(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 شهريور 1388- شماره 19452
 

به علت نقض فني هواپيماي تهران - بوشهر در اصفهان فرود آمد
فرمانده راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ: قانونگذاران و مجريان نگران رانندگان متخلف هستند
با حكم مجتمع قضايي امور اقتصادي سرپرست وقت شعب مركزي بانك ملي محكوم شد
بصورت پايلوت در 3 شهر برگزار مي شود
استفاده از بازرسان اصناف در نظارت بر مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي
سقوط هواپيماي آموزشي در كرج
اتخاذ تدابير پليسي براي تأمين امنيت دادگاه شهيده حجاب
عمليات شست وشوي برج آزادي آغاز شد
راه اندازي نخستين شركت تخصصي سرمايه گذاري سفر در كشور
اختلاس كننده بانك همدان در اراك دستگير شد
جعل امضا براي فروش زمين
حادثه رانندگي در بزرگراه فتح يك كشته و 3 مجروح داشت
اتريش مركز اصلي تجارت و قاچاق كودكان
نظاميان آمريكايي آموزش الاغ سواري مي بينند
حذف كامل لامپهاي پرمصرف در اروپا
امتناع ورزشكار مسلمان زن از برداشتن حجاب
محروميت يك ميليون كودك يمني از تحصيل



به علت نقض فني هواپيماي تهران - بوشهر در اصفهان فرود آمد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
هواپيماي تهران - بوشهر به علت نقص فني در اصفهان فرود آمد.
اين هواپيما كه از نوع توپولوف بود ساعت 20 و سي دقيقه دوشنبه در آسمان اصفهان دچار نقص فني شد و با تلاش خلبان در فرودگاه اصفهان فرونشست.
پرواز شماره 414 تهران - بوشهر در حاليكه از فضاي آسمان عبور مي كرد اجباراً در فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي اصفهان سالم به زمين نشست.
در اين رابطه هيچ يك از مسئولان هواپيمايي حاضر به پاسخگويي نشدند اين در حالي است كه خانواده هاي مسافران در بوشهر در نگراني به سر مي برند.
براساس گزارش رسيده، حال كليه مسافران اين هواپيما خوب اعلام شد.

 



فرمانده راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ: قانونگذاران و مجريان نگران رانندگان متخلف هستند

