(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 شهريور 1388- شماره 19465
 

حديث دشت عشق
رئيس فدراسيون: واليبال ايران مي تواند به المپيك صعود كند
اخبار كوتاه از فوتبال
سوپر ليگ بسكتبال با 11تيم برگزارمي شود
ركوردزني اينزاگي و درخشش رونالدو در ليگ قهرمانان اروپا
رئال، منچستر، ميلان و چلسي با پيروزي آغاز كردند
خواندني از ورزش ايران
كاپيتان تيم ملي دوچرخه سواري؛ هنوز آماده ركاب زدن نشده ام
10 مهر ماه در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود شصت و هفتمين دربي با قضاوت داور ايراني
مربي اسبق تيم ملي: تكواندو كار سختي در جهاني دارد
ناكامي مدعيان درهفته ششم ليگ برتر اثبات كرد ترس تيم ها ريخته است
عدو شود سبب خير گر خدا خواهد آنفلونزاي خوكي به موقع به بازيهاي اسلامي رسيد



حديث دشت عشق

به ياد سرتيپ پاسدار شهيد «امين نور علي»
شهادت در اسارت
شهيد امين نورعلي در دي ماه سال1341 در شهرستان تويسركان، در خانواده اي مذهبي و متدين به دنيا آمد. وي از كودكي علاقه زيادي به انجام واجبات داشت و با شروع مبارزات با پيوستن به صفوف مبارزين و تظاهركنندگان در به ثمر رساندن اين انقلاب شركت داشت و يكي از اعضاء كميته انقلاب اسلامي شد. در سال 1360 به جبهه اعزام گرديد كه دو سال بعد يعني در روز سيزدهم آبان ماه 1362 در عمليات والفجر 4 تيري به پاي او اصابت كرد و اسير شد او سپس توسط سربازان عراقي با تير خلاص به درجه رفيع شهادت نائل گرديد.

 



رئيس فدراسيون: واليبال ايران مي تواند به المپيك صعود كند

رئيس فدراسيون واليبال گفت: با توجه به پيشرفتي كه در رده هاي مختلف داشتيم، مي توانيم اميدوار به حضور در المپيك باشيم.
محمد داورزني در نشست مطبوعاتي ضمن خوش آمدگويي به ژي هونگ وي، رئيس فدراسيون جهاني واليبال، نكاتي را يادآوري كرد.
داورزني گفت: اين اولين سفري است كه رئيس فدراسيون جهاني به ايران انجام داده است. با توجه به تغييراتي كه در برنامه هاي FIVB به وجود آمده، فرصت مناسبي براي كشورهايي مانند ايران است تا پيشنهادهاي خود را ارائه كنند.
رئيس فدراسيون ايران اظهار داشت: نخستين تغيير FIVB، انتخابي كردن ليگ جهاني است. با توجه به رشد خوبي كه در رده نوجوانان و جوانان داشتيم و با حسن نيتي كه رئيس فدراسيون جهاني خواهد داشت، مي توانيم پله هاي ترقي را به راحتي طي كنيم.
داورزني ادامه داد: اميدوارم با اين روند بتوانيم در المپيك و جهاني حضور داشته باشيم و با تعامل خوبي كه FIVB با فدراسيون ها دارد، مي توانيم جايگاه خوبي را در جامعه واليبال به دست آوريم.
در اين نشست همچنين ژي هونگ وي، رئيس چيني فدراسيون جهاني واليبال ضمن خيرمقدم به رسانه هاي گروهي در مورد ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران يك كشور ورزشي است در چند روز گذشته كه در اين كشور بودم و سال هاي گذشته كه به اينجا آمدم اين مطلب را به خوبي احساس كردم.
وي در مورد ميزباني ايران براي مسابقه هاي ساحلي در جزيره كيش نيز گفت: ايران امكانات آن را دارد كه ميزباني چنين رقابت هايي را بگيرد اما بايد هر چه سريعتر درخواست ميزباني خود را براي FIVB ارسال كند.
رئيس فدراسيون جهاني واليبال با اشاره به اينكه اين فدراسيون قصد دارد روي ورزش زنان برنامه ريزي ويژه اي انجام دهد و اين رشته را براي زنان گسترش دهد، گفت: طبق برنامه ريزي كه داريم مي خواهيم در المپيك 2012 لندن تعداد داوران مرد قضاوت كننده در مسابقات بانوان كمتر شده و به مرور تنها داوران زن مسابقات زن را قضاوت كنند.
توسعه واليبال زنان
اولويت برنامه اي FIVB
هونگ وي يادآور شد: بخش زيادي از واليبال را نوجوانان، جوانان و زنان تشكيل مي دهند. در آسيا تعداد زيادي از كشورها فرهنگ اسلامي دارند كه بايد به فرهنگ آنها احترام گذاشته شود. نبايد بگوييم شما زنان بايد با اين پوشش در مسابقات شركت كنيد. اين يك تبعيض نژادي در ورزش محسوب مي شود. ما بايد كاري كنيم كه زنان به سمت واليبال بيايند. خوشحالم از اينكه ايران در بخش زنان تيم هاي خوبي دارد.
حضور زنان ايران در سطح آسيا چشمگير است
وي ادامه داد: امروزه حضور زنان ايران در سطوح مختلف ميادين آسيايي گسترده تر شده است و ايران نخستين كشور اسلامي است كه زنانش حضوري فعال دارند. به خاطر دارم در بازي هاي آسيايي 1990 در پكن تنها شش يا هشت ورزشكار زن در تيراندازي حضور داشتند كه در واقع آن رقابت ها يك آغاز براي بانوان ايران بود.
ميزباني واليبال ساحلي براي ايران
هونگ وي يادآور شد: ايران امكانات خوبي دارد و مي تواند ميزبان واليبال ساحلي جهان شود. كافي است ايران درخواست ميزباني اش را به FIVB ارايه دهد. البته ايران مي تواند ميزبان تور واليبال ساحلي جهاني باشد كه در سه سطح عالي، متوسط و پايين برگزار مي شود. در ابتدا ايران مي تواند سطح پايين تر را درخواست كند و كم كم ارتقا دهد. البته به شرط اينكه در اين سطح سريع تر درخواست ميزباني بدهد.
وي ادامه داد: خوشبختانه جزيره كيش هواي بسيار مناسبي دارد و مي تواند در تمام طول سال ميزباني بگيرد. اين مسابقات آخر هفته ها برگزار مي شود و ايران مشكلي براي برگزاري آن ندارد.بازي هاي انتخابي ليگ جهاني چرا رفت و برگشت نبود و تيم ايران در اين ميان ضرر كرد؟رئيس فدراسيون جهاني واليبال در پاسخ به اين سؤال گفت: با نظر شما براي اينكه در اين دوره چند تيم مانند ايران و مكزيك به خاطر سفرهاي طولاني ضرر كردند، موافقم. اين مرحله انتخابي تور جهاني چندان عادلانه نبود. ايران سفر خسته كننده اي را پشت سر گذاشته است. قول مي دهم براي مسابقه هاي انتخابي 2011 اين مشكل را رفع كنم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

