(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 مهر 1388- شماره 19473
 

اليگودرز و مشكلات ديرينه آن
كار مطالعه و ساخت 40سد در لرستان آغاز شد
كوتاه از هفته دفاع مقدس
فرماندار:70 درصد تعهد اشتغال طرح هاي زودبازده درگنبدكاووس تحقق يافته است
مديريت درمان تامين اجتماعي استان: پنج درمانگاه معين در هرمزگان تا پايان امسال راه اندازي مي شود
خير كرجي 5 هزار جفت كفش به نيازمندان اهدا كرد
700خانوار عشايري خوزستان امسال اسكان داده مي شوند
كشت دوم ، كشاورزان مازندراني را صاحب 1960 ميليارد ريال درآمد كرد
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل رتبه دوم جذب اعتبارات آب وخاك راكسب كرد
اينترنت هوشمند در استان مركزي راه اندازي شد
رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان اعلام كرد
ايجاد دفاتر كارآفريني در تمامي دستگاه هاي مرتبط با اشتغال اصفهان
انتصابات جديد در شهرستان ها
شهردار: معابر شهر كرمانشاه ترميم و آسفالت مي شود



اليگودرز و مشكلات ديرينه آن

همانگونه كه همگان مي دانند و بارها نيز اصحاب رسانه به واسطه قلم فريادگر آن بوده اند مردم اين شهرقرباني بي عدالتي شده اند، شهري كه جوانانش در مبارزات با رژيم شاهنشاهي و در دوران جنگ تحميلي اثرگذاري بسياري داشتند.
شجاعت جوانان گردان ابوذر در دوران دفاع مقدس زبانزد همه فرماندهان محورهاي عملياتي بود كه در نهايت حاصل اين رشادتها تقديم 6200 شهيد، هزاران جانباز و دهها آزاده به نظام مقدس جمهوري اسلامي بوده است.
جنگ پايان يافت و دوران سازندگي آغاز شد، اما در دولتهاي سازندگي و اصلاحات ملاك بازسازي شهرها و رسيدگي به محرومان شهادت و ايثار نبود و تنها روابط چرخهاي توسعه اقتصادي را در شهرها به صدا درمي آورد، به راستي كه مردم اين ديار خاطرات تلخي از آن زمان در ذهن دارند، ايشان هنوز داغدار كارخانه پتروشيمي اين شهر هستند كه راز چگونگي انتقال آن به يكي از شهرهاي نور چشمي در پرده ابهام باقي ماند و بوقت حسابكشي هركسي انگشت اتهام را به سمت ديگري نشانه رفت.
آري مردم اليگودرز نه تنها در زمان اين دو دولت به حق واقعي خود نرسيدند بلكه در سفرهاي استاني جناب دكتر احمدي نژاد به لرستان نيز بازهم اليگودرز مورد بي مهري قرار گرفت. به طوري كه در دوران سفرهاي استاني رئيس جمهور به اين شهرستان، به واسطه اينكه اليگودرز در آن زمان از داشتن فرماندار محروم بود و نماينده وقت نيز توانايي بيان مشكلات و پيگيري آنها را نداشت توجه آنچناني به اين شهر نشد و در دور دوم سفر نيز مصوبه اي كه بتواند انبوه مشكلات مردم اين منطقه را كاهش دهد به آنها تعلق نگرفت.
به هرحال با شكل گيري دولت دهم مردم اليگودرز انتظارات فراواني از رياست محترم جمهوري و دولتمردان دارند، مردمي كه در اين دوره تعصبات را كنار گذاشته و بيش از 60 درصد آنها به دكتر احمدي نژاد راي دادند اينك منتظر پاسخ رئيس جمهوري به محبت خود هستند.
شهرستان اليگودرز با 5800 كيلومترمربع وسيعترين شهر استان است اما متاسفانه از نظر صنعت، توسعه و پيشرفت در رديف آخرين شهرها قرار گرفته است. در مقابل شهرهايي كه وسعت آنها از بخش زز و ماهرو اليگودرز هم كم تر است بيش از 70 درصد صنايع استان را به خود اختصاص داده اند.
