(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 14 شهريور 1388- شماره 19454
 

كوتاه از هفته دولت
رئيس سازمان ملي جوانان خوزستان خبر داد اختصاص 500 ميليون ريال به طرح ازدواج آسان جوانان
ايران در كيهان
متولي آستانه مقدسه فاطمه معصومه(س):مسئولان فرهنگي قم هماهنگ عمل كنند
برپايي نمايشگاه عكس شهيد لاجوردي در كاشان
استاندار در مراسم تجليل از نام آوران جوان تاكيد كرد ؛
تقويت روحيه خودباوري در استان جوان خوزستان ضروري است
انتقاد رئيس آموزش و پرورش مازندران از بي توجهي مسئولان به نخبگان علمي استان
در 14 شهرستان انجام شد واگذاري آموزش صنايع دستي به بخش خصوصي در اصفهان
مدير كل تعاون استان خراسان: خوداتكايي دهكهاي پايين جامعه از مهمترين اهداف واگذاري سهام عدالت است
داروخانه هاي تخصصي كودك و سالمند در فارس داير مي شود
8 روستاي صعب العبور اليگودرز صاحب مدرسه مي شوند
نبود مدرسه و مشكلات دانش آموزان
درخواست بازنشستگان فرهنگي



كوتاه از هفته دولت

احداث زيرگذر
نجف آباد- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دولت با حضور مسئولان استان و شهرستان كلنگ احداث زيرگذر روستاهاي حاجي آباد و همت آباد به زمين زده شد.
درمراسم كلنگ زني كه معاون عمراني استانداري اصفهان، مديركل راه ترابري استان، نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي و تعدادي ديگر از مسئولان محلي حضور داشتند. شجاعي بخشدار مركزي نجف آباد گفت: مردم روستاهاي همت آباد و حاجي آباد به خاطر طردد از جاده اصلي با حوادث و مشكلات مواجه مي شوند و نياز به احداث زيرگذر مناسب براي اين دو روستا ضروري بوده كه لازم است از پيگيري هاي نماينده و فرماندار و مسئولان استان جهت اجراي پروژه تقدير و تشكر كنيم.
اجراي روكش آسفالت
¤به مناسبت هفته دولت با حضور مسئولان استاني و شهرستاني و اهالي روستاي نهضت آباد از توابع شهرستان نجف آباد بهره برداري از پروژه اجراي روكش آسفالت روستاي نهضت آباد آغاز شد. در مراسم بهره برداري كه عليزاده معاونت عمراني استانداري اصفهان، نماينده مردم نجف آباد در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار نجف آباد و جمعي ديگر از مسئولان محلي حضور داشتند، روكش آسفالت باند دوم روستاي نهضت آباد به طول 5/2كيلومتر افتتاح و مورد بهره برداري قرارگرفت.
افتتاح جاده كمربندي
¤طي مراسمي با حضور مسئولان استان و شهرستان نجف آباد باند دوم جاده كمربندي نجف آباد به خميني شهر افتتاح و مورد بهره برداري قرارگرفت. در اين مراسم دكتر حميد سعادت نماينده مردم شهرستان هاي نجف آباد و تيران و كرون در مجلس شوراي اسلامي گفت: بخاطر تردد بيش از اندازه وسايل نقليه سبك و سنگين از جاده كمربندي و حوادث ناگوار كه به وجود مي آمد لازم بود باند دوم اين جاده احداث شود كه با پيگيري مسئولان استان و شهرستان خوشحال هستيم كه در هفته دولت شاهد افتتاح آن هستيم.
بهره برداري از 7واحد توليدي
بناب- خبرنگاركيهان: هم زمان با گراميداشت هفته دولت، هفت واحد توليدي در شهرك صنعتي بناب به بهره برداري رسيد. فرماندار بناب در مراسم افتتاح نمادين يكي از اين طرح ها با تبريك هفته دولت گفت: در صورتي كه بحث وام با مشكل مواجه نمي شد، هم اكنون شاهد تحولي بزرگ بوديم. بهنام رضواني با بيان اين كه يكسال است بانك ها در پرداخت وام با معضل روبرو هستند ادامه داد: منابع بانكي محدود است و برخي وام هايي هم كه توسط بانك ها پرداخت شده است، عودت داده نشده اند. از سويي ديگر نيز برخي از تسهيلات اعطايي در جريان خريدهاي زندگي روزه و بدون كار توليدي واقع گرديد كه باعث تورم شد.
