(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 14 شهريور 1388- شماره 19454
 

مالكي از همكاري بعثي هاي عراق با سازمان اطلاعات سوريه پرده برداشت
اعتراض سازمان ديدبان حقوق بشر به رفتار تبعيض آميز رژيم سعودي با شيعيان
در كنفرانس خبري با بشار اسد چاوز: رژيم صهيونيستي دشمن ملت هاست
حماس برگزاري انتخابات پارلماني بدون مردم غزه را جنايت ملي خواند
ارتش يمن به روي شيعيان صعده بمب هاي فسفري ريخت
سلسله انفجارها در عراق 13 شهيد و 150 مجروح بر جاي گذاشت
اعلام نتايج رسمي انتخابات شهرهاي بزرگ گابن را در آشوب فرو برد



مالكي از همكاري بعثي هاي عراق با سازمان اطلاعات سوريه پرده برداشت

نخست وزير عراق از همكاري و نشست هاي مشترك محرمانه ميان دولت سوريه و تكفيري ها و تروريست هاي بعثي فعال در عراق خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، «نوري مالكي» با انتقاد از مقامات دمشق به سبب تحويل ندادن تروريست هاي بعثي تحت پيگرد بغداد، از برگزاري نشست مشترك محرمانه ميان تكفيري ها، بعثي ها و مأموران سازمان اطلاعات سوريه پرده برداشت. مالكي كه پنجشنبه گذشته در جمع سفيران كشورهاي خارجي سخن مي گفت، يكبار ديگر دمشق را تهديد به ارجاع پرونده حمله تروريستي اخير بغداد كه 100 كشته و بيش از 600 مجروح برجاي گذاشت به شوراي امنيت سازمان ملل و همچنين، درخواست براي تشكيل دادگاه جنايي بين المللي براي بررسي اين پرونده كرد.

 



اعتراض سازمان ديدبان حقوق بشر به رفتار تبعيض آميز رژيم سعودي با شيعيان

سازمان ديدبان حقوق بشر به رفتار تبعيض آميز عربستان در قبال شيعيان اين كشور اعتراض كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري «سي ان ان» سازمان حقوق بشر در بيانيه اي با انتقاد از اقدامات تبعيض آميز دولت عربستان عليه شيعيان از مقامات اين كشور خواست تا با شيعيان مانند ديگران رفتار كنند.
اين سازمان همچنين از مقامات عربستان خواسته است تا گروههايي را براي تحقيق در تمام موارد اقدامات تبعيض آميز عليه شيعيان در عربستان تشكيل دهد.
سازمان ديدبان حقوق بشر در اين گزارش كه با عنوان تبعيض و دشمني عليه شهروندان شيعه در عربستان منتشر شد، اعلام كرد كه چالش اخير به وجود آمده ميان تعدادي از حجاج شيعه و مقامات عربستان و بازداشت هاي پس از آن، اقدامي منافي با قوانين بين المللي و انساني به شمار مي رود.

 



در كنفرانس خبري با بشار اسد چاوز: رژيم صهيونيستي دشمن ملت هاست

رؤساي جمهور سوريه و ونزوئلا ديدار و بر ضرورت عقب نشيني رژيم صهيونيستي از بلندي هاي جولان و همچنين دشمن بودن اين رژيم با صلح تأكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، «هوگو چاوز» و «بشار اسد»، رؤساي جمهوري ونزوئلا و سوريه پنجشنبه شب در دمشق ديدار و بر ضرورت رفع محاصره غزه، عقب نشيني رژيم صهيونيستي از بلندي هاي جولان و دشمن بودن اسرائيل با صلح تأكيد كردند.
اسد در يك كنفرانس خبري با اشاره به موضوع صلح گفت: رژيم صهيونيستي هيچ اراده اي براي صلح ندارد. چرا كه نشان داده حاضر به پس دادن سرزمين هايي كه اشغال كرده نيست. رئيس جمهور سوريه در ادامه با جنايتكارانه خواندن محاصره غزه گفت: مجازات دسته جمعي ساكنان اين منطقه جنايت است و جوامع بين المللي بايد براي پايان دادن آن تحرك جدي داشته باشند.
هوگوچاوز نيز با اعلام اينكه «اسرائيل دشمن صلح و نابودگر ملت ها و جنگ افروز است.» تصريح كرد: اين رژيم حتي در آمريكاي لاتين نيز به ملت ها تعدي كرده و در واقع بازوي سياست هاي امپرياليستي آمريكاست.
وي در پايان تأكيد كرد كه رژيم صهيونيستي بخشي از طرح امپرياليستي براي تجزيه خاورميانه است و در اين راستا براي جدايي و اختلاف بين اعراب منطقه تلاش مي كند. چاوز پس از دمشق راهي تهران مي شود.

