(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2 مهر 1388- شماره 19470
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ديپلماسي مجنون ! (يادداشت روز)
در ميزگرد آسيب شناسي حوادث پس از انتخابات حجاريان : ولايت فقيه ادامه ولايت پيامبر(ص)است
مصباحي مقدم: منشأ حوادث پس از انتخابات قدرت طلبي معترضان بود
معجزه ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
شجوني: خاتمي درباره سخن نگفتن از جزئيات ديدارش با سوروس به مردم پاسخ دهد
پس از ديدار حضوري همسر تاج زاده: از رفتار برادرانه با مصطفي در زندان تشكر مي كنم
اگر قرار بود با هر دروغ دماغ اين آقا يك سانتي متر درازتر شود ...! (خبر ويژه)
حزب مشاركت، روي موج دروغ هاي زنجيره اي (خبر ويژه)
ريزش راي بيش از 2 ميليوني افراطيون در تهران (خبر ويژه)
برپايي دوباره تابلوي خط امام پس از رسوايي در روز قدس (خبر ويژه)
سيانيوز: گريبان اين 3 نفر به جرم معارضه با نظام گير است (خبر ويژه)



ديپلماسي مجنون ! (يادداشت روز)

شصت و چهارمين اجلاس ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد از ديروز در شرايطي در حال برگزاري است كه دو موضوع در كانون توجه جامعه جهاني و افكار عمومي دنيا قرار گرفته است و در حاشيه اين اجلاس كه قرار است بزرگ ترين نشست هم انديشي اكثريت قريب به اتفاق كشورهاي دنيا باشد غالب رايزني ها، گفت وگوها و اتخاذ تصميمات احتمالي را معطوف به خود كرده است؛ 1- بحث پردامنه و چالش زاي صلح -بخوانيد سازش- خاورميانه كه از مدت ها قبل رسانه هاي غربي از ارايه طرح به اصطلاح صلح اوباما دراين باره در حاشيه اين اجلاس خبر داده اند و 2-بحث بر سر مذاكرات كشورهاي گروه 1+5 با ايران كه قرار است در اول اكتبر انجام بگيرد و پيش از آن در حاشيه اين اجلاس مورد بررسي و تبادل نظر كشورهاي مرتبط با اين موضوع قرار خواهد گرفت.
آمريكايي ها با روي كار آمدن دولت اوباما و طرح شعار «تغيير» طي شش، هفت ماه گذشته مجموعه برنامه ها و ترفندهاي ويژه اي را تدارك و طرح ريزي كرده اند كه اميدوارند در بزنگاه هاي حساس همچون اجلاس سازمان ملل در نيويورك از آن بهره مناسبي بگيرند. هدف هم اين است كه اين اقدامات شايد قدرت و تاثيرگذاري واشنگتن را در معادلات منطقه اي و جهاني كه در طي دهه اخير و بخصوص دوران جرج بوش بر باد رفته بود، مجدداً احيا نمايد.
در اين ميان مقامات واشنگتن دريافته اند كه كاهش تاثيرگذاري آنها در سال هاي اخير در منطقه- كه آشكار شدن آن در معادلات جهاني و بين المللي غيرقابل انكار است- نه تنها بي ارتباط با افزايش قدرت و تاثيرگذاري ايران در معادلات منطقه اي نبوده بلكه اتفاقاً ارتباطي ارگانيك با آن دارد و دقيقاً به همين دليل است كه آمريكا تمام توان و همت خود را به كار گرفته تا نقش و موقعيت ايران را در سطح منطقه اي و بين المللي تضعيف و كمرنگ كند؛ همچنانكه جرج بوش و تيم نومحافظه كارش هرچه در توان داشتند به ميدان عمل آوردند و «اوباما» نيز در اين راهبرد با سلف خود هم عقيده و متحدالنظر است با اين تفاوت كه دولت اوباما از تاكتيك آنچه كه «ديپلماسي هوشمند»- آميخته اي از قدرت نرم و قدرت سخت- نام نهاده اند، بهره مي برد.
درباره مسئله موسوم به «صلح خاورميانه» بايد گفت كه اصرار و مانور تبليغاتي «دولت اوباما» در همين ماه هاي اخير نشان دهنده آن است كه آنها واقعاً به دنبال عملياتي كردن طرح صلح بر پايه واقعيت هاي تاريخي و لحاظ كردن حقوق حقه ملت مظلوم فلسطين نيستند كه طبعاً راهي جز برچيده شدن دولت جعلي اسراييل ندارد، و از همين روي هيچ اقدامي كه دلالت بر تغيير اين رويكرد داشته باشد انجام نداده اند و تازه تحركات صهيونيست ها در نقض حقوق فلسطيني ها با اعمالي چون گسترش شهرك سازي ها در قدس شرقي، تغيير نام ها و نمادهاي فلسطيني و اسلامي به عبري و صهيونيستي، تصرف زمين هاي فلسطيني ها و حذف مفهوم اشغال در پوشش حقوقي و قانوني با توجيه غيرمنطقي خريداري زمين!، ژست گستاخانه سردمداران كودك كش تل آويو درباره عدم سازش و بيان شرايط يكسويه و طلبكارانه براي كليد خوردن مذاكرات احتمالي و... حكايت از آن دارد كه آنها در مسير باج خواهي ها و چپاولگري هايشان شتاب بيشتري گرفته اند و از حمايت مادي و معنوي كاخ سفيد هم بسيار بيشتر از گذشته بهره مند هستند.
اما ورود پررنگ آمريكايي ها به مقوله صلح خاورميانه كه چيزي جز جانبداري از رژيم صهيونيستي نيست اهداف چند منظوره اي را در بردارد كه بي شك يكي از آن اهداف حل و فصل مسئله فلسطين با قرائتي آمريكايي- صهيونيستي و به منظور تضعيف خط مقاومت و ايستادگي و درنهايت تضعيف نقش جمهوري اسلامي ايران است. چرا كه ايران امروز در منطقه به پيشقراول بيداري اسلامي و الگوي رويارويي با جبهه استكبار و زياده خواه براي جريان مقاومت و گروه هاي جهادي و ملت هاي منطقه مبدل شده است، و در معادلات منطقه اي سهمي بسزا و بسيار تاثيرگذار دارد.
البته تلاش آمريكايي ها و صهيونيست ها براي كمرنگ كردن نقش ايران و نازل شدن موقعيت استراتژيك آن به صخره ناكامي هاي متعددي برخورد كرده است. امروز به اعتراف و شهادت ناظران سياسي و رسانه هاي منطقه اي و فرامنطقه اي نمي توان قدرت ايران را در حل مشكلات ظهور يافته در عراق، افغانستان، لبنان، فلسطين و ... كه آمريكايي ها چند سالي است با آن دست و پنجه نرم مي كنند، به حساب نياورد.
