(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 9 مهر 1388- شماره 19476
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انتظار از آيت الله هاشمي رفسنجاني
تصويب كليات لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان بي سرپرست در مجلس
دوستي و پيروي از اهل بيت(ع) اساس اسلام
احمدي نژاد: امنيت ايران و عراق به هم پيوند خورده است
متكي در ديدار با دبيركل سازمان ملل: ايران تسليم فشارها نخواهد شد
مك كين: بايد با تشويق عناصر داخلي از براندازي حكومت ايران حمايت كنيم
سايه اختلاف ميان 1+5 بر سر مذاكرات ژنو
فرمانده نيروي زميني سپاه: ايران در جنگ هم مظلوم بود و هم مقتدر



انتظار از آيت الله هاشمي رفسنجاني

مجيد منتظري
سخنان منتشر شده جناب آقاي رفسنجاني در جلسه با مجلس محترم خبرگان كه خود را نه تنها مطيع رهبري به لحاظ شرعي و قانوني، اعلام كرد بلكه تصريح كردند كه حضرت آيه ا... خامنه اي را به لحاظ كارشناسي و خبرويت سياسي- تحليلي نيز بر خود مقدم مي داند، يك گام قابل تحسين در جهت اصلاح برخي مواضع مبهم در جريان انتخابات اخير بود و بايد از آن استقبال و حمايت كرد.
همچنين تلاش ايشان براي جبران افراطي گريها و قانون شكني برخي از بستگان و حتي اعلام آمادگي براي بررسي و محاكمه احتمالي آنان اقدامي است شايسته و درخور تقدير. بدين لحاظ؛ اگر جناب آقاي رفسنجاني كه از سرمايه هاي انقلاب و جمهوري اسلامي و مورد علاقه دوستانه مقام معظم رهبري هستند، نظر صريح خويش را در خصوص غيرقانوني بودن لشكركشي هاي خياباني و اعتراض قاطع خود را به روش ساختارشكنانه و خشونت زاي شخص ميرحسين موسوي و مهدي كروبي در جهت افتراء تقلب و سپس قتل و تجاوز به نظام مقدس جمهوري اسلامي، اعلام كرده و تصريح كنند كه هركس در برابر نتيجه قانوني انتخابات 22 خرداد، تمكين نكرده، عملاً قانون شكن است و همه كساني كه در اغتشاشهاي خياباني پس از انتخابات نقش داشتند (گر چه از بستگان ايشان باشند) بايد در دادگاه، محاكمه قانوني شوند، آنگاه اقدام مورد توقع همگان در جهت رفع ابهام پديد آمده در اذهان عمومي نسبت به شخص ايشان و دفاع از قانون گرائي صورت گرفته است.
ضمن تشكر از جناب آقاي رفسنجاني، به چند پرسش مطرح در افكار عمومي كه به پاسخ صريح حضرت ايشان نياز دارد، اشاره مي شود، باشد كه بي پاسخ نماند؛
1- آيا به نتيجه قانوني انتخابات عظيم 22 خرداد، تمكين فرموده ايد و اتهام بدون مدرك تقلب را كه از سوي شكست خوردگان انتخابات، طرح شد، محكوم مي فرمائيد؟!
2- آيا عوامل اغتشاشهاي خياباني پس از انتخابات را، هر كه باشند، قابل محاكمه در دادگاه و مجازات احتمالي مي دانيد؟!
3- آيا نامه اي كه قبل از انتخابات خطاب به رهبري نوشته و اغتشاشات خياباني را پيشگوئي! فرموديد، نامه اي سنجيده، اخلاقي و در جهت مصالح كشور مي دانيد؟!
4- آيا ساختارشكنان و قانون ستيزان در انتخابات اخير را كه شامل دو تن از نامزدها و احزاب افراطي طرفدار آنها مي شود، محكوم مي فرمائيد يا چنانچه عده اي معتقدند درصدد بازگرداندن مجدد كساني كه بدست مردم، حذف شدند، به صحنه سياسي كشور مي كوشيد، بي آنكه آنان در برابر قانون، تمكين نموده و به خطاها و خيانتهاي خود، اعتراف و عذرخواهي كنند؟!