1005 طرح و پروژه مخابراتي
كرمانشاه - خبرنگار كيهان: شركت مخابرات استان كرمانشاه از سال گذشته تاكنون 1005 طرح و پروژه مخابراتي را آماده بهره برداري كرده است. رسول آمويي مديرعامل شركت مخابرات كرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: اعتبار و سرمايه گذاري اين پروژه ها بالغ بر 36 ميليار د تومان است.
افتتاح 16 طرح تعاوني
¤ مديركل اداره تعاون كرمانشاه از افتتاح 16 طرح تعاوني در استان كرمانشاه خبر داد. جليل كرم در جمع خبرنگاران رسانه هاي جمعي استان اين تعاوني ها را شامل سه تعاوني در گرايش كشاورزي، سه تعاوني در گرايش خدمات، يك تعاوني مسكن كارگري، يك تعاوني معدن و سه تعاوني در بخش صنعت عنوان كرد.
آبرساني به روستاها
هشترود - خبرنگار كيهان: آبرساني به روستاهاي علي آباد عليا و سفلي از پروژه هاي فاز دوم مجتمع آبرساني كوهسار به طول لوله گذاري 5/9 كيلومتر و با هزينه اي بالغ بر 1 ميليارد و 100 ميليون ريال توسط آبفا روستايي مورد بهره برداري قرار گرفت.
راه اندازي گلخانه 4 هزار مترمربعي
تبريز - خبرنگار كيهان: در هفته دولت ، يك گلخانه 4000 مترمربعي در روستاي «شيخ ولي» شبستر مورد بهره برداري قرار گرفت.
براي اين طرح 1 ميليارد و 850 ميليون ريال سرمايه گذاري شده كه 1 ميليارد و 500 ميليون ريال آن، از محل تسهيلات بانكي بوده است.
بهره برداري از 88 استخر پليمري
¤ در طول هفته دولت، بهره برداري از 88 استخر پليمري با ظرفيت ذخيره سازي 312 هزار متر مكعب آب كشاورزي، در ميانه آغاز شد. هدف از احداث اين استخرها به منظور دستيابي به ذخيره سازي آسان آب كشاورزي، نصب سريع و ساده آن، داشتن بيش از 100 سال عمر مفيد و امكان ترميم سريع و راحت موارد ساخته شده، است.
اشتغال 170 نفر در 13 طرح تعاوني
¤ 13 طرح تعاوني با سرمايه گذاري 201 ميليارد و 930 ميليون ريال در هفته تعاون در آذربايجان شرقي به بهره برداري مي رسد.
محمدمهدي اعلايي، مدير كل تعاون آذربايجان شرقي در جمع خبرنگاران افزود: طرحهاي مزبور در تبريز، مرند، مراغه، ملكان، هشترود و بستان آباد افتتاح مي شوند و با 115 نفر عضو، موجب ايجاد اشتغال براي 170 نفر خواهند شد.
بهره برداري از 193 پروژه
همدان - خبرنگار كيهان: 193 پروژه هفته دولت در شهرستان همدان به بهره برداري رسيد. علي اكبر فاميل كريمي فرماندار همدان با اعلام اين خبر در گفت وگويي افزود: از اين تعداد پروژه، تعداد 55 مورد مربوط به جهاد كشاورزي شهرستان همدان است كه با صرف بيش از 58 ميليارد ريال به پايان رسيده است. وي ادامه داد: همچنين شركت مخابرات با 37 پروژه، راه و ترابري با 7 پروژه، آبفاي روستايي با 7 مورد، آبفا يك مورد، شركت گاز با 4 پروژه، شركت شهركهاي صنعتي با 3 پروژه، علوم پزشكي با 6 پروژه، منابع طبيعي با 2 مورد، ميراث فرهنگي و گردشگري با 3 پروژه، در هفته دولت امسال مشاركت كردند.
احداث 28 خانه عالم
28 خانه عالم همزمان با هفته دولت در استان همدان به بهره برداري رسيد.
حجت الاسلام سيدولي الله محمودي نژاد سرپرست اداره كل تبليغات اسلامي استان همدان با اعلام اين خبر، در گفت وگويي اظهار داشت: تا سال آينده 175 خانه عالم در سطح استان احداث مي شود و در اختيار روحانيون مبلغ قرار مي گيرد. وي افزود: بيش از 60 ساختمان با عنوان مركز فرهنگي روستايي مورد بهره برداري قرار گرفته كه انجام اين كار در يك سال را مي توان به عنوان كار نمونه در كشور قلمداد كرد. وي اضافه كرد: اعتباري افزون بر 2 ميليارد و 220 ميليون تومان از سوي استان براي ساخت خانه هاي عالم اختصاص داده شد كه استاندار همدان قول پرداخت 60 درصد از اين مبلغ را داده است.

