(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 شهريور 1388- شماره 19452
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عبور از نقش تدافعي به تهاجمي (يادداشت روز)
دبير شوراي عالي امنيت ملي خبر داد: بسته به روز شده ايران روي ميز 1+5
كولر(گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
تكذيب ادعاي موافقت رهبر انقلاب با وقف اموال دانشگاه آزاد
در پاسخ به اعتراض برخي از نمايندگان مجلس
رئيس جمهور مباني قانوني كاهش ساعات كاري ادارات در ماه رمضان را اعلام كرد
رسايي: دريافت مبالغ و هدايا از سوي نمايندگان كذب است
انتقاد شديد نبيه بري از ليبي درباره سرنوشت امام موسي صدر
پادوي فراري در نقش پارتيزان!؟ (خبر ويژه)
كار انگليس عادي بود جاسوسي اين 180نفر كه عادي نبود (خبر ويژه)
مورچه چيه كه... موريانه خور هم بشه! (خبر ويژه)
نامه انتحاري! سخنگوي ستاد ميرحسين موسوي در خارج از كشور منتشر شد (خبر ويژه)
آخوندهاي جعلي در خدمت ديكتاتورهاي سياسي (خبر ويژه)



عبور از نقش تدافعي به تهاجمي (يادداشت روز)

رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير اساتيد دانشگاهها با معظم له، ضمن تبيين وظيفه اقشار مختلف به هنگام بروز حوادثي همچون حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري و جنگ نرمي كه عليه نظام اسلامي تدارك ديده شده بود، دانشجويان را افسران جوان جبهه جنگ نرم و اساتيد دانشگاهها را فرماندهان اين جبهه خواندند.
حوادث بعد از انتخابات فرصت مغتنمي براي دشمن فراهم كرد تا جنگ نرم عليه كشورمان را در فاز جديدي وارد كند؛ جنگي كه از چند سال پيش به دنبال شكست پياپي غرب و دشمنان منطقه اي در جنگ هاي برانداز سخت و استفاده از قوه قاهره و نظامي، آغاز شده بود.
«جنگ نرم» را مي توان تعبير جديدي از «تهاجم و شبيخون فرهنگي» قلمداد كرد؛ برنامه اي كه اكنون با صرف ميلياردها دلار تبديل به استراتژي مقابله نظام سلطه - خصوصا آمريكا- با نظام جمهوري اسلامي شده است. چهاردهم فوريه سال 2006، كاندوليزا رايس وزير وقت امور خارجه آمريكا به كميته روابط خارجي كنگره رفت و براي بهبود وضعيت آزادي و حقوق بشر- بخوانيد استحاله فرهنگي- ايران درخواست 75 ميليون دلار كرد كه از تصويب كنگره گذشت. البته اين سومين سالي بود كه براي چنين كاري درخواست بودجه مي شد. هرچند طي 2 سال قبل، پول هاي دريافتي را بيشتر براي راه اندازي تلويزيون فارسي صداي آمريكا و «راديو فردا» هزينه كرده بودند اما اكنون 75 ميليون دلار براي گسترش دموكراسي! در ايران اختصاص داده شده بود، چيزي كه جرج بوش از آن به عنوان «برنامه عمل آزادي» ياد مي كرد.
يكي از گروههاي هدف در اين برنامه، طيف روشنفكران، نخبگان و دانشگاهيان است. طراحان جنگ نرم براي ايجاد شبكه و يارگيري ، بيشترين سرمايه گذاري را روي اين گروه كرده و معتقدند برنامه هاي خود را مي توانند از طريق آنها بهتر و موثرتر به بدنه جامعه منتقل كنند. «جيمز ولسي» رئيس اسبق سازمان سيا در اين رابطه مي گويد؛ «وقتي كه صحبت از تغيير در ايران مي كنم، منظورم دانشجويان و سردبيران شجاع روزنامه ها است، افرادي كه حاضرند حتي به زندان بروند.»
طي سالهاي گذشته همسو با فرماندهان جنگ نرم در جبهه دشمن، عده اي در مطبوعات و دانشگاههاي كشور نقش پياده نظام عمليات رواني دشمن را ايفا كرده و برخي از تشكل هاي دانشجويي و احزاب سياسي نيز ابزاري براي تحقق براندازي نرم شده بودند. دشمن به برخي از رسانه ها و همچنين مهره هاي خود در قالب روشنفكران نسل جديد ماموريت هايي واگذار كرده بود تا در فضايي آرام و بي صدا، ضمن نفوذ به ساختار فرهنگي و سياسي كشور، پروژه فروپاشي از درون را در ايران محقق سازند.
دشمن زيربناهاي فكري، ارزشي و ايدئولوژيكي جامعه را كه اصلي ترين علت پايبندي مردم به انقلاب و نظام مي باشد، هدف جنگ نرم قرار داده است. فرماندهي مباني فكري و فرهنگي در اين جنگ نيز برعهده انديشمندان و متفكران است؛ هرچند هزينه آن توسط نظامهاي سياسي تامين شود.
اساتيد دانشگاه به عنوان متفكران جامعه و انديشمنداني كه نقش سازندگي و هدايت فكري دانشجويان و آينده سازان كشور را برعهده دارند، فرماندهان اين سوي جبهه جنگ نرم شمرده مي شوند. رهبر معظم انقلاب مهمترين وظيفه اساتيد را در شرايط كنوني ، بالا بردن قدرت تحليل دانشجويان و ايجاد فضاي اميد، نشاط و كار علمي در دانشگاهها دانسته و مي فرمايند: «بايد درست در جهت مخالف برنامه دشمن كه به دنبال ايجاد فضاي ياس و نااميدي در دانشگاهها است، حركت و محيط درس و دانشگاهها را فضاي اميد به آينده كرد.»
تحليل مجموعه فعاليت هاي صورت گرفته در جنگ نرم دشمن نشان مي دهد كه مشروعيت زدايي و سلب اعتبار از جايگاه «ولي فقيه» يكي از اهداف مهم آنان به شمار مي رود. دشمن به خوبي جايگاه رفيع و استوار ولايت فقيه و ميزان تاثيرگذاري آن در جلوگيري و خنثي كردن برنامه هاي خود را شناخته است. از همين رو درصدد است تا اين ركن اصيل انقلاب را نزد مردم متزلزل سازد. رهبر انقلاب، دانشجويان را «افسران جوان» جبهه جنگ نرم خواندند. افسران جوان بايد در اولين گام، ولايت پذيري و دفاع از حريم ولايت را در صدر برنامه هاي خود براي مقابله با جنگ نرم دشمن قرار دهند.
دشمنان و طراحان جنگ نرم- كما اينكه تاكنون چنين بوده- سرمايه گذاري قابل ملاحظه اي روي نشريات دانشجويي خواهند كرد. اين مساله بايد مورد توجه جدي دانشجويان قرار گرفته و با پالايش رسانه هاي دانشجويي، محلي براي جولان عناصر و نفوذي هاي برانداز باقي نگذارند.
رهبر انقلاب با هشدار به دانشجويان و دانشگاهيان درباره طرح دشمن براي ايجاد اختلال در كار علمي دانشگاهها مي فرمايند؛ «همه مراقبت كنند در اين مسايل سياسي كوچك و حقير، كار علمي دانشگاهها و كلاسها و مراكز تحقيقاتي دچار آسيب نشود و هدف آشكار و مشخص دشمن براي اينكه حداقل مدتي دانشگاهها را به تعطيلي و تشنج و اختلال بكشاند محقق نگردد.» دانشجويان بايستي در برابر فعاليت هاي سياسي به تحصيل و توليد علم و نهضت نرم افزاري اصالت دهند.
و نكته آخر اينكه در بسياري از مقاطع نقش ما در جنگ نرم دشمن، نقش تدافعي بوده است. فرمايشات اخير مقام معظم رهبري علاوه بر آنكه اساتيد و دانشجويان را به اصل وجود جنگ توجه مي دهد آنان را به يك «جنگ تهاجمي» و «حمله جديد» فرا مي خواند.
حميد اميدي

