(صفحه(7(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 5 دی 1392 - شماره 20674

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     

 

 

حرمت این حریم را نشانه رفته‌اند ! (یادداشت روز)
کیهان و خوانندگان
خواب (گفت و شنود)
آیت‌الله آملی لاریجانی: فتنه‌گران پررویی نکنند همصدایی با دشمن فراموش شدنی نیست
روحانی در جلسه هیئت دولت: نام عیسای پیامبر یادآور محبت و رحمت است
اژه‌ای: وزارت اطلاعات باید پیگیر دیدار مخفیانه هیئت اروپایی باشد
نماز جمعه این هفته تهران در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود
بازهم تقصیر کیهان بود! (خبر ویژه)
تقصیر پروتکل بود! (خبر ویژه)
مژدگانا که گربه عابد شد! (خبر ویژه)
فایننشال تایمز: اصلاح‌طلبان نیازمند کمک غرب هستند! (خبر ویژه)


یک سوی این خبر تقریباً قطعی است ولی سوی دیگر آن هنوز در هاله‌ای از ابهام است و احتمال تحقق آن بسیار بعید و ناممکن به نظر می‌رسد. خبر این که یکی از سران فتنه 88 برای روز 9 دی از برخی مراجع عظام تقلید درخواست ملاقات کرده است! و شماری از واسطه‌ها که بارها در نقش «وسواس خناس» ظاهر شده‌اند، این‌بار نیز با مأموریت انجام ملاقات یاد شده به تکاپو افتاده‌اند.
این ملاقات احتمالی اگرچه برای به اصطلاح سفید کردن پرونده سران فتنه آمریکایی - اسرائیلی 88 تدارک دیده شده است و اصحاب‌فتنه در پی آنند که با انجام این ملاقات و سوءاستفاده از جایگاه مورد احترام مراجع عظام تقلید - آنهم در سالروز حماسه 9 دی - خیانت و جنایت فتنه‌گران را از اذهان عمومی بزدایند که صدالبته زدودنی و فراموش شدنی نیست ولی با توجه به سابقه و کارنامه آقای محمد خاتمی می‌توان گفت تلاش برای انجام این ملاقات توطئه خطرناکی است که نتیجه آن خدشه به جایگاه رفیع مراجع عظام تقلید خواهد بود و این توهم را القاء می‌کند که آنان نستجیربالله، نسبت به حرمت عاشورا و تکریم ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بی‌اعتناء! هستند. چرا که حماسه 9 دی، در اعتراض دههامیلیونی مردم مسلمان این مرز و بوم به فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 و مخصوصا بی‌احترامی فتنه‌گران و جسارت وقیحانه آنان به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) و شهدای بزرگوار کربلا شکل گرفته و برپا شده بود، بنابراین بدیهی است ملاقات خاتمی با برخی از مراجع عظام تقلید توهم بی‌اعتنایی آن بزرگواران نسبت به حرمت‌شکنی فتنه‌گران در عاشورای حسینی(ع) را به اذهان و افکار عمومی متبادر کند. این نکته بدیهی به یقین از نگاه خداجوی مراجع محترم تقلید پنهان نیست. مراجع بزرگواری که پاسداری از حریم امام حسین(ع) را نقطه اوج خدمت خویش به اسلام ناب محمدی(ص) می‌دانند. از این روی ملاقات مراجع عظام با کسی که آشکارا علیه مردم مسلمان این مرز و بوم دست به خیانت زده است و در اقدامی غیرقابل توجیه از حرمت‌شکنان عاشورای حسینی(ع) حمایت کرده و هرگز حاضر به برائت از آنان نشده است، دور از انتظار و ناممکن به نظر می‌رسد، اما درباره تلاش اصحاب فتنه برای انجام این ملاقات، گفتنی‌هایی هست؛
1- اگر چه تمامی فیلم‌ها و تصویرهای مربوط به جسارت و بی‌ادبی فتنه‌گران به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسین(ع) در عاشورای سال 88 بنا به ملاحظاتی که حفظ حریم آن حضرت از جملة آنهاست منتشر نشده و تنها به پخش نمونه‌هایی از آن حرمت‌شکنی‌ها بسنده شده است ولی همان اندازه نیز برای شناخت ماهیت اصحاب و سران فتنه کافی است و «در خانه اگر کس است، یک حرف بس است». فتنه‌گران در روز عاشورای سال 88، با وحشی‌گری به خیمه‌های حسینی(ع) یورش آوردند، با وقاحت در خیابان‌های محل تجمع خود به رقص و پایکوبی پرداختند، کسانی که در خیابان به نمازجماعت ظهر عاشورا ایستاده بودند، را سنگباران کردند. پرچم‌های حسینی(ع) را به آتش کشیدند. به عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در مساجد حمله کردند و... این همه وقاحت در حالی صورت گرفت که مردم در حسینیه‌ها، مساجد و هیئت‌ها به عزاداری مشغول بودند و هنگامی که از ماجرا باخبر شدند، با شتاب به صحنه آمدند و بساط فتنه‌گران را به غیرت‌دینی و حسینی(ع) خود برچیدند.
