(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 مهر 1388- شماره 19473
 

عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران:
امتياز نوسازي در شمال شهر پولدارها را ثروتمندتر مي كند
معاون دادستان تهران اعلام كرد صدور كيفرخواست 5 متهم اصلي پرونده سايت هاي مستهجن
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا: بزرگترين امحاي موادمخدر دنيا در كشور اجرا مي شود
سازمان بهزيستي خبر داد 900 كودك با كاشت حلزون از ناشنوايي مطلق نجات يافتند
جوان بابلسري قرباني نجات 3 نفر از دريا شد
سازمان دانش آموزي عهده دار توزيع كمك هاي مردمي در جشن عاطفه ها شد
سازمان حفاظت محيط زيست خبر داد تعليق تاييديه 4 آزمايشگاه مرجع به دليل جعل آزمايش پساب هاي صنعتي
سقوط يك پاراگلايدرسوار به عمق دره
قاتلان جوان مرد ميانسال دستگير شدند
كشف 11 هزار قوطي مشروب الكلي در همدان
پس از 28 سال نوريان از سازمان هواشناسي رفت
فروش كليه براي فرار از بحران اقتصادي
آوارگي 41 هزار فيليپيني در سيل
افسردگي پرموترين مرد جهان
چاپگرهاي سخنگو
حوادث كوتاه از



عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران:
امتياز نوسازي در شمال شهر پولدارها را ثروتمندتر مي كند

عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران با خلاف دانستن سوءاستفاده از امتيازات اقشار محروم در شهرداري تهران گفت: استفاده از امتياز نوسازي بافت هاي فرسوده در ساختمان هاي مقاوم شمال شهر فقط پولدارها را پولدارتر مي كند.
پروين احمدي نژاد در گفت وگو با ايرنا ضمن اشاره به رواج سوءاستفاده از امتيازات اقشار محروم جامعه براي نوسازي بافت هاي فرسوده در مناطق شمالي شهر اظهار داشت: برخي شهرداري هاي شمال تهران به اسم نوسازي بافت هاي فرسوده امتيازاتي را به ساختمان هاي مقاوم 10 و 12 ساله مي دهند كه صاحبان پولدار آنها را پولدارتر مي كند.
وي افزود: مصوبه شوراي شهر تهران در خصوص نوسازي بافت هاي فرسوده و امتيازاتي كه براي آن در نظر گرفته است، تعريف خاص و روشن خود را دارد كه هرگز ساختمان هاي چند طبقه شمال شهر را شامل نمي شود.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران تاكيد كرد: اگر شوراي شهر امتيازي نظير بخشش يا تقسيط عوارض را براي نوسازي بافت هاي فرسوده در نظر گرفته است در پهنه هاي مشخص خود و آن هم براي افراد كم درآمد جامعه است در حالي كه برخي شهرداري ها در اقدامي خلاف از اين امتيازات سوءاستفاده مي كنند.
وي با بيان اين كه مجوز ساخت تك واحدهاي مسكوني كه شهرداري در شمال تهران به اسم نوسازي بافت هاي فرسوده مي دهد غيرقانوني است، گفت: در مصوبه شوراي شهر سه شاخصه ريزدانگي، تراكم جمعيت و ناپايداري به عنوان شرايط بافت فرسوده ديده شده است در حالي كه شهرداري با اجراي ناقص اين مصوبه زمينه را براي سوءاستفاده برخي افراد در شمال شهر تهران ايجاد كرده است.
احمدي نژاد تصريح كرد: مصوبات شوراي شهر بايد از سوي شهرداري به طور كامل اجرا شود اما در برخي مصوبات شاهد تخلفاتي هستيم كه شوراي شهر پيگير آنهاست.

 



