(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 26 آذر 1392 - شماره 20667

حدیث دشت عشق
اعتراض مدیران استقلال و پرسپولیس به وزارت ورزش و جوانان
پول نمی‌دهید، ما را برکنار کنید!
فدراسیون فوتبال پاسخ انتقادات کیهان را داد(نکته ورزشی)
افراد غریبه با ورزش، تصمیم گیرنده بودند!
قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا
 بی‌نتیجه‌ ماندن اصلاح آیین‌نامه کمیته ملی المپیک
قول سرمربی تیم ملی کشتی‌فرنگی برای بازی‌های آسیایی
بنا: حمایت کنند 5 مدال طلا می‌گیریم
اخبار کوتاه از فوتبال
انصراف مشروط تیم مدعی از لیگ برتر وزنه‌برداری
رئیس جدید فدراسیون کشتی 14 دی مشخص می‌شود
تیم مهماندوست، موفق‌تر از ایران در جایزه بزرگ منچستر!
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «سید علی قریشی»
مرا روی سیم خاردار بیندازید
شهید «سید علی قریشی»، طلبه فاضل مدرسه امام صادق(ع) در حوزه علمیه قم، اکنون فرماندهی گروه غواصان را به عهده دارد و می‌گوید: «... از هیچ مانعی نترسید، به خدا توکل کنید و با اعتماد پیش روید... اگر در راه شما سیم خاردار کشیده بودند تا از عبورتان جلوگیری کنند، مرا روی سیم خاردار بیندازید و از روی من بگذرید...»این طلبه برای دفاع از حریم اسلام و انقلاب در جبهه‌های حق علیه باطل به دفاع برخاست، در عملیات رمضان از ناحیه سینه مجروح شد و بار دیگر در عملیات کربلای 4 شرکت نمود که به جرگه غواصان پیوست و در حین غواصی به شهادت رسید. شش روز جسدش مفقود بود و در آب ماند تا بعد او را یافتند و در زادگاهش به خاک سپردند.طلبه بسیجی شهید «سید علی قریشی»، سال 1346 در نجف‌آباد متولد شد و در 1365/10/18 در منطقه خرمشهر (عملیات کربلای چهار) به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
اظهار نظر معاون پشتیبانی و منابع انسانی وزارت ورزش در خصوص پول ندادن وزارتخانه به استقلال و پرسپولیس، اعتراض مدیران این دو باشگاه را به دنبال داشت.
مناف هاشمی معاون پشتیبانی و منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان روز یکشنبه در نشست خبری خود اعلام کرد: « وزارت ورزش و جوانان پولی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نمی دهد، زیرا قانون چنین اجازه ای را به ما نمی دهد. ما در طول دو سال گذشته با توجه به ممنوعیت کمک به تیم‌های حرفه‌ای سابقه جدی برای پرداختن پول به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نداشتیم. اگر فدراسیون‌ها خودشان کمک کرده‌اند بحثش جداست. این ممنوعیت مربوط به همه تیم‌های حرفه‌ای می‌شود. این که در آینده چه مسیری در پیش گرفته شود، بستگی به سیاست گودرزی دارد. یک تیم از مسیر سازمان خصوصی سازی با مدیریت گودرزی شرایط خصوصی سازی را دنبال می‌کند.»
اعتراض مدیران استقلال و پرسپولیس