شهرستان اليگودرز با 24 هزار نفر بيكار مقام اول را در استان دارا است اين درحالي است كه معدود كارخانه ها، كارگاه ها و معادن اين شهر تعطيل و نيمه تعطيل شده اند و اگر چنانچه آمار كارگران واحدهاي مذكور را به آمار فوق اضافه كنيم يقينا آماري بغرنج براي بيكاري شهر ما رقم خواهد خورد. در اين جا به صورت مختصر به تعدادي از مشكلات اين شهر اشاره كرده و انتظار داريم مسئولان و مديران مياني پيگير آنها باشند.
1- سالهاست كه خسارات فراواني از ناحيه اجراي طرح قمرود به روستاها و محيط زيست وارد و باعث خشك شدن چشمه ها و قنوات روستاها و تخليه از سكونت شده است و بازهم صدافسوس كه مسئولان وزارت نيرو حتي حاضر نيستند شهرستان اليگودرز به عنوان مبدأ انتقال آب معرفي كنند. و همواره از نام جعلي سرشاخه هاي دز و استان خوزستان بهره مي برند.
2- مطالعات طرح راه آهن ازنا به اصفهان از سال1370 آغاز شده است اما متاسفانه تاكنون هيچگونه اقدامي جهت اجرايي شدن آن نشده است و نمايندگان ادوار مختلف مجلس تنها خبر از مطالعات اين طرح داده اند.
3- يكي از طرحهايي كه از سالها قبل به فراموشي سپرده شد و بازگويي مجدد آن خوشايند مسئولان نيست فرودگاه اليگودرز است كه درسال 1374 خبر احداث آن مردم را شادمان كرد اما از آن زمان به بعد هيچ خبري از آن نشد و گويي كليه اسنادپرونده اين پروژه از بين رفته است.
4- طرح چهاربانده دورود به داران كه در بخش هايي از مبدأ و مقصد اجرا شده است اما به دليل حوادث بي شمار جاده اي دراين مسير، مردم تسريع در تكميل اين پروژه را خواستارند.
5- اكثر روستاهاي دو بخش محروم بشارت و ززو ماهرو اليگودرز از داشتن راه ارتباطي مناسب محروم هستند و بعضا راه شكافي نشده و سالانه تعدادي از اهالي به دليل عدم امكانات بهداشتي و نبود پزشك در منطقه جان خود را از دست مي دهند.
6- به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي و به جهت شرايط ويژه منطقه تعدادي سد در اين منطقه اجرا شده كه از آن جمله مي توان به سد رودبار و سد بختياري اشاره كرد كه رونق فراواني به منطقه داده و خواهد داد، اما متأسفانه نمايندگان و مسئولان استان هاي اصفهان و خوزستان در صدد تغيير مسير دسترسي اين سدها به سمت اين استان هستند كه لازم است اين موضوع از سوي وزارت نيرو، نمايندگان و مسئولان استان جدي گرفته شود تا حادثه انتقال پتروشيمي اليگودرز يك بار ديگر تكرار نشود.
عباس شاه علي

 



كار مطالعه و ساخت 40سد در لرستان آغاز شد

پلدختر- خبرنگاركيهان:
كار مطالعه و ساخت 40سد در لرستان آغاز شد.
حق آبي مديرعامل آب منطقه اي لرستان با اعلام اين خبر در مراسم كلنگ زني ايستگاه پمپاژ دشت جايدر، وليعصر و گري بلمك گفت: كار ساخت 9سد آغاز شده است و كار مطالعه 31سد ديگر درحال انجام است و اگر شرايط فني مناسب را دارا باشند كار احداث آنها بزودي شروع خواهد شد.
رضا ميرزايي رئيس منابع آب پلدختر نيز به طرح تأمين آب اراضي دشت هاي جايدر و وليعصر اشاره كرد و گفت: با اجراي اين طرح 2540هكتار از اراضي منطقه پلدختر آبي خواهد شد كه 2200 هكتار آن با استفاده از طرح آبياري و باراني و مابقي از طريق آبياري قطره اي انجام مي شود.
وي درمورد اعتبارات اين طرح آبرساني اظهار داشت: اعتبار اين طرح كه از رديف ملي تأمين مي شود بالغ بر 2400ميليون تومان است كه براي شروع آن امسال 720ميليون تومان اختصاص داده شده است.
طرح آبرساني به دشت هاي جايدر و وليعصر از دو خط لوله 1200ميلي متري به طول 7000متر استفاده مي شود و منبع تأمين آب آن رودخانه كشكان است كه در جنوب غربي پلدختر و در منطقه دوكوهه رشنو احداث مي شود.