2- سران فتنه اما، نه فقط در مقابل این جسارت آشکار به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا کمترین اعتراضی نکردند، بلکه زبان به تقدیر و تشویق‌! آنها نیز گشودند و یکی از آنان با کمال وقاحت از حرمت‌شکنان عاشورا با عنوان «مردمان خداجوی»! یاد کرد و با این حرکت نفرت‌انگیز خود، ماجرای نفاق عمرسعد سرکرده سپاه ابن‌زیاد در عصر عاشورای 61 را به خاطر آورد که با فریاد «یاخیل‌الله‌ ارکبوا... ای سپاهیان خدا سوار شوید»! سپاه تحت‌فرمان خود را برای حمله به یاران حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام تشویق کرده بود!
گفتنی است آقای موسوی‌خوئینی‌ها 2 سال بعد از فتنه 88 در سایت شخصی خود نوشت که با حرمت‌شکنی روز عاشورا موافق نبوده است ولی برای پیشگیری از سوءاستفاده دیگران ترجیح داده است که مخالفت خود را علنی نکند!
در اظهارنظر ایشان دقت کنید. چه می‌بینید؟ آیا اظهارات وی مفهومی غیر از این دارد که آقای موسوی‌خوئینی‌ها حفظ آبروی قبیله مدعی اصلاحات را به دفاع از ساحت مقدس امام حسین(ع) ترجیح داده است؟!
3- براساس خبر یاد شده، اصحاب فتنه در حالی برای انجام ملاقات خاتمی با برخی از مراجع عظام تلاش می‌کنند که خاتمی علاوه بر سکوت همراه با حمایت از حرمت‌شکنان عاشورای حسینی(ع) نمونه‌های دیگری از این دست اقدامات نیز در مواضع و عملکرد خود دارد. از جمله آن که؛
چند سال قبل روزنامه دانمارکی «یولاندز پوستن» کاریکاتور موهنی علیه پیامبر اکرم(ص) منتشر کرد که با اعتراض گسترده‌ای در جهان اسلام روبرو شد. در آن هنگام «آندرسن فوگ راسموسن» نخست‌وزیر دانمارک بود. او بعد از اعتراض مسلمانان در تلویزیون دولتی دانمارک ظاهر شد و ضمن حمایت از کاریکاتور موهن علیه پیامبر اسلام(ص)، سایر کاریکاتوریست‌های دانمارک را نیز به اقدامات مشابه دعوت کرد و در همان سخنان تلویزیونی از کاریکاتوریست‌های دیگر کشورهای اروپایی خواست که با چاپ کاریکاتور علیه پیامبراسلام(ص) به همراهی با کاریکاتوریست‌های دانمارکی برخیزند! راسموسن در آوریل سال 2009 - فروردین 88 - نامزد دبیرکلی ناتو شد که ترکیه - تنها کشور اسلامی عضو ناتو - به علت حمایت وی از کاریکاتورهای موهن، با دبیرکلی وی مخالفت کرد و او برای جلب موافقت ترکیه در اجلاس تمدن‌ها که آن روزها در اسلامبول برگزار شده بود، گفت؛ خودم از پیامبر اسلام کاریکاتور نمی‌کشم! اما هرگز به خاطر حمایت از کاریکاتورهایی که علیه پیامبر اسلام کشیده شده است عذرخواهی نخواهم کرد! و موافقت عبدالله گل رئیس‌جمهور ترکیه، باعث شد راسموسن به اتفاق آراء دبیرکل ناتو شود!
آقای خاتمی در یکی از سفرهای خارجی خود با راسموسن که حالا دبیرکل ناتو شده بود، ملاقات داشت. آن روزها دست راست راسموسن به علتی شکسته و وبال گردنش بود. انتظار از آقای خاتمی آن بود که برای حفظ حرمت رسول‌خدا(ص) از ملاقات با وی اجتناب کند ولی ایشان نه تنها به ملاقات وی رفت بلکه دست راسموسن را در مقابل دوربین‌ها به گرمی فشرد!... ملاقات با جرج سوروس صهیونیست و... بماند!
4- اکنون می‌توان به آسانی درک کرد که چرا مراجع عظام تقلید درخواست اصحاب فتنه برای ملاقات آقای خاتمی با ایشان را نپذیرفته‌اند و به یقین از این پس نیز نخواهند پذیرفت.
گفتنی است که کیهان نسبت به آقای خاتمی کمترین خصومت شخصی ندارد و ایشان خود شاهد بوده است که در دوران دولت اصلاحات و در حالی که دوستان وی علیه برخی از اقدامات پسندیده او - نظیر خودداری از حضور در ضیافت رئیس‌جمهور فرانسه که در آن شراب سرو می‌شد‌ - موضع می‌گرفتند، کیهان تمام قد به دفاع از ایشان برمی‌خاست. اما، در ماجرای یاد شده، پای حرمت رسول‌خدا(ص)، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خون پاک شهداء در میان است و ترفندی که به آن اشاره شد یعنی ملاقات احتمالی وی با مراجع عظام تقلید، در صورت انجام - که بسیار بعید است - می‌تواند حریم مراجع بزرگوار تقلید را با این شائبه که آنان نستجیربالله نسبت به ساحت مقدس رسول خدا(ص) و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بی‌اعتناء هستند، خدشه‌دار کند.

