(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 26 آذر 1392 - شماره 20667

صدرحسینی خبر داد
مواد مخدر، خشونت و طلاق 3 اولویت قوه قضائیه در سال 93
دمای 24 استان زیر صفر می‌رود
قالیباف:تحقیقات و تولیدات دانش باید از انحصار دولت خارج شود
هلاکت 2 گروگانگیر مسلح در زاهدان
سردار رحیمی اعلام کرد
پایان مهلت ترخیص خودروهاو موتورسیکلت‌های رها شده
شورای عالی شهرسازی مجوز برج ایران زمین را لغو کرد
حوادث کوتاه از کشور
41 سرپناه شبانه در انتظار معتادان خیابانی
در جاده دزفول- شوشتر
برخورد مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان با تریلر 10 قربانی گرفت
در شورای شهر مطرح شد
کمیسیون ماده 50 ،آفت عمده باغات تهران
پرده‌برداری از کتیبه 2472 ساله خشایارشاه در تبریز
تعطیلی فرودگاه‌های سیسیل
سقوط اتوبوس از پل هوایی
40 سال زندگی در قفس
اهانت بی‌شرمانه به قرآن در سرزمین آل‌سعود
   


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تاکید کرد: سال 93 را با اولویت پیشگیری از 3 جرم مواد مخدر، خشونت و طلاق آغاز خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا صدرحسینی در حاشیه نشست تخصصی معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌ها در جمع خبرنگاران گفت: ما در سال 93 به برخی از جرایم از جمله مواد مخدر، خشونت و مسئله طلاق توجه بیشتری داریم و این جرایم جزو اولویت‌های ما در معاونت پیشگیری از وقوع جرم است.
وی درباره تبدیل شدن معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم به سازمان گفت: این موضوع پیشنهاد ما نیست و مصوبه مجلس است به طوری که راه‌اندازی این سازمان در سال 86 در مجلس تصویب شد و به عنوان سازمان شکل قانونی پیدا کرد ولی شورای نگهبان به آن ایراد گرفت و اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و یکی از موضوعاتی است که جزو لایحه پیشگیری از وقوع جرم است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه درباره لایحه پیشگیری از وقوع جرم گفت: در خصوص این لایحه با مشکل مواجه بودیم یا باید لایحه در شورای نگهبان یا مجلس تغییر می‌کرد و یا مجمع تشخیص مصلحت آن را تغییر می‌داد، از آنجا که لایحه مذکور در مجمع تشخیص مصلحت است اواخر مهرماه امسال رئیس این مجمع به مقام معظم رهبری نامه‌ای را برای تغییر این لایحه ارسال کردند که مقام معظم رهبری دستور تغییر این لایحه را به مجمع داد و ان‌شاءالله تا دو، سه هفته دیگر لایحه در مجمع بررسی می‌شود.
وی در نشست تخصصی معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های کل نیز بر تاسیس پژوهشگاه پیشگیری از وقوع جرم در سال 93 خبر داد و گفت: کار معاونت پیشگیری از وقوع جرم این نیست که اگر در تخریب جنگل‌ها و محیط زیست نیرو کم داریم برای افزودن نیرو از این معاونت استفاده شود بلکه معاونت پیشگیری از وقوع جرم نقش مدیریتی و هدایتی را در شناسایی راه‌های پیشگیری از وقوع جرم ایفا می‌کند.

