(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 5 دی 1392 - شماره 20674

فرمانده نیروی انتظامی: آرامش اقتصادی ارتکاب سرقت را کاهش داد
هواشناسی:آلودگی هوای کلان‌شهرها تا هفته آینده ادامه دارد
حوادث کوتاه از کشور
در سمینار بین‌المللی فیزیوتراپی مطرح شد
غربی‌ها با سلاح‌هایشان معلول می‌کنند، بعد دارو و تجهیزات پزشکی می‌فروشند
پستچی تقلبی را شناسایی کنید
جشن خروج 40 هزار مددجو از چرخه حمایتی
امروز آخرین مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر: استان تهران دارای رتبه نخست مرگ و میر ناشی از اعتیاد است
دستگیری زن پلیس‌نما در قائمشهر
اعتصاب غذای 37 پناهجوی آفریقایی
40 میلیون کارت اعتباری هک شد
کریسمس انگلیسی در سیل و توفان
   


فرمانده نیروی انتظامی از کندتر شدن روند جرایم سرقت و احتکار همزمان با حاکم شدن آرامش اقتصادی بر جامعه خبر داد.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم دیروز در حاشیه نشست فصلی فرماندهان انتظامی استان‌ها، مشکلات اقتصادی و نوسانات شدید بازار را از جمله عوامل افزایش سرقت، احتکار و انواع جرایم اقتصادی دانست و افزود: علی‌رغم اینکه در چند سال گذشته شاهد کاهش آمار سرقت در کشور بودیم ولی متاسفانه طی دو سال اخیر جرایمی این چنینی افزایش یافت ولی از ابتدای خرداد امسال و همزمان با حاکم شدن آرامش اقتصادی بر جامعه این روند کندتر شد و در ماه گذشته به برکت ماه محرم شاهد کاهش آمار سرقت در کشور بودیم. سردار احمدی‌مقدم در ادامه تاکید کرد: در نه ماه ابتدایی سال جاری سرقت از طلافروشی 18 درصد، سرقت از بانک 56 درصد، تجاوز به عنف 7 درصد، آدم‌ربایی 3 درصد، قتل 2 درصد و مفاسد اخلاقی 17 درصد در مقایسه با مدت سال قبل کاهش داشته است.
وی مجموعه دستگیری‌های 9 ماه اخیر را نسبت به مدت مشابه قبل دارای کاهش 3 درصدی عنوان و تاکید کرد: در مدت 9 ماه اخیر 8 درصد از میزان کاهش نارضایتی مردم از پلیس کاسته شده و امروز شاهد آن هستیم که رضایت مردمی از عملکرد پلیس به میزان 90 درصد رسیده است.
سردار احمدی‌مقدم همچنین کشف سلاح‌های غیرمجاز را بیش از 10 درصد عنوان کرد و ورود مشروبات خارجی از مرزهای غربی را دارای کاهشی 44 درصدی دانست.
فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شاخص‌های منفی عملکرد پلیس در 9 ماه اخیر افزایش سرقت و نبود شفافیت آمار را از جمله این پرونده‌ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه در مجموع سرقت‌های کل کشور به میزان 26 درصد افزایش یافته و با توجه به افزایش کشف 28 درصدی جرایم و رسیدن به آمار 62 درصدی کشف کل جرایم در کشور نیازمند توجه بیشتر به این مسئله هستیم. سردار احمدی‌مقدم ادامه داد: خوشبختانه در 9 ماه اخیر سال جاری شفافیت آمار پلیس به میزان 15 درصد اصلاح شد ولی متاسفانه هنوز به میزان 17 درصد درحوزه سرقت شاهد نقص شفافیت در آمار هستیم.
وی با بیان اینکه جرایم مالی، کلاهبرداری، ارتشاء و تبانی در 9 ماه نخست سال جاری به میزان 3 درصد افزایش داشته عملکرد حوزه مرزبانی را در این مدت قابل دفاع خواند و تاکید کرد: عملیات‌های تروریستی اخیر عملکرد قابل دفاع مرزبانی را تحت‌الشعاع قرار داد و به جز این موارد شاهد افزایش عملکرد این حوزه به میزان 20 الی 30 درصد بودیم.