 



رئيس سازمان ملي جوانان خوزستان خبر داد اختصاص 500 ميليون ريال به طرح ازدواج آسان جوانان

اهواز - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان ملي جوانان خوزستان از اختصاص
500 ميليون ريال اعتبار از سوي استاندار به طرح ازدواج آسان جوانان استان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين رضا كلاه كج در مصاحبه مطبوعاتي با بيان اين مطلب افزود: ساختماني در منطقه امانيه اهواز با عنوان مركز خدمات رفاهي ازدواج جوانان خوزستان، براي پيگيري طرح ازدواج آسان و ثبت نام از جوانان متقاضي استفاده از خدمات اين مركز در نظر گرفته شده است كه به زودي
شروع به كار خواهد كرد.
وي همچنين از راه اندازي شعب اين مركز خدمات رفاهي در ساير شهرستانهاي خوزستان در آينده اي نزديك خبر داد و گفت: اميدواريم تا سال آينده شاهد راه اندازي تمامي شعب در شهرستانها باشيم و بتوانيم با فعاليتهاي مستمر در جهت ترغيب جوانان و خانواده ها به برگزاري ازدواجهاي ساده و آسان و نيز جذب حمايتهاي خيرين نيكوكار، هزينه تمامي خدمات مربوط به ازدواج جوانان را به كمتر از يك ميليون تومان برسانيم.
كلاه كج افزود: در حال حاضر به دنبال تهيه مكاني مناسب و مجهز براي تكميل خدمات برگزاري جشن ازدواج جوانان هستيم كه در اين رابطه نيز استاندار خوزستان 500 ميليون ريال بابت تجهيز اين مكان اختصاص داده است.گفتني است مركز خدمات رفاهي ازدواج جوانان، كليه خدمات مراسم عقد و عروسي شامل: آرايش عروس، تصويربرداري، عكس عروس، لباس عروس، سفره عقد، گل كاري ماشين عروس، شيريني و ... را با هزينه 350 هزار تومان به عروس و دامادهاي جوان ارائه مي كند.

 