سرويس اجتماعي-
فرمانده راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: متاسفانه قانون شكني و قانون گريزي در رانندگي بيداد مي كند اما قانونگذاران و مجريان همه نگران رانندگان متخلف هستند.
به گزارش خبرنگاركيهان سرهنگ سيدهادي هاشمي ديروز در نشست خبري به مناسبت اجراي طرح انضباط اجتماعي در منطقه 6 تهران ضمن بيان اين مطلب افزود: قانون در بحث ترافيك ضعيف است و حتي نمي تواند حريم خود را نگه دارد.
وي با گلايه از عدم بازدارندگي و كارآمدي قوانين راهنمايي و رانندگي و اينكه اين قوانين به درد شرايط امروز نمي خورد ادامه داد: بايد در كنار هر تابلو يا چراغ راهنمايي يك مامور بگذاريم تا از تخلفات جلوگيري كند در حاليكه تابلوي راهنمايي در حكم پليس است.
سرهنگ هاشمي با مقايسه برخورد پليس در اروپا و ايران گفت: در اروپا وقتي يك خودرو مرتكب سرعت غيرمجاز مي شود آن را جلوي چشم راننده اش و ديگران پرس مي كنند اما در اينجا اگر بخواهيم همين قانون بدون بازدارندگي را اجرا كنيم قانونگذاران و مجريان قانون هم به پليس اعتراض مي كنند.
فرمانده راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به يكطرفه شدن خيابان ولي عصر اظهار كرد: هيچ كس باز شدن خيابان ولي عصر براي بخش زيادي از مردم كه با اتوبوس رفت و آمد مي كنند را نديد و همه فقط از اين طرح انتقاد كردند.
هاشمي با اشاره به برداشت اشتباه برخي شهروندان درباره اتوبوس گفت: برخي شهروندان استفاده از حمل و نقل عمومي را مخصوص افراد كم درآمد يا فاقد وسيله نقليه شخصي مي دانند در حاليكه اتوبوس به همه مردم تعلق دارد.
وي يكي از دلايل تمايل مردم به استفاده از وسيله شخصي را ارزان بودن بيش از حد استفاده از خودرو، خيابان و انرژي دانست.
هاشمي با گله از وزارتخانه هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات و نفت به دليل انجام ندادن وظايفشان در بخش ترافيك گفت: توليد سفر در تهران حجم بالايي دارد كه به دليل ساخته نشدن زيرساخت هاي فناوري اطلاعات است.
وي افزود: در 30سال گذشته 7 پمپ بنزين در تهران ساخته شده و 12پمپ بنزين هم تعطيل شده است و اين يعني كم كاري 30ساله وزارت نفت.
سرهنگ هاشمي درباره ساعات كار ادارات و بازار در ماه رمضان اظهار كرد: در حال حاضر ساعات شروع به كار ادارات و بازار تلاقي پيدا كرده و موجب افزايش ترافيك در معابر شهري شده است.
وي خواستار تغيير ساعت كار ادارات، مراكز آموزشي و بازار شد و ادامه داد: پيشنهاد مي دهيم ساعات كار ادارات، بازار و مراكز آموزشي با يك ساعت تفاوت آغاز شود كه اگر چنين شود در مهرماه 20 تا 25درصد از ترافيك صبحگاهي تهران كاسته خواهد شد.
فرمانده راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اينكه 6هزار و500 تقاطع مهم در تهران وجود دارد افزود: با وجود 500 نيروي پليس، تنها مي شود به روان سازي ترافيك اقدام كرد.
هاشمي خواستار سختگيري بسيار بر استفاده از خودروي شخصي و در مقابل، گسترش حمل و نقل عمومي در تهران شد و اضافه كرد: جريمه هاي رانندگي يك روز تهران با تعداد جريمه هاي رانندگي در يكسال اروپا برابري مي كند.
وي درباره يكطرفه شدن خيابان آفريقا نيز گفت: سه طرح مطالعاتي در اين رابطه به سرانجام رسيده و نتايج آنها تا آخر هفته اعلام مي شود.
هاشمي افزود: يك طرح يكطرفه كردن كل خيابان آفريقا از شمال به جنوب، طرح ديگر يكطرفه كردن اين خيابان در محدوده خيابان اسفنديار تا ميرداماد و طرح سوم يكطرفه كردن بخشي از اين خيابان در ساعت هايي از روز است كه درباره آن تصميم گيري مي شود.
وي درباره موتورسيكلت سواران گفت: از دست موتورسواران خسته شده ايم. روزانه يك هزار دستگاه موتورسيكلت در تهران توقيف مي شود كه بايد براي پايان دادن به اين تخلفات چاره اي انديشيده شود.

 



