(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 14 شهريور 1388- شماره 19454
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سالار كريمان (يادداشت روز)
خبري از تحريم نشد1+5: آماده مذاكره ايم
دمپايي (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
كاظمي قمي: ايران مي تواند به ايجاد آرامش در روابط عراق و سوريه كمك كند
دبير شوراي عالي امنيت ملي خبر داد بسته پيشنهادي ايران به زودي ارائه مي شود
ديلي تلگراف: مجلس ايران به اسرائيل سيلي محكمي زد (خبر ويژه)
رژيم صهيونيستي ركورددار تجارت غيرقانوني اعضاي بدن (خبر ويژه)
اذعان رژيم صهيونيستي به توان بالاي اطلاعاتي ايران (خبر ويژه)
نامزد ناكام منت دار وكيل مدافع تروريست ها شد! (خبر ويژه)
تمام اسرائيل درتير رس موشك هاي ايران (خبر ويژه)
شاهد از انگليس رسيد! (خبر ويژه)



سالار كريمان (يادداشت روز)

روزگار 10 ساله امامت امام حسن مجتبي-عليه آلاف التحيه والثناء- به ويژه تدبير و مديريت آن حضرت در دوراني انباشته از خدعه و خيانت، مالامال از درس ها و عبرت هاست. اين دهه پر است از خدعه هاي اردوگاه «لئامت» به سركردگي معاويه و غلبه يافتن وي به خاطر خيانت نخبگان و خواب زدگي و عافيت طلبي عوام؛ روزگاري كه گويا به هيچ نحو شجاعت و مجاهدت و صداقت و بصيرت را برنمي تابد.
هرچه اردوگاه شام پس از ماجراي حكميت در صفين بر قدرت و نفوذ خود افزوده، در اين سو خودرأيي و پريشاني و رخوت موج مي زند. گروهي از جهاد فراري اند و طايفه اي ديگر مدعي جنگ. اولي، شعارشان «البقيه، البقيه» است در وسط ميدان جنگ، يعني كه ما زنده ماندن را بر جنگ ترجيح مي دهيم و هرگز حاضر نيستيم بجنگيم ولو براي عزت و امنيت خود. و گروه دوم بقاياي خروج از حاكميتي هاي صفين و نهروانيان به سردستگي اشعث بن قيس و چند تن ديگر كه در زبان امام را متهم به سازش و فرار از جهاد مي كنند، در عمل آن هنگام كه جنگ جدي مي شود پشت امام را خالي مي كنند و در پنهان- سران آنها- با معاويه ساخته اند تا آن حد كه جاسوسي او را مي كنند و تعهد كرده اند امام را به زهر يا زخم شمشير و خنجر ترور كنند. مواضع آنها صرفاً در تقابل با امام حسن(ع) است چه آنگاه كه مردم را به جهاد فرا مي خواند و سپاه مي آرايد و چه آن زمان كه با ديدن خيانت خواص و ضعف و پريشاني و اضطراب عوام، مصلحت را در پيمان صلح مي يابد.
تاريخ شهادت مي دهد كه معاويه نه تنها هنگام لشكركشي دوباره جاسوساني به عراق فرستاده بود، بلكه كساني را نيز به كوفه نزد جمعي از منافقان و خوارج حاضر در ميان اصحاب امام روانه كرده بود. اشعث بن قيس، عمرو بن حريث، شبث بن ربعي و حجار بن ابجر- كه اغلب آنها 10 سال بعد، پايه گذار خيانت كربلا و عاشورا شدند- نامه هايي از معاويه دريافت كرده بودند كه اگر امام را ترور كنند، 200 هزار درهم به همراه تزويج يكي از دختران معاويه و فرماندهي يكي از لشكرهاي شام نصيبشان خواهد شد. امام بارها از سوي همين منافقين ترور شد، حتي در خيمه فرماندهي خود! و همين ها بودند كه بر حضرت شوريدند و حتي عبا و زيرانداز او را به غارت بردند.
امام حسن(ع) در آوردگاهي چنين متلاطم كه نه از پيش رو ايمن بود و نه از پشت سر، به بهترين نحو به مديريت بحران پرداخت. او شجاعت را با مصلحت، و صداقت را با كياست و سياست به هم آميخت بي آن كه قدمي از مدار كرامت و بزرگي برون نهد. بصيرت و عزت توأمان امام چنان بود كه داغ «لئامت» و فرومايگي و خيانت را براي هميشه بر پيشاني عنصر غدار و سالوسي چون معاويه زد. امام در اين 10 سال خون دل خورد. شجاع ترين مردم ناچار شد شمشير در غلاف كند حال آن كه شير بي نظير آوردگاه جمل و صفين بود. در صفين شجاعانه بر قلب جبهه دشمن زده بود و اميرمومنان(ع) كساني را فرستاد تا يادگار رسول خدا(ص) و ذخيره الهي براي امامت امت را بازگردانند. پهلواني چنين مامور به تكليفي طاقت فرسا بود، صبوري توأم با بصيرت تا آنجا كه نقاب از چهره نفاق آلود معاويه برافتد. امام با صبوري توأم با عزت و با وجود تنگناهاي زمانه، چنان فضا را مديريت كرد كه نفاق و فساد معاويه با آن همه ادعاي كياست و ذكاوت بيرون ريخت. معاويه وقتي به سوي عراق اردوكشي دوباره كرده بود، هنوز ادعاي مسلماني و خونخواهي خليفه مقتول (عثمان) را داشت. اما با تدابير امام حسن(ع)، چند روزي از امضاي صلح نامه نگذشته بود كه همين مدعي ذكاوت، خويش را رسوا كرد. تاريخ روايت مي كند كه چون صلح به پايان رسيد، او به سمت نخيله (لشكرگاه كوفه) حركت كرد. روز جمعه بود كه به نماز ايستاد و خطبه خواند و براي اولين بار، سخناني را به طور علني گفت كه به روايت ابوالفرج به نقل از يكي از راويان ماجرا «همانا جز آبروريزي و رسوايي و بي حرمتي چيز ديگري براي وي نيست». معاويه گفت: «مي پنداريد من براي نماز و زكات و حج با شما جنگيدم در حالي كه مي دانستم شما به نماز و زكات و حج پايبنديد؟ نبرد من فقط براي آن بود كه بر شما حكومت كنم و امارت بر شما را به دست گيرم. بدانيد من وعده هايي داده و پيمان هايي بسته ام اما هم اكنون همه را زير پا مي گذارم».
