(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 4 دی 1392 - شماره 20673

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
حسین شریعتمداری در همایش پرشور «سدی در برابر فتنه» در دانشگاه تهران: تحریم‌ها انتقام‌آمریکا ازحماسه9 دی بود
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
تعطیلی جشن‌های کریسمس به مناسبت ایام اربعین حسینی
حضور 40 شخصیت مسیحی در مراسم اربعین حسینی کربلای معلی
با فرود در ميان زائران كربلاي معلي؛
چترباز بين‌المللي به آرزوي خود در بين‌الحرمين رسيد
اطلاعیه دفتر رئیس‌جمهور درباره اخبار نادرست منتسب به روحانی
واکنش معاون وزارت خارجه به ماجرای فساد اقتصادی ترکیه
وکیل جاسوس آمریکایی: سیا مسئول مفقود شدن لوینسون است
تکذیب درج مقاله‌ای از رئیس جمهور در نشریه کویتی الجریده


مرحوم آیت‌الله حق‌شناس(ره): تا زمانی که توجه به حضرت حق دارید، در رحمت خداوند متعال هستید.

 


سرویس سیاسی-
فتنه 88 پس از آن شکل گرفت که همه ترفندهای آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران بی‌نتیجه ماند. تحریم‌ها، انتقام آمریکا از مردم ایران به خاطر حضورشان در حماسه 9 دی بود. توصیه اصحاب فتنه به آمریکایی‌ها این بود که تحریم‌ها باید یکباره و سخت و فلج‌کننده باشد، چون تحریم تدریجی نقش واکسن را خواهد داشت. همایش بزرگ «سدی در برابر فتنه» عصر سه‌شنبه با حضور حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، علیرضا قزوه شاعر متعهد انقلاب اسلامی، سیدمحمود نبویان و مهدی کوچک‌زاده نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دکتر موسوی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، دکتر اصلانی مدیر گروه حقوق عمومی دانشگاه تهران و با حضور برخی دیگر از اساتید و حضور پرشور جمع کثیری از دانشجویان در تالار خواجه عبدالله انصاری دانشگاه تهران برگزار شد. مدیرمسئول روزنامه کیهان در این همایش پیرامون ابعاد «حماسه 9 دی» سخنرانی کرد و به بازخوانی مستند عقبه سیاسی و فکری فتنه آمریکایی- اسرائیلی پس از انتخابات 88 پرداخت.
در ابتدای مراسم «علیرضا قزوه» اشعار زیبایی را درباره فتنه 88 قرائت کرد. سپس شریعتمداری سخنرانی خود را آغاز کرد و ابتدا با تشکر از شعارها و ابراز عواطف دانشجویان نسبت به ایشان، اظهار داشت: شایسته این همه لطف شما نیستم. مدیرمسئول کیهان گفت: فتنه 88 جنگ احزاب بود، اما بسیار گسترده‌تر و پیچیده‌تر از جنگ احزاب در صدر اسلام. در جنگ احزاب وقتی همه احزاب و گروه‌ها دیدند از هر اقدامی که علیه اسلام انجام می‌دهند نتیجه‌ای نمی‌گیرند، تصمیم گرفتند اختلافات را کنار بگذارند و همه با هم ائتلاف کنند و اسلام نوپای آن روز را از میان بردارند. در میان آنها افرادی می‌پرسیدند بعداً در آینده چه اتفاقی می‌افتد؟ و پاسخ می‌شنیدند که فعلا درباره بعد سخن نگویید! شریعتمداری پس از شرح ماهیت فتنه به ارائه اسناد ارتباط و جلسات مشترک فتنه‌گران با سرویس‌های جاسوسی غرب پرداخت و گفت: ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا می‌گوید ائتلاف سفید ما در آن دوران نتیجه نداد. یک سال قبل از هاس، جان کین از اعضای MI6 (سرویس جاسوسی انگلیس) وارد ایران می‌شود و برای بازیگران فتنه کارگاه آموزشی برگزار می‌کند. او نیز از ائتلاف سفید سخن می‌گوید و برای اصلاح‌طلبان و عوامل فتنه توضیح می‌دهد که اگر قرار باشد هر کدام از شما با حفظ مواضع خود وارد میدان شوید، حتما شکست خواهید خورد. چاره کار این است که اختلافات را کنار بگذارید و روی یک نقطه متمرکز شوید.
وی اظهار داشت: جان کین به دوستان ایرانی خود - مدعیان اصلاحات- تاکید می‌کند که نقطه ائتلاف باید مقابله با جمهوری اسلامی ایران باشد. برای همین در ایام فتنه می‌بینید برخی از گروه‌هایی که تا قبل از فتنه با یکدیگر اختلافات زیادی داشتند مانند منافقین، بهایی‌ها، مارکسیست‌ها، کوموله‌ها، توده‌ای‌ها، نهضت آزادی‌ها، جبهه ملی‌ها، حزب دموکرات‌ها و حتی عبدالمالک ریگی با یکدیگر ائتلاف می‌کنند و در کنار هم علیه جمهوری اسلامی ایران متحد می‌شوند. جان کین در این سفر تعدادی از فتنه‌گران را شناسایی و برای آموزش به دفتر الیزابت چنی در دوبی و بنیاد هیفوس در هلند اعزام می‌کند. مدیرمسئول کیهان با شرح اسناد متعدد ارتباط فتنه‌گران داخلی با تروریست‌ها ادامه داد: مثلاً عبدالمالک ریگی بعد از فتنه در مصاحبه‌ای با شبکه VOA می‌گوید ما در برابر آزادشدن دستگیرشدگان فتنه حاضریم افرادی از پرسنل نیروی انتظامی را که به اسارت گرفته‌ایم، آزاد کنیم.
