(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 14 شهريور 1388- شماره 19454
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نيويورك تايمز: اعمال تحريم عليه ايران به ضرر آمريكا و اروپا است
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران: درس اخلاق امام مجتبي(ع) بايد معيار رفتار همه باشد
90كشته و 60 مجروح در حمله هوايي ناتو به مناطق مسكوني افغانستان
مديرعامل بانك: سرمايه بانك توسعه تعاون 10برابر مي شود
سلول هاي بنيادي با نانو ذرات كشت مي شوند
توسط مخترع مازندراني اولين جك بالا بر الكترومكانيكي كشور ساخته شد
آيت الله اميني: تفاوتي در برخورد با مجرمان عادي و سرشناس نبايد وجود داشته باشد
نماينده مردم كرج در مجلس: تلاش خود را براي حل مشكل مردم كرج بيشتر خواهم كرد
آيت الله ناصر مكارم شيرازي: تكيه دشمنان اسلام بر تهديد و شكنجه نشانه بي منطقي آنهاست
اخبار ادبي و هنري



نيويورك تايمز: اعمال تحريم عليه ايران به ضرر آمريكا و اروپا است

روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز با اشاره به بي فايده بودن تحريم هاي آمريكا عليه ايران تاكيد كرد كه اعمال تحريم عليه تهران اغلب پيامدهاي برنامه ريزي نشده اي را به دنبال دارد كه به ضرر منافع آمريكا و اروپا خواهد بود.
نيويورك تايمز در گزارشي به قلم «جري گو» با اشاره به ناكارآمد بودن تحريم ها عليه ايران اعلام كرد كه اعضاي گروه 1+5 در آلمان گرد هم آمدند تا درباره قطع واردات بنزين به ايران تصميم گيري كنند.
اين گزارش با اشاره به تحريم هايي كه در سال 2005 توسط دولت جرج بوش عليه دارايي هاي مالي ايران اعمال شد اعلام كرد: تحريم هاي سال 2005 بسيار ناكارآمد و بي فايده بود و ايران معادلات مالي چشمگيري را با كشورهايي از جمله برزيل، فرانسه، ايتاليا، كره جنوبي، چين و روسيه انجام داد.
نيويورك تايمز تصريح كرد كه در ماه مارس، زماني كه وزارت خزانه داري آمريكا دارايي هاي شركت (Equity Fund First Persia) كه يكي از بزرگترين رقباي اصلي شركت هاي آمريكايي محسوب مي شود را مسدود كرد، شهرت و اعتبار اين شركت دچار صدمه شد. اما هنوز تجارت روز به روز اين شركت تحت تاثير اين تحريم قرار نگرفته است زيرا اين شركت با بانك ها و سرمايه گذاران اروپايي كه ايران را به عنوان يك تهديد امنيت ملي نمي دانند بلكه اين كشور را يك فرصت پولسازي مي دانند وارد معامله مي شود. با اين وجود برخي از مقامات آمريكايي همچنان بر اين باورند كه اعمال تحريم عليه ايران مي تواند موثر باشد.
نيويورك تايمز در ادامه اعلام كرد: اينگونه تحريم ها عليه ايران بي فايده است زيرا شبكه هاي خارجي مالي ايران بسيار پيچيده تر و جامع تر از حساب هاي ساده كره شمالي است.
اين روزنامه آمريكايي تصريح كرد كه ايرانيان به رشد رسيده اند و قدرت نمايي مي كنند. در ماه دسامبر 2006 زماني كه شوراي امنيت سازمان ملل دارايي هاي گسترش سلاح هسته اي در ايران را مسدود كرد، بازار سهام ايران 7درصد افت كرد. در دور بعد تحريم ها در سال 2007 اين شاخص تنها 3درصد افت داشت و در دور سوم تحريم ها كه سال گذشته اعمال شد، شاخص بازار سهام ايران به هيچ عنوان دچار افت نشد.
براساس اين گزارش، شركت هايي كه تجهيزاتي همچون مواد الكترونيكي وارد مي كنند، واسطه هايي را در دوبي پيدا كردن.
نيويورك تايمز افزود: تا زماني كه كشورهاي اروپايي روابط بانكي خود با ايران را قطع نكنند، اعمال تحريم عليه ايران بي فايده خواهد بود اما ايران يكي از بزرگترين اقتصادهاي خاورميانه است و اتحاديه اروپا يكي از بزرگترين شركاي تجاري ايران محسوب مي شود.
بنابراين گزارش، سالانه كالاهايي به ارزش 20ميليارد دلار از اروپا به ايران صادر مي شود كه با اعمال تحريم ها، اقتصاد اروپا نيز در معرض خطر قرار مي گيرد. حتي زماني كه كشورهاي اروپايي عليه ايران اعمال تحريم مي كنند برخي اوقات خود اين كشورها اين تحريم ها را به اجرا درنمي آوردند براي مثال سال گذشته ايتاليا به سادگي تحريم هاي خود عليه بانك سپه را لغو كرد. نيويورك تايمز در پايان نوشت: در وضعيت كنوني نيازي به اعمال تحريم عليه ايران نيست.
تحريم صادرات بنزين به ايران بي فايده است
رئيس شوراي ملي ايرانيان آمريكا نيزبا بي فايده دانستن تحريم بنزين ايران گفت: اعمال موثر تحريم ها مستلزم بستن آب هاي ورودي است و چنين كاري به منزله اعلان جنگ به ايران است.
«ترتيا پارسي» كه در مصاحبه با نشريه «مانشلي ريويو» سخن مي گفت تحريم موثر صادرات بنزين به ايران در شوراي امنيت را بسيار مشكل دانست و گفت: اين كار بسيار سختي است زيرا شما بايد همكاري كليه كشورها در شوراي امنيت از جمله روسيه و چين را به دست آوريد.
وي افزود: اعمال موثر تحريم ها عليه ايران مستلزم بستن آبهاي ورودي به اين كشور است و انجام چنين كاري بدون اجازه شوراي امنيت به منزله دست زدن به جنگ است و بنابراين استراتژي خطرناكي براي دولت اوباما خواهد بود.
پارسي در مورد تاثير تحريم ها بر دولت و مردم گفت: دولت ايران از ابزار و امكانات بيشتري براي تحمل هزينه ها و اثرات تحريم برخوردار است.
براساس اين گزارش تحليلگران، تحريم صادرات بنزين به ايران را براي واداركردن اين كشور به توقف فعاليت هاي هسته اي خود را بي ثمر مي دانند و معتقدند اين اقدام فرصتي براي دولت ايران پديد مي آورد تا به هدف دراز مدت خود براي خودكفايي در بخش بنزين دست پيدا كند.