معاون دادستان تهران اعلام كرد صدور كيفرخواست 5 متهم اصلي پرونده سايت هاي مستهجن

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم رايانه اي و فناوري ارتباطات از صدور كيفرخواست براي پنج متهم اصلي پرونده هاي سايت هاي مستهجن به اتهام افساد في الارض خبر داد.
رضا جعفري تصريح كرد: عمده كارهاي مربوط به پرونده سايت هاي مستهجن تمام شده و كار تحقيقاتي و كارشناسي در مورد متهمان رديف هاي اول اين پرونده ها يعني مديران سايت ها به پايان رسيده است.
وي افزود: براي پنج نفر از متهمان اين پرونده ها كه نقش اصلي را در اداره سايت هاي مستهجن ايفا مي كردند كيفرخواست صادر شده و پرونده آنها با توجه به صلاحيتي كه قانون نحوه مجازات اشخاصي كه در امور سمعي و بصري فعاليت غيرمجاز مي كنند تعيين كرده است به دادگاه انقلاب ارسال مي شود.
به گزارش ايسنا، معاون دادستان تهران، اتهام متهمان اين پرونده ها را در كيفرخواست هاي صادره افساد في الارض عنوان كرد و گفت: دادسراي تهران با قوت، قدرت و حساسيت نسبت به اين موضوعات مسائل را دنبال مي كند و به هيچوجه از اين قبيل مسائل به سادگي نخواهيم گذشت. البته در ابتداي راه هستيم و متاسفانه مردم هم آگاهي كافي در خصوص جناياتي كه در فضاي سايبر اتفاق مي افتد ندارند.
سرپرست دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم رايانه اي و فناوري ارتباطات، اظهار كرد: مسئولان امر نيز تاكنون نسبت به اين مسائل بي توجه بوده اند. ايجاد ديوار حائل در مرزهاي شرقي كشور براي جلوگيري از ورود مواد مخدر كه تخريب كننده جسم هموطنان است قطعا كار خوبي است اما بايد ببينيم كه در خصوص مسائل سايبر و فضاي مجازي كه جرايم آن گاهي روح، اخلاق، اعتقادات و هويت جامعه را هدف مي گيرند به چه ميزان هزينه كرده ايم و راه هاي پيشگيرانه را برگزيده ايم.

 



رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا: بزرگترين امحاي موادمخدر دنيا در كشور اجرا مي شود

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي كشور از انهدام بزرگترين امحاي موادمخدر در دنيا تا پايان هفته ناجا خبر داد.
به گزارش مهر، سردار حميدرضا حسين آبادي در جمع خبرنگاران گفت: تا پايان هفته ناجا 600 تن موادمخدر به صورت همزمان در سراسر كشور امحا مي شود كه اين بزرگترين امحاي موادمخدر در سراسر دنيا خواهد بود و در اين مراسم نمايندگان سازمان ملل و سفيران كشورهاي مختلف حضور خواهند داشت.
وي ادامه داد: در حال حاضر تمام انبارهاي نگهداري موادمخدر كه توسط پليس كشف مي شود پر شده و ديگر جاي نگهداري موادمخدر را ندارد. به همين علت 600 تن موادمخدر مازاد در اين مراسم امحا مي شود كه 300 تن آن در استان تهران و در منطقه اي به نام كردان طي مراسمي انجام مي شود.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر كشور با اشاره به اينكه مصرف ساليانه كارخانه هاي داروسازي در حدود 600 تن در سال است گفت: هم اكنون بيش از هزار تن موادمخدر در انبارهاي نيروي انتظامي ايران نگهداري مي شود در سال جاري به علت رشد چشمگير كشفيات موادمخدر توسط پليس، انبارهاي ذخيره سازي ديگر گنجايش نگهداري موادمخدر را ندارد.
سردار حسين آبادي با اشاره به گزارش UN در رابطه با كشت موادمخدر در افغانستان گفت: در سال جاري طبق اين گزارش 6هزار و 900 تن انواع موادمخدر در كشور افغانستان توليد شده است. اين در حالي است كه بيش از 10 هزار تن كه معادل دو سال مصرف كل معتادان جهان است در انبارهاي قاچاقچيان موادمخدر در افغانستان موادمخدر ذخيره سازي شده است.

 