شریعتمداری افزود: هرگاه دیدید جریاناتی با یکدیگر اختلاف‌نظرهای جدی دارند، اما به ناگاه در یک نقطه ائتلاف می‌کنند، به تابلوی ائتلاف آنها نگاه نکنید که مثلا چه نامی بر آن زده شده است، بلکه برای شناخت ماهیت ائتلاف، باید از مواضع آنها مخرج مشترک بگیرید. اگر درباره گروه‌های فتنه‌گر که قبل از انتخابات با یکدیگر ائتلاف کردند، مخرج مشترک بگیرید، می‌بینید در یک نقطه مشترک با هم ائتلاف کرده‌اند و آن، براندازی جمهوری اسلامی ایران است. هنگامی که حسین شریعتمداری شروع به ارائه اسناد خود درباره بازیگران و سران فتنه 88 کرد، گروه اندکی از دانشجویان شروع به اعتراض کردند و مدیرمسئول کیهان در پاسخ به آن‌ها گفت: شما تقصیر ندارید؛ شما فرزندان این مملکت هستید؛ آنان که شما را فریب داده‌اند اکنون به کنج عافیت خزیده‌اند و مانند همیشه، شما فرزندان این مرز و بوم را سپر خویش کرده‌اند. آنها می‌دانند در مقابل وطن‌فروشی و جنایاتی که مرتکب شده‌اند توان پاسخگویی ندارند و می‌خواهند شما نیز توان شنیدن نداشته باشید. شریعتمداری در پاسخ به شعار «کیهان، اسرائیل: پیوندتان مبارک» گفت: دیروز خانم هیلاری کلینتون، یکی از دوستان نزدیک سران فتنه و وزیر سابق امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که مخالفت اسرائیل با توافقنامه ژنو با هماهنگی آمریکا بوده است. این توضیح با شعارهای پیاپی «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر فتنه اسرائیلی» از سوی انبوه دانشجویان روبرو شد. شریعتمداری با ارائه سندی گفت؛ شعار «پیوند کیهان و اسرائیل» نیز اولین بار توسط روزنامه انگلیسی گاردین منتشر شد و بعد با سفارش مدعیان اصلاحات روی زبان داخلی‌ها قرار گرفت.
در حالی که سخنان مدیرمسئول کیهان با تشویق‌های پیاپی دانشجویان و شعارهای «مرگ بر سازشکار، مرگ بر منافق» مواجه می‌شد، وی ادامه داد: همان روز که یادداشت «نه کلاهک، نه کلاه» که تحلیل حقوقی و مستند توافقنامه ژنو بود در روزنامه کیهان منتشر شد و نشان دادیم«امتیاز نقد» دادیم و امتیاز نسیه هم نگرفتیم، روزنامه گاردین تیتر زد در دنیا دو نفرند که با توافقنامه ژنو مخالفند، یکی نتانیاهو در تل‌آویو و دیگری شریعتمداری در تهران. البته تصور من آن است که شما نمی‌دانید این شعار از کجا آمده است. دانشجویان در این لحظه با شعارهای «مرگ بر مزدور اسرائیلی» و «مرگ بر عامل آمریکایی» به حمایت از سخنان شریعتمداری پرداختند و برخی نیز از انتهای سالن شعار «مرگ بر ارتجاع» سر دادند که شریعتمداری در پاسخ به آن‌ها گفت: خدا بر درجات امام راحل بیفزاید که در پاسخ به شعار «مرگ بر ارتجاع» منافقین، فرمودند اگر ارتجاع این است یعنی دشمنی با آمریکا ارتجاع است، پس خدا هم مرتجع است! این سخنان شریعتمداری با شعار «خمینی، خمینی، راهت ادامه دارد» از سوی دانشجویان همراه شد. مدیرمسئول کیهان ادامه داد: منظور من یک عده قلیل مخالف این جلسه نیست، زیرا همه شما هم سن و سال فرزندان من هستید. من از شما می‌خواهم فکر کنید، از جوان و از دانشجو انتظار شجاعت می‌رود، نه ترس. آن هم نه ترس از میدان جنگ، بلکه ترس از شنیدن نظرات مستدل و مستند دیگران!
وی با اشاره به ادعای اجباری بودن اعترافات فتنه‌گران گفت: من یک سوال اساسی دارم. شهید شهسواری وقتی در بند صدام بود و دستانش را بسته بودند، فریاد زد مرگ بر صدام ضداسلام؛ در حالی که آن شهید بزرگوار در بدترین شرایط قرار داشت. حالا باید پرسید فتنه‌گرانی که مدعیان اصلاحات آن‌ها را مبارز می‌دانند چه قهرمانانی هستند که تاب تحمل چند روز زندان را ندارند و اگر شیرکاکائوی آنها قطع شود، زبان به اعتراف می‌گشایند؟! آن‌ها را با اسرای جنگ تحمیلی مقایسه کنید، و افزود: اصحاب فتنه با این قهرمان‌ها می‌خواهند به جنگ نظام اسلامی بیایند؟! شما بالاخره یک روز مجبور می‌شوید فکر کنید. تا کی می‌خواهید در برابر اسناد و حرف‌های دیگران داد بزنید؟! سران فتنه نیز فقط داد می‌زنند و از پاسخ طفره می‌روند، چون پاسخی ندارند. مدیرمسئول کیهان اظهار داشت: ما اعلام کردیم خاتمی 2 بار با جورج سوروس ملاقات کرده است و اسناد آن را هم در اختیار داریم، چرا جواب نمی‌دهند؟ در همین حال دانشجویان با سردادن شعار «خاتمی، اسرائیل؛ پیوندتان مبارک» از سخنان شریعتمداری حمایت کردند که مدیر مسئول کیهان گفت، این شعار شما کمی دیرهنگام است، زیرا پیوند سران فتنه با دشمنان مردم خیلی قبل‌تر برقرار شده است.
