(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 مهر 1388- شماره 19473
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
استراتژي خشاب هاي خالي ! (يادداشت روز)
آيت الله آملي لاريجاني : انتساب به خواص مانع اجراي عدالت نمي شود
خر و پف (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
سعيد حجاريان: دوستانم اگر فكر كنند ، به نتيجه اي مي رسند كه من رسيدم
جلالي: برخي افراد مرتبط با حوادث تروريستي كردستان دستگير شده اند
پيدا كنيد بيانيه نويس را! (خبر ويژه)
اجتماع عظيم 20 نفره! (خبر ويژه)
كريم بغدادي از حمام آمد (خبر ويژه)
شاهد مفقود شده توسط خود كروبي فراري داده شد! (خبر ويژه)
تايم اوت مجري آمريكايي در بخش حساس مصاحبه با احمدي نژاد (خبر ويژه)
خالي بندي اوباما چند ساعت بيشتر دوام نياورد (خبر ويژه)
من كه استعفا دادم ولي زنده هاي جبهه ملي يك مهستان درست كنند! (خبر ويژه)



استراتژي خشاب هاي خالي ! (يادداشت روز)

پائيز سال 1357 به هنگام اقامت حضرت امام(ره) در پاريس، كريم سنجابي رهبر جبهه ملي به اتفاق چند تن ديگر از اعضاي اين جبهه- كه بعد از تسخير لانه جاسوسي معلوم شد از جانب آمريكا ماموريت داشتند- به ديدار امام(ره) رفتند. در پي اين ديدار يكي از خبرنگاران اروپايي ازامام (ره) پرسيد؛ آيا در ملاقات حضرت آيت الله با آقاي سنجابي توافقاتي صورت گرفته است؟ گفته مي شود حضرتعالي پس از اين ملاقات در نظرات خود تغييراتي داده ايد تا با جبهه ملي و ساير احزاب مخالف شاه به وحدت برسيد. حضرت امام(ره) در پاسخ مي فرمايند؛ آنچه ما مي گوئيم از اسلام است و متعلق به خودمان نيست كه در آن تخفيف يا تغيير بدهيم. مذاكرات به آن معنايي كه گفته مي شود توافق حاصل شده است، نبوده. من مسائلي را كه هميشه خواست ملت است طرح مي كنم، هر كس آن را پذيرفت به خواست ملت عمل كرده است... آقاي سنجابي آمد، ما مسائل خودمان را به ايشان- نه به عنوان جبهه- گفتيم و ايشان هم پذيرفتند... شخص ملي يا مذهبي در اين مسائلي كه ما طرح كرديم ترديد نخواهد كرد، مگر آن كه از عمال شاه باشد.
گفتني است حضرت امام(ره) درخواست ملاقات كريم سنجابي را مشروط به اعلام برائت علني وي از رژيم شاهنشاهي دانسته بود و سنجابي روز 14آبان57 ابتدا با صدور بيانيه اي اعلام كرد رژيم سلطنتي به علت نقض مداوم قوانين اسلام، اعمال ظلم و ستم، ترويج فساد و تسليم در برابر قدرت هاي بيگانه فاقد پايگاه قانوني و شرعي است و پس از آن حضرت امام(ره) به ايشان اجازه ملاقات دادند. امام راحل (ره)، همان روزها در پاسخ به درخواست مشابه برخي از كلان سرمايه داران نيز تاكيد فرموده بودند كه ابتدا بايد اموال نامشروع و غارت كرده را پس بدهند... «وقتي در پاريس بودم عده اي از سرمايه دارها كه حس كرده بودند ديگر رژيم سابق رفتني است و لذا براي اين كه در حكومت بعدي هم آنها به همان گونه باشند و زندگي كنند، پيش من آمدند كه مي خواهيم وجوه شرعي خود را پرداخت كنيم. من مقصود آنها را فهميدم و گفتم شما برويد اساس كارتان را درست كنيد»... پاسخ حضرت امام(ره) به درخواست همراهي كساني كه دستهاي آلوده به خيانت و جنايت داشته اند نيز ناگفته قابل درك است، محاكمه و مجازات...
اين روزها در پي ناكامي فتنه مشترك آمريكا، اسرائيل و دنباله هاي داخلي آنها و در حالي كه طشت رسوايي منافقان جديد با سر و صداي زياد از بام فرو افتاده و محاكمه و مجازات سران فتنه ابتدايي ترين خواست قانوني مردم است، به ناگاه از اردوگاه درهم ريخته و فرو پاشيده فتنه انگيزان صدايي به فراخوان وحدت بلند شده است و برخي از افراد خوش نيت اما ساده لوح نيز با اين فراخوان نه فقط هم نوايي مي كنند بلكه مي كوشند آن را با فراخوان وحدت الهي و قانونمندي كه مثل هميشه رهبرمعظم انقلاب منادي آن بوده و هست و از حمايت توده هاي ميليوني مردم نيز برخوردار است، همسان معرفي كنند! و دراين باره اشاره به چند نكته ضروري به نظر مي رسد.
1-وحدت اگرچه در نگاه اول، اقدامي پسنديده و گاه مقدس نيز هست اما بدون ملاك و معيار نه شدني است و نه پذيرفتني. وحدت با چه كساني؟ حول چه محوري؟ و براي رسيدن به چه مقصود و هدفي؟
كساني كه امروزه ساز وحدت كوك كرده اند به گواهي اسناد و شواهد غيرقابل انكار با همكاري دشمنان بيروني و مخصوصاً در ارتباط نزديك با اسرائيل به مقابله اسلام، امام(ره)، مردم و نظام اسلامي آمده اند، خون بي گناهان را بر زمين ريخته اند، آشوب و بلوا به راه انداخته اند، براي مخدوش كردن انتخابات حماسي با شركت 40 ميليوني و حضور 85درصدي مردم كه تير خلاص بر توهم پراكني دشمنان بيروني بود، شايعه تقلب در انتخابات را ساخته و منتشر كرده اند، به منظور كمك به آمريكا و اسرائيل در چالش هسته اي، تضعيف جمهوري اسلامي ايران را دنبال كرده اند، براي همراهي با صهيونيست ها - كه اسناد آن موجود است- شايعه تجاوز به زندانيان، ربودن مخالفان و به قتل رساندن آنان! را در شيپور فريب رسانه هاي بيگانه دميدند و... آيا هيچيك از اين جنايات و اقدامات وطن فروشانه قابل انكار است؟ معلوم است كه نيست، بنابراين سخن از وحدت با چه كساني در ميان است؟!
2- ممكن است گفته شود- و برخي از ساده لوحان نيز گفته اند- كه گناه سران فتنه، اگرچه قابل انكار نيست ولي مي توان توبه آنان را پذيرفته و با آنها به وحدت و آرامش رسيد! كه در پاسخ بايد گفت؛
