(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 شهريور 1388- شماره 19452
 

حديث دشت عشق
شكست سنگين مقابل بحرين يك بار ديگر نشان داد ساختار دفاعي تيم ملي فوتبال مشكل دارد
اخبار كوتاه از فوتبال
واليبال نوجوانان جهان ايران از سد اسپانيا گذشت
با انتخاب رحيمي و ميرزايي در اوزان 55 و 84 كيلوگرم تركيب تيم كشتي آزاد در جهاني دانمارك كامل شد
واليباليست ها امروز عازم مصر مي شوند
اردوي تيم ملي كشتي فرنگي از فردا برگزار مي شود21 فرنگي كار در آخرين دعوت



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محمد زكي زاده»
با خون تو باغ وطن شد آبياري
بسيجي شهيد «محمد زكي زاده»، سال 1347 در روستاي ده علي از توابع شهرستان كوهبنان به دنيا آمد و چند سال را در زادگاهش گذراند. سپس به همراه خانواده به شهر مذهبي يزد مهاجرت كردند، بهره مندي خانواده از باورهاي مذهبي و عشق به ارزش هاي الهي در تربيت روح مستعد محمد مؤثر افتاد و شايستگي هاي معنوي را در شخصيت وي به حد كمال رساند. او فردي مهربان و پاك و بسيار خوش اخلاق بود و به نزديكان خود احترام مي گذاشت و حراست از ارزش هاي الهي را وظيفه خود مي دانست.
محمد تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را با موفقيت گذراند و دوران متوسطه را تا سال دوم هنرستان ادامه داد و سپس به عنوان بسيجي رهسپار جبهه هاي نبرد نور عليه ظلمت شد و پس از سه ماه نبرد با دشمنان انقلاب در تاريخ 3/12/1364 در جزيره مجنون به فيض عظيم شهادت نائل آمد.

 



شكست سنگين مقابل بحرين يك بار ديگر نشان داد ساختار دفاعي تيم ملي فوتبال مشكل دارد

