(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 مهر 1388- شماره 19473
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مقاله ها بی متن
قشقاوي: اظهارات مقامات غربي درباره برنامه هسته اي ايران غيرمسئولانه است
پس از بازگشت از نيويورك رئيس جمهور: تغيير مديريت جهان خواسته همگاني كشورها شده است
آيت الله ممدوحي: اعضاي مجلس خبرگان نمي خواهند هاشمي مورد سوء استفاده قرارگيرد
آمريكا خواستار بازديد از تأسيسات جديد ايران شد
شليك موشك هاي پيشرفته ايران در رزمايش پيامبر اعظم 4
موشك هاي بالستيك شهاب به سيستم چند كلاهكه مجهز شدند
تكذيب استعفاي آيت الله يزدي از نايب رئيسي مجلس خبرگان
رئيس جمهور عراق: تحريم ها عليه برنامه هسته اي ايران كارساز نيست1+5 به مذاكرات واقعي تن دهد
وزير خارجه انگليس: فكر حمله به ايران هم رعب آور است
زمان ثبت نام جشنواره بين المللي خوارزمي تمديد شد
اصلاحيه
نماينده مردم خميني شهر در مجلس:
ريشه مسائل اخير را بايد در محافل صهيونيستي و فراماسونري جست وجو كرد
امام جمعه موقت كاشان: سخنان احمدي نژاد در سازمان ملل عزت آفرين بود
معاون اول قوه قضاييه: ايران امن ترين كشور منطقه است
تا پايان امسال 12 هزار دستگاه مينياتور وارد بازار مي شود
آيت الله مكارم شيرازي: رسانه هاي دشمنان با شبهه پراكني جوانان را هدف گرفته اند
معاون وزير صنايع و معادن خبر داد تكميل 800 طرح بزرگ صنعتي نيمه تمام در كشور
آيت الله سبحاني: قبور ائمه بقيع(ع) بايد تجديد بنا شود
اخبار ادبي و هنري



 



قشقاوي: اظهارات مقامات غربي درباره برنامه هسته اي ايران غيرمسئولانه است

سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان خواستار عدم مداخله دولت هاي غربي در كار آژانس بين المللي انرژي اتمي شد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، «حسن قشقاوي» در واكنش به اظهارات غيرمنطقي برخي مقامات غربي پيرامون اعلام رسمي ساخت دومين تاسيسات غني سازي اورانيوم از سوي ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران در چارچوب حق مسلم خود در بهره برداري صلح آميز از انرژي هسته اي و نيز در ادامه تلاش جهت تنوع بخشيدن به منابع تامين انرژي و رفع نيازهاي فزاينده خود، طي يك گام موفق جديد، نسبت به ايجاد كارخانه غني سازي سوخت هسته اي ديگري اقدام كرده است.
وي ضمن رد برخي ادعاها در خصوص اين فعاليت جديد گفت: فعاليت هاي ايران در موضوع استفاده از فناوري هسته اي كاملا روشن و در چارچوب مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي انجام مي شود.
قشقاوي افزود: علي رغم آنكه مقررات NPT اعلام تاسيس مجموعه هاي غني سازي بايد شش ماه قبل از تزريق گاز به سانتريفيوژها صورت گيرد، ولي جمهوري اسلامي ايران به منظور اعتمادسازي و به نشانه حسن نيت زودتر موضوع را به اطلاع آژانس رسانده است، وليكن متاسفانه برخي از كشورهاي غربي در يك رويكرد كاملا تبليغاتي و غيرحقوقي اقدام به فضاسازي هاي مغرضانه كرده اند كه اينگونه رفتارها با هيچ منطقي سازگاري ندارد و نشانگر عملكرد غيرمسئولانه آن ها در قبال اعتمادسازي ها و حسن نيت هاي مكرر جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين از دولت هاي غربي خواست به قوانين بين المللي احترام گذاشته و از مداخله در كار آژانس خودداري كنند.
وي تحولات و موضع گيري هاي برخي دولت هاي غربي را تنها با هدف جنجال آفريني و ايجاد التهاب و انحراف در افكار عمومي توصيف كرد و افزود: چنين تلاش هايي در گذشته بي اثر بودن خود را به اثبات رسانده و آژانس بين المللي انرژي اتمي به طور مستقل گزارش ايران را بررسي خواهد كرد و اعلام نظر آژانس موجب بي اعتباري اظهارات عجولانه و اغراض سياسي قدرت هاي غربي خواهد شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه اضافه كرد: جا داشت دولت هاي غربي به جاي رويكردهاي تصنعي و جنجالي به تعهدات خود در قبال آژانس انرژي اتمي عمل كرده و با اجراي واقعي امحاي سلاح هاي اتمي خود، گامي واقعي در جهت رفع نگراني جهان با عمل به تعهدات مورد انتظار بردارند.

 



پس از بازگشت از نيويورك رئيس جمهور: تغيير مديريت جهان خواسته همگاني كشورها شده است

محمود احمدي نژاد در بازگشت از سفرش به سازمان ملل تاكيد كرد كه امروز همه كشورها خواستار تغيير مديريت غلط جهان هستند.
رييس جمهور در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد گفت: اتفاق مهمي كه در نشست هاي مجمع عمومي سازمان ملل در سال جاري رخ داد، سخنراني رئيس جمهور آمريكا در سازمان ملل و اعتراف صريح وي به نادرست بودن سياست هاي دولت اين كشور در قبال ملت ايران بود.
وي ادامه داد: ما در طول چهار سال گذشته در مجمع عمومي و در موار د ديگر اعلام كرده بوديم كه شرايط كنوني جهان مطلوب نيست و بايد شيوه فعلي مديريت جهان كه شيوه غلطي است تغيير كند و با اين تغيير است كه چالش ها و مشكلات حل مي شود و در واقع ما بحث بي عدالتي در عرصه مناسبات جهاني را فريادزديم و اين كه اين بي عدالتي در ساختار جهاني وجود دارد.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش دومين موضوع مورد نظر هيئت ايراني را شكستن طراحي هاي تبليغاتي ناصحيح و ناجوانمردانه عليه ملت ايران خواند و گفت: با بررسي رسانه ها، موضع گيري ها و جهت گيري برخي از قدرت ها و سلطه گران فهميديم كه دشمنان مي خواهند فضاي نامطلوبي را عليه ايران شكل دهند، آنها فكر مي كردند كه بعد از انتخابات پرشكوه و كم نظير ايران، ملت ايران در حوزه انفعالي و ضعف قرار گرفته و ايران دچار بي ثباتي شده است و ملت ايران از موضع خود در پيگيري اهداف انساني و آرمان هاي انقلاب دست كشيده است كه در اين راستا جوسازي هاي زيادي كردند و مي خواستند اين را به ما القا كنند.
وي همچنين يادآور شد: آنها طراحي هاي رسانه اي زيادي انجام دادند و بحث تظاهرات را پيگيري كردند و در روز آخر نيز بحث فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران را زير سوال بردند و مي خواستند تير خلاص را وارد كنند و اين مساله مهمي بود كه بايد با هوشمندي مديريت مي شد، اما خوشبختانه اين مسائل با كمك اعضاي هيات همراه بسيار خوب مديريت شد و ما نسبت به سال قبل و چهار سال قبل در يك موضع بالاتر از نظر افكار عمومي در جهان قرار گرفتيم.

