضمن اشاره به بارش برف و کولاک در 17 استان کشور اعلام کرد: استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، اردبیل، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، قزوین، کردستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان براثر بارش برف و کولاک دچار سانحه شده‌اند و امدادگران به 6600 تن امدادرسانی کرده‌اند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه 712 امدادگر در غالب 164 تیم عملیاتی وظیفه امدادرسانی به محبوس شدگان برف و کولاک را برعهده داشتند گفت: امدادگران طی 24 ساعت گذشته 1725 دستگاه خودرو را که در برف گرفتار شده بودند رها کردند.
وی با اشاره به مصدومیت 35 نفر از در راه ماندگان برف و کولاک گفت: پنج تن از این مصدومان به صورت سرپایی و در محل درمان شدند و مابقی به علت نیاز بیشتر به درمان به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
به گفته مظفر در میان مصدومان انتقالی به مراکز درمانی 10 زن باردار نیز وجود داشت که در برف گرفتار شده بودند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در طرح زمستانه اسکان اضطراری در راه ماندگان بسیار اهمیت دارد و بر همین اساس امدادگران 1100 نفر از محبوس شدگان برف را پس از نجات اسکان اضطراری دادند.

 


سرویس شهرستان‌ها-
سفره آسمان، آرام و صبور، همچنان برکت پروردگار را بر پهنه ایران می‌پاشد و بارش برف در استان‌های غربی، شمالی و مرکزی، جامه سفید و پاکی را بر تن کشورمان پوشانده است.
گزارش‌ها و اخبار دریافتی از سراسر کشور به ویژه استان‌های شمالی، غربی و مرکزی حاکی است نیروهای امدادی و راهداری برای خدمت‌رسانی و تسهیل در تردد هموطنان در آمادگی کامل بسر می‌برند. به گفته مقامات دستگاه‌های امدادی به بیش از 6 هزار و 300 مسافر در راه مانده در برف و کولاک خدمات‌رسانی شده است. به گزارش خبرنگار کیهان از اردبیل، بارش برف از چهارشنبه شب در این استان شروع شد و چهره زیبا و زمستانی به سراسر این استان بخشید. ارتفاع برف در سطح شهر اردبیل به 40 سانتی‌متر رسید و این در حالی است که در ارتفاعات بیش از 80 سانتی‌متر برف باریده است. پنجشنبه اردبیل در سکوتی سرد فرو رفت و با توجه به تعطیلی مدارس مردم ماندن در خانه را به بیرون آمدن از منزل ترجیح دادند.
هرچند از اولین ساعات بارش برف کارگران شهرداری برای برف‌روبی و تامین رفاه مردم اقدام کرده‌اند ولی شدت بارش سبب شده است که مردم همچنان در گذرگاه‌ها و کوچه‌ها از بابت عبور و مرور با مشکل مواجه شوند.
بارش برف در پارس‌آباد مغان خوشحالی بیش از حد کشاورزان را به دنبال داشت. برف مزارع دیم و مراتع این منطقه را سیراب کرد.
در محور اردبیل، سرچم سرنشینان ده‌ها خودروی گرفتار در برف چهارشنبه شب توسط نیروهای امدادی هلال‌احمر شهرستان کوثر نجات داده شدند.
بر اساس اعلام مسئولین محلی در شهرستان نیر راه‌های 101 روستا، در نمین راه 70 روستا، در مشکین‌شهر، راه 150 روستا و در شهرستان کوثر راه ارتباطی همه روستاهای منطقه مسدود شده و تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.
با حضور تیم فوریت‌های پزشکی مشکین‌شهر در روستای جمال‌آباد زن بارداری در شرایط سخت جوی به بیمارستان مشکین‌شهر انتقال داده شد و جان وی و فرزندش نجات یافت.
رئیس راه و شهرسازی شهرستان بستان‌آباد در آذربایجان شرقی هم گفت: بارش برف و کولاک راه ارتباطی 140 روستا در این شهرستان را مسدود کرده که با کمک نیروهای این اداره تلاش برای بازگشایی مسیرها ادامه دارد.
فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: بارش کم سابقه برف، تمام راه‌های ارتباطی روستاهای این شهرستان را مسدود کرد. رضا صدیقی افزود: رفت و آمد در راه‌های اصلی اهر با سختی همراه است. بر اساس این گزارش بارش سنگین برف و مه‌آلود بودن هوا در پنجشنبه ترافیک چند کیلومتری را در آزادراه تبریز- زنجان در محور بستان‌آباد به تبریز ایجاد کرد. برف و بوران در جاده قدیم بستان‌آباد به تبریز حرکت خودروهای سنگین را در این محور متوقف کرد و راهبندان 20 کیلومتری به وجود آورد.
امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان شرقی طی پنجشنبه تا صبح جمعه 700 مسافر گرفتار در برف و کولاک در جاده‌های این استان را در پایگاه‌های امداد جاده‌ای و مراکز امداد اسکان دادند.
همچنین در جریان این امدادرسانی 9 نفر از بانوان باردار و بیماران به مراکز درمانی در استان آذربایجان شرقی انتقال داده شدند.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی از لغو پروازهای پنجشنبه فرودگاه شهید مدنی تبریز به دلیل کاهش دید خلبان خبر داد.به گفته وی این پروازها قرار بود به مقصد تهران، مشهد، شیراز و استانبول انجام شود. در همین حال، بارش برف استان آذربایجان غربی را سفیدپوش کرد و سبب قطع راه‌‌های ارتباطی 800 روستای این استان شد و مدارس 9 شهر را تعطیل کرد.
بر اثر بارش برف در مهاباد منجر به قطعی جریان برق شهر به طور کامل شده و با قطعی برق زندگی مردم در شهر مختل و سیستم گرمایشی منازل و ادارات و نانوایی‌‌ها نیز خاموش شده است.
همچنین ارتفاع برف در گردنه قره بلاغ در محور بوکان در جاده برهان نیز به بیش از نیم متر رسیده و به دلیل کولاک شدید موجب بروز مشکلاتی برای تردد خودروها در این محور شده است.
مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اعلام کرد: به دنبال بارش سنگین برف، پرندگان آبزی و کنار آبزی در زیستگاه‌های استان با مشکل یافتن غذا روبه‌رو هستند که طلب می‌کند شهروندان از هر طریقی که می‌توانند به یاری پرندگان بشتابند.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از بسته شدن راه 200 روستای این استان به دلیل بارش سنگین برف و کولاک خبر داد و گفت: بارش برف و کولاک از شامگاه چهارشنبه در استان کردستان آغاز شد و راه 200 روستا در شهرستان‌‌های سقز، بانه، دیواندره، کامیاران و مریوان بسته شده است.
دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه سلماس نیز گفت: بارش سنگین برف موجب مسدود شدن راه ارتباطی 100 روستای بخش مرکزی و کوهسار این شهرستان شده است و بارش شدید برف باعث شده بازگشایی راه‌های مسدود شده به کندی انجام شود.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: با وجود بارش برف و کولاک، راه‌های اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد. از سوی دیگر بخشدار «بلده» شهرستان نور از بسته بودن راه ارتباطی حدود 30 روستا با مرکز این بخش کوهستانی به خاطر بارش برف سنگین و کولاک شدید هفته جاری خبر داد.
همچنین بارش سنگین برف در لرستان راه ارتباطی 120 روستا در الیگودرز را با این شهر قطع کرد. از سوی دیگر بارش برف در استان اصفهان 43 روستای فریدونشهر را در محاصره برف قرار داد. به گونه‌ای که ارتفاع برف در فریدونشهر به 60 سانتی‌متر و در مناطق کوهستانی به بیش از 2 متر رسید. رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن هم گفت: به علت بارش برف راه ارتباطی 28 روستا در شهرستان فریدن و 42 روستای بویین میاندشت مسدود است و در محورهای اصلی نیز تردد به سختی صورت می‌گیرد.
هوا سردتر می‌شود
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ادامه بارش باران و برف در شمال غرب، غرب و جنوب غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و زاگرس همچنین برخی استان‌های واقع در مرکز، خبر داد.
عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با مهر افزود: سامانه بارشی که از چهارشنبه وارد کشور شده بیشتر مناطق شمال غرب، غرب و مرکز کشور را تحت تاثیر قرار داده است به‌طوری‌که بر اثر بارش سنگین برف در استان‌های غربی و شمال غرب، تعدادی از راه‌های ارتباطی به‌ویژه در روستاها مسدود شده است.
وی تاکید کرد: همچنین در بسیاری محورهای مواصلاتی استان‌های غربی، رفت‌وآمد خودروها بدون زنجیر چرخ ممکن نیست. پلیس راه از مسافران درخواست کرده هنگام سفر در جاده‌های کوهستانی علاوه بر اطمینان از سلامت خودروی خود، زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: همچنین از یکشنبه، بارش برف و باران استان‌های شمال شرق و شرق را نیز دربر می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود از روز یکشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی، دمای هوای کشور به‌ویژه در نیمه شمالی کاهش یابد.

