(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 28 آذر 1392 - شماره 20669

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راه ماندگار (یادداشت روز)
کیهان و خوانندگان
دستاورد (گفت و شنود)
 در جمع مسئولان عالی قضایی
آیت‌الله‌لاریجانی: با تفسیر آمریکا هیچ عاقلی توافقنامه ژنو را امضا نمی‌کند
سرلشکر جعفری خبر داد
مقابله با بیوتروریسم و تروریسم لیزری در دستور کار سپاه
نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی برگزار می‌شود
اگر 19 تا تبدیل به 190تا شد چی؟! (خبر ویژه)
روحانی تکلیف سران فتنه را 25 بهمن معلوم کرده است (خبر ویژه)
ما نیاز نداریم که BBC برای ما مرجع پیدا کند (خبر ویژه)
 


خیزش عظیم مردم ایران و نشاندن نسخه اسلام ناب محمدی(ص) بر کرسی حاکمیت «حاکمیت دین» در عصر یخبندان ایمان و عقیده و رواج عقیده‌های باطل لیبرالیستی و اومانیستی، چنان برای غرب و غرب‌باوران ویرانگر و شکننده بود که برای مقابله با آن به هر حربه‌ای از جنگ و شورش‌ تا توطئه‌های گوناگون متوسل شدند. اما یکی از راه‌هایی که به نظر آنها بسیار موثر و تعیین‌کننده بود، به صف کردن بردگان فکری غرب و پیاده‌نظام تهاجم فرهنگی علیه ایمان و عقیده مردم بود. این پیاده‌نظام که در پوستین علم و دانش سال‌ها پُز روشنفکری داده بود و نان آن را خورده بود، اکنون می‌بایست خدمتی درخور به صاحبان اصلی اندیشه‌هایش تقدیم کند! آنها که اغلب نشخوارکننده اندیشه‌های قرون 16 و 17 میلادی و سال‌های سیاه فرهنگی غرب بودند حمله به نظام اسلامی در پوشش موج‌سازی علیه «دین دولتی» را در دستور کار خود قرار دادند و ناگهان در یک فرایند هماهنگ، با روش‌های گوناگون به آن پرداختند. آنها چنان در مورد دین دولتی سخن می‌گفتند و برای جدایی دین از حاکمیت سینه چاک می‌کردند که گویی به کشفی مهم و شناسایی معضلی عظیم در پیش روی بشریت دست یافته‌اند! اما اندکی بعد و وقتی که غرب و رسانه‌هایش به صورت مستقیم وارد عرصه شدند و به صراحت از این افراد با اسم و رسم به بزرگی یاد کردند و راه آنها را ستودند، ابرها کنار رفت و معلوم شد که این ماموریت از کجا به بردگان فکری داده شده و این جماعت بی‌ریشه عامل چه کسانی هستند؟ بی‌بی‌سی در کسوت اسلام‌شناس و متخصص جریان مرجعیت و فقاهت ظاهر شد و با نام بردن از علمای بزرگی که در قید حیات نیستند همچون مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی و مرحوم آیت‌الله گلپایگانی، آنها را مخالف حکومت دینی معرفی کرد! آنها حتی پا را فراتر نهادند و حوزه علمیه نجف و مشخصا آیت‌الله سیستانی را در مقابل حوزه علمیه قم و حاکمیت دینی معرفی کردند! اما نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکار ایشان در قوام دولت و کشور عراق آب سردی بود بر آن همه دروغ و دروغپردازی. نمایندگان فکری آنها و برخی از افراد احزاب اصلاح‌طلب مانند حزب مشارکت و حزب کارگزاران هم مخالفت خود با حکومت دینی و لزوم جدایی دین از سیاست و در پیش گرفتن مشی لیبرالیستی را اعلام کردند! آنها به صراحت از ضرورت برپایی جمهوری خالص! در ایران دم زدند و باز هم بنگاه خبرپراکنی دولت‌های انگلیس و آمریکا و ماشین تبلیغاتی رژیم اشغالگر قدس به تعریف و تمجید از این سخنان روی می‌آورد.
اما وقتی مردم دین‌مدار کشورمان پاسخ این سخنان را با قوت و قدرت و با به کار بستن تعالیم دینی در تمامی شئون اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواستار شدند و برای رسیدن به این مقصود، از بذل جان نیز دریغ نورزیدند، جماعت شبه‌روشنفکران غربزده و همان‌ها که دین دولتی را مانع نشاط و آزادی و تحمیل شده بر مردم می‌دانستند سراسیمه به میدان گسیل شدند و به دروغ در سوگ آزاد نبودن مردم اشک ‌ریختند و مردم را فاقد شعور و درک مبانی اولیه سیاسی دانستند و به ساحت مردم نجیب کشورمان توهین کردند! آنها به صراحت دین و پیروی از دین را مخالف عقل و برداشت عقلی معرفی کردند و دینداری را جبهه‌ای مقابل عقل‌مداری به تصویر کشیدند تا بدینوسیله به زعم خود توده‌های دین‌مدار جامعه را غیرعاقل معرفی کرده و تحقیر نمایند! و این چیزی نیست جز انتقام کور سیلی‌خوردگان و کوتوله‌های فکری از ملتی که پای دین خود با همه وجود ایستاده است.