تيم ملي فوتبال كشورمان در ديداري دوستانه با تركيبي از بازيكنان منتخب حاضر در مسابقات ليگ برتر به مصاف بحرين رفت و با نمايشي ضعيف متحمل شكست سنگين 4 بر 2 شد.
تيم ملي فوتبال ايران كه دوشنبه شب در غياب بازيكنان شاغل در ليگ هاي خارجي مقابل بحرين صف آرايي كرده بود، نتوانست بازي در خور توجهي را به نمايش بگذارد و مقابل حريف با انگيزه خود با نتيجه 4 بر 2 تن به شكست داد.
ملي پوشان فوتبال ايران كه در سه ديدار گذشته خود در منامه مقابل تيم ملي فوتبال بحرين متحمل 2 شكست و يك تساوي شده بودند اين بار نيز نتوانستند مقابل تيم آماده «ميلان ماچالا» راه به جايي ببرند و به راحتي تن به شكست دادند.
قطبي در ديدار با بحرين تيمش را با تركيبي متفاوت به ميدان فرستاده بود، با اين وجود سپيدپوشان ايراني شروعي بهتر از تيم ميزبان داشتند اما خيلي زود روي تعلل محمد نصرتي و اشتباه وحيد طالب لو گل اول در دقيقه 11 توسط عبدالله اسماعيل عبدالطيف وارد دروازه تيم كشورمان شد. پس از اين گل باز هم توپ و ميدان در اختيار شاگردان قطبي بود اما آنها نتوانستند مقابل دروازه بحرين راه به جايي ببرند تا اينكه در دقيقه 28 روي يك ضربه ايستگاهي محمود عبدالرحمان از غفلت مدافعان ايراني نهايت بهره را برد و گل دوم تيم ميزبان را به ثمر رساند. 9 دقيقه پس از ثبت اين گل كه با لطف داور و حرفه اي گري بازيكنان بحرين به ثمر رسيد، تيم ايران توانست يكي از گل هاي خورده را جبران كند. خلعتبري كه بهترين بازيكن ايران در نيمه اول بود به راحتي چند مدافع بحرين را پشت سر گذاشت و توپي را براي زندي ارسال كرد كه مبدل به گل اول تيم كشورمان شد. نيمه اول با برتري 2 بر يك تيم بحرين به اتمام رسيد. شايد مهمترين اتفاقي كه در دقايق پاياني اين نيمه رقم خورد، خروج خلعتبري از زمين مسابقه بود كه به علت آسيب ديدگي از ناحيه زانو از زمين مسابقه بيرون رفت.
بازي در نيمه دوم نيز شروعي آرام داشت. بحرين كه براي بازي با عربستان در مرحله پلي اف انتخابي جام جهاني آماده مي شود، در اين نيمه به ميدانداري پرداخت و دل به اشتباهات بازيكنان ايراني بسته بود تا اختلاف را بيشتر كند. باز هم در دقيقه 54 مدافعان تيم كشورمان به مهاجمان تيم ميزبان اين فرصت را دادند كه به راحتي دروازه طالب لو را باز كنند. ارسال يك ضربه ايستگاهي از جناح چپ با اشتباه عقيلي براي مهار توپ همراه شد تا سلمان عيسي به راحتي دروازه ايران را براي مرتبه سوم باز كند.
پس از اين گل تيم كشورمان ابتكار عمل را در دست گرفت اما حرفه اي گري تيم ميزبان و البته اشتباهات تاثيرگذار تيم داوري مهاجمان تيم كشورمان را به سمت ارائه يك بازي عصبي هدايت كرد، تا جائيكه در دقايق پاياني مسابقه حركات خشن و درگيري چهره اين بازي دوستانه را مخدوش كرده بود.
در ميان بازي خشن دو تيم، كشورمان در دقيقه 84 صاحب يك ضربه پنالتي شد. داور بوسنيايي خطاي هند مدافع بحرين را با اعلام پنالتي جريمه كرد تا فريدون زندي به راحتي دروازه تيم ميزبان را باز كند.
بازي در دقايق پاياني با حملات تيم ايران و بازي تاخيري و كند تيم بحرين دنبال شد تا اينكه در دقيقه 10+90 داور بوسنيايي يك پنالتي به تيم بحرين اهدا و محمدسعيد عدنان براي چهارمين بار دروازه تيم كشورمان را گشود.
شكست 4 بر 2 مقابل بحرين، سنگين ترين شكست تيم كشورمان طي دو سال اخير و كلا مقابل تيم هاي حوزه خليج فارس بود. تيم ملي ايران در خرداد ماه 86 و به مربيگري امير قلعه نويي در يك بازي دوستانه 4 بر صفر مغلوب تيم مكزيك شد و پس از آن طي 27 ماه اخير هيچ گاه با بيش از يك گل نباخته بود.
در مجموع اولين شكست تيم ملي با مربيگري افشين قطبي در شرايطي رقم خورد كه متاسفانه باز هم شاهد عملكرد ضعيف خط دفاعي تيم ملي كشورمان بوديم. هر چند كه در غياب مهدي رحمتي مصدوم و نبود دو عنصر دفاعي خط مياني يعني جواد نكونام و آندرانيك تيموريان پيش بيني مي شد كه ساختار دفاعي تيم ملي مقابل بحرين با مشكل مواجه شود اما انتظار مي رفت كه سيدجلال حسيني، حسين كعبي، محمد نصرتي و هادي عقيلي كه طي چند سال اخير تركيب چهار نفره خط دفاعي تيم ملي در اكثر بازيها را تشكيل داده اند به هماهنگي هاي بيشتري دست پيدا كرده باشند.
در اين ميان زوج عقيلي و حسيني كه حالا در تيم سپاهان هم مانند تيم ملي نقش دو مدافع مياني را بازي مي كنند اشتباهاتي را مرتكب شدند كه بارها از آنان شاهد بوديم. عدم پوشش مناسب يكديگر، ضعف در يارگيري هنگام ضربات ايستگاهي و نداشتن سرعت لازم در هنگام ضدحملات و... از جمله مواردي است كه انتظار مي رود مدافعان ملي پوش كشورمان كه هر كدام چندين و چند بازي ملي را در كارنامه دارند و تورنمنت هاي مختلف را در عرصه بين المللي تجربه كرده اند آن را رعايت كنند. افشين قطبي كه خود بارها به مشكلات و ساختار ضعيف فوتبال در ايران اشاره كرده بايد بيش از گذشته به اين موضوع توجه و براي رفع آن اقدام كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

