(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 7 دی 1392 - شماره 20675

هشدار وزارت بهداشت به افزایش موارد تب مالت
احمدی مقدم: داشتن رتبه اول امنیت در منطقه کافی نیست
باید در رقابت جهانی شرکت کنیم
ترکیدگی چند باره لوله آب در ولی عصر باعث شد
آبگرفتگی در خط 3 مترو و 20 باب مغازه
قاتل خاموش جان زن و شوهر جوان را گرفت
آلودگی هوای تهران ادامه دارد
حوادث کوتاه از کشور
سردار کمالی اعلام کرد
احتمال افزایش مدت خدمت به 24 ماه
انعقاد تفاهمنامه همکاری بین شهرداری و وزارت بهداشت
دهمین پلنگ هم تسلیم مرگ شد
در لرستان اتفاق افتاد
تلف شدن 330 راس دام در اثر آتش‌سوزی
دستگیری باند سارقین آپارتمان‌ها با شگرد آش نذری
نزاع خونین برای جای پارک خودرو
سقوط مرگبار اتوبوس از پل
حمله ماهی‌های گوشتخوار به شناگران
اوباما و همسرش جدا می‌شوند
   


رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نسبت به افزایش موارد بروز تب مالت در کشور هشدار داد.
دکتر محمد مهدی گویا با بیان این که موارد بروز بیماری تب مالت در کشور طی دو سال اخیر افزایش یافته است به ایسنا گفت: علل مختلفی سبب این امر شده است. یک مسأله مهم تعداد دام‌های کشور است و اینکه واکسن‌های موجود برای واکسیناسیون کامل دام‌ها کفاف نمی‌کند.وی در عین حال بر لزوم تشویق مردم به استفاده از لبنیات پاستوریزه تأکید کرد و گفت: طی شش ماه گذشته مطالعه‌ای از سوی وزارت بهداشت در استان‌هایی که موارد بروز «تب مالت» در آنها زیاد بوده، صورت گرفته است. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که موارد بروز این بیماری در مکان‌هایی که مردم از لبنیات پاستوریزه استقبال می‌کنند بسیار کمتر از نقاطی است که از انواع غیرپاستوریزه استفاده می‌کنند.رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از برخی تبلیغات نادرست درباره مؤثرتر نشان دادن فواید مصرف انواع لبنیات غیرپاستوریزه، گفت: چنین مبحثی به هیچ عنوان صحیح نیست. از رسانه‌ها تقاضا دارم که تا حد ممکن مردم را به مصرف لبنیات پاستوریزه تشویق کنند. همچنین در صورت استفاده از شیر غیرپاستوریزه حتماً قبل از مصرف، شیر به میزان کافی جوشانده شود.
وی بر لزوم رعایت موارد بهداشتی در دامداری‌ها و بویژه روستائیان تأکید کرد و گفت: نگهداری دام، بهداشت آغل دام‌ها و رعایت بهداشت هنگام دوشیدن شیر دام‌ها باید مورد توجه جدی دامداران باشد. از طرف دیگر لازم است که مراکز جمع‌آوری شیر در مناطق عشایری و روستایی افزایش یابد. نظارت‌ها بر اماکن تهیه، توزیع و عرضه مواد لبنی نیز باید افزایش یابند.
گویا همچنین بر لزوم افزایش شمار کشتارگاه‌های صنعتی تأکید کرد و افزود: حضور بخش خصوصی نیز در این زمینه باید تقویت شود. رسانه‌های همگانی باید کمک کنند که آگاهی مردم درباره استفاده از مواد لبنی پاستوریزه افزایش یابد.