 


مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از تداوم هوای سرد در تهران طی 3-4 روز آینده خبر داد.
احد وظیفه در این رابطه گفت: طی روزهای آینده تجهیزات جوی برای استان تهران نداریم و پیش‌بینی می‌شود که هوای سرد در این کلانشهر تا پایان هفته تداوم و با 9 درجه کاهش به 3- و 4- برسد.
بنابر گزارش رسیده نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر استقرار هوای سرد در نیمه شمالی کشور طی سه روز آینده است و کاهش دما در شمال شرق کشور محسوس خواهد بود و به دنبال آن دمای 24 استان کشور به زیر صفر می‌رود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: هم‌اکنون دمای هوای استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور بر روی صفر یا زیر صفر درجه قرار دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه طی روز جاری دمای هوای استان اردبیل نسبت به روز گذشته 4 درجه سانتی‌گراد کاهش یافته است، اضافه کرد: استان کرمان امروز 10 درجه سانتی‌گراد افت دما را تجربه کرده است.
احد وظیفه با بیان اینکه هم‌اکنون سامانه پرفشار جوی در شمال کشور حاکم است، گفت: کاهش دمای هوا در مناطق مختلف کشور امری طبیعی است و از قبل نیز پیش‌بینی شده بود.
وی یادآور شد: هم‌اکنون استان‌های خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی و همچنین اردبیل جزء سردترین استان‌های کشور هستند.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی استان‌های واقع در شمال غرب کشور را سردترین نقاط عنوان کرد و بیان داشت: دمای هوا در این استان‌ها غالبا زیر صفر درجه سانتی‌گراد است.
آخر هفته وارونگی هوا
باز می‌گردد
مدیر گروه پژوهش دینامیکی و هم‌دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی پیش‌بینی کرد به علت سکون هوا، امکان انباشت آلودگی در هوای تهران در روزهای آینده وجود دارد.
مجید آزادی افزود: با توجه به کاهش وزش باد و سرد شدن هوا شرایط مساعد برای انباشت آلودگی هوا در امروز و فردا فراهم می‌شود و بدین ترتیب روز چهارشنبه هوای تهران در شرایط ناسالم قرار می‌گیرد که تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

 


شهردار تهران با اشاره به اینکه، شهرداری تهران برای اجرای هر نوع پروژه عمرانی فرهنگی از فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی استفاده می‌کند از برطرف شدن معضل دفع زباله‌های تهران با استفاده از کارهای پژوهشی خبر داد.
محمدباقر قالیباف در مراسم ششمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری مدیریت شهری (جایزه جهانی تهران) که با حضور احمد مسجدجامعی رئيس شورای شهر تهران، بابک نگاهداری رئيس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و همچنین مهدی چمران عضو شورای شهر در سالن‌ همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد اظهار داشت: یک پژوهش خوب نیازمند اعتماد است و در واقع اعتماد یک حرکت دو سویه است و بدون آن امکان‌پذیر نیست.
وی ادامه داد: نباید از تحقیقات و تجربه دیگر کشورها که بومی‌سازی نشده‌اند استفاده کنیم چرا که این امر ما را دچار مشکل خواهد کرد.
قالیباف ادامه داد: نباید تحقیقات و تولید دانش در انحصار دولت قرار گیرد و باید بتوانیم این موضوعات را از انحصار دولت خارج کنیم.
وی تاکید کرد: امروزه در شهر تهران هر اتفاقی که بیفتد قطعاً پیوست پژوهشی به دنبال آن خواهد بود به طوری که ما توانستیم معضل دفع زباله‌های تهران را که بیش از نیم قرن شهروندان را آزار می‌داد برطرف کنیم که این کار مدیون کارهای پژوهشی در کشور است.
قالیباف تصریح کرد: شهرداری تهران در اجرای هر نوع پروژه عمرانی، فرهنگی از پژوهش‌ها، تحقیقات، اساتید و دانشجویان استفاده خواهد کرد.