شریعتمداری در ادامه سخنان خود به سفرهای پی‌درپی کارشناسان برجسته سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان غربی و صهیونیستی به ایران و جلسات طولانی آنها با مدعیان اصلاحات و آماده‌سازی آنان برای فتنه پرداخت و از جمله به سفر «یورگن هابرماس برای ارزیابی پروژه آمریکایی گذار به دموکراسی، ریچارد رورتی برجسته‌ترین نظریه‌پرداز جنگ‌های عقیدتی از CIA، مانوئل کاستلز عضو کمیته خطر آمریکا D.C، جان هیک معروف به احیاگر پلورالیزم دینی، آلن تورن از سرویس اطلاعاتی فرانسه، تیموتی گارتن ‌اش دستیار آیزا برلین و صاحب تئوری فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا، آگنش هِلِر رهبر انقلاب مخملی مجارستان، الکساندر اسمولار از جنبش همبستگی لهستان، آدام میچنیک از رهبران جنبش همبستگی لهستان، مایکل ایگناتیف رهبر لیبرال‌های پارلمان کانادا و...» اشاره کرد و گفت تمامی این افراد که فهرست آنها هم به درازا می‌کشد قبل از فتنه 88 با مأموریت آموزش به فتنه‌گران وارد ایران شده و با آنان کارگاه آموزشی برگزار کرده‌اند. ارائه این اسناد با شعارهای پی‌درپی مرگ بر مزدور آمریکایی، مرگ بر فتنه‌گران و... روبرو شد. شریعتمداری در پاسخ به شعاری که وی را یار امام حسین(ع) معرفی می‌کرد گفت؛ خواهش می‌کنم این شعار را ندهید، ما اگر خاک پای این بچه‌هایی که برای اربعین پیاده به کربلا رفتند باشیم، خیلی خدا به ما لطف کرده است. پاسخ شریعتمداری با شعار «حزب‌الله ماشاءالله» مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت. وی در میان شعار «مرگ بر اسلام‌آمریکایی» دانشجویان ادامه داد: حامیان کنونی فتنه که اندک و کم‌شمارند اگر مامور یا مرفه بی‌درد نباشند، حتما از نظر فکری عقب‌افتاده‌اند. بنابراین وقتی فتنه‌گران شعار «مرگ بر مرتجع» سر می‌دهند، در حقیقت سران فتنه را نفرین می‌کنند که ممکن است دامن آن‌ها را بگیرد. وی ادامه داد: ما براساس شناخت از فرمول فتنه، مسائل فتنه را پیش‌بینی می‌کردیم و چندین هفته قبل از انتخابات 88 آخرین پرده سناریوی فتنه‌گران را فاش کردیم. روز 20 خرداد 1388 یعنی قبل از انتخابات در صفحه اول کیهان اعلام کردیم «آخرین پرده سناریوی آشوبگران پس از شکست، آشوب‌های خیابانی است» و این به آن دلیل بود که با فرمول و اطلاعاتی که از کودتاهای مخملی در دست داشتیم می‌دانستیم آنها برای آشوب‌های خیابانی مأموریت دارند.
مدیرمسئول کیهان با بیان اینکه فتنه 88 پس از آن شکل گرفت که همه ترفندهای آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران بی‌نتیجه ماند، یادآور شد: تحریم‌ها، انتقام آمریکا از مردم ایران به خاطر حضورشان در حماسه 9 دی بود و در این باره به چند سند اشاره کرده و گفت؛ توصیه اصحاب فتنه به آمریکایی‌ها این بود که تحریم‌ها باید یکباره و سخت و فلج کننده باشد، چون تحریم تدریجی نقش واکسن را خواهد داشت. ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا 2 روز بعد از 9 دی گفت: باید اعتراف کنم که فرمول مهندسی معکوس فوکویاما نتیجه معکوس داد و علت اصلی آن این است که دوستان ما قرار نبود به این زودی فلش مخالفت خود را به سمت ولی‌فقیه ببرند. سخنرانی حسین شریعتمداری با شعارهای پرشور «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» و «دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» به پایان رسید. این سخنرانی در حالی برگزار شد که اغلب دانشجویان در فرجه تحصیلی و تب و تاب امتحانات پایان ترم به سر می‌بردند، اما استقبال گسترده از همایش «سدی در برابر فتنه» نشان داد که دانشجویان پاسداشت «حماسه 9 دی» را آزمونی بزرگتر از هر امتحان دیگری می‌دانند.

