(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 30 آذر 1392 - شماره 20670

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تاکید آیات عظام بر توجه به فرهنگ وقف در جامعه
روحانی در دیدار با خانواده شهدا و جانبازان: همه باید نسبت به حفظ آرمان‌ها و زنده بودن راه شهدا احساس مسئولیت کنند
درمکتب امام
معاون حقوقی رئیس جمهور: قوانین به زبان ساده دراختیار مردم قرار خواهد گرفت
پاسکاری وزارت خارجه و مجلس
دیدار هیئت پارلمانی اروپا با فتنه‌گران چه کسی مسئول است؟
سفیر ایران در عراق خبر داد
بازداشت عاملان حمله تروریستی بعقوبه عراق
پوتین: آماده گسترش روابط با تهران در تمام زمینه‌ها هستیم
تشییع پیکر مطهر 3 شهید حادثه سراوان در سبزوار
ناو گروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش در سریلانکا پهلو گرفت
فدایی: ماموریت فتنه‌گران تفرقه میان مردم بود
شنود مکالمات نتانیاهو هم از سوی آمریکا و انگلیس لو رفت
تحویل فهرست حق بیمه در کشور الکترونیکی می‌شود
   


حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌ محمدی سرپرست سازمان اوقاف در دیدارهایی که با مراجع تقلید داشت گزارشی از وضعیت وقف در کشور را به استحضار آنها رساند و مراجع عظام نیز بر توجه مردم به فرهنگ وقف تاکید کردند.
به گزارش ستاد خبری هفته وقف، آیت‌الله جوادی آملی دراین باره اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که جامعه پربرکت ایران به سوی وقف‌های با همت عالی پیش برود؛ می‌توان وقف کرد که جایزه‌ای به پدیدآورندگان علوم دینی و فقهی و تفسیری اعطا شود و این یکی از بهترین وقف‌هاست و نیز می‌توان در مورد سایر علوم همین روش را داشت و در این صورت واقفان سه ثواب خواهند برد.
وی ادامه داد: وقف باید صدقه جاریه باشد نه صدقه جامده به همین دلیل باید این فرهنگ را در میان مردم ترویج کرد؛ نگوییم فلان خانه وقف شده برای کاری بلکه باید بگوییم زمین وقف شده است تا دست متولی باز باشد و متناسب با نیازهای زمان کارهایی صورت بگیرد.
آیت‌الله جوادی آملی وقف خردمندانه را عامل بالا رفتن جامعه و تبدیل شدن املاک به صدقه جاریه دانست و افزود: وقف در حقیقت احیای املاک است و تا آن ملک باشد انسان زنده خواهد بود زیرا عملی که پس از مرگ منقطع نمی‌شود، صدقه جاریه است.
آیت‌الله مکارم شیرازی هم در این خصوص یادآور شد: وقتی انسان از دنیا می‌رود پرونده اعمالش هم بسته می‌شود ولی صدقات جاریه همچنان ادامه دارند و ثواب آنها به فردی که آن را انجام داده می‌رسد. استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هر اندازه عمل به وقف بیشتر شود اعتماد بیشتر مردمی و در نتیجه استقبال گسترده‌تر آنها را در پی خواهد داشت؛ مهم آن است که مردم ببینند موقوفات در راه نیت‌های واقفان مصرف می‌شوند زیرا مهم‌ترین سرمایه اجتماعی، اعتماد مردمی است.
آیت‌الله نوری همدانی نیز در این خصوص اظهار داشت: در یکی از روزنامه‌ها خواندم که طرح‌های جالبی در مورد قرآن توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اجرایی شده است؛‌ نشر قرآن موضوع بسیار مهمی است ولی موضوعات راجع به این کتاب آسمانی فراوان هستند و بایدکار بیشتری در این زمینه انجام شود؛ امام راحل نیز بارها فرمودند ما افتخار می‌کنیم که قرآن را از مجالس ترحیم به عرصه زندگی آورده‌ایم.