 


فرمانده نیروی انتظامی گفت: باید به جایی برسیم که مردم برای داشتن احساس امنیت نیاز به دیدن پلیس نداشته باشند.
سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح پنج‌شنبه در همایش نظم و امنیت اظهار داشت: ما مدتهاست که رتبه اول منطقه را بدست آورده‌ایم و حال باید در رقابت جهانی شرکت کنیم تا کشورهای منطقه به سمت ما بیایند.
وی با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم تنها دنبال روی قدرت‌های جهان باشیم، اظهار داشت: اگر به این صورت ادامه دهیم همیشه چند متر از آنها عقب‌تر خواهیم بود پس باید به فکر پیشتازی باشیم و کارهایی انجام دهیم تا از آنها سبقت بگیریم.
سردار احمدی مقدم در حاشیه این همایش نیز در مورد فیلتر شدن نرم‌افزار وی چت گفت: شورای عالی فضای مجازی سه‌شنبه در حضور رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و در این جلسه به پیشنهاد نیروی انتظامی و حمایت وزیر ارتباطات مقرر شد کار گروهی در رابطه با نوسازی مصادیق مجرمانه و نوسازی فیلترینگ با روش‌های نوین ایجاد شود.
فرمانده ناجا با بیان اینکه اگر وی چت خوبی‌هایی دارد، نباید کل سرویس مسدود شود، گفت: این کار گروه نسبت به شناسایی مضرات برنامه‌ها اقدام کرده و تنها بخش‌های مضر حذف می‌شوند.
احمدی مقدم همچنین با اشاره به همایش نظم و امنیت گفت: سال 93، سال حذف پست‌های زاید در نیروی انتظامی است و در پست‌هایی که دوربین می‌تواند جایگزین افراد شود، این پست‌ها حذف می‌شود.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی سال آینده به طور جدی در بحث پژوهش وارد می‌شود، گفت: ناجا از روش‌های علمی که موجب کاهش نیروی انسانی در پست‌های اضافه می‌شود استقبال می‌کند.فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به ادامه یافتن طرح سراسری زوج و فرد در شهر تهران و دیگر شهرهای بزرگ گفت: ما در مواقع اضطرار با اعمال اقدامات محدودکننده مخالف نیستیم ولی مرجع تصمیم‌گیری پیرامون این مسائل کمیته اضطرار نیست و شورای عالی ترافیک می‌بایست نسبت به آن تصمیم‌گیری نماید.
احمدی مقدم در ادامه با انتقاد از روند از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری تاکید کرد: متاسفانه امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 80درصد از رده خارج ساختن خودروهای فرسوده بودیم و سرمایه‌گذاری در این مسئله بسیار اثربخش‌تر از اعمال طرح زوج و فرد سراسری است چرا که اگر بتوانیم در فاز اول 500هزار خودروی فرسوده را از رده خارج کنیم تاثیری به مراتب بیش از اقدامات دیگر دارد.
وی در ادامه ارتقای کیفیت خودرو، ارتقای کیفیت سوخت و افزایش سرعت از رده خارج ساختن ناوگان فرسوده را جزو مهمترین مواردی دانست که می‌تواند در کاهش آلودگی هوای تهران و دیگر کلان شهرهای بزرگ تاثیرگذار باشد.

 


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از ترکیدگی دوباره لوله آب در خیابان ولی عصر بالاتر از جمهوری و آب‌گرفتگی شدید تعدادی از مغازه‌ها و مترو خبر داد.
سید جلال ملکی در گفت‌وگو با فارس درباره ترکیدگی لوله آب در عمق 2 متری زمین گفت: این حادثه 6 بامداد دیروز رخ داد و بلافاصله دو ایستگاه آتش‌نشانی با حضور در محل حادثه از نشت آب جلوگیری کردند.
وی افزود: به دلیل نشت آب 20 باب مغازه در زیرزمین پاساژ و بر خیابان دچار آبگرفتگی شده و خساراتی را به این مغازه‌ها وارد کرد. ملکی خاطرنشان کرد: چندی پیش نیز مجدداً در همین محل حادثه نشت آب به دلیل پوسیدگی لوله‌ها داشته‌ایم.
گفتنی است این حادثه در حالی به طور مکرر و در فاصله زمانی بسیار کم اتفاق می‌افتد که شهرداری برای ایجاد تونل زیرگذر در این تقاطع بیش از 6 ماه این معبر را به روی خودروها مسدود کرده بود و باعث تعجب است که در این گودبرداری‌های عمیقی که در این منطقه صورت گرفته است چرا لوله‌های پوسیده شناسایی و تعویض نشده‌اند.
به گزارش جلالی این حادثه تلفات جانی و مصدوم دربرنداشت اما خسارت مالی فراوانی برجای گذاشته است.