لازم به ذكر است كه اخيراً اخبار و تحليل هايي در برخي از محافل سياسي و به طور غيررسمي منتشر مي شود كه گويا افراطيون در يك تقسيم كار جديد، كوشيده اند با سوءاستفاده از مداراي مقام معظم رهبري و سابقه دوستي و علاقه ايشان به جنابعالي، خود، سياست فشار از پائين و ساختارشكني را ادامه دهند و سياست چانه زني در بالا را بر عهده محترميني چون جنابعالي بگذارند بي شك پاسخ شفاف حضرتعالي به اين4 پرسش تاثير بسيار مهمي در نوع نگاه مردم به جنابعالي با سوابق درخشان انقلابي خواهد داشت. هرگونه حكميت و ريش سفيدي، منوط به رعايت بيطرفي و تلاش در جهت تقبيح خطاها و قانون شكني هاي گذشته است وگرنه بدون رعايت عدالت، نمي توان گفت «بر گذشته ها صلوات».

 



تصويب كليات لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان بي سرپرست در مجلس

با رأي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كليات لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان بي سرپرست تصويب شد.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان، كليات اين لايحه در جلسه علني ديروز خانه ملت مورد بررسي قرار گرفت و مخبر كميسيون اجتماعي نيز توضيحاتي درباره آن ارائه كرد.
وي گفت: قانوني كه در حال حاضر در مورد حمايت از كودكان و نوجوانان بي سرپرست داريم همان قانون مصوبه سال 1353 است. يعني بيش از 35 سال از قانون فعلي مي گذرد كه اين مسأله گرفتاريهايي را براي ادارات و سازمانها و مردم بوجود آورده كه نياز به تجديدنظر در قانون مذكور است.
وي افزود: مشكلاتي كه در مورد حمايت از كودكان و نوجوانان بي سرپرست بيشتر مد نظر است يكي بهزيستي است كه در عمل با مشكلاتي روبرو شده و قانون مذكور جوابگو نيست.
اين نماينده مجلس اضافه كرد هم اكنون درباره سپردن كودكان و نوجوانان بي سرپرست به بهزيستي مشكلاتي وجود دارد كه با اصلاح قانون رفع خواهد شد.
در ادامه براي كليات لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان بي سرپرست رأي گيري بعمل آمد كه با 124 رأي موافق، 20 رأي مخالف و 7 رأي ممتنع به تصويب رسيد.
سپس مواد لايحه به بحث و بررسي گذاشته شد و چند ماده از آن به شرح زير به تصويب رسيد.
ماده 1- سرپرستي كودكان و نوجوانان فاقد سرپرست به منظور تأمين نيازهاي مادي و معنوي آنان مطابق مقررات اين قانون صورت مي گيرد.
ماده 2- امور راجع به سرپرستي كودكان و نوجوانان بي سرپرست با سازمان بهزيستي كشور است.
ادامه رسيدگي به اين لايحه به جلسه آينده موكول شد.
طرح اصلاح ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل از دستور كار مجلس خارج شد
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، طرح اصلاح قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل را به دليل تفسيراصل 141 قانون اساسي، از دستور كار مجلس خارج كردند.
به گزارش ايرنا، نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني روز چهارشنبه، بررسي طرح اصلاح تبصره هاي (1) و (9) ذيل ماده واحده قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل مصوب 1373 را در دستور كاري خود داشتند اما علي اصغر يوسف نژاد نماينده ساري پيش از آغاز بررسي اين طرح در اخطاري با اشاره به اصل 141 قانون اساسي گفت: اين طرح مغاير اين اصل قانون اساسي است زيرا در اصل 141 مسئولاني كه نمي توانند بيش از يك شغل داشته باشند به صراحت آمده است. بنابراين اين طرح قانون اساسي را تفسير مي كند. علي لاريجاني رئيس مجلس نيز در پاسخ، اين اخطار قانون اساسي را وارد دانست و از نمايندگان خواست تا نظر خود را در رأي گيري اعلام كنند و در صورت نياز اين طرح از دستور كار مجلس خارج شود.