معاويه در حالي با اين سخن خود تيشه بر ريشه شجره خبيثه اموي زد كه خيال مي كرد دست فرزند رسول خدا(ص) بسته است. آري دست فرزند شيرخدا بسته بود و نه فقط بسته باشد، بلكه فراتر از آن، همين نخبگان خيانت كار به طمع منصب و ثروت، به معاويه نوشته بودند «هر وقت بخواهي ما حسن بن علي(ع) را دست بسته نزد تو مي فرستيم». امام با اين فرومايگان چه مي كرد كه با معاويه قول و قرارهايشان را گذاشته بودند اما نزد حضرت كه مي آمدند مي گفتند « تو جانشين و وصي پدرت هستي و ما سراپا مطيع و فرمان برداريم، هر فرمان كه داري بفرماي!». امام ايمن نبود از اين سران قوم و شيوخ خائن كه به حق درباره شان فرموده بود «به خدا سوگند دروغ مي گوييد. شما به كسي كه بهتر از من بود وفا نكرديد، پس چگونه به من وفا مي كنيد؟ و چگونه اطمينان كنم؟ اگر در ادعاي خود صادق هستيد، اردوگاه رزم وعده گاه من و شما باشد». و اغلب مدعيان آنجا كه وقت حضور بود، غيبشان مي زد. مرد جنگ نبودند اما مدام شايعه مي ساختند كه حسن بن علي(ع) مي خواهد سازش كند، پس اردوگاه او را به هم بريزيد و سپاهيان را بترسانيد و سران و فرماندهان (كساني چون عبيدالله بن عباس) را زينهار دهيد كه اگر در سازش با معاويه پيشدستي نكنند، به جاي درهم و دينار و منصب و امارت، مجازات در انتظارشان است.
شبيه ترين مردم به رسول خدا(ص) در آفرينش و رفتار و گفتار، همو كه «هيبت و سيادت و آقايي را از جدش به ارث برده بود» و «سيماي او چون سيماي پيامبران وهيبت او چون هيبت پادشاهان بود» در چنين روزگار عسرتي، تابندگي امامت رابه اوج رساند. صبر و بصيرت، ديگر بار با شجاعت او در اين ميدان جنگ غبارآلود و نابرابر اعتبار يافت و كرامت با او معنا شد. كدام كرامت بالاتر از اينكه مرد شجاع رزم و بي تاب جهاد و شهادت باشي اما ايثار و اخلاص را به غايت برساني و خون دل خوردن و براي مصلحت شكيبايي كردن را بر بذل جان مقدم شماري. امروز اگر بر سر خوان اسلام نشسته ايم، بي ترديد بر سر خوان چنين كريمي نشسته ايم كه با وجود همه مضيقه ها، هرگز حتي گردي از ذلت نيز بردامانش ننشست.
عزيز بود و عزيز ماند، چنان عزتمند كه معاويه با وجود سيطره بر حكومت، همواره از هيبت حضرتش هراسان بود. عمر و عاص، وليدبن عقبه، عتبه بن ابي سفيان و مغيره بن شعبه از معاويه خواستند حالا كه حاكم شده، حسن بن علي (ع) را بخواند و همه با هم او را سرزنش كنند و ناسزا بگويند. معاويه در پاسخ اصرار آنها گفت «من چنين كاري را نمي پسندم. هرگز نشده با حسن بن علي(ع) روبرو شوم مگر اينكه از هيبت و جايگاه او ترسيده ام و بيم آن داشته ام كه عيب هاي مرا بازگويد. او زبان آورترين مرد بني هاشم است». و چون اصرار دوباره آنان را ديد، گفت «من اورا مي خوانم اما او آنچه درباره شما سزاوار است خواهد گفت. بدانيد هيچ ننگي را نمي توان به اهل بيت پيامبر نسبت داد يا از آنها عيب جويي كرد پس تمام تلاش شما اين باشد كه دامن او را با نسبت دادن قتل عثمان به پدرش آلوده كنيد». تاريخ به تفصيل نقل كرده آنچه اين 4 نفر به امام گفتند و پاسخ هاي كوبنده اي كه امام حسن(ع) به استناد قرآن و سنت و تاريخ به آنها داد. رسيد آنجا كه معاويه هر 4 نفر به ويژه عمروعاص را لعنت كرد و گفت «خدا شما را خير ندهد. من به شما اخطار كرده بودم كه شما را ياراي معارضه با حسن بن علي(ع) نيست اما شما مرا به ارتكاب اين عمل ناروا وا داشتيد. به خدا سوگند كه او از جاي خود برنخاست مگر كه تاريكي اينجا را فراگرفت. دور شويد از من كه خدا خوار و رسوايتان كند».
امام در همان مجلس ضمن توصيف ماهيت 3 نفر ديگر به معرفي عمر و عاص - وزير و مشاور اصلي معاويه- پرداخت و فرمود «اي پسر نابغه! پنج نفر از مردان قريش ادعاي پدري تو را دارند و در آن ميان آن كه نسبش از همه پست و فرومايه تر بود، بر ديگران پيروز شد، همان (عاص) كه با رسول خدا دشمني كرد و او را ابتر خواند تا آيه نازل شد كه ان شانئك هوالابتر. تو در تمام جنگ ها روياروي رسول خدا(ص) جنگيده اي، او را آزرده اي، سخنان زشت گفته و نيرنگ زده اي... تو هماني كه براي بازگرداندن جعفر طيار به حبشه رفتي... همان كسي هستي كه براي عثمان در اين دنيا آتشي برافروختي و خود به فلسطين گريختي. پس چون خبر كشته شدن او به تو رسيد، گفتي من ابوعبدالله هستم كه چون زخمي را بيابم، با انگشتم آن را مي شكافم و به خون مي آورم. سپس به معاويه پيوستي و دينت را به دنيايت فروختي... تو نه عثمان را از روي دوستي ياري كرده اي و نه هنگامي كه مظلومانه كشته شد، به خاطر او خشمگين شدي... اما شما اي گروهي كه به خاطر حكومت داشتن بر ما فخر مي فروشيد، بدانيد كه قادر متعال در قرآن مي فرمايد: زماني كه اراده كرديم مردم سرزميني را هلاك كنيم، تبهكاران آنها را بر ايشان مي گماريم و آنها فسق مي ورزند و شايسته عذاب مي شوند و آنگاه سرنگونشان مي سازيم».
آنچه مقتدايي چنين دلير و عزيز را مظلوم ساخت نه زيركي معاويه و عمر و عاص- اردوگاه بي اصل و نسب ها- بلكه فرومايگي و دنائت لئيماني پرادعا بود كه در جنگ نرم دشمن، نقش اصلي را ايفا مي كردند. انتشار شايعه ، ترور شخصيت امام، تطميع سران سپاه و ارعاب عامه مردم، پراكندن امت از حول محور امام و يارگيري براي جبهه دشمن متعدي، جاسوسي در عمق جبهه ايمان به نفع اردوگاه معاويه و در يك كلام، رخنه در حاكميت و نفوذ كلام امام(ع). طايفه منافقين، آنچه در توان داشتند به كار بستند تا پيوند امت و امام بگسلد. فاصله انداختند و حائل شدند تا رهروان در پشت سر مقتداي خود متفق و مجتمع نشوند. از امت، گله اي از هم پاشيده ساختند تقديم گرگ ها شده. سگاني با گرگ ها ساخته و به امانت تاخته، بلكه فرو مايه تر بودند آنان كه چنين نمك نشناسي كرده بودند. با ميوه دل و محبوب قلب رسول خدا(ص) و با سرور كريمان عالم چه بد معامله اي كردند آنها كه بر سر خوان او و پدر و جدش نشستند و به جاي قدرشناسي نعمت، پنجه بر سيماي آفتاب كرامت كشيدند.
محمد ايماني

