(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 شهريور 1388- شماره 19452
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مقاله ها بی متن
بان كي مون: ايران همكاري گسترده اي با آژانس انرژي اتمي دارد
هفته نامه آمريكايي تايم: تحريم بنزين باعث خودكفايي ايران در توليد سوخت خواهد شد
سلطانيه خواستار خروج پرونده هسته اي ايران از شوراي امنيت شد
ساركوزي پس از ديدار با مركل: متحد كردن جامعه جهاني براي تحريم ايران دشوار است
مجلس ترحيم سيدعبدالعزيز حكيم پنج شنبه در مسجد ارك برگزار مي شود
اصلاحيه
جانباز شيميايي ساروي به ياران شهيدش پيوست
ساخت نخستين نيروگاه مقياس كوچك در سمنان آغاز شد
معاون عمراني استاندار: آب سرشاخه هاي دز شهريور 89 به قم مي رسد
از سال تحصيلي 89-88 اجرايي مي شود جايگزيني ارزشيابي توصيفي به جاي نمره در مدارس
مديرعامل توانير: استفاده بي رويه از كولرهاي گازي صنعت برق كشور را تهديد مي كند
جانشين نمايندگي ولي فقيه در سپاه خبر داد وعده كمك مالي اعراب به سران آشوب براي پيروزي در انتخابات
استاندار همدان: قوه قضاييه به انتظار مردم براي محاكمه سران آشوب پايان دهد
ايران 3 ميليون دلار تراكتور به عراق صادر مي كند
اخبار ادبي و هنري



 



بان كي مون: ايران همكاري گسترده اي با آژانس انرژي اتمي دارد

دبير كل سازمان ملل بر همكاري گسترده ايران با آژانس و صلح آميز بودن فعاليت هسته اي كشورمان تاكيد كرد.
به گزارش منابع خبري بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد با تاكيد بر ضرورت تسريع در آغاز گفت وگوها ميان ايران و كشورهاي غربي تاكيد كرد كه ايران همكاري گسترده اي با آژانس انرژي اتمي داشته است.
وي كه با يك روزنامه اتريشي گفت وگو مي كرد، با اشاره به اينكه ايران به صورت گسترده اي با آژانس انرژي اتمي همكاري مي كند، افزود: اميدوار است اين همكاري همچنان ادامه داشته باشد.
باني كي مون در اين گفت وگو به گزارش جديد البرادعي درباره برنامه هسته اي ايران كه در آن بار ديگر تاكيد شده كه ايران در برنامه هسته اي خود هيچگونه انحرافي نداشته است، اشاره اي نكرد.
«محمد البرادعي» مديركل آژانس انرژي اتمي در گزارش جديد خود كه جمعه منتشر شد، براي بيستمين بار بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران تاكيد كرد.
البرادعي در اين گزارش از همكاري ايران در رابطه با اجازه بازديد از راكتور آب سنگين اراك و همچنين در رابطه با توافق درباره بازرسي ها در نطنز با توجه به توسعه فعاليت ها در اين سايت تشكر و قدرداني كرد.

 



