(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه‌شنبه 3 دی 1392 - شماره 20672

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس: 90 درصد قاچاق کالا از مبادی رسمی انجام می‌شود
سازمان محیط زیست اعلام کرد
هوای تهران در آستانه اضطرار
وقتی «پیکان» روی «پراید» فرود می‌آید
اعلام رشته‌های جدید برای تکمیل ظرفیت کنکور 92
وزارت بهداشت: اپیدمی آنفلوآنزا همچنان ادامه دارد
حوادث کوتاه از کشور
تجهیز سرکلانتری‌ها و پلیس بزرگراه به امکانات انجام تست اعتیاد
بانوی 117 ساله قائمشهری در سلامت کامل زندگی می‌کند
مصرف شیشه باعث شکنجه و قتل همسر 17 ساله شد
کاهش 20 درصدی ترافیک در مسیرهای بزرگراهی محدوده صدر
جریمه یک میلیارد و 500 میلیون ریالی قاچاقچی دام در ایلام
برف و کولاک در آمریکا
متروی ضد گلوله
برخورد هواپیما با ساختمان اداری
نام دشمنان پیامبر بر خیابان‌های عربستان
   


سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: 90 درصد قاچاق در کشور از مبادی رسمی انجام می‌شود که ما خواستار بررسی و تحلیل این وضعیت در کمیسیون اصل 90 هستیم.
مصطفی افضلی فرد دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: موضوعی که در هفته‌های گذشته در دستور کار کمیسیون اصل 90 قرار گرفته و با حضور مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد رصد و توجه قرار گرفته بحث آسیب‌های قاچاق در مناسبات اقتصادی است که به جد مشکلات و معضلات ما را افزون‌تر کرده است.
وی تصریح کرد: قاچاق کالا در مبادی مختلف به ویژه مرزهای کشورمان گاه به راحتی انجام می‌شود و در این راه خود دشمنان سعی می‌کنند تا به قاچاقچیان کمک کرده و کالای خاصی را وارد کشورمان کنند تا تولید داخلی تضعیف و تعطیل شده و سپس با قطع این کالا به بحران‌آفرینی در داخل کشور کمک کنند.
افضلی فرد در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های استکبار جهانی در توسعه و ترویج قاچاق در داخل کشور بحران‌آفرینی‌های مقطعی با کمبود کالاهای خاص است که خود آنها زمانی این کالاها را به شکل فراوان وارد کشور کرده و به یکباره به محدودیت در این زمینه روی می‌آورند تا بازار داخلی ما را متشنج و بحرانی کرده و مردم را به تنگنا بیندازند.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس یادآور شد: با توجه به اینکه 18 دستگاه در زمینه قاچاق درگیر هستند و 90درصد قاچاق نیز از مبادی اصلی انجام می‌شود، قرار شد با هرگونه تبانی و برخی اقداماتی که بوی سوءاستفاده می‌دهد، برخورد شده و جلوی هرگونه قاچاق کالا از مبادی رسمی گرفته شود.
وی پرونده دیگر این کمیسیون را پرونده‌های متعدد در مورد تصرف غیرمجاز اراضی، زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرهای مختلف کشور به ویژه شمال تهران اعلام کرد و افزود: در این زمینه قرار شده دستگاه‌های ذی‌ربط و در قدم اول دستگاه‌های دولتی جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرند و خود از تصرف غیرقانونی دست بردارند.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد پرونده فساد و تبانی در فوتبال تصریح کرد: همچنان پرونده فساد و تبانی در فوتبال ایران مفتوح است و ما بعد از جمع‌بندی نهایی نتیجه را به مراجع و نهادهای ذی‌ربط ارجاع می‌دهیم تا برخورد با افراد خاطی صورت بگیرد.

