(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2 مهر 1388- شماره 19470
 

رئيس پژوهشكده رويان خبر داد موفقيت هاي تازه رويان در درمان ضايعات غضروف و استخوان
خيابان هاي تهران شنبه قفل مي شوند
با حضور شهردار تهران تقاطع غيرهمسطح خيابان شقايق با بزرگراه شهيد كاظمي افتتاح شد
جايگزيني 12 هزار تاكسي مورد تاييد پليس براي جابجايي دانش آموزان
گزارش مردمي مانع ورود چك پول هاي جعلي به بازار شد
يك مسئول وزارت بهداشت: 3 نمونه برنج وارداتي آلوده است
باران در مناطق شمالي كشور تا جمعه مي بارد
دستگيري عاملان اختلاس 330 ميليارد ريالي بانك كشاورزي در كرمان
موتورسيكلت عامل 55 درصد حوادث ترافيكي
سوزن شكسته، مسافران مترو را 40 دقيقه معطل كرد
حوادث كوتاه از كشور
آدم ربايان جوان اصفهاني دستگير شدند
لنج باري در آب هاي خليج فارس غرق شد
معاون دادستان اهواز: قاتل سريالي آبادان به 13 بار اعدام محكوم شد
256 دستگاه اتوبوس و كاميون به ناوگان حمل و نقل درون شهري افزوده مي شود
افزايش 25 درصدي آمريكايي هاي بي دين



رئيس پژوهشكده رويان خبر داد موفقيت هاي تازه رويان در درمان ضايعات غضروف و استخوان

دهمين كنگره بين المللي باروري و ناباروري رويان و پنجمين كنگره بين المللي فناوري سلول هاي بنيادين رويان صبح ديروز آغاز به كار كرد.
دكتر گورابي، رئيس پژوهشكده رويان دانشگاهي در اين كنگره با اشاره به تحقيقات گسترده و دستاورد هاي محققان اين پژوهشكده در زمينه درمان بيماري هاي مختلف با استفاده از سلو ل هاي بنيادي، پرهيز از هيجانات كاذب و شتابزدگي در عرصه سلول هاي بنيادي و عرضه روش هاي درماني جديد و حصول اطمينان كامل از ايمني و اثربخشي روش ها قبل از ارائه به بيماران را از رويكردهاي اين پژوهشكده عنوان و خاطرنشان كرد: در حال حاضر به بعضي از روش ها و فن آوري ها دسترسي داريم كه در دنيا نيز آنها را انجام مي دهند، اما تا زماني كه مطمئن نشويم به بيمار آسيبي نمي رساند، آنها را ارائه نمي دهيم.
به گزارش ايسنا وي درباره بخشي از دستاوردهايي كه نتيجه تلاش پژوهشگران در اين عرصه بوده است، اظهار داشت: در زمينه بيماري پوستي - ويتيليكو - اين آمادگي وجود دارد كه به بيماران خدمات لازم ارائه كنيم كما اينكه يك درمان مناسب تلقي مي شود.
همچنين در خصوص سوختگي هاي قرنيه مي توانيم با استفاده از تكثير سلول هاي بنيادي بيمار و نهايتا پيوند قرنيه، مشكل بيماران را رفع كنيم و اين روش در مرحله اي است كه قابل ارائه به بيماران مي باشد.
گورابي به تحقيقات محققان رويان در زمينه درمان ضايعات غضروف و استخوان با استفاده از سلول هاي بنيادي اشاره كرد و افزود: اين تحقيقات در وضعيت كارآزمايي باليني است كه چند كار آزمايشي در اين زمينه در دست داريم كه اميدواريم بتوانيم آن را به مرحله خدمات برسانيم.
وي خاطرنشان كرد: در واقع هدف از سلول درماني اين است كه هر چه زودتر بتوانيم دستاوردها را به مرحله اي برسانيم كه بيماران خدمات لازم را ارائه كنند.
رئيس دهمين جشنواره بين المللي تحقيقاتي رويان با اشاره به آنكه همواره مشكلاتي در اين زمينه وجود دارد، از جمله وجود مكان مناسب براي اين مركز، اظهار كرد: سال گذشته تصويب شد كه محلي براي تشكيل مركز سلول درماني استاندارد اختصاص داده شود، اما در سال جاري بودجه مناسب تعلق نگرفته و همچنان به دنبال دريافت زميني مناسب به صورت رايگان براي راه اندازي مركز هستيم.
گورابي با بيان اينكه بايد از هيجانات كاذب در حوزه تحقيقاتي سلول هاي بنيادي جلوگيري شود، اظهار كرد: لازم است كه واقع بينانه و بر اساس اصول عملي پيش رويم، به عنوان مثال در زمينه ويتيليكو، لازم ديده شده بود كه سلول هاي رنگدانه پوست را گسترش دهيم، اما كميته اخلاق پزشكي رويان اين اجازه را نداد و تنها براي يك بيمار اجازه داده شد كه بعد از اعلام نتايج به صورت كارآزمايي باليني براي سايرين صورت گيرد و به صورت روتين به بيماران خدمات ارائه كنند.