اظهارات هاشمی نشان داد که وزارت ورزش و جوانان دیگر برنامه برای کمک مالی به استقلال و پرسپولیس ندارد، اما درست چند ساعت پس ازاین اظهار نظر، مدیران دو باشگاه بزرگ تهرانی واکنش نشان دادند و مخالفت شان با این تصمیم وزارت ورزش و جوانان را علنی کردند. نخستین اعتراض از سوی علی فتح الله زاده مدیرعامل استقلال نشان داده شد. وی که از لحن صحبت هایش مشخص بود از تصمیم وزارت ورزش عصبانی است، در این باره گفت: آقای هاشمی الان نمی‌تواند بگوید که پول نمی‌دهند. اگر می‌خواهند به ما پول ندهند، یک آدم دیگر را در باشگاه بگذارند. آن‌ها مقابل باشگاه متعهد هستند و باید پول بدهند. وی ادامه داد: نمی‌شود که مدیریت باشگاه دست آن‌ها باشد و پولش را ما بدهیم. حرف من عین منطق است. وزارتخانه باید هرچه زودتر تکلیف ما را روشن کند. آن‌ها حتما باید به ما پول بدهند و اگر نمی‌خواهند این کار را بکنند، باشگاه را به ما بدهند یا یک مدیر دیگر برایش انتخاب کنند. فتح‌الله‌زاده که به شدت عصبانی بود، گفت: وزارتخانه تعهد کرده بود که تا پایان فصل سیزدهم 10 میلیارد تومان به استقلال بدهد اما فعلا فقط یک و نیم میلیارد پول داده است. وزارت ورزش تعهد کرده بود که 50 درصد هزینه‌های باشگاه را پرداخت کند تا باقی هزینه‌ها را باشگاه از محل درآمدزایی خودش تامین کند. اگر وزارت ورزش سهم خود را نمی‌دهد، ما را بردارد.»
بعد از فتح الله زاده نوبت به رویانیان رسید، مدیرعامل پرسپولیس نیز در این باره گفت: «نمی‌دانم وضعیت ما چگونه می‌شود. نه پول می‌دهند و نه حمایت می‌کنند. بازیکن که با سلام و صلوات بازی نمی‌کند. نمی‌دانم الان تکلیف چه می‌شود. ما هم الان منتظریم که ببینیم چه می‌شود. من الان یک مدیرعامل منتظرم. رویانیان هم‌چنین گفت: اشتباه است که وزارت ورزش به ما کمک مالی نکند. اگر ما دولتی نیستیم پس ربطی به وزارت ورزش نداریم و باید ما را رها کنند تا خودمان یک فکری بکنیم. اگر آن‌طور که شایعه شده وزارتخانه به خاطر حضور من پول پرسپولیس را نمی‌دهد ممنون می‌شوم که ما را بردارد و پول پرسپولیس را بدهد.
راه حل چیست؟
دراین ماجرا دو طرف درست می گویند، از یک سو وزارت ورزش و جوانان قانون را اجرا می کند و به استقلال و پرسپولیس پول نمی دهد و از سوی دیگر مدیران این دو باشگاه به درستی از مشکلات فراوان مالی و نیاز مبرم به کمک دولت می گویند. درتوضیح این مطلب باید عنوان داشت که قانون مجلس اجازه نمی دهد وزارت ورزش و جوانان به این دو باشگاه بزرگ کمک مالی کند، آن هم در شرایطی که متولی آنها همین دستگاه ورزش است.
مشکلاتی که امروز رسانه ای شده از مدتها قبل بوده و با روش کنونی هم نمی توان برای آن راه حلی پیدا کرد. به نظر می رسد دولت باید یکبار برای همیشه مشکل این باشگاه های پرطرفدار را حل کند، اگر قصد اجرای قانون برنامه را دارد ، استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کند و اگر هم قصد واگذاری ندارد، لایحه ای را به مجلس ارایه کند و این دو باشگاه را دولتی اعلام کند. با این کار حداقل ردیف بودجه مشخصی برای استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته می شود تادیگر آنها با مشکل مالی روبرو نباشند.