آیت‌آلله نوری همدانی با تاکید بر فعالیت بیشتر در زمینه افزایش تعداد حافظان قرآن کریم عنوان داشت: باید به موضوعات دیگری هم در این حوزه پرداخت و از جمله اینکه قرآن باید در جامعه کاربردی شوند و در این میان استفاده از تفاسیر مهمی همچون المیزان اهمیت فراوانی دارد.
آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این باره گفت: جابجایی و فروش وقف شرایط بسیار سختی دارد و نمی‌توان به راحتی در این زمینه تصرف داشت؛ گاهی اوقات دیده می‌شود کتاب‌هایی وقف شده‌اند ولی باز هم خرید و فروش می‌شوند که این کار صحیح نیست.
وی گفت: مدیران و مسئولان بدانند که مسئولیت موقت است و باید در این مدت وظایف خود را به خوبی در حراست از موقوفات انجام دهند.
آیت‌الله یزدی افزود: باید فرصت این مسئولیت‌ها را غنیمت شمرد و آنچه از وظایف که به رضایت خداوند، حضرت محمد(ص) و امام عصر(عج) نزدیک‌تر است انجام دهند.
آیت‌الله علوی گرگانی هم در این باره اظهار داشت: سازمان اوقاف وظیفه‌ای سنگین در این زمینه دارد.
وی خاطرنشان کرد: مصرف صحیح درآمد موقوفات نیز از جمله اموری است که مدیران اوقاف باید توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه واقفان نیت‌های مختلفی دارند گفت:‌ تولیت وقف نوعی امانت است و باید درآمدهای آنها را دقیقا در همان محلی که نیت شده، مصرف کنند.
استاد حوزه علمیه قم آیات و روایات در مورد وقف را مورد توجه قرار داد و افزود: صاحب اصلی وقف در حقیقت خداست و موقوفات به صورت امانتی در اختیار انسان‌ها قرار داده می‌شوند بنابراین باید امانت‌دار خوبی باشیم و این امانت‌ها را به درستی مصرف کنیم.
وی حساسیت بیت‌المال را مورد تاکید قرار داد و عنوان داشت: رضایت الهی در گرو حساس بودن نسبت به همین مسائل به دست می‌‌آید.
آیت‌الله صافی گلپایگانی هم در این خصوص فرمودند: از قدیم‌الایام نیز چنین برنامه‌هایی اجرا می‌شده است و در رشته‌های مختلف مطرح بوده است که باید به این برنامه‌ها ارزش و اهمیت قائل شد. ایشان ادامه داد: اولین وقف‌کننده حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) بوده است و ایشان موقوفه داشتند و از همان زمان تا به امروز در رشته‌های مختلف این سنت پسندیده در بین مردم رواج داشته است. وی ترویج وقف و تبلیغ آن را موجب احیاء آثار اسلام دانست و افزود: هرچه وقف رونق یابد و مردم از آن بهره‌مند شوند مبنای دینی تقویت می‌شود.
آیت‌الله سبحانی نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولین سازمان اوقاف، اظهار داشت: یکی از ابتکارات قرآن، واژه‌های «قدم» و «یقدم» است؛ وقتی انسان در این موضوعات دقت می‌کند در می‌یابد که تعابیری در این کتاب آسمانی به کار رفته که امروز بشر به‌آنها رسیده است و از جمله آنها می‌توان به بیمه برای آینده اشاره کرد.
وی افزود: انسان باید ببیند برای آینده خود، چه چیزی از امروز فرستاده است زیرا اعمالی که در این جهان انجام می‌دهیم در روز قیامت و در دنیای باقی در کنار ما خواهند بود.
این مرجع تقلید با بیان اینکه وقف یکی از مصادیق روشن این امر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: آثار این صدقه جاریه پس از مرگ هم به انسان می‌رسد.
یادآوری می‌شود حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف در دیدار‌هایی که با این مراجع داشت،‌ گزارشی از سازمان اوقاف و امور خیریه را به اطلاع آنها رساند.