 



خيابان هاي تهران شنبه قفل مي شوند

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: روز شنبه ترافيك تهران به اوج خود مي رسد و شاهد ترافيك سنگين خواهيم بود.
به گزارش فارس، جعفر تشكري هاشمي صبح ديروز در مركز كنترل ترافيك تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در جلسه امروز، دستگاه هاي تاثيرگذار در ترافيك تهران حضور يافتند تا وضعيت ترافيك تهران را از نزديك رصد كرده و نسبت به رفع مشكلاتي كه به وجود مي آيد، اقدام كنند.
وي گفت: همه مسئولان مرتبط با ترافيك نظير آتش نشاني، آب و فاضلاب، پليس، فرمانداري و اورژانس در اين جلسه حضور دارند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه اول مهر در ميان روزهاي تعطيل و پايان هفته قرار گرفته است، امروز 45 درصد ترافيك اصلي را خواهيم داشت و ترافيك اصلي مهر را در روز شنبه مشاهده خواهيم كرد.
وي تاكيد كرد: مانور اصلي روز شنبه است و اگر بتوانيم تا 15 مهر ترافيك تهران را مديريت كنيم توانسته ايم، بحران ترافيك مهر را پشت سر بگذاريم.
وي گفت: شهروندان تنها ترافيك صبحگاهي را مدنظر قرار مي دهند در حالي كه بي انضباطي رانندگان در ترافيك عصرگاهي بيشتر است.
تشكري هاشمي از شهروندان خواست: از سفرهاي غير ضروري در هفته هاي اول مهرماه خودداري كرده و سفرهاي خود را به ساعات غير اوج ترافيك منتقل كنند.
وي تاكيد كرد: از ساعت 6 صبح تمام نمايندگان ارگان ها حضور دارند و لحظه به لحظه ترافيك شهر را رصد مي كنند.

 



با حضور شهردار تهران تقاطع غيرهمسطح خيابان شقايق با بزرگراه شهيد كاظمي افتتاح شد

با حضور محمدباقر قاليباف، شهردار تهران تقاطع غيرهمسطح خيابان شقايق با بزرگراه شهيد كاظمي افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 19 سيدمسعود نصرآزاداني، مديرعامل سازمان فني مهندسي شهر تهران در مراسم افتتاحيه اين پل گفت: پل شقايق در تقاطع غيرهمسطح با بزرگراه شهيد كاظمي بين پل شكوفه و ميدان جهاد احداث شده است.
مديرعامل سازمان فني مهندسي شهر تهران ادامه داد: عملكرد اين پل اتصال بلوار شقايق به موازات كمربندي آزادگان به سمت غرب منطقه خلازير است.
وي اظهار داشت: وجود معارضان ملكي و اراضي كشاورزي واقع در ضلع غربي و شرقي پل شقايق مدت زيادي از زمان پروژه را اتلاف كرده كه هنوز قسمتي از غرب مسير به دليل عدم رفع معارضان بلاتكليف مانده است.
نصرآزاداني درباره تأثير ترافيكي اين پروژه گفت: كاهش ترافيك بزرگراه آزادگان و اصلاح و كاهش ترافيك ورودي ميدان ميوه و تره بار مركزي و روان شدن ترافيك در محدوه ميدان مركزي است.
وي هزينه اجراي تمام اين پروژه را بيش از 124 ميليارد ريال عنوان كرد.مديرعامل سازمان فني مهندسي شهر تهران افزود: اين پروژه نهمين پروژه عمراني افتتاح شده در سال جاري است و تقريباً 60 پروژه در 4 سال گذشته در تهران ساخته و آماده بهره برداري شده است.
وي بيان كرد: 3 تا 4 برابر هزينه عمراني پروژه ها، هزينه صرف رفع معارضان پروژه مي شود.
نصر آزاداني خاطرنشان كرد: ظرف 3 ماه آينده 10 پروژه عمراني بزرگ در تهران آماده بهره برداري مي شود.

