(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2 مهر 1388- شماره 19470
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آغاز سال تحصيلي با حضور مسئولان در سراسر كشور
حدادعادل: يك جريان مشكوك مي كوشد جاي متن و حاشيه را در اتفاقات اخير عوض كند
سولانا: مذاكرات 1+5 و ايران در ژنو برگزار مي شود
القدس العربي: سخنان رهبر ايران شاهدي بر جنگ رواني اسرائيل است
مجمع جهاني اهل بيت (ع) ترور شهيد ماموستا شيخ الاسلام را محكوم كرد
چشم به راه سپيده
در گفت و گو با كانال 2 فرانسه احمدي نژاد : ساركوزي در حدي نيست به ملت ايران لطمه بزند
نمايشگاه ترجمه تصويري قرآن كريم در اصفهان برگزار شد
برگزاري جلسه هم انديشي روساي دانشگاه هاي استان خوزستان درآستانه آغاز سال تحصيلي جديد
همايش بين المللي پزشكي هسته اي در تبريز آغاز به كاركرد
حذف زندگي پادشاهان از كتاب هاي تاريخي مدارس
يكي از بزرگترين كوره هاي بلند جهان در ذوب آهن اصفهان راه اندازي شد
پنجم مهرماه جاري همايش نقش روابط عمومي ها در اصلاح الگوي مصرف در اصفهان برگزار مي شود
علي لاريجاني: ولايت فقيه اصل نظام اسلامي است
مراسم بزرگداشت شهداي حوادث تروريستي سنندج امروز برگزار مي شود
دهم مهرماه جاري مراسم مذهبي و سنتي قاليشويان در اردهال كاشان برگزار مي شود
اخبار ادبي و هنري



آغاز سال تحصيلي با حضور مسئولان در سراسر كشور

رئيس مجلس شوراي اسلامي در قم گفت: توسعه كشورها نيازمند علم همراه با اخلاق و ايمان است.
به گزارش ايرنا، دكتر علي لاريجاني چهارشنبه در مراسم نواخته شدن زنگ اول مهر در دبيرستان دخترانه فاطمه زهرا(س) در جمع مسئولان استاني و نمايندگان مردم قم در مجلس شوراي اسلامي افزود: جوامعي كه از عنصر علم، اخلاق و ايمان برخوردار باشند، پيشرو و سرافراز هستند و در بين ديگر جوامع حرف براي گفتن دارند.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اگر هر يك از اين دو عنصر دچار خلل شود، شخصيت انسان ها دچار كاستي و جوامع نيز با اختلال مواجه مي شود.
لاريجاني گفت: انسان هايي كه از عمر خود در راه تهذيب نفس و تحصيل علم استفاده نكنند، استعدادهاي خداوندي را در خود كشته اند.
وي با بيان اينكه دو نوع انحراف در دنيا كشورها را تهديد مي كند، افزود: بعضي كشورها در راه علم و دانش گام هاي استواري برداشتند ولي به علت توجه نكردن به اخلاق و ايمان در درون خود دچار يك ماجراي پيچيده اجتماعي شدند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: از طرف ديگر كشورهايي هم كه صرفا به مسائل معنوي توجه مي كنند و زحمت علم اندوزي را بر خود هموار نمي كنند، نمي توانند حقايق بزرگ در عالم را دريابند و براي جامعه سرافرازي ايجاد كنند.
وي، امام راحل، مراجع بزرگ و برخي شخصيت هاي برجسته معاصر را نمونه هاي بارز افراد موفقي برشمرد كه با تحصيل علم همراه با اخلاق و ايمان به موفقيت هاي بالايي رسيده اند.
توسط وزير بهداشت زنگ مهر و سلامت نواخته شد
وزير بهداشت در مراسم زنگ مهر و سلامت كه صبح ديروز در مدرسه راهنمايي دخترانه عترت واقع در منطقه17 تهران برگزار شد از اجراي طرح مدارس مروج سلامت براي آگاهي و اطلاع رساني دانش آموزان خبر داد.
به گزارش ايسنا، دكتر مرضيه وحيددستجردي در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: اهرم اصلي اين طرح خود دانش آموزان هستند كه پيام آوران بهداشت وزارت بهداشت و درمان هستند و اميدواريم درسال تحصيلي جاري تعداد آنها توسعه يابد.
وي با اشاره به اين كه درحال حاضر اصلي ترين مسئله پيش روي وزارت بهداشت آگاهي دادن به مراكز تجمعي، خصوصا مدارس و دانشگاهها براي جلوگيري از شيوع آنفلوانزا وتبديل آن به اپيدمي در كشور است، تاكيد كرد: علاوه بر آن وزارت بهداشت آمادگي لازم را براي پذيرش و درمان مبتلايان در مراكز درماني سطح كشور داراست.
وي ادامه داد: با توجه به آغاز سال تحصيلي، بيمارستانهاي دانشگاهها تجهيز شده است و آمادگي لازم براي تشخيص، درمان و بستري با نظر پزشك دراين مراكز و ساير مراكز درماني سطح كشور وجود دارد.
دكتر وحيد دستجردي با اشاره به جلسات متعدد مديران آموزش و پرورش و مديران سلامت وزارت بهداشت و درمان از ايجاد آمادگي در مربيان و كادر مدارس با برگزاري كارگاههاي لازم خبر داد و تاكيد كرد: بازرسان وزارت بهداشت براي نظارت بر حسن اجراي دستورالعمل هاي آموزش و پرورش در طول سال تحصيلي به مدارس كشور مراجعه خواهندكرد.
وزير بهداشت در ادامه با تاكيد براين كه حضور مجدد دانش آموزان مبتلا دركلاس منوط به قطع تب، سرفه، عطسه وساير علائم آنفلوانزا و ارائه گواهي پزشك است، افزود: پس از قطع كامل علائم نيز تا يك هفته بايد از ماسك استفاده شود.
حضور وزير ارشاد
در مدرسه شاهد
وزير ارشاد: قصد داريم با همكاري آموزش و پرورش حركت هاي جديدي آغاز كنيم و مي خواهيم فيلم هاي توليدي ما نه تنها در سطح منطقه بلكه در سطح جهان مطرح شود و چهره بدي كه در دنيا از ما ترسيم شده را با آثاري مبتني بر آداب و فرهنگ اصيل خودمان تصحيح كنيم.
به گزارش فارس، سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح ديروز پس از حضور در دبستان پسرانه شاهد امام حسين(ع) زنگ آغاز سال تحصيلي جديد را به صدا درآورد.
حسيني در دبستان شاهد امام حسين گفت: سرمايه كشور ذخاير گاز و نفت نيست و تك تك دانش آموزان سرمايه كشور هستند و آنها مي توانند در سطح منطقه و جهان تاثيرگذار باشند، همان طور كه در تاريخ هم اين امر نشان داده شده است اميدوارم تمام دانش آموزان براي جامعه ما مفيد باشند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه بيان داشت: قصد داريم با همكاري آموزش و پرورش حركت هاي جديدي آغاز كنيم و مي خواهيم فيلم هاي توليدي ما نه تنها در سطح منطقه بلكه در سطح جهان مطرح شود و چهره بدي كه در دنيا از ما ترسيم شده را، با آثاري مبتني بر آداب و فرهنگ اصيل خودمان تصحيح كنيم تا آنها هم پيام مكتب اسلام را درك كنند.
حسيني با بيان اينكه به معلمان توصيه مي كنم قدر دانش آموزان را بدانند ادامه داد: در دولت دهم براي اولين بار يك وزير زن در كابينه قرار گرفت كه اين نشان دهنده اين است كه شما دانش آموزان دختر هيچ محدوديتي در اين زمينه نداريد.
شهردار تهران زنگ مهر را
به صدا درآورد
شهردار تهران نيز به مناسبت شروع سال تحصيلي جديد، زنگ مدرسه راهنمايي دخترانه «چهارده معصوم» واقع در منطقه 18 را نواخت.
به گزارش مهر، مراسم ويژه آغاز سال تحصيلي با حضور جمعي از مديران شهري و آموزش و پرورش در اين دبيرستان برگزار شد.
بنا به اين گزارش رئيس شوراي شهر تهران نيز زنگ مهر را در دبيرستان البرز تهران به صدا درآورد.
زنگ مهر در مدارس شاهد
خانواده هاي شهدا و جانبازان صبح ديروز زنگ مدارس شاهد را در سراسر كشور به صدا در آوردند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل بنيادشهيد و امور ايثارگران براساس برنامه ريزي هاي انجام شده توسط روساي سازمان هاي بنيادشهيد و امور ايثارگران سراسر كشور، والدين داراي دو شهيد به بالا و جانبازان، با حضور در مدارس شاهد سراسر كشور ضمن قرائت پيام رئيس بنيادشهيد زنگ مدارس را به صدا درآوردند.