با حكم مجتمع قضايي امور اقتصادي سرپرست وقت شعب مركزي بانك ملي محكوم شد

شعبه 68 دادگاه تجديدنظر استان تهران حكم قطعي متهمان پرونده شعب مركزي بانك ملي ايران را صادر كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجتمع قضايي امور اقتصادي (قسط)، اين پرونده با اعلام شكايت بانك ملي ايران در دستور كار مجتمع قضايي امور اقتصادي قرار گرفته و پس از صدور راي در شعبه 1192 دادگاه عمومي تهران به شعبه 68 دادگاه تجديدنظر استان تهران ارسال شد.
براساس اين گزارش مستشاران شعبه 68 دادگاه تجديدنظر استان تهران، آقايان مسعودي مقام و بيك وردي حكم قطعي متهمان پرونده را به شرح ذيل تاييد كردند:
1-آقاي محمدحسين شايانفر، فرزند عليرضا سرپرست وقت اداره شعب مركزي بانك ملي ايران از حيث اتهام اخذ رشوه معادل سه ميليارد و نهصد و پنجاه ميليون ريال به تحمل 5سال حبس تعزيري، پرداخت جزاي نقدي به مبلغ سه ميليارد و نهصد و پنجاه ميليون ريال در حق صندوق دولت، تحمل پنجاه ضربه شلاق تعزيري و انفصال موقت از خدمات دولتي محكوم شد.
2- آقاي پژمان اسدي، فرزند علي به اتهام تحصيل مال از طريق نامشروع و پرداخت رشوه به تحمل چهار سال و شش ماه حبس تعزيري و ضبط اموال و وجوه پرداختي تحت عنوان رشوه به نفع دولت محكوم شد.
3- آقاي حسين نادري تبريزي، فرزند اسد، رئيس وقت شعبه وحدت بانك ملي از حيث اتهام اخذ رشوه به تحمل سه سال حبس تعزيري، پرداخت جزاي نقدي به مبلغ دويست ميليون ريال در حق صندوق دولت، تحمل چهل ضربه شلاق تعزيري و انفصال موقت از خدمات دولتي محكوم شد.
4- آقاي فريدون صفري نسب، فرزند عبدالمحمد رئيس وقت بانك ملي شعبه حافظ به اتهام اخذ رشوه به تحمل نه ماه حبس تعزيري، پرداخت جزاي نقدي به مبلغ بيست و سه ميليون ريال در حق صندوق دولت، تحمل 20 ضربه شلاق تعزيري و انفصال موقت از خدمات دولتي محكوم شد.
5- آقاي علي اسدي، فرزند نبي به اتهام پرداخت رشوه و تحصيل مال از طريق نامشروع به تحمل يك سال حبس تعزيري و پرداخت جزاي نقدي به مبلغ يكصدو چهل و پنج ميليون ريال در حق صندوق دولت و رد مبلغ يكصدو چهل و پنج ميليون ريال و ضبط مال ناشي از ارتشاء در حق صندوق دولت محكوم شد.
6- آقاي احمد حياوي، فرزند حسين به اتهام پرداخت رشوه به تحمل يكسال حبس تعزيري و ضبط مال ناشي از ارتشاء به مبلغ يك ميليارد و دويست و پنجاه ميليون ريال به نفع صندوق دولت محكوم شد.
7- آقاي فرهاد لاهيجاني ها، فرزند عزت الله از حيث اتهام پرداخت رشوه به تحمل يك سال حبس تعزيري و ضبط مال ناشي از ارتشاء به مبلغ چهارصد و هشتاد ميليون ريال به نفع صندوق دولت محكوم شد.
8- آقاي ناصر ملك ثابت، فرزند غلامحسين به اتهام پرداخت رشوه به تحمل يك سال حبس تعزيري و ضبط مال ناشي از ارتشاء به مبلغ دويست و 10 ميليون ريال به نفع دولت محكوم شد.
9- محمدحسين لاريجاني، فرزند مهدي به اتهام پرداخت رشوه به تحمل يك سال حبس تعزيري و ضبط مال ناشي از ارتشاء به مبلغ پنجاه ميليون ريال به نفع دولت محكوم شد.

 



بصورت پايلوت در 3 شهر برگزار مي شود
استفاده از بازرسان اصناف در نظارت بر مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي

پايلوت يك ساله برنامه استفاده از بازرسان اصناف به مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي از آبان ماه در 3 شهر تهران، ساري و يزد اجرا مي شود.
مجيد توكلي، كارشناس برنامه بهداشت مواد غذايي وزارت بهداشت، با بيان اينكه پس از اجراي پايلوت برنامه استفاده از بازرسان اصناف در نظارت بر مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي، ايرادات رفع و به صورت سراسري اجرا خواهد شد، گفت: هم اكنون در مرحله برنامه ريزي، آغاز طرح آزمايشي و تهيه محتواي برنامه هستيم و تا به امروز بخش هاي مختلفي از برنامه تدوين شده است.
به گزارش ايسنا، وي به تفويض قيمت گذاري به اصناف به عنوان تكليف وزارت بازرگاني براي اصناف اشاره كرد و گفت: بدين ترتيب واحدي به نام بازرسي در اين وزارتخانه راه اندازي شد تا تعدادي مجوز استخدام براي بازرسان فراهم شود. در اين راستا سال گذشته طي انعقاد تفاهم نامه اي با وزارت بهداشت مقرر شد 20درصد از اين بازرسان به كارشناسان بهداشت تعلق بگيرد.
توكلي با بيان اينكه گزارش بازرسي كارشناسان بهداشت از اماكن و مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي به دانشگاه هاي علوم پزشكي و وزارت بهداشت ارسال مي شود، گفت: بخشي از گزارش ها بررسي مي شوند و پس از تاييد، مداخلات و اقدامات لازم از طريق وزارت بهداشت انجام مي گيرد.
وي ادامه داد: اتحاديه اصناف طي فراخواني از بين فارغ التحصيلان كارشناس بهداشت افرادي را برگزيده و از آنان خريد خدمت مي كند كه البته تمديد قرارداد اين افراد (كارشناسان بهداشت) منوط به تاييد گزارش هاي ارسالي از سوي آنان به وزارت بهداشت است.

 



سقوط هواپيماي آموزشي در كرج

يك فروند هواپيماي آموزشي حوالي فرودگاه پيام كرج به دليل نقص فني سقوط كرد.
به گزارش ايرنا، اين هواپيما از نوع «تك نام» بوده كه به دليل نقص فني در موتورش ديروز از ادامه پرواز باز ماند.
هواپيماي سقوط كرده متعلق به شركت هواپيمايي آموزشي «ايران زمين» و خلبان آن يك زن بوده كه حال وي نيز وخيم گزارش شده است.

 



اتخاذ تدابير پليسي براي تأمين امنيت دادگاه شهيده حجاب

پليس ايالت ساكسونياي آلمان آمادگي خود را براي برقراي امنيت در طول دادگاه قاتل مروه الشربيني اعلام كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني «المصريون»، «كريستيان افيناريوس» دادستان آلمان با اشاره به احتمال برگزاري دادگاه قاتل شهيده حجاب در پايان سال ميلادي يا اوايل سالجاري اظهار داشت: تمامي معاينات پزشكي روحي و رواني نشان مي دهد كه «والكر» قاتل مروه الشربيني در سلامت جسماني كامل قرار دارد.
از سوي ديگر «حمدي خليفه» رئيس كانون وكلاي مصر از دستگاه قضايي آلمان درخواست كرد كه شديدترين مجازات (حبس ابد بدون بخشش) را براي قاتل مروه الشربيني درنظر بگيرد.
وي يادآور شد: يك گروه از وكلاي زبردست مصري و آلماني در حال پيگيري پرونده شهيده حجاب هستند.
وي در عين حال خواستار ادامه بازجويي ها از متهم رديف دوم پرونده قتل مروه الشربيني كه با استفاده از سلاح دولتي به اشتباه به همسر شهيده حجاب شليك و وي را به شدت مجروح كرده بود، شد.
گفتني است دوماه پيش در شهر درسدن آلمان، هنگامي كه يك زن مسلمان محجبه مصري از يك جوان 28 ساله آلماني به دليل توهين و به كارگيري الفاظ زشت شكايت كرده بود، مورد اصابت ضربات متعدد كارد از سوي وي قرار گرفت و در دم به شهادت رسيد.
همسر اين زن مسلمان نيز كه به كمكش شتافته بود، توسط پليس محافظ دادگاه درسدن آلمان به اشتباه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در بيمارستان درسدن بستري شد.
اين حادثه به عنوان يكي از رفتارهاي ضدانساني نژادپرستانه اروپايي به خصوص از نوع آلماني آن در جهان به عنوان شهيده حجاب به ثبت رسيد و اعتراضات گسترده اي در كشورهاي مسلمان داشت.

