(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 شهريور 1388- شماره 19452
 

ارمنستان و تركيه روابط خود را پس از 100 سال بهبود مي بخشند
170پرواز جاسوسي آمريكا و كره جنوبي بر فراز پيونگ يانگ
شكايت دختر فلسطيني به دادگاه لاهه اسرائيل هم پدرم را كشت هم برادر وخواهرم را
ادامه شمارش آرا در افغانستان كرزاي و عبدالله هر دو پيشتازند
سفيران «جاز»!
تظاهرات ضددولتي در عربستان عليه رفتار تبعيض آميز مقامات سعودي
سيد عمار حكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق شد
طرح صلح شيعيان صعده براي پايان دادن به درگيري ها در يمن
در جلسه اتحاديه آفريقا در طرابلس قذافي خواستار اخراج سفير اسرائيل از 53 كشور آفريقا شد
وزير خارجه تركيه : اختلافات سياسي عراق و سوريه به زودي حل مي شود
استاد روسي: جامعه آمريكا در آستانه يك فاجعه رواني است
افسران جنگي اسرائيل در فهرست جنايتكاران جنگي
جهان را انگليس نابود كرد
ميانجيگري رئيس جمهور لبنان براي حل اختلاف ها بر سر تشكيل كابينه



ارمنستان و تركيه روابط خود را پس از 100 سال بهبود مي بخشند

تركيه و ارمنستان كه نزديك به يك قرن سابقه خصومت دارند تصميم گرفته اند كه مذاكرات خود را با هدف از سرگيري روابط ديپلماتيك آغاز كنند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، تركيه و ارمنستان با صدور بيانيه اي مشترك اعلام كردند كه مذاكرات في مابين را براي ارتقا و توسعه روابط آغاز خواهند كرد.
در اين بيانيه زمان مذاكرات شش هفته در نظر گرفته شده و پيش بيني شده كه در پايان مذاكرات توافقنامه اي براي برقراري روابط ديپلماتيك به امضاي طرفين برسد.
تصميم طرفين براي از سرگيري روابط پس از سفر باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا به تركيه و درخواست وي براي آشتي دو كشور تقويت شده است.
پارلمان هاي دو كشور بايد با توافقنامه عادي سازي روابط ديپلماتيك موافقت كنند.

 



170پرواز جاسوسي آمريكا و كره جنوبي بر فراز پيونگ يانگ

رسانه هاي پيونگ يانگ اعلام كردند، آمريكا و كره جنوبي طي ماه گذشته ميلادي، 170 مورد پرواز جاسوسي بر فراز كره شمالي انجام دادند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، رسانه هاي دولتي و خبرگزاري اصلي كره شمالي اعلام كردند، آمريكا و كره جنوبي تنها طي ماه اوت (10 مرداد تا 10شهريور)، 170 مورد پرواز جاسوسي بر فراز كره شمالي انجام داده اند. براساس اين گزارش، 90 پرواز جاسوسي توسط آمريكا انجام گرفته و طي اين پروازها، از هواپيماهاي شناسايي «يو-2»، «آر.سي135» و «اي3» استفاده شده است.
كره جنوبي نيز 80 مورد پرواز شناسايي طي مدت فوق انجام داده است.
مذاكرات هسته اي كره شمالي و آمريكا به بن بست رسيده و پيونگ يانگ نيز طي اين مدت به آزمايشات هسته اي و موشكي دست زده است.

 