 



حدادعادل: يك جريان مشكوك مي كوشد جاي متن و حاشيه را در اتفاقات اخير عوض كند

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي نسبت به جرياني كه مي كوشد در حوادث اخير جاي متن و حاشيه را عوض كند هشدار داد.
غلامعلي حدادعادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي كه در حاشيه يك گردهمايي دانشجويي، سخن مي گفت، در پاسخ به سؤال يكي از دانشجويان در خصوص حوادث بعد از انتخابات اظهار داشت: آن اتفاقي كه در كهريزك رخ داد يا بر اثر بي توجهي و اشتباه بود و يا حتي ممكن است در آن غرض ورزي و برنامه از پيش تعيين شده موثر بوده باشد كه بايد در جاي خود به آن رسيدگي شود و عاملان آن مجازات شوند، اما نبايد اصل كار گسترده اي كه انجام شد را فراموش كرد.
وي افزود: اكنون بايد مراقب باشيم تا مثلا اين ماجرا كه 3 نفر در كهريزك مرده اند به مسئله اصلي تبديل نشود، چون عده اي دوست دارند ماجرا اينگونه دنبال شود، يعني مي خواهند جاي متن و حاشيه را در اين ماجرا عوض كنند.
به گزارش فارس، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سؤالي ديگر در خصوص شبهاتي كه اخيرا از سوي نوري زاد در خصوص رهبري مطرح شده است، خاطرنشان كرد: همانگونه كه مقام معظم رهبري فرمودند شرايط كنوني زمان امتحان است، مگر ايشان چه گفته و يا چه خواسته اند؟ رهبري فرمودند كه اگر در انتخابات تقلب شده بياييد ثابت كنيد، بنده ضامن هستم كه رسيدگي كنم كه حرفي از اين منصفانه تر وجود ندارد.
حدادعادل در ادامه تاكيد كرد: اين انقلاب دشمناني دارد كه از ابتداي انقلاب مشغول برنامه ريزي عليه آن هستند، مشابه اين اتفاقات اخير نيز از ابتداي انقلاب سابقه و ريشه دارد، يعني از همان روز اولي كه ايشان به رهبري منصوب شدند عده اي از حضرات مترصد فرصتي بودند كه به اين جايگاه ضربه بزنند كه پرونده هايشان نيز موجود است، اما مقام معظم رهبري براي اين كه به وحدت نيروها لطمه اي نخورد با آنها مدارا كردند.
وي با ابراز تاسف از مواضع «نوري زاد» خاطرنشان كرد: كسي در اين زمينه كه گروه هايي در مخالفت با اصل انقلاب مشغول فعاليت هستند شك ندارد، اما بايد توجه داشت كه براساس فرمايشات مقام معظم رهبري امروز، روز امتحان نخبگان است كه اگر مردود شوند سقوط خواهند كرد و در اين شرايط بايد به خدا پناه برد.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در پاسخ به سؤالي ديگر در خصوص انتصاب محمدرضا رحيمي به عنوان معاون اول رئيس جمهور اظهار داشت: انتخاب معاون اول از اختيارات رئيس جمهور است.

 



سولانا: مذاكرات 1+5 و ايران در ژنو برگزار مي شود

رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا اعلام كرد كه مذاكرات 1+5 با ايران اوايل ماه آينده ميلادي در ژنو برگزار خواهد شد.
خبرگزاري فرانسه در اين باره گزارش داد، اين اولين نشست عالي رتبه ميان ايران و شش كشور - انگليس، چين، فرانسه، آلمان، روسيه و آمريكا - از زمان روي كار آمدن باراك اوباما در كاخ سفيد تاكنون است.
اين گزارش به نقل از خاوير سولانا مي افزايد: اروپايي ها براي ترغيب ايران به توقف برنامه غني سازي اورانيوم پيشنهادات جديدي را مطرح نخواهند كرد.
وي گفت: مذاكرات ميان 1+5 و ايران ماه آينده ميلادي در ژنو برگزار خواهد شد.
اظهارات سولانا در حالي مطرح شد كه وي پيشتر از احتمال برگزاري اين مذاكرات در تركيه خبر داده بود.