 


دو گروگانگیر و سارق مسلح در درگیری با ماموران انتظامی کشته و دو همدست آنان دستگیر شدند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سارقان مسلح با هدف سرقت، دو نوجوان 10 و 11 ساله را در زاهدان به گروگان گرفته بودند که این دو نوجوان توسط ماموران انتظامی از چنگ سارقان آزاد شدند.
به گزارش ایرنا «رجبعلی شیخ‌زاده» افزود: درگیری نیروی انتظامی با سارقان مسلح در این شهر چند ساعت طول کشید و در این مدت ماموران تلاش کردند که به دو گروگان آسیبی نرسد.وی تصریح کرد: گروه مسلح متلاشی شده تاکنون چند فقره سرقت در نقاط مختلف کشور انجام داده بود که در آخرین مورد علاوه بر دزدی اقدام به گروگانگیری با قصد اخاذی کرد که این اقدام آنها ناکام ماند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سارقان مسلح پس از تعقیب و گریز چند ساعته توسط ماموران نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یکی از خانه‌های حاشیه شهر زاهدان به محاصره افتادند که در اثر تیراندازی دو نفر از آدم‌رباها به هلاکت رسیده و دو نفر دیگر نیز دستگیر شدند.

 


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلیس تمامی خودروها و موتورسیکلت‌هایی که مدتهاست در پارکینگ‌های شهر تهران رها شده‌اند را در تعداد محدودی پارکینگ تجمیع می‌کند.
سردار رحیمی خطاب به مالکان این وسایل نقلیه گفت: آخرین مهلت برای ترخیص از پارکینگ‌ها به سر آمده است و در صورتی که مالکان و صاحبان این وسایل نقلیه هرچه سریع‌تر نسبت به ترخیص آنها اقدام نکنند، طبق قانون وسایل نقلیه را در اختیار ستاد اجراییات قرار خواهیم داد.گفتنی است بسیاری از این موتورسیکلت‌ها از نظر فنی فرسوده و آلاینده می‌باشد.

 


در جلسه دیروز شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و به پیشنهاد رئیس کمیسیون شهر تهران، مصوبه کمیسیون ماده 5 در ارتباط با پروژه ایران زمین لغو شد.
در جلسه دیروز شورای عالی شهرسازی و معماری کشور بعد از ارائه گزارشی در ارتباط با ریزش گودبرداری پروژه ایران زمین متعلق به بابک زنجانی و مصوبه کمیسیون ماده 5 در ارتباط با این پروژه و پس از اظهارنظرهای اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری، پیشنهاد محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تقاضای لغو مصوبه کمیسیون ماده 5 در ارتباط با این پروژه مطرح شد.
جمع‌بندی این جلسه به لغو مصوبه کمیسیون ماده 5 در ارتباط با احداث برج 38 طبقه در پروژه ایران زمین به اتفاق آرا منجر شد. مجوز پروژه ایران زمین در حالی در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده بود که این پروژه در پهنه مسکونی و زیر پهنه R231 (بافت ارزشمند معاصر مسکونی و حفظ وضعیت موجود) احداث شده بود.
در شرایطی که تمامی ویلاهای مسکونی اطراف پروژه دو یا سه طبقه هستند، این پروژه 27 طبقه بالاتر از خط خیابان مجوز داده شده بود که این اقدام منجر به آسیب‌رسانی جدی به ساختمان‌های مسکونی اطراف از نظر اشراف و سیمای شهری می‌شد و عملا خیابان‌های اطراف این پروژه به پارکینگ برج مبدل می‌شد.
به گزارش فارس با توجه به اینکه در چندین جلسه شورای شهر، بحث ریزش گودبرداری و اعطای مجوز کمیسیون ماده 5 مطرح شده بود و اکثر اعضای شورا نسبت به اعطای این مجوز انتقاد جدی داشتند، نهایتا شورای عالی شهرسازی در پی این نگرانی‌ها که در سطح جامعه کارشناسی کشور نسبت به اقدامات عجولانه ایجاد شده بود، موضوع را در دستور جلسه امروز قرار داد.
در این جلسه با حضور نمایندگان شهرداری تهران، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا و اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری موضوع مطرح و مقرر شد شهرداری تهران نسبت به ارائه طرح جدیدی که در راستای طرح تفصیلی تهران باشد، بررسی‌های لازم را به همراه مالک پروژه انجام داده و نتیجه را جهت اخذ تصمیم مقتضی به شورای عالی شهرسازی ارائه نماید.