 



دبير شوراي عالي امنيت ملي خبر داد: بسته به روز شده ايران روي ميز 1+5

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان اعلام كرد: با استقرار دولت دهم و پس از برگزاري باشكوه انتخابات رياست جمهوري، آماده ايم با اقتدار، منطق و پشتوانه جمهوريتي قوي بسته پيشنهادي به روز شده خود را ارائه كنيم.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در گفتگو با خبرنگاران اعلام كرد: جمهوري اسلامي ايران با اقتدار و بهره گيري از ظرفيت هاي ملي و منطقه اي خود آماده همكاري براي رفع نگراني هاي مشترك در عرصه بين المللي است.
وي تحقق عدالت، پيشرفت و صلح در عرصه بين المللي را هدف اصلي كشورمان در ارائه بسته پيشنهادي جديد خواند و يادآور شد: سال گذشته پس از ارائه نخستين بسته پيشنهادي گفتگوهاي ژنو برگزار شد اما به دليل مشكل طرف گفتگو دچار وقفه شد.
جليلي با اشاره به برخي دلايل طرف مقابل براي توقف گفتگوها از جمله بحران گرجستان، بحران اقتصاد جهاني و انتخابات رياست جمهوري آمريكا، افزود: در ابتداي سال جاري پيشنهاد ادامه گفتگوها مطرح و با استقبال جمهوري اسلامي ايران مواجه شد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي اضافه كرد: با توجه به گذشت يك سال از ارائه نخستين بسته پيشنهادي و بروز تحولات جديد در عرصه جهاني، جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد بسته خود را به روز خواهد كرد.
وي گفت: اينك با استقرار دولت دهم و پس از برگزاري باشكوه و با عظمت انتخابات رياست جمهوري در كشورمان آماده ايم با اقتدار، منطق و پشتوانه جمهوريتي قوي بسته پيشنهادي به روز شده خود را ارائه كنيم.
نماينده مقام معظم رهبري ابراز اميدواري كرد با بسته ارائه شده همكاري ها و گفتگوها براي تحقق عدالت، پيشرفت، تعالي و صلح جهاني شكل گيرد.

 



كولر(گفت و شنود)

گفت: هيئت موسس دانشگاه آزاد، همه اموال و دارايي هاي اين دانشگاه را وقف كرد!
گفتم: دانشگاه آزاد متعلق به «بيت المال» است و هيئت موسس مالك آن نيست كه اختيار وقف كردن آن را داشته باشد.
گفت: قرار بود و هست كه مديريت اين دانشگاه تغيير كرده و اموال و حساب و كتاب آن تحت بازرسي قرار بگيرد. حالا خواسته اند آن را وقف كنند كه از هفت دولت آزاد باشند! غافل از اين كه نمي توانند بيت المال را وقف كنند.
گفتم: اما در وقف نامه يك كلك سوار كرده و اداره دانشگاه آزاد را برعهده متولي گذاشته اند و متولي را هم خودشان تعيين مي كنند!
گفت: يعني تصور كرده اند كه مردم متوجه نمي شوند كه همه اين بازي ها براي فرار از محاسبه و مواخذه است؟!
گفتم: چه عرض كنم؟!... يارو «ديش ماهواره» روي پشت بوم خونه اش نصب كرده بود و براي رد گم كردن روي آن نوشته بود «كولر»!