استقلال- استيل آذين؛ جذاب ترين ديدار هفته هفتم
هفته هفتم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران از جمعه شب با برگزاري يك ديدار آغاز و طي روزهاي شنبه و يكشنبه هفته آينده با انجام هشت بازي ديگر به پايان خواهد رسيد.
در مهمترين بازي هفته هفتم فردا شب تيم هاي استقلال تهران و استيل آذين در شرايطي از ساعت 21 و به قضاوت هدايت ممبيني در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف هم مي روند كه حضور حميد استيلي روي نيمكت و علي كريمي، حسين كعبي، فريدون زندي، حامد كاويانپور، اميرشاپورزاده و ... در تيم سرخپوش استيل آذين به حساسيت و جذابيتهاي اين ديدار افزوده است. هر چند كه استقلال در تمام ديدارهاي خانگي خود در ليگ نهم با حمايت پرشور طرفدارانش توانسته به پيروزي برسد اما وجود مشكل گلزني در اين تيم با توجه به حضور مهاجماني چون عنايتي، برهاني، اكبرپور، سيدصالحي و مجيدي باعث شده صمد مرفاوي در اين خصوص دغدغه خاطر داشته باشد. در مقابل همان طور كه عنوان شد حضور بازيكنان سابق پيروزي در استيل آذين از جمله كريمي، كعبي، آذري، كاويانپور و... شرايطي را فراهم ساخته تا طرفداران استقلال به اين تيم حساسيتي به مراتب بيشتر از ديدار با ساير تيم ها داشته باشند. در مجموع پيش بيني مي شود جمعه شب استقبال بيشتري نسبت به ساير ديدارهاي خانگي استقلال از اين ديدار شود. به گفته مرفاوي، استقلال در اين ديدار تنها روان خواه را به علت مصدوميت در اختيار ندارد اما استيل آذين بدون هيچ بازيكن مصدوم و محرومي پا به اين ميدان خواهد گذاشت.
دعوت بلاتر از بكن باوئر براي حضور در كنگره تهران
رئيس آكادمي ملي فوتبال گفت: علي رغم اينكه حضور ميهمانان كنگره بين المللي علم و فوتبال تحت تأثير حوادث بعد از انتخابات قرار گرفت، اما حضور بيشتر آنها هنوز با مشكلي مواجه نشده است.
عليزاده در خصوص برگزاري كنگره بين المللي علم و فوتبال افزود: ادريان ليد و دان مك لارن از انگليس، فضه از تركيه، آرنولد لنوس از آمريكا، روته مولر از آلمان به ترتيب در حوزه هاي بيومكانيك فوتبال، تغذيه فوتبال، روانشناسي فوتبال و مدارس فوتبال به ارائه مطالب خواهند پرداخت. به علاوه «بردن منتون» در فوتبال پايه و آكادمي و «تراز گران» مشاور حقوقي فيفا در حوزه حقوق در فوتبال نيز سخنراني خواهند كرد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه شنيده شده حوادث و مشكلاتي كه بعد از انتخابات در كشور به وجود آمد باعث شد كه بسياري از ميهمانان كنگره علم و فوتبال از حضور در ايران امتناع كنند، گفت: حوادث بعد از انتخابات حضور ميهمانان ما را تحت تأثير قرار داد و ما نيز به اين آفت دچار شديم اما خوشبختانه براي غالب آنها تاكنون مشكلي به وجود نيامده است و از جمله حضور بن همام فعلاً قطعي است و دعوت دوباره اي از سوي رئيس فيفا از بكن باوئر به عمل آمده كه اميدواريم او نيز در اين همايش حاضر شود.
دعوت از26 بازيكن براي حضور در اردوي سنگال
اسامي 26 بازيكن تيم فوتبال زير 17 سال اعزامي به اردوي تداركاتي سنگال از سوي كادر فني اعلام شد.
علي دوستي براي اين اردو نفرات زير را دعوت كرده است: ايمان شيرازي، مهرگان گلبرگ، مهرداد يگانه، صادق پورمحمد دوست، علي حيدري، ايمان صادقي، علي گودرزي، ياسر كرمي، مرتضي پورعلي گنجي، رضا قيالي، افشين اسماعيل زاده، علي ممي زاده، هادي ريشي اصفهاني، سيدحسين حسيني، اكبر ايماني، سعيد لطفي، بهرام دباغ، كاوه رضايي، حميده آمالي خامنه، ميلاد غريبي، اميد عاليشاه، حسين گوهري، بهمن مالكي، سعيد قدمي، فرهاد عطاپور و پيام صادقيان .
اين تيم يكشنبه هفته آينده براي مدت 10 روز راهي سنگال مي شود.
اوليايي: منصوريان و پورحيدري 3 بازي ديگر فرصت دارند
مديرعامل باشگاه پاس همدان گفت: به كادر فني 3 هفته فرصت داديم تا نتايج ضعيف گذشته را جبران كند.
كاظم اوليايي اظهار داشت: هدفي كه در ابتدا داشته ايم و بازيكناني كه جذب كرديم براي رده هاي بالاي جدول بود، نه در قعر جدول. تنها مربيان مي توانند تيم را از اين وضعيت خارج كنند. تدبير مربيان و به كار گرفتن خوب از بازيكنان تيم را نجات مي دهد.
مديرعامل باشگاه پاس خاطرنشان كرد: من تمام كادر فني را مقصر مي دانم و به آنان 3 هفته فرصت مي دهم تا امتيازات را جبران كنند. 3 هفته آينده براي تيم پاس حياتي خواهد بود. كادر فني بايد نواقص خود را برطرف كند. من از كادر فني تيم حمايت مي كنم، اما حمايت من مشروط خواهد بود وبعد از آن تصميمات محكمي خواهم گرفت. وي افزود:من در جلسه روز گذشته اين موضوع را با عليرضا منصوريان و منصور پورحيدري در ميان گذاشتم.

 



سوپر ليگ بسكتبال با 11تيم برگزارمي شود

رئيس كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال اعلام كرد: پس از بررسي كامل شرايط تيم هاي متقاضي حضور در ليگ برتر سال88، سرانجام يازده تيم مجاز به شركت در ليگ برتر شدند.
«حسن نوربخش» در گفت وگو با ايرنا افزود: نماينده يازده تيم حاضر در ليگ برتر، در مراسم قرعه كشي مسابقات در فدراسيون بسكتبال حاضر خواهند شد.
وي افزود: تيم هاي مهرام تهران، ذوب آهن اصفهان، صبا مهر قزوين، پتروشيمي ماهشهر، لولهa.s شيراز، بسكتبال گرگان، تيم آرارات، بسكتبال چهارمحال و بختياري، توزين الكتريك تهران و پاسارگاد شيراز از جمله تيم هاي حاضر در ليگ برتر بسكتبال سال88 هستند.
ليگ برتر بسكتبال در سال88 در شرايطي با يازده تيم برگزار مي شود كه سال قبل از آن در اين ليگ سيزده تيم شامل تيم هاي مهرام، ذوب آهن، صبامهر، پتروشيمي، تراكتورسازي كردستان، بيم مازندران، لوله as شيراز، شهرداري گرگان، دانشگاه آزاد، هيئت لنگرود، هيئت شهركرد، آرارات و هيئت خراسان رضوي حضور داشتند كه به ترتيب رتبه هاي اول تا سيزدهم جدول را به خود اختصاص داده اند.
«محمود مشحون» رئيس فدراسيون بسكتبال چند روز پيش در گفت وگو با ايرانا اعلام كرد: ما براي افزايش كيفيت ليگ بسكتبال تلاش مي كنيم و به كميت اهميت چنداني نمي دهيم، بنابراين تيم هايي بايد وارد سوپر ليگ شوند كه قابليت، كيفيت و هزينه مورد نياز حضور در ليگ برتر بسكتبال ايران را داشته باشند.
رئيس فدراسيون بسكتبال اعلام كرد: «اخلاق و منش اسلامي و فرهنگي در طول مسابقات»، «توانايي فني» و «تجهيزات مالي كافي» از جمله فاكتورهاي فدراسيون بسكتبال براي حضور تيم هاي باشگاهي در سوپر ليگ و ليگ دسته يك بسكتبال كشور است.