 


فرد مسلحی که صبح پنجشنبه با ورود به یک شعبه بانک انصار در شهرستان شوش خوزستان، رئیس و سه کارمند و نگهبان این بانک را به گروگان گرفته بود، بدنبال اقدامات پلیس، با آزاد کردن گروگانها خود را تسلیم کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا از محل حادثه، این فرد که به گفته یکی از کارکنان بانک مسلح به کلت کمری بود، حوالی ساعت هشت صبح پنج‌شنبه وارد شعبه بانک انصار شوش در خیابان‌ شهید دانش شد و با غافلگیر کردن و درگیری با نگهبان این بانک سلاح وی را گرفت و اقدام به تیراندازی کرد.
فرد مذکور که گفته می‌شود انگیزه شخصی داشته، با شلیک 21 گلوله به سمت در و محوطه، شیشه‌های بانک را شکست.
به دنبال بروز این حادثه ماموران یگان ویژه نیروی انتظامی از اهواز مرکز استان خوزستان به محل اعزام شدند و با محاصره بانک و شلیک گاز اشک‌آور و گلوله، مهاجم را مجبور به آزاد کردن گروگانها کردند.در این حادثه به کسی آسیب‌ نرسید و افراد به گروگان گرفته شده در سلامت کامل آزاد شدند.فرد مسلح به ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان شوش منتقل شد.

 


با دستیابی محققان پژوهشگاه رویان به تکنیک کشت غضروف امکان درمان مبتلایان به عارضه «کندگی غضروف» فراهم شد.
دکتر محسن عماد‌الدین، متخصص ارتوپدی که در اجرای این طرح با محققان سلول درمانی پژوهشگاه رویان همکاری دارد، اظهار داشت: عامل بروز عارضه «کندگی غضروف» که عمدتا جوانان را درگیر می‌کند، صدمات ورزشی یا برخی بیماری‌ها است. در این بیماری تکه‌ای از غضروف زانو کنده می‌شود و به مرور به بروز آرتروز منجر می‌گردد.
وی خاطرنشان کرد: برای درمان این عارضه که از معضلات جدی ارتوپدی است از حدود هفت، هشت سال پیش بحث کشت غضروف مطرح شده که در این روش تکه کوچکی از غضروف آسیب‌دیده به آزمایشگاه منتقل می‌شود. و پس از کشت، بافت غضروف به میزان مورد نیاز جهت پیوند تهیه و به محل عارضه تزریق می‌شود. این روش درمانی که موثرترین روش برای درمان عارضه کندگی غضروف است از چند سال پیش در ایران نیز استفاده می‌شود بدین صورت که نمونه گرفته شده از محل عارضه با هزینه‌ای سنگین به مراکز سلول درمانی خارجی ارسال و پس از کشت به کشور منتقل می‌شود، با دستیابی محققان پژوهشگاه رویان به تکنیک کشت غضروف، هزینه انجام این عمل در کشور به حدود یک‌دهم کاهش می‌یابد.
عمادالدین با اعلام آمادگی پژوهشگاه رویان برای کشت نمونه‌های سلولی ارائه شده از سوی پزشکان ارتوپد و بیماران از سراسر کشور با هزینه‌ای فوق‌العاده کمتر از هزینه ارسال نمونه‌ها به خارج اظهار داشت: حدود 20،‌ 30 بیمار با نمونه‌های حاصل از کشت غضروف در پژوهشگاه رویان تحت درمان قرار گرفته‌اند و در حال حاضر امکان ارائه مطمئن خدمات به متخصصان ارتوپدی سراسر کشور را داریم.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
در تصادف و آتش‌سوزی که طی نیمه شب پنجشنبه بین 4 دستگاه خودرو در ورودی شهرستان نایین رخ داد 15 نفر کشته و 14 نفر مجروح شدند.
مقارن ساعت 3 بامداد پنجشنبه تصادف مرگباری بین 4 دستگاه خودروی پژو 405، زانتیا، مینی‌بوس و پراید در ورودی شهرستان نایین رخ داد که در اثر شدت برخورد هر 4 خودرو دچار آتش‌سوزی شدند.
سرهنگ حسین غلامی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در باره جزئیات این حادثه گفت: متأسفانه در این حادثه یک دستگاه خودروی پژو 405 که حامل 11 نفر افغانی بوده است با سرعت غیرمجاز وارد ورودی شهرستان نایین شده و به دلیل عدم کنترل خودرو از جاده منحرف و پس از برخورد با یک دستگاه زانتیا از بلوار اصلی خارج و با یکدستگاه خودروی مینی‌بوس و پراید که در مسیر مقابل در حال حرکت بودند برخورد کرد.
وی افزود: در این حادثه براثر شدت برخورد، خودروی پژو 405 دچار آتش‌سوزی شده و این آتش به خودروهای دیگر نیز سرایت کرد که متأسفانه 11 نفر از سرنشینان خودروی پژو 405، یک نفر از سرنشین پراید و یک نفر سرنشین مینی‌بوس در صحنه فوت کردند.
سرهنگ غلامی با بیان اینکه این حادثه 16 مجروح نیز داشته است، اضافه کرد: متأسفانه دو نفر از مجروحان حادثه در بیمارستان فوت کرده و سایر مجروحان تحت درمان قرار دارند.
وی مقصر اصلی این حادثه را راننده خودروی پژو عنوان کرد و اظهار داشت: راننده این خودرو به علت سوار کردن بیش از حد مجاز سرنشین در خودرو و استفاده از سرعت غیرمجاز و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی باعث به وجود آمدن این حادثه شده است.
همچنین به گزارش ایرنا، سواری پژو حامل 11 مسافر افغانی و یک راننده ایرانی بود.