وي افزود: مشكلي در اين زمينه در مورد مسئولان بخش ورزش به ويژه كميته ملي المپيك وجود دارد كه برخي از آنها جايگاه بين المللي دارند، حذف آنها به دليل دو شغله بودن مشكلاتي را به وجود مي آورد.
پس از اين، اخطار يوسف نژاد به رأي گذاشته شد كه از مجموع 216 نماينده حاضر 166 نماينده موافق، 34 نماينده مخالف و 8 نماينده رأي ممتنع دادند. بنابراين اين طرح از دستور كار مجلس خارج شد.
اقدام عجيب لاريجاني
در ادامه جلسه ديروز پس از اينكه نمايندگان سه ماده از طرح تأسيس شركت هاي تعاوني توسعه و عمران شهرستاني را به تصويب رساندند ناگهان لاريجاني رئيس مجلس آن را از دستور كار خارج كرد.
وي در توضيح اين اقدام خود گفت: اين طرح اشكالات زيادي دارد لذا بهتر است كميسيون هاي عمران و اجتماعي مشتركاً جلسه اي تشكيل دهند و درباره اين طرح به يك جمع بندي واحدي برسند.
گفتني است طرح مذكور در شرايطي در نيمه راه از دستور كار مجلس خارج شد كه كميسيون هاي تخصصي مجلس موظفند پيش از ارائه هر طرح و لايحه اي به صحن علني، آن را به دقت مورد بررسي قرار دهند تا اشكالات احتمالي طرح و لايحه مذكور حتي الامكان برطرف شود و وقت گرانبهاي صحن علني مجلس به اين راحتي از بين نرود.
خاطرنشان مي شود هر دقيقه از صحن علني مجلس هزينه گزافي را بر دوش بيت المال تحميل مي كند.
گستاخي رژيم صهيونيستي ناشي از طرح آمريكاست
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بايد سازمان ملل در پيگيري نتايج شوراي حقوق بشر، سران رژيم صهيونيستي را در دادگاه جنگي به محاكمه كشد، تصريح كرد: مجلس شوراي اسلامي اين اقدام را براي تنبيه متجاوز امري ضروري و آن را آزموني براي اعاده حيثيت سازمان ملل مي داند.
لاريجاني در نطق خود در صحن علني با اشاره به اينكه طي دو روز گذشته رژيم صهيونيستي با ورود به مسجدالاقصي و ضرب و جرح مسلمانان در بيت المقدس ضمن توهين به حيثيت اسلامي مسجدالاقصي جنايت ديگري را مرتكب شده است، افزود: رژيم اسرائيل طبق توافقات غيرعادلانه موجود نيز حق چنين توهيني به قبله مسلمانان نداشت اما گستاخي اين رژيم از آنجا نشأت مي گيرد كه با طرح جديد آمريكا درباره فلسطين تصور كرده اند راه براي چنين اموري باز شده است.
وي اين طرح آمريكايي را ناپخته دانست و گفت: اين طرح قصد دارد مسجد الاقصي را صرفاً به يك اثر تاريخي بدل نمايد و طي برنامه اي مسئوليت آنرابه رژيم صهيونيستي بسپارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: «آقاي اوباما بايد پاسخ دهد اين همان چيزي است كه در سخنراني خود در قاهره به دوران احترام به حقوق مسلمانان از آن ياد كرديد شما كه گفتيد من با صداي اذان آشنا هستم آيا رفتار ايالات متحده باعث نشده كه در مسجدالاقصي به جاي صداي اذان صداي چكمه هاي سربازان رژيم صهيونيستي شنيده شود.»