 



حماس برگزاري انتخابات پارلماني بدون مردم غزه را جنايت ملي خواند

نخست وزير منتخب فلسطين گفت: برگزاري انتخابات بدون حضور مردم غزه جنايتي ملي است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري الجزيره، اسماعيل هنيه اعلام كرد كه جنبش حماس اجراي انتخابات پارلماني به صورت يك جانبه از سوي محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين را نخواهد پذيرفت.
وي افزود، انتخابات بايد براساس توافق فلسطيني باشد نه اينكه از خارج تحميل شود.
هنيه يادآوري كرد كه موضوع انتخابات يكي از مهم ترين موارد اختلافي در گفت وگوهاي ملي است و اجراي آن نبايد با تصميم هاي يك جانبه باشد.
نخست وزير دولت منتخب فلسطين با دعوت به ايجاد فضاي مناسب و سالم براي تضمين سلامت و پاكي انتخابات و ايجاد ضوابطي براي احترام به نتايج آن تاكيد كرد كه بدون مشاركت ملي در انتخابات هيچ موفقيتي براي آن قابل تصور نيست.
هنيه برخي جريان ها در جنبش فتح را مسئول تاخير در گفت وگوهاي ملي براي رسيدن به زمان قانوني انتخابات فلسطين در 25 ژانويه دانست و از رهبران منتخب جنبش فتح خواست تا با عبور از گذشته صفحات جديدي را در مناسبات دو طرفه با حماس باز كنند.
نخست وزير منتخب فلسطين بازگرداندن وحدت و پايان دادن به اختلافات داخلي، مبارزه با محاصره غزه، تلاش مشترك براي تحقق آرمان هاي ملي، مقابله با آثار تجاوز اخير رژيم صهيونيستي و حمايت و پشتيباني از مقاومت را از اولويت هاي دولت خود دانست.
كميته پيگيري قاچاق اعضاي شهداي فلسطيني
تشكيلات خودگردان فلسطين كميته اي را براي پيگيري پرونده سرقت و تجارت اعضاي شهداي فلسطيني از سوي نظاميان ارتش رژيم صهيونيستي تشكيل داد.
به گزارش خبرگزاري قدس، «حسن ابولبيده» دبيركل هيئت وزيران دولت انتصابي تشكيلات خودگردان در اين باره گفت، اين كميته اقدام به جمع آوري اطلاعات جامع درباره اين پرونده خواهد كرد و آن را در سطح بين المللي ارائه خواهد داد.
خانواده «بلال احمد غانم» جوان 19 ساله فلسطيني نيز كه داستانش در صدر اخبار مربوط به دزدي اعضاي بدن فلسطينيان اخيرا در روزنامه سوئدي آفتون بلادت منتشر شد خواستار آن شدند كه تحقيقاتي درباره مرگ فرزندشان به اجرا گذاشته شود.
اين در حالي است كه شبكه تلويزيوني سي.ان. ان آمريكا نيز اعلام كرد، اسرائيل يك مركز جهاني قاچاق اعضا محسوب مي شود.
اين شبكه به نقل از يك پروفسور آمريكايي اظهار داشت، يك شبكه اسرائيلي از چين تا روسيه و آمريكاي لاتين با ارتش اين رژيم براي كشتن فلسطينيان و قاچاق اعضاي آنها همكاري مي كند.
جنايت صهيونيست ها
جنبش حماس ضمن محكوم كردن جنايت رژيم صهيونيستي در ترور دو تن از مبارزان فلسطيني در غزه هشدار داد كه اين جنايت بي پاسخ نخواهد ماند.
حماس تاكيد كرد، پاسخ دندان شكني به ارتش صهيونيستي داده خواهد شد.
نظاميان رژيم صهيونيستي شرق اردوگاه جباليا در شمال نوارغزه را هدف بمباران توپخانه اي خود قرار دادند كه در نتيجه آن دو عضو گردان هاي قسام به شهادت رسيدند.
همچنين خودروهاي نظامي رژيم صهيونيستي به همراه سه بولدوزر به 200 متر از اراضي جنوب شرق غزه حمله و اقدام به ويران كردن منازل و زمين هاي كشاورزي اين منطقه كردند. بر اثر تيراندازي نيروهاي اشغالگر به شمال شهرك بيت حانون سه فلسطيني از جمله دو كودك زخمي شدند.اين در حالي است كه جنگنده هاي رژيم صهيونيستي پنجشنبه شب روستاي عبسان واقع در شرق خان يونس در جنوب نوارغزه را موشكباران كردند.
در همين حال راديو رژيم صهيونيستي از اصابت پنج فروند موشك دست ساز به نقب غربي واقع در جنوب فلسطين اشغالي خبر داد.
ساير رويدادها
¤ به دنبال اقدام اعتراض آميز دولت نروژ به ساخت ديوار حائل رژيم صهيونيستي سفير نروژ را فرا خواند.
¤ سازمان ملل درباره بحران آب در غزه هشدار داد و رژيم صهيونيستي را مسئول آن دانست.
¤ يك روزنامه مصري نوشت، به زودي نيروهاي آمريكايي براي مراقبت از مرزهاي مصر با نوارغزه به اين منطقه خواهند آمد.
¤ جنبش حماس تاكيد كرد، آزادي هفت نماينده فلسطيني از زندان اسرائيل پيروزي بزرگي براي مقاومت بود.