 


سازمان هواشناسی اعلام کرد: هفته آینده شاهد کاهش شدید دما در شمال شرق کشور هستیم.
بنابر این گزارش آلودگی هوا ادامه‌دار بوده و در بیشتر نقاط کشور شاهد افزایش آلودگی هوا خواهیم بود. همچنین موضوع آلودگی هوا نیز ادامه‌دار بوده و در بیشتر نقاط کشور شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم.
بنابر این گزارش سازمان هواشناسی با بیان این که در هفته آینده کاهش شدید دما برای شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود و با وجود تعطیلات زائران بدانند که در هفته آینده سرمای شدید در مشهد مقدس وجود دارد و این امر محسوس است.
در ضمن با اعتماد به تداوم الگوهای نقشه‌های پیش‌یابی سامانه بارشی از غروب دوشنبه وارد کشور شده و برای تهران در سه‌شنبه بارش باران نیز پیش‌بینی می‌شود.

افزایش 15 درصدی مراجعات بیماران قلبی به بیمارستان
رئیس اورژانس بیمارستان قلب شهید رجایی گفت: روزانه 150 تا 200 بیمار اورژانس قلبی به ما مراجعه می‌کنند اما در مواقع تشدید آلودگی هوا آمار ایست قلبی افزایش محسوسی دارد.
مجید کیاور در مورد تاثیر آلودگی هوا با مراجعات بیماران قلبی به اورژانس بیمارستان خاطرنشان کرد: روزانه بین 150 تا 200 بیمار قلبی به اورژانس این بیمارستان مراجعه می‌کنند که در مواقع تشدید آلودگی این رقم 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.
وی به فارس گفت: اما آن چیزی که مشهود است، زمانی که ذرات ریز آلوده در هوا از 2/5 میکرون ریزتر می‌شود، با ورود به جریان خون در افرادی که بیماری زمینه‌ای قلبی مانند گرفتگی عروق دارند، بیماری تشدید می‌شود. به عنوان مثال فردی که 75 درصد تنگی عروق داشته و با دارو تا حدی وضعیت او کنترل شده، با تشدید آلودگی هوا تنگی عروق به 90 درصد رسیده و فرد با درد شدید قفسه سینه به اورژانس مراجعه می‌کند که حتی ممکن است این گرفتگی بعد از مدتی برطرف شود، اما مهم این است که در مواقع آلودگی شدید هوا خاصیت اتساعی رگ‌ها از بین می‌رود.
رئیس اورژانس بیمارستان قلب شهید رجایی گفت: در مواقع آلودگی هوا شاهد بیشترین بار مراجعات بیماران ایست قلبی، عفونت‌های ریوی، تشدید نارسایی قلبی و آسم هستیم.

پلمب 4 واحد آلاینده هوا در تهران
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهر تهران از پلمب 4 واحد آلاینده هوا برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوا خبر داد.
حمید راحتی گفت: با توجه به ایجاد پدیده وارونگی هوا و نظر به ناپایداری جوی در چند روز اخیر و به تبع آن شرایط اضطرار و با توجه به تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا و مصوبات آن کمیته مبنی بر توقف فعالیت‌های صنعتی دارای پتانسیل بالقوه آلودگی هوا، اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در عملیات گشت و پایش زیست‌محیطی 4 واحد آلاینده را شناسایی و پلمب کرد.
وی افزود: این 4 واحد آلاینده که شامل 2 واحد نساجی و 2 واحد شن و ماسه بودند به دلیل آلودگی شدید زیست‌محیطی پلمب شدند.