 



عمليات شست وشوي برج آزادي آغاز شد

عمليات شست وشوي برج آزادي تهران ديروز پس از گذشت 20 سال توسط تعدادي بندباز دوره ديده آغاز شد.
به گزارش ايرنا، مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران در توضيح چگونگي انجام شست وشوي اين برج گفت: برج آزادي به عنوان نماد عمومي پايتخت نياز به مراقبت و حفاظت به عنوان ميراث تاريخي اين شهر دارد.
حجت الله ملاصالحي با بيان اينكه عمليات شست وشوي برج طي 3 ماه از سوي نيروهاي مجرب و آموزش ديده انجام مي شود، تاكيد كرد: براي نخستين بار در كشور شست وشوي چنين اماكني بدون نصب داربست با استفاده از بالابر و با روش انجام كار بر روي هوا صورت مي گيرد.
به گفته وي در اجراي اين عمليات نيروهاي آموزش ديده بندباز از فراز برج آزادي به طور معلق به شست وشوي برج مي پردازند.
وي با اشاره به اينكه شست وشوي برج آزادي طي 4 مرحله انجام مي شود، گفت: در مرحله اول شست وشوي سطحي برج انجام شده، سپس برج جرم گيري شده، در مرحله سوم بندكشي هاي آن ترميم و در نهايت يك لايه از مواد نگهدارنده بر روي برج كشيده خواهد شد.
به گفته مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران براي انجام شست وشوي برج آزادي حدود 400 ميليون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.
وي خاطرنشان كرد: حدود 20كارگر متخصص به انجام شست وشوي برج پرداخته و پس از پايان اين عمليات برج آزادي حداقل تا 20 سال آينده نياز به شست وشو ندارد.

 



راه اندازي نخستين شركت تخصصي سرمايه گذاري سفر در كشور

نخستين شركت هلدينگ سفر و گردشگري كشور با عنوان شركت توسعه گردشگري ماركوپولو توسط بخش خصوصي و با حمايت سازمان ميراث فرهنگي، فعاليت خود را آغاز كرد.
به گزارش ايرنا، مراسم آغاز بكار رسمي و افتتاح اين شركت تخصصي گردشگري با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، سفيركنيا در تهران و جمعي از فعالان بخش خصوصي و دولتي صنعت گردشگري برگزار شد.
«حسن انصاري» مديرعامل شركت توسعه گردشگري ماركوپولو در اين مراسم گفت: اين شركت تخصصي با هدف جلب مشاركت سرمايه گذاران علاقه مند به توسعه صنعت گردشگري در كشور راه اندازي شده است.
وي افزود: اين شركت به عنوان يك فعال متخصص و هلدينگ در عرصه سفر و گردشگري زمينه مناسب براي حضور فعال بخش خصوصي گردشگري در عرصه هاي ملي و بين المللي و همچنين تغيير روش هاي سنتي در حوزه صنعت گردشگري كشور را فراهم مي كند.

 



اختلاس كننده بانك همدان در اراك دستگير شد

اراك- خبرنگار كيهان:
همدست تحويلدار يكي از بانك هاي همدان كه اختلاس 3ميليارد توماني اقدام كرده بود در اراك دستگير شد.
رئيس مركزاطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان مركزي با اعلام اين خبر افزود: در پي اختلاس، جعل و برداشت غير قانوني وجوه نقد توسط تحويلدار يكي از بانك هاي شهر سامن از توابع استان همدان به مبلغ 3ميليارد تومان و واريز 2 ميليارد تومان آن به حساب شخص ديگري در شهر اراك تيمي از كارآگاهان مسئول رسيدگي به موضوع شدند.
سرگرد احمد خسروي افزود: مأموران با انجام تحقيقات، فرد مورد نظر و همدست تحويلدار بانك را كه در اراك پول مذكور به حسابش واريز شده بود شناسايي و در يك اقدام غافلگيرانه دستگير كردند. وي ادامه داد: دستگيري وي، متهم اصلي نيز در اختيار مأموران آگاهي استان همدان قرار گرفت.