 



كوتاه از هفته دفاع مقدس

خاطره گويي رزمندگان
سنندج- خبرنگاركيهان: نمايشگاه هفته دفاع مقدس استان كردستان امسال در زميني به مساحت يك هزارمترمربع در 16 غرفه و با مشاركت سپاه بيت المقدس، لشگر 28 پياده كردستان و نيروي انتظامي در جوار مزار شهداي گمنام شهر سنندج برپا شده است. مسئول برگزاري اين نمايشگاه خاطره گويي رزمندگان دوران دفاع مقدس و پخش فيلم هاي مرتبط درسالن نمايشگاه را از برنامه هاي مهم اين نمايشگاه دانست.
جلسه ستاد گراميداشت دفاع مقدس
سرويس شهرستانها: جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در محل فرمانداري شميرانات به رياست معاونت سياسي انتظامي و ساير مسئولان ادارات برگزار شد. حسن فرحزادي در توضيح علت شروع جنگ در اين جلسه گفت: قدرتهاي بزرگ از اين نگران بودند كه ثبات موردنظر آنان در خاورميانه و همچنين جريان آرام و مطلوب نفت از خليج فارس با تثبيت انقلاب اسلامي به خطر افتد و صدور انقلاب اسلامي كشورهاي تحت سلطه را تحت تاثير قرار دهد.
نمايشگاه عكس و پوستر
ايوان غرب- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته دفاع مقدس نمايشگاه عكس و پوستر دوران دفاع مقدس با حضور فرماندار و مسئولان محلي و هنرمندان شهرستان و با همت اداره ارشاد اسلامي در محل مجتمع فرهنگي و هنري اين اداره افتتاح و مورد بازديد مردم ايوان غرب قرارگرفت.
افتتاح شبكه اطلاع رساني افق
برازجان- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندار، فرمانده سپاه و بسيج و نيز جمعي از مسئولان شبكه اطلاع رساني آموزشي افق برازجان درمحل حوزه نجف الاشرف برازجان افتتاح و مورد بهره برداري قرارگرفت. دراين مراسم فرماندار برازجان خواستار جذب مردم و جوانان به مسائل فرهنگي شد و بر امر فرهنگ سازي تاكيد كرد.
بيانيه به مناسبت هفته دفاع مقدس
سرويس شهرستانها- اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان چهارمحال و بختياري بيانيه اي را به مناسبت هفته دفاع مقدس صادر كرد. در بخشي از اين بيانيه آمده است: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبي است براي معرفي دوران طلايي انقلاب اسلامي به نسل امروز و حفظ اين ارزش ها براي آيندگان.
دفاع مقدس با سپاه عاشورا
تبريز- خبرنگاركيهان: فرماندهان سپاه مراغه در هفته دفاع مقدس با خانواده هاي شهيدان اين شهر ديدار كردند. گفتني است به مناسبت هفته دفاع مقدس ويزيت رايگان دراولين روز هفته توسط بهداري سپاه سراب انجام شد.
برنامه هاي هفته دفاع مقدس در گلستان
سرويس شهرستانها- به مناسبت هفته دفاع مقدس و گراميداشت 8 سال جنگ تحميلي برنامه هاي متنوعي دراستان گلستان برگزار مي شود.
افتتاح نمايشگاه دفاع مقدس در تالار فخرالدين اسعدگرگاني و برگزاري مراسم پرفيض زيارت وارث در تپه نورالشهداي گرگان و همچنين غبارروبي و عطرافشاني گلزارهاي شهدا درعصر پنج شنبه، ديدار و سركشي از خانواده هاي شاهد و ايثارگر، معرفي كتاب هاي چاپ شده در مورد دفاع مقدس از جمله برنامه هاي متنوعي است كه درهفته دفاع مقدس و درحاشيه گلزار شهداي امام زاده عبدالله گرگان برگزارشد.
ساماندهي گلزار شهدا