 


رئیس جمهور تاکید کرد: ایثارگری و فداکاری‌های شهدا و جانبازان برای همه کسانی که باید نسبت به حفظ آرمان‌ها، عزت کشور و زنده بودن راه آنان احساس مسئولیت کنند درس‌آموز است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار با خانواده شهیدان مهدی و رسول فلاحی با بیان اینکه پدران و مادران شهدا در راه خدا و دفاع از عزت کشور فرزندان خود را تقدیم میهن کرده‌اند، تصریح کرد: فرزندان این مرز و بوم در دفاع مقدس کار بزرگی را انجام داده‌اند و خداوند امروز به خانواده شهدا و ایثارگران به واسطه صبر و ایستادگی‌شان عزت و افتخار داده است.
رئيس‌جمهور افزود: خانواده شهدا به خوبی به رسالت خود در قبال اسلام، انقلاب و ملت ایران عمل کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: ما نیازمند به دعا و حمایت خانواده شهدا هستیم و ان‌شاءالله خداوند کشور را برای ما حفظ کرده و عزت و سربلندی را نصیب ملت ایران کند.
رئيس‌جمهور، امام راحل را شخصیتی استثنایی برای کشور، ملت ایران و جهان اسلام برشمرد و اظهار داشت: خداوند امام را به‌عنوان ودیعه‌ای برای ملت ما قرار داد و فرزندان این کشور و کسانی که زیر پرچم امام قرار گرفتند، در جنگ تحمیلی در برابر جنایتکارترین رژیم دنیا که همه قدرت‌های جهان آن را تا دندان مسلح کرده بودند، سینه سپر کرده و با نثار جان خود کشور را نجات دادند.
در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، پدر و مادر شهیدان فلاحی ضمن بیان خاطراتی از فرزندان شهید خود در خصوص سجایای اخلاقی و رشادت‌ها و وصایای آنان با رئيس جمهور صحبت کردند.
همچنین رئيس جمهور با حضور در منزل علی‌اصغر میرزایی جانباز قطع نخاع شیمیایی 70 درصد دفاع مقدس، با وی دیدار کرد.
رئيس جمهور در این دیدار نیز با بیان اینکه ایمان، خلوص، فداکاری و وجود جانبازان برای کشور و ملت ما بسیار ارزشمند است، گفت: شما در راه اسلام، دین خدا و دفاع از کشور به جبهه رفتید و در این مسیر مقاومت کردید و پس از آن دوران نیز در برابر ناملایمات، صبر و استقامت مثال‌زدنی از خود به نمایش گذاشته‌اید، که این بسیار ارزشمند است.
روحانی ایثارگری و فداکاری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را برای همه کسانی که باید نسبت به حفظ آرمان‌ها، عزت کشور و زنده بودن راه آنان احساس مسئولیت کنند، درس‌آموز دانست و تصریح کرد: همه باید بدانیم که این کشور در مسیر استقلال، عزت و سربلندی چه فراز و نشیب‌هایی را طی کرده و فرزندان این مرز و بوم در این راه چه سختی‌هایی را تحمل کرده‌اند.
دیدار رئيس جمهور با خانواده شهید مفتح
حسن روحانی رئیس‌جمهور در سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در منزل این شهید والامقام حضور یافت و با خانواده آنها دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در این دیدار شخصیت شهید مفتح را به لحاظ فرهنگی، حوزوی، دانشگاهی و همچنین از نگاه نهضت اسلامی و کار تشکیلاتی، شخصیتی ممتاز، والامقام و ارزشمند در حوزه و دانشگاه دانست که در راه نشر فرهنگ و تعالیم اسلامی در دانشگاه به شهادت رسید.
رئيس‌جمهور افزود: امروز کسانی که با قلم و فکر خود جامعه را در مسیر حق هدایت می‌کنند، پیرو راه شهید مفتح هستند و کار آنها کم از کار شهدا نیست و در واقع در همان مسیر شهادت حرکت می‌کنند.
وی با اشاره به نقش دکتر مفتح در حرکت و شکل‌گیری انقلاب اسلامی و وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در میان فرهیختگان روحانیت، شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح نقش بسیار بزرگی در نشر افکار امام در دوران نهضت اسلامی داشتند و این شهیدان در واقع از بنیانگذاران روحانیت مبارز بودند.
روحانی تصریح کرد: نماز عید فطر دکتر مفتح در سال 57 نه تنها خبرساز، بلکه به‌عنوان نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی شد و همین نماز عید فطر ایشان بود که هفده شهریور را خلق کرد و راه را برای پیروزی انقلاب اسلامی هموارتر کرد.
وی با اشاره به اراده و ایستادگی ملت ایران در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس علیرغم همه حمایت‌ها و فشارهای قدرت‌های بزرگ توانست پیروز شود و امروز هم تردید نداریم که ملت ما به یاری خداوند و با اتحاد، وحدت و همدلی در همه میدان‌ها پیروز خواهد شد.