 


به مومنان بگو: عفاف خود را
حفظ کنند!
قرآن کریم:
(ای پیامبر!) به مومنان بگو:
چشم‌هایشان را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند! و عفاف خودشان را حفظ کنند.
این (کار) برای آنان پاکیزه‌تر است.
(و بدانند و آگاه باشند و سهل‌انگاری نکنند که) خداوند از آنچه انجام می‌دهند آگاه است.

سوره نور-آیه 30

 


موج سواری رسانه‌ای برای بازگشت دایناسورها!
برخی از رسانه‌های مدعی اصلاحات اقدام به انتشار خبر جعلی درباره دیدار رئیس جمهور با شجریان نمودند!
به گزارش خبرنگار کیهان، روز گذشته برخی از سایت‌های منتسب به جریان مدعی اصلاحات اقدام به انتشار خبری مبنی بر ملاقات رئیس جمهور با محمدرضا شجریان نمودند. ماجرا از این قرار بود که این سایت ‌ها خبری را درباره حضور حجت الاسلام حسن روحانی در منزل شجریان و خوش و بش این دو با یکدیگر منتشر کردند. حتی جزئیات این دیدار و صحبت‌های رد و بدل شده بین طرفین هم توسط این رسانه‌ها منعکس شده بود. اما بلافاصله پس از انتشار این اخبار، سایت متعلق به شجریان چنین دیداری را تکذیب کرد و اعلام کرد که شجریان دو ماه است که در خارج از کشور به سر می‌برد. شنیده ‌ها حاکی است، برخلاف برخی واسطه‌‌‌ها برای برگزاری چنین دیداری، حسن روحانی هیچ‌گاه زیر بار ملاقات با شجریان نرفته است و چنین خبرهایی تنها نوعی موج سواری رسانه‌ای از سوی سایت‌های وابسته به مدعیان اصلاحات محسوب می‌شود. محمدرضا شجریان ازجمله افرادی است که مدت‌هاست هیچ اثر هنری قابل توجهی نداشته و بیشتر با حاشیه سازی و غلت خوردن بین رسانه‌های ضدایرانی و جریان‌های سیاسی وابسته به خارج از کشور در پی خودنمایی و ابراز وجود است.

تلاش خانه سینما برای بر هم زدن وحدت فیلمنامه‌نویسان
کانون فیلمنامه نویسان خانه سینما درحالی به استقبال برگزاری مجمع عمومی رفت که همچنان بین این تشکل اختلافاتی وجود دارد. به گزارش سینماپرس، برابر اعلام بازرس خانه سینما طبق توافق به عمل آمده، صرفا افرادی که تا پایان سال 1390 به عضویت کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران درآمده‌اند می‌توانند در مجمع عمومی کانون در تاریخ 3/10/1392 شرکت کنند، همزمان با این اطلاعیه «جابر قاسمعلی» در مقام رئیس کانون فیلمنامه‌نویسان نیز گزارشی از عملکرد کانون در سایت خانه سینما منتشر کرده است. این در حالی است که مهدی سجاده چی به عنوان رئیس کانون فیلمنامه‌نویسان قانونی درباره صحبت‌های بازرس خانه سینما و جابر قاسمعلی به سینماپرس گفت: این صحبت ‌ها شوخی است و آقای قاسمعلی که وجهه قانونی برای کانون فیلمنامه نویسان ندارد، با چه عنوانی این گزارش را اعلام کرده است؟ بازرس خانه سینما نقشی در اساسنامه ما ندارد، در هیچ جای اساسنامه فیلمنامه‌نویسان تاکنون نوشته نشده است که بازرس خانه سینما می‌تواند نحوه حضور افراد را برای شرکت در مجمع تعیین کند، این شورای مرکزی کانون است که می‌تواند تعیین‌کننده موضوع باشد. سجاده‌چی با تاکید بر اینکه با تمام اعضای کانون در مجمع امروز (دیروز) حاضر خواهد شد، افزود: ما در مجمع عمومی تاکنون مذاکره نکردیم و گمان می‌کنم برای اولین بار است که با حضور همه کسانی که خواستار فعالیت صنفی هستند گرد هم می‌آییم، بستگی به این دارد که جلسه به نحوی جلو رود که به توافقاتی برسیم و یا ممکن است این اتفاق نیافتد، من علاقه مندم که با تمامی اعضا به توافق برسیم.