نايب قهرماني پيروزي در دوبي و اولين شكست كرانچار
تيم فوتبال پيروزي با قبول شكست 2 بر صفر مقابل تيم النصر امارات از دستيابي به عنوان قهرماني تورنمنت چهار جانبه دوبي ناكام ماند.
تيم پيروزي كه با برتري مقابل الكرامه سوريه به ديدار نهايي تورنمنت چهارجانبه فوتبال امارات راه يافته بود، دوشنبه شب براي دستيابي به عنوان قهرماني اين مسابقات در ورزشگاه آل مكتوم دوبي مقابل النصر امارات صف آرايي كرد و با نتيجه 2 بر صفر تن به شكست داد.
تيم فوتبال پيروزي كه با تركيب عليرضا حقيقي، سپهر حيدري، مجتبي شيري، ابراهيم شكوري، حميد علي عسگر، كريم باقري، حسين بادامكي، ميثم بائو، محمد پروين، وزلي برازيليا و اشپيتيم آرفي مقابل النصر صف آرايي كرده بود، خيلي زود دروازه اش باز شد. هنوز 4 دقيقه از آغاز بازي نگذشته بود كه عامر مبارك از اشتباه حقيقي نهايت بهره را برد و به راحتي دروازه تيم پيروزي را گشود.
شاگردان كرانچار كه براي جبران تك گل خورده تلاش مي كردند در دقيقه 23 گل دوم را نيز اين بار از روي اشتباه محرز سپهر حيدري دريافت كردند تا از عنوان قهرماني تورنمنت النصر دورتر شوند. زننده گل دوم آبي پوشان دوبي محمد مال الله بود. در ادامه تيم پيروزي گرچه حملاتي روي دروازه حريف داشت اما نتوانست مقابل تيم باانگيزه و آماده النصر راه به جايي ببرد و با تحمل شكست 2 بر صفر مقابل اين تيم به عنوان دوم تورنمنت چهار جانبه النصر قناعت كرد. اين نخستين شكست زلاتكو كرانچار از زمان حضورش در تيم فوتبال پيروزي بود.
گفتني است تيم پيروزي پس از انجام يك ديدار تداركاتي ديگر روز پنجشنبه (فردا) به ايران بازخواهد گشت. تيم پيروزي بنا به درخواست مسئولان باشگاه الاهلي امشب در ورزشگاه اختصاصي باشگاه الشباب به مصاف اين تيم خواهد رفت. در اين ديدار تقابل مهرزاد معدنچي با تيم سابق خود از نكات قابل توجه است.
قضاوت تركي در چين 3 ساعت طول كشيد!
سومين قضاوت محسن تركي در ليگ حرفه اي چين با حاشيه هاي جالبي همراه بود.
اين داور بين المللي فوتبال خراسان در اين خصوص گفت: اين بازي به علت وقفه به خاطر شرايط بد آب و هوايي 3ساعت طول كشيد.
وي ادامه داد: يكي از ديدارهاي حساس اين هفته ليگ چين بين دو تيم شن ژن و شانگهاي شن هوواي را قضاوت كردم. تركي تصريح كرد: در اين ديدار كه در شهر ساحلي شن ژن برگزار شد، علاوه بر سنگيني و نزديكي بازي، بارندگي شديد و رعد و برق باعث شد كه در دو نوبت بازي با وقفه مواجه شود و بازي پس از گذشت 3 ساعت به پايان رسيد. در اين بازي تيم ميهمان يعني شانگهاي شن هوواي با حساب 2 بر 1 به پيروزي رسيد.
تسويه حساب كفاشيان با فدراسيون تكذيب شد
مشاور عالي رئيس فدراسيون فوتبال تسويه حساب كفاشيان با اين فدراسيون را تكذيب كرد. بر اساس خبر دريافتي، علي كفاشيان و برخي از نزديكانش مشغول تسويه حساب مالي خود با فدارسيون فوتبال هستند چرا كه احتمال مي دهند، به زودي از اين فدراسيون كنار گذاشته شوند. در روزهاي اخير اخباري مبني بر تغيير در رياست فدراسيون هم تشديد شده است.
يوسف دادگرنژاد، مشاور عالي رئيس فدراسيون فوتبال در مورد شايعه تسويه حساب مالي علي كفاشيان و طباطبايي رئيس امور مالي و اداري فدراسيون، اظهار داشت: اين شايعه بي اساس است و به هيچ عنوان صحت ندارد. فدراسيون داراي مجمع است و مجمع، رئيس را انتخاب مي كند. بنابراين، هيچ تسويه حسابي در كار نيست.
شروع مقتدرانه بارسلونا
هفته نخست رقابت هاي فوتبال لاليگا با پيروزي پر گل تيم بارسلونا برابر اسپورتينگ گيخون به پايان رسيد.
هفته نخست رقابت هاي فوتبال لاليگا اسپانيا دوشنبه شب با برگزاري يك ديدار به پايان رسيد كه طي آن تيم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه خانگي برابر اسپورتينگ گيخون به پيروزي 3 بر صفر دست يافت. در اين ديدار كه در ورزشگاه نيوكمپ و مقابل 75 هزار تماشاگر برگزار شد، بويان كركيج (18)، سيدو كيتا (42) و زلاتان ابراهيموويچ (82) گل هاي تيم فوتبال بارسلونا را به ثمر رساندند.
فكري سرمربي جديد شيرين فراز كرمانشاه
محمود فكري مدافع و مربي سابق تيم فوتبال استقلال تهران سرمربي شيرين فراز كرمانشاه شد. فكري كه در آخرين سال بازيگري اش به اين تيم كرمانشاهي پيوسته بود و با مديران اين باشگاه در يك مقطع زماني به مشكل خورده بود با اعلام مسئولان باشگاه شيرين فراز به عنوان سرمربي فصل جديد اين تيم دسته اولي انتخاب شد. وي روز گذشته در كرمانشاه حضور پيدا كرد و پس از مذاكرات نهايي، با مسئولان اين تيم به توافق رسيد.