 


دیروز هوای تهران در شرایط هشدار قرار گرفت.
بنابر اعلام سازمان محیط زیست شاخص ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون در حال حاضر روی عدد 147 ایستاده است و پیش‌بینی می‌شود هوای پایتخت امروز و فردا به شرایط اضطرار برسد.
محمد هادی حیدرزاده، مدیر کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه شاخص کیفیت هوای تهران طی روزهای آینده در شرایط ناسالم قرار دارد، افزود: بر همین اساس با آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان همکاری‌های لازم صورت گرفت تا زنگ ورزش مدارس تا پایان هفته تعطیل شود و ورزش صبحگاهی نیز تا اطلاع ثانوی به تعویق بیافتد. وی تأکید کرد: چنانچه شاخص کیفیت هوای تهران به عدد 200 برسد، در شرایط هشدار قرار می‌گیریم، لذا به منظور جلوگیری از تشدید آلودگی هوا تا پایان هفته جاری، فعالیت صنایع آلاینده تهران و همچنین کارخانجات شن، ماسه و سیمان تعطیل و محدود می‌شود. وی تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی مدارس و ادارات را منوط به گزارشات سازمان هواشناسی دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه به شرایط هشدار نزدیک شویم، طرح زوج و فرد خودروها از در منازل از سر گرفته می‌شود.

استقرار نیروهای اورژانس در 5 میدان تهران
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی تهران از استقرار نیروهای اورژانس در 5 میدان پر رفت و آمد و آلوده پایتخت و آماده باش 10 واحد سیار خبر داد.رضا دهقانپور در این رابطه اظهار داشت: 5 دستگاه آمبولانس در میادین تجریش، انقلاب، آزادی، راه‌آهن و امام خمینی(ره) مستقر شده‌اند و از ساعت 9 صبح تا 17 بعدازظهر به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند. گفتنی است در صورتی که واحدهای آلاینده نسبت به توقف فعالیت خود اقدام نکنند، سریعاً با اخذ دستور مقام قضایی نسبت به پلمب آنها اقدام خواهد شد.

استقرار هوای سرد تا پایان هفته
سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی روزهای آینده در تراز میانی جو شاهد سکون یا نزول هوا هستیم که این شرایط باعث می‌شود جریانات صعودی در منطقه شکل نگیرد. بنابراین گزارش، در شرایط سکون و پایداری جوی، دود حاصل از خودروها، منازل و... در فاصله 50 تا 100 کیلومتری سطح زمین باقی می‌ماند. در ضمن پیش‌بینی می‌شود طی امروز و فردا آلاینده‌های هوا افزایش یابد. از آنجا که سرعت وزش باد طی روزهای آینده ضعیف خواهد بود لذا در کل کشور و تهران طی روزهای آینده تغییرات دمایی نخواهیم داشت و هوای سرد موجود تا پایان هفته حاکم خواهد شد.

بستری شدن 2500 شهروند در مراکز درمانی
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از بستری شدن 2500 نفر از شهروندان تهرانی در مراکز درمانی و مرگ 227 نفر به دلیل آلودگی هوای تهران خبر داد. رحمت‌الله حافظی با اعلام این خبر افزود: برای رفع آلودگی‌های زیست محیطی و حفاظت از آن،‌تنها یک سازمان نمی‌تواند تمام بار مسئولیت‌ها را به دوش کشیده و بخش حاکمیتی کشور یعنی قوای سه‌گانه (مجریه، مقننه و قضائیه) باید عمل شده تا برای رفع این دغدغه، تدبیری اساسی اندیشیده شود.

 


فرمانده اعزامی آتش‌نشانی تهران از تصادف شدید دو خودروی پیکان و پراید در روبه‌روی قبرستان ابن‌بابویه خبرداد.
مرتضی گلپایگانی در شرح این حادثه گفت: خبر تصادف توسط رانندگان خودروهای عبوری با سامانه 125 دریافت شد و وقتی به محل حادثه رسیدیم شاهد فرود عجیب پیکان روی سقف پراید شدیم.
وی افزود: هر دو خودرو پس از برخورد با یکدیگر به حاشیه خیابان منحرف شده و پس از برخورد با درختان و دیوار، قبرستان مجاور بزرگراه کریمی در مسیر غرب به شرق، خودروی پیکان به طرز عجیبی بر روی سقف خودروی پراید متوقف شده بود.گلپایگانی افزود: بر اثر این حادثه دو نفر از سرنشینان خودروی پیکان به نام‌های خانم بلور-ت 65 ساله و داود- ن 45 ساله از ناحیه سر و صورت، گردن و کمر به شدت مصدوم شده و در خودرو محبوس شده بودند.فرمانده آتش‌نشانان خاطرنشان کرد: ماموران ما پس از ایمن‌سازی محل حادثه و قطع جریان برق خودروها و رفع نشتی بنزین با استفاده از ابزار مخصوص اقدام به رهاسازی و خارج کردن مصدومین کرده و آنان را برای انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس دادند.
گفتنی است، وی اشاره‌ای به وضعیت جسمی راننده و مسافرین احتمالی خودرو پراید نکرده است.

