(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 شهريور 1388- شماره 19452
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حمايت قاطع مجلس از سردار وحيدي
ابطحي در واكنش به مسدود شدن وبلاگ شخصي خود: كاربراني كه با سانسور مخالف بودند مرا هك كردند
حقيقت تلخ رشوه
معاون اول قوه قضاييه در حاشيه توديع و معارفه رئيسان سازمان ثبت:
كروبي هيچ مستندي درباره ادعاهايش ارائه نكرده است
سازمان بهزيستي خبر داد پرداخت 12 ميليون كمك بلاعوض به مسكن مددجويان
رئيس آموزش و پرورش شهر تهران:معلمان نمونه پرچمداران طرح تحول بنيادين در آموزش و پرورش هستند
در حكمي از سوي رئيس جمهورمحمدي زاده رئيس سازمان حفاظت محيط زيست شد



در پاسخ به جوسازي رسانه هاي غربي و رژيم صهيونيستي صورت گرفت
حمايت قاطع مجلس از سردار وحيدي

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به جوسازي رسانه هاي غربي و رژيم صهيونيستي درباره وزير پيشنهادي دفاع به طور يكپارچه از سردار احمد وحيدي حمايت كردند.
در نشست علني ديروز بهارستان كه به ادامه بررسي صلاحيت وزراي كابينه دهم اختصاص داشت هنگامي كه نوبت به سردار احمد وحيدي وزير پيشنهادي دفاع رسيد اعلام گرديد كه فقط هادي قوامي به عنوان مخالف وي ثبت نام كرده كه او هم با توجه به موضع گيري هاي شوم رژيم صهيونيستي نه تنها در مخالفت با وحيدي سخن نمي گويد بلكه به وي راي اعتماد نيز خواهد داد كه اين اعلام موضع قوامي با فرياد «احسنت احسنت» و شعار «مرگ بر اسرائيل» نمايندگان همراه شد.
در ادامه پس از اينكه وزير پيشنهادي دفاع بدون هيچ مخالفي و با حمايت يكپارچه نمايندگان پشت تريبون قرار گرفت و به بيان برنامه هاي خود براي وزارت دفاع پرداخت، كرمي نماينده كرمان طي تذكري ضمن تشكر از قوامي به دليل انصراف از مخالفت و نيز با حمايت از سردار وحيدي گفت: با توجه به اين كه در آستانه روز قدس هستيم و مردم مسلمان جهان در اين روز شعار مرگ بر اسرائيل سر مي دهند از نمايندگان مي خواهيم كه در حمايت جدي از سردار وحيدي و مخالفت با رژيم صهيونيستي به ايشان راي دهند.
لاريجاني رئيس مجلس هم با تاييد اقدام نمايندگان در سر دادن شعار مرگ بر اسرائيل خطاب به آنان گفت: مرحبا، شما جواب اسرائيل را داديد، ان شاالله با راي خود نيز بتوانيد اين جواب را بدهيد.
گفتني است رسانه هاي غربي و رژيم صهيونيستي چندي پيش همزمان با معرفي سردار وحيدي به عنوان وزير پيشنهادي دفاع به طور هماهنگ اقدام به انتشار اخبار دروغ و اتهامات ناروا نسبت به وي كردند كه همين موضوع سبب شد تا نمايندگان مجلس براي راي قاطع به سردار وحيدي عزم جدي تري پيدا كنند.
وحيدي: صهيونيسم جهاني زشت ترين پديده دهه هاي اخير است
در جلسه ديروز هم پس از اينكه هيچ نماينده اي در مخالفت با سردار وحيدي سخن نگفت، وزير پيشنهادي دفاع پشت تريبون قرار گرفت و با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان دفاع مقدس بر اطاعت از فرماندهي معظم كل قوا تاكيد كرد و گفت: نقشه راه تعالي وزارت دفاع در بستر فرهنگ و ارزش هاي اسلامي و مبتني بر تدابير مقام معظم فرماندهي كل قوا اهداف سند چشم انداز و سياست هاي كلي شكل گرفته است.
وحيدي سپس با اشاره به توانمندي هاي وزارت دفاع خطاب به نمايندگان اظهار داشت: امروز به نقطه اي رسيده ايم كه مي توان از آن به عنوان سرآغاز جهش هاي بزرگ نام برد و مصمم هستيم كه به طور قاطع در اين مسير غرورآفرين ادامه دهيم و در اين راه دو ملاحظه اساسي مورد توجه است. ملاحظه اول موقعيت راهبردي ايران است؛ كشور به دليل مشخصات ژئوپلتيك و ژئواستراتژيك جايگاه منطقه اي ويژه اي دارد و بنابراين با دامنه اي از فرصت ها و چالش ها به ويژه در خاورميانه مواجه هستيم، كه مهم ترين آن يعني صهيونيسم جهاني، زشت ترين پديده دهه هاي گذشته و حال، توطئه عليه جمهوري اسلامي را به عنوان راهبرد اصلي خود انتخاب كرده است و ملاحظه دوم سياست حاكم بر روابط بين الملل است، كه با تعريف يك جانبه از امنيت بين الملل به نفع قدرت هاي سلطه گر، در تضاد آشكار با انديشه هاي انقلاب اسلامي و منافع و امنيت ملي ما قرار دارد.
وي ادامه داد: در چنين محيطي با در اختيار داشتن پشتوانه عظيم مردمي و ارتقاي توان بازدارندگي مي توان همچون گذشته تهديدات را به فرصت ها مبدل ساخت و از فرصت ها براي تقويت نيروي دفاعي و امنيت ملي استفاده كرد.