 


زمین لرزه در هجدک
کرمان - ایرنا: زلزله 4 ریشتری عصر دیروز «هجدک» در شمال استان کرمان را لرزاند.
به گزارش روز پنجشنبه موسس ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه روز گذشته ساعت 11و 15 دقیقه و 6 ثانیه در عمق 13 کیلومتری زمین رخ داد.
مختصات جغرافیایی کانون زمین‌لرزه طول شرقی 84/56 و عرض شمالی 82/30 ثبت شده است.
تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این رخداد طبیعی دریافت نشده است.
توقیف 3 کیلو مواد روان‌گردان
سرویس شهرستانها- فرمانده انتظامی استان همدان از کشف 3 کیلو و 450 گرم مواد روان‌گردان شیشه در همدان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبرگزاری پلیس، سرهنگ «مهدیان نسب» در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اشراف اطلاعات ماموران مبارزه بامواد مخدر استان همدان در خصوص فعالیت یک باند تهیه و توزیع مواد روان‌گردان شیشه در سطح شهر همدان، موضوع دستگیری اعضای این باند به طور ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان همدان بیان داشت: در بازرسی از خودروهای توقیفی یک کیلو و 810 گرم و همچنین در بررسی‌های میدانی به عمل آمده از محل سکونت اعضای این باند یک کیلو و 610 گرم روانگردان شیشه کشف شد.
مهدیان نسب در ادامه اظهار داشت:‌ در مجموع این عملیات‌ها 3 نفر از اعضای باند دستگیر، 2 دستگاه خودرو توقیف و 3 کیلو و 460 گرم روان‌گردان شیشه کشف شد.
محموله قاچاق 10 میلیاردی در گناوه
سرویس شهرستان‌ها - فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف کالای قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال در شهرستان «گناوه» در استان بوشهر خبر داد.
به گزارش پایگاه خبرگزاری پلیس، سرتیپ «حیدر عباس‌زاده» در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گناوه، در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با کنترل خودروهای عبوری در محور خروجی این شهرستان، موفق به کشف یک محموله قاچاق از یک دستگاه کامیون شدند.
وی در ادامه تصریح کرد: در بازرسی از این محموله قاچاق تعداد 9 هزار و 403 کارتن انواع لوازم پزشکی و 5 هزار و 571 عدد گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی آن کشف و به همراه یک نفر متهم بازداشتی تحویل مراجع قضایی شد.
کشف 250 سکه بدلی با نقوش سلوکی
شهرکرد - ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال‌وبختیاری، از کشف و ضبط 250 سکه بدلی با نقوش سلوکی در شهر فرخشهر این استان خبر داد.
اطلاعات بیشتری در این زمینه اعلام نشده است.
کشف دلارهای تقلبی
سرویس شهرستان‌ها - ماموران انتظامی شهرستان مریوان استان کردستان، موفق به کشف 394 قطعه اسکناس صد دلاری تقلبی شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، دیروز فرمانده انتظامی شهرستان مریوان، صبح دیروز از کشف 394 قطعه اسکناس صد دلاری تقلبی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حجت‌الله پرویزی افزود: اسکناس‌های مذکور با تیزهوشی ماموران کلانتری 11 مریوان و در بازرسی از یک دستگاه سواری پراید کشف شد.
وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط یک نفر متهم و دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