 



ركوردزني اينزاگي و درخشش رونالدو در ليگ قهرمانان اروپا
رئال، منچستر، ميلان و چلسي با پيروزي آغاز كردند

در شبي كه تيم هاي بزرگ اروپا در اولين دور از فصل جديد رقابت هاي ليگ قهرمانان به پيروزي رسيدند تيم يوونتوس تنها ناكام بزرگ لقب گرفت.
فصل جديد مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان اروپا در شرايطي سه شنبه شب با برگزاري هشت ديدار در چهار گروه آغاز شد كه تيم هاي آث ميلان،چلسي، رئال مادريد، منچستريونايتد و بايرن مونيخ موفق شدند به راحتي از سد رقباي خود بگذرند. تيم كهكشاني هاي رئال مادريد كه در سوئيس به مصاف تيم اف .ث زوريخ رفته بودند موفق شدند با درخشش كريستيانو رونالدو به پيروزي پرگل 5بر2 برسند.تيم بشيكتاش قهرمان ليگ تركيه و جام حذفي اين كشور هم كه توسط مصطفي دنيزلي سرمربي سابق تيم هاي پاس و پيروزي هدايت مي شود در خانه با يك گل مغلوب تيم منچستريونايتد شد. دنيزلي در پايان اين ديدار گفت: هرچند بازيكنانم به دستوراتم عمل نكردند اما براساس برنامه ريزي من، مي توانيم با 8، 9امتياز راهي مرحله بعد شويم، ما هنوز راه طولاني تا پايان مسابقات گروهي در پيش داريم. تيم چلسي ديگر تيم انگليسي هم با يك گل در لندن تيم پورتو پرتغال را از پيش روي برداشت اما تيم آث ميلان ايتاليا برخلاف عملكرد ضعيف اش در كالچو توانست در فرانسه دست به كار بزرگي بزند و تيم المپيك مارسي را با نتيجه دو بريك شكست دهد. فيليپو اينزاگي مهاجم كهنه كار تيم ميلان با دو گلي كه در اين ديدار بثمر رساند تعداد گلهاي زده اش را در رقابت هاي اروپايي به عدد 70 رساند و به ركورد گلزني گردمولر آلماني رسيد. اينزاگي چنانچه در ديدارهاي بعدي ميلان در ليگ قهرمانان اروپا موفق به گلزني شود مي تواند ركورد جديدي را به نام خود ثبت كند. برخلاف ميلان، تيم يوونتوس ديگر نماينده ايتاليا در اولين گام شروع خوبي نداشت و درحاليكه ميزبان تيم بوردو فرانسه بود با تساوي يك بريك مقابل اين تيم متوقف شد.
نتايج كامل اولين شب از دور اول رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا به اين شرح است:
گروه اول:
¤ مكابي صفر- بايرن مونيخ3
گل ها: دانيل فان بويتن(64) و توماس مولر(85، 88)
¤ يوونتوس يك- بوردو فرانسه يك
گل ها: ياكوئينتا(63) براي يووه- پلاسيل(75) براي بوردو
گروه دوم:
¤ ولفسبورگ آلمان3- زسكا مسكو1
گل ها: گرافيت(41، 36، 87) براي ولفسبورگ- دژاگف(77) براي زسكا
¤ بشيكتاش تركيه صفر- منچستريونايتد1
گل: پل اسكولز(77)
گروه سوم:
¤ زوريخ سوئيس2- رئال مادريد5
گل ها: مارگاريز(64- پنالتي) و سيلوان اگرتر(65) براي زوريخ- كريستيانو رونالدو(89، 27)، رائول(34)، هيگواين(45)، گوتي(90) براي رئال مادريد.
¤ المپيك مارسي يك- آ.ث ميلان2
گل ها: هاينسه(49) براي مارسي- اينزاگي(28، 74) براي ميلان
گروه چهارم:
¤ چلسي يك- پورتو پرتغال صفر
گل: آنلكا(48)
¤ آتلتيكومادريد اسپانيا صفر- آپوئل قبرس صفر

 



خواندني از ورزش ايران

¤ درجلسه هيئت اجرايي كميته ملي المپيك شاهرخ شهنازي به عنوان دبيركل جديد ستاد برگزاري در دومين دوره بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي انتخاب و معرفي شد.
انتخاب شاهرخ شهنازي به عنوان دبير كل كميته اجرايي ستاد برگزاري دومين دوره بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي درپي موافقت با استعفاي حسن ميرزا آقابيك صورت گرفته است.
¤ چهار اسكي باز به اردوي آماده سازي تيم ملي اسكي صحرانوردي كشورمان براي حضور در بازيهاي المپيك زمستان 2010 ونكور كانادا دعوت شدند.
«موسي ساوه شمشكي» مدير تيم هاي ملي فدراسيون اسكي به ايرنا گفت: سيدستار صيد، سويل جعفري، حسين ساوه شمشكي و سيد مصطفي ميرهاشمي نفراتي هستند كه به مرحله چهارم اين اردو دعوت شده اند.
¤ تيم ملي كاراته بزرگسالان ايران با هدف حضور در مسابقات آسيايي امروز (پنجشنبه) عازم ماكائو خواهد شد.
تيم ملي كاراته ايران پس از حضور درماكائو با هدف تطبيق با شرايط آب و هوايي چين، ميزبان مسابقات اردويي پنج روزه را برگزار مي كند و سپس عازم شهر «فوشان» خواهد شد.

 