هفته نامه آمريكايي تايم: تحريم بنزين باعث خودكفايي ايران در توليد سوخت خواهد شد

هفته نامه تايم ضمن بي اثر دانستن تحريم فروش بنزين در وادارساختن ايران به پذيرش مذاكره، اين اقدام دولت آمريكا را عاملي در جهت سرعت بخشيدن به روند پيشرفت ايران تا رسيدن به خودكفايي توليد سوخت ارزيابي كرد.
هفته نامه آمريكايي تايم در گزارشي پيرامون احتمال تحريم فروش بنزين به ايران نوشت: يافته هاي اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي در مورد برنامه هسته اي ايران امكان دارد آمريكا را وادار سازد تا جديت بيشتري در خصوص تحريم فروش بنزين به ايران از طريق شركت هاي خارجي به خرج دهد.
به گزارش رجا نيوز مجله تايم در ادامه ضمن طرح اين سؤال كه آيا اين تحريم، تهران را مجاب خواهد ساخت كه پشت ميز مذاكره بنشيند، نوشت: بسياري از صاحب نظران در مسائل ايران پاسخ اين سؤال را منفي مي دانند.
اگرچه كميته روابط خارجي كنگره آمريكا تاثيرگذار بودن موضوع تحريم فروش بنزين به ايران را تاييد كرده و آن را شمشير داموكلس دانسته اما نظر تهران كاملا مغاير اين امر است.
تايم در ادامه نوشت: مشخص نيست كه تحريم فروش بنزين بتواند در وادار ساختن ايران به مذاكره موفق عمل كند، چرا كه تهران از اين تحريم براي شتاب بخشيدن به اجراي طرح كاهش مصرف از يك سو و خودكفايي در توليد بنزين از سوي ديگر بهره خواهد برد.
در ادامه اين گزارش آمده است: تا سال 2003 همه چهره هايي كه امروز از آنها به عنوان ياران جنبش سبز اپوزيسيون نام برده مي شود، شامل خاتمي، مهدي كروبي و اكبر هاشمي رفسنجاني، همگي موافق سهميه بندي بنزين بودند، تا هم از مصرف داخلي اين فرآورده و هم از هزينه هاي جاري دولت كاسته شود.
تا آن تاريخ، هركس مي توانست در ايران به هر ميزان دلخواه بنزين خريداري كند. سود حاصل از يارانه اي كه دولت براي سوخت و برق پرداخت مي كرد، به جيب طبقات ثروتمند جامعه واريز مي شد، چرا كه ميزان مصرف در اين طبقه بيش از ساير طبقات بود.
نويسنده اين گزارش افزود: در سال 2005، بانك جهاني ارزيابي كرد كه 94 درصد يارانه انرژي در مناطق شهري ايران به طبقات غيرفقير تعلق مي گيرد. به عبارتي ديگر طبقاتي كه نياز كمتري به يارانه هاي دولتي داشتند، بيش از سايرين از اين سوبسيد بهره مي بردند.
در انتخابات رياست جمهوري سال 2005 نيز همه نامزدها وعده اصلاح الگوي مصرف بنزين را دادند.
و در نهايت دولت محمود احمدي نژاد از تابستان 2007 بنزين را سهميه بندي كرد.
تايم در بخش ديگري از گزارش خود به ساخت پالايشگاههاي جديد در ايران اشاره كرد و ادامه داد: ايران با سرمايه گذاري هاي جديدي كه از سوي كشورهاي چين، روسيه و هند انجام گرفته، در حال ساخت پالايشگاههاي جديد است و در برنامه دارد كه تا سال 2013 در توليد بنزين به خودكفايي برسد.
اين مجله آمريكايي در نهايت نتيجه مي گيرد: بر اين اساس تحريم بنزين فقط به ايران كمك خواهد كرد تا سريع تر از زمان برنامه ريزي شده، به اهدافش براي خودكفايي توليد بنزين دست يابد.
تحريم بر ضد ايران
كارساز نيست
روزنامه وال استريت ژورنال نيز روز گذشته در نسخه اينترنتي خود طي مقاله اي به قلم «جان بولتون» عضو ارشد موسسه امريكن اينترپرايز از بي فايده بودن اعمال تحريم عليه ايران خبر داد.
بولتون نوشت: باراك اوباما پس از انتشار گزارش اخير آژانس انرژي اتمي در خصوص فعاليت هسته اي ايران در حال بررسي دو گزينه است.
گزينه اول اينكه مسكوت نگاه داشتن برنامه هسته اي ايران را يك موفقيت توصيف كند در حالي كه اين روند با توقف كامل برنامه هسته اي ايران فاصله دارد؛ چنين توقفي كاملا غيرقابل اثبات و به منزله تسليم است، اين امر منجر به شكل گيري يك ايران مجهز به تسليحات هسته اي خواهد شد.
بولتون با اشاره به گزينه دوم ادامه داد: گزينه ديگر دولت اوباما تحريم هاي قوي اعمال شده از سوي آمريكا و كشورهاي ديگر است، اين مسئله همچنين فقط از اين جهت يك موفقيت خواهد بود كه به دولت آمريكا امكان خواهد داد ادعاي پيروزي كند اما حقيقتا مانع از دستيابي ايران به تسليحات هسته اي نخواهد شد.
عضو ارشد موسسه امريكن اينترپرايز در ادامه تصريح كرد: هيچ كس نبايد تصور كند تحريم هاي شديدتر در آينده هيچ تاثيري بر برنامه تسليحات هسته اي ايران خواهد داشت، شش سال قبل اقدامات سخت گيرانه تر بر ضد ايران ممكن بود موثر باشد اما امروز اينها ايده اي است كه زمان آن سپري شده است.
اين مقاله در ادامه به بررسي ناكارآمدي طرح تحريم بنزين در رابطه با ايران پرداخت و ادامه داد: در زماني كه آمريكا و كشورهاي ديگر درباره اعمال تحريم هايي بر ضد فرآورده هاي نفتي تصفيه شده بحث مي كنند ايران آرام نخواهد نشست و سعي مي كند اين موضوع را دنبال كند. ايران با مشاركت وسيع چين قبلا ساخت پالايشگاههاي جديد و توسعه پالايشگاههاي موجود را با هدف تقريبا دوبرابر كردن ظرفيت داخلي تا سال 2012 آغاز كرده است كه در آن صورت بيش از ظرفيت لازم براي جبران كسري كنوني فرآورده هاي تصفيه شده خواهد بود.
بولتون در ادامه نوشت: تهران همچنين يارانه هاي دولتي را كه براساس آن قيمت خرده فروشي بنزين ارزانتر از قيمت اصلي آن است حذف مي كند، با اين كار قيمت ها افزايش و تبعا مصرف كاهش خواهد يافت. اين گام به تنهايي مي تواند به طور اساسي از فشار بر پالايشگاههاي ايران براي توليد بكاهد.
وي در نهايت به ذخاير گازي ايران اشاره كرده و اذعان مي كند: مهم تر از همه آنكه ذخاير گاز طبيعي برآورده شده ايران 948 تريليون فوت مكعب در سال 2008 ارزيابي شده كه بر اين اساس ايران پس از روسيه در رده دوم قرار دارد و اين ميزان بيش از چهار برابر ذخاير آمريكاست. اين موضوع باعث استقلال ايران در انرژي شده به طوري كه حسادت «تي بون پيكنز» سرمايه دار آمريكايي را برمي انگيزد چون با سرمايه نسبتا اندك مي توان ناوگان عظيم خودروها از قبيل خودروهاي نظامي و امنيتي را براي حركت با سوخت گاز طبيعي فشرده اصلاح كرد.