اما اصل ماجرا چیست و آنها به دنبال چه می‌گردند؟! آیا به راستی دغدغه آنها نبود آزادی و امنیت مردم است؟!
واقعیت این است که جامعه ایران، جامعه‌ای دینی و اعتقادی است و این واقعیت بر هیچکس پوشیده نیست و از این منظر سخنان این مدعیان، توهین به باورها و ارزش‌های یک ملت بزرگ و فرهیخته است. رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایشان در این خصوص فرمودند: «می‌بینم در بعضی از مطبوعات، نوشته‌ها و گفته‌ها، بعضی‌ها با عنوان کردن «دین دولتی» و «فرهنگ دولتی» می‌خواهند نظارت دولت را محدود کنند و تخریب کنند و به اصطلاح یک انگ غلطی به آن بزنند که آقا اینها می‌خواهند دین را دولتی کنند، فرهنگ را دولتی کنند! این حرف‌ها یعنی چه؟! دولت دینی با دین دولتی هیچ فرقی ندارد. دولت جزو مردم است دین دولتی یعنی دین مردمی، همان دینی که مردم دارند، دولت هم همان دین را دارد.»
این سخنان، جان کلام و پاسخ روشن به مدعیان دین دولتی است که در خود نکته ظریف دیگری هم دارد و آن این که ایشان از تلاش مدعیان این موضوع برای محدود کردن نظارت دولت پرده برمی‌دارند. واقعیت این است که غربزدگان به دروغ ادعا می‌کنند که دین دولتی در حریم خصوصی مردم دخالت می‌کند و جامعه را محسوس و نامحسوس مدیریت می‌کند و این در حالی است که حکومت اسلامی با تکیه بر موازین دینی نه فقط حریم خصوصی افراد را محترم می‌شمارد بلکه سخت‌ترین مجازات‌ها و موانع را برای دخالت‌کنندگان در حریم خصوصی مردم قائل است و بیشترین تساهل و تسامح را در مواردی که پای حریم خصوصی مردم در میان است، روا می‌دارد. این نکته را به آسانی می‌توان با مراجعه‌ای گذرا به آموزه‌های اسلام عزیز مشاهده کرد.
اکنون به این سخن یک مقام ارشد قضایی آمریکا در خصوص شنود مکالمات مردم آمریکا و جاسوسی از مردم جهان توجه کنید که گفته است: این حجم شدید از شنود و دخالت در زندگی مردم، در تاریخ آمریکا بی‌سابقه بوده و با این روش می‌توان گفت که هیچ حریم خصوصی باقی نمانده است. امروز روح واضعان قانون اساسی آمریکا از این رفتارها آزرده و ناراحت است!
حال باید از این مدعیان پرسید که نظام سرمایه‌داری که قبله آمال شماست ناقض آزادی‌های شهروندی است یا دولت برخاسته از دین مبین اسلام که در باورهای عمیق و فطری مردم و بسترهای عقلی و علمی جای دارد؟
نکته دیگر آن که آرزوی آنها از کوبیدن بر طبل «دین دولتی» ساقط شدن این حاکمیت است. یعنی حاکمیتی که با 98/2 درصد رأی یک ملت حاکم شده، از دید آنها حاکمیتی تحمیلی و مخالف خواست و عقیده مردم است! آیا این عدد شما را به یاد موضوع خاصی نمی‌اندازد؟! حدود دو سال قبل در آمریکا، جنبشی موسوم به جنبش وال‌استریت یا جنبش 99 درصد برپا شد که خروش اکثریت 99 درصدی آمریکا در مقابل اقلیت یک درصدی سرمایه‌داری بود. آیا نسخه‌ای که این مدعیان برای جامعه ما می‌پیچند، همان نسخه نیست؟ آنها دقیقا می‌خواهند 99 درصد مردم ایران همانند مردم آمریکا برده یک درصد طبقه مرفه و سرمایه‌دار باشند و البته در تلاشی کودکانه این آرزوی به گور بردنی را در پوشش فریبنده دموکراسی و آزادی به خورد مردم می‌دهند!
اما باید به اینان گفت به رغم هیاهو و دروغ‌پردازی‌های شما، مهمترین مسئله مردم دینشان است و دولت دینی افزون بر ابعاد ملکوتی و آسمانی آن، مردمسالارترین دولت است که نماینده اصلی‌ترین خواست مردم یعنی دین است و به همین دلیل است که تکلیف انکارناپذیر و قطعی حاکمیت، براساس خواست مردم، تحکیم و ترویج مبانی و آموزه‌های دینی و پیشگیری از تخریب آن است همان تکلیفی که رهبر معظم انقلاب تحت عنوان باغبانی و کندن علف‌های هرز از آن یاد می‌کنند. به خصوص در حالی که به فرموده امام راحل عظیم‌الشان، جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) است این تکلیف مضاعف می‌شود و البته همگان می‌بینند که این هیاهوها در مقابل نورافشانی خورشید پرفروغ اسلام و انقلاب تاکنون نتیجه معکوس داده و شور و شعور مردم نسبت به اسلام عزیز گواه آن است. امانوئل والرشتاین جامعه‌شناس مشهور آمریکایی در این باره گفته است:
«تمام دکترین‌ها در دنیا به مرور کهنه و بی‌جاذبه می‌شوند و تنها دکترین ولایت فقیه امام خمینی(ره) است که نه تنها کهنه نشده، بلکه هر روز با طراوت‌تر و تازه‌تر شده و برای توده‌های مردم در جهان جذاب‌تر می‌شود.»