وزير پيشنهادي دفاع در ادامه به بيان نكاتي در مقوله دفاع پرداخت و گفت: يكي اين كه در محيط راهبردي با تغييرات مختلفي از جمله تغيير ماهيت نبردها و شيوه جنگيدن مواجه هستيم. نيروهاي مسلح در آينده با محيطي مواجه اند كه طيف متنوعي از جنگ هاي نسل سوم تا نسل ششمي را در برمي گيرد. ماهيت نبرد تغيير يافته و فضا، به عنوان بخشي از راهبرد نظامي ارتش هاي قدرتمند جهاني، صحنه نبرد آينده را تشكيل مي دهند. دكترين جنگ مدرن بر نبرد عمقي از تسليحات هوشمند واطلاعات منسجم و كامل استوار است. سرعت، دقت، انعطاف، آرايش سريع موشك ها، قدرت متمركز در زمان و مكان، افزايش آتش در سراسر ميدان رزم، امكان رؤيت در هر زمان و هر مكان و غافلگيري سريع از مشخصه هاي نبرد آينده است. فرماندهي و كنترل در محيط جنگي از اهميت اساسي برخوردار است.
وي ادامه داد: كانون هاي تهديد فراوان با محوريت آمريكا و رژيم اشغالگر قدس، با ماهيتي متفاوت از شرايط جنگ تحميلي وجود دارد. نياز نيروهاي مسلح به سمت تنوع زياد، شمارگان كم، فناوري و كيفيت برتر و انعطاف بيشتر تغيير يافته است.
وحيدي افزود: نكته دوم به مهم ترين فرصت هاي پيش رو اشاره دارد كه عبارت از رشد قابل توجه ظرفيت هاي توليدي، رشد ظرفيت هاي نخبگي و توسعه شركت هاي دانش بنيان، افزايش جذابيت كسب و كارهاي دانش بنيان و فناوري هاي پيشرفته است.
وحيدي هم چنين با تأكيد بر توسعه و توانمندسازي نيروهاي مسلح گفت: در اين راستا بايد نظام مديريت راهبردي راتوسعه و تكميل نماييم و روحيه خدمت صادقانه را ترويج كنيم. بديهي است كه تحقق اين طرح ها مستلزم تعامل و همكاري است.
وي همچنين گفت: نمايندگان محترم آنچه به عنوان سرمايه ارزشمند در زمينه دفاع در اختيار شما قرار گرفته نتيجه ايثار و از خودگذشتگي نيروهاي مسلح و وزراي دفاع در سه دهه گذشته است، و اينجانب بر خود فرض مي دانم كه با ذكرنام و ياد شهدا از همه وزراي دفاع به ويژه جناب آقاي سردار سرتيپ پاسدار مصطفي محمد نجار تشكر كنم.
وزراي جهاد كشاورزي و دادگستري هم مخالفي نداشتند
در جلسه ديروز صادق خليليان و سيدمرتضي بختياري وزراي پيشنهادي جهاد كشاورزي و دادگستري هم مثل وزير دفاع هيچ مخالفي نداشتند و فقط خودشان به بيان برنامه هايشان پرداختند.
خليليان مهمترين برنامه هاي وزارت جهاد كشاورزي در 4 سال آينده را در سه محور خلاصه كرد و گفت: يك محور مرتبط با اصلاح ساختارها، بهبود فرايند انجام امور، اصلاح مديريت ها و به كارگيري نيروهاي با انگيزه است. محور دوم در زمينه هاي فني و توسعه فعاليت هاي مكمل و مرتبط است. محور سوم اقدامات در حوزه سياستگذاري ها و تأمين نيازهاي حمايتي سرمايه گذاران و توليدكنندگان بخش كشاورزي و عشاير كشور است.
سيدمرتضي بختياري وزير پيشنهادي دادگستري هم با اشاره به اصل 160 قانون اساسي، وزير دادگستري را مسئول كليه مسايل مربوط به روابط قوه قضائيه با قواي مجريه و مقننه ارزيابي و اظهار كرد: در اجراي اين وظيفه برنامه اينجانب ناظر بر تشكيل مباني اصولي و استحكام اركان و مولفه هاي ارتباطي بين قوه قضاييه با قوه مجريه از يكطرف و ارتباط قوه قضائيه با مجريه با ساير مراجع سياست گذاري از سوي ديگر است.
دستجردي: اگر راي هم نياورم ذره اي از ارادتم به مراجع
كم نمي شود
خانم مرضيه وحيد دستجردي وزير پيشنهادي بهداشت تاكيد كرد: افتخارم اين است كه خود مقلد هستم و بر اين باورم كه مواضع مراجع بزرگوار حوزه هاي علميه برخاسته از دغدغه هاي ديني و احساس تكليف شرعي است اگر راي بياورم مطمئنا عنايتي ويژه به دغدغه هاي آن بزرگواران خواهم داشت و اگر موفق به اين نشدم، ذره اي از ارادتم به مرجعيت عاليقدر كاسته نخواهد شد و همچنان دعاگوي سلامتي و توفيق آنها خواهم بود. دستجردي كه اين سخنان را در زمان پاياني دفاع از خود در مجلس اعلام مي كرد خطاب به نمايندگان خاطرنشان كرد: اميدوارم راي شما بزرگواران پشتيبان دستاوردهاي عظيم زنان در اين 30 سال بوده و اعلامي باشد به جهان كه مردان ايراني بزرگوارند و به زنان با ديده اكرام مي نگرند.
مرضيه وحيد دستجردي تاكيد كرد: بنده وزارت بهداشت را مي شناسم و با مسايل اين وزارت سنگين و اين سمت خطير از نزديك ارتباط و آشنايي دارم و آن طور كه برخي آقايان مي فرمايند، بي عرضه هم نيستم و مديريت هاي فراواني كرده ام و ناموفق هم نبوده ام و در صورتي كه راي بياورم، چون مجلس و گرفتاري هاي مختلف نمايندگان در حوزه هاي خود را مي شناسم و 8 سال در اين مجلس بوده ام، قطعا تعامل خوبي با نمايندگان محترم خواهم داشت و با همكاري دولت محترم و شما در انجام كارهاي بايسته در اين وزارت خواهم كوشيد و در صورتي كه راي نياورم در همين سنگري كه هستم خدمتگزار خواهم بود.
وي در بخش ديگري از صحبت هايش تصريح كرد: امروز 4/49 درصد پزشكان عمومي، 40 درصد از پزشكان متخصص و 30 درصد پزشكان فوق تخصص كشور را خانم ها تشكيل مي دهند و 55 درصد شاغلان در وزارت بهداشت خانم ها هستند و ما اين جهش بزرگ و دستاورد عظيم و بازدريافت خويشتن خويش را توسط زنان، مرهون تجديد بناي تفكر اسلامي و معمار آن را علما و مراجع عظام ديني و رهبري انقلاب مي دانيم، آنان كه به حق استوانه هاي دين، ديده بان هاي جامعه و حصون اسلام هستند.
