(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 شهريور 1388- شماره 19452
 

مهندسي فرهنگي در يزد!
بازديد خبرنگاران رسانه ها د ر كردستان از پروژه هاي آبرساني
كوتاه از هفته دولت
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي جنوب غرب كشور:
مصرف بنزين در شهرهاي خوزستان 5 درصد كاهش يافت
دانش آموزان بهاري در مسابقات ورزش هاي همگاني كشور اول شدند
تصويب اصلاح 4 تقاطع حادثه خيز در سبزوار
آغاز كوچ دسته جمعي پرندگان مهاجر سيبري به تالاب هاي مازندران
دبير كل جبهه پيروان خط امام و رهبري استان ايلام:
نقاط كليدي خدمت رساني به مردم بايد در اختيار جريان اصولگرايي باشد
سخنگوي شهرداري مشهد خبر داد افتتاح پروژه تقاطع جمهوري اسلامي همزمان با روز عيد سعيد فطر
رئيس دادگستري استان تهران: كرج محل تجربه كردن براي سطوح مديريتي نيست
راه اندازي مراكز درماني در سيريك و بشاگرد
اورژانس اجتماعي قم راه اندازي شد
با ساخت سد خاكي رودخانه «كائد رفيع» هفتكل پرآب شد
نماينده ولي فقيه در مازندران: بازار برنج در كشور نيازمند ساماندهي است



مهندسي فرهنگي در يزد!

حدود دو سال پيش جلسه اي با حضور مسئولان بسياري از دستگاه هاي اجرايي، دانشگاه ها، مطبوعات و نهادهاي مختلف فرهنگي درباره بحث و تبادل نظر پيرامون ايجاد مهندسي فرهنگي در يزد تشكيل شد تا اين شهر به عنوان پايلوت مهندسي فرهنگي كشور شناخته و به ثبت برسد.
در اين نشست افراد مختلف نقطه نظرات، پيشنهادات و طرحهاي خود را كه بيشتر جنبه احساسي داشت مطرح كردند و به توانمندي و قدرت اجرايي فرهنگي و نيروي انساني ماهر در اين حوزه اشاره اي نشد.
طرحهاي ارائه شده در اين نشست اگرچه برخي زيبا و ايده آل بود ولي هميشه بسياري از جلسات تنها با دادن طرحها و نظرات اوليه داراي آغاز و پايان است و هيچگاه به سرانجام نرسيده و يا در نيمه راه متوقف شده است.
استان يزد به دليل جايگاه فرهنگي، تاريخي و تمدن كهن و ريشه دار و اصيل، يك پايگاه مناسب مهندسي فرهنگي در كشور مي تواند باشد، اما بايد واقعيتها را پذيرفت كه مقوله فرهنگ امروز به صورت يك كلاف سردرگم و پيچيده اي درآمده كه بسياري از نخبگان كشور هم نتوانسته اند بطور كامل آن را باز كنند، حالا استان يزد با اين بضاعت اندك و ناچيز فرهنگي، چه در زمينه اجرايي و چه نيروي انساني توانمند و نخبه فرهنگي چگونه مي خواهد و مي تواند اين بار سنگين را بلند كند، جاي سؤال و ترديد است؟
آنچه امروز در مجموعه نيروهاي فرهنگي استان مشاهده مي شود، نمي توان مديران قوي و مجريان برش دار و خوشفكري را پيدا كرد كه بتوانند در اين مسير پر پيچ و خم طرح عظيم، به مقصود نهايي دست يابد.
در بخش رسانه هاي تصويري و نوشتاري اگر نگاه كنيم، مقوله اقتصادي در جامعه كنوني در اولويت است، در حوزه هاي آموزشي نظير دانشگاه ها و آموزش و پرورش نيز مشكلات آموزشي و كاستي هاي اعتباري كمتر فرصت به بخش فرهنگي را فراهم مي سازد و حوزه هاي مختلف فرهنگي نظير ارشاد نيز كه مجري و پي گير تحقق اين طرح در استان است، نمي توان اميدي به آن بست و در رأس همه، شوراي فرهنگ عمومي استان است كه تاكنون از ارائه طرحهاي نوين و مؤثر و ايده هاي فرهنگي منطبق با جامعه امروزي گام هاي اساسي برنداشته است.
در مجموع اينكه با نگاهي چه سطحي و چه عميق به جامعه عظيم فرهنگي در استان به خوبي مي توان به اين نقطه رسيد كه يزد در خصوص نيروهاي نخبه فرهنگي با كمبود جدي روبرو است و در زمينه اجرا نيز با مشكلات فراواني دست و پنجه نرم مي كند، به طوري كه سرپرست حوزه سياسي استانداري از حركت آهسته و شايد به نوعي توقف اجراي طرح مهندسي فرهنگي در استان گلايه مند بود.
زماني كه پيشنهاد ايجاد پايلوت مهندسي فرهنگي در استان به دولت داده شد، شايد تصور بر اين بود كه زيرساخت ها و پايه هاي فرهنگي موجود در دستگاه هاي اجرايي استان آنقدر قوي باشد كه بتواند اين هدف عظيم و بزرگ را به سمت مقصد هدايت كند، ولي در واقع چنين تواني در استان موجود نيست، مگر آنكه در اين بخش به يك نوسازي دست زد و يا با تزريق نيرو از خارج استان پايه هاي فرهنگي را در حوزه هاي مختلفي كه در بالا به آن اشاره شد تقويت كرد.
متأسفانه امروز شاهديم كه پيگيري اجراي طرح مهندسي فرهنگ در استان، تنها بهانه اي شده تا برخي افراد، بر نقاط ضعف مديريتي خود سرپوش بگذارند و تنها شعار تحقق آن را در جامعه و رسانه ها به خورد مردم بدهند و ذهن افكار عمومي را از ناكارآمدي در حوزه فرهنگ منحرف سازند.