 



كيهان و خوانندگان

¤ به نمايندگان محترم مجلس كه اين روزها در جلسات صبح و بعدازظهر مشغول بررسي كابينه دولت دهم هستند جاي گلايه است كه وقتي وزير پيشنهادي مشغول ارايه برنامه هاي خود است تعداد زيادي از نمايندگان مشغول صحبت با همكاران خود و يا در حال رفت و آمد هستند كه به طور قطع در اظهارنظر آنان تأثير خواهد داشت.
مهدي محمدي
¤ يكي از نمايندگان مجلس در انتقاد از وزراي پيشنهادي رئيس جمهور، مسئله قوميتي را مطرح كرده است. مگر مي شود كه وزرا را براساس اقوام انتخاب كرد؟ اين گونه حرف زدن ها باعث دامن زدن به اختلافات قومي مي شود.
واقفي
¤ از كارشناسان مطبوعاتي بويژه كيهان تقاضا مي كنيم با كار كارشناسي روند رأي گيري فعلي وزرا را با قبل بررسي و محاسن و معايب آن را مورد كنكاش قرار دهند. ظاهر قضيه اين است كه وقتي پس از 4-3 روز بحث يكجا رأي گيري شود با روند دولتهاي سابق در ميزان رأي وزرا تأثير خواهد داشت.
رضايي
¤ من يكي از طرفداران آقاي كروبي در سالهاي اخير بوده ام و هركجا كه صحبتي از ايشان مي شد من از وي دفاع مي كردم ولي رفته رفته متوجه شدم كه ايشان هيچ اراده سياسي از خود ندارند چرا كه در دوره مجلس هفتم نيز با بيانيه اي اعلام داشت كه اگر انتخابات آزاد باشد اصلاح طلبان خواهند برد در صورتي كه همه اصلاح طلبان به انتهاي ليست 29 به بعد رفتند و در انتخابات رياست جمهوري نهم و دهم نيز باز به رجزخواني پرداخت كه اگر بگذارند مردم به صحنه بيايند من پيروز انتخاباتم. معلوم است كه وي در دام اطرافيان مكار خود گرفتار شده است. ناراحتم كه چرا پس از عمري همراهي با انقلاب چنين روندي را پيش گرفته اند.
ر-ع از طارم زنجان
¤ چيزي كه اين روزها همه را به تعجب واداشته اين است كه در دادگاه مربوط به مطبوعات جاي شاكي و متهم عوض شده و كيهان را كه بايد شاكي باشد جاي متهم نشانده اند. وقتي كه در مورد بازداشت سران آشوبگران مماشات بشود نتيجه آن همين مي شود.
عبداللهي
¤ از دولت عدالت محور تقاضا مي شود به وضعيت شاليكاران شمال سر و ساماني دهند. در روزنامه ها آمده بود كه ايران با خريد برنج هندي توانست مردم كشاورز هندوستان را شاد كند و ضربه اي به شاليكاران خود بزند كه طي سال هاي گذشته بي سابقه است. الان بنده 50 تن برنج دارم و خريداري نيست.
حجت زحمتكش از روستاي دورآب نكاء
¤ از نيروي انتظامي و مسئولين فرهنگي به جد تقاضا مي شود با پديده تهاجم فرهنگي و كودتاي نرم برخورد نمايند. اين چه نوع آزادي است كه در ايستگاه نواب در ماه مبارك رمضان در پايتخت جمهوري اسلامي افرادي به خود جرأت مي دهند به فروش سي دي هاي مبتذل مبادرت ورزند.
شمس
¤ از كيهان و كاركنان زحمتكش آن بخاطر روشنگري هاي مداوم مخصوصاً در حوادث اخير كمال تشكر را داريم. در اين ايام بيشتر مواقع كه براي تهيه روزنامه كيهان به دكه هاي روزنامه فروشي مراجعه مي كنيم مي گويند تمام شده است اين استقبال نشان دهنده اين است كه كيهاني ها موفق عمل كرده اند و مورد اعتماد ملت هستند.
رحمان
¤از نيروي انتظامي و مسئولين ستادهاي امر به معروف و نهي از منكر به جد خواستار برخورد شديد با مزاحمين نواميس مردم هستيم.
جمعي از متدينين تهران
¤ پروژه پل تقاطع غيرهمسطح بزرگراه شهيد باقري با خيابان دماوند كه روز شنبه اين هفته مورخ 7/6/88 با حضور شهردار تهران افتتاح شد داراي نواقص زياد است. بسياري از تابلوها و علائم نصب نشده مضاف بر آن باند برگشت آماده بهره برداري نيست و مشكلات زيادي را بوجود آورده است. چه اصراري وجود دارد كه طرح هاي شهرداري را نيمه تمام افتتاح مي كنند و شهروندان را به دردسر و زحمت مي اندازند.
تهراني
¤ وزارت آموزش و پرورش و بنياد شهيد در يك اقدام هماهنگ هرساله شهريه مدارس شاهد را بالا مي برند مگر مدارس شاهد چه امكانات ويژه اي دارند؟ شما امكانات مدارس شاهد تهران را مي بينيد و اين طور افزايش مي دهيد مگر همه جاي ايران تهران است؟!
جانباز 25درصد از گيلان
¤ در روستاي... براي ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتي در مقاطع ابتدايي و راهنمايي، بين 30 تا 40 هزارتومان پول دريافت مي شود. از وزارت آموزش و پرورش تقاضاي رسيدگي مي شود.
غلامرضا محمدي
كيهان: نام اين روستا نزد روزنامه محفوظ است.
¤ جمعي از جانبازان در شهرستان گنبد كاووس پس از گذشت حدود 4 سال از ثبت نام براي سهام عدالت، هنوز سود خود را دريافت نكرده اند. لطفاً رسيدگي شود.
از طرف جمعي از جانبازان گنبدكاووس
¤ حدود دو سال است كه به ما ايثارگران و جانبازان زير 20 درصد حقوق 118 هزارتومان مي دهند، قول داده بودند كه حقوق ما نيز طبق قانون كار پرداخت شود، اما هنوز به اين قول عمل نشده است.
تيموري
¤ رانندگان تاكسي هم از اقشار زحمتكش جامعه هستند، اما هنوز سهام عدالت به آن ها تعلق نگرفته است. از دولت محترم تقاضاي رسيدگي مي شود.
يك راننده تاكسي
¤ اين روزها برخي افراد به راحتي به روزه خواري مشغول هستند و متوليان امر هيچ عكس العملي از خود نشان نمي دهند از جمله در مترو 15 خرداد آب سردكني نصب است كه مسافرين پس از پياده شدن گويا اصلا ماه مبارك رمضان نيست اقدام به آشاميدن آب مي كنند. آيا فقط نيروي انتظامي مسئول برخورد است؟ مديران نبايد تدبيري بيانديشند.
جمعي از روزه داران تهراني
¤ ما ساكنان خيابان شريعتي پايين تر از ميدان قدس تا سر موسيوند متوجه شده ايم كه علت اصلي ترافيك سنگين مسير شمال به جنوب تا تقاطع خيابان موسيوند از حدود 50 متر مانده به اين تقاطع به علت انحناي خيابان و پارك خودروها در كناره ها مي باشد با توجه به مطالب ذكر شده از راهنمايي و رانندگي تقاضا مي شود نسبت به نصب تابلوي توقف مطلقاً ممنوع در محدوده 50 متري فوق اقدام كند تا شاهد سبك شدن بار ترافيك باشيم.
جمعي از ساكنين محل