حسین شریعتمداری

 


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* حضور آقای شریعتمداری در دانشگاه تهران فرصت‌طلبان تمامت‌خواه را آچمز کرد و موجب امید و دلگرمی نیروهای انقلاب شد. ایشان با ارائه اسناد معتبر به خوبی از عقبه فتنه 88 و خیانت بزرگ فتنه‌گران و سران فتنه پرده برداشت. از کیهان درخواست می‌کنیم، مجموعه این اسناد را به صورت یک کتاب چاپ کند.
محمد رضا حسینی

* آمریکایی‌ها بعد از استفاده کامل از ترکیه در جنگ علیه سوریه، امروز از طریق اپوزیسیون این کشور دولت اردوغان را درگیر چالش ساخته‌اند این نوع رفتار فریبکارانه آمریکایی‌ها باید برای مسئولین کشور ما درس عبرت بشود.
9220----0913

* چه کسی است که نداند مخالفت آمریکا با حضور ایران در مذاکرات ژنو2 برای حل مشکل سوریه به خاطر ترس از حمایت‌های همه‌جانبه ایران از ملت و دولت سوریه و تاثیر حضورش بر روی اعضای شرکت‌کننده در این نشست می‌باشد. آمریکا چه اعتراف بکند چه نکند ایران قدرت منطقه است و تاثیر خود را روی حوادث داشته و دارد.
6263---0938

* از تشکل دانشجویی دانشجویان مستقل به واسطه دعوت از آقای حسین شریعتمداری در دانشگاه تهران تشکر می‌کنم. امیدوارم این دعوت‌ها و حضور در بین سایر دانشجویان دانشگاه‌ها بیشتر برقرار شود و مانع از یکه‌تازی جریان‌های شکست خورده سیاسی در دانشگاه شود.
زینب هاشمی

* اینکه وزیر خارجه آمریکا از کنگره خواسته برای تحریم جدید علیه ایران عجله نکند و از سوی دیگر وزیر خزانه‌داری این کشور تحریم جدید اعمال می‌کند بیانگر این حقیقت است که همه این کارها یک نوع بازی سیاسی است. برای همگان روشن شده دولت آمریکا بدون اجازه صهیونیست‌ها آب هم نمی‌خورد.
3419---0915

* روزنامه کیهان و مدیر مسئول محترم آن را به جهت کار هدایتگری به‌عنوان مصباح‌الطریق سیاسی خود قبول کرده‌ایم و خداوند را از این بابت شاکریم.
3419---0915

* وقتی حضرت امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ خوانده‌اند یعنی اینکه از شیطان جز شیطنت چیز دیگری نمی‌توان انتظار داشت چرا بعضی از مسئولین کارشان توجیه فریبکاری‌های آمریکا شده است و سرشان را مثل کبک داخل برف کرده‌اند و واقعیت‌های موجود را نمی‌بینند.
1745---0911

* افراد دستگاه دیپلماسی کشور اگر چه فرزندان ما هستند ولی فرزند هم اشتباه می‌کند و مصون از خطا نیست. چنان‌که همه دیدیم در این توافق خوب عمل نکردند. مسئولین توجه داشته باشند عاشقان انقلاب اسلامی فقط جمعیت ایران نیستند. تمام جمعیت‌های میلیونی آزادی‌خواه سراسر جهان چشم به مقاومت ما در مقابل آمریکا دوخته‌اند.
اسدی

* در جنگ سختی کشیدیم ولی سرمان بالا بود. اما در این توافق وقتی خنده‌های آمریکایی‌ها را مشاهده می‌کنیم و چند وقت دیگر عده‌ای نامحرم از اطلاعات محرمانه ما قرار است اطلاع پیدا کنند اعصاب‌مان خرد می‌شود. چرا باید هم امتیاز بدهیم هم سرمان را پایین بگیریم؟
احمدزاده

* مگر اعضای ان.پی.تی حق غنی‌سازی اورانیوم را ندارند که باید 5+1 چنین دستوری را صادر نماید؟! چون آژانس انرژی اتمی یک سازمان بین‌المللی است و چنین حقی را به اعضا داده است و کسی نمی‌تواند که این حق را سلب نماید که مذاکره‌کنندگان ما آن را از آمریکا بخواهند!!
یک دبیر

* با اینکه از یک زندگی ساده برخوردار هستم ولی از ذوق‌زدگی و غش و ضعف بعضی از مسئولین برای یک لبخند مصنوعی غربی‌ها و آمریکا ناراحت می‌شوم. وقتی یاوه‌گویی‌های مقامات آمریکایی را می‌شنوم دوست دارم یارانه نگیرم ولی به جای آن جواب زیاده‌خواهی یانکی‌ها را بدهند. تا کی باید دولت از خود ضعف نشان بدهد و از طرف مقابل حرف‌های درشت بشنود؟
2057---0930