 



بازديد خبرنگاران رسانه ها د ر كردستان از پروژه هاي آبرساني

سنندج - خبرنگار كيهان:
كارواني از خبرنگاران رسانه هاي گروهي كردستان به دعوت شركت آب و فاضلاب روستايي استان براي بازديد از پروژه هاي آبرساني به روستاهاي مرزي شهرستان سروآباد و اورامان اعزام شدند.
شهرستان منحصر به فرد سروآباد كه داراي 92درصد جمعيت روستايي است و تنها هشت درصد از جمعيت آن در شهر ساكن هستند از مناطق كم آب استان كردستان محسوب مي شود بنابراين احداث مجتمع هاي آبرساني براي روستاهاي صعب العبور و كوهستاني با دره هاي بسيار عميق امري حياتي است كه شركت آب و فاضلاب روستايي توسط كارشناسان پرتلاش و خستگي ناپذيرش به اتفاق پيمانكاران مجرب و سخت كوش اين وظيفه ملي را بر عهده گرفته تا آب آشاميدني سالم به اين مرزداران غيور رسانده شود.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي كردستان گفت:61درصد از جمعيت روستايي كردستان تحت پوشش اين شركت از آب آشاميدني سالم و تاسيسات آبرساني بهره مند هستند. فيروز احمدي در جريان بازديد خبرنگاران از طرح هاي در حال احداث آبرساني به روستاهاي شهرستان سروآباد و اورامان اضافه كرد: كردستان داراي 1732 روستا با جمعيتي بالغ بر 576 هزار و 819نفر است كه 40درصد از كل جمعيت استان را در خود جاي داده اند و اين شركت تنها با بهره مندي از 150 نفر نيرو توانسته است براي بيش از 1529 روستا با 563 هزار و 181نفر جمعيت شبكه لوله كشي و تاسيسات آبرساني فراهم كند كه شامل 88درصد از كل روستاهاي استان است.
وي با اشاره به وضعيت آبرساني به روستاهاي كردستان قبل از انقلاب گفت: قبل از انقلاب اسلامي تنها در 167روستا با 12درصد جمعيت تاسيسات آبرساني وجود داشت كه اكثراً به صورت شيرهاي عمومي بودند ولي در حال حاضر 6/97درصد از جمعيت روستايي استان داراي تاسيسات آبرساني و لوله كشي آب آشاميدني هستند و تنها 203روستا معادل 4/2درصد از جمعيت روستايي استان فاقد لوله كشي و آبرساني هستند.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي كردستان از احداث 9 واحد آزمايشگاه در شهرستان هاي استان خبر داد و گفت: براي كنترل كيفي آب شرب روستاها از نظر ميكروبي و شيميايي اين آزمايشگاه ها با تجهيزات بسيار پيشرفته ساخته شده است.
وي اعلام كرد: يك واحد از اين آزمايشگاه ها سيار است و براي نمونه برداري به كليه روستاها سركشي مي كند. احمدي افزود: در سه ماهه اول سال جاري تاكنون 116 پروژه با اعتباري بالغ بر 10ميليارد و 2 هزار و 503 ميليون تومان در سطح استان اجرا شده است.