 



سلطانيه خواستار خروج پرونده هسته اي ايران از شوراي امنيت شد

نماينده ايران در آژانس انرژي اتمي ادامه تحقيقات آژانس درباره برنامه فعاليت هاي هسته اي كشورمان را منوط به خروج پرونده هسته اي ايران از شوراي امنيت و شوراي حكام دانست.
«علي اصغر سلطانيه» در گفت وگو با خبرگزاري ايتاليايي آكي با اشاره به انتشار گزارش جديد «محمدالبرادعي» دبيركل آژانس انرژي اتمي درباره ايران گفت كه اين گزارش البرادعي داراي نقاط مثبتي است كه وي تنها به چهار مورد آن اشاره مي كند.
به گفته سلطانيه در بند 26 اين گزارش آمده است كه «آژانس به راستي آزمايي نبود انحراف در مواد هسته اي اعلام شده در ايران ادامه مي دهد. ايران با آژانس در راستاي بهبود اقدامات پادماني در تأسيسات غني سازي سوخت در نطنز و تأمين دسترسي آژانس به رآكتور IR- 40 در اراك به منظور راستي آزمايي اطلاعات طراحي همكاري كرده است.»
وي همچنين با اشاره به اهميت بند هفتم اين گزارش كه در آن اعلام شده كه از زمان گزارش قبلي، آژانس با موفقيت سه بازرسي سرزده انجام داده است و مجموع 29 بازرسي سرزده در تأسيسات غني سازي سوخت از مارس 2007 انجام شده است، اين موضوع را دليلي براي همكاري كامل ايران با آژانس انرژي اتمي دانست.
نماينده ايران در آژانس با اشاره به اينكه ايران به تمام تعهدات خود در قبال آژانس انرژي اتمي عمل كرده و آمادگي كامل خود را براي تسهيل فعاليت آژانس اعلام كرده است، تأكيد كرد كه تحقق اين امور نشان مي دهد كه همه چيز در روال طبيعي خود حركت مي كند و برنامه هسته اي ايران شفاف است.
وي بار ديگر به كشورهاي غربي توصيه كرد كه از طريق منع آژانس در تحقيق درباره سندهاي ساختگي ارائه شده به اين سازمان و اعمال تهديد عليه ايران خود را منزوي نكنند.
سلطانيه همچنين در مورد مطالعات ادعايي درباره برنامه هسته اي ايران گفت: مديركل در گزارش خود به وجود برخي موانع كه بعضي از كشورها در مقابل فعاليت هاي آژانس در زمينه اجرايي كردن ضمانت ها قرار مي دهند، اشاره كرده است.
نماينده ايران در آژانس اشاره كرد كه اين كشورها با رد اعطاي اختيارات كامل به آژانس مانع از اجراي تمام اختيارات مربوط به اين سازمان مي شوند.
سلطانيه با اشاره به ادعاهاي آمريكا مبني بر در اختيار داشتن مداركي از برنامه هسته اي ايران كه در سال 2006 از طريق يك كامپيوتر به اين كشور رسيده است، افزود كه آمريكا از همان زمان از ارائه نسخه هاي اصلي اين مدارك و سندها خودداري مي كند و براي ارائه تحليل هاي مستقل و بي طرف در مورد واقعيت اين مدارك، آنها را به ايران نيز ارائه نمي دهد.
وي با اشاره به ابراز ترديد آژانس درباره صحت اين مدارك افزود كه دستگاه هاي مربوطه در ايران برخي از اين اسناد را كه از آژانس گرفته بودند، مورد بررسي قرار داده و به اين نتيجه رسيدند كه آنها مداركي ساختگي و جعلي است كه ايران را به ادامه فعاليت در پروژه توليد نمك سبز متهم مي كند.
سلطانيه به يك نكته مهم در گزارش البرادعي اشاره مي كند و آن اين است كه در اين گزارش آمده كه برخي از اسنادي كه كشورهاي همپيمان آمريكابه آژانس ارائه داده اند و در آن ايران به ادامه روند توليد سلاح هسته اي متهم شده، صحت نداشته است. وي در ادامه با اشاره به اينكه مدير كل آژانس در 17 سال گذشته بيش از 20 گزارش درباره برنامه هسته اي تهيه كرده است، افزود كه وي هميشه در مقابل افكار عمومي جهانيان تأكيد كرده است كه به هيچ دليلي براي اثبات هر نوع انحراف در برنامه هسته اي ايران دست نيافته است. سلطانيه با تأكيد بر اينكه ايران به همكاري خود با آژانس انرژي اتمي ادامه مي دهد، افزود كه در عين حال ايران هيچ فشار يا تدبيري خارج از تعهدات و حق قانوني خود در استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي را نخواهد پذيرفت. وي همچنين خواستار كنار گذاشتن پرونده هسته اي ايران از دستور كار شوراي حكام و خروج از شوراي امنيت شد و گفت كه بعد از اين مرحله آژانس به دور از طمع ورزي برخي كشورها در سياسي كردن برنامه هسته اي ايران به بازرسي هاي عادي خود از تأسيسات هسته اي ايران ادامه دهد.
البرادعي در گزارش جديد خود كه جمعه گذشته منتشر شد، براي بيستمين بار بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران تأكيد كرد.

 