حسین شمسیان

 


سامانه پیام کوتاه 30002323
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
* برای دفاع از حق هسته‌ای تا آخرین لحظه ایستاده‌ایم، چه توافق صورت بگیرد چه نگیرد؟ تمام این تحریم‌ها به خاطر به تاراج بردن منافع ملی ماست. ولی ما هرگز اجازه نمی‌دهیم دست دشمنان ذره‌ای به منافع کشورمان برسد. اجازه نمی‌دهیم خون شهدای هسته‌ای کشورمان پایمال شود.
رحیم‌پور
* انتظار می‌رفت دولت با اتحاد و یکپارچگی و مشورت و تدبیر و توکل به خدا به دنبال خدمت‌گزاری و باز کردن گره مشکلات مردم باشد که مدت مسئولیت به زودی سپری می‌شود. نیازی نیست که دست به سوی دشمنان ملت دراز کنیم. از دشمن جز دشمنی توقعی نیست. این یک واقعیت عقلانی است.
1668---0912
* هر سال شاهد بودیم که اندیشمندان منتقد غرب به کشورمان می‌آمدند و استکبار جهانی را نقد و اقدامات خصمانه آنها را افشا می‌کردند ولی امسال شاهدیم پارلمان اروپا به کشورمان می‌آید و با فتنه‌گران ملاقات و گویا فتنه جدیدی را پی‌ریزی می‌کنند.
5269---0913 و 4318---0911
* آیا دستگاه دیپلماسی ما نمی‌داند که اگر مثل لیبی همه فعالیت‌های هسته‌ای را تعطیل و همه چیز را بار کشتی کنیم و به آمریکا بفرستیم باز هم راضی نخواهند شد و مطالبات جدیدی را پیش می‌کشند؟ ( که هم‌اکنون کشیده‌اند) چرا خود و تمام توان خود را برای مسئله‌ای که از قبل حل شده هزینه می‌کنید؟
1087---0916
* چه کسی باید پاسخگوی ملاقات هیئت پارلمانی اروپا با 2 تن از فتنه‌گران در سفارت یونان باشد؟ کدام مقام مسئول زمینه این ملاقات را فراهم نموده است؟ از مجلس به جد می‌خواهم که مسئله را برای ملت روشن کنند! اصلاً چرا به چنین دیپلمات‌هایی که هدفی جز برانگیختن یک فتنه دیگر ندارند باید اجازه ورود به ایران را بدهند؟
اصغرکردبچه از ورامین و عونی
* امیدوارم دولت در مقابل اتفاق پیش‌آمده در دیدار هیئت پارلمانی با 2 تن از عوامل فتنه پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهند، در غیر این صورت بین شعار دولت و عملکردش تناقضی اساسی جلوه‌گر می‌شود که نگران‌کننده است.
صادق ذوالفقاری از شاهین‌شهر
* آقای ظریف شما در مذاکرات ژنو آن توافق‌نامه را محرمانه اعلام کردید در حالی که طرف مقابل همه چیز را برملا کردند اکنون می‌گویید سکوت شما ضروری است و توقع ندارید مردم بر رفتار شما در قبال 1+5 به خصوص آمریکا نظارت کنند. این روش قابل قبول مردم شهیدپرور و جوان داده نیست مردم حاضرند سختی معیشت را با تحریم تحمل نمایند ولی از دستاوردهای عظیم هسته‌ای کوچک‌ترین عقب‌نشینی نکنند.
یک دبیر
* آقای ظریف می‌گویند وظایف مهم‌تری از پاسخ دادن به نقدهای داخلی دارند اما چطور فرصت جواب‌دهی به کاربران فیس‌بوک را دارند؟
9266---0930
* رسانه‌های غربی از نرمش ما در بحث هسته‌ای دچار سوءتفاهم شدند. زمزمه می‌کنند که برای درصد غنی‌سازی ما سقفی را به عنوان قانون تصویب کنند. که اگر بالاتر از آن سقف اثری از اورانیوم غنی شده در ایران بود هر طور که دلشان خواست با ایران برخورد کنند. ولی هیچ سقف و حد مرزی نمی‌توان برای غنی‌سازی اورانیوم تعیین کرد. آنکه بخواهد با اورانیوم برای کاربرد نظامی استفاده کند حتی با درصدهای پایین یا با پسماند سوخت راکتورها هم می‌تواند سلاح مخرب تولیدکند. این یک بهانه‌جویی است ولی ما به عنوان یک کشور مستقل که فقط دنبال پیشرفت هستیم ناگزیریم نیاز به کشتی‌پیما و اقیانوس‌پیماهایی داریم. باید دقت کنیم پیشاپیش تعهدات نابه‌جا به غربی‌ها ندهیم. غنی‌سازی تا صددرصد برای مصارف صلح‌آمیز حق مسلم ایران است.
وحید میری
* مسائل مربوط به دیدار هیئت پارلمانی اروپا با فتنه‌گران مسبوق به سابقه است چرا که در دولت اصلاحات نیز از این نوع خیانت‌ها کم و بیش صورت می‌گرفت این وظیفه مجلس و کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس است که باید جلوی این خیانتها را بگیرد.
8339---0912
* انتصابات حزبی وگروهی دولت یازدهم باعث شده پروژه‌های بزرگ و زیربنایی دولت قبل به بهانه‌های گوناگون مختل شود.
ف.ع از زنجان
* دولت چه تضمینی می‌دهد که کلان سرمایه‌داران برای خرید مسکن مهر اقدام نکنند؟ این مسکن مهر واقعاً برای مستمندان بوده است. الان این خانه‌ها که حاضر است چرا در اختیار محرومان قرار نمی‌گیرد. وقتی خرید و فروش آنها آزاد شده است قطعاً باز سر محرومان بی‌کلاه خواهد ماند.
یک شهروند
* قاچاقچیان سوخت ایرانی وقتی دستگیر می‌شوند میلیونها لیتر سوخت را به دریا روانه می‌کنند تا مورد بازخواست قرار نگیرند و متاسفانه دستگاه قضایی نیز به این شگرد آنها توجهی نمی‌کند.
7933---0915
* از دولت یازدهم می‌خواهم بخش ناچیزی از توان و انرژی که برای مذاکرات ژنو، فوتبال و اجازه اکران فیلم‌های مبتذل وزارت ارشاد و با صرف هزینه‌های میلیاردی گذاشته است را برای حل بیکاری جوانان، فقر، تورم، گرانی، بیماران خاص، مسکن و زنان بی‌خانمان و یتیم‌دار و... هم صرف کند.
7934---0930
* این چه نوع مدیریتی است که وزیر محترم آموزش و پرورش تصمیم گرفته‌اند حقوق معلمان را به دست مدیران مدارس بسپارند؟ آیا این کار واقعاً کارشناسی شده است؟ خواهش می‌کنم آقای وزیر ارتباط با فرهنگیان داشته باشند و از نظرات آنها نیز بهره ببرند. چرا با این قشر این همه بازی می‌شود؟
یک فرهنگی
* سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری قوه اعلام کرد در برخورد با فتنه‌گران و رسیدگی به پرونده آنها کوتاهی شده است. باید گفت اگر برخوردی صورت می‌گرفت امروزه شاهد این نبودیم که عده‌ای از حامیان آنها با روی کار آمدن دولت یازدهم در راس کار باشند و با نامه به رئیس‌جمهور آن را سوءتفاهم دانسته و خواستار رفع حصر سران فتنه باشند.
سوری از تهران
* دولت تدبیر و امید اعلام کرده که به صورت فصلی می‌خواهیم کالاهایی را به مردم بدهیم. امیدواریم آقای روحانی این مسئله را پوششی برای حذف یا کم کردن یارانه‌ها قرار ندهد. دولت راست‌گویان باید قبل از هر اقدامی با مردم صادق باشد.
عباسی
* از سازمان برنامه و بودجه درخواست می‌شود در اختصاص سبد کالا به کارگران و کارمندان لطف کنند افراد بیکار، کارگران فصلی، دست‌فروشان... را هم به حساب بیاورند.
2138---0913
* بنده مانده‌ام در این شرایط سخت زندگی برای مردم چرا این همه پول بیت‌المال و سرمایه کشور هزینه برنامه‌های ورزش فوتبال بویژه برنامه 90 می‌شود. خدا می‌داند هر دقیقه این برنامه که روی آنتن می‌رود چه میزان پول هزینه می‌کنند. حاصلش هم جز ایجاد دعوا و تحقیر یکدیگر نیست.
رضوی
* از مسئولان تقاضا داریم مسکن مهرهایی که آماده شده است را به ما تحویل دهند. پول آنها را کامل پرداخت کرده‌ایم ولی متاسفانه این خانه‌ها را به ما که مستاجر هستیم تحویل نمی‌دهند. تو را به خدا بنویسید شاید صدای ما به گوش مسئولان برسد و خانه‌های ما را تحویل دهند.
9833---0935
* متاسفانه قیمت بلیط قطار را حدود 25 درصد افزایش دادند. فکر کنم آرزوی مسافرت با قطار 4 تخته با حقوق 800 هزار تومان را به سرای باقی باید برد.
6621---0912
* از سازمان حج و زیارت درخواست می‌شود اولویت برای ثبت‌نام اعزام به عمره را برای کسانی اعلام نمایند که 5 سال قبل ثبت‌نام کرده‌اند نه کسانی که 2 سال اخیر نام‌نویسی نموده‌اند. اینجانب 5 سال قبل ثبت‌نام نمودم که با اعلام سازمان برای ثبت‌نام در کاروان‌ها اقدام نمودم ولی متاسفانه هیچ کدام جا نداشتند و سایت سازمان نیز جایی برای ثبت‌نام ما باقی نگذاشته است به این ترتیب باید تا 8-7 سال آینده منتظر بمانم.
جعفری