 



كوتاه از هفته دولت

صاحب خانه شدن مددجويان
قوچان- خبرنگار كيهان: با افتتاح واحدهاي مسكوني اهدايي كميته امداد امام خميني قوچان به مناسبت هفته دولت 30 خانوار ديگر از مددجويان صاحب خانه شدند.
اجراي 69 پروژه
¤ به مناسبت هفته دولت 69پروژه عمراني، فرهنگي، آموزشي و خدماتي در شهرستان قوچان افتتاح و بهره برداري از آن آغاز شد. فرماندار قوچان با اعلام اين خبر افزود: اين پروژه ها در سطح شهر، بخش مركزي و بخش مرزي باجگيران با مجموع اعتبار 52 ميليارد و 414ميليون ريال به بهره برداري رسيده است.
راه اندازي جايگاه سي ان جي
مهربان- خبرنگار كيهان: نخستين ايستگاه توزيع سوخت گازي سي ان جي با 10ميليارد ريال هزينه در مهربان به منظور استفاده عمومي راه اندازي شد. جايگاه سوخت سي ان جي مهربان با دارا بودن 3 نازل اسپنسر، در هر لحظه قادر است به 6 دستگاه خودرو سوخت رساني كند.
بهره برداري از 1700 پروژه در 4 سال
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: در چهار سال گذشته بيش از 1700پروژه عمراني در شهرستان گنبدكاووس به بهره برداري رسيده است.
غلامعلي سوسرايي فرماندار شهرستان گنبدكاووس در جمع مردم اين شهرستان در گزارشي از فعاليت هاي دولت نهم اظهار داشت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 3 هزار ميليارد ريال از فعاليت هاي چهار ساله دولت در اين شهرستان بوده كه موجب اشتغالزايي 5 هزار نفر در اين شهرستان شده است.
افتتاح 447 پروژه
بجنورد- خبرنگار كيهان: استاندار خراسان شمالي اعلام كرد در هفته دولت بهره برداري از 447 پروژه در استان خراسان شمالي آغاز شد.
محمدحسين جهانبخش گفت: اعتبار اين پروژه ها بالغ بر 48 ميليارد و 230 ميليون تومان است.
وي موضوع پروژه هاي ياد شده را آب، برق و گازرساني، فضاهاي آموزشي، راه، اماكن ورزشي، مخابرات، كشاورزي خواند.
احداث فضاي سبز
هريس- خبرنگار كيهان: هم زمان با گراميداشت هفته دولت و با حضور مسئولان محلي و رئيسان ادارات و امام جمعه و فرماندار شهرستان هريس پروژه هاي اجرا شده توسط شهرداري شهر بخشايش افتتاح و مورد بهره برداري قرارگرفت.
اين پروژه ها شامل زيرسازي، آسفالت ريزي و جدول گذاري خيابان هاي سطح شهر، خريد ماشين آلات و احداث فضاهاي سبز در سطح شهر است.
اجراي 10 طرح عمراني و اشتغالزا
انديمشك- خبرنگار كيهان: در هفته دولت 10 طرح عمراني و اشتغال زا در شهرستان انديمشك به بهره برداري مي رسد.
مهندس محسن كرمي فرماندار انديمشك با اعلام خبر فوق اين پروژه ها را شامل طرح هاي توليدي و خدماتي عنوان كرد.
وي افزود: براي ساخت و تكميل طرح هاي مزبور بيش از 60ميليارد ريال اعتبار از منابع استاني و ملي هزينه شده است.
بهره برداري از124 پروژه كشاورزي
يزد- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دولت بهره برداري از 124پروژه توليدي و زيربنايي كشاورزي در سطح استان يزد آغاز شد.
رئيس جهادكشاورزي استان با اعلام اين خبر گفت: اين پروژه ها شامل 81 مورد عمليات زيربنايي در زمينه آب و خاك، 35پروژه توليدي در بخش دام و طيور شامل احداث مجتمع دامداري، پرورش گاوشيري با ظرفيت 310راس، پرورش مرغ گوشتي با گنجايش 82 هزار و مرغ تخمگذار با ظرفيت 60 هزار قطعه است.
آسفالت بي سابقه راه هاي روستايي
مهربان- خبرنگار كيهان: مهندس احمد هاشم زاده رئيس اداره راه و ترابري شهرستان سراب پس از بازديد از پروژه هاي راه سازي در بخش مهربان، در مصاحبه اي با خبرنگاران در مهربان، عملكرد اداره راه و ترابري سراب را در بخش راه روستايي در دولت نهم تشريح كرد. مهندس هاشم زاده، مجموع راههاي روستائي بهسازي و آسفالت شده در دولت نهم در شهرستان سراب را 105كيلومتر و با اعتباري افزون بر 44 ميليارد و 781 ميليون ريال عنوان و اين مقدار بهسازي و آسفالت راه روستائي را در تاريخ راه سازي شهرستان سراب بي سابقه دانست.
گازرساني به آق قلا
گرگان- خبرنگار كيهان: استاندار گلستان گفت: آنچه كه مي تواند همه ما را در كنار هم قرار دهد وحدت است و اين تنها راه دستيابي به اهداف بزرگ است.
مهندس يحيي محمودزاده در آيين افتتاح پروژه هاي هفته دولت شهرستان آق قلا افزود: وحدت در صورتي برقرار مي ماند كه همه به دنبال يك موضوع باشند و آن چيزي كه مي تواند ما را به اين مهم برساند جمع شدن گرد مكتب الهي است.
وي با اشاره به انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري و حضور حداكثري مردم در صحنه خاطرنشان كرد: حضور 85درصدي مردم در پاي صندوق هاي راي نقطه عطفي براي وحدت ملت ايران بود.
مهندس محمودزاده تصريح كرد: اگر امروز مديران خدمتگزار مي توانند در مسير توسعه حركت كنند در سايه وحدت است.
وي با اشاره به اهميت وجود گاز در زندگي انسان به عنوان يك انرژي پاك اظهار داشت: در هفته دولت امسال از تعداد 169پروژه، 25پروژه گازرساني متعلق به شهرستان آق قلا است به صورتي كه بيشترين پروژه هاي گازرساني به اين شهرستان اختصاص دارد.
افتتاح مجموعه تفريحي ورزشي
¤ مجموعه تفريحي و ورزشي اداره كل راه و ترابري گلستان طي مراسمي و به مناسبت هفته دولت با حضور معاون سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور در محل اداره راه و ترابري شهرستان گرگان افتتاح شد. اين مجموعه در زميني به مساحت 500 متر مربع و با اعتباري بالغ بر 900 ميليون ريال از محل اعتبارات بهسازي و توسعه راهدارخانه هاي استان به بهره برداري رسيده است. اين مجموعه شامل سالنهاي بدنسازي، تنيس روي ميز، فوتسال، واليبال و فضاي سونا و جكوزي است.
مديركل راه و ترابري گلستان در اين مراسم گفت: تمام تلاش مجموعه راه و ترابري، دستيابي به اهداف توسعه راه هاي كشور و افزايش رفاه حال كاركنان و ايجاد انگيزه در بين آنان است.
احداث هتل 5 ستاره
سرويس شهرستانها: در ششمين روز از گرامي داشت هفته دولت، قرارداد واگذاري 25 هزار متر زمين براي احداث يك هتل پنج ستاره به بخش خصوصي در كيش به امضا رسيد. مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش شامگاه شنبه در مراسمي كه به منظور امضاي اين قرارداد در جزيره كيش برگزار شده بود گفت: استفاده از سرمايه هاي بخش خصوصي مي تواند بسياري از مشكلات اقتصادي كشور را برطرف كند.