ساركوزي پس از ديدار با مركل: متحد كردن جامعه جهاني براي تحريم ايران دشوار است

سرويس سياسي-
در حالي كه قرار است نمايندگان كشورهاي عضو گروه 6 امروز در فرانكفورت درباره ايران گفت وگو كنند، رئيس جمهور فرانسه بر وجود دشواري در همراه كردن جامعه جهاني عليه ايران تأكيد كرد.
«نيكلا ساركوزي» رئيس جمهور فرانسه روز دوشنبه پس از ديدار با «آنگلا مركل» صدراعظم آلمان گفت: در طول ماه سپتامبر ابتكارهايي بايد اتخاذ شود كه خواست ايران براي همكاري يا خلاف آن را در نظر بگيرد.
به گزارش آسوشيتدپرس، ساركوزي مدعي شد كه اگر ايران در ماه سپتامبر به آنچه كه او نگراني ها درباره برنامه هسته اي ايران مي خواند پاسخ ندهد آلمان و فرانسه در درخواست براي تشديد تحريم ها متحد خواهند شد.
رئيس جمهور فرانسه در عين حال نتوانست پاره اي از واقعيات را انكار نمايد و اظهار داشت: پيشنهادهاي زيادي براي تحريم هاي بيشتر عليه ايران وجود دارد فقط به يك شرط و آن هم اين است كه كل جامعه بين المللي در مورد لزوم تحريم ها متقاعد شود چرا كه در متحد كردن جامعه جهاني براي تحريم ايران مشكل وجود دارد.
ساركوزي فرانسه و آلمان را درون جبهه اي دانست كه قصد دارند با هم درباره اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران فعاليت كنند.
آنگلا مركل نيز پس از ديدار با ساركوزي گفت: ايران بايد بداند كه ما خيلي جدي هستيم و نبايد اجازه دهد اين ضرب الاجل سپري شود. صدراعظم آلمان البته از توضيح در مورد اينكه تحريم هاي احتمالي عليه ايران پس از ماه سپتامبر چه اشكالي خواهد داشت يا اهداف آنها دقيقاً چه بخش هايي خواهد بود خودداري كرد و تنها تكرار كرد كه هدف قراردادن بخش انرژي يك احتمال است.
وي با بيان اينكه نمي خواهد درمورد جزئيات تحريم هاي احتمالي عليه ايران سخن بگويد اظهار داشت: ما بايد تلاش كنيم اين تحريم ها را در گسترده ترين حالت ممكن قرار دهيم.
در همين حال، «اريك شواليه» سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه نشست گروه 6 كه امروز در فرانكفورت آلمان برگزار مي شود را زمينه اي براي برگزاري نشستي كه قرار است اين ماه در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك برگزار شود دانست.
سخن از تحريم ايران به بهانه برنامه هسته اي در حالي است كه به گزارش خبرگزاري ريانووستي، سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه روز سه شنبه تأكيد كرد: مسكو عقيده دارد برنامه هسته اي ايران تنها بايد از طريق روند سياسي و ديپلماتيك حل و فصل گردد.
حمايت از آشوبگري ادامه دارد
رئيس جمهور و صدراعظم آلمان همچنين در يك كنفرانس مطبوعاتي مشترك بر مواضع خصمانه شان درباره ايران ادامه دادند و در اظهاراتي مداخله جويانه از آشوبگران و اغتشاشگران پس از انتخابات حمايت كردند.
مركل در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران درباره وقايع پس از انتخابات ايران گفت كه متأسفانه رفتار دولت ايران در برابر مخالفان با آنچه ما انتظار داريم مطابقت ندارد. وي مدعي شد كه ايراني هاي مقيم آلمان به او رجوع كرده اند و از زنداني شدن آشوبگران نگران هستند.
مركل افزود: ما از سفيرمان در تهران خواستيم به نحوي اقدام كند كه اين زنداني ها فراموش نشوند و ما همه تلاش خود را مي كنيم تا وضعيت آنها بهبود يابد. ساركوزي هم در اين كنفرانس مطبوعاتي در اظهاراتي مداخله جويانه درباره وقايع پس از انتخابات ايران و حمله به رهبري ايران گفت: مردم ايران لايق داشتن رهبران بهتري هستند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، وي همچنين از شجاعت افرادي كه آنها را روحانيون بلندپايه ايران كه تجاوز و شكنجه هاي ادعا شده بر ضد مخالفان را محكوم كردند، تمجيد كرد.

 



مجلس ترحيم سيدعبدالعزيز حكيم پنج شنبه در مسجد ارك برگزار مي شود

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: مجلس ترحيم و بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمين آقاي «سيدعبدالعزيز حكيم» به منظور تكريم و تجليل از خدمات و مجاهدت هاي كم نظير و بزرگ اين روحاني وارسته و از خود گذشته و ابراز همدردي با ملت و دولت مسلمان، دوست و برادر عراق در مسجد ارك تهران برگزار مي شود.
اين اطلاعيه مي افزايد: اين مجلس پنج شنبه «12/6/1388» از ساعت «10 صبح الي 12» با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين صديقي و با حضور خانواده آن مرحوم و فرزند برومندشان جناب حجت الاسلام «سيدعمار حكيم»، اقشار و آحاد مختلف مردم مؤمن و روزه دار تهران، خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ايثارگران انقلاب اسلامي، تمامي دلسوزان و دوستداران آن مرحوم و مسئولان كشوري و لشكري و شخصيت هاي برجسته سياسي برگزار مي شود.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در اطلاعيه خود از آحاد مختلف مردم مؤمن و خداجوي ايران اسلامي به ويژه مردم قدرشناس تهران دعوت كرد تا با حضور گرم، صميمي و معنوي در مراسم ترحيم آن عالم روحاني، تسلي خاطر براي بازماندگان، علو درجات آن مرحوم و آزادي هر چه سريع تر مردم عراق از چنگال دژخيمان آمريكايي را از آستان احديت مسئلت نمايند.

 



اصلاحيه

سرويس شهرستانها-
در پي چاپ خبري مبني بر «همه شهرهاي كشور تا پايان سال 89 گازرساني مي شود» به نقل از مهندس رمضاني معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي گاز ايران در صفحه 13 روز 7 شهريور روابط عمومي شركت ملي گاز در توضيحي كه به روزنامه ارسال كرده آورده است: اظهارات آقاي مهندس رمضاني ناظر به گازرساني به همه شهرهاي استان گلستان بوده است نه همه شهرهاي كشور.

 



جانباز شيميايي ساروي به ياران شهيدش پيوست

ساري - خبرنگار كيهان:
يكي از جانبازان سرافراز دفاع مقدس در مازندران پس از تحمل 20 سال درد و آلام ناشي از جراحات شيميايي آسماني شد.
شهيد «پرويز فلاح پايين كولايي» از جانبازان 70 درصدي شهرستان ساري بود كه بر اثر آثار و صدمات بمباران شيميايي دشمن بعثي عراق در دوران جنگ تحميلي به شهادت رسيد.
پيكر پاك و مطهر اين جانباز افتخارآفرين پس از تشييع با حضور اقشار مختلف مردم ساري در زادگاهش تشييع و به خاك سپرده شد.