 



گزارش خبري كيهان از نشست فرانكفورت
خبري از تحريم نشد1+5: آماده مذاكره ايم

سرويس سياسي -
در حالي كه برخي رسانه هاي خارجي قبل از اجلاس روز چهارشنبه نمايندگان سياسي گروه 1+5 در فرانكفورت آلمان از احتمال اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران خبر مي دادند نمايندگان اين كشورها بدون هيچ گونه بحثي پيرامون تحريم خواستار از سرگيري مذاكرات با ايران شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، يك ديپلمات ارشد آلماني بعد از جلسه پنج عضو دايم شوراي امنيت، آلمان و اتحاديه اروپا كه چهارشنبه شب در نزديكي شهر فرانكفورت برگزار شد تاكيد كرد كه ديپلمات هاي گروه 1+5 خواستار مذاكره با ايران براساس احترام متقابل شدند.
يك روز قبل از نشست فرانكفورت، دكتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان از بسته پيشنهادي به روز شده ايران خبر داد و اعلام كرد كه ايران آماده مذاكرات است.
در همين زمينه، اتحاديه اروپا نيز براي بررسي بسته پيشنهادي ايران اعلام آمادگي كرد.
يك مسئول در اتحاديه اروپا در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه اعلام كرد كه اين اتحاديه آمادگي بررسي پيشنهاد جديد ايران در زمينه برنامه هسته اي اين كشور را دارد.
اين مقام مسئول كه به نام وي اشاره اي نشده است، با اشاره به اينكه اتحاديه اروپا هنوز بسته اي را از سوي ايران براي آغاز گفت وگوها با كشورهاي صنعتي دريافت نكرده است، گفت كه در صورت دريافت اين بسته، اتحاديه اروپا آن را بررسي مي كند.
در همين ارتباط، سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه روز پنج شنبه در كنفرانسي خبري در مسكو اعلام كرد كه در اجلاس روز چهارشنبه 1+5 در فرانكفورت آلمان حق ايران براي استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي مورد تاييد قرار گرفت.
«آندره نستيرينكو» در اين كنفرانس خبري گفت: كشورهاي عضو گروه 1+5 خواهان حل سياسي مسئله هسته اي ايران و آماده از سرگيري مذاكرات در اين زمينه هستند.
وي افزود: در اجلاس فرانكفورت آلمان، گزارش اخير مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي مبني بر اين كه فعاليت هاي هسته اي ايران تحت نظارت اين آژانس و فاقد هرگونه تخطي از پادمان ها و مقررات آژانس بوده است، نيز بررسي شد.
نستيرينكو با اشاره به اينكه تهران نيز آمادگي خود را براي انجام مذاكرات درباره برنامه هسته اي اين كشور اعلام كرده است، گفت: با از سرگيري مذاكرات و گفت وگوها حل مسئله هسته اي ايران امكان پذير خواهد شد.
سرگئي ريابكوف معاون خلع سلاح و امور بين الملل وزير امور خارجه روسيه در اجلاس روز چهارشنبه در فرانكفورت آلمان شركت داشت.
«هي يافي» معاون وزير امور خارجه چين هم پس از اجلاس نمايندگان 1+5 در فرانكفورت ابراز اميدواري كرد كه گفت وگوهاي بين المللي درباره برنامه هسته اي ايران به زودي از سرگرفته شود.
خبرگزاري شينهوا گزارش داد كه هيئت چيني پس از انجام مذاكرات در اجلاس فرانكفورت اعلام كرد كه از «اظهارات مثبت» ايران درباره گفت وگو و مذاكرات درباره مسئله هسته اي استقبال مي كند و چين پيشرفت در همكاري ميان ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي را تحسين مي كند.
از سوي ديگر، خبرگزاري آسوشيتدپرس اعلام كرد: وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا در نشستي دو روزه كه جمعه در استكهلم آغاز به كار مي كند درباره تلاش ها براي بازگشت ايران به مذاكرات بين المللي درباره برنامه هسته اي اش با هم گفت وگو مي كنند.
آسوشيتدپرس با اعلام اين خبر افزود: ديپلمات ها مي گويند كه تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا بر روي ميز قرار ندارد و محور گفت وگوها واداشتن تهران به دادن پاسخ مثبت به پيشنهادات جديد براي گفت وگوهاست.
تحليلگران عقيده دارند فعلاً همه چيز موكول به ارائه رسمي بسته ايران به گروه 6 و چگونگي ارزيابي آنها از اين بسته است.
درخواست ديدار فوري با ايران
در عين حال، بنا به گزارش هاي تكميلي ديپلمات هاي عضو گروه 1+5 خواستار يك نشست با ايران تا پيش از نشست مجمع عمومي سازمان ملل هستند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس دراين باره گزارش داد: شش كشوري كه در تلاش هستند به نگراني هاي شان درباره برنامه هسته اي ايران پاسخ دهند، چهارشنبه در آلمان با يكديگر ملاقات كردند اما دولت آلمان اعلام كرد كه اظهارات رسمي ايران درباره پيشنهادات جديدي كه قرار است تهران ارايه كند را دريافت نكرده است. اين نشست پشت درهاي بسته در نزديكي فرانكفورت برگزار شد و متشكل از مديران سياسي وزارت امور خارجه آمريكا، فرانسه، انگليس، روسيه و چين و آلمان بود.
يك ديپلمات آلماني كه خواست نامش فاش نشود گفت كه هر شش كشور تاكيد كردند كه راه براي رسيدن به راه حل از طريق مذاكرات باز است.
وي با اشاره به اظهارات مذاكره كننده هسته اي ارشد ايران از تهران خواست با انجام مذاكرات تا پيش از نشست هاي مجمع عمومي سازمان ملل كه ماه جاري در نيويورك برگزار مي شود موافقت كند.
هم چنين نيس پلوئتنر- سخنگوي وزارت امور خارجه آلمان- گزارشات رسانه اي درباره اظهارات اخير سعيد جليلي- مذاكره كننده هسته اي ارشد ايران- را تصديق كرد اما گفت كه اين پيشنهاد بايد به طور رسمي به دولت هاي درگير در اين مسئله ارايه شود تا مورد بررسي قرار گيرد.
وي در برلين به خبرنگاران گفت: تاكنون هيچ گونه تماس از جانب دولت از طريق كانال هاي رسمي دريافت نكرده ايم.
وي ادامه داد: در نتيجه از نظر ما چيزي تغيير نكرده است.پلوئتنر افزود: اميدواريم گزارشات خبري با چيزي در سطح رسمي دنبال شود.
اين ديپلمات آلماني گفت كه شش كشور بار ديگر در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل كه اواخر ماه جاري در نيويورك برگزار مي شود با يكديگر ملاقات مي كنند تا به بررسي تحولات بپردازند.
تاكيد بر گفت وگو با ايران
مدير سياسي وزارت امور خارجه آلمان هم پس از نشست 1+5 با ايران در بيانيه اي خواستار گفت وگو با ايران شد.
به گزارش رويترز، «فولكراشتانتسل» به نمايندگي از شش كشور گفت: ايران بايد از لزوم فوري احياي اعتماد به ماهيت منحصراً صلح آميز برنامه هسته اي اش از طريق همكاري كامل با جامعه بين المللي آگاه باشد.
وي با اشاره به اظهارات دكتر سعيد جليلي گفت: انتظار دارم ايران به پيشنهاد گفت وگوها كه در آوريل ارايه شد با موافقت براي ملاقات تا پيش از نشست عمومي سازمان ملل موافقت كند.
يك مقام عالي رتبه اروپايي نيز گفت كه قدرت هاي غربي براي برگزاري يك نشست بيش تر ابراز تمايل كرده اند تا اين كه انتظار ملموس برگزاري يك نشست را داشته باشند.
وي گفت كه اين قدرت ها برگزاري يك نشست با ايراني ها ظرف دو هفته آينده را خواستارند و از اين كه هيچ حركتي درباره اين مسئله از آوريل تاكنون صورت نگرفته، دلسردي حاكم شده است.

