(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 شهريور 1388- شماره 19450
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
درجلسه علني ديروز مجلس رئيس جمهور از كابينه دهم دفاع كرد
تميز بين عوامل دسته اول و عوامل دسته دوم (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
بيل(گفت و شنود)
با توجه به تعداد زياد شاكيان موافقت دادگاه مطبوعات با تقاضاي استمهال كيهان
خبرگزاري رويترز سخنان رئيس جمهور را در مجلس تحريف كرد
فرار به جلو براي كتمان بازي در زمين دشمن (خبر ويژه)
غرب نگران است تحريم هاي جديد ايراني ها را هشيارتر كند (خبر ويژه)
به هر قيمت بازي مي كنم، ولو در زمين صهيونيست ها (خبر ويژه)
اخراجي هاي صداي آمريكا اين بار در خدمت يك پيمانكار سلطنت طلب (خبر ويژه)
معاريو: جنگ سخت است حزب الله و حماس موقعيت ممتازي دارند (خبر ويژه)
ژنرال هايي كه فقط بلدند بوق بزنند (خبر ويژه)



درجلسه علني ديروز مجلس رئيس جمهور از كابينه دهم دفاع كرد

رئيس جمهور كه صبح يكشنبه براي دفاع از وزراي پيشنهادي كابينه دهم و تشريح برنامه هاي دولت در مجلس شوراي اسلامي حضور پيدا كرده بود، در جلسه علني عصر نيز به اظهارات برخي از نمايندگان مخالف پاسخ داد.
دكتر «محمود احمدي نژاد» در اين باره اظهار داشت : بسياري از مطالبي كه به عنوان مخالفت مطرح كردند، نقد دولت نهم و بخش مهمي از آن نقد بنده بود و به نظر من ربطي به دولت دهم ندارد. اي كاش قبلا زده مي شد كه البته در جريان انتخابات زده شده، اما بايد همه نظر مردم را بپذيريم چه بسا به نظر ما درست بيايد و يا درست نيايد. اگر به انتخابات برگرديم كساني كه با دولت نهم مخالفت مي كردند عمدتا مخالفت هاي آن ها تخريبي بود و روي برنامه ها و عملكردها مطلقا وارد نشدند و تخريبي بود و تهمت هايي نيز زده شد كه البته آن گذشت.
وي گفت: برخي از دوستان براي اين كه برنامه هاي دولت دهم را نقد كنند به نحوي صحبت كردند كه گويي وضعيت كشور بحراني، سياه و تيره است و ما در شرايط وخيمي به سر مي بريم و گسست اجتماعي ايجاد شده و بر اساس اين استدلال به ارايه راهكار پرداختند.
وي تاكيد كرد: من مي گويم كه خوب است نقد بكنيم ولي بايد توجه داشت كه وضعيت كشور را نبايد تيره و تار جلوه داد و وضعيت كشور اين گونه نيست. گسست اجتماعي نيز رخ نداده است. در دنيا بحران وجود دارد و بيش از 100 كشور دچار مشكلات از جمله مشكلات اقتصادي شده اند و ما هم مشكل داريم ولي نسبت به سايرين مشكلات كمتر است. چرا مي گوييد وضعيت كشور سياه است و گسست اجتماعي ايجاد شده است. من اعتقادي ندارم كه گسست اجتماعي ايجاد شده است و اين كه بياييم بگوييم گسست ايجاد شده و بر اساس آن برخي تصميمات را بخواهيم بگيريم.
احمدي نژاد ادامه داد: 70 ميليون جمعيت ايران متحد هستند، 40 ميليون شركت كننده در انتخابات متحد هستند و اين روال كشور بوده كه مردم مي آمدند در انتخابات شركت مي كردند و راي اكثريت حاكم مي شده است.
وي افزود: البته از اين بگذريم كه يك عده اي از سياسيون نپذيرفته اند و اگر بگوييم بين اين سياسيون و ملت اين فاصله ايجاد شده اين مي تواند درست باشد ولي نبايد اين را به ملت گسترش دهيم. عده اي از ملت فاصله گرفتند و اميدوارم كه اين عده به جريان ملت بپيوندند. ملت ما با هم هستند و متحدند.
پاسخ به ادعاي ليبرال بودن رئيس جمهور
وي گفت: در اين جا گفتند كه رئيس جمهور داراي انديشه فرهنگي ليبرال است. من بنا نداشتم به كساني كه مستقيما در مورد من صحبت مي كنند پاسخ دهم و اين مساله چه ربطي به دولت دهم و برنامه هاي دولت دهم دارد. مي گويند برنامه فرهنگي دولت دهم ليبرال است و از طرف ديگر مي گويند چرا وزير ارشاد عوض شده است. اين سخنان در تناقض هم است.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: آيا ترويج فرهنگ انقلابي، احياي گفتمان امام و انقلاب به تاييد رهبري، ايستادگي در برابر قدرت هاي زورگو و زياده خواه، حركت در مسير عدالت اين ها كار فرهنگي نيست يا كار فرهنگي ليبرال است؟ آيا گذشته را يادمان رفته است كه چگونه بود؟
رئيس جمهور با بيان اين كه « دولت نهم درخدمت ملت، مجلس، آرمان هاي امام(ره) و گفتمان انقلاب بوده است» گفت: چرا بعضي فكر مي كنند فرهنگ به نحوه پوشش چند دخترخانم در خيابان بسته است و چرا فكر مي كنند كار فرهنگي را صرفا مي شود از طريق نيروي قاهره اعمال كرد. اين ظلم به ملت است. ملت آزادانه اين فرهنگ را انتخاب كرده و فرزندانش را در اين راه داده و خواهد داد.
احمدي نژاد افزود: آيا فكر مي كنيد دستگاه هاي فرهنگي مختلف در كشور ما هيچ كدام كار فرهنگي نمي كنند و صرفا كار فرهنگي مربوط به قوه قهريه در برخورد با نوع پوشش در خيابان هاست؟ اين انديشه از بنيان اشتباه است، كار فرهنگي اين است كه مجلس بودجه تعيين مي كند تا دولت در مقابل استكبار بايستد و اين گونه روحيه خودباوري را تبليغ مي كند.
وي خاطرنشان كرد: اين كه ملت احساس عزت و شخصيت مي كنند و جوان هاي ما به آينده اميدوار باشند اين كار فرهنگي است نه اين كه اگر كسي اين گونه بود اسمش را بگذاريم ليبرال. البته قطعا با گروه هاي سازمان يافته اي كه مي خواهند فرهنگ را تخريب كنند بايد برخورد قاطعي صورت گيرد اما برخورد با متن مردم بايد همانند مشي بزرگان ما با ملايمت باشد.
درباره عدم مشورت دولت براي معرفي وزرا
وي در پاسخ به برخي انتقادات درباره عدم مشورت دولت براي معرفي وزرا به مجلس تاكيد كرد: چطور بعضي فكر مي كنند كه دولت مشورت نمي كند، برنامه هاي رئيس جمهور را ببينيد! دولت غير از اين كه ملاقات هاي عمومي دارد با نمايندگان فراكسيوني، كميسيوني و استاني جلسه مي گذارد و غير از اين كه براي اولين بار تصميم گرفته از نظر نمايندگان استفاده كند، ديگر چگونه مشورت نكرده است. برنامه روزانه رئيس جمهور را ببينيد كه در هفته ده ها نفر ملاقات دارند، حرف مي زنند، پيشنهاد مي كنند و نامه مي فرستند. من خودم روزانه 20 تا 30 نامه مي خوانم، حتي گاهي زنگ مي زنم و با اين افراد تلفني صحبت مي كنم.
رئيس جمهور افزود: من باكودك 5 ساله هم كه نامه نوشته بود گفت وگو كردم. با دانش آموز سال سوم دبستان كه از ديد خود 10 طرح براي آلودگي، ترافيك و مسكن داده بود 20 دقيقه حرف زدم. چرا مي گوييد دولت مشورت نمي كند؟ اين طور نباشد كه عده اي مشورت را گفت وگوي انحصاري با خودشان بدانند و اگر نشد دولت را متهم كنند. چه كسي بيشتر از اين دولت مشورت كرده است؟ ما در همين دولت با بيش از 900 نماينده ملاقات داشتيم. من در اين جلسات به دقت گوش مي كنم، مفصلا يادداشت مي كنم و بعد نظر مي دهم. تاكنون هزار ساعت در جلسه شوراي راهبردي شركت كردم، چرا مساله اي كه حتي موفقيت آميز هم بوده با عناويني كه اعتبار و واقعيت خارجي ندارد، زير سوال مي بريد؟