 



مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي جنوب غرب كشور:
مصرف بنزين در شهرهاي خوزستان 5 درصد كاهش يافت

آبادان - خبرنگار كيهان:
مصرف بنزين در شهرهاي جنوبي خوزستان در 4 ماه نخست سال جاري بيش از 5 درصد كاهش داشت.
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي جنوب غرب كشور با اعلام اين خبر گفت: در 4 ماه نخست سالجاري 119 ميليون و
708 هزار ليتر بنزين در شهرهاي جنوبي استان خوزستان مصرف شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل با كاهش 7/5 درصدي مواجه بوده است.
مهندس «علي حكمت» افزود: اين ميزان بنزين از سوي شهروندان شهرهاي خرمشهر، آبادان، ماهشهر، هنديجان، اميديه،آغاجاري، اروند كنار، شادگان و مينوشهر در حالي مصرف شده كه اين شهرها با بالاترين دماي هوا در كشور رو به رو بوده اند.
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه آبادان افزود: در چهار ماه نخست سال گذشته، 126 ميليون و 949 هزار ليتر بنزين در شهرهاي جنوبي استان خوزستان مصرف شد.
«حكمت» همچنين تصريح كرد: ميزان مصرف نفت گاز در شهرهاي جنوب استان خوزستان نيز نسبت به سال گذشته 5/138 درصد رشد داشته است.
وي افزود: در اين مدت
539 ميليون و 606 هزار ليتر نفت گاز در شهرهاي جنوبي خوزستان مصرف شده است كه افزايش واحدهاي صنعتي و توسعه واحدهاي نيروگاهي، دليل اصلي روند افزايشي مصرف نفت گاز در اين منطقه است.

