(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 28 آذر 1392 - شماره 20669

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
ظریف سخنان دو هفته قبل خود در دانشگاه تهران را اصلاح کرد
آمریکا از فرهنگ شهادت ما می‌ترسد
چشم به راه سپیده
کوتاه از ایران
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد
افزایش 3 برابری صدور گذرنامه برای زائران عتبات عالیات
آیت‌الله نوری همدانی با ابراز نگرانی از تحدید نسل: باید موانع ازدواج جوانان رفع شود
رئیس دانشکده بهداشت کشور: ایران رتبه نخست رشد تولیدات علمی پژوهشی خاورمیانه را دارد
معاون رئیس‌جمهور: مجلس می‌تواند بودجه 93 را اصلاح کند
مواد افزودنی غذاها سرطان‌زا هستند
در کرمانشاه پزشکان با ساخت خون جدید دختر 14 ساله را از مرگ نجات دادند
معاون سازمان تبلیغات اسلامی: فرهنگ صحیح عزاداری در هیئت‌های مذهبی ترویج می‌شود
استاندار آذربایجان شرقی خبر داد
اختصاص 20 میلیارد دلار اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه
اخبار ادبی و هنری
برای پیگیری سرنوشت مامور سیا سناتور آمریکایی درخواست سفر به ایران دارد!
تشییع پیکر 3 شهید حمله تروریستی عراق در شهرکرد
شهادت 3 تن از نیروهای سپاه پاسداران در سراوان
پدر شهید احمدی‌روشن: اخراج همکاران شهید احمدی‌روشن واقعیت دارد
دبیر ستاد حقوق بشر: پرونده‌سازی‌های احمدشهید علیه ایران خلاف مقررات سازمان ملل است
معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج: در حمله تروریستی سامرا یک زائر ایرانی شهید و ۱۴ نفر زخمی شدند
طی حکمی از سوی سرلشکر فیروزآبادی مصلحی رئیس سازمان نشر و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس شد
   


شهید محمدعلی رجایی(ره): ما آزادی را بر مبنای آنچه که قرآن به ما اجازه می‌دهد قبول می‌کنیم و براساس آن نیز عمل می‌کنیم.

 


وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی در جمع مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد؛ به تشریح سیاست خارجی کشور به ویژه در حوزه هسته‌ای پرداخت.
محمدجواد ظریف دیروز در این سخنرانی با اصلاح اظهارات دو هفته پیش خود در دانشگاه تهران گفت: آمریکا از فرهنگ شهادت ما می‌ترسد. بزرگترین مانع برای آمریکا قدرت مردم ایران، خودباوری، مقاومت و فرهنگ ایثار و شهادت است و نمی‌توانیم این سرمایه را با سلاح عوض کنیم.
وی با بیان اینکه من اهل شعار نیستم افزود: برخی گفتند که من صلاحیت ندارم که در این باره صحبت کنم. من متون امنیت استراتژیک آمریکا را خوانده‌ام و 20 سال است که امنیت بین‌الملل درس می‌دهم. نگرانی آمریکا از فرهنگ مقاومت ما است و از سلاح ما نیست.
به گفته وی اگر مبانی قدرت خود را نفهمیم در زمین طرف مقابل بازی کردیم.
ظریف با بیان اینکه قدرتمند بودن ایران نه به خاطر قدرت نظامی- که البته قدرت نظامی نیز دارای اهمیت است- بلکه به برکت انقلاب اسلامی امام‌خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، مردم و شهدا این اسلام است که پایه قدرت ما شده است که اگر این پایه را بپذیریم دیگر نظریات دیگران را نشخوار نمی‌کنیم.
وی مبانی قدرت واقعی ایران را خودباوری مردم دانست و افزود: به برکت پیام امام مردم به این خودباوری رسیدند که دیگران نمی‌توانند چیزی را به آنها تحمیل کنند و مردم نشان دادند که دیدگاه خود را پای صندوق رای نشان می‌دهند.
ظریف با ذکر این نکته که آمریکا و رژیم صهیونیستی قدرقدرت نیستند و تنها قدرت ذات باری‌تعالی است اظهار داشت: این را باور کنید.
گفتنی است ظریف دو هفته پیش در اظهاراتی تامل‌برانگیز و غیرمنتظره گفته بود: «آیا فکر می‌کنید آمریکا که می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟ آیا واقعا به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی‌آید؟ بر اساس کدام سند فکر می‌کنید آمریکا می‌تواند به اطلاعات نظامی ما دست پیدا کند؟»
ظریف در ادامه سخنان خود در جمع مسئولان نهاد رهبری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی طی 35 سال گذشته به الگویی در منطقه تبدیل شده که پس از هر رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهوری با دیدگاه‌های متفاوت به قدرت می‌رسد تاکید کرد که امروز در منطقه سکولاریسم افراطی و افراط‌گرایی مدعی اسلام شکست خورده است و آنچه از این آزمایش زمان پیروز بیرون آمده مدل جمهوری اسلامی است و اگر این مدل را مبنا قرار بدهیم چالش‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خودمان را درک می‌کنیم.
ظریف در پاسخ به سوال یکی از حاضران مبنی بر اینکه مردم انتظار دارند در برابر یاوه‌گویی‌‌های اوباما و دیگران واکنشی محکم نشان داده شود و نه دیپلماتیک گفت: ما در برابر حرف بی‌مورد موضع محکم اتخاذ می‌کنیم البته ممکن است به زبان دیپلماتیک بیان کنیم. ما اجازه نمی‌دهیم منافع ملی و حقوق کشور را زیر پا بگذارد.
رئیس دستگاه دیپلماسی با تاکید مجدد بر اینکه نمی‌پذیریم کسی به مردم ما توهین کند افزود: هر بار یک مقام خارجی به مردم، انقلاب و کشور توهین کند یقین بدانید که در برابرش واکنش نشان می‌دهیم.
ظریف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای شش ماه آینده و مذاکرات اصلی چه چیزی برای معامله داریم و اینکه گفته می‌شود همه مهره‌های معامله را داده‌ایم تصریح کرد: ما هم مهره برای مذاکره داریم و هم موضوع برای مذاکره. چیزی که الان است موقتی و شش ماهه است.
وی با بیان اینکه بر اساس توافق ژنو همه تحریم‌های شورای امنیت و تحریم‌های دوجانبه و پنج جانبه هسته‌ای برداشته خواهد شد گفت: ما راجع به حقوق بشر مذاکره نکرده‌ایم که بخواهد حذف شود.
وی گفت: من از رهبری خرج نمی‌کنم اما اگر ایشان نظری داشته باشند ما خود را ملزم به اطاعت از ایشان می‌د‌انیم و ایشان نیز بر این نکته در خصوص من و آقای روحانی اشراف دارند.
ظریف درباره اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خوشبین به آمریکایی‌ها نیستند گفت: ما نیز خوشبین نیستیم ما به خودمان و خدا خوشبین هستیم و طرف مقابل نمی‌تواند برای ما تعیین تکلیف کند و ما نیز عدم خوشبینی مقام معظم رهبری را داریم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قبل از امضای توافقنامه ژنو مقام معظم رهبری در جریان بودند گفت: من قصد ندارم از ایشان خرج کنم هر لحظه ایشان تصمیم بگیرند مذاکرات متوقف می‌شود.
وی اضافه کرد: ادعای ما این است که مطیع رهبری باشیم و اگر تصمیم بگیرند راجع به کلمات دخالتی کنند تصمیم ایشان است بنده اختیار ندارم وارد این حوزه شوم ایشان چارچوب‌ها را مشخص می‌کنند و مسئولیت مذاکره با من است.
گزارش عملکرد 100 روزه در حوزه سیاست خارجی
وزیر امور خارجه سه‌شنبه شب نیز در گفت‌وگوی ویژه خبری تلویزیون حضور یافت و به تشریح گزارش 100 روزه دولت در حوزه سیاست خارجی پرداخت.
ظریف در خصوص افزودن افراد و برخی شرکت‌ها به تحریم‌های آمریکا علیه ایران این مسئله را برخلاف توافق ژنو ندانست ولی در عین حال گفت: اینگونه اقدامات کمکی به ایجاد اعتماد نمی‌کند و من به صراحت این موضوع را به خانم اشتون، آقای کری و دیگران تذکر دادم و آنها تاکید کردند که نسبت به رسیدن به راه حل نهایی معتقدند و می‌خواهند تمام تحریم‌ها برداشته شود و در این خصوص تعهد دارم.
رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: اگر نقضی صورت گیرد ما نیز مقابله به مثل می‌کنیم ولی ما با این دیدگاه وارد این روند نشدیم. ما با دقت با چشم باز و آمادگی آمده‌ایم که کار را به پیش ببریم و به نتیجه برسانیم و معتقدیم می‌توانیم این کار را به جلو ببریم.