دستجردي با اشاره به عدالت در سلامت گفت: عدالت در سلامت از جمله رويكردهاي برنامه پنجم است و جزو برنامه هاي عدالت محور دولت دهم است تا ما عدالت در سلامت را داشته باشيم و سيستم خدمات بهداشتي شبكه يكي از پايه هاي اساسي در ايجاد عدالت در سلامت است كه اين سيستم بايد امروز توسعه پيدا كند و بايد آن را اصلاح و تعميق بخشيده و نقاط ضعف و قوت آن را برطرف كنيم كه اين برپايه نظام ارجاع و اصلاح نظام ارجاع فعلي بر پايه سطح بندي خدمات بر محوريت پزشك خانواده است.
وي همچنين براي پرداخت طلب بيمارستان ها از نظام بيمه اي پيشنهاد كرد كه صندوق هاي بيمه اي موظف باشند بدهي هاي خود را سر موعد به بيمارستان ها و موسسات درماني بپردازند و اگر اين طور نشد بايد جريمه ديركرد بپردازند.
اين گزارش حاكي است مرندي و صدرحسيني در موافقت و مخالفت با خانم دستجردي به ايراد سخن پرداختند.
مخالفان و موافقان عباسي
محمد عباسي وزير پيشنهادي تعاون هم در محك اعتمادسنجي نمايندگان با مخالفت و موافقت چند وكيل مردم مواجه شد.
جهانگيرزاده نماينده اروميه به عنوان يكي از مخالفان عباسي گفت: دو رسالت مهم بخش وزارت تعاون، ايجاد توانمندي لازم و ايجاد اشتغال و توليد تعاوني ها و تلاش براي ايجاد عدالت اجتماعي است ولي برنامه آقاي عباسي سرشار از تعريف و غيرعملياتي است و كسي كه 3 سال بر مسند بخش تعاون نشسته، آماري از وضعيت تعاوني ها ارائه نكرده است.
وي اظهار داشت: آقاي عباسي در برنامه خود اهداف بخش تعاون را ذكر كرده و رسيدن به اشتغال كامل را از جمله اين برنامه ها ذكر كرده و سؤال اين است كه در برابر سيل عظيم تقاضاهاي مردمي كه به تعاوني ها احاله شده، چه كاري صورت گرفته است.
جهانگيرزاده افزود: آقاي عباسي توضيح دهد كه در خصوص قرار دادن وسايل كار به كساني كه قادر به كار هستند چه كاري انجام شده و وسايل كار در خدمت چه كساني قرار گرفته و آيا به اندازه كافي از تعاوني هاي موجود كه در آستانه ورشكستگي قرار دارند، حمايت شده است؟
در ادامه قسيم عثماني نماينده بوكان نيز در مخالفت با عباسي به رسالت عدالت اجتماعي در وزارت تعاون اشاره و خاطرنشان كرد: چه برنامه عملياتي براي تحقق عدالت اجتماعي و ايجاد فرصت هاي برابر در برنامه هاي آقاي عباسي ديده مي شود؟ به نظر من هيچ برنامه اي ديده نمي شود، شايد او بگويد تسهيلات مالي به تعاوني ها داده شده در حالي كه قبلا تسهيلات فقط به نورچشمي ها و برخي آقازاده ها داده مي شد ولي اين مشكل الان حادتر شده است، در حال حاضر اكثر تعاوني ها نه براي كار كه براي اخذ تسهيلات تشكيل مي شوند آن هم به وسيله يك شركت تعاوني كه اكثرا خانوادگي هستند.
اما فرهاد دلق پوش نماينده آستارا به عنوان موافق عباسي با بيان اين كه بيش از يك سوم تعاوني هاي تشكيل شده در كشور مربوط به دولت نهم است تصريح كرد: در وزارت تعاون كارهاي خوبي در جهت اشتغال جوانان و ايجاد تعاوني هاي اشتغال زا صورت گرفته است و دوران سه ساله تصدي عباسي و وزارت تعاون حركتي چند برابر به جلو صورت گرفته است.
اين نماينده مجلس با اشاره به اين كه موضوع طرح نظارت بر تعاوني ها قريب يك سال است كه در حال اجرا است، تصريح كرد: نابساماني هاي تعاوني ها با طرح نظارت جامعه در حال رفع است و توجه به بخش آموزش تعاون از كارهاي ديگري است كه در دوره تصدي وزير پيشنهادي تعاون بر اين وزارتخانه صورت گرفته است.
لاهوتي نماينده لنگرود هم به عنوان موافق بعدي عباسي گفت: وزير معرفي شده براي وزارت تعاون برنامه هاي جامعي دارد.
قاسم محمدي نماينده اردبيل نيز در موافقت با وزير پيشنهادي تعاون اظهار كرد كه عباسي برنامه اي مولد براي مهار بيكاري ارائه كرده است.
در ادامه محمد عباسي وزير پيشنهادي تعاون هم به دفاع از خود پرداخت و گفت: بايد جهت گيري اجتماعي در مقوله تعاون هدايت و ساماندهي شود.
بررسي صلاحيت بهبهاني
و آجرلو
در ادامه جلسه نوبت عصر ديروز مجلس صلاحيت وزراي پيشنهادي راه و ترابري و رفاه مورد بررسي قرار گرفت و مخالفان و موافقان آنها به ايراد مطالب خود پرداختند.
در اين ميان مخالفت هاي زاكاني با بهبهاني باعث تنش در مجلس شد كه لاريجاني هم در اين خصوص تذكر داد و گفت: مخالفان و موافقان آراسته صحبت كنند.
اما زاكاني در مخالفتش مدعي شد بسياري از وعده هايي كه بهبهاني قبلاً داده عملي نشده است اما بهبهاني در زمان دفاعياتش اين مسئله را تلويحاً رد كرد.
فاطمه آجرلو وزير پيشنهادي رفاه هم پس از سخنان مخالفان و موافقان خود به ارائه برنامه هاي خويش براي وزارت رفاه پرداخت و گفت: جايگاه اين وزارتخانه بايد به جايگاه واقعي خودكه سياستگذاري، برنامه ريزي و هماهنگ كنندگي است بازگردد.