كاپيتان تيم ملي دوچرخه سواري؛ هنوز آماده ركاب زدن نشده ام

كاپيتان تيم ملي دوچرخه سواري گفت: اگر به تيم پزشكي متخصص ورزشي دسترسي داشتم امروز پس از گذشت 4ماه از آسيب ديدگي به شرايط قبلي خود بازگشته بودم.
حسين عسگري در گفت وگو با فارس اظهار داشت: پس از مسابقات قهرماني اندونزي، در شهر خود تمريناتم را به شكل انفرادي دنبال مي كنم تا براي حضور در دو تور ميلاد دونور و آذربايجان آماده شوم.
وي كه ارديبهشت سال جاري در جريان دومين دوره تور بين المللي رياست جمهوري دچار آسيب ديدگي از ناحيه ران پا شد، تصريح كرد: پس از گذشت 4ماه هنوز حسين قبلي نشده ام.
عسگري تصريح كرد: در حين ركاب زدن مشكلي ندارم؛ اما زماني كه راه مي روم و يا در معرض سرما قرار مي گيرم، در ناحيه آسيب ديده درد را كاملا حس مي كنم.
كاپيتان تيم ملي دوچرخه سواري با اشاره به اين كه آسيب ديدگي جز لاينفك ورزش حرفه اي است، گفت: يك ركابزن حرفه اي زماني كه مي خواهد آماده رقابت شود حداقل 10نفر وي را حمايت مي كنند. ماساژور، متخصص تغذيه، پزشك، روانشناس، فيزيوتراپ و مربيان متعدد دست به دست هم مي دهند تا يك ورزشكار در اوج خود بماند و روند پيشرفت وي تداوم داشته و مقطعي نباشد.
عسگري گفت: اگر من نيز به يك تيم پزشكي متخصص ورزشي دسترسي داشتم، امروز پس از گذشت 4ماه از آسيب ديدگي به شرايط قبلي خود بازگشته بودم و مطمئنا دوران نقاهت من بسيار كوتاهتر بود.
وي با اشاره به حضور مربي فرانسوي پيست عنوان كرد: مطمئنا اين تيم بااستعداد در مدت زمان كوتاهي با توجه به حضور اين مربي توانمند به اوج خواهد رسيد و ما شاهد كسب مدال هاي رنگين در بازي هاي آسيايي و چه بسا در سطح جهاني خواهيم بود.
عسگري گفت: در بخش جاده نيز ما نياز به حضور چنين مربي داريم. با توجه به اين كه رئيس فدراسيون اعلام كرده است براي كسب موفقيت حاضر به استفاده از بهترين امكانات و فرصت ها براي ملي پوشان خود است، جا دارد تا كادر فني فدراسيون به دنبال جذب يكي از مربيان طراز اول جهان براي بخش جاده هم باشند.
وي افزود: حضور يك مربي مطرح مي تواند شرايط حضور ركابزنان ايران را در تورها و رقابت هاي بزرگ اروپايي فراهم سازد.
عضو تيم پتروشيمي تبريز با اشاره به رايزني فدراسيون براي جذب مربي مطرح اسپانيايي گفت: مطمئنا حضور اين مربي تحول بزرگي در بخش جاده خواهد بود.

 



10 مهر ماه در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود شصت و هفتمين دربي با قضاوت داور ايراني

سازمان ليگ فدراسيون فوتبال در شرايطي برنامه ديدارهاي ليگ نهم را تا هفته دوازدهم اعلام كرد كه بر اين اساس ديدار سنتي استقلال و پيروزي در هفته نهم، روز جمعه 10 مهرماه برگزار خواهد شد.
اين دو تيم در شرايطي شصت و هفتمين دربي پايتخت را برگزار مي كنند كه تاكنون استقلال 20 بار و پيروزي
16 بار موفق شده اند فاتح اين ديدار حساس باشند، ضمن اينكه در 30 ديدار هم تلاش دو تيم به تساوي انجاميده است. نكته جالب توجه در ديدارهاي چند سال اخير اين دو تيم به تساوي دو تيم در پنج ديدار پاياني برمي گردد كه با نتيجه تساوي يك بر يك به پايان رسيده است كه از اين
5 تساوي، تيم پيروزي در سه ديدار توانسته در دقايق و ثانيه هاي پاياني از شكست فرار كند.
با توجه به اينكه در آخرين ديدار اين دو تيم محسن تركي به عنوان داور ايراني توانست پس از سالها قضاوت داوران خارجي، اين ديدار را سوت بزند مسئولان فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ و همچنين كميته داوران قصد دارند اين بار هم از داوران ايراني براي قضاوت اين ديدار استفاده كنند. مسعود عنايت رئيس كميته داوران در آخرين اظهارنظر در اين خصوص گفت: مسعود مرادي، محسن تركي، سعيد مظفري زاده، خداداد افشاريان، هدايت ممبيني، عليرضا فغاني و يدالله جهانبازي هفت گزينه ما براي قضاوت در بازي دهم مهرماه هستند كه تا آن هفته عملكرد اين داوران را زير نظر مي گيريم و طبق روال هميشگي يك هفته پيش از بازي اسم داور را اعلام مي كنيم.
برنامه كامل بازي هاي هفته هفتم تا دوازدهم به اين شرح است :
هفته هفتم
جمعه 27/6/88
¤ استقلال تهران- استيل آذين (ساعت 21- ورزشگاه آزادي تهران)
شنبه 28/6/88
¤ ذوب آهن اصفهان- استقلال اهواز (ساعت 21- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان)
¤ صباي قم- پاس همدان (ساعت 21- ورزشگاه يادگار امام قم)
¤ شاهين بوشهر- مس كرمان (ساعت 21- ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر)