* اوباما رئيس جمهور آمریکا معاویه زمان است. جان‌کری هم نقش عمروعاص را دارد. فقط باید در داخل مواظب بود کسی ابوموسی اشعری نشود و بازی برده را به معاویه نبازد.
6752---0916

* خطاب به آقای رئيس جمهور جناب آقای روحانی عرض می‌کنیم در قضیه ملاقات هیئت پارلمانی اروپا با دو نفر از فتنه‌گران چگونه با وجود دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور این دیدار در سفارت یونان اتفاق افتاده و هیچ کدام از مسئولین حتی شخص آقای رئيس‌جمهور بی‌اطلاع بوده‌اند.
همایون

* آقای هاشمی نشان داده نظرات رهبری معظم انقلاب را وقتی به نفع خود ببیند اقبال نشان می‌دهد و آن را خاصیت رهبری و ولایت در نظام می‌داند ولی اگر مثل حادثه فتنه 88 رهنمودهای رهبری را در مخالفت با خواسته‌های خویش ببیند به‌گونه دیگری قضاوت و رفتار می‌کند.
3820---0919

* اگر به این آمریکایی‌ها بیش از این امتیاز داده شود مطمئن باشند که آمریکایی‌ها پا پیش گذاشته و طرح زوج و فرد برای نفس کشیدن ایرانیان به اجرا می‌گذارند!
2909---0912

* همان‌گونه که سالیان گذشته برای کاهش جمعیت تشویق‌هایی گذاشتند امروز برای افزایش جمعیت مشوق بگذارند. مثلاً دولت بخش قابل توجهی از هزینه زایمان و بعد از زایمان خانواده‌ها را متقبل بشود. قطعاً در افزایش نرخ جمعیت موثر واقع خواهد شد.
میرمحمدی

* آقای سریع القلم مشاور آقای رئيس‌جمهور با صراحت جواب بدهد آیا رفتار آقای روحانی ریاست محترم جمهوری در بازدید از یک شیرخوارگاه و چند دقیقه حضور ایشان در کنار ایتام و نشان دادن آن از رسانه ملی کشور هم از نظر ایشان یک رفتار پوپولیستی است یا خیر؟
شکوهی دبیر تاریخ

* قوه قضائیه برای همیشه تکلیف مردم با سران فتنه را روشن کند تا کی مردم شاهد مماشات این دستگاه با فتنه‌گران باشند و خون دل بخورند؟
امین

* همسر جانباز 70 درصد هستم از اینکه رئيس‌جمهور وقت می‌گذارند و با جانبازان و خانواده‌هایشان دیدار می‌کنند متشکریم ولی از ایشان تقاضا داریم با جانبازان 25 درصد و خانواده‌های آنها هم دیداری داشته باشند. بنده می‌دانم که این خانواده‌ها و خود جانبازان با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.
8505---0912

* آقای رئيس جمهور پشت تلویزیون می‌آید و صحبت می‌کند تا پایان سال هیچ کالا و خدماتی افزایش قیمت پیدا نخواهد کرد. ولی از آن طرف قیمت کنتور آب 700 هزار تومانی را با یک دستور به دو میلیون و 100 هزار تومان افزایش قیمت می‌دهد. این رفتارهای دوگانه با مردم اثر نامطلوب خودش را خواهد گذاشت.
فخاری

* نماینده سازمان سنجش کشور در آذر ماه امسال در خلال برگزاری آزمون عملی هنر مبلغ 15 هزار تومان از کلیه متقاضیان به صورت دستی و بدون ارائه قبض رسید دریافت کرد. با اینکه اعتراض کرده‌ایم ولی این پول‌ها را برنمی‌گردانند. چرا مقامات بالا رسیدگی نمی‌کنند و زیر مجموعه خود را برای هر کار خودسرانه آزاد گذاشته‌اند.
عسگری

* خدمات دستگاه کارت‌خوان بانک ملت بسیار محدود شده و خیلی از عملیات بانکی را نمی‌توان با این دستگاه انجام داد. تقاضای افزایش دستگاه کارت خوان و افزایش خدمات بانکی دستگاه های کارت خوان را داریم.
یک شهروند

* نسبت به عدم پرداخت پاداش به کارکنان شرکت واحد در شهرداری اعتراض کردیم. در روزنامه کیهان هم در همین ستون چاپ شد ولی ترتیب اثر ندادند. حداقل جواب بدهند چرا در بین کارکنان شهرداری این تبعیض آشکار وجود دارد و برای رفع آن اقدام نمی‌شود؟
کشوری

* 45 سال سن دارم و از کودکی کار کرده‌ام. در حال حاضر بیکار هستم و از نظر بیمه با مشکل مواجه شده‌ام. هر کجا مراجعه می‌کنم مدارک و پول می‌گیرند بعد از مدتی می‌گویند نشد. از مسئولین تقاضای رسیدگی دارم.
9915---0914

* در بزرگراه امام علی ابتدا با نصب میله‌های پلاستیکی خط مخصوص اتوبوس‌های پرسرعت را جدا کردند بعد از مدتی این میله‌ها را برداشتند و گاردریل گذاشتند. چرا از اول کار کارشناسی نمی‌کنند که پول بیت‌المال بی‌جهت هزینه نشود؟
8397---0912