به قول روزنامه الحيات چاپ لندن امروز خاورميانه اي با مختصات ايراني و نه آمريكايي در حال شكل گرفتن است و اين پيام روشني براي آمريكا و قدرت هاي غربي است كه واقعيت ها را باور كنند.
بنابراين در اين بخش كه آمريكايي ها از چندين ماه قبل با كليد زدن مجدد بحث صلح خاورميانه و به تبع آن تعريف كار ويژه هايي چون «عادي سازي روابط اعراب و اسرائيل» ، «ايران هراسي»، «انزواي سياسي ايران»، ساماندهي ائتلاف عربي عليه ايران و... كوشيدند تا نقش و جايگاه جمهوري اسلامي ايران را تضعيف كنند تا هم اكنون در اجلاس سازمان ملل با رايزني هاي خود نسخه اي آمريكايي- صهيونيستي براي حل مشكلات منطقه بپيچند عملاً نتيجه اي در پي نداشته است و از اين همه تداركات گسترده و تحركات مرموز و موذيانه طرفي نبسته اند.
امروز ملت هاي آزاديخواه و مستقل منطقه بخوبي دريافته اند كه روزنه هاي صلح در خاورميانه مسدود است و مانورهاي كاخ سفيد در اين زمينه صرفاً در راستاي تامين منافع صهيونيست ها و تضعيف نقش جمهوري اسلامي در منطقه است. همچنانكه جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) نشست سه جانبه ابومازن، اوباما و نتانياهو در نيويورك را كه دو روز پيش برگزار شد نمايشي بي محتوا و صوري دانست.
موضوع ديگر كه بايد بدان پرداخت و در صدر اين نوشته به آن اشاره شد بحث بر سر مذاكرات گروه 1+5 با ايران درباره برنامه هسته اي كشورمان است.
آمريكايي ها در اين خصوص هم از ماهها قبل تلاش ها و تحركات متعدد و گسترده اي انجام داده اند تا با آغاز اجلاس ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل به زعم خود ايران را در موقعيت «آچمز» قرار دهند از همين روي گزينه هاي مختلفي را طي چند ماه گذشته براي مواجهه و رويارويي با ايران تدارك ديده و هر از چند گاه رسانه اي كرده اند.
ابتدا از سياست نخ نما شده «هويج و چماق» سخن به ميان آوردند اما جالب اينجاست كه رسانه ها و كارشناسان سياسي غربي اتخاذ اين سياست را بي فايده قلمداد كردند و از جمله واشنگتن پست سياست هويج و چماق آمريكا را در قبال پرونده هسته اي كشورمان سياستي شكست خورده ناميد.
كمي بعد مقامات آمريكايي بحث اعمال تحريم هاي شديدتر عليه ايران را قوت بخشيدند و در همين اواخر در راستاي اين مشي اعلام شده آمريكايي ها از تحريم بنزين به كرات سخن به ميان آوردند اما بازهم تحليلگران هشدار دادند كه در صورت اتخاذ چنين شيوه اي آمريكايي ها بهره اي نخواهند برد. ضمن آنكه همين ديروز فايننشال تايمز با تبيين مشكلات پيش روي آمريكا براي تحريم ايران از آغاز صادرات بنزين چين به ايران خبر داد و عملا با اين حساب مي بايست اقدامات احتمالي آمريكا براي تحريم صادرات بنزين به ايران را از هم اكنون شكست خورده و ناكام تلقي كرد.
آمريكايي ها در زمينه اعمال تحريم هاي شديد عليه ايران، انزواي سياسي كشورمان را نيز در بوق وكرنا كردند كه با استقبال صهيونيست ها هم مواجه شد اما بسيار جالب است كه خود سايت ها و شبكه هاي خبري آمريكايي بخشي از مبادلات تجاري شركت هاي آمريكايي و اروپايي را با ايران فاش كردند و بدين طريق مصوبات به اصطلاح الزام آور و لازم الاتباع كاخ سفيد درباره تحريم ايران به منظور انزواي سياسي را بايد مصداق هباءً منثورا دانست.
از سوي ديگر قراردادهاي تجاري و انرژي ايران با روسيه عصبانيت رژيم صهيونيست ها را برانگيخته است. همچنانكه پايگاه اينترنتي اگزامينر ديروز طي گزارشي به نقش ايران و روسيه براي تشكيل اوپك گازي اشاره كرد و نوشت كه قراردادهاي روسيه و ايران در زمينه همكاري هاي انرژي و تجاري رژيم صهيونيستي را نگران و عصباني كرده است.
صهيونيست ها البته در اين چند ماهي كه آمريكايي ها شيوه هاي مختلفي را در مواجهه با ايران مزه مزه مي كردند همواره سعي داشته اند با به راه انداختن يك جنگ رواني از گزينه نظامي سخن به ميان آورند و گاه نيز رجزخواني هايي درباره حمله به ايران مي كردند كه با واكنش ديگر مقامات تل آويو مبني بر عدم حمله به ايران مواجه مي شد و بعد در مقام توضيح برمي آمدند كه منظور ما قصد حمله نظامي به ايران نبوده است.
جالب اينجاست كه بنيامين نتانياهو هم ديروز موضعي متفاوت با بلندپروازي هاي آويگدور ليبرمن وزير امور خارجه اش اتخاذ كرد و صريحا و بي پرده تاكيد كرد كه اصلا به گزينه حمله به ايران فكر نمي كنيم. خلاصه آنكه با همه اقدامات و كارشكني هاي آمريكايي ها و صهيونيست ها بر سر برنامه هسته اي كشورمان، امروز ايران هسته اي برنامه به روز شده خود را به نمايندگان كشورهاي گروه 1+5 ارائه داده است و آنها بدون هرگونه پيش شرطي كه قبلا از آن دم مي زدند حاضر به مذاكره و گفت وگو شده اند.
اكنون آمريكايي ها بايد فاصله چند فرسنگي خود را با واقعيت كاهش دهند و با پذيرش قدرت و جايگاه ويژه ايران در مبادلات منطقه اي و حتي جهاني شيوه اي عقلاني را انتخاب نمايند و خود را از اسارت «ديپلماسي مجنون» برهانند.
حسام الدين برومند