 


Email: SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غایب نامیده‌اند، چون «ظاهر» نیستی، نه اینکه «حاضر» نباشی.
«غیبت» به معنای «حاضر نبودن»، تهمت ناروایی است که به تو زده‌اند و آنان که بر این پندارند، فرق میان «ظهور» و «حضور» را نمی‌دانند، آمدنت که در انتظار آنیم به معنای «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت که هر صبح و شام تو را می‌خوانند، ظهورت را از خدا می‌طلبند نه حضورت را. وقتی ظاهر می‌شوی، همه انگشت حیرت به دندان می‌گزند با تعجب می‌گویند که تو را پیش از این هم دیده‌اند. و راست می‌گویند، چرا که تو در میان مائی، زیرا امام مائی، جمعه که از راه می‌رسد، صاحبدلان «دل» از دست می‌دهند و قرار ازکف می‌نهند و قافله دل‌های بی‌قرار روی به قبله می‌کنند و آمدنت را به انتظار می‌نشینند...
و اینک ای قبله هر قافله و ای «شبروان را مشعله»، در آستانه آدینه‌ای دیگر با دلدادگان دیگری از خیل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه می‌کنیم.
مرد زمان
دستم به دستهای تو آقا نمی‌رسد
فریاد من به گوش تو آیا نمی‌رسد
گویا شکسته می‌شود اینجا تمام من
اکسیر دستهای تو بر ما نمی‌رسد
بغضی که بسته بود دوباره گشوده شد
سیلاب اشک من که به دریا نمی‌رسد
وقتی که سخت می‌شوم و سخت مثل کوه
یک لحظه چهره‌ات به تماشا نمی‌رسد
یک سایه سپید می‌شوی و نور می‌برد
نقش خیالهای تو را تا نمی‌رسد
من رفته‌ام، آسمان هم چه خوب می‌داند
دستم به دستهای تو آقا نمی‌رسد!...
ماندانا شهبازی

وصل یار
بردار از رخ پرده را ای ماه دل‌آرای من
کز نازنین سیمای تو روشن شود سیمای من
جانم ز هجران سوختی آتش به جان افروختی
سوزد دل از هجر و فراق ای وای من ای وای من
دل می‌گدازد سوز تو جان پر کشد در کوی تو
در دل‌ستانی شهره‌ای ای یار بی‌همتای من
هر دم شمیمی می‌رسد زان کوی عطرآگین تو
تا بزم سرمستان ببر جانا دل شیدای من
من بی‌قرارم بی‌قرار در انتظار وصل یار
چشم انتظارم روز و شب آمال من سودای من
هر کوی و برزن سرکشم گیرم نشان از کوی تو
کن الفتی ای دلربا با این دل تنهای من
خال رخت دل می‌برد جان ناز شستت می‌خرد
با یک کرشمه رخ نما ای مه رخ زیبای من
ماه جهان‌افروز من بنگر نوا و سوز من
از هجر تو دل می‌تپد ای مونس شبهای من
مشکل‌گشای دل تویی آن آشنای دل تویی
هجران تو کی سر رسد ای یوسف رعنای من
مهرت سرور جان من ای جان من جانان من
عشق و ولایت در دلم دیدار تو رویای من
گوید حبیبت هر نفس دلداده را فریاد رس
با عاشقان دمساز شو آقای من مولای من
حبیب‌الله نیکخواه

کدام جمعه!
تو همچون آفتاب پشت ابر از دور پیدایی
سلام ای پادشاه روزهای تلخ تنهایی
پریشان کرده گیسو تا برآید از دلم آهی
تو آن ماهی که شب را کشته‌ای از فرط زیبایی
رمیده آهوان فرصتم بی‌رخصت چشمت
بهل تا از جنونت بگذرد امروز لیلایی
دلم چون چشمه‌ای بو می‌کشد هر روز صحرا را
سرم در جستجویت صخره‌ای درگیر دریایی
مداوم می‌زند نبض حضورت بی‌تو قلبم آه
من از هر روز غمگینم کدامین جمعه می‌آیی
رضا عابدین‌زاده

 