 



تكذيب ادعاي موافقت رهبر انقلاب با وقف اموال دانشگاه آزاد

يك مقام مسئول در دفتر مقام معظم رهبري ادعاي دانشگاه آزاد مبني بر موافقت معظم له با وقف اموال و دارايي هاي اين دانشگاه را تكذيب كرد.
به گزارش فارس، در پي صدور بيانيه هيات موسس دانشگاه آزاد اسلامي در مورخ 7/6/1388 در مورد وقف اموال و دارايي هاي اين دانشگاه، يك مقام آگاه در دفتر مقام معظم رهبري اعلام كرد: موافقتي از ناحيه رهبر معظم انقلاب اسلامي درخصوص وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامي اعلام نشده است.
2 حقوقدان و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصميم هيئت موسس دانشگاه آزاد مبني بر وقف اموال دانشگاه آزاد بدون مصوبه اين شورا را فاقد اعتبار قانوني دانستند.
دزفولي : بايد به تصويب
شوراي عالي انقلاب فرهنگي برسد
محمدرضا مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در گفت وگو با فارس با تاكيد بر اين مطلب كه وقف اموال دانشگاه آزاد بايد به تصويب نهايي شوراي عالي انقلاب فرهنگي برسد تصريح كرد: همه موارد اصلاحي از جمله وقف اموال دانشگاه ياد شده اگرچه با پيشنهاد هيئت موسس است اما در صورت تصويب شورايعالي قابل اجرا خواهد بود.
وي با بيان اينكه اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد در دستور كار شورايعالي انقلاب فرهنگي است، اظهار داشت: بخش هايي از جمله موارد مربوط به اموال و دارائي هاي دانشگاه آزاد در بحث اصلاح اساسنامه آمده است كه در شورايعالي انقلاب فرهنگي مورد بررسي قرار مي گيرد و در آنجا اجزاي پيشنهاد وقف اموال دانشگاه آزاد كه مطرح شده است، مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
دزفولي با اشاره به اينكه وقف اموال دانشگاه آزاد بايد در اساسنامه گنجانده شود، افزود: تمام بخش هاي اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد از جمله بخش مربوط به اموال و دارائي هاي اين دانشگاه و مسايل مربوط به وقف اموال دانشگاه آزاد، نهايتا در شورايعالي انقلاب فرهنگي در اصلاح اساسنامه تصميم گيري مي شود.
دبير شورايعالي انقلاب فرهنگي در پاسخ به اين پرسش كه آيا دانشگاه آزاد تا زماني كه شورايعالي انقلاب تصويب نكرده، مي تواند اموال اين دانشگاه را وقف كند؟ تصريح كرد: اگر مبنا در اصلاح اساسنامه است، بايد نهايتا در شورايعالي انقلاب فرهنگي تصويب شود و همه موارد اصلاحي از جمله وقف اموال دانشگاه آزاد بايد نهايتا با پيشنهاد هيئت موسس به تصويب نهايي شورايعالي انقلاب فرهنگي برسد.
مخبر دزفولي مواردي از قبيل آموزش، پژوهش، تصميم گيري ها در مورد هيئت امناي منطقه اي، روساي واحدهاي جامع دانشگاه آزاد و تصميم گيري در مورد كل زمان و مسائل مربوط به رئيس كل دانشگاه آزاد را از جمله موارد اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد نام برد و تاكيد كرد: اصلاح اساسنامه به زودي شروع خواهد شد.
وقف اموال دانشگاه آزاد
فاقد اعتبار است
فيروز اصلاني استاد حقوق دانشگاه تهران هم در واكنش به اين تصميم هيئت موسس دانشگاه آزاد تاكيد كرد: اعتبار وقف اموال دانشگاه آزاد منوط به تصويب شورايعالي انقلاب فرهنگي است.
وي كه با خبرگزاري فارس سخن مي گفت تاكيد كرد: نحوه تاسيس، اداره، انحلال و تسويه اموال و ديون دانشگاه آزاد در اساسنامه اين دانشگاه مصوب شورايعالي انقلاب فرهنگي در سال 66 مشخص شده است و هرگونه تصميم گيري هيئت موسس دانشگاه آزاد در چارچوب اساسنامه قابل اعمال خواهد بود و هر حركتي خارج از اساسنامه توسط هر مقامي منجر به بي اعتباري آن تصميم خواهد شد.
سازمان اوقاف: هنوز نامه اي از دانشگاه آزاد دريافت نكرده ايم
يك مسئول در سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: هنوز نامه اي مبني بر وقف اموال دانشگاه آزاد به سازمان اوقاف ارسال نشده است و ما از اين موضوع بي اطلاعيم.
اين مقام مسئول در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: هيچ كدام از اعضاي سازمان اوقاف از اين موضوع اطلاعي ندارند و اين موضوع بررسي خواهد شد.
وي افزود: هنوز نمي دانيم اين موضوع واقعيت دارد يا نه و وقتي نامه اي به سازمان رسيد صحت آن را اعلام خواهيم كرد.