شهركرد- خبرنگار كيهان: به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس 14 گلزار شهيد در سطح استان چهارمحال و بختياري ساماندهي و افتتاح شدند. خداداد طاهري معاون عمران و مسكن بنياد شهيد و امور ايثارگران استان با اشاره به مطلب فوق افزود: براي ساماندهي اين تعداد گلزار شهدا كه داراي 5هزار و 610 مترمربع زيربنا بوده بالغ بر 12ميليارد ريال هزينه صرف شده است.
برنامه هاي هفته دفاع مقدس
بندرعباس- خبرنگار كيهان: رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران هرمزگان گفت: با توجه به فداكاري ها و جان فشاني هاي شهيدان و ايثارگران، هفته دفاع مقدس زمان مناسبي براي تجليل از وفاداري اين عزيزان است. اسحاق دستگزين افزود: براي پاسداشت هفته دفاع مقدس و ياد و خاطره شهيدان و حماسه هاي آنان در طول جنگ و انتقال اين رشادت ها به نسل جوان برنامه هاي متنوع و تأثيرگذاري اجرا شده است رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران هرمزگان اظهار داشت: همزمان با نخستين روز از هفته دفاع مقدس برنامه رژه نيروهاي مسلح را در بلوار ساحلي بندرعباس كه بچه هاي شهدا و ايثارگران در اين برنامه جلودار ميدان بودند اجرا كرديم و همچنين در دومين روز از هفته دفاع مقدس كه همزمان با بازگشايي مدارس بود زنگ مقاومت در تمام مدارس استان به صدا درآمد.
غبارروبي گلزار شهدا
سرويس شهرستانها: گلزار شهداي سبزوار در سومين روز از هفته دفاع مقدس توسط هزاران نفر از بسيجيان، خانواده هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران و عموم مردم سبزوار طي آئين باشكوهي گلباران و غبارروبي شد. مسئول نمايندگي ولي فقيه در ناحيه مقاومت بسيج سپاه سبزوار در اين مراسم گفت: دفاع مقدس مرز بين حق و باطل را مشخص كرد.
حجت الاسلام والمسلمين حسين زحمتكش افزود: دفاع مقدس درس عبرت بزرگي براي تمامي كساني است كه قصد تجاوز به خاك ما را داشتند و دارند.
برگزاري رژه موتوري
¤ فرمانده حوزه مقاومت بسيج امام خميني(ره) گفت: همزمان با فرا رسيدن سومين روز از هفته دفاع مقدس بسيجيان سبزوار اقدام به برگزاري رژه موتوري به سمت گلزار شهداي شهرستان كردند.
سرهنگ دوم پاسدار محمدرضا اسلامي در گفتگو با خبرنگار افتخاري بسيج گفت: در اين مراسم باشكوه بيش از 50موتور سوار بسيجي حضور داشتند.
دفاع مقدس در چهارمحال و بختياري
شهركرد- خبرنگاركيهان: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري برنامه هاي اين اداره در هفته دفاع مقدس را تشريح كرد داريوش رضواني گفت: آسايش و آرامش امروز جامعه ايران نتيجه جان فشاني ها و ايثارگري هاي رزمندگان 8سال دفاع مقدس است و حراست از خون هاي پاك شهيدان وظيفه اي ملي و ديني بر دوش فرد فرد ايرانيان به خصوص جوانان است.
وي افزود: قصه حماسه آفريني غيورمردان جبهه ها بايد مو به مو براي جوانان و نوجوانان بازگو شده تا ارزش هاي انقلاب و دفاع مقدس در عمق جان آن ها نهادينه شود.
بهره برداري از ساختمان دانشگاه فني
بناب- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته دفاع مقدس و طي مراسمي با حضور استاندار آذربايجان شرقي، معاونان استاندار، نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولين اين شهرستان، ساختمان دانشكده فني مهندسي مجتمع آموزش عالي بناب افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.