تعطیلی دروس حوزه علمیه مشهد
مشهد- فارس: همزمان با ایام تبلیغی ماه صفر، دروس عمومی حوزه علمیه مشهد از روز شنبه 30 آذرماه جاری تعطیل می‌شود.این تعطیلی به منظور انجام امور تبلیغی فضلا و طلاب علوم دینی در ایام آخر صفر در مناطق مختلف کشور صورت می‌گیرد.شروع مجدد دروس از روز دوشنبه 16 دی خواهد بود.
رونمایی از مقبره شهید مفتح
قم- فارس: همزمان با 27 آذر سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت و حوزه و دانشگاه مقبره این شهید والامقام در حرم مطهر حضرت معصومه(س) رونمایی شد.رونمایی از این مقبره طی مراسمی با حضور آیت‌الله سعیدی متولی آستان مقدس حضرت معصومه(س) و خانواده شهیدان مفتح، دیالمه و مرحوم مهندسی در صحن امام رضا حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
توزیع بنزین یورو 5
مشهد- فارس: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع بنزین «یورو 5» در تهران، اراک و برخی شهرهای دیگر کشور خبر داد.مصطفی کشکولی گفت: توزیع بنزین «یورو 5» در تهران، اراک و برخی شهرهای دیگر کشور در حال انجام است و تاکنون چند محموله نیز به مشهد فرستاده شده است. وی با بیان این که روزانه 260 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سطح کشور توزیع می‌شود اظهار داشت: از این میزان 135 میلیون لیتر گاز مایع را نیروگاه‌ها استفاده می‌کنند.
استقبال ایتالیا از سرمایه‌گذاری در ایران
تبریز- خبرنگار کیهان: هیات اقتصادی ایتالیا در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی بر گسترش روابط ایران تاکید و اعلام کرد: بدون توجه به مسائل سیاسی در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنیم.این هیئت که نمایندگی 20 هزار شرکت ایتالیایی را به عهده دارد، آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعت و عمران آذربایجان شرقی اعلام کرد. استاندار آذربایجان شرقی نیز از گسترش مناسبات اقتصادی با ایتالیا استقبال کرد.
راه‌اندازی مرکز تحقیقات چای
رشت- فارس: سفیر سریلانکا در ایران با سفر به استان گیلان با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.محمد فیصل راضین با اشاره به موقعیت بسیار مناسب گیلان در تولید چای، خاطرنشان کرد: بهترین پیشنهاد برای آغاز همکاری با گیلان در زمینه چای است.وی گفت: پیشنهاد این است که منطقه تجاری بین‌المللی در زمینه چای ایجاد کنیم زیرا گیلان در بحث تولید چای شهرت دارد و حرف نخست را می‌زند.وی پیشنهاد دیگر را راه‌اندازی مرکز تحقیقات چای در گیلان ذکر کرد و گفت: با توجه به تحریم‌ها و کاهش حجم مبادلات دو کشور ایران و سریلانکا، در صدد هستیم تا در آینده نزدیک با ایجاد مراکز مذکور حجم تبادلات تجاری را افزایش دهیم.
تعیین استاندار جدید قم
قم- فارس: هیئت دولت در نشست اخیر خود حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش را به عنوان استاندار جدید قم انتخاب کرد.وی عضو کمیته حفاظت امام خمینی(ره) در قم بود. همچنین صالحی‌منش تا سال 77 معاونت اجتماعی بعثه مقام معظم رهبری را به عهده داشت.
افزایش حافظان قرآن
قم- فارس: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش تعداد حافظان قرآن، سالانه 250 هزار نفر توسط این سازمان به جمع حافظان کلام وحی می‌پیوندند.محمدی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در سطوح شهرستان، استان و کشور توسط سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: در سال 88 تنها 35 هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند ولی امسال تعداد شرکت‌کنندگان به یک میلیون و 200 هزار نفر رسیده است.رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر افزایش تعداد حافظان قرآن در کشور داشته‌اند، گفت: به همین دلیل با برگزاری طرح‌های حفظ قرآن در سراسر ایران درصدد هستیم سالانه 250 هزار نفر به تعداد حافظان قرآن افزوده شود.

 


رئیس سازمان حج و زیارت گفت: میزان صدور گذرنامه تا سه برابر افزایش یافته تا در روند کار زوار از پایانه‌‌های مرزی (چزابه و شلمچه) مشکلی ایجاد نشود.
به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، سعید اوحدی ظهر دیروز در جلسه بررسی رفع مشکلات زوار کربلا که با حضور مسئولان استانی در پایانه مرزی چزابه برگزار شد اظهار کرد: میزان صدور گذرنامه تا سه برابر افزایش یافته است تا در روند کار زوار از پایانه‌های مرزی (چزابه و شلمچه) مشکلی ایجاد نشود و این اقدام با سرعت بیشتری همراه شود.
وی اضافه کرد:‌ همچنین یک صد و 50 اتوبوس برای تسهیل در برگشت زائران از مرز چزابه تدارک دیده و در این منطقه مستقر شده است.
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از این پس هزینه بیمه را از زوار دریافت نمی‌کنیم اما هزینه اخذ ویزا افزایش می‌یابد.
بر اساس این گزارش در جلسه بررسی رفع مشکلات زوار کربلا در چزابه که با حضور مسئولان ملی و استانی در پایانه مرزی این منطقه برگزار شد،‌ مشکلات زوار کربلای معلی در مرز چزابه مطرح و هرکدام از مسئولان راهکاری برای رفع این مشکلات ارائه کردند.
در این جلسه سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، آیت‌الله سیدمحمد علی موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه استان، حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، حسن حائری مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان، ناصر حویزاوی مدیر کل حج و زیارت خوزستان و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

 


آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم رفع موانع ازدواج آسان نسل جوان و توجه به سیاست‌های تشویقی فرزندآوری بیشتر، شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را برخلاف آموزه‌های اسلامی دانست.
به گزارش رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسلیت مناسبت‌های دهه پایانی ماه صفر، تبلیغ دین و آگاه کردن مردم را رسالت مهم روحانیت و حوزه‌های علمیه دانست.
این مرجع تقلید با بیان توصیه‌هایی به مبلغان، انتخاب موضوع را یک اصل مهم در سخنرانی قلمداد و تصریح کرد: به هم پیوستگی و مرتبط بودن مسائل مطرح شده در سخنرانی با یکدیگر موضوع دیگری است که باید روحانیان به آن توجه کنند.
وی مردمی بودن مبلغان را اصل مهم دیگر در تبلیغ دین دانست و افزود: سخنرانان کوتاه، جامع و شفاف سخنرانی کنند و در مدت زمان کوتاه بهترین مطالب را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» را شعاری برخلاف آموزه‌های اسلامی دانست و یادآور شد، باید وسائل ازدواج نسل جوان فراهم و موانع فرزند آوری از جمله مسائل معیشتی و اقتصادی که دغدغه برخی افراد است برطرف شود.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که اکنون جمعیت کشور ما جوان است، تصریح کرد: اگر خدایی ناکرده جمعیت ما پیر شود مشکلات بسیاری دامن‌گیر جامعه و کشور خواهد شد.