 



در پاسخ به اعتراض برخي از نمايندگان مجلس
رئيس جمهور مباني قانوني كاهش ساعات كاري ادارات در ماه رمضان را اعلام كرد

رئيس جمهور مباني قانوني كاهش ساعات كاري ادارات دولتي در ماه رمضان را با استناد به بند 3 از اصل 43 قانون اساسي منتشر كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور، مصوبه هيئت وزيران درباره كاهش ساعات كار كاركنان دولت در ماه مبارك رمضان را ابلاغ كرد كه براساس آن مباني قانوني اين تصميم، تحقق وظايف دولت در راستاي بند 3 اصل 43 قانون اساسي و بر اساس اختيارات ماده 87 قانون مديريت خدمات كشوري اعلام شده است.
بنابراين گزارش پيش از آغاز ماه مبارك رمضان و همچون سال هاي گذشته دبير هيئت دولت در نامه اي به وزرا و استانداران دستورالعمل كاهش ساعات كاري كاركنان دولت در ماه مبارك رمضان به منظور بهره مندي هر چه بيشتر از فضايل اين ماه پربركت را اعلام كرد كه اين تصميم دولت موجب اعتراض برخي از نمايندگان مجلس شد و اين تصميم را غيرقانوني دانستند و حتي دامنه اين اعتراض تا جلسه بررسي راي اعتماد به هيئت وزيران نيز كشيده شد كه رئيس جمهور نيز در پاسخ تصريح كرد به زودي مباني قانوني اين مصوبه اعلام خواهد شد.
براساس مصوبه اي كه رئيس جمهور ابلاغ كرده است، تصميم كاهش ساعات كاري كاركنان دولت در ماه مبارك رمضان در راستاي بند 3 اصل 43 قانون اساسي و براساس اختيارات ماده 87 قانون مديريت خدمات كشوري اتخاذ شده و كسري كار ناشي از اجراي اين تصويب نامه در ماه مبارك رمضان با رعايت سقف مقرر در قانون (44 ساعت در هفته) از طريق توزيع ساعات كار در ماه هاي آتي جبران خواهد شد. براساس ماده 87 قانون مديريت خدمات كشوري، ساعات كار كارمندان دولت 44 ساعت در هفته تعيين شده، اما اين اختيار به دولت داده شده است كه ترتيب و تنظيم ساعات كار ادارات را با تصويب هيئت وزيران تعيين كند. بر اساس اين ماده همچنين دستگاه هاي دولتي اين اختيار را دارند كه اقدام به تغيير ساعت كار كارمندان در موارد ضروري نمايد.
همچنين براساس تبصره 2 ماده 87 قانون مديريت خدمات كشوري، دستگاههاي اجرايي مي توانند در موارد خاص با موافقت هيئت وزيران و رعايت سقف ساعات كار با توجه به شرايط جغرافيايي و منطقه اي و فصلي ساعات كار خود را به ترتيب ديگري تنظيم نمايند.
بدين ترتيب، هيئت وزيران به استناد به اختيارات موضوع ماده 87 قانون مديريت خدمات كشوري و تبصره هاي آن و در راستاي بند (3) اصل (43) قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و به منظور ايجاد زمينه لازم براي استفاده مطلوب كاركنان دولت از فضائل و معنويت هاي ماه مبارك رمضان و به وجود آمدن فرصت مناسب براي خودسازي و بهره مندي از بركات عديده اين ماه شريف و نوراني ساعت كار كاركنان ادارات و بانك ها در ماه مبارك رمضان را كاهش داد.
براساس اين مصوبه، در كليه استان ها به استثناي تهران، فعاليت اداري، صبح ها با يك ساعت تاخير شروع و در بعدازظهر نيز يك ساعت و نيم زودتر خاتمه يابد هرگو نه فعاليت فوق برنامه قبل يا بعد از پايان ساعات كار انجام گيرد. در تهران ساعت شروع فعاليت اداري 9 صبح و ساعت پايان كار 14 تعيين مي شود هرگونه فعاليت فوق برنامه قبل يا بعد از پايان ساعت كار انجام شود.
ساعات كار ادارات و بانك ها در روزهاي نوزدهم (19) و بيست و سوم(23) با يك ساعت تاخير نسبت به ساير روزهاي ماه مبارك رمضان شروع خواهد شد. بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران موظف است ساعت فعاليت بانك ها را به گونه اي تنظيم نمايد كه آغاز آن حداقل 30 دقيقه قبل از شروع به كار ادارات و سازمان ها باشد هرگونه فعاليت فوق برنامه قبل از آغاز ساعت كار يا بعد از ساعت كار انجام شود. در ضمن، برنامه ريزي اياب و ذهاب كاركنان بايد به طوري تنظيم شود كه راس ساعت مقرر در محل كار حضور داشته و در پايان راس ساعت معين محل كار خود را ترك نمايند.
پايگاه اطلاع رساني دولت، تاكيد كرده است كه اين مصوبه هيئت وزيران منحصر به امسال نبوده و در ماه رمضان سال هاي آينده نيز اجرا خواهد شد.

 