 



القدس العربي: سخنان رهبر ايران شاهدي بر جنگ رواني اسرائيل است

يك روزنامه فرامنطقه اي با اشاره به شكست رواني اسرائيل عليه ايران نوشت: يكي از شواهد شكست اين جنگ رواني، سخنان اخير رهبر ايران است كه اعلام كرد اسرائيل غده سرطاني است كه بايد ريشه كن شود.
به گزارش فارس، روزنامه فرامنطقه اي «القدس العربي» در سرمقاله اخير خود با اشاره به تهديدهاي پياپي رژيم صهيونيستي عليه ايران، آن را جنگ رواني توصيف كرد كه تاكنون شكست خورده است.
القدس العربي نوشت: مسئولان اسرائيلي تلاش مي كنند كه نشان بدهند موضعشان درباره برنامه هسته اي ايران هنوز تغيير نكرده است و دائما سخنان گذشته خود را درباره گزينه نظامي عليه ايران تكرار مي كنند.
القدس العربي تصريح كرد: چنين سخنان متناقضي، با دو هدف گفته مي شود؛ نخست: جنگ رواني عليه ايران و واداشتن تهران به پذيرفتن مشوق هاي آمريكا و عقب نشيني از برنامه هسته اي خود پاي ميز مذاكره و دوم: منحرف كردن افكار عمومي دنيا از هر مسئله اي مرتبط با اسرائيل و متمركز كردن آن بر تاسيسات هسته اي ايران.
اين روزنامه فرامنطقه اي نوشت: سفر پنهاني اخير «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل به روسيه كه به بهانه متقاعد كردن اين كشور به عدم فروش سامانه موشكي «اس 300» انجام شد نيز در خدمت هدف نخست بود كه وانمود كنند كه حمله نظامي به ايران حتمي است.
بنابر اين گزارش، رهبران روسيه ممكن نيست كه سياست هاي خود را در خصوص فروش چنين سامانه اي به ايران آنهم به دليل خوشايند اسرائيل تغيير بدهند زيرا تصميم فروش چنين موشك هايي سياستي است كه روسيه پس از مطالعه و رايزني و تأني بسيار اتخاذ كرده است.
القدس العربي با بيان اينكه روسيه فروش سلاح اسرائيلي را به گرجستان فراموش نكرده است و به سادگي تحت تاثير تحريك هاي اسرائيل قرار نمي گيرد نوشت: به نظر مي رسد جنگ رواني اسرائيل عليه ايران به اهداف خود نرسيده است. دولت ايران همچنان غني سازي اورانيوم را ادامه مي دهد و بر برنامه هسته اي خود خارج از مذاكره با آمريكا و متحدان غربي آن پافشاري مي كند.
القدس العربي افزود: سخنان ] آيت الله[ «سيدعلي خامنه اي» رهبر ايران يكي از شواهد مهم شكست جنگ رواني اسرائيل عليه ايران است زمانيكه تاكيد كرد كه اسرائيل غده سرطاني است كه بايد آن را از ريشه كند.
اين مقاله در تحليل سخنان رهبر ايران درباره رژيم صهيونيستي آن را تاييد سخنان «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهوري ايران در انكار هولوكاست و نابودي رژيم صهيونيستي ارزيابي كرد.
اين روزنامه فرامنطقه اي در پايان تاكيد كرد: اسرائيل در بحراني خطرناك به نام ايران و دوري كردن جهانيان از سياست هاي تجاوزكارانه به سر مي برد و شايد تلاش كند با خلق جنگ عليه ايران از آن خارج شود ولي قطعا خود را خواهد سوزاند زيرا ايراني ها بر اساس حقي كه طبق قوانين بين المللي و شريعت ديني دارند از خود دفاع خواهند كرد.

 



مجمع جهاني اهل بيت (ع) ترور شهيد ماموستا شيخ الاسلام را محكوم كرد

مجمع جهاني اهل بيت (ع) با انتشار اطلاعيه اي ترور نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري را محكوم كرد.
در اين اطلاعيه آمده است:بار ديگر دست جنايتكار استكبار جهاني و تروريست هاي سرسپرده از خدا بي خبر از آستين جنايت بيرون آمده و يكي از چهره هاي وارسته و مجاهد في سبيل الله را نشانه گرفت و در ماه ضيافت الهي و همزمان با روز جهاني قدس، روحاني نستوه، نماينده مردم استان كردستان در مجلس خبرگان رهبري شهيد بزرگوار ماموستا شيخ الاسلام را به خاك و خون كشيد.
دشمنان زبون و كوردل، با كمال تاسف با شعار دين داري، حرمت ماه مبارك رمضان را رعايت نكردند و براي ايجاد تفرقه و نفاق بين صفوف به هم فشرده مردم مسلمان ايران، چنين جنايت فجيعي را مرتكب گرديدند.
مجمع جهاني اهل بيت(ع) شهادت اين عالم فرزانه و مجاهد بزرگوار را به ساحت مقدس حضرت وليعصر (عج)، مقام معظم رهبري و عموم ملت شريف و مسلمان ايران به ويژه مردم غيور و خونگرم كردستان تبريك و تسليت عرض نموده و از مسئولان ذيربط قاطعانه خواستار شناسايي و محاكمه جانيان و تروريست هاي خدانشناس مي باشد.
اميد است با هوشياري و درايت مسئولان و مردم استان كردستان با وحدت و همدلي توطئه دشمنان اسلام را خنثي نموده و وحدت و انسجام اسلامي را هر چه بيشتر تحكيم بخشند.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
پرواز حضور
پرواز بدون بال نتوان
درك تو بدون حال نتوان
در حيرت وسعت نگاهت
فرياد توان، سوال نتوان
در قلب تو ره گشودن از دور
با اين دل پر ملال نتوان
پرواز حضور در هوايت
بي بال و پر خيال نتوان
ديري است نشسته ام به راهت
تعبير به ماه و سال نتوان
اي پادشه جزيره عشق
وصف تو به قيل و قال نتوان
مجتبي رحماندوست
كوچه هاي باراني
اي مشرق آفتاب، پيشاني تو
جان من و عالمي است ارزاني تو
من بوي تو را به هر سحر مي شنوم
در خلوت كوچه هاي باراني تو
ابوالفضل فيروزي «نينوا»
آب و آيينه
تو خودت ماهي و هر بار كه كامل شده اي
از پس پرده به بيرون متمايل شده اي
ماه شب هايي و خورشيد پس ابر، ببخش
عمر من! رنج فراوان متحمل شده اي
روز خواهد شد و خورشيد رخت ديدني است
بارها يك تنه حلال مسائل شده اي
تو نباشي همه جا زير و زبر خواهد شد
هستي و باعث آرامش ساحل شده اي
اي كه از قند لب ات بر لب من مي ريزي
راه شيرين شدن زهر هلاهل شده اي
چشم بر هم زدني با تو صميمي شده ام
آب و آيينه شدي، روشني دل شده اي
مثل يك صبح بهاري به تو دلگرم شدم
آه ممنون كه به اين پنجره مايل شده اي
محمد فرخ طلب - رشت
از خدا بخواه
چيزي نمانده تا بشكافد دوباره ماه
چيزي نمانده خشك شود هرچه چشمه چاه
چيزي نمانده معجزه سبز ديگري
مردي تبر به دوش گذارد قدم به راه
مردي بيايد از دل ديوار كعبه اي
مردي سوار اسب سپيدي كه ذوالجناح
تكرار يك قيامت سرخ دوباره اي
خون خواهي سري كه بريدند بي گناه
صبري نمانده در دل بي تاب آسمان
بانوي آب و آينه، باز از خدا بخواه
چيزي نمانده تا برسد يك سوار سبز
تنها فقط اجازه او مانده، يك نگاه
نگارالسادات حسيني