اولا؛ نه فقط در قوانين اسلامي بلكه در هيچيك از نظام هاي حقوقي جهان، توبه مجرم مانع از مجازات او نيست. به عنوان مثال قاتل يك فرد بي گناه، اگر هم توبه كند، مستحق قصاص و مجازات است و در غير اينصورت به جامعه و از جمله اولياي دم مقتول، خيانت شده است، البته توبه همواره مورد سفارش و توصيه اكيد بوده و هست و مي تواند فرداي قيامت و در محاسبه روز حساب به كار آيد. بنابراين كساني كه سخن از وحدت با فتنه انگيزان به ميان مي آورند، اگرچه ظاهراً ژست اخلاقي و خيرخواهانه به خود مي گيرند ولي چه بدانند و چه ندانند به مردم و نظام خيانت مي كنند و در فاجعه قتل و غارت و جنايت اخير، جانب مجرمان را گرفته اند. ثانياً ؛ سران فتنه بعد از اينهمه خيانت هنوز نشانه اي از «توبه» بروز نداده اند. به عنوان مثال، در راهپيمايي روزقدس، از يكسو شعار رسماً اعلام شده اسرائيل يعني «نه لبنان نه غزه، جانم فداي ايران» را به هواداران خود توصيه كردند و از سوي ديگر سه تن از سران فتنه، براي اثبات همراهي خود با جماعت اندك شعار دهنده در جمع آنها حاضر شده و ضمن هماهنگي قبلي با رسانه هاي بيگانه از حضور خويش در جمع حاميان اسرائيل، فيلم و گزارش تهيه كرده و به رسانه هاي بيگانه ارسال كردند. ثالثاً ؛ زمزمه وحدت آنها در حالي است كه تمامي تيرهاي موجود در تركش خيانت خود را به سوي مردم و نظام اسلامي پرتاب كرده اند و اكنون كه برخلاف انتظار آنان، تيرهاي خيانت به سوي خيانتكاران و حاميان بيروني آنها كمانه كرده است، دم از وحدت مي زنند! دقيقاً مانند نظاميان عراقي كه بعد از تمام شدن خشاب هايشان فرياد «دخيل يا خميني» سر مي دادند. البته و با كمال تاسف بايد اذعان كرد خيانت سران فتنه بارها سنگين تر از نظاميان عراقي است كه با زور به جبهه فرستاده مي شدند و سرپيچي آنان با شليك فرمانده به نظامي متمرد پاسخ داده مي شد.
3- و اما، وحدت حول چه محوري؟ روال «ائتلاف» و «وحدت» ميان گروهها و احزاب سياسي آن است كه هر يك بر مباني و اصول خود پايدار مي مانند و در سليقه ها و تاكتيك ها به چانه زني مي پردازند تا به نقطه يا نقاط مشترك برسند و در همه حال محور يا محورهايي براي وحدت در نظر گرفته مي شود. اكنون بايد گفت؛
الف: مقابله فتنه انگيزان با يك گروه وحزب سياسي يا دولت نبوده است، بلكه آنان با توهم پراكني از پيش طراحي شده درباره تقلب در انتخابات، دست زدن به آشوب و بلوا، مشاركت در قتل مردم بي گناه، همكاري آشكار با سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل و انگليس، ائتلاف با گروههاي سلطنت طلب، بهايي ها، تروريست هاي منافق و ماركسيست، حمايت از اسرائيل در قتل عام مردم غزه و لبنان، تلاش براي تضعيف اقتدار جمهوري اسلامي ايران با هدف زمينه سازي براي براندازي آن از سوي دشمنان بيروني و... به مقابله با مردم، اسلام و نظام اسلامي برخاسته بودند، بنابراين كساني كه اين روزها سخن از وحدت به ميان كشيده اند چه محور يا محورهايي را براي وحدت مورد نظر خويش پيشنهاد مي كنند؟! چرا كه روال وحدت، تاكيد بر مباني و تخفيف در سليقه ها و تاكتيك هاست. آيا جمهوري اسلامي بايد از مردم سالاري، مباني اسلامي، استقلال، خط امام(ره) و... كوتاه بيآيد؟! اين مباني كه به قول حضرت امام(ره) و به گواهي عقل و شرع و برپايه حفظ منافع ملي، قابل تخفيف نيستند و كمترين تخفيف در هر يك از آنها به مفهوم دست كشيدن از نظام اسلامي، انقلاب، خون شهدا، منافع ملي، خواست مردم و تقديم دو دستي ايران اسلامي به دشمنان است. آيا چنين نيست؟ و اگر چنين است كه هست، پس فراخوان وحدت براي چيست؟!
ب: ممكن است ادعا شود كه «قانون» مي تواند ملاك و محور وحدت باشد. اين گزينه قابل قبول است ولي مگر نه اين كه سران فتنه طي چند ماه اخير بارها نشان داده اند كمترين التزامي به قانون ندارند؟ بنابراين قانوني كه مورد تاخت و تاز آنها بوده است چگونه مي تواند ملاك وحدت باشد؟!
و اما، بر فرض كه «قانون» به عنوان فصل الخطاب پذيرفته شود- كه بايد پذيرفته شود- در اين حالت مطابق همان قانون سران فتنه به خاطر جرايم سنگيني كه مرتكب شده اند مستحق مجازات هاي سنگين هستند، كه اين البته با خواست ملت و اجراي عدالت همخواني كامل دارد.
شواهد و اسناد موجود كمترين ترديدي باقي نمي گذارد كه سران و عوامل اصلي فتنه اخير با زمزمه شعار «وحدت» درپي گريز از مكافات و فرصت يابي براي فتنه انگيزي هاي بعدي هستند.
4- همين جا بايد گفت وحدتي كه رهبر معظم انقلاب بر آن تأكيد مي ورزند، يكپارچگي و همدلي توده هاي مردم و مسئولان نظام براي مقابله با فتنه انگيزان و مبارزه با زشتي ها و پلشتي هاست و بديهي است كه در حلقه اين وحدت، افراد فريب خورده و يا كساني نظير اكثريت قريب به اتفاق 14 ميليون نفري كه با نيت پاك-و سليقه متفاوت- به موسوي رأي داده بودند نيز جاي دارند.و از قضا بايد پذيرفت كه آنان از فتنه اخير آسيب فراواني ديده اند، چرا كه سران فتنه، اعتماد آنها را به بازي گرفته و پيش پاي دشمنان بيروني و قدرت طلبي خود قرباني كرده اند. رخدادهاي اخير به وضوح نشان داد كه اين طيف در مقياس گسترده اي از فتنه انگيزان فاصله گرفته اند و آنان كه ممكن است هنوز هم در توهم باشند، به خواب رفتگاني هستند كه بايد با محبت و دلسوزي بيدارشان كرد نه مانند سران فتنه كه خود را به خواب زده اند! اين فرمول شايد مصداق همان سخن حكيمانه رهبرمعظم انقلاب باشد كه بر «جذب حداكثري و دفع حداقلي» تاكيد فرموده اند.
5- و بالاخره، بديهي است كه در فتنه اخير، برخي از اعضاي گروهها و احزاب سياسي-حتي اعضاي مركزيت اين گروهها- كه به خطاي خود پي برده و در پي جبران برآمده اند و يا كساني كه بي خبر از ريشه فتنه در آن حضور داشته اند، حساب جداگانه اي از سران و عوامل اصلي فتنه دارند.
حسين شريعتمداري

