(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 14 شهريور 1388- شماره 19454
 

حديث دشت عشق
ايران امروز به مصاف آرژانتين مي رود ديداري براي فيناليست شدن واليبال نوجوانان
اخبار كوتاه از فوتبال
براي حضور در مسابقات جهاني و آسيايي تركيب تيم هاي تكواندو ايران مشخص شدند
دلايل قطبي براي شكست برابر بحرين قابل قبول نيست كفاشيان: شايعه بركناري ام شيرين است
پرواز اختصاصي براي راضي نگه داشتن باشگاه ها ايران- ازبكستان؛ فرصتي براي نمايش بهتر
6 ركابزن به رقابت هاي آسيايي مي روند
ليگ برتري هاي بسكتبال دوشنبه معرفي مي شوند



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «محمدرضا صبوري»
ما در قبال شهيدان مسئوليم
«قدر اين امام را بدانيد و هميشه گوش به فرمان خميني كبير، اين بت شكن زمان و روح خدا باشيد. لحظه اي او را تنها نگذاريد كه اگر او را تنها بگذاريد فرداي قيامت در پيشگاه خدا و در پيشگاه شهيدان مسئول هستيد.»
شهيد «محمدرضا صبوري»، سال 1339 در محله درب سيبه خوراسگان متولد شد و در 19/2/1361 در مرحله سوم عمليات بيت المقدس بر اثر اصابت تركش خمپاره دشمن به اوج شهادت دست يافت.

 



ايران امروز به مصاف آرژانتين مي رود ديداري براي فيناليست شدن واليبال نوجوانان

تيم واليبال نوجوانان كشورمان امروز در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي قهرماني جهان مقابل آرژانتين به ميدان مي رود.
مرحله يك چهارم نهايي مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان جهان روز پنجشنبه با صعود تيم هاي ايران، روسيه، صربستان و آرژانتين به مرحله نيمه نهايي به پايان رسيد.
در روز پايان اين مرحله از رقابت ها و در گروه F تيم نوجوانان كشورمان مقابل روسيه به برتري دست يافت و تونس هم از سد اسپانيا گذشت. در گروه E نيز تيم هاي صربستان و ايتاليا به ترتيب مقابل هند و آرژانتين به برتري دست يافتند.
نتيجه ديدارهاي روز سوم و آخر مرحله يك چهارم نهايي مسابقات قهرماني جهان به اين شرح است:
¤ ايران 3- روسيه صفر
¤ تونس 3- اسپانيا2
¤ صربستان 3- هند صفر
¤ ايتاليا 3- آرژانتين 2
در پايان اين ديدارها 4 تيم ايران، روسيه، صربستان و آرژانتين راهي مرحله نيمه نهايي شدند تا تيم هاي تونس، اسپانيا، ايتاليا و هند ديدارهاي خود را براي كسب عناوين پنجم تا هشتم ادامه دهند.
اما ديدارهاي مرحله نيمه نهايي رقابت هاي واليبال قهرماني نوجوانان جهان و همچنين ديدارهاي تعيين رده بندي مقام هاي پنجم تا هشتم امروز (شنبه) در شهر يزولو برگزار خواهد شد. در مرحله نيمه نهايي تيم كشورمان مقابل آرژانتين به ميدان مي رود.
برنامه بازي هاي امروز به اين شرح است:
¤ هند- اسپانيا
¤ تونس- ايتاليا
¤ صربستان- روسيه
¤ ايران- آرژانتين
يازدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان جهان فردا (يكشنبه) بامعرفي تيم هاي برتر به پايان مي رسد. ايران مدافع عنوان قهرماني اين پيكارهاست.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