 



ارتش يمن به روي شيعيان صعده بمب هاي فسفري ريخت

شيعيان الحوثي از استفاده ارتش يمن از بمب هاي فسفري در جبهه هاي نبرد در آن كشور خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، جنبش الحوثي اعلام كرد: مداركي در اختيار دارد كه بيانگر استفاده ارتش يمن از بمب هاي فسفري و نيز دخالت عربستان در اين درگيري ها و حمايت از ارتش يمن در جبهه هاي نبرد است.
گزارش فارس به نقل از الجزيره حاكي است، درپي تداوم درگيري ها در يمن براي چهارمين هفته پياپي،جنبش شيعيان الحوثي رسماً اعلام كرد كه ارتش يمن از بمب هاي فسفري عليه رزمندگان اين جنبش استفاده كرده است.
در همين حال، يك منبع نظامي مسئول يمن به خبرگزاري «سبا» يمن اظهار داشت: نيروهاي ارتش ضمن بمباران مواضع شبه نظاميان 11 تن از آنها را در منطقه «دماج» كشتند.
همچنين يك منبع نظامي يمن روز جمعه از كشته شدن سه تن از رهبران گروه الحوثي در حمله بامداد جمعه ارتش به يكي از پايگاه هاي اين گروه در استان صعده در شمال اين كشور خبر داد.
اين منبع تصريح كرد: «جارالله محمد اسماعيل»، «علي عبدربه» و «عبدالعزيز العزيمي» از رهبران حوثي ها در اين حمله كشته شدند.
در عين حال با ادامه جنگ فرسايشي در يمن، يك مقام سياسي و حقوقي هشدار داد: اگر جلوي اقدامات دولت يمن گرفته نشود، جهان شاهد تبديل شدن اين كشور به سومالي ديگري خواهد بود.

 



سلسله انفجارها در عراق 13 شهيد و 150 مجروح بر جاي گذاشت

بر اثر وقوع انفجارهاي پي در پي در عراق، بيش از 160 نفر از مردم به خاك و خون كشيده شدند.
به گزارش خبرگزاري پرس تي وي، نقاط مختلف عراق در روز پنجشنبه شاهد وقوع هفت انفجار تروريستي بود كه رويهم منجر به شهادت 13 نفر و زخمي شدن بيش از 150 نفر شد.
انفجار يك بمب در امام زاده اي واقع در شهر «مسيب» بابل، در 55 كيلومتري جنوب بغداد سه زائر را شهيد و بيش از 51 نفر را نيز زخمي كرد. حال برخي زخمي ها وخيم گزارش شده است. همزمان، انفجار يك بمب در جنوب بغداد نيزبه شهادت دو شهروند عراقي و زخمي شدن ده نفر ديگر منجر شد.
انفجار بمب در بازاري واقع در شهر مقدس كربلا نيز هشت زخمي برجاي گذاشت. منطقه عظيميه بغداد نيز شاهد انفجار يك بمب بود كه باعث زخمي شدن چهار غيرنظامي به همراه يك افسر نظامي و چهار محافظش شد. منطقه «كسري» و «دورا» نيز شاهد وقوع انفجارهايي بود كه به ترتيب چهار و پنج زخمي بر جاي گذاشت. انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در نزديكي رستوراني واقع در بعقوبه نيز كه به شهادت هشت غيرنظامي و زخمي شدن بيش از 57 نفر منجر شد، هفتمين انفجاري بود كه منابع خبري عراق گزارش كردند.

 



اعلام نتايج رسمي انتخابات شهرهاي بزرگ گابن را در آشوب فرو برد

دولت گابن براي جلوگيري از گسترش ناآرامي ها در اين كشور، مقررات منع آمد و شد را در شهرهاي بزرگ اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، معترضان به نتايج انتخابات، پنجشنبه شب، كنسولگري فرانسه را در پايتخت گابن به آتش كشيدند و تاسيسات شركت نفتي «توتال» فرانسه و «شلومبرگر» آمريكا را هدف قرار دادند.
سخنگوي رسمي دولت گابن گفت: به دنبال درگيري هايي كه پس از انتخابات به وجود آمد، هيئت وزيران تصميم گرفت كه اقدامات امنيتي شديدي از جمله مقررات منع عبور و مرور را در كشور به اجرا درآورد.
روز پنجشنبه پس از اينكه وزير كشور گابن رسما اعلام كرد: «علي بونگو» در انتخابات رياست جمهوري اين كشور با كسب بيش از 47درصد آرا پيروز شده است، مردم در دو شهر ليبرويل و يورژانتي به خيابان ها ريختند و سفارت فرانسه را در يورژانتي به آتش كشيدند و در چندين نقطه با پليس درگير شدند.
تظاهركنندگان بر اين باورند كه دولت فرانسه علي بونگو را به آنها تحميل كرده است.معترضان اعلام كرده اند كه حزب دموكراتيك علي بونگو در انتخابات تقلب كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14