 



در ميزگرد آسيب شناسي حوادث پس از انتخابات حجاريان : ولايت فقيه ادامه ولايت پيامبر(ص)است

سرويس سياسي-
اولين بخش ميزگرد «آسيب شناسي نظري حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري» سه شنبه شب با حضور سعيد حجاريان و سعيد شريعتي اعضاي مستعفي حزب مشاركت و محمد عطريانفر عضو مستعفي شوراي مركزي حزب كارگزاران از شبكه اول سيماي جمهوري اسلامي پخش شد.
شركت كنندگان در اين ميزگرد تاكيد كرده اند كه در فرصت بازداشت به ديدگاه هاي جديدي درباره مباني نظري حركت هاي سياسي خويش رسيده اند.
عطريانفر: اصل خود را
پيدا كرده ايم
«محمد عطريانفر» عضو مستعفي شوراي مركزي حزب كارگزاران در اين ميزگرد در پاسخ به سؤالي در خصوص دليل تغيير جهت گيري نگرشي و بنيان هاي فكري خود گفت: اين سؤال يك سؤال كليدي و مهم است چرا كه برخي مي گويند اين افراد چون در زندان هستند اين حرف ها را مي زنند ولي اصلا اينطور نيست.
وي با بيان اين كه ما هيچ مرزي بين خود و كساني كه به عنوان كارشناسان امنيتي با ما صحبت مي كنند احساس نمي كنيم، با طرح اين پرسش كه واقعا چه اتفاقي افتاده كه ما به اين نكته رسيده ايم، گفت: دو حالت است كه انسان عريان و بدون پيرايه خود را مي بيند يكي در بستر مرگ و يكي در گوشه سلول و زندان.
عطريانفر ادامه داد: زماني كه شما در زندان قرار مي گيريد خود را عريان در مقابل حقيقت احساس مي كنيد و اين حس واقعي براي همه دوستان ما در زندان رخ داده است. اگر شما مي بينيد فردي مثل حجاريان كه سوابق بسيار درخشان و گويايي در مسير تقويت اين نظام داشته و با بصيرتي كه داشته به يك نكته اي مي رسد كه همه آنچه بر پايه غرب استوار شده بوده و مورد استفاده قرار مي گرفته را به راحتي از ذهنش بيرون مي گذارد به خاطر آن است كه به اصل خود رجوع كرده، اصلي كه در دوران حيات امام شكل گرفته است.
عضو مستعفي حزب كارگزاران با اشاره به اين كه ما بعد از حيات امام دچار نقصان هايي شديم كه به اين نقطه وقوف پيدا كرديم و اين وقوف به حقيقتي است كه در درون روح ما اتفاق افتاده است، اظهار داشت: بسياري تصورشان بر اين است كه شايد شرايط خاص زندان ما را به اين نكته رسانده است كه در اين مورد بايد بگويم كه اولا بگويم زندان جاي خوبي نيست اما زنداني كه ما در آن بوديم هيچ فشار و مشكلي براي ما نبوده است.
وي افزود: حقيقتا جمع بندي هايي كه ما پيدا كرديم جمع بند هايي بوده كه خودمان به آن رسيديم و از خدا بسيار شاكر هستيم كه اين فرصت را براي ما فراهم كرده است.
عطريانفر با بيان اين كه در حوادث اخير انتخابات و مشكلاتي كه براي مردم بوجود آمد، در كنار به خطر افتادن امنيت كشور دو اتفاق زيبا هم خلق شد اظهار داشت: يكي اين كه نظام جمهوري اسلامي آنقدر مقتدر و توانمند است كه علي رغم تمام آشفتگي هايي كه در يك زمان كوتاه در انتخابات رخ داد استوار ايستاد و همه را تحت كنترل خود با كمترين هزينه و فشار قرار داد.
عطريانفر در بخش ديگري از سخنان خود در اين ميزگرد اظهار داشت: رهبري يك جمله بسيار كليدي دارند و مي گويند من مطرح نيستم ولي شما از موضوع ولايت فقيه حفاظت و صيانت كنيد و اين سخن را امام هم بارها فرموده بودند. ما اعتراف مي كنيم كه بعد از رحلت امام، رهبري پيوند بسيار زيبايي را برقرار كردند، ايشان گفتند اگر سخن از مردم سالاري است منظور مردم سالاري ديني است و پيوند بين مردم و مرجعيت ديني شان را به خوبي برقرار كردند ولي در حوزه نخبگان به آن پرداخته نشد.
حجاريان: ولايت فقيه
ادامه ولايت پيامبر است
در ادامه اين ميزگرد «سعيد حجاريان» عضو مستعفي حزب مشاركت گفت: رهبري در ايران داراي سه نوع مشروعيت است، يك نوع مشروعيت سنتي است، چرا كه بالاخره رهبر مرجع تقليد خيلي ها است و مرجعيت نوعي مشروعيت سنتي است، ثانيا رهبري رهبر انقلاب است و رهبري انقلاب نوعي رهبري كاريزماتيك است، ثالثا رهبري، قانوني و منتخب خبرگان است و هم اين كه رهبري در ايران ادامه ولايت پيامبر(ص) است.
وي در ادامه سخنان خود كه در قالب متن آماده شده اي از سوي عطريانفر قرائت شد آورده است: همين قدر مي توانم اشاره كنم كه برخي از فعالان سياسي با پيش زمينه هاي ماركسيستي، سوسياليستي و حتي آنارشيستي و البته بيشتر با جنبه هاي ليبرالي به بسط اينگونه نقطه نظرات خود در سطح دانشگاه ها پرداخته اند.
در ادامه اين ميزگرد سعيد شريعتي، عضو مستعفي حزب مشاركت نيز بخش هاي ديگري از دست نوشته حجاريان را قرائت كرد.
وي گفت: بايد به اين نكته اعتراف كنم كه ما در يك سير معكوس از نيازمندي به تكنولوژي غرب به دام علوم انساني غرب افتاده و گرفتار فلسفه غرب شده ايم. اين نقطه، نقطه انقطاع ماست از سنت فكري و فلسفي خودمان كه مي تواند زايش هاي بزرگي داشته باشد.