واعظي آشتياني: سازمان ليگ بي برنامه است
مديرعامل باشگاه استقلال با انتقاد دوباره از برنامه ريزي مسابقات ليگ برتر گفت: سازمان ليگ در اين رابطه بي برنامه و بدون هماهنگي با باشگاه ها عمل كرده است.اميررضا واعظي آشتياني با بيان اين مطلب افزود: متأسفانه فوتبال بسيار بي برنامه شده است. واقعاً جاي تعجب دارد كه چرا ما بايد در ساعت 30:22 شب بازي خود را مقابل سايپا برگزار كنيم. من از شما سؤال مي كنم آيا واقعاً جوانان و نوجوانان مي توانند اين موقع شب به ورزشگاه آمده و ساعت يك بامداد از ورزشگاه خارج شوند؟! آيا خانواده ها اين اجازه را به فرزندان خود خواهند داد كه نيمه شب خود را به ورزشگاه رسانده و صبح به منزل بازگردند.
وي در ادامه افزود: من اعتقاد دارم كه هيچ كار كارشناسي بر روي اين قضيه انجام نشده است و متأسفانه ايرادات زيادي دارد. مديرعامل باشگاه استقلال در پايان اظهار داشت: بايد از تماشاگراني كه روز دوشنبه در ساعت 30:22 شب به ورزشگاه مي آيند تشكر كنم. اميدوارم كه اين براي اولين بار و آخرين بار باشد كه در اين موقع شب طرفداران خود را تا صبح بايد در ورزشگاه نگاه داريم.
پيروزي از سد قهرمان ليگ امارات گذشت
تيم فوتبال پيروزي در ديداري تداركاتي با سه گل از سد الاهلي، قهرمان مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي امارات گذشت. تيم پيروزي كه براي شركت در تورنمنت چهارجانبه باشگاه النصر راهي امارات شده بود، پس از نايب قهرماني در اين مسابقات چهارشنبه شب هفته گذشته در ديداري تداركاتي مقابل الاهلي صف آرايي كرد. اين مسابقه دوستانه كه در ورزشگاه آل مكتوم شهر دبي برگزار شد در پايان به برتري 3 بر صفر شاگردان كرانچار انجاميد تا اين تيم با روحيه اي مضاعف به تهران بازگردد. براي پيروزي در اين ديدار تداركاتي ميثم بائو (16)، سعيد حلافي (54) و مهدي شيري (89- پنالتي) گلزني كردند.
برزيل و آرژانتين به هم رسيدند
دو تيم مطرح جهان از منطقه آمريكاي جنوبي در مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي با يكديگر ملاقات مي كنند. تيم آرژانتين كه توسط ديگو مارادونا هدايت مي شود، امشب ديداري حساس برابر برزيل را پيش رو دارد كه توسط كارلوس دونگا هدايت مي شود. اين دو تيم در ديدار رفت به تساوي بدون گل رسيدند و از مدت ها قبل در تكاپو براي كسب نتيجه در اين ديدار هستند كه در بوئنوس آيرس انجام مي شود.
در ساير ديدارهاي منطقه آمريكاي جنوبي امشب كلمبيا با اكوادور، پرو با اروگوئه، پاراگوئه با بوليوي و شيلي با ونزوئلا روبرو خواهد شد.
در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2010 آمريكاي جنوبي كه چهار تيم نخست مستقيماً به جواز صعود دست پيدا مي كنند در حال حاضر تيم هاي برزيل، شيلي، پاراگوئه آرژانتين به ترتيب با 27، 26، 24 و 22 امتياز مكانهاي اول تا چهارم را به خود اختصاص داده اند تيم اكوادور هم با 22 امتياز در رده پنجم قرار گرفته است.
اعتراض شديد تراكتورسازي به حكم انجام بازي بدون تماشاگر
بنا به حكم كميته انضباطي هواداران تراكتورسازي در بازي اين تيم برابر استقلال تهران كه در چارچوب هفته ششم برگزار مي شود، بدون تماشاگر خواهد بود اما، ناصر شفق مي گويد كه به اين حكم اعتراض خواهد كرد.
مدير عامل باشگاه تراكتورسازي اظهار كرد: هنوز حكمي به ما ابلاغ نشده اما، با توجه به مدارك و مستنداتي كه در اختيار داريم، به محض ابلاغ اين حكم درخواست تجديد نظر را خواهيم داشت. وي با بيان اينكه كسي كه بايد محروم شود هواداران نيستند بلكه ناظري است كه به اشتباه گزارش را منتشر كرده است گفت: اگر قرار است هواداران تراكتورسازي محروم شوند، نمي دانم كه آن موقع كميته انضباطي مي خواهد در قبال هواداران شاهين بوشهر كه در جريان بازي با تراكتورسازي از الفاظ ركيكي استفاده كردند، چه موضعي اتخاذ كند. وي در پايان گفت: من به طور قطع از طريق هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال اين موضوع را پيگيري مي كنم.
سفر شاگردان دوستي به تركيه لغو شد
در حالي كه قرار بود تيم فوتبال نوجوانان زير 17 سال كشورمان براي برپايي اردوي آماده سازي ديروز راهي تركيه شود، بنا به دلايلي سفر اين تيم لغو شد. تيم فوتبال نوجوانان كشورمان كه برپايي اردو در تركيه را در دستور كار داشت، مي بايست ديروز تهران را به مقصد استانبول ترك مي كرد اما فراهم نشدن مقدمات سفر باعث شد تا شاگردان دوستي به جاي تركيه مراحل آماده سازي را در كمپ تيم هاي ملي دنبال كنند.
پيش از اين قرار بود تيم فوتبال نوجوانان كشورمان تا روز 19 شهريور ماه تمرينات خود را در استانبول تركيه دنبال كرده و پس از آن براي برگزاري چند ديدار تداركاتي راهي قطر شود اما با توجه به لغو اين سفر به احتمال فراوان شاگردان دوستي از تهران راهي دوحه خواهند شد.

