(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 شهريور 1388- شماره 19458
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با امام(ره) در شب هاي قدر
رئيس جمهور نامه معرفي وزراي پيشنهادي را پس گرفت
خارج از دستور
راز و نياز براي خداي سبحان
تقويم آموزشي دانشگاه ها در سال جديد هيچ تأخيري نخواهد داشت
من؟! يا...؟
انتقاد ايران از برخورد دوگانه مقامات آمريكايي نسبت به بازداشت اتباع دو كشور



با امام(ره) در شب هاي قدر

ابراهيم حاجي محمدزاده
5 مرداد ماه سال 1366 بود كه فرماندهان سپاه توفيق حضور چند دقيقه اي به محضر امام را يافتند، قرار بود ايشان فقط چند جمله دعا بفرمايند و فرماندهان آمين بگويند: پس از گذشت 22 سال از آن ديدار يادآوري دعاي امام، چراغ هدايت براي تمامي كساني است كه دل در گرو خط امام و رسيدن به فرج در شبهاي قدر دارند: امام فرمودند:
«بسم الله الرحمن الرحيم من چند كلمه دعا مي كنم به شما. من هميشه دعاگوي شماها هستم. از خداي تبارك و تعالي مسئلت مي كنم كه شما را در كارهايتان موفق كند و اسلام را پيش ببرد و كفر را ساقط كند. البته مي دانيد كه زمينه سقوط كفر را خدا دارد فراهم مي كند و از ما نيست اين چيزها، شما هم بايد اين را از خودتان ندانيد. اين خداي تبارك و تعالي است كه به شما قدرت داده است و خداي تبارك و تعالي است كه شما را همت داده است و هر تيري كه رها مي كنيد با دست شما خداي تبارك و تعالي كار را انجام مي دهد. چنانچه تا حالا تجربه كرديد...»(1)
فرداي آن روز در تاريخ 6 مرداد 1366 پيام سرنوشت ساز و آينده محور انقلاب اسلامي معروف به پيام برائت انتشار يافت تا نكات ظريف و توحيدي آنچه كه به اجمال در روز قبل در دعاي خويش فرموده بودند در 36 صفحه را توضيح دهند: در آغاز اين پيام در توضيح دعاي روز گذشته با استناد به آيات قرآن كريم و ويژگي هاي دينداران متعهد به مبارزات انبيايي مي فرمايند: «مگر تحقق ديانت جز اعلام محبت و وفاداري نسبت به حق و اظهار خشم و برائت نسبت به باطل است؟ حاشا كه خلوص عشق موحدين جز به ظهور كامل نفرت از مشركين و منافقين ميسر گردد...»(2)
و در ضرورت هماهنگي دعا با اخلاص و آمادگي كامل براي گذار از شهادت در مسير آرمانهاي انبيايي در عصر زوال ابرقدرت ها تذكر مي دهند: «... من به تمام دنيا با قاطعيت اعلام مي كنم كه اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دين ما بايستند، ما در مقابل همه دنياي آنان خواهيم ايستاد و تا نابودي تمام آنان از پاي نخواهيم نشست... به ياري خدا باقيمانده راه پرنشيب و فراز را با اتكاي به خدا، تنها خواهيم پيمود و به وظيفه خويش عمل خواهيم كرد. يا دست يكديگر را در شادي پيروزي جهان اسلام در كل گيتي مي فشاريم و يا همه به حيات ابدي و شهادت روي مي آوريم و از مرگ شرافتمندانه استقبال مي كنيم ولي در هر حال پيروزي و موفقيت با ماست و دعا را هم فراموش نمي كنيم...»(3) و بلافاصله با خداي خويش اينگونه به راز و نياز و دعا مشغول مي شوند:
«خداوندا: بر ما منت بنه و انقلاب اسلامي ما را مقدمه فرو ريختن كاخهاي ستم جباران و افول ستاره عمر متجاوزان در سراسر جهان گردان و همه ملت ها را از ثمرات و بركات وراثت و امامت مستضعفان و پا برهنگان برخوردار فرما...»(4)
و در راه تحقق مناجات فوق صريحاً اعلام مي فرمايند:
«... ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در كشورهاي اسلامي مي شكنيم و با صدور انقلابمان كه در حقيقت صدور اسلام راستين و بيان احكام محمدي -صلي الله عليه و آله- است به سيطره و سلطه و ظلم جهانخواران خاتمه مي دهيم و به ياري خدا راه را براي ظهور منجي مصلح كل و امامت مطلق حق امام زمان- ارواحنا فداه- هموار مي كنيم...»(5)
و در جايي ديگر در توضيح اجابت دعاي منتظران و تحقق اراده الهي در سقوط كفر جهاني با طلوع الگوي انقلاب اسلامي مي فرمايند:
«... دوران بن بست و نا اميدي و تنفس در منطقه كفر به سر آمده، و گلستان ملت ها رخ نموده است. و اميدوارم همه مسلمانان شكوفه هاي آزادي و نسيم عطر بهاري و طراوت گلهاي محبت و عشق و چشمه سار زلال جوشش اراده خويش را نظاره كنند. همه بايد از مرداب و باتلاق و سكون و سكوتي كه كارگزاران سياست آمريكا و شوروي بر آن تخم مرگ و اسارت پاشيده اند به در آييم و به سوي دريايي كه زمزم از آن جوشيده است روانه شويم، و پرده كعبه و حرم خدا را كه به دست نامحرمان نجس آمريكا و آمريكازاده ها آلوده شده است با اشك چشم خويش شستشو دهيم...»(6)