 


با اضافه شدن برخی رشته‌های جدید و حذف چند رشته، اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب برای پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 92 اعلام شد.
به گزارش مهر، بر اساس این اصلاحات حدود 30 رشته جدید به مجموعه رشته - محل‌هایی که پیش از این اعلام شده است، اضافه شده و تعدادی از رشته‌ها نیز حذف و برخی رشته- محل‌ها اصلاح شده است. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته و همچنین اصلاحات اعمال شده نسبت به ثبت کد محل‌های مورد نظر در برگه انتخاب رشته اقدام کنند.
داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 92 ثبت‌نام کرده‌اند اعم از اینکه در جلسه آزمون حاضر بوده یا نبوده‌اند همچنین متقاضیانی که در آزمون فوق ثبت‌نام نکرده‌اند می‌توانند در این مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.داوطلبان تا پنجشنبه پنجم دی ماه 92 فرصت دارند با مراجعه به سایت اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org و پرداخت مبلغ 35.000 ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی، نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر 50 کد رشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.
در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی داوطلبان متقاضی رشته علوم و مهندسی آب در کلیه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور توجه داشته باشند که این رشته دارای 13 خوشه مختلف است و به دلیل عدم امکان ارائه همه خوشه‌های مذکور در یک مرکز یا واحد، تعیین خوشه‌های آموزشی فعال در مراکز و واحدها، منحصرا توسط دانشگاه پیام نور صورت می‌پذیرد.
21 رشته محل در رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی اصلاح شده است، 19 رشته از دفترچه گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی حذف شده و 19 رشته دیگر به عنوان رشته‌های جدید گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی،‌ علاوه بر رشته‌های مندرج در دفترچه اضافه شده است. در گروه آزمایشی علوم تجربی 15 رشته اصلاح شده، 10 رشته حذف شده و 17 رشته جدید علاوه بر رشته‌های مندرج در دفترچه اضافه شده است.
در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز 10 رشته اصلاح شده، 5 رشته از دفترچه گروه آزمایشی علوم انسانی حذف شده و 21 رشته نیز به مجموع رشته‌های جدید گروه آزمایشی علوم انسانی، علاوه بر رشته‌های مندرج در دفترچه اضافه شده است.در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز 8 رشته جدید علاوه بر رشته‌های مندرج در دفترچه اضافه شده است.

 


معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت آموزش و پرورش گفت: اپیدمی آنفلوآنزا همچنان وجود دارد و مبتلایان به بیماری‌های مزمن ریوی و قلبی- عروقی باید نسبت به واکسیناسیون علیه این بیماری اقدام کنند.
دکتر محمود نبوی در این رابطه با اشاره به اینکه به دلیل سردی هوا اپیدمی و موج آنفلوآنزا همچنان ادامه دارد، افزود: در حال حاضر تیپ H3N2 آنفلوآنزای فصلی را شاهد هستیم و ممکن است تیپ‌های B و HN1 را نیز در موج‌های بعدی آنفلوآنزا شاهد باشیم. وی تأکید کرد: هر چند ممکن است تب ناشی از یک آنفلوآنزای ساده نیز تا 8 روز ادامه داشته باشد اما در صورتی که تب، علایم سرفه و تنگی نفس ناشی از آنفلوآنزا تا 3 روز بهتر نشده افراد باید حتماً به پزشک مراجعه کنند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد و اطمینان حاصل شود که عارضه‌ای بیمار را تهدید نمی‌کند.