سازمان بهزيستي خبر داد 900 كودك با كاشت حلزون از ناشنوايي مطلق نجات يافتند

900 كودك با بهره مندي از كاشت حلزون با هزينه اي بالغ بر 250 ميليون ريال از ناشنوايي مطلق نجات يافتند.
به گزارش ايرنا، رضا غلامي سلطان مرادي، سرپرست امور توانبخشي معلولان جسمي و حركتي و حسي سازمان بهزيستي كشور، ديروز در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: مراكز «خانواده و كودك كم شنوا و ناشنوا» تنها مختص به پايتخت نيست و خانواده ها در استان ها نيز مي توانند از انواع خدمات آنها براي ارتقاء سطح شنوايي فرزند خود، بهره مند شوند.
وي گفت: اگر كودكاني كه عمل كاشت حلزون را انجام مي دهند. بلافاصله به اين مراكز مراجعه كنند، در هنگام رفتن به مدرسه، نيازي به ثبت نام در مدارس استثنايي ندارند و مي توانند به آساني با دانش آموزان عادي، ارتباط برقرار كنند.
به گفته وي در حال حاضر، دو هزار و 500 نفر كودك در مراكز خانواده و كودك كم شنوا و ناشنوا، مشغول گذراندن دوره هاي آموزشي، تربيت شنيداري هستند.
وي شهريه اين مراكز را يك ميليون و 200 هزار ريال عنوان كرد و گفت: البته اين مراكز درجه بندي شدند و به خانواده هايي كه از توان مالي بالايي برخوردار نيستند، يارانه تعلق مي گيرد.
وي هزينه كاشت حلزون را 250 ميليون ريال ذكر كرد و ادامه داد: در دو سال گذشته، اين كار براي 900 كودك انجام شد.
غلامي پرداخت كمك هزينه خريد سمعك را نيز از ديگر خدمات بهزيستي دانست كه براي هر ناشنوا به ازاي هر سه تا پنج سال پرداخت مي شود و البته در مواقع اضطراري كه در يك حادثه سمعك از بين رفته باشد، سازمان بهزيستي باز هم اين كمك هزينه را به افراد نيازمند پرداخت مي كند.
سرپرست دفتر توانبخشي معمولان جسمي، حركتي و حسي بهزيستي با بيان اين مطلب كه سازمان بهزيستي براساس قانون جامع حمايت از معلولان هزينه تحصيلات دانشگاهي معلولان را پرداخت مي كند، گفت: از 12 هزار و 700 معلول تحت پوشش اين خدمات، دو هزار و 500 نفر كم شنوا هستند كه علاوه بر آن از امسال به معلولاني كه در دانشگاه دولتي قبول شوند نيز 500 هزار تومان پاداش قبولي از طرف بهزيستي پرداخت مي شود.
وي در ارتباط با اجراي طرح غربالگري شنوايي در كشور، افزود: طرح غربالگري شنوايي از سال 83 در برخي بيمارستان ها و زايشگاه هاي كشور اجرا شد و در اين سال 21 هزار نوزاد در بدو تولد تحت پوشش قرار گرفتند. اما با گسترش اين طرح در سال گذشته حدود 250 هزار نوزاد با استفاده از دستگاه هاي جديد وارداتي تحت غربالگري شنوايي قرار گرفتند.
غلامي گفت: در حال حاضر، 450 هزار ناشنوا و نيمه شنوا در كشور وجود دارد كه 93 هزار نفر تحت پوشش خدمات سازمان بهزيستي هستند.

 



جوان بابلسري قرباني نجات 3 نفر از دريا شد

ساري - خبرنگار كيهان:
جوان بابلسري پس از نجات 3 عضو يك خانواده در حين شنا از مرگ حتمي جان خود را از دست داد.
اين جوان فداكار 32 ساله كه مهدي يوسف زاده نام داشت و با داير كردن دكه در پاركينگ 8 ساحل بابلسر امرار معاش مي كرد با شنيدن درخواست هاي ملتمسانه اعضاي يك خانواده براي نجات همسفران خود از غرق شدن حتمي و پس از حصول اطمينان از نبود نجات غريق وارد عمل شد و پيكرهاي سه عضو يك خانواده از جمله دو زن و يك مرد تنومند را به ساحل آورد.
سرانجام اين جوان در جريان نجات چهارمين فرد به علت خستگي مفرط جان باخت.
گفتني است «مهدي يوسف زاده» داراي مدرك ليسانس و كارت ناجي غريق بود.

 