شكايت دختر فلسطيني به دادگاه لاهه اسرائيل هم پدرم را كشت هم برادر وخواهرم را

يك دختر فلسطيني عليه رژيم صهيونيستي به خاطر ارتكاب جنايات جنگي به ديوان دادگستري لاهه شكايت كرد.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از «فلسطين اليوم»، «اميره القرم» 15 ساله روز دوشنبه در كنفرانس مطبوعاتي در دادگاه لاهه گفت، من به اينجا آمده ام تا شكايت خود را عليه ارتش اسرائيل به اين دادگاه تقديم كنم.
وي كه به همراه وكيل و تني چند از اعضاي كميته همبستگي در اين كنفرانس شركت كرده بود افزود، حضور من در اينجا به خاطر كودكاني است كه يا خود قرباني جنايات رژيم صهيونيستي شده اند و يا خانواده خود را از دست داده اند.
اميره از دادگاه بين المللي لاهه خواست تا تحقيقاتي را درباره جنايات جنگي رژيم صهيونيستي و جنايات ضدبشري اين رژيم صورت دهد.
اين دختر فلسطيني كه براي درمان در شمال فرانسه به سر مي برد در جريان جنگ غزه، پدر، برادر 14 ساله و خواهر 16 ساله اش را در حمله تانك هاي ارتش اسرائيل به محله تل الهوا از دست داد.
تاكنون 360 فرد و سازمان عليه جنايات جنگي اسرائيل به اين دادگاه شكايت كرده اند.
دادستان دادگاه جنايات بين المللي از فوريه گذشته تاكنون در حالي بررسي اوليه اتهام ارتكاب جنايات جنگي وارد به اسرائيل است.
تكذيب خبر هاآرتص
وزارت خارجه سوئد خبر روزنامه اسرائيلي ها آرتص مبني بر محكوم كردن روزنامه سوئدي را تكذيب كرد.
«سيسيليا جولين» رئيس دفتر ارتباطات وزارت خارجه سوئد اعلام كرد كه سوئد هيچ برنامه اي براي محكوم كردن گزارش روزنامه سوئدي «افتون بلادت» ندارد.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص اعلام كرده بود كه «فرانكو فراتيني» وزيرخارجه ايتاليا در گفت وگو با «كارل بيلدت» وزيرخارجه سوئد بر اين موضوع توافق كرده اند كه در نشست وزيران خارجه اتحاديه اروپا گزارش روزنامه افتون بلادت سوئد را محكوم كنند.
اين روزنامه چندي پيش طي گزارشي پرده از جنايات ارتش رژيم صهيونيستي در قاچاق اعضاي بدن شهداي فلسطيني برداشته بود.
بعد از انتشار اين گزارش مقامات رژيم صهيونيستي به شدت برآشفته شدند و از دولت سوئد خواستند تا اين گزارش را محكوم كنند اما مقامات دولت سوئد از محكوم كردن اين گزارش امتناع كردند.
تظاهرات كشاورزان
ده ها نفر از كشاورزان خشمگين بيت المقدس كه ديوار نژادپرستانه مانع از دسترسي آنها به اراضي خود شده است با تجمع اعتراض آميز در مقابل يكي از درهاي الكترونيكي ديوار حائل در منطقه واقع بين شهرك «بيت سوريك» در شمال غرب قدس اشغالي و شهرك صهيونيستي «هردار» به سوي اين در حمله ور شده و آن را از جا كندند.
به دنبال اين حادثه گروهي از نظاميان و نيروهاي پليس و سواره نظام صهيونيستي در اين منطقه حاضر شده و با كشاورزان و ديگر شهروندان بيت المقدس شركت كننده در اين تظاهرات درگير شدند.
چشم پوشي از قدس هرگز
نخست وزير دولت منتخب فلسطين تاكيد كرد كه دولت و ملت فلسطين عهد كرده اند كه هرگز در رابطه با خون شهدا كوتاهي نكرده و از قدس اشغالي چشم پوشي نكنند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري «اسلام اليوم» اسماعيل هنيه تاكيد كرد كه دولت و ملت فلسطين هرگز رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهند شناخت و آزادي اسيران قهرمان به اذن خداوند محقق مي شود.
وي با ستايش از مقاومت فلسطين و پيروزي در نبرد «الفرقان» افزود: اين دژها هرگز سقوط نخواهند كرد، مواضع ما ثابت است و هرگز اسرائيل را به رسميت نخواهيم شناخت.
هنيه افزود، ما به مردم خود و مرزبانان شرق غزه افتخار مي كنيم زيرا آنها هستند كه شكاف ها و محل هاي نفوذي شرق را پاسداري مي كنند و جلو هجوم اشغالگران به سرزمين مقدس ما را مي گيرند.
فتح عامل شكست
گفت وگوي ملي فلسطين
سامي ابوزهري سخنگوي جنبش حماس تاكيد كرد كه جنبش فتح در تلاش براي سرپوش گذاشتن بر نقش خود در به شكست كشاندن گفت وگوي ملي فلسطين است.
وي در واكنش به اظهارات يكي از رهبران فتح كه حماس را عامل به شكست كشاندن گفت وگوها معرفي كرده بود گفت، اين جنبش فتح است كه شروط غيرقابل اجرايي را مطرح كرده است و همگان بر آن واقف هستند مثلا از حماس مي خواهد تا رژيم صهيونيستي را به رسميت بشناسد.
ساير رويدادها
¤ شبكه تلويزيوني الجزيره قطر طي گزارشي از اقدام رژيم صهيونيستي براي پخش موادمخدر ميان جوانان فلسطيني ساكن بيت المقدس خبر داد.
¤ روزنامه هاآرتص نوشت، محاكمه اولمرت زنگ گسترش فساد در اسرائيل را به صدا درآورد.
¤ احزاب اپوزيسيون اردن خواستار الحاق پرونده اسيران اردني به سند تبادل اسيران ميان جنبش حماس و رژيم صهيونيستي شدند.
¤ موشه كاتساو رئيس سابق رژيم صهيونيستي كه به تجاوز جنسي به سه تن از كارمندان زن خود متهم است روز گذشته در دادگاه تل آويو محاكمه شد.
¤ دبيركل اتحاديه عرب تاكيد كرد، براي برقراري صلح در خاورميانه هنوز به راهكار مشخصي نرسيده ايم.
¤ وزير امور اسيران و آزادگان فلسطيني گفت، دير يا زود رژيم صهيونيستي با پذيرش شروط مقاومت براي آزادي اسيران فلسطيني موافقت خواهد كرد.
¤ محمودعباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين اظهار داشت، قبل از توقف شهرك سازي با اسرائيل براي صلح مذاكره نخواهيم كرد.
¤ مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از پيشنهاد نخست وزير انتصابي تشكيلات خودگردان درباره تشكيل كشور فلسطين تا سال 2011 استقبال كرد.