 



ابطحي در واكنش به مسدود شدن وبلاگ شخصي خود: كاربراني كه با سانسور مخالف بودند مرا هك كردند

محمدعلي ابطحي در واكنش به مسدود شدن وبلاگ شخصي خود طي نامه اي اين حركت را غيراخلاقي خواند و نوشت: هك كردن هميشه يك كار غير اخلاقي است و بخصوص اگر از سوي كاربراني باشد كه هميشه با سانسور مخالفت مي كرده اند.
متن نامه محمدعلي ابطحي،از متهمان آشوب هاي پس از انتخابات رياست جمهوري در واكنش به مسدود شدن وبلاگ شخصي خود به اين شرح است :
«پس از آن كه از هفته گذشته تمهيداتي ايجاد شد كه در درون زندان اوين بتوانم وبلاگم را بنويسم و با متوليان امر به اين نتيجه رسيدم كه آنها فقط بتوانند بگويند نكاتي را حذف كنم و موضوعات را من خود انتخاب كنم و بنويسم. اين كار آنقدر مورد استقبال قرار گرفت كه پديده اي مهم در تاريخ وبلا گ نويسي شد. مراجعه مستقيم به سايت روزانه از صد هزارنفر فرا رفت. خيلي القا كردندكه اين ها نوشته هاي خودم نيست و بازجويان فشار آورده اند كه وبلاگ بنويسم و يا آنان نوشته اند. گمانم بر اين است كه خود آنان هم مي دانند كه من ادبيات خاص خودم را دارم و كسي نمي تواند به جاي من بنويسد. اما ديروز فراخوان عمومي در سطح جامعه مجازي براي هك كردن سايت من صورت گرفت. هك كردن هميشه يك كار غير اخلاقي است و بخصوص اگر از سوي كاربراني باشد كه هميشه با سانسور مخالفت مي كرده اند. اين فراخوان عمومي به هك كه خود از پديد ه هاي غير قابل ما در دعوت به سانسور از سوي كساني است كه هميشه از سانسور نالان بوده اند.
ديروز اين فراخوان نتيجه داد و در يك حمله وسيع به سايت من، آن را از كار انداختند و علاوه بر آن فيس بوك من نيز كه 5 هزار عضو و 3 هزار نفر در ليست انتظار داشته است از رده خارج شد. تاسف عميق خود را از اين برخورد غيرفرهنگي و غيراخلاقي اعلام مي دارم. اميدوارم با تلاش هايي كه در حال انجام است امكان ارتباط دوباره با خوانندگان داشته باشم. همين نكته اميددارم زودتر آزاد شوم تا همين مطالب را در فضاي آزادي بنويسم تا تاثيرفراوانتري داشته باشد. »