 



مصباحي مقدم: منشأ حوادث پس از انتخابات قدرت طلبي معترضان بود

عضو جامعه روحانيت مبارز منشأ حوادث پس از انتخابات را قدرت طلبي معترضان خواند و تاكيد كرد كه آنها مايلند اين آشوب را ادامه دهند تا در يك انتخابات ديگري از آن بهره برداري كنند.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحي مقدم در گفت وگو با فارس با تطبيق فتنه خوارج با فتنه پس از انتخابات اظهار داشت: ما شعارهاي يا حسين و الله اكبر را بعد از اعلام نتايج انتخابات شنيديم كه به راحتي جمله علي(ع) «كلمه الحق يراد بها الباطل» را به ذهن متبادر مي كرد.
وي اين قبيل شعارها را در راستاي ضربه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست و با يادآوري سخن پيامبر(ص) در مورد علي(ع) كه فرمودند «علي مع الحق و حق مع علي» اظهار داشت: علي و حق با هم عجين هستند پس علي خود معيار و مقياس بود اما با اين وجود عده اي در جنگ صفين به جاي اين كه دنبال علي با اين همه فضايل باشند دنبال اين بودند كه عمار ياسر كجاست؛ اين ها در جايگاه علي(ع) ترديد كردند اما جايگاه عمار ياسر كه شاگرد علي بود، را قبول داشتند.
وي در ادامه گفت: همان طور كه پيامبر (ص) علي (ع) را به عنوان يك معيار مطرح كرد امام رضوان الله تعالي عليه در دوران حيات خودشان فرمودند «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به شما آسيبي نرسد» كه اين هم معياري غيرقابل ترديد است.
وي در ادامه اظهار داشت: اگر اين معيار را اصل قرار دهيم و همه دور آن جمع شويم مسلما فتنه به زودي خنثي مي شود و اگر نخبگان تمام نظراتشان را به ولي فقيه ارجاع دهند و هر چه او گفت بپذيرند در اين صورت نظام از هرگونه آسيبي مصون مي ماند.
نماينده مردم تهران در مجلس منشأ بحران بعد از انتخابات را قدر ت طلبي دانست و خاطرنشان كرد: آنها مي گفتند يا در انتخابات پيروز مي شويم يا اگر نشديم بهم مي زنيم و مايلند اين آشوب را ادامه دهند تا در يك انتخابات ديگري از آن بهره برداري كنند. مصباحي مقدم همچنين در بخش ديگري از سخنانش گفت: من به بعضي بزرگان پيشنهاد كردم كه با هاشمي رفسنجاني جلسه اي بگذارند و ايشان را از آن شرايطي كه در آن واقع شد، خارج كنند.
وي با اشاره به حضور هاشمي رفسنجاني در نماز عيد فطر گفت: حضور ايشان در نماز عيد فطر خيلي ها را خوشحال كرد و من در آنجا خدمت آقاي هاشمي گفتم كه شما بايد بيش از اين كنار رهبري ديده بشويد و اگر آقاي هاشمي محوري ترين ركن نظام كه مقام معظم رهبري است را قاطعانه تر مورد حمايت قرار دهد هر چه سريع تر شاهد فروكش كردن اين فتنه خواهيم بود.

 



معجزه ! (گفت و شنود)

گفت: ديدي چه خاكي بر سرم شد؟
گفتم: چي شده؟ چرا لباس مشكي پوشيده اي؟ چرا گريه مي كني؟
گفت: يكي از اقوام نزديكم فوت كرده.
گفتم: اين كه گريه و زاري نداره! اگر يكي دو هفته صبر و حوصله كني دوباره زنده مي شود!
گفت: چرا پرت و پلا ميگي؟! چطور ممكنه كه دوباره زنده بشه؟!
گفتم: همين الان به دفتر موسوي و كروبي  زنگ بزن، و بگو فاميل شما دستگير شده بود و در زندان زير شكنجه فوت كرده.
گفت: مرد حسابي فاميل ما اصلاً بازداشت نشده بود ، او بر اثر بيماري سرطان فوت كرد.
گفتم: تو به اين چيزها كاري نداشته باش، تو فقط به آنها زنگ بزن. آنها اعلام مي كنند كه فاميل شما در زندان و زير شكنجه فوت كرده، بعد خودشان به راديو اسرائيل و بي بي سي و راديو آمريكا خبر مي دهند و برايش مجلس ختم مي گذارند و بعد...
گفت: بعد چي؟!
گفتم: بعدش فاميل فوت كرده شما هم مثل بقيه آنهايي كه موسوي و كروبي  خبر كشته شدنشان را داده و برايشان ختم گرفته بودند، زنده مي شود! و قضيه به خوبي و خوشي پايان مي گيرد.

 