 


نگارش مطلبی تحت عنوان «ورود غریبه ها ممنوع» در روزنامه کیهان شماره 20666 روز دوشنبه 25 آذرماه ، واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال را به دنبال داشت. روز گذشته یکی از مقامات بلند پایه فدراسیون فوتبال در گفت و گویی با خبرنگار کیهان اظهار داشت: «کفاشیان به عنوان رئیس و سایر مقامات بلندپایه فدراسیون فوتبال در جریان دعوت نشدن نمایندگان روزنامه کیهان و مجله کیهان ورزشی به نشست خبری کارلوس کی روش نبودند. معمولا کارهای مربوط به رسانه‌ها در روابط عمومی و کمیته رسانه ها که ریاست آن با عبدالحمید احمدی است، انجام می‌شود و کفاشیان دخالتی در کارهایشان نمی‌کند. با این حال فدراسیون فوتبال پیگیر این موضوع می‌شود و مطمئنا دیگر این اتفاق تکرار نخواهد شد.»
با توضیحات این مقام بلند پایه فدراسیون فوتبال که نامش به رسم امانت نزد ما محفوظ ماند، مشخص شد که سناریوی «گلچین شدن»! رسانه‌ها برای شرکت در نشست خبری سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، در روابط عمومی فدراسیون فوتبال و کمیته رسانه‌ها که ریاست آن با شخصی به نام عبدالحمید احمدی بوده، طراحی شده است. در این‌باره باید عنوان داشت که توقع چندانی از مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال نمی‌رود زیرا ایشان در چند سال اخیر ثابت کرده اساسا با کار خبر بیگانه بوده، اما از احمدی که علاوه بر ریاست کمیته رسانه‌های فدراسیون فوتبال، رئیس انجمن ورزشی نویسان نیز است، انتظار دیگری می‌رفت، زیرا ایشان حداقل به واسطه جایگاه حقوقی خود باید به خوبی با نام، اعتبار و سابقه روزنامه کیهان و مجله کیهان ورزشی آشنا باشد که این رفتارها نشان می‌دهد، آشنا نیست. نکته تاسف برانگیز ماجرا جایی است که همین آقای احمدی چندی قبل حکم مشاور عالی محمود گودرزی را دریافت کرد و حالا از مقامات بلند پایه وزارت ورزش هم به حساب می آید!

 


مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا قرعه کشی شد که طی آن در حساس‌ترین دیدارهای این مرحله بایرن مونیخ به مصاف آرسنال می رود و باسلونا رودرروی منچسترسیتی قرار خواهد گرفت.
قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا در مرحله حذفی دیروز در نیون سوییس برگزار شد که طی آن تمامی تیم‌های راه یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند. سخت‌ترین قرعه این مرحله به تیم‌های منچسترسیتی و آرسنال خورد که باید به ترتیب با تیم‌های بارسلونا و بایرن مونیخ روبرو شوند.در رقابت‌های این مرحله، هفت تیم که پیشتر فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند حضور دارند. بایرن مونیخ، بورسیا دورتموند، چلسی، منچستریونایتد، رئال مادرید، بارسلونا و میلان تیم‌هایی هستند که پیشینه قهرمانی در این تورنمنت را در کارنامه‌شان داشتند.همچنین در این مرحله تیم‌هایی که در گروه خود صدرنشین بوده‌اند این امتیاز را دارند که در دیدار برگشت میزبان باشند. بدین ترتیب و پس از انجام قرعه کشی تیم‌ها باید بر اساس برنامه زیر در مرحله نخست حذفی به مصاف هم بروند. *منچسترسیتی – بارسلونا *المپیاکوس – منچستریونایتد *میلان - اتلتیکو مادرید*بایرلورکوزن - پاری‌سن ژرمن *گالاتاسرای – چلسی *شالکه - رئال مادرید *زنیت سنت پترزبورگ - بورسیا دورتموند *آرسنال - بایرن مونیخ. گفتنی است دیدارهای رفت این مرحله در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن و ۶ و ۷ اسفند برگزار می‌شوند. دیدارهای برگشت هم در روزهای ۲۰ و ۲۱ اسفند و ۲۷ و ۲۸ اسفندبرگزار می‌شوند. فینال هم ۳ خرداد 93در لیسبون پرتغال انجام می‌شود.

 