اطلاعیه شرکت مترو
بنابراین گزارش شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) نیز در اطلاعیه‌ای با اشاره به خسارت‌های وارده به مترو، ناشی از نشت آب در خیابان ولی عصر نسبت به آسیب دیدگی تونل خط 3 مترو هشدار داد.
روابط عمومی و امور بین‌الملل مترو در این اطلاعیه تصریح کرده است: به رغم اینکه نشتی آب از چند ماه پیش، از این قسمت به تونل مترو مشاهده و موضوع مرتب به مسئولان شرکت آب و فاضلاب اعلام می‌شد اما متأسفانه عدم اقدامات پیشگیرانه منجر به ترکیدگی آب در حدود دو هفته پیش در همین نقطه شد که مشکلاتی را برای شهروندان تهرانی و نیز تونل مترو تهران ایجاد کرد.
هر چند اقدامات ترمیمی شرکت آب و فاضلاب در دو هفته پیش به طور مقطعی از نشتی آب جلوگیری کرد اما از چند روز پیش مجدداً نفوذ آب به بخشی از تونل آغاز شد و موضوع بار دیگر به این شرکت اعلام گردید اما متأسفانه این بار نیز به موقع وارد عمل نشدند و متأسفانه ساعت 6 صبح جمعه نیز در همان نقطه قبلی بروز اتفاق، شاهد ترکیدگی لوله آب بودیم که آب به داخل تونل مترو هم نفوذ کرد.
در این اطلاعیه ضمن هشدار به عواقب این حادثه تأکید شده است: از آنجا که به منظور افتتاح قریب‌الوقوع، تجهیزات برقی و کابل‌کشی در این بخش از مترو به پایان رسیده است هرگونه سهل‌انگاری در انجام اقدامات اساسی در مورد لوله آب در این منطقه، احتمال هرگونه رخداد و حادثه جبران‌ناپذیری را برای مترو در پی خواهد داشت که انتظار می‌رود شرکت آب و فاضلاب تهران برای همیشه طول حدود 30 متری لوله آب پوسیده در این منطقه را به جای هربار تعمیر، تعویض کند تا پیش از این شاهد مشکلات این چنینی نباشیم.
لازم به ذکر است تا لحظه انعکاس این خبر شرکت آب و فاضلاب هیچ گونه اطلاعیه و توضیحی در رابطه با این حادثه صادر نکرده است.

 


مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس چهارمحال و بختیاری گفت: زن و شوهر ناغانی از توابع شهرستان کیار این استان به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
«امیر معتمدی» شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در شهرکرد افزود: شوهر 28 ساله و همسر 25 ساله در محل کار خود در گلخانه‌ای در شهر ناغان، دچار گاز گرفتگی شدند و براثر استنشاق و مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
وی اظهار داشت: تلاش کارکنان اورژانس و بیمارستان برای نجات جان این زن و مرد جوان مثمر ثمر واقع نشد. ناغان در 40 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

 


کارشناس هواشناسی با بیان اینکه آسمان تهران از نیمه هفته پیش رو برفی می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود طی دو روز آینده هوای این کلانشهر همچنان در شرایط ناسالم قرار داشته باشد.
محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس با پیش‌بینی اینکه شاخص کیفیت هوای تهران طی دو روز آینده همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد، افزود: بر همین اساس امروز و فردا شاهد آلودگی هوای این کلانشهر خواهیم بود.
کارشناس هواشناسی در ادامه از ورود سامانه جدید بارشی در اواسط هفته خبر داد و افزود: این موج بارشی دوشنبه وارد کشور می‌شود و نیمه غربی را درگیر می‌کند.
وی همچنین پیش‌بینی کرد سه‌شنبه شاهد بارندگی در تهران باشیم.
به گفته اصغری، از آنجایی که هوا سرد است پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها به شکل برف باشد.

 


زلزله در سیرچ و سرباز
کرمان- ایرنا: صبح دیروز زلزله‌ای به قدرت 4/1 درجه ریشتر حوالی سیرچ از توابع شهرستان کرمان را لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین‌لرزه ساعت 4 و 14 دقیقه و 25 ثانیه دیروز در 14 کیلومتری سیرچ و 27 کیلومتری شهداد در استان کرمان بوده است.همچنین زلزله‌ای به بزرگی 3/9 درجه ریشتر ساعت 11 و 36 دقیقه و 35 ثانیه دیروز حوالی شهرستان مرزی سرباز در جنوب استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.
این دو زمین‌لرزه خساراتی در بر نداشت.