 


معاون ترافیکی راهور تهران بزرگ با انتقاد به سازمان استاندارد نسبت به صدور گواهینامه استاندارد برای برخی خودروها از عدم موفقیت برخی خودروهای پلیس در اخذ گواهینامه معاینه فنی خبر داد.
سرهنگ افشین سلطانیان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به گزارشات سوانح رانندگی که نشان‌دهنده نقش برجسته نقص فنی خودروها در این سوانح است اظهار داشت: به علت عدم مسئولیت‌پذیری برخی کارخانجات، در بسیاری از سوانح نقص فنی باعث بروز تصادفات می‌شود و در این مورد هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه راننده نیست.
وی ادامه داد: به‌عنوان مثال بسیاری از قطعات نامرغوب جلوبندی خودروها باعث بروز حوادث شده‌اند که در این میان باید مؤسسه استاندارد نقش خود را در برابر قطعات تولیدی داخلی و قطعات وارد شده به کشور به درستی ایفا کند و نسبت به صدور استاندارد برای خودروها و قطعات بی‌کیفیت احساس مسئولیت کند، چرا که معاینه فنی تنها در نقص فنی مستمر می‌تواند اثرگذار باشد.

 


مهلت ثبت‌نام داوطلبان کنکور 93 امروز پایان می‌یابد.
دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام در کنکور 93 تا ساعت 24 امشب از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی
www. sanjesh.org گفت: به داوطلبانی که تاکنون برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند توصیه می‌شود هرچه سریعتر به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه لازم است داوطلبان با پرداخت وجه منحصراً به شکل اینترنتی و دریافت اطلاعات کارت اعتباری نسبت به دریافت دفترچه اقدام کنند، خاطرنشان کرد: لازم است این داوطلبان پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اطلاعیه‌های منتشر شده روی سایت سازمان ابتدا نسبت به تکمیل فرم پیش‌نویس و تقاضانامه ثبت‌نام که در صفحه 45 دفترچه راهنما چاپ شده است اقدام کنند.

 


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از آتش‌سوزی در یک برج مسکونی 12 طبقه در شهرک اکباتان و مصدومیت دو نفر از آتش‌نشانان در حال انجام ماموریت و نجات ساکنین خبر داد.
سیدجلال ملکی درباره آتش‌سوزی این برج مسکونی گفت: این حادثه صبح دیروز در یک برج مسکونی 12 طبقه واقع در شهرک اکباتان فاز دو رخ داد و به دنبال آن سه ایستگاه حریق، دو گروه نجات، دو دستگاه بالابر، یک دستگاه تنفسی و تشک نجات به همراه ماموران آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: طبقه پنجم این برج 12 طبقه مسکونی به دلایلی که در دست بررسی است موجب آتش‌سوزی و انفجار شد و شعله‌های آتش از پنجره‌های این ساختمان به بیرون زبانه کشید.
ملکی خاطرنشان کرد: مرد 34 ساله‌ای که صاحب این واحد مسکونی بود از چند نقطه دچار آتش‌سوزی گردید که سریعا توسط نیروهای آتش‌نشانی از ساختمان خارج و به نیروهای اورژانس تحویل داده شد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خاطرنشان کرد: پس از ایمن‌سازی محل توسط آتش‌نشانان 50 نفر از ساکنان در وضعیت بدی بودند توسط نیروهای آتش‌نشانی به طبقات بالاتر منتقل شدند که پس از بررسی‌های انجام شده این 50 نفر نجات پیدا کردندولی متاسفانه دو نفر از آتش‌نشانان دچار آسیب‌دیدگی شدند.