 


کشف 198 کیلو گراس
پارس‌آباد مغان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان پارس‌آباد مغان از کشف و ضبط 198 کیلوگرم مواد مخدر از نوع گراس در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ الیاس دلیر افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در این ارتباط 17قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر کردند.
فروش آپارتمان با جعل سند
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی اصفهان گفت: زن و مرد کلاهبرداری که آپارتمانی را با جعل سند و مدارک به قیمت 60 میلیارد ریال به فروش رسانده بودند توسط ماموران پلیس مرکز استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ حسن یاردوستی افزود: با توجه به دلایل و مدارک موجود و داشتن شاکی خصوصی متهمان صراحتا به بزه انتسابی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مقامات ذیصلاح معرفی شدند.
کلاهبرداری شرکت کاغذی
* سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: متصدی یک شرکت کاغذی که به بهانه کاریابی از 52 شهروند اصفهانی جوینده کار مبلغ 400 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
سرهنگ ستار خسروی اضافه کرد: بررسی‌های ماموران نشان داد هیچ یک از مراجعان این شرکت حتی با گذشت چند ماه از مراجعه و ثبت‌نام در جایی شاغل نشده و اقدام خاصی نیز از طرف این شرکت صورت نپذیرفته است.
وی با بیان اینکه در تحقیقات صورت گرفته همچنین مشخص شد که این شرکت هیچگونه مجوزی از مراجع ذیربط نداشته و فعالیت آن غیرقانونی و غیرمجاز است، گفت: با توجه به ماهیت کلاهبرداری این شرکت متصدی وی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.
جریمه برای قاچاقچی تلفن همراه
مهاباد- ایرنا: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: یک قاچاقچی تلفن همراه در شهرستان مهاباد به پرداخت یک میلیارد و 36 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
محمد اقوامی گفت: از این فرد 365 دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی کشف و ضبط شد.
برخورد با قاچاقچیان مواد روانگردان
* فرمانده انتظامی شهرستان همدان از کشف 3 کیلو و 450 گرم مواد روانگردان شیشه در همدان خبر داد.
رسول مرادی دیروز با اشاره به کشف 3 کیلو و 450 گرم مواد روانگردان شیشه در همدان اظهار کرد: در پی تحقیقات انجام شده توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان بر روی باند مذکور، معلوم شد این باند قصد دارد یک محموله روانگردان شیشه را با استفاده از دو دستگاه خودرو از طریق تهران وارد این شهرستان کند.
وی گفت: با هوشیاری پلیس و انجام کارهای اطلاعاتی، این باند متلاشی شد و ضمن توقیف دو دستگاه خودرو، 3 نفر دستگیر شدند.
حمله گراز به چوپان
اراک- فارس: فرد کشاورزی که به منظور چرای دام در اطراف روستای فسنگان از منزل خارج شده بود، در پل رودخانه نزدیکی این روستا مورد حمله گراز وحشی قرار گرفت.
این چوپان 40 ساله گفت: زمانی که در حال فرار بودم تا از حمله گراز در امان باشم از پشت به من حمله کرد و گوشت ماهیچه پایم را کند.
وی برای مداوا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 