 



آيت الله آملي لاريجاني : انتساب به خواص مانع اجراي عدالت نمي شود

رئيس قوه قضاييه تأكيد كرد هيچ كس به خاطر انتساب خاص، نمي تواند مدعي وجود حريم و معاف از بررسي و تحقق عدالت باشد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي خواستار تقويت مبارزه با مفاسد اقتصادي شد و گفت: اگر مطابق قانون با مفاسد اقتصادي برخورد شود، ناامني اقتصادي ايجاد نمي شود؛بلكه منجر به تقويت سرمايه گذاري ها خواهد شد.
رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر اين كه دستگاه قضايي بايد در تحقق عدالت پيشرو باشد و با اشاره به ابعاد مختلف فرمان رهبري در اين خصوص در سال 1380، جدي گرفتن بيش از پيش مبارزه با مفاسد اقتصادي و افزايش خروجي دستگاه قضايي در اين زمينه را يكي از جلوه هاي تحقق عدالت برشمرد و افزود: دستگاه قضايي مكلف است براي اجراي عدالت كمر همت ببندد و بدون ملاحظه هيچ كسي، حتي نسبت به خودش در اجراي عدالت و مبارزه با فساد مصمم و قاطع عمل كند.
آيت الله لاريجاني تاكيد كرد: همه بايد اين مساله را قبول كنيم كه هيچ كس به خاطر انتساب خاص، نمي تواند مدعي وجود حريم و در نتيجه معاف از بررسي و تحقق عدالت باشد و دستگاه قضايي موظف است تمام موارد و پرونده هايي را كه تاكنون به هر دليل راكد مانده است پيگيري كند و نتيجه آن را به اطلاع عموم مردم برساند.
رئيس قوه قضاييه يكي از مهم ترين مصاديق مبارزه با مفاسد اقتصادي را ورود دستگاه قضاييه از طريق دادستاني كل كشور به مساله معوقه هاي بانك ها عنوان كرد و گفت: متاسفانه بسياري از بانك هاي دولتي وام هاي كلان به اشخاص مختلف اعطا كرده اند و بعضا در جامعه اينگونه احساس مي شود كه اراده و تصميمي براي پيگيري معوقه هاي وام هاي كلان وجود ندارد، در حالي كه اين بانك ها با سرمايه و پول مردم اداره مي شود و بي انصافي است كه عده اي به راحتي وام هاي كلان بگيرند و مسئولان بانك ها نيز پيگير دريافت معوقه هاي آنان نباشند. آيت الله لاريجاني تاكيد كرد: دادستاني كل كشور بايد در اين زمينه وارد عمل شود و اگر اين مساله نياز به قانون جديد و اصلاح قوانين دارد، بايد راهكارهاي عملي آن جست وجو شود.
رئيس قوه قضاييه در ادامه جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به ديدار نمايندگان مجلس خبرگان با مقام معظم رهبري و تاكيد بر توجه به سخنان مقام معظم رهبري گفت: همان گونه كه مقام معظم رهبري تاكيد فرمودند در فضاي جامعه بايد به دنبال تحكيم و تثبيت اخلاق باشيم و جامعه را از فضاي تهمت و بدگماني دور كنيم.
آيت الله لاريجاني تصريح كرد: در رسيدگي به تخلفات و اغتشاشات پس از انتخابات بايد به دقت آيين دادرسي رعايت شود و يكي از نكات مهم در اين زمينه اين است كه اقرار شخص نسبت به شخص ديگر داراي حجيت شرعي و قانوني نيست.
رئيس قوه قضاييه بر ضرورت توجه به تهاجم فرهنگي غرب تاكيد كرد و افزود: همان گونه كه مقام معظم رهبري بارها تاكيد فرمودند جنگ غرب عليه اسلام، جنگ عقيدتي است كه با استفاده از ابزار و فناوري هاي موجود به صورت وسيع عليه اسلام به راه افتاده است و وظيفه خواص و علماست كه در اين خصوص وارد عمل شوند.
آيت الله لاريجاني تقويت و افزايش توجه به علوم انساني از منظر اسلام را ضروري خواند و گفت: بسياري از پيش فرض هاي علوم انساني غرب با مباني و پيش فرض هاي اسلام متفاوت است و بايد خواص ما به اين نكته توجه كنند و بدانند كه توجه به اين مقوله گام موثري براي مبارزه با تهاجم فرهنگي غرب است.
در ادامه جلسه ماده واحده قانون اصلاح ماده 18 اصلاحي قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب مصوب 1385 مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 



خر و پف (گفت و شنود)

گفت: يك سناتور آمريكايي خطاب به سازمان سيا گفته است، قرار بود آشوب هاي ايران از اقتدار اين كشور بكاهد ولي قدرت ايران را افزايش داده است.
گفتم: سازمان «سيا» اگر جربزه داشت پا روي پوست خربزه نمي گذاشت!
گفت: برخي از گروه هاي اپوزيسيون خارج نشين هم در سايت هاي خود از نااميدي و سرخوردگي دم مي زنند و خود را ملامت مي كنند كه چرا به سران فتنه اخير دل بسته بودند.
گفتم: اين گروه ها كه نان «سيا» را مي خورند نبايد از به دوش كشيدن بار آن گلايه كنند.
گفت: حيوونكي ها نمي دونند مادام كه به نوكري اجنبي تن داده اند هر كجا كه بروند آسمان همين رنگ است.
گفتم: يارو به دكتر گفت؛ آقاي دكتر شب ها در اتاق از خر و پف خودم نمي تونم بخوابم. دكتر گفت؛ خب! برو توي راهرو بخواب!