پاسخ به اتهام نقض قانون
وي گفت: اتهام نقض قانون و مسايلي از اين دست همه پاسخ و توضيح دارد؛ طبق مباني اصلي حقوق مجري، برداشت خود را از قانون اجرا مي كند اگر ايرادي در اين قانون باشد ما برطرف مي كنيم، اگر مجلس با توضيح ما قانع شد كه آن قانون اصلاح مي شود و اگر نه قانون را بر گردانده و ما هم آن را اجرا خواهيم كرد. ما اجازه نداديم كوچكترين تنشي در كشور ايجاد شود و اين ها با تلاش ها و نخوابيدن ها صورت گرفته است. گرچه به كرات هم متهم شده ايم.
زير سوال بردن عملكرد
دولت نهم
احمدي نژاد افزود: مي گويند چرا بعضي انتخاب نشده اند. اين ها از سويي عملكرد دولت نهم را كلا زير سوال مي برند و بعد مي گويند چرا وزراي آن دوره انتخاب نشده اند؟ چرا ما بايد اصرار داشته باشيم كه حتما افراد در اين دولت هم فعاليت شان ادامه داشته باشد. اين نشانه رشد دولت است نه توهين به آن ها و كوچك شمردن خدمات آن ها. من از اين افراد تشكر كردم و دست شان را هم بوسيده ام. اما اين دوره، دوره جديدي است، با شكل جديد و تيمي جديد، تازه نفس و پرشور را هم مي طلبد اين منطق كار است. اگر اين منطق را قبول نداشته باشيم و معتقد باشيم وزير نبايد عوض شود، پس انتخابات هم نبايد انجام شود اما ببينيد كه چقدر معايب اين مساله نسبت به مزاياي آن زياد بوده كه قانون اساسي هر چهار سال اين انتخابات را تجديد كرده است.
لزوم هماهنگي وزرا
با رئيس جمهور
احمدي نژاد در ادامه گفت: برخي مي گويند رئيس جمهور افراد مطيع مي خواهد. اين نه در شان رئيس جمهور است و نه افراد. ما الفباي مديريت را دنبال مي كنيم و رئيس جمهور در هيات وزرا نقش هماهنگ كننده هيات دولت را نيز بر عهده دارد. وقتي ميان دو وزير اختلاف افتاد چه بايد كرد؟ بايد صبر كنيم تا كشور آسيب ببيند يا بياييم و اختلافات آن ها را حل كنيم؛ در جايي كه قانون صراحت ندارد، بايد وارد شد.
وي افزود: اگر رئيس جمهور گفت فلان كار را انجام بدهيد آيا اين تحميل است؟ اين منطق مديريت است كه وزرا بايد با رئيس جمهور همراه باشند، نبايد انتظار داشته باشيد كه 21 وزير مجزا از هم بنشينند و صبر كنيم تا به تفاهم برسند. برخي مي گويند وزرا مستقلند؛ سؤال اين است كه مستقل از چه؟
احمدي نژاد ادامه داد: خيلي وقت ها بوده كه مصوبات دولت در جلسه هيات وزرا بدون حضور من مطرح شده و راي آورده يا نياورده و من همه را ابلاغ كرده ام. برخي مي خواهند القاء كنند كه بين رئيس جمهور و وزرا اختلاف وجود دارد؛ در حالي كه اين گونه نيست. ما در دولت نهم 99 درصد كارهايمان را با هماهنگي يكديگر انجام داديم و اين چيز بدي نيست. بسياري از نمايندگان به من نامه مي نويسند و درخواست مي كنند مشكل فلان منطقه را حل كنند، رئيس جمهور كه خود نمي تواند به تنهايي كاري كند، بلكه بايد به وزرا دستور برسد و آن ها انجام دهند. حال اگر رئيس جمهور دستوري داد و خواست مشكل فلان منطقه حل شود و وزير عمل كرد معنايش اين است كه او مطيع است.
آيا كسي كه با رمز تقلب تهران را به آتش كشيد بايد انتخاب مي شد؟
وي ادامه داد: عزيزي آمد و گفت دانشگاهيان ناراحتند و سرخورده شده اند. من نمي دانم چطور ايشان چنين حرفي مي زنند. من هم دانشگاهي هستم و بسياري از وزرا نيز همين طور و ما چنين چيزي را حس نمي كنيم. انتخابات پرشوري برگزار شد و 40 ميليون شركت كردند و هم پيش و هم پس از اين انتخابات توطئه دشمنان را شكستند. عده اي جوري صحبت مي كنند كه انگار انتخابات مخدوش بوده و ( مي گويند) چرا كسي كه سالم ترين انتخابات را برگزار كرده براي وزارت علوم معرفي شده است؟ پس كسي را انتخاب كنيم كه با رمز تقلب تهران را به آتش كشيد؟ اين نهايت احترام به دانشگاهيان است كه يك مدير خوب كه سالم ترين انتخابات پس ازانقلاب را برگزاركرده، وزير علوم شود نه آن كه خداي ناكرده تخطئه شود.
هيچ كدام از وزراي پيشنهادي اهل باند و جناح نيستند
احمدي نژاد هم چنين اظهار كرد: برخي مي گويند حلقه مديريتي شكسته نشده است و اين وزرا دوستان احمدي نژاد هستند. اما بايد بدانيم كه 70 ميليون نفر و 290 نماينده دوست من هستند. برخي از آن ها حتي پيشنهاد برخي از نمايندگان بودند و هيچ كدام اهل باند و جناح نيستند و اگر شما به آنها راي ندهيد، دنبال كار و زندگي شان مي روند، همين كه اينجا به راحتي مورد عنايت قرار مي گيرند، معنايش همين است.
پاسخ به انتقاد نظامي بودن وزير كشور
رئيس جمهور در ادامه درباره اظهارات برخي نمايندگان مبني بر اين كه چرا يك فرد نظامي به عنوان وزير كشور معرفي شده است، گفت: آقاي نجار فردي موفق هستند، فردي انقلابي هستند، رزمنده بودند، در بخش هاي گوناگون از جمله بخش صنعت موفق بودند. ما از وزير كشور چه مي خواهيم؟ يك وزير كشور بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟ بايد امين، صادق، مردمدار و اهل تعامل باشد. بايد بدو باشد و مجموعه را به حركت وا دارد. روابط عمومي و اطلاعات قوي داشته باشد. مساله امنيت را به خوبي بفهمد، 50 درصد وزير كشور مربوط به امنيت كشور است بايد فردي باهوش باشد و امين باشد و اگر اين منطق را بخواهيم بپذيريم كه نبايد يك فرد نظامي را براي وزار تخانه هاي ديگر معرفي كنيم خيلي چيزها زير سوال مي رود.
احمدي نژاد ادامه داد: براي اين كه فضا را عوض كنم يك مطلب بگويم؛ مثلا همين آقاي لاريجاني كه رئيس مجلس هستند خود سپاهي بوده اند، وزير ارشاد شده اند، رئيس سازمان صداوسيما بودند و يك نگاه فرهنگي داشتند و وارد كارهاي فرهنگي شدند و اكنون نيز در مجلس هستند و خدمات ارزشمندي را انجام داده اند و چون احساس تكليف مي كردند در زماني وارد سپاه شدند و فعاليت نظامي كردند و نمي توان گفت كه مثلا چون فردي بر اساس موقعيت در سمت نظامي حضور داشته است در حال حاضر نمي تواند نماينده مجلس يا وزير كشور شود اين چنين استدلالي باعث مي شود كه خيلي از راه ها بسته شود.
وي ادامه داد: وزير فرهنگ قبلي ما پاسدار بودند و به اين مساله افتخار مي كردند. ما بايد قضايا را دقيق تر ببينيم.
تغيير در دولت دهم هم
امكان دارد
وي به بخش ديگري از سخنان نمايندگان در مورد تغيير ورزا در دولت نهم اشاره و خاطرنشان كرد: دوستان گفتند چرا در دولت نهم وزرا تغيير كردند. ممكن است در دولت دهم نيز وزرا تغيير كنند. من البته اميدوارم كه چنين مساله اي در دولت دهم رخ ندهد يا حداقل باشد اما در دولت نهم روي برنامه حركت كرديم. در جلسه راي اعتماد به وزرا بررسي كرديم به اين جمع بندي رسيديم كه اين فرد براي فلان وزارتخانه خوب است و انتخاب شد ولي در مسير حركت ممكن است يك وزير كم بياورد و جا بماند. در اين موقع بايد چه كار كنيم؟ ظاهرا دو روش پيش رو داريم يا اين كه وزير را تغيير ندهيم و دولت نيز متوقف شود و راه حل دوم اين است كه كشور متوقف نشود، مسير متوقف نشود، حركت را ادامه و وزير را تغيير دهيم. من به راه حل دوم معتقدم چون يك وزير در هر نقطه اي به هر دليلي جا ماند و عقب ماند نبايد دولت به خاطر آن عقب بماند، دولت بايد حركت كند و يك دونده قوي تر را جايگزين كند تا سرعت حركت كاسته نشود.