 



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران: درس اخلاق امام مجتبي(ع) بايد معيار رفتار همه باشد

سرويس فرهنگ و معارف-
آيت الله امامي كاشاني با اشاره به ضرورت توجه به درس اخلاق امام مجتبي(ع) در موضوعات روز جامعه تاكيد كرد: نبايد برخوردها، حرف ها و نوشته هاي ما جوري باشد كه گروهي بخواهد گروه ديگري را زمين بزند؛ امام مجتبي(ع) مي گويد آنچه علم است و يقين داريد روي آن تكيه كنيد نه آنچه مي شنويد.
آيت الله محمدامامي كاشاني، عضو مجلس خبرگان رهبري در خطبه دوم نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به بحث راي اعتماد وزيران به كابينه دهم، ضمن اشاره به كار فشرده مجلس در اين روزها و راي اعتماد حداكثري به كابينه دولت، ابراز اميدواري كرد كه هيئت دولت با تلاش و جديت كار خود را آغاز كند.
وي گفت: كلمه وزير از ماده وزر به معناي بار است، وزير يعني كسي كه بار اميرش را به دوش مي گيرد و ثقل بار را بر دوش دارد و كار را انجام مي دهد. در روايتي از پيامبر(ص) آمده اگر خدا بخواهد به اميري لطف كند، وزيري صالح به او مي دهد. حالا اين وزير به كار امير نگاه مي كند، اگر كار وزير درست است به او كمك مي كند و اگر كار او درست نيست به او مي گويد درست نيست و او را متوجه و متنبه مي كند.
امام جمعه موقت تهران افزود: كار هيات دولت هم همين است. اين هيات وزيران همه اين مسئوليت را دارند، وقتي هم با هم مصوبه اي مي خواهند تصويب كنند، بايد همه با هم مشورت كنند تا ببينند مشكلات و گرفتاري ها را چطور مي شود حل كرد. وي در همين زمينه با اشاره به اينكه وزيران دو وظيفه تذكر و همكاري و كمك به رئيس جمهور را دارند، خطاب به وزيران دولت اضافه كرد: هر كدام از شما وزيران، مشاوراني داريد، اگر مشاوران شما چيزي در بهبود اوضاع كشور به نظرش رسيد بايد اجازه دهيد مطرح كنند، هيات دولت يعني فكر پخته شده در 22 نفر، رئيس جمهور و وزيران.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به رواياتي از معصومين(ع) يادآور شد: وزير، بارش زياد است، اگر بخواهد بارش كم شود، يك راه دارد و راهش اين است كه كار را به كاردان و حق را به اهلش بسپارد. يعني در قبال معاونان و مديران مسئول است.
امامي كاشاني خاطر نشان كرد: در روايات داريم كساني كه مسئوليت مي پذيرند بدانند اين ها دو روز دارند، روزي كه شير مي خورند و روزي كه از شير خوردن باز مي ايستند، زماني كه شير مي خورند بايد بدانند اين مال جامعه است، اگر آن را در راه جامعه قرار داد همه كارش ثواب و اجر خواهد بود ولي اگر چنين نكرد حسرتي و ندامتي خواهند داشت كه روز قيامت بيشتر خواهد بود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به طرح جامع علمي كشور و بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي، تاكيد كرد: طرح جامع علمي براي دانشگاه كه مورد تاكيد ايشان هم هست، مساله اي است كه ما در مجمع تشخيص به عنوان چشم انداز 20 ساله، مسايلي را تصويب كرديم كه دانشگاه بايد به اين سمت حركت كند. وي با تاكيد بر اين كه دراين راه بايد توجه بيشتري به علوم انساني داشته باشيم، تصريح كرد: رهبر عزيز ما هم اهتمام زيادي به دانشگاه دارند، زيرا بزرگترين سرمايه كشور، دانشگاه، دانشجو و نسل جوان است كه بايد با هوشياري خودشان واساتيد، به بسيج دانشگاه ها، تحصيل و درس توجه داشته باشند و برنامه جامعي براي كمال نهايي وجود داشته باشد اما نه با شعار بلكه با علم و عمل چهره اي برجسته تر از امروز را در دنيا داشته باشيم.