ايران در كيهان

كشت علوفه «سورگم»
بندرعباس-خبرنگار كيهان:معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان از كشت علوفه «سورگم» در اراضي زير سطح سد جگين براي نخستين بار خبر داد.
علي نقي صالحي افزود: اراضي زير سد جگين بالغ بر 2 هزار و 100 هكتار است كه امسال قريب به 1900 هكتار از آن زير كشت مي رود كه 300 هكتار آن به كشت علوفه اختصاص دارد.
طرح ضربتي امحاي موش
ورامين-خبرنگار كيهان: معاون خدمات شهري شهرداري ورامين از اجراي طرح ضربتي امحاي موش و جوندگان موذي در اين شهر خبر داد. حسين دهقان افزود: اين طرح به منظور پاكسازي جوي هاي موجود در برخي از خيابان هاي اصلي و كوچه هاي مناطق مختلف ورامين آغاز شده است. وي گفت: در جهت اجراي طرح امحاي موش، مناطق مختلف شهر ورامين طعمه گذاري و تله گذاري شده است.
طرح نهضت آسفالت
¤ شهردار ورامين در گفت وگويي با خبرنگاران از اجراي طرح نهضت آسفالت مكانيزه و دستي در ميادين، خيابان ها و كوچه هاي شهر ورامين خبر داد.
مهندس كارخانه افزود: طرح نهضت آسفالت در دستور كار شهرداري ورامين قرار دارد و با تكميل اين طرح حتي كوچه هاي فاقد آسفالت نيز سياه پوش مي شوند.
وي استقبال شهروندان از اجراي اين طرح را بي نظير دانست و افزود: با توجه به استقبال شهروندان و نياز شهر، كليه خيابان ها، كوچه ها و معابر سطح شهر كه نياز به آسفالت داشته شناسايي شده و طبق برنامه ريزي هاي انجام شده آسفالت خواهند شد.
اعطاي تسهيلات به 150 پروژه
قزوين-خبرنگار كيهان: معاون برنامه ريزي استاندار قزوين گفت: 150 طرح با بيش از 70درصد پيشرفت فيزيكي در اولويت دريافت تسهيلات هستند. علي اصغر حمزه اي اظهار داشت: 400 طرح در استان قزوين نيمه تمام است كه در اين بين 150 طرح كه بيش از 70درصد پيشرفت فيزيكي دارند در اولويت قرار دارد. وي ادامه داد: 673 ميليارد تومان براي راه اندازي اين طرح ها نيازاست كه از اين مقدار 45 ميليارد تومان از طريق بانك صنعت و معدن تامين اعتبار شده و همچنين از طريق منابع داخلي بانك ها نيز تعدادي ازاين طرح ها تامين اعتبار شده است و درخصوص مابقي طرح ها نيز تلاش مي كنيم مشكلشان را از طريق بانك مركزي حل كنيم.
طرح جامع سلامت
lرئيس دانشگاه علوم پزشكي قزوين گفت: تدوين طرح جامع سلامت استان يكي از فعاليت هاي جدي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان قزوين بوده است.
علي اكبر زينالو افزود: در حال حاضر اين طرح با گذر از مرحله تدوين به مرحله اجرا رسيده است و ما در حال حاضر با استانداري به توافق رسيديم تا آنچه در اين طرح مطرح شده در تحقيقات ميداني به صورت عملي مورد بررسي قرار گيرد تا عوامل اجتماعي موثر بر سلامت شناخته شود.
ساماندهي فعاليت دهياران
سوادكوه-خبرنگار كيهان: نماينده مردم سوادكوه-قائم شهر و جويبار از ارائه طرح ساماندهي فعاليتهاي دهياران در مجلس خبر داد. در اين طرح كه ازسوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به منظور حمايت از دهياري ها و دهياران و ساماندهي فعاليت هاي اين مجموعه عظيم در كشور در قالب يك شبه نهاد مطرح است و در صورت پذيرش آن در مجلس دهياريها به عنوان يك دستگاه اجرايي قلمداد شده و مي توانند در اجراي طرحهاي روستايي قراردادهاي مالي با دولت منعقد كنند.

 



متولي آستانه مقدسه فاطمه معصومه(س):مسئولان فرهنگي قم هماهنگ عمل كنند

متولي آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از مسئولان فرهنگي قم خواست تا به صورت هماهنگ در مسائل مختلف وارد شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از مركز خبر حوزه، آيت الله «علي اكبر مسعودي خميني» در نشست مشترك با مديركل تبليغات اسلامي استان قم تصريح كرد: بايد بين مسئولان سازمان تبليغات اسلامي، دفتر تبليغات، آستانه مقدسه و هر كسي كه جايگاهي براي تبليغ اسلامي دارد، تعاملات و مشورت هايي صورت گيرد و راهكار مناسبي در زمينه برطرف كردن مسايل موجود ارائه شود.
وي خطاب به مسئولان امور فرهنگي گفت: با ايجاد پايگاه هاي آموزشي و شوراهاي مذهبي هيئت هاي ديني را به صورت مجتمع در قالب گردهمايي دعوت كنيد و آموزش هاي مذهبي را سمت و سو داده و ساماندهي كنيد.
به گزارش ايرنا مسعودي خميني تصريح كرد: به بركت انقلاب اسلامي توانسته ايم فرهنگ قرآن و اسلام را گسترش دهيم كه اين مهم هدف اصلي جمهوري اسلامي بوده است.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي قم نيز در اين ديدار اظهار داشت: اعتماد مردم و توقعات و انتظارات آنها از مجموعه سازمان تبلغات اسلامي بايد پاسخ داده شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمد اسكندري افزود: اولويت كار سازمان، سامان بخشي امور تبليغي در مناطق محروم است و اين مهم را به طور جدي دنبال مي كنيم.