 



آيت الله ممدوحي: اعضاي مجلس خبرگان نمي خواهند هاشمي مورد سوء استفاده قرارگيرد

عضو مجلس خبرگان رهبري انتقاد اعضاي اين مجلس به هاشمي رفسنجاني را از باب عيب جويي ندانست و تاكيد كرد كه خبرگان نمي خواهند آقاي هاشمي مورد سوء استفاده دشمنان قراربگيرد.
آيت الله حسن ممدوحي با اشاره به برگزاري نشست خبرگان در تهران و حضور حداكثري اعضا اظهار داشت: اين نشست در بهترين وجه خود برگزار شد و كرامت، حكمت و بار علمي مناسبي برآن حاكم بود.
وي كه با فارس گفت و گو مي كرد، افزود: اعضاي مجلس خبرگان در اين نشست آزادانه نظرات خود را ارائه دادند، انتقادها و پيشنهادها را دريافت كردند و به حمدالله بركات بسياري از اين جلسه در جامعه منتشر شد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم بيانيه پاياني ششمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري در دور چهارم را نيز مورد توجه قرار داد و گفت: در اين بيانيه اعضاي مجلس خبرگان رهبري ضمن بيعت مجدد با رهبر معظم انقلاب بار ديگر پشتيباني قاطع خود را از ايشان اعلام كردند.
آيت الله ممدوحي اظهار داشت: اين بيانيه بسيار جامع، كامل و مورد تأييد همه دلسوزان نظام بود.
وي همچنين با اشاره به انتقادات برخي از اعضاي مجلس خبرگان از هاشمي رفسنجاني خاطرنشان كرد: اين انتقادات از باب عيب جويي و تحقير نيست، بلكه از نظر برادري و دوستي با ايشان است.
مدرس خارج فقه حوزه علميه قم اذعان داشت: آقاي هاشمي اين مهم را به درستي مي دانست و سخنان همه اعضاي مجلس را به خوبي شنيد.
آيت الله ممدوحي در پايان تصريح كرد: اعضاي مجلس خبرگان رهبري دلشان نمي خواهد آقاي هاشمي مورد سوء استفاده دشمنان و معاندان نظام قرار بگيرد.

 



آمريكا خواستار بازديد از تأسيسات جديد ايران شد

سرويس سياسي-
هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا اعلام كرد كه واشنگتن از تصميم ايران در اجازه به بازرسان آژانس انرژي اتمي براي بازديد از تأسيسات هسته اي جديد ايران استقبال خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، كلينتون كه در جمع خبرنگاران در نيويورك سخن مي گفت اظهار داشت كه تمام تصميماتي كه ايران مطابق با مقررات و ضوابط بين المللي اتخاذ كند هميشه مورد استقبال واقع خواهد شد.
همچنين به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس اينترنشنال، نيكلاس برنز استاد دانشگاه هاروارد كه در دوره دولت پيشين آمريكا استراتژيست ارشد در زمينه ايران بود با اشاره به خبر تأسيسات جديد هسته اي كشورمان و مذاكرات در پيش رو گروه 1+5 با ايران مدعي شد در صورتي كه مذكرات موفقيت آميز نباشد كشف اين مركز «اهرم بزرگتري را براي سازماندهي يك ائتلاف بين المللي براي مقابله با ايران به وسيله تحريم ها در اختيار كشورها قرار خواهد داد.»
برنز گفت: اين مهمترين تحولي است كه در سه سال و نيم اخير از زماني كه دولت آمريكا پيشنهاد مذاكره با ايران را داد صورت مي گيرد.
گفتني است؛ جمهوري اسلامي ايران در نامه اي محرمانه به آژانس بين المللي انرژي اتمي از ساخت دومين كارخانه غني سازي سوخت هسته اي خود خبر داد، اما اين خبرعلاوه بر اينكه به سرعت به بيرون از آژانس درز كرد، از سوي برخي از كشورهاي غربي نيز مورد شانتاژ گسترده تبليغاتي قرار گرفت. رژيم صهيونيستي هم هدف تأسيسات جديد ايران را نظامي دانست. طبق قوانين موجود بين ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي، جمهوري اسلامي موظف است شش ماه قبل از تزريق گاز به سانتريفيوژها، موجوديت تاسيسات هسته اي جديد خود را به آژانس اطلاع دهد اما ايران 18 ماه قبل از اين كار، ساخته شدن دومين كارخانه هسته اي خود را به اطلاع آژانس رسانده است.
آژانس انرژي اتمي ضمن تقدير از اقدام ايران از مقامات جمهوري اسلامي خواسته تا زمينه را براي بازرسي از اين تاسيسات فراهم كند، البته ايران در شرايط فعلي الزامي به پذيرفتن بازرسان آژانس و تأسيسات جديد ندارد.