رسايي: دريافت مبالغ و هدايا از سوي نمايندگان كذب است

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي خبر دريافت مبالغ و هدايا از سوي نمايندگان را تكذيب كرد.
حميد رسايي عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي روز سه شنبه در حاشيه سومين جلسه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي رئيس جمهور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رئيس مجلس شوراي اسلامي در آستانه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي رئيس جمهور مبلغ يك ميليون تومان به حساب هر يك از نمايندگان واريز نموده كه البته اين مساله متداول است و اين پول هر سه ماه يك بار در اختيار نمايندگان مجلس براي كمك به افراد حقيقي و حقوقي در حوزه انتخابيه قرار مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري ها، رسايي در واكنش به برخي اخبار مبني بر اهداي صد ميليون تومان به نمايندگان براي اخذ راي اعتماد به وزراي پيشنهادي رئيس جمهور، تصريح كرد: اصلا چنين موردي صحت ندارد اگر قرار باشد كه از مساله اي برداشتي را كه مي خواهيم داشته باشيم مي توان اين برداشت را نيز مطرح كرد كه رئيس مجلس در آستانه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي رئيس جمهور مبلغ يك ميليون تومان به حساب نمايندگان واريز نموده برداشت نامطلوب داشت.
وي افزود: لذا نمي شود از اين جلسات و رفت و آمدها برداشت خاصي كرد.
اين نماينده مجلس همچنين گفت: اين مطلب كه گفته مي شود مبلغ صد ميليون تومان به برخي از نمايندگان براي اخذ راي اعتماد به نمايندگان داده شده است كاملا كذب است چون اصلا نيازي به اين مبالغ نيست.
وي تصريح كرد: فضاي مجلس براي راي اعتماد به وزراي پيشنهادي مثبت و مساعد است و به هيچ وجه دولت مبلغي را به نمايندگان نداده است، نمايندگاني كه به اذعان خود اين مبالغ را دريافت نموده اند رسما اعلام كنند تا اين مسئله مشخص شود.
در همين ارتباط، محسن كوهكن عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي نيز خبر واريز 100ميليون تومان به حساب نمايندگان از سوي دولت و در آستانه راي اعتماد را كذب خواند و گفت: اين شايعه كار يك رسانه مكتوب خارجي است كه با مردم و نظام خصومت دارد و به هيچ وجه آن را تاييد نمي كنم.

 



انتقاد شديد نبيه بري از ليبي درباره سرنوشت امام موسي صدر

نبيه بري از اهتمام كشورمان به روشن شدن سرنوشت امام موسي صدر تشكر كرد و خواستار قرار گرفتن اين موضوع در دستور كار نهادهاي حقوق بشري شد.
به گزارش خبرگزاري ملي لبنان، «نبيه بري» در مراسمي به مناسبت سي ويكمين سالروز ناپديد شدن امام موسي صدر، در منطقه «المريجه» در حومه بيروت از نظام ليبي به شدت انتقاد كرد و گفت: ما همچنان فكر و ذهن جهان را متوجه موضوع امام موسي صدر خواهيم كرد به اين اميد كه نظام ليبي تحت پيگرد قضايي عربي قرار بگيرد.
نبيه بري افزود: ما از اهتمام ايران در اين خصوص بار ديگر تشكر مي كنيم و از سازمان هاي حقوق بشري مي خواهيم تا اين موضوع را با توجه به اينكه موضوعي حقوقي و انساني است، در دستور كار خود قرار دهند.
امام موسي صدر به همراه شيخ «محمد يعقوب» و «عباس بدرالدين» روزنامه نگار لبناني در 25 آگوست سال 1978 در سفر به ليبي براي برگزاري ديدار با «معمر قذافي» رهبر اين كشور ربوده شدند و از آن زمان تاكنون از سرنوشت آنها خبري در دست نيست.
اين در حالي است كه اخيراً پايگاه خبري «الجزيره تايمز» به نقل از يك شخصيت سياسي جدا شده از تشكيلات رهبر ليبي اعلام كرد كه امام موسي صدر رهبر ربوده شده شيعيان لبنان زنده است و توسط نيروهاي ويژه امنيتي در مكان ويژه اي نگهداري مي شود.
حزب الله لبنان نيز ديروز و در سالروز ربوده شدن امام موسي صدر در بيانيه اي جامعه جهاني را به تلاش براي وادار كردن دولت ليبي به آزادسازي امام موسي صدر دعوت و تاكيد كرد كه آرمان هاي ايشان يك به يك تحت لواي امام موسي صدر محقق خواهد شد.
اين بيانيه دولت ليبي را مسئول كامل و مستقيم ربوده شدن امام موسي صدر دانسته است.

 



پادوي فراري در نقش پارتيزان!؟ (خبر ويژه)

كاتب ويژه خاتمي در زمان رياست جمهوري وي، با لحني احساسي و تحريك آميز، سران احزاب مدعي اصلاحات را به خاطر عدم تداوم آشوبگري مورد سرزنش قرار داد و از آنها خواست به كمپين كوچ سبز بپيوندند!
بابك داد با بيان اينكه بعد از دو ماه چرا خبري از سران دستگير نشده احزاب اصلاح طلب نيست تا محكم عليه اين نظام نامشروع حرف بزنند، مي نويسد: چرا آنها نقش خود را با جديت بيشتر و در اختفا ايفا نكنند؟ چرا هزينه هاي كوچ براي فاش گويي را نپذيريند؟ چرا از خانه دل نمي كنند و كوچ سبز را تجربه نمي كنند. آنها با كوچ و اختفا در همين سرزمين، افشاگري كنند. كروبي و موسوي از جان گذشته اند اما به تعداد بيشتري از رهبران دست از جان شسته نياز است. خوشبختانه ما الان موسوي را داريم كه يك بار غسل شهادت كرده است.
گفتني است نامبرده در حالي كه از كشور خارج شده، با همكاري سرويس هاي امنيتي بيگانه و رسانه هاي در اختيار آنها (نظير گويانيوز و بي بي سي) چنين القا مي كند كه در داخل كشور متواري است و شجاعانه(!) در حال مبارزه است تا با اين ترفند برخي عناصر ساده لوح، خام و جوگير شوند. علت رويكرد به پروژه جديد هم اين است كه عناصر ضد انقلاب به مراتب گردن كلفت تر از آقاي «داد»- كه وي حتي پادوي آنها هم محسوب مي شود- به محض علني شدن اقامت در خارج، تمام خاصيت و ارزش خود را براي سرويس هاي جاسوسي آن كشورها از دست داده و تبديل به مهره سوخته و تاريخ مصرف گذشته شده اند. بنابراين پروژه كوچ سبز-بخوانيد پوچ سبز- را از طريق يك مهره ميداني سرخورده به اجرا گذاشته اند و گاه از طريق انتشار مقاله اي از وي در گويانيوز و گاه مصاحبه تلفني بي بي سي با وي از مخفي گاه(!!) چنين القا مي كنند كه وي هنوز در ايران است.
ذكر اين نكته هم به جاست كه گروهك هاي ضدانقلاب پس از دست به اسلحه شدن و برپايي انفجارهاي وحشيانه و عمليات تروريستي، به اختفا در خانه هاي تيمي و سپس فرار به خارج از كشور روي آوردند.