افزايش 50 درصدی تعداد كتاب‌هاي توقيف شده در آمريكا
«شورای ملی ضد سانسور آمریکا» اعلام کرد؛ شمار کتاب‌هایی که در این کشور ممنوع اعلام شده است نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته است. به گزارش تسنیم، این کتاب‌های ممنوعه در سه دسته کتاب‌های با موضوع مسائل جنسی، نژادی و کتاب‌های تالیفی «نویسندگان اقلیت» طبقه‌بندی می‌شوند.روزنامه انگلیسی «گاردین» این خبر را منتشر کرده است.

ممانعت از ورود شهرستانی‌‌ها به یک جشنواره!
در حالی آثار نهایی بخش چشم‌انداز سی‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر اعلام شد که از بین آثار شهرستانی هیچ نمایشی مجوز ورود به ویترین تئاتر کشور را پیدا نکرد. به گزارش فارس، بخش چشم انداز مهمترین قسمت جشنواره تئاتر فجر است که برای هر هنرمندی که متقاضی شرکت در جشنواره فجر است اهمیت دارد زیرا به واسطه آن می‌توانند به اجرای عمومی دست یابند. 39 متن در ابتدا برای رسیدن به بخش چشم انداز معرفی شد که تنها 9 سهم آن به اهالی تئاتر شهرستان اختصاص یافت که این امر با تاکید و رویکرد مرکز هنرهای نمایشی در دوره مدیریتی قادر آشنا که توجه به تئاتر شهرستان‌‌ها است منافات دارد.به تازگی فریندخت زاهدی، محمدباقر قهرمانی و حسین کیانی اعضای هیئت بازبین بخش چشم انداز پس از بررسی آثار تهران که اکثر آن‌ها نیز انصراف داده بودند 12 نمایش نهایی را اعلام کردند که تئاتر شهرستان‌‌ها هیچ سهمی از آن را ندارد، در واقع هیچ نمایش شهرستانی در بخش چشم‌انداز سی‌ودومین جشنواره تئاتر بین‌المللی تئاتر فجر حضور ندارد.این در حالی است که گفته می‌شود آثار تهرانی‌ها به صورت زنده مورد بازبینی قرار گرفته‌اند اما آثار شهرستانی‌ها با ارسال فیلم اثر خود بازبینی شدند که این امر نشان از اهمیت قائل نشدن برای تئاتر شهرستان است.

یک هنرمند: مخالفان ممیزی در اقلیت هستند
دبیر بخش نقاشی جشنواره هنرهای تجسمی فجر معتقد است: این تعدادی که با نامه به وزیر ارشاد خواستار حذف ممیزی شده‌اند در اقلیت هستند، بعضی مارکسیست‌هایی هستند که با رفتن دولت قبل احساس آزادی بیشتری کرده و می‌خواهند عرصه تجسمی را در دست بگیرند. مرتضی اسدی در گفت وگو با تسنیم، در خصوص نامه منتسب به 250 هنرمند عرصه تجسمی به وزیر ارشاد بیان داشت: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است این را نباید فراموش کنیم، عده‌ای می‌خواهند چیزهایی بکشند و روی دیوار بگذارند که جایگاهی در فرهنگ ما ندارد و بعد برای آن هم می‌خواهند که ممیزی وجود نداشته باشد. البته این تعدادی که این نامه را نوشتند عددشان در برابر همه هنرمندان ایرانی تعداد زیادی نیست و اگراین تعداد می‌خواهند برای کل هنر تجسمی تصمیم گیری کنند که بهتر است بالکل این حوزه را تعطیل کرد. این هنرمند عرصه نقاشی ادامه داد: الان بعضی از گروه ‌ها دارند دوباره رشد کرده و جریان سازی می‌کنند و بعضی مارکسیستی هستند که بعد از رفتن دولت قبلی احساس آزادی بیشتری می‌کنند و می‌خواهند عرصه تجسمی را در انجمن‌های تخصصی که دارند در دست بگیرند این را به راحتی می‌توان رصد کرد.