آلودگی هوا مدارس تبریز ارومیه و اراک را تعطیل کرد
سرویس شهرستانها-
آلودگی هوا باعث تعطیلی مدارس ابتدایی تبریز، ارومیه و اراک و فرودگاه تبریز در روز چهارشنبه شد.
به گزارش خبرنگار کیهان از تبریز به دلیل سرمای شدید هوا و وارونگی و کاهش دید مدارس ابتدایی و فرودگاه بین‌المللی تبریز تعطیل شد.
بر اساس این گزارش بنا به تصمیم کمیته مدیریت بحران آذربایجان شرقی مراکز اداری و دانشگاههای تبریز نیز با یک ساعت تاخیر فعالیت‌های خود را آغاز کردند.
علی رستمی مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی از کاهش دید که موجب تاخیر و زمینگیر شدن پروازها در فرودگاه بین‌المللی تبریز شد،خبر داد و گفت: کاهش دید موجب تاخیر و لغو پروازها در فرودگاه بین‌المللی تبریز شد،همچنین به گزارش ایرنا مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کلیه مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی شهر ارومیه چهارشنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد. شهروز الهوردی افزود: تعطیلی مدارس ابتدایی داخل شهر ارومیه بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران ارومیه انجام گرفته و مدارس روستایی ارومیه را شامل نمی‌شد.
به گزارش خبرنگار کیهان از اراک این شهر با آلایندگی شدید هوا در شرایط اضطرار قرار گرفت، و به همین علت مدارس و دانشگاه‌های اراک روز چهارشنبه تعطیل شدند.

 


توقیف محموله قاچاق
سرویس شهرستان‌ها : به گزارش پایگاه خبری پلیس، جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر جابجایی محموله کالای قاچاق از «دلیجان» تحقیقات برای شناسایی محموله مذکور آغاز شد.
سرهنگ «کاکاوند» افزود: محموله قاچاق در محور «اصفهان - تهران» شناسایی و متوقف و پس از بازرسی از کامیون توقیفی 375 کیسه برنج خارجی 40 کیلوگرمی کشف و یک نفر در این ارتباط دستگیر شد.

برخورد با قاچاق درختچه تاغ
سمنان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان آرادان گفت: ماموران پلیس این استان یک محموله قاچاق از درختچه‌های تاغ به ارزش یک صد میلیون ریال را کشف کردند.
سرهنگ حسین عباسی افزود: 2 نفر در این ارتباط دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند. گفتنی است درخت تاغ از اهمیت بسزایی در تثبیت شن‌های روان در مناطق کویری کشور برخوردار است.

آتش‌سوزی منجر به فوت
سرویس شهرستان‌ها: در اثر حادثه ‌آتش‌سوزی در یک دستگاه خودروی خاور در شهرستان تبریز راننده 64 ساله خودرو دچار سوختگی شد و به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.
این حادثه ساعت 5 بامداد روز دوشنبه در ورودی اول میدان تره‌بار، نزدیکی مدرسه انصار‌الحسین تبریز روی داد.

واژگونی خودرو
اراک - خبرنگار کیهان: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری ال90 که در محور خمین - دلیجان استان مرکزی اتفاق افتاد یکی از سرنشینان خودرو پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. راننده و دیگر سرنشین خودرو نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

تصادف خونین خودرو
اصفهان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: عصر روز سه‌شنبه هفته جاری یک دستگاه سواری پراید با دو نفر سرنشین در محور کاشان - اردهال در حرکت بود که با یک دستگاه خودروی پژو 206 برخورد و منجر به حادثه شد.
سرهنگ رضا رضایی افزود: در اثر وقوع این سانحه یک نفر از سرنشینان خودروی پراید در محل حادثه فوت کرد و 2 نفر دیگر پس از انتقال به بیمارستان فوت کردند.