 



با رمز يا زهرا(س) صورت گرفت شليك موشك هاي پيشرفته ايران در رزمايش پيامبر اعظم 4

سرويس سياسي-
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در نخستين مرحله از رزمايش موشكي پيامبر اعظم4 بخش كوچكي از توان موشكي خود را به نمايش گذاشت.
در اين رزمايش كه صبح ديروز همزمان با هفته دفاع مقدس و با رمز يا فاطمه الزهرا(س) در راستاي اجراي برنامه هاي بازدارنده نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران و با هدف مديريت دفاع بازدارنده طولاني مدت، آغاز شده است همزمان انواع موشك هاي كوتاه و نيز سري موشك هاي «فاتح» و «تندر» و همچنين موشك هاي كلاس «زلزال» با موفقيت آزمايش شده به نحوي كه همه موشك ها به اهداف از پيش تعيين شده اصابت كردند.
سرتيپ حسين سلامي در لحظاتي پيش از آغاز اين رزمايش بزرگ تاكيد كرد: سامانه موشكي ايران به هيچ عنوان تهديدي براي كشورهاي همسايه نخواهد بود اما پاسخ و پيامي به برخي كشورهاي زياده خواه غربي و رژيم صهيونيستي كه با ياوه گويي ها و تهديدهاي نظامي قصد ارعاب در منطقه را رقم مي زنند خواهد بود.
وي تصريح كرد: با اين رزمايش ثابت خواهيم كرد كه جمهوري اسلامي قادر است به سرعت و با عكس العمل هاي كوبنده و قدرتمند پاسخ درخور شأن و مناسبي به دشمني و بدخواهي آنان دهد.
وي از دستيابي سپاه به قابليت شليك موشك از لانچرهاي در حال حركت و همچنين استفاده از مواضع غيرآماده براي پرتاب موشك ها و عدم اتكا به مواضع مشخص خبر داد و افزود: استفاده از سرهاي جنگي چند كلاهكي و برخورداري از قابليت پرتاب همزمان لانچرهاي چند راكت از ديگر ويژگي هاي منحصر به فرد رزمايش پيامبراعظم4 است.
سلامي گفت: موشك هاي ما اين قابليت را پيدا كردند كه به سرعت عملياتي شوند و از ناآماده ترين مواضع به سمت اهداف از پيش تعيين شده شليك شوند.
فرمانده نيروي هوايي سپاه افزود: فوران قدرتي كه ما در سامانه موشكي نيروي هوايي سپاه با آن روبه رو هستيم اين امكان را به ما داده است كه با يك دفاع بازدارنده طولاني مدت هر نوع تهديدي را با پاسخي كوبنده مواجه سازيم و با اين منطق در رزمايش پيامبر اعظم4 پرتاب هاي غير همزمان انواع موشك هاي بهينه سازي شده كوتاه برد، ميان برد و دوربرد را در دستور كار قرار داده ايم.
وي در واكنش به تهديدات اخير رژيم صهيونيستي نيز تصريح كرد: رژيمي كه در برابر يك گروه غيرمسلح در غزه بيش از 22روز دوام نمي آورد بهتر است به مشكلاتش بپردازد؛ اساسا آنها در اندازه اي نيستند كه ما درباره تهديداتشان صحبت كنيم.
سرتيپ سلامي در ادامه از چند مرحله اي بودن اين رزمايش كه در چند روز به اجرا درخواهد آمد خبر داد و افزود: تاكنون موشك هاي «تندر» و «فاتح» شليك شده است و در ادامه نيز موشك هاي دوربردتر مورد استفاده قرار مي گيرند.
براساس اين گزارش مرحله دوم رزمايش پيامبر اعظم4 امشب (ديشب) با پرتاب هاي موشك هاي ميان برد كلاس شهاب و مرحله سوم آن نيز فردا (امروز) با پرتاب موشك هاي بهينه سازي دوربرد انجام خواهد شد.
زيرنويس فوري
شبكه هاي مشهور غربي
با اعلام رسمي آغاز رزمايش موشكي پيامبر اعظم و شليك موشك هاي دوربرد و ميان برد جديد و با تكنولوژي برتر شبكه هاي خبري مشهور غرب بويژه سي ان ان، بي بي سي و يورونيوز ابتدا اقدام به زيرنويس فوري اين خبر كرده و سپس خبرهاي تكميلي درباره مختصات اين موشك ها اطلاع رساني كردند.
در گزارش سي ان ان آمده است: ايران دو فروند موشك از دو نوع متفاوت را در مانور نظامي امروز خود پرتاب و آزمايش كرد.
نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي امروز در رزمايش پيامبر اعظم4 پرتاب هاي همزمان تعدادي از موشك ها به اهداف فرضي از پيش تعيين شده و همچنين پرتاب هاي متوالي غير همزمان را براي تمرين و مديريت دفاع بازدارنده طولاني مدت به مرحله اجرا مي گذارد.
شبكه هاي خبري يورونيوز و بي بي سي هم به نقل از خبر صداوسيماي كشور تيتر فوري پايگاه خبري خود قرار دادند و يورونيوز نيز اين خبر را مانند شبكه خبري سي ان ان به صورت زيرنويس فوري منتشر كرد.
تلويزيون دولتي تركيه هم در گزارشي هدف ايران از برگزاري اين رزمايش را افزايش قدرت بازدارندگي ايران اعلام كرد و گفت: ايران در 22سپتامبر در نخستين روز از هفته دفاع مقدس در رژه اي كه به همين مناسبت برگزار شد انواع پيشرفته موشك هاي كوتاه برد، ميان برد و دوربرد را كه مهمترين عنصر توان دفاعي ايران به شمار مي روند به نمايش گذاشت.
فاكس: اين رزمايش
هشدار به غرب است
فاكس نيوز هم در گزارشي از اين رزمايش تصريح كرد: رزمايش موشكي ايران و قدرت نمايي سپاه پاسداران هشدار ضمني جمهوري اسلامي است به آمريكا و رژيم صهيونيستي كه اخيرا مكرر درصدد تهديد نظامي عليه ايران برآمده اند.
به نوشته فاكس نيوز ايران در گذشته از مانورهاي نظامي به عنوان ابزاري بازدارنده در مقابل كشورهايي استفاده كرده است كه به نظر تهران در حال بررسي اقدام نظامي عليه ايران هستند.
خبرگزاري فرانسه هم شليك دو موشك كوتاه برد ايران در آغاز رزمايش موشكي سپاه پاسداران را به نقل از شبكه تلويزيوني عرب زبان العالم انعكاس داد.
اين خبرگزاري اعلام كرد موشك هاي شليك شده از نوع تندر و فاتح 110هستند.