 



كيهان و خوانندگان

¤ نشست اخير اعضاء محترم خبرگان رهبري و صدور بيانيه دشمن شكن آنها نشان از موقعيت شناسي و بصيرت و هوشياري اين جمع در اين شرايط حساس دارد بدون شك اين بيانيه معاندين و مخالفين و همچنين سران فتنه را سخت عصباني و ناراحت خواهد كرد و عكس العمل آنان شروع خواهد شد.
محمودي
¤ سايت نوروز تيتر اللهم فك كل اسير را براي سرلوحه كار خود انتخاب كرده است. پيشنهاد مي كنم با توجه به زمينه سازي كه اين سايت در كارهاي فساد كرده و مي كند دعاي اللهم اصلح كل فاسد من امور المسلمين را جايگزين كند چرا كه با نوع كار آنان تناسب بيشتري دارد.
پرورده
¤ خطاب به آن تعداد اندك مزدور خريداري شده خارج از كشور كه در نيويورك مقر سازمان ملل متحد با نماد سبز عليه ملت ايران و مقدسات شعار داده اند بنويسيد با اين خوش رقصي هاي زشت خود براي بيگانگان هيچگاه نمي توانند حركت رو به جلو ايران اسلامي را كند بكنند. اين ملت نشان داده كه هرگز پشت سر مسئولين خدوم كشور را خالي نخواهد كرد.
حسني از هفت گل
¤ ساركوزي و چند همتاي او از كشورهاي اروپايي كه در سفر آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري مواضع تندي عليه ايران گرفتند از دو چيز بسيار ناراحت هستند، يكي اينكه دستشان براي خيلي ها رو شده از جمله اينكه كودتاي مخملي آنها در ايران شكست خورد، ثانيا ملت ها با افشاگري هاي آقاي احمدي نژاد از جنايت صهيونيست ها آگاه شده اند و دولت هاي حامي اسرائيل جنايتكار تحت فشار افكار عمومي قرار گرفته اند.
قريبي
¤ چرا در جريان فتنه اخير شخص درجه چندم به نام تاجبخش به جرم تماس با بنياد صهيونيستي سوروس دستگير و محاكمه مي شود اما در دستگيري سران اين فتنه مماشات مي كنند ؟
صالحي از آمل
¤ عده اي از خدا بي خبر و بريده از ملت مرتب با رسانه هاي بيگانه تماس برقرار مي كنند و به اسم حقوق بشر يك سري لاطائلات بر زبان خود جاري مي سازند فردا صبح هم سركارشان حاضر مي شوند و از جيب اين ملت مظلوم امرار معاش مي كنند به خدا قسم در هيچ كشوري در دنيا تا اين حد آزادي عمل داده نمي شود.
خليلي
¤ از مسئولان تقاضا مي شود كه مسئله برنج آلوده وارداتي را حل نمايند. بايد مشخص شود كه بالاخره اين برنج ها سالم هستند يا نه و اگر ناسالم هستند، از بازار جمع آوري شوند.
جنت خواه دوست
¤ با خبر شديم كه دولت با هدف حمايت از برنجكاران، مبلغ دو هزار ميليارد ريال اختصاص داده است. اما حيف كه اين برنجكاران به خاطر قرض و قسط مجبور به فروش برنج خود به دلالان با قيمت پايين شدند. پاسخگوي اين همه ضرر و زيان به برنجكاران كيست؟
يك شهروند از ساري
¤ متاسفانه دانشگاه پيام نور، ثبت نام اينترنتي اين ترم خودش را مشروط به برگرداندن وام ترم گذشته به طور كامل نموده است. ما هم به ناچار اين وام را تهيه كرده و پس داديم. حالا هم شرط گذاشته اند كه بايد تا چند روز ديگر تمام شهريه اين ترم را بپردازيم كه درغير اين صورت در اين ترم از تحصيل در اين دانشگاه محروم مي شويم.
يك دانشجوي پيام نور تهران
¤ چرا پس از گذشت 20 سال از پايان جنگ تحميلي، مجلس شوراي اسلامي همچنان از تصويب طرح جامع ايثارگران خودداري مي كند؟
عزيزي از كرج
¤ دو برادر كشاورز در منطقه اروميه هستيم كه در سال 85 با گرفتن وام از بانك تجارت اقدام به خريد تراكتور كرديم، سال گذشته چون خشكسالي بود دولت برگشت اقساط را يك سال به تعويق انداخت اما مسئولين اين بانك ما را اجبار به پرداخت قسط سال گذشته و امسال هر دو با هم كرده اند كه توان مالي آن را نداريم. لطفا اين موضوع را به گوش مقامات مسئول در مركز برسانيد.
عليزاده
¤ مسكن مهر شهرستان كاشان از ابتدا تاكنون، هيچ پيشرفتي نداشته است. اين در حالي است كه از مشتريان خود، نفري 5/3ميليون تومان پول گرفته است.
يك هموطن
¤ در تاريخ 14/11/87 يك دستگاه خودروي تندر 90 از نمايندگي 5197 پارس خودرو در همدان خريدم، اما هنوز مابه التفاوت قيمت آن استرداد نشده است. لطفا رسيدگي شود.
سجاد كاظمي
¤ در بازار روز شهرستان گلستان اجناس كوپني با قيمت بالاتر از مصوبه دولت عرضه مي شود و بعضا كم فروشي هم مي كنند. از مسئولين تعزيرات حكومتي اين شهرستان درخواست رسيدگي و برخورد با متخلفين را داريم.
مددي
¤ تلفن همراه اول در خيابان شهيد مؤمن نژاد واقع در گلستان اول خيابان پاسداران آنتن نمي دهد و ساكنين محله مذكور از اين بابت با مشكل مواجه شده اند.
ناظم زاده
¤ در ابتداي شهرستان املش در استان گيلان نوشته شده «املش قطعه اي از بهشت» اين در حالي است كه ساكنان خيابان شهيد چمران و اطراف آن به خاطر بوي تعفن ناشي از زباله هاي ريخته شده در اين محل آسايش ندارند. از مسئولان تقاضاي حل اين مشكل مي شود.
مطري از املش
¤ لطفا به گوش مسئولان برسانيد كه روستاي حسين آباد در استان فارس مملو از افاغنه است. با نامه نگاري هايي هم كه با شوراي روستا داشته ايم، هيچ اقدامي نشده است.
غلاميان
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاريخ 2/6/1388، پيرامون « فراهم نمودن امكانات اتوبوسراني در ايستگاه مترو قلهك»، به اطلاع مي رساند: هم اكنون خطوط بليتي 27-10 (ميدان قدس- مترو شهيد حقاني)، 29-10(ميدان قدس- پيچ شميران) و
30-10(ميدان اختياريه- مترو شهيد حقاني)، محدوده مورد نظر را تحت پوشش خدمت رساني قرار داده و مبادرت به جابجايي شهروندان محترم به سمت مقاصد مورد نظر مي نمايند.
پاسخ بانك ملي ايران
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون پيام هاي مردمي آن روزنامه مورخ 19/6/88 به آگاهي مي رساند: «با عنايت به اينكه براساس مفاد آيين نامه استخدامي نظام بانكي دولتي مصوب هيات محترم وزيران، هرگونه تغيير در ضريب ريالي حقوق كاركنان بانك ها و به تبع آن افزايش حقوق سالانه ايشان منوط به تصويب مجمع عمومي بانك ها مي باشد، لذا هيچ يك از بانك هاي دولتي قبل از طي مراحل قانوني فوق منفردا مجاز به اعمال افزايش حقوق و يا ممانعت از انجام آن نخواهند بود. در همين راستا و به تبعيت از ضوابط قانوني مذكور تا تاريخ 10/6/88 علي رغم انجام اقدامات متعدد از سوي بانك هاي دولتي، مجوزي در خصوص افزايش حقوق كاركنان دريافت نشده بود و در تاريخ فوق الاشاره پس از ابلاغ مراتب توسط مراجع قانوني، افزايش مربوطه اعمال و تمامي مبالغ متعلقه به كاركنان از ابتداي سال جاري تا تاريخ مورد اشاره به ايشان پرداخت گرديده است.»
پاسخ شهرداري منطقه 12
در پاسخ به پيام مردمي مندرج در مورخ 3/6/88 با عنوان افزايش عوارض ساليانه، به اطلاع مي رساند طبق اعلام حوزه معاونت مالي و اداري منطقه، تعيين عوارض ساليانه طبق مصوبه شهرداري تهران و براساس جدول محاسبه صورت پذيرفته است.