 


تصادف خونین در محور سبزوار- بردسکن
سبزوار- فارس: مسئول فنی و عملیات اداره آتش‌نشانی سبزوار گفت: تصادف خونین یک دستگاه سمند با پراید در محور سبزوار- بردسکن 5 کشته و یک زخمی بر جای گذاشت. آتش‌یار دوم عباس معصومی‌صدر افزود: این تصادف دیروز ظهر در کیلومتر 10 جاده سبزوار- بردسکن رخ داد و طی آن یک دستگاه سمند و یک دستگاه پراید هر کدام با 3 سرنشین با یکدیگر برخورد کردند.وی ادامه داد: در این حادثه 3 سرنشین پراید و 2 سرنشین سمند جان باختند و یک سرنشین دیگر سمند به بیمارستان امداد سبزوار منتقل شد.

برخورد اتوبوس و کامیون
شیراز- ایرنا: مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اعلام کرد: تصادف اتوبوس و کامیون کمپرسی در محور شیراز- اصفهان در روز دوشنبه، 17 مصدوم و 2 کشته بر جای گذاشت. مهناز ده‌بزرگی افزود: 17 مصدوم این حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند اما این حادثه 2 فوتی نیز بر جای گذاشت.

کشف 340 کیلوگرم مواد مخدر در نایین
نایین- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی نایین گفت: در بازرسی از خودروی پژو حدود 3000 کیلوگرم تریاک و 40 کیلوگرم هروئین در این شهرستان کشف و ضبط شد. سرهنگ رجبعلی مختاری، روز یکشنبه افزود: این مقدار مواد مخدر از یک دستگاه خودرو سواری پژو در ایستگاه شهید شرافت نایین کشف شد. وی افزود: در این ارتباط یک قاچاقچی نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد.

توقیف خودرو حامل هرویین
ایرنا- اندیمشک، دزفول: فرمانده انتظامی اندیمشک دیروز از کشف و ضبط پانزده و نیم کیلوگرم ماده مخدر هروئین در محور پل زال خبر داد. سرهنگ اکبر کروندی گفت: این مقدار ماده مخدر در 24 ساعت گذشته از یک دستگاه خودرو پراید که از کوهدشت عازم اندیمشک بود، کشف شد. وی افزود: در این راستا 2 نفر نیز دستگیر و برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی
ارومیه- فارس: فرمانده انتظامی آ‌ذربایجان غربی گفت: بزرگترین باند تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی در سردشت متلاشی شد. سرتیپ یحیی شرفی دیروز اعلام کرد: در جریان تحقیقات و اطمینان از فعالیت چند نفر در امر تهیه و قاچاق مواد مخدر محل فعالیت‌ آنان با هماهنگی‌های قضایی بازرسی و مقدار 183 کیلوگرم شیشه به همراه 283 کیلو و 100 گرم انواع پیش‌سازهای مواد مخدر و آلات تهیه کشف و ضبط شد. وی با اشاره به دستگیری سرکرده باند به همراه 4 نفر از اعضای شبکه، عنوان کرد: کشف 4 قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی و توقیف 2 دستگاه خودرو از دیگر اقدامات ماموران پلیس سردشت در این راستا بوده است.

ضبط 3 میلیارد ریال محموله قاچاق
اراک- فارس: فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف 3 میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان خبر داد. عزیز‌الله ملکی افزود: این میزان کالای قاچاق روز یکشنبه در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه کامیون در ورودی شهر دلیجان به دست آمد. وی تصریح کرد: کالاهای قاچاق شامل لبنیات خارجی و ابزارآلات بوده و در این ارتباط یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

 


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از مثبت بودن نتیجه تست 60 درصد از 300 راننده مشکوک به استفاده از الکل، مواد مخدر و روان‌گردان در 8 ماهه اخیر خبر داد.
سردار حسین رحیمی به تسنیم گفت: پلیس با رانندگانی که اقدام به استفاده از الکل، مواد مخدر و روان‌گردان کرده باشند شدیدترین برخوردها را می‌کند و توقیف 6 ماهه گواهینامه رانندگی، جریمه 200 هزار تومانی، توقیف وسیله نقلیه و تحویل این رانندگان متخلف به مراجع قضایی از جمله اقدامات تنبیهی پلیس راهور در برخورد با این رانندگان است.
وی همچنین اظهار داشت: ما برای برخورد با این تخلفات تمام 6 سرکلانتری موجود در شهر تهران و 2 اکیپ پلیس بزرگراه خود را به دستگاه‌ها و ابزار سنجش الکل، مواد مخدر و روان‌گردان‌ها تجهیز کرده‌ایم.
سردار رحیمی با تأکید بر اینکه پلیس برای رانندگانی که مشکوک به استفاده از الکل،‌ مواد مخدر و روان‌گردان هستند از این دستگاه‌ها استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: در 8 ماهه اخیر بیش از 300 مورد تست الکل، مواد مخدر و انواع روان‌گردان‌ها از رانندگان تهرانی که مشکوک به استفاده از این مواد بودند،‌ انجام شد که متأسفانه نتیجه تست بیش از 60 درصد این رانندگان مثبت بود.