 



دمپايي (گفت و شنود)

گفت: يك سايت سلطنت طلب مي نويسد بسيار تعجب آور است كه جمهوري اسلامي ايران نسبت به حمايت آشكار رضا پهلوي از ميرحسين موسوي و مهدي كروبي واكنشي نشان نداده است!
گفتم: پشه خودش چي هست كه فشار خونش باشه؟!
گفت: ولي آقا رضا ربع پهلوي و گروه هاي سلطنت طلب همراه با مركز بهائيان در آمريكا طي چند بيانيه جداگانه از ميرحسين موسوي و خاتمي و كروبي حمايت جانانه اي كرده بودند.
گفتم: خب! براي اين كه موسوي و كروبي و خاتمي با مواضع و عملكرد خودشان، روي دست همه سلطنت طلب ها و بهايي ها و ضد انقلاب ها بلند شده بودند.
گفت: نگراني اين گروه ها به خاطر آن است كه چرا جمهوري اسلامي ايران به آنها محل نگذاشته و عليه اين گروه ها موضع نگرفته است.
گفتم: از قديم و نديم گفته اند، اگر توي دستشويي سوسك ديدي به جاي اين كه با دمپايي توي سرش بكوبي، بي توجه از كنارش رد شو، چون اين بي محلي از صدتا فحش براش بدتره!

 