و در ترسيم عملي تحقق دعاي فرج در عصر مقارن ظهور مي فرمايند:
«... مسلمانان تمامي كشورهاي جهان، از آنجا كه شما در سلطه بيگانگان گرفتار مرگ تدريجي شده ايد، بايد بر وحشت از مرگ غلبه كنيد، و از وجود جوانان پرشور و شهادت طلبي كه حاضرند خطوط جبهه كفر را بشكنند استفاده نماييد. به فكر نگهداشتن وضع موجود نباشيد، بلكه به فكر فرار از اسارت و رهايي از بردگي و يورش به دشمنان اسلام باشيد، كه عزت و حيات در مبارزه است. و اولين گام در مبارزه اراده است و پس از آن تصميم بر اينكه سيادت كفر و شرك جهاني، خصوصاً آمريكا را برخود حرام كنيد...»(7) و با استقبال از تبليغاتي كه جهانخواران از وحشت بيداري محرومان و مستضعفان بزعم خويش بر عليه انقلاب به راه انداخته اند، مي فرمايند:
«... البته ما اين واقعيت و حقيقت را در سياست خارجي و بين الملل اسلامي مان بارها اعلام نموده ايم كه درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و كم كردن سلطه جهانخواران بوده و هستيم حال اگر نوكران آمريكا نام اين سياست را توسعه طلبي و تفكر تشكيل امپراطوري بزرگ مي گذارند، از آن باكي نداريم و استقبال مي كنيم. ما درصدد خشكانيدن ريشه هاي فاسد صهيونيزم، سرمايه داري و كمونيزم در جهان هستيم، ما تصميم گرفته ايم به لطف و عنايت خداوند بزرگ، نظامهايي را كه بر اين سه پايه استوار گرديده نابود كنيم، و نظام اسلام رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم- را در جهان استكبار ترويج نماييم. و دير يا زود ملتهاي در بند شاهد آن خواهند بود. ما با تمام وجود از گسترش باج خواهي و مصونيت كارگزاران آمريكا حتي اگر با مبارزه قهرآميز هم شده باشد جلوگيري مي كنيم...»(8)
و با بشارت الگوي جهاني شدن انقلاب اسلامي و علي رغم تمامي توطئه هاي شيطاني جهان خواران در داخل و خارج مژده آغاز جنگ رهايي را مي دهند؛ «... معتقدين به اصول انقلاب اسلامي ما در سراسر جهان رو به فزوني نهاده است و ما اينها را سرمايه هاي بالقوه انقلاب خود تلقي مي كنيم و همه آنهايي كه با مركب خون طومار حمايت از ما را امضا مي كنند و با سر و جان دعوت انقلاب را لبيك مي گويند و به ياري خداوند كنترل همه جهان را به دست خواهند گرفت، امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استكبار، و جنگ پا برهنه ها و مرفهين بي درد شروع شده است و من دست و بازوي همه عزيزاني كه در سراسر جهان كوله بار مبارزه را بر دوش گرفته و عزم جهاد در راه خدا و اعتلاي عزت مسلمين را دارند مي بوسم...»(9)
براي رهبر معظم انقلاب، پرچمدار گره گشاي جهان اسلام و نايب مراد غايبمان(عج) شايستگي حضور در سپاه مصلح كل را با دعاي امام(ره) اينگونه آرزو مي كنيم؛ «خداوندا تو مي داني كه ما سرسازش با كفر را نداريم. خداوندا تو مي داني كه استكبار و آمريكاي جهانخوار گلهاي باغ رسالت تو را پرپر نمودند، خداوندا، در جهان ظلم و ستم و بيداد، همه تكيه گاه ما تويي، و ما تنهاي تنهاييم و غير از تو كسي را نمي شناسيم و غير از تو نخواسته ايم كه كسي را بشناسيم. ما را ياري كن كه تو بهترين ياري كنندگاني. خداوندا تلخي اين روزها را به شيريني فرج حضرت بقيه الله- ارواحنا لتراب مقدمه الفداء- و رسيدن به خودت جبران نما.(01)
«خداوندا! اين نعمت هاي بزرگ را از ما و ملت ما نگير. خداوندا! ما را با ارزش بركات خود بيشتر آشنا فرما، خداوندا بر بندگي و خلوص ما و اظهار عجز و ذلت ما در برابر خودت بيفزا، خداوندا! به ما توكل و صبر و مقاومت و رضا و توفيق جلب عنايت خود كرامت فرما و در مسير خدمت به بندگانت ما را تا مرز قرباني خود و فرزندان و هستي ما همراهي و مدد فرما... و همه ما را در مسير بندگي خود عاشق و دردآشنا فرما و شهيدان ما را از كوثر زلال ولايت خود و رسول اكرم- صلي الله عليه و آله و سلم- و ائمه هدي- عليهم صلوات الله- سيراب نما و انقلاب اسلامي ما را به انقلاب مصلح كل متصل فرما «انك ولي النعم»(11)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) صحيفه امام ج 02 ص 310
(4) و (3) و (2) صحيفه امام ج 02 ص 326
(5) صحيفه امام ج 02 ص 345
(8) (7) و (6) صحيفه امام ج (12 ص 28 و 18)
(9) صحيفه امام ج 12 ص 58
(01) صحيفه امام ج 12 ص 59
(11) صحيفه امام ج 02 ص 344