تاييد رهبري عزيز و نظر مردم دو سند موفقيت دولت نهم است
رئيس جمهور ادامه داد: دولت نهم با همه تغييرات، دولت موفقي بود. البته نمي گويم نقطه آرماني بود ولي دو سند روشن براي موفقيت دولت نهم وجود دارد؛ نظر مردم و نظر رهبري انقلاب. البته مي توانيم آمار نيز جهت تاييد موفقيت دولت نهم ارائه دهيم. ممكن است عده اي زير اين آمار بزنند ولي نظر مردم و رهبري دو سند روشن است و دولت نهم با همين ايرادات، دولت موفقي بوده است.
توضيح درباره حضور زنان
در كابينه
احمدي نژاد درباره حضور زنان در كابينه نيز اظهار كرد: عده اي گفتند كه چرا اين ها را معرفي كرديد و بعد هم گفتند چرا با ما مشورت نكردي، من دومي را مي پذيرم. ما كوتاهي كرديم اما چرا نبايد اين افراد معرفي شوند؟ 50 درصد جامعه ما زنان ما هستند. امروز دختري كه تحصيل مي كند چه افقي را بايد در برابرش قرار دهيم؟ در حال حاضر 60 تا 70 درصد ظرفيت دانشگاه هاي ما را دختران پر كرده اند. بايد مشخص كنيم سقفي كه براي پرواز آن ها در نظر مي گيريم تا كجاست.
وي افزود: اگر به دختران مان بگوييم نمي تواني وزير شوي با همان استدلال بايد بگوييم معاون، مديركل و يا مدير هم نمي تواني بشوي.دوستان نظرات امام و رهبري را در اين باره آورده بودند. منشور بلندي است ما هم بايد از اين مساله استقبال كنيم. البته بدانيد رئيس جمهوري كه اين كار را مي كند كار خودش را سخت مي كند. بعد پس از انتخاب خانم ها هم بايد آن ها را ياري دهد تا آن ها موفق شوند. مسووليت رئيس جمهور سنگين خواهد شد؛ چراكه مي داند بايد پاسخگو باشد و مي داند به بهانه اين كه اولين بار است زنان در اين كشور به وزارت رسيده اند بيشتر زير ذره بين هستند و شماتت ها خواهد شد.
وي تاكيد كرد: من اين را پذيرفتم چون يك ضرورت است ولو اين كه برخي افراد از اساس تهمت هايي به من بزنند اما توجه داشته باشيد كه اگر ما به اين نياز با نگاه انقلاب پاسخ ندهيم بعدها بايد هزينه هاي سنگين تري بدهيم. اين خانم ها هم فداكاري كرده اند كه زير بار اين مسووليت بروند. مي خواهم جمله اي بگويم، البته دخالت در كار علما نباشد. بعضي گفتند اين ولايت است! كجا ولايت است؟ ولايت دست مقام معظم رهبري است.
وي همچنين گفت: من ترديد ندارم حضور بانوان به بهتر اداره شدن كشور كمك خواهد كرد. تجربه نشان داده آن ها در كار خود متعهدتر، جدي تر و پيگيرترند. شما نمايندگان هم چرا بايد مدام سوال و استيضاح كنيد؟ مشورت بدهيد و كمك كنيد. ما يك خانواده هستيم و بايد نيازهاي روز جامعه را پاسخ دهيم. اكنون بزرگ ترين كار فرهنگي در كشور ما حضور سه خانم متعهد، مومن و انقلابي است. اين به دنيا پيام مي دهد و براي زنان و دختران ما هم الگو خواهد شد. من نه تنها به اين مسئله افتخار مي كنم بلكه مي دانم پيش خدا بايد جوابگو باشم.
از راي مجلس تبعيت مي كنيم
وي در عين حال گفت: نهايتا هر آن چه را كه مجلس به آن راي بدهد ما از آن تبعيت و آن را اجرا خواهيم كرد، اما بدانيد من هر كسي را كه معرفي كردم اول خود را قانع كردم. متاسفانه برادر عزيزي بدترين توهين ها را به من كرد. من جانم را كف دستم گذاشتم و اين كار را براي انقلاب انجام دادم. منتي نمي گذارم بلكه من خود منت كش مردم هستم. اما آيا بعد از 30 سال كار سياسي ما بايد زبان مان را باز كنيم و هرچه مي خواهيم بگوييم؟ من به بعضي از دوستان گفتم كلكسيون ما تكميل شد. هر اتهامي به ما زده بودند و اين يكي مانده بود كه آن را هم زدند. من نمي گويم كه تشخيص من كامل ترين است اما با فهم خود ابتدا خود را قانع كردم و بعد با كار كارشناسي و جلسات اين تصميم را گرفتم.
احمدي نژاد در پاسخ به برخي انتقادات به رئيس جمهور گفت: متاسفانه برخي اين جا اسمي از بعضي از همكاران من با تمسخر و توهين آوردند،اين درست نيست. اين گونه شخصيت رئيس جمهور را در برابر بلندگوها تخريب كردن درست نيست. من نمي خواهم گله كنم. هيچوقت گله نكردم. خدا مي داند كه از گذشته همه كساني را كه به خود من توهين كرده اند همه را بخشيده ام اما اين گونه آسيب به كل نظام و كشور زده مي شود. من صدها مورد بوده كه اقدام كرده ام و هيچكس نفهميده اين نظر چه كسي بوده كه من اقدام كرده ام.
وي ادامه داد: حالا ما مي آييم در اين جا از اين تريبون و به نام مخالفت با كابينه دهم احمدي نژاد را متهم مي كنيم. اين حرف ها كه مربوط به انتخابات بود و تمام شد، چرا اكنون اين حرف ها را مي زنيد. بعد نمايندگان و وزرا تهديد شوند اين در شان دولت، مجلس و هيچ يك از نيروهاي انقلاب نيست. من اين را به حساب اشتباه مي گذارم. جرم ما چيست كه بايد اين اتهامات را دائما به جان بخريم؟ ما آمديم خدمت كنيم حرف هاي مان را هم رك مي زنيم، مي توانيد حرف مان را رد كنيد و بگوييد حرف تان اشتباه است.
به خاطر نظام اسلامي
به مناظره رفتم
رئيس جمهور با اشاره به مناظره هاي تلويزيوني كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري نيز گفت: خدا مي داند من در مناظره همه خودم را بيرون گذاشتم و به خاطر نظام اسلامي به مناظره رفتم. هيچكس اين قدر خطر را نمي پذيرد. البته شايد خيلي ها بپذيرند اما من نديده ام كه كسي در اين سطح خطر بپذيرد. البته شهيد بهشتي، رجايي و باهنر پذيرفتند. من با خود فكر مي كردم اگر شهيد رجايي بود اكنون چطور عمل مي كرد؟ آيا اين قدر تحت فشار قرار مي گرفت؟ به چه جرمي؟
وي ادامه داد: برخي اگر يك ريال تخلف از دولت نهم داشتند به آسمان ها مي كوبيدند، اما نيست. من همين جا مي گويم هر كس تخلف كرد قوه قضاييه دستش را قطع كند. من خودم پيگير اين مساله هستم و افتخار مي كنم كه قوه قضاييه دست متخلف را حتي اگر بچه من بود قطع كند. اين آرمان، ميثاق، نگاه و تعهد ماست.
سخن پاياني
احمدي نژاد در پايان گفت: نمي خواستم مباحث تلخ شود. ما مخلص شما هستيم. بحث و گفت وگو كنيد. اين حق شماست. هرچند وزير از مجلس بيرون آمدند ما دولت را تشكيل مي دهيم اما من فكر مي كنم دولتي كامل و قوي امروز ضرورت كشور است. اين وزرا هم وزراي خوبي هستند. آدم هاي مومن، مردمي و انقلابي هستند. بالاخره مي توانيم با كمك شما بار كشور را برداريم. در هر صورت همه دنيا بدانند در جمهوري اسلامي رئيس جمهور، دولت، مجلس، قوا، ملت همه در يك سنگر واحدند و در برابر همه توطئه هاي دشمن مي ايستند و در اين دوره لااقل هيچ كس پيدا نمي شود كه از اصول و آرمان ها سر سوزني عقب نشيني كند.