 


کاشان- خبرنگار کیهان:
رئیس دانشکده بهداشت کشور گفت: ایران طی سال‌های اخیر در زمینه رشد تولیدات علمی و تعداد مقالات در رتبه نخست خاورمیانه قرار داشته است.
علی‌اکبری ساری در آيین گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: ایران طی سال‌های گذشته با کسب یک هزار و 826 درصد تولید علمی در زمینه شتاب تولید مقالات علمی پژوهشی رتبه نخست خاورمیانه و کشورهای کره جنوبی با 614 درصد، تایوان با 542 درصد، ترکیه با 468 درصد و چین با 395 درصد رتبه‌های دوم تا پنجم دنیا را کسب کرده‌اند. وی افزود: هر چند در زمینه رشد تولیدات علمی پژوهشی رتبه اول خاورمیانه را داریم اما در عین حال میانگین ارجاع به مقالات ایران در مقایسه با ارجاع به مقالات خارجی رضایت بخش نبوده و رتبه خوبی نداریم.وی، یکی از چالش‌های بزرگ در بخش تولیدات علمی پژوهشی کشور را نافع نبودن تولیدات این بخش اعلام و تصریح کرد: تولیدات علمی پژوهشی داخلی به گونه‌ای است که خود ایرانی‌ها نیز تمایل ندارند به مقالات ایرانی ارجاع بدهند و بیشتر به مقالات خارجی ارجاع می‌دهند.رئیس دانشکده بهداشت کشور، همچنین میزان ارجاع به برخی از مجلات داخلی را صفر اعلام و عنوان کرد: یکی از مجلات خوب داخلی به دلیل عدم ارجاع در سال گذشته از لیست ISI خارج شد. اکبری ساری گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از این پس براساس کیفیت، ارجاع و مقالات کاربردی‌تر ارزیابی می‌شوند.

 


کرمانشاه - خبرنگار کیهان:
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: بودجه 93 که تقدیم مجلس شده است هنوز قانون نشده و درنهایت حرف‌آخر را مجلس می‌زند.
محمدباقر نوبخت در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه افزود: بودجه سال آینده شفاف است و بر اساس قرارداد ژنو تنظیم نشده است و با بستن این بودجه خودمان را برای سخت‌ترین شرایط آماده کردیم.
وی با اشاره به اینکه در کمیسیون تلفیق از عملکرد خود دفاع می‌کنیم زیرا که کار خلافی نکرده‌ایم گفت: لایحه یعنی پیشنهاد و باید نظرات نمایندگان را در این مورد بشنویم و پس از کار کارشناسی آن را اصلاح کرد.
وی اظهار داشت: از مجموع بودجه عمومی کشور 37 هزار میلیارد ریال آن عمرانی است که می‌بایست بین 2906 طرح نیمه تمام توزیع شود و با تمهیداتی که به کار بسته‌ایم قرار شده که بودجه عمرانی را در سه بخش طرح‌های با پیشرفت از صفر تا 20 درصد، از 20 تا 80 درصد و 80 درصد به بالا هزینه کنیم و مقرر شده است بیشترین سهم به طرح‌های از 80 درصد به بالا اختصاص یابد تا در سال 93 به اتمام برسد.
نوبخت در ادامه افزود: علاوه بر بودجه فعلی دو منبع مالی دیگر یکی تسهیلات فایناس به مبلغ 35 میلیارد دلار و دیگری 20 میلیارد دلار صندوق توسعه ملی است که برای توسعه کشور و فعال شدن بخش خصوصی به کار خواهیم بست.
معاون رئیس‌جمهور گفت: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه اجرایی شود چرا که بر طبق گزارشات در این مدت فقط 10 درصد از مصوبات سفر محقق شده است و اجرای کامل این مصوبات در توسعه استان کرمانشاه نقش کلیدی دارد.
وی تصریح کرد: بزودی با اعزام نماینده‌ای از نهاد ریاست‌جمهوری به کرمانشاه تمامی طرح‌های نیمه‌تمام بیمارستانی استان را به اتمام خواهیم رساند.

 


بنیانگذار علم ژنتیک در ایران گفت: رنگ‌ها و مواد افزودنی‌ها غذاها سرطان‌زا هستند، وزارت بهداشت نباید منفعل باشد و باید مراقبت کند اقلام غیراستاندارد وارد بازار نشود.
پروفسور داریوش فرهود در این رابطه گفت: در حال حاضر به غذاهای مصرفی رنگ غذا، افزودنی و مواد نگهدارنده می‌زنند که تمام این موارد سرطان‌زا است و در حال حاضر به شدت استفاده می‌شود.وی به فارس گفت: حتی عطر چای مصرفی نیز که به چای اضافه می‌شود جزو افزودنی‌ها بوده و سرطان‌زا است.پروفسور فرهود تصریح کرد: وزارت بهداشت نباید منفعل باشد و بگوید 80 درصد آبلیموها ناخالصی دارد یا 80 درصد زعفران‌ها استاندارد نیستند. این وزارت بهداشت است که باید مراقب باشد تا استانداردها جعل نشوند و در بازار نیایند.