 



سعيد حجاريان: دوستانم اگر فكر كنند ، به نتيجه اي مي رسند كه من رسيدم

سعيد حجاريان عضو مستعفي حزب مشاركت عامل اصلي حوادث پس از انتخابات را عملكرد سفارتخانه ها و رسانه هاي بيگانه، فراخوان هاي غيرقانوني موسوي، دفاع كوركورانه برخي احزاب سياسي از خط مشي موسوي و شايعه تقلب و ضعف مديريت بحران دانست.
حجاريان كه در بازداشت به سر مي برد در گفت وگوي مكتوب با ايرنا درخصوص علت تحولش گفت: بركت ماه هاي رجب، شعبان، رمضان آن هم در تاملات تنهايي به كمك من آمد تا به دقت راه طي شده را كاوش نمايم و در مشي و بينش خود تجديدنظر كنم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه عوامل اصلي جريانات پس از انتخابات چه بود؟ و چرا كار بدين جا كشيد؟ تاكيد كرد: اسباب متعددي دست به دست هم دادند تا كار به اينجا رسيد:
الف) تبليغات مكرر رسانه هاي صوتي و تصويري بيگانه كه هر لحظه مردم را به آشوب ترغيب مي كردند.
ب) وجود بعضي عناصر سفارتخانه ها در ميدان تظاهركنندگان و همچنين عناصري كه از قبل آموزش هاي لازم را براي براندازي نرم ديده بودند.
ج) فرمان هاي غيرقانوني و فراخوان هاي بدون مجوز مهندس موسوي براي ايجاد تجمعات و راهپيمايي هايي كه نوعاً به تخريب و ضرب و جرح و شعارهاي وهن آلود منجر مي شد.
د) دفاع كوركورانه احزاب سياسي از خط مشي مهندس موسوي و اعلام حمايت از وي و دامن زدن به شايعات تقلب.
ه) بيانيه كميته صيانت از آرا دال بر تقلب وسيع و مخدوش بودن اصل انتخابات بدون آنكه مستند به مدارك محكمه پسند باشد.
و ) ضعف مفرط وزارت ارشاد و صداوسيما در آستانه بحران در جهت اطلاع رساني و نيز ضعف وزارت اطلاعات در جهت مديريت بحران.
حجاريان درباره تحليل هاي خودش در مقاطع مختلف نوشت: من در مقاطع مختلف تحت تاثير منابع نقد ناشده دست به تحليل هاي غلط زده ام كه طي ساليان متمادي اين كار صورت گرفته است. نظراتي شبيه، سلطانيسم، حاكميت دوگانه، فتح سنگر به سنگر مواضع، فشار از پايين و چانه زني از بالا و غيره. همچنين منابع علوم انساني در ايران عموماً نقد نشده و غيرمنقح در دانشگاهها تدريس مي شود و با اينكه رهبرمعظم انقلاب بارها نسبت به آن هشدار داده اند هنوز كار مكفي و جدي صورت نگرفته است و طبعاً من هم تحت تاثير اين منابع بوده ام.
اين عضو سابق حزب مشاركت درباره نقش رهبري در كنترل وقايع پس از انتخابات تصريح كرد: ايشان كشتي انقلاب را از گرداب هاي خطرناكي مثل همين وقايع اخير نجات دادند بدون اينكه از اختيارات قانوني خود استفاده كنند بلكه با بسيج توده اي زبانه هاي دود و آتش را خاموش كردند و نشان دادند كه مشروعيت كاريزماتيك و جذبه هم دارند و از قبل هم كه رهبر قانوني كشور بودند لذا در مجموع هر سه منبع مشروعيت در ايشان جمع است به خصوص آنكه ولايت فقيه اساساً ادامه ولايت پيامبراكرم(ص) و ائمه اطهار عليهم السلام است.
وي با تاكيد بر اينكه تغيير موضع من در امر ولايت فقيه تاكتيكي نيست در بيان دلايلش نوشت: چون اولا هيچگونه تندي و مكابره اي ميان من و مسئولين پرونده ام در ميان نبوده ثانياً اين سطور را هنگامي مي نويسم كه از راي دادگاه بي خبرم لذا آن راي هر چه باشد تاثيري در مواضع من ندارد وانگهي مگر ايرادي دارد كه انسان مواضع خود را اصلاح كند. جناب سلمان فارسي بسياري از اديان را آزمود تا به حقانيت پيامبراكرم(ص) پي برد و به مقام شامخ «سلمان من اهل البيت» رسيد.
حجاريان افزود: البته من از كلمه چرخش امتناع دارم و به جاي آن كلمه تصحيح را ترجيح مي دهم چون هيچ گاه نسبت به مقوله ولايت فقيه بي اعتنا نبوده و سوال كننده محترم در آخرين پاراگراف از سوال خود به معني اشاره كرده اند آنچه من در ذهن خود اصلاح كرده ام اولا تقويت پايه مقبوليت ثانياً حل مسئله حكم حكومتي ثالثاً مسئله كاريزماي رهبري رابعاً مقوله احكام مولوي رهبري و همطراز نمودن آن با حكم شارع بوده است.
حجاريان همچنين تاكيد كرد كه مشروعيت نظام جمهوري اسلامي ايران الهي است.
وي در بخش ديگري از گفت وگوي مكتوبش با تاكيد بر اينكه وقتي بزرگاني كه سالها با حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري نشست و برخاست كرده اند در امتحان اخير رد شده اند چه انتظاري از ديگران مي توان داشت نوشت: براي رديابي نقاط اعوجاج و انحراف بايد هم از زمينه ذهني و هم در تاريخ معاصر ايران تلاش هايي انجام داد.
حجاريان با بيان اينكه تاسيس روزنامه صبح امروز و عضويت در حزب مشاركت اشتباه بود تصريح كرد:
سومين اشتباهم عضويت در شوراي شهر تهران بود كه آن نيز به لحاظ زمان مقارن با دو اشتباه ديگر بود شورايي كه واقعاً اعصاب پولادين مي خواست و جناح بندي هاي داخلي آن واقعاً مرا فرسوده كرده آنهم زماني كه شهرداري خود پاشيده بود و شهردار و معاون او در زندان بودند و مطالبات مردم به سوي شوراي شهر روانه شده بود و آنها توقع داشتند اولين شوراي شهر شق القمر كند. وي افزود: تصور كنيد سه كار مهم يعني روزنامه، حزب، شورا آنهم همزمان چه انرژي از من گرفت به طوري كه اصلاً فرصت تفكر درباره مسايل مهم را از من سلب كرد. اگر من خودم را در ورطه اين قبيل امور نمي انداختم و به كار دانشگاهي بسنده مي كردم چه بسا مي توانستم نقاط اعوجاج و انحراف را دقيق تر ببينم و راه حل هايي براي آنها پيدا كنم حجاريان اضافه كرد: چندي پيش ديدم مقام معظم رهبري جمله اي را از خواجه نظام الملك نقل كردند كه بسيار پرمغز بود. هيچگاه كسي را دو كار نفرما، مردي و كاري، كاري و مردي. اگر اين را آويزه گوش كنيم و نيز بپذيريم عمل صالح هر فرد در هر زمان برحسب استعدادهاي او يك است در آن مقطع عمل صالح من مي توانست بومي كردن الگوي توسعه يا پروژه نقد متون علوم انساني در جهت تقويت مباني نظام جمهوري اسلامي مي بود كه اولا آثار ماندگارتري داشت و باقيات صالحات محسوب مي شد. ثانياً با روحيه من سازگارتر مي نمود.
حجاريان در پاسخ به اين سوال كه بسياري از دوستان شما معتقدند كه پس از آزادي اظهارات فعلي خود را انكار خواهيد كرد. نظر شما دراين باره چيست و چه توصيه اي به دوستانتان داريد؟ تصريح كرد: اين دوستان من كيانند كه اين قدر قاطعانه درباره من اظهارنظر مي كنند. مگر من مي توانم وقايع بعد از 22خرداد و فوران تنفر را فراموش كنم. اين وقايع پس از انقلاب سابقه نداشته و تحليل جدي مي طلبد كه اگر آن دوستان فرضي من هم به فكر فرو روند به نتايجي كما بيش مانند نتايج من خواهند رسيد.
وي افزود: اگر كسي ذره اي بويي از انسان دوستي و حتي ملي گرايي (نمي گويم مسلماني) برده باشد از اين همه كينه كه يك مرتبه به خيابان ريخت احساس وحشت كرده و براي آينده كشور و توسعه آن و رفاه مردم نگران مي شود. آيا هيچ ملي گرايي حاضر است وحدت سرزميني را ناديده انگارد و بيگانگان را حاكم بر مقدرات كشور ببيند؟ مسلمان كه جاي خود دارد.
توصيه من به اين دوستان آن است كه ابتدا مصالح و منافع ملي را تعريف كرده و سپس با در نظر گرفتن آن هر نظريه اي را مي خواهند بپذيرند.