 



جايگزيني 12 هزار تاكسي مورد تاييد پليس براي جابجايي دانش آموزان

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از بكارگيري 12 هزار خودروي تاكسي مورد تاييد پليس و سازمان تاكسيراني براي جابجايي دانش آموزان خبر داد.
سرتيپ عزيزالله رجب زاده در گفت وگو با مهر گفت: طبق هماهنگي صورت گرفته با سازمان تاكسيراني و وزارت آموزش و پرورش 12 هزار خودرو تاكسي كه صلاحيت آنها از سوي پليس مورد تاييد است با عنوان سرويس مدارس در اختيار مدارس تهران قرار بگيرد.
اين مقام مسئول در نيروي انتظامي ادامه داد: با توجه به بازگشايي مدارس و آغاز سال تحصيلي جديد پليس پايتخت با بكارگيري تمام امكانات و تجهيزات خود امنيت دانش آموزان را در معابر و اطراف مدارس تامين مي كند و هم اكنون ماموران راهنمايي و رانندگي براي كنترل ترافيك و از ساعات اوليه صبح در معابر حاضر شده اند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به ايجاد مزاحمت افراد ولگرد براي دانش آموزان اظهار داشت: هم اكنون ماموران انتظامي به صورت محسوس و ماموران پليس امنيت و پليس مبارزه با مواد مخدر به صورت نامحسوس در اطراف مدارس مستقر شده اند تا با افرادي كه براي دانش آموزان ايجاد مزاحمت و يا اقدام به فروش اقلام غير مجاز، مواد مخدر و قرص هاي روانگردان كنند برخورد كند.

 



گزارش مردمي مانع ورود چك پول هاي جعلي به بازار شد

سرويس شهرستانها:
گروهي كه با توزيع چك پول هاي تقلبي قصد لطمه به نظام اقتصادي كشور را داشتند توسط كارآگاهان پليس آگاهي استان چهارمحال وبختياري شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ درعلي رئيس پليس آگاهي استان چهارمحال وبختياري در توضيح اين خبر افزود:
گزارش واصله به پليس آگاهي استان حاكي از اين بود كه: 2 نفر با يك دستگاه خودرو در شهر جونقان (يكي از شهرهاي تابعه شهرستان فارسان) اقدام به توزيع چك پول هاي تقلبي پانصد هزار و يك ميليون ريالي مي كرده اند كه توسط اهالي به مركز فوريت هاي پليس 110 معرفي شدند. به محض وصول، خبر ماموران انتظامي و پليس آگاهي به محل اعزام شدند كه متهمان به محض اطلاع از حضور ماموران از محل متواري شدند كه پس از تعقيب و گريز در يكي از روستاهاي اطراف توقيف و متهمان كه خود را در محاصره ماموران مي ديدند مقداري از چك پول ها را از داخل خودرو بيرون مي ريزند اما نهايتا توسط كارآگاهان دستگير مي شوند.
با جمع آوري چك پول هاي پراكنده شده در روي زمين و بازرسي به عمل آمده از خودرو جمعا به مبلغ 77 ميليون و 500 هزار چك پول تقلبي كشف و ضبط شد و طي تحقيقات به عمل آمده متهمان با توجه به شواهد و قرائن به بزه انتسابي اعتراف كرده و گفتند كه يك نفر از همدستانشان به هويت (ع-ج) در استان اصفهان ساكن است و مقاديري از چك پول هاي جعلي نزد وي موجود است.
با انجام هماهنگي هاي لازم و همكاري ماموران پليس آگاهي استان اصفهان منزل نامبرده مورد بازرسي قرار گرفت كه در اين خصوص مقدار 122 ميليون ريال چك پول جعلي ديگر از منزل وي كشف و ضبط و (ع-ج) به همراه ساير متهمان دستگير شده روانه زندان شد.