سرویس اجتماعی -
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی مراکز سرپناه شبانه برای معتادان خیابانی خبر داد.
دکتر مجید رضازاده در این رابطه گفت: معتادانی که جایی برای اسکان ندارند می‌توانند شب‌ها به اقامتگاه‌های بهزیستی بروند و در آن جا یک وعده غذای گرم، امکانات بهداشتی و مشاوره‌های لازم به همراه صبحانه دریافت کنند.وی افزود: 41 مرکز سرپناه شبانه در حال حاضر مشغول ارائه خدمات هستند و معتادان می‌توانند از ساعت 20 تا 8 صبح در این مراکز اقامت داشته باشند.گفتنی است در تماس‌های متعددی که با دفتر معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی و کارشناسان آنان گرفته شد هیچ‌یک از مسئولان حاضر نشدند به دو پاسخ خبرنگار کیهان مبنی بر مکان‌های استقرار این سرپناه‌ها و ظرفیت آنها اطلاعاتی ارائه دهند و آن را مبتنی بر کسب اجازه رسمی از مقامات رده بالای بهزیستی دانستند.

 


برخورد مینی‌بوس مسافربری حامل دانش‌آموزان با یک دستگاه تریلر در جاده دزفول- شوشتر 10 کشته و 12 مصدوم برجای گذاشت.
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: پس از اعلام خبر این تصادف پنج دستگاه آمبولانس از دزفول، سه دستگاه از گتوند و یک دستگاه از شوشتر برای کمک‌رسانی به مصدومان حادثه به محل اعزام شدند.«فریدون جعفریا‌‌‌ن‌فر» افزود: مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های دزفول، شوشتر و گتوند منتقل شدند.
مسئول روابط عمومی بیمارستان دزفول نیز حال مصدومان منتقل شده به این بیمارستان را وخیم گزارش کرد.
فرهاد سخاوت افزود: تعداد 10 نفر از مصدومان این حادثه به بیمارستان دزفول منتقل شده‌اند.

 