 



جلالي: برخي افراد مرتبط با حوادث تروريستي كردستان دستگير شده اند

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از شناسايي و دستگيري برخي افراد مرتبط با حوادث تروريستي اخير كردستان خبر داد.
به گزارش فارس، كاظم جلالي كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت در پاسخ به سوالي در رابطه با اقدامات صورت گرفته از سوي كميسيون متبوعش درباره حوادث تروريستي كردستان گفت: هيئتي به رياست علاءالدين بروجردي رئيس اين كميسيون به كردستان سفر كرد و با توجه به گزارشهايي كه به آنها اعلام مي شد مشخص شد افرادي در اين رابطه شناسايي و دستگير شده اند.
وي افزود: تمام دستگاه هاي امنيتي كشور مامور شده اند كه به اين واقعه رسيدگي كنند و گزارشي از آن را به اين كميسيون ارائه كنند.
همچنين بعدازظهر ديروز برخي از مسئولان امنيتي و وزارت كشور با حضور در كميسيون امنيت ملي در اين خصوص گزارش هاي خود را ارائه كردند.
وي در پاسخ به سوالي درباره راه اندازي يك مركز غني سازي اورانيوم و جنجال آفريني رسانه هاي بيگانه در اين زمينه اظهار داشت: اين مركز براساس مقررات آژانس بين المللي تاسيس شده و بر اساس قانون 6 ماده قبل ا ز تزريق گاز به اين مركز مي بايست به اطلاع آژانس برسد كه جمهوري اسلامي ايران نيز اين اطلاع رساني را به موقع انجام داد و در اين مركز هيچ تزريق گازي صورت نگرفته است و تمامي اقدامات آن مطابق با قوانين آژانس بوده و تخلفي صورت نگرفته است.
جلالي تاكيد كرد: البته برخي تلاش مي كنند در آستانه مذاكرات كشورمان با گروه 1+5 با ايجاد غوغاسالاري رسانه اي بر روند مذاكرات تاثير بگذارند كه اميدواريم عقلاي عالم و كساني كه حاكميت كشورهاي غربي را در دست دارند از فرصت خوب مذاكرات دريغ نكنند تا اين مذاكرات به صورت خوبي به پيش رود.