 



ادامه شمارش آرا در افغانستان كرزاي و عبدالله هر دو پيشتازند

كميسيون مستقل انتخابات افغانستان اعلام كرد، با شمارش حدود نيمي از آراي مردم
اين كشور در انتخابات رياست جمهوري، كرزاي و عبدالله همچنان پيشتاز هستند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، كميسيون مستقل انتخابات افغانستان اعلام كرد با شمارش دو ميليون و 870 هزار رأي شركت كنندگان در انتخابات رياست جمهوري اين كشور، كه در تاريخ 29 مرداد برگزار شد، «حامد كرزاي» رئيس جمهوري فعلي، يك ميليون و 300 هزار و «عبدالله عبدالله» وزير خارجه سابق، 954 هزار و 256 رأي را به خود اختصاص دادند. بدين ترتيب و براساس اعلام كميسيون فوق، كرزاي 8/45 درصد و عبدالله نيز 2/33 درصد آراء را تاكنون كسب كرده اند. قبلاً كه آرا كمتري شمارش شده بود، درصدها براي كرزاي، 2/46 و براي عبدالله، 4/31 اعلام شده بود. كرزاي به 50 درصد به علاوه يك رأي نياز دارد تا پيروز شود و انتخابات به دور دوم كشيده نشود.
در انتخابات افغانستان، بالغ بر پنج ميليون شهروند افغان شركت كرده بودند.
هلاكت چهار اشغالگر
وزارت دفاع آمريكا اعلام كرد: دو نظامي اين كشور در جنوب افغانستان، بر اثر انفجار بمب كشته شدند. دو نظامي انگليسي نيز در ولايت جنوبي هلمند افغانستان كشته شدند.
هم اكنون 9000 نظامي انگليسي در افغانستان مستقر هستند. در همين حال، «اندرس فوگ راسموسن»دبير كل جديد سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو)، در گفت وگو با شبكه «يورونيوز» ضمن اعتراف به نبود امنيت در اين كشور، گفت كه حضور نيروهاي ناتو در افغانستان، طولاني مدت خواهد بود.

 



سفيران «جاز»!