سانحه رانندگی در محور اهواز - شوش
اهواز - خبرنگار کیهان: مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: در اثر واژگونی یک دستگاه خودروی وانت پیکان در شهرستان اهواز 9 نفر به شدت مجروح شدند.
سیداسدالله موسوی افزود: این حادثه عصر روز سه‌شنبه در 45 کیلومتری محور اهواز - شوش روی داد و مجروحان حادثه توسط 3 دستگاه آمبولانس به بیمارستان گلستان اهواز انتقال داده شدند.
علت حادثه واژگونی خودرو ناشی از عدم کنترل راننده خودرو اعلام شد.

کشف نیم تن مواد مخدر
کرمان - ایرنا: فرمانده انتظامی بم در استان کرمان گفت: 596 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک از سوی ماموران این فرماندهی کشف شد.
سرهنگ «هادی ثمره» روز چهارشنبه گفت: از این میزان مواد کشف شده 102 کیلوگرم حشیش و مابقی تریاک است که شامگاه سه‌شنبه از سوداگران مرگ کشف و ضبط شد.
وی خاطرنشان کرد: این میزان مواد مخدر از سوی ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان بم از داخل یک دستگاه خودروی سواری در محور زاهدان - کرمان به دست آمد.

جریمه 8 میلیاردی واحد تولیدی
دهدشت - فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه گفت: 2 واحد تولیدی که در زمینه تولید ظروف یک بار مصرف فعالیت داشته و اقدام به عرضه خارج از شبکه 232 تن انواع مواد پلی‌اتیلن سبک و سنگین می‌کردند، مورد شناسایی تیم بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قرار گرفتند.
محمدباقر افشین تصریح کرد: این 2 واحد تولیدی برای دومین بار به ارزش 8 میلیارد ریال جریمه شدند.

 


مسئول برگزاری چهاردهمین سمینار ملی و اولین سمینار بین‌المللی فیزیوتراپی در مراسم افتتاحیه این سمینار گفت: شرکت‌های غربی یکبار از فروش سلاح‌های شیمیایی سود می‌برند و بار دیگر از فروش دارو و خدمات درمانی به مصدومان شیمیایی بهره می‌برند.
نورالدین کریمی افزود: از آنجا که خدمات توانبخشی در ابعاد و لایه‌های اجتماعی و فرهنگی و با آثار ذهنی - روانی و عاطفی تحقق می‌یابد ابزاری بسیار قدرتمند برای آرمان انسانی محسوب می‌شود. وی به نقش شرکت‌های غربی که یک بار است از فروش سلاح‌های شیمیایی سود می‌برند و بار دیگر از فروش دارو و خدمات درمانی به مصدومان شیمیایی بهره می‌برند اشاره کرد و گفت: باید تخریب، عقب‌ماندگی و تعمیق نیاز به غرب را به سودشان افزود چرا نباید بی‌ثباتی و جنگ در منطقه دامن زده نشود.
مسئول برگزاری چهاردهمین سمینار ملی و اولین سمینار بین‌المللی فیزیوتراپی تصریح کرد: مسئولیت دانشمندان مومن و آگاه منطقه حرکتی فوری برای رفع نیازهای توانبخشی این مردمان است.
کریمی افزود: دیگر نباید پای قطع شده برادر مسلمانی در عراق و افغانستان که با مین‌های تولید و کاشت برق مجروح است عامل وابستگی آنها و سودجویان باشد.
انوشیروان محسنی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان نیز در ادامه همایش گفت: سال گذشته 50 هزار میلیارد بار مالی نظام سلامت بود که بیش از 65 درصد این هزینه‌ها را مردم تقبل می‌کردند و دولت 35 درصد آن را پرداخت می‌کند.
وی به تغییر نام سازمان بیمه خدمات درمانی به سازمان بیمه سلامت اشاره داشت و تصریح کرد: ما از درمان‌نگری به سلامت نگری رفته‌ایم و می‌خواهیم در پیشگیری و بازتوانی و جلوگیری از هزینه‌هایی که به نظام سلامت تحمیل می‌شود، مداخله کنیم.
محسنی تاکید کرد: تا عادلانه‌ترین مشارکت مالی در نظام سلامت این است که ما از جیب مردم بیشتر داریم که خوشبختانه با رویکرد دولت جدید بیشترین رشد اعتبارات مالی به بیمه سلامت تعلق گرفته و 65 درصد اعتبارات به سلامت تعلق گرفته است.
وی ادامه داد: ما باید تعیین کنیم که خدمات را چه کسانی می‌خواهند دریافت کنند، سالمندان، روستاییان، کودکان و قشر آسیب‌پذیر و تعیین کنیم که مکانیزم پرداخت چگونه باشد و فرهنگ استفاده از فیزیوتراپی را نهادینه کنیم.