 



يك روز پس از توصيه رهبر انقلاب به دولت مبني بر احترام به نظر مراجع تقليد انجام شد
رئيس جمهور نامه معرفي وزراي پيشنهادي را پس گرفت

يك روز پس از رهنمودهاي داهيانه رهبر معظم انقلاب به دولت دهم و تاكيد ايشان بر احترام به نظر مراجع تقليد، رئيس جمهور در نامه اي به مجلس خواستار استرداد نامه معرفي وزراي پيشنهادي نيرو و آموزش و پرورش شد.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان، در حالي كه در ابتداي نشست علني ديروز بهارستان نامه معرفي خانم فاطمه آليا و علي ذبيحي به عنوان وزراي پيشنهادي آموزش و پرورش و نيرو اعلام وصول شد اما در لحظات پاياني نشست مذكور، باهنر نائب رئيس دوم مجلس كه در غياب لاريجاني رياست جلسه علني را بر عهده داشت خبر از استرداد نامه معرفي وزراي پيشنهادي توسط رئيس جمهور داد.
متن نامه استرداد كه غفوري فرد آن را قرائت كرد به شرح زير است:
جناب آقاي دكتر علي لاريجاني رياست محترم مجلس شوراي اسلامي
با عنايتي به ايام قدر نامه شماره 73782 مورخ 15/6/88 مربوط به وزراي پيشنهادي براي وزارتين نيرو و آموزش و پرورش را استرداد مي نمايم.
خواهشمند است دستور فرمائيد اقدام لازم معمول دارند.
بديهي است بعداً براساس اصل 133 قانون اساسي نسبت به معرفي وزراي پيشنهادي عمل خواهد شد.
محمود احمدي نژاد
پس از قرائت اين نامه، باهنر گفت كه موضوع بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي كه قرار بود سه شنبه آينده برگزار شود منتفي است و مجلس تا 5 مهر ماه جلسه علني ندارد.
در همين حال حجت الاسلام ابوترابي نائب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي در حاشيه جلسه علني ديروز با اشاره به استرداد نامه معرفي وزرا توسط رئيس جمهور تصريح كرد اين اقدام با الهام از رهنمودها و تذكرات راه گشاي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در ديدار و گفت وگو با هيئت دولت انجام گرفته است.
در آن ديدار رهبر انقلاب با بيان توصيه هايي به دولت دهم و رئيس جمهور از آنان خواستند تا نظر علما و مراجع تقليد را درباره مسائل مختلف مغتنم بشمارند.
اخيراً برخي علما و مراجع تقليد نسبت به معرفي وزراي زن گله مند بوده و خواستار تجديدنظر رئيس جمهور در اين خصوص شده بودند.
بر همين اساس مي توان اشاره حجت الاسلام ابوترابي به الهام رئيس جمهور از بيانات رهبر انقلاب و استرداد نامه معرفي وزراي پيشنهادي جديد را در همين راستا ارزيابي كرد.
ابوترابي فرد در عين حال اضافه كرد كه رهنمودهاي رهبري با اشراف در مسايل سياسي داخلي و خارجي و با بيش از 30 سال مديريت كشور در سطوح مختلف ارائه مي شود، مي تواند براي آحاد جامعه، دولتمردان، قواي سه گانه و نيز نخبگان راهگشا باشد از اين رو به نوبه خود از اين اقدام رئيس جمهور تشكر كرده و اميدواريم در معرفي وزراي سه وزارت خانه اي كه در دستور كار دولت و مجلس است، اين نقطه نظرات را مورد توجه قرار داده و چهره هاي توانا و كارآمد و مقبول كه بتواند زمينه ارتقاء كارآيي اين سه وزارتخانه كليدي و مهم را فراهم بياورند، معرفي كنند.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در خاتمه اظهار داشت: فكر مي كنم اگر رهنمودهاي رهبري در جلسه دولت با ايشان مورد توجه قرار گيرد قطعاً در ارائه اسامي وزراي باقي مانده تجديدنظر خواهد شد.
رئيس جمهور در نامه قبلي خود خانم آليا را به عنوان وزير پيشنهادي آموزش و پرورش مطرح كرده بود و قصد داشت خانم زهره الهيان نماينده مردم تهران را هم به عنوان وزير پيشنهادي رفاه معرفي كند كه ظاهراً وي اعلام كرده به خاطر نظر مراجع اين مسئوليت را نمي پذيرد.
به گزارش فارس، زهره الهيان نماينده مردم تهران و عضو فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي پس از اتمام جلسه علني ديروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص اين گمانه مبني بر اينكه چرا وزارت پيشنهادي دولت را نپذيرفته ايد؟ گفت: رئيس جمهور با توجه به زمينه تحصيلي بنده كه پزشكي است و همچنين با توجه به مسئوليت هاي اجراييم، به بنده پيشنهاد وزارت رفاه و تامين اجتماعي را داد.
وي افزود: ضمن تشكر از آقاي احمدي نژاد كه در باب بكارگيري زنان را در عرصه هاي كلان مديريتي باز كرد، به دليل احترام به نظر مراجع و علماي نظام كه پشتوانه اين كشور هستند؛ به مصلحت نديدم كه اين پيشنهاد را بپذيرم. الهيان در ادامه تصريح كرد: در عين حال، آمادگي همكاري در جايگاه فعليم را با دولت اصولگرا اعلام مي كنم.
حمايت 222 نماينده مجلس از رهنمودهاي رهبري
همچنين 222 نماينده مجلس شوراي اسلامي در نامه اي ضمن حمايت از رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب در ديدار اعضاي دولت بر همكاري كامل خويش با دولت دهم در چارچوب بيانات معظم له تاكيد كردند. نمايندگان مجلس در اين نامه تصريح كردند: رهنمودهاي ارزشمند مقام معظم رهبري در جلسه هيات دولت را به مثابه منشور كاملي براي حركت دولت جديد تلقي مي نمائيم.
تاكيد ايشان بر حفظ دست آوردهاي دولت نهم، پرهيز از رفتار غرورآميز، استفاده از آراء صاحب نظران و نخبگان، تمسك به عقلانيت و معنويت، عدم شتاب زدگي در تدبير امور اجرايي، رعايت اعتدال و قانون گرايي در همه ابعاد، توجه به نظرات مراجع تقليد و بزرگان دين، حركت در مسير تحقق چشم انداز و اجراي قانون سياستهاي كلي اصل 44 همه و همه نه تنها معيارهاي متقن پيشرفت كشور و دولت است كه عامل وحدت همه قوا محسوب مي گردد.
نمايندگان مجلس در ادامه نامه خود آورده اند:
از جناب آقاي دكتر احمدي نژاد رياست محترم جمهوري اسلامي ايران و اعضاي هيات دولت مي خواهيم فرصت را مغتنم شمرده و با رعايت دقيق نظرات حكيمانه مقام معظم رهبري و عمل به آنها موجبات پيشرفت هاي شگرف و سعادت ملت را در ظل توجهات حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف فراهم نمايند.
بديهي است كه مجلس شوراي اسلامي در اين چارچوب استوار همكاري كامل و صميمانه خود را با دولت محترم معمول خواهد نمود.
29دي روز غزه مي شود
در بخشي از جلسه علني ديروز نمايندگان به يك فوريت طرحي راي مثبت دادند كه در صورت تصويب نهايي 29دي ماه روز غزه نماد مقاومت فلسطين نامگذاري خواهد شد.
يك فوريت اين طرح با 144 راي موافق، 24 راي مخالف و 17راي ممتنع از مجموع 206 نماينده حاضر به تصويب رسيد.
اين طرح به امضاي 43 نفر از نمايندگان مجلس رسيده است.
در صورت تصويب نهايي اين طرح روز 29دي ماه برابر با 18ژانويه 2009 (21محرم 1430) به عنوان غزه نماد مقاومت فلسطين اعلام و همه ساله در تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران ثبت مي شود.
ميرتاج الديني يكي از طراحان اين طرح در ضرورت آن اعلام كرد: مقاومت و نبرد مظلومانه اما قهرمانانه مردم مسلمان و سرافراز غزه با متجاوزان صهيونيستي در جهاد افتخارآفريني 22روزه، با تحمل انواع تهاجمات و شدائد و صدها شهيد و مجروح و ويراني خانه ها، به ارتش تا بن دندان مسلح رژيم صهيونيستي تحميل كرد و اين رژيم در آتش بس يكطرفه شكست خود را پذيرفت.
وي افزود: به منظور پاسداشت و تعظيم اين حماسه طرح اعلام روز 29دي ماه 1387به عنوان روز غزه نماد مقاومت فلسطين در تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران و روز غزه در جهان با قيد يك فوريت تقديم مجلس شده است.
پس از اظهارات مخالف و موافق اين طرح، يك فوريت آن به راي گذاشته شد كه به تصويب رسيد. رسيدگي به كليات و جزئيات آن در ماههاي آتي صورت مي گيرد.
همچنين در جلسه ديروز يك فوريت طرح نظارت بر رفتار و عملكرد قضات به تصويب مجلس رسيد.
تصويب يك فوريت طرح مجازات استفاده غيرمجاز از عناوين علمي هم از ديگر مصوبات صحن علني بهارستان بود. نمايندگان چند روز پيش به كليات طرح مذكور راي منفي داده بودند ولي ديروز دوباره پشيمان شدند و يك فوريتش را مجددا به تصويب رساندند. البته بررسي كليات اين طرح به جلسات بعد موكول شد.
كابينه دولت دهم با تفكر ضداستكباري شكل گرفت
نماينده مردم بروجرد با اشاره به تشكيل كابينه دهم گفت: كابينه دولت دهم با تفكر ضداستكباري و هدفمند شكل گرفت.
به گزارش فارس، هادي مقدسي در اولين نطق ميان دستور ديروز با بيان اينكه وزرايي كه از سوي رئيس جمهور معرفي شدند، مجلس با درنظر گرفتن اولويت ها به 90درصد آنها راي اعتماد داد، اظهار داشت: اميدواريم در انتخاب وزراي وزارتخانه باقي مانده آقاي رئيس جمهور به نظرات خيرخواهانه مقام معظم رهبري توجه كنند.
مقدسي ادامه داد: رئيس جمهور منتخب مردم بايد با اطاعت محض از بيانات مقام معظم رهبري زمينه پيشرفت كشور را فراهم كند و در اين راستا با نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي و منتقدان دلسوز همكاري كرده و ملت ايران را به آينده اي مناسب اميدوارتر كند.
نماينده مردم بروجرد با اشاره به برخي سوءاستفاده هاي اعتقادي زمان كنوني را با زمان قرآن برسر نيزه كردن خوارج در دوران حضرت امير مقايسه و تصريح كرد: امروز قرآنها بر سر نيزه رفته است اما ما بايد به سخن قرآن ناطق كه مي فرمايد بهترين مبارزه با آمريكا خدمت به ملت است، گوش فرا دهيم.
مردم نمي گذارند روز قدس
آلوده اهداف سياسي شود
نماينده مردم ورامين در مجلس با اشاره به نزديك شدن روز جهاني قدس اظهار داشت: مردم نمي گذارند برخي فضاي اين روز را آلوده به اهداف سياسي كنند.
سيدحسين نقوي در نطقش با اشاره به اينكه در آستانه روز جهاني قدس و مبارزه با صهيونيسم ملت ايران با حضور خود در اين روز در جهت آرمانهاي انقلاب اسلامي گام برمي دارد، افزود: ملت مسلمان ايران در روز قدس انگشت اتهام خود را به سوي رژيمي مي گيرند كه با جنايت جنگي عليه فلسطينيان موجب انزجار مسلمانان جهان شده است.
نقوي با بيان اينكه امسال مردم ايران راهپيمايي روز قدس را باشكوه تر برگزار مي كنند، افزود: با توجه به گزارش كميسيون امنيت ملي مجلس عده اي بنا دارند براي حذف اين روز بزرگ تلاش و اين روز را با اهداف سياسي خود آلوده كنند كه ملت قهرمان ايران اجازه اين كار را نخواهد داد.
قوه قضائيه با عاملين اصلي اغتشاشات برخورد كند
نماينده مردم زاهدان در مجلس گفت: از قوه قضاييه مي خواهم كه با عاملين اصلي اغتشاشات برخورد كند.
حسينعلي شهرياري در نطقش تاكيد كرد: هيچ كس نبايد فكر كند كه مي تواند از دست قانون فرار كند.
دولت بايد فرمايشات رهبري را اجرايي كند
نماينده مردم صومعه سرا در مجلس تصريح كرد: دولت خدمتگزار بايد در تحقق اهداف اسلام و فرمايشات مقام معظم رهبري تلاش هاي خود را مصروف كند.
سيدكاظم دلخوش در نطقش گفت: مردم با تحركات آمريكا و اسرائيل آشنايي كامل دارند و تحركات آنها از جمله به هم زدن نظم و اجتماع 85 درصدي مردم در پاي صندوق هاي راي در كشور كاملا شفاف و گويا است.
وي با تاكيد بر اينكه ايران هميشه براي آمريكا معضل بوده افزود: آمريكا خواهان استفاده از منابع اسلامي مي باشد در حالي كه آمريكا هيچ گاه نمي تواند از اهميت ايران و تاثيرگذاري آن چشم پوشي كند.
دلخوش با اشاره به اينكه آمريكا بعد از انقلاب تمام كارهاي خود را براي از بين بردن اين انقلاب مصروف داشته است گفت: مردم ايران چماق و هويج را به خود آمريكا حواله مي كنند.