 



فرماندار:70 درصد تعهد اشتغال طرح هاي زودبازده درگنبدكاووس تحقق يافته است

گنبدكاووس - خبرنگاركيهان:
براساس بررسي هاي انجام شده از يكهزار و 37 طرح زودبازده به بهره برداري رسيده صاحبان اين طرح ها بطور ميانگين به 70درصد تعهد اشتغال و 44 درصد بيمه شاغلين عمل كرده اند.
غلامعلي سوسرايي فرماندار شهرستان گنبدكاووس درجلسه ستاد اشتغال اين شهرستان، ضمن اعلام خبر فوق گفت: تيم هاي نظارتي ستاد اشتغال اين شهرستان تاكنون از مجموع 2هزار و 205 طرح زودبازده به بهره برداري رسيده در سطح گنبدكاووس حدود 50درصد آنرا بازديد كرده اند.
سوسرايي با بيان اينكه تعهد اشتغال درطرح هاي زودبازده بازديد شده 2هزار و 173 نفر بوده است كه فقط يكهزار و 502 شغل ايجاد شده است، اضافه كرد: براساس بررسي هاي انجام شده ميانگين ايجاد شغل درهر طرح زودبازده دراين شهرستان 6/2نفر بوده است.
فرماندار گنبدكاووس همچنين برضرورت تشكيل كميته اي براي وصول مطالبات بانك هاي پرداخت كننده تسهيلات به طرح هاي زودبازده دراين شهرستان تاكيد كرد و گفت: افرادي كه به هر نحو تسهيلات دريافت كرده اند، موظفند مطالبات بانك ها را پرداخت كنند درغير اين صورت كل تسهيلات پرداختي از آنان پس گرفته خواهد شد.

 



مديريت درمان تامين اجتماعي استان: پنج درمانگاه معين در هرمزگان تا پايان امسال راه اندازي مي شود

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
مديريت درمان تامين اجتماعي هرمزگان گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده در راستاي ارائه خدمات درماني در پنج شهرستان هرمزگان درمانگاه معين راه اندازي مي شود.
محمد توانايي افزود: با راه اندازي درمانگاه هاي معين در شهرستان هاي حاجي آباد، خمير، بستك، پارسيان و كيش سعي شده سطح ارائه خدمات درماني در هرمزگان افزايش پيدا كند . وي گفت: فعاليت هاي مديريت درمان تامين اجتماعي در دو بخش درمان مستقيم و غير مستقيم ارائه مي شود كه بخش درمان مستقيم خدمات در مراكز ملكي و به صورت رايگان ارائه مي شود.
مديريت درمان تامين اجتماعي هرمزگان درباره بخش درمان غير مستقيم نيز گفت: در اين نوع درمان از طريق عقد قرارداد با مراكز پزشكي، بيمارستان ها، آزمايشگاه ها و ساير مراكز درماني و از طريق پرداخت وجه به صورت ديگري به بيمه شدگان خدمات درماني ارائه مي شود.
توانايي افزود: متولي مركز خدمات رساني در بخش درمان غير مستقيم مركز اسناد پزشكي است كه به طور دقيق بر اين امر نظارت دارد.
مدير درمان تامين اجتماعي گفت: از مهم ترين شاخصه هايي كه در زمينه ارائه خدمات درماني اتفاق افتاده، طرح ارتقاي خدمات سرپايي در مراكز ملكي و طرح ايجاد مراكز درماني معين بوده است. وي با اشاره به راه اندازي درمانگاه هاي معين در شهرستان ها گفت: از طريق راه اندازي درمانگاه هاي معين و عقد قرارداد با يك پزشك عمومي و داروخانه هزينه فرد بيمه شده كاهش و او تنها 10 درصد از هزينه هاي بخش دولتي را مي پردازد.
اين مقام مسئول در مورد هزينه هاي ارائه شده گفت: ساير خدمات جنبي مانند تزريقات، پانسمان و غيره نيز با نرخ دولتي به بيمه شدگان ارائه مي شود.
توانايي گفت: اجراي اين طرح ها در راستاي ايجاد رضايت مندي به بيمه شدگاني كه دسترسي با مراكز ملكي نداشته راه اندازي مي شود و در صورت مثمرثمر بودن در ديگر شهرستان هاي استان نيز اين مراكز ايجاد مي شود.
مدير درمان تامين اجتماعي هرمزگان گفت: از ديگر برنامه هايي كه اين سازمان دنبال مي كند طرح تجهيز و توسعه بيمارستان خليج فارس است كه اكنون با 112 تخت به شهروندان خدمات درماني ارائه مي دهد . اين مقام مسئول تاكيد كرد با تكميل و توسعه بيمارستان 330 تختخوابي خليج فارس و راه اندازي بخش هاي تخصصي آن در سال جاري اين بيمارستان به طور كامل به شهروندان خدمات درماني ارائه مي دهد. توانايي ابراز اميدواري كرد: با همكاري سازمان تامين اجتماعي خدمات قابل قبولي به مردم ارائه شود.