 



برپايي نمايشگاه عكس شهيد لاجوردي در كاشان

كاشان-خبرنگار كيهان:
همزمان با دوازدهمين سالگرد شهادت سيداسدالله لاجوردي، به همت دفتر ادبيات پايداري و مقاومت حوزه هنري كاشان، نمايشگاهي از عكس ها و اسناد اين شهيد با عنوان «ديده بان انقلاب» گشايش يافت.
در اين نمايشگاه تعداد 50 عدد عكس از دوران مختلف زندگي شهيد لاجوردي، از جواني تا مبارزات، زندان و فعاليت هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
شهيد سيداسدالله لاجوردي، از مبارزان همراه امام خميني(ره) در نهضت 15 خرداد 42 بود كه چندين بار در زندان هاي مخوف ساواك متحمل شديدترين شكنجه ها شد.
وي بعد از پيروزي انقلاب به پيشنهاد شهيد مظلوم بهشتي و حكم حضرت امام(ره) رياست زندان ها را به عهده داشت، نامبرده در شهريور 77 در بازار تهران توسط منافقين كوردل به شهادت رسيد.

 



استاندار در مراسم تجليل از نام آوران جوان تاكيد كرد ؛
تقويت روحيه خودباوري در استان جوان خوزستان ضروري است

اهواز- خبرنگار كيهان:
استفاده مفيد از نيروي انساني، توانمندسازي و تقويت روحيه خودباوري در استان جوان خوزستان يكي از ضروري ترين نيازهاي اين استان به شمار مي آيد و از اين رو دولت دهم بايد به آن توجه ويژه اي داشته باشد.
«سيدجعفر حجازي» استاندار خوزستان در مراسم تجليل از نام آوران جوان سال 88 استان با بيان اين مطلب گفت: پايه، اساس و زيرساخت توسعه هر منطقه نيروي انساني آن است و اگر در جامعه اي توانمندي وجود داشته باشد، سرمايه گذاري ها نيز مثبت است در غير اين صورت سرمايه گذاري ها بيهوده بوده و به توسعه پايدار نمي انجامد.
وي افزود: خوزستان داراي ظرفيت هاي بسيار زيادي است اما به دليل آن كه در دوران جنگ تعداد زيادي از مردم با استعداد و جوانان نخبه و تحصيل كرده از اين استان مهاجرت كردند، متحمل آسيب هاي زيادي شد و متأسفانه هنوز هم فرآيند بازسازي آن در چرخه قرار نگرفته است كه اين امر حاكي از كم توجهي به اين استان است.
وي با اشاره به تاسيس شوراي راهبردي دانشگاه هاي استان به منظور توسعه و تقويت نيروي انساني، اظهار داشت: شوراي راهبردي دانشگاه هاي استان در سال جاري تاسيس شده است كه در اين شورا به بررسي علل ضعف هاي تحصيلي، توسعه علمي استان، ريشه يابي رشته هاي مورد نياز استان، توجه مي شود.
استاندار خوزستان همچنين از تشكيل بانك اطلاعاتي نخبگان استان و برنامه ريزي براي مراحل آينده در راستاي پيشبرد اهداف آموزشي استان خبر داد.
وي افزود: نتيجه اين اقدامات در سال گذشته صعود سه پله اي جايگاه استان خوزستان در كنكور سراسري بود كه اميدواريم در سال جاري نيز شاهد اين رشد باشيم.
وي با اشاره به اين كه يكي از مشكلات استان خوزستان در زمينه توسعه علمي، مرتبط نبودن رشته هاي دانشگاهي دانشجويان با نياز استان است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر تعداد 204هزار دانشجو در سطح استان مشغول به تحصيل هستند كه اكثر رشته هاي تحصيلي اين دانشجويان مرتبط با نياز استان نيست.
«حجازي» تصريح كرد: با وجود آن كه استان خوزستان حرف اول را در صنعت كشور مي زند اما جوانان ما روحيه اميدواري خود را از دست داده اند و افراد توانمند و با تجربه نيز نتوانسته اند اين روحيه را به جوانان انتقال دهند.
وي همچنين اظهار داشت: به منظور تجليل از نخبگان و مدال آوران استان، جشنواره تجليل از نام آوران جوان سال 88 خوزستاني در دو نوبت شهريور ماه و ايام دهه فجر برگزار مي شود.