هیات اجرایی کمیته ملی المپیک درباره صدور بیانیه علیه محمود خسروی‌وفا و اصلاح آیین‌نامه انتخابات به توافق نرسید.
جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در حالی صبح دیروز به ریاست محمد علی‌آبادی تشکیل شد که محمود مشحون، محمود خسروی‌وفا و مهدی کرباسیان در نشست حضور نداشتند. هیات اجرایی کمیته ملی المپیک قصد داشت در این نشست بیانیه‌ای را علیه خسروی‌وفا و اظهاراتش به امضا برساند و در اختیار رسانه‌ها قرار دهد که در نهایت پس از اتمام این جلسه بیانیه امضا نشد و در واقع این نشست نتیجه‌ای در بر نداشت.هیات اجرایی کمیته ملی المپیک چندی پیش تصمیم گرفته بود که در پاسخ به اتهامات مطرح شده از سوی خسروی‌وفا در زمینه فروش ساختمان و فعالیت شرکت رونا بیانیه‌ای را صادر کند که به دلیل غیبت سه تن از اعضای مجمع این بیانیه به امضا نرسید. محمود خسروی‌وفا پس از نشستی که هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در آن برای صدور چنین بیانیه‌ای تصمیم گرفت، به نشانه اعتراض جلسه را ترک و دیگر در هیات اجرایی حضور پیدا نکرده است.همچنین محمود مشحون چند هفته‌ای است که نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک را تحریم کرده است.از سوی دیگر قرار بود در این نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک آیین‌نامه مربوط به فعالیت کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک نیز مورد بررسی قرار بگیرد که گویا در این رابطه هم اعضاء به نتیجه‌ای نرسیدند.

 


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی قول داد در صورت حمایت مسئولان ورزش فرنگی کاران ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون 5 طلا بگیرند.
محمد بنا بعد از یک سال دوری از کشتی به قول خودش به خانه‌اش بازگشت تا بچه‌هایش را دوباره دور هم جمع کند. خودش می‌گوید که می‌داند کار سختی پیش‌رو خواهد داشت اما چشم به آینده دارد و با امید از قهرمانی صحبت می‌کند. صحبت‌های خواندنی محمدبنا در زیر می آید:
* در این مدت حرف‌های زیادی شنیدم و صحبتی نکردم؛ جواب هیچ کس را ندادم. وقتی بعد از المپیک رفتم گفتند که بنا چون دیده قانون تغییر کرده است و نمی‌تواند با قانون جدید نتیجه بگیرد، به خاطر ترس از باخت رفته است. در زمان مربیگری من 5 تا 6 مرتبه قوانین کشتی عوض شده است، اما کشتی فرنگی را با کمک همکارانم در بالاترین سطح نگه داشته‌ایم. حالا هم این‌ طور فکر می‌کنیم. رفتن من به نوعی استراحت اجباری بود؛ به خاطر خواسته‌هایی بود که برای کشتی می‌خواستم نه خودم. می‌دانم سال سختی خواهیم داشت، اما اهمیتی ندارد چون می‌دانم شایستگی و لیاقت بچه‌های من آنقدر بالا است که در آخر سال چه در مسابقات جهانی و چه در بازی‌های آسیایی نفرات خوبی خواهیم داشت که با تدبیری مناسب موفقیت‌های گذشته را تکرار خواهیم کرد.
* وقتی به قبل از المپیک فکر می‌کنم که فریادهایم به جایی نمی‌رسید حالا خوشحالم که با داشتن یک مدیر قوی می‌توانیم با قدرت بیشتری فریاد بزنیم و می‌توانیم از این پتانسیل برای احقاق حق کشتی‌گیران استفاده کنیم. هیچ زمانی با «بابک» اختلافی نداشتم، اما خودش از کشتی جدا شد؛ حالا خوشحالم که قرار است بار دیگر در کنار هم به کشتی فرنگی خدمت کنیم.
* ما باید در شرایط فعلی به علی‌اکبری آرامش بدهیم چون به هر حال این جوان می‌خواهد در این جامعه زندگی کند. با توجه به قوانین فیلا بعید می‌دانم که شانسی برای بازگشت به کشتی داشته باشد البته با صحبت‌هایی که با آقای بابک داشتیم تصمیماتی برای آینده علی‌اکبری گرفته‌ایم که در کنار ورزش حضور داشته باشد. هرچند که اشتباه بدی مرتکب شده است، اما چون در جریان امور نیستم نمی‌توانم در این رابطه قضاوت کنم. این اشتباهی بود که خودش باید تاوانش را پرداخت کند و کسی جز او نمی‌تواند درباره آن پاسخگو باشد.
* زمانی که من فریاد می‌زدم باید امکانات در اردوها فراهم شود به خاطر همین دوپینگ بود تا ورزشکار خودش برای تأمین کالری از دست رفته و برای تأمین نیازهایش در خارج از فدراسیون اقدام نکند. وقتی در خصوص خوردن عدس پلو در اردوها صحبت می‌شد من خجالت می‌کشیدم. سال‌هایی که من بودم تمام تلاشم را برای این موضوع گذاشتم از این به بعد هم تمام تلاش‌مان فراهم کردن امکانات و دور نگه داشتن بچه‌ها از این موضوع است.
* در دوره قبل در بازی‌های آسیایی کشتی 7 مدال طلا گرفت، اما قول می‌دهم اگر 4 سال پیش 4 مدال طلا در کشتی فرنگی گرفتیم در صورت حمایت این شانس را داریم که امسال 5 طلا بگیریم، اما مستلزم حمایت مسئولان هستیم.
* متأسفانه مردم را با فوتبال سرگرم کرده‌ایم هزینه‌هایی که در فوتبال می‌شود وحشتناک است.