كيهان و خوانندگان

¤ از طرح رئيس جمهور در زمينه حمايت از كرامت انساني و تصويب آن در مجلس شوراي اسلامي تشكر مي كنم. چون اين طرح جان فرزند بنده را نجات داد.
يك هموطن
¤ از روزنامه كيهان به خاطر چاپ عكس هاي نماز عيدفطر تشكر مي كنم. چون اكثر روزنامه ها تنها عكس مسئولان نظام در صفوف جلو را چاپ كرده اند، اما كيهان هم عكس مردم و هم عكس سران را چاپ نموده است.
يك خواننده كيهان
¤ با توجه به گزارش هاي دادستان كل كشور، ادعاهاي كروبي در زمينه تجاوز به زندانيان سياسي و تماس با ضدانقلاب براي تصويرسازي هاي جعلي براي ريختن آبروي كشور و هزينه كردن از جانب امام و شهدا در اين زمينه، اقدامات آن ها خيانت بارز به انقلاب، امام و شهيدان است و بايد رسيدگي شود.
هـ..الف از عسلويه
¤ وقتي به تحليل هاي عناصر ضدانقلاب توجه مي كنيم، مي فهميم كه آن ها قلب انقلاب اسلامي، يعني مقام معظم رهبري را نشانه رفته اند. در اين ميان امثال موسوي و كروبي، ابزار هستند.
كريميان از اصفهان
¤ عليرضا نوري زاده، جاسوس تابلودار رژيم آدم كش صهيونيستي در يكي از افاضات اخيرش گفته كه فعلاً تحقق سرنگوني نظام اسلامي وجود ندارد و بايد به آقاي موسوي بسنده كرد تا به اهداف خود نزديك شويم. بايد به ميرحسين موسوي تبريك گفت كه تبديل به مترسك جاسوسان آدم كش صهيونيست و آمريكايي شده است.
يك پيام
¤ اگر خدايي نكرده براي ايران عزيزمان اتفاقي بيافتد، اولين كساني كه جان خود را برداشته و فرار مي كنند، همان كساني هستند كه در راهپيمايي روز قدس شعار «نه غزه» نه لبنان، جانم فداي ايران را سر مي دادند.
قرباني از اصفهان
¤ مدتي است كه مجدداً متكديان پاكستاني و هندي در چهارراه هاي شهرهاي بزرگ كشورمان فراوان شده اند. از مسئولان تقاضاي رفع اين مشكل زشت مي شود.
يك هموطن
¤ با توجه به اهميت عيدسعيدفطر، از مسئولان تقاضا مي شود كه روزهاي تعطيل بيشتري را به اين عيد اختصاص دهند.
مهدي مژده اي از اهواز و چند تلفن مشابه
¤ علي رغم پرداخت عوارض نوسازي سه ماه ابتداي سال 87، اما باز هم در قبض عوارض آن سال، آن سه ماه محاسبه شده است. متاسفانه وقتي هم كه به شهرداري مراجعه كردم، پاسخ درستي ندادند. لطفاً رسيدگي شود.
يك شهروند از خيابان 17شهريور
¤ مدت هاست كه اپراتورهاي شركت ايرانسل، در پاسخگويي به مشتركان كوتاهي مي كنند. به اين ترتيب كه وقتي مشتركان به آن ها زنگ مي زنند، مدتي طولاني آگهي پخش مي كنند و درنهايت پاسخ نمي دهند. با اين كار فقط از شارژ مشتري مي كاهند.
بزمي
¤ از راهنمايي و رانندگي تقاضاي برخورد با آلوده كنندگان صوتي مي شود.
سيدابراهيم موسوي
¤ از وزير محترم راه و ترابري تقاضا مي شود كه نسبت به اتمام طرح راه كل سفلي به گلنوند از توابع لواسانات كوچك در تهران كه بيش از 5 سال طول كشيده است، عنايت ويژه شود.
يك شهروند
پاسخ شهرداري منطقه 16
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ شنبه 7/6/88 در خصوص جدول گذاري ، به اطلاع شهروندان محترم مي رساند، عمليات جدول گذاري در محله تختي فعال مي باشد و كار تعطيل نشده است.
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 2 مورخه 17/3/88 روزنامه تحت عنوان «برخورد با اراذل و اوباش خيابان 15 خرداد» به اطلاع مي رساند: فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در خصوص موضوع فوق اعلام داشته از سوي كلانتري 113 بازار در هفته اخير چندين طرح پاكسازي توسط معاونت اطلاعات و تجسس و پيشگيري در محل مذكور انجام شد و ساكنين محله نيز از اقدامات كاركنان كلانتري اعلام رضايت نموده اند.
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 2 مورخه 17/3/88 روزنامه تحت عنوان «درخواست برخورد با اراذل و اوباش محله مسعوديه مسگرآباد» به اطلاع مي رساند : فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در خصوص موضوع فوق اعلام داشته برخورد با اراذل و اوباش در دستور كار طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و انضباط اجتماعي قرار داشته و اقدامات لازم در اين راستا معمول مي گردد علي ايحال در ارتباط با موضوع اعلام شده، مراتب به طور خاص به پليس اطلاعات و امنيت عمومي و كلانتري محل اعلام تا با تشديد اقدامات كنترلي و اطلاعاتي، نسبت به رفع مشكل اقدام نمايند.
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 18/5/88 روزنامه تحت عنوان «فروش سي دي هاي غيرمجاز» به اطلاع مي رساند.
فرماندهي انتظامي استان تهران در خصوص موضوع فوق اعلام داشته به گشتيهاي انتظامي اين فرماندهي ابلاغ شد با اين گونه افراد برخورد لازم را بعمل آورند و از تاريخ 3/6/88 تاكنون چندين نفر از فروشندگان كه در خيابانهاي فرديس اقدام به خريد و فروش محصولات ضد فرهنگي مي نمودند دستگير و تعداد زيادي دي وي دي كشف گرديده است.
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 21/6/88 روزنامه با عنوان تعاوني مسكن فرهنگيان به آگاهي مي رساند:
شركت تعاوني مسكن فرهنگيان واقع در خيابان ايثار با عقد قرارداد تامين برق متعهد به انجام عمليات نيرورساني پروژه گرديده كه متاسفانه عليرغم پيگيريهاي مكرر اين شركت عمليات به كندي انجام ميگردد. علهذا جهت مساعدت با مالكين تاكنون از محل قرارداد چندين انشعاب از شبكه موجود واگذار گرديده و شايان ذكر است پس از بازديد مديرعامل محترم شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ و قائم مقام و معاونت محترم اجرايي شمالغرب از محل مساعدت هاي لازم مبذول و پروژه اصلي تامين برق از پيشرفت مناسبي برخوردار است كه انشاا... در آينده نزديك برقدار خواهد شد.

 



شجوني: خاتمي درباره سخن نگفتن از جزئيات ديدارش با سوروس به مردم پاسخ دهد

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت خواستار پاسخگويي محمدخاتمي درباره سخن نگفتن از جزئيات ديدارش با جرج سوروس طراح و حامي مالي انقلاب هاي مخملي در كشورهاي مختلف شد.
حجت الاسلام والمسلمين جعفر شجوني عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت و حزب مؤتلفه اسلامي در گفت وگو با فارس به ديدار خاتمي با جرج سوروس كه رئيس اين بنياد صهيونيستي آن را به ياد ماندني خوانده بود اشاره كرد و گفت: آقاي خاتمي شعار دانستن حق مردم است را به گونه اي در بوق و كرنا مي كرد كه گويا جز وي هيچ كس چنين ادعايي را در جهان ندارد.
وي افزود: حال كه مشخص شده آقاي خاتمي با جرج سوروس ديداري داشته و به قول سوروس اين ديدار به يادماندني هم بوده است چرا تاكنون اين ديدار مهم و به ياد ماندني را كه مي تواند براي ملت ايران فراموش ناشدني باشد بازگو نكرده است.
شجوني ادامه داد: اگر خاتمي معتقد است كه سوروس يك فاسق است و ممكن است به خاطر فسق خود دروغ هم بگويد چرا در طول رياست جمهوري خود مرگ بر آنها را برخلاف آئين دموكراسي مي دانست و از مقابله با آنها خودداري مي كرد.
عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي تصريح كرد: خاتمي بايد به ميليون ها ايراني كه در راستاي حفظ انقلاب اسلامي فرزندان خود را راهي جبهه ها كرده تا آرمان هاي انقلاب و امام خميني(ره) حفظ شود پاسخ دهد كه چرا در خصوص جزئيات اين ديدار با مردم سخن نگفته است.