 



تميز بين عوامل دسته اول و عوامل دسته دوم (يادداشت روز)

مقابله با نفرات اول و اصلي رخدادهاي تلخ پس از انتخابات اخير رياست جمهوري يك «مطالبه عمومي» است كه رهبر معظم انقلاب اسلامي - دامت بركاته- هم در جلسه اخير دانشجويان بر آن تاكيد كردند. از آن طرف دستگاه قضايي و رئيس محترم جديد آن نيز بر برخورد با عوامل اصلي تاكيد دارد.
با توجه به آثار بسيار زيانباري كه آشوب ها و اغتشاشات 23 خرداد تا سوم تيرماه بر حيثيت ملي، منافع ملي و حتي امنيت ملي داشته و به آساني هم آثار آن زدوده نمي شود، برخورد قاطع و فوري با همه عوامل زمينه ساز، اداره كننده و اجرا كننده آشوب ها ضرورتي اجتناب ناپذير است، در اصل اين كه بايد با همه اين عوامل - و ترجيحا با عوامل زمينه ساز و اداره كننده- برخورد شود، تفاوتي وجود ندارد كه فرد داراي نقش اول، دوم و يا سوم بوده است بنابراين هم بايد با عوامل اصلي و هم با عوامل فرعي برخورد شود. به عبارت ديگر هر كسي بايد هزينه كاري كه انجام داده است را بپذيرد در پرونده هاي قضايي هم با عوامل مختلفي مواجه ايم كه مسئوليت هر كدام با ديگري تفاوت هايي دارد ولي در اين كه «آمر»، «مباشر» و «معين» هر سه بايد پاسخگو بوده و به مجازات برسند، ترديدي نيست.
در حوادث اخير هم زياد روي «عوامل اصلي» و «عوامل فرعي» صحبت شده است ولي بحث مستوفايي درباره اين كه منظور از عوامل اصلي و فرعي چيست و هر كدام از اين دو چه كساني هستند صورت نگرفته است و هر كسي از ظن خود عواملي را اصلي و عواملي را فرعي قلمداد كرده است. بعضي ها دانه درشت هاي بازيگر و رسمي عرصه سياست را عوامل اصلي و شخصيت هاي كمتر آشكار و كمتر مشهود را عوامل فرعي قلمداد كرده اند بر اين اساس افرادي نظير خاتمي، موسوي و... به عنوان عوامل اصلي و برخي از اطرافيان نام و نشان دار آنها به عنوان عناصر فرعي يا دسته دوم قلمداد شده اند. بعضي ديگر با عنايت به نقش هاي كليدي افراد در حادثه سازي ها- و نه سمت هاي سياسي اجرايي- به دسته بندي عوامل حوادث پرداخته اند براساس اين دسته بندي كارگردان هاي پشت صحنه و طراحان كه كار هماهنگي داخل و خارج- نظام و كشور- را انجام مي دهند و نوعا با پناه گرفتن در پشت شخصيت هاي سياسي صاحب منصب از تعقيب مي گريزند، عناصر اصلي اند و آن دسته از چهره هاي سياسي كه توسط اين دسته به اين سو و آن سو كشيده شده در نهايت به مقابله با نظام واداشته مي شوند، عناصر غيراصلي اند كه اصلي ديده مي شوند.
براي تشخيص نقش ها و مسئوليت ها توجه به موارد زير ضروري به نظر مي رسد؛
1- در دهه 60 ما شاهد تنش هاي دولت مهندس موسوي عليه رئيس جمهور محترم وقت بوديم. هرچند با خويشتنداري جدي رئيس جمهور محترم وقت، اين تنش ها مهار شدند ولي عده اي در دولت بودند كه با اهانت آشكار و برنامه ريزي عليه رئيس جمهور منتخب مردم- حضرت آيت الله خامنه اي كه يك شخصيت برجسته روحاني و مورد اعتماد، احترام و عنايت ويژه حضرت امام بودند- سعي در مواجه كردن نظام نوپاي جمهوري اسلامي با «بحران دروني» داشتند آنها عناصر امروزي - و ديروزي- سازمان مجاهدين انقلاب بودند و كار را به جايي كشاندند كه در نهايت، نخست وزير با نامه نگاري هاي تند به مقابله با امام كشيده و با عتاب امام مواجه گرديد.
2- در دهه 60 ما شاهد نوعي «ادبيات سازي» در فضاي سياسي بوديم كه هدف و دستاورد آن دو پارچه كردن نيروهاي نظام- تقسيم به چپ و راست و طرفدار سرمايه دار و طرفدار مستضعفين و...- بود و در اين مسير بسياري از نيروهاي فعال انقلاب- از روحاني و غيرروحاني- خانه نشين شده و شماري نيز به انقلاب بدبين گرديدند و در نهايت فرصت هاي فراواني از كشور از دست رفت، در اين ميدان نيز عناصري كه دست اندركار طراحي و اجراي اين برنامه خيانت بار بودند، پنهان ماندند ولي امروز همه مي دانند كه حلقه سازماني مجاهدين و بعضي ديگر از نيروهاي به ظاهر دست دوم، پشت اين ماجرا بودند.
3- در سال هاي 66 و 67 عده اي دنبال اين رفتند كه روحانيت هوادار امام را از طريق نشان گذاري به دو گروه سنتي و نوگرا در مقابل هم قرار دهند و انقلاب را از تكيه گاه اصلي آن محروم گردانند. اين ها ماجراي فقه پويا و تقابل آن با فقه سنتي را راه انداختند در حاليكه هيچ ورودي در فقه نداشتند و در نهايت عده اي از روحانيون كه عمدتا «غيرمجتهد» بودند را دسته هوادار فقه پويا خوانده و مجتهدان صاحب نام را در دسته فقه سنتي قرار دادند و يكي را مردمي و ديگري را مخالف مردم و امام معرفي كردند. اينها در نهايت دسته اولي را در يك سازمان سياسي-مجمع روحانيون مبارز تهران- قرار داده و اعضاي آن را به مقابله با فقهاي حوزه وسوسه، تحريك و تشجيع كردند و در انتها اين گروه را در مواردي به تقابل با نظام جمهوري اسلامي كشاندند.