 



يك مسئول وزارت بهداشت: 3 نمونه برنج وارداتي آلوده است

مسئول بخش سم شناسي اداره كل آزمايشگاه هاي كنترل غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: بررسي هاي يكسال اخير اين آزمايشگاه نشان مي دهد سه نمونه از برنج هاي وارداتي به دليل دارا بودن باقي مانده سموم كشاورزي، آلوده بوده است.
دكتر «شهرام شعيبي» در گفت وگو با ايرنا بدون ذكر نام اين سه نوع برنج افزود: آزمايش هاي يكسال اخير در آزمايشگاه سم شناسي بر روي نمونه هايي از برنج هاي وارداتي و توليد داخل انجام شده است.
شعيبي گفت: در اين تحقيق برنج هاي وارداتي از سطح مغازه ها نمونه برداري شده و به آزمايشگاه سم شناسي وزارت بهداشت براي آزمايش منتقل شد.
شعيبي گفت: با توجه به اينكه طي سه يا چهارسال اخير واردات برنج بويژه از كشور پاكستان را به ميزان زيادي داشتيم، در سال 85 بررسي ها را با برنج ها شروع كرديم.
وي به بررسي هاي انجام شده پنج ماه گذشته در قالب يك طرح مشترك با فائو اشاره كرد كه طي آن برنج، گندم و ذرت توليد داخل به لحاظ مايكوتوكسين ها (سموم قارچي) مورد بررسي قرار گرفت.
وي در ادامه گفت: اين محصولات از قطب هاي كشاورزي با شرايط جغرافيايي مختلف، نمونه برداري شده كه نتايج تحقيقات ما تاكنون، مطلوب و قابل قبول بوده و نشان مي دهد كه برنج، گندم و ذرت توليد داخل سالم است.
مسئول بخش سم شناسي آزمايشگاه غذا معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت همچنين تاكيد كرد: دو محصول برنج و چاي توليد داخل كشور، از جمله محصولات سالم كشاورزي بشمار مي آيد.
شعيبي در خصوص سالم بودن اين دو محصول اظهار داشت: شرايط كشت و زرع برنج و چاي توليد داخل به گونه اي است كه كمتر دچار آفت زدگي مي شود و بنابراين كاربرد سموم دفع آفات كشاورزي براي اين دو محصول كمتر است.
گفتني است هفته گذشته برخي سايت ها از 13 نوع برنج وارداتي آلوده به تركيبات سمي آرسنيك، سرب و كادميم از قول «مهدي پورهاشم» مديركل اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران خبر دادند.
در اين راستا دكتر «هدايت حسيني» مديركل نظارت بر موادغذايي وزارت بهداشت نيز اظهار داشت: اين وزارتخانه بررسي برنج هاي وارداتي آغاز كرده و 13 نوع برنجي كه موسسه استاندارد آلودگي آن ها را به آرسنيك، جيوه، سرب اعلام كرده، به آزمايشگاه هاي تحت نظر وزارت بهداشت ارسال شده كه نتايج بررسي آن طي هفته جاري اعلام خواهد شد.
مسموميت مزمن با فلزات سنگين فاقد علائم حاد
رئيس انجمن سم شناسي و مسموميت هاي ايران، با اشاره به اعلام آلودگي 13 نوع برنج وارداتي به فلزات سنگين (سرب، جيوه و آرسنيك) به هموطنان توصيه كرد كه در صورت بروز علايم با مركز اطلاع رساني دارو و سموم به شماره 09646 تماس و اطلاعات لازم را براي اقدامات بعدي كسب كنند.
دكتر محمد عبداللهي در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه در صورت صحت گزارش ميزان آلودگي برنج هاي وارداتي به فلزات سنگين به ميزان 35 برابر حد استاندارد، مصرف اين برنج ها سلامت افراد را تهديد مي كند، اظهار كرد: بهترين راه براي تاييد مسموميت، اندازه گيري ميزان سرب، آرسنيك و جيوه موجود در خون، ادرار و حتي مو و ناخن است.
وي ادامه داد: خطر آلودگي به فلزات سنگين براي هرگونه محصول كشاورزي با ساير محصولات در تماس با هواي آلوده وجود دارد كه تجمع تدريجي اين سموم بروز عوارضي را در اندام هاي مختلف بدن سبب مي شود.
رئيس انجمن سم شناسي و مسموميت هاي ايران با بيان اينكه فلزات سنگين حتي مي تواند در محصولات حاصل از شير گاو و گوسفند وجود داشته باشد، گفت: در اين صورت مسموميت با فلزات تدريجي و مزمن است.
دكتر عبداللهي با بيان اينكه در مسموميت مزمن علايم به صورت حاد تظاهر نمي كند، افزود: اما چنانچه ميزان آلودگي بيش از حد مجاز باشد بدن قدرت پاك سازي را از دست داده و به علايم حاد مسموميت دچار مي شود.
وي، نخستين علايم مسموميت را علايم گوارشي برشمرد و افزود: كليه ها و كبد ارگان هاي بعدي هستند كه درگير اين مسموميت مي شوند؛ اما افراد مستعد و حساس نظير زنان باردار، سالمندان، كودكان در برابر مسموميت با اين فلزات سنگين حساس ترند و علايم زودتر تظاهر مي كنند.