 


تقوی سرمربی جدید ذوب‌آهن
هیات مدیره باشگاه ذوب‌آهن اصفهان ضمن موافقت با استعفای لوکا‌بوناچیچ، مجتبی تقوی سرمربی پیشین سایپا را به عنوان جانشین این مربی کروات انتخاب کرد. وی پس از توافق نهایی با آذری مدیر عامل ذوب آهن تا پایان فصل سرمربی تیم اصفهانی خواهد بود.تقوی دیروز در محل تمرین ذوب آهن در ورزشگاه فولاد شهر حاضر و در حضور سعید آذری مراسم معارفه او برگزار شد.
پایان لیگ برتر و جام حذفی تا ۲۰ فروردین
رئیس سازمان لیگ برتر گفت: رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی تا ۲۰ فروردین‌ماه ۹۳ به پایان خواهد رسید. مهدی تاج با بیان اینکه درباره تیم ملی و بازی های لیگ برتر نامه ای به رئیس فدراسیون فوتبال ارسال کردیم تا تعیین تکلیف کنند عنوان کرد: درباره لیگ قهرمانان آسیا مذاکره فدراسیون و سازمان لیگ با باشگاهها جهت کمک و در اختیار گذاشتن بازیکنان به تیم ملی باید ادامه یابد.
کرانچار: بازیکنانم را به تیم ملی نمی‌دهم
سرمربی تیم فوتبال سپاهان با اشاره به اینکه ملی‌پوشان خود را تا پایان لیگ قهرمانان آسیا به تیم ملی نمی‌دهم زیرا موفقیت در آسیا هم از نظر مالی برای تیم و هم رده‌بندی برای فوتبال ایران مهم است،گفت: فاصله زمانی 17 اردیبهشت‌ تا 26 خرداد زمان بسیار خوبی است که تیم ملی ایران به مصاف تیم‌های قدرتمندی از آمریکای لاتین و آفریقا برود تا برای دیدار با نیجریه و آرژانتین آماده‌تر شود. در ماه‌های فوریه و مارس هم روزهای فیفا وجود دارد که می‌توان از آن برای برگزاری بازی دوستانه استفاده کرد، نه تعطیلی لیگ.
قرارداد 18 ماهه سپاهان با مهاجم اندونزیایی - هلندی
مهاجم اندونزیایی - هلندی پس از عقد قرارداد رسمی با تیم فوتبال سپاهان اصفهان برای انجام امور شخصی راهی اندونزی شد."سرجیو فن ديک" بازيکن اندونزیایی - هلندی که با تائید زلاتکو کرانچار به اصفهان آمده بود، دیروزپس از موفقیت در تست‌های پزشکی رسما قراردادش را به مدت 18 ماه با باشگاه سپاهان اصفهان به ثبت رساند.
تاتنهام به همکاری با بواش پایان داد
باشگاه تاتنهام انگلیس تایید کرد بعد از شکست 5 بر صفر این هفته این تیم مقابل لیورپول آندره ویلاش بواش سرمربی پرتغالی اش را اخراج کرده است.