4-در سالهاي اوليه دهه 1360«دفتر تحكيم وحدت» براي انتقال فرهنگ انقلاب و اسلام به دانشگاهها تشكيل شد و تا سال هاي مياني اين دهه، بركات فراواني داشت اما آرام، آرام اينها روند انتقادي نسبت به نظام پيدا كردند و به ضد خود تبديل گرديده و در نهايت در مقابل اسلام و انقلاب ايستادند. اين پروسه اي نبود كه بطور طبيعي اتفاق افتاده باشد بلكه عناصري نظير آغاجري و علوي تبار در ادامه ماموريت سازمان براي بحران سازي عليه نظام، روند جدايي دفتر تحكيم وحدت از نظام و در نهايت مقابله آن با نظام را مديريت كرده و به نتيجه رساندند.
5- يك گروه فتنه گر در طول دهه 1360تلاش كرد تا قائم مقام رهبري را در مقابل امام قرار دهد. امام منتظري را حاصل عمر خود- در نامه به نمايندگان مجلس- خطاب كرد، چه كساني پروژه تقابل قائم مقام با رهبري را دنبال كردند و به نتيجه نهايي رساندند. در اين ماجرا باز هم نقش اطرافيان ديده مي شود و حسينعلي منتظري كه دل امام را خون كرد در اين پروژه يك مهره بيشتر نبود كه در بالا ديده مي شد.
6- يك گروه فتنه گر در دوره رياست جمهوري آقاي خاتمي تلاش شبانه روزي را به كار گرفت تا قوه مجريه جداي از نظام و در مقابل آن باشد. اين ها به اسم اينكه مردم در انتخابات دوم خرداد خواهان «تغييرات اساسي در نظام» بوده اند كه به خاتمي راي داده اند تلاش كردند تا نظام را در شرايط حساس- اشغال افغانستان توسط آمريكا و چالش سنگين هسته اي- به تعارض دروني مبتلا كرده و اقتدار و انسجام آن را از هم بپاشند! همين گروه كه حالا در احزاب و دسته هاي جديد تكثير شده بودند به تدارك سنگين رسانه اي براي ويران كردن نظام روي آوردند و با استفاده از روزنامه هاي رنگين محيط دروني نظام را ناامن مي كردند در اين بين آنكه در بالا ديده مي شد رئيس جمهور و وزير ارشاد بود ولي دست هاي اصلي آشوبگر در پشت كرسي هاي رياست جمهوري و وزارت كمتر ديده مي شدند و مورد سؤال هم قرار نمي گرفتند.
7- يك گروه سياسي در فاصله سالهاي 79 تا 81 تلاش كرد تا از قوه مقننه يك سنگر و توپخانه عليه نظام بسازد و همسو با دشمن اشغالگر تماميت ارضي كشور و كارآمدي نظام را به چالش بكشند. اين مجلس با غوغاي فراموش نشدني قانون مطبوعات آغاز شد و با اقدام ضدملي و فتنه گرانه تحصن پايان يافت. در آن روز همه شاهد بودند كه كار دست عوامل پنهاني است كه هيات رئيسه را هم به دنبال خود مي كشاند.
8- يك گروه طي دو دهه گذشته براي ايجاد كدورت بين نظام و دانشگاه دست به كار شده اند و متاسفانه بايد گفت به مرور تعدادي از «دانشگاههاي مادر» را تصرف كرده اند. اينها بخشي از نخبگان را از نظام جدا كرده و بعضي را به مقابله با نظام كشانده اند. اين گروه هيچگاه بابت اقدامات زشت و خيانت ملي خود مورد سؤال قرار نگرفته اند و اگر سؤالي شده از وزير و معاون وزير شده است!
9- يك دسته سياسي طي دو دهه اخير تلاش كرده اند تا بيت مقدس حضرت امام خميني و توابع آن را از نظام جدا كرده و در مقابل آن قرار دهند. در اين بين ما شاهد بوديم كه بعضي از چهره هاي منتسب به اين بيت شريف و موسساتي نظير «تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني» همواره در برابر هجمه به امام بزرگوار، افكار او، نظام برآمده از انديشه و عمل امام و رهبري مورد عنايت ويژه امام سكوت كرده اند و حتي در مواقعي در برابر آن قرار گرفته اند. اين گروه فتنه گر با رسوخ به اركان مختلف اين بيت عظيم القدر اقدامات خيانت باري داشته اند ولي وقتي اتفاقي مي افتد، نوعا نام يك نفر كه در بالا نشسته، ديده مي شود!
10-يك گروه سياسي طي دو دهه گذشته تلاش فراواني كردند تا آقاي هاشمي را از نظام جدا كرده و سپس در مقابل آن قرار دهند. اين ها از طريق اقتصاد و فرهنگ وارد شدند و بعد از 3سال كار را به جايي رساندند كه راهبردهاي اصلي سياست هاي اقتصادي و فرهنگي دولت هاشمي در مقابل مصالح و سياست هاي نظام قرار گرفت. در مرحله بعد، اين ها نزديكان آقاي هاشمي را به مقابله با نظام و همزيستي با جريانات معارض نظام كشاندند و در پاره اي از موارد، مكتوب يا سخني از آقاي هاشمي- كه ركن نظام بود- براي تقويت يك روند آلوده و يا تضعيف حركت اصيل انقلاب دريافت كردند. در اين صحنه ها نيز نوعا نام آقاي هاشمي و يكي دو نفر از منسوبين او بر سر زبان ها مي افتاد ولي از كارگردانان پشت صحنه اين سناريو كمتر سخن گفته مي شد.
در خاتمه بايد گفت در شناسائي عوامل اصلي از غير اصلي خلط مبحث صورت گرفته است. افرادي نظير موسوي، خاتمي و...اگرچه جرمشان در اين حوادث سنگين است و حتما بايد پاسخگوي اقدامات ويرانگر و ضدملي خويش باشند، ولي در اين ميدان بدون شك نقش حلقه بعدي قابل اغماض نيست. كوچك بودن عناوين اجرايي آنان نبايد سبب كوچك ديدن نقششان شود.
سعدالله زارعي

 