 


تلاش‌های بی‌وقفه پزشکان کرمانشاهی و مسئولان سازمان انتقال خون استان‌های کرمانشاه و تهران منجر به ساخت خون جدیدی برای نجات بیمار کرمانشاهی مبتلا به تالاسمی پیشرفته
شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دختر بچه 14 ساله کرمانشاهی که مبتلا به تالاسمی پیشرفته بود، مدتی پیش به دلیل ناسازگاری خون‌های دریافتی به کما رفته که با تلاش پزشکان و مسئولان سازمان انتقال خون استان‌های کرمانشاه و تهران از مرگ نجات یافت.
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه در این باره اظهار داشت: تاکنون بسیار شنیده‌ایم که یک واحد خون می‌تواند بیماری را از مرگ نجات دهد، اما هرگز خبری از چگونگی و آماده‌سازی این خون به ما نرسیده است.
ابراهیم سلطانیان تصریح کرد: برخی از افراد به دلیل ناآگاهی از فعالیت‌های سازمان انتقال خون بر این تصور هستند که خون از سبد اهدا وارد سبد تغذیه می شود.
وی وضعیت شادی‌بخشی را یک نمونه نادر و متفاوت از شیوه‌های مختلف انتقال خون عنوان کرد که هر روز این سازمان با آن مواجه
است.
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه ابراز داشت: این دختر 14 ساله که مبتلا به تالاسمی اینترمدیا (پیشرفته) بوده چندی پیش به کما رفته و در آستانه مرگ قرار داشت.
به گفته سلطانیان، به دلیل ناسازگاری خون‌‌های دریافتی، سطح هموگلوبین خون وی به شدت کاهش یافته و به 2/7 رسید که امکان تپش قلب نداشت.
این مسئول گروه خونی بیمار را از گروه‌های خونی نادر عنوان کرد و بیان داشت: در کشور تنها 8000 نفر صاحب این گروه خونی نادر و کمیاب هستند.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش کارشناسان سازمان انتقال خون استان‌های کرمانشاه و تهران بعد از کراسمچ کردن (سنجش سازگاری خون) قریب 200 واحد خون توانستند پنچ واحد خون قابل تزریق برای این بیمار پیدا کنند.
به گفته این مسئول، این امر موجب شد عمل برداشت طحال و نمونه‌برداری از کلیه بیمار با موفقیت انجام شده و در حال حاضر نیز وضعیت عمومی وی رضایت‌بخش است.

 


معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، از فعالیت 80 هزار هیئت مذهبی ثبت شده در کشور خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ صحیح عزاداری در اولویت برنامه‌های این سازمان است.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد در نشستی با اعضای چهارمین دوره شورای هیئت مذهبی استان سمنان در سالن جلسات حوزه هنری این استان ضمن اشاره به اینکه 80 هزار هیئت مذهبی در سراسر کشور به سازمان‌های تبلیغات مراجعه و مجوز دریافت کرده‌اند، گفت: ستاد شئون فرهنگی تلاش می کند فرهنگ عزاداری صحیح را گسترش و ترویج دهد و از آسیب‌هایی که دشمنان تلاش دارند با استفاده از آنها لطمه وارد کنند مراقبت‌های لازم انجام می‌شود.
روحانی‌نژاد به اهمیت قرائت قرآن و ترجمه آیات آن در محافل مذهبی اشاره کرد و یکی از وظایف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی را برخورد با خرافات در عزاداری‌ها دانست و گفت: تلاش می‌کنیم اگر احیانا خرافاتی در این برنامه‌ها دیده شد با توصیه‌های لازم برطرف شود و این مسائل از ساحت عزاداری‌ها به دور باشد.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای احیای دریاچه ارومیه 20 میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته شده است.
اسماعیل جبارزاده بعدازظهر روز سه‌شنبه گفت: تلاش می‌شود با این بودجه، دریاچه ارومیه احیا شود و این تاکید ویژه رئیس جمهور است.
وی در جمع شورای مدیران استانداری افزود: دریاچه باید احیا شود، چون ادامه روند کنونی، باعث بروز مشکلات جدی خواهد شد.
استاندار تصریح کرد: کارگاه پروژه 20 میلیارد دلاری احیای دریاچه ارومیه و مدیریت اجرایی آن، باید در استان باشد.
وی «محمد شرف‌نیا» معاون سابق عمرانی استانداری را به عنوان نماینده تام‌الاختیار و مدیر اجرایی این طرح معرفی کرد.اشرف‌نیا گفت: 32 راه حل برای احیای دریاچه آماده است.

 