 



دانش آموزان بهاري در مسابقات ورزش هاي همگاني كشور اول شدند

بهار-خبرنگار كيهان:
تيم بازيهاي بومي و محلي شهرستان بهار موفق به كسب مقام اول در مسابقات ورزش هاي همگاني آموزشگاه هاي كشور شد.
اعضاي اين تيم كه همگي از دانش آموزان آموزشگاه راهنمايي شبانه روزي امام صادق(ع) روستاي حسن قشلاق از توابع شهرستان بهار هستند به عنوان نماينده استان همدان در مسابقات ورزش هاي همگاني آموزشگاههاي كشور در شهر رامسر شركت كرده و با ارايه بازي محلي «توپ و لمو» با كسب بالاترين امتياز حائز رتبه اول شده و 12 مدال طلا براي استان به ارمغان آوردند.
اعضاي اين تيم همچنين در بخش طناب زني، رتبه پنجم كشور را به خود اختصاص داده و با ارائه زيباترين حركات به عنوان فني ترين تيم انتخاب شدند.
گفتني است آموزشگاه شبانه روزي امام صادق(ع) دانش آموزان 21 روستا را تحت پوشش دارد و در يكي از محروم ترين مناطق استان همدان به نام دهستان ديمكاران از توابع شهرستان بهار واقع شده است.

 



تصويب اصلاح 4 تقاطع حادثه خيز در سبزوار

سبزوار- خبرنگار كيهان:
اصلاح چهار تقاطع حادثه خيز در سبزوار به تصويب شوراي هماهنگي حمل و نقل و ترافيك استان خراسان رضوي رسيد.
مهندس ابوالقاسم سنايي فر مسئول حمل و نقل و ترافيك شهري شهرداري سبزوار با اعلام اين خبر گفت:
شهرداري سبزوار با شناسايي چهار نقطه حادثه خيز از جمله تقاطع هاي سروش با ابن يمين، سروش با 40متري دوم، سه راهي دوم جعفرآباد و تقاطع اسلام آباد و احساس نياز جهت بازگشايي كمربندي شرق شهر و اصلاح هندسي 13 تقاطع ديگر، با مشاور ترافيكي جهت طراحي و اصلاح هندسي عقد قرارداد كرده است.
مهندس سنايي فر خاطرنشان كرد: طرح هاي پيشنهادي مشاور پس از بحث و بررسي در كميسيون حمل و نقل و ترافيك شهرداري جهت تصويب نهايي به شوراي هماهنگي حمل و نقل و ترافيك استان خراسان رضوي ارسال و با پيگيري هاي مكرر از طرف شهرداري اين جلسه برگزار و پس از بازديد از محل هاي مذكور و توضيحات مشاور و ديگر اعضا چهار تقاطع فوق الاشاره مورد تصويب كميته فني شوراي همتاي استان قرار گرفت.
وي يادآور شد: شهرداري سبزوار در آينده نزديك اجراي طرح هاي مورد تصويب را در برنامه هاي عمراني خود قرار خواهد داد.

 



آغاز كوچ دسته جمعي پرندگان مهاجر سيبري به تالاب هاي مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
مهاجرت اولين گروه از پرندگان مناطق سيبري به تالابهاي مازندران آغاز شد.
«رسول علي اشرفي پور» مديركل حفاظت محيط زيست مازندران با اعلام اين خبر افزود: در اولين كوچ دسته جمعي اين پرندگان كه با هدف زمستان گذراني صورت گرفت، 2 هزار قطعه فلامينگو در تالاب بين المللي ميانكاله بهشهر فرود آمدند.
وي با اشاره به شرايط مساعد تالاب هاي مازندران براي زمستان گذراني پرندگان نادر سيبري افزود: هر ساله يك ميليون و 200 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر زمستان خود را در تالابهاي مازندران سپري مي كنند.
اين مقام مسئول يادآور شد: سالانه 220 گونه پرنده خشكزي، آبزي، كنار آبزي به تالاب ميانكاله مهاجرت مي كنند.
«علي اشرفي پور» با تأكيد بر ممنوعيت شكار اين پرندگان خاطرنشان كرد: براي حفاظت از اين پرندگان طرح هاي حفاظتي ويژه اي در اطراف تالاب ها و پناهگاههاي حيات وحش مازندران اجرايي شده است.
وي بر لزوم مشاركت فعال مردم در حفاظت از جان پرندگان مهاجر تأكيد كرد.