 



پس از ديدار حضوري همسر تاج زاده: از رفتار برادرانه با مصطفي در زندان تشكر مي كنم

فخرالسادات محتشمي پور پس از ديدار با تاج زاده در زندان درباره وضعيت جسمي و روحي وي گفت: «مصطفي خيلي خوب بود، من نگران وضعيت سلامتي او بودم كه امروز آقايان اطمينان خاطر دادند رفتارشان برادرانه است و من هم از اين رفتار برادرانه تشكر كردم.»
به گزارش فارس، سايت دوم خردادي پارلمان نيوز نوشت؛ فخرالسادات محتشمي پور با همسر خود مصطفي تاج زاده عضو ارشد سازمان مجاهدين اسلامي و جبهه مشاركت ايران اسلامي، پيش از ظهر امروز در زندان اوين به مدت يك ساعت ملاقات حضوري داشت.
محتشمي پور در خصوص جزئيات اين ملاقات گفت: «صبح امروز به همراه دخترم پس از صد و چند روز امكان ملاقات حضوري با همسرم را يافتيم.»
وي درباره وضعيت جسمي و روحي تاج زاده گفت: «مصطفي خيلي خوب بود، من نگران وضعيت سلامتي او بودم كه امروز آقايان اطمينان خاطر دادند رفتارشان برادرانه است و من هم از اين رفتار برادرانه تشكر كردم.»

 



اگر قرار بود با هر دروغ دماغ اين آقا يك سانتي متر درازتر شود ...! (خبر ويژه)

ميرحسين موسوي با نامه نگاري به حسينعلي منتظري و رهنمودخواهي اين عنصر مطرود حضرت امام خميني، ماهيت ضد خط امامي خود را بيش از گذشته نشان داد. رسانه هاي بيگانه ديروز همزمان و هماهنگ، نامه موسوي به «مرجع عاليقدر»! براي «همفكري و همكاري و اخذ راهنمايي» و نامه متقابل منتظري را منتشر كردند. موسوي در اين نامه كه 21شهريور ارسال شده ادعا مي كند به خاطر احساس خطر براي كشور و نگراني از خشم مردم در مقابل تقلب سازمان يافته در صحنه مانده است. موسوي همچنين با ارسال بيانيه چندي پيش خود به منتظري كه نسخه برداري از مدل هاي پيشنهادي سازمان سيا براي استتار حركت براندازي وابسته در پوشش شبكه سازي اجتماعي است، از منتظري درخواست رهنمود كرد.
منتظري هم در پاسخ به نامه موسوي كه توام با رياكاري و بي صداقتي متقابل است مي نويسد «شخصيت جنابعالي و تعهدتان نسبت به ارزش هاي ديني و اخلاقي و اهداف انقلاب و خدمات ارزنده دولت شما در دوران جنگ تحميلي و حمايت هاي مكرر مرحوم امام خميني از شما براي همگان روشن است.» البته او هم مانند موسوي ترجيح داد به تعارض عملكرد خيانت بار خود با آرمان هاي حضرت امام نپردازد.
پيش از موسوي، كروبي با وساطت بقاياي باند مهدي هاشمي، باب مكاتبه و نزديكي با منتظري را باز كرده بود. جريان فرصت طلب با وجود پشت پا زدن به آرمان هاي اصيل اسلامي و انقلابي، مي كوشد پوشش ديني براي خود دست و پا كند اما آنچه در اين ميان جالب و طنزآميز است دخيل بستن به كسي است كه بارها آلت دست قسم خورده دشمنان ملت و نظام اسلامي قرار گرفته و فاقد هرگونه مرجعيت سياسي يا فكري است.
موسوي در تبليغات انتخاباتي- آن هنگام كه هنوز ماهيتش رو نشده بود- ادعا مي كرد آمده تا خط و آرمان هاي حضرت امام را زنده كند. او همچنين ادعا مي كرد از دروغ منزجر و مشمئز است! تصورش را بكنيد اگر در عالم واقع قرار بود به خاطر هر دروغ، يك سانتي متر بر طول دماغ وي اضافه شود در اين 6، 5 ماهه اخير (حدود 180روز) چند كيلومتر! بر درازي دماغ او افزوده مي شد! بستن انواع دروغ ها به نظام اسلامي و امام(ره)، ادعاي پيروزي در غروب روز راي گيري، دعوي قانون گرايي، انكار همكاري با گروهك هايي نظير نهضت آزادي، راه اندازي اغتشاش خياباني و ادعاي رفتار مدني، قرباني سازي و شركت در مراسم ختم آنها (نظير ماجراي سعيده پورآقايي) و... از جمله دروغ هاي انبوهي بود كه متاسفانه از سوي ميرحسين موسوي مشاهده شد و البته اين رشته هنوز سر دراز دارد.