* تعدادی کاسب دست‌فروش شهرستان رشت هستیم که قرار بود مسئولین شهرداری این شهر برای امرار معاش ما جا و مکان بدهند ولی هیچ خبری نشده اگر هم در جایی بساط خود را پهن بکنیم به عنوان سد معبر برخورد می‌کنند. بنویسید پس این قشر از کاسب‌ها چه کار باید بکنند.
حاتمی

 


گفت: نتانیاهو از بی‌اعتنایی ایران نسبت به تهدیدهای نظامی آمریکا ابراز ناخشنودی کرده است.
گفتم: پس انتظار داشتی ابراز خوشحالی کند؟
گفت: به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، نتانیاهو در پارلمان اسرائیل گفته است «تعجب می‌کنم که چرا برخی از نمایندگان پارلمان نیز، خطر ایران را نادیده می‌گیرند»!
گفتم: یارو توی سینما به دوستش گفت؛ ببین! بغل‌دستی تو حسابی خوابش برده! دوستش با عصبانیت گفت؛ به درک که خوابش برده، چرا منو بیدار کردی؟!

 


رئیس قوه قضائیه در آستانه سالگرد حماسه 9 دی این رویداد را حادثه‌ای عظیم توصیف و تاکید کرد: حرکت مردمی 9 دی بساط فتنه‌گران را یکجا جمع کرد.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی با بیان اینکه «داستان فتنه 88 فراموش شدنی نیست زیرا به جزیی از تاریخ کشور تبدیل شده است»، افزود: نمی‌دانیم اگر آن حرکت و حماسه مردمی روی نمی‌داد، اکنون کشور در چه وضعی قرار داشت.
رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: بصیرت مردم سبب شکل‌گیری حرکت خودجوش و حماسه نهم دی شد؛ بنابراین فتنه‌گران توجه داشته باشند که مردم ما همان مردم هستند و اگر فتنه‌گران بخواهند دوباره دست به اقداماتی بزنند، چنین اجازه‌ای به آنان نخواهند داد، بلکه مستحکم‌تر از گذشته در برابر فتنه‌گران خواهند ایستاد.
آیت‌الله لاریجانی با توجه به اظهارات برخی از کسانی که به نحوی در شکل‌گیری فتنه 88 نقش داشتند، گفت: متاسفانه برخی از کسانی که در فتنه دخیل بودند و برای راه‌اندازی جریان‌های فتنه در کشور اتاق فکر تشکیل دادند، ادعا می‌کنند از ظلمی که به ما شده است می‌گذریم که در پاسخ به آنان باید گفت پررویی و بی‌حیایی هم حدی دارد؛ شما با دشمنان این کشور هم صدا شدید، با دشمنان این کشور هم‌نوا شدید و حالا ادعا می‌کنید بر شما ظلم رفته است؟ ظلمی که شما بر نظام و مردم روا داشتید، هیچ وقت فراموش شدنی نیست.
رئیس قوه قضائیه به انتقاد از برخی تلاش‌ها برای کوچک‌نمایی ابعاد فتنه 88 پرداخت و تصریح کرد: عده‌ای در تلاش هستند فتنه 88 را که در کشوری دیگر ممکن بود به یک فتنه مخرب خطرناک تبدیل شود به یک سوء تفاهم کوچک تقلیل بدهند؛ این یک سوءتفاهم نبود زیرا با آن همه نصایح و توصیه‌هایی که شد متاسفانه بر رای‌شان باقی و بر عمل خودشان پافشاری کردند و این چیزی نیست که ملت ما فراموش کند.
آیت‌الله لاریجانی افزود: مردم امروز بصیرتر از گذشته‌اند به طوری که دشمنان را بهتر از قبل می‌شناسند و درباره عوامل ایجاد انحراف در مسیر کشور و خدشه بر نظام آگاهی بیشتری دارند.
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه «خوشحال و شاکریم که چنین مردم بصیری داریم» تاکید کرد: بصیرت یک نعمت و عنایت الهی است که ربطی به سمت‌های اجتماعی و جایگاه سیاسی افراد ندارد؛ بلکه بصیرت به معنای تشخیص درست و به موقع وظیفه است.
لاریجانی اظهار کرد: بسیاری از بزرگان هم در هنگام تشخیص وظیفه ممکن است بلغزند، اما مشاهده می‌کنیم که همواره بر بصیرت مردم کشور ما در طول زمان افزوده شده است.
رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت اربعین حسینی، به راهپیمایی میلیونی زائران اباعبدالله الحسین(ع) در این ایام اشاره کرد و گفت: مشاهده حرکت مردم از اطراف و اکناف دنیا به سوی کربلا، انسان را شدیدا تحت تاثیر قرار می‌دهد، اگر همه دولت‌ها هم جمع می‌شدند هرگز نمی‌توانستند چنین اجتماع عظیمی را به وجود آورند. وی شکوه روزافزون مراسم عزاداری اربعین حسینی در هر سال را ناشی از «تاثیر روح بزرگ حضرت سیدالشهداء در قلوب مومنین» دانست و خاطرنشان کرد: جاذبه باطنی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از هزار و چهارصد سال پیش تاکنون باقی مانده و هر سال بیشتر هم شده است. این جذب قلوب را نمی‌توان به امور ظاهری توجیه کرد. حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در باطن به همه عوالم مسیطر و مهیمن است و آن قدر و قربی که ایشان در نزد حق تعالی دارند در باطن انسان‌ها تاثیر می‌گذارد.
رئیس دستگاه قضا همچنین با تبریک سالروز میلاد حضرت مسیح گفت: امیدواریم کشورهایی که خود را پیرو حضرت مسیح(سلام‌الله علیه) می‌دانند و به ویژه روسای آنها، پیام این پیامبر الهی را درک و راه ایشان را دنبال کنند.
به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، وی پیام حضرت مسیح(ع) را «معنویت، عدالت، صلح و عدم شقاوت» دانست و افزود: آیا سردمداران کشورهای مسیحی به این پیام عمل می‌کنند؟ اگر حضرت عیسی مسیح(ع) در این روزگار بود آیا واقعا تجویز می‌کرد که ملت ایران به دلیل همراهی نکردن با غرب، 30 سال مورد تحریم باشد؟ آیا اجازه می‌داد به ادعای خلاف واقع وجود سلاح‌های کشتار جمعی، هزاران نفر در عراق کشته شوند؟ آیا رفتاری که غرب با مردم بحرین و فلسطین دارد، رفتاری است که از پیروان یک پیامبر الهی انتظار می‌رود؟