 



دبير كل جبهه پيروان خط امام و رهبري استان ايلام:
نقاط كليدي خدمت رساني به مردم بايد در اختيار جريان اصولگرايي باشد

ايلام - خبرنگار كيهان:
دبير جبهه پيروان خط امام و رهبري استان ايلام گفت: در راستاي نتايج انتخابات و لزوم پاسخگويي، نقاط كليدي خدمت رساني به مردم بايد در اختيار جريان اصولگرايي باشد.
يونس احمدي اظهار داشت: نيروها و مديران جريان اصولگرايي استان ايلام حق دارند در نقاط كليدي خدمت رساني به مردم قرار بگيرند و ما اين روند را در استان پيگيري مي كنيم.
وي افزود: مردم به جريان اصولگرايي اعتماد كرده اند و به آن رأي داده اند و نيروهاي اين جريان بايد پاسخ اعتماد و اطمينان مردم را بدهند و استان نيز بايد به سمتي برود كه شرايط براي خدمت رساني اين نيروها فراهم شود.
اين فعال سياسي با بيان اينكه اصولگرايان براي اداره استان ايلام برنامه عملياتي دارند، اضافه كرد: به لحاظ سياسي دو دسته جامعه را اداره مي كنند، دسته اول نيروهاي صنفي و اجرايي هستند.
احمدي تصريح كرد: دسته دوم نيز نيروهاي تصميم گير، با توجه به اينكه مردم به جريان اصولگرايي اقبال نشان داده اند ما به دنبال اين هستيم كه هر دو دسته را در استان ايجاد كنيم اما دسته دوم در جريان اصولگرايي قوي تر است.
دبير جبهه پيروان خط امام و رهبري استان ايلام گفت: تمام تلاش جريان اصولگرايي در استان ايلام اين است كه رفتار خاص و موردنظر خود را از طريق ستاد هماهنگي حمايت هاي مردمي دكتر احمدي نژاد اعمال كند و موانع كار را هم به خوبي مي شناسد.
وي ادامه داد: با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده اكنون جريان اصولگرا با برنامه و قوي تر از گذشته آماده خدمت رساني به مردم استان ايلام است.

 



سخنگوي شهرداري مشهد خبر داد افتتاح پروژه تقاطع جمهوري اسلامي همزمان با روز عيد سعيد فطر

مشهد- خبرنگار كيهان:
سخنگوي شهرداري مشهد از آماده افتتاح شدن پروژه بزرگ تقاطع جمهوري اسلامي همزمان با روز عيد سعيد فطر خبر داد.
علي حامد مقدم در جمع خبرنگاران گفت: اين پروژه به طور ميانگين بايستي دربازه زماني 3ساله به اتمام مي رسيد كه اكنون اين پروژه مراحل پاياني خود را طي مي كند و در ظرف مدت زماني كمتر از 18 ماهه به انجام رسيده كه خود ركوردي ملي است.
وي اظهار داشت: نهايت تلاش خود را براي حذف نارضايتي عموم مردم از عملكرد شهرداري و تحصيل رضايتمندي شهروندان به كارگرفته ايم، وي از افتتاح طرح هاي تأسيس اولين باشگاه وبلاگ نويسان شهر مشهد، شهر ياران كودك و نوجوان، ايستگاه بلوتوث، روابط عمومي داخلي، توليد محصولات متنوع رسانه اي طي هفته هاي آتي خبر داد.
وي در ادامه بيان داشت: ما به دنبال گسترش تمايلات خود در حوزه مديريت با ديگر شهرها هستيم بطوري كه در يك ماه گذشته روابط عمومي شهرداري مشهد ميزبان بيش از يكصد نفر مهمان خارجي در رابطه با موضوعاتي چون دوره هاي دانش افزايي بوده است.
مدير روابط عمومي و بين الملل شهرداري مشهد چشم انداز روابط عمومي و بين الملل شهرداري مشهد را كمك به ايجاد و تحقق فرهنگ شهروند محوري برشمرد و گفت: افزايش آگاهي شهروندان نسبت به وظايف و عملكرد شهرداري مشهد و تبيين حقوق و وظايف شهروندي، افزايش تأثير نظرات شهروندان در برنامه ريزي فعاليت هاي شهرداري، كمك به افزايش مشاركت عمومي فراگير اجتماعي مردم از جمله اهداف اساسي اين مجموعه مي باشد.
حامد مقدم خاطرنشان كرد: ما همه مردم را از خودمان مي دانيم و انتظار داريم مردم نيز ما را از خودشان بدانند چراكه شهرداري نهادي عمومي است و بايد براي اداره شهر با شهرداري مشاركت داشته باشند.