كيهان و خوانندگان

¤ اعلام حساب بانكي از سوي ميرحسين موسوي نامزد شكست خورده انتخابات به بهانه پرداخت خسارت به آسيب ديده ها نوعي پافشاري روي كج رويها و سياسي كاريها از سوي ايشان مي باشد. در ضمن اهداي جوايز به چند نفر از ورزشكاران كشورمان از سوي حزب سبز آلمان بخاطر بستن مچ بند سبز در بازي با كره جنوبي حكايت از تداوم جريان توطئه و فتنه دارد. وظيفه مسئولين قضايي مي باشد كه با اقدام مناسب با سران فتنه گر اين فتنه را از ريشه بخشكانند.
محمودي
¤ يكي از نمايندگان مجلس گفته است اگر قرار بر محاكمه ميرحسين موسوي باشد آقاي احمدي نژاد نيز بايد محاكمه شود. خطاب به ايشان بنويسيد اينگونه مخاطب قراردادن رئيس جمهور محترم كشور توهين به 25 ميليون هم وطن ايراني است كه از روي علم و شناخت ايشان را براي بار دوم برگزيده اند. ثانيا كسي را كه هيچگونه پايبندي به قوانين كشور ندارد و رهبري اغتشاشات را برعهده داشته و موجب هتك حرمت نظام و كشته شدن تعدادي از هم وطنان بي گناه شده چگونه با شخص رياست محترم جمهور مقايسه مي كنند و اين نتيجه را مي گيرد.
زين الدين
¤ مردم با هزار زحمت و هزينه هاي كمرشكن تحصيل فرزندانشان در دانشگاه آزاد را تامين مي كنند ولي سردمداران اين دانشگاه منابع مالي را در راه منافع نامشروع و غيرقانوني هزينه مي كنند و قوه قضائيه هم با آنان برخورد نمي كند.
پدر يك دانشجو
¤ سخنان سنجيده آقاي روح الاميني در محضر مبارك رهبر انقلاب، فاصله دلسوزان انقلاب با مدعيان ويژه خوار كه فرزندان خود را به كالج هاي فرنگ راهي كرده اند و جوانان مردم را دعوت به اغتشاش مي كنند نمايان مي سازد. اين فاصله، فاصله بين تقوا و دنياطلبي است.
حبيب اشرفي از اروميه
¤ در زمان برگزاري دادگاههاي تخلفات آشوبگران، وقتي محمدعلي ابطحي اعترافاتي كرد و به مذاق اصلاح طلبان خوش نيامد، وانمود كردند كه به ابطحي داروي روانگردان خورانده يا تزريق كرده اند. اما پس از گذشت چندين روز ابطحي همچنان مشغول افشاگري عليه اصلاح طلبان است. حال سؤال اين است كه آيا اثر آن دارو تا اين زمان ادامه پيدا كرده است!!؟
حميد حسيني
¤ با توجه به اين كه يكي از آقازاده ها كه در فتنه پس از انتخابات هم دست داشت از كشور خارج شده است، لازم است كه از خروج اين گونه افراد از ايران جلوگيري شود تا به اتهامات آن ها رسيدگي شود.
يك هموطن از مشهد
¤ يكي از مسائلي كه ديپلماسي كشورمان با آن روبروست، دخالت دولت هاي غربي در امور داخلي مان است. ما يك بار در غائله هاي اخير از اين كار آسيب ديديم. با توجه به گفته هاي مقامات غربي و تحركاتي كه در اين زمينه دارند، نبايد بار ديگر از اين سوراخ گزيده شويم. به خصوص اين كه سازمان سيا آمريكا، مجوز جاسوسي در ايران را صادر كرده است و جاسوسان آمريكا در پوشش هايي چون خبرنگار، جهانگرد، دانشمند و... وارد ايران مي شوند. به همين دليل لازم است كه دستگاه ديپلماسي كشورمان واكنش مناسب نشان دهد.
يك هموطن
¤ برنامه هسته اي ايران خاري در چشم دشمنان است. چون وزن علمي و استراتژيك ما را بالا مي برد و آن ها ديگر نمي توانند هر طور كه ميل دارند با ما برخورد كنند. به همين دليل پابه پاي مذاكرات و تعاملات با قواي بين الملل، بايد سرعت فعاليت هسته اي خود را چند برابر كنيم، به طوري كه در چهارساله آينده، به سرانجام برسيم. اين كار باعث مايوس شدن دشمنان مي شود.
يك پيام
¤ عضو تاكسي بي سيم تهران شده ام و ماهيانه 20هزار تومان بايد به موسسه مربوطه بپردازم. در حالي كه وقتي اتومبيل خودم را رنگ نكرده بودم از ما ماهيانه 15هزار تومان دريافت مي كردند. چرا هم بايد با هزينه شخصي رنگ ماشين را تغيير بدهيم هم ماهيانه پول اضافي بپردازيم.
ارجمندي
¤ از رياست محترم قوه قضائيه تقاضا مي شود كه دفاتر مشاور قضايي براي راهنمايي روستائيان در روستاهاي كشور ايجاد شود.
يك تلفن
¤ از سوي شركت تاكسيراني، خودروي خود را به طرح اسقاط خودرو سپرديم. اما پس از گذشت مدتي گفتند كه به دليل عدم شماره گذاري هنوز اقدامي نشده است. اين ناهماهنگي باعث شده كه تعدادي از رانندگان بيكار شوند و ديگر نتوانند امرار معاش كنند. از مسئولان تقاضاي رسيدگي مي شود.
نيازي
¤ با توجه به خشكسالي هاي پي درپي سال هاي اخير و مصوبه هيئت دولت براي استمهال وام هاي كشاورزي و دامداري، متأسفانه بانك هاي زرين آباد نسبت به اين مسئله بي توجه هستند و افراد و ضامنان آن ها را تحت فشار قرار داده اند. از دولت محترم تقاضاي رسيدگي مي شود.
عيني از زرين آباد گيلان
¤ در برخي از شهرستان ها روزنامه كيهان، از ساعت 15 به بعد يافت نمي شود. لطفاً رسيدگي كنيد.
يك خواننده كيهان
¤ لطفاً درباره وقف شدن دانشگاه آزاد مطالب بيشتري بنويسيد تا در اين زمينه روشن تر شويم.
يك هموطن
¤ برخي از شهروندان، چندين سال است كه براي حج ثبت نام كرده اند، اما سازمان حج و زيارت هر دفعه به بهانه اي، سفر آن ها را به تاخير مي اندازد. از مسئولان امر تقاضاي رسيدگي مي شود.
يك شهروند از تهران
¤ برخي از بانك هاي خصوصي برخلاف قراردادي كه با مشتريان خود بسته اند، سود خود را 3 درصد كاهش داده اند. اين اقدام برخلاف ادعاي قانونمداري و اخلاق در اين بانك هاست.
كاشاني
¤ شهردار تهران پل تقاطع بزرگراه شهيد باقري با خيابان دماوند را افتتاح مي كند دو روز بعد با بلوك سيماني مانع گذاشته اند و وضع به حالت سابق برگشته است. اين كار چه معنايي دارد اگر اين طرح آماده بهره برداري نشده بود چرا افتتاح كردند اگر هم مشكلي ندارد چرا الان آن را سنگ چين كرده و بلااستفاده ساخته اند.
شعباني
¤ در شهرستان اصفهان براي دبستان خوارزمي واقع در خيابان بزرگمهر حكم تخليه صادر شده است بهانه آن هم اين است كه اجاره زمين آن به اوقاف پرداخت نشده است لطفاً براي اطلاع مسئولين امر بنويسيد تكليف 1200 دانش آموز نوبت هاي صبح و عصر اين مدرسه چه مي شود؟
نظريان

 