 



خارج از دستور

انتشار عكس سناريوسازي بود
عليرضا زاكاني با اشاره به انتشار عكس مشتركي از زاهدي وزير علوم سابق و وزير علوم رژيم صهيونيستي در يك اجلاس خارجي تاكيد كرد اين عكس يك سناريوسازي بود.
زاكاني كه در حاشيه جلسه علني ديروز مجلس در جمع خبرنگاران سخن مي گفت به توضيحات زاهدي درباره عكس مزبور اشاره كرد و گفت: به گفته آقاي زاهدي پس از تصويب طرح دو فوريتي سزامي در مجلس، يونسكو اقدام به برگزاري اجلاسي در اردن كرد كه مجلس اهتمام داشت در اين اجلاس شركت كند.
وي افزود: سفر آقاي زاهدي به اردن در همين راستا بوده، البته پيش از انجام اين سفر به دليل پروتكل هايي كه وجود دارد، از كشور برگزاركننده خواسته شده كه نام كشور ايران در كنار رژيم غاصب اسرائيل به ترتيب حروف الفبا قرار نگيرد.
اين نماينده مجلس اضافه كرد: اين موضوع شرط شركت ايران در اين اجلاس بوده است و طرف اردني هم قول داده بود كه اين اتفاق نيفتد، اما در اتاق پذيرايي هنگامي كه هيئت ايراني در آنجا حضور داشت، فردي كه نه وزير و نه نماينده وزارت امورخارجه او را نمي شناختند، وارد اتاق شده بود و پس از آنكه پرس وجو مي كنند معلوم مي شود كه اين فرد وزير علوم رژيم صهيونيستي است.
زاكاني گفت: وزير به محض مطلع شدن از اين قضيه اعتراض كرده و اتاق را ترك مي كند. ما معتقديم اين يك سناريوسازي بيش نبود كه قصد داشت به وجهه جمهوري اسلامي آسيب بزند.
گفتني است كه سايت منتسب به زاكاني اخيرا تصاويري را منتشر كرد كه در آن زاهدي وزير سابق علوم در كنار وزير علوم رژيم صهيونيستي ديده مي شد.
در همين راستا وزارت علوم نيز با صدور بيانيه اي با تاكيد بر اينكه عدم هرگونه مذاكره آشكار و پنهان با رژيم صهيونيستي از افتخارات مسئولين نظام جمهوري اسلامي است، افزود: جاي بسي تعجب و حيرت است كه برخي سايتها به ناصواب و از روي بي تدبيري و غفلت و علي رغم تكذيب خبر ديدار وزير علوم جمهوري اسلامي ايران با وزير علوم رژيم صهيونيستي در اجلاس سزامي 2008 از سوي اين اداره كل و در واپسين ايام تصدي دكتر محمدمهدي زاهدي وزير انقلابي، بسيجي و ارزشي خبر كذب سال گذشته دوباره بر روي خروجي برخي سايتها قرار مي گيرد.
سروري: فهرستي از بازداشت شدگان حوادث اخيرتهيه شد
سخنگوي كميته پيگيري وضعيت بازداشت شدگان در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي اعلام كرد كه اين كميته فهرست جداگانه اي از بازداشت شدگان، آزاد شدگان و كشته شدگان حوادث بعد از انتخابات تهيه كرده است.
به گزارش ايرنا، پرويز سروري در حاشيه جلسه علني مجلس در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا اين كميته به طور جداگانه فهرست قابل ارايه اي ازتعداد بازداشت شدگان، آزادشدگان و كشته شدگان حوادث اخير دارد، گفت: فهرست جداگانه اي در اين خصوص تهيه شده اما الان در اختيار ندارم تا به رسانه ها اعلام شود.
وي درباره فهرست ادعايي يكي از سايت ها گفت: فهرست 69 نفره اي به مجلس ارايه شده بود كه ما ازارايه كنندگان خواستيم اسامي افراد را به همراه نام پدر آنان ارايه كنند زيرا در غير اين صورت كار بررسي اسامي بسيار سخت و زمان بر است.
گفتني است برخي سايت ها كه سابقه دروغ پراكني طولاني در كارنامه خود دارند اخيرا با انتشار اسامي افرادي مدعي شده اند كه اين افراد در حوادث پس از انتخابات كشته شده اند. اين در حالي است كه تاكنون برخي افراد كه اسمشان در اين ليست هاي جعلي عنوان شده به طرق مختلف اعم از مصاحبه و مقاله و... اعلام كرده اند كه زنده اند و ادعاهاي سايت هاي مذكور جز دروغ بافي چيز ديگري نيست.

 