مي گويند،واشنگتن كه ديگر از تلاش هاي ديپلمات هايش براي بهبود تصوير خراب آمريكا در كشورهاي مختلف نااميد شده، حالا سخت دنبال استخدام «نوازندگان موسيقي جاز» است، تا اين مأموريت «تسخير قلب ها» را به آنها واگذار كند!
و البته، ناگفته نماند كه اولين گروه اين «سفيران جاز» هفته گذشته اولين سفر دوره اي شان به كشورهايي مثل بلاروس، سوريه، ميانمار، بحرين و .... را تمام كرده اند، اما هنوز در مورد نتيجه كارشان زياد مطمئن نيستند! به هر حال، خيلي جاها هست كه ديپلمات هاي آمريكايي جرأت پاگذاشتن به آنجاها را ندارند، اما مسئله نوازندگان يك مسئله ديگر است و تازه كسي هم به آنها شك نمي كند! مي گويند، هدف از اين برنامه كه بخش جاز مركز لينكلن (نيويورك) و وزارت خارجه آمريكا مشتركاً آنها را راه اندازي كرده اند، درست كردن وجهه خراب آمريكا در كشورهايي است كه مردم آن كشورها از سياست هاي ضدانساني آمريكا نفرت دارند. حالا، يكي از اين سفيران هم در توضيح اين كارشان مي گويد كه دست كم بينشي متفاوت از آمريكا به مردم مي دهد!
سرويس خارجي كيهان

 



تظاهرات ضددولتي در عربستان عليه رفتار تبعيض آميز مقامات سعودي

صدها تن از شهروندان استان جازان در اعتراض به فشارها و تبعيضات دولت عربستان روز دوشنبه دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، صدها تن از شهروندان استان جازان با برپايي تجمعي در مركز اصلي شهر ضمن انتقاد شديد از بي توجهي حاكمان عربستان به مشكلات كنوني بيش از يك سوم از جمعيت اين شهر كه اغلب شيعيان اسماعيليه در آن هستند، اعتراض كردند.
گزارش خبرگزاري فارس در مورد اين اعتراضات حاكي است: مقامات عربستاني زير نفوذ تندروهاي وهابي از دوسال پيش تاكنون در اقداماتي، فشار زيادي را به ساكنان شيعي وارد كرده اند.
يكي از شهروندان با اشاره به اينكه بيش از يك سوم جمعيت دو ميليوني اين استان هم اكنون از تمامي حقوق اجتماعي محروم هستند تصريح كرد: اين افراد با اينكه اجدادشان شناسنامه و تابعيت اين كشور را داشته، اكنون براي آنان شناسنامه اي صادر نمي شود و حتي مدركي كه قبلا براي درمان، اشتغال و تحصيل آنان صادر مي شده، اكنون دوسال است صادر نشده و از آن محروم هستند.
يكي ديگر از اين شهروندان عربستاني نيز درباره مسائل پشت پرده اقدامات تبعيض آميز دولت رياض اظهار داشت: ازدواج شيعيان عربستاني با زناني از مناطق مرزي يمن كه الحوثي ناميده مي شوند، خشم و عصبانيت دولتمردان سعودي را برمي انگيزد.
اين درحالي است كه ساكنان استان جازان كه از اعراب اصيل عربستان و شيعي مذهب هستند، ضمن نارضايتي از ادامه ناآرامي ها در مرزهاي كشورشان با يمن از كشيده شدن اين ناآرامي ها به خاك سعودي به شدت ابراز نگراني كردند.

 



سيد عمار حكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق شد

سيد عمار حكيم، رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «سيد عمارحكيم»، فرزند «سيد عبدالعزيز حكيم»، رهبر فقيد رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق، جانشين پدر شد. كارشناسان از قبل پيش بيني مي كردند كه پس از مرگ عبدالعزيز، فرزندش عمار، به عنوان رئيس جديد مجلس اعلا منصوب شود. سيد عبدالعزيز حكيم هفته گذشته بر اثر بيماري سرطان ريه در گذشت. عمار نيز از زمان بيماري پدرش (ماه مه 2007) تاكنون، مسئوليت هدايت مجلس را بر عهده داشته است. مجلس اعلاي اسلامي عراق، قوي ترين گروه سياسي غير ائتلافي اين كشور محسوب مي شود.