كاظمي قمي: ايران مي تواند به ايجاد آرامش در روابط عراق و سوريه كمك كند

سفير ايران در عراق با بيان اينكه ايران آمادگي خود را در خصوص حل مشكلات بين سوريه و عراق اعلام كرده، گفت: رابطه خوب ايران و سوريه مي تواند به ايجاد فضاي آرامش بين دو كشور عراق و سوريه كمك كند.
به گزارش فارس، حسن كاظمي قمي در حاشيه مراسم بزرگداشت سيدعبدالعزيز حكيم در جمع خبرنگاران پيرامون نقش ايران در حل مشكلات بين سوريه و عراق، با بيان اينكه ايران آمادگي خود را در اين مورد اعلام كرده است، گفت: امروز اراده رهبران دو كشور عراق و سوريه مبتني بر حل مشكلات و توسعه روابط است.
وي افزود: با توجه به اينكه ايران مصالح منطقه اي را در حل مشكلات توسط خود اين كشورها مي داند، در اين زمينه اظهار اميدواري كرد كه با سفر متكي به عراق و سوريه و گفتگو با مقامات اين دو كشور، روند رو به بهبود و حل مشكلات بين دو كشور را شاهد باشيم. سفير ايران در عراق روابط سوريه و عراق طي چند سال اخير را رو به رشد دانست و تاكيد كرد: مقامات دو كشور درصدد گسترش روابط هستند. كاظمي قمي افزود: مقامات سوريه و عراق در مشكلات بروز كرده در عين حال كه خواهان حل مشكلات هستند اما حاضر نيستند در روابط بين دو كشور مشكلاتي ايجاد شود، لذا مكانيسمي را تعريف كرده اند تا مقامات دو كشور و كميته هايي كه ايجاد مي شود، مشكلات را حل كنند.
وي با بيان اينكه سياست جمهوري اسلامي ايران از ابتدا كمك به عراق در ايجاد ثبات و امنيت بوده است، اظهار داشت: رابطه خوبي كه بين ايران و سوريه است، مي تواند به ايجاد فضاي آرامش بين دو كشور عراق و سوريه كمك كند. سفير ايران در پاسخ به سؤالي در خصوص رياست سيدعمار حكيم و روابط ايران و عراق گفت: روابط دو كشور توسط دو حكومت شكل مي گيرد و امروز عراق داراي يك حكومت مردمي است كه مبناي سياستگذاري خود را توسعه همكاري با كشورهاي منطقه از جمله ايران قرار داده است. كاظمي قمي نگاه مجلس اعلاي اسلامي عراق را به عنوان بخشي از حاكميت عراق مبتني بر توسعه همكاري ها بين دو كشور ايران و عراق دانست و اظهار داشت: سيدعمار حكيم امروز به عنوان يك شخصيت مردمي كه جامعه عراق از شيعيان، اهل سنت و كردها او را قبول دارند، مطرح است. وي سيدعمار را جانشين به حق سيد عبدالعزيز حكيم دانست و خاطرنشان كرد: سيد عمار مي تواند همان راهي را كه عبدالعزيز حكيم دنبال كرد، تداوم بخشد.

 



دبير شوراي عالي امنيت ملي خبر داد بسته پيشنهادي ايران به زودي ارائه مي شود

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان از ارائه بسته پيشنهادي آماده شده ايران در آينده اي نزديك خبر داد.
«سعيد جليلي» دبير شوراي عالي امنيت ملي روز پنجشنبه در حاشيه مراسم بزرگداشت سيدعبدالعزيز حكيم در جمع خبرنگاران در خصوص ارائه بسته پيشنهادي ايران گفت: اين بسته آماده شده و به زودي ارائه خواهد شد.
جليلي بعد از ظهر روز سه شنبه از به روز رساني بسته پيشين ايران خبر داد و گفت كه اين بسته به زودي به اعضاي گروه 6 ارائه خواهد شد. جليلي گفته بود ايران آماده مذاكره درباره اين بسته است. برخي اطلاعات نشان مي دهد ارائه بسته بيش از يك هفته طول نخواهد كشيد.
جليلي همچنين سيدعبدالعزيز حكيم را شخصيتي ارزنده و موثر در روند سياسي عراق بخصوص در دوره جديد خواند و افزود: اميدوار هستيم كه با هوشياري مردم و دولتمردان و سياسيون عراق، خلأ به وجود آمده به منافع مردم عراق صدمه اي وارد نكند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي درباره تاثير فقدان عبدالعزيز حكيم بر روابط سياسي دو كشور ايران و عراق گفت: سيدعبدالعزيز حكيم در مناسبات دو ملت دوست و برادر ايران و عراق از شخصيت هاي بسيار موثر و ارزنده بودند.
وي ابراز اميدواري كرد پس از رحلت عبدالعزيز حكيم روندي كه وي در جهت مصالح و منافع دو كشور پايه گذاري كرده و به آن اهتمام داشت، كماكان تداوم يابد.
از سوي ديگر يك منبع آگاه نيز در گفت وگو با كيهان عنوان كرد: بسته پيشنهادي ايران آماده شده اما درباره چگونگي ارائه آن روش هاي مختلفي در حال بررسي است كه به زودي به نتيجه قطعي خواهد رسيد.
در همين راستا نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي هم از آماده شدن بسته پيشنهادي به روز شده ايران خبر داد.
علي اصغر سلطانيه كه با شبكه خبري العالم گفت وگو مي كرد با بيان اينكه دكتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كشور توضيحات لازم را درباره شرايط مذاكره با گروه 1+5 و بسته پيشنهادي به روز شده ايران ارائه كرده است، خاطرنشان كرد: نبايد اشتباه شود كه موضوع مذاكرات با گروه 1+5 برنامه صلح آميز هسته اي ايران است.
وي با تاكيد بر اينكه موضوع هسته اي ايران صرفاً در آژانس بين المللي انرژي اتمي بررسي مي شود، اظهار كرد: «همانطور كه آقاي جليلي گفت، دامنه مذاكرات بسيار وسيع است و شامل موضوع هاي مختلف جهاني و منطقه اي از جمله امنيت جهاني، همكاري هاي بين المللي، امنيت انرژي، خلع سلاح و نگراني جهاني از اشاعه و گسترش سلاح هاي هسته اي مي شود.»
سلطانيه با بيان اينكه اگر هر كشوري سؤال يا ابهامي درباره برنامه صلح آميز هسته اي ايران دارد، در آژانس بين المللي انرژي اتمي مطرح مي كند، تصريح كرد: «ما هم همواره آماده رفع ابهام ها و همكاري با آژانس در چارچوب تعهدات خود هستيم.»