راز و نياز براي خداي سبحان

اين دعاي نوراني افتتاح از بركات ولي عصر (عج) است؛ وجود مبارك امام زمان اين دعا را دستور دادند. در اين دعا به ما آموختند به خداي سبحان از راه «ادلال» وارد شويم، هم به ما اجازه ضعف و مسكنت گويي دادند كه عرض كنيم: خدايا! فارحم عبدك الجاهل (1) هم به ما اجازه ادلال دادند. گفتند: هم راز بگو، هم ناز بكن، هم نياز؛ اين دعا نوراني افتتاح از «ناز» و «نياز» تشكيل شده است.
چگونگي ناز كردن بنده براي خداي سبحان
نيازهاي ما در آن جمله است، مي گوييم: فارحم عبدك الجاهل؛ ما جاهليم، مسكين ايم، فقيريم، اهل مذلت ايم؛ به ما رحم بكن! هم ناز را به ما آموختند، گفتند: مدلا عليك (2) (مدل)، (ادلال) از «دلال» است؛ دلال يعني ناز كردن. يعني انسان آنقدر با خدا انس مي گيرد، با خدايي كه قبلا از راه نياز وارد مي شد، مانوس مي شود كه هم اكنون ناز مي كند. اينكه شما در سحرهاي ماه مبارك رمضان و در مناجات شعبانيه آن جمله ها را مي خوانيد، آنها ناز است.
ناز اين است كه به ما گفته اند به خدا عرض كنيد: خدايا! اگر تو در قيامت به ما بگويي چرا گناه كردي، ما مي گوييم تو چرا نبخشيدي؟! خدايا! تو اگر ما را مؤاخذه كني چرا بد كرديم، ما هم مؤاخذه مي كنيم، مي گوييم: تو چرا عفو نكردي؟! لين اخذتني بذنبي اخذتك بعفوك (3)؛ اينها ناز است، نه نياز. اينكه عرض مي كنيم: خدايا! من اين لي الخير يا رب و لا يوجد الا من عندك، و من اين لي النجاه يا رب و لا تستطاع الا بك (4)؛ اينها ناز است خدايا! به من گفتي خوب باش، من از كجا خوبي پيدا كنم؟! آنها كه خوب بودند، كي به آنها داد؟ آنها كه برجسته شدند، كي آنها را برجسته كرد؟ اينها كه از سنخ نياز نيست، اينها كه از سنخ دعاهاي عادي نيست!
وجود مبارك ولي عصر (عج) در اين دعاي افتتاح دست ما را گرفته؛ اول ما را اهل (نياز) كرده، بعد اهل (ناز). فرمود: بگو مدلا عليك، من با ادلال، با ناز؛ گاهي از راه ناز، گاهي از راه نياز، گاهي از راه راز، با تو درد دل دارم، گفتگو دارم، گفتمان دارم؛ خواسته هايم را با تو در ميان مي گذارم. تو هم بزرگ تر از آني كه ما را دعوت بكني به مهماني و پذيرايي نكني؛ به ما بگويي دعا بكن و اجابت نكني! چون گفتي دعا بكن و اجابت مي كني، فاسمع يا سميع مدحتي (5)
تجلي مراحل چندگانه دعا
در دعاي افتتاح حضرت ولي عصر (عج)
اينها سؤال و جواب است، اينها صغري و كبري است، اينها استدلال وجود مبارك ولي عصر است كه در دعاي افتتاح به ما آموختند. شما مي بينيد اين دعاها مثل آيات قرآن كريم است. هر آيه اي يك بار مثبت خاص خود را دارد. كساني هم كه اهل دعايند، مي بينيد يك جمله خاص اين دعا اينها را مي گيرد. آنها كه اهل رازند، گرفتار آن جمله اند؛ آنها كه اهل نيازند، در بند آن جمله اند؛ آنها كه اهل نازند، در بند آن جمله اند؛ هم مدلا عليك است، هم فاسمع يا سميع مدحتي است. هم فارحم عبدك الجاهل است. هر كدام از ما در هر مرحله اي باشيم. اين دعاها براي ما راهگشاست و اگر كسي خداي ناكرده خود را در شب هاي قدر آزاد نكرد، در بند مي ماند و راهي جز خذوه فغلوه. ثم الجحيم صلوه. ثم في سلسله ذرعها سبعون ذراعا فسلكوه (6) نخواهد بود. به خدا پناه مي بريم از آن.
باور توحيد ناب و نفي هر گونه تاثير از غير خدا
در پرتو دعاي جوشن كبير
ما با اطمينان كه اگر قلب مان را از حقد و كينه ديگري و ديگران فارغ و تصفيه كرديم، و از نظر توحيد هم موحد ناب بوديم، و معتقد بوديم كه از غير خدا كاري ساخته نيست و اين دعاي نوراني جوشن كبير چيزي براي غير خدا باقي نمي گذارد؛ اين هزار نام از آن ضار و نافعش، از آن شافعش، از آن مقرب و موعدش چيزي براي غير خدا باقي نمي گذارد. آنوقت انسان ديدش با اين جوشن كبير به اين صورت در مي آيد كه: لله جنود السموات و الارض (7). هر چه در جهان هست مدبر است، مامور است از طرف خداي سبحان.
خيري اگر از كسي به ما رسيده است. خدا رسانده. بدي اگر از كسي به ما رسيده است، اين آزمون الهي است؛ گرچه تير از كمان همي گذرد. ولي از كماندار بيند اهل خرد! يا بد كرديم كه استحقاق اين را داريم يا تير آزمون است، يا تير تنبيه! اينچنين نيست كه افراد در خارج مستقل باشند. اين دعاي «جوشن كبير» يك لباس توحيد است. كسي كه اين دعا را خواند، جامه توحيد در بر مي كند. كل سماوات و ارض را، از عرش تا فرش را جزء ماموران و سپاه آماده خدا مي بينند. با چنين قلب روشن از توحيد ناب كه كينه كسي را در دل ندارد، آنگاه مراسم احياء را بر عهده دارد؛ قرآن را باز مي كند، جمله هايي را مي گويد. بعد قرآن را بالاي سر مي گذارد و جملات خاصي دارد، با آن اسامي نوراني.
سعي كنيد حوزه دعاي شما وسيع باشد؛ رشد اسلام را در سراسر جهان مسألت كنيد، ظهور ولي عصر را مسألت كنيد، رشد فرهنگ تشيع را در سراسر جهان اسلام مسألت كنيد، آزادي گرفتاران در بند، رهايي مردم مسلمان عراق و افغانستان و فلسطين را مسألت كنيد، ظهور موفور السرور آن حضرت در رأس نيازهايتان باشد؛ آنگاه حوائج جزئي را هم از ذات اقدس اله بخواهيد.
لزوم اوج گيري در ادعيه
به دليل عدم كمبود در لطف و رحمت الهي
مطمئن باشيد كه در اين خواستن هر چه وسيع تر بخواهيم، بركت بيشتر است. اينچنين نيست كه كم بيايد! اگر گفتيم: و اغفر لمن في مشارق الارض و مغاربها من المومنين و المومنات، اينطور نيست كه كم بيايد، به ما يا به نياكان مان نرسد! اگر بگوييم: اللهم اغن كل فقير، اللهم اشبع كل جائع، اللهم اكس كل عريان (8)؛ اينچنين نيست كه كم بيايد! بنابراين تنها به فكر خودمان و شهر و حوزه و ديار و سرزمين خودمان نباشيم. به فكر جوامع انساني، اسلامي و جوامع شيعي عمومي باشيد و در كنار آنها، حوائج مشروعه خاص خودتان را هم مسألت بكنيد.
سخنراني آيت الله جوادي آملي (دام ظله العالي) در مراسم احياي شب 19 ماه مبارك رمضان مسجد اعظم قم - 21/8/1383
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- اقبال الاعمال / 59 2- اقبال الاعمال / 58
3- بحار الانوار / 91/98 4- بحارالانوار / 95/83 دعاي ابوحمزه ثمالي
5- اقبال الاعمال/ 58 6- حاقه / 30 تا 32 7- فتح / 4 و 7
8- مستدرك الوسائل / 7/ 447 - باب استحباب الدعاء في كل يوم من شهر رمضان يالماثور
خوان حكمت در ماه مبارك رمضان هر روز منتشر مي شود.

 



در همايش بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران مطرح شد
تقويم آموزشي دانشگاه ها در سال جديد هيچ تأخيري نخواهد داشت