لاريجاني با تأكيد براينكه مجلس شوراي اسلامي ضمن محكوم نمودن اين اهانت بزرگ به قبله مسلمانان از همه مجالس اسلامي و علماي سران بصير اسلامي مي خواهد در مقابل اين حركت توهين آميز ساكت ننشينند و با فريادهاي خود از مردم مسلمان فلسطين و حيثيت اسلامي مسجدالاقصي دفاع نمايند.
مدعيان دروغين خط امام
نماينده مردم بابلسر و فريدون كنار در مجلس خطاب به مدعيان خط امام گفت: كساني كه خود را در خط امام مي دانند اما به نظر رهبر انقلاب تمكين نمي كنند در حقيقت طبق فرمايش امام راحل در مسير و جبهه شيطان قلم و قدم برمي دارند.
مقداد نجف نژاد در نطقش با بيان اينكه هر كس بخواهد دعوت ولايت را رد كند دعوت معصوم را نپذيرفته است، خاطرنشان كرد: ولايت فقيه باب رسيدن به ولايت معصوم است و اگر در اين مسير قدم برداشته نشود جز باطل نتيجه نخواهد داد.
نماينده مردم بابلسر خط و مسير ولايت فقيه را راه مطلق حق دانست و غير از اين را در جبهه باطل توصيف كرد و گفت: در مسير ولايت مداري و ولايت پذيري بايد به اعتقادات ديني توجه شود.
آيندگان درباره خيانت آشوبگران قضاوت مي كنند
نماينده مردم فريدون شهر در مجلس گفت: اقتدار ناشي از حضور ملت ايران در صحنه انتخابات آثار خود را در عرصه بين المللي نشان داد و اعضاي 1+5 را به سمت مذاكرات كشانيده است.
بهمن محمدي در نطقش به افرادي كه در داخل كشور هم نوا با بيگانگان درصدد تضعيف اقتدار ملت و كمرنگ جلوه دادن حضور بي سابقه آنها در انتخابات بودند هشدار داد و گفت: آيندگان قضاوت خواهند كرد خيانتي كه خواسته يا ناخواسته اين گروه مغرض يا غافل از خود به جا گذاشته اند. البته حاشيه اي كه عده اي از روي غرض و غفلت به وجود آوردند به لطف خدا خنثي شد اما در سايه اين غائله به نظر مي رسد بعضي از موضوعات اساسي جامعه تا حدودي مورد غفلت واقع شد كه بايد از اين پس به جبران زمان هاي از دست رفته پرداخت.

 



دوستي و پيروي از اهل بيت(ع) اساس اسلام

دستورات ديني ما اين است كه شما حسيني باشيد. حسيني باشيد يعني چه؟ يعني فرزند ابي عبدالله باشيد. اين دستور ديني ماست! از اين پائين تر و كوتاه تر بياوريم، مغبونيم. ما موظفيم از نظر دستورات ديني كه فرزند آن وجود مقدس باشيم. چرا؟
اول نشانه اش را عرض بكنيم، بعد دليلش را؛ نشانه اش همان شعار رسمي است كه در محرم و غيرمحرم به يكديگر مي گوئيم: اعظم الله اجورنا و اجوركم بمصابنا بالحسين(ع) و جعلنا و اياكم من الطالبين لثاره.(1) اين بخش دوم اين شعار كه به ما مي گويد از خدا بخواهيد كه شما طالب خونبها باشيد؛ غير از وارث، كسي نمي تواند خونبهاي مقتول را بگيرد! ما اگر فرزند او نباشيم، اگر وارث او نباشيم، خونبهاي او به ما چه؟! پس شعار رسمي ما اين است كه ما را خدا، جزء طالب ثار او قرار بدهد.
اما برهان مسئله همان حديث معروفي است كه فريقين نقل كرده اند كه وجود مبارك پيغمبر(ص) فرمود: انا و علي ابوا هذه الامه.(2) يعني نبوت و امامت، پدران روحاني مردمند. مردم از يك طرف فرزندان نبوت اند، از يك طريق فرزندان امامتند. اگر اين چنين است، وجود مبارك فاطمه زهرا، صديقه كبري(س)، او هم مادر ماست. ما همين جمله را درباره مصيبت آن حضرت هم مي گوئيم!