 



انتقاد رئيس آموزش و پرورش مازندران از بي توجهي مسئولان به نخبگان علمي استان

ساري - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان آموزش و پرورش مازندران از بي توجهي مسئولان اين استان به نخبگان علمي و برترين هاي كنكور سراسري انتقاد كرد.
«عبدالوحيد فياضي» در آئين تجليل از «سهيل احساني» دانش آموز نخبه اهل ساري كه با مدال نقره المپياد جهاني رايانه به مازندران بازگشت گفت: بي مهري مسئولان مازندران نسبت به نخبگان و فرزانگان اين استان كه در عرصه هاي ملي و جهاني افتخار آفريني كردند به هيچ وجه قابل توجيه نيست.
وي از تأسيس خانه نخبگان در مازندران خبر داد و افزود: با جمع آوري بانك اطلاعات دانش آموزان نخبه، فضاي مناسبي براي تبادل افكار فرزانگان علمي فراهم مي شود.
وي از مازندران به عنوان قطب علمي كشور ياد كرد و افزود: تحولات شگرفي در مراكز علمي و استعدادهاي درخشان اين استان پديد خواهد آمد.
فياضي با تاكيد بر عزم قاطع دولت در هموارسازي مسير پيشرفت و بالندگي علمي كشور گفت: توجه به ارتقاي جايگاه نخبگان و فرهيختگان علمي مطالبه ملي است.
گفتني است دانش آموز مازندراني در كنكور سراسري امسال رتبه اول گروه علوم رياضي را از آن خود كرد.

 



در 14 شهرستان انجام شد واگذاري آموزش صنايع دستي به بخش خصوصي در اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
آموزش هنرهاي سنتي و صنايع دستي در 14 شهرستان اصفهان به بخش خصوصي واگذار شد.
«منصور زيرك» مسئول آموزش هنرهاي سنتي و صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان اظهار داشت: براي واگذاري به بخش خصوصي به 22 شهرستان اطلاع رساني شد كه در نهايت شهرستان هاي اصفهان، فلاورجان برخوار دولت آباد، شاهين شهر و ميمه، گلپايگان، خوانسار، فريدن، فريدونشهر، چادگان، دهاقان، سميرم، شهرضا، مباركه و لنجان در بخش آموزش هنرهاي سنتي و صنايع دستي خصوصي فعال شدند.
وي افزود: قرار است 2300 نفر در مراكز خصوصي با توجه به تدوين تقويم آموزشي كه براي اولين بار در استان اصفهان راه اندازي شده است، آموزش ببينند.
«زيرك» شرايط متقاضيان راه اندازي مراكز بخش خصوصي را تجربه آموزش، ارائه پيشنهاد مالي مناسب جهت برگزاري كلاس هاي آموزشي به سازمان و تاييد متقاضي توسط معاونت صنايع دستي سازمان ذكر كرد.
وي اضافه كرد: فعال كردن رشته هاي بومي در شهرستان ها، جلوگيري از افت كيفيت آموزش، آموزش رشته هاي صنايع دستي در دور دست ترين نقاط محروم و ايجاد منبع درآمدي براي اقتصاد خانواده هاي روستايي كه منبع درآمد آنها كشاورزي بوده و با توجه به خشكسالي با مشكل مواجه شدند از اهداف واگذاري آموزش به بخش خصوصي است.
مسئول آموزش هنرهاي سنتي و صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به اينكه خصوصي سازي در آموزش براي اولين بار به مرحله اجرا درآمده ممكن است با نقايصي مواجه باشد كه نيازمند همراهي صاحب نظران و مسئولان هستيم.

 



مدير كل تعاون استان خراسان: خوداتكايي دهكهاي پايين جامعه از مهمترين اهداف واگذاري سهام عدالت است