 



موشك هاي بالستيك شهاب به سيستم چند كلاهكه مجهز شدند

موشك هاي كلاس شهاب كشورمان به سيستمي مجهز شدند كه سرجنگي آن قادر به انهدام چند هدف مختلف است.
رزمايش پيامبر اعظم(ص)4، از صبح روز گذشته توسط يگانهاي موشكي سپاه پاسداران آغاز شده و در مرحله اول آن، موشك هاي كوتاه برد فاتح 110 و تندر و نيز راكت زلزال مورد استفاده قرارگرفت. عملياتي شدن موشك انداز جديد كشورمان كه قابليت شليك بيش از يك موشك را در هر لانچر دارد، از ديگر ويژگي هاي اين رزمايش بوده است.
مرحله دوم اين رزمايش نيز قرار است با شليك موشك هاي ميانبرد شهاب 1 و 2 آغاز شود. علاوه بر بررسي توانايي سيستم ها و متخصصان موشكي كشورمان براي انجام عمليات شبانه، از سر جنگي جديدي نيز استفاده خواهد شد كه قادر به انهدام چند هدف مختلف است.
اين سيستم پيش از اين بر روي يك موشك فوق مدرن به نام فجر 3 مورد استفاده قرار گرفته بود.

 



تكذيب استعفاي آيت الله يزدي از نايب رئيسي مجلس خبرگان

فرزند آيت الله يزدي با تكذيب خبر استعفاي پدرش از نايب رئيسي مجلس خبرگان اعلام كرد كه وي تنها از دبيرخانه اين مجلس كناره گيري كرده است.
«مجيد يزدي» فرزند آيت الله يزدي نايب رئيس دوم مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با فارس، با اشاره به انتشار اخباري مبني بر استعفاي آيت الله يزدي از دبيرخانه مجلس خبرگان ضمن تأييد اين موضوع، گفت: به خاطر كسالت آيت الله يزدي پزشك معالج خواسته اند كه ايشان مقداري از كارهاي خود را سبك كنند.
وي با بيان اينكه متن استعفاي آيت الله يزدي از مسئوليت دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري به دفتر آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجلس خبرگان ارسال شده است، تصريح كرد: تاكنون از دفتر رئيس مجلس خبرگان جوابي مبني بر پذيرش و يا عدم پذيرش استعفاي ايشان واصل نشده است.
فرزند آيت الله يزدي با تأكيد بر اينكه ايشان فقط از مسئوليت دبيرخانه مجلس خبرگان استعفا كرده اند و در رابطه با نايب رئيسي خبرگان استعفا نكرده اند، گفت: براساس آئين نامه مجلس خبرگان رهبري مسئوليت دبيرخانه را بايد يكي از نواب رئيس به انتخاب هيئت رئيسه برعهده بگيرد و در صورت قبول استعفاي آيت الله يزدي از سوي رئيس خبرگان اين مسئوليت به آيت الله هاشمي شاهرودي نايب رئيس اول محول مي شود.
آيت الله يزدي همزمان رياست جامعه مدرسين حوزه علميه قم و شوراي عالي حوزه علميه را نيز برعهده دارد و پيش از اين آيت الله ابراهيم اميني به مدت هشت سال مسئوليت دبيرخانه مجلس خبرگان را برعهده داشته است.

 



رئيس جمهور عراق: تحريم ها عليه برنامه هسته اي ايران كارساز نيست1+5 به مذاكرات واقعي تن دهد

جلال طالباني تحريم هاي احتمالي عليه برنامه هسته اي كشورمان را كارساز ندانست و تاكيد كرد كه 1+5 به مذاكرات واقعي با تهران تن دهد.
به گزارش آسوشيتدپرس، رئيس جمهور عراق در نشستي مطبوعاتي در نيويورك گفت: كشورهاي گروه 1+5 كه به مسئله هسته اي ايران رسيدگي مي كنند بايد مذاكره اي واقعي را با ايران برگزار و حق تهران را براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي تضمين كنند.
طالباني در پاسخ به اين پرسش كه وقتي دولت ايران مي گويد اين كشور درصدد ساخت تسليحات هسته اي نيست عراق آن را باور مي كند يا خير؟ گفت: مقامات ايراني توضيح داده اند كه بمب اتمي مغاير با تعاليم اسلامي است زيرا مي تواند به كشته شدن افراد بي گناه زيادي منجر شود.
وي افزود: بنابراين مقامات ايراني آشكارا گفته اند به دنبال دستيابي به بمب اتمي نيستند بلكه خواستار استفاده از فناوري هسته اي هستند.
طالباني در پاسخ به اين پرسش كه اگر پيشرفتي در مذاكرات حاصل نشود آيا چهارمين دور از تحريم هاي سازمان ملل متحد عليه ايران مفيد خواهد بود يا خير؟ گفت: تصور نمي كنم تحريم ها ايران را به تغيير سياست خود ملزم كند.
وي افزود: معتقدم نخستين گام گفت وگو و مذاكره است. طالباني همچنين بر حمايت عراق از خاورميانه اي عاري از تسليحات هسته اي تاكيد كرد.
رئيس جمهور عراق گفت: ما طرفدار آن هستيم كه همه كشورها از حق استفاده از انرژي و فناوري صلح آميز برخوردار باشند و مخالف ساخت بمب هسته اي در خاورميانه هستيم.
طالباني همچنين در اين نشست خبري هشدار داد: بغداد هيچگاه به اسرائيل يا هيچ كشور ديگري اجازه نخواهد داد از حريم هوايي عراق براي حمله به تأسيسات هسته اي ايران استفاده كنند. وي گفت: ما نسبت به آغاز هر جنگي در منطقه نگران بوده و خواستار برقراري ثبات و امنيت در اين منطقه هستيم.