 


گفت: برخی از مدعیان اصلاحات یک جوری درباره آمریکا حرف می‌زنند که انگار نه انگار همین آمریکا این همه جنایت و آدم‌کشی و غارتگری علیه مردم مظلوم ایران مرتکب شده است.
گفتم: بدجوری هم ذوق‌زده می‌شوند و آب از لب و لوچه‌شان سرازیر می‌شود.
گفت: تعجب می‌کنم که با این بینش و منش چطوری در نظام اسلامی ایران مسئولیت هم گرفته‌اند؟ در حالی که انگار غیر از قربون صدقه رفتن آمریکا هیچ وظیفه‌ای ندارند.
گفتم: چه عرض کنم؟! معلمی از دانش‌آموزش پرسید؛ بزرگ شدی می‌خواهی چه‌کار کنی؟ گفت؛ عروسی می‌کنم. معلم پرسید؛ منظورم این است که چه می‌شوی؟ گفت؛ داماد. پرسید؛ منظورم این است که چه به دست می‌آوری؟ گفت؛ همسر! پرسید؛ منظورم این است که برای جامعه چه می‌کنی؟ گفت؛ عروسی می‌گیرم. معلم که عصبانی شده بود گفت؛ فلان‌فلان‌شده، برای پدر و مادرت چه خواهی آورد؟ گفت؛ نوه!

 