مشهد - خبرنگار كيهان:
فقر زدايي، خوداتكايي دهك هاي پايين جامعه، واگذاري تصدي ها به مردم و كوچك كردن دولت، رونق بورس و رشد فرهنگ سهام داري از مهمترين دستاوردهاي واگذاري سهام عدالت است.
حسن قاسمي علي آبادي مدير كل تعاون استان خراسان رضوي با بيان اين مطلب در خصوص واگذاري سهام عدالت در استان به خبرنگار ما گفت: در تمامي شهرستانهاي استان، شركت هاي تعاوني سهام عدالت تشكيل و به ثبت رسيده و در حال حاضر در شهرستانهاي بردسكن، تايباد ، تربت جام و حيدريه ، چناران، خواف، درگز،رشتخوار،سبزوار،سرخس، فريمان، قوچان، كاشمر، كلات، خليل آباد، گناباد، نيشابور، مه ولات و مشهد داراي شركتهاي تعاوني سهام عدالت فعال هستند. قاسمي افزود: هم اكنون مرحله اول واگذاري سهام عدالت به پايان رسيده و توزيع سهام عدالت مراحل دوم و سوم در حال اجراست. همچنين شركت هاي تعاوني سهام عدالت استان موفق به تشكيل شركت سرمايه گذاري سهام عدالت استاني (سهامي خاص) شدند.
به گفته وي در مرحله اول مشمولان طرح شهيد رجائي، عائله هاي تحت تكفل آنها، مددجويان كميته امداد امام خميني (ره)، كودكان و زنان بي سرپرست و بد سرپرست و معلولان تحت حمايت معيشتي مستمر سازمان بهزيستي و رزمندگان و خانواده هاي تحت تكفل فاقد شغل و درآمد در مرحله اول سهام عدالت دريافت كردند. وي افرادي كه در مرحله دوم طرح سهام عدالت تحت پوشش قرار گرفتند را افراد سرپرست خانوار فاقد تكفل و بيكار شامل كارگر فصلي، چوپانان، كشاورزان خوش نشين فاقد هرگونه دارايي با منابع درآمدي ذكر كرد قاسمي بازنشستگان كشوري، لشگري و تامين اجتماعي و شاغلين دستگاههاي اجرايي، ايثارگران و افراد باقي مانده از جمعيت عشايري و روستايي را جزء مشمولين مرحله سوم توزيع سهام عنوان داشت و افزود: زنان كارگر سرپرست خانوار، خدام مساجد، حسينيه ها و امامزاده ها، طلاب حوزه هاي علميه سراسر استان، بيماران خاص و آسيب ديدگان، كاركنان ستادهاي نماز جمعه به ترتيب به عنوان مشمولان مراحل هفتم تا يازدهم طرح سهام عدالت تعيين شده اند.

 



داروخانه هاي تخصصي كودك و سالمند در فارس داير مي شود

شيراز - خبرنگار كيهان:
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: به منظور تامين نياز كودكان و سالمندان به داروهاي تخصصي از پاييز امسال، داروخانه هاي تخصصي دوستدار كودك و سالمند در استان فارس، راه اندازي مي شود.
دكتر هاشم منتصري افزود: داروخانه هاي دوستدار كودك و سالمند به لحاظ فضاي فيزيكي و همچنين شيوه خدمات رساني به سالمندان و كودكان، داراي ويژگي هاي خاصي است.
وي، ارائه توصيه هاي لازم از سوي مسئولان فني داروخانه ها به سالمندان و همراهان كودكان از جمله اين ويژگي ها عنوان كرد و اظهار داشت: شيوه و ميزان مصرف دارو نيز به اين افراد، آموزش داده مي شود تا از استفاده درست داروها در زمان مناسب توسط اين بيماران، اطمينان حاصل شود.
منتصري بيان داشت: ايجاد محل انتظار مناسب و همچنين وجود دستگاه هاي كنترل وزن، فشار خون و قند خون در اينگونه داروخانه ها براي استفاده بيماران از ديگر امكانات اين داروخانه ها محسوب مي شود و افزون بر اين داروخانه ها، علاوه بر تامين دارو، برنامه هاي آموزشي ويژه كودكان و سالمندان نيز بصورت فيلم يا بروشور عرضه خواهد شد.
وي گفت: پاييز امسال و در مرحله نخست اجراي اين طرح، حداقل 10 داروخانه دوستدار كودك و سالمند در استان فارس فعاليت خود را آغاز مي كنند.
او افزود: اين داروخانه ها از بين بهترين داروخانه هاي اين استان كه از شرايط ويژه و مطابق با استانداردهاي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي شيراز برخوردار مي باشند، معرفي خواهند شد.
منتصري اضافه كرد: داروخانه هاي دوستدار كودك و سالمند، داروهاي ساير گروه هاي سني را هم عرضه مي كنند اما به طور ويژه، پذيراي اختصاصي بيماران سالمند و كودك است.