اعضای شورای شهر تهران به منظور حفظ باغات پایتخت در جلسه دیروز خود بر اجرای قانون باغات تاکید کردند و راهکارهای قانونی در برخورد با متخلفان و بازنگری قانون حفظ باغات را مورد توجه قرار دادند.
در جریان بیست و چهارمین جلسه شورای شهر، محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر، عمده آفت باغات تهران را کمیسیون ماده 50 و اجرای ناقص قانون حفظ و گسترش فضای سبز و آیین‌نامه‌های ذیل آن دانست.
وی افزود: تقاضای بازار مسکن، بازگشت سریع سرمایه در ساخت‌وساز، رشد بخش دلالی زمین و مسکن به دلیل نامتوازن بودن اقتصاد، تبدیل مسکن به کالای سرمایه‌ای و صدور اسناد ملکی، از دیگر آفت‌های باغات تهران است.
علیرضا دبیر نیز با تاکید بر اجرای عدالت در توزیع فضای سبز شهر تهران گفت: متأسفانه بسیاری از باغات توسط مالکین آن از بین می‌روند، چرا که شهرداری تهران، از ابزار قانونی در جهت ورود به املاکی که بیم آن می‌رود درختانش توسط مالک خشکانده شود استفاده نمی‌کند در صورتی که قانون در این زمینه راهکارهایی را برای شهرداری تدوین کرده است.
مهدی چمران نیز با اشاره به روند تصمیم‌گیری در کمیسیون ماده 5 اظهار داشت: طبق قانون باغات، ساخت‌وساز در اراضی‌ای که باغ شناخته می‌شوند به صورت 30 به 70 است. آنچه این قانون را ضعیف نشان می‌دهد در نکته آخر است. پیشنهاد می‌کنم در پروانه‌های صادره این قید اضافه شود که صدور پایان کار این املاک به شرط تبدیل به باغ و کاشت درخت در 70 درصد باقیمانده از زمین امکان‌پذیر خواهد بود. در ادامه جلسه محمد سالاری گفت که در اجرای طرح تفصیلی به برخی ساخت و سازها اجازه 100 درصد سطح اشغال را هم می‌دهند که منجر به نابودی حیاط املاک و قطع درختان موجود در این ریزدانه‌ها می‌شوند.
مرتضی طلایی نیز در این جلسه گفت که حفظ درختان در زمین هایی که براساس ضوابط باغات ساخته می‌شوند باید مورد توجه قرار گیرد. موارد فراوانی وجود دارد که نه تنها درختان باقیمانده در این املاک از بین می‌روند که درختان بیرونی و مجاور این ساخت‌وسازها نیز در معرض آسیب قرار می‌گیرند. احمد دنیامالی، دیگر عضو شورا بود که در این جلسه به اظهارنظر پرداخت. از نظر وی مدیریت شهری از تمام ابزارهای موجود برای حفظ و گسترش باغات استفاده نکرده است.
محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز که در جلسه حضور داشت با تاکید بر اینکه مدیریت شهری خرید باغات تهران را در دستور کار دارد، گفت:‌ شرایط ساخت‌وساز در زمین‌هایی که ریزدانه هستند موجب می‌شود که به درختان و فضای سبز املاک تعرضاتی صورت گیرد، این را نمی‌توان به‌عنوان تخریب درختان تعبیر کرد. قالیباف در ادامه با اشاره به روند اجرای فضای سبز شهر تهران گفت: اگر چه روند فضای سبز از اول دهه 60 در تهران به سمت نابودی بود اما در 10 و 15 سال گذشته، این روند به سمت رشد فضای سبز تغییر مسیر داده است.
وی گفت: در سال گذشته تنها 560 میلیارد تومان اعتبار برای خرید باغات منطقه یک اختصاص داده شد؛ همچنین 100 هکتار از باغات توت در کن را خریداری کردیم.
احمد مسجدجامعی با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی اعضای شورا تاکید کرد که کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در خصوص قانونی و غیرقانونی بودن اجرای توافق 30 به 70 در ساخت‌وساز باغات، پیگیری‌هایی انجام دهد. وی همچنین به تصویب سندی تحت عنوان عدم و نفع برای مالکین ساختمان‌ها که به صورت میراثی شناخته شده‌اند در برنامه چهارم توسعه اشاره کرد و گفت: چنین سندی برای املاک میراثی وجود داشت که نفع مالکین در نظر گرفته شود و در مورد باغات هم می‌توان چنین سندی را تدوین کرد.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
کتیبه تاریخی مربوط به دوره هخامنشیان با قدمت 2 هزار و 472 ساله و منسوب به «خشایارشاه»، طی مراسمی در تبریز پرده‌برداری شد.
رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: کتبیه خشایارشاه بعد از کتیبه منشور حقوق بشر کوروش، دومین کتبیه مشابه است و ضمن کم‌نظیر بودن در 17 سطر نوشته شده است.به گفته تراب محمدی کتیبه مزبور در جریان دستگیری سارقان موزه آذربایجان، کشف و تحویل شده است.کتیبه خشایارشاه به خط میخی هخامنشی و عیلامی نوشته شده است.

 


فوران آتشفشان «مونت اتنا» در جزیره سیسیل ایتالیا باعث تعطیلی فرودگاه «کاتانیا» در مجاورت این آتشفشان شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، بیست و یک پرواز خروجی از کاتانیا لغو شده و 26 پرواز ورودی به این فرودگاه به مقصدهای جایگزین تغییر مسیر یافتند.
فرودگاه کوچکتر «کومیسو» در منطقه نیز بسته شد.
شرکت اداره‌کننده فرودگاه کاتانیا (ساک) در بیانیه‌ای گفت: جهت و شدت باد نشان از خطر این پروازها داشت و این شرکت باید حریم هوایی خود را می‌بست.
گفتنی است، اتنا یک آتشفشان فعال است که به طور متناوب فوران می‌کند ولی فعالیت تازه این آتشفشان که از شنبه آغاز شد، شدیدترین فعالیت طی ماه‌های اخیر بوده است.
مواد مذاب این آتشفشان روان شده و سه زلزله خفیف نیز در اطراف آتشفشان ثبت شده است.