 



پيدا كنيد بيانيه نويس را! (خبر ويژه)

واخوردگي و بي آبرويي احزاب اصلاح طلب در جريانات پس از انتخابات اخير و علي الخصوص پس از آن كه سركردگان احزاب با اقرار به سناريوسازي هاي خباثت آميز احزاب در آستانه انتخابات و پس از آن، اندك اعتبار احزاب پدرسالار را فرو ريختند، جرياني كه به جاي حزب مشاركت بيانيه مي دهد، در آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه ها با صدور بيانيه اي كاسه گدايي خود را به سمت دانشجويان دراز كرده تا ضمن تحريك به ايجاد آشوب در دانشگاه ها بتواند از اين مجال براي احياي مجدد خود بهره جويد. شاخه دانشجويي حزب مشاركت در بيانيه جديد خود دانشجويان را پرچمداران جنبش سبز خوانده و تمنا نموده است تا به نداي حزب مشاركت براي حضور در صحنه اعتراضات لبيك گفته شود. جالب آن كه در اين بيانيه، نظام اسلامي به ايجاد تحركات راديكال دانشجويي متهم شده و دانشجويان دعوت به خويشتن داري شده اند. اين لطيفه سياسي در حالي در اين بيانيه حزبي مطرح شده است كه قاطبه دانشجويان از سابقه سياه حزب مشاركت و ديگر احزاب اصلاح طلب در استفاده ابزاري از دانشجويان در سال هاي قبل و دعوت ايشان به ايجاد بلوا و آشوب با اطلاعند. نكته جالب تر اما اينكه، بيانيه هاي اخير حزب مشاركت در حالي صادر مي شود كه اعضاي اصلي اين حزب يا در زندان هستند و يا استعفا داده اند، حال سوال اين است كه چه كسي اين بيانيه ها را مي نويسد؟! پيدا كنيد پرتقال فروش را!

 



اجتماع عظيم 20 نفره! (خبر ويژه)

تجمع 20 نفره(!) سلطنت طلبان براي اهداي لوح سپاس به يكي از مسئولان سي ان ان، با تحقير تجمع كنندگان پايان يافت!
«امير.ش» گرداننده يكي از تلويزيون هاي سلطنت طلب كه پس از تلاش بسيار تنها توانست تجمع 20 نفره در برابر ساختمان سي ان ان را سامان دهد، گفت: مسئولان سي ان ان در جمع ما نيامدند چون شرايط جوي خوب نيست و باران مي آيد. البته بزودي در جاي ديگري ما لوح را تقديم ايشان مي كنيم.
ظاهراً تجمع سلطنت طلبان در سپاس از پوشش حوادث انتخابات آن قدر اندك و مضحك بوده كه مسئولان سي ان ان، حضور در آن را مطابق شأن خود نديده اند!
در تجمع ياد شده، پرچم ايران به پرچم آمريكا گره زده شده بود و شعارهايي چون مرگ بر چين، نه غزه، نه لبنان جانم فداي ايران سر داده شد.
همچنين برگزاركننده جلسه، از فروكش كردن اغتشاشات در ايران كلي گله كرد و گفت: براي آزادي بايد هزينه داد!

 



كريم بغدادي از حمام آمد (خبر ويژه)

لابد شنيده ايد قصه شتري را كه با زانوان پينه بسته و چركين مي گفت از حمام مي آيد. حكايت همين كريم بغدادي منافقين است و ادعاي اينكه تجمع چند ده نفره گروهك هاي ضدانقلاب در نيويورك «جوشيده از درون ايران و جامعه مدني آن است».
عبدالكريم لاهيجي عضو گروهك تروريستي منافقين كه به خاطر سنوات مزدوري اش به استخبارات رژيم صدام به كريم بغدادي شهرت يافت، در گفت وگو با راديو زمانه ادعا كرد: «تجمع سلطنت طلبان، چريك هاي فدايي خلق و مجاهدين ] منافقين[ در نيويورك عليه حضور احمدي نژاد در نشست سازمان ملل، از درون ايران و آن چه كه جامعه مدني ايران مي دانيم، جوشيده است. شعارهاي اين تجمع همان شعارهايي هستند كه من 27 سال پيش به جرم تكرار آنها مجبور شدم از ايران فرار كنم و كشور را از كوه ترك كنم.»
وي در عين حال با قياس به نفس گفت: شما مطمئن باشيد بخش بزرگي از كساني كه به موسوي و كروبي راي دادند، سكولار هستند منتها چون انتخابات انتخابات محدودي بوده، به كساني راي داده اند كه فكر مي كردند انتخاب آنها، ايران را يك قدم به سمت اهدافشان نزديك تر مي كند.
گفتني است برخي سران منافقين بارها رفتار ساختارشكنانه كروبي و موسوي را ستوده و در عين حال آنان را به خاطر سوابق حضور در نظام مورد سرزنش و توهين قرار داده اند.

 



شاهد مفقود شده توسط خود كروبي فراري داده شد! (خبر ويژه)

جاسوس مشترك موساد و سيا، جزئيات فرار «الف-ش» شاهد ادعايي كروبي از كشور را فاش كرد و گفت سر«س» بايد بر شانه هاي ما باشد.
عليرضا نوري زاده در گفت وگو با تلويزيون روژهه لات اظهار داشت: «آقاي ش گفته است كه من را كروبي از كشور خارج ساخت همچنان كه خانم مريم- ص را يكي از مجريان شبكه صداي آمريكا از ايران خارج ساخته است».
افشاي نقش كروبي در فرار شاهد دروغين وي- درباره ادعاي تجاوز به بازداشت شدگان- در حالي است كه كروبي پس از طرح ادعاي مذكور و دعوت شدن به كميته سه نفره قوه قضائيه جهت توضيح بيشتر و ارائه سند، با مظلوم نمايي ادعا كرد «الف- ش» پس از طرح ماجرا در ديدار با من، مفقود شده و هر بلايي سر وي بيايد، مسئوليتش با دادستاني است(!)
كروبي هنوز به ادعاي نوري زاده واكنشي نشان نداده است اما تحقيقات كميته 3 نفره قوه قضائيه نشان مي داد همزمان با ادعاي كروبي مبني بر مفقود شدن «الف-ش» و بي خبري از وي، محمد داوري سردبير سايت اعتمادملي(سحام نيوز) با «ش» در تماس بوده است.
نامبرده پس از خروج از كشور بلافاصله با راديو فردا به گفت وگو و طرح ادعا-سناريو-ي از پيش نوشته شده پرداخت.
نوري زاده در گفت وگوي خود و در ادامه گزافه گويي هاي 30 سال گذشته ضد انقلاب ورشكسته اظهار داشت: يقين دارم اگر 100 هزار نفر ده شب تظاهرات كنند كار جمهوري اسلامي تمام است.