 



جعل امضا براي فروش زمين

سرويس شهرستانها -
فروش اموال غير با استفاده از اسناد و مدارك جعلي شيوه اي است كه برخي مجرمان با استفاده از آن اقدام به انجام كلاهبرداري هاي كلان مي كنند كه شهروندان بايد در اين خصوص توجه و دقت كافي را داشته باشند.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ روحي رئيس پليس آگاهي استان مازندران با اعلام اين مطلب از دستگيري جاعل و كلاهبرداري كه با استفاده از اين شيوه ميليونها تومان كلاهبرداري كرده بود خبر داد و افزود: چندي قبل كارآگاهان پليس آگاهي در جريان يك پرونده كلاهبرداري قرار گرفتند كه شاكي پرونده در گفت وگو با كارآگاهان پليس عنوان كرد: زميني در حوالي محل سكونتمان داشتم كه از طريق كشاورزي در آن امرار معاش مي كردم، يك روز كه جهت انجام كار روي زمين رفتم ديدم كه عده اي غريبه در آنجا هستند و مدعي هستند كه ملك را از پسر جواني خريداري كرده اند من كه كاملاً گيج شده بودم موضوع را با پليس در ميان گذاشتم.
كارآگاهان در ادامه خريدار زمين را به اداره آگاهي احضار و به تحقيق از وي پرداختند و طي تحقيقات و بررسي سند مشخص شد كه سند در حين فروش زمين به نام مادر خانواده نبوده و مدتي قبل به نام پسر وي شده است.
اظهار بي اطلاعي مادر از نقل و انتقال زمين به نام پسرش و انجام آزمايشات علمي بر روي اسناد موجود دست پسر خطاكار را رو كرد و مشخص شد كه پسر با جعل امضا و اثر انگشت مادر زمين را به نام خود كرده و سپس اقدام به فروش زمين به غير كرده است.پس از محرزشدن جرم پسر، بلافاصله وي دستگير و مورد تحقيق قرار گرفت.
متهم طي تحقيقات به عمل آمده پس از اعتراف به بزه انتسابي خويش، همدست خود را نيز معرفي كرد كه او نيز بلافاصله شناسايي و دستگير و به جرم خود اعتراف كرد.

 



حادثه رانندگي در بزرگراه فتح يك كشته و 3 مجروح داشت

حادثه رانندگي در بزرگراه فتح يك كشته و 3 مجروح برجا گذاشت.
به گزارش فارس، خبر وقوع اين حادثه ساعت 11 و 31 دقيقه ديروز به سامانه 125 اعلام شد و ستاد فرماندهي آتش نشاني آتش نشانان ايستگاه 59 را به محل حادثه در مسير غرب به شرق بزرگراه فتح، ابتداي بلوار گل ها فرستاد.
حسن رحماني، فرمانده آتش نشانان گفت: در اين حادثه يك كودك 8 ساله جان خود را از دست داد و 4 شهروند ديگر به شدت آسيب ديدند كه امدادگران اورژانس آنها را به مركز درماني منتقل كردند.
وي افزود: راننده اتوبوس پس از زير گرفتن عابران پياده از مسير خود منحرف شده و در برخورد با نرده هاي محافظ بزرگراه، تير چراغ و چندين دستگاه خودروي سواري و يك دستگاه كمپرسي متوقف شد.
رحماني گفت: شدت برخورد به حدي شديد بود كه راننده اتوبوس در ميان آهن پاره هاي اتوبوس و انتهاي كمپرسي و ميل فرمان گرفتار شد كه آتش نشانان با استفاده از تجهيزات نجات از جمله جك و قيچي هيدروليكي در اتوبوس را گشودند و وي را از داخل آن خارج كردند و براي انتقال به مركز درماني در اختيار امدادگران اورژانس قرار دادند.
آتش نشانان سپس به ايمن سازي و پاكسازي محل حادثه پرداختند و با استفاده از جرثقيل خودروهاي آسيب ديده را به حاشيه امن بزرگراه منتقل كردند.
علت اين حادثه رانندگي را كارشناسان راهنمايي و رانندگي بررسي مي كنند.