 



در گفت و گو با كانال 2 فرانسه احمدي نژاد : ساركوزي در حدي نيست به ملت ايران لطمه بزند

رئيس جمهور كشورمان تاكيد كرد ساركوزي در حدي نيست كه به ملت ايران آسيبي برساند.
به گزارش سايت اطلاع رساني رياست جمهوري، دكتر محمود احمدي نژاد در گفت وگو با شبكه تلويزيوني كانال2 فرانسه در جواب اين سؤال كه فرانسه و ساركوزي خواستار تشديد تهديدها و تحريم ها عليه ايران هستند گفت: فكر مي كنم مردم فرانسه بسيار بزرگتر از آن هستند كه قرباني منافع صهيونيست ها شوند؛ مردم فرانسه شايسته رهبران بهتري هستند؛ كساني كه اگر بخواهند راجع به ملت بزرگ ايران حرفي بزنند قبل از آن با چند نفر مشورت مي كنند عصبانيت آقاي ساركوزي براي ما فاقد اعتبار است. البته ما خوشحال نيستيم و فكر مي كنيم وي اشتباه مي كند ضمن اينكه آقاي ساركوزي قادر نيست به ملت ايران آسيبي برساند؛ ما نيازي به فرانسه نداريم اما دوست داريم رابطه دوستانه داشته باشيم اما رابطه دوستانه را هيچ وقت التماس نمي كنيم.
رئيس جمهور همچنين در پاسخ به سؤال ديگري درباره مواضع شديد فرانسه و ساركوزي عليه ايران گفت: علاقه مند بوديم با فرانسه مناسبات خوبي داشته باشيم؛ اما براي آن اصرار نداريم؛ آقاي ساركوزي هم خيال نكند ملت ايران به او احتياج دارد. ما ملتي بزرگ و پيشرفته هستيم و قادريم خودمان را به خوبي اداره كنيم. موضع گيري هاي آقاي ساركوزي بيش از آنكه به ضرر ملت ايران باشد به ضرر ملت فرانسه است. فكر مي كنم دنباله روي فرانسه از سياست هاي ديگران در شأن ملت فرانسه نيست.
وي افزود: مواضع آقاي ساركوزي اگر در چارچوب قانون و حق باشد به آن احترام مي گذاريم اما اگر ناحق باشد براي ما اعتباري ندارد.
رئيس جمهور در پاسخ به تهديد جمهوري اسلامي ايران توسط رژيم صهيونيستي مبني بر برخورد نظامي خاطرنشان كرد: پس چرا در مقابل چنين تهديداتي آقاي ساركوزي ساكت هستند؛ مگر ايران عضو سازمان ملل و كشور مستقلي نيست؟ پس چرا آقاي ساركوزي در برابر تهديد يك كشور مستقل عكس العملي از خود نشان نمي دهد؟ چه ارتباطي بين آقاي ساركوزي و رژيم صهيونيستي وجود دارد كه ساكت هستند؟
رژيم صهيونيستي كوچكتر از آن است كه بخواهد ايران را تهديد كند
رئيس جمهور تاكيد كرد: البته رژيم صهيونيستي هم بسيار كوچكتر از آن است كه بخواهد ايران را تهديد كند. اصولا تهديدات اين رژيم از سوي ملت ايران به حساب نمي آيد. ما به خوبي قادريم از خودمان به طور كامل دفاع كنيم و هر تهديدكننده اي را به پشيماني بيندازيم. تهديدات رژيم صهيونيستي بيشتر به يك نمايش شبيه است.
احمدي نژاد همچنين در پاسخ به سؤالي درباره موضوع هولوكاست اظهار داشت: در اين رابطه صرفا دو سؤال روشن را مطرح كرده ايم كه متاسفانه سياستمداران اروپايي و فرانسه از پاسخ به آن طفره مي روند. اين سؤال كه هولوكاست در كجا واقع شده است و چه كسي آن را به وجود آورده؟ و اينكه آيا هولوكاست را دولت هاي اروپايي به وجود آورده اند و يا فلسطيني ها و چرا مردم فلسطين بايد تاوان و خسارت آن را بپردازند؟ سؤال هايي است كه به آن پاسخ داده نمي شود. اين حرف اروپايي ها را مي پذيريم كه در جنگ دوم جهاني جنايت كرده اند، خب چه كسي بايد تاوان اين جنايت را بپردازد؟ آيا مردم فلسطين كه نقشي در آن ندارند بايد خسارت بپردازند؟ ضمن اينكه اگر هولوكاست واقعه تاريخي باشد بايد اجازه داده شود درباره آن تحقيق انجام شود.
حاضريم در اروپا رفراندوم برگزار كنيم
وي افزود: معتقدم مردم اروپا با من در اين زمينه هم عقيده هستند؛ اگر نه ما حاضريم در اين كشورها و به خصوص فرانسه در اين رابطه رفراندوم برگزار كنيم تا اين موضوع براي همگان روشن شود.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: اين كه سياستمداران اروپايي از پاسخ به اين سؤال روشن فرار مي كنند نمي تواند مشكل را حل كند. اگر دولت فرانسه دلش به حال صهيونيست ها مي سوزد چرا حاضر نيست زميني از كشور خود را در اختيار صهيونيست ها قرار دهد؟ دولت هاي اروپايي و صهيونيست ها هرطور كه دوست دارند با هم كنار بيايند، اما حق ندارند از سرزمين ديگران ببخشند.
غربي ها باعث شدند تعدادي از هموطنانمان آسيب ببينند
رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي درباره انتخابات اخير و مواضع اپوزيسيون در اين رابطه گفت: در ايران آزادي كامل برقرار است و افراد مي توانند نظرات خود را آزادانه ابراز كنند؛ البته قانون حاكم است. در مورد انتخابات هم قانون حاكم است؛ مشكلي وجود ندارد و افراد نظرات خود را اعلام مي كنند. البته متاسفم از اينكه كساني در تلويزيون صداي آمريكا، بي بي سي فارسي و حتي وزير خارجه فرانسه عده اي را به اغتشاش تحريك كردند و باعث شدند تعدادي از هموطنان عزيزمان آسيب ببينند.
احمدي نژاد در پاسخ به سؤال ديگري درباره بازداشت يك تبعه فرانسوي در آشوب هاي اخير گفت: من قاضي نيستم و قوه قضاييه طبق قانون به جرم اين خانم رسيدگي خواهد كرد.
رئيس جمهور در پاسخ به اينكه آيا براي «ريس» طلب عفو خواهيد كرد، گفت: به چه دليل بايد اين را بخواهم زماني كه تعدادي از هموطنان من چندين سال است كه در فرانسه زنداني هستند، ولي متاسفانه هيچ اقدامي از سوي دولت فرانسه براي كمك به اين زنداني ها مشاهده نمي شود؟ من دوست دارم همه زنداني ها آزاد شوند؛ در هر كجاي دنيا كه باشند.
موضوع هسته اي فقط در آژانس
احمدي نژاد در گفت وگو با آسوشيتدپرس هم در پاسخ به سؤالي در خصوص موضوع هسته اي ايران و تصميم ايران در جلسه اول اكتبر اظهار داشت: ما موضوع هسته اي را طبق قانون فقط از طريق آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه مي دهيم و كساني كه مي خواهند قوانين جهاني را بشكنند خود پايه گذار ناامني در جهان هستند. امروز بايد مسئله ناامني در جهان را ريشه يابي كرد و راه حل هاي اساسي براي آن پيدا كرد. ادبيات نظامي بعد از جنگ دوم جهاني كارايي خودش را از دست داده است.
احمدي نژاد در ادامه در جواب پرسشي درباره ديدگاهش در خصوص باراك اوباما تصريح كرد كه دنيا نيازمند تغييرات است و اميدواريم اوباما در جهت تغيير حركت كند.
رئيس جمهوري گفت: يك نكته ديگر كه بايد به آن توجه شود اين است كه سياستهاي گذشته غلط بوده و بايد اصلاح شود و فكر مي كنم اوباما زمان بي نهايت در اختيار ندارد.
متكي: ايران درباره حقوق خود مذاكره نمي كند
وزير خارجه كشورمان در جريان گفت وگو با همتاي ژاپني خود تاكيد كرد ايران درباره حقوق خود مذاكره نمي كند.
منوچهر متكي به اوكادا گفت: برنامه هسته اي ايران كاملا صلح آميز است و نيازي به مذاكره ندارد.