 



تايم اوت مجري آمريكايي در بخش حساس مصاحبه با احمدي نژاد (خبر ويژه)

مجري معروف آمريكايي در گفت وگو با رئيس جمهور كشورمان مجبور شد اعتراف كند مردم فلسطين به بهانه هولوكاست، مظلوم واقع شده اند.
لاري كينگ مجري سي ان ان در مصاحبه با دكتر احمدي نژاد، موضوع هولوكاست (نسل كشي يهوديان) را پيش كشيد و گفت: من خودم يك يهودي ام و برخي اقوام من در اين واقعه كشته شده اند.
رئيس جمهور كشورمان در واكنش به اظهارات وي با بيان اينكه «متاسفانه بعضي از رسانه ها، حرف من را تغيير مي دهند و از خودشان يك خبر جايگزين مي سازند و بعد شروع به تبليغ مي كنند»، به كينگ گفت: «من يك استاد دانشگاه هستم و تعدادي سؤال در مورد هولوكاست دارم. آيا پرسيدن سؤال جرم است؟ هولوكاست در كجا و توسط چه كسي صورت گرفت.»
مجري سي ان ان جواب داد «در اروپا و توسط آلمان ها.» اما وقتي دكتر احمدي نژاد گفت «پس مردم فلسطين در قضيه هولوكاست چه نقشي داشتند»، كينگ بلافاصله با دستپاچگي سخنان احمدي نژاد را قطع كرد و خواستار تنفس شد!
با شروع دوباره مصاحبه، مجري پرسابقه سي ان ان به رئيس جمهور كشورمان گفت: من دقيقا مي دانم شما چه مي گوييد و نكته را گرفتم ولي مردم فلسطين را براي چند دقيقه اي در اين مورد به كنار بگذاريد(!)
احمدي نژاد در واكنش گفت: من يك استاد دانشگاهم نه يك خبرنگار. بنابراين بايد پاسخ سؤال را به صورت آكادميك داد. من باز هم پرسش هايم را مطرح مي كنم و بعد مي پرسم گناه مردم فلسطين چيست كه به جرم هولوكاست، آنها بايد نسل كشي شوند؟
در اين هنگام لاري كينگ گفت: «مردم فلسطين مرتكب اين گناه نشدند» كه بلافاصله احمدي نژاد به وي گفت «احسنت!».
نفس گيري اين مصاحبه براي كينگ باعث شد وي چندبار اعلام تنفس كند.
در همين حال روزنامه هاي صهيونيستي با اشاره به تقلاي نتانياهو براي اثبات هولوكاست طي سخنراني اش در سازمان ملل، تاكيد كردند وي در تله رئيس جمهور ايران افتاده است.
«الوف بن» تحليلگر سياسي روزنامه هاآرتص در اين باره نوشت: صرف اينكه رئيس كابينه اسرائيل دلايلي را درباره وقوع هولوكاست مطرح و ارائه مي كند نشان مي دهد كه مشكلي وجود دارد. وقتي بحث درباره وقوع هولوكاست پس از گذشت 64 سال از پايان جنگ جهاني دوم به سازمان ملل متحد رسيده، پس احمدي نژاد در ايجاد شك و ترديد در اين موضوع پيروز شده و اين وضعيت به شدت نگران كننده است.

 



خالي بندي اوباما چند ساعت بيشتر دوام نياورد (خبر ويژه)

ساعاتي پس از درشت گويي اوباما در نشست سران گروه 20 عليه ايران، وي در نطقي راديويي اعلام كرد خستگي و دلزدگي مردم آمريكا از جنگ را درك مي كند و دنبال راه حل است.
باراك اوباما پريروز براي خالي نبودن عريضه تهديد كرده بود «در صورتي كه راهكارهاي ديپلماتيك و مذاكرات اول اكتبر در ژنو به نتيجه نرسد، تحريم هاي مؤثرتر و دردآورتري را عليه ايران اتخاذ مي كنيم. اگر ايران خواسته ما را نپذيرد راهي را برگزيده كه به درگيري مي انجامد.»
هر چند برخي رسانه ها بخش اخير اظهارات اوباما را به «تهديد نظامي» تفسير كردند كه با برخي لفاظي هاي مشابه مقامات آمريكايي- مبني بر اينكه هيچ گزينه اي از روي ميز حذف نشده- همخواني داشت، اما اوباما ديروز در نطقي راديويي گفت: ما همچنان براي گفت وشنودي معقول با ايران آماده ايم.
رئيس جمهور آمريكا همچنين خطاب به مردم گفت: خستگي شما را از جنگ افغانستان مي فهمم به خصوص كه اين مسئله به دلزدگي تان از جنگ عراق افزوده شده است.
به گزارش راديو فرانسه وي اضافه كرد: وضعيت نيروهاي نظامي خارج در افغانستان وضعيت بغرنج و دشواري است. من در انتظار سؤالات دشواري از طرف افكار عمومي آمريكا هستم. خود من هم با همين سؤالات سخت روبرو هستم(!) و براي روشن شدن آنها با مشاورانم صحبت مي كنم. من به فكر يافتن راه حلي براي مشكل افغانستان هستم اما راه حل معجزه آسايي در اين باره وجود ندارد.

 



من كه استعفا دادم ولي زنده هاي جبهه ملي يك مهستان درست كنند! (خبر ويژه)

عضو مركزيت گروهك جبهه ملي در پي لغو بازداشت و خروج از زندان، از مركزيت اين گروهك استعفا داد و در عين حال از اعضاي 75 سال به بالاي جبهه ملي خواست يك شوراي مهستان(!) تشكيل دهند.
كوروش-ز در نامه اي به شوراي مركزي جبهه ملي نوشت: اين بار آهنگ آن را ندارم با انديشه هاي خود براي باز زنده سازي جبهه ملي، مزاحم روش هاي سي ساله و زمان آزموده هموندان گرامي شوراي مركزي جبهه ملي باشم و دوستان را آزرده كنم.
به گزارش سايت جبهه ملي، وي در اين نامه كه همزمان با استعفاي برخي اعضاي جبهه ملي صورت گرفته، مي نويسد: عدم تشكيل همايش چهارسالانه جبهه ملي و تجديد انتخابات شورا، بازنگري اساسنامه و يك درون نگري تحليلي، بازتاب خوبي براي حيثيت تاريخي جبهه ملي ايران ندارد. از آنجا كه من قصد ندارم در هر حال در كنگره آينده شركت كنم، دوستان مي توانند بي نگراني، هر چه زودتر آن را برپا سازند.
وي با بيان اينكه كثرت اعضاي قديمي، جبهه ملي را از انرژي جوان انديشه هاي نو و دانش سياسي روزآمد محروم كرده، مي نويسد: پيشنهاد من اين است كه يك شوراي عالي مشورتي به نام شوراي مهستان تشكيل شود كه مقامي بالاتر از شوراي مركزي داشته و داراي حق وتوي مصوبات شورا باشد. همه اعضاي پيشين زنده شوراي مركزي و هر عضو شوراي كنوني كه 75 سال به بالا باشد مي تواند در شوراي مهستان عضو شود.
كوروش- ز توضيح نداد كه دعوت به انديشه هاي نو و دانش سياسي روزآمد چه ربط معقولي به تشكيل شوراي باستاني مهستان و دادن حق وتو به آن دارد!
گروهك جبهه ملي دهه هاست كه از حيز انتفاع وخاصيت سياسي ساقط شده و بيشتر به عنوان يك موزه يا خاطره سياسي به آن نگريسته مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14