 



طرح صلح شيعيان صعده براي پايان دادن به درگيري ها در يمن

منابع خبري روز سه شنبه از پيشنهاد آتش بس يك جانبه شيعيان صعده براي توقف نبرد با دولت يمن خبر دادند.
به گزارش الجزيره، گروه الحوثي در طرح پيشنهادي خود، خواستار بازگشايي راه ها و پايان دادن به حضور افراد مسلح شده اند.
«محمد عبدالسلام» سخنگوي گروه الحوثي ها در يمن گفت: به زودي جنگ به طور يك جانبه در تمام جبهه ها متوقف خواهد شد تا از ادامه يافتن قتل و كشتار يمني ها جلوگيري شود.
از سوي ديگر، سخنگوي حزب حاكم در يمن گفت: پيشنهاد گروه الحوثي فقط جنبه تبليغاتي دارد، زيرا با واقعيت هاي موجود، فاصله زيادي دارد.اين در حالي است كه گروه الحوثي اعلام كرد كه دعوت به برقراري آتش بس با هدف تحقق ثبات و آرام شدن وضعيت و جلوگيري از خونريزي ارائه شده و هيچ علت ديگري براي ارائه اين پيشنهاد وجود ندارد.
براساس اين گزارش، جنگنده هاي ارتش يمن روز سه شنبه، مواضع نيروهاي گروه الحوثي را در استان صعده به ويژه در مناطق صحيان، النفعه، ساقين و شدا به شدت بمباران كردند.
همچنين به گفته يك مقام نظامي يمن، ارتش اين كشور به حملات خود عليه نيروهاي حوثي در مناطق المقاش و بني معاذ ادامه خواهد داد و تاكنون خسارات سنگين را به آنان وارد كرده است.
براساس گزارش شبكه خبري الجزيره، اين مقام نظامي يمن گفت: كوه الصمع و پايگاه طبيان، تحت كنترل نيروهاي ارتش و نيروهاي امنيتي است و ما همچنان طرفداران حوثي ها را تحت پيگرد قرار مي دهيم.

 



در جلسه اتحاديه آفريقا در طرابلس قذافي خواستار اخراج سفير اسرائيل از 53 كشور آفريقا شد

رهبر ليبي ضمن معرفي رژيم صهيونيستي به عنوان عامل اصلي مشكلات قاره آفريقا خواستار اخراج تمام سفيران اين رژيم از كشورهاي آفريقايي شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، معمر قذاقي، رهبر ليبي در نشست فوق العاده سران اتحاديه آفريقا با اعلام اينكه رژيم صهيونيستي عامل تمام مشكلات ساكنان آفريقاست، از سران 53 كشور عضو اين اتحاديه خواست، سفيران اين رژيم را از كشورشان اخراج كنند.
«قذافي» در اين اجلاس يك روزه كه در شهر «طرابلس» و با هدف حل و فصل بحران هاي داخلي قاره آفريقا برگزار شد تأكيد كرد كه هيچ كشور خارجي حق دخالت در امور اين قاره را ندارد و برادران آفريقايي بايد خودشان به دنبال حل اختلافات و درگيري ها باشند تا بدينوسيله راه دخالت قدرت هاي بزرگ مسدود و جلوي غارت ثروت ها گرفته شود.قذافي در اين نشست كه در دهمين سالروز تأسيس اتحاديه آفريقا و با شركت سران 30 كشور عضو برگزار شد، ضمن انتقاد شديد از سياست هاي استعماري رژيم صهيونيستي و فرانسه كه از جنبش هاي جدايي طلب دارفور حمايت مي كنند افزود: گروه هاي شورشي داروفور در «تل آويو» حضور داشته و همين امر نشان دهنده وجود قدرتي است كه خواهان تخريب دارفور و غارت ثروت و منافع آن است.
اجلاس يك روزه رهبران آفريقايي در پايان با صدور بيانيه طرابلس خواستار حل فوري بحران و جنگ در اين قاره شد.
گفتني است، رؤساي جمهور آفريقاي جنوبي، اوگاندا، ونزوئلا كه پيش از اين خبر از شركت دراين نشست داده بودند، حضور نداشتند. اين نشست به درخواست قذافي كه رياست اتحاديه آفريقا را برعهده دارد برگزار شد.

 