 



حقيقت تلخ رشوه

بشر همواره محتاج به دين و اخلاق است؛ مخصوصاً در زمان اقتدار علم و صنعت. زيرا مهم ترين عاملي كه اين صنعت و علم را عقال مي كند، مهار مي كند؛ همان «عقل ديني» است. از وجود مبارك رسول گرامي(ص) نقل شده است كه عقل را از آن جهت عقل مي گويند كه اين ديو شهوت و اهرمن غضب را عقال مي كند. اين شترهاي چموش و جموح يك زانوبندي دارند، آن ساربان ها زانوهاي اين شتر را با آن زانوبند مي بندند؛ مي گويند: شتر را عقال كردند. يعني او از چموشي ايستاد و در اختيار ساربان قرار گرفت. از رسول گرامي رسيده است: (عقل) را عقل مي گويند، براي اينكه زانوي شهوت و زانوي غضب را عقال مي كند و نمي گذارد اينها چموشي كنند!
جلوگيري از چموشي و توحش علم و صنعت توسط «عقل ديني»
آنچه كه الآن شما در خاورميانه مي بينيد، چموشي صنعت است. يعني عقل جمعي، سازمان ملل، منشور اين سازمان ها، شوراي امنيت، آراء مردم، نظرات مردم؛ همه براي اين است كه شما به اين مناطق مسكوني حمله نكنيد. من خودم يك روزي در همين مسجد همسايه مان، روي منبر بودم، بمب ها در سه راه بازار منفجر شد. تركشش از آن سه راه بازار آمد تا مدرسه مرحوم آيت الله گلپايگاني. اين تركشش را آوردند، به من نشان دادند، داغ بود. آن روز بين 90 الي 100 نفر مردم بي گناه، زن و بچه ، شهيد شدند. بعضي ها در تاكسي بودند، شهيد شدند كه اينها را مي خواستند دفن كنند چون پرس شده بودند؛ با همان در تاكسي دفن كردند. اصلا ممكن نبود آهنگري بياورند و آن نعش و جنازه را از در تاكسي جدا كنند!!
پس معلوم مي شود كه علم و صنعت، آن وحشيت را كامل مي كند؛ نه اينكه جلوي وحشيت را بگيرد!
عدم كارآمدي اخلاق در حل بسياري از معضلات جامعه بشري
پس نياز به دين براي هميشه هست. اخلاق يك گوشه اي از مشكل را حل مي كند. ما اول به دين نيازمنديم، بعد به اخلاق، عدالت، آزادي، اينها مسائل اخلاقي است. يك وقت است كه منافع، تامين هست، هيچ كس هم نيست كه به آدم اعتراض بكند. نه وجدان عمومي هست، نه خرد جمعي هست، نه شوراي امنيت، نه سازمان ملل هيچ كس نيست، اخلاق اينجا جوابگو نيست؛ براي اينكه كسي نيست بفهمد، تا اعتراض بكند، تا انسان پيش ديگري خجل بشود! آن كه (اخلاق) را هدايت مي كند، «دين» است؛ يعني اعتقاد، يعني الم يعلم بان الله يري(1).
لزوم حيا نمودن از خداي سبحان و پرهيز از گناه
انسان، خود را در محضر ذات اقدس اله مي بيند؛ و قرآن كريم در سوره مباركه علق كه از عتائق سور است، و قبل از بسياري از سور نازل شده؛ و اين چند آيه اول سوره علق، يعني اقرا طبق معروف اولين بخش قرآن كريم است كه نازل شده. قبل از جريان جهنم و ترساندن به عذاب، ما را به حيا دعوت كرده است. فرمود: انسان حيا نمي كند، نمي داند كه در محضر كيست؟! آخر يك مشت خاك به اين صورت درآمد، يك قطره آب را به اين صورت در آوردند؛ در محضر همان كسي كه صوركم فاحسن صوركم(2) ، آدم دارد گناه مي كند؛ الم يعلم بان الله يري. بعدها مساله جهنم و اينها مطرح شد! مساله جهنم را كه نسبت به آدم هاي باحيا مطرح نمي كنند!! اين مال كسي است كه ديگر هيچ راهي نيست. فرمود: الم يعلم بان الله يري. انسان نمي داند كه خدا او را مي بيند؟!
بنابراين نياز به اخلاق، نياز ميانه است. و نياز به دين كه رهبر اخلاق است و عقيده است و اصل است و جزء محكمات است؛ يك امر ضروري است، براي هميشه است؛ همگاني و هميشگي است.
باور كردن (گناه) به عنوان سم مهلك