 


واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافری درون‌شهری از روی پل در پایتخت فیلیپین 22 کشته برجا گذاشت.
به گزارش رویترز سخنگوی پلیس به خبرنگاران گفت حداقل 12 جسد از میان لاشه اتوبوس واژگون شده بیرون کشیده شده است.
وی گفت: هنوز مشخص نیست چرا این حادثه اتفاق افتاده اما یکی از شاهدان عینی می‌‌گوید که سرعت اتوبوس بسیار زیاد و هوا مه‌آلود بوده است.
بر اساس این گزارش، ماموران امداد و نجات مشغول بیرون کشیدن باقی اجساد از داخل لاشه اتوبوس که در حومه مانیل دچار حادثه شده است هستند. گفته می‌شود حداقل 20 نفر نیز مجروح شدند که به بیمارستان انتقال یافتند.
فیلیپین از کشورهایی است که به لحاظ ایمنی جاده‌ها بسیار ناامن است.
در سال 2011، بانک توسعه آسیا از کشته شدن 1900 نفر در 85 هزار حادثه تصادف جاده‌ای این کشور خبر داد.

 


مرد 48 ساله چینی برای آنکه به خودش آسیبی نرساند، از 6 سالگی در قفسی در خانه مادرش زندانی شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، این مرد حدودا 40 سال را در قفسی که مادرش برای او ساخته زندانی بود. مادر این مرد 48 ساله از 6 سالگی وی را در قفسی در اتاقی در شهر ژنگ‌ژو، مرکز استان هنان چین قرار داده است.
وقتی او کودک بود به علت تب بالا دچار عارضه مغزی شد.
مادرش برای اینکه از او محافظت کند او را در قفسی زندانی کرد. با ترس اینکه به خودش آسیب می‌رساند به گفته مادر پنگ او نمی‌تواند خود را کنترل کند مرا می‌شناسد اما معنی مادر را نمی‌داند در واقع او یک کودک48 ساله است.
مادر این مرد 80 سال دارد و همسرش هم مرده است. او برای پسرش نگران است و امیدوار است وقتی بمیرد کسی از پسرش نگهداری کند.

 


دستگا‌ه‌های دولتی رژیم آل‌سعود با انداختن نسخه‌هایی از کلام وحی در مجاری فاضلاب استان «طائف» قرآن کریم را مورد اهانت قرار دادند.
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که یک بار دیگر قرآن کریم در سرزمین وهابیت مظلوم واقع شده و مورد هتک حرمت قرار گرفت.
گفته می‌شود دستگاه‌های دولتی رژیم آل‌سعود با انداختن نسخه‌هایی از کلام وحی در مجاری فاضلاب استان «طائف» قرآن کریم را مورد اهانت قرار دادند.
به گفته یک مقام مسئول در کمیته موسوم به «امر به معروف و نهی از منکر» عربستان یکی از دانش‌آموزان منطقه، در بازگشت به منزل این قرآن‌ها را مشاهده کرده و پدرش را در جریان قرار داده است.
قابل ذکر است، انگیزه این اقدام هنوز مشخص نشده، اما به نظر می‌ رسد در کشوری که سردمداران آن مدعی هستند که کشورشان مهد قرآن کریم است، این‌گونه اقدامات ضدارزشی، می‌تواند ناشی از فرهنگ‌سازی نادرست باشد.
توهین به قرآن در عربستان تازگی ندارد و پیش‌تر نیز مسئولان زندان سیاسی «الحائر»‌این کشور به نسخه‌هایی از کلام وحی اهانت کردند که تظاهرات شهروندان سعودی را در پی داشت.
شایان ذکر است، تصویر این هتک حرمت به سرعت در فضای مجازی و سایت‌های اجتماعی منتشر شد و با خشم و انتقاد شدید کاربران اینترنتی مواجه گردید. بسیاری از آنان سیاست‌های افراطی و وهابی آل‌‌سعود را علت این‌گونه اقدامات دانستند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10