وزير خارجه تركيه : اختلافات سياسي عراق و سوريه به زودي حل مي شود

وزير خارجه تركيه اعلام كرد، مشكل سياسي موجود ميان عراق و سوريه، به زودي حل مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، «احمد داود اوغلو»، اعلام كرد، اختلاف و تنش در روابط بغداد - دمشق، به زودي رفع خواهد شد. وي گفت: اميدوارم به زودي و در سايه حسن نيت طرفين، اين مسئله (اختلاف) حل و فصل شود. وزير خارجه تركيه اظهار داشت: رايزني هاي لازم با سران سوريه و عراق ادامه خواهد يافت و اين مسئله به صورت دو جانبه و يا سه جانبه عمل خواهد شد.
در پي انفجارهاي 21 مرداد بغداد، كه به شهادت حدود 100 نفر و جراحت 600 تن ديگر انجاميد، دولت بغداد اعلام كرد عوامل بعثي اين انفجارها در خاك سوريه حضور دارند و همين مسئله باعث فراخواني سفيران توسط طرفين و تيرگي روابط شد.
به گزارش ايسنا، «نوري مالكي» نخست وزير عراق، ديروز اتهاماتش عليه سوريه را تكرار كرد و گفت: 90 درصد تروريست هاي فعال در عراق كه تابعيت هاي عربي دارند، از خاك سوريه وارد عراق مي شوند.مالكي گفت: عراق از سوريه مي خواهد عاملان اصلي جنايت اخير (الاحمد و فرحان) و همچنين، ديگر مظنونان را كه حكم دستگيري آنها از طريق پليس بين الملل صادر شده است، به عراق تحويل دهد.
وي گفت: ما همچنين، از سوريه مي خواهيم تروريست ها، بعثي ها و گروه هاي تكفيري كه از خاك سوريه براي عمليات جنايتكارانه عليه ملت عراق استفاده مي كنند را از اين كشور اخراج كند.
برخي از نمايندگان پارلمان عراق هم از نحوه برخورد عراق با سوريه انتقاد كردند و گفتند كه بغداد نمي بايست اين قدر شديد عليه دمشق موضع مي گرفت.
در سوريه نيز «بشار اسد» رئيس جمهور اين كشور، اتهامات بغداد عليه دمشق را غيراخلاقي دانست و گفت: عراقي ها سوريه را كه ميزبان يك ميليون و 500 هزار آواره عراقي است، به كشتار عراقي ها متهم مي كنند و اين اتهامات، غيراخلاقي است.

 



استاد روسي: جامعه آمريكا در آستانه يك فاجعه رواني است

يك استاد آكادمي ديپلماتيك روسيه اطمينان مي دهد، بسياري عوامل مانند خشونت در ميان نوجوانان، تعدد خانواده هاي تك والدي، ازدحام جمعيت در زندان ها و افول ارزش هاي اخلاقي در آمريكا جامعه اين كشور را در آستانه «فاجعه اي رواني» قرار داده است.
به گزارش روزنامه «ليبراسيون»، «ايگور پانارين» استاد آكادمي ديپلماتيك وزارت خارجه روسيه، ژوئيه 2010 را تاريخ پايان موجوديت آمريكا پيش بيني مي كند و مي گويد: «احتمال اينكه ايالات متحده در ژوئيه 2010 ديگر وجود خارجي نداشته باشد بيش از 50 درصد است.» و اضافه مي كند كه روند اين فروپاشي نيز در نوامبر آينده آغاز خواهد شد. او به طوفان «كاترينا»، خشونت در بين نوجوانان آمريكايي، تعدد خانواده هاي تك والدي، مازاد جمعيت در زندان ها و تعداد روزافزون همجنس بازان در جامعه آمريكا اشاره و نتيجه گيري مي كند كه اين جامعه در آستانه «فاجعه اي رواني» قرار دارد. وي همچنين يادآوري مي كند كه «بدهي آمريكا ظرف 11 سال هفت برابر گرديده، در حالي كه در زمان حكومت ميخائيل گورباچف بدهي شوروي پنج برابر شده بود.» كارشناس سياسي روس در خاتمه پيش بيني مي كند: «اوباما روحيه يك كارگر اجتماعي را دارد، خوب صحبت مي كند، اما هرگز هيچ چيز را رهبري نكرده است. او آمريكا را به سمت سقوط و فروپاشي سوق خواهد داد.»
«ايگور پانارين» پيشتر نيز پيش بيني كرده بود كه آمريكا بزودي به شش قسمت تقسيم خواهد شد كه عبارت خواهند بود از: ساحل اقيانوس آرام، ايالات اسپانيايي زبان، ساحل اقيانوس اطلس، پنج ايالت سرخپوست نشين و شمال طرفدار كانادا. وي سازماندهي سياسي آمريكا را كه در آن هر ايالت از قوانين خاص خود پيروي مي كند، آسيب پذير خوانده و پيش بيني كرده بود كه مشكلات و مسائل مالي در آمريكا وخيم تر خواهد شد و تاكنون نيز ميليون ها آمريكايي پس انداز خود را از دست داده اند، در حالي كه تورم و بيكاري رو به افزايش است.