 



نمايشگاه ترجمه تصويري قرآن كريم در اصفهان برگزار شد

اصفهان - خبرنگاركيهان:
نمايشگاه ترجمه تصويري قرآن كريم با موضوع قيامت به همت مركز تحقيقات رايانه اي حوزه علميه اصفهان درتالار عباسي اصفهان برگزارشد.
در اين نمايشگاه 163 تابلو نقاشي رنگ وروغن همراه با 63 اثر تابلو خط با موضوع قيامت به نمايش درآمد، درخلق آثار نقاشي ارائه شده اين نمايشگاه سبك هاي سور رئال، رئاليسم و سمبوليسم استفاده شد و تابلو خط ها نيز شامل آيات قرآن، روايات واحاديث مختلف خاص مرگ و پس از مرگ بود.
مسئول نمايشگاه و مدير اجرايي مركز تحقيقات رايانه اي حوزه علميه اصفهان درگفتگو با خبرنگار ما گفت: گروه 83 نفري متشكل از محققان حوزوي و دانشگاهي كار تحقيق، نقاشي و برپايي نمايشگاه را برعهده داشتند و در اين نمايشگاه از لحظه جان كندن تا برزخ و پس از آن يعني جهنم نمايش داده شده است.
سيداحمد سجادي با اشاره به اهداف برپايي نمايشگاه تصويري قرآن كريم با موضوع قيامت گفت: ترس و حساسيت مردم نسبت به زندگي پس از مرگ و قيامت و آگاه سازي و اطلاع رساني صحيح از جمله اهداف برپايي نمايشگاه مذكور بود.
وي از برگزاري نمايشگاهي مستقل با موضوع بهشت در آينده خبر داد و گفت: با توجه به مقوله هنر و زبان تصوير يازده موضوع ديگر برگرفته از قرآن و آيات و روايات الهي اساس برگزاري نمايشگاه هاي آينده را تشكيل مي دهند.
مدير اجرايي مركز تحقيقات رايانه اي حوزه علميه اصفهان به بركات معنوي برگزاري اينگونه نمايشگاه ها اشاره كرد و گفت: سال گذشته دراصفهان دو نفر ارامنه از اصفهان و فرانسه پس ازبازديد از نمايشگاه قرآني امثال به دين مبين اسلام مشرف شدند.

 



برگزاري جلسه هم انديشي روساي دانشگاه هاي استان خوزستان درآستانه آغاز سال تحصيلي جديد

اهواز -خبرنگاركيهان:
دراستقبال از آغاز سال تحصيلي جديد و بازگشايي دانشگاه ها جلسه هم انديشي بسيج اساتيد استان خوزستان و روساي دانشگاه ها جهت ايجاد فضاي مناسب علمي، فرهنگي و سياسي دانشگاه ها برگزار شد.
معاون هماهنگ كننده سپاه حضرت وليعصر (عج) خوزستان دراين جلسه با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار با اساتيد دانشگاه ها و نقش اساتيد به عنوان فرماندهان حقيقي جنگ نرم دركشور گفت: از اساتيد و روساي دانشگاه ها انتظار مي رود تا با عمل و توجه به سخنان حكيمانه رهبر انقلاب درجهت خنثي كردن توطئه دشمنان انقلاب و نظام بخصوص در دانشگاه ها نهايت تلاش خود را كنند.
سرهنگ هاتف با بيان اينكه گروهي از دشمنان خارجي و عناصر داخلي آنها تصميم دارند همزمان با شروع سال تحصيلي پروژه اغتشاش و برهم زدن فضاي علمي دانشگاه ها را كليد بزنند، خواستار برنامه ريزي و هوشياري همه جانبه مسئولان دانشگاه ها براي حفظ نظم و آرامش درسال تحصيلي آتي شدند.
وي با بيان اين نكته فضاي دانشگاه بايد فضاي علمي و پژوهشي باشد و هيچ كس حق ندارد به دليل منافع سياسي و حزبي خود اين فضا را برهم بزند، خاطرنشان كرد: ما بايد با همكاري يكديگر فضاي با نشاط و آرامش و روحيه پژوهشي و تحقيقاتي را در دانشگاه ها تقويت كنيم.
سرهنگ هاتف با اشاره به اينكه بسيج اين آمادگي را دارد كه بازوي توانمندي براي روساي دانشگاه ها جهت تحقق اهداف انقلاب و اسلام باشد خواستار پشتيباني و حمايت، بيش از پيش مسئولان دانشگاه ها از بسيج اساتيد دانشجويي و كاركنان شد.