كساني بودند كه قبلا طلبه بودند، يا دانشجو بودند؛ ولي خيال كردند انقلاب كه شد، كافي است براي خودسازي! بعد هم كه به سمت ها رسيدند؛ حالا يا در اين لباس ]لباس روحانيت[ بودند، يا در لباس ديگر، ديديد چه كارها كردند! حاضر شدند كشور را بفروشند، شرف را بفروشند، براي ديگري جاسوسي بكنند. هر از چند گاهي سر از زندان درمي آورند؛ يا در اين لباس، يا در آن لباس، ما هيچ چاره اي نداريم، مگر همين كه رابطه خود را با آينده درست كنيم. تا باور نكنيم گناه سم است؛ چه در اين لباس، چه در لباس ديگر نه براي خودمان نافعيم، نه براي نظام اسلامي.
و بسيج دانشجوئي يعني تحليل نهائي، تحقيق عميق و فهم اين كه گناه قانون نيست، گناه سم است اين با اخلاق حل نمي شود؛ يعني اينكه موعظه بكنيد كه مبادا گناه بكني، اين، مبادا حالي نمي شود! يا آدم بايد ببيند، چشم باطن داشته باشد؛ آن مي شود امام و مي بيند كه سم است، آدم سم را نمي خورد! يا حرف امام را بايد گوش بدهد؛ يا اين، يا آن. نه اين باشد، نه آن، بالاخره بالا مي آورد.
حقيقت تلخ رشوه
وجود مبارك حضرت امير(ع) در نهج البلاغه، در آن بخش هائي كه جريان عقيل را مطرح كردند، فرمودند: برادرم عقيل آمد و وام خواست و من وام ندادم چون گفتم من اگر بنا شد به تو وام بدهم، بايد به خيلي ها وام بدهم(3). بعد در همان قصه دارد كه يك شبي كسي آمد و حلواي شيرين و چربي را آورد تا به من ارائه كند. فرمود: من به آن كسي كه حلوا را آورد گفتم: اگر صدقه و اين عناوين است كه به ماها نمي رسد. اگر قصد ديگري داري، ا مختبط انت(4)؟! مگر مخبطي، مگر ديوانه اي؟! براي اينكه اين كه تو آوردي، به قصد رشوه آوردي؛ و حقيقت رشوه را من برايت تشريح بكنم تا تو بداني كه ما دست مان به رشوه دراز نيست.
فرمود: حقيقت رشوه اين است كه اگر يك غذائي را مار بزرگي بخورد، و بعد بالا بياورد، قي كند؛ بعد اين قي كرده مار را كسي خمير درست بكند، آيا هيچ آدم عاقلي حاضر است قي كرده مار را بخورد؟! هيچ كس نمي آيد. فرمود: اين همان است(5)!
عدم بزرگ نمائي و غلو شعري در بيانات حكيمانه معصومين(ع)
ما وجود مبارك حضرت امير را به عنوان امام معصوم مي شناسيم، نه به عنوان شاعر. شاعر در آن شعرها؛ هرچه دروغش بيشتر باشد، گيرندگي اش بيشتر است. لابد در ادبيات شعر خوانده ايد كه: احسنه اكذبه. او مي گويد: من اينقدر در فراق دوستم گريه كردم كه طوفان نوح نسبت به اشك من قابل قياس نيست. هرچه دروغش بيشتر باشد، گيرائي شعر بيشتر است. اين در ادبيات عرب مي گويند: احسنه اكذبه؛ اين لسان شعر است. ولي يك وقتي معصوم دارد حرف مي زند، نظير قرآن حرف مي زند كه ان هو الا وحي يوحي(6) است، ما ينطق عن الهوي(7) است، بنابراين سخن از اغراق نيست.
پس حقيقت گناه هم همين است. منتها رشوه يكي از گناهان است. بدتر از آن ربا است، بدتر از آن فلان گناه است، بدتر از آن فلان بي عفتي است. بالاخره همه اينها سم است! اين با موعظه و يك جلسه و دو جلسه و يك زيارت و دو زيارت حل نمي شود. به دليل اينكه خيلي ها مثل ما و شما بودند؛ وقتي دست شان به كار رسيد، سر از زندان درآوردند.
سخنراني آيت الله جوادي آملي (مدظله العالي) در جلسه درس اخلاق در ديدار با شماري از طلاب، دانشجويان و اقشار مختلف مردم- قم، فروردين 1382
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1) علق/ 14 2) غافر/ 64
3) برداشت از: نهج البلاغه/ خطبه 224 4) نهج البلاغه/ خطبه 224
5) برداشت از: نهج البلاغه/ خطبه 422 6) نجم/ 4 7) نجم/ 3
خوان حكمت در ماه مبارك رمضان، هر روز منتشر مي شود.