 



وزير خارجه انگليس: فكر حمله به ايران هم رعب آور است

وزير امور خارجه انگليس اعلام كرد كه كشورش صد درصد پايبند به روش هاي ديپلماتيك در قبال برنامه هسته اي ايران است.
«ديويد ميليبند» يك روز پس از اعلام رسمي تأسيسات شماره دو غني سازي اورانيوم در ايران در گفت وگو با «بي بي سي» گفت: «عقل سليم ايجاب مي كند كه باب مذاكره اتمي با ايران هيچ گاه بسته نشود چون كه فكر كردن درباره حمله نظامي به ايران هم رعب آور است.»
وي همچنين تاكيد كرد: صد درصد به روش هاي ديپلماسي فكر مي كنيم و همه بايد به اين گفته ايمان داشته باشيم كه تنها راه حل مسئله ايران گفت وگو و متقاعد كردن ايراني هاست و نبايد به هيچ راه حل ديگري فكر كنيم.
وزير امور خارجه انگليس افزود: ايراني ها مي گويند به انرژي اتمي براي توليد انرژي نياز دارند و اگر براساس سيستم آژانس عمل كنند هيچ منعي در اين باره وجود ندارد اما جامعه جهاني را بايد از عدم توليد سلاح هسته اي مطمئن كنند و اين اطمينان تنها از راه مذاكره بدست مي آيد نه عمليات نظامي.
در همين حال، كوشنر وزير امور خارجه فرانسه نيز گفت: نبايد گزينه حمله نظامي اولين تصميم باشد زيرا خسارات اقتصادي اين تصميم را نمي توان محاسبه كرد.

 



زمان ثبت نام جشنواره بين المللي خوارزمي تمديد شد

زمان ثبت نام و ارسال مستندات طرح ها به بيست و دومين جشنواره بين المللي خوارزمي تا 30مهرماه تمديد شد.
به گزارش مهر، زمان ثبت نام و ارسال مستندات طرح به منظور شركت در بيست و دومين جشنواره بين المللي خوارزمي تا 30 مهرماه تمديد شد.
شركت كنندگان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به پايگاه اطلاع رساني جشنواره به آدرس wwwkhwarizmiir مراجعه كنند.

 



اصلاحيه

ساري - خبرنگار كيهان:
در خبر مربوط به سخنان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در صفحه 13 روزنامه كيهان مورخ 5مهرماه جاري به چاپ رسيد جمله «كساني كه در داخل شعار عدم حمايت از مظلومان فلسطين را مطرح مي كنند از واقعيت هاي جهان و عمق كينه ها و توطئه هاي استكباري بي اطلاع هستند» صحيح است كه بدين وسيله ضمن پوزش از دكتر محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اصلاح مي شود.

 



نماينده مردم خميني شهر در مجلس:
ريشه مسائل اخير را بايد در محافل صهيونيستي و فراماسونري جست وجو كرد

خميني شهر - خبرنگار كيهان:
نماينده مردم خميني شهر در مجلس با اشاره به حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوري گفت: ريشه مسائل اخير را بايد در محافل صهيونيستي و فراماسونري جست وجو كرد.
«سيدمحمدجواد ابطحي» در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بعد از انقلاب دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي در كشف و شناسايي لژهاي فراماسونري بخصوص بازماندگان و باقي ماندگان لژ بهارستان منتسب به شريف امامي در سال 58 و دولت موقت فعال نبوده اند.
وي افزود: جنگ تحميلي و 8 سال دفاع مقدس و دوران بازسازي كشور مزيد بر علت شد تا فراماسونري با استفاده از فرصت و تشكيل جلسات لژ در كشورهاي انگليس و فرانسه بتوانند با بعضي از سطوح مديريتي كشور ارتباط برقرار كنند.
نماينده مردم خميني شهر در مجلس اضافه كرد: در صورتي كه به گفتمان ارائه شده در دولت هاي سازندگي و اصلاحات توجه شود شعارهاي اصلي آنها را منطبق بر اساسي ترين شعارهاي فراماسونرها خواهيد يافت.
وي گفت: جاي تعجب ندارد كه علي رغم تكذيب ديدارهاي برخي از چهره هاي اصلاحات با بنيان گذار انقلاب هاي مخملي سوروس، اهداف جنگ نرم ديكته شده محافل صهيونيستي، در صحنه هاي انتخابات رياست جمهوري و از آن نمونه موضع گيري توسط دشمنان دوست نما بوجود آيد و مانند دعوت به رفراندوم سناتور صهيونيست آمريكايي مايكل لدين توسط سيدمحمد خاتمي پيشنهاد شود.

 



امام جمعه موقت كاشان: سخنان احمدي نژاد در سازمان ملل عزت آفرين بود

كاشان - خبرنگار كيهان:
سران اروپايي و آمريكايي آنقدر كم ظرفيت هستند كه تحمل شنيدن سخنان منطقي و مستدل رئيس جمهور ايران را ندارند.
حجت الاسلام علي احتشام، امام جمعه موقت كاشان، سخنان دكتر محمود احمدي نژاد در سازمان ملل را عزت آفرين خواند و در واكنش به ترك جلسه سخنراني توسط چند تن از سران اروپا و آمريكا، گفت: ملتي كه منطق دارد نياز به ترك جلسه ندارد.
وي ضمن قدرداني از حضور نوراني مردم در روز قدس، اقدام برخي از افراد سبزپوش و سران آنها را تاسف آور خواند و اظهار داشت: برخي از كساني كه از مسير امام خميني، شهدا و رهبر معظم انقلاب جدا شده اند، رفته رفته خاصيت خود را از دست داده اند.
وي همراهي رضا ربع پهلوي و رسانه هاي آمريكايي و اسرائيلي را با اين عناصر، نشانه ضديت آنها با آرمان هاي امام و انقلاب دانست و افزود: فدايي ايران آن نوجوان 14 ساله اي بود كه در برابر شكنجه هاي رژيم بعث عراق مقابل دوربين فرياد مرگ بر صدام سر داد.