 



ساخت نخستين نيروگاه مقياس كوچك در سمنان آغاز شد

مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان سمنان از آغاز ساخت نخستين نيروگاه مقياس كوچك در شهرك صنعتي سمنان خبر داد.
به گزارش ايرنا، «سيدمحمود موسوي زاده» روز سه شنبه گفت: اين نيروگاه در قالب اولين واحد توليد پراكنده در استان سمنان از نوع همزمان برق و حرارت (CHP) و در راستاي سياست هاي وزارت نيرو و شركت توانير احداث مي شود.
وي با بيان اينكه اين نيروگاه در راستاي پياده سازي اصل 44 و گسترش خصوصي سازي در صنعت برق ايجاد مي شود،گفت: اين نيروگاه داراي ظرفيت 25/13 مگاوات است كه در يك سال آينده هفت مگاوات آن وارد مدار خواهد شد.
موسوي زاده گفت: با بهره برداري از اين نيروگاه، مشترك به تامين كننده برق خود تبديل شده و مازاد توليد خود را نيز به شبكه توزيع برق عرضه مي كند.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان سمنان گفت: متقاضياني كه خواهان سرمايه گذاري در بخش توليد پراكنده در سطح ولتاژ شبكه توزيع در استان سمنان هستند مي توانند براي ايجاد اين نوع نيروگاه ها به معاونت بهره برداري و ديسپاچينگ شركت توزيع نيروي برق استان سمنان مراجعه كنند.

 



معاون عمراني استاندار: آب سرشاخه هاي دز شهريور 89 به قم مي رسد

قم- خبرنگار كيهان:
معاون عمراني استاندار قم با اشاره به سرعت مناسب اجراي طرح انتقال آب از سرشاخه هاي دز به قمرود گفت: آب سرشاخه هاي دز شهريور ماه سال 89 به شهر و استان قم مي رسد.
«علي متقيان» با بيان اينكه عمليات آبرساني به قم با سرعت مناسبي در حال انجام است، اظهار داشت: با ادامه روند فعلي كار انتقال آب سرشاخه هاي دز به قم به سرانجام مي رسد.
وي افزود: برنامه ريزي اين پروژه به گونه اي است كه در نيمه نخست سال جاري آب سرشاخه هاي دز را در قم جاري كند، با اين حال ممكن است برخي عوامل ناخواسته اين زمان را اندكي به تأخير بيندازند.
معاون عمراني استاندار قم تصريح كرد: موضوعات پيش بيني نشده تنها ممكن است اجراي اين پروژه را براي چند ماه به تأخير بيندازند.
وي با بيان اينكه كار لوله گذاري خط انتقال آب از سد كوچري تا تصفيه خانه آب قم از چند ماه قبل آغاز شده است، گفت: اكنون اين كار با 60 تا 70 درصد پيشرفت فيزيكي در حال انجام است.
متقيان طول اين مسير را 180 كيلومتر عنوان كرد و اظهار داشت: كار اجراي پروژه انتقال آب از سرشاخه هاي دز به قمرود در جبهه هاي مختلف با سرعت در حال انجام است.
وي با اشاره به اختصاص 230 ميليون دلار از صندوق ذخيره ارزي از سوي رهبر معظم انقلاب براي پيشرفت عمليات عمراني اين پروژه گفت: سرعت اجراي اين پروژه اكنون بسيار رضايت بخش است.

 



از سال تحصيلي 89-88 اجرايي مي شود جايگزيني ارزشيابي توصيفي به جاي نمره در مدارس

يزد- خبرنگار كيهان:
معاون آموزش ابتدايي سازمان آموزش و پرورش استان يزد از حذف نمره صفر تا 20 در مقطع ابتدايي خبر داد.
رادمنش گفت: امتحان تنها ارزش يابي كمي بود و با حذف نمره ارزشيابي توصيفي جايگزين مي شود.
به گفته وي: اجراي اين طرح در سال تحصيلي 89-88 به ويژه در مقطع اول ابتدايي به صورت رسمي اجرا مي شود كه در آن رقابت فرد به فرد به فرد با خودش مقايسه شده و پيشرفت درس دانش آموزان از مهر تا خرداد مورد بررسي قرار مي گيرد.
وي افزود: در طول سال دانش آموزان مورد سنجش كمي و كيفي قرار مي گيرند و قبولي و مردودي دانش آموزان نيز برعهده شوراي مدرسه خواهد بود. وي اظهار داشت: در اين طرح در دفتر املايي دانش آموز و همچنين كارنامه وي به جاي نمره، خيلي خوب، خوب، قابل قبول و نياز به تدريس بيشتر جايگزين مي شود.
به گفته وي همچنين ملاك ارزيابي دانش آموز نيز پوشه كار خواهد بود. رئيس سازمان آموزش و پرورش استان نيز با اشاره به موفقيت هاي دانش آموزان و دبيران اين استان در مسابقات المپيادهاي علمي و هنري كشور گفت: همچنين در آزمون دانشگاه ها چهار دانش آموز يزدي رتبه زير 10 را بدست آوردند كه استان يزد را در جايگاه دوم قرار داد.
به گفته باغستاني در آغاز سال تحصيلي جديد 40 مدرسه كه اكثراً توسط خيران ساخته شده به جمع مدارس استان اضافه مي شود.
وي رشد مقطع اول ابتدايي را در سال تحصيلي جديد 8 درصد اعلام كرد و افزود با آغاز به كار مدارس، 17 هزار دانش آموز يزدي در مقطع اول ابتدايي وارد مدارس مي شوند.