سازمان دانش آموزي عهده دار توزيع كمك هاي مردمي در جشن عاطفه ها شد

توزيع كمك هاي مردمي دريافتي در جشن عاطفه ها بر عهده سازمان دانش آموزي كشور و به تبع آن سازمان هاي دانش آموزي استان ها قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاريها، علي اصغر يزداني، رئيس سازمان دانش آموزي كشور و معاون پرورشي و تربيتي وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: تصميم گيري در مورد نحوه توزيع كمك هاي مردمي با مديريت مدارس و در قالب روندي مبتني بر تكريم شخصيت دانش آموزان خواهد بود، تصريح كرد: سوابق دانش آموزان نيازمند دريافت كمك هاي مردمي در مدارس موجود است و از اين طريق 100درصد كمك هاي دريافتي به دست دانش آموزان نيازمند خواهد رسيد.
رئيس سازمان دانش آموزي كشور اين موضوع را نيز يادآور شد كه به دلايلي همچون فرهنگ سازي تربيتي، جشن عاطفه ها در سال جاري پس از شروع سال تحصيلي برگزار مي شود.
در ادامه اين نشست خبري سعيد ستاري، معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد با اعلام برگزاري جشن عاطفه ها در نهم مهر ماه گفت: 100درصد كمك هايي كه در اين جشن از سوي مردم دريافت مي شود، بين بيش از 750هزار دانش آموز تحت پوشش كميته امداد، معادل پنج درصد كل دانش آموزان سراسر كشور توزيع مي شود.
وي افزود: جشن عاطفه هاي امسال با همكاري سازمان دانش آموزي كشور و نيروي مقاومت بسيج در حدود 20 هزار پايگاه اصلي در سراسر كشور برگزار مي شود.
ستاري ادامه داد: علاوه بر اين 20 هزار پايگاه اصلي، به تعداد مدارس در سطح كشور نيز پايگاه دريافت كمك هاي مردمي در جشن عاطفه ها خواهيم داشت.
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد، همچنين با اشاره به روند توزيع كمك هاي مردمي جشن عاطفه ها در سال گذشته، اظهار كرد: در سال گذشته مجموعاً سه ميليارد و 500 ميليون تومان كمك مردمي نقدي و غيرنقدي در جشن عاطفه ها از سوي مردم جمع آوري شد كه 100 درصد اين كمك ها با روش هاي خاصي كه كرامت دانش آموزان نيازمند نيز حفظ شود، بين اين دسته از دانش آموزان توزيع شد.
ستاري در عين حال اعلام كرد: علاوه بر 750 هزار دانش آموز تحت پوشش كميته امداد، 100 هزار دانشجوي كشور نيز تحت پوشش اين كميته هستند كه اين گروه هاي دانش آموزي و دانشجويي كه گروه هاي سيال محسوب مي شوند، پس از توانمند شدن از پوشش كميته امداد خارج مي شوند.
وي يادآور شد: شهريه، هزينه تحصيلي و خدمات فرهنگي از جمله حوزه هايي است كه كميته امداد خدمات خود را در اين بخش ها به دانشجويان تحت پوشش ارائه مي دهد. همچنين در اين رابطه سال گذشته تفاهمنامه اي با معاونت فرهنگي وزارت علوم منعقد شد كه برگزاري مناسبت هاي ملي جشن «عاطفه ها» و جشن «نيكوكاري» در دانشگاه ها، از اين طريق پيوستن برخي دانشگاه ها در صورت آمادگي به مجموع پايگاه هاي دريافت كمك هاي مردمي در اين جشن ها از مفاد اين تفاهمنامه بوده است.
ستاري در مورد شمار دانش آموزان تحت پوشش كميته امداد اين مطلب را نيز خاطر نشان كرد كه در حدود يك دهه گذشته بيش از يك ميليون و 200 هزار دانش آموز تحت پوشش كميته امداد بودند كه با توجه به روند كاهش دانش آموزان، اين تعداد هم اكنون به 750 هزار نفر رسيده است.

 



سازمان حفاظت محيط زيست خبر داد تعليق تاييديه 4 آزمايشگاه مرجع به دليل جعل آزمايش پساب هاي صنعتي

معاون انساني حفاظت محيط زيست با اشاره به تخلفات آزمايشگاه هاي مرجع درباره ارائه گزارش هاي خلاف واقع پساب هاي صنعتي گفت: تاييديه 4 آزمايشگاه مرجع به دليل جعل آزمايش پساب واحدهاي صنعتي تعليق شدند.
حسن اصيليان در گفت وگو با فارس، درباره تخلفاتي كه از سوي آزمايشگاه هاي معتمد صورت مي گيرد و ارائه گزارش هاي جعلي پساب ها و فاضلاب هاي واحدهاي صنعتي گفت: در حال حاضر عموماً آزمايشگاه هاي معتمد براساس خود اظهاري عمل مي كنند و در سازمان محيط زيست مكانيسم كنترلي براي آنها وجود دارد.
وي ادامه داد: محيط زيست نيز به عنوان آزمايشگاه مرجع اقدام مي كند و به صورت انتخابي تست هايي را بر روي پساب هاي واحدهاي صنعتي مختلف انجام مي دهد، اگر تخلفي صورت گرفته باشد تاييديه آزمايشگاه مرجع باطل مي شود.وي ادامه داد: حدود يك سال و نيم است كه نظارت بر عملكرد آزمايشگاه هاي معتمد از سوي محيط زيست انجام مي شود.
اصيليان تصريح كرد: در صورت اثبات تخلف آزمايشگاه هاي مرجع تاييديه هايشان باطل شده يا به صورت تعليق درآمده است.
معاون انساني سازمان حفاظت محيط زيست تصريح كرد: آزمايشگاه هاي مرجع استانداري را به نام Iso 025 را بايد اخذ كنند كه محيط زيست 80 درصد كار را انجام داده و به زودي اين گواهينامه جهاني را دريافت مي كند و به عنوان آزمايشگاه مرجع جهاني شناخته خواهيم شد.
وي درباره آزمايشگاه مرجع داخلي نيز گفت: آزمايشگاه داخلي بايد تجهيزات و كارشناسان لازم را برخوردار باشد تا به عنوان آزمايشگاه معتمد شناخته شود.وي در پاسخ به اين پرسش كه چند درصد از گزارش آزمايش هاي انجام شده توسط آزمايشگاه هاي مرجع صحيح است؟ گفت: فرض را بر اين قرار مي دهيم كه آزمايشگاه هاي معتمد درست گزارش مي دهند، مگر اين كه خلاف آن ثابت شود. اگر خلاف آن ثابت شود تاييديه باطل خواهد شد.
اصيليان گفت: اگر آزمايش ها توسط آزمايشگاه معتمد خلاف گزارش شده باشند تاييديه آنها باطل مي شود و ديگر نمي توانند به عنوان آزمايشگاه معتمد فعاليت كنند. اما اگر واحد صنعتي خوداظهاري در پايش را انجام نداده باشد پلمب و تعطيل مي شود.