 



ديلي تلگراف: مجلس ايران به اسرائيل سيلي محكمي زد (خبر ويژه)

رأي اعتماد قاطع نمايندگان مجلس به سردار وحيدي وزير پيشنهادي دفاع، پاسخ قاطعي به محافل سياسي و رسانه اي استكبار جهاني بود. در حالي كه محافل مذكور خيال مي كردند پس از يك هفته جوسازي شديد عليه احمد وحيدي، باعث انفعال نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواهند شد، رأي اعتماد بالاي مجلس به وي محافل مذكور را غافلگير كرد.
روزنامه انگليسي ديلي تلگراف در اين زمينه تصريح كرد: انتخاب وزير دفاع ايران، سيلي محكمي به اسرائيل بود.
اين روزنامه با اشاره به اين انتخاب و همچنين رأي مجلس به اغلب وزراي پيشنهادي نوشت: اكنون احمدي نژاد با اين حمايت مي تواند تمركز خود را به مسائل بين المللي معطوف كند و براي مواجهه با فشارهاي بيشتر آماده شود.
در همين حال جي كراولي معاون وزير خارجه آمريكا با انتقاد از رأي اعتماد مجلس به سردار وحيدي گفت: ما از اين اقدام نگران شديم و فكر مي كنيم اين اقدام يك گام رو به عقب بود. ايران دقيقاً پيام غلطي ارسال كرد.
گفتني است رأي اعتماد قاطع به وزير دفاع پيشنهادي رئيس جمهور در حالي كه جبهه استكبار فشار رواني گسترده اي را عليه وي سامان داده بود، آزمون روشني براي نمايش اقتدار و استقلال و عزت مجلس شوراي اسلامي بود و هزينه اي سنگين براي محافل آمريكايي و اسرائيلي و انگليسي در پي داشت.

 



رژيم صهيونيستي ركورددار تجارت غيرقانوني اعضاي بدن (خبر ويژه)

شبكه سي ان ان به نقل از نانسي شيپر هيو دانشمند انسان شناس دانشگاه كاليفرنيا كه كتابي در مورد تجارت اعضاي بشر تأليف كرده است، نوشت: بيشترين عمليات غير قانوني تجارت اعضاي انسان مربوط به اسرائيل است و اسرائيل از اين جهت در مرتبه نخست قرار دارد.
به گزارش پرس.تي.وي سازمان بهداشت جهاني اعلام كرد كه 10 درصد از عمليات كاشت كليه در سراسر جهان به شيوه غيرقانوني صورت مي گيرد. موضوع تجارت اعضاي انسان در ماه گذشته خبرساز بود و اسحاق ليوي روزناوم تاجر اسرائيلي كه به مدت ده سال در صدر يك شبكه تجارت اعضاي بدن انسان بود، در شهر نيويورك دستگير شد.
اخيراً يك روزنامه سوئدي فاش كرده بود كه نظاميان اسرائيلي پس از كشتن كودكان و نوجوانان فلسطيني، اقدام به شكافتن سينه و غارت اعضاي بدن آنها مي كنند و سپس به فروش مي رسانند.

 



اذعان رژيم صهيونيستي به توان بالاي اطلاعاتي ايران (خبر ويژه)

يك مقام جاسوسي رژيم صهيونيستي با اذعان به توان بالاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي مدعي شد كه ايران در حال جمع آوري اطلاعات درباره رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل است.
به نوشته روزنامه صهيونيستي جروزالم پست، «پري گولان» از مسئولان سابق سازمان جاسوسي شين بت اخيراً طي كنفرانسي ادعا كرد ايران با كمك حزب الله لبنان مشغول جمع آوري اطلاعات درباره ژنرال گابي اشكنازي رئيس ستاد ارتش اسرائيل است.
گولان در ادامه اين ادعا گفت كه احتمال دارد ايران توسط حزب الله يك عرب اسرائيلي را جهت جمع آوري اطلاعات درباره اشكنازي آموزش داده باشد.
به گفته اين مقام جاسوسي رژيم صهيونيستي تلاش هاي حزب الله لبنان براي جمع آوري اطلاعات از داخل اسرائيل از زمان شهادت عماد مغنيه دو برابر شده است.

 



نامزد ناكام منت دار وكيل مدافع تروريست ها شد! (خبر ويژه)

روابط مهدي كروبي با شيخ آلت دست باند مهدي هاشمي روز به روز تقويت مي شود. در پي اظهارات اخير منتظري مبني بر حمايت از اقدامات شجاعانه كروبي و موسوي، كروبي با انتشار نامه اي خطاب به منتظري نوشت: از اينكه به خاطر برخي تعرضات از اين حقير تفقد كرديد، قدرداني مي كنم.
در نامه توام با ابراز محبت كروبي به منتظري آمده است: از اينكه بخاطر برخي حوادث و تعرضات پيش آمده بعد از انتخابات دور دهم رياست جمهوري براي اينجانب از اين حقير تفقد نموديد و طي نامه ها و بياناتي اظهار تاسف فرموديد لازم دانستم بدين وسيله تشكر و قدرداني خود را اعلام دارم و از اينكه اين پاسخ با كمي تاخير خدمتتان ارسال مي شود پوزش مي خواهم
كروبي با تكرار برخي شايعات القا شده به وي و زير سوال بردن انتخاباتي كه در آن ناكام مانده، مدعي شد اصول قانون اساسي ناديده گرفته مي شود.
نزديك شدن تدريجي كروبي به بيت منتظري كه با وساطت برخي بقاياي باند جنايتكار و منافق مهدي هاشمي انجام مي شود، در حالي است كه وي در 29 بهمن 67 (به همراه آقايان سيدحميد روحاني و امامي جماراني) از ساده لوحي هاي منتظري و آلت دست منافقين قرار گرفتن وي به شدت انتقاد كرده بود. در آن نامه همچنين با اشاره به حمايت منتظري از منافقين تروريست آمده بود: «شما هميشه در برخورد با مسئولان و مقامات قضايي از عفو زندانيان گروهكي سخن مي گوييد و آزادي آنان را مي خواهيد. با وجود آن كه بارها براي شما ثابت شده است كه بسياري از آنان به سبب اصرار و پافشاري شما مورد عفو قرار گرفتند و آزاد شدند و با شناسايي بيشتر از پاسداران و بسيجيان دست به آدمكشي و ترور زده و خون عزيزان ما را ريختند. ليكن هرگز اين گونه رويدادها در موضع شما در پشتيباني از زندانيان گروهكي تغييري پديده نياورده است.»
آبان ماه سال گذشته در حالي كه كروبي براي نامزدي انتخابات آماده مي شد، محمدعلي ابطحي (حامي بعدي نامزدي كروبي) با انتشار مقاله اي عليه كروبي تصريح كرد كه كروبي جلوتر از ديگران دنبال طرد و حذف منتظري بود.
دفتر كروبي در آخرين اطلاعيه اي كه صادر كرده، مدعي شد يكي از افرادي كه كروبي به استناد اظهارات او ادعا مي كرده به بازداشت شدگان حوادث اخير تجاوز شده، مفقود شده است!