رئیس قوه قضائيه با انتقاد از تفسیر و عملکرد «دوگانه غرب» در عرصه دیپلماسی تاکید کرد: اگر بناست همچنان تحریم‌ها ادامه یابد چه فرقی می‌کند که بهانه آن، فعالیت هسته‌ای کشور باشد یا ادعاهای حقوق بشری یا اتهام دفاع از تروریسم؟ این رویکرد همان بداخلاقی سیاسی است که از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها سراغ داریم.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی با تاکید بر اینکه توافق ژنو، با رعایت چارچوب‌ها و خطوط قرمز نظام در قبال شکسته شدن تحریم‌ها و اعتمادسازی مورد موافقت هیئت مذاکره‌کننده قرار گرفت، اظهار کرد: متاسفانه آمریکایی‌ها از توافق صورت‌گرفته، تفسیرهای عجیبی ارائه می‌کنند که هیچ شخص عاقلی آن را نمی‌پذیرد و این رفتار مویدی است بر ریشه‌های بی‌اعتمادی عمیقی که ملت ایران به آمریکا و هم‌پیمانانش دارد.
رئیس دستگاه قضا با انتقاد از ادعای مقام‌های آمریکایی مبنی بر اینکه توافق صورت‌گرفته با ایران صرفاً در زمینه انرژی هسته‌ای است و آنان می‌توانند مصادیق جدیدی را در موضوعات غیرهسته‌ای به تحریم‌ها اضافه کنند، تصریح کرد: چنین تفسیری توافقنامه ژنو را «لغو و بی‌معنی» می‌کند؛ زیرا هیچ انسان عاقلی زیر بار چنین توافقی نمی‌رود که از یک جهت تحریم‌هایی برداشته یا متوقف شود و به بهانه‌ای دیگر تحریم‌های جدیدی وضع شود.
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر حمایت نظام از هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای خاطرنشان کرد: از وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده می‌خواهیم که در مذاکرات آتی خود با طرف غربی، شفاف‌سازی کنند تا امکان تکرار چنین تفسیرهای «نامعقولی» فراهم نشود.
آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: در متن توافق باید تصریح شود که وضع تحریم‌ها از هر منظری باید متوقف شود هرچند که ممکن است بداخلاقی‌های سیاسی ادامه پیدا کند‌؛ البته اطمینان داریم که تیم مذاکره‌کننده نیز زیر بار تفسیرهای غیرعقلانی از توافقات نخواهد رفت و ملت ایران نیز از توافقی که در چارچوب عزت نظام و مصالح کشور باشد و از خطوط قرمز نظام عبور نکند، حمایت خواهد کرد.
رفتار متناقض
مدعیان حقوق بشر
رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود مبانی و رفتار «متناقض» غرب در حوزه حقوق بشر را به چالش کشاند و گفت: مواضع حقوق بشری غرب چه در بعد نظری و یا عملی دوگانه است. غرب از یک سو می‌خواهد تفسیر خود از انسان را به جوامع غیرغربی از جمله کشورهای اسلامی به عنوان تنها تفسیر تحمیل کند و از سوی دیگر کرامت انسانی را به گونه‌ای تفسیر می‌کند که از دل آن جواز همجنس‌گرایی هم بیرون می‌آید؛ اما انسانی که اسلام به تصویر می‌کشد با این تصویر غربی از انسان هیچ سنخیتی ندارد.
آیت‌الله آملی لاریجانی دوگانگی رفتار غرب را مختص به موضوع حقوق بشر ندانست و با توجه به حوادث اخیر کشور اوکراین اظهار کرد: مقام‌های آمریکایی از هزاران کیلومتر دورتر خود را به جمع معترضان می‌رسانند و در امور داخلی یک کشور دخالت می‌کنند، اما به روسیه که کشور همسایه اوکراین است می‌گویند حق دخالت ندارد.
واکنش به تحریف
رسانه‌ها
رئیس قوه قضائیه همچنین با انتقاد از نحوه انعکاس سخنانی که در هفته گذشته در نقد دامن زدن به «نسبی‌گرایی» از سوی برخی «روشنفکر‌نماها» مطرح شد، گفت: متاسفانه مطالب به صورت تحریف شده در برخی رسانه‌ها بازتاب یافت مخصوصاً «رسانه‌های غربی که به دنبال بهانه‌گیری هستند» و حرف‌های روشن مدلل و متقن را به نحوی دیگر مطرح می‌کنند. متاسفانه برخی از رسانه‌های داخل هم از قول بنده نوشتند مخالفت با اعدام مخالفت با اسلام است؛ سخن بنده در باب قصاص و حدود بود و اعدام‌هایی که مصداق فساد فی‌الارض است.
آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: موضوع بحث، گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر و گفتار برخی از سازما‌ن‌های به اصطلاح حقوق بشری درباره قوانین کشور ما بود که به صراحت در گزارش‌ها و قطعنامه‌هایی که علیه ما طرح می‌شود می‌گویند قوانین کشور شما برخلاف این موازین ما است و باید آن را حذف کنید. یکی از این موازین مورد هجمه، قصاص است؛ در حالی که قصاص جزو نصوص قرآنی است و مسلمانان نمی‌پذیرند که حکم قصاص لغو شود، این حرف روشنی است. قصاص اعتقاد بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان است و غربی‌ها حق ندارند لغو آن را به ما تحمیل کنند.
پاسخ به شبهه
رئیس قوه قضائیه با توجه به مطرح شدن بحث‌های به ظاهر فقهی از سوی برخی «مدعیان فضل‌فروش» که به نیابت از دیگران مطالب را به صورت نادرست مطرح کردند اظهار کرد: ادعا کردند که بحث قصاص یک حق است و صرفاً مقصود از آن اعدام نیست؛ البته روشن است قصاص یک حق است ولی بالاخره این حق را صاحب حق ممکن است استیفا کند که نتیجه‌اش سلب حیات است، اما غربی‌ها به ما می‌گویند چرا اجازه می‌دهید؟
آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه برخی از اشخاص منتقد که اجرای آن دسته از حدود که منتهی به سلب حیات و اعدام می‌شود را زیر سوال برده و ادعا می‌کنند که مشهور فقها در عصر غیبت، اجرای حدود را جایز ندانسته‌اند گفت: حتی از حضرت آیت‌الله وحید خراسانی نام بردند و گفته‌اند ایشان که با فلانی هم نسبت سببی دارد، قائل به اقامه حدود در زمان غیبت نیست که این سخن کذب است چون ایشان در مسئله 177 «تکمله منهاج» که متن اصلی آن به قلم مرحوم آیت‌الله خویی است همان نظر آیت‌الله خویی را که می‌فرمایند «یجوز للحاکم الجامع للشرائط اقامهًْ الحدود علی‌الاظهر» را می‌پذیرند و حتی احتیاط هم ندارند بنابراین معلوم می‌شود فتوای ایشان هم همین است.

 


فرمانده کل سپاه تصریح کرد: بیوتروریسم و تروریسم لیزری و انواع مختلف روش‌های سنتی و مدرن باید همواره و هوشمندانه مورد رصد و شناسایی قرار گرفته و روش‌های دقیق مقابله با‌ آنها در دستور کار باشد.
سرلشکر محمدعلی جعفری طی سخنانی در جمع کارکنان سپاه حفاظت فرودگاه‌ها و انصار که در آستانه بیست و نهمین سالگرد تاسیس سپاه حفاظت فرودگاه‌ها صورت گرفت، گفت: دستاوردها و موفقیت‌های بزرگ و تحسین‌برانگیز سپاه در حوزه حفاظت فرودگاه‌ها و شخصیت‌ها، آرامش خاطر و فضایی بسیار امن را برای مسئولین عالی‌رتبه و کلیدی نظام و نیز آحاد شریف ملت ایران فراهم آورده است.
جعفری خاطرنشان کرد: رعایت ارزش‌های انقلاب و توجه به مردم جزء اصلی خصوصیات رفتاری سپاه در هر شرایطی است که بحمدالله این موضوع به مثابه یک واقعیت انکارناپذیر در رفتار شما مشهود و مورد قدرشناسی مردم و مسئولین است.
وی با تبیین گونه‌های تهدید و لزوم آمادگی برای مقابله با آنها اظهار داشت: تهدیدات تروریستی در جهان امروز از پیشرفت‌های فناورانه قدرت‌های بزرگ و دشمنان پیچیده ما ریشه می‌گیرد. آنها تکنولوژی و سلطه‌گری جهانی را با هم ترکیب کرده و محیط فناورانه پیچیده‌ای از ترور را ایجاد کرده‌اند.
به گزارش فارس، فرمانده کل سپاه با اشاره به ابزارها و روش‌های دشمن در توانمندسازی ظرفیت‌های اطلاعاتی خود و تاکید بر ضرورت ارتقاء آمادگی‌های سپاه حفاظت برای مقابله هوشمندانه و موفق با تهدیدات قابل تصور دشمنان، گفت: ما باید هم بر توانمندی اطلاعاتی دشمنان و هم بر ابزارها و روش‌های آنان همواره مسلط باشیم.
جعفری تاکید کرد: بیوتروریسم، تروریسم لیزری و انواع مختلف روش‌های سنتی و مدرن باید همواره و به صورت هوشمندانه مورد رصد و شناسایی قرار گرفته و روش دقیق مقابله با آنها در دستور کار باشد.