افشای تخلفات تعاونی مسکن
انجمن صنفی‌ روزنامه‌نگاران
برخی اعضای تعاونی مسکن انجمن صنفی منحله روزنامه‌نگاران با ارائه اسناد و مدارکی می‌گویند که هیئت مدیره این انجمن سه هزار و۶۷۵ مترمربع زمین را به صورت غیرقانونی واگذار کرده است.
به گزارش تسنیم، برخی اعضای این تشکل که با عنوان «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران» شناخته می‌شد و بنا به اعلام مسئولان، به دلیل زیرپا گذاشتن اساسنامه و عدم برگزاری انتخابات هیئت مدیره، منحل شده است، اخیراً با حضور در برخی رسانه‌های دولتی، منحل بودن تشکل متبوع خود را انکار و بر بازگشایی مجدد آن تاکید می‌کنند.
«ماشاءالله شمس‌الواعظین» که خود را رئیس هیئت مدیره تشکل مذکور می‌نامد، در مصاحبه‌‌ها و یادداشت‌های خود تاکید کرده است که انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در گذشته اقدامات مهمی، از جمله در زمینه تامین مسکن برای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران انجام داده و این اقدامات از طریق تعاونی مسکن وابسته به این انجمن صورت گرفته است.
پیرو این گفته‌ها، چندی پیش جمعی از روزنامه‌نگاران عضو تعاونی مسکن انجمن منحله روزنامه‌نگاران به همراه جمعی از اعضای تعاونی مسکن خانه موسیقی ایران با حضور در خبرگزاری تسنیم، اسناد و مدارک متعددی درباره اقدامات انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در زمینه مسکن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در اختیار خبرنگاران تسنیم قرار دادند.
یادآور می‌شود، افرادی همچون رجبعلی مزروعی، فریبا داودی مهاجر و فرزانه روستایی و... اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را تشکیل می‌دادند که هم‌اکنون با خروج از کشور با رسانه‌هایی در آمریکا و انگلیس مشغول به همکاری هستند.
اعضا و ذینفعان تعاونی مسکن انجمن صنفی روزنامه‌نگاران می‌گویند: مسعود هوشمند رضوی عضو تحریریه روزنامه سلام و دبیر سابق انجمن صنفی منحله، با انجام اقداماتی فراقانونی از جمله تاخیر در زمینه برگزاری بموقع انتخابات هیئت مدیره و بازرسان، جلوگیری از حضور اعضا و کاندیداهای منتقد و معترض به عملکرد تعاونی در جلسه برگزاری انتخابات و نیز استفاده از خلاء‌های قانونی، بیش از10سال است که عضو و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل تعاونی مسکن انجمن مذکور است. همچنین محمدرضا عدل(بازرس سابق انجمن صنفی منحله)، بیش از هفت سال است که سمت نائب رئیسی هیئت مدیره این شرکت را بر عهده دارد.
شایان ذکر است معترضین تعاونی این گزارش را همراه اسناد متقن و غیرقابل انکاری توسط چند تن از اعضاء تعاونی مسکن انجمن در اختیار روزنامه کیهان قرار داده‌اند، که انشاءالله در روزهای آینده نسبت به پی‌گیری اعتراض مال‌باختگان اقدام به انتشار آن خواهیم کرد.
بزرگداشت شهدای افغانستانی
برگزار می‌شود
در مراسم بزرگداشت شهدای بین‌المللی مقاومت اسلامی از شهدای افغانستانی تجلیل می‌شود.
این آئین با حضور خانواده‌های شهدای افغانستانی حرم حضرت زینب(س) فردا جمعه 29 آذر در فرهنگسرای ولاء برگزار می‌شود.
آئین بزرگداشت شهدای بین‌المللی مقاومت اسلامی توسط بنیاد فرهنگی کوثر و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه20 برگزار می‌شود.
صدور فتوای قتل کارگردان
«پادشاه شن‌ها» در عربستان!
یک مفتی سعودی فتوای قتل کارگردان سوری فیلم «پادشاه شن‌ها» درباره سرگذشت موسس رژیم آل‌‌سعود را صادر کرد.
به گزارش پایگاه خبری العهد، برخی سایت‌های سوری نوشتند: عدنان العایض شیخ سعودی فتوای قتل نجدت انزور کارگردان فیلم پادشاه شن‌‌ها را صادر کرد. برپایه این گزارش، این مفتی سعودی صدور فتوای قتل کارگردان سوری را به خاطر فیلم اخیرش «پادشاه شن‌ها» دانست که در آن به آل‌‌سعود حمله شده است. این مفتی سعودی، آل‌‌سعود را « از ذخایر دین اسلامی» توصیف کرد!
کتابی که در 17 ماه به چاپ 160 رسید
مسئول اطلاع‌رسانی نشر اسراء گفت: چاپ نخست کتاب «مفاتیح‌الحیاه» اردیبهشت سال 1391 در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تعداد 10 هزار نسخه رونمایی و با توجه به استقبال مخاطبان به طور مکرر تجدید چاپ شد. نکته قابل توجه این‌که قیمت چاپ نخست با چاپ 160 آن تفاوتی ندارد.
مهدی حسینی‌تبار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های موسسه نشر اسراء مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی، کتاب «مفاتیح‌الحیاه » با وجود مشکلات چاپ و گرانی کاغذ همچنان با قیمت چاپ نخست چاپ می‌شود.
وی گفت: با توجه ‌به این‌که مفاتیح‌الحیاه راه و رسم زندگی را آموزش می‌دهد، باید در کنار «مفاتیح‌الجنان» اثر مرحوم شیخ عباس قمی قرار گیرد تا دعا، قرآن و آداب اسلامی، مکمل زندگی هر مسلمانی باشند.
حسینی‌تبار عنوان کرد: چاپ 160 مفاتیح‌الحیاهًْ در پنج هزار نسخه منتشر شده ‌است و هفته آینده روانه بازار کتاب خواهد شد.
کتاب«مفاتیح‌الحیاه» به قلم آیت‌الله جوادی آملی در پنج فصل به بیان آداب اسلامی پرداخته ‌است. «تعاملات انسان با خود»، «تعامل انسان با همنوعان»، «تعامل مردم و نظام اسلامی»، «تعامل انسان با حیوان» و «تعامل انسان با خلقت زیست محیطی» عنوان این پنج فصل را تشکیل می‌دهند.
رد و بدل پول‌های کلان در سینما!
دستمزدهای 210 میلیونی و 900 میلیونی، هزینه دو میلیاردی یک سرمایه دار در سینما برای عکس یادگاری با ناصر ملک مطیعی از جمله مواردی است که یک کارگردان آنها را مطرح کرده است.
به گزارش خبرنگار جهان، در حالی که سینمای ایران با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و عمدتا در گیشه با شکست مواجه می‌شود، کاظم راست گفتار از کارگردان‌های سینما با گلایه از تهیه کنندگان خصوصی نما! از دستمزد ۲۱۰ میلیونی و ۹۰۰ میلیونی دو بازیگر خبر داد. افشای این دستمزد‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که چند سال پیش قرارداد میلیاردی محمدرضا گلزار با دست اندرکاران یک پروژه سینمایی به ممنوع از کاری وی منجر شد و افشای دستمزد ۸۰۰ میلیونی وی برای بازی در سریال «قلب یخی»که البته تایید و یا تکذیب نشد از پر سر و صداترین خبرهای سینمای ایرانی در سه چهار سال پیش بود.
اما در یکی دو سال اخیر ورود برخی سرمایه‌داران ناآشنا به حوزه سینما مشکل را دو چندان کرده است.هدایت پول‌های بادآورده از ناکجا آباد به سینما با هدف رونق سینمای ایران! این روز‌ها زمینه ساز مشکلات دیگر شده که با اعتراض فیلم سازان هم مواجه شده است.
این سرمایه گذاران گاهی با توجه به علاقه شخصی و برای حضور در کنار چهره‌های مشهور حاضرند میلیارد‌ها تومان خرج کنند. راست گفتار در این زمینه می‌نویسد:«ما از یک سو با بخش دولتی که بودجه‌های میلیاردی وارد سینما می‌کنند روبرو هستیم» و از سوی دیگر با تهیه‌کنندگانی که من آن‌ها را خصوصی‌نما نام می‌گذارم، طرف هستیم که دغدغه‌شان اساسا تولید فیلم نیست و صرفا برای اینکه یک عکس یادگاری مثلا با ناصر ملک‌مطیعی بگیرند حاضرند دو میلیارد تومان هم در یک فیلم سرمایه‌گذاری کنند.
ورود یکی از سرمایه‌داران و میلیاردر معروف بابک.ز که با فروش پشم گوسفند!به ثروتی افسانه‌ای دست یافته و یا احسان- د مشاور سید محمد خاتمی در دولت هفتم و هشتم از نمونه شاخص سرمایه گذارانی هستند که بی ارتباط با اعتراض راست گفتار نیست.