 


رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت تأکید کرد: مطالبه جدی مردم از همه مسئولان و نهادهای سیاسی و اجتماعی به ویژه بخش‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی اخلاق و راستگویی است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه نام عیسای پیامبر(ع) یادآور محبت و رحمت است گفت: آنچه ما در روایات اسلامی مبنی بر اینکه «مگر دین، چیزی جز محبت است» داریم در زندگی این پیامبر عظیم‌الشأن جلوه‌گر بود.
رئیس جمهور همچنین به حضور نماد اعتراض به ظلم و تبعیض در زندگی حضرت عیسی مسیح(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان در کنار پیام محبت، به ظلم و تبعیضی که به خاطر خود برتربینی قوم یهود بر بنی‌اسرائیل حاکم شده بود، اعتراض کردند؛ چرا که این قوم خود را برگزیده خدا بر روی زمین دانسته و ستم به دیگران را روا می‌شمردند و به حقوق مردم تعدی و تجاوز می‌کردند.
وی افزود: وجود این نماد اعتراض به ظلم و تبعیض سبب شد، عیسی(ع) در میان جامعه خود مورد تعرض و فشار قرار گیرد اما او با شجاعت تمام و با محبت در مقابل خشونت و تبعیض ایستادگی کرد و هرگز از رویکرد اخلاقی و محبت‌آمیز خود دست نکشید. رئیس جمهور با تأکید براینکه ملت ایران هم در فراز و نشیب‌های انقلاب، تلاش کرده است در راستای راه پیامبران بزرگ الهی، در مقابل تبعیض و خشونت ایستادگی کند افزود: اینک که ملت بزرگ ما با تصویب مجمع عمومی سازمان ملل، پرچم مقابله با خشونت و افراط‌گرایی را برافراشته است، می‌خواهد با کمک همه پیروان ادیان ابراهیمی، پیام اخلاق و عدل و اعتدال را به جهانیان برساند.
گفتنی است؛ رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای به مسیحیان ایران و جهان و نیز رهبر کاتولیک‌های جهان فرا رسیدن سالروز تولد حضرت عیسی مسیح و آغاز سال نو میلادی را تبریک گفت.
همچنین روحانی در سخنان خود در جلسه هیئت دولت به دروغ‌پردازی زنجیره‌ای برخی از رسانه‌ها و سایت‌های خبری در خصوص دولت اشاره کرد و گفت: مایه تأسف است که برخی هنوز پیام مردم در حماسه انتخابات 24 خرداد را مبنی بر اینکه مطالبه جدی آنها از همه مسئولان و نهادهای سیاسی و اجتماعی و به ویژه بخش‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی، اخلاق و راستگویی است؛ نشنیده‌اند.
رئیس جمهور تأکید کرد: دروغ‌پردازان بدانند، اینگونه اقدامات غیراخلاقی، تنها به تنفر و انزجار بیشتر مردم از آنان می‌انجامد و عزم مردم را در حمایت از دولت منتخب خویش، مستحکم‌تر خواهد کرد.