قدرداني از شبکه العالم به خاطر پشتیبانی از ملت سوریه
اعضاي هيئت رسانه‌اي سوريه از تلاش‌هاي شبكه العالم در حمايت از ملت ودولت سوريه، قدرداني كردند.
سرپرست هيئت رسانه اي سوريه در ديدار با مدير شبكه خبري العالم گفت: به اينجا آمده‌ايم تا از تلاش العالم در قلب حوادث سوريه و حمايت از دولت و ملت اين كشور در برابر تكفيري‌‌ها تشكر كنيم. در اين ملاقات «رنا» سرپرست هيئت رسانه‌اي سوريه ضمن قدرداني ازتلاش‌هاي مستمر شبكه العالم در حمايت از ملت سوريه در مقابل تكفيري‌‌ها و تروريست‌‌ها گفت: اصحاب رسانه در سوريه، همكاري بيشتر و تبادل تجربيات با العالم را در زمينه‌هاي تهيه مستند، خبر، برنامه سازي و گزارش‌هاي خبري براي پوشش حوادث سوريه و تحولات منطقه خواستارند.
مدير شبكه العالم نيز در اين ديدار با تشريح فعاليت‌هاي خبرنگاران اين شبكه در حوادث سوريه و ارسال گزارش‌هاي مستند از مناطق مختلف درگيري گفت: براي آگاه كردن افكار عمومي جهان در خصوص تفكيك «بهار عربي» از «توطئه عليه مردم سوريه» لازم است رسانه‌هاي سوري و حامي مقاومت با يكديگر همكاري و هماهنگي همه جانبه داشته باشند. وي در ادامه گفت: براي انعكاس بهتر جنايات‌هاي تكفيري‌‌ها در سوريه از جمله هدف قرار دادن مردم بي‌گناه در خيابان‌ها، حمله به مدارس، سر بريدن كودكان، زنان و سربازان، حمله به مراكز درماني و مساجد و كليسا‌ها لازم است شبكه‌هاي سوري نقش اصلي در توليد گزارش‌‌ها و برنامه‌هاي مستند را به عهده گيرند و آن‌ها را در اختيار رسانه‌هاي همسو قرار دهند.

 


جمعی از مسیحیان ایران، عراق و برخی دیگر از کشورهای اسلامی با توجه به همزمانی جشن‌های کریسمس با ایام اربعین حسینی اعلام کردند به احترام مسلمانان از برگزاری این جشن‌ها خودداری می‌کنند.
به گزارش مهر، شورای خلیفه‌گری آشوری کلدانی کاتولیک ارومیه با صدور بیانه‌ای خواستار اجتناب از برگزاری هر نوع جشنی در شب تحویل سال نومیلادی به علت همزمانی با ایام سوگواری رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) توسط پیروان ادیان و اقلیت‌های مذهبی شد. در متن این بیانیه آمده است: احتراماً ضمن عرض تسلیت و همدردی به مناسبت روزهای آخر ماه صفر به استحضار می‌رساند از آنجائی که شروع سال نو میلادی 2014 مصادف است با روزهای سوگواری و عزاداری رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و هم‌میهنان مسلمان عزیزمان در این روزها عزادار و سوگوار می‌باشند، این خلیفه‌گری و تمام جماعت اقلیت آشوری کلدانی کاتولیک آذربایجان از برگزاری هر نوع جشنی در شب تحویل سال خودداری و فقط به شرکت در مراسم مذهبی و معنوی در شب تحویل سال اکتفا کرده است.
هم‌چنین مسیحیان استان «واسط» عراق تصمیم گرفتند به دلیل همزمانی مراسم میلاد حضرت مسیح(ع) و فرا رسیدن سال جدید میلادی با سوگواری‌های اربعین حسینی جشن‌های خود را لغو کنند. از آنجا که شیعیان اکثریت جمعیت عراق را تشکیل می‌دهند، از سال‌های دور تاکنون مسیحیان از انجام هر نوع مراسم شاد در این روزها خودداری می‌کردند.
«یوسف سرکو» از مسیحیان عراقی گفت: ما با لغو مراسم کریسمس در نظر داریم به تمام جهان اعلام کنیم که ملت عراق، ملت واحدی است و مذاهب و ادیان نمی‌توانند دلیلی برای تفرقه آنها باشند و همگان در تلاش هستیم تا از بروز هر نوع اختلاف و جدایی جلوگیری کنیم. براساس گزارش پایگاه خبرگزاری نون الاخباریه، وی در ادامه افزود: خانواده‌های مسیحی برای زنده نگهداشتن مراسم اربعین حسینی در هیئت‌های عزاداری امام حسین(ع) شرکت می‌کنند و به هزاران زائری که به سوی کربلا حرکت می‌کنند کمک‌رسانی می‌کنند.
همزمان با این اقدام حجت‌الاسلام حسین دشتی امام جمعه بوشهر با تبریک سالگرد ولادت حضرت مسیح اظهار داشت: عدم برگزاری جشن‌های کریسمس به دلیل همزمانی با ایام اربعین حسینی نشان از توجه مسیحیان نسبت به مسلمانان است که جای تقدیر دارد.