 



معاون اول قوه قضاييه در حاشيه توديع و معارفه رئيسان سازمان ثبت:
كروبي هيچ مستندي درباره ادعاهايش ارائه نكرده است

معاون اول رئيس قوه قضاييه گفت: مهدي كروبي تاكنون هيچ مستندي در خصوص ادعاهايش ارائه نكرده است.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي در حاشيه توديع و معارفه رئيسان قديم و جديد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ضمن بيان اين مطلب اظهار كرد: هيئت نظارت بر رسيدگي حوادث پس از انتخابات، موضوع نامه آقاي كروبي به رئيس مجلس خبرگان رهبري را بررسي كرد و مقرر شد از وي مدارك و مستندات خواسته شود.
وي با اشاره به رسيدگي به پرونده هاي كوي دانشگاه، كهريزك و اغتشاشگران افزود: دادگاه رسيدگي به اتهامات عوامل اغتشاشات اخير هم ادامه مي يابد.
معاون اول قوه قضاييه در توديع و معارفه رئيسان قديم و جديد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور نيز گفت: سرعت بخشي به موضوع كاداستر در ادوار مختلف مورد توجه رئيسان سازمان ثبت بوده است.
رئيسي افزود: استفاده از مديران با كفايت و مكانيزه كردن ثبت، بسياري از امور را تسهيل مي كند.
همچنين رئيس سابق سازمان ثبت اسناد واملاك كشور در سخناني گفت: رويكرد و برنامه ريزي براي دستيابي به ثبت نوين، توسعه مدار و تحول خواه مي تواند نقطه اميدي در نيل به اهداف نظام در بخش قضايي باشد.
حسينعلي اميري افزود: در راستاي استقرار نظامات امنيت اقتصادي، اجتماعي و قضايي و تضمين حقوق مالكيت آحاد مردم، گسترش حوزه هاي ثبتي از اهميت ويژه اي برخوردار است.
احمد تويسركاني راوري رئيس جديد سازمان ثبت نيز گفت: بايد با شفاف سازي و بهره گيري از علوم روز، خواسته مردم را كه تسريع در رسيدگي به امور است، محقق كنيم.
وي نقش سازمان ثبت در تامين نظم و امنيت جامعه را بسيار مهم عنوان كرد و ادامه داد: با اين حال زيبنده نيست كه در دنياي پرتحول امروز، نحوه نوشتن در دفتر در سازمان ثبت آموزش داده شود.
تويسركاني راوري بهره وري را مصداق بارز اصلاح الگوي مصرف دانست و افزود: تلاش ما در سازمان ثبت، عمل بر مبناي فرامين رهبر معظم انقلاب خواهد بود.
بنابراين گزارش احمد تويسركاني راوري با حكم رئيس قوه قضاييه به عنوان رئيس سازمان ثبت و اسناد و املاك كشور شد و حسينعلي اميري رئيس سابق اين سازمان به دليل رعايت دو شغله نبودن، تنها به عنوان عضو حقوقدانان شوراي نگهبان فعاليت خواهد كرد.

 



سازمان بهزيستي خبر داد پرداخت 12 ميليون كمك بلاعوض به مسكن مددجويان

براساس مصوبه هيئت دولت براي احداث هر واحد مسكوني، 12 ميليون تومان كمك بلاعوض و سه ميليون تومان تسهيلات قرض الحسنه براي پرداخت به مددجويان در نظر گرفته شد.
علي ربوبي در گفت وگو با ايسنا، خبر داد: از طرف بانك مركزي، بانك مسكن به عنوان بانك عامل در پرداخت تسهيلات قرض الحسنه احداث 10 هزار واحد مسكوني مصوب سفرهاي استاني رئيس جمهوري انتخاب شد.
وي در ادامه در مورد سازمان هاي تامين كننده اين تسهيلات، خاطرنشان كرد: كمك بلاعوض براي احداث اين واحدها از طريق نهاد رياست جمهوري، وزارت رفاه، سازمان بهزيستي و استانداري و تسهيلات قرض الحسنه نيز از طريق بانك مسكن تامين مي شود.
دبير ستاد مسكن سازمان بهزيستي كشور با اشاره به سهم سازمان بهزيستي در تامين تسهيلات بانك مسكن عنوان كرد: سهم سازمان بهزيستي در تامين تسهيلات قرض الحسنه بانك مسكن، براي احداث يك هزار و 700 واحد مسكوني، 51 ميليارد ريال است.
ربوبي درباره نحوه پرداخت اين تسهيلات نيز اظهار كرد: براساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوي معاون اجرايي رئيس جمهوري، پيشنهاد شده افرادي كه از اين تسهيلات قرض الحسنه استفاده مي كنند، به صورت زنجيره اي و حداقل يك زنجيره سه نفره، ضامن يكديگر شوند، اين در حاليست كه از مددجويان سفته نيز اخذ مي شود. وي همچنين از پرداخت كامل سهم وزارت رفاه از كمك بلاعوض براي احداث اين 10 هزار واحد مسكوني خبر داد و گفت: تا اواخر سال 87، سازمان بهزيستي سهم خود را به صورت كامل كه معادل 51 ميليارد ريال بود را پرداخت، اما وزارت رفاه در اين زمان، 75درصد از سهم خود را پرداخت كرده بود و مابقي آن كه معادل دو ميليارد و 846 ميليون ريال مي شد را نيز پرداخت كرد.