 



معاون اول قوه قضاييه: ايران امن ترين كشور منطقه است

معاون اول قوه قضاييه در اهواز گفت: امروز ايران اسلامي، با وجود همه تهديدات و توطئه هاي دشمن، امن ترين كشور منطقه است.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «سيدابراهيم رئيسي» روز شنبه در مراسم معارفه محمد باقر الفت رئيس كل جديد دادگستري خوزستان با بيان اين كه احساس امنيت مهم تر از امنيت است، افزود: ناامني در خوزستان پذيرفته نيست.
وي افزود: براي تصميم گيري در پرونده هاي پيچيده قضايي، نياز به شناخت موضوع و احكام است و تا تقواي الهي در ميان نباشد حق و باطل براي انسان قابل تشخيص نيست.
در ادامه رئيس كل سابق دادگستري استان خوزستان با ارايه عملكرد اين دادگستري در دوره مسئوليت خود گفت: گره بسياري از مشكلات استان خوزستان در پايتخت است و مركز بايد به استان خوزستان به دليل نقشي كه در امنيت اقتصادي و حقي كه به گردن كشور دارد نگاه ويژه اي داشته باشد.
«عباس جعفري دولت آبادي» كه به تازگي با حكم رئيس قوه قضاييه به سمت دادستان عمومي و انقلاب تهران منصوب شده است با تاكيد بر حفظ استقلال دستگاه قضايي افزود: اين به معناي همكاري نكردن با ساير دستگاه ها نيست و خوزستان با وجود تنوع قوميت ها و برخي جريان هاي فكري، يكي از بهترين الگوهاي همكاري ميان دستگاه هاي قضايي، امنيتي و اجرايي است.
وي اين تجربه موفق را مديون همكاري در چارچوب وظايف قضايي، مصالح مردم و تفكيك قوا در استان دانست.
رئيس كل سابق دادگستري استان خوزستان با اشاره به تعامل بسيار خوب ميان دادگستري كل استان خوزستان و مطبوعات اين استان اظهار داشت: مطبوعات مي توانند دوستان خوبي براي اطلاع رساني و آگاهي بخشيدن به مردم باشند و نبايد از نقد منصفانه مطبوعات هراس داشت.

 



تا پايان امسال 12 هزار دستگاه مينياتور وارد بازار مي شود

قائم شهر - خبرنگار كيهان:
با تلاش متخصصان و كارشناسان شركت هاي خودروسازي سايپا، دو خودروي جديد صنعت سايپا امسال وارد بازار مي شود.
مهندس حسن عموزاده مديرعامل شركت سايپا يدك در افتتاحيه دومين مركز آموزش خدمات پس از فروش سايپا در شهرستان قائم شهر در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: علاوه بر مينياتور اولين خودروي ملي و ايراني شركت سايپا كه با تلاش كارشناسان و متخصصان خودروساز داخلي توليد شد خودروي جديد مرواريد نيز به عنوان خودروي بهينه شده پرايد DM و نسيم در سايت خودروسازي سايپا در كاشان توليد و در سال جاري وارد بازار مي شود.
مهندس عموزاده همچنين از طرح در دست اقدام توليد پرايد جديد متغير و تقويت شده در شبكه خودروسازي سايپا خبر داد كه اين محصول جديد با افزايش كيفيت و نوع خدمات در سال 1389 توليد و به جمع محصولات سايپا مي پيوندد.
مديرعامل شركت سايپا يدك با اشاره به اهتمام و نگاه حمايتي مديرعامل جديد سايپا به امر آموزش و ارتقاي سطح خدمات دهي به مشتريان سايپا، تمركززدايي و ايجاد و توسعه مراكز ارائه خدمات پس از فروش را از سياست هاي جديد و راهبردي صنايع خودروسازي سايپا اعلام كرد و افزود، شركت سرمايه گذاري سايپا امسال براي اجراي طرح توسعه سايپا شمال در قائم شهر 120 ميليارد تومان هزينه مي كند.
مهندس كرفي مدير آموزش شركت سايپا يدك هم در گفتگو با خبرنگار ما، وجود 2 هزار نمايندگي و مراكز خدمات پس از فروش سايپا در سراسر كشور را از ظرفيت ها و پتانسيل بالاي صنعت سايپا ذكر كرد و گفت: در اجراي طرح آموزش و ارتقاي سطح دانش فني و تخصصي كاركنان سايپا بيش از 5 هزار نيروي فني صنايع سايپا، تحت پوشش آموزش هاي نوين فني و تخصصي و خدماتي قرار مي گيرند تا در عرصه جديد شاهد تحول و ارائه خدمات مطلوب تر به مشتريان محصولات خودرويي سايپا باشيم.
در مراسم افتتاح دومين مركز كشوري آموزش خدمات پس از فروش سايپا براي استان هاي مازندران و گلستان در قائم شهر پس از سخنان حجت الاسلام والمسلمين معلمي عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه قائم شهر درباره اهميت توجه به توسعه صنعت و اشتغال در اجراي سياست هاي حمايتي دولت، مهندس علي اسلامي مديرعامل شركت سايپا شمال اظهار داشت: با افتتاح دومين مركز آموزشي خدمات پس از فروش سايپا در قائم شهر 60 نمايندگي مجاز خدمات پس از فروش و 170 عامل تعميراتي سايپا در سراسر استان هاي گلستان و مازندران از خدمات و فعاليت هاي نوين آموزش هاي فني و غيرفني سايپا يدك برخوردار خواهند شد.

 