 



افسران جنگي اسرائيل در فهرست جنايتكاران جنگي

رژيم صهيونيستي از ترس گنجانده شدن نام افسران خود در فهرست جنايتكاران جنگي، از هفت تن از آنان بدون ذكر اسم تقدير كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي «مشي» به نقل از كانال 10 تلويزيون اسرائيل، در مراسمي كه با حضور گابي اشكنازي رئيس ستاد ارتش رژيم صهيونيستي برگزار شد، از هفت تن از فرماندهان و افسران اسرائيلي كه فعالانه در كشتار مردم غزه حضور داشتند، با دادن مدال تقدير شد.
اما موضوع جالب نه خود مراسم، بلكه حاشيه آن بود كه حتي رئيس ستاد ارتش اسرائيل از ترس اينكه فرماندهان اسرائيلي شركت كننده در جنگ غزه در فهرست جنايتكاران جنگي قرار بگيرند از آوردن نام آنها خودداري كرد.

 



جهان را انگليس نابود كرد

يك مجله آمريكايي در گزارشي با اشاره به عملكرد انگليس در دوران استعمار نوشت: انگليس جهان را نابود كرد.
به گزارش فارس، مجله آمريكايي «نيوزويك» در گزارشي با عنوان «آيا انگليس جهان را نابود كرد؟» نوشت، «اغلب درگيري هاي جهان امروز نتيجه دخالت هاي انگليس در عصر استعمار است. مقامات انگليسي از طريق جداسازي و تقسيم كره زمين به تكه هايي كه خود مناسب مي ديدند، يا از طريق ساكن كردن قوميت هاي مختلف در يك كشور، به درگيري هاي شديد جهان امروز دامن زده اند.»
در ادامه اين گزارش، نيوزويك نمونه هايي را ذكر كرده كه در آنها كشوري در نتيجه استعمار انگليس دچار مشكلات عديده شده است.
اين مجله آمريكايي نوشت: «طي 150 سال حكومت در سريلانكا، انگليسي ها با بها دادن به نيروهاي شورشي ببرهاي تاميل و ديگر گروه هاي اقليت، آنها را مورد حمايت خود قرار دادند.
همين امر سبب شد تا پس از انتخابات ملي سال 1947، تلاش مردم سريلانكا براي تغيير وضعيت تبعيض آميز به وجود آمده، به جنگي داخلي بينجامد كه ربع قرن ادامه داشته است.»
نيوزويك در ادامه به درگيري هاي كشمير اشاره كرد و نوشت: «هنگامي كه انگليسي ها وارد شبه قاره هند شدند، در آنجا مجموعه متنوعي از ايالات اميرنشين وجود داشت. وقتي انگليسي ها اين كشور را ترك كردند، آن را از لحاظ مذهبي تكه تكه كرده بودند. همين اقدام موجب مهاجرت هاي گسترده و مرگ ومير ميليون ها انسان شد. علاوه بر اين، نزاع و كشمكش بر سر منطقه كشمير ميان هندوها و مسلمان ها، از آن زمان تاكنون همچنان ادامه دارد.»
بر پايه اين گزارش نيجريه كه كشوري در غرب آفريقا است زماني دو كشور كاملا مشخص و مجزا بود كه در سال 1914 رسما يكي شدند و تا زمان اعلام استقلال در سال 1960 هركدام به صورت جداگانه توسط انگليس اداره مي شدند. در اين زمان انگليس با حمايت از جنوب، صحنه را براي آغاز چندين دهه جنگ داخلي آماده كرد.
نيوزويك اختلافات داخلي در عراق و سودان را نيز در نتيجه سياست هاي شيطنت آميز انگليس و شعله ور كردن جنگ هاي قوميتي و مذهبي دانست.