آتش‌سوزی در کارگاه
* بروجرد- انفجار گاز و آتش‌سوزی در یک کارگاه چوب‌بری در بروجرد دو کشته برجای گذاشت.
مدیر سازمان آتش‌نشانی بروجرد روز پنجشنبه گفت: در این حادثه که روز چهارشنبه رخ داد علاوه بر خسارات مالی فراوان، یکی از کارگران در دم فوت کرد و کارگر دیگری که دچار سوختگی شدید شده بود دیروز جان خود را از دست داد.
«مسعود تقوی» افزود: استفاده از کپسول گاز مایع و نشت گاز در این کارگاه چوب‌بری موجب شد تا در اثر جرقه آتش انفجار رخ دهد.

انهدام باند قاچاق
* همدان- ایرنا: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی همدان گفت: مأموران اداره مبارزه با کالای قاچاق و ارز این استان پس از یک ماه اقدامات اطلاعاتی موفق شدند باندی را که در پوشش حمل کالای دارای برگ گمرکی اقدام به قاچاق عمده کالا از شهرهای مرزی به مرکز کشور می‌کرد را شناسایی و دستگیر کنند.سرهنگ به‌گدز اضافه کرد: مأموران با اعزام تیمهای محسوس و نامحسوس به راههای منتهی به استان 5 دستگاه تریلی حامل کالای قاچاق را که توسط چند خودروی سواری اسکورت می‌شد شناسایی کردند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی همدان گفت: متهمان در بازجویی‌ها به بارگیری کالای قاچاق به ارزش افزون بر 20 میلیارد و 350 میلیون ریال از آبادان به مقصد قزوین و تهران اعتراف کردند.

توقیف 5 کیلو ماده مخدر شیشه
* اهواز- ایرنا: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: روز پنجشنبه مأموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان «ایذه» با دستگیری دو سوداگر مرگ، مقدار پنج کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه را کشف کردند.
سرهنگ «علی شوهانی» افزود: با اقدامات اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ایذه، فردی که قصد وارد کردن این مواد مخدر از یکی از استانهای همجوار به شهرستان را داشت شناسایی و دستگیر شد.

کشف اشیای تاریخی
* ارومیه- ایرنا: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوی گفت: 31 قلم اشیای تاریخی با ارزش در چند روز اخیر از قاچاقچیان عتیقه در این شهرستان کشف و ضبط شد.رقیه کنعانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اشیاء کشف شده، شامل 9 سکه مربوط به دوره ایلخانی و 4 سکه رومی و تعدادی ظروف سفالی، ابزارآلات فلزی، و اقلام زینتی هستند که شاخص‌ترین آنها ظرفی سفالی با نقوش پرنده مربوط به دوره اسلامی است.وی اضافه کرد: تعدادی از این اشیا به لحاظ مطالعه تاریخ اجتماعی و صنعت زمان خود بسیار ارزشمند هستند.
کنعانی افزود: در این ارتباط 3 نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

 


جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به غیبت 15 درصد از مشمولان برای اعزام به خدمت سربازی از احتمال افزایش مدت خدمت به 24 ماه خبر داد.
سردار موسی کمالی با اشاره به قانون خدمت سربازی 24 ماهه اظهار داشت: برابر بند الف ماده 4 قانون خدمت وظیفه عمومی، مجلس شورای اسلامی مدت خدمت سربازی را 24 ماه تعیین کرده، ولی به ستاد کل نیروهای مسلح این اختیار داده شده که در صورت مواجهه با مشمول مازاد یا کمبود آن، مدت خدمت دوره ضرورت را کم یا زیاد کند.
وی افزود: در حال حاضر مدت خدمت در مناطق عملیاتی و امنیتی 18 ماه، مناطق محروم و بد و آب و هوا 19 ماه و در سایر مناطق نیروهای مسلح 21 ماه و در دستگاه‌های دولتی 24 ماه است.
این مقام مسئول گفت: طرحی در دست بررسی است که احتمال دارد بخشی یا تمام این کسر خدمت‌ها برداشته شود و خدمت دوره ضرورت 24 ماه شود.
کمالی عنوان داشت: با حذف تمام کسر خدمت‌های مناطق عملیاتی، محروم و... دیگر تفاوتی در مدت خدمت سربازی در مناطق مختلف کشور وجود ندارد ولی اگر بخشی از کسر خدمت‌های مذکور حذف شود به این شکل که مثلا در مناطق عملیاتی که در حال حاضر 18 ماه است ممکن است به 21 ماه تغییر یابد و در مناطق محروم 22 ماه و سایر مناطق 24 ماه شود.
وی اظهار داشت: افرادی که تا پایان سال 92 به خدمت اعزام شوند و یا در حال حاضر مشغول خدمت هستند در شمول افزایش مدت خدمت سربازی نخواهند بود.

 


وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرداری تهران تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
این تفاهمنامه 5 ساله در پایان جلسه شورای راهبردی سلامت شهرداری تهران در ساختمان شورای شهر تهران به امضا دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت و دکتر قالیباف شهردار تهران رسید.
این تفاهمنامه که دارای 15 ماده است در راستای تحقق آرمان‌های والای حضرت امام‌خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه همه دستگاه‌ها به تامین سلامت آحاد جامعه به نحوی که مردم به جز رنج‌بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند و نیز دستیابی به اهداف چشم‌انداز 1404 برنامه پنجم توسعه و همچنین به منظور تحقق پوشش همگانی سلامت بین طرفین به امضاء رسید.
این تفاهمنامه بر همکاری طرفین در استقرار نظام خدمات جامع سلامت شهری، توانمندسازی شهروندان در زمینه خود مراقبتی، همکاری در ترویج سبک زندگی سالم، توسعه خانه‌ها، مدارس، محل‌های کار، دانشگاه‌ها و مراکز تفریحی و فرهنگی هنری سالم در کلانشهر تهران و... تاکید دارد.

 


رئیس اداره محیط زیست گچساران گفت: تلاش برای نجات یک قلاده پلنگ که چهارشنبه شب گذشته در کوه دیل از توابع این شهرستان بر اثر تصادف با یک خودرو مصدوم شده بود، بی‌نتیجه ماند.
عبدال دیانتی نسب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گچساران افزود: با وجود اعزام پزشک برای مداوای این ماده پلنگ مصدوم و بهبود نسبی حال وی اما عصر پنجشنبه این پلنگ جوان تسلیم مرگ شد.
وی اظهار کرد: مصدومیت این پلنگ بر اثر تصادف با یک دستگاه خودرو پژو 206 در مسیر جاده روستای دیل به وقوع پیوست.
دیانتی‌نسب بیان کرد: با اطلاع‌رسانی راننده پس از تصادف برای کمک به سلامت پلنگ، محیط‌بانان منطقه حفاظت شده دیل نسبت به انتقال این گونه نادر و ارزشمند اقدام کردند اما تلاش‌های تیم دامپزشکی منجر به نتیجه نشد و پلنگ جان خود را از دست داد.
این دهمین قلاده پلنگ است که در ایران طی 9 ماه اخیر جان خود را از دست می‌دهد.
منطقه حفاظت شده کوه دیل واقع در 20 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به لحاظ وجود پوشش غنی درختی و گیاهی، زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری از جمله پستانداران و پرندگان است.

 