¤ پيكان قزوين- ابومسلم مشهد (ساعت 21- ورزشگاه شهيد رجايي قزوين)
يكشنبه 29/6/88
¤ فولاد خوزستان- سايپا (ساعت 30/18- ورزشگاه تختي اهواز)
¤ مقاومت سپاسي- تراكتورسازي تبريز (ساعت
30/18-ورزشگاه حافظيه شيراز)
¤ ملوان انزلي- سپاهان اصفهان (ساعت 30/16- ورزشگاه تختي انزلي)
¤ راه آهن شهرري- پيروزي تهران (ساعت 30/18- ورزشگاه آزادي)
هفته هشتم
پنجشنبه 2/7/88
¤ ابومسلم- استقلال تهران (ساعت 15- ورزشگاه ثامن الائمه مشهد)
¤ پاس همدان- ذوب آهن اصفهان (ساعت 15/17- ورزشگاه قدس همدان)
جمعه 3/7/88
¤ سپاهان اصفهان- صباي قم (ساعت 15/17- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان)
¤ مس كرمان- راه آهن شهرري (ساعت 15/17- ورزشگاه باهنر كرمان)
¤ سايپا- ملوان انزلي (ساعت 15- ورزشگاه شريعتي كرج)
¤ استيل آذين تهران- مقاومت سپاسي شيراز (ساعت 15- ورزشگاه دستگردي تهران)
¤ استقلال اهواز- شاهين بوشهر (ساعت 15/17- ورزشگاه تختي اهواز)
¤ تراكتورسازي تبريز- فولاد خوزستان (ساعت 15- ورزشگاه يادگار امام تبريز)
¤ پيروزي تهران- پيكان قزوين (ساعت 15/17 ورزشگاه آزادي تهران).
هفته نهم
پنجشنبه 9/7/88
¤ ذوب آهن اصفهان- صباي قم (ساعت 15 ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر)
¤ راه آهن شهرري- استقلال اهواز (ساعت 15- ورزشگاه اكباتان تهران)
¤شاهين بوشهر- پاس همدان (ساعت 15:17- ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر)
¤ سايپا كرج- سپاهان اصفهان (ساعت 15:17- ورزشگاه انقلاب كرج)
جمعه: 10/7/88
¤ استقلال تهران- پيروزي (ساعت 30:14- ورزشگاه آزادي تهران)
¤ مقاومت سپاسي شيراز-ابومسلم مشهد (ساعت 10:17- ورزشگاه حافظيه شيراز)
¤ ملوان انزلي- تراكتورسازي تبريز (ساعت 15:17- ورزشگاه تختي بندر انزلي)
¤ پيكان قزوين- مس كرمان (ساعت 15:17- ورشگاه شهيد رجايي قزوين)
¤ فولاد خوزستان- استيل آذين تهران(ساعت 15:17- ورزشگاه اختصاصي فولاد اهواز)
هفته دهم
سه شنبه: 14/7/88
¤ ذوب آهن اصفهان- سپاهان اصفهان (ساعت 45:14- ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر)
¤ ابومسلم مشهد- فولاد خوزستان (ساعت 45:14- ورزشگاه ثامن الائمه(ع) مشهد)
¤ پاس همدان-راه آهن شهرري (ساعت 45:14- ورزشگاه قدس همدان)
¤ تراكتورسازي تبريز- سايپا كرج (ساعت 45-14- ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز)
¤ پيروزي- مقاومت سپاسي شيراز (ساعت 05:17- ورزشگاه آزادي تهران)
¤ صباي قم-شاهين بوشهر (ساعت 10:17- ورزشگاه يادگار امام(ره) قم)
چهارشنبه: 15/7/88
¤ استيل آذين تهران- ملوان انزلي (ساعت 15:14- ورزشگاه دستگردي تهران)
¤ استقلال اهواز- پيكان قزوين (ساعت 17- ورزشگاه تختي اهواز)
¤ مس كرمان- استقلال تهران (ساعت 05:17- ورزشگاه شهيد باهنر كرمان)
هفته يازدهم
يكشنبه: 19/7/88
¤ سپاهان اصفهان- تراكتورسازي تبريز (ساعت 45:14- ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر)
¤ راه آهن شهرري- صباي قم (ساعت 45:14- ورزشگاه اكباتان تهران)
¤ مقاومت سپاسي شيراز- مس كرمان (ساعت 45:14- ورزشگاه حافظيه شيراز)
¤شاهين بوشهر- ذوب آهن اصفهان (ساعت 45:14-ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر)
¤ فولاد خوزستان- پيروزي (ساعت 17- ورزشگاه تختي اهواز)
دوشنبه: 20/7/88
¤ پيكان قزوين- پاس همدان (ساعت 45:14- ورزشگاه شهيد رجايي قزوين)
¤ ملوان انزلي- ابومسلم مشهد (ساعت 45:14- ورزشگاه تختي انزلي)
¤ سايپا كرج- استيل آذين تهران (ساعت 45:14- ورزشگاه انقلاب كرج)
¤ استقلال تهران- استقلال اهواز (ساعت 45:14- ورزشگاه آزادي تهران)
هفته دوازدهم
جمعه: 24/7/88
¤ مس كرمان- فولاد خوزستان (ساعت 40:16- ورزشگاه شهيد باهنر كرمان)
¤ ذوب آهن اصفهان- راه آهن شهرري (ساعت 45:14- ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر)
¤ پيروز ي تهران- ملوان انزلي (ساعت 50:16- ورزشگاه آزادي تهران)
¤ شاهين بوشهر- سپاهان اصفهان (ساعت 17- ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر)
شنبه: 25/7/88
¤ پاس همدان- استقلال تهران (ساعت 45:14- ورزشگاه قدس همدان)
¤ ابومسلم مشهد- سايپا كرج (ساعت 45:14- ورزشگاه ثامن الائمه(ع) مشهد)
¤ استيل آذين تهران- تراكتورسازي تبريز (ساعت 45:14- ورزشگاه دستگردي تهران)
¤ استقلال اهواز- مقاومت سپاسي شيراز (ساعت 45:16- ورزشگاه تختي اهواز)
¤ صباي قم- پيكان قزوين (ساعت 55:16- ورزشگاه يادگار امام(ره) قم)