 



اتريش مركز اصلي تجارت و قاچاق كودكان

رئيس سازمان حمايت از كودكان اتريش از گسترش تجارت و قاچاق كودكان از طريق اين كشور خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه خبري شين هوآ، اتريش از جمله كشورهاي اروپايي است كه بالاترين ميزان قاچاق كودكان را از شرق اروپا داشته و همانند يك ترانزيت براي فرستادن اين كودكان به كشورهاي اروپاي غربي عمل مي كند.يكي از مسئولان سازمان حمايت از كودكان در اتريش با اظهار نگراني از اين امر اعلام كرد، سالانه تعداد زيادي كودك از كشورهاي اروپاي غربي مانند روماني، بلغارستان، مجارستان، اوكراين، روسيه، بلاروس، صربستان، اسلوواكي و ساير كشورهاي اروپاي شرقي به قاچاقچيان كودك در اتريش فروخته مي شود و سپس اين كودكان از اتريش به كشورهاي اروپاي غربي از جمله آلمان ارسال مي شوند.اين گزارش حاكيست، اتريش همچنين بزرگترين مركز ترانزيت زنان و دختران آفريقايي است كه به كشورهاي اروپاي غربي فروخته مي شوند.در اين گزارش آمده است، خريد و فروش كودكان بازار مناسبي را براي قاچاقچيان كودك در اتريش فراهم كرده است. چنانچه سهم كودكان از برنامه هاي قاچاق از 15 درصد در سال 2003 به 22 درصد در سال 2007 افزايش يافته است.گفتني است، قاچاق انسان سومين صنعت بزرگ قاچاق پس از قاچاق اسلحه و مواد مخدر در جهان است.

 



نظاميان آمريكايي آموزش الاغ سواري مي بينند

كوههاي صعب العبور در مناطق جنگي افغانستان نظاميان آمريكايي را وادار به فراگيري مهارت هاي الاغ سواري كرده است.
فاكس نيوز نوشت: نظاميان آمريكايي در افغانستان با چالش هاي زيادي روبرو هستند از جمله اين چالش ها كوههاي صعب العبور و مناطق ناهموار در اين كشور است كه جابجايي نظاميان آمريكايي و حمل بارهاي سنگين براي آنها را با مشكل روبرو مي كند.از اين رو ارتش آمريكا به جاي استفاده از فناوري پيشرفته به فناوري به «اصطلاح عقب افتاده» روي آورده است. يگانهاي تفنگداران دريايي آمريكا اكنون در حال آموزش ديدن مهارتهاي استفاده از حيواناتي مثل الاغ و خر براي جابجايي و باربري در مناطق صعب العبور افغانستان هستند.خبرنگار فاكس نيوز از منطقه اي نزديك به «بريچ پورت» واقع در ايالت كاليفرنياي آمريكا كه نظاميان آمريكايي مشغول تمرين مهارتهاي الاغ سواري بودند گزارش داد. از آموزش هاي نظاميان آمريكايي بستن بار روي الاغ است چون اين حيوان در مناطق ناهموار بهترين وسيله براي انتقال بارهاي سنگين است.در حالي كه صداي يك الاغ شنيده مي شد خبرنگار فاكس نيوز به كنايه گفت: هر روز زنگ بيدارباش صبحگاهي نظاميان آمريكايي براي تمرين همين صدا است!در اين تمرين دو هفته اي نظاميان آمريكايي كه عازم مناطق جنگي مي شوند بيشترين زمان آموزش خود را صرف تمرين بارگذاري روي اين حيوانات، چگونگي هدايت آنها در معبرهاي سخت و ناهموار و كنترل اين حيوانات مي كنند.