 



واليبال نوجوانان جهان ايران از سد اسپانيا گذشت

تيم ملي واليبال ايران، نخستين ديدار خود در مرحله دوم رقابت هاي نوجوانان جهان در ايتاليا را با پيروزي پشت سر گذاشت.
در دومين مرحله رقابت هاي واليبال نوجوانان جهان، تيم ايران به مصاف تيم اسپانيا رفت كه در پايان با نتيجه سه بر يك حريف خود را شكست داد.
در گيم هاي اول و دوم اين رقابت، تيم ايران با نتايج 25 بر 15 و 25 بر17 پيش افتاد، اما ست سوم خود را با نتيجه 25 بر 17 واگذار كرد. گيم چهارم ديدار نيز با نتيجه 25 بر 17 به سود تيم ايران به پايان رسيد، تا فاتح اين رقابت باشد.
در ديدار ديروز صبح (سه شنبه) شهر يزلو، امير غفور با كسب 22 امتياز براي تيم ايران، بهترين بازيكن كشورمان بود. پرامتيازترين بازيكن تيم اسپانيا نيز «فرانسيسكو رويز» با كسب 18 امتياز بود.
ديدار بعدي تيم ايران در اين مرحله امروز خواهد بود كه نوجوانان كشورمان به مصاف تيم تونس خواهند رفت. همچنين تيم ملي واليبال نوجوانان ايران فردا (پنج شنبه) در آخرين ديدار خود در اين گروه به مصاف تيم روسيه خواهد رفت.

 



با انتخاب رحيمي و ميرزايي در اوزان 55 و 84 كيلوگرم تركيب تيم كشتي آزاد در جهاني دانمارك كامل شد