 



مربي اسبق تيم ملي: تكواندو كار سختي در جهاني دارد

مربي اسبق تيم ملي تكواندو گفت: تركيب حال حاضر تيم ملي بزرگسالان شامل نفراتي جوان و با انگيزه است كه با توجه به بالا بودن سطح پيكارهاي جهاني، اين تيم كار بسيار سختي را پيش رو دارد.
اصغر رحيمي در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: مسابقات جهاني تكواندو به لحاظ كمي و كيفي در سطح بالايي برگزار مي شود و اگر با بدشانسي و بدبياري روبه رو نشويم، مي توانيم به روي سكو قرار بگيريم. البته جواني تيم حال حاضر، شرايطي را ترسيم مي كند كه ممكن است نتوانيم جايگاه نايب قهرماني جهان را تكرار كنيم.
ناظر تكواندو كميته ملي المپيك در بازي هاي آسيايي دوحه قطر در ارزيابي ملي پوشان اوزان هشت گانه تصريح كرد: ميثم باقري تكواندوكار وزن اول بازيكني سرعتي است اما از فاكتور تجربه كافي برخوردار نيست و اين موضوع بايد در مسابقات جهاني مورد توجه قرار بگيرد. همچنين مهدي احمدي تكواندوكار وزن دوم بازيكني با انگيزه است ولي كار راحتي پيش رو ندارد زيرا كار در رده سبك وزن ها دشوار است.
وي ادامه داد: در وزن سوم رضا نادريان با مصدوميت روبه رو بود اما به گفته پزشك تيم ملي اين مصدوميت برطرف مي شود. نادريان در عملكردش نوسانات زيادي دارد و روزي كه در منحني صعودي عملكردي قرار داشته باشد از شانس بالايي برخوردار است اما، در روز نزول راه به جايي نخواهد برد.
سرمربي اسبق تيم ملي تكواندو كويت درباره تكواندوكاران اوزان چهارم و پنجم تيم ملي گفت: باقري معتمد جزو بهترين بازيكنان تيم ملي است ولي با آسيب ديدگي قبلي از ناحيه كشاله ران روبه روست گرچه در جريان تمرينات اين تيم در اردوي ساري مشاهده كردم مشكلي از بابت انجام تمرينات سنگين ندارد. وي جزو شانس هاي اصلي كسب مدال براي تكواندو ايران است.
نصر آزاداني نيز در وزن پنجم جزو پرانگيزه ترين و سرعتي ترين هاست. گرچه در چند ماه گذشته وي نوساناتي در نحوه عملكردش داشت اما اينك داراي ثبات بهتري است و جزو اميدهاي مدال آوري تكواندو ايران محسوب مي شود.
رحيمي همچنين درباره ساير اوزان باقي مانده خاطرنشان كرد: در وزن ششم فرزاد عبداللهي با وجود كسب مدال طلاي آسيا اما، از تجربه كافي در سطح جهاني برخوردار نيست. يوسف كرمي در وزن هفتم تمرينات خوب و سنگيني را انجام مي دهد و اگر در دو- سه بازي نخست با مشكل مصدوميت پا روبه رو نشود او نيز از اميدهاي اصلي تيم ملي است. حسين تاجيك نيز در وزن هشتم بسيار با انگيزه است اما، از فيزيك مناسب يك تكواندوكار وزن هشت برخوردار نيست گرچه وي با شرايط حال حاضر در ايران بهترين بوده است. درهرحال از ابتداي جريان گزينش ملي پوشان تكواندو و انجام انتخابي با حضور حدود 1000 تكواندوكار در جريان مسايل قراردارم. چكيده تيم ملي درحال حاضر همين نفراتي است كه در اردوها حضور دارند.
اين كارشناس تكواندو در پاسخ به اينكه چند مدال براي تيم ملي در مسابقات جهاني دانمارك پيش بيني مي كند، گفت: به روي كسب دو تا سه مدال حساب مي كنم و اين در شرايطي است كه همه چيز بر وفق مراد باشد و در جدول مسابقات در همان دورهاي نخست به حريفان سرسخت برخورد نكنيم. ضمن اينكه كسب مدال طلا بسيار دشوار است اما، دور از دسترس نخواهد بود.
مربي اسبق تيم ملي تكواندو ايران در پايان در ارزيابي اش از نحوه برنامه ريزي تمريني تيم ملي تصريح كرد: دوره آماده سازي عمومي تيم ملي طولاني بود كه از نظر علم تمرين چندان نمي تواند قابل قبول باشد اما، از آنجا كه تيمي جوان عازم مسابقات جهاني مي شود و برخورداري از استقامت بدني بالا، لازمه اين تيم است مي توان اين نوع برنامه ريزي را منطقي دانست. تصور مي كنم اگر فرصت بيشتري به روي كار به مهارت هاي فردي و شگردهاي بازيكنان صرف مي شد، بسيار بهتر بود.