جهنم نرفتن، كمال نيست
آخرين مرحله و ضعيف ترين مرحله از همت ما اين است كه تلاش و كوشش كنيم كه جهنم نرويم و نسوزيم؛ اين همت نيست! اينقدر افراد در قيامت هستند كه جهنم نمي روند و نمي سوزند كه حد و حصر ندارد. همه مجانين؛ همه كودكان؛ همه كفار مستضعف فرهنگي و فكري از جهنم مصونند. اين همه كافري كه دسترسي به تحقيق ندارند، مگر اينها مي سوزند؟! پس نسوختن كمال نيست، جهنم نرفتن كمال نيست! ذات اقدس اله كفاري را كه مستضعف فكري بودند و دسترسي نداشتند به جهنم نمي برد! چون مي فرمايد ليهلك من هلك عن بينه.(3) اين كه بينه اقامه نكرد. پس اين همت نيست كه آدم به جهنم نرود.
در اين دعاهاي رسمي به ما گفتند كه از خدا بخواهيد كه فرزند اينها باشيد؛ مي شويد حسيني، مي شويد علوي. انا و علي ابوا هذه الامه. قهرا چون وجود مبارك فاطمه(س) همتاي علي بن ابيطالب است، او هم مي شود مادر ما.
اطلاق لقب «ام المومنين» به همسران پيامبر(ص)
به دليل حكم فقهي تحريم ازدواج و نه شرافت هاي معنوي
اين ام المومنين بودن، يك لقب فقهي است، يك اثر فقهي دارد؛ نه بار اخلاقي و حقوقي! از باب اينكه و لا تنكحوا ازواجه من بعده ابدا(4). و ازواجه امهاتهم(5)، صغراي مسئله؛ حرمت عليكم امهاتكم(6)، كبراي مسئله؛ اين حكم فقهي است، شرف آور نيست! آن كه شرف مي آورد، همين است، وگرنه آن يك حكم فقهي محض است، آنهايي كه گفتند وقتي رسول خدا(ص) رحلت كنند، ما با همسران او ازدواج مي كنيم، يك بي ادبي خواستند بكنند؛ كه آيه نازل شد: و لا تنكحوا ازواجه من بعده ابدا، يك؛ و ازواجه امهاتهم، دو. دو دليل قرآني بر تحريم ازدواج زنان پيغمبر است؛ اين حكم فقهي است، اين ديگر شرف آور نيست!
آن كه شرف آور است، انا و علي ابوا هذه الامه است؛ و فرقي هم بين وجود مبارك حضرت امير و سائر ائمه نيست! پس انا و حسين ابوا هذه الامه، انا و حسن ابوا هذه الامه، به دليل اينكه فرمود: حسين مني(7) پس ما موظفيم كه فرزند حسين بن علي باشيم؛ اگر به اين حد نرسيديم، مغبونيم. چون اين ديگر مال خواص نيست. اگر جزء خواص بود و جزء امور صعب بود كه به ما دستور نمي دادند! اگر به اين حد نرسيديم، مغبونيم. از اين حد پائين تر آمديم، ضرر كرديم.
تأثير دوستي و پيروي از اهل بيت(ع)
در تأييد اين استدلال، بيان نوراني سيدالشهداء(ع) است كه فرمود: اگر كسي دوست ما باشد، اين دوستي زمينه پيروي علمي و عملي را فراهم مي كند؛ وقتي تابع معارف علمي ما و احكام و حقوق عملي ما شد، از ما محسوب مي شود. قهرا سلمان منا اهل البيت(8) ديگر اختصاصي نخواهد داشت؛ آن به عنوان تمثيل است، نه تعيين. چون درباره خيلي ها اين آمده؛ هم درباره زن ها آمده، هم درباره مردها آمده.