 


مراسم نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در دانشگاه تهران اقامه خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه این مراسم از ساعت 11 آغاز می‌شود و با سخنرانی پیش از خطبه‌های دکتر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در خصوص حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و جایگاه آن در بودجه 93 همراه خواهد بود.

 


اظهارنظرهای مکرر وزیر امور خارجه درباره موضع دولت آمریکا نسبت به توافقنامه ژنو و تحریم‌ها به یک سوال راهبردی پاسخ نمی‌دهد.
محمدجواد ظریف سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با شبکه دوم سیما ضمن بیان اینکه آمریکا غنی‌سازی ایران را پذیرفته، با اشاره به سخنان اوباما در مرکز سابان تاکید کرد: امروزه آمریکا واقعیت غنی‌سازی ایران را پذیرفته است. این به معنای قابل قبول بودن رفتار آمریکایی‌ها نیست، اما این که آنها پای میز مذاکره نشسته و غنی‌سازی ایران را پذیرفته‌اند یک واقعیت است.
وی با اشاره به تحریم‌های جدید دولت آمریکا که 19 شخص و شرکت ایرانی را در لیست تحریم‌ها قرار داده است، اظهار داشت: اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم این تحریم‌های جدید نقض تفاهم نیست چرا که تحریم‌هایی از قبل وجود داشته و اکنون افراد جدیدی به اجرای آن تحریم‌ها اضافه شدند اما این اقدامات اعتماد‌آفرینی که مقدمه مراحل بعدی مذاکرات است را دچار خدشه می‌کند.
دکتر ظریف اضافه کرد: ساختار تحریم‌ها و برنامه واقعی تحریم‌ها و فضای روانی تحریم‌ها به دنبال ایجاد فشار است و این فضا قبل از این که برنامه اقدام مشترک اجرایی شود شکسته شده و هم‌اکنون شرکت‌های خارجی برای حضور در ایران صف کشیده‌اند.
وزیر امور خارجه دیروز در دانشگاه تهران نیز مجددا به سخنان اوباما در مرکز سابان استناد کرد و گفت:‌ اوباما در سخنرانی‌اش گفت اگر می‌توانستم، نمی‌خواستم حتی یک پیچ و مهره هم در برنامه هسته‌ای ایران باشد. پس آمریکا نمی‌خواهد ما برنامه هسته‌ای داشته باشیم؛ البته که نمی‌خواهد؛ اما خودش با زبان خود دارد می‌گوید که نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد... اما متاسفانه در ایران به جای اینکه حرف جدید اوباما را مورد توجه قرار دهیم به اظهاراتی که سال‌ها به طور تهدیدآمیز علیه ایران مطرح می‌شود: می‌پردازیم.
وزیر خارجه کشورمان با اشاره به قانون آمریکا که حق غنی‌سازی را برای هیچ کشوری به رسمیت نمی‌شناسد و در توافق‌های هسته‌ای‌اش با کشورها اجازه انجام غنی‌سازی را به آنها نمی‌دهد اظهار کرد: تنها این قاعده برای سه کشور هند، ژاپن و کره جنوبی مستثنی شده است و حتی امارات متحده این حق را ندارد و عربستان 5 سال است با آمریکا در این باره مذاکره می‌کند اما موفق نمی‌شود. دولت پهلوی سال‌ها با آمریکا مذاکره می‌کند و اسناد شورای امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد که در آن زمان هم آمریکا چنین حقی را به ایران نداده است.
ظریف این را هم گفته که حق غنی‌سازی مثل حق حیات است؛ یعنی اگر کسی این حق را به رسمیت نشناسد، آن فرد حق حیات ندارد.
آنچه همواره در این اظهارنظر مغفول می‌ماند این سوال مهم است که آیا دولتمردان آمریکایی و اوباما، طرف اصلی اختلاف و توافق ژنو هستند یا مثلا یک ناظر و تحلیلگر سیاسی بی‌ربط به اصل اختلاف و توافق؟ آیا ما مجبوریم برای توجیه خلاف‌گویی اوباما و نقض معاهدات بین‌المللی از جمله ان‌پی‌تی به قانون داخلی آمریکا استناد کنیم که طبق آن استکبار آمریکا می‌خواهد فناوری هسته‌ای را در انحصار خود نگه دارد؟!
در حقیقت هیئت مذاکره‌کننده ایرانی پای توافق ژنو رفته و برخی تعلیق‌های بی‌سابقه را- به مثابه واگذاری امتیازاتی مهم- پذیرفته تا در ازای آن اولا حق غنی‌سازی ایران (طبق ان‌پی‌تی) از سوی آمریکا و غرب محترم شمرده شود و ثانیا تحریم‌های غیرقانونی، لغو یا کم شود. اما وقتی دولت آمریکا رسما اعلام می‌کند که هدفش از مذاکرات «برچیدن برنامه هسته‌ای ایران» است و ساختار کلی تحریم‌ها دست نخورده باقی خواهد ماند، اولا اهداف ما از مذاکره برآورده نشده و ثانیا طرف توافق، بدعهدی و بی‌صداقتی و غیرقابل اعتماد بودن خود را نشان می‌دهد. اینکه آمریکا نمی‌تواند غنی‌سازی را در ایران اوراق کند- آن گونه که آرزوی اوباماست- موضوع دیروز و امروز نیست و 10 سال است که نتوانسته اما آنها فعلا در ازای امتیازاتی که می‌گیرند- و بعضی از تعلیق‌ها متاسفانه نقدا از 3 ماه پیش آغاز شده- اقدام به حق غنی‌سازی را نمی‌پذیرند هیچ؛ که 19 شرکت جدید را هم در فهرست تحریم‌ها قرار می‌دهند.
حالا این سخن آقای ظریف که این تحریم‌ها ناقض توافق ژنو نیست، چه حسی را باید به طرف آمریکایی منتقل کند. آیا طبق این سخنان آمریکا حق ندارد 19 بلکه 190 شرکت دیگر را نیز تحریم کند؟! این چه واقع‌بینی‌ای است؟
ساختار تحریم‌ها نیز همان گونه که گفته شد سر جای خود باقی است (ایران صرفا مجاز است به 4 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده خود دسترسی داشته باشد و تحریم‌های نفتی و بانکی بدون کوچک‌ترین خدشه‌ای سر جای خود باقی است.)