 



ناكامي مدعيان درهفته ششم ليگ برتر اثبات كرد ترس تيم ها ريخته است

ششمين هفته ليگ برتر فوتبال درحالي به پايان رسيد كه نتايج آن حاكي از آن بود كه تيم ها با شرايط خوبي به استقبال حريفان خود مي روند و به همين دليل مي توان اميدوار بود كه ليگ نهم با جذابيت هاي بالايي ادامه يابد و تماشاگران بتوانند فوتبال مهيجي را به تماشا بنشينند.بعد از بسته شدن پرونده بازيهاي هفته ششم حالا پيكاني ها با 13 امتياز صدرنشين جديد ليگ هستند تا حميد درخشان نشان دهد، بازگشتي پرفروغ به سطح اول مربيگري داشته است. شكست تيم هاي بالاي جدول همه همه را به اين نتيجه رساند كه رقابت در جمع صدرنشينان رقابتي فشرده تر از دوره هاي قبل خواهدشد.
تساوي و شور وصف ناپذير تماشاگران تبريز
اولين نكته قابل توجه بازي تراكتورسازي و استقلال، استقبال كم نظير تبريزي ها بود كه قريب به هشتاد هزار تماشاگر را در ورزشگاه يادگار امام تبريز جاي داده است تا بازيكنان دو تيم بتوانند با استفاده از «جو» حاكم، فوتبالي قابل قبول را به نمايش بگذارند.
شاگردان كمالوند كه با اين تساوي هشت امتيازي شده و روي پله دهم جدول جاي گرفتند حالا با اعتماد به نفس بيشتري در ادامه ليگ به ميدان خواهندرفت.
آبي پوشان پايتخت هم كه 10 دقيقه تا يك پيروزي خيره كننده فاصله نداشتند، نمي توانند از نتيجه چندان ناراضي باشند. اتفاقي كه براي تيم مرفاوي دراين ديدار افتاد، اين بود كه آنها براي اولين بار در ليگ ششم در 2 بازي متوالي در گلزني موفق بودند تا نشان دهند كه همچنان يكي از تيم هاي مدعي قهرماني هستند.
سبقت درخشان پيكان
چه كسي تصور مي كرد كه پيكان قزوين بتواند صدرنشيني هاي نيم فصل اول سال پيش را در ليگ ششم هم تكرار كند. حميد درخشان هفته هاي اول نشان داد كه هنوز هم مي تواند قابليت هاي مربيگري اش را به نمايش بگذارد. تيم او در حالي صدرنشين شد كه در طول 4هفته اخير گلي دريافت نكرده تا مشخص شود آنها آماده بزرگي كردن در جمع تيم هاي ليگ برتري هستند.
استيل آذين اما براي سومين ديدار پي درپي از رسيدن به پيروزي محروم شد تا دشواري هاي استيلي در تيمي كه ستاره هاي زيادي را در تركيب خود مي بيند، شروع شود. او به خوبي مي داند كه با وجود اولين سال حضور، همه از استيل آذين انتظار بالانشيني دارند.
استيل آذين بايد فكري به حال متكي بودن به تك ستاره اش بكند و بداند كه فوتبال يك بازي گروهي است و نمي توان فقط با اتكا به هنرنمايي هاي يك بازيكن هميشه انتظار پيروزي داشت.
اين فوتبال غيرقابل پيش بيني
شايد بتوان ادعا كرد شمار كساني كه نتيجه عجيب 5 بر 2 مس كرمان بر ذوب آهن اصفهان را پيش بيني مي كردند حتي به تعداد انگشتان دست هم نمي رسيد. اما شاگردان پرويز مظلومي در حالي كه خود را از بحران خارج شده مي ديدند، در ديداري كاملا هجومي اين پيروزي تعجب آور را رقم زدند تا هم خود جهش داشته باشند و هم اينكه دوباره اين قانون نانوشته كه «فوتبال غيرقابل پيش بيني است» را در اذهان زنده كنند. حالا مسي ها مي توانند با آرامشي بيشتر در هفته هاي بعد به فكر رسيدن به جمع تيم هاي صدرجدول باشند.
ذوب آهن هم كه با وجود اين باخت سنگين هنوز مي تواند ادعاي مدعي بودن داشته باشد، بايد در اين هفته تمام تلاش خود را به اين معطوف كند كه از «شوك» خارج شده تا بتواند در شرايطي طبيعي برنامه هاي تيمي خود را پي گيري كنند. ابراهيم زاده مي تواند اميدوار باشد كه تيمش چندان در خطر باخت هاي اينچنيني نيست و توانايي جبران شكست را دارد.
سپاسي همچنان موفق، سايپا همچنان متزلزل
«يك بر يك» ثبت شده در پايان ديدار سايپا و مقاومت سپاسي نشان داد كه شاگردان مايلي كهن همچنان در حال افت و خيز هستند و تيم جوان مهابادي همچنان روي نوار موفقيت گام بر مي دارد.
سايپا با اين تساوي خانگي در رتبه نازل دوازدهمي قرار گرفت و سپاسي همچنان يكي از تيم هايي است كه يكي از خانه هاي بالاي جدول را به اشغال خود در آورده است كه البته بايد ديد اين روند تا هفته چندم مي تواند ادامه داشته باشد.
زور شاگرد به استاد نرسيد
همه مي دانند كه رابطه قلعه نويي و منصوريان آنطور كه بايد باشد، نيست و اين دو مشكلاتي هر چند كمرنگ با هم دارند. به همين دليل بود كه ديدار سپاهان و پاس از حساسيت بالايي برخوردار بود. اما همانطور كه مي شد حدس زد، تيم پرمهره سپاهان در ورزشگاه خانگي مشكلي براي گرفتن سه امتياز نداشت تا بعد از هفته ششم جمع امتياز خود را به عدد 10 برساند و پاس هم كه به موفقيت با يك مربي جوان خوش بين بود با 4 امتياز فقط تيم هاي شاهين بوشهر و فولاد خوزستان را در جدول پايين تر از خود ببيند.
نااميدي اهوازي ها از بوناچيچ
پيروزي ملوان برابر فولاد پيش از اينكه براي انزلي چي ها پيام خاصي داشته باشد، به اين فرضيه كه لوكا بوناچيچ با آن مربي موفق سال هاي گذشته تفاوت دارد و نمي تواند فولاد را به سرانجام خوبي برساند مهر تاييد زد و حالا شايد اهوازي ها به اشتباه خود درباره كنار گذاشتن كادر فني موفق سال گذشته (مجيد جلالي) پي برده اند.ملوان هم كه يازدهمين تيم جدول است، به مانند تمام اين سال هاي اخير روندي كج دار و مريز را در حال طي كردن هست.
خداداد زير تيغ انتقادات
استقلال اهواز با 5 امتياز چهاردهمين تيم جدول است تا خداداد عزيزي هم زير تيغ انتقادات قرار گيرد و هم اينكه خطر از دست دادن موقعيتش را احساس كند، امتياز از دست دادن هاي آبي هاي اهواز در حالي است كه آنها به لحاظ بازيكن شرايط خوبي دارند و عزيزي نمي تواند ادعا كند كه از اين لحاظ در مضيقه قراردارد.
صباي قم هم بعد از شكست دادن استقلال اهواز 9 امتيازي شد تا محمدحسين ضيايي فعلا خطر بركنار شدن را از خود دور كند تا بلكه بتواند با استفاده از مجموعه نسبتا خوبي كه در اختيار خود مي بيند، صبا را حداقل به عنوان يكي از شش تيم اول جدول مطرح كند.
تقسيم امتياز بين بحران زده ها
انگار بايد با اين مساله كنار آمد كه ابومسلم و راه آهن در ليگ ششم ناچار به پايين نشيني در جدول رده بندي هستند.
ابومسلم در حالي در خانه دوباره از پيروز شدن محروم شد. كه بالاخره از بلاتكليفي مديريتي خارج شد تا بلكه بتواند از اين پس در نتيجه گيري موفق تر عمل كند. اما نكته اي كه مشخص است، اينكه سياه جامگان خراساني ليگ برتري سخت را شروع كرده اند.
راه آهن هم كه با به خدمت گرفتن يك مربي هلندي دنبال قرار گرفتن در نيمه بالايي جدول بود، حالا به اين نتيجه رسيده كه تكرار رتبه ليگ هشتم در نهمين دوره ليگ هم مي تواند راضي كننده باشد.
شوك سرهنگ كار ساز بود
شايد كمتر هوادار پيروزي فكر مي كرد كه تيمش در ورزشگاه آزادي مقابل تيم قعرنشين شاهين بوشهر به دردسر بيفتد اعتماد به نفس و شوكي كه محمود ياوري به شاگردانش داده بود باعث شد نماينده بوشهر تا ثانيه هاي پاياني بازي دست از مبارزه و تلاش برندارد و در نهايت مزد جسارت خود را با كسب تساوي 2بر 2 و يك امتياز شيرين بگيرد. كرانچار سرمربي پيروزي كه در اين ديدار مقابل بازي بسته و دفاعي حريف كاري از پيش نمي برد تمام نيروهاي تهاجمي خود را در دقايق پاياني به ميدان فرستاد و به گل هم رسيد اما فكرش را نمي كرد كه معمارزاده دوباره با يك اشتباه فاحش خود سه امتياز ديگر را از دست پيروزي خارج كند. با اين تساوي پيروزي بهترين فرصت را براي رسيدن به جمع سه تيم برتر صدر جدول از دست داد و از طرف ديگر شاهين اميدهايش براي بقا زنده شد.