 



رئيس دادگستري استان تهران: كرج محل تجربه كردن براي سطوح مديريتي نيست

كرج-خبرنگار كيهان:
شهرستان كرج جايگاه حساسي دارد كه محل تجربه كردن براي سطوح مديريتي نيست.
عليرضا آوايي رئيس دادگستري كل استان تهران در مراسم توديع و معارفه رئيس دادگستري شهرستان كرج با اعلام اين مطلب افزود: بايد كساني در راس امور قرار بگيرند كه در جاهاي ديگر تجربيات كافي را بدست آورده باشند.
وي، كم كردن اطاله دادرسي، اهتمام جدي به اتفاق آرا در مسايل جدي، برخورد خوب با مردم و پرهيز از رفتارهاي متكبرانه و سرد، اجتناب از بي اعتنائي، رعايت نظم در امور، رفت و آمدها، بدقولي مردم، اهتمام جدي به بحث امنيت اجتماعي، اقتصادي، سياسي در جامعه را از نكاتي عنوان كرد و گفت: رعايت اين نكات سبب مي شود تا قوه قضائيه به اهداف خود در جامعه نزديك شود.
گفتني است در اين مراسم از زحمات چندين ساله سيدمحمد ميرشفيعي تقدير و تشكر و سيدحميدرضا طباطبائي به سمت رئيس دادگستري شهرستان كرج معرفي شد.

 



راه اندازي مراكز درماني در سيريك و بشاگرد

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني هرمزگان گفت: در راستاي ارائه خدمات درماني به تمام استان بزودي در سيريك و بشاگرد مراكز درماني راه اندازي مي شود.
احمد بهزاد افزود: در حال حاضر تمام شهرستان هاي هرمزگان داراي بيمارستان هستند و در شهرستان هاي جديد مانند سيريك و بشاگرد نيز اين مراكز درماني راه اندازي مي شود.
وي اضافه كرد: با تلاش و كوشش دانشگاه علوم پزشكي تمام شهرستان هاي هرمزگان مراكز درماني دارند، اما به علت پاره اي از مشكلات كمبودهايي نيز در اين شهرستان ها و جود دارد.
بهزاد بيان كرد: كمبودها و اعتراضات در راستاي ارائه خدمات درماني در سراسر استان وجود دارد كه ظرفيت ها و امكانات موجود به صورت محدود در اختيار دانشگاه علوم پزشكي قرار مي گيرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني هرمزگان يادآور شد: تمام تلاش و سعي دانشگاه علوم پزشكي در راستاي حل مشكلات وكمبودهاي خدمات درماني در شهرستان ها ادامه دارد و اين مركز سعي دارد با تمهيدات مناسب تجهيز درماني مناسبي را در اختيار شهرستان ها قرار دهد.
وي در ادامه با اشاره به مشكلات درماني شهرستان ها افزود: در حال حاضر شهرستان هاي استان وضعيت مناسبي دارند و بيشترين كمبودها در بخش نيروي انساني است كه با پيش بيني هاي صورت گرفته اين مشكل نيز در آينده برطرف خواهد شد.
بهزاد اظهار داشت: با توجه به اينكه استان با كمبود نيروي انساني در شهرستان ها مواجه است، اما با برنامه هاي تدوين شده در راستاي تربيت نيروهاي انساني و پزشكان متخصص اين مشكلات برطرف مي شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني هرمزگان در ادامه افزود: در حال حاضر در تمام شهرستان ها پزشك عمومي و جود دارد كه به بيماران رسيدگي مي كند.

 



اورژانس اجتماعي قم راه اندازي شد

قم - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بهزيستي استان قم از راه اندازي اورژانس اجتماعي مطابق با مصوبه هيئت دولت در قم خبر داد.
ابراهيم حاجي مظفري با اشاره به يكي از مصوبات هيئت دولت در دور دوم سفر استاني به قم مبني بر راه اندازي اورژانس اجتماعي استان گفت: پس از تصويب اين مصوبه و ابلاغ رسمي سازمان، سه دستگاه خودرو اورژانس اجتماعي خريداري شد كه به وسيله اين خودروها در سطح شهر به مردم خدمات ارائه مي شود.
وي افزود: براي خريد اين خودروها مبلغ 200 ميليون تومان هزينه شده كه داراي تجهيزات مخابراتي و پزشكي هستند.
حاجي مظفري با اشاره به اهميت اورژانس اجتماعي گفت: راه اندازي اورژانس اجتماعي يكي از ضرورت هاي جامعه به حساب مي آيد تا افراد در صورت لزوم به اين اورژانس مراجعه كرده و مشكلات خود را به نحو بهتري حل كنند.
وي افزود: اورژانس هاي اجتماعي در ارتقا سلامت در جامعه نيز تاثيرگذار است و مشكلات مردم را برطرف مي كند.