 


اول خودتان را درست کنید!
اول باید:
- خودتان را درست کنید!
اول باید:
- باورتان بیاید که ما انسانیم، ما هم قدرت تفکر داریم، ما هم قدرت صنعت داریم...
این قدرت در همه افراد بشر، به قوه هست اگر این باور برای شما پیدا شد (تبدیل به فعل می‌شود).
آئین انقلاب اسلامی - ص 182

 


معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: در آینده قوانین به زبان ساده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا همگان امکان بهربرداری از ان را داشته باشند
به گزارش واحد مرکزی خبر، امین زاده در گفت وگوی ویژه خبری پنج شنبه شب افزود: در سامانه قوانین و مقرارت جمهوری اسلامی ایران قوانینی که به رنگ سبز و مشکی ثبت شده اعتبار دارد ، متونی که به رنگ نارنجی درج شده تفسیر قوانین است و قوانین به رنگ قرمز منسوخ و از درجه اعتبار ساقط است .
امین زاده با بیان اینکه در صورت فعال شدن بخش های حقوقی دستگاهها هم حقوق مجموعه دولتی و هم حقوق مردم حفظ خواهد شد افزود: در برنامه پنجم توسعه برای هریک از دستگاهها وظایفی پیش بینی شده که اگر به عنوان نمونه آموزش وپرورش و رسانه در متون آموزشی و برنامه های رسانه ای به آن بپردازند شاهد تاثیر آن در فرهنگ عمومی خواهیم بود .
وی در ادامه با اشاره به موضوع تدوین منشور حقوق شهروندی گفت: از ابتدای دولت یازدهم نگارش این سند با بهره گیری از فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری وفصل سوم قانون اساسی و قوانین عادی آغاز شد که البته دانشگاههای مطرح کشور نیز در تدوین این سند مشارکت داشتند .
معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: در تدوین این سند سعی کردیم حقوق شهروندان محترم شمرده شود و در برخی از بخشها نمایندگان اقلیت ها نیز در تدوین مشارکت داشتند .
امین زاده با بیان اینکه پس از درخواست رئیس جمهور از مردم برای اظهار نظر در تدوین پیش نویس سند در 5 آذر ، 700 نظریه حقوقی به دست ما رسید گفت: درخواست های مکرری مبنی بر افزایش مهلت ارسال نظرات داشتیم و بر این اساس از رئیس جمهور خواستیم تا این مهلت را افزایش دهند ، که وی نیز این زمان را یک ماه دیگر یعنی تا 5 دی تمدید کرد.
امین زاده در ادامه با اشاره به عملکرد 100 روزه معاونت حقوقی در دولت یازدهم افزود: در این مدت به شناسایی و ارزیابی وضعیت حقوقی کشور و دستگاه ها پرداخته ایم ،در ضمن عهده دار تهیه سند حقوق شهروندی که رئیس جمهور وعده آنرا داده بود هستیم.
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه هر قانونی که تصویب می شود امکان نقض قانون قبلی را دارد گفت:‌ ما در حوزه قوانین با این مشکل مواجهیم که قانون قبلی و جدید هر دو در اختیار مردم است واین مشکلاتی را ایجاد می کند.
وی افزود:‌سازمان تنقیح قوانین از سال 1350 تاسیس شد و از دهه 70 که معاونت حقوقی ریاست جمهوری به دنبال تنقیح قوانین بود 11470 قانون تنقیح شد و این قوانین در پایگاه اینترنتی سامانه ملی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران موجود است.
وی گفت :‌160 مرجع تصویب قوانین در کشور وجود داردکه ما بدنبال تنقیح این مراجع نیز هستیم.