 



عدو شود سبب خير گر خدا خواهد آنفلونزاي خوكي به موقع به بازيهاي اسلامي رسيد

سرويس ورزشي -
دومين دوره بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي كه قرار بود از 24 مهر تا 8 آبان به ميزباني شهرهاي تهران، اصفهان، و مشهد برگزار شود با اعلام وزارت بهداشت مبني بر شيوع آنفلوانزي خوكي به تعويق افتاد و متعاقب آن ستاد برگزاري اين بازيها اعلام كرد كه زمان جديد برگزاري فروردين لغايت ارديبهشت ماه سال آينده خواهد بود.
هرچند مسئولان ستاد برگزاري بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي و از جمله حسن ميرزا آقابيك دبير اين ستاد بارها اعلام كردند كه تا شهريور ماه كليه امكانات و تاسيسات مورد نياز بازيها درسه شهر ميزبان آماده خواهد شد اما واقعيت چيز ديگري بود. ورزشگاه نقش جهان اصفهان كه سال گذشته از آن به عنوان يكي از اماكن ورزشي ميزبان بازيها ياد مي شد پس از اينكه مشخص شد در زمان مورد نظر بازيها به بهره برداري نخواهد رسيد از سوي مسئولان ستاد اعلام شد كه اساس اين ورزشگاه مدنظر ستاد نبوده است، استخر مجموعه ورزشي شهيد شيرودي يكي ديگر از پروژه هاي مدنظر براي اين بازيهاست كه هنوز هم به بهره برداري نرسيده است نكته جالب اينكه در يكي از جلسات ستاد كه با حضور نمايندگان و مسئولان شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي برگزار شد هنگامي كه گزارش روند ساخت اين استخر ارائه شد و سايه اي از ترديد تكميل شدن اين استخر را در زمان مورد نظر فراگرفت، محمد علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني دراين جلسه پيشنهاد كرد كه بخشي از محوطه پيراموني استخر با داربست و برزنت پوشانده شود تا اين قضيه به چشم نيايد!
مجموعه آفتاب انقلاب، ورزشگاه تختي محل برگزاري مراسم افتتاحيه، سالن تيراندازي 80خط مجموعه ورزشي آزادي تهران، سالن شمشيربازي اصفهان و مجموعه ورزشي ثامن مشهد از ديگر اماكن مورد نياز بازيها نيز كم و بيش چنين وضعيتي داشتند و حال اينكه مسئولان ورزشي بارها اعلام كرده و هنوز هم ادعا مي كنند در شهريور ماه كليه اماكن مورد نياز به بهره برداري مي رسند.
اين روند در شرايطي اتفاق افتاد كه محمد علي آبادي همان اوايل روي كار آمدن خود به عنوان رئيس سازمان تربيت بدني با انتصاب حسن ميرزا آقابيك به عنوان دبيرستاد برگزاري اين مسابقات تمهيدات لازم را براي ميزباني اين بازيهاي بزرگ درنظر گرفت! بنابر اذعان رئيس سازمان تربيت بدني برگزاري دو دوره المپياد ورزشي ايرانيان با مسئوليت ميرز آقا بيك يك نوع آماده سازي براي ميزباني بازيهاي همبستگي بود اما صرف انتصاب اشخاص و دادن شعارهاي بزرگ نظير توانايي برگزاري بازيهاي المپيك درچهار سال آينده و غيره نمي تواند بيان كننده واقعيت هاي ورزش كشور باشد.
درماههاي اخير اختلاف نظر ميرزا آقابيك با كاسه ساز يكي از كارگردانان سينما بر سر برگزاري مراسم افتتاحيه نيز بر آشفته بازار ستاد بازي ها اضافه كرد تا درنهايت اين كارگردان از برگزاري مراسم افتتاحيه بركنار و يا منصرف شود.
دربخش ديپلماسي ستاد عملكردي مشابه با ساير بخش ها داشته است در حالي كه بارها زمان نهايي اعلام آمادگي تيم ها تمديد مي شد اما بازهم استقبال چنداني ازسوي كشورهاي اسلامي صورت نمي گرفت بنابراين مسئولان ستاد دست به دامان وزارت خارجه شده تا با برگزاري ضيافتي با حضور سفيران كشورهاي اسلامي زمينه حضور همه آنها در جمهوري اسلامي ايران فراهم آيد.
اما در اين ضيافت هم كه در هتل المپيك برگزارشد تنها نمايندگان 14 كشور اسلامي حضور يافته بودند آن هم نه درسطح كاردار، دبير اول و غيره. اين همايش ضعيف علي آبادي را بر آن داشت او را به عنوان قائم مقام ستاد منصوب كند. مشكلات ستاد كم بود و اختلافات درون سازماني هم به آن اضافه شد. روشن بود كه ميرزا آقابيك از اين اقدام علي آبادي ناخرسند شده و اختلافاتي بروز كند، به طوري كه در يكي از جلسات ستاد كه در محل اين ستاد برگزارشد ميرزا آقابيك علنا به علي آبادي اعلام كرد كه تنهاست و افرادي نظير كيومرث هاشمي و بهرام افشارزاده با او همكاري و همراهي نمي كنند.
دراين ميان ادعاهاي بي اساس كشورهاي عربي درباره خليج هميشه فارس و لوگوي بازي ها به عنوان يكي ديگر از چالش هاي ستاد از همان روز اول تاكنون همچنان گريبانگير ستاد است و گفته مي شود يكي از دلايل استعفاي ميرزا آقابيك همين لوگوي بازيها و حذف نام خليج فارس از لوگو با اطلاع وي در اجلاس جده بوده است.
اين در حالي است كه چندي پيش سايت تابناك در اين خصوص نوشت :در جلسه هيئت رئيسه فدراسيون همبستگي كشورهاي اسلامي در رياض در قالب پيشنهاد، خواسته بدتري به ايران تكليف شد كه آقابيگ اين موضوع را در بند بازده گزارش اين اجلاس كه براي علي سعيدلو ارسال كرده، چنين آورده است: «د- در مورد مدال ها مي بايست يك طرف آرم ISSF و طرف ديگر آرم مسابقات باشد.» اين به منزله آن است كه نه تنها مسئولان اعزامي ايران به اين اجلاس نتوانستند اعضاء حاضر از ساير دولت هاي اسلامي را قانع كنند كه آب هاي مرزي بر روي نقشه ايران باقي بماند، بلكه آنچنان ضعيف عمل كرده اند كه يك عرب پيشنهاد حذف كل نقشه ايران را از پشت مدال هاي اين دوره از بازي ها بدهد! اين درحالي است كه در دوره نخست نقشه عربستان بر يك سوي نشان ها بوده و در دوره سوم كه به ميزباني جاكارتاي اندونزي برگزار مي شود نيز چنين خواهد بود.واكنش به طرح چنين پيشنهادي چه بوده است؟ ترك اجلاس به نشانه اعتراض به چنين رفتار توهين آميزي با ايران؟ نه! چرا بايد اجلاسي را ترك كرد كه پس از آن مي توان به هزينه ميزبان راهي سفر حج شد و پس از آن نيز با مراجعت به امارات متحده عربي به تهران بازگشت؟! دبير ستاد بازيهاي كشورهاي اسلامي كه صورتجلسه نخست را به امضاء رسانده بود، چه اشخاصي را همراه خود برده بود كه بتوانند با او در دفاع از حق طبيعي ايران همراهي كنند؟ امثال هاشمي طبا و اميرحسيني؟! نه، او دو تن از كارمندانش كه در حوزه دبيرخانه و انفورماتيك بودند راهي اين رويداد كرده بود و البته افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك نيز در اين اجلاس عكس العملي انجام نداد و يا اگر انجام داد خبري از آن در دسترس نيست.
سكوت يعني رضايت
پس از پايان اين جلسه دو ساعت و نيمه در رياض، مسئولان ايران بدون هيچ واكنشي در مجمع عمومي فدراسيون همبستگي كشورهاي اسلامي شركت كردند و به ارائه گزارش فعاليت هاي خود پرداختند و اين آيا جز پذيرش حذف كل نقشه ايران از محتواي نشان اين بازيها در عوض وادار كردن كشورها به پذيرش حفظ نام خليج فارس بر روي مدال ها بود؟! آيا نبايد همان زمان كه اين مسئله مطرح شد، ايران به نشانه اعتراض در اجلاس مجمع عمومي شركت نمي كرد و يا در مجمع عمومي صراحتاً حتي با حذف نام خليج فارس مخالفت مي كرد و در صورت اصرار عرب ها بر حذف نام خليج فارس يا نقشه ايران، اجلاس را به نشانه اعتراض ترك كرده و راهي ايران مي شد؟
سفر پرماجراي دبير
و همراهانش
در اين شرايط بود كه اقامت يك هفته اي ميرزاآقابيگ و كارمندانش در غياب افشارزاده كه سريعاً به تهران بازگشت، با اين پرسش همراه شد كه مسئولان انفورماتيك و دبيرخانه ستاد بازيهاي كشورهاي اسلامي چرا با هزينه ستاد راهي اين اجلاس شده اند و در عوض اين دو، دو چهره داراي ارتباطات و سوابق بين المللي ورزشي جهت رايزني و حل اين معضل به اين بازيها اعزام نشده اند؟ حقيقتاً چه اتفاقي افتاد كه اينچنين موضع گيري ضعيفي از سوي نمايندگان ايران اتخاذ گرديد و اجازه داده شد، عرب ها به ايران ديكته كنند كه مي بايست نقشه ايران از يك سوي مدال حذف شود؟!
استعفاء براي
فرار از معركه
ميرزا آقابيگ همزمان با بازگشت به تهران زماني كه متوجه شد محمد علي آبادي كه در اين اتفاقات نقشي نداشته، متوجه دامنه اتفاقات شده و از او به شكلي مبسوط نه تنها در خصوص هزينه ها و عملكرد ستاد بازيها، بلكه درخصوص اعزام و حاصلش پاسخي معقول مي خواهد، استعفاء خود را سريعاً منتشر كرد اما فضا به سمت وي بازنگشت و هرچه در برخي رسانه ها تلاش گرديد اين استعفاء به عنوان يك اتفاق مهم جلوه داده شود، چنين مقصودي حاصل نشد.
در اين موقعيت بود كه محمد علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك و رئيس ستاد برگزاري دومين دوره بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي، هوشياري به خرج داد و با استعفاي ميرزا آقابيگ تا مشخص شدن تكليف عملكرد وي مخالفت نمود و قبول استعفاء يا بركناري و يا هر تصميم ديگر درمورد دبير ستاد بازيهاي كشورهاي اسلامي را موكول به بررسي مستقيم خود درخصوص اين بازيها كرد.
در مجموع درباره اين استعفا اظهارنظرهاي گوناگوني صورت گرفته است اما نبايد با اين اظهارنظرها صورت مسئله را پاك كرد واقعيت اين است كه ستاد برگزاري بازيها عملكرد ضعيفي داشته و علاوه بربعضي از ندانم كاريها ما آماده ميزباني بازي هاي همبستگي در حداكثر زمينه ها نبوديم. خدا پدر آنفلوانزاي خوكي را بيامرزد!

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14