 



با ساخت سد خاكي رودخانه «كائد رفيع» هفتكل پرآب شد

اهواز- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره آبفاي هفتكل از بازگشت شرايط رودخانه كائد رفيع به وضعيت عادي خود به منظور تامين آب موردنياز مردم اين شهر طي روزهاي اخير خبر داد.
«عليرضا بنيادي» با بيان اين كه به دليل خشكسالي و كمبود آب، تعدادي از كشاورزان به صورت غيرمجاز اقدام به كشت چلتوك در بستر رودخانه كائد رفيع كرده اند، عنوان كرد: با اين اقدام كشاورزان، EC آب رودخانه به بيش از 3 هزار و 500 افزايش يافت تا جايي كه كيفيت آب آشاميدني شهر را به شدت تحت تاثير قرار داد.
وي خاطرنشان كرد:؛ آبفاي هفتكل به منظور رفع اين مشكل با ايجاد سد خاكي در بالادست كشت كشاورزان، موفق به كنترل كيفيت آب رودخانه شد تا جايي كه كيفيت آب مردم اين شهر نسبت به گذشته به صورت چشمگير بهبود يافته است.
«بنيادي» توضيح داد: اين سد خاكي به طول 50 متر و در عرض رودخانه و به ارتفاع 2 متر و نيم ايجاد شد و در كنار آن يك حوضچه ذخيره با همين ابعاد به منظور كنترل كيفي آب موردنياز ساخته شده است.
رئيس اداره آبفاي هفتكل عنوان كرد: با ايجاد اين حوضچه، آب آشاميدني موردنياز براي شهر از مسير رودخانه منحرف و در معرض پمپاژ تاسيسات توزيع آب در هفتكل قرار گرفت.
وي خاطرنشان كرد: آب آشاميدني مردم اين شهر از محل رودخانه هاي رودزير ماشين و كائد رفيع و همچنين يك حلقه چاه تراوشي تامين مي شود.
«بنيادي» گفت: 10 روستاي تابع هفتكل تحت پوشش خدمات آبفاي شهر هستند و اين در حالي است كه 30 درصد از شبكه هفتكل فرسوده و نياز به بازسازي دارد.
وي به عمليات ساخت تصفيه خانه آب اين شهر در حدفاصل 20 كيلومتري هفتكل با پيشرفت 85 درصد اشاره كرد و گفت: عمليات ساخت اين تصفيه خانه از سال 84 آغاز شده است و تلاش مي شود تا اين پروژه امسال به بهره برداري برسد.
وي تاكيد كرد: تكميل تصفيه خانه هفتكل نياز به يك ميليارد تومان اعتبار دارد.

 



نماينده ولي فقيه در مازندران: بازار برنج در كشور نيازمند ساماندهي است

ساري-خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در مازندران خواستار اقدام قاطع دولت براي ساماندهي بازار برنج در كشور شد.
«آيت الله نورالله طبرسي» در جمع مديران ارشد دستگاه هاي اجرايي مازندران در ساري گفت: بازار خريد و فروش برنج به ويژه در زمان برداشت اين محصول و در داخل بايد سامان يابد.
وي با انتقاد از روند واردات برنج خارجي در زمان برداشت اين محصول افزود: واردات بي رويه برنج خارجي انگيزه كشاورزان را براي ادامه فعاليت توليد اين محصول استراتژيك از بين مي برد.
«طبرسي» دلسردي برنجكاران در اثر واردات بي رويه برنج خارجي را زنگ خطري براي آينده اين محصول دانست و افزود: دولت بايد با حمايت عملي از برنج كاران اقتصاد آنان را كه وابستگي شديدي به اين محصول دارد، احيا كند.
نماينده ولي فقيه در مازندران برنج كاري را مهم ترين كار زارعان مازندران بيان كرد و افزود: ورود برنج هاي خارجي ضربه مهلكي به اقتصاد شاليكاران مازندراني وارد كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14