 


یک سناتور عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا درخواست کرده است برای پیگیری سرنوشت مامور مفقود شده سیا به ایران سفر کند.
سناتور بیل نلسون اعلام کرد که آماده است برای کمک به یافتن رابرت لوینسون، جاسوس سیا، که ادعا می‌شود در ایران ناپدید شده به کشورمان سفر کند.
به گزارش آسوشیتدپرس، وی طی سخنانی در سنا اعلام کرد که اخیرا با محمد خزاعی، سفیر ایران در سازمان ملل، گفت‌وگو کرده و بر اساس اصول بشردوستانه از ایران درخواست کرده تا جزئیاتی درباره لوینسون که در سال 2007 ناپدید شد ارائه کند.
گزارش‌های رسانه‌ای که اخیرا منتشر شدند نشان می‌‌دهند که لوینسون برای سازمان جاسوسی آمریکا کار می‌کرده. این در حالی است که آمریکا بارها اعلام کرده که وی به عنوان یک شهروند عادی و برای انجام امور شخصی به ایران سفر کرده است.
نلسون که در کمیته نیروهای نظامی سنا عضو است گفت که به سفیر ایران پیشنهاد داده: «من مایلم که اگر آمدنم به ایران می‌تواند مفید باشد به این کشور سفر کنم، اگر به نحوی بتواند منجر به آزادی وی شود. اگر مقامات ایرانی وی را گرفته‌اند حتما کسی در دولت ایران می‌داند که وی کجاست.»
سازمان سیا پس از ناپدید شدن لوینسون به نمایندگان اعلام کرد که وی قبلا با سیا کار می‌کرده اما هم‌اکنون ارتباطی با این سازمان نداشته و فعالیت‌های وی نیز به ایران مربوط نبودند. با این حال، در اکتبر 2007، وکیل لوینسون ایمیل‌هایی کشف کرد که در آن وی به دوست خود در سازمان سیا اعلام کرد که سعی دارد منبعی با دسترسی به دولت ایران را تهیه کند. این ایمیل‌ها به کمیته اطلاعات سازمان سیا تحویل داده شدند و این امر منجر به انجام تحقیقات داخلی در سازمان سیا شد.
در پی این تحقیقات، سه تحلیلگر سیا اخراج و 7 نفر توبیخ شدند.
تحرکات اخیر مقامات آمریکایی درباره لوینسون در حالی است که وی مامور سیا بوده و برای جاسوسی به ایران سفر کرده بوده است. نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز با تاکید بر بی‌خبری ایران از سرنوشت وی خواستار توضیح واشنگتن درباره ماموریت لوینسون در ایران شده بود.

 


شهرکرد- خبرنگار کیهان:
پیکرهای 3 نفر از شهدای چهارمحال و بختیاری که در عملیات تروریستی استان دیاله عراق به شهادت رسیده بودند دیروز در این شهر تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهشان شهر هفشجان منتقل شدند.
پیکر شهیدان محمد نصیری، خسرو پاداش و یزدان کیوانی صبح دیروز در شهر هفشجان و در میان غم و اندوه مردم این شهر تشییع و در گلستان شهدا و در کنار شهدای صنعت به خاک سپرده شدند.
استانداری چهارمحال و بختیاری دیروز را در استان عزای عمومی اعلام کرد و در شهر هفشجان کسبه و بازار این شهر کاملا تعطیل شد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در مراسم تشییع پیکر این سه شهید اظهار کرد: حادثه تروریستی عراق مسئله تازه‌ای نیست و در واقع تهدیدی است که ما از ناحیه استکبار همواره با آن مواجه بوده‌ایم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام تصریح کرد: شیعیان کسانی نیستند که با این گونه حوادث دست از راهشان بردارند و از مکتب خود روی بگردانند.

 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تله انفجاری کار گذاشته شده در مسیر تردد وسایل نقلیه کارگاه مهندسی سپاه پاسداران در نقطه صفر مرزی سراوان منجر به شهادت سه نفر از نیروهای سپاه شد.
رجبعلی شیخ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ‌مقارن ساعت 6 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه بر اثر کارگذاری یک تله انفجاری در مسیر تردد خودروهای مهندسی سپاه در نقطه صفر مرزی سراوان 3 تن از نیروهای سپاه پاسداران به شهادت رسیدند.
شیخ‌زاده گفت: خودروی حامل کارکنان مهندسی سپاه که از کارگاه فعال در میل 188 در حال حرکت به سمت میل 190 در نقطه صفر مرزی بود با یک تله انفجاری برخورد کرد و 3 تن از نیروهای سپاه در حین انجام وظیفه شهید شدند.
براساس آخرین اخبار به دست آمده سروان پاسدار حسن باعثی، ستوان دوم پاسدار ابوالفضل احمدی و پاسدار علی توحیدی‌تبار در این حادثه به شهادت رسیده‌اند.

 


پدر شهید احمدی‌روشن تاکید کرد: اخراج همکاران شهید احمدی‌روشن شایعه نیست بلکه واقعیت دارد.
رحیم احمدی‌روشن، پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن دانشمند هسته‌ای کشورمان درباره آرزوی شهید احمدی‌روشن گفت: آرزوی آقا مصطفی این بود که چیزی که حضرت آقا فرموده‌اند به آن نائل شویم.
وی افزود: وقتی از مصطفی می‌پرسند 20 درصد را برای چه نیاز دارید؟ این 5/3 درصد و 5 درصد جوابگوی کارهاست، پاسخ داد، ما می‌خواهیم در مقابل استکبار جهانی با دست پر صحبت کنیم.
پدر شهید احمدی روشن خاطرنشان کرد: آنها فکر می‌کردند که ما از غنی‌سازی 20 درصد عاجزیم، لذا ما را بازی می‌دادند؛ اما وقتی بچه‌ها (شهید احمدی‌روشن و همکارانش) دیدند که آنها به ما اورانیوم 20 درصد غنی شده نمی‌دهند، خودشان تولید کردند.
وی درباره تعلیق غنی‌سازی در زمان اصلاحات نیز گفت: آن زمان آقا مصطفی به خاطر تعلیق غنی‌سازی، مانند یک گل پژمرده شده بود، وقتی از او جریان را پرسیدم ، گفت: در سایت‌های هسته‌ای را بسته و مهر و موم کردند، تلویزیون‌های مدار بسته تعبیه کردند و ما جرات نمی‌کنیم از جلوی سایت‌های هسته‌ای رد شویم.
پدر این شهید هسته‌ای افزود: پس از بازگشایی سایت هسته‌ای به دستور حضرت آقا چندین هزار دستگاه سانتریفیوژ هسته‌ای تولید شد، این اتفاق زمانی بود که دنیا حتی یک پیچ و مهره به ما نمی داد.
رحیم احمدی‌روشن درباره اخراج همکاران شهید مصطفی احمدی‌روشن هم به «شیرازه» گفت: اخراج آنها شایعه نیست بلکه واقعیت دارد و من این مسئله را گفتم. بعد از دولت اصلاحات این مصطفی و دوستانش بودند که این صنعت را به اینجا رساندند. اما متاسفانه امروز یکی یکی در حال حذف شدن از صحنه هستند و من این مسئله را شفاف‌سازی کردم.
وی با اشاره به توافق ژنو تاکید کرد: نظر من همان نظر حضرت آقا است. با این حال که حضرت آقا در جواب آقای روحانی فرمودند که، دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید، در خور تقدیر و تشکر است. این یک مسئله خیلی ریز و خیلی حساس و برنده است مانند شمشیر.