 



سقوط يك پاراگلايدرسوار به عمق دره

يكي از شهروندان هنگام پرواز با پاراگلايدر در غرب تهران به علت نامعلوم به عمق 600 متري يك دره سقوط كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان آتش نشاني، ستاد فرماندهي آتش نشاني با دريافت خبر وقوع اين حادثه آتش نشانان ايستگاه 55 را ساعت 13 و 23 دقيقه روز شنبه به جنت آباد شمالي، تقاطع سيمون بوليوار، سايت پرواز اعزام كرد.
محمد مقصودي فرمانده آتش نشانان گفت: به دليل ناهموار بودن محل حادثه تجهيزات و ابزار ويژه نجات با خودرو نيسان به نزديكي محل سقوط انتقال داده شد.
وي افزود: به گفته ماموران نيروي انتظامي، شخصي هنگام پرواز با پاراگلايدر در عمق دره سقوط كرده بود كه آتش نشانان با همراهي امدادگران اورژانس به عمق 600 متري دره رفتند.
مقصودي گفت: «محمد- م» 55 ساله كه هنگام پرواز با پاراگلايدر سقوط كرده بود با استفاده از برانكارد به بالاي دره انتقال داده شد و عوامل اورژانس تاييد و اعلام كردند كه فرد سقوط كرده جان خود را از دست داده است.

 



قاتلان جوان مرد ميانسال دستگير شدند

يك دختر و پسر جوان به عنوان متهمان اصلي قتل مردي ميانسال در غرب تهران بازداشت شدند و در مقابل بازپرس جنايي به تشريح جنايت پرداختند.
به گزارش ايسنا، ساعت 3و30دقيقه بامداد دوشنبه 26مردادماه سال جاري ماموران كلانتري 133 شهر زيبا در جريان كشف جسد مردي 47ساله به نام «فرشيد» در منزلش قرار گرفتند.
در بررسي هاي ابتدايي چند تن از همسايگان اظهار كردند كه حدود ساعت 3 بامداد متوجه شده اند كه زن و مردي جوان از خانه فرشيد خارج شده و با برداشتن ماشين او رفته اند. سپس شعله هاي آتش را ديده اند كه از داخل خانه او زبانه مي كشيده و به همين خاطر با آتش نشاني تماس گرفته اند.
تحقيقات ماموران نشان داد كه مقتول مدتي قبل از همسرش جدا شده و يك دختربچه داشته است و عاملان جنايت پس از خفه كردن فرشيد خانه او را از قسمت هال به آتش كشيده و با برداشتن اتومبيل مقتول از محل گريخته اند.
با صدور دستورات قضايي لازم از سوي بازپرس ويژه قتل، تحقيقات جهت شناسايي متهمان آغاز شد و ماموران نهايتا موفق شدند شامگاه جمعه سوم مهرماه با توجه به اينكه اتومبيل سرقت شده از خانه مقتول به عنوان يكي از سرنخها مورد بررسي بود، يك دختر و پسر جوان را در رابطه با اين خودرو بازداشت كنند.
دو متهم 21ساله به نام هاي محمد و رويا در شعبه سوم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران حضور يافتند و به قتل فرشيد اعتراف كردند.
محمد به بازپرس ويژه قتل گفت: من و رويا قصد داشتيم با هم ازدواج كنيم اما هرچه فكر مي كرديم مي ديديم قادر به تامين هزينه ازدواج و زندگي نيستيم. اين مسائل ادامه داشت تا اينكه با يك زن ميانسال آشنا شديم و او به ما گفت كه با يك مرد متمول در ارتباط است. او ما را با اين فرد كه همان فرشيد بود، آشنا كرد و ما با هم ارتباط برقرار كرديم. بعد از مدتي تصميم به سرقت گرفتيم و به همين دليل روز حادثه از طريق همان زن كه واسطه آشنايي ما بود به خانه او رفتيم.
پس از ورود به خانه، با قابلمه، گوشتكوب و هر جسمي كه دم دستمان بود شروع به وارد آوردن ضربه به سر فرشيد كرديم و بعد از آنكه مطمئن شديم به قتل رسيده، مقداري وسايل قيمتي از خانه او برداشتيم و پس از آتش زدن خانه، به وسيله خودروي فرشيد از محل متواري شديم.
وي ادامه داد: بعد از ارتكاب جنايت، تصميم گرفتيم وسايل سرقتي و اتومبيل را تبديل به پول نقد كنيم اما با كلاهبرداري هاي مالخران نهايتا 100هزارتومان به دست آورديم.
با تاييد اظهارات اين متهم توسط دختر جوان، براي هر دو متهم قرار بازداشت موقت صادر شد و با صدور دستورات قضايي لازم جهت بازداشت زني كه واسطه آشنايي مقتول و متهمان بوده، پرونده اين جنايت جهت تكميل تحقيقات در اختيار ماموران آگاهي تهران قرار گرفت.