 



تمام اسرائيل درتير رس موشك هاي ايران (خبر ويژه)

يك نشريه پرتيراژ هندي با اشاره به قدرت بالاي موشكي ايران نوشت: تمامي مراكز هسته اي اسرائيل در تير رس موشك هاي ايران قرار دارد.
نشريه اردو زبان «نئي دنيا» چاپ دهلي نو در تازه ترين شماره خود طي گزارشي توان موشكي فوق العاده جمهوري اسلامي ايران را به سران رژيم صهيونيستي گوشزد كرد و افزود: اگر ايران مورد حمله قرار گيرد، اسرائيل كاملا نابود خواهد شد و مراكز هسته اي اين رژيم ويران خواهند شد و مناطق مسكوني يهوديان مورد هدف موشك هاي ايران قرار خواهند گرفت.
نئي دنيا تصريح كرد: هر نقطه از خاك اسرائيل هدف ايران خواهد بود. آري، ايران آمادگي دارد و تمام تمهيدات براي درگيري با اسرائيل را صورت داده است. اسرائيل هر روزه اقدام به تهديد مي كند اما تا به حال جرأت ارتكاب تجاوز را نداشته است زيرا اسرائيل مي داند زيان حمله به ايران چقدر وسيع خواهد بود. نه شهرهاي اسرائيل محفوظ خواهند بود و نه شهروندان آن. اين نشريه مي افزايد: علاوه بر اسرائيل، آمريكا نيز نگران مي باشد. اين كشور نيز فكر مي كند كه اگر عليه ايران حمله كند، منافع خود را از دست مي دهد.
اين نشريه هندي در ادامه با اذعان به ناتواني اسرائيل و آمريكا در قبال پيشرفت روزافزون ايران در ابعاد مختلف علمي و پوچ دانستن تهديدات آنها برضد جمهوري اسلامي مي نويسد: جالب توجه است اسرائيل و آمريكا نسبت به پيشرفت ايران در حوزه هسته اي كاري را نمي توانند انجام دهند و همه تهديدات از نظر ايران جزئي از يك جنگ رواني مي باشد و ايران به آن اهميتي نمي دهد. شگفت آور است در حالي كه اسرائيل مي گويد اگر فعلا نتوان جلوي ايران را گرفت، بعدا هرگز نمي توان جلوگيري كرد. اما دولت اوباما مي گويد حمله عليه ايران، بجاي حل نمودن مسائل، بسياري از مسائل جديد را بوجود خواهد آورد.
نئي دنيا اضافه مي كند: موشك هايي كه ايران توليد نموده است مي توانند حتي تا لندن برسند. آمريكا مدعي شده كه از طريق نصب موشك ها در اروپا، به ايران اجازه ويران سازي نخواهد داد. اين در حالي است كه هيلاري كلينتون وزير امورخارجه آمريكا گفته است كه به منظور پيشگيري از خطر ايران، مي توان در منطقه خاورميانه نيز نظام دفاع موشكي را نصب نمود. اكنون اروپا نيز نسبت به ايران نگران مي باشد. كشورهاي اروپايي فكر مي كنند كه ايران ظرف سه سال آينده موشكي را توليد خواهد نمود كه مي تواند تا اروپا برسد. برد موشك هاي ايران حدود 3900كيلومتر خواهد بود. نيروي هوايي آمريكا طي گزارشي نوشته است كه ايران با كمك كشورهاي ديگر مي تواند موشك بالستيكي را توليد نمايد كه مي تواند به خاك آمريكا نيز برسد.
اين نشريه هندي در پايان از قول حسني مبارك رئيس جمهور مصر به سران غرب توصيه كرده تا دست از تهديد ايران بردارند وگرنه بحث حمله و تهديد موضع مسئولان ايران در قبال برنامه هسته اي و... را محكم تر خواهد كرد.

 



شاهد از انگليس رسيد! (خبر ويژه)

رئيس كميته رسانه اي ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي در واكنش به اظهارات اخير فرمانده كل سپاه به نقل از اعترافات برخي بازداشت شدگان آشوب ها، مدعي پايبندي موسوي به خط امام و ولايت فقيه شد.
سرلشكر جعفري در اظهارات مستند خود از پروژه برخي رجال سياسي براي كارشكني در برابر ولايت فقيه و كمرنگ كردن نقش رهبري خبر داده و از جمله به اسامي كساني چون خاتمي و موسوي اشاره كرده بود. هر چند موسوي شخصاً دراين باره سكوت كرده اما ابوالفضل فاتح در واكنشي مبهم نوشت: معتقدين اصيل به انقلاب و نظام را در ياران صادق انقلاب و همين مجموعه خط امام مي دانم... آخرين روزها آقاي موسوي به من مي گفت «در زمان نخست وزيري اصرار داشتم كه حتماً برخي افراد كه شهره به علاقه مندي به آيت الله خامنه اي بودند در تيم همكارانم حضور داشته باشند. يكي از دلايلي كه شما را نيز دراين منصب و حلقه اول خود قرار داده ام همين علاقه و اعتقاد شما به نظام و شخص آيت الله خامنه اي است». شايد كمتر كسي بغض و اشك مهندس ميرحسين را ديده باشد، اما به ياد دارم كه به هنگام خداحافظي حضوري بغض گلويش را فشرد و با چشماني پر از اشك گفت «فلاني من هرگز نگران خودم و موقعيتم نيستم. تنها نگراني من نظام جمهوري اسلامي است كه از اين رفتارها آسيب مي خورد. من تمام تلاش خود را كرده ام كه سطح مجادله به رهبري كشيده نشود، اما افسوس كه آنها عامدانه چنين مي كنند». آري اين عقيده ما، مكتب ما و سنت ماست. حال نامش را هرچه مي خواهيد بگذاريد.
فاتح توضيح نداده كه اگر ادعاي پايبندي به خط امام و ولايت فقيه واقعيت دارد چرا طيف متبوع و نامزد مورد حمايت وي حاضر نشدند به قانون اساسي، نظر شوراي نگهبان و هيئت بررسي كننده اعتراض ها، و نهايتاً رهنمود متقن رهبر فرزانه انقلاب، پايبند باشند و راه مقابله با انتخاب مردم و خياباني كردن زياده خواهي خود را در پيش بگيرند و عملاً- دانسته يا ندانسته- آب به آسياب دشمن بريزند. آيا مي شود ادعاي خط امام داشت و به اصيل ترين اركان آن-ولايت فقيه و قانون اساسي- پايبند نبود؟! آيا مي توانند در موضع اتهام بايستند و توقع داشته باشند كه جز به ديده اتهام به آنها بنگرند؟!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14