كيهان و خوانندگان

¤مصلحت انديشي هاي بي جا در مورد عدم بازداشت سران اصلي آشوب هاي اخير ستم بزرگي در حق انقلاب اسلامي و 300 هزار شهيد مي باشد. مردم با انقلاب خويش نظام ستم شاهي را سرنگون نكردند و در مبارزه طولاني خود با آمريكاي جنايتكار خون دل هاي زيادي نخوردند كه عده اي به آلاف و علوف برسند و باند قدرت و ثروت تشكيل بدهند و دردآورتر اينكه مصونيت هم داشته باشند. اميدواريم به اين بي عدالتي ها پايان داده شود.
قاسمي از رودسر
¤متهمين پرونده اغتشاشات اخير با اسناد و مدارك مستند اعتراف به دست داشتن آقايان مهدي هاشمي، خاتمي، ميرحسين و كروبي در زمينه سازي حوادث بعد از انتخابات اخير كرده اند ولي از آن طرف اين افراد صرفا با صدور چند خط بيانيه اقدام به تكذيب خشك و خالي موارد مطروحه در دادگاه مربوطه عليه خودشان كرده اند اين كار آنان بيانگر آن است كه خود را بالاتر از قانون مي پندارند از مسئولين دستگاه قضا مي خواهيم كه با اجراء حدود الهي همه را به تمكين قانون وا دارند و خود برتربين ها را سر جايشان بنشانند.
محمودي
¤آقاي شكوري راد از نيروهاي دوم خردادي شكست خورده، اين روزها مدام با شبكه هاي ماهواره اي بيگانه مصاحبه مي كند و مي گويد در ايران آزادي نيست. بخدا قسم در كشور سوئيس هم به اين حد به افراد هتاك آزادي نمي دهند كه در كشور ما داده مي شود.
حاج خليلي
¤از اينكه روزنامه كيهان مدام مورد حمله مخالفين خود قرار مي گيرد نشان مي دهد كه اين نشريه جايگاه خودش را در بين مردم پيدا كرده و مردم نيز آن را به عنوان يك منبع صادق و روشنگر پذيرفته اند و دشمنان به هر ترفندي دست مي زنند تا چهره آن را مخدوش كنند.
سپهوند از خرم آباد
¤آمريكا چندي است كه بر طبل تحريم هاي جديد عليه ايران اسلامي مي كوبد و اين بار تحريم بنزين را در دستور كار خود قرار داده است. مشكل آمريكا اين است كه با اين سازمان هاي عريض و طويل خود هنوز نفهميده كه با اين تحريم ها ممكن است چند روزي ايران را تحت فشار قرار بدهد اما در نهايت اين ملت ايران است كه برنده ميدان خواهد بود. در ضمن شواهد نشان مي دهد مذاكرات انجام گرفته آمريكا با روسيه و چين به شكست منتهي شده و كشورهاي مذكور حاضر به از دست دادن منافعشان نيستند و بر عقد قرارداد با كشورمان تاكيد دارند.
غلامعليان
¤براي برنامه اي مثل ورزش كارشناسان متعددي در تلويزيون دعوت مي شوند و پيرامون موضوع صحبت مي كنند چرا در مورد موضوع مهمي مثل ماليات بر ارزش افزوده كه مردم نسبت به آن بي اطلاع هستند كارشناساني از وزارت دارايي در تلويزيون حضور پيدا نمي كنند و ابعاد موضوع را روشن نمي سازند.
سهرابي
¤درست است كه دو شبكه صدا و سيما امروز به هشت شبكه فعال افزايش يافته است ولي مسئولين رسانه ملي كشور بايد بپذيرند كه در كنار رشد كمي نتوانسته اند در رشد كيفيت برنامه هاي اين هشت شبكه موفقيت چنداني داشته باشند.
نيك زاد
¤آقاي ضرغامي وعده داده بود كه پخش سريال ها در ماه مبارك رمضان را طوري تنظيم كنند كه بعد از اذان مردم روزه دار كشورمان به عبادات خود بپردازند اما امسال هم متاسفانه چنين اتفاقي نيفتاد.
عزيزي از رباط كريم
¤در بانك ملي واقع در شهرك سلطان آباد تابع بخش گلستان جاده ساوه به علت ازدحام مراجعه كنندگان صف طولاني تشكيل مي شود. در آن شلوغي كارمند درستكار بانك اضافه مبلغ قابل توجه اينجانب را كه پرداخت كرده بودم، برگردانيد، اين كار كارمند بانك قابل تقدير است.
عليزاده از تهران
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
بازگشت به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاريخ 30/4/1388، پيرامون «فراهم نمودن شرايط لازم جهت استفاده رايگان فرهنگيان بازنشسته از اتوبوس هاي ريالي»، به اطلاع مي رساند؛ با عنايت به راه اندازي سيستم كارت بليت الكترونيكي در آينده نزديك، تمهيدات لازم در اين خصوص از سوي مسئولين امر براي اقشار خاص از جمله بازنشستگان محترم انديشيده خواهد شد.

 



بيل(گفت و شنود)

گفت: كروبي در جمع تعدادي از اعضاي حزب اعتماد ملي گفته است؛ اصلاً نمي دانيم به كدام طرف مي رويم و نمي دانيم آخر كارمان به كجا مي كشد؟!
گفتم: ايشان كه مي گفته تحليل خيلي دقيق و روشني دارند و همه جوانب كار را حساب كرده اند.
گفت: منظورش اين است كه برايش حساب كرده بودند! وگرنه خود ايشان اگر اهل حساب و كتاب بود كه اينطور مورد سوءاستفاده دشمن قرار نمي گرفت.
گفتم: اطرافيان او از يكطرف پولهايش را خوردند و بالا كشيدند و از طرف ديگر او را با اين و آن درگير مي كنند تا بازهم فرصت لفت و ليس داشته باشند.
گفت: كاش كروبي متوجه مي شد كه دارند چه بلايي بر سرش مي آورند.
گفتم: خودش اين بلاها را بر سر خود مي آورد... شخصي پاشو گذاشت روي بيل، دسته بيل بلند شد و محكم خورد توي سرش و اطرافيانش شروع كردند به خنديدن... يارو در حالي كه سرش را ماساژ مي داد، با عصبانيت به اطرافيان گفت؛ به جاي خنده، بيائيد ما رو از هم جدا كنيد و به دعوا خاتمه بديد!

 



با توجه به تعداد زياد شاكيان موافقت دادگاه مطبوعات با تقاضاي استمهال كيهان

جلسه رسيدگي به شكايات مطرح شده عليه روزنامه كيهان در دادگاه مطبوعات با درخواست استمهال حسين شريعتمداري به زمان ديگري موكول شد.
شايان ذكر است، در حالي كه نزديك به 40مورد شكايت از روزنامه كيهان به دادگاه ارائه شده بود، زمان تشكيل دادگاه فقط يك هفته قبل از تشكيل آن به مدير مسئول كيهان اطلاع داده شده بود از اين روي دكتر اصلاني مسئول حقوقي موسسه كيهان با اشاره به فراواني شاكيان و كوتاه بودن فرصت براي تهيه نزديك به 40 لايحه، از قاضي حسينيان رئيس شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران تقاضاي استمهال كرد كه اين تقاضا پذيرفته شد.
گفتني است كه حسين شريعتمداري در همين روزها و در پي شكايت هاي جديدي نظير شكايت ميرحسين موسوي، كروبي، شيرين عبادي، عليرضا بهشتي، محمدرضا شجريان، خانه سينما و... به دو دادگاه ديگر نيز فراخوانده شده است.
قاضي حسينيان درباره برخي از شاكيان كيهان به محسن كديور، روزنامه توس، روزنامه نشاط، روزنامه عصر آزادگان،روزنامه جامعه، دبيركل حزب پاك و... چند شاكي ديگر اشاره كرد.

 



خبرگزاري رويترز سخنان رئيس جمهور را در مجلس تحريف كرد

رويترز با هدف جوسازي عليه ايران، با تحريف سخنان ديروز احمدي نژاد در مجلس كه ناظر بر تغيير رويكرد كلي كشور درباره خام فروشي نفت بوده است، از تصميم ايران براي كاهش صادرات نفت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، خبرگزاري رويترز با هدف جوسازي عليه ايران تيتري غيرمنطقي در مورد سخنان صبح ديروز رئيس جمهور كشورمان در مجلس انتخاب كرد.
اين خبرگزاري انگليسي در تيتر خبر خود آورده است: «رئيس جمهور ايران خواستار كاهش صادرات نفت خام شد».
در متن اين خبر نيز آمده است: «محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران در روز يك شنبه در مجلس گفت، ايران بايد بخش پايين دستي خود را توسعه بيشتري دهد و صادرات نفت خام را كاهش دهد.»
اين در حالي است كه دكتر احمدي نژاد صبح ديروز در جريان جلسه راي اعتماد به كابينه خواستار تغيير رويكرد كلي كشور در خام فروشي نفت و تغيير رويكرد به سمت توسعه صادرات خدمات فني و مهندسي و صادرات مواد پالايش شده نفتي شده بود و اظهارات ايشان اصلا ناظر به اتخاذ تصميم جديدي مبني بر كاهش صادرات نفت خام نبوده است.
براساس گزارش رويترز، وي تاكيد كرد بخش نفت ايران بايد به كل اقتصاد اين كشور سود برساند و به ايجاد فرصت هاي شغلي كمك كند.
به نوشته رويترز احمدي نژاد تاكيد: «نفت ايران يك بار ديگر بايد ملي شود و به كل صنعت كشور كمك كند. تا امروز استراتژي اصلي بهره برداري اقتصادي از اين صنعت براي تامين بودجه دولت بوده است، كه ما بايد اين رويكرد را تغيير دهيم.»
براساس گزارش فارس اظهارات رئيس جمهور ايران در خصوص لزوم كاهش صادرات نفت ناظر به جلوگيري از خام فروشي و ايجاد ارزش افزوده در داخل است، اما تيتر رويترز به گونه اي انتخاب شده است كه كاهش صادرات نفت خام را يك تصميم جديد دولت و رئيس جمهور ايران جلوه مي دهد.