 


حواشی دیدار هیئت پارلمانی اروپا با دو نفر از نزدیکان به فتنه در تهران در حالی ادامه دارد که هیچ کدام از نهادهای ذی‌ربط در این خصوص پاسخگو نبوده و توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند.
در تازه‌ترین این موضع‌گیری‌ها علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره اهدای جایزه ساخاروف به 2 تن از فتنه‌گران توسط هیئت پارلمانی اروپا در تهران اظهار داشت: برنامه مکتوب این هیئت اروپایی موجود است و در هیچ کجای آن نیز چنین دیداری وجود نداشته است.
بروجردی با بیان اینکه علت به تاخیر افتادن این سفر تاکنون، مخالفت جدی مجلس با چنین درخواست‌هایی بوده است، افزود: قبل از انجام سفر، مجلس در جلسه‌ای با این فرض که ممکن است آنها ملاقاتی غیر رسمی در محل سفارت، ترتیب دهند، از وزرای ذی‌ربط خواسته شد که دقت لازم را داشته باشند تا چنین ملاقاتی واقع نشود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: آنها دیدار خود را برخلاف اخلاق و نزاکت رفتاری و دیپلماتیک و با وجود آگاهی از میزان حساسیت جمهوری اسلامی و ملت ایران از عناصر فتنه، در سفارت یونان انجام دادند.
وی بر همین اساس تاکید کرد: این اقدام هیئت پارلمانی اروپا باعث می‌شود به حرکت و یک گام به جلو، اعتقاد مثبت به آنها دچار کاستی جدی شود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به اینکه آیا هیئت پارلمانی اروپا به صورت سرخود چنین دیداری را انجام داده است، گفت: بله قطعا به همین صورت است و نه تنها مجلس از این دیدار خبر نداشته بلکه مخالفت جدی خود را با این کار اعلام کرده بود.
همچنین زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حواشی سفر هیئت پارلمانی اروپا به تهران و مسئولیت این سفر گفت: من فکر می‌کنم تا جایی که این مقامات در چارچوب مذاکرات رسمی در کشور هستند در حوزه کسانی قرار می‌گیرند که دعوت‌کننده اصلی هستند.
وی افزود: اما اگر این هیئت خارج از چارچوب‌های رسمی، اقدامی برای ارتباط‌گیری انجام بدهند، مسئولیت آن به مقامات امنیتی و سیاسی کشور برمی‌گردد البته اگر مقامات سیاسی کشور نیز در جریان این ملاقات بوده باشند.
وی افزود: با توجه به اینکه مجلس با صراحت مسئولیت این دیدارها را برعهده نگرفته و گفته است که ما در جریان این ملاقات نبودیم، طبعا اگر وزارت امور خارجه در جریان بوده باشد این وزارتخانه مقصر و در غیر این صورت وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی مسئول خواهند بود.
سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی نیز طی سخنانی با بیان اینکه میزبان این سفر، مرکز پژوهش‌های مجلس بوده و برنامه‌ها نیز قبل از سفر هیئت پارلمانی تنظیم و بر اساس آن توافق شده است، گفت: برنامه‌ای برای ملاقات با فرد خاصی به هیچ عنوان در برنامه توافقی نبوده و ما هم موافق نبودیم آنها ملاقات کنند.
نقوی حسینی ادامه داد: وقتی هیئت خارجی وارد کشور می‌شود، وزارت خارجه مسئولیت پذیرش و اداره آن هیئت را برعهده می‌گیرد حال میزبان هرکس باشد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: وقتی این هیئت رسما مورد استقبال قرار می‌گیرد و در حال رفتن به محل استقرار هستند در بین راه به سفارت یونان هدایت می‌شوند، نه مجلس دنبال آنها بوده و نه مسئولیت این امر برعهده مجلس است.
وی اضافه کرد: باید پرسید چه کسی آن 2 نفر را به سفارت یونان آورده است آنها که تحت نظر و در اختیار مقامات دیگری قرار داشتند هر کسی که آنها را به سفارت یونان آورده هیئت پارلمانی را نیز به آنجا هدایت کرده است.
اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز با اشاره به مسائل حاشیه‌ای در خصوص سفر هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا به تهران گفت: به طور حتم این مسئله باید در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد که چه کسی مسئول این اتفاقات است.
وی افزود: نمایندگان نیز این مسئله را در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که از روز یکشنبه کار آن آغاز می‌شود مورد بررسی قرار خواهند داد.
نماینده مردم تهران درباره اینکه مسئولیت این اقدامات برعهده کدامیک از ارگان‌ها است، گفت: در این مورد هم مجلس، هم وزارت امور خارجه هم وزارت اطلاعات مقصر هستند اما نتیجه‌گیری دقیق‌تر از آن منوط به بررسی موضوع در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.
گفتنی است مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص این ماجرا به باشگاه خبرنگاران می‌گوید: سفر هیئت‌های پارلمانی خارجی به کشورمان و همچنین کلیه برنامه‌های آنها در چارچوب دیپلماسی پارلمانی فی مابین مجلس شورای اسلامی و پارلمان‌های کشورها و مناطق و با نظر مجلس شورای اسلامی تنظیم می‌شود.
وی می‌افزاید: این وزارتخانه صرفا در حیطه وظایف خود در خصوص برنامه‌های رسمی، هماهنگی و مساعدت به عمل آورده است.
حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت خارجه نیز در مورد نقش این وزارتخانه در دیدار مذکور به فارس گفته بود: بنده هیچ گونه نظری در این مورد ندارم و باید از بخش‌های ذی‌ربط سوال کنم.