 



مديرعامل توانير: استفاده بي رويه از كولرهاي گازي صنعت برق كشور را تهديد مي كند

سنندج - خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت توانير استفاده بيش از حد از كولرهاي گازي را خطري براي صنعت برق كشور دانست.
مهندس محمد بهزاد در نشستي كه با حضور مديرعامل و معاونين شركت توزيع برق استان كردستان در سنندج برگزار شد با اشاره به افزايش پيك مصرف برق در روز طي تابستان امسال گفت: استفاده بي رويه از كولرهاي گازي و دستگاه هاي خنك كننده خطري جدي است كه شبكه برق را تهديد مي كند.
وي افزود: افزايش پيك روز در تابستان امسال تا جايي بوده كه در چند روز پيك مصرف برق از پيك مصرف شب بيشتر بوده و اين پديده كه بيشتر ناشي از استفاده بي رويه از كولرهاي گازي است كه درتاريخ صنعت برق كشور بي سابقه است.
مديرعامل شركت توانير بر ضرورت محدوديت استفاده از وسايل خنك كننده تاكيد كرد و گفت: به موجب دستورالعملي كه به زودي ابلاغ مي شود. ادارات دولتي در شهرهايي كه رطوبت هوا در آنها كمتر از 30 درصد است استفاده از وسايل خنك كننده ممنوع خواهد شد.
وي در پايان خواستار جلوگيري از ورود غيرمجاز كولرهاي گازي به كشور شد.

 



جانشين نمايندگي ولي فقيه در سپاه خبر داد وعده كمك مالي اعراب به سران آشوب براي پيروزي در انتخابات

همدان- خبرنگاركيهان:
جانشين نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: فقدان بصيرت و بينش سياسي از علل سقوط برخي شخصيت ها و خواص است.
حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور با اعلام اين مطلب در مراسم معارفه مسئول جديد اين نمايندگي در سپاه انصارالحسين(ع) همدان، گفت: معنويت و دنياگريزي يكي از امتيازات و ويژگي هاي سپاه پاسداران است كه همين امر با عشق به خدا و توسلات و دعاهاي نيمه شب، در 8 سال دفاع مقدس باعث موفقيت سپاه شد.
وي افزود: اواخر جنگ كه كم كم رنگ دنيايي مان بيشتر شد عقب نشيني ها هم شروع شد و به عبارت ديگر هر زمان خضوع بيشتري داشتيم پيروزي ها چشمگير و هر زمان دچار غرور شديم شكست بود.
وي ادامه داد: داشتن بصيرت و بينش دومين امتياز و ويژگي سپاه پاسداران است كه اين بصيرت علم آكادميك نيست تا با مطالعه جزوه و خواندن روزنامه حاصل شود بلكه ريشه در باورهاي ديني و اعتقادات و تقوا و معنويت دارد.
وي با پرفراز و نشيب خواندن مسير انقلاب اسلامي، اظهار داشت: در اين مسير افرادي مقابل انقلاب ايستادند كه تصور نمي شد اينگونه بلغزند.
وي افزود: در زمان فتنه بني صدر، امام خميني بعضي ها را نجات داد وگرنه با بني صدر به چاه مي رفتند و همين طور در هر يك از فتنه هاي منافقين، غائله خلق مسلمان، فتنه باند مهدي هاشمي، فتنه اصلاحات و در جريانات اخير نيز عده اي زمين خوردند و سقوط كردند كه فقدان بصيرت و بينش سياسي از مهمترين علت اين سقوط هاست.
وي يادآور شد: عده اي از خواص در جريانات اخير به علت نداشتن بصيرت نتوانستند موضع گيري شفاف داشته باشند و دچار ترديد و لغزش شدند و زبانشان نچرخيد تا حمايت علني از حق كنند.
حجت الاسلام والمسلمين ذوالنور اضافه كرد: عده اي كه چشم شان به مواضع رهبر معظم انقلاب بود و با برج مراقبت نظام هماهنگ بودند، نلغزيدند و به گمراهي و ضلالت نرفتند.
وي خاطرنشان ساخت: در فتنه ها منافقين شناخته مي شوند و سالم از ناسالم مشخص مي شود و برخي نيز با تكيه بر اجتهاد و درك شخصي خود مسير انحراف را رفته و عده اي را هم در پي خود مي كشانند.
ذوالنور اعلام كرد: يكي از وظايف سران اغتشاشات و آشوب اين بود كه بزرگان را دچار لغزش كنند از جمله اينكه تلفن هاي مراجع را گرفته و در خواست هايي را مطرح مي كردند به طوري كه از دفتر يكي از مراجع به ما اعلام كردند گويا 700 مورد تلفن به آن دفتر شده بود كه همه يك موضوع را مطرح كرده بودند.
وي بيان داشت: اعترافات بازداشت شدگان فتنه اخير نيز بسيار روشن است و وابستگي و دست بيگانگان و ارتباط با خارج عوامل آن را افشا مي كند كه چگونه برخي به دريوزگي و گدايي به در خانه اميرنشينان عربي رفته و درخواست كمك مالي براي پيروزي در انتخابات داشته اند و كسي كه در گذشته رئيس جمهور بوده قول كمك مالي به مبلغ 500ميليون يورو از طرف يكي از اين اميران به وي داده مي شود.
جانشين نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران در ادامه، تصريح كرد: كساني كه دست بيگانه در حركت آنها كاملا مشهود است و تقلب را به عنوان كلمه رمز آشوبها مطرح كردند براي اولياي دم جواناني كه با اين دروغ آنها را به خيابانها كشاندند و براي خونهاي به ناحق ريخته، چه پاسخي دارند.
وي اظهار داشت: انتخابات اخير رياست جمهوري تنها انتخاباتي بود كه گروههايي مثل بهايي ها و ملي مذهبي ها و ليبرال ها اعلام آمادگي براي حمايت از كانديداهاي مشخص كرده و تنها انتخاباتي است كه از سراسر دنيا وارد ميدان شدند و رسما گفتند كه فلاني بايد راي بياورد و فلاني بايد شكسته شود.
حجت الاسلام ذوالنور تاكيد كرد: بيانيه هايي منتشر شد كه گويا همان قلمي نوشته كه بيانيه هاي منافقين و چريكهاي فدايي را در سال 57 تنظيم مي كرد، اما يدك خط امام نمي تواند فردي را بيمه كند، بلكه در اين صحنه ها بصيرت و بينش سياسي نجات بخش است.
در پايان سخنراني حجت الاسلام والمسلمين ذوالنور، ضمن تقدير از زحمات حجت الاسلام والمسلمين موسوي مسئول سابق، حجت الاسلام رضوي راد به عنوان مسئول جديد دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان معرفي شد.