 


رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ برای شناسایی فردی از مردم کمک خواست که در لباس پستچی به درب منازل مراجعه و به بهانه تحویل محموله پستی اقدام به سرقت و تجاوز به عنف به نوامیس می‌کند.
سرهنگ عباسعلی محمدیان در گفت‌وگو با تسنیم ضمن هشدار به آزاد بودن این فرد گفت: با توجه به گزارشات رسیده جوانی 20 تا 25 ساله مدتی است که در محدوده شرقی پایتخت و در حوالی خیابان‌های ابوذر، آهنگ و محلاتی با معرفی خود به عنوان «مامور پست» درست زمانی که زنان در غیاب همسرشان در خانه تنها هستند از این زنان سرقت می‌کند و در برخی موارد نیز سرقت وی با اذیت و آزار قربانیانش نیز همراه بوده است. وی با اشاره به اینکه این سارق متجاوز تاکنون بیش از 15 فقره اقدام به سرقت از زنان با همین شگرد داشته است گفت: وی با مراجعه به واحدهای مسکونی ساختمان‌های چند طبقه، خود را مامور پست معرفی کرده و به بهانه تحویل بسته پستی خود را به منزل قربانیان می‌رسانده و با کسب اطمینان از بازماندن در آسانسور ساختمان، از قربانیانش با تهدید و ارعاب مبادرت به سرقت می‌کند.
محمدیان با بیان اینکه این فرد در برخی موارد نیز قربانیانش را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد‌ تاکید کرد: این فرد معمولا پس از سرقت و اعمال مجرمانه خود به سرعت از طریق آسانسور ساختمان را ترک می‌کند و با موتورسیکلت خود از محل متواری می‌شود.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان طولانی شدن کشف برخی از جرائم را به دلیل فقدان مدارک کافی عنوان کرد و آن را فرصتی برای ارتکاب مجدد جرم توسط مجرمان دانست و با اعلام این که تلاش برای دستگیری این پستچی تقلبی ادامه دارد خاطرنشان کرد: شهروندان تهرانی هوشیار باشند که در برخورد با چنین فردی ضمن اطلاع به پلیس، مشخصات کامل این فرد و پلاک وسیله نقلیه وی را در اختیار پلیس قرار دهند.

 


رئیس سازمان بهزیستی کشور از خروج 40 هزار مددجو تا پایان سال از چرخه حمایتی سازمان خبر داد.
همایون هاشمی با اشاره به بسته حمایتی سازمان بهزیستی که شامل مسکن، اشتغال و حمایت‌های اجتماعی می‌شود، گفت‌: هم‌اکنون بالغ بر 24 هزار معلول شامل دانش‌آموز و دانشجو از خدمات تحصیلی سازمان بهزیستی کشور استفاده می‌کنند ضمن اینکه شهریه دانشجویان به صورت رایگان است.هاشمی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی سازمان بهزیستی کشور بحث توانمندسازی جامعه هدف است که در این راستا اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است به طوری که بر اساس قانون سالانه 10 درصد از جامعه هدف بهزیستی توانمند و از چرخه حمایتی خارج می‌شوند به طوری که تا پایان سال 40 هزار مددجو از چرخه حمایتی خارج خواهند شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: توجه به اشتغال مددجویان و معلولان یکی دیگر از سیاست‌های بهزیستی محسوب می‌شود به طوری که در سال جاری بالغ بر 26 هزار فرصت شغلی برای معلولان و مددجویان ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری 25 هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی واگذار خواهد شد ضمن اینکه بنا داریم جشن توانمندسازی مسکن معلولان را در ماه‌های آخر سال برگزار کنیم.