 



همايش بين المللي پزشكي هسته اي در تبريز آغاز به كاركرد

نخستين همايش بين المللي پزشكي هسته اي و تصويربرداري مولكولي، روزچهارشنبه در محل هتل شهريار تبريز آغاز به كاركرد.
به گزارش ايرنا، شهرام دبيري اسكويي، دبيراجرايي همايش مذكور گفت: اين همايش بين المللي با همكاري دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني تبريز و انجمن پزشكي هسته اي ايران با مشاركت مراكز علمي، تحقيقاتي و دانشگاهي داخل و خارج از كشور به مدت سه روز در تبريز برگزار مي شود.
وي با اشاره به اينكه پزشكي هسته اي، روش جديدي براي استفاده از راديو داروها براي تشخيص و درمان بيماري ها است افزود: اين همايش با هدف تبادل اطلاعات و بررسي مباحث مربوط به آخرين يافته ها در زمينه پزشكي هسته اي انجام مي شود.
وي اضافه كرد: از مجموع 75 مقاله رسيده به دبيرخانه اين همايش بين المللي، 52 مقاله در قالب سخنراني و پوستر انتخاب و در همايش مذكور ارايه مي شود.
دبيري اسكويي، پيشرفت ايران براي خودكفايي در زمينه پزشكي هسته اي را خوب ارزيابي كرد و افزود: ايران به تكنولوژي توليد بسياري از راديو داروها دست يافته ولي با اين وجود بزرگترين مشكل ما نبود برخي دستگاههاي پيشرفته مانند دستگاه Pet هست كه در صورت راه اندازي اين سيستم بسياري از بيماري ها از جمله انواع سرطان در مراحل ابتدايي ، تشخيص و درمان مي شوند.

 



رئيس گروه مطالعات تاريخ وزارت آموزش و پرورش خبر داد
حذف زندگي پادشاهان از كتاب هاي تاريخي مدارس

ساري - خبرنگار كيهان:
مفاخر علمي و گنجينه هاي فرهنگي ايران جايگزين پادشاهان در كتاب هاي تاريخي دانش آموزان كشور خواهند شد.
«يعقوب توكلي» رئيس گروه مطالعات تاريخ وزارت آموزش و پرورش با اعلام اين خبر در مازندران افزود: تغييرات تدريجي در متون كتابهاي تاريخي مدارس كشور آغاز شده است.
وي با اشاره به رويكرد جديد در تاليف كتابهاي تاريخي گفت: در اين رويكرد زندگي شخصيت هاي ممتازي مانند زكرياي رازي، خواجه نصيرالدين طوسي، ابوعلي سينا به جاي پادشاهان و جنگجويان مورد كنكاش قرار خواهد گرفت.
اين مقام مسئول يادآور شد: با هماهنگي انجام شده اساتيد و معلمان تاريخ در صدد تدوين كتاب هاي جديد در حوزه تاريخ براي مقاطع راهنمايي و متوسطه هستند.
«توكلي» با تاكيد بر لزوم توجه بيشتر به ابعاد تاريخ انقلاب اسلامي گفت: در رويكرد جديد متون تاريخ انقلاب اسلامي براي دانش آموزان بازشناسي مي شود.

 



يكي از بزرگترين كوره هاي بلند جهان در ذوب آهن اصفهان راه اندازي شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
به همت متخصصان داخلي، يكي از بزرگترين كوره هاي بلند جهان در
ذوب آهن اصفهان راه اندازي شد.
اين كوره به منظور تأمين چدن مورد نياز طرح توازن در زميني به مساحت 175 هزار مترمربع نصب و راه اندازي شده است.
طرح توازن ذوب آهن اصفهان با هدف موازنه و متعادل ساختن ظرفيت توليد بين بخش هاي مختلف توليد و در نتيجه افزايش ظرفيت سالانه از 2/2 ميليون تن در سال به 6/3 ميليون تن چدن مذاب پيش بيني شده است كه مطالعه و اجراي آن از محل درآمدهاي اين شركت به تصويب شوراي اقتصاد كشور رسيد و مراحل اجرايي آن از سال 1382 آغاز شد.
مهمترين بخش طرح 5 مرحله اي توازن ذوب آهن اصفهان، پروژه ساخت و نصب تجهيزات كوره بلند طرح با عنوان كوره بلند شماره 3 است كه به عنوان بزرگترين پروژه صنعت فولاد كشور با ظرفيت يك ميليون و 400 هزار تن، مراحل آزمايشي بهره برداري را با موفقيت به پايان رساند و بارگيري شد.
اين كوره كه از تكنولوژي روز دنيا بهره مند است به وزن 46 تن و طول 88 متر از بزرگترين قطعه حجيم برخوردار است و ركورد جديدي در صنعت فولاد كشور به خود اختصاص داده است.

 



پنجم مهرماه جاري همايش نقش روابط عمومي ها در اصلاح الگوي مصرف در اصفهان برگزار مي شود

اصفهان - خبرنگاركيهان:
نخستين همايش نقش روابط عمومي ها در اصلاح الگوي مصرف و توانمندي هاي موجود در اين زمينه پنجم مهرماه جاري در اصفهان برگزار مي شود.
«حميد كشاورزراد» دبير اين همايش با اعلام اين مطلب گفت: در اين همايش يكروزه مقامات كشوري، استاني، شخصيت هاي برجسته كشوري در حوزه روابط عمومي و اساتيد دانشگاه، مديران دستگاه هاي اجرايي استان، مديران و مسئولان روابط عمومي دستگاه هاي دولتي حضور خواهند داشت.
وي هدف از برگزاري اين همايش را تسريع در اجراي منويات رهبر معظم انقلاب در زمينه اصلاح الگوي مصرف به ويژه در دستگاه هاي دولتي، سازمان ها و شركت ها ذكر كرد وافزود: در حاشيه برگزاري همايش نيز نمايشگاهي شامل 40 غرفه از دستاوردهاي سازمان ها و ادارات كه اصلاح الگوي مصرف را رعايت و طرح هايي در اين زمينه دارند در معرض ديد علاقه مندان قرار خواهند گرفت.
«كشاورزراد» مديران روابط عمومي ها را دعوت به شركت گسترده در اين همايش كرد.