 


قائمشهر- خبرنگار کیهان:
زن 117 ساله قائمشهری در سلامت کامل زندگی می‌کند.
«دده خانم قربانی» از همسر مرحومش تیمور رضایی صاحب 10 فرزند شد که یک فرزند پسر و دو دختر در کودکی و نوجوانی فوت شدند.
شهید محمدصادق رضایی نوه پسری دده خانم است که در راه دفاع از دین و انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
دده خانم قربانی اگرچه از لحاظ بینایی محروم است اما در حد معمول می‌شنود و به راحتی صحبت می‌کند.
وی، تغذیه مناسب و غذاهای طبیعی و کار و تلاش را رمز سلامتی و بقای عمر خود می‌داند.
دده‌ خانم بیش از 60 فرزند، نوه و نتیجه و نبیره و ندیده دارد.

 


مردی که پس از مصرف شیشه عادت به ضرب و شتم همسر جوانش داشت آخرین بار باعث مرگ وی شد.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فرد معتاد به شیشه 33 ساله‌ای به نام «غفار-س» خبر داد که پس از مصرف شیشه به جان همسر 17 ساله‌اش افتاد و پس از شکنجه و ضرب و شتم فراوان وی را به قتل رساند.
بنابراین گزارش با حضور ماموران کلانتری و بررسی های اولیه مشخص شد که مقتوله روز هفدهم آذر ماه به علت شدت جراحات وارده به ناحیه سر دچار مرگ مغزی شده است.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی و با اعلام رضایت پدر و مادر متوفیه که با اطلاع از موضوع به تهران آمده بودند، بلافاصله در همان تاریخ اعلام مرگ مغزی عمل اهدای اعضای بدن به افراد نیازمند نیز انجام شد.
با آغاز تحقیقات در اداره دهم، والدین مقتوله پس از حضور در اداره دهم و طرح شکایت از دامادشان به کارآگاهان عنوان کردند: همسر دخترمان اعتیاد به مصرف مواد مخدر دارد و بارها اقدام به آزار و اذیت دخترمان کرده و حتی چندین بار نیز بدنش را داغ زده است؛ زمانیکه ما از شهرستان با زهرا تماس می‌گرفتیم، اجازه صحبت به او نمی‌داد؛ حتی در مراجعت به تهران نیز نمی‌گذاشت تا دخترمان را ببینیم تا اینکه از طریق بستگان اطلاع پیدا کردیم که وی در روز نهم آذرماه و پس از مصرف مواد، مجددا با زهرا مشاجره کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده که اینبار باعث شده وی بیهوش و به کما برود و نهایتا در بیمارستان فوت کند.
غفار نیز در خصوص روز حادثه به کارآگاهان گفت: در ساعت 11 روز نهم آذر در حال استراحت بودم؛ همسرم نیز در حال درست کردن غذا بود که با شنیدن بوی سوختن غذا از خواب بیدار شدم و همین موضوع بهانه درگیری من با زهرا شد و چند ضربه با سیلی و کمربند به او زدم؛ پس از پایان درگیری و مصرف مقداری مواد مخدر به آشپزخانه رفتم تا برای خود غذا درست کنم؛ در همین زمان، زهرا به آشپزخانه آمد و گفت «غذا درست نکن؛ خودم غذا درست کردم» اما چون هنوز عصبانی بودم قاشق داغی را که با آن غذا درست می‌کردم، روی دستش گذاشتم.وی افزود: زمانی که خواستم از آشپزخانه خارج شوم، زهرا جلوی در آشپزخانه ایستاده بود؛ او را هل دادم که بر روی زمین افتاد؛ حدودا 5 دقیقه بعد حالش بد شد که بلافاصله با یکی از بستگان خود تماس گرفته و با کمک او، همسرم را به بیمارستان منتقل کردیم.سرهنگ آریا حاجی‌زاده در پایان با اشاره به گزارش پزشکی قانونی در خصوص وجود آثار متعدد کبودی بر روی قسمت‌های مختلف بدن مقتوله گفت: با توجه به اعلام نظریه پزشکی قانونی در خصوص علت مرگ مقتوله، تحقیقات به عمل آمده توسط کارآگاهان اداره دهم و اعترافات متهم در خصوص ضرب و شتم منجر به مرگ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش 20 درصدی ترافیک بزرگراهی محدوده شمال، شرق و شمال شرقی پایتخت طی مدت زمان سپری شده از افتتاح بزرگراه طبقاتی صدر خبر داد.
سردار حسین رحیمی با بیان اینکه با گذشت 3 هفته از گشایش بزرگراه طبقاتی صدر، هنوز زمان مناسب برای ارزیابی کاملی از آثار ترافیکی این پروژه فرا نرسیده است، در عین حال گفت: براساس ارزیابی‌های اولیه پلیس، حتی طی این مدت زمان کوتاه سپری شده از افتتاح پل طبقاتی، حدود 20 درصد از ترافیک معابر بزرگراهی این محدوده کاسته شده و آثار بهره‌برداری از پروژه علاوه بر بزرگراه صدر، در بزرگراه‌های شهید چمران، شهید همت و شهید مدرس نیز مشهود است.