 



كشف 11 هزار قوطي مشروب الكلي در همدان

همدان-خبرنگار كيهان:
بيش از 11 هزار قوطي انواع مشروبات الكلي از جاسازي كاميون حاوي خاك اره در همدان كشف و ضبط شد.
سرهنگ فرامرز به گذر رئيس پليس استان همدان درخصوص اين خبر گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي همدان با انجام همكاري اطلاعاتي با اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان كردستان مطلع شدند كه يكي از قاچاقچيان عمده و سرشناس كردستان با استفاده از دو دستگاه خودرو سايپا اقدام به بارگيري محموله مشروبات الكلي كرده و پس از عبور از محورهاي خاكي استان هاي همدان و كرمانشاه در بيابانهاي اطراف شهرستان بهار اقدام به بارگيري آنها داخل يك دستگاه كاميون كرده و با استفاده از خودروهاي اسكورت در حال انتقال محموله به استانهاي جنوبي است.
وي افزود: ماموران با كنترل مسيرهاي خروجي استان، يك دستگاه كاميون را به رانندگي فردي به نام مهدي-ن و سرنشيني مراد-ق در محور تجرك به ساوه مورد شناسايي قرار داده و در بازرسي از آن و در زير بار كيسه هاي حاوي خاك اره موفق به كشف بيش از 11 هزار قوطي انواع مشروبات الكلي شدند.
متهمان همراه با پرونده به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

 



پس از 28 سال نوريان از سازمان هواشناسي رفت

مراسم توديع و معارفه روساي قديم و جديد سازمان هواشناسي كشور ديروز با حضور قائم مقام وزارت راه و ترابري برگزار شد.
محمدعلي نوريان پس از 28 سال مديريت در سازمان هواشناسي ديروز به طور رسمي از اين سازمان رفت و صندلي خود را به بهرام صناعي سپرد.
گفتني است صناعي پيش از اين نماينده هيئت عالي گزينش در وزارت راه و ترابري و معاون و قائم مقام سابق سازمان هواشناسي بود.

 



فروش كليه براي فرار از بحران اقتصادي

قربانيان بحران اقتصادي و مالي جهان در بريتانيا براي پرداخت بدهي هاي خود به فروختن كليه هايشان به قيمت 25 هزار پوند روي آورده اند.
به گزارش فارس، براساس تحقيقات روزنامه ساندي تايمز چندين مورد تبليغ فروش كليه از جانب افراد بريتانيايي در اينترنت مشاهده شده است كه 5 نفر از آنها با خبرنگاران اين روزنامه به طور ناشناسي گفت وگو كرده اند.
يكي از اين افراد فردي 26 ساله و پرستار بهداشت رواني است كه مي گويد براي پرداخت بدهي هايش پس از ورشكستگي در كاري كه شروع كرده بود مجبور به فروش كليه شده است. فرد ديگر يك راننده تاكسي 43 ساله از لنكشاير است كه قصد دارد اين پول را صرف پرداخت مايملك هاي رهني خود كند.هر 2 مرد اعلام كرده اند كه قصدشان از اين كار هم كمك به نيازمندان به دريافت كليه است و هم رفع مشكلات مالي خود. يك پزشك برجسته در اين زمينه معتقد است كه اين معضل نشان دهنده نياز به باز بحثي عمومي در مورد فروش اعضاء است.به نوشته تايمز پروفسور پيتر فرند، رئيس سابق جامعه پيوند اعضا بريتانيا گفت: غرب انجام اين كار را به دلايل مختلف ممنوع كرده است اما نتيجه اين است كه اين كار به پشت پرده رفته و به تجارتي زيرزميني تبديل شده است. واقعاً نياز به بحث در اين مورد حس مي شود.حدود 7 هزار نفر در بريتانيا نيازمند پيوند كليه هستند و 300 نفر نيز سال گذشته در حالي كه در انتظار اين پيوند بوده اند جان باخته اند.براساس قانون اندام هاي انساني پيشنهاد فروش اعضا در انگلستان، ولز و ايرلندشمالي جرم است حتي اگر فروشنده براي انجام عمل پيوند به كشور ديگري سفر كند.