 



باران در مناطق شمالي كشور تا جمعه مي بارد

سازمان هواشناسي كشور از كاهش ناپايداري هاي جوي از سمت شمال غرب از اواخر امروز خبر داد.
طبق اعلام سازمان هواشناسي كشور بررسي نقشه هاي پيش يابي و آينده نگري بيانگر آن است كه سامانه بارشي كه در شرق درياي سياه فعال است، ضمن حركت به سمت شرق و همراهي آن با نفوذ جريانات سرد شمالي براي امروز شمال غرب، سواحل شمالي كشور، دامنه هاي البرز و به تدريج شمال شرق كشور را تحت تاثير قرار مي دهد و سبب افزايش ابر، بارش باران، رعد و برق و كاهش دما مي شود.
شايان ذكر است شدت فعاليت بارشي اين سامانه در اين مدت در استان هاي گيلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالي است.
بنابراين گزارش وضعيت هواي استان تهران طي 24 ساعت آينده كمي ابري همراه با غبار محلي در اواخر وقت ابري همراه با بارش پراكنده خواهد بود.

 



دستگيري عاملان اختلاس 330 ميليارد ريالي بانك كشاورزي در كرمان

دادستان عمومي و انقلاب كرمان از اختلاس 330ميلياردريالي در يكي از شعب بانك كشاورزي در كرمان خبر داد.
«يدالله موحد» در گفتگو با خبرنگار مهر در كرمان اظهار داشت: در يكي از شعب بانك كشاورزي كرمان اختلاسي به رقم 33 ميليارد و 777 ميليون و 70 هزار ريال صورت گرفته كه اين رقم در دست بررسي است و احتمال افزايش اين مبلغ در جريان بررسي پرونده وجود دارد.
وي با اشاره به بازداشت 4 نفر از كاركنان اين شعبه تصريح كرد: در اين زمينه افرادي از خارج مجموعه نيز تحت تعقيب قرار گرفته اند و تحقيقات تكميلي در حال انجام است.
دادستان عمومي و انقلاب كرمان با بيان اينكه ارتشاي ديگري به مبلغ 472 ميليون و 300 هزار ريال نيز صورت گرفته است، اظهار داشت: اختلاس در يكي از شعب بانك كشاورزي در حالي انجام شده است كه كشاورزان جنوب استان كرمان به علت خشكسالي پي درپي در وضعيت اسفباري به سر مي برند.
به گفته موحد آمار مربوط به جرائم در مناطق جنوبي استان كرمان به علت كاهش سطح درآمد مردم افزايش يافته است.