 


مشاور عالی سازمان سنجش از پایان مهلت ثبت‌نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی تا پایان امروز خبر داد.
دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش کشور مهلت ثبت‌نام داوطلبان برای تکمیل ظرفیت و پذیرش ظرفیت‌های جدید علاوه بر ظرفیت‌های اعلام شده در دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی که بر اساس سوابق تحصیلی گزینش آنها صورت می‌گیرد، پنج‌شنبه پنج دی ماه پایان می‌پذیرد.وی افزود: تا ساعت 8 صبح دیروز
5 هزار و 874 نفر نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته برای تکمیل ظرفیت یا ظرفیت‌های جدید دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی برای نیم سال دوم سال 92-93 اقدام کرده‌اند.

 


معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، از وجود یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور خبر داد و گفت: استان تهران دارای رتبه نخست کشوری در مرگ و میرهای ناشی از اعتیاد است.
به گزارش خبرنگار مهر، بابک دین‌پرست در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران افزود: 9/3 درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند. وی گفت: طبق آخرین طرح شیوع‌شناسی صورت گرفته در کشور میانگین کشوری اعتیاد بین سنین 15 تا 64 سال، 2/65 درصد است که استان تهران با رقم 2/93 رتبه نهم کشوری را دارد، در مجموع 12 استان کشور دارای میانگین بالای 2/65 هستند که استان تهران یکی از آنها است. وی اعتیاد را دومین عامل مرگ و میرهای غیرطبیعی در کشور پس از تصادفات رانندگی اعلام کرد و گفت: در سال گذشته سه هزار و 56 نفر در این زمینه فوت شدند که این آمار نسبت به سال پیش 15 درصد کاهش داشته است. در هفت ماه نخست سال جاری نیز هزار و 627 نفر فوتی وجود داشت که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهشی هفت درصدی روبه‌رو بوده است.
این مسئول با اشاره به این که استان تهران دارای رتبه نخست کشوری در مرگ‌و‌میرهای ناشی از اعتیاد است، افزود: از بین هزار و 627 مورد فوتی معتادین در کشور، 367 مرد و 32 زن در استان تهران بودند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بنا بر قانون، اعتیاد در کشور ما جرم محسوب می‌شود و درمان اجباری، دستگیری و ارجاع معتادین به مراکز ماده 16 در واقع غلبه وجه انتظامی اطلاعاتی بر وجه درمانی و بهداشتی است به همین دلیل نیز به بسیاری از استان‌ها مجوز راه‌اندازی مرکز ماده 16 داده نمی‌شود اما تهران از جمله استان‌هایی است که مجوزها داده شده ولی متاسفانه خوب عمل نشده است.
دین‌پرست بیان کرد: یکی از مشکلات کنونی ما در حوزه مراکز ماده 16 این است که تمام افراد بی‌خانمان معتاد، بیماران روانی مزمن مصرف‌کننده، زنان ولگرد خیابانی، بیماران عفونی و... تحت عنوان معتاد از سطح شهر جمع‌آوری شده و به این مراکز ارجاع داده می‌شوند اما ستاد مبارزه با مواد مخدر مسئول این افراد نیست، دستگاه‌های مربوطه خودشان را کنار می‌کشند و به راحتی وظیفه را بر عهده ماده 16 می‌گذارند، مسئولیت ساماندهی افراد بی‌خانمان و خیابانگرد بر عهده شهرداری‌ها است.
این مسئول خبر داد: بنا بر تبصره دو ماده 16، ستاد مبارزه با مواد مخدر موظف شد آیین‌نامه‌ای تحت عنوان «مراقبت‌های پس از خروج» تدوین کرده و به قوه قضائیه ابلاغ کند که این امر می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی به دنبال داشته باشد چرا که الزاماتی قانونی برای دستگاه‌ها و معتادین ایجاب می‌کند که می‌تواند جلوی بخشی از انحرافات معتادین و بازگشت مجدد آنها را بگیرد.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از اختصاص 30 درصد ظرفیت مرکز اخوان به غرب استان تهران خبر داد و افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر از راه‌اندازی مراکز ماده 15 مناسب و مورد تایید کمیته درمان استان در غرب تهران حمایت می‌کند و برای شروع نیز حمایت‌های مالی و مجوز راه‌اندازی دو مرکز ویژه زنان و مردان در شهرستان‌های غرب تهران از سوی ستاد تامین خواهد شد.