 



استاندار همدان: قوه قضاييه به انتظار مردم براي محاكمه سران آشوب پايان دهد

همدان - خبرنگار كيهان:
استاندار همدان گفت:قوه قضاييه به انتظار مردم براي محاكمه سران آشوب پايان دهد.
دكتر بهروز مرادي در جلسه شوراي اداري استان افزود: گرچه سعه صدر، وجه بارز نظام ديني است اما نبايد با بي قاعدگي دستگاه هاي مرتبط به نقطه ضعف تبديل شود.
وي افزود: مردم مطالبه اساسي از قوه قضاييه دارند و منتظر رسيدگي بدون ملاحظه كاري به اتهامات رهبران اصلي آشوب ها هستند و قوه مذكور بايد به اين انتظار پايان دهد.
وي ادامه داد: آيت الله لاريجاني لازم است تا براي ارتقاي دادگاه عوامل اغتشاشات اخير اقدام و آن را به محاكمه عوامل درجه اول و اصلي تبديل كند.
وي اضافه كرد: جامعه اكنون نيازمند قانون و نيازمند رهبري است و وحدت سياسي براساس قانون برگرفته از كتاب خدا و نظام اسلامي است.
مرادي خاطر نشان ساخت: مردم به وظيفه خود در انتخابات عمل كردند و اكنون امتحان بزرگ براي ما مسئولان رسيده كه قدر مردم و عظمت هاي انقلاب اسلامي را بدانيم و هر چه در توان داريم براي رسيدن به اهداف به كار بگيريم.
وي اظهار داشت: در دولت دهم ماموريت هاي جديدي خلق شده و كابينه براي پاسخ دادن به نيازهاي امروز جامعه آرايشي جديد يافته است.
وي افزود: رقباي جديد در داخل و خارج از كشور نيز آرايش جديد گرفته اند و دولت دهم نيز با چهره ها و برنامه هاي جديد شروع به كار خواهد كرد.
استاندار همدان ادامه داد: دولت نهم با استناد به 25 ميليون راي مردم و تنفيذ اين راي،موفق بود اما دولت دهم بايد شكوفاتر و بهتر عمل كند.
مرادي كابينه را تيم دولت ناميد و گفت: اين تيم يك هدف بيشتر ندار د و آن پاسخگويي متناسب با زمان به نيازهاي مردم و پيگيري آرمانهاي انقلاب است.
در ادامه جلسه شوراي اداري استان، آيت الله طه محمدي نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان در خصوص تاثيرات ماه مبارك رمضان بر اعمال روزه داران با بيان سخناني گفت: عبادت روزه عيار جداگانه اي نسبت به ساير عبادتها دارد و از نظر اخلاص داراي بالاترين رتبه است.

 



ايران 3 ميليون دلار تراكتور به عراق صادر مي كند

مديرعامل تراكتورسازي ايران گفت: شركت تراكتورسازي ايران، تراكتورهايي به ارزش سه ميليون و 200 هزار دلار به كشور عراق صادر مي كند.
به گزارش ايرنا، محمدرضا زمانلو عصر دوشنبه در حاشيه ارسال نخستين محموله از اين ميزان صادرات در گفت وگو با خبرنگاران افزود: براساس تقاضاي كشور عراق، 250 دستگاه تراكتور مدل 285 با قدرت 75 اسب بخار از محصولات شركت تراكتورسازي ايران به عراق ارسال مي شود.
وي خاطرنشان كرد: امروز نخستين محموله متشكل از 60 دستگاه تراكتور به ارزش 768 هزار دلار از تراكتورسازي ايران به مقصد كردستان عراق ارسال مي شود.
زمانلو با اشاره به برنامه و سياستهاي توسعه صادرات در تراكتورسازي كه زمينه اشغالزايي و انتقال ارز به كشور را به دنبال دارد، گفت: در نيمه نخست امسال محموله هايي به ارزش حدود 37 ميليون دلار از اين شركت به نقاط مختلف ارسال شد كه اين رقم تا پايان سال جاري به 80 ميليون دلار مي رسد.
وي مقصد صادرات محصولات مجتمع تراكتورسازي ايران را كشورهاي ليبي، ونزوئلا، افغانستان، ارمنستان، اوگاندا، سودان، الجزاير، نيجريه، زيمبابوه و جمهوري آذربايجان اعلام كرد.
مديرعامل شركت تراكتورسازي ايران اضافه كرد: شركت هاي تابع اين شركت همچون موتوسازان، آهنگري، تراكتورسازي اروميه و كردستان نيز صادراتي به خارج از كشور داشته اند.
به گفته وي، سودآوري تراكتورهاي صادراتي بيشتر از بازار داخلي است و اين امر نشان از مزيت و توان رقابتي تراكتورهاي توليدي در تراكتورسازي ايران دارد.
وي خاطرنشان كرد: تراكتورسازي ايران توانايي توليد انواع تراكتورهاي 30 تا 110 اسب بخار و تامين نيازهاي داخلي و خارجي را دارد.