 


سفیر ایران در عراق از دستگیری همه عاملان حمله به کارکنان ایرانی در میدان نفت و گاز یکی از استان‌های عراق خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، “حسن دانایی‌فر” سفیر ایران در بغداد از بازداشت عاملان حمله به کارکنان ایرانی در میدان نفت و گاز استان دیاله عراق، خبر داد و گفت: آن‌ها به این اقدام تروریستی اعتراف کرده‌اند.
گفتنی‌است؛ در حادثه تروریستی اخیر در شهر بعقوبه استان دیاله عراق ( واقع در 75 کیلومتری شمال شرق بغداد )، جمعی از مهندسین و کارکنان ایرانی خط انتقال گاز کشته و مجروح شدند..

 


رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اینکه مسکو آماده گسترش روابط با تهران در تمام زمینه‌ها است تاکید کرد: تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران نتیجه معکوس به بار می‌آورد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک کنفرانس خبری تحریم‌ها علیه ایران را اقدامی دانست که نتایج عکس می‌دهند.
پوتین گفت: «تحریم‌ها علیه ایران نتیجه عکس می‌د‌هند». رئیس‌جمهور روسیه همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت مسکو آماده گسترش روابط با تهران در تمامی زمینه‌ها است.
رئیس‌جمهور روسیه گفت که بر عهده ماست که تمامی مسائلی که مانع ایجاد رابطه مثبت بین ایران و اسرائیل می‌شوند را از میان برداریم.
پوتین گفت: «رسیدن به نتیجه در موضوعات مربوط به ایران و روسیه بدون همکاری با آمریکا، اروپا و چین دشوار بود.»
وی درباره برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد که موضع اساسی مسکو این بوده که ایران حق دارد فناوری‌هایش از جمله انرژی هسته‌ای را تا زمانی که صلح‌آمیز باشند، گسترش دهد.
به گزارش فارس، رئیس‌جمهور روسیه درباره توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای 5+1 در ژنو در سوم ‌آذرماه گفت که این پیشرفت تنها نتیجه تلاش‌های روسیه نبوده بلکه حاصل گامهای عملی آمریکا هم بوده است.