مسئولان و اعضاي شوراي بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران با تأكيد بر بازگشايي طبق سنوات گذشته دانشگاه ها تصريح كردند: تقويم آموزشي سال جديد تحصيلي يك لحظه هم به تأخير نخواهد افتاد.
نشست آموزشي تشكيلاتي مسئولان و اعضاي شوراي بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران عصر دوشنبه با شش سخنراني در سالن بصيرت لانه جاسوسي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها علي فضلي فرمانده سپاه حضرت سيدالشهدا استان تهران با اشاره به جزئيات ماجراي فتنه آشوبگران در روزهاي پس از انتخابات رياست جمهوري آن را فتنه اي شبيه به حوادث صدر اسلام دانست و تأكيد كرد: ما فتنه بزرگي را پشت سرگذاشتيم كه شبيه آن را در تاريخ انقلاب نديده بوديم. وي در اين رابطه حوادث كوي دانشگاه را فرايندي دانست كه از جريان كوي دانشگاه در سال 78 به اين مرحله رسيده است.
فضلي با اشاره به زمزمه هايي كه در مراكز آموزشي به گوش مي رسد گفت: اين موضوع مي طلبد كه با وحدت رويه اي كه مولاي مان از ما توقع دارند در اين زمينه هوشيار باشيم.
فرمانده سپاه حضرت سيدالشهدا استان تهران تأكيد كرد: در هفته آينده در جلسه اتاق فكري كه با مسئولان دانشگاهي استان تهران خواهيم داشت به دنبال هماهنگي در خصوص چگونگي برخورد با اين گونه حوادث احتمالي هستيم.
وي با اشاره به علاقه شديد رهبر معظم انقلاب به ورزش كوهنوردي گفت: با توجه به وجود مجموعه 540 هزار نفري از دانشجويان در استان تهران بايد يك نهضت كوهنوردي را در دانشگاه هاي استان پايه ريزي كنيم.
دانشجو بايد هوشيارانه
در فضاي تلطيف شده حركت كند
كامران دانشجو وزير جديد علوم از ديگر سخنرانان اين نشست بود كه با تأكيد بر اين مطلب كه حمايت مادي و معنوي از تمامي تشكل هاي دانشجويي را به عنوان يكي از وظايف خود مي داند افزود: تلاش مكتب ليبراليسم اين است كه انسان خوب درس بخواند، عالم خوبي شود تا كار و درآمد خوبي داشته باشد و لذت ببرد و پس از آن بميرد كه اين همان زندگي درختي است و در اين نگرش فطرتي در كار نيست و براي زندگي ابدي و ره توشه ابدي اقدامي انجام نمي شود.
دانشجو در عين حال تصريح كرد: اما اين كه مي گوئيم دانشگاه ها بايد اسلامي شود به اين معنا نيست كه درس هاي ديگر را كنار بگذاريم و فقط معارف خوانده شود و يا دانشگاه ها را تبديل به نمازخانه كنيم؛ چرا كه اين اقدامات لازم است، اما كافي نيست پس منظور اصلي اين است كه ما بايد دغدغه دين داشته باشيم و در اين صورت است كه كار درست مي شود.
وي در ادامه با بيان اين كه دشمن حتماً براي ما نقشه هايي دارد، افزود: اگر دشمن براي ضربه زدن به نظام و ملت سلحشور ما نقشه اي نداشته باشد، جاي سؤال است و بايد دانشجويان ما و دانشگاهيان اين نكته را مورد توجه قرار دهند كه اگر اختلافي وجود دارد در درون خانواده است و آنها اجازه نمي دهند bbc فارسي و راديو آمريكا براي ما خط و مشي تعيين كند، چرا كه دانشجويان ما دشمن را خوب مي شناسند و bbc فارسي، راديو آمريكا، انگليس و آمريكا و مزدوران آنها را مي شناسند و اجازه نمي دهند كه دشمنان ما از برخي مسائل سوءاستفاده كنند و به اميال خود دست يابند.
دانشجو تصريح كرد: همگي در ضمن حفظ هوشياري بايد در راستاي تلطيف فضا حركت كنند و هر كسي غير از اين عمل كرد، بدانيد دشمن اين ملت و مرز و بوم است.
تمدن: اجازه تأخير
حتي يك لحظه نمي دهيم
مرتضي تمدن استاندار تهران هم به عنوان يكي ديگر از سخنرانان نشست آموزشي بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران با اشاره به هوچيگري هاي فتنه گران درباره ايجاد اخلال در بازگشايي دانشگاه ها گفت: اجازه نمي دهيم تقويم آموزشي سال جديد تحصيلي حتي يك لحظه به تاخير بيفتد.
وي با اشاره به بيانات و تاكيدات رهبر معظم انقلاب در ديدار خود با دانشجويان در خصوص احتمال وقوع فتنه ديگري در كشور با هدف به تعطيلي كشاندن دانشگاه ها گفت: بيانيه اخير ميرحسين موسوي محملي است براي بروز يك سري رخدادهاي جديد كه مقارن است با بازگشايي مراكز آموزشي.
استاندار تهران با بيان اين كه اين جريان تاخير در زمان بازگشايي مراكز آموزشي را دنبال مي كند، گفت: تقويم آموزشي سال جديد تحصيلي يك لحظه هم تاخير نخواهد داشت. اين در حالي است كه عاملين اين جريان مرتب در دل مردم نقطه اميد را به نقطه ياس تبديل مي كنند، زيرا بازگشايي مراكز آموزشي در دل مردم يك نقطه قوت است و اين در حالي است كه با بهانه قراردادن بيماري آنفولانزاي خوكي و... نسبت به برنامه خود تاكيد مي كنند ولي در جواب بايد به اين افراد گفت اگر قرار بود به خاطر اينگونه از مسائل برخوردي چون تاخير در زمان بازگشايي و مراكز آموزشي مي داشتيم، بايد در دنيا را تخته مي كرديم.
تمدن همچنين ادامه داد: رويكرد ما در بازگشايي مراكز آموزشي به هيچ وجه رويكردي امنيتي نخواهد بود و كساني كه درصدد رواج چنين رويكردي به اين موضوع هستند، بايد بدانند كه ما عكس آن عمل خواهيم كرد و هيچ نقطه اي را كه بخواهد ما را به انجام چنين عملي وا دارد، مشاهده نمي كنيم.
استاندار تهران همچنين در خصوص جريان كوي دانشگاه گفت: اين اتفاق دل رهبري را به درد آورد و ايشان را مضطرب ساخت و به دنبال آن بود كه كارگروهي در شوراي عالي امنيت ملي تشكيل شد و هم اكنون نيز مجدانه در حال پيگيري موضوعات مرتبط با آن جريانات است.
ناظمي: امروز در مرحله چهارم
و پنجم انقلاب قرار داريم
در ادامه اين نشست دكتر ناظمي، دبيركارگروه هماهنگي و مديريت كلان دستگاه هاي فرهنگي دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در نشست تشكيلاتي بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران گفت: انقلاب اسلامي ايران در نظر همه صاحب نظران اين زمان به عنوان انقلابي فرهنگي مطرح مي شود كه انقلابي است براساس فرهنگ و ارزش هاي اسلامي و معمار آن يك اسلام شناس است.
وي با بيان اين مطلب كه امروز پس از آغاز دهه چهارم انقلاب شاهد مقاومت هايي در برابر جريان تداوم انقلاب اسلامي هستيم، گفت: آنچه تحت عنوان انقلاب مخملي اتفاق افتاد، مقاومت در برابر جريان تداوم انقلاب اسلامي بوده است و اين به دليل آن است كه انقلاب اسلامي در طول عمر خود همواره در حال بالندگي بوده و امروز نيز در مرحله چهارم و پنجم انقلاب قرار دارد و جوامع متعددي از آن در حال الگوگيري هستند.
برگزاري نشست ياوران مهدي در قم در هفته اول مهر
در همين رابطه كاظميان فر مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران به ايراد سخن پرداخت و برنامه هاي اين تشكيلات در هفته اول مهرماه را تشريح كرد.
وي گفت: ما در اين هفته يك نشست در مجموعه ياوران مهدي قم خواهيم داشت و يكي از برنامه هايمان ديدار با علماي قم خواهد بود.
دكتر ايرج حسابي هم در اين نشست به عنوان رئيس هيئت مديره بنيان علمي با اشاره به فرهنگ احترام گذاشتن به معلم و اهميت زبان فارسي و حفاظت از آن گفت: يكي از نكاتي كه دكتر حسابي هميشه مواظب آن بودند فرهنگ و زبان فارسي بود و شاهديم كه مقام معظم رهبري در شيراز فرمودند خدمت حسابي به فرهنگ ايران كمتر از خدمت او به فيزيك ايران نبوده است، پس بايد زبان ملي ايران كه نگه دارنده ايران است، باقي بماند.
حسابي افزود: اگر مي خواهيم انقلاب مان را حفظ كنيم، نان مان را بايد خودمان درآوريم و دست مان جلوي خارجي ها دراز نشود و در اين زمينه بايد پرسيد آيا سعي كرده ايم استقلال دانشگاه حفظ شود.