وي تاكيد كرد: تدريس و تربيت علوم انساني بسيار اهميت دارد و نبايد اينگونه باشد كه علوم انساني به شيوه غربي در دانشگاه هاي كشور تدريس شده و فردي كه دكتراي علوم انساني را اخذ مي كند، از حقايق و معارف اسلامي بي خبر باشد. امامي كاشاني افزود: بايد برنامه هايي انديشيده شود كه تعداد شاگردان و دانشجويان علوم تجربي و علوم انساني و نيازهايشان مشخص باشد. وي در پايان خطبه دوم نماز با اشاره به ميلاد امام حسن مجتبي(ع) و ذكر گوشه هايي از كرامات كريم اهل بيت(ع) به موضوع اكرام و اطعام در نيمه ماه مبارك رمضان پرداخت و ابراز اميدواري كرد كه به اطعام و رحمت به ايتام توجه بيشتري داشته باشيم. بنابراين گزارش، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نمازجمعه نيز با تبريك ولادت امام حسن مجتبي(ع) گفت: حق در لغت به معني مطابق واقع بودن و باطل به معناي مخالف واقع بودن است و حق و باطل ميدان وسيعي دارد، اما امام حسن(ع) مي فرمايد حق آن چيزي است كه مي بيني و باطل آن چيزي است كه مي شنوي و بيشتر چيزهايي كه مي شنوي باطل است. اين سخن احتمالا اشاره به فساد اجتماعي آن روز دارد؛ آن روز جامعه بيمار شده بود و اين بيماري جامعه را تكه تكه مي كرد و جامعه اسلامي از اتقان و استواري خود افتاده بود.
آيت الله امامي كاشاني با بيان آياتي از قرآن نتيجه گرفت كه جامعه و امت اسلامي بايد در حد وسط و اعتدال باشد و تصريح كرد: اين اعتدال مساله بسيار مهمي است كه نقش امت اسلام را مشخص مي كند. امام صادق هم در روايات فرموده كه در هر عصري، گروهي اين چنين هستند و ما مركز ثقل شان هستيم. امروز هم وجود اقدس حجت ابن الحسن(ع) نقطه اعتدال است پس بايد همه به اين سو حركت كنند.
وي اضافه كرد: ما امت وسط هستيم و مي خواهيم به دنيا هم بگوييم شما هم بياييد، حرف ما به دنيا اين است، اگر بخواهيم در نوشته هايمان شروع به آبرو بردن كنيم، آنگاه دود آن چشم همه را مي گيرد. بنابراين اين بحث ها براي صدور انقلاب كه الان وقتش هست ضرر دارد. نبايد برخوردها، حرف ها و نوشته هاي ما جوري باشد كه گروهي بخواهد گروهي را و گروه ديگر گروه ديگري را زمين بزند.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: امام مجتبي(ع) مي گويد آنچه علم است و يقين داريد روي آن تكيه كنيد نه آنچه مي شنويد. اين ها مسايل مهمي است كه امروز دست به گريبان آن هستيم و اين درس اخلاق امام حسن مجتبي(ع) است. وي افزود: در ماه مبارك رمضان بايد خود را از ظلم، نااميدي، قساوت، حرص، خيانت، غيبت و تهمت دور كنيم و خود را به ليله القدر نزديك كنيم.
امامي كاشاني ادامه داد: مطلبي را مي خواهم به جواناني كه خداي ناكرده به نماز، روزه، مسجد و... علاقه ندارند بگويم، خداوند مي خواهد در ماه مبارك رمضان همه در مدار رحمتش بيايند، بنابراين اگر مسجد هم نمي رويد، اين شب ها برويد، شب هاي قدر به مساجد برويد و اشك بريزيد. تجلي خدا در شب قدر است و اين ها لحظات بسيار خوبي هستند. بياييد در اين شب ها واقعاً جامعه با تقوا بشويم، اين چنين خود را در اين ماه پرورش بدهيم تا خود را براي ظهور امام عصر و حل مشكلات جامعه اسلامي آماده كنيم و براي همه اين گرفتاري ها، تنها راه، راز و نياز، آن هم در شب هاي ماه مبارك رمضان و شب هاي قدر است.

 



90كشته و 60 مجروح در حمله هوايي ناتو به مناطق مسكوني افغانستان

جنگنده هاي ناتو غيرنظاميان افغان را در ولايت قندوز هدف حملات هوايي قرار دادند و بيش از 90 نفر از آنان را كشتند و 60 تن ديگر را زخمي كردند.
به گزارش خبرگزاري مهر، در پي تصرف دو تانكر سوخت متعلق به نيروهاي اشغالگر توسط شبه نظاميان مسلح و انتقال اين تانكرها به داخل جمعيت غيرنظامي دو روستاي ولايت «قندوز» در جنوب افغانستان، جنگنده هاي ناتو بدون توجه به فاجعه آميز بودن حمله خود، اين تانكرها را با بمب هدف قرار دادند كه در نتيجه آن، دست كم 90غيرنظامي در آتش سوختند و جان خود را از دست دادند و حداقل 60 تن نيز زخمي شدند. براساس گزارشات رسيده، افراد مسلحي كه تانكرها را به غنيمت گرفته بودند، مشغول توزيع سوخت آن در ميان مردم بودند كه حمله هوايي غافلگيرانه ناتو رخ داد.
هلاكت يك نظامي اشغالگر انگليسي در ولايت هلمند و كشته شدن پنج غيرنظامي افغان در ناآرامي هاي ولايت «كونر» از ديگر تحولات 48ساعت اخير افغانستان بود.

 



مديرعامل بانك: سرمايه بانك توسعه تعاون 10برابر مي شود

ساري- خبرنگاركيهان:
مديرعامل بانك نوبنياد توسعه تعاون كشور از برنامه ريزي براي افزايش 10برابري سرمايه اين بانك در افق 1404خبر داد.
«ماشاءالله عظيمي» در جشنواره تعاون مازندران در ساري گفت: بانك توسعه تعاون براي ارائه خدمات مطلوب در افق 1404نيازمند 100هزار ميليارد ريال سرمايه است.
وي افزود: براساس برنامه ريزيها 70درصد منابع تسهيلاتي بانك تعاون به تعاونيهاي كشور و 30درصد آن به غيرتعاوني ها اختصاص مي يابد.
وي يادآور شد: بخش غيرتعاوني در كشور نيز مي تواند از خدمات بانك توسعه تعاون استفاده كند.
عظيمي با اشاره به اينكه نيروهاي شاغل در بانك توسعه تعاون بطور متوسط 31سال سن و 56 درصد تحصيلات دانشگاهي دارند افزود: اين نيروها براي خيز بلند بانك توسعه تعاون به سمت افق هاي روشن عزم جدي و قاطع دارند.
وي با تاكيد بر عزم دولت و هم براي ياري رساني بخش تعاون گفت: در پرتو حمايت هاي دولت بخش تعاون به شكوفايي و پويايي خواهد رسيد.

 



سلول هاي بنيادي با نانو ذرات كشت مي شوند

اصفهان- خبرنگاركيهان:
عضو انجمن بين المللي نانو تكنولوژي خاورميانه گفت: براي نخستين بار در اصفهان سلولهاي بنيادي با نانو ذرات كشت مي شوند.
«ايمان مرادي» افزود: به منظور بهبود كيفي و كمي سلولهاي بنيادي، اين سلولها در قالب پروژه اي با نانو ذرات كشت مي شوند.
وي گفت: شيوع التهابات مفصلي، باعث افزايش تخريب بافت غضروف شده و ساييدگي مفصلي را در كشور بالاتر از استانداردهاي جهاني قرار داده است.
عضو انجمن بين المللي نانوتكنولوژي خاورميانه اظهار داشت: از آنجايي كه شيوع التهابات مفصلي باعث تقليل نيروي كار و خسارت اقتصادي زيادي به جامعه مي شود، موضوع پروژه كاربردهاي نانوتكنولوژي در تبديل سلولهاي بنيادي به بافت غضروف شد.
وي با بيان اينكه اين پروژه با همكاري دانشگاه علوم پزشكي اصفهان آغاز و هم اكنون در دست بررسي است، افزود: در گذشته براي كشت سلولهاي بنيادي از فريم و رك هاي مختلف استفاده مي كرديم كه امروزه در طرح تحقيقاتي به دنبال كشت سلولهاي بنيادي و تبديل به سلولهاي غضروفي از نانو لوله هاي كربني و تيتانيوم هستيم.
مرادي با اشاره به انجام دو تا سه پروژه در اين حوزه، افزود: تاكنون كارهاي پژوهشي خوبي در زمينه سلولهاي بنيادي در پژوهشكده رويان و دانشگاه علوم پزشكي اصفهان انجام شده است.

 



توسط مخترع مازندراني اولين جك بالا بر الكترومكانيكي كشور ساخته شد

ساري - خبرنگار كيهان:
يك مخترع جوان مازندراني براي اولين بار در كشور موفق به ساخت جك بالا بر الكترومكانيكي شد.
اين جوان خلاق كه «مهدي پابرجا» نام دارد و در دانشكده واحد آيت الله آملي مازندران تحصيل مي كند، با ارائه اين طرح ابتكاري مقام سوم جشنواره علمي مهارتي مكانيك خودرو كشور را كسب كرد.
«پابرجا» در مورد اين طرح ابداعي گفت: اين جك بالابر كه با كنترل از راه دور كار مي كند در مدت 4 ماه و با هزينه 22 ميليون ريال طراحي و ساخته شد.
به گفته اين مخترع، دستگاه مذكور در دومين جشنواره علمي مهارتي مكانيك خودرو در شهر اراك مقام سوم را بدست آورد.
با ساخت اين دستگاه تحول شگرفي در صنعت خودروي داخلي پديد خواهد آمد.

 



آيت الله اميني: تفاوتي در برخورد با مجرمان عادي و سرشناس نبايد وجود داشته باشد

امام جمعه قم گفت: بايد در برخورد با متخلفان فرقي بين افراد عادي و سرشناس وجود نداشته باشد و با همه مجرمان قاطعانه برخورد شود.
به گزارش خبرگزاري فارس آيت الله ابراهيم اميني در ديدار فرمانده انتظامي استان قم بر توجه به تزكيه نفس در ماه مبارك رمضان تاكيد كرد و افزود: همه بايد در اين ماه مبارك به تزكيه نفس و انجام وظايف خود به خصوص وظايف شغلي اهتمام داشته باشند.
وي ادامه داد: نظام ما نظام اسلامي است و انجام وظايف در اين نظام واجب بوده و تخلف از آن حرام است.
امام جمعه قم در ادامه با بيان اينكه امنيت در بخش هاي مختلف خواسته طبيعي مردم است، افزود: نيروي انتظامي به عنوان يكي از حساس ترين نيروهاي نظام، تامين امنيت جامعه را برعهده دارد و اگر وظايف خود را به درستي انجام دهد، امنيت حاصل شده و مردم به نظام و مسئولان خوشبين مي شوند.
وي ضمن آرزوي توفيق براي فرمانده جديد انتظامي استان قم گفت: بايد در برخورد با متخلفان فرقي بين افراد عادي و سرشناس وجود نداشته باشد و با همه مجرمان قاطعانه برخورد شود.
آيت الله اميني با بيان اينكه نيروي انتظامي وظايف بسيار سنگيني را برعهده دارد، خاطرنشان كرد: تامين امنيت فقط برعهده نيروي انتظامي نيست و اين نيرو به تنهايي نمي تواند از عهده اين كار برآيد، بلكه همه سازمان ها و ارگان ها بايد با اين نيرو همكاري كنند تا امنيتي مطلوب و كامل در سطح جامعه برقرار شود.
فرمانده انتظامي استان قم نيز در اين ديدار ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي پليس استان قم گفت: با توجه به ارتباط نزديك علما و مراجع با بدنه جامعه و آگاهي ايشان از مشكلات و معضلات اجتماعي، ما سعي مي كنيم ضمن برقراري ارتباط تنگاتنگ با علما و مراجع از نصايح و دغدغه هاي ايشان در حل معضلات اجتماعي بهره بگيريم.
مهدي توكلي با اشاره به اينكه حمايت علما و مراجع پشتوانه پليس در انجام وظايف است، تصريح كرد: با توجه به اينكه شهر قم خاستگاه انقلاب است، برخي معضلات در اين شهر قابل چشم پوشي نيست و ما در تلاش هستيم مسائل انتظامي و امنيت مردم را آنطور كه شايسته مردم اين شهر است، تامين كنيم.

 



نماينده مردم كرج در مجلس: تلاش خود را براي حل مشكل مردم كرج بيشتر خواهم كرد

وزير پيشنهادي رفاه تأكيد كرد: از رئيس محترم جمهوري و تمام مردم كرج كه به من اعتماد داشتند سپاسگزارم و از اين پس تلاش خود را براي رفع مشكلات مردم اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي دو چندان خواهم كرد.
فاطمه آجرلو در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرج در مورد علت عدم كسب رأي اعتماد مجلس گفت: ما تعليم يافتگان مكتب اسلام و انقلاب هستيم و هر اقدامي كه انجام مي دهيم تنها از روي تكليف است.
وي تأكيد كرد: ما هر چه داريم از بركت اسلام، انقلاب، شهدا، امام خميني و رهبر معظم انقلاب است و براي حفظ آرمان هاي شهدا و امام شهيدان و تحقق منويات رهبري عظيم الشان انقلاب اسلامي از هيچ كوششي دريغ نخواهم كرد.
نماينده كرج در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تا به امروز خود را يك سرباز كوچك انقلاب و ولايت دانسته و مسئوليت نمايندگي و وزارت را سنگري براي انجام وظيفه مي دانم.
آجرلو تصريح كرد: عدم رأي اعتماد مجلس هرگز خللي در عزم و اراده اين سرباز كوچك براي خدمت به اسلام و انقلاب ايجاد نكرده و هيچ گاه سنگر خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي و ملت شهيدپرور ايران را ترك نخواهم كرد.
اين مسئول افزود: در زمان بررسي وزراي پيشنهادي دولت، رسانه هاي بيگانه و دشمنان انقلاب تلاش بسياري كردند تا ميان دولت و مجلس و در نهايت ملت و حاكميت اختلاف بيندازند، اما اين بار نيز توطئه هاي دشمنان و بدخواهان ملت ايران خنثي شد.
آجرلو تأكيد كرد: كساني كه نتوانستند از مجلس رأي اعتماد كسب كنند، به طور قطع از امروز تلاش خود را براي خدمت به مردم و انقلاب دوچندان مي كنند.
وي در پايان گفت: مفهوم اصولگرايي و ولايتمداري اين است كه فرد در هر سنگري كه به وي نياز بود حاضر شده و از آن سنگر براي سربلندي اسلام و انقلاب تلاش كند.

 



آيت الله ناصر مكارم شيرازي: تكيه دشمنان اسلام بر تهديد و شكنجه نشانه بي منطقي آنهاست

آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد گفت: تكيه دشمنان اسلام بر زور، تهديد و شكنجه نشانه نداشتن منطق و حماقت آنهاست.
به گزارش ايرنا، وي روز پنج شنبه در جلسه تفسير قرآن در شبستان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه «س» افزود: انبياي الهي هميشه برمنطق و استدلال تكيه كرده و دشمنان به زور، تهديد و شكنجه متوسل شده اند.
وي گفت: در زمان ما نيز وهابي هاي متعصب استدلال مي كنند كه بوسيدن ضريح ائمه اطهار «ع» شرك است، ما هم مي گوييم شما چرا جلد قرآن و حجرالاسود را مي بوسيد، لابد مي گويند كه به احترام قرآن و خانه كعبه، اين كار را مي كنند، ما نيز مي گوييم بوسيدن ضريح را به احترام پيامبر اكرم «ص» انجام مي دهيم اما آنها جواب اين منطق را با حملات انتحاري عليه شيعيان مي دهند.
وي افزود: همواره در تاريخ، دشمنان به دليل اينكه مومنان به خداوند آسمانها و زمين ايمان آورده بودند، از سوي زورگويان تهديد و شكنجه مي شدند و اين مسئله هميشه بوده است كه طرفداران حق، اهل منطق و زورگويان اهل تهديد و زور و شكنجه بوده اند.
وي گفت: در تاريخ اسلام كساني همچون «حجاج بن يوسف» مخالفان خود را بگونه اي عذاب مي كردند كه پس از مدتي حتي مادر فرزند زنداني خود را نمي شناخت.
وي اضافه كرد: امروز نيز كشورهاي مدعي تمدن و حقوق بشر در «ابوغريب» و «گوانتانامو» همان جنايات را در لباس دفاع از حقوق بشر، دموكراسي و آزادي انجام مي دهند و جناياتي در غزه انجام مي دهند و اعضاي بدن فلسطينيان را مي فروشند و معلوم مي شود روح وحشيگري انسان هنوز وجود دارد اما ظاهر آن تفاوت كرده است.
آيت الله مكارم شيرازي گفت: خداوند انتقام خود را از زورگويان در دنيا و آخرت خواهد گرفت و در اين مسئله هيچ شك و شبهه اي وجود ندارد.
وي صبر بر شكنجه ها و فشارها و مشكلات را از خصيصه هاي مومنان ذكر كرد و گفت: اگر انسانها هميشه با مشكلات دست و پنجه نرم كنند نزد خداوند به مقامهاي نيكو در دنيا و آخرت مي رسند.

 



اخبار ادبي و هنري

انتقاد از عدم مشورت خانه سينما با اهالي خانه
در طرح محدوديت سينما
مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران در واكنش به طرح خانه سينما مبني بر انحلال اين انجمن گفت: در يك جمله مي توانم بگويم كه اين پيشنهاد و طرح، كاملاً غيركارشناسانه است و بحث كاملاً منتفي است.
ناصر باكيده با اشاره به اين كه خانه سينما هيچ مشورتي درخصوص انحلال اين انجمن با حوزه هاي مربوطه نداشته است به برنا اظهار داشت: برداشت ما درخصوص طرح غيركارشناسانه دوستان ما در خانه سينما مبني بر محدود كردن فضا در سينما از جمله محدوديت در بنياد سينمايي فارابي، انحلال مركز گسترش سينماي مستند و تجربي و همين طور سينماي جوان اين است كه دوستان در خانه سينما مشورتي با اهالي اين حوزه ها نداشته اند، نه تنها با اين انجمن بلكه با صنوف مرتبطي مثل انجمن صنفي فيلم كوتاه يا انجمن مستندسازان كه در دل خانه سينما وجود دارند. از اين رو همكاران، دوستان و اهالي اين خانواده بايد به رويكردهاي مجموعه هايي كه از انحلال آن نام مي برند توجه بيشتري داشته باشند.
پاسخ كوبنده مسابقه قرآني سيما به دشمنان اسلام
مراسم اختتاميه مسابقه بزرگ قرآني نسيم 1443 با حضور رئيس سازمان صداوسيما، رئيس نمايشگاه بين المللي قرآن كريم و هزاران نفر از ميليون ها شركت كننده اين مسابقه و بازديدكنندگان نمايشگاه قرآن شامگاه پنج شنبه در شبستان اصلي مصلي بزرگ امام خميني(ره) برگزار شد.
عزت الله ضرغامي رئيس صداوسيما در اين مراسم با اشاره به حضور چشمگير مردم در مراسم اختتاميه مسابقه نسيم 1443 گفت: حضور پرشور و گسترده مردم در اين مراسم پاسخ كوبنده اي به دشمنان اسلام و رسانه هاي غرب است كه با تبليغات خود قصد داشتند فضاي عرفاني و اسلامي مردم ايران را كمرنگ جلوه دهند.
وي با اشاره به استقبال گسترده مردم از اين مسابقه گفت: در اين مسابقه قرآن كه در سراسر كشور برگزار شد، 1 ميليون و 650 هزار نفر شركت كردند و به واسطه شركت در اين مسابقه و با ارتباطي كه با آيات قرآن برقرار كردند با مضامين توحيد، نبوت و معاد بيشتر آشنا شدند و اين بهترين هديه اي است كه خداوند و كلام الله مجيد به ما اعطاء كرده است.
رئيس سازمان صداوسيما با اشاره به اقدامات موثر رسانه ملي در جريان سازي و فرهنگ سازي قرآني در جامعه گفت: رسانه ها با برنامه جامع خود توانستند ارتباط خوبي بين مردم و تعاليم قرآن ايجاد كنند كه اين قابل تمجيد است.
نامگذاري روزهاي هفدهمين دوره هفته كتاب
اسامي روزهاي هفدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران تصويب شد.
ايام هفدهمين دوره هفته كتاب به ترتيب شنبه 23آبان به نام روز كتاب، پديدآورندگان و خادمان نشر، يكشنبه 24 آبان به نام روز كتاب، خانواده، كودك، صنعت و كشاورزي، دوشنبه 25 آبان به نام روز كتاب ايران در جهان و توسعه نشر بين الملل، سه شنبه 26 آبان به نام روز كتاب، حوزه، دانشگاه و توليد دانش، چهارشنبه 27 آبان به نام روز كتاب، كتابدار، كتابخانه، ادبيات و شعر، پنج شنبه 28 آبان به نام روز كتاب، مدرسه، دانش آموز، شهر و توسعه، جمعه 29 آبان به نام روز كتاب، مسجد، نماز، بسيج، ايثار و شهادت نام گذاري شد.
بنابراين گزارش روز پاياني هفدهمين دوره هفته كتاب شنبه 30 آبان ماه به نام روز كتاب و رسانه و اصلاح و تربيت نام گذاري شده كه در اين روز مراسم هشتمين جشنواره كتاب و رسانه برتر و سومين جشنواره كتاب و رسانه ملي برگزار خواهد شد.
گفتني است هفدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران از 23 لغايت 30 آبان ماه سال جاري در تهران و سراسر كشور برگزار خواهد شد.
تقدير از پايان نامه هاي برتر حوزوي در نمايشگاه قرآن
از 35 پايان نامه برتر بخش حوزوي در مقاطع دكتري و كارشناسي ارشد در هفته پاياني نمايشگاه قرآن تقدير خواهد شد.
بيش از 600 پايان نامه در بخش حوزوي ارايه شده است كه از بين آن ها 35 پايان نامه اي كه از نيمه دوم سال 87 تا نيمه اول 88 نگارش شده اند، در هفته پاياني نمايشگاه قرآن مورد تقدير قرار خواهند گرفت. پايان نامه هاي بخش حوزوي در 2 رشته تفسير و علوم قرآني در مقطع دكتري و كارشناسي ارشد حوزه داخل و خارج كشور توسط كار گروهي متشكل از استادان حوزه، دانشگاه و اعضاي هيئت علمي مورد بررسي قرار مي گيرند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14