 


پیکر مطهر سه شهید حادثه سراوان در آئین باشکوهی در سبزوار تشییع و به خاک سپرده شد.
به گزارش ایرنا در آئین تشییع این شهدا امام جمعه، فرماندار، مسئولان و اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌های شهدای شهرستان سبزوار حضور داشتند.
پیکرهای شهیدان ستوان دوم پاسدار ابوالفضل احمدی و پاسدار علی توحیدی‌تبار پس از تشییع در گلزار شهدای سبزوار آرام گرفت و پیکر شهید سروان پاسدار حسن باعثی برای خاکسپاری به زادگاهش روستای ابراهیم‌آباد از توابع ششتمد سبزوار منتقل شد.
این شهیدان که از نیروهای تیپ 47 مهندسی سلمان سبزوار بودند در حین ماموریت اجرای پروژه‌های عمرانی و انسداد مرزی در حال حرکت بر اثر برخورد با تله انفجاری که در منطقه کشتگان جاده مرزی سراوان در سیستان و بلوچستان کار گذاشته شده بود، به شهادت رسیدند.

 


امیر دریادار دوم جره از پهلوگیری ناو گروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش کشورمان در بندر کلمبو کشور سریلانکا خبر داد.
به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریاداردوم سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه بیست و هشتم این نیرو متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی یونس و یک فروند بالگرد 212 در ادامه اجرای ماموریت خود در خاور دور بعد از بندر بمبئی در بندر کلمبو کشور سریلانکا پهلو گرفت.
وی با بیان اینکه شرق اقیانوس هند برای ما حائز اهمیت است، افزود: بندر کلمبو یکی از بنادر مهم در مسیر ترانزیت دریایی به سمت خاور دور و کشورهای شرق آسیا بوده و کشور سریلانکا یکی از کشورهای عضو حوزه اقیانوس هند محسوب می‌شود.
دریادار دوم جره در ادامه با تأکید بر ارتقاء چشمگیر سطح توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نیروی دریایی با اعزام زیردریایی‌های خود به اقصی نقاط آبهای آزاد و تسلط بر فناوریهای پیچیده این یگان‌های شناور توانسته است صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشد کما اینکه امروز حضور زیردریایی یونس در آبهای شرق اقیانوس هند نماد اقتدار دریایی ارتش ایران است.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ناوگروه بیست و هشتم با پیمودن بیش از 2200 مایل دریایی، تاکنون توانسته است ضمن اسکورت 12 فروند کشتی تجاری، 64 فروند یگان نظامی شناور و پروازی فرامنطقه‌ای را شناسایی و رهگیری کند.
گفتنی است پیش از این، ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش در طول مسیر، ضمن اعلام آمادگی برای پاسخ به درخواست کمک یک فروند کشتی تجاری پاکستانی، یک کشتی لیبریایی را که عازم بندر فوجیره امارات بود را از چنگ دزدان دریایی نجات داده بود.

 