 



رئيس آموزش و پرورش شهر تهران: معلمان نمونه پرچمداران طرح تحول بنيادين در آموزش و پرورش هستند

سرويس اجتماعي -
رئيس آموزش و پرورش شهر تهران خواستار ارتقاي سطح مدارس پايتخت بر اساس طرح تحول بنيادين شد و معلمان نمونه را پرچمداران اين حركت دانست.
به گزارش خبرنگار كيهان ذكريا يازرلو كه دوشنبه شب در مراسم ضيافت نور - تقدير از معلمان نمونه شهر تهران - و در حضور وزير آموزش و پرورش سخن مي گفت ضمن بيان اين مطلب اظهار كرد: مقدر است سال تحصيلي 89-88 را شكوهمندانه افتتاح كنيم و براي اين امر كارهايي بايد صورت بگيرد كه معلمان نمونه جلودار آن هستند.
وي با اشاره به هفت خواسته آموزش و پرورش از معلمان بويژه معلمان نمونه افزود: اولين انتظار از معلمان نمونه اين است كه آفريننده و مروج سامانه هاي نوين يادگيري به اقتضاي تك تك دانش آموزان باشند به عبارت ديگر پروژه هاي تحقيقاتي زيادي بايد از سوي معلمان توليد و ترويج شود.
رئيس آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: معلم نمونه بايد طراح و كاربر سامانه هاي كارآمد ياددهي باشد يعني روش هاي سنتي تعليم و تربيت كه كارايي لازم را ندارد بايد جاي خود را به شيوه هاي نوين بدهد.
يازرلو با بيان اينكه تحول در آموزش و پرورش و جزئياتي كه به آن تكيه مي شود مبتني بر دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب است افزود: شكاف بين كتاب درسي و مهارت بايد برطرف شود به اين معنا كه دانش آموزان بايد مهارت هايي كه در دنيا با عنوان مهارت زندگي ناميده مي شود را فرا بگيرند و اين آموزش ها با كتاب درسي صرف به دست نمي يابد بنابراين معلمان بايد در اين راه بيشتر تلاش كرده و از كارهاي كليشه اي پرهيز كنند.
وي معلمان نمونه را معماران مبلمان جديد آموزشي در درون كلاس ها و فضاهاي آموزشي عنوان كرد و ادامه داد: سبك فعلي فضاهاي درون لاسي ما با بن بست هاي جدي مواجه شده است.
يازرلو آشنا شدن معلمان با رفتارهاي روز را نياز آموزش و پرورش دانست و افزود: آشنا نبودن برخي معلمان با وسايل و تجهيزات جديد به چالش ميان معلمان و دانش آموزان تبديل شده به اين معنا كه گاه دانش آموز از معلم جلوتر است بنابر اين آن معلم ديگر نمي تواند الگوي دانش آموز باشد.
رئيس آموزش و پرورش شهر تهران به روز بودن در شيوه هاي آموزشي و تربيتي را آخرين خواسته از معلمان بويژه معلمان نمونه عنوان كرد و افزود: معلمان نمونه پيوسته يادگيرنده اند و همواره روش هاي جديد آموزش و پرورش و تاكتيك ها و تكنيك هاي روز اين دو مقوله را در تمام دنيا رصد مي كنند و در نتيجه مهارت خود و دانش آموزان خود را افزايش مي دهند.
ذكريا يازرلو ابراز اميدواري كرد در سال تحصيلي 89-88 هر 7 هزار مدرسه تهران، مدرسه برتر و نمونه شوند و اين امر را مستلزم انجام فعاليت ها براساس طرح تحول بنيادين دانست.
وي از تجهيز 1000 مدرسه از 7 هزار مدرسه تهران به فن آوري جديد رايانه اي خبر داد.
يازرلو با تقدير از 600 معلم نمونه شهر تهران گفت: با مساعدت استاندار تهران علاوه بر اهداي خودروي پرايد به هر يك از معلمان نمونه، همه آنها به سفر حج تمتع اعزام مي شوند.
وي تصريح كرد: تلاش كرده ايم 300 نفر از معلمان در اولين كارواني كه به حج عمره مي روند، حضور داشته باشند و اعزام شوند.

 



در حكمي از سوي رئيس جمهورمحمدي زاده رئيس سازمان حفاظت محيط زيست شد

رئيس جمهوري در حكمي محمدجواد محمدي زاده، استاندار خراسان رضوي را به سمت معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست معرفي نمود.
به گزارش خبرنگاركيهان از خراسان، در حكم دكتر احمدي نژاد آمده است: «جناب آقاي محمدجواد محمدي زاده، نظر به تعهد، كارداني و سوابق ارزشمند مديريتي، جنابعالي را به عنوان معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست منصوب مي نمايم.»
رئيس جمهور در اين حكم با تاكيد بر اينكه پيشرفت همه جانبه ملي در بخش هاي متنوع به ويژه در امور زيربنايي، موضوع اساسي حفاظت از محيط زيست را به مثابه اصلي خدشه ناپذير و غيرقابل صرف نظر دانسته، تصريح كرد: حفاظت از محيط زيست بايد ملاك عمل همه دستگاه هاي مسئول باشد.
در پايان با تاكيد بر مسئوليت جهاني جمهوري اسلامي در برخورد فعال با مسائل مشترك و مهم جهاني و از جمله محيط زيست از همه دستگاه ها و سازمان هاي مرتبط و از همه صاحبنظران، كارشناسان و انديشمندان انتظار دارد در جهت تحقق اهداف مهم اين حوزه مساعي لازم را به عمل آورند، توفيقات روزافزون جنابعالي را در سايه توجهات حضرت ولي عصر(عج) از درگاه خداوند منان مسئلت مي نمايد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14