 


دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در دیدار هیئت پارلمان اروپا تاکید کرد احمد شهید نسبت به ایران پرونده‌سازی می‌کند و این خلاف مقررات سازمان ملل است.
محمدجواد لاریجانی در دیدار با «تاریا گرونبرگ» رئیس هیئت پارلمان اروپا که به دعوت مجلس به همراه برخی دیگر از نمایندگان پارلمان اروپا به ایران سفر کرده است؛ ضمن استقبال از نشست‌های دوجانبه در خصوص حقوق بشر، اظهار داشت: گفت‌وگو با ایران زمانی سازنده خواهند بود که طرف غربی به شایستگی‌‌ها و ویژگی‌های نظام دموکراتیک ما که مبتنی بر عقلانیت اسلامی است توجه کافی مبذول کند.
دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این‌که «ادعاهای غرب درباره اهمیت دموکراسی در رفتار آن‌‌ها متجلی نیست» گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین و تنها دموکراسی خاورمیانه مشمول شدیدترین تحریم‌های ضدبشری و انواع و اقسام اتهامات می‌شود اما کشورهای دیگری که کوچکترین بویی از دموکراسی نبرده‌اند از بهترین روابط سیاسی و اقتصادی با غرب برخوردارند و این در حالی است که غربی‌‌ها و خصوصا آمریکا بزرگترین مدعیان ترویج دموکراسی هستند.
وی در پاسخ به سوالات رئیس هیئت پارلمانی اروپا درباره همکاری‌های حقوق بشری کشورمان با شورای حقوق بشر سازمان ملل، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه تعیین شده برای ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران بهترین همکاری را با شورای حقوق بشر سازمان ملل داشته است و بهترین سند آن گزارش یو.پی آر است که با اجماع آراء اعضای شورای حقوق بشر به تصویب رسید.
وی با انتقاد از کارشکنی برخی از کشور‌ها در تضعیف مکانیزم یو.پی آر و با بیان این‌که «مخالفت ایران مبنی بر پذیرش گزارشگر ویژه در ایران مبنایی قانونی دارد» گفت: ما طرفدار مکانیزم یوپی آر هستیم و از ابتدا جزء عناصر موثری بودیم که این نوع گزارشگری را در شورای حقوق بشر سازمان ملل تصویب کرده و از آن حمایت کردیم. به همین دلیل تعیین گزارشگر ویژه را خلاف اهداف مکانیزم یو.پی.آر می‌دانیم و از ابتدا مخالفت خود را با تعیین گزارشگر اعلام کرده‌ایم.
لاریجانی با بیان این‌که «گزارشگر ویژه فاقد وجاهت اخلاقی، فنی و قانونی برای این کار است» گفت: همان‌طور که گفتم از ابتدا تعیین گزارشگر برای ایران سوءاستفاده از مکانیزم‌های سازمان ملل بوده است. ثانیا او بعنوان یک گزارشگر که باید به صورت بی‌طرفانه گزارش ارائه کند عمل نکرده است. ثالثا از متدولوژی و روش مناسبی برای این کار برخوردار نبوده و رابعا با گروه‌هایی در ارتباط است که تروریست بودن آن‌‌ها محرز است و از آن بدتر این‌که در گزارش خود از این افراد که دستشان به خون آحاد ملت ما آلوده است با عنوان مدافعان حقوق بشر حمایت می‌کند.
وی در ادامه با بیان این‌که «احمد شهید نسبت به ایران پرونده‌سازی می‌کند و این خلاف مقررات سازمان ملل است» افزود: او هیچ احترامی برای نظام دموکراتیکِ مبتنی بر عقلانیت اسلامی قائل نیست و حتی جدیدا به خاطر همین نادیده گرفتن اسلامیتِ نظام ما در برخی امور فتوا هم صادر کرده و مثلا می‌گوید اگر کسی خواست با همجنس خودش هم ازدواج کند اشکالی ندارد و یا می‌گوید توهین به انبیاء و مقدسات ادیان الهی نباید کار خلافی پنداشته شود.
در این دیدار طرف اروپایی از موضوع همکاری در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر با ایران استقبال کرده و گفت: این موضوع را در پارلمان اروپا مطرح خواهد کرد.

 


معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: زائران ایرانی در شهر بلد در سامرا مورد حمله تروریستی قرار گرفتند و یک نفر شهید و ۱۴ نفر زخمی شدند.
ناصر خدرنژاد در گفت‌وگو با فارس، گفت: سه‌شنبه شب زائرانی که از استان یزد به صورت انفرادی به عتبات عالیات سفر کرده بودند در شهر بلد نزدیکی امامزاده سید محمد سامرا مورد حمله تروریستی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: در این حمله تروریستی یک زائر ایرانی شهید و 14 نفر دیگر زخمی شدند که حال یکی از زائران وخیم گزارش شده است.
معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: به تمام زائران توصیه می‌کنیم از رفتن به سامرا در ایام اربعین حسینی اکیداً خودداری کنند و طبق برنامه‌ریزی‌های سازمان حج و زیارت تنها به شهرهای نجف، کربلا و کاظمین سفر کنند.

 


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی حکمی حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی را به عنوان رئیس سازمان نشر و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در حکم سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمده است:
با استعانت از خداوند سبحان و به استناد اختیارات تفویضی مقام معظم فرماندهی کل قوا، شما را که از تجربه و دانش لازم در امور روحانیت و دفاع مقدس برخوردارید به عنوان «رئیس سازمان نشر و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» منصوب می‌کنم.
امید است با توجه خاص که شایسته پیروان امامت و ولایت و دلسوختگان انقلاب اسلامی و سربازان فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مد ظله العالی) است، وظایف محوله را انجام دهید و در همه امور رعایت امانت و تقوی را بنمایید.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10