 



حزب مشاركت، روي موج دروغ هاي زنجيره اي (خبر ويژه)

در پي افشاي دروغ بودن ادعاهاي سايت حزب مشاركت درباره افرادي نظير ترانه موسوي، احمد نجاتي كارگر، سعيده پور آقايي، محسن ايماني، عاطفه امام و...، شيادانه بودن يك ادعاي ديگر اين سايت آشكار شد.
به دنبال جوسازي گسترده سايت نوروز درباره ربوده شدن، بازداشت و شكنجه مهدي نياكي (از گردانندگان سايت كلمه)، گزارش هاي منتشره حاكي از آن است كه نامبرده اساساً در بازداشت نبوده بلكه وي به دليل بيماري در بيمارستان بستري بوده است.
نوروز پيش از اين از قول سايت موج سبز- ارگان ستاد آشوبگران كه ارتباطات تنگاتنگي با نوروز دارد، مدعي شده بود مهدي نياكي روزنامه نگار و وبلاگ نويس از روز 23 شهريور بازداشت و به مكان نامعلومي منتقل شده است. در خبر ساختگي مذكور از قول يكي از بستگان نياكي ادعا شده بود «از روز 23 شهريور بستگان سيد مهدي نياكي، روزنامه نگار، وبلاگ نويس و يكي از فعالان پايگاه خبري كلمه (در دوره پيش از اعلام نتايج انتخابات) خبر دادند كه او از روز 23 شهريور بازداشت و به مكان نامعلومي منتقل شده است.
سايت موج سبز آزادي از قول يكي از بستگان مهدي نياكي گزارش داد كه «مهدي نياكي كه در خانه اش به تنهايي زندگي مي كرد مفقود شده است و ظاهراً مأموراني به محل منزل مسكوني وي در تهران آمده و او را بازداشت و به نقطه نامعلومي منتقل كرده اند. مادر مهدي نياكي در جريان بازداشت پسرش قرار دارد اما به دليل تهديداتي كه صورت گرفته، وحشت كرده و حاضر نيست بازداشت پسرش را توسط مأموران تأييد كند. در واقع به وي گفته شده كه بدون سر و صدا منتظر بازگشت فرزندش باشد. با اينحال 6 روز از بازداشت مهدي نياكي مي گذرد و متأسفانه هنوز معلوم نيست كه وي در كجا نگهداري مي شود.»!!
در پي آشكار شدن دروغ اخير، نوروز مجبور شد اذعان كند نياكي بازداشت نشده بلكه در بيمارستان بستري بوده است. نوروز در توجيه اين دروغ بافي خود نوشت: از آنجا كه نياكي به تنهايي زندگي مي كرد، پدر او از بستري شدن وي در بيمارستان مطلع نبوده است.
گفتني است سايت نوروز توسط رجب مزروعي و پسر وي (حنيف مزروعي) و چند تن ديگر اداره مي شود و پيش از اين بارها دروغ هاي شاخداري نظير دفن دسته جمعي كشته ها؟!! در بهشت زهرا را منتشر كرده بود كه به دليل سبك و سياق كار، مورد استقبال گسترده رسانه هاي بيگانه قرار گرفت.
گردانندگان اين سايت ارتباطات مستقيمي با گردانندگان برخي سايت هاي اصلي دروغ پردازي (نظير روزنت، گويانيوز، راديو فردا و بي بي سي) دارند و نقش مستقيمي در فريب و اغواي برخي سران حزب ايفا كرده اند.

 



ريزش راي بيش از 2 ميليوني افراطيون در تهران (خبر ويژه)

حاشيه سازي ناكام و رسوا در برابر تظاهرات چند ميليوني مردم تهران بر ضد رژيم صهيونيستي، بازتاب هاي قابل تاملي در رسانه هاي بيگانه و محافل صهيونيستي داشته است. در تظاهرات روز جهاني قدس امسال، رسانه هاي بيگانه به همراه چند سياستمدار ورشكسته داخلي تلاش كردند حاشيه چند هزار نفري بر عليه اقيانوس ملت ايران ايجاد كنند و شعارهاي ضد صهيونيستي ملت ايران را كمرنگ سازند.
مئير جاودان فر از گردانندگان راديو اسرائيل و سايت وزارت خارجه اين رژيم در گفت وگو با راديو زمانه با برجسته كردن اين حاشيه سازي بي رمق اظهار داشت: از شروع انقلاب، روز قدس در اسرائيل انعكاس بزرگي داشته است ولي اهميت اين روز بسيار افزايش پيدا كرد چون شاهد بوديم تبديل شد به روزي عليه استبداد در ايران نه اسرائيل.
سايت وزارت خارجه اسرائيل هم كه پيشاپيش شعارهايي نظير «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» را براي راهپيمايي روز جهاني قدس ارائه كرده بود، از حاشيه سازان تمجيد كرد و نوشت: «آنها به جاي شعار ضداسرائيلي، در روز قدس شعار نه غزه نه لبنان سر دادند. آنها مي خواستند مخالفت خود را با دشمني نسبت به اسرائيل فرياد كنند.»
كروبي، موسوي و خاتمي سردمداران حركت صهيونيستي اخير بودند. آنها به خيال اينكه راي دهندگان به موسوي (در تهران 2ميليون و سيصد هزار نفر) باز هم آنان را همراهي خواهند كرد، يادگار بزرگ حضرت امام (روز جهاني قدس) را بهانه اي براي اردوكشي خياباني تازه- و اين بار به نفع رژيم صهيونيستي قرار دادند اما با بايكوت اكثريت قريب به اتفاق همان راي دهندگاني مواجه شدند كه ترجيح داده بودند مانند هميشه راهپيمايي ضد صهيونيستي- و نه صهيونيستي!- برگزار كنند و در اقيانوس ملت باشند. با اين وجود، رسوايي اخير مدعيان اصلاح طلبي نشان داد آنها كمترين قرابت و نسبتي با خط امام ندارند بلكه حتي حاضرند هر وقت كه خيال كنند شرايط براي عبور از خط امام و مقابله با آرمان هاي اين راه فراهم است، به معارضه با ارزش هاي اسلامي و انقلابي بپردازند.
اقدام افراطيون ورشكسته در پيروي از سياست ديكته شده رژيم صهيونيستي، همزمان با استقبال داريوش همايون، وزير اطلاعات و جهانگردي رژيم پهلوي مواجه شد. اين عنصر صهيونيست و سلطنت طلب با انكار واقعيت روز جهاني قدس و ستايش از مدعيان دروغين اصلاح طلبي به راديو فردا گفت: خيلي مهم بود كه در روز به اصطلاح قدس، جنبش سبز شعار بدهد نه غزه نه لبنان، جانم فداي ايران.
وي در عين حال اذعان كرد: خوش بينانه نيست اگر اين فرض را بپذيريم كه حكومت سرانجام با شكست روبه رو خواهد شد منتها نبايد مايوس شد. بايستي ادامه بدهند و سران جنبش بايستند چنان كه كروبي خيلي خوب ايستاده است.
راديو فردا همچنين از قول محمدجواد اكبرين (از عناصر ضدانقلاب كه پيش از اين با روزنامه حجاريان همكاري مي كرد و سپس از كشور گريخت)، خواستار ادامه حاشيه سازي هاي مشابه در ايام عاشورا و تاسوعا و راهپيمايي 22بهمن شد. نامبرده به شعارهاي ضدانقلاب مرتجع اشاره اي نكرد اما پيش بيني مي شود رژيم صهيونيستي و آمريكا و انگليس شعارهاي «لبيك يا يزيد»، «زنده باد ذلت» و... را به خورد شعبان بي مخ هاي تاريخ مصرف گذشته بدهند.
رسانه هاي اصلي بيگانه نظير راديو فردا، بي بي سي، صداي آمريكا، راديو اسرائيل و... پس از رسوايي بزرگ روز جهاني قدس تلاش كرده اند خود را از تك و تاب نيندازند و به جاي انتشار تصاوير با كادرهاي باز و بزرگ، تصاوير با كادرهاي بسته و كوچك را آن هم نه از متن راهپيمايي ملت بلكه از حاشيه بي رمق آن به نمايش بگذارند و بدين ترتيب ريزش اكثريت قريب به اتفاق حاضران در راهپيمايي پس از انتخابات را در كمتر از 3 ماه كتمان كنند.