 



حذف كامل لامپهاي پرمصرف در اروپا

سفارش خريد لامپهاي پرمصرف در اروپا ممنوع شد.
گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه فرانس 24 حاكيست، با اعمال اين ممنوعيت فروشندگان لامپ ديگر حق سفارش جديد براي خريد اين نوع لامپها را ندارند و تنها مي توانند موجودي انبار خود را در بازار بفروشند.با جايگزيني لامپهاي پرمصرف با لامپهاي كم مصرف در اروپا مبلغ قبض برق هر خانواده اروپايي در هر دوره 25 تا 50 يورو كمتر خواهد شد.لامپهاي كم مصرف كه 90 درصد برق كمتري در مقايسه با لامپهاي معمولي مصرف مي كنند، جايگزين اين لامپهاي قديمي مي شوند.هرچند قيمت لامپهاي كم مصرف گران تر است اما طول عمر آنها بسيار بيشتر است و در نتيجه مصرف كنندگان در دراز مدت به طور قابل توجهي در مصرف برق صرفه جويي مي كنند.

 



امتناع ورزشكار مسلمان زن از برداشتن حجاب

يك ورزشكار مسلمان سوئيسي از برداشتن حجاب خود در مسابقات ورزشي اين كشور خودداري و اعلام كرد حاضر به كناره گيري هستم اما حجاب خودم را برنمي دارم.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني «مكتوب»، «سري الشوق» دختر 19 ساله سوئيسي كه داراي اصليت عراقي است در مقابل تهديدات فدراسيون بسكتبال سوئيس مبني بر كناره گيري يا برداشتن حجاب خود در مسابقات اظهار داشت: دين اسلام در زندگي من اولويت اول را دارد نه بسكتبال و اگر خود را مجبور به انتخاب ببينم، حجاب را انتخاب خواهم كرد نه بازي بسكتبال.اين دختر مسلمان در گفت وگو با يك روزنامه محلي در شهر لوزان سوئيس تاكيد كرد: فدراسيون بسكتبال بارها به من و باشگاهي كه در آن بازي مي كنم براي برداشتن حجابم فشارهايي وارد كرده است و حتي تهديد به ناديده گرفتن نتايج بدست آمده باشگاه ما در مسابقات در صورت اصرار بر حجابم كرده است.اين دختر محجبه مسلمان خاطرنشان كرد: باشگاه نيز مرا در اين زمينه مورد حمايت قرار داده است ولي من نمي خواهم براي آنها مشكلاتي بوجود بيايد و خودم مي خواهم اين بحران را حل كنم.سري الشوق كه بازيكن شماره يك باشگاه بسكتبال اس تي، فاو لوزان است در فصل 2008 و 2008 مسابقات بسكتبال توانست، نتايج خوبي را بدست آورد و به عنوان موفق ترين بازيكن بسكتبال در سوئيس شناخته شود.اين در حالي است كه يك مسئول در فدراسيون بسكتبال سوئيس گفت: اين غيرممكن است كه قوانين بين المللي بسكتبال كه در آن بر عدم استفاده از نشانه هاي ديني توسط بازيكنان تاكيد شده را اصلاح كنيم.

 



محروميت يك ميليون كودك يمني از تحصيل

فقر و تنگدستي بيش از يك ميليون كودك يمني را از ادامه تحصيل باز داشت.
به گزارش خبرگزاري ها براساس آمار ارائه شده از سوي سازمان بين المللي كار و وزارت تعليم و تربيت يمن، بيش از يك ميليون كودك به علت فقر و تنگدستي، نمي توانند در سال جاري به مدرسه بروند.براساس اين گزارش نزديك به 33 درصد مردم يمن زير خط فقر زندگي مي كنند كه دليل اين افزايش بيكاري، جمعيت زياد، طلاق و بيسوادي ذكر شده است.اين در حالي است كه در گزارش يونيسف در مورد كودكان كارگر آمده است! بيش از 400 ميليون كودك به دليل اشتغال در كارهاي سخت و زيان آور با خطرات زيادي مواجه هستند.جالب اينكه 12 ميليون نفر از آنها را كودكان كشورهاي عربي تشكيل مي دهند، در حالي كه متخصصان امر معتقدند، جمعيت آنها بيشتر از اين آمار است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14