خرم‌آباد - خبرنگار کیهان:
آتش‌سوزی در یک واحد دامداری سنتی موجب از بین رفتن 200 راس و سوختگی 130 راس دیگر شد.
مدیر کل سازمان دامپزشکی لرستان با اعلام این خبر افزود: حادثه بر اثر اتصال جرقه سیم برق رخ داد و بر اثر آن 75 راس گوسفند داشتی و 5 راس بز داشتی (مخصوص زاد و ولد) و 113 راس بره و 7 راس بزغاله تلف شدند.
جواد گودرزی ادامه داد: 130 راس گوسفند و بز نیز دچار سوختگی 20 تا 50 درصد شدند که تحت درمان قرار گرفته‌اند اما حدود نیمی از آنها نیز زنده نمی‌مانند و برای تعیین سلامت و ذبح به کشتارگاه منتقل شدند.
مدیر کل سازمان دامپزشکی لرستان گفت: احشام تلف شده متعلق به یک دامدار لرستانی ساکن روستای هولاندشت واقع در کیلومتر 15 خرم‌آباد - بروجرد است که در یک دامداری سنتی نگهداری می‌شدند و بیمه نبوده‌اند.
وی افزود: آتش‌سوزی از محل انبار علوفه، همجوار با آغل دام‌ها شروع و با سرایت به دامداری موجب بروز خسارت سنگین شد. شدت آتش‌سوزی بحدی بوده که اهالی قادر به مهار آتش و نجات احشام نشدند.

 


رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری باند خانوادگی خبر داد که با فریب همسایه‌ها به بهانه پخت آش نذری اقدام به سرقت اموال آپارتمان‌ها می‌کردند.
سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی در این باره گفت: با مراجعه به مجتمع مسکونی محل سرقت و انجام تحقیقات اطلاع پیدا کردیم که چهار سرقت مشابه دیگر نیز در این مجتمع مسکونی 30 واحدی انجام شده و تمامی این سرقت‌ها نیز زمانی انجام شده که همسران مالباختگان به منظور کمک برای پاک کردن سبزی آش به منزل یکی از همسایه‌ها به نام مراجعه کرده بودند.
وی افزود: یکی از این چهار مالباخته در اظهاراتی مشابه در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: همسر بنده را خانم «مریم.ف» به واحد خودشان دعوت کرده بود تا جهت پاک کردن سبزی آش به وی کمک کند اما زمانی که همسرم پس از گذشت چند ساعت به منزل بازمی‌گردد متوجه می‌شود که طلا و جواهرات و وجوه نقد داخل خانه به سرقت رفته است.
با توجه به اطلاعات به دست آمده در خصوص سرقت‌های انجام شده، کارآگاهان به تحقیق از اعضای خانواده «مریم.ف» (50 ساله) پرداخته و همزمان با آغاز تحقیقات و با انجام هماهنگی‌های قضایی، منزل «مریم.ف» در طبقه پنجم مجتمع مسکونی مورد بازرسی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از اموال مسروقه شدند.
با کشف تعدادی از اموال مسروقه، مریم به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهاراتش عنوان داشت که سرقت‌ها را با همدستی دختر (17 ساله) و دامادش (22 ساله) انجام داده است.
با توجه به اعترافات «مریم.ف»، مهرنوش (دختر متهمه) و امیر (داماد متهمه) دستگیر و به همدستی با متهمه اعتراف کردند؛ امیر در اعترافات خود به کارآگاهان عنوان داشت: «با برنامه‌ریزی مادرزنم و زمانی که همسایه‌ها برای پاک کردن سبزی آش به منزل مادرزنم رفته بودند، از خالی بودن منازل استفاده می‌کردیم و من و همسرم (مهرنوش) با استفاده از کلید منازل همسایه‌ها که مادرزنم از قبل تهیه کرده بود، اقدام به سرقت طلا و جواهرات، وجوه نقد و دیگر اموال با ارزش خانه‌ها می‌کردیم».

 


9 جوان که به دلیل جای پارک خودرو به جان یکدیگر افتاده بودند، راهی دادسرا شدند.
9 جوان که به دلیل جای پارک خودرو با چوب و چاقو به جان یکدیگر افتاده بودند، توسط عوامل کلانتری 154 چیتگر دستگیر و به علت سازش نکردن روانه دادسرای مربوطه شدند.

 


بر اثر سقوط یک دستگاه اتوبوس مسافربری از ارتفاع پلی در شمال شرق تایلند، 29 تن کشته شدند.
پلیس تایلند با بیان اینکه این حادثه نیمه شب اتفاق افتاده است، اعلام کرد: خواب آلودگی راننده علت سقوط آن بوده است.
نیروهای امداد و نجات بانکوک نیز اظهار داشتند: اجساد 28 نفر از قربانیان این حادثه از دره بیرون آورده شد که یک تن هم پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. همچنین وضعیت جسمانی چند نفر دیگر از مسافران اتوبوس وخیم گزارش شده است.
به گفته شاهدان حادثه، سرعت اتوبوس پیش از وقوع این سانحه بسیار بالا بوده است.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، استانداردهای ایمنی در تایلند بسیار پایین است و سالانه سوانح رانندگی مرگباری در آن گزارش می‌شود.