 



خير كرجي 5 هزار جفت كفش به نيازمندان اهدا كرد

كرج- خبرنگار كيهان:
خير كرجي با مراجعه به شاخه منطقه 2 كميته امداد امام خميني(ره) غرب استان تهران 5 هزار جفت كفش دخترانه و پسرانه به نيازمندان تحت پوشش كميته امداد اهدا كرد.
به گزارش روابط عمومي و تبليغات كميته امداد امام خميني: حسينعلي عروجي مدير اداره كل كميته امداد امام خميني(ره) غرب استان تهران با اشاره به اين عمل خداپسندانه هزينه اين تعداد كفش را بالغ بر 300 ميليون ريال عنوان كرد و افزود: اين تعداد كفش به زودي در اختيار نيازمندان دختر و پسر شهرستان كرج قرار مي گيرد.

 



700خانوار عشايري خوزستان امسال اسكان داده مي شوند

اهواز- خبرنگار كيهان:
مديركل امور عشاير خوزستان گفت: 700خانوار عشايري امسال در كانون هاي توسعه خودجوش و هدايتي استان اسكان داده مي شود.
كريم حاجي پور با بيان اين مطلب افزود: در صورت فراهم شدن امكانات اسكان از قبيل اراضي مستعد و اعتبارات مصوب امكان اسكان عشاير فوق محقق مي شود.
وي گفت: اعتبار مصوب براي ساماندهي و اسكان خانوارهاي عشايري در سال جاري بيش از 98 ميليارد ريال است. مديركل امور عشاير خوزستان با بيان اين كه زمينه واگذاري حدود 2500هكتار از اراضي مستعد به 250خانوار عشايري فراهم شده است افزود: خدمات ارائه شده به عشاير شامل احداث و مرمت راه عشايري، تأمين آب آشاميدني و كشاورزي احداث جايگاه هاي سوخت فسيلي، آموزش و ترويج در شهرستان هاي ايذه، مسجد سليمان، لالي، انديكا، انديمشك، شوش، بهبهان، رامهرمز، هفتگل، باغملك، دزفول، شوشتر و گتوند است.
شايان ذكر است بيش از 23هزار خانوار عشايري در خوزستان سكونت دارند و استان خوزستان پس از استان فارس دومين استان از نظر جمعيت عشاير در كشور است.

 



كشت دوم ، كشاورزان مازندراني را صاحب 1960 ميليارد ريال درآمد كرد

ساري- خبرنگار كيهان:
كشاورزان مازندراني با كشت دوم برنج در اراضي شاليزاري اين استان يك هزار و 960 ميليارد ريال درآمدزايي كردند.
«عنايت الله تورنگ» رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران با اعلام اين خبر افزود: امسال در سطح 160 هزار و 980 هكتار از عرصه هاي شاليزاري مازندران كشت دوم برنج صورت گرفت.
وي با اشاره به رشد 9/14 درصدي عمليات كشت دوم برنج در مازندران يادآور شد: امسال ميزان توليد برنج در اراضي تحت كشت دوم اين استان 7 درصد افزايش يافت.
وي گفت: برنجكاران مازندراني 1/3 ميليون تن محصول برنج از عرصه هاي تحت كشت دوم استحصال كردند.
«تورنگ» محصول برنج را كالاي استراتژيك دانست و افزود: سياست هاي دولت در قبال كشت كاران محصول برنج افزايش مي يابد.
وي افزود: امسال براي اولين بار ارقام محلي برنج با نرخ توافقي از شاليكاران خريداري خواهد شد.
وي گفت: مازندران با توليد 42 درصد برنج موردنياز كشور مقام اول را در سطح ملي حائز است.