 


مدیر کل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: فردی که اقدام به قاچاق احشام به کشور عراق می‌کرد به یک میلیارد و 525 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
به گزارش ایرنا از ایلام، فرشید زرگوش افزود: این قاچاقچی 28 مهر سال جاری با 128 راس دام از سوی هنگ مرزی نیروی انتظامی در بخش صالح‌آباد شهرستان مهران شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: پس از اعلام موضوع به اداره کل گمرک استان و تنظیم شکایت مبنی بر تخلف قاچاق، پرونده وی در دادسرای انقلاب شهرستان مهران مطرح و بررسی شد. مدیر کل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: با صدور قرار مجرمیت برای فرد قاچاقچی به سبب اتمام و انقضای مهلت صلاحیت رسیدگی محاکم عمومی در موضوع قاچاق، پرونده اتهامی وی با درخواست اداره کل گمرک استان برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
زرگوش بیان کرد: پس از بررسی‌های لازم و کارشناسی در شعبه ویژه قاچاق اداره کل تعزیرات ایلام و انجام تشریفات قانونی متهم به جزای نقدی یک و نیم میلیارد ریال و ضبط 128 راس دام قاچاق به نفع دولت محکوم شد.
گفتنی است قاچاق دام به عراق و کشورهای عربی منطقه چند مدتی است که جسته و گریخته از راه مرزهای استان ایلام انجام می‌شود.

 


وقوع کولاک مهیب که به بارش باران و برف شدید در پنج ایالت آمریکا در جنوب غربی این کشور منجر شد، دستکم 13 کشته برجای گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، یخبندان جاده‌ها و آب‌گرفتگی باعث ایجاد شرایط خطرناک در ایالت‌های اوکلاهما، تگزاس، کالیفرنیا، نیومکزیکو و آریزونا شده است. نیروهای پلیس ایالتی و نیروهای اورژانس اعلام کردند چهار نفر در حوادث جداگانه در اوکلاهما، چهار تن دیگر در دو سانحه در تگزاس و یک کودک چهار ساله در حادثه‌ای در نیومکزیکو کشته شدند.
بر اساس این گزارش، سه نفر نیز در حوادث جداگانه در کالیفرنیا کشته شدند و یک نفر نیز در آریزونا جان باخته است.
تصاویر ارسالی از منطقه کولاک‌زده نشان می‌دهد لایه‌های ضخیم یخ بر روی پیاده‌روها شکل گرفته و برگ درختان قندیل بسته است.
طوفان و سرمای زمستانی در اوکلاهمای آمریکا، گردشگران را در مدت تعطیلات تهدید می‌کند.
کارشناسان هواشناسی نیز درباره احتمال وزش طوفان در این ایالت هشدار دادند و برای روزهای آینده، بارش برف و باران پیش‌بینی کردند. کاهش دما به زیر صفر منجر به یخ‌زدگی جاده‌ها و خیابان‌ها در اوکلاهما شده است و اوضاع در طول شب نیز بدتر است. سرمای شدید همچنین باعث لغو صدها پرواز در فرودگاه بین‌المللی «فورت ورث» در دالاس شد.