 



براي حضور در مسابقات جهاني و آسيايي تركيب تيم هاي تكواندو ايران مشخص شدند

تركيب نهايي تيم هاي ملي تكواندو بزرگسالان آقايان و نوجوانان جهت شركت در مسابقات جهاني دانمارك و آسيايي كيش مشخص شد.
در مسابقات انتخابي درون اردويي تيم ملي تكواندو بزرگسالان اعزامي به رقابت هاي جهاني دانمارك كه در خانه تكواندو برگزار شد، ميثم باقري در وزن اول، مهدي احمدي در وزن دوم، رضا نادريان در وزن سوم، محمد باقري معتمد در وزن چهارم، عليرضا نصرآزادني در وزن پنجم، فرزاد عبداللهي در وزن ششم، يوسف كرمي در وزن هفتم و حسين تاجيك در وزن هشتم به عنوان نفرات اعزامي به كپنهاگ معرفي شدند.
همچنين در قسمت نوجوانان نيز ميلاد كهنسال در وزن اول، رضا صفري در روزن دوم، حسام گل محمدي در وزن چهارم، روح الله ابراهيمي در وزن پنجم، داوود سلطاني وزن ششم، فرزاد ذوالقدر وزن هفتم، محمد امامي وزن هشتم، سينا خداخواه وزن نهم و علي ساعدي فر در وزن دهم نفرات تيم اعزامي كشورمان را به رقابت هاي آسيايي كيش كه مهرماه برگزار مي شود تشكيل خواهند داد.
گفتني است، مسابقات انتخابي تيم ملي تكواندو بانوان نيز در همين سالن برگزار شد كه در پايان فاطمه نعمتي در وزن اول، سارا خوش جمال فكري در وزن دوم، سمانه شش پري در وزن چهارم، سوسن حاجي پور در وزن پنجم، سولماز تيموري در وزن ششم و سهيلا سياح در وزن هشتم در اردو باقي ماندند تا بيشترين شانس را براي اعزام به مسابقات جهاني دانمارك كه آبان ماه برگزار مي شود، داشته باشند.
بدين ترتيب تيم ملي بانوان در وزن سوم وهفتم نماينده اي در اين رقابت ها نداشته و احتمال مي رود يك نفر هم از بين 6بازيكن نهايي باقي مانده در اردو جهت اعزام به دانمارك حذف شود كه هنوز كادر فني تصميم نهايي خود را در اين زمينه اعلام نكرده است.