آيت الله مكارم شيرازي: رسانه هاي دشمنان با شبهه پراكني جوانان را هدف گرفته اند

يكي از مراجع تقليد گفت: دشمنان به وسيله رسانه ها و شبكه هاي ماهواره اي شب و روز شبهات را منتشر مي كنند و نسل جوان را هدف قرار داده اند، بنابراين بايد احساس مسئوليت داشته باشيم.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از مركز خبر حوزه، آيت الله «ناصر مكارم شيرازي» در ابتداي درس خارج خود، كم كاري و بي نظمي را از مشكلات موجود در كشور دانست و تصريح كرد: اين دو آفت موجب ضايعات زيادي در عرصه هاي علمي، اقتصادي و اجتماعي شده است.
وي ضعف انگيزه ها را سرچشمه احتمالي اين مشكلات معرفي و اظهار داشت: بايد انگيزه ها تقويت و كم كاري ها برطرف شود.
آيت الله مكارم شيرازي بر پرهيز از دامن زدن به اتهامات و شايعات تاكيد كرد و افزود: بايد مطالب بي حاصل را كنار بگذاريم و انگيزه ها و وجدان كاري را تقويت كنيم.
اين مرجع تقليد با اشاره به برخي روايات مبني بر جايگاه والاي علما نزد پروردگار گفت: دشمنان به وسيله رسانه ها و شبكه هاي ماهواره اي شب و روز شبهات را منتشر مي كنند و نسل جوان را هدف قرار داده اند، بنابراين بايد احساس مسئوليت داشته باشيم. آنها علاوه بر شبهات عقيدتي به مفاسد اخلاقي هم دامن مي زنند.
استاد حوزه علميه قم اظهار داشت: برخي افراد با اظهار ياس از حل مشكلات، از زير بار مسئوليت شانه خالي مي كنند و مي گويند كه «فقط بايد امام زمان(عج) بيايند» و براي فرار از مسئوليت به نام مقدس امام عصر(عج) پناه مي برند.
وي دست روي دست گذاشتن، سكوت در برابر شبهه افكني هاي اعتقادي و ترويج مفاسد اخلاقي را مورد نكوهش قرار داد و اظهار داشت: مسئوليت حوزه هاي علميه در مقايسه با گذشته، چند برابر، اما فعاليت ها كمتر شده است. اين مرجع تقليد در پايان گفت: اميدواريم حوزه هاي علميه مصمم تر و جدي تر از گذشته در راستاي وظايف خود اقدام كنند و از خداوند مدد بگيرند.

 



معاون وزير صنايع و معادن خبر داد تكميل 800 طرح بزرگ صنعتي نيمه تمام در كشور

معاون امور صنايع وزير صنايع و معادن گفت: در اجراي طرح آمايش صنعت و معدن، 800 طرح بزرگ صنعتي نيمه تمام در كشور تكميل و ساماندهي مي شود.
به گزارش ايرنا، محمدمسعود سميعي نژاد، افزود: اين طرح هاي صنعتي نيمه تمام و مشكل دار، در چارچوب اجراي طرح آمايش صنعت و معدن در 30 استان كشور شناسايي شده اند.
وي افزود: پرداخت تسهيلات ويژه در كارگروه خاصي براي تكميل و ساماندهي اين طرح ها به تصويب رسيده است.
وي، تسهيلات در نظر گرفته شده براي تكميل 800 طرح بزرگ مصوب را 40 هزار ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: طرح آمايش صنعت و معدن يك طرح پنج ساله است و پيش بيني مي شود با هماهنگي تمام دستگاههاي مربوطه و صاحبان صنايع كليه اهداف اين طرح دراين مدت تحقق يابد.
سميعي نژاد اظهارداشت: تاكنون براي 40 درصد طرح هاي مصوب گشايش اعتبارشده و بقيه در مرحله كارشناسي و تكميل مدارك هستند.
وي افزود: با حمايت وزارت صنايع و معادن و بانك صنعت و معدن، اجراي اين طرح ها ازپيشرفت خوبي برخوردار شده اند.

 



آيت الله سبحاني: قبور ائمه بقيع(ع) بايد تجديد بنا شود

يكي از مراجع تقليد با فرا رسيدن سالروز تخريب قبور ائمه بقيع گفت: مسلمانان جهان از حاكمان نجد و حجاز مي خواهند آزادي را به حرمين شريفين بازگردانند و اجازه دهند با نظم و آرامش، محبان اهل بيت«ع» قبور آنان را تجديدبنا كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در پيام آيت الله «جعفر سبحاني» كه به مناسبت فرا رسيدن هشتم شوال صادر شده آمده است: سالروز تخريب بارگاه ملكوتي اهل بيت«ع» نبوت و هتك حرمت مراقد امامان معصوم در بقيع، عاشوراي دوم است و بايد مسلمانان جهان به ويژه شيعيان مراتب نفرت و انزجار خود را از عاملان اين جنايت به گوش جهانيان برسانند.
85 سال پيش لشكر جهل و ضلالت در چنين روزي با بيل و كلنگ به حرم شريف ائمه چهارگانه و ديگر وابستگان خاندان رسالت در بقيع يورش برده و آنها را با خاك يكسان كردند.
در بخش ديگري از اين پيام تاكيد شده است: بار ديگر عمل زشت و نفرت بار متوكل عباسي را در تخريب گنبد و بارگاه حسيني و شخم زدن زمين آن را تكرار كردند. قرآن مجيد، مسلمانان جهان را به ترفيع و تكريم بيوتي كه مركز حمد و تسبيح الهي است، دعوت مي كند و مي فرمايد: «في بيوت اذن الله ان ترفع». جلال الدين سيوطي در كتاب «در منثور» مي نويسد: پيامبر اكرم«ص» اين آيه را در مسجد تلاوت كرد. مردي پرسيد مقصود از بيوت چيست؟ پيامبر فرمود: خانه هاي پيامبر«ص» است. در اين هنگام ابوبكر در حالي كه به خانه حضرت زهرا«س» اشاره مي كرد، پرسيد: آيا اين خانه هم از آنهاست؟ پيامبر فرمود: «نعم من افاضل ها» (يعني آري از برترين و والاترين آنها است).
در ادامه اين پيام تصريح شده است: مرقد عسكريين«ع» كه به دست همين عاملان ويران شد، خانه هاي آنان بود كه در آن، امامان و مادر گرامي ايشان، خدا را عبادت كرده و به حمد و ثناي او مي پرداختند. متاسفانه به جاي ترفيع و تعمير، منهدم شد، رسم خردمندان جهان، حتي رسم پيروان شرايع پيشين اين بود كه قبور بزرگان و پيامبران را تكريم كرده و با ساختن بنا بر قبور آنان، اداي احترام مي كردند و هم اكنون قبر خليل الرحمان در فلسطين اشغالي و قبور ديگر پيامبران و اوصياي آنان در كشورهاي اردن، سوريه، مصر و عراق گواه اين مطلب است.
در بخش ديگر اين پيام آمده است: روزي نيست كه در حرمين شريفين، آثار اسلامي تازه اي به بهانه توسعه حرمين نابود نگردد و چيزي نمي گذرد كه شهرهاي مكه مكرمه و مدينه منوره به صورت دو شهر غربي به تمام معني درآيند.
در بخش پاياني اين پيام آمده است: مسلمانان جهان از حاكمان نجد و حجاز مي خواهند حريت و آزادي را به حرمين شريفين بازگردانند و اجازه دهند با نظم و آرامش، محبان اهل بيت«ع» قبور آنان را تجديد بنا كنند و همه طوايف اسلامي را در انجام فرائض خود در زمان حج و عمره، آزاد بگذارند تا حرم امن الهي براي همه «حرم امن» شود.