 


همچنین یکی از مسئولان نجف‌اشرف از ورود چهل شخصیت مسیحی کشور هلند در این استان برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین(ع) خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مرکزی عراق (وام)، «زکی جریو» رئيس هیئت کاروان‌های نجف‌اشرف در این باره گفت: چهل شخصیت مسیحی از کشور هلند برای حضور در مراسم اربعین امام حسین(ع) صبح امروز وارد نجف اشرف شدند.
از طرف دیگر آمارهای وزارت کشور عراق از حضور بیش از یک میلیون زائر خارجی از کشورهای عربی و اسلامی به همراه اقلیت‌های مسلمان کشورهای اروپایی در مراسم اربعین امسال حکایت دارد.

 


چترباز بين‌المللي از ارتفاع بيش از دو هزار و ۵۰۰ پايي در منطقه بين‌الحرمين در كربلاي‌معلي به همراه يك پرچم مشكي ۱۲ متري فرود آمد تا آرزويش پس از چندين سال محقق شود.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، شاكر محسن الساعدي چترباز بين‌المللي با در دست داشتن پرچم مشكي ۱۲متري كه عبارت زيباي «يا حسين»(ع) بر روي آن حك شده بود، در ميان جمعيت عزادار در بين‌الحرمين كربلاي معلي فرود آمد. الساعدی به يك رسانه عراقي گفت: از ارتفاع ۲۵۰۰ پا به منطقه بين‌الحرمين فرود آمد و چهار هزار و هشتمين فرود وي و اولين فرودش در كربلاي معلي در ميان جمعيت ميليوني زائران همزمان با اربعين حسيني به شمار مي‌رود. وي‌افزود: با دستگاه‌هاي امنيتي و دولتي در كربلا و هواپيمايي نظامي براي فرود در اين منطقه هماهنگي شده بود.
اين چترباز سال گذشته، خواستار فرود در منطقه بين‌الحرمين در مراسم اربعين حسيني شده بود، اما تدابیر و شرايط فوق‌العاده، تحقق روياي وي را يك سال به تأخير انداخت و در سال جاري به اين آرزوي خود رسيد.

 


در پی انتشار برخی اخبار، مطالب و اقوال نادرست و انتساب آن به رئیس‌جمهور در برخی رسانه‌های داخلی و خارجی در روزهای اخیر، دفتر روحانی با صدور اطلاعیه‌ای مطالب غیرمستند را فاقد اعتبار دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،‌ متن اطلاعیه دفتر رئیس‌جمهوری به این شرح است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم
نظر به انتشار برخی اخبار و مطالب نادرست در برخی رسانه‌ها و انتساب آن به رییس‌جمهور در روزهای اخیر، ‌ضمن تکذیب این‌گونه موارد، بدینوسیله اعلام می‌دارد، مواضع، دیدگاه‌ها و اخبار مرتبط با رئیس‌جمهور صرفاً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور یا با تأیید صریح این دفتر اعلام می‌شود.
لذا هر آنچه به نقل یا منتسب به ایشان جز از طریق فوق‌الذکر منتشر شود، فاقد اعتبار و اصالت بوده و مسئولیت حقوقی آن متوجه ناشر خواهد بود.

 


معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه درباره ایرانی دستگیر شده در ترکیه به جرم مفاسد اقتصادی گفت: این فرد سمت رسمی ندارد و کارهای وی نیز با دولت نبوده است.
ابراهیم رحیم‌پور در گفت‌وگو با مهر درباره مسائل اخیر ترکیه و ایرانی دستگیر شده در این قضیه گفت: این موضوع چند روزی است که در رسانه‌های ترکیه خیلی بزرگ شده است، موضوع هم تنها مربوط به یک ایرانی نیست. مسئله فراتری در سیستم ترکیه است که ظاهراً درگیری‌های پشت پرد‌ه‌ای بوده است که به صحنه آمده و ما نیز شاهد این فعل و انفعالاتی که تاثیراتی را در داخل ترکیه گذاشته است، هستیم. در این میان اسم یک فرد ایرانی و فعالیت‌های صرافی که داشته و معاملاتی را که انجام می‌داده، مطرح شده است. هنوز در شرایطی که بتوانیم درمورد این ایرانی نظر بدهیم، نیستیم و در حال بررسی هستیم.
در مورد ترکیه نیز یک مسئله داخلی و مسئله بزرگی است که در سیستم داخلی ترکیه فعل و انفعالات بسیاری انجام شده است و به نظر می‌رسد که خیلی ربط مستقیمی به ما نداشته باشد. البته حرف‌های مختلفی در مورد ارتباط این موضوع با مسائل اقتصادی ایران مطرح است و ما هنوز در شرایطی نیستیم که بخواهیم قضاوت کنیم و یا اینکه ببینیم از کل ماجرا چقدر مربوط به ایران می‌شود، ما به نظر می‌رسد که یک موضوع پیچیده است که ابعاد بیشتری دارد.
معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در ادامه درباره ایرانی دستگیر شده در ترکیه، افزود؛ این فرد آنطور که اعلام کرده است، ایرانی است و ظاهراً تردیدی هم در ایرانی بودن وی وجود ندارد هر چند که همسر وی ترک است، اما این فرد سمت رسمی ندارد و کارهای وی نیز با دولت نبوده است. او در زمینه کارهای صرافی و بانکی تحرکاتی داشته است که نمی‌دانیم چقدر مربوط به ایران می‌شود. اینها شنیده‌‌هایی است که در رسانه های ترکیه آمده است. در یک هفته گذشته در ترکیه دستگیری‌های مختلفی صورت گرفته که ابعاد رسانه‌ای بسیاری داشته است.