 



موتورسيكلت عامل 55 درصد حوادث ترافيكي

رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك راهور با بيان اين كه موتورسيكلت سواران عامل 55 درصد حوادث ترافيكي كشور هستند، گفت: يكي از دلايل اصلي اين گونه حوادث، استفاده نادرست از موتورسيكلت است.
به گزارش كيهان سرهنگ ميربهرسي افزود: تلفات موتورسيكلت در ايران بيش از 10 درصد كل حوادث ترافيكي آلمان با بيش از 80 ميليون وسيله نقليه است.
رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك راهور با بيان اين كه محدوديت هايي براي موتورسيكلت سواران در حال اجراست گفت: از اين پس شيوه هاي درست استفاده از موتورسيكلت به متقاضيان گواهينامه اين وسيله نقليه آموزش داده مي شود و بدون آموزش و شركت در كلاس ها به آنان گواهينامه داده نمي شود.

 



سوزن شكسته، مسافران مترو را 40 دقيقه معطل كرد

به دليل شكستگي سوزن يكي از ريل هاي خط مترو تهران - كرج فاصله حركت دو قطار در ايستگاه تهران به 40 دقيقه رسيد.
به گزارش فارس، عصر سه شنبه حركت قطار متروي تهران - كرج به دليل شكستگي سوزن يكي از ريل ها با تاخير 25 دقيقه اي همراه بود كه باعث ازدحام جمعيت در ايستگاه متروي تهران شد.
مسافراني كه در اين ايستگاه حاضر بودند با دادن شعارهايي سعي داشتند شدت اعتراض خود را به گوش مسئولان مترو برسانند.

 



حوادث كوتاه از كشور

حبس ابد 2 قاچاقچي مواد مخدر
شيراز- خبرنگار كيهان: دو قاچاقچي موادمخدر به حكم دادگاه انقلاب اسلامي شيراز به حبس ابد محكوم شدند. هـ-ك و غ-ش به اتهام حمل و نگهداري مواد مخدر به حبس ابد، پرداخت 36 ميليون تومان جزاي نقدي و 70 ضربه شلاق و ع-ب نيز به 15 سال حبس، پرداخت 18 ميليون تومان جزاي نقدي و 35 ضربه شلاق محكوم شدند. از منزل يكي از اين افراد 768 كيلوگرم ترياك و حشيش كشف شده بود.
پاكسازي محله هاي جرم خيز
¤19 محله جرم خيز در نقاط مختلف استان فارس توسط پليس پاكسازي شد. در اين زمينه 116 نفر متهم دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
كشف جسد زن 22 ساله
شيراز- خبرگزاري فارس: جسد زن 22 ساله افغاني كه با ضربات چاقو در منزلي واقع در شيراز به قتل رسيده بود كشف شد. مقتوله نجمينه نام دارد و متأهل بود. از محل حادثه يك دستگاه تلفن همراه كه متعلق به مقتوله نبود كشف شد.
قتل جوان 19 ساله
¤ جوان 19 ساله اي به نام ميثم در اثر اصابت گلوله در يك مغازه تعويض روغني در شهرستان داراب مصدوم و پس از انتقال به بيمارستان جان سپرد. در محل حادثه يك قبضه سلاح كلت كمري آغشته به خون به همراه يك پوكه كشف شد. قبل از حادثه شخصي به كارگر مغازه مراجعه و با گرفتن كليد مغازه از او و گذشت دقايقي از آن پيكر مجروح ميثم را در مغازه پيدا كردند.
واژگوني اتوبوس
چناران- خبرنگار كيهان: يك دستگاه اتوبوس مسافري كه از مشهد عازم بجنورد بود در كيلومتر 11 محور چناران- قوچان پس از برخورد با يك دستگاه سواري پيكان و عبور از روي نرده كنار جاده واژگون شد و 26 نفر از مسافران آن مجروح شدند. بي احتياطي راننده سواري پيكان و عدم رعايت فاصله عرضي در حين سبقت علت حادثه اعلام شد.
3 كشته در تصادف رانندگي
شيراز-خبرنگار كيهان: يك دستگاه خودرو پرايد به رانندگي رضا- ت در محور شيراز- جهرم با يك دستگاه پاترول به رانندگي سيد نبي- ح برخورد كرد كه در اثر آن 3 نفر از سرنشينان پرايد به نام هاي وجدان- ت، امل -ق و شكريه- ص در دم جان سپردند و راننده پرايد نيز مجروح شد. بي احتياطي راننده پرايد و تجاوز به چپ وي علت تصادف اعلام شد.
دستگيري قاچاقچي پرنده
نايين- خبرنگار كيهان: يكي از متخلفان شكار و قاچاقچي پرندگان شكاري كمياب در نايين دستگير شد. از داخل خودرو متهم يك قطعه پرنده شكاري با ارزش به نام بالابان كه در حال قاچاق به كشورهاي عربي بود به همراه تله فلزي و پارچه اي و جسد پرندگان كشف شد. پرنده كشف شده به باغ پرندگان اصفهان تحويل شد.