 



علي لاريجاني: ولايت فقيه اصل نظام اسلامي است

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: تئوري ولايت فقيه يك اصل در نظام اسلامي است و همه بايد در راه حفاظت از اين اصل تلاش كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم «علي لاريجاني» شب گذشته در ديدار با اعضاي شوراي وعاظ استان قم با تأكيد بر اينكه از نظر قانون اساسي هر كسي مي تواند نظرات و انتقادات خود را بيان كند، اظهار داشت: انتقاد و بيان نظرات در چارچوب قانون اساسي مشكلي ندارد، اما انجام كاري به دور از قانون اساسي قابل قبول نيست.
وي با اشاره به حوادث بعد از انتخابات گفت: در جريانات اخير مخالفين مسير ديگري را رفتند و مشخص نبود كه اعتراض آنها به چه موضوعي بود و خواست و نظر آنها معلوم نبود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: بعد از انتخابات براي اينكه ما بتوانيم مشكلات را حل و فصل كنيم شورايي را همراه با شوراي نگهبان تعيين كرديم اما خود كساني كه اعتراض كردند در اين شورا شركت نكردند.
لاريجاني با تأكيد بر اينكه هر نوع اعتراضي بايد در قالب قانوني خود باشد، گفت: بايد جايگاه و فضايي براي منتقدان وجود داشته باشد تا آنها بتوانند نظرات و انتقادهاي خود را بيان كنند.
وي با تأكيد بر اينكه در حال حاضر بايد با گذشت، عقلانيت و توجه به وحدت در مسير پيشرفت حركت كنيم اظهار داشت: اگر غير از اين رفتار شود به ضرر كشور است و منافع كشور به خطر مي افتد و پيگيري منافع كشور به منافع فرد ارجح است.
لاريجاني اضافه كرد: اگرچه برخي مشكلات هم وجود دارد، اما در زماني كه كشور از نظر قدرت در سطح بالايي قرار گرفته و ايران در سطح منطقه تأثيرگذار است بايد منافع كشور را هم در نظر داشت.
وي تأكيد كرد: عاقلانه بود كه از اين انتخابات به درستي استفاده مي شد و برخي دعاوي و رفتارها انجام نمي شد زيرا اين كارها منافع كشور را تحت الشعاع قرار مي دهد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه اصل مسايل مربوط انقلاب توجه به تئوري ولايت فقيه است، گفت: ما بايد اين دستاورد را حفظ كنيم، اگرچه اشتباهاتي وجود دارد اما اينها سبب نمي شود كه اصل نظام ناديده گرفته شود.
از سوي ديگر ايرنا از قم گزارش داد: علي لاريجاني در آستانه سال جديد تحصيلي در جمع خبرنگاران گفت: آموزگاران سركلاس درس نبايد دغدغه هاي معيشتي داشته باشند البته در سال گذشته اقداماتي جهت كاهش مشكلات فرهنگيان انجام شد كه پرداخت معوقه فرهنگيان و افزايش بودجه آنان از جمله اين اقدامات بود.

 



مراسم بزرگداشت شهداي حوادث تروريستي سنندج امروز برگزار مي شود

سنندج - خبرنگار كيهان:
مراسم بزرگداشت شهادت نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان و همچنين امام جمعه شهرك بهاران سنندج امروز با حضور وزير كشور، اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس و ساير اقشار مختلف مردم كردستان در مسجد جامع سنندج برگزار مي شود.
نماينده ولي فقيه در استان، استاندار كردستان، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و شوراي افتاء روحانيت استان با انتشار اطلاعيه مشتركي مردم را به شركت با شكوه در آيين فرا خواندند.
در اين اطلاعيه آمده است: حركت هاي تروريستي اخير نشان از دور جديد توطئه دشمنان براي ايجاد تفرقه ميان صفوف به هم فشرده مردم دارد.
لذا از عموم مردم بزرگوار و قدرشناس استان كردستان دعوت مي شود با حضور در اين مراسم قدردان آن عزيزان (شهيد ماموستا حاج ملا محمدشيخ الاسلام و شهيد برهان عالي) بوده و موجبات شادي ارواح طيبه امام شهيدان و تمام شهداي انقلاب اسلامي بويژه شهيدان حوادث تروريستي اخير كردستان را فراهم سازند.

 



دهم مهرماه جاري مراسم مذهبي و سنتي قاليشويان در اردهال كاشان برگزار مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
مراسم تاريح، سنتي و مذهبي قاليشويان فين كاشان روز جمعه دهم مهرماه در اردهال برگزار مي شود.
حجت الاسلام حسن درخشان، مسئول ستاد برگزاري اين مراسم در جمع خبرنگاران گفت: اين مراسم از ساعت 8 صبح آغاز و تا ساعت 11 ادامه دارد و پيش بيني مي شود 300هزار نفر در اين آئين شركت كنند.
وي افزود: تمامي امكانات رفاهي براي زائران و مسافران شركت كننده در اين مراسم تدارك ديده شده است.
به گفته وي، سازمان اتوبوسراني كاشان در اين روز تمامي سرويس هاي خود را براي انتقال مردم از شهرستان تا محل مشهد اردهال بسيج خواهد كرد.
حجت الاسلام ماشاءالله صديقي، مسئول كميته فرهنگي ستاد برگزاري مراسم افزود: خواست اهالي منطقه فين و شهرستان كاشان از مسئولان كشور اين است كه اين مراسم را در تقويم كشور به ثبت برسانند.
عباسعلي سعيدي پور، مسئول روابط عمومي ستاد برگزاري مراسم هم اظهار داشت: پياده روي جوانان و عاشقان اهل بيت از مقابل مسجد جامع فين به سمت مشهد اردهال به طول 50كيلومتر، چاپ ويژه نامه و لوح فشرده، برقراري دو ايستگاه اطلاع رساني از برنامه هاي اين ستاد است.
وي افزود: در يك هفته مانده به مراسم هم كه به جمعه جار معروف است، چوب بدستان منطقه فين در محل مسجد جامع اين منطقه جمع شده و مراسم جار را اجرا مي كنند.
حضرت سلطانعلي فرزند امام پنجم حضرت امام محمد باقر(ع) به دعوت اهالي فين كاشان طبق توصيه پدر بزرگوارشان به اين منطقه براي تبليغ و ارشاد و تعليم شعائر اسلامي سفر كردند و اولين پايگاه ديني شيعه و تشيع را در اين منطقه كه به دارالمؤمنين معروف است بنا نهادند و نخستين نماز جمعه در ايران را در اين منطقه اقامه كردند.
سرانجام حكومت ظلم و جور اموي در يك جنگ نابرابر كه يادآور حماسه كربلا بود و به كربلاي ثاني معروف است. ايشان را به شهادت رساندند و اهالي فين كه دير از ماجراي شهادت ايشان باخبر شدند با پيكر غرقه به خون و بي سر آن حضرت روبرو شده، آن را داخل قالي گذاشته و پس از شستشو دفن كردند.
از آن سال به بعد هرساله اين مراسم كه به مراسم قاليشويان معروف است توسط اهالي منطقه فين در دومين جمعه ماه مهر در مشهد اردهال كاشان برگزار مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