 


روزنامه معاریو از افتتاح نخستین خط مترو با قطارهای ضد گلوله جهان در جنوب اراضی اشغالی خبر داد.
بنا به این گزارش، وزارت راه و ترابری رژیم صهیونیستی امروز نخستین مترو ضد گلوله را در جنوب اراضی اشغالی به بهره‌برداری خواهد رساند.
این روزنامه در ادامه نوشت که این خط مترو میان شهرک سدیروت در نزدیکی نوار غزه و مرکز اراضی اشغالی کشیده شده است.
روزنامه معاریو همچنین گزارش داد که ضد گلوله کردن قطارهای مترو در این منطقه به دلیل شرایط نامساعد امنیتی در شهرک سدیروت و پرتاب موشک‌ از سوی نوار غزه به این منطقه صورت می‌گیرد.
این روزنامه همچنین نوشت که رئیس شورای منطقه‌ای شهرک شاعر هنیگف در جنوب اراضی اشغالی معتقد است که احداث این خط مترو برای ایجاد ارتباط میان شهرک‌ها در مرکز اراضی اشغالی گامی در جهت تحقق رویای صهیونیست‌ها در این سرزمین به شمار می‌آید.
وی همچنین اعلام کرد که ایجاد این خط مترو در 700 متری مرزهای نوار غزه پیام محکمی به جهانیان است که نشان می‌دهد ما در این سرزمین ماندگار خواهیم بود!

 


یک فروند هواپیمای مسافربری حین بلند شدن از باند فرودگاه شهر «ژوهانسبورگ» در آفریقای جنوبی با یک ساختمان اداری برخورد کرد.
به گزارش ایسنا، بال راست این هواپیما که متعلق به یک شرکت هواپیمایی انگلیسی است، هنگام بلند شدن از باند فرودگاه با یک ساختمان برخورد کرد و در این حادثه چهار نفر مجروح شدند.
مقامات هواپیمایی آفریقای جنوبی اظهار داشتند: هواپیمای بوئینگ 747 با بیش از 200 سرنشین یکشنبه دچار این حادثه شد.
سخنگوی فرودگاه ژوهانسبورگ نیز گفت: چهار مجروح این حادثه از میان کارکنان حاضر در ساختمان بودند و هیچ یک از سرنشینان هواپیما آسیبی ندیده‌اند. جزئیات بیشتر این حادثه در دست بررسی است.

 


وهابیون حاکم بر عربستان در ادامه خصومت‌ورزی و کینه‌توزی خود نسبت به پیامبر(ص) و اهل بیت علیهم‌السلام، اسامی دشمنان رسول گرامی اسلام و فرزندانش را بر خیابان‌ها گذاشته‌اند.
به گزارش مهر، یک رسانه عراقی تصویری را پخش کرده است که نشان می‌دهد وهابیون حاکم بر عربستان برای نشان دادن عمق کینه خود از پیامبر (ص) و اهل بیت(ع)، اسامی دشمنان آخرین فرستاده خداوند و اهل بیت پاک و مطهرش را بر مدارس، خیابان‌ها و معابر گذاشته‌اند. مانند مدرسه «یزیدبن معاویه» قاتل امام حسین(ع) سلاله پاک رسول‌الله و فرزندان و یاران باوفایش، مدرسه «ابولهب» که دشمنی‌اش با پیامبر (ص) و اسلام به حدی بود که خداوند سوره‌ای در قرآن کریم در لعن و نفرین بر وی نازل کرده است. همچنین خیابان ابرهه حبشی همان کسی که می‌خواست کعبه مشرفه را در سالی که به عام‌الفیل معروف شد، ویران کند که خداوند، او و لشکرش را به عذاب دردناک گرفتار کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10