 



رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل رتبه دوم جذب اعتبارات آب وخاك راكسب كرد

اردبيل - خبرنگاركيهان:
بخش عظيمي از منابع آبي استان اردبيل بلااستفاده مانده است.
ناصر توكلي رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل درمشكين شهر با اعلام اين مطلب افزود: درحال حاضر از 2ميليارد و 300ميليون مترمكعب آب استان فقط يك ميليارد و 300ميليون متر مكعب استحصال مي شود.
وي گفت: براي بهره برداري از شبكه پاياب سدهاي استان بيش از 10هزار ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است.
وي از كسب رتبه دوم استان اردبيل درزمينه جذب اعتبارات آب و خاك، بيمه محصولات كشاورزي و احداث باغ دراراضي شيب دار در سطح كشور خبر داد.

 



اينترنت هوشمند در استان مركزي راه اندازي شد

اراك- خبرنگاركيهان:
اينترنت هوشمند با هدف خدمت رساني بيشتر به مشتركين تلفن ثابت در استان مركزي راه اندازي شد.
مديرعامل مخابرات استان مركزي با اعلام اين خبر در گفت وگو با خبرنگاركيهان در اراك افزود: مشتركين مي توانند با اين سرويس بدون داشتن اشتراك، به اينترنت متصل و هزينه آن را از طريق تلفن خود پرداخت كنند.
مهندس هومان محمودي دسترسي هميشگي به شبكه اينترنت و قطع نشدن ناگهاني ارتباط را از مزيتهاي اينترنت هوشمند عنوان كرد و با اشاره به اجراي پروژه سيستم تلفن اعتباري ثابت اظهارداشت: دراين سيستم كه براي نخستين بار در كشور در استان مركزي درحال اجراست مشتركين مي توانند با پرداخت مبلغ از تلفن اعتباري ثابت بهره مند شوند.
محمودي دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه دراستان تصريح كرد: درحال حاضر
524 هزار و 880 شماره تلفن همراه در استان مشغول به كار است.
مديرعامل شركت مخابرات استان مركزي ضريب نفوذ تلفن همراه دراين استان را 38 درصد عنوان كرد و گفت: درسال گذشته ضريب نفوذ تلفن همراه 76/8 درصد ارتقا يافت.

 



رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان اعلام كرد
ايجاد دفاتر كارآفريني در تمامي دستگاه هاي مرتبط با اشتغال اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
دفاتر كارآفريني در تمامي دستگاه هاي دولتي مرتبط با حوزه اشتغال استان اصفهان كه بالغ بر 20 دستگاه مي باشند ايجاد شده است.
رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان اصفهان در پنجمين نشست مراكز كارآفريني دانشگاه ها و مراكز علمي استان با بيان اين مطلب به آموزش هاي كسب و كار اشاره كرد و گفت: هم اكنون بالغ بر 7500 نفر از كارآفرينان استان آموزش ديده اند و در برنامه پنجم توسعه نيز اين آموزش ها ادامه خواهد يافت.
مرتضي ماندني حمايت از توليد را باعث زنده ماندن كارگر و كارفرما دانست و گفت: نگرش كارآفريني و حمايت از كار و توليد كه در دولت نهم ايجاد شده است، گام مهمي در زمينه توسعه اشتغال به حساب مي آيد.
وي با بيان اينكه 30 درصد جويندگان كار بدنبال كارآفريني و ايجاد شغل هستند، گفت: در 4 سال پيش حدود 90 درصد جويندگان كار تمايل به انجام كار راحت و دريافت مزد و حقوق داشتند كه اين نشانگر مصرف گرا بودن جامعه بود اما امروز 28 تا 30 درصد جويندگان كار در هنگام تكميل فرم هاي اين سازمان قسمت كارآفريني را علامت مي زنند.
رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان اصفهان با اشاره به برپايي پنجمين همايش و نشست هماهنگي مراكز كارآفريني دانشگاه ها و مراكز علمي استان اصفهان خواستار كاربردي شدن اين گردهمايي شد و افزود: بايد در كنار اين گردهمايي كميته هاي تخصصي شكل بگيرد و براي توسعه و اشتغال استان تبديل به اتاق فكر شود كه خروجيش جهت حمايت از كار و توليد باشد.
معاون اشتغال سازمان كار و امور اجتماعي استان اصفهان نيز در اين همايش گفت: طي دو سال گذشته به منظور بهره مندي دانشگاه هاي بزرگ استان از خلاقيت و نوآوري، كار را از چهار دانشگاه شروع كرديم و سپس اين تعداد را تا 15 دانشگاه افزايش داديم.
«مهندس پرنده» جذب افراد به سمت كارآفريني را از جمله اهداف اين طرح بيان كرد و افزود: مراكز كارآفريني در دانشگاه ها با حركت كندي همراه است و آهنگ كارآفريني بايد از سطوح مدرسه آغاز شود.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