 



كار انگليس عادي بود جاسوسي اين 180نفر كه عادي نبود (خبر ويژه)

دبير گروه موسوم به مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم، جاسوسي و جمع آوري اطلاعات از سوي سفارت انگليس را عادي توصيف كرد.
موسوي تبريزي در گفت وگو با ايلنا به اظهارات يك كارمند سفارت انگليس در دادگاه اغتشاشگران مبني بر جمع آوري اطلاعات اشاره كرد و گفت: يكي از كارهاي همه وزارتخانه ها ]؟![ جمع آوري اطلاعات و كسب اطلاع از ميزان قدرت جريان هاي سياسي در يك كشور است و سفارتخانه هاي ما در ساير كشورها نيز اين كار را انجام مي دهند كه امر عجيبي نيست. اينكه فردي را به دادگاه بياورند و او را وادار به گفتن اين مطلب كنند كه ما در سفارتخانه موظف به جمع آوري اطلاعات بوده ايم، دليل ارتباط اعتراضات با بيگانگان نيست.
وي كه رياست خانه احزاب را نيز برعهده دارد، همچنين گفت: حرص قدرت در جناح مخالف اصلاح طلبان باعث شده تا آنان قدرت تحليل سياسي خود را از دست بدهند.
درباره اظهارات موسوي تبريزي آنچه قابل تامل است اينكه اولا اگر جاسوسي سفارتخانه هاي خارجي امري رايج است اما قانوني نيست و در هر كشوري در صورت دسترسي به جاسوسان به شدت با آنها برخورد و مجازات مي كنند. ثانيا اگر هم جاسوسي سفارت انگليس از سوي برخي حضرات اصلاح طلب قبيح تلقي نشود و عادي باشد، دادن اطلاعات به آنها قطعا امري غيرقانوني و بر ضد امنيت و منافع ملي است و آقاي موسوي تبريزي به عمد اين وجه از قضيه را مسكوت گذاشته است. بنابر اعترافات مستند حسين رسام تحليلگر ارشد سفارت انگليس، وي طي چند سال اخير با 180نفر تماس هاي مداوم داشته و از اين طريق به جمع آوري اطلاعات مي پرداخته كه از آن جمله آقايان عطريانفر، شمس الواعظين و ليلاز جزو خبرچينان وي بوده اند. رسام مي گويد «من در طول 5سال اخير 130مرتبط با سفارت انگليس و طي يك سال اخير 50 نفر ديگر را جذب كرده ام و از طريق قرار ملاقات هايي كه با آنها در رستوران ها و كافي شاپ ها مي گذاشتم اطلاعات مورد نياز را كسب مي كردم.» بنابراين اگر هم جاسوسي سفارت انگليس قبيح و غيرقانوني نباشد! جاسوسي حضرات براي سفارت مذكور قطعا خيانت است. ثالثا ارتباط سفارت انگليس با افراطيون مدعي اصلاح طلبي فقط در حد داد و ستد اطلاعاتي نبوده بلكه اغتشاشات خياباني چه در مرحله ساماندهي، چه در حوزه تبليغاتي و رسانه اي (از طريق بي بي سي)، چه در زمينه القاي تقلب و ايجاد التهاب در جامعه و چه در زمينه حضور برخي ديپلمات ها و كارمندان سفارت انگليس در آشوب ها، در ارتباط با سفارت و دستگاه اطلاعاتي انگليس (MI6) مي باشد و جناب موسوي تبريزي تجاهل العارف مي نمايند. رابعا تعبير «حرص قدرت» و «از دست دادن قدرت تحليل سياسي» علي القاعده بر طيف افراطيون منطبق تر است كه به خاطر داشتن آن حرص و نداشتن اين تحليل، راضي شدند در پروژه دشمن به ايفاي نقش بپردازند و ادعاي تقلب 11ميليوني را كه هيچ عقل سالم و كارشناس بي طرفي نمي تواند باور كند، به افكار عمومي القا كنند!
گفتني است طيفي از روحاني نمايان همسو با جبهه اصلاحات كذايي به ويژه طي ماههاي اخير همكاري آشكاري با رسانه هاي بدنامي چون بي بي سي و صداي آمريكا و راديو زمانه و... دارند و مجمع محققين- اگر از ماجرا بي خبرند- بايد خيلي هوشيار باشند.

 



مورچه چيه كه... موريانه خور هم بشه! (خبر ويژه)

گروهك ورشكسته جبهه ملي با ريزش ته مانده اعضاي خود مواجه شده است. 5تن از اعضاي اين گروهك با انتشار نامه اي خطاب به سران گروهك اعلام كردند از عضويت در آن استعفا مي دهند.
در نامه استعفا اين 5 نفر تصريح شده كه «پس از مرگ ورجاوند و نظام الدين موحد، جريان روزافزون و خزنده اي در جبهه ملي شكل گرفته كه هرچند از هسته چند نفره تشكيل شده ولي به هيچ معيار اخلاقي و اصول سياسي مصدقي پايبند نيست و اكثريت را تحت تاثير قرار داده است. اين باند از ما بهتران از تمامي امكانات جهت تفرقه اندازي و ايستايي جبهه ملي سود مي جويند و به ورود نيروهاي گلچين شده مبادرت مي ورزند. آنها با تحركات خود از زحمت نيروهاي امنيتي جمهوري اسلامي مي كاهند و موريانه وار عمل مي كنند.»