 



اخبار ادبي و هنري

اخبار اصلاح طلبان درباره شفيعي كدكني هم
دروغ از آب درآمد!
اخبار روزنامه هاي زنجيره اي و رسانه هاي اصلاح طلبان، اين بار هم درباره مسافرت محمدرضا شفيعي كدكني به آمريكا دروغ از آب دآرمد!
اين رسانه ها، در چند روز اخير، هياهو و حاشيه سازي بسياري را براي تحريف واقعيت، درباره سفر اين شاعر ايجاد كردند، به گونه اي كه اين مسافرت را يك مهاجرت دائمي و اعتراض آميز جلوه دارند و برخي نيز درباره بركناري يا بازنشستگي اجباري اين مدرس از دانشگاه شايعه سازي نمودند. اين در حالي است كه منابع خبري روز گذشته متن نامه اي به قلم شفيعي كدكني را منتشر كردند كه مشخص كرده، مسافرت كدكني يك ساله و براي گذراندن يك فرصت مطالعاتي در يكي از دانشگاه هاي آمريكاست، گفتني است، رسانه هاي اصلاح طلبان، در روزهاي پس از انتخابات، اخبار منفي فراواني را درباره هنرمندان و اهالي فرهنگ منتشر كردند كه اكثريت قريب به اتفاق آن ها بي اساس و دروغ بوده است. بايد منتظر ماند و ديد هنرمند بعدي كه طعمه دروغ گويي اصلاح طلبان مي شود، كيست؟
حضور فيلمسازان در نمايشگاه قرآن
فرج الله سلحشور و جواد اردكاني در نمايشگاه قرآن حضور مي يابند.
نشست باخادمان قرآن با حضور فرج الله سلحشور (كارگردان سريال يوسف پيامبر) و حسين استاد ولي (مترجم و پژوهشگر قرآن) چهارشنبه 11 شهريور در سالن شماره يك نشست نمايشگاه قرآن برگزار مي شود.
همچنين برنامه سينماي قرآني و ديني با حضور جواد اردكاني (كارگردان سريال آينه هاي نشكن) در همين تاريخ از ساعت 30:21 در سالن شماره 2 نشست هاي نمايشگاه برپا مي شود.
يك وجب از آسمان در زيمبابوه
فيلم ايراني «يك وجب از آسمان» ساخته علي وزيريان با حضور وي در دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم حراره در زيمبابوه به اكران درآمد.
اين فيلم كه از سوي مديريت جشنواره جهت شركت در بخش مسابقه فيلم هاي سي و پنج ميليمتري پذيرفته شده بود، روز شنبه هفتم شهريور ماه در بزرگترين سينماي حراره اكران شد. هم چنين، علي وزيريان، كارگردان فيلم كه بنا به دعوت جشنواره بين المللي فيلم حراره در مراسم افتتاحيه جشنواره نيز شركت نمود، با شركت دركارگاه آموزشي جشنواره هشتم شهريور ماه پس از پخش مجدد فيلم «يك وجب از آسمان» ضمن ارائه سخنراني در خصوص «بررسي سينماي ايران»، به سؤالات هنري كارگردانان و تهيه كنندگان محلي اين كشور در خصوص فيلم مذكور پاسخ داد.
روايت زندگي فرماندهان بزرگ دفاع مقدس در شبكه دو
سري دوم برنامه «قصه فرماندهان» زندگي فرماندهان بزرگ دفاع مقدس را روايت مي كند. ابراهيم همت، عباس كريمي، عباس بابايي، ناصر كاظمي، حميد باكري، مصطفي چمران، حاج احمد متوسليان، كلهر، جهان آرا، غلامعلي پيچك، كاوه و برونسي از جمله شهداي بزرگواري هستند كه در اين برنامه زندگي شان معرفي مي شود.
اين برنامه در 40 قسمت 20 دقيقه اي به سفارش شبكه دو براي مخاطبان كودك و نوجوان تهيه مي شود.
روايت غدير خم درتابلوي راز آفرينش
پس از هفت سال كار مداوم و در آستانه ليالي ملكوتي قدر تابلوي «راز آفرينش» آماده شد.
غلامعباس توكلي، خالق تابلوي راز آفرينش گفت: اين اثر حديثي از احاديث نبوي در روز غدير خم را روايت مي كند كه در آن رسول اكرم(ص)، علي بن ابيطالب(ع) را نسبت به خود به مثابه هارون براي موسي كليم الله دانسته اند.
توكلي با اشاره به ويژگي هاي منحصر به فرد تابلو افزود: 5600 قطعه از خرده هاي كاه در اين تابلوي نفيس كار گذاشته شده است و هم زمان هنرهاي دستي «معرق كاري»، «سوخته كاري»، «قطاعي»، «برش كاري»، «گره كاري» و «شبيه سازي خط» در آن به كار گرفته شده است؛ ضمن آنكه در شبيه سازي خطي از «خط ثلث استاد فضايلي»، «خط نستعليق استاد رحيمي» و «خط شناسنامه حشمت اله نوروزي» الهام گرفته شده است.
اجراي سمفوني مقاومت انتظامي در هفته دفاع مقدس
سمفوني مقاومت اثر مجيد انتظامي از 31 شهريور تا 4 مهرماه در تالار وحدت اجرا مي شود.
اين سمفوني به سفارش بنياد شهيد و امور ايثارگران همزمان با هفته دفاع مقدس توسط اركستر سمفونيك تهران اجرا خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14