درباره فضه(س) همين آيات سوره مباركه هل اتي نشان مي دهد او از همان ها بوده، به دليل اينكه يطعمون الطعام علي حبه(9)، ضمير جمع به همه شان برمي گردد. پس معلوم مي شود يك زن عادي يا يك مرد عادي هم مي تواند به جائي برسد كه از اعضاي معنوي خاندان اهل بيت به حساب بيايد.
استدلال سالار شهيدان(ع)
استدلال وجود مبارك سيدالشهداء(ع) اين است؛ وقتي به حضرت عرض كردند كه: اگر كسي تابع شما باشد، آيا از شما محسوب مي شود؟ فرمود: آري. گفتند: چه طور؟ فرمود: مگر شما استدلال و كلام ابراهيم خليل(ع) را در سوره مباركه ابراهيم نخوانديد، كه فرمود: من تبعني فانه مني.(10) اين سلمان تابع اين خاندان بود، شد منا اهل البيت؛ فضه(س) تابع اين خاندان بود، شد منا اهل البيت. آن رجال علمي ديگر تابع اينها بودند، من اهل البيت شدند. پس اين راه باز است.
بيان نوراني سيدالشهداء(ع) اين است كه: چون وجود مبارك ابراهيم؛ طبق آنچه كه در سوره مباركه ابراهيم و قرآن آمده است، فرمود: من تبعني فانه مني؛ پس اگر كسي تابع ما باشد، از ماست؛ و اين كفي به فخراً كه كسي از اعضاي اين خاندان باشد. هيچ فخري از اين بالاتر نيست! آنوقت عزت و افتخار حسيني معناي خودش را پيدامي كند. آنوقت مسائل نظامي، شهادت، جهاد اوسط و اكبر؛ اينها هم به دنبال اين هست.
دوستي با اهل بيت(ع) راه نيل به عزت و افتخار
حالا راه رسيدن به اين فخر و عزت چيست؟ وجود مبارك سيدالشهداء(ع) مي فرمايد: راهش دوستي ماست. دوست ما باشيد؛ بالاخره دوست كه دوستش را نمي رنجاند! اين محبت كم كم شما را وادار مي كند كه در راه محبوب حركت بكنيد.
محبت اهل بيت(ع)، اساس اسلام
بعد آن حضرت اين حديث شريف را نقل مي كند كه وجود مبارك جدم، رسول گرامي(ص) در جريان حجه الوداع، وقتي مناسكش را انجام دادند، سوار بر شتر شدند و فرمودند: لا يدخل الجنه الا من كان مسلماً، هيچ كس وارد بهشت نمي شود، مگر اينكه مسلمان باشد. اباذر جلو آمد، عنان شتر را گرفت؛ عرض كرد: يا رسول الله! اسلام چيست؟ فرمود: الاسلام عريان، لباسه التقوي و زينته الحياء وكماله كذا و اينها را فرمود؛ بعد فرمود:لكل شيء اساس، هر چيزي يك پايه اي دارد. و اساس الاسلام حبنا اهل البيت(11)
قوي بودن عاطفه و محبت در زنها
اين محبت، مخصوصاً در خواهرها و دخترها هست، اين سرمايه هست؛ اين سرمايه را هدر ندهند. يك وقت است كسي در بين اعضاء و جوارحش، حافظه اش قوي است. اين سرمايه حافظه را هدر ندهد و مثلاً بيايد. اسامي تمامي ورزشكارها را حفظ كند، اسامي نمي دانم چه ها را حفظ كند، اين يعني چه؟! يا قرآن حفظ بكن، يا حديث حفظ بكن، يا اشعار ادبي و آموزنده حفظ بكن. حافظه كه قوي شد، بالاخره بايد يك مظروف خوب به آن داد. حالا بعضي ها هستند كه چشم شان قوي است، بعضي گوش شان قوي است؛ بالاخره آن قوت را انسان به جا مصرف بكند.
در زن ها عاطفه قوي است، محبت قوي است، جاذبه قوي است؛ اين را چه