نامه يك نويسنده شاهد به كروبي:
داستان حكومتت بر بنياد شهيد را مي نويسم
ناصر عزيزخاني، نويسنده جوان و فرزند شهيد در نامه اي سرگشاده به مهدي كروبي درباره تحركات سياسي اخير او و يادآوري دوران رياستش بر بنياد شهيد نوشت: درد خانواده شهدا شريف تر از آن است كه تو شريك آن باشي، كه نبودي.
دبير انجمن شاعران و نويسندگان شاهد، افزوده است: مگر به پرورشگاه فرستادن مرا از ياد برده اي كه دم از حقوق و عدالت مي زني؟ چند خانواده مثل من در روزگار بزرگي تو در بنيادشهيد آواره شده باشد، خوب است؟ آيا اگر من و برادران تو در پرورشگاه به عنوان يادگاران جنگ نبودند آنقدر صاحب آبرو مي شدي كه شهرام جزايري 300 ميليون بلاعوض به تو دستي بدهد؟
عزيزخاني در بخش ديگري از اين نامه با اشاره رفتارهاي اخير شيخ اصلاحات نگاشته است: مي بينم به بهشت زهرا مي روي تا براي شهداي موج سبز فاتحه بخواني تو، آري تو، تو كه ديروز قيم فرزندان شهداي موج و اوج 8 سال دفاع مقدس بودي و همه حيثيت را از خون سرخ شهيدان كسب كرده اي و حتي يك روز سري به خانه سوگ كبوتري نزدي و حتي چراغ آن خانه را خاموش كردي.
وي در بخشي ديگر از اين نامه از نگارش داستاني درباره آنچه در زمان مديريت كروبي بر بنياد شهيد گذشت خبر داده و تصريح نمود: اگر بخواهم همه ماجراهاي ايام سرپرستي تو را در دوران حكومتت بر خانواده شهدا ياد كنم مثنوي، هفتاد من كاغذ خواهد شد و... اما نخواهم گفت و نخواهم نوشت تا روزي كه داستان آن به همين قلم نوشته شود.
ورود يك كتاب خاطرات ماندگار ديگر از دفاع مقدس
پس از كتاب خاطرات ماندگار«دا» از دفاع مقدس كه توجه بسياري را به خود جلب كرد، يك كتاب خاطرات ماندني ديگر از دفاع مقدس رونمايي شد.
مراسم رونمايي كتاب «بابانظر» بعدازظهر سه شنبه با حضور سرلشكر رحيم صفوي مشاور عالي فرمانده كل قوا، محمدباقر قاليباف شهردار تهران، حجت الاسلام خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي، حسن بنيانيان رئيس حوزه هنري، عليرضا دبير عضو شوراي شهر تهران و... در حوزه هنري برگزار شد.
كتاب «بابانظر» خاطرات شهيد محمدحسن نظرنژاد با گردآوري و مصاحبه سيدحسين بيضائي و تدوين مصطفي رحيمي در از سوي انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
حضار در اين مراسم به بيان خاطراتي از دفاع مقدس و از جمله شهيد نظرنژاد پرداختند.
در آخر نيز تقدير از خانواده شهيد محمدحسن نظرنژاد و پديدآورندگان كتاب برگزار شد.
گفت وگوي وزير ارشاد با مجيد انتظامي درباره موسيقي
وزير فرهنگ وارشاد اسلامي، سه شنبه شب با حضور در برنامه اجراي سمفوني مقاومت در تالار وحدت، با خالق اين اثر گفت وگو كرد.
در اين گفت وگو، مجيد انتظامي، از سيدمحمد حسيني خواست كه بيش از پيش به وضعيت موسيقي كشور رسيدگي شود.
وزير ارشاد هم ضمن تقدير از انتظامي و سمفوني مقاومت اعلام كرد: از آثار موسيقي فاخر حمايت مي كنيم.
4 خانه فرهنگ جديد در جنوب شرق تهران
چهارخانه فرهنگ جديد در جنوب شرق تهران گشايش يافت.
با شروع فصل پاييز سه خانه فرهنگ مشاركتي در محله هاي قيامدشت، مسعوديه، افسريه و يك خانه فرهنگ تاسيسي با نام «شهيد ملكان» در محله هاشم آباد تاسيس شده است.
نمايش رايگان فيلم دفاع مقدس در اسوه
مجتمع فرهنگي-هنري اسوه، به مناسبت هفته دفاع مقدس ويژه برنامه هايي را به صورت رايگان اجرا مي كند.
از جمله اين برنامه ها كه تا پايان هفته دفاع مقدس ادامه دارد مي توان به نمايش فيلم هاي «ميم مثل مادر» به كارگرداني رسول ملاقلي پور، «كاني مانگا» به كارگرداني سيف الله راد، «اخراجي ها 2» اثر مسعود ده نمكي، « به كبودي ياس» ساخته جواد اردكاني، «آن مرد آمد» كار حميد بهمني، «كودك و فرشته» به كارگرداني مسعود نقاش زاده و «آژانس شيشه اي» اثر ابراهيم حاتمي كيا، پخش مستند دفاع مقدس، به همراه نمايشگاه عكس دفاع مقدس و غزه اشاره كرد.
گفتني است، اين ويژه برنامه ها هر روز از ساعت 15 تا 21 اجرا مي شود و محل سالن اسوه خيابان انقلاب، نبش خيابان بهارجنوبي است.
يادواره شهدا و جانبازان در فرهنگسراي ملل
يادواره شهدا و جانبازان دفاع مقدس با اجراي برنامه هاي فرهنگي-هنري، 5مهرماه در فرهنگسراي ملل- واقع در بوستان قيطريه- برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14