 



آدم ربايان جوان اصفهاني دستگير شدند

اصفهان -خبرنگاركيهان:
ربايندگان جوان 25ساله گزي از توابع شاهين شهر و ميمه اصفهان دستگير شدند.
فرماندهي نيروي انتظامي شاهين شهر گفت:باند سه نفره آدم ربا حدود سه ماه پيش اين جوان را درشهر گز ربوده و به استان هاي جنوبي منتقل كرده بودند.
محمدرضا خدادوست افزود: اعضاي اين باند از خانواده اين جوان در قبال آزادي فرزندشان 20ميليارد ريال تقاضا كرده بودند كه با تحقيقات پليس و رديابي تلفني آدم ربايان درچند روز گذشته، يكي از اعضاي باند دستگير شد و پس از اعتراف وي دو همدست ديگر او نيزشناسايي شدند.
وي اختلاف بين آدم ربايان وپدر اين جوان را انگيزه اين باند آدم ربا اعلام كرد و گفت: فرد ربوده شده به سلامت تحويل خانواده اش شد.

 



لنج باري در آب هاي خليج فارس غرق شد

كيش - خبرنگار كيهان:
يك فروند لنج باري به دليل آبگرفتگي در جنوب شرقي جزيره كيش غرق شد و 7 سرنشين آن از مرگ حتمي نجات پيدا كردند.
اين لنج باري از شيخ نشين شارجه به طرف بندر دير حركت مي كرد كه در 20 مايلي جنوب شرقي جزيره كيش در آبگرفتگي گرفتار شد.
بنابر اين گزارش، ماموران مركز امداد و نجات دريايي جزيره كيش 7تن از سرنشينان لنج مزبور را پيش از غرق شدن در آب هاي خليج فارس از مرگ حتمي نجات دادند.

 