 


رئیس فراکسیون رهروان ولایت در مجلس می‌گوید رسانه‌ها(ی زنجیره‌ای) درباره موضوع حصر دو تن از سران فتنه جنجال نکنند تا روحانی در سکوت موضوع رفع حصر را دنبال کند!
کاظم جلالی در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای اعتماد و درباره رفع حصر گفت: بهتر است اجازه دهیم که این پرونده در سکوت و آرامش دنبال شود چون جنجال رسانه‌ای به خودی خود مسائل را پیچیده می‌کند. بالاخره شخص آقای روحانی مجرب و کاردان هستند. ایشان قریب 20 سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند و خیلی از پرونده‌ها در قالب دبیرخانه مورد رسیدگی ایشان قرار گرفت.
وی می‌افزاید: من قبل‌تر هم اعلام کرده بودم دنبال جنجال‌سازی نروید این توصیه من به هر دو طرف است چه کسانی مخالف رفع حصر هستند و چه کسانی که به دنبال رفع آنند.
وی درباره اینکه پرونده مذکور در ابتدای دولت مورد توجه قرار گرفت ولی پس از مدتی با سکوت مواجه شد و آن سکوتی که شما می‌گویید پاسخ دریافت نکرد، می‌گوید: به این مسئله می‌توان این‌گونه نگاه کرد که آیا در این زمینه تندروی رسانه‌ای صورت نگرفت؟ شاید بهتر بود که در آن مقطع شرایط جدید پرونده رسانه‌ای نمی‌شد تا اینچنین جنجال‌آفرینی نکند و اجازه دهد پرونده در سکوت و آرامش بدون جنجال و واکنش تند ادامه پیدا کند. این سوال خوبی است که بپرسیم چه شد این پرونده در عین تحرک دوباره و رسیدن به شورای عالی امنیت دوباره با وقفه روبه‌رو شد. ( خبرنگار: رسیدگی به پرونده حصر یکی از شعارهای انتخاباتی روحانی بود و اگر این شعار محقق نشود...) مگر مردم آقای روحانی را انتخاب نکردند؟ مگر به او در تحقق شعارهای مطلوب خودشان اعتماد نکردند؟ خب، ما باید به ایشان در ادامه مسیر و راه اعتماد کنیم.
متأسفانه رئیس فراکسیون «رهروان ولایت» در این اظهارات هیچ اشاره‌ای به خیانت‌های بی‌سابقه سران فتنه در بردن کشور به لبه پرتگاه و زمینه‌سازی برای جولان گروهک‌ها و سرویس‌های جاسوسی بیگانه در زمینه ایجاد آشوب نکرده است؛ انگار که یک سوءتفاهم عاطفی پیش آمده و باید مشمول مرور زمان شود!
از سوی دیگر تاکید بر این واقعیت ضروری است که مسئله ایجاد محدودیت برای موسوی و کروبی به آخرین خیانت این دو نفر در 25 بهمن 1389 که خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی و آمریکا بود، برمی‌گردد. در واقع آخرین بار در این تاریخ بود که موسوی و کروبی با مشورت برخی مشاوران خود که اکنون فراری‌اند - و برخی داخل کشورند- به بهانه حمایت از مردم مصر و تونس، فراخوان راهپیمایی داده و فتنه‌گران را دعوت به اغتشاش خیابانی کردند، با این توهم که فتنه نیمه جان را احیا کنند! در این‌ باره نظر دکتر روحانی جالب توجه است. وی هم در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا و هم در جلسه مجلس خبرگان تصریح کردند «در روز 25 بهمن عده معدودی به بهانه حمایت از مردم مصر و تونس به خیابان‌ها آمدند که اتفاقا در شعارهای آنها حمایتی از مردم مصر و تونس به چشم نمی‌خورد و متاسفانه با شعارهای ضد انقلابی، موجبات خوشحالی و بهره‌برداری آمریکا، رژیم صهیونیستی و ضد انقلاب را فراهم آوردند و موجب ناراحتی قاطبه مردم شریف ایران شدند. در واقع این حرکت ضد اسلامی و ضد ملی، از یک سو می‌خواست فریاد قاطعانه ملت ایران در روز 22 بهمن را تحت‌الشعاع قرار دهد و از سوی دیگر وسیله‌ای برای انحراف افکار مردم منطقه از دشمنان اصلی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و شکست اخیر آنان گردد. در حالی که مردم در روز 22 بهمن به شکلی کاملا با شکوه حمایت خود را از حرکت‌های آزادی‌خواهانه در منطقه اعلام کرده بودند، اقدامات نابخردانه و فتنه‌گرانه صورت گرفته در روز 25 بهمن تنها به نفع استکبار و ضد انقلاب بود... قوه قضاییه باید براساس وظایف ذاتی خود نسبت به این حرکت ضدانقلابی اقدام نماید.»
بانیان و سران این خیانت بزرگ همان معرکه‌چینان فتنه روز قدس 88 و شعار کذایی نه غزه نه لبنان - هنوز آن‌گونه که آقای روحانی می‌گوید مورد برخورد قوه قضائیه قرار نگرفته‌اند، حال آن که تحرکات آنان از خرداد 88 تا بهمن 89، رفتار یاغی‌گرانه و افساد فی‌الارض است. یعنی آقای جلالی می‌فرمایند رئیس‌جمهور محترم هم فتنه‌گران را ضد انقلابی که با رفتارهای خود موجبات بهره‌داری آمریکا و اسرائیل را فراهم کردند می‌دانند و هم با رفع محدودیت‌های آنها می‌خواهند آن فتنه‌انگیزی‌ها بازسازی شود؛ یا نکند سران فتنه پیام «غلط کردیم» فرستاده‌اند و مردم بی‌خبرند؟! عذرخواهی از مردم حداقل وظیفه سران فتنه است که البته از جنایت‌های آنان چیزی نمی‌کاهد. این منطق قرآنی است که فتنه از قتل شدیدتر و بزرگ‌تر است. در حقیقت آقای روحانی حتی اگر هم می‌خواست، مجاز نبود فعالیت دوباره سران فتنه را تسهیل کند و از این جهت کوتاهی مسئولان ذی‌ربط وزارت ارشاد در قبال تحرک برخی نشریات زنجیره‌ای برای از انزوا در آوردن برخی از سران فتنه (نظیر خاتمی) نیز غیرقانونی و مستوجب مواخذه است.