 



برپايي دوباره تابلوي خط امام پس از رسوايي در روز قدس (خبر ويژه)

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون ضمن كتمان هماهنگي برخي مدعيان اصلاح طلبي با خط صهيونيستي در روز جهاني قدس گفت: هيچ قرابتي ميان جريانات اصيل اصلاح طلب با گروه هاي خارج از كشور وجود ندارد و ما با صداي بلند گفته ايم پيشرفت كشور را در بازگشت به راه امام مي دانيم.
مجيد انصاري در گفت وگو با ايلنا اظهار داشت: هرچه سريع تر بايد فضاي انحصارطلبي به فضاي مشاركت جويي تبديل شود. هرچه سريع تر بايد اين كار صورت گيرد، زيرا ضد انقلاب سوار بر موج حوادث اخير شده است و ادعاي كنترل جريانات داخلي را مي كند در حالي كه در روز قدس ديديم همه گروه هاي درون نظام مردم را دعوت به حضور در راهپيمايي كردند و آنها نيز ضمن حضور، شعارهاي حمايت از فلسطين را سردادند كه البته برخي در اين ميان ممكن است شعارهاي ديگري داده باشند(!)
انصاري اشاره به اين واقعيت نكرد كه كروبي، خاتمي و موسوي با قرار گرفتن در پروژه دشمن، تلاش كردند راهپيمايي ملي و ضد صهيونيستي را تبديل به ماجرايي براي گروكشي هاي سياسي كنند كه البته در اين گروكشي ناكام ماندند. اولين بار كروبي چند هفته پيش خواستار بهره برداري سياسي و جناحي از راهپيمايي روز قدس شد و نظام را تهديد به حضور مردم! كرد. پيش از وي ميرحسين موسوي در مناظره هاي انتخاباتي تاكيد كرده بود مسائل لبنان و فلسطين ربطي به ما ندارد و بايد به مسائل داخلي رسيدگي شود. در روز قدس هم عناصر مدعي حمايت از كروبي و موسوي، شعارهاي پيشنهادي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي مبني بر «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» و... سردادند و مطلقا نامي از فلسطين نياوردند همچنان كه شعار استراتژيك مرگ بر اسرائيل نيز به كلي از شعارهاي آنها حذف شده بود. البته در اين كه جمع چند هزار نفره مذكور به خاطر حضور چند ميليوني ملت ايران در حاشيه كار قرار گرفت هيچ شكي نيست اما بايد توجه داشت آقايان كروبي و موسوي دقيقا در متن و مركز اين حاشيه سازي رسوا قرار داشتند و تقابل آنها با خط امام بيش از گذشته رو شد. حالا هم انصاف اين است امثال آقاي انصاري چنانچه در ادعاي طرفداري از خط امام صداقت دارند، اين رويه منافقانه را صراحتا نقد كنند.

 



سيانيوز: گريبان اين 3 نفر به جرم معارضه با نظام گير است (خبر ويژه)

يك سايت ضدانقلابي با تاكيد بر اينكه اتهام «معارضه با نظام» دير يا زود دامن امثال موسوي و كروبي و خاتمي را خواهد گرفت، از آنها خواست به نحوي چاره انديشي كنند كه وارد بازي «درون و بيرون نظام» نشوند!
گويانيوز- پايگاه خبري كه رسما آگهي استخدام براي سازمان جاسوسي سيا را تا ماهها منتشر مي كرد- با اشاره به نامه انتقادي احمد توكلي به افراد ياد شده و هشدار درباره اينكه مباني طيف موسوم به «جنبش سبز» با مباني انقلاب اسلامي ناسازگار است، مي نويسد: توكلي با اشاره به شعارهاي مطرح شده توسط بدنه جنبش سبز در راهپيمايي روز قدس، از اين آقايان مي خواهد به عنوان افرادي درون نظام، حساب خود را با بدنه اي كه با شعارهاي ساختارشكن، خط «معارضه» با نظام را پي مي گيرند، جدا كنند. توكلي به درستي چشم اسفنديار جنبش سبز را نشانه رفته است؛ چرا كه به خوبي مي داند كه آقايان موسوي و خاتمي بارها درصدد اثبات وفاداري خود به نظام و آرمان هاي آن برآمده اند و مجالي براي تاييد شعارهاي ساختارشكن ندارند.
گويا نيوز (سيانيوز) با بيان اينكه «اعطاي رهبري جنبش به آقايان موسوي، كروبي و خاتمي از جنس تابعيت مطلق نيست و دلسردي از آنها مي تواند سبب سلب رهبري از ايشان شود» نوشت: مسئله اي كه توكلي مطرح كرده دير يا زود گريبان رهبران «درون نظام» جنبش سبز را خواهد گرفت و فعالان سياسي و رهبران جنبش بايدمسئله مطرح شده را جدي تلقي كرده و به جاي پاك كردن صورت مسئله راهكاري جدي براي آن بيانديشند. واضح است كه منظور از پيدا كردن راهكار، پاسخ دادن به نامه آقاي توكلي يا مسائلي از اين دست نيست، بلكه بايد به اين بپردازيم كه اين بار براي حفظ فراگيري اين جنبش ملي چگونه مي توان وارد بازي «درون و بيرون نظام» نشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14