دبیرکل جمعیت ایثارگران ماموریت اصحاب فتنه را تفرقه میان مردم دانست.
حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در برنامه تلویزیونی شناسنامه با اشاره به اینکه من اساساً تقسیم‌بندی چپ و راست را قبول ندارم و این را یک نوع توطئه و وارداتی می‌دانم گفت: متاسفانه هنوز بقایای این تقسیم بندی‌ها وجود دارد. تمام کسانی که کشور و انقلاب را دوست دارند باید دورهم جمع شوند و ریشه این تقسیم‌بندی‌ها را بزنند. البته تفاوت سلیقه وجود دارد و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند.
وی در مورد تعامل گروه‌های مختلف اصولگرا در هشت سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد افزود: یکی از کسانی که احمدی‌نژاد از لیست تحت حمایتشان برای مجلس هشتم درآوردند نام من بود اما ما هیچ وقت این موضوعات را به روی ایشان نیاوردیم و حتی در افکار عمومی اینطور جا افتاده بود که ما هر دو، یکی هستیم. ما برای خدا و مصلحت کشور این کار را انجام می‌دادیم اما ببینید با ما و امثال ما چطور رفتار شد.
فدایی در ادامه گفت: من یکی از عوامل رای نیاوردن اصولگراها را در انتخابات یازدهم، رفتار و کردار آقای احمدی‌نژاد می‌دانم. مواضع مدیریتی ایشان در یکی دو سال آخر فضا را برای رای نیاوردن مهیا کرد. ایشان تصویر خوبی از اصولگرایی ارائه ندادند.
وی در مورد اتفاقات سال 88 هم اظهار داشت: آیا می‌توان بحث از امامت کرد و سقیفه و غدیر و عاشورا را مطرح نکرد؟ یک واقعیتی اتفاق افتاده و طی آن ظلم بزرگی به ملت ما شده و جایگاه و اعتبار نظام و انقلاب آسیب دید. فتنه 88 بین مردم تفرقه ایجاد کرد، برای کشور مشکلات اقتصادی ایجاد کرد و دشمن را علیه ما جری کرد. خب ما بیایم و بگوییم چون به دنبال وحدت هستیم این اتفاقات نیفتاده است؟ اتفاقاً ما می‌گوییم اگر می‌خواهیم وحدت اتفاق بیفتد، نباید کاری کنیم که وحدت بهم بخورد. چه چیزی وحدت را بهم زد؟ تبعیت نکردن از قانون.
دبیرکل جمعیت ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: فتنه مدیریت شده و برنامه‌ریزی شده بود. از داخل یک عده‌ای فکر می‌کردند می‌توانند ظرفیت نظام سلطه را برعهده بگیرند و آن را مدیریت کنند. اما در نهایت این نظام سلطه بود که آنها را مدیریت کرد. حالا کسانی که در این ماجرا نقش داشتند، به جای توبه از مردم طلبکار شده‌اند.

 


نتانیاهو هم به لیست کسانی که آمریکا و انگلیس از آنها جاسوسی کرده‌اند، اضافه شد.
به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین، در تازه‌ترین سندی که ادوارد اسنودان، افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا فاش کرده آمده است: آژانس امنیت ملی آمریکا و دستگاه‌ جاسوسی انگلیس، از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم جاسوسی کرده‌اند.
پیش از این اسنودان، اسنادی درباره جاسوسی آمریکا و انگلیس از صدراعظم آلمان، رئیس جمهور برزیل، پارلمان اتحادیه اروپا و دیگر مقامات و نهادهای اروپایی افشا کرده بود.
افشاگری اسنودان درباره جاسوسی از نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که روابط تنگاتنگی بین دستگاه‌های امنیتی آمریکا و انگلیس با دستگاه‌های جاسوسی رژیم‌صهیونیستی وجود دارد.

 


تحویل فهرست حق بیمه از سوی کارفرمایان به شعب سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور تا 2 ماه آینده الکترونیکی می‌شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس سازمان تامین اجتماعی در جلسه شورای اشتغال و تامین اجتماعی شهرستان قرچک گفت: تحویل این فهرست‌ها به صورت دستی و سنتی باعث ایجاد صف‌های طولانی و اتلاف وقت کارفرمایان شده است.
سید تقی نوربخش افرود: هم اکنون تحویل فهرست حق بیمه در 60 شعبه کشور به صورت الکترونیکی و از طریق اینترنت انجام می‌شود که دیگر در این شعب شاهد صف‌های طولانی نیستیم.
رئیس سازمان تامین اجتماعی با بیان این که در سال 92 وصولی سازمان از دولت یک چهارم بوده است و دولت به سازمان تامین اجتماعی بیش از 54 هزار میلیارد تومان بدهکار است گفت: با وجود این مسئله و بدون کمک دولت توانسته‌ایم تعهدات خود را بپردازیم. به گفته سعید حسینی مدیر پروژه پرونده الکترونیک سازمان تامین اجتماعی هم اکنون بیش از 31 میلیون پرونده فنی بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی در شعب این سازمان موجود است که اگر برای نگهداری هر 100 پرونده یک متر فضا اختصاص داده شود باید بیش از30 هزارمترمربع فضای اداری به بایگانی‌های تامین اجتماعی اختصاص داده شود ضمن این که تعداد بسیاری از کارکنان تامین اجتماعی نیز درگیر نگهداری، جمع‌آوری و ارائه این اسناد می‌شوند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10