معاون دادستان اهواز: قاتل سريالي آبادان به 13 بار اعدام محكوم شد

معاون دادستان اهواز گفت: قاتل سريالي آبادان به 13 بار اعدام محكوم شد.
سيدبهرام رشته احمدي در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: حكم قاتل سريالي آبادان در هفته هاي گذشته صادر شده و پس از تائيد به خانواده متهم اعلام شده است. وي افزود: اين حكم پس از تاييد به خانواده هاي مقتولان نيز براي ارائه اعتراض ابلاغ مي شود كه در صورت عدم اعتراض، حكم لازم الاجراست.
رشته احمدي درباره مفاد اين حكم گفت: فريد بغلاني به 13 بار قصاص محكوم شده است و در حكم وي، مدت زماني نيز حبس در نظر گرفته شده است كه اين مقدار هنوز مشخص نيست.
معاون دادستان اهواز تأكيد كرد: بغلاني مي تواند به مفاد اين حكم در مدت زمان مشخص و قانوني اعتراض كند.
فريد بغلاني كه به اتهام قتل 16 نفر در شهريور سال 87 توسط نيروي انتظامي دستگير شده است از اسفند سال 87 روند بررسي پرونده وي آغاز شد كه در ابتداي سال 88 بررسي اين پرونده به پايان رسيد.
روند بررسي هاي قضايي پرونده بغلاني در ابتداي سال بسيار كند بود كه در سال جاري با امضاي طومار از طرف خانواده هاي مقتولان روند بررسي پرونده تسريع شد.

 



256 دستگاه اتوبوس و كاميون به ناوگان حمل و نقل درون شهري افزوده مي شود

سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور اعلام كرد: 652 دستگاه اتوبوس شهري و كاميون خدماتي گازسوز و ديزلي داخلي از شنبه براي ورود به ناوگان حمل و نقل و خدمات درون شهري تحويل اين سازمان مي شود.
به گزارش روابط عمومي اين سازمان، اين اتوبوس ها براساس سهميه بندي مشخص در اختيار شهرداريها و سازمان هاي اتوبوسراني شهرهاي كشور قرار مي گيرد.
براساس اين گزارش، 529 دستگاه از اين اتوبوس ها درون شهري است كه از اين تعداد 342 دستگاه گازسوز و 187دستگاه ديزلي هستند. بنابراين گزارش قرار است 312 دستگاه به عنوان سهميه در اختيار شهرداري تهران قرار گيرد.
گفتني است 123دستگاه از اين خودروها كاميون كمپرسي، حمل زباله و تانكر آب است كه در كارخانه ايران خودرو ديزل در قالب قرارداد با سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور توليد شده تا بين شهرداريهاي سراسر كشور توزيع شود.

 



افزايش 25 درصدي آمريكايي هاي بي دين

تحقيقات نشان مي دهد شمار آمريكايي هايي كه خود را بدون دين معرفي مي كنند طي 20 سال، 25 درصد افزايش يافته و براساس يافته ها اين آمار در حال رشد است.
به گزارش مهر به نقل از يو پي آي، اين تحقيق كه با عنوان «پرونده جمعيت بدون دين آمريكا» انجام شده نشان مي دهد 34 درصد از بزرگسالان آمريكا هنگامي كه فرمهاي مربوط به تعلقات ديني را پر مي كنند گزينه «هيچ كدام» را علامت گذاري مي كنند. درصد «هيچ كدامها» در آمريكا از 2/8 درصد سال 1990 به 15 درصد در سال 2005 رسيد.اين تحقيق از سوي باري كوسمين و آريل كيسر از دانشكده علوم ديني ترينيتي و رايان كراگان از دانشگاه تامپا و يوهم ناوارو ريورا از دانشگاه كانكتيكت انجام شده است.
نويسندگان اظهار داشتند مهمترين يافته هاي آنها اين است كه 19 درصد از مردان در مقابل 12 درصد از زنان گزينه هيچ كدام را علامت زده و اظهار داشته اند كه هيچ ديني ندارند.
نويسندگان اين تحقيق اظهار داشته اند كه رشد افرادي كه خود را بدون دين معرفي مي كنند در تمام مقوله هاي آمارگيري مشاهده مي شود كه در آن ميان مي توان به وضعيتهاي تأهل، تعلقات حزبي مختلف، سطوح آموزش متفاوت، جايگاه اقتصادي و حتي نژادهاي مختلف اشاره كرد. اين افراد تنها مقوله اي هستند كه تعداد آنها در هر منطقه اي از آمريكا طي 18 سال گذشته رشد كرده است.از آنجا كه 22 درصد از بزرگسالان زير 30 سال خود را بدون دين معرفي مي كنند، تعداد اين گروه با بچه دار شدن اعضاي آن افزايش مي يابد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14