 


حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، دیدار مخفیانه و بدون هماهنگی هیئت پارلمانی اروپا را با دو محکوم امنیتی، محکوم کرد.
دادستان کل کشور گفت: اقدام این هیئت اروپایی بسیار زشت و بد و خلاف امور دیپلماتیک بود.
وی افزود: اگر کسی هم در این باره صحبت کرده از منظر و جایگاه مسئولیت خودش بوده و نظر قوه قضائیه نبوده است.
سخنگوی دستگاه قضا با تاکید بر اینکه هیئت اروپایی برای این دیدار هیچ هماهنگی و استعلامی از دستگاه قضایی نکرده است به واحد مرکزی خبر، گفت: اصولا هیئت‌هایی که از خارج وارد کشور می‌شوند؛ دارای برنامه‌ای مشخص و هماهنگ با جمهوری اسلامی ایران هستند.
محسنی اژه‌ای افزود: دیدار مخفیانه با محکومان امنیتی بر اساس آنچه نقل شده و کمک مالی به آنان، خلاف عرف است.
دادستان کل کشور با اشاره به اینکه باید سامانه امنیتی فعال می‌شد، گفت: به ویژه وزارت اطلاعات در این باره باید پیگیر موضوع می‌شد و ماجرا را منتقل می‌کرد.

 


مراسم نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت الله امامی کاشانی در مصلای بزرگ امام خمینی اقامه خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه مراسم این هفته از ساعت 10:30 با قرائت زیارت آل‌یاسین آغاز خواهد شد. سخنرانان پیش از خطبه‌های این هفته حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی نماینده محترم ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت هفته وقف و حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی نماینده محترم ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص بزرگداشت حماسه عظیم مردمی 9‌دی می‌باشند.
شرکت مترو و سازمان اتوبوسرانی به صورت ویژه آماده انتقال نمازگزاران به محل مصلای بزرگ تهران و بالعکس می‌باشند و پارکینگ‌های ضلع شمال، جنوب مصلی و همچنین خیابان‌های اطراف جهت وسایل نقلیه شخصی آماده خدمت‌رسانی می‌باشند.

 


آکادمی تلویزیون همجنس‌گرایان به دلیل افتضاحات اخلاقی بطور موقت تعطیل شد.
آکادمی موسیقی تلویزیون بهایی «من و تو» که هر ساله در قالب مسابقه خوانندگی برگزار می‌شد، برای در امان ماندن از نقد مخاطبان و به فراموشی سپردن افتضاحات اخلاقی در آن، امسال برگزار نمی‌شود.
در سال‌های گذشته، افرادی به عنوان خواننده برگزیده از سوی بینندگان معرفی شدند که بعدها زمزمه تبانی آن افراد با عوامل تلویزیون من و تو شنیده شد.
سال گذشته تجاوز «تیام بصیر» از عوامل من و تو به یکی از دختران برگزیده سال و خودکشی این خواننده، موضوعی بود که پریسا سحرخیز- مجری جدا شده از من و تو- اقدام به افشای آن کرد و یک رسوایی بزرگ برای من و تو به ارمغان آورد.
هرچند بعد از افشای این عمل قبیح دختری که بعدها خودکشی کرد، با تهدید و تطمیع باند من و تو در روبروی دوربین قرار گرفت و اصل ماجرا را به صورت تصنعی تکذیب کرد! اما تجاوز رها اعتمادی [اعتماد] گرداننده اصلی برنامه آکادمی و یکی از تصمیم‌گیران من و تو، به پسربچه 11ساله و دستگیری وی به جرم قاچاق مواد مخدر افتضاح دیگر آکادمی بود.
اعتمادی از عوامل میدانی فتنه 88 بود که یک بهایی دوآتشه حساب می‌شود. پدر وی حسن اعتماد دبیر اتاق خبر «من و تو»ست و برادر اعتماد نیز، آشپز دربار پهلوی بوده است.
آکادمی موسیقی تلویزیون من و تو، به دامی برای دختران علاقه‌مند به موسیقی در خارج از کشور تبدیل شده بود. دامی که بانی آن کیوان و مرجان عباسی، صاحبان من و تو و از گردانندگان باند قاچاق دختران به کانادا و آمریکاست.
گفتنی است تلویزیون بهایی «من وتو» افشاگری کیهان را عامل اعتراض به آکادمی همجنس بازان اعلام کرده است!

 


رئیس هیئت اعزامی پارلمانی اروپا به ایران که پیش از این اختلاف فرهنگی را عامل رفتار بی‌ادبانه خود با هاشمی‌رفسنجانی رئيس مجمع تشخیص مصلحت عنوان کرده بود، این بار در مصاحبه اختصاصی با بی‌بی‌سی، خبر نداشتن از پروتکل را بهانه این کار معرفی کرد!
کرونبرگ در پاسخ به سؤالی در مورد ماجرای مربوط به دیدار او و همراهانش با هاشمی‌رفسنجانی، رئيس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت که ماجرا به بی‌اطلاعی او از پروتکل بازمی‌گردد.
او مدعی شد که موضوع «هیچ ارتباطی با بی‌احترامی نداشت. میزبان به ما گفت بنشینیم و من از رسم بلند شدن اصلاً خبر نداشتم.»
رئيس هیئت اعزامی پارلمانی اروپا به ایران در دیدار با رئيس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هنگام ورود وی از جای خود برنخاست که این اقدام با واکنش گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی مواجه شد.
همچنین در حالی که هنوز مرجع صدور مجوز و لابی‌های پشت پرده برای دیدار این هیئت با دو فتنه‌گر در سفارت یونان مشخص نشده است، کرونبرگ در این مصاحبه اعلام کرد قصد داشته با سران فتنه نیز ملاقات کند که اجازه این ملاقات صادر نشده است.