 



ميانجيگري رئيس جمهور لبنان براي حل اختلاف ها بر سر تشكيل كابينه

نخست وزير منتخب لبنان و ميشل عون رئيس جريان آزاد ملي لبنان در قصر رياست جمهوري با نظارت ميشل سليمان رئيس جمهور اين كشور به رايزني هاي خود براي تشكيل دولت متحد ملي ادامه دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، سعدالدين حريري نخست وزير مكلف براي تشكيل كابينه در راستاي تلاش هاي خود براي تشكيل دولت متحد ملي با ميشل عون رئيس جريان آزاد ملي لبنان در حضور ميشل سليمان ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار طرفين بر وجود مشكلات و دشواري ها بر سر راه تشكيل حكومت اذعان كردند و تنها راه حل را ادامه رايزني ها دانستند.
پس از اين ديدار كه تقريبا 90 دقيقه به طول انجاميد دو طرف توافق كردند تا فضاي مثبت ايجاد شده را حفظ كرده و حملات رسانه اي را متوقف كنند و تماس ها را افزايش دهند.
ميشل عون پس از اين ديدار به خبرنگاران گفت، اين ديدار براي شكستن يخ روابط بين دو طرف بود و راه گفت وگو و تماس هاي بيشتر را براي تشكيل كابينه باز كرديم.
وي در عين حال اذعان كرد كه هنوز دشواري هايي وجود دارد.
سعدالدين حريري نيز پس از اين ديدار ابراز اميدواري كرد كه اين ديدار آغازي براي گفت وگوهاي جدي براي تشكيل كابينه جديد باشد.
وي پس از اين اظهارات بدون پاسخ به سوال خبرنگاران قصر رياست جمهوري را ترك كرد.
روزنامه السفير در خبري پيرامون اين ديدار نوشت، حريري در اين ديدار به ميشل عون پيشنهاد كرد كه دولتي با مشاركت رهبران سياسي اصلي لبنان به عنوان دولت قطب ها تشكيل شود كه عون نيز از اين پيشنهاد استقبال كرد.
از سوي ديگر، حريري پس از ديدار با ميشل عون با نمايندگان مجلس وابسته به جريان 14 مارس نيز ديداري داشت كه در اين ديدار تاكيد كرد 90درصد كار تشكيل كابينه آماده شده است.وي از نمايندگان تندروي جريان 14 مارس خواست تا از اظهارات تند نسبت به جريان 8 مارس بكاهند و بر تلاش هاي خود براي تشكيل دولت جديد بيفزايند.
حريري رئيس جريان آينده و از سران گروه 14 مارس بيش از دو ماه است كه از سوي ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان مكلف به تشكيل دولت اين كشور شده است اما تاكنون موفق به اين كار نشده است.
ادامه مقاومت
نبيه بري رئيس پارلمان لبنان تاكيد كرد، تا زماني كه اشغالگري رژيم صهيونيستي باقي است هرگز از مقاومت دست نخواهد كشيد.
وي با تبريك سالگرد پيروزي در برابر تجاوزگري اسرائيل به دبير كل حزب الله، ارتش و ملت لبنان گفت، لبنان به مقاومت نياز دارد تا مطمئن شود كه رژيم صهيونيستي به فكر تجاوز ديگري به اين كشور نخواهد افتاد.
شيخ نعيم قاسم معاون دبير كل حزب الله لبنان نيز طي مراسمي اظهار داشت، مشاركت گسترده در دولت به منزله خاري در چشم دشمنان لبنان خواهد بود و باعث مي شود كه خودمان مسئوليت هاي كشورمان را برعهده گرفته و با خطرات و تهديدها روبرو شويم. وي همچنين تاكيد كرد، پيروزي مقاومت باعث بالا نگه داشتن سرها در لبنان شده و مقاومت كه صاحب عزت و كرامت است مايه فخر و مباهات لبناني ها است.
سولانا در بيروت
مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا كه به خاورميانه سفر كرده است روز گذشته وارد بيروت پايتخت لبنان شد.
وي گفت وگوهاي خود را با وزير خارجه لبنان آغاز كرد و پس از آن با نخست وزير، رئيس جمهور و رئيس مجلس نيز ديدار و گفت وگوكرد.
هدف سولانا از اين سفر تشويق مقامات لبنان به همراهي و گفت وگوي جمعي كشورهاي عربي با رژيم صهيونيستي براساس طرح خاورميانه اي اوباما است.هدف ديگر مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا تشويق در تسريع تشكيل كابينه اين كشور است.
گفتني است وي پيش از سفر به بيروت با مقامات سوريه و رژيم صهيونيستي ديدار كرده بود. وي از بيروت راهي قاهره پايتخت مصر شد تا با مقام هاي مصر نيز ديدار و گفت وگو كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14