 



آوارگي 41 هزار فيليپيني در سيل

مقامات فيليپين از افزايش تلفات طوفان و سيل در اين كشور خبر دادند و اعلام كردند شمار تلفات دست كم به 85 نفر رسيده است.
به گزارش واحد مركزي خبر، گيلبرت تئودورو وزير دفاع فيليپين كه رياست شوراي ملي مقابله با بلاياي طبيعي را نيز به عهده دارد گفت: دست كم بيست و يك نفر بر اثر سيل و رانش زمين كه در چهل سال گذشته بي سابقه بوده است، ناپديد شده اند.امدادگران با سرعت در حال امدادرساني به هزاران نفري هستند كه شب را روي پشت بام خانه ها در مانيل و استان هاي اطراف آن سپري كرده اند. براساس اخبار رسيده بالغ بر 41 هزار و 205 نفر به مناطق امن منتقل شده اند.
برخي ديگر نيز در خيابان هاي سيل گرفته در خودروهايشان گرفتار شده اند.تئودورو افزود: گروههاي امداد در صورت بهتر شدن هوا قادر خواهند بود مناطق بيشتري را تحت عمليات امدادرساني قرار دهند.
مقامات فيليپين وضعيت استان ريزال را در شرق مانيل بسيار وخيم توصيف كردند و گفتند دست كم چهل و نه نفر بر اثر سيل در اين استان جان خود را از دست داده اند.آنها افزودند سربازان فقط سي جسد را در شهر تاناي در استان ريزال كشف كرده و نوزده نفر ديگر در شهرهاي ديگر اين استان غرق شده اند.به گفته اين مقامات، دست كم ده نفر در منطقه ماريكينا در حومه مانيل غرق شدند و اجساد آنها در خيابان ها پيدا شده است.سازمان هواشناسي فيليپين اعلام كرد ميزان بارش باران در مانيل از سال هزار و نهصد و شصت و هفت ميلادي تاكنون بي سابقه بوده است.به گزارش خبرگزاري آلمان از مانيل، اين سازمان افزود: ميزان بارش باران در پايتخت فيليپين ظرف نه ساعت بيش از چهارصد و ده ميلي متر گزارش شد.

 



افسردگي پرموترين مرد جهان

مرد چيني كه به دليل داشتن موهاي زياد، مرد ميموني لقب گرفته، قصد دارد چندين عمل جراحي براي چيدن موها از سطح بدنش انجام دهد.
به گزارش «خبر» به نقل از «الصناعه»، مرد چيني كه به دليل داشتن موهاي زياد، مرد ميموني لقب گرفته، قصد دارد چندين عمل جراحي براي چيدن موها از سطح بدنش انجام دهد. يوزنگ هوان كه 96 درصد از سطح بدنش را موهاي زائد پوشانده و هم اكنون دچار افسردگي شديدي شده، تصميم گرفته چندين عمل جراحي براي چيدن موهاي سطح بدنش انجام دهد.
اين مرد قبل، از اينكه مردم او را مرد ميموني صدا مي كردند، احساس خوبي داشت و دليل سرخوردگي اين مرد اين است كه او نتوانسته در سريال چيني ايفاي نقش كند. داستان اين سريال درباره يك ميمون است كه به راهب بودا كمك مي كند.
مرد چيني در اين باره گفت كه استعداد زيادي براي بازيگري دارد و اين درست نيست كه تنها دليل شهرت او، وجود موهاي زايد در سطح بدنش باشد. او پس از انجام عمل هاي جراحي قصد دارد دوباره در سريال هاي ديگر نقش اول را بازي كند تا به همگان ثابت كند كه او استعداد بازيگري دارد، اگر چه ديگر مويي در بدنش نداشته باشد. كارگردان سريال چيني با ايفاي نقش مرد چيني در فيلمش مخالفت كرد، چون او به اندازه كافي زيبارو نيست تا نقش ميمون را بازي كند!
در گذشته مرد چيني بارها با چيدن موهايش از طريق عمل جراحي ليزر مخالفت كرده بود تا لقب پرموترين مرد جهان را از دست ندهد. البته پرمويي مرد چيني باعث شده بود تا او نتواند براي خود همسر مناسبي پيدا كند.