 



دلايل قطبي براي شكست برابر بحرين قابل قبول نيست كفاشيان: شايعه بركناري ام شيرين است

در شرايطي كه پس از انتصاب علي سعيدلو به عنوان رئيس سازمان تربيت بدني خبرهايي مبني بر تغيير و تحولات در فدراسيون فوتبال شنيده مي شود علي كفاشيان تمامي اين صحبتها را شايعه خواند.
كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال ايران گفت: جلسه اي كه با رئيس سازمان تربيت بدني داشتم هيچ ارتباطي با ايجاد تغيير و تحولات در فدراسيون فوتبال نداشت وي درباره شايعه بركناري خود از فدراسيون فوتبال گفت: بركناري ام فقط شايعه است و بحث تغيير و تحولات در فدراسيون صحت ندارد. اگرچه شايعه بركناري هميشه شيرين است ولي ما با قدرت به كارمان ادامه مي دهيم. من جلسه اي با علي سعيدلو داشتم كه در مورد بحث كلي ورزش ايران بود و هيچ ارتباطي با ايجاد تغيير و تحولات در فدراسيون فوتبال نداشت.
كفاشيان همچنين درباره شكست 4 بر 2 تيم ملي ايران در ديدار دوستانه برابر بحرين يادآور شد: افشين قطبي دليل اين شكست را خستگي و در اختيار نداشتن همه نفرات عنوان كرد كه اين دلايل براي ما قابل قبول نيست. ما بايد ضعف ها را برطرف كنيم تا بتوانيم با قدرت به ميدان برويم، قرارداد قطبي با فدراسيون تا پايان مسابقات جام ملت هاي 2011 آسيا است و اين مربي را به غير از 3 بازي مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 كارش را به تازگي آغاز كرده و ملاك اين مربي از بازي بحرين به بعد حساب خواهيم كرد. اگرچه سرمربي تيم ملي دوست دارد با تعامل بهتر با سازمان ليگ بازيكنان ملي پوش را بيشتر در اختيار داشته باشد.
وي ادامه داد: براي آنكه تعامل بيشتري بين تيم ملي و سازمان ليگ وجود داشته باشد، كميته فني در اين زمينه تشكيل داده ايم كه دو مربي ليگ برتري، مربيان تيم هاي پايه سه عضو از فدراسيون فوتبال و چند كارشناس وجود دارند كه مي توانند با تشكيل جلساتي ما را در اين زمينه كمك كنند.

 



پرواز اختصاصي براي راضي نگه داشتن باشگاه ها ايران- ازبكستان؛ فرصتي براي نمايش بهتر

تيم ملي فوتبال ايران عصر امروز در ديدار دوستانه مقابل تيم ملي ازبكستان قرار خواهد گرفت.
تيم ملي فوتبال كشورمان پس از عدم راهيابي به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي به منظور آماده سازي خود براي مسابقات مقدماتي جام ملتهاي آسيا (2011) عصر امروز در تاشكند در شرايطي مقابل ازبكستان قرار مي گيرد كه افشين قطبي برخلاف ديدار با بحرين بازيكنان لژيونر كشورمان را هم در اختيار دارد. تيم ملي كشورمان كه به فاصله 5 روز از ديدار تداركاتي در منامه كه منجر به شكست سنگين 4 بر 2 ايران مقابل بحرين شد ديروز با پروازي مستقيم راهي تاشكند شد تا پس از پايان بازي مقابل ازبكستان مجدداً طي پروازي اختصاصي سريعاً به تهران باز گردد.
دليل تصميم فدراسيون فوتبال برگزاري رقابت هاي ليگ برتر در هفته پنجم در روز دوشنبه اعلام شده و مسئولان فدراسيون براي جلب رضايت باشگاه ها پرواز اختصاصي براي تيم ملي در نظر گرفته اند.
افشين قطبي كه انتقادات فراواني پس از بازي با بحرين به عملكرد شاگردانش وارد شد در اين ديدار سعي خواهد كرد با استفاده از تمامي بازيكناني كه در اختيار دارد نفراتي را به ميدان بفرستد كه نمايش بهتري از خود نشان دهند.