 


قائمشهر- خبرنگار کیهان:
زن پلیس‌نما که با شگردهای خاص اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از مردم می‌کرد با تلاش پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی قائمشهر شناسایی و دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قائمشهر در این باره به خبرنگار کیهان گفت، این زن 40 ساله با هویت «م.ق» اهل ساری و ساکن قائمشهر است که خود را به عنوان مامور پلیس معرفی می‌کرد.
سرهنگ محمدرضا قدمی افزود: متهمه با جلب اعتماد افراد ساده‌لوح از آنان مبالغ زیادی می‌گرفت و به آنها وعده انجام کارهای اداری، اخذ گواهینامه، معافیت و کارت پایان خدمت می‌داد.
با دستگیری زن پلیس‌نما و 3 تن از همدستانش، تاکنون حدود 30 نفر شاکی که 240 میلیون ریال از آنها اخاذی شده بود به پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی قائم شهر مراجعه کردند.

 


37 پناهنده در جزیره‌جنوبی «لامپدوزا» ایتالیا در اعتراض به شرایط نامناسب اردوگاه‌ها دست به اعتصاب غذا زدند.
پایگاه اینترنتی رادیو فرانسه اعلام کرد: دولت ایتالیا در پی انتشار فیلم ویدیویی جنجالی در مورد برخورد نامناسب با پناهجویان در اردوگاه مهاجران غیرقانونی واقع در جزیره لامپدوزا، این مرکز را تخلیه کرده اما شرایط به هیچ عنوان در حال بهبود نیست و 37 پناه‌جو همچنان در اعتراض به رفتارهای نامناسب در اعتصاب غذا به سر می‌برند.
این گزارش حاکی است 200 پناهجوی مرکز نگهداری پناه‌جویان لامپدوزا در مکان نامناسبی نگهداری می‌شوند که به گفته یکی از نمایندگان مراکشی‌الاصل ایتالیا سقف این محل حتی در مقابل باران مقاوم نیست.به گفته رادیو فرانسه، در مرکز تعیین هویت و اخراج فوری مهاجران غیرقانونی در نزدیکی فرودگاه فیومیچینو رم چهار تونسی و چهار مراکشی از روز شنبه و در اعتراض به شرایط نگهداری مهاجران و اخراج، در اعتصاب غذا به سر می‌برند.
چهار مهاجر دوشنبه هفته جاری اخراج و به کشورهای خود بازگردانده شدند. دو تن از مهاجران اخراجی نیز از معترضان به رفتار نامناسب مسئولان این اردوگاه بودند.«انریکو لتا» نخست‌وزیر ایتالیا وعده داده است که از ابتدای سال نو میلادی، شرایط نگهداری از پناهجویان را مورد بازبینی کلی قرار دهد. دولت همچنین در نظر دارد مدت 18 ماه بازداشت را به دو ماه تقلیل دهد و تغییراتی در قانونی اعمال کند که بر مبنای آن مجازات مهاجرت غیرقانونی، حبس است.کمیسیون اروپا هفته گذشته با محکوم کردن «رفتار خشونت‌آمیز» پلیس و نیروهای امنیتی ایتالیا با مهاجران مستقر در جزیره لامپدوزا، ایتالیا را به اعمال تحریم تهدید کرد.