گرگان- خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي مدير كل شيلات گلستان محمدرضا اشرفي به معاونت برنامه ريزي و توسعه منابع اداره كل شيلات منصوب و از زحمات قاسم نعيمي معاون سابق برنامه ريزي وتوسعه شيلات استان تقدير شد.
آوج- خبرنگاركيهان: طي حكمي ازسوي مهندس طاهايي استاندار قزوين و در مراسمي با حضور مسئولين و خانواده معظم شهدا، مصطفي متولي به عنوان بخشدار جديد آوج منصوب و معرفي شد. دراين مراسم از خدمات عبدالمجيد شاه محمدي كه به افتخار بازنشستگي نايل آمده است، تقدير و تشكر به عمل آمد.
شاهرود- خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان، مهدي باني به عنوان رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شاهرود منصوب شد.
مهدي باني پيش از اين به مدت6 ماه سرپرستي اين اداره را برعهده داشت.
كرج- خبرنگاركيهان:طي حكمي از سوي حسين نوري مديرعامل شركت آب و فاضلاب غرب استان تهران سيدعلي حسيني خواه به عنوان معاون جديد برنامه ريزي و بهبود مديريت شركت آبفاي غرب استان تهران معرفي و منصوب شد.
¤ طي حكمي از سوي سيدعلي آقازاده شهردار كرج، علي اصغر كماليزاده به عنوان معاون خدمات شهري شهرداري كرج منصوب شد. همچنين طي حكمي جداگانه از سوي آقازاده سيدرضا مساعد شهردار منطقه8 شهرداري با حفظ پست سازماني به عنوان شهردار منطقه دو كرج منصوب شد.

 



شهردار: معابر شهر كرمانشاه ترميم و آسفالت مي شود

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
تمام معابر سطح شهر كرمانشاه كه آسفالت آنها آسيب ديده به طور اساسي ترميم و روكشي خواهند شد.
مهندس منوچهر فخري شهردار كرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار كيهان با اعلام اين خبر گفت: در راستاي افزايش كيفي مبلمان شهري، ايمن سازي معابر، بالا بردن سرعت حركت و رفع مشكلات زيرسازي و تمام معابر، خيابان ها و كوچه هاي خاكي شهر كرمانشاه آسفالت مي شوند.
وي افزود: طرح جهادي 137 يكي از برنامه هاي شهرداري كرمانشاه است كه شهروندان مي توانند با برقراري تماس، شهرداري را ياري دهند و از مسائل و مشكلات سطح شهر ما را مطلع كنند. مهندس فخري در بخشي ديگر از سخنانش اظهار داشت: براي بهبود محيط شهري و ارتقاي سطح كيفيت زندگي در شهر و افزايش ميزان رضايت عمومي تلاش مي كنيم تا خيابان ها و كوچه هاي سطح شهرك هايي كه تعاوني مسكن به تعهدات خود براي آسفالت معابر عمل نكرد، شهرداري با اتخاذ تدابيري منطقي آسفالت انجام شود.
شهردار كرمانشاه در پايان گفت: يكي از مطالبات مردم كرمانشاه به ويژه شهروندان ساكن شهرك هاي حاشيه اي ساماندهي و مرمت معابر خاكي است كه شهرداري با جديت اين سهم را در دستور كار خود دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14