 



نامه انتحاري! سخنگوي ستاد ميرحسين موسوي در خارج از كشور منتشر شد (خبر ويژه)

نامه مخمل باف مربوط به سال 64 و در اعتراض به فيلم اجاره نشين ها ( به كارگرداني داريوش مهرجويي) است كه خطاب به سيدمحمد بهشتي معاونت سينمايي وقت نوشته شده است. مضمون اين نامه از آن جهت قابل تامل است كه مخمل باف با فرصت طلبي از حوادث پس از انتخابات، به مراكزي نظير پارلمان اروپا سرك كشيد و تلاش كرد تحت عنوان دفاع از حقوق شهروند و مدني سري در ميان سرها درآورد. وي براي اثبات مزدوري، حتي حاضر شد به هتاكي عليه جمهوري اسلامي بپردازد و ادعا كند با اقدامات موسوي، براندازي جمهوري اسلامي آغاز شده است.
در اين ميان نامه سال 64 مخمل باف كه از سوي «رجانيوز» منتشر شده قابل تامل است و در قياس با مواضع امروز، شخصيت مذبذب وي را نشان مي دهد. گفتني اينكه مهرجويي كه در نامه مذكور مورد حمله مخمل باف قرار گرفته، در انتخابات اخير رياست جمهوري مانند مخمل باف از موسوي حمايت مي كرد.
اما نامه:
«سلام خسته نباشيد. انصاف حكم مي كند كه تلاش شما را در جهت رشد كمي سينما بستايم.
اجركم علي الله، اما وجود فيلم هايي چون اجاره نشين ها را به چه حسابي بگذارم، بي دقتي شما؟ بي اعتقادي شما؟ در صورت آخر اعتماد پاك مهندس موسوي را به شما نمي توانم نديده بگيرم.
برادر عزيز از شما خيلي خوبي مي گويند. خيلي ها مي گويند دو سه سال پيش مرا امر به ثواب كرديد، يادتان هست؟ پس من باب ثواب مي گويم، حاجي واشنگتن را كه گردن نگرفتيد، اجاره نشين ها به گردن چه كسي است؟ اگر فيلم را نديده ايد، ببينيد. شما را به همان حضرت ابوالفضل(ع) تكليف كسي چون من با شما چيست؟ ارج گذاري تان به جنگ را باور كنم يا اغماض تان را در مورد امثال اجاره نشين ها، اميدوارم همچنان ما را متحجر ندانيد كه مثلاً به هنر تبليغاتي و سفارشي معتقديم يا با انتقاد مخالفيم، اما انتقاد در چارچوب انقلاب و اسلام و يا هجو اسلام و انقلاب؟ توهين مي شود كه اگر بگويم فيلم ديدن بلد نيستيد. مي توانيد بشينيد با هم اجاره نشين ها را ببينيم. من باب ثواب گفتم، گناه كه نكرده ام؟ واقع قضيه اين است كه دو ساعت پيش كه فيلم را ديدم حاضر بودم به خودم نارنجك ببندم و مهرجويي را بغل كنم و با هم به آن دنيا برويم. اما يك ربع پيش كه با قرآن استخاره كردم خوب آمد كه به شما بگويم نه به كسي ديگر. اداي وظيفه كردم، ثواب يا گناه، آخرت خودتان را به دنياي ديگران نفروشيد.
محسن مخملباف»

 



آخوندهاي جعلي در خدمت ديكتاتورهاي سياسي (خبر ويژه)

شبكه رسانه اي عنكبوت همچنان تلاش مي كند از طريق گفت وگو و استفتا و نظرخواهي از چند روحاني نماي پا به ركاب! مشروعيت نظام اسلامي را- به خيال خود- به چالش بگيرد. در اين داد و ستدهاي رسانه اي، طرف پرسشگر كه نوعاً يك روزنامه و سايت زنجيره اي با شبهات از پيش پردازش شده است سراغ عناصري نظير منتظري، بيات و... مي رود تا از آنها چنين القا شود كه جمهوريت و اسلاميت يا مقبوليت و مشروعيت در جمهوري اسلامي مقابل هم قرار گرفته اند و بنابراين نظام، مشروعيت ندارد.
در همين راستا منتظري اخيراً مدعي شده بدون انتخاب مردم جمهوري اسلامي نه مشروعيت دارد و نه مقبوليت. اسدالله بيات هم در گفت وگو با روزنامه زنجيره اي اعتماد گفت: حكومت زماني مشروع است كه قانوني باشد. اگر شما مشروعيت را به معناي قانونيت گرفتيد طبيعي است كه در جايي كه مردم مسلمانند حكومت مشروعشان حكومتي است كه تقيد بر مفاهيم ديني دارد. ما چنين چيزي نداريم كه بين مشروعيت و مقبوليت فرق بگذارند.
بازي با كلمات جمهوريت و اسلاميت يا مشروعيت و مقبوليت و القاي تقابل اين دو در نظام جمهوري اسلامي كه بنيان آن از همان سال هاي اوليه پيروزي انقلاب اسلامي با پروژه مشترك ضد شيعي و ضد انقلابي «سيا» و «اينتليجنت سرويس» گذاشته شد در حالي است كه همين طيف از سرويس دهندگان به شبكه جنگ رواني دشمن، علناً به مقابله با نتايج انتخابات پرشكوه رياست جمهوري برخاسته و همسو با دشمنان براي نقض حق و انتخاب مردم فعاليت مي كنند. بنابراين به جاي تحريف و طرح غلط صورت مسئله بايد از اين حضرات پرسيد تكليف عدالت نزد كساني كه قانون و رأي و انتخاب 24 ميليوني مردم را يكجا زير پا مي گذارند و به تضييع حق مي پردازند، چيست؟ آيا آنها با حمايت از برخي ديكتاتورهاي سياسي كه دنبال گردن كلفتي و غصب قدرت هستند، شايستگي يدك كشيدن عنوان روحانيت- افتا و مرجعيت كه جاي خود دارد- هستند؟ طبيعي است كه رويه چنين كساني نه مقبوليت دارد و نه مشروعيت، نه با اسلام سازگار است و نه با دموكراسي و جمهوري. چه رسد به اين كه به زيور خدمتگزاري براي مستكبران عالم نيز آراسته شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14