 


اطلاعات حدود 40 میلیون کارت اعتباری و نقدی در آمریکا هک شد.
به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گزارش داد: این هک بر روی سیستم خرید و فروش شرکت خرده‌فروشی موسوم به «تارگت» Target که در آمریکا و کانادا فعال است، رخ داده است.
بنابراین گزارش هک شدن اطلاعات کارت‌های اعتباری و کارت‌های نقدی مشتریان در اوج فصل خرید در آمریکا یعنی از (جمعه سیاه) آخرین جمعه ماه نوامبر تا 15 دسامبر (24 آذرماه) به مدت بیش از دو هفته ادامه داشته است.
مسئولان شرکت خرده‌فروشی گفته‌اند آنچه هکرها در این حمله سایبری از سیستم خرید و فروش فروشگاه‌های تارگت به دست آورده‌اند شامل نام مشتری‌ها، شماره کارت اعتباری یا کارت نقدی، تاریخ انقضا کارت و کد امنیتی بوده است.
در این حمله سایبری هکرهای نتوانسته‌اند شماره پین و سایر اطلاعات مشتری‌ها همچون شماره امنیت اجتماعی را به دست آورند.
این گزارش می‌افزاید: در حالی که مسئولان شرکت تارگت به مشتریان خود از خرید این شرکت اطمینان داده‌اند اما شبکه خبری آمریکایی «ای.بی.سی» در زیرنویس خبری خود نوشت، مشتریان تارگت با خطر هک شدن اطلاعات کارت اعتباری خود مواجه هستند.
شرکت تارگت به جزییات و چگونگی هک شدن سیستم امنیتی کارت‌های اعتباری مشتریانی که طی این دوره زمانی از این شرکت خرید کرده‌اند، اشاره‌ای نکرد.
شرگن تارگت یک شرکت خرده‌فروشی آمریکایی است که شعبه مرکزی آن در «مینیا پولیس» ایالت «مینه سوتا» آمریکا قرار دارد و پس از «وال مارت» دومین شرکت خرده‌فروشی در این کشور است.

 


توفان و بارش شدید باران که طی چند روز اخیر اکثر مناطق انگلیس را درنوردیده است، تعطیلات و جشن کریسمس هزاران نفر از مردم این کشور را خراب کرد.
به گزارش ایرنا، شرایط بد جوی سیستم حمل و نقل انگلیس را به ویژه در مناطق جنوبی مختل کرده و هزاران نفر از کسانی که برای تعطیلات یا دیدار با خویشان و دوستان خود عازم سفر بودند، در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، جاده‌ها و بنادر مختلف گیر افتاده‌اند.
طی چند روز گذشته همچنین پنج نفر در حوادث ناشی از توفان و سیل جان خود را از دست داده و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.
فرودگاه «گت ویک» واقع در حومه جنوبی لندن از صبح دیروز به دلیل آبگرفتگی یکی از ایستگاه های برق خود با مشکلات زیادی مواجه شد و یکی از ترمینال‌های آن به طور کامل از کار افتاد.
دهها پرواز این فرودگاه نیز لغو شده و بقیه پروازها نیز با تاخیرهای طولانی انجام می‌شود.
روز سه‌شنبه چند هزار مسافر کریسمس برای ساعت‌های طولانی در فرودگاه «گت ویک» گیر افتادند و معطلی و سرگردانی آنان با اعتراضاتی نیز توام شد که در نهایت ماموران پلیس برای آرام کردن مسافران معترض در فرودگاه حضور یافتند.
از سوی دیگر طی دو روز گذشته توفان و سیل، برق بیش از نیم میلیون خانه را در مناطق مختلف انگلیس قطع کرد که به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی شرکت‌های مختلف توزیع برق، نزدیک به 100 هزار خانه در روز کریسمس بدون برق بودند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10