 



فرار به جلو براي كتمان بازي در زمين دشمن (خبر ويژه)

رسانه هاي بيگانه و برخي سايت هاي وابسته به افراطيون داخلي با تحريف بيانات اخير رهبر معظم انقلاب چنين القا مي كنند كه حوادث پس از انتخابات، كاملا طبيعي بوده و پيشقراولان اين حوادث تقصيري ندارند.
مروري بر مطالب منتشره از سوي اين رسانه ها نشان مي دهد كه باز هم از سر تصادف! تحليل هاي القايي جريان رسانه اي خارجي و داخلي مذكور شبيه هم از آب درآمده است. در اغلب اين تحليل ها اين گونه القا شده كه آشوب هاي پس از انتخابات، اتفاقي كاملا خودجوش بوده و رفتارهاي قانون شكنانه و اغتشاش طلبانه برخي عناصر مدعي اصلاحات در اين ماجراها را نبايد به حساب همسويي با دشمن گذاشت. رسانه هاي مذكور مغالطه خود را اين گونه ادامه داده اند كه بازداشت شدگان بي تقصيرند و بايد بدون مجازات آزاد شوند.
اين سفسطه و شيطنت رسانه اي درحالي است كه مراجعه به متن اظهارات رهبر انقلاب خلاف ادعاي دست اندركاران شبكه عنكبوت را نشان مي دهد. حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار اخير با دانشجويان نخبه ضمن تأكيد بر رسيدگي به آسيب ديدگان در مسئله كهريزك و برخورد با متخلفان فرمودند: «البته اين گونه مسائل نبايد با مسئله اصلي بعد از انتخابات خلط مبحث شود. عده اي ظلم بزرگي را كه پس از انتخابات بر مردم و نظام اسلامي شد و هتك آبروي نظام در مقابل ملتها را ناديده مي گيرند و مسئله كهريزك يا كوي دانشگاه را قضيه اصلي قلمداد مي كنند اما اين نگاه، خود يك ظلم آشكار است. مسئله اصلي اين است كه نظام اسلامي با پيشرفتهاي متعدد سالهاي اخير، در مرحله اي عالي از امتياز و آبروي منطقه اي و جهاني قرار داشت و مشاركت 85 درصدي و پرشكوه ملت بر اين موقعيت مي افزود اما ناگهان حركتي براي نابود كردن اين حادثه افتخارآميز صورت گرفت كه به اعتقاد من از قبل طراحي شده بود... من، پيش قراولان حوادث اخير را به دست نشاندگي بيگانگان از جمله آمريكا و انگليس متهم نمي كنم چرا كه اين موضوع براي من ثابت نشده است اما ترديدي وجود ندارد كه اين جريان، چه مسئولان و پيش قراولان آن بدانند و چه ندانند جرياني حساب شده بود. البته طراحان اين جريان يقين نداشتند كه طرح آنها اجرايي مي شود اما تحركات بعضي افراد پس از انتخابات، آنها را اميدوار كرد... اصل حوادث خيلي خلاف انتظار نبود اما اشخاصي كه وارد صحنه شدند خلاف انتظار بود.»
رهبر فرزانه انقلاب پيش از انتخابات هم بارها از نخبگان و فعالان و گروه هاي سياسي خواسته بودند مراقب نقشه هاي دشمن باشند و از بازي در زمين دشمن پرهيز كنند. ايشان همچنين از نامزدها و جريان هاي سياسي خواسته بودند با دشمنان انقلاب مرزبندي داشته باشند. رهبر انقلاب همچنين با اشاره به حوادث بعد از انقلاب به درستي تصريح كردند برخي نخبگان در اين حوادث كه ردپاي دشمن كاملا آشكار بود، مردود و رفوزه شدند.
از همه اين هشدارهاي معطوف به واقعيت كه بگذريم، همداستاني هاي مكرر جريان سياسي سردمدار اغتشاشات با بيگانگان به هيچ وجه قابل انكار نيست كه آخرين آنها، همين موضع مشترك «داخلي- خارجي» شبكه عنكبوت براي پاك كردن ردپاي دشمن و انكار از پيش طراحي شده بودن فتنه است. شبكه عنكبوت رسانه هاي رسمي وابسته به دولت آمريكا و انگليس و شماري از روزنامه ها و سايت هاي وابسته به افراطيون مدعي اصلاحات را شامل مي شود.
القاي تقلب و ترديد در سلامت انتخابات و تأكيد بر آزاد نبودن آن، هجمه به نهادهاي قانوني برگزاركننده انتخابات، تحريك به خياباني كردن اعتراض در كنار آموزش ساخت بمب دستي! و نحوه برپايي آشوب، دعوت به نافرماني و اعتصاب و تحصن و... از جمله پروژه هايي بود كه رسانه هاي بيگانه قبل و بعد از انتخابات پيگيري كردند و در اين مسير از بخش داخلي شبكه عنكبوت نيز بهره جستند.

 



غرب نگران است تحريم هاي جديد ايراني ها را هشيارتر كند (خبر ويژه)

اروپا و آمريكا نگرانند كه با تشديد تحريم ها عليه ايران، تقابل ايجاد شده در داخل اين كشور پس از انتخابات را تضعيف كند.
روزنامه انگليسي گاردين با درج اين مطلب نوشت: مقامات آمريكايي و اروپايي نگرانند تحريم هاي شديدتر كه قلب اقتصاد ايران را نشانه خواهد گرفت، سبب صف آرايي قوي تر مردم در صف جمهوري اسلامي و در مقابل غرب شود. از سوي ديگر اين تحريم ها، اجماع سست بين المللي را كه درخصوص تعامل با ايران به دست آمده، درهم خواهد شكست. اين تحريم ها، استقلال ايران در زمينه انرژي را نشانه مي گيرد.
گاردين با اشاره به گزارش اخير آژانس و نشست آتي گروه 1+5 نوشت: اگر هيچ نشاني از عقب نشيني ايران مشاهده نشود، آمريكا و انگليس و فرانسه مبارزه اي را براي تشديد تحريم ها عليه ايران هدايت خواهند كرد اما احتمالا روسيه و چين آنها را همراهي نكنند.
خبرگزاري رويتر هم در گزارش مشابهي اعلام كرد زمينه براي رويارويي دوباره ميان قدرت هاي غربي خواهان ضربه زدن به بخش انرژي ايران و حاميان تهران يعني روسيه و چين آماده مي شود. پكن و مسكو در گذشته با اكراه به سه قطعنامه تحريم راي دادند. آنها روابط بازرگاني مستحكمي با ايران دارند. ديپلمات هاي غرب نگران متقاعد نشدن اين دو كشور هستند.