رقابت هاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد در اوزان 55 و 84 كيلوگرم صبح ديروز برگزار شد و در پايان حسن رحيمي و جمال ميرزايي با پيروزي مقابل حريفان خود صاحب دوبنده تيم ملي شدند.
در ديدار وزن 55 كيلوگرم حسن رحيمي موفق شد در يك كشتي برتر در سه تايم با نتيجه 2 بر يك عباس دباغي را شكست داده و صاحب دوبنده تيم ملي شود.
در وزن 84 كيلوگرم جمال ميرزايي در كشتي نخست خود در سه تايم و با نتيجه 3 بر يك به پيروزي رسيد اما از آنجا كه نظر كادر فني جلب نشده بود اين دو 20 دقيقه بعد در مسابقه ديگر رو در روي هم قرار گرفتند كه در اين ديدار نيز جمال ميرزايي موفق شد با نتيجه 3 بر يك احسان لشكري را شكست داده و صاحب دوبنده تيم ملي در رقابت هاي جهاني دانمارك شود.
كادر فني رسما اسامي تيم ملي را هنوز اعلام نكرده است اما، به نظر مي رسد كه حضور رحيمي و ميرزايي در مسابقات جهاني مسجل شده باشد. با اين حساب تركيب تيم ملي كشتي آزاد در مسابقات جهاني دانمارك به شرح زير است:
55 كيلوگرم: حسن رحيمي (تهران)
60 كيلوگرم: مراد محمدي (مازندران)
66 كيلوگرم: مهدي تقوي (مازندران)
74 كيلوگرم: صادق گودرزي (همدان)
84كيلوگرم: جمال ميرزايي (همدان)
96 كيلوگرم: سعيد ابراهيمي (همدان)
120 كيلوگرم: فردين معصومي (گيلان)

 



واليباليست ها امروز عازم مصر مي شوند

تيم ملي واليبال كشورمان پس از بازگشت از ژاپن و تنها يك روز استراحت در تهران امروز به منظور كسب سهميه حضور در ليگ جهاني از رقابت با مصري ها عازم قاهره مي شود.
ملي پوشان واليبال كشورمان پس از كسب سهميه حضور در رقابت هاي قهرماني 2010 جهان (ايتاليا) صبح ديروز (سه شنبه) به تهران بازگشتند اما آنها كه براي بازگشت به كشور مسير 24ساعته ژاپن به ايران را با گذر و توقف در كشورهاي هنگ كنگ، هند و امارات طي كردند تنها يك روز براي استراحت فرصت داشتند.
تيم ملي واليبال ايران امروز (چهارشنبه) راهي قاهره مي شود تا براي كسب سهميه جهاني ديگر با تيم ملي مصر ديدار كند. ديدار تيم هاي ملي واليبال ايران و مصر در راستاي رقابت هاي گزينشي براي ليگ جهاني برگزارمي شود.
ملي پوشان واليبال كشورمان طي روزهاي 14 و 15 شهريورماه برگزاركننده دو ديدار متوالي مقابل تيم ملي مصر خواهند بود. تيم ملي ايران در صورت برتري در مجموع اين دو ديدار بايد در تهران به مصاف ژاپن برود.
ديدار با ژاپن براي روزهاي 27و 29 شهريورماه پيش بيني شده است. ديدار با ژاپن آخرين ديدار براي پذيرفته شدن ايران در ليگ جهاني به حساب مي آيد.

 



اردوي تيم ملي كشتي فرنگي از فردا برگزار مي شود21 فرنگي كار در آخرين دعوت

21 فرنگي كار به آخرين مرحله اردوي آماده سازي تيم ملي براي شركت در مسابقات جهاني 2009 دعوت شدند.
مرحله جديد اردوي تيم ملي كشتي فرنگي از تاريخ 12 تا 29 شهريور در خانه كشتي تهران برگزار خواهد شد.
فهرست نفرات دعوت شده به اردو به شرح زير است:
55 كيلو: حميد سوريان، محسن حاجي پور و محمد حاتمي
60 كيلو: اميد نورزي، ابوذر نورزاده و محسن قاسمي
66 كيلو: افشين بيابانگرد، علي محمدي و سعيد عبدولي
74 كيلو: فرشاد عليزاده و ميلاد خسروي
84 كيلو: حبيب اخلاقي، طالب نعمت پور و سامان طهماسبي
96 كيلو: امير علي اكبري، رضا فرضي زاده، مجتبي ممي زاده و بابك قرباني
120 كيلو: مسعود هاشم زاده، بشير باباجان زاده و صباح شريعتي
سرمربي: محمد بنا
مربيان: ناصر نوربخش، جمشيد خيرآبادي و ايرج قلاوند

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14