 


وکیل جاسوس مفقود شده آمریکا با تأیید همکاری لوینسون با سازمان سیا، این سازمان را مسئول عواقب مفقود شدن وی دانست.
دیوید مک گی که وکالت خانواده جاسوس مفقود شده سیا را بر عهده دارد درباره رابرت لوینسون گفت: او زمانی که اف‌بی‌آی را ترک کرد، درآمد بسیار خوبی داشت: به عنوان سهامدار خصوصی برای کمپانی‌های بزرگ و افراد ثروتمند کار می‌کرد اما از این کار رضایت نداشت؛ بنابراین با «سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا» آغاز به همکاری کرد، چون فکر می‌کرد تخصصش در جرائم سازمان‌دهی شده و پول‌شویی به کارش می‌آید و می‌تواند با مجرمان برخورد کند. از همین طریق هم بود که به ایران رفت.
وکیل خانواده لوینسون درباره مأموریت این جاسوس در ایران مدعی شد؛ نمی‌توانم به شما بگویم چرا سیا او را به ایران فرستاده است. نمی‌دانیم به دنبال چه هدفی بوده‌اند و چرا این ریسک را به آقای لوینسون محول کرده‌اند. همچنین نمی‌توانم بگویم که خود او از این ریسک خبر داشته است. خود او هم ترسیده بود اما دولت کشورش از او خواست این کار را بکند و او هم پذیرفت.
اما این که در ایران چه مأموریتی داشت. آقای لوینسون در دو چیز تخصص داشت: «پول‌شویی» و «جرائم سازمان دهی شده در روسیه». او یک عملیات پول‌شویی را کشف کرده بود که مجرمان سازمان‌دهی شده در آن دست داشتند و برای افرادی پول‌شویی می‌کردند که در واقع درآمدهای نفتی خارجی این کشور را به سرقت می‌بردند. مجرمان روسی در پول‌شویی از طریق غرب مهارت دارند. آقای لوینسون این عملیات را کشف کرده و به مقامات بالا گزارش داده بود. به دنبال منبع این عملیات می‌گشت و در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده بود که فردی که در جزیره کیش با او قرار ملاقات گذاشته بود، می‌توانست اطلاعاتی در این زمینه به او بدهد. مأموریت او هم در ایران همین بود. می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و بگویم آقای لوینسون برای آسیب زدن به مردم ایران وارد این کشور نشده بود! آقای لوینسون برای تحقیق در این خصوص به ایران آمده بود.
مک‌گی به مشرق درباره ارتباط لوینسون با سیا گفت: نکته مهم اینجاست که سیا به او پول می‌داد تا عملیات برایش انجام دهد. مهم نیست که چگونه به او پول می‌دادند؛ بار قانونی او همچنان به گردن «سیا» است. اصطلاحی که خود آن‌ها استفاده می‌کنند «عامل» است؛ می‌گویند «عامل» سیا بوده و از این آژانس پول می‌گرفته است.

 


مشاور رئیس جمهور درج یادداشتی از حجت‌الاسلام روحانی در نشریه کویتی الجریده را تکذیب کرد.
پس از تکذیب ادعای خبرگزاری رویترز مبنی بر انتشار یادداشتی از حسن روحانی در یک نشریه آلمانی، روز گذشته نیز ادعای درج مقاله‌ای از رئیس جمهور کشورمان در نشریه کویتی الجریده تکذیب شد.
محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در این ارتباط خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور هیچ گونه یادداشت یا مقاله‌ای در اختیار این نشریات قرار نداده‌اند؛ هرچند ممکن است برخی از مطالب مطرح شده، به نظرات آقای روحانی نزدیک هم باشد.
به گزارش تسنیم، وی تصریح کرد: اخبار و دیدگاه‌های رئیس جمهور از طریق دفتر و پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری اطلاع‌رسانی می‌شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10