 


سرویس شهرستانها-
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی 198 میلیون تومانی از شهروند زاهدانی در کرج خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم کارآگاه حسینی پور در رابطه با این خبر گفت: خانمی به اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس مراجعه و بیان داشت به دلیل بروز مشکلات متعدد در زندگی‌ام که تمامی ابعاد روابط شخصی و کاری‌ام را تحت تأثیر خود قرار داده بود، از طریق اینترنت در جست‌وجوی سایتی بودم که راهنمایی گرفته و طالع خود را ببینم و فال بگیرم. لذا با سایتی آشنا شدم که شماره تماسی را قرار داده بود که با آن تماس گرفتم و خانمی جوابگو بود که بنده بدون شناختن آن خانم شروع به بیان تمامی وقایع زندگی و مشکلاتم کردم.
حسینی پور افزود: این زن در ادامه اظهاراتش به پلیس گفت: آن خانم ابتدا درخواست مبلغ 400 هزار ریال کرد و اظهار داشت فردا با وی تماس بگیرم و شماره حساب اعلام کرد که بنده مبلغی را به حسابش واریز کرده و فردای آن روز تماس گرفتم که آن خانم اظهار داشت: طالع شما را دیده‌ام و شما کاملاً از نظر علمی، تحصیلی و آینده خود جادو شده‌اید، من کاملاً باور کردم و سپس درخواست مبلغ 12 میلیون ریال برای حل مشکلات کرد که در نهایت طی یک الی دو ماه که با خانم مذکور در تماس بودم، جمعاً مبلغ 198 میلیون تومان اخاذی کرد و حال جوابگوی هیچ یک از شماره تماسهایی که داده بود نیست.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس فتا مشخصات اسمی متهمه را شناسایی و تمامی حساب‌های بانکی وی که در چندین بانک مختلف بود را شناسایی و پرینت آنان اخذ و مشخص گردید متهمه در اعلام مشخصات تمامی حسابها آدرس واهی اعلام کرده است.
وی افزود: آدرس و مشخصات کامل متهمه که در شهرستان کرج مشغول تحصیل بود شناسایی و تمامی حساب‌های بانکی او مسدود شد.
حسینی پور در ادامه گفت: اکیپی از مأموران با اخذ نیابت قضایی به شهرستان کرج اعزام و با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی آن شهرستان متهمه را دستگیر و به پلیس فتای شهرستان کرج منتقل کردند.
متهمه به بزه ارتکابی اعتراف و بیان داشت: به دلیل مشکلات مالی فراوانی که داشتم اقدام به طراحی سایتی در اینترنت کردم و شماره همراه اعتباری نیز اعلام کرده تا تماس بگیرند که شاکیه با بنده تماس گرفت و ابتدا تمامی وقایع و اتفاقات زندگی‌اش را در اختیار من گذاشت و من با توجه به اینکه اطلاعات خوبی از زندگی وی داشتم در هر تماس مطالبی را سرهم کرده و با کمی هیجان و تعدادی سؤال و وقوع احتمالات به او می‌گفتم.

 


موزه چشم زیر نظر قطب چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
در این مراسم دکتر پیوندی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم به سابقه بیش از سه دهه فعالیت بیمارستان لبافی‌نژاد اشاره کرد و گفت: این بیمارستان قطب چشم پزشکی کشور است و از سراسر کشور بیماران ارجاعی را می‌پذیرد.

 


جسد راننده بیل مکانیکی معدن شن و ماسه نوین رضی‌آباد شهرستان قدس از زیر گل‌ولای بیرون کشیده شد.
به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شفیعی کارگر 30 ساله کنگاوری پنجشنبه 14 آذر ماه به همراه بیل مکانیکی زیر حجم انبوهی از گل‌ولای و لجن دفن شد که جسد این فرد پس از چند روز با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادی و همکاری مسئولان معدن شن و ماسه، بیرون کشیده شد.
فرماندار قدس شامگاه چهارشنبه در این مورد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جسد این کارگر از زیر حجم انبوهی از گل‌ولای و لجن بیرون کشیده و به پزشکی قانونی شهرستان تحویل داده شد.

 


صدها خودرو و مسافر از دو روز پیش در جاده‌های مواصلاتی جنوب شرق ترکیه به دلیل بارش شدید برف گرفتار شده‌اند.
به گزارش منابع خبری ترکیه، در پی بارش شدید برف و مسدود شدن جاده مواصلاتی جیزره به نصایبین در استان ماردین ترکیه صدها خودرو و صدها مسافر همچنان در این جاده گرفتارند.برخی از مسافران در تماس با شبکه‌های خبری و خبرگزاری‌های ترکیه اعلام کردند که مسافرین از دو روز پیش گرسنه هستند و به رغم تلاش‌های گروه‌های راهداری هنوز این جاده مسدود است.
از سوی دیگر به علت بارش شدید برف راه‌های مواصلاتی صدها روستا در مناطق شرق- جنوب شرق- مرکزی و شمال ترکیه مسدود است.بارش شدید برف از هفته گذشته در ترکیه آغاز شده است.