 


تیم وزنه‌برداری پیکان به صورت مشروط از حضور در هفته پایانی لیگ برتر وزنه‌برداری انصراف داد.
تیم وزنه‌برداری پیکان که اولین سال حضور خود در رقابت‌های لیگ وزنه‌برداری را تجربه می‌کند در اعتراض به نحوه امتیازدهی و تغییرات مکرر در امتیازبندی این رقابت‌‌ها و همچنین اعتراض به زمان برگزاری فینال مسابقات از حضور در هفته پایانی لیگ برتر انصراف داد.پیکانی‌ها در حالی از حضور در هفته پایانی این رقابت‌ها انصراف دادند که در اولین حضور خود در این لیگ یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی لیگ برتر وزنه‌برداری محسوب می‌شدند.پیکانی‌ها در نامه‌ای رسمی به فدراسیون وزنه‌برداری خواستار تغییر زمان برگزاری لیگ در هفته پنجم به نیمه دوم دی‌ماه یا اوایل بهمن‌ماه و تغییر سیستم امتیازدهی به شیوه تناژی و محاسبه از اولین هفته تا پایان رقابت‌ها به شیوه یکسان شد‌ه‌اند که تا این لحظه هنوز از سوی فدراسیون وزنه‌برداری داده نشده است تا حضور پیکان در هفته پایانی در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.سیستم امتیازدهی رقابت‌های لیگ وزنه‌برداری امسال از هفته اول به صورت تناژی محاسبه شد که با این نحوه امتیازدهی، پیکانی‌ها صدر جدول را در اختیار داشتند که پس از نشست هفته گذشته نمایندگان تیم‌ها با مسئولان سازمان لیگ، نحوه امتیازدهی به شیوه گذشته بازگشت تا پیکان به رده دوم جدول سقوط کند.طبق اعلام فدراسیون وزنه‌برداری هفته پایانی لیگ برتر وزنه‌برداری 5 و 6 دی ماه برگزار می‌شود.

 


وزارت ورزش سرانجام پس از فراز و نشیب های انتخاباتی در مجمع فدراسیون کشتی، تاریخ برگزاری این مجمع را اعلام کرد.
در حالیکه فدراسیون کشتی بیش از دو سال با حضور سرپرست موقت اداره می شود و همین موضوع امور این فدراسیون پر حاشیه را با فراز و نشیب های فراوانی روبرو کرده است، وزارت ورزش روز 14 دیماه را برای برگزاری مجمع فدراسیون کشتی و انتخاب رئیس این فدراسیون مشخص کرد.این مجمع با حضور 6 مدعی ریاست در روز 14 دیماه برگزار می شود که طی آن رسول خادم سرپرست فعلی فدراسیون، عباس جدیدی قهرمان اسبق، محمدرضا توپچی دبیر سابق فدراسیون ، علی بدیع، حمید سیفی و مجتبی شیرازی باید برای رسیدن به صندلی ریاست با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 


در حالی که تیم تکواندوی ایران در مسابقات جایزه بزرگ انگلیس سه مدال برنز گرفت تیم تکواندوی چین تایپه با سرمربیگری رضا مهماندوست یک طلا و یک نقره کسب کرد.
مسابقات جایزه بزرگ منچستر انگلیس به مدت سه روز با حضور 231 ورزشکار از 59 کشور در دو بخش مردان و زنان برگزار شد که تیم هشت نفره ایران توسط هادی مستعان، بهنام اسبقی و محمد باقری معتمد تنها سه مدال برنز کسب کرد. میثم باقری ، سجاد مردانی، حسین تاجیک، فرزاد عبداللهی و علیرضا نصر آزادانی نفراتی بودند که از دور مسابقات حذف شدند تا تیم ایران بدون حتی یک فینالیست، نتیجه ضعیفی بگیرد.نکته جالب در این رقابت‌ها این است که تیم چین تایپه که رضا مهماندوست ، سرمربی اسبق تیم ملی تکواندوی ایران را در اختیار داشت توانست یک مدال طلا و یک نقره کسب کند. مهماندوست حدود 9 ماه است که سرمربیگری این تیم را برعهده گرفته و با تکواندوکاران تایپه‌ای نتیجه‌ای بهتر از ایران بدست آورد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10