 



6 ركابزن به رقابت هاي آسيايي مي روند

مدير تيم هاي ملي دوچرخه سواري با اشاره به اينكه شش ملي پوش سرعتي پيست ايران به كاپ آسيايي تايلند اعزام خواهند شد گفت: كاپ آسيايي بانكوك 18 و 19 مهر خواهد بود كه شش ملي پوش را در رشته هاي يك كيلومتر، 200 متر، كايرين و سرعت تيمي اعزام خواهيم كرد. در بخش بانوان هم پيشنهاد كرده ايم در صورت خوب بودن ركوردها يك يا دو نفر اعزام شوند. اين مسئله به موافقت انصاري بستگي دارد.
وي ادامه داد: مربي هلندي تيم بانوان تا پايان ماه مبارك رمضان به ايران مي آيد تا قرارداد خود را نهايي كند. بويگاس هم كه قرارداد بسته از شنبه با ملي پوشان كار خود را شروع مي كند.
زنگي آبادي در مورد مسابقه هاي قهرماني آسيا سال 2010 در دبي افزود: اين رقابت ها فروردين 89 خواهد بود كه چند روز پس از عيد فطر مسابقه انتخابي جوانان را خواهيم داشت. با توجه به نزديكي دبي به ايران و هزينه كمتر اعزام ملي پوشان سعي مي كنيم با نفرات بيشتري در تمام رشته ها شركت كنيم.

 



ليگ برتري هاي بسكتبال دوشنبه معرفي مي شوند

كميته مسابقات بسكتبال پس از بررسي شرايط 12 تيم متقاضي حضور در رقابت هاي ليگ برتر تنها براي تيم هاي واجد شرايط مجوز شركت در اين رقابت ها را صادر مي كند.
چهارشنبه هفته گذشته (11 شهريورماه) آخرين فرصت فدراسيون بسكتبال براي اعلام وضعيت نهايي تيم ها به منظور حضور در رقابت هاي ليگ برتر امسال به پايان رسيد.
در پايان اين مهلت 12 تيم آمادگي خود را براي شركت در فصل جديد ليگ برتر به كميته مسابقات اعلام كردند اما مديران اين كميته پس از بررسي دوباره وضعيت آنهانظر خود را اعلام و به آن دسته از تيم هايي كه از شرايط موردنظر فدراسيون بسكتبال برخوردار باشند مجوز حضور در رقابت ها را مي دهد.
حسن نوربخش مسئول كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تيم هاي متقاضي حضور در رقابت هاي ليگ برتر بايد وروديه 25ميليون توماني خود را به حساب فدراسيون واريز كرده باشند. ضمن اينكه هيچ كار ناتمامي براي تسويه حساب با طلبكاران نداشته باشند. تنها اين تيم ها هستند كه مي توانند در ليگ امسال شركت كنند.
وي تصريح كرد: 10 تيم برتر رقابت هاي ليگ برتر سال پيش به همراه 2 تيمي كه از رقابت هاي دسته اول صعود كردند آمادگي خود را به فدراسيون بسكتبال اعلام كرده اند. كميته مسابقات براساس قوانين وضعيت اين تيم ها را بررسي مي كند و مجوز ليگ 88 را تنها براي تيم هايي كه شرايط لازم را (فيش وروديه و تسويه حساب) صادر مي كند.
نوربخش تأكيد كرد: كميته مسابقات بسكتبال تا روز دوشنبه تصميم نهايي خود را در مورد تيم ها و شرايط آنها براي شركت در ليگ برتر اعلام مي كند. آنچه مهم است اينكه 16 مهرماه رقابت هاي امسال با هر تعداد تيمي آغاز مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14