 


60 نفر توسط ماهی‌های گوشتخوار در سواحل آرژانتین مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس، این حمله روز چهارشنبه نزدیک «روزاریو» شهری که یک میلیون نفر در آن سکونت دارند صورت گرفته است. وقتی مردم به داخل آب رفتند احساس کردند پاها و دستانشان توسط ماهی‌ها گزیده می‌شود.
به گفته پزشک اورژانس ماهی‌ها تکه‌هایی از دست و پاهای شناگران را کنده بودند و حتی یک دختر 7 ساله انگشت خود را از دست داد.مشکل اینجاست که ماهی‌های گوشتخوار یا همان «پیراناها» توسط شناگران شناسایی نمی‌شوند زیرا آب‌های قهوه‌ای پارانا با امواج گل‌آلود حضور آنان را مشخص نمی‌کند.
طول پیراناها 20 تا 60 سانتی‌متر است و از گونه ماهیان گوشتخوار هستند.این ماهی‌ها بسیار حریص و گرسنه هستند با دندان‌های قوی خود گاز می‌گیرند و آسیب جدی می‌رساند.

 


یک منبع نزدیک به خانواده رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که «باراک اوباما» و «میشله»‌در حال آماده شدن برای طلاق از یکدیگرند.
به گزارش روسیا الیوم، پایگاه اطلاع رسانی «National Enquirer» با اعلام اینکه اتاق خواب رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش در کاخ‌سفید جداست، تاکید کرد که «میشله اوباما» همسر رئیس‌جمهور آمریکا، دیگر اجازه نمی‌دهد شوهرش در خانه‌شان در «شیکاگو» زندگی کند. میشله این تصمیم را بعد از گذشت 21 سال از زندگی مشترکش با «باراک» گرفته است.
به گفته یک منبع نزدیک به خانواده باراک اوباما رابطه بین اوباما و همسرش از چند سال گذشته به تیرگی گرائیده است و این دو تصمیم گرفتند به خاطر فرزندانشان و به منظور جلوگیری از متاثر شدن فعالیت‌های سیاسی اوباما، به زندگی مشترک خود ادامه دهند.
این منبع آگاه با بیان اینکه «میشله» با تیمی از وکلای مدافع دیدار کرده و شوهرش را از تمایلش به زندگی جداگانه آگاه کرده است؛ درباره علت این تصمیم گفت: همسر رئیس‌جمهور آمریکا احساس می‌کند در برابر دیدگان همه جهان به او توهین شده است.
به گفته این منبع آگاه، میشله اوباما تا قبل از اتمام دومین دوره ریاست‌جمهوری اوباما، کاخ‌سفید را ترک نخواهد کرد ولی بعد از ریاست جمهوری اوباما، از هم جدا خواهند شد.
این گزارش حاکی است که میشله اوباما پیام‌های گوناگونی از سوی بانوان آمریکایی دریافت کرده که با وی اعلام همبستگی کرده و خشم خود را از رفتار اوباما در مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا اعلام کردند.
بر اساس این گزارش، در حاشیه برگزاری مراسم یادبود «نلسون ماندلا» رهبر فقید آفریقای جنوبی در ورزشگاه فوتبال «ژوهانسبورگ» قرار گرفتن صندلی‌های رئیس‌جمهوری آمریکا در کنار «هله تورنینگ اشمیت» نخست‌وزیر دانمارک و خوش و بش و انداختن عکس یادگاری این دو نفر، سوژه رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی شد.
این موضوع در حالی مورد توجه قرار گرفته است، که نه تنها «میشله اوباما» همسر رئیس‌جمهوری آمریکا در هیچ کدام از صحنه‌های خوش و بش اوباما و اشمیت مشارکت ندارد، بلکه با چهره‌ای عبوس و با نگاهی غضب‌آلود به آن دو خیره شده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10