 



چاپگرهاي سخنگو

شركت كانن نوعي چاپگر جديد را معرفي كرده است كه مي تواند مشاوره هاي لازم را براي بهبود چاپ به صورت كلامي به كاربر ارائه كند.
به گزارش مهر، اين محصول جديد كانن كه Selphy Es 40 نام دارد مي تواند در قالب جملات كوتاه و محدود مشاوره هايي را براي بهبود كيفيت چاپ به كاربر ارائه دهد.اين چاپگر سخنگو مي تواند جملاتي از قبيل: «رنگ را انتخاب كن!» و «فضاي چاپ را انتخاب كن!» را بيان كند و زماني كه كاغذ چاپگر يا كارتريچ جوهر در حال تمام شدن است با لحني مهربان اين موقعيت را به كاربر اطلاع مي دهد.Selphy Es40 در گروه ميني چاپگرهاي قابل حمل جاي دارد و تنها براي چاپ كردن عكسهاي ديجيتالي كاربرد داشته و كمتر مناسب چاپ متون است.براساس گزارش كاتاوب، اين چاپگر قابليت تشخيص صدا را دارد و از فناوري تصوير Digic II برخوردار است. اين چاپگر مي تواند به شكل خودكار درستي رنگها را تشخيص دهد، نور صورتها را تنظيم كرده و اثر «چشمهاي قرمز شده» در عكسهاي گرفته شده با فلاش را هنگام چاپ حذف كند.حداكثر اندازه كاغذ اين چاپگر 15در10سانتيمتر است. اين دستگاه مجهز به يك كارت خوان است كه مي تواند كارتهاي حافظه «ميكرواس.دي» را كه در تلفنهاي همراه بكار مي روند بخواند.كيفيت چاپ اين چاپگر به حدي بالا است كه اگر هر عكس چاپ شده توسط آن در آلبوم نگهداري شود مي تواند 100سال كيفيت خود را حفظ كند.

 



حوادث كوتاه از

كشف سيگار قاچاق
ساري- خبرنگار كيهان: 13 هزار بسته سيگار قاچاق در مازندران كشف شد. همچنين 21 تن سم تقلبي و 5 تن كود شيميايي قاچاق در اين استان به دست آمد. عاملان قاچاق اين محموله ها دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.
اشياي عتيقه در خانه قاچاقچيان
كاشان- خبرنگار كيهان: 76 قطعه اشياي عتيقه در كاشان كشف شد. اين اشيا مربوط به دوران ماقبل اسلام تا صفويه است. در اين رابطه 1380 قطعه اشياي عتيقه تقلبي كه به قصد كلاهبرداري توليد و كلاهبرداران قصد فروش آن را داشتند به دست آمد. اين اشيا توسط پليس آران و بيدگل و كاشان در بازرسي از منزل يكي از دلالان عتيقه كشف شد.
سرقت احشام با لباس نظامي
اهواز- خبرنگار كيهان: سارقان مسلح كه با استفاده از لباس نظامي اقدام به سرقت احشام روستائيان و سيم برق در هويزه مي كردند شناسايي و دستگير شدند.
سارق شرور در دام پليس
سرويس شهرستان ها: سارق زورگير در كرمان كه با تهديد و آزار و اذيت شهروندان وجوه نقد و گوشي تلفن همراه آنان را به سرقت مي برد دستگير شد. متهم با شكايت هفت تن از شهروندان كرماني به دام افتاد. وحيد-الف يكي از متهمان دستگير شده سابقه دار بود و به بهانه كمك گرفتن از مردم آنها را فريب داده و با سرقت از آنان متواري مي شد. از وي سه دستگاه گوشي تلفن همراه مسروقه كشف شد.
كلاهبرداري
با استفاده از اسناد جعلي
سرويس شهرستان ها: چهار كلاهبردار كه با ارائه مدارك جعلي قصد تنظيم يك سند محضري جعلي مربوط به 350 متر مربع زمين به ارزش حدود 2 ميليارد و 400 ميليون ريال به نام شخص ديگري را داشتند در خراسان رضوي دستگير شدند. اين افراد روانه زندان شدند. تلاش براي دستگيري ساير كلاهبرداران ادامه دارد.
ناكامي كلاهبردار از شركت بيمه
سرويس شهرستان ها: فردي كه با جعل اسناد پزشكي بيمارستاني قصد داشت از شركت بيمه كلاهبرداري كند در كهگيلويه و بويراحمد دستگير شد. متهم به نام سعيد-ع با جعل اسناد هزينه هاي درماني كه روشنگر بستري شدن بيمه شدگان شركت مذكور در بيمارستان بود قصد دريافت 350 ميليون ريال از اين شركت را داشت.
سرقت از كارخانه هاي برنج كوبي
سرويس شهرستان ها: سارق حرفه اي و سابقه دار كه مبادرت به سرقت از مغازه هاي برنج فروشي و كارخانه هاي برنج كوبي در استان گيلان را مي كرد دستگير شد. متهم كه سارق حرفه اي بود با شناسايي كارخانه هاي برنج كوبي و مغازه هاي برنج فروشي كه كمترين تجهيزات ايمني را داشت آن ها را مورد دستبرد قرار مي داد. نامبرده به نام محبت الله- ث پس از دستگيري به 43 فقره سرقت اعتراف كرد چهار همدست وي نيز دستگير شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14