 



اخبار ادبي و هنري

جواد شمقدري معاون سينمايي وزير ارشاد شد
جواد شمقدري، كارگردان سينما و مشاور هنري رئيس جمهور، با حكم سيدمحمد حسيني وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي به سمت معاون امور سينمايي، سمعي و بصري اين وزارتخانه منصوب شد.
در حكم وزير ارشاد خطاب به جواد شمقدري آمده است: كمترين محصول مقاومت و مداومت در كسوت كارگرداني، همراه با ظرافت طبع و لطافت روح، توانمندي در بسيج استعدادها و رتق و فتق ملايمت آميز و شورانگيز امور است.
به گزارش خبرنگار كيهان، شمقدري فيلم هايي چون «توفان شن»، «بر بال فرشتگان»، «آفتاب و عشق»، مجموعه تلويزيوني «فرستاده»، فيلم هاي تبليغاتي محمود احمدي نژاد در دو انتخابات نهم و دهم رياست جمهوري و... را ساخته است.
كتاب «خاك هاي نرم كوشك» در آستانه چاپ صدو دهم
در آماري بي سابقه يك كتاب دفاع مقدسي در آستانه چاپ 110قرار گرفته است.
سعيد عاكف، نويسنده كتاب «خاك هاي نرم كوشك» (زندگي نامه سردار شهيد عبدالحسين برونسي) گفت: اين كتاب با چاپ نود و پنجم در بازار نشر موجود و تيراژ تاكنون آن از مرز 285هزار نسخه گذشته است.
وي در گفت وگو با ايبنا ادامه داد: با توجه به تبليغات انجام شده در راديو و تلويزيون براي كتاب «دا» (خاطرات زهرا حسيني از جنگ تحميلي در خرمشهر)، اگر اين برنامه ها براي كتاب «خاك هاي نرم كوشك» يا «هم پاي صاعقه» نوشته گلعلي بابايي و حسين بهزاد صورت گرفته بود، اين كتاب ها به چاپ سيصدم مي رسيدند.
عاكف خاطرنشان كرد: چاپ مكرر كتابي مانند؛ «خاك هاي نرم كوشك» نشانه پيشرفت ناشران خصوصي در عرصه ادبيات دفاع مقدس است كه بايد مورد حمايت و تشويق مسئولان اين حوزه قرار گيرند.
وي از چاپ نود و پنجم كتاب «خاك هاي نرم كوشك» (زندگي نامه سردار شهيد عبدالحسين برونسي) توسط انتشارات ملك اعظم خبر داد و افزود: چاپ95اين كتاب با شمارگان 3هزار نسخه در بازار نشر موجود و تيراژ اين كتاب تاكنون از مرز 285هزار نسخه گذشته است و تا پايان سال جاري به چاپ صد و دهم مي رسد.
شجريان و ماجراي بايكوت مشكاتيان و بسطامي
خبرگزاري ايرنا در يادداشتي اقدام به رمزگشايي علت انزواي پرويز مشكاتيان و ايرج بسطامي پرداخته است.
در اين يادداشت با اشاره به همكاري مشكاتيان با محمدرضا شجريان و آغاز اختلافات آن ها در سال 65 آمده است: بعد از اين ماجراها، حق و حقوق اجراها و همكاري هاي مشكاتيان نيز پرداخت نمي شود و از اين تاريخ به بعد است كه مشكاتيان در اوج شهرت و توانمندي و د رنهايت استعداد براي رسيدن به مدارج عالي كاري، به يكباره منزوي و بايكوت مي شود.
اين جريان يادآور سرگذشت «ايرج بسطامي» هنرمند و خواننده توانمند كشور است كه در زلزله بم جان خودش را از دست داد. بسطامي هم مدتي را به شاگردي نزد شجريان سر كرد و درست هنگامي كه نامش بر سر زبان ها افتاد، به شيوه اي مرموز از صحنه موسيقي كنار گذاشته و بايكوت شد؛ به گونه اي كه حتي بيشتر كارها و آلبوم هاي او نيز پس از مرگش منتشر گرديد. البته پيش از درگذشت بسطامي در زلزله بم، مشكاتيان و بسطامي به هم پيوستند و كارهاي هنري مشتركي را با هم ساختند كه البته به دليل وجود همان فضاي بايكوت، نتوانست انزواي اين دو را از بين ببرد.
در پايان اين يادداشت تصريح شده است: شايد خالي از فايده نباشد كه روشن شود چرا اين دو هنرمند- مشكاتيان و بسطامي- پس از مدتي نزديكي با شجريان به يكباره بايكوت مي شوند؟
حمايت صدا و سيما از آثار طنز با موضوع آسيب هاي اجتماعي
رئيس سازمان صدا و سيما با حضور در محل تصويربرداري مجموعه تلويزيوني «آشپزباشي» گفت: آثار طنزي كه آسيب ها و ناهنجاري هاي موجود در جامعه را به زبان شيرين و مورد فهم و پسند عامه مردم، بيان كند، از پشتيباني رسانه ملي برخوردار مي شود.
عزت الله ضرغامي اظهار داشت: رسانه ملي بايد تلاش كند تا قبل از اينكه مردم به طور طبيعي و خودجوش، روابط ناصحيح اجتماعي و سياسي را به طنز و حتي استهزاء بگيرند، با برخورد فعال و متعهدانه و استفاده از همه ظرفيت هاي طنز در كشور به اين نياز طبيعي پاسخ دهد، چرا كه تكرار تراژدي منجر به كمدي خواهد شد.
رئيس رسانه ملي، با دعوت از همه طنزپردازان و كارشناسان اين حوزه براي ارائه طرح هاي اجرايي خود، افزود: بالا بردن آستانه تحمل مسئولان، دولتمردان و حتي شخصيت هاي مستقل حقيقي و حقوقي كشور، از جمله لوازام تحقق اين رويكرد است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14