 


یکی از وکلای پرونده فساد بزرگ بانکی در گفت‌وگویی با یک خبرگزاری تهدید کرده است که اجرای حکم اعدام محکومین پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی خصوصا مجرم اصلی (مه‌آفرید امیر خسروی) تبعات و توالی بسیاری در پی خواهد داشت. این وکیل مدافع بر کرسی قضاوت نشسته و ادعا کرده مبنای حکم شرعی درباره افساد فی الارض برای 4 مفسد اقتصادی متزلزل است!
این آقای وکیل بدون آنکه به جرایم و فساد گسترده این مفسدان اقتصادی در پرونده فساد بزرگ مالی اشاره کند به این به اصطلاح دلیل روی آورده است که چون در این پرونده دماء 4 نفر مسلمان مطرح است، اجرای چنین حکمی محل تامل است. وکیل مه‌آفرید عامل اصلی فساد بزرگ بانکی در پایان نتیجه گرفته است: تصور نمی‌کنم با توجه به شرایط بین‌المللی کسی موافق اعدام این 4 نفر آن هم به اتهام‌های اقتصادی باشد؛ خصوصا اینکه مه‌آفرید با رد اتهام اخلال در نظام اقتصادی بابت پرداخت رشوه اعلام ندامت و توبه کرده است.
استدلال عجیب این آقای وکیل در دفاع از موکلی که جرمش اخلال در نظم اقتصادی است و میلیاردها تومان به بیت‌المال مسلمین ضربه زده است در حالی است که اخلال وی در نظام اقتصادی بسیار خانواده‌ها را به عزا نشانده و نه فقط حیثیت و آبروی بسیاری از آبروداران بلکه سلامت سیستم اقتصادی کشور را بر زمین ریخته است و جنایات دیگری که فهرست آن هم به درازا می‌کشد.
سوال این است که موضوع «شرایط بین‌المللی» در کجای متون و نصوص قانونی آمده است که آقایان با ژست وکیل و حقوقدان به آن استناد می‌کنند؟!
همچنین یادآور می‌شود؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای دادستان کل کشور در نشستی خبری در جمع خبرنگاران درباره وکلای پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی گفته بود: در این پرونده برخی از وکلا قراردادهای کلانی منعقد کرده‌اند که در یک مورد وکیلی قرارداد 10 میلیاردی با موکل و خانواده موکل منعقد کرده که براساس قانون باید برگه وکالت و قرارداد را به دادگاه ارائه می‌داد، اما در برگه‌ قرارداد نوشته شده بود، 1 میلیارد تومان. وکیل دیگری اعلام کرده است من به صورت مجانی وکالت متهم را به عهده می‌گیرم ولی بعدا خبر رسید که پول گرفته است که تمامی این موارد قابل پیگیری است.
این نکته نیز گفتنی است که توبه یک جنایتکار به رابطه او با خدای متعال مربوط است و نه تنها در قوانین اسلامی بلکه در هیچ یک از نظام‌های حقوقی دنیا، توبه جنایتکار مانع از مجازات وی نخواهد بود. و البته از وکیلی که در یک قلم مبلغ 10 میلیارد تومان حق وکالت گرفته است، اینگونه مزخرفات دور از انتظار نیست و به قول حجت‌الاسلام اژه‌ای، اقدام وی نیز قابل پیگیری قضایی است و انتظار آن است که دستگاه قضایی کشور در پیگیری جرایم وی کوتاهی نکند.

 


یک روزنامه انگلیسی در یکی از تازه‌ترین یادداشت‌های خود بر رابطه تنگاتنگ مدعیان اصلاحات با مقامات کشورهای بیگانه تاکید می‌کند.
فایننشال تایمز می‌نویسد:‌ «چیزی که اصلاح‌طلبان به خوبی متوجه شده‌اند این است که ادامه حیات و بقایشان وابسته به سیاست خارجی دولت جدید در رابطه با قدرت‌های غربی است. یعنی به عبارتی ایالات متحده ناجی آنها خواهد بود! آنها می‌دانند حل مسئله هسته‌ای در دولت فعلی، ]چون ادامه سیاست خارجی اصلاحات است[ باعث حیات دوباره و قدرت گرفتن آنها خواهد شد.»
در یادداشت این روزنامه‌ انگلیسی علت شکست اصلاح‌طلبان به صراحت عنوان می‌شود:‌ «اگر مذاکرات هسته‌ای که طی آنها ایران کلیه فعالیت‌های خود را تعلیق کرده بود با شکست مواجه نمی‌شد ]به این معنی که ایران به ذلت و خواری مقابل غرب ادامه می‌داد[ اصلاحات هنوز هم یک جریان پویا و زنده بود.»
به گزارش پایگاه خبری 598، فایننشال تایمز تاکید می‌کند که اصلاح‌طلبان در ایران نیاز به حمایت غرب برای ایجاد تغییرات درکشورشان دارند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10