 



8 روستاي صعب العبور اليگودرز صاحب مدرسه مي شوند

اليگودرز-خبرنگار كيهان:
در ادامه كپرزدايي مدارس روستايي اليگودرز تعداد 8 مدرسه جديد در روستاهاي بخش بشارت اين شهرستان تا ابتداي مهرماه احداث مي شود.
اين مطلب را عليرضا توكلي مدير آموزش و پرورش اليگودرز در گفت وگو با خبرنگار ما عنوان كرد و افزود:اين مدارس در روستاهاي هسك، دره اشگفت، حرآباد عليا، چال شير، محمد ابن حسن، پرچل عليا، پرچل آب كاسه، پزسفلي عليا از توابع بخش بشارت احداث مي شوند.
توكلي با اشاره به اينكه براي احداث اين مدارس مبلغ يك ميليارد و ششصد ميليون ريال هزينه شده است گفت: با احداث اين مدارس 90درصد مدارس بخش بشارت كپرزدايي شده اند و 10درصد باقيمانده ساخته شده و منتظر بالگرد مي باشند.
مدير آموزش و پرورش اليگودرز گفت: تعداد 6 پروژه آموزشي شامل آموزشگاه ساعي، سالن ورزشي شهيد ميرشاكي، سالن ورزشي بانوان، مدرسه 6 كلاسه خليج فارس، مدرسه نورياني و مدرسه 5 كلاسه ساعي جمعا با اعتباري بالغ بر 13 ميليارد ريال در هفته دولت به بهره برداري رسيدند.

 



نبود مدرسه و مشكلات دانش آموزان

عده اي از اهالي ساكن در فاز 4 شهر جديد پرديس كه بيشتر از اقشار كم درآمد و مستاجر هستند از نبود خدمات شهري و آموزشي بشدت گلايه كردند و گفتند: قرار بود امسال اداره آموزش و پرورش بخش مركزي تهران در اين منطقه مدرسه راهنمايي پسرانه داير كند اما متاسفانه اين امر تحقق نيافته است و فرزندان ما بايد به مدارس خارج از منطقه بروند كه علاوه بر هزينه سنگين اياب و ذهاب آنان، عدم ظرفيت پذيرش و پايين بودن كيفيت آموزشي با مشكل جدي ثبت نام مواجه هستند.
اين گروه ضمن انتقاد از برخي مسئولان آموزش و پرورش كه آنها را به ثبت نام فرزندانشان در مدرسه غيرانتفاعي طاها توصيه مي كنند خواستار توجه جدي مسئولان آموزش و پرورش در تامين فضاي آموزشي مورد نياز ساكنان منطقه فوق شدند.
جمعي از اهالي فاز 4 شهر جديد پرديس

 



درخواست بازنشستگان فرهنگي

تعدادي از فرهنگيان آموزش و پرورش منطقه امامزاده (بادرود) با مراجعه به خبرنگار كيهان بر لزوم پيگيري حقوق تضييع شده خويش و رفع مشكل پيش آمده از سوي مسئولان وزارت آموزش و پرورش تاكيد كردند .
اين تعداد افراد فرهنگي با سابقه بيش از 27 سال به بالا با توجه به داشتن شرايط بازنشستگي پيش از موعد و تكميل فرم مربوطه در مهلت مقرر و همچنين موافقت اداره آموزش و پرورش امامزاده (بادرود) و صدور ابلاغ بازنشستگي از سوي سازمان آموزش و پرورش اصفهان، هم اينك در آستانه بازگشايي مدارس، اداره آموزش و پرورش منطقه در اقدامي غيرمنتظره خواستار بازگشت به كار اين افراد شده است. نظر اين افراد اين است كه چرا اداره آموزش و پرورش منطقه بعد از اتمام مهلت قانوني 25/2/88 تقاضاي ساير همكاران فرهنگي را پذيرفته است و از سوي ديگر به چه دليل در جلسه داخلي خود بدون در نظر گرفتن سوابق خدمتي افراد صرفا براساس اولويت ثبت نام و تكميل فرم مبادرت به انجام چنين كاري كرده است؟ اين افراد معتقدند اين شيوه عملكرد از نظر اقتصادي به ضرر دولت تمام مي شود زيرا براي افراد با سابقه كمتر، دولت مي بايست هزينه بيشتري را به سازمان بيمه پرداخت كند اين عده در پايان خواستار رفع مشكل بوجود آمده شدند.
بادرود - خبرنگار كيهان

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14