 


مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک در یک کنفرانس خبری دخل و خرج سازمان شهرداری نیویورک در سال 2013 را به اطلاع شهروندان این شهر رساند.
نکته قابل توجه در آمارها و اطلاعاتی که شهردار نیویورک ارائه کرد این بود که تقریبا شهر بزرگی چون نیویورک نزدیک به دو برابر هزینه‌های سالانه نهاد شهرداری خود فقط از توریسم درآمد دارد.
طبق اعلام بلومبرگ این شهر در سال 2013 پذیرای 54 میلیون و 300 هزار توریست بوده است که از این رقم 11میلیون و 400 هزار نفر از کشورهای خارجی و بیش از 43 میلیون نفر از شهروندان دیگر ایالت‌های آمریکا بوده‌اند.
بلومبرگ افزود: شهرداری نیویورک در سال 2013 بیش از 39 میلیارد و 400 میلیون دلار هزینه داشته در حالی که رقم درآمد شهر نیویورک از محل توریست‌هایی که در سال 2013 به این شهر آمده‌اند بیش از 58 میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است.
این رقم در مقایسه با درآمد توریستی سال 2012 رشد داشته است. در سال 2012 شهر نیویورک 55 میلیارد دلار درآمد توریستی داشته است.
بلومبرگ اعلام کرد: در هدف‌گذاری قبلی شهرداری نیویورک برای جذب توریست داخلی و خارجی رقم 55 میلیون نفر برای سال 2015 درنظر گرفته شده بود، در حالی که به گفته او با بازدید 54 میلیون و 300 هزار توریست در سال 2013 از این شهر، شهرداری نیویورک امیدوار است هدف عبور از 55 میلیون توریست سالانه در سال 2014 محقق شود.
میزان ورود توریست به نیویورک نیز در سال 2013 در مقایسه با سال 2012 بیش از 1 میلیون و 600 هزار نفر رشد داشته است.

 


کاخ باکینگهام اعلام کرد، ملکه الیزابت از خورده شدن غذاهای مخصوص و آجیل‌هایش توسط نگهبانان به شدت خشمگین شده و به این افسران هشدار داده است جلوی شکم‌شان را بگیرند.
به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، ملکه الیزابت پس از آنکه افسران گارد سلطنتی انگلیس مواد غذایی مخصوص او را در کاخ باکینگهام خوردند، به شدت از دست آنها عصبانی شد.
مقام‌های کاخ یادداشتی را به افسران گارد سلطنتی ارسال کرده و به آنها هشدار دادند تا این کار را مجددا تکرار نکنند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ملکه الیزابت متوجه ناپدید شدن خوراکی‌هایش شد.
این ادعای غیرمعمول در جریان هک مکالمات تلفنی و رسیدگی آن در دادگاهی افشا شد. در آن دادگاه هیئت منصفه یادداشتی را مشاهده کرد که توسط کلایو گودمن، ادیتور سابق نشریه «اخبار جهان» به اندی کولسن، سردبیر سابق این نشریه ارسال شده بود.
یکی از مقام‌های دادگاه در جریان رسیدگی به پرونده شنود مکالمات تلفنی این نشریه اعلام کرد که در ایمیلی از سوی آقای گوردن، وی مدعی شده که ملکه الیزابت پس از آنکه متوجه شده خوراکی‌هایش از گوشه و کنار کاخ سلطنتی مفقود شده، به شدت خشمگین شده و پس از بررسی‌های لازم متوجه شده که خوراکی‌هایش را افسران گارد سلطنتی می‌خورند.در ایمیل سردبیر سابق این نشریه که انتشار آن متوقف شده، آمده است: ملکه الیزابت دندان‌های خوبی ندارد و برای همین از مواد خوراکی مخلوط شده و نرم استفاده می‌کند.
در حالی که در جلسه رسیدگی به پرونده هک تلفن‌ها هیئت منصفه پس از شنیدن این اظهارات می‌خندیدند، قاضی رسیدگی به پرونده اعلام کرد که این اتهامات به اثبات نرسیده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10