 



به هر قيمت بازي مي كنم، ولو در زمين صهيونيست ها (خبر ويژه)

همزمان با نگراني و برنامه ريزي صهيونيست ها براي كمرنگ ساختن راهپيمايي جهاني روز قدس، دبير كل ناكام حزب اعتماد ملي هم، وارد بازي دشمن شد.
كروبي در جمع اعضاي اين حزب با اشاره به بحث هاي پس از انتخابات و تكرار ادعاي تقلب گفت: شما در روز قدس نيز بار ديگر قدرت مردم را خواهيد ديد و متوجه مي شويد كه مردم از چه فكر و انديشه اي حمايت مي كنند(!)
وي همچنين بدون اشاره به ريشه هاي ناكامي خويش در انتخابات گفت: بنده بدون توجه به تقسيم رأيي كه در انتخابات صورت گرفت، با قاطعيت به راه خودم ادامه دادم و ما بايد در ميدان باشيم و نشان دهيم كه زنده هستيم.
كروبي در عين حال در اظهاراتي كه سردرگمي اش را نشان مي داد، گفت به سمت يك چاه ويل حركت مي كنيم و هيچ كس نمي داند كه سرانجام به كجا خواهيم رسيد. هر چه فكر مي كنيم نمي توانيم به تحليل درستي از اتفاقي كه افتاده است برسيم و سرنوشت مشخص نيست ولي اميدوارم هر چه هست به منافع ملي ضربه اي وارد نشود.
تلاش براي گروكشي در راهپيمايي ميليوني روز قدس كه هر ساله با شكوه و اقتدار تمام برگزار مي شود و كمرنگ كردن هويت ضد صهيونيستي آن، پروژه اي است كه براي اولين بار رسانه هاي آمريكايي و صهيونيستي به پيش كشيدند و آقاي كروبي هم كه ظاهراً طي 6-5 ماه گذشته ظرفيت خوبي براي بازي به نفع دشمن پيدا كرده، اين بار هم براي ايفاي نقش كذايي پالس هاي مثبت مي فرستد. البته برخي مواضع روزنامه اعتماد ملي و كروبي طي چند سال اخير به ويژه ماه هاي گذشته همواره قند در دل آمريكا و رژيم صهيونيستي و دشمنان نشاندار ملت ايران آب كرده و از اين جهت انجام رفتارهاي مشابه از وي، ديگر چندان اسباب شگفتي را فراهم نمي كند. برخي حاميان كروبي نظير زيدآبادي صراحتاً در نوشته ها و تحليل هاي خود از رژيم جنايتكار اسرائيل حمايت كرده اند.
گفتني است پنج شنبه گذشته شماري از عناصر نفوذي در تحكيم به ملاقات كروبي رفتند و از وي به خاطر مواضع ساختارشكنانه و ضد انقلابي اش تشكر كردند. يكي از اعضاي اين طيف- كه پيش از اين از تحريم كنندگان انتخابات به شمار مي رفتند - به كروبي گفته است «چهار پنج ماه قبل از انتخابات موضع ما تحريم انتخابات بود و ليكن همسويي و معرفي تيمي مجرب از سوي شما باعث شد تا شما به عنوان اولويت دفتر تحكيم انتخاب شويد و امروز شجاعت و صداقت شما در حالي كه همچون بسياري از مدعيان سكوت را مصلحت نمي دانيد، ما را بيش از پيش در انتخابمان روسفيد كرده است»! ديگر عضو گروهك مذكور نيز به كروبي گفته است «ما در اين شرايط انتظاري جز ثابت قدمي شما نداريم».
نزديك ترين اطرافيان كروبي از وي به عنوان فردي به شدت تأثيرپذير و احساساتي ياد مي كنند. به نظر مي رسد رأي 330 هزار نفري ضربه روحي بزرگي براي كروبي بوده و وي مي كوشد با انجام رفتارهايي هر چه راديكال تر و بازي به هر قيمتي- و لو در زمين دشمن- به حاميانش بباوراند كه خود را نباخته و همچنان «شيخ اصلاحات» است.

 



اخراجي هاي صداي آمريكا اين بار در خدمت يك پيمانكار سلطنت طلب (خبر ويژه)

مهره هاي جدا شده يا اخراجي صداي آمريكا يك شبكه ماهواره تحت عنوان win (شبكه بين المللي واشنگتن) راه اندازي مي كنند.
اين شبكه قرار است تحت نظر فردي به نام بهروز بهبودي كه آخرين سفير رژيم پهلوي در استراليا بوده، فعاليت كند. بهبودي هم اكنون به عنوان يك پيمانكار، با مقامات آمريكايي مرتبط است و از جمله براي بازسازي ساختمان ها و اداره بانك مركزي عراق قراردادي 15 ميليون دلاري امضا كرده است.
به گزارش «البرز»، چند سال قبل وب سايتي به نام تلويزيون واشنگتن از اين شهر به سرپرستي آوي داويدي (يكي از مجريان قبلي شبكه VOA) در پي پخش گزارش ها و نيز تحليل هاي سياسي اجتماعي بود كه تلويزيون win تكميل كننده آن خواهد بود.
صداي آمريكا به تازگي شماري از عناصر ضد انقلاب را كه بيشتر به كار اخاذي مشغول بودند، اخراج كرد.

 



معاريو: جنگ سخت است حزب الله و حماس موقعيت ممتازي دارند (خبر ويژه)

يك منبع بلندپايه نظامي اسرائيل، قدرت حزب الله و حماس را ممتاز توصيف كرد و گفت سرنوشت جنگ احتمالي با اين جنبش ها قابل پيش بيني نخواهد بود.
روزنامه معاريو به نقل از يك منبع نظامي بلندپايه اسرائيلي نوشت: «حزب الله و حماس به شكل بسيار ممتازي عمل مي كنند و هيچكس نمي داند در صورت بروز جنگ، چه اتفاقي مي افتد».
به گزارش پرس تي وي اين روزنامه به نقل از منابع برجسته نظامي اسرائيلي نوشت: ««با نگاه سريع به نقشه تهديدهاي امنيتي كه اسرائيل را تهديد مي كند، متوجه مي شويم كه ايران دشمن شماره يك اسرائيل خواهد بود و پس از آن حزب الله و سوريه قرار دارند».
معاريو به نقل از يك افسر برجسته ارتش اسرائيل افزود: «بخش جذب نيروي حزب الله طي سه سال گذشته و از پايان جنگ 2006 به شدت مشغول جذب نيروي نظامي است تا كمبود نيروي خود را جبران كند.»
اين منبع نظامي گفت: «پس از گذشت سه سال از جنگ 2006 بايد يادآور شد كه شروع جنگ عليه لبنان و توجيه آن بدون مشروعيت بين المللي بسيار دشوار است؛ زيرا كسي نمي داند در صورت وقوع جنگ چه اتفاقي رخ خواهد داد؛ به ويژه آن كه حزب الله و جنبش حماس به شكل بسيار ممتازي عمل مي كنند و نمي توان سرنوشت جنگ احتمالي را پيش بيني كرد».

 



ژنرال هايي كه فقط بلدند بوق بزنند (خبر ويژه)

اختلاف ميان جريان هاي ضد انقلاب بر سر چگونگي خصومت با جمهوري اسلامي، بعضاً با موضع گيري هاي جالبي همراه مي شود.
سايت ضد انقلابي ايران امروز اخيراً در مقاله اي، طيفي از گروهك هاي ضد انقلاب را به داشتن «سياست ديمي» متهم كرد و نوشت: آنها مانند ممد بوقي عمل مي كنند و فقط بلدند «دودرو دودو» كنند. سايت مذكور با اشاره به برخي تجمعات عناصر ضد انقلاب در خارج از كشور و نيز حضور شماري از آنها در اغتشاشات پس از انتخابات مي نويسد: آن روز در خيابان از ميان صف طلبكاران منزه طلبمان كه گردي بر دامنشان ننشسته گذشتيم، كساني كه هرگز سر رفقا و كشور ميزبانشان كلاه نگذاشته اند، هرگز همسرشان را كتك نزده اند و هيچ كدام در چند كشور با نام هاي مختلف پناهنده نيستند.
«ايران امروز» مي افزايد: در خيابان بوديم. طلبكاران هم آمده بودند و مي گفتند موسوي، موسوي رأي ما رو پس بگير. فردا اما به ياد آوردند كه اي بابا ما كه رأي نداده بوديم. پس گفتند موسوي موسوي رأي شونو پس بگير! و طبيعتاً سال ها ممد بوقي بودن، حق مسلم هدايت اين گونه حركت ها را به طور طبيعي پشت قباله آنها نقش خواهد زد. ژنرال هايي كه سي، چهل يا پنجاه سال بي سرباز براي خودشان فرمان داده اند و با خود مي گويند «دوباره فرصتي فراهم شده. افرادي به ميدان آمده اند و تا بيايند متوجه شوند چه اتفاقي افتاده ما كار خودمان را كرده و سودمان را برده ايم». پس دودرو دودو، همان سياق گذشته را پيش مي بريم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14