 


مشخص نیست ایران چه ظلمی به آمریکا کرده که آنها باید از حق! خود نسبت به مردم ایران گذشت کنند.
به گزارش رجا نیوز، «منطق در گفتار» و «ثبات در اصول» از شاخصه‌هایی است که در درازمدت انسان‌های حکیم را از اغیار جدا می‌سازد و بر این اساس می‌توان عیار وجودی افراد را سنجید.
طی روزهای اخیر شاید کمتر کسی است که از اعمال تحریم‌های جدید آمریکایی‌ها علیه ایران بی‌اطلاع باشد و بر تنفرش به دولتمردان آمریکا افزوده نشده باشد، این روزها به راحتی می‌توان با گشت و گذاری در فضای مجازی، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی متوجه گلایه‌های شدید بسیاری از حتی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت از رفتارهای دولت آمریکا در قبال مردم ایران شد اما درست در همین برهه، آقای یوسف صانعی که از چهره‌های شاخص حامی سران فتنه نیز محسوب می‌شود در گفتگویی با روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز بر لزوم گذشت دولتمردان آمریکا و ایران از یکدیگر تاکید کرده و گفته که دولتمردان ایران و آمریکا از هم بگذرند! او همچنین مدعی شده که ایران ممکن است روزی با اسرائیل به آشتی برسد!
این اظهارات در حالی بیان شده است که بازخوانی مواضع و اظهارات آقای صانعی در سه دهه گذشته نشان می‌دهد، «فقدان منطق» و «تناقضات پی‌درپی» از وجوه اشتراک مواضع ایشان است.
برای مثال وی در سال‌های ابتدایی انقلاب و در دیدار با اعضای گشت ثارالله می‌گوید؛ «ضد انقلاب باید آن قدر از شما بترسد که عکس شما را ببیند فرار کند و اگر این جور شد، مسلمان صد درصد هستید!» (روزنامه جمهوری اسلامی 11 اسفند 1361) اما به فاصله چند سال بعد وی از افرادی بود که بعد از دوم خرداد 76 بارها و بارها از اسلام رحمانی و دوری از خشونت و افراط‌گری سخن گفت!
صانعی همچنین در یکی از صحبت‌های خود در سال 72 نیز با حمله به رادیو بی‌بی‌سی می‌گوید: «ما نیازی نداریم که بی‌بی‌سی برایمان مراجع پیدا کند. ما مرجعی می‌خواهیم مثل حضرت امام(ره) که با یک فتوا استکبار را بیچاره کرد. باید مراقب مرجع‌تراشی بیگانگان و ایادی استکبار بود. کسانی که تا دیروز با امام دشمنی می‌کردند فکر کرده‌اند می‌توانند بیایند در این حوزه و قدرتی پیدا کنند و قداست‌ها و ارزش‌های امام را از بین ببرند. کور خوانده‌اند. مگر از روی جنازه نسل جوان حوزه بگذرند. مگر بنده و امثال بنده در این حوزه بمیریم. هر کسی هم که به آنها کمک کند بد کرده است.» (روزنامه جمهوری اسلامی 30 آذر 1372) اما به فاصله چند سال بعد از دوم خرداد، وی یکی از افرادی بود که نه تنها مواضع وی با استقبال گسترده و پوشش فوق‌العاده شبکه‌های رسانه‌ای بیگانه از جمله بی‌بی‌سی مواجه می‌شد، بلکه اصرار این شبکه‌ها بر «مرجع تقلید» بودن آقای صانعی یکی از نکات قابل توجهی بود که در نوع خود جالب توجه می‌نمود.
از جمله شعارهای آشوبگران در فتنه سال 88 این بود که منتظری، صانعی را به عنوان روحانی و مجتهد واقعی مطرح می‌کردند؛ این طیف همان‌هایی بودند که در روز قدس و سوم ماه مبارک رمضان اقدام به روزه‌خواری علنی و سیگار کشیدن در خیابان‌ها کردند.
وبسایت «مباحثات» نیز با مرور مواضع متناقض آقای صانعی در گذشته و امروز خاطرنشان کرد پاسخ اظهارات صانعی در مواضع دهه 60 و 70 وی است از جمله آنجا که می‌گوید: «آمریکا موقعی که دست از جنایت نسبت به مردم دنیا برداشته و پول خون عزیزان ما را داد، آن وقتی که ثروت‌های بلوکه شده ما را دادند، آن وقتی که آدم شدند ملت ایران با آنها صلح می‌کند که بعید است به این زودی‌ها به آنجا برسد.»
او همچنین در گذشته گفته بود: فکر اینکه با آمریکا بسازیم، اوضاع ما بهتر می‌شود فکر غلطی است. حکومت پهلوی با آمریکا ساخته بود وضع ما آنطور بود. آیا آمریکایی‌ها و مسیحی‌ها می‌خواهند به ما خدمت کنند؟... یک جهت یاد امام، این است که اهداف امام را نگه داریم و نباید کارهای کلیدی به نااهلان سپرده شود.
او همچنین در دهه 70 معتقد بود: ملت ایران مخالف سازشی نیست که همراه با عدالت باشد. مخالف با سازش گرگ و میش است. مخالف با ظلم و جنایت و وحشی‌گری است. جالب‌ترین تعبیر را در این سخنرانی‌ها بعد از امام، امروز مقام معظم رهبری داشتند «آمریکا غرورطلب و تزایدطلب است». خداوند ایشان را و بقیه افرادی را که برای این انقلاب رنج برده و می‌برند حفظ نماید. برخی فکر نکنند که اگر ما با آمریکا سازش کردیم اسلام و قرآن و ارزش‌های مکتبی در ایران همچنان باقی خواهند ماند. نه هرگز چنین نیست... اینطور نیست که اگر آمریکا یک تغییر جزیی در سیاست خود دهد آن موقع با مسلمانان خوب می‌شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10