 



من؟! يا...؟

سيد ياسر جبرائيلي
چند سال پيش و در بحبوحه حمله نظامي آمريكا به عراق، كه به بهانه سرنگوني صدام ديكتاتور، اشغالگران خونريز ديگري را بر مردم مظلوم اين سرزمين تحميل كرده و هست و نيست اين ملت را به باد داد، طرحي روي جلد مجله نيويوركر نقش بست كه حرف هاي زيادي براي گفتن داشت. جرج بوش بود... ايستاده در ميانه اتاقي ويران و درب و داغان، كه در پاسخ به انگشت اتهامي كه صاحبخانه به سويش دراز كرده بود، ابرو بالا انداخته و دهان تعجب گشوده و چهره در قالب حيرت برده بود كه «من؟!»
امروز، در توصيف آنچه كه در ماه هاي اخير بر ملت ايران گذشته، بايد طرحي ديگر كشيد و موسوي و كروبي را در ميانه ويرانه هايي كه به بار آورده اند ترسيم كرد... كه پا را فراتر از «من؟!» گذاشته و داد «تو!» سر مي دهند.
آن «من؟» و اين «تو!» اگرچه از سوي كسان بسياري تاكتيكي براي گريز از مكافات عمل تعبير شده، اما اين سكه، روي ديگري نيز دارد كه اغلب از نظرها دور مانده است.
سران فتنه كه حمايت رسانه هاي غربي و اصلاح طلب را به همراه دارند، با دراز كردن انگشت اتهام به سوي ديگران، در حقيقت پروژه ديگري را در كنار پروژه «ادعاي تقلب» كليد زده و در جبهه جديدي به فعاليت عليه نظام مشغولند.
به بيانيه اخير موسوي دقت كنيد. علي رغم اعترافات تكان دهنده ژنرال هاي اصلاح طلب و ضميمه شدن افشاي طرح سازمان سيا براي براندازي از طريق القاي تقلب، او همچنان خواستار رسيدگي به تقلب هاي انجام گرفته است. اما با دقت بيشتر درمي يابيم كه اين بار «تقلب» به حاشيه رفته و موضوع ديگري به صحنه كشيده شده است. وي اصولي براي آرامش جامعه! ارائه كرده و در كنار ادعاي تلاش براي «بازگرداندن انقلاب به اصل آن» (!؟) نهادهاي قانوني نظام را متهم مي كند كه «قدرت خود را در مخالفت با مردم» مي دانند و خواستار «شناسايي و مجازات» عاملان و آمران فجايع رخ داده، شده است.
اگر به هدف اصلي جريان مدعي تقلب از ادعاي تقلب بازگرديم، خواهيم ديد كه حركت اين جريان با نقش ستون پنجم دشمن در داخل كشور تشابه فراواني دارد. بنابراين، حال كه «ادعاي تقلب» از سوي افكار عمومي داخل و خارج به باد استهزا گرفته شده، طبيعي است كه هاديان موسوي و كروبي، نقش خود را در جبهه جديدي آغاز كنند. اگر در پروژه قبلي، سيستم مجري انتخابات، به عنوان ركني از اركان نظام اسلامي، مورد تهاجم قرار گرفت، در طرح جديد، سيستم قضايي مورد هدف قرار گرفته است.
سخنان بي پايه كروبي در مورد تجاوز به زندانيان، ادعاي كشته شدن بيش از 70 نفر در جريان آشوب ها، يا سخنان موسوي و مطالبه «شناسايي و مجازات عاملان و آمران فجايع»، و... از نوع مراجعه يك شاهد يا وكيل با مستندات قانوني و قوي براي گزارش يك حادثه به سيستم قضايي براي پيگيري نيست. اين حركت كه بيشتر در رسانه ها دنبال شده تا در دستگاه قضا، در بطن خود قصد دارد سيستم قضايي را زير سؤال ببرد. بايد اضافه كرد به اين جمع، حملاتي را كه جريان اصلاحات متوجه سپاه پاسداران به عنوان يكي ديگر از اركان نظام كرده است.
اين است كه سران فتنه كه تا ديروز خوراك لازم را براي رسانه هاي غربي فراهم مي كردند تا به نظام انتخاباتي ايران حمله كنند، امروز با شكست پروژه «تقلب»، خوراك حمله به دستگاه قضايي را براي آنان تدارك ديده اند. تيتر واشنگتن پست را بخوانيد: «ماجراي نازي، دختر 29ساله ]معلوم نيست اين از كجا پيدا شده[، در حقيقت، نمونه اي از حقايق زندان هاي ايران است.» (6/9/2009).
از ديگر سو، مواضع تند و افراطي موسوي و كروبي با القاب «رهبران اپوزيسيون» با آب و تاب منعكس شده و دروغ پردازي هاي دشمن اين بار از زبان آقايان منتشر مي شود تا كسي در سنديت آن ترديد نكند!
به راستي چرا فرصت فتنه انگيزي به فتنه گران داده مي شود تا در ميدان دشمن بازي كرده و با شمشير برهنه به ملت حمله ور شوند؟!

 



انتقاد ايران از برخورد دوگانه مقامات آمريكايي نسبت به بازداشت اتباع دو كشور

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان از برخورد دوگانه مقامات كاخ سفيد نسبت به بازداشت اتباع ايراني و آمريكايي به شدت انتقاد كرد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «حسن قشقاوي» در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره برخورد دوگانه مقامات كاخ سفيد نسبت به اتباع ايراني و آمريكايي اظهار داشت، مقامات و رسانه هاي آمريكايي خبرسازي مستمر در مورد سه نفر از اتباع اين كشور كه در اثر ورود غيرقانوني به جمهوري اسلامي ايران بازداشت شده اند را در دستور كار خود قرار داده اند، در حالي كه همين مقامات و رسانه ها طي دو سال ونيم اسارت كاملا غيرقانوني ديپلمات هاي ايراني در اربيل كه علاوه بر بيگناهي مصونيت سياسي نيز داشتند، هيچ گونه اقدامي به عمل نياوردند.
وي تصريح كرد: تعجب آور است كه حس انسان دوستي اين مقامات و رسانه هاي آمريكايي در مورد ايرانياني كه به دلايل واهي توسط عمليات دام گذاري در آمريكا و ساير كشورها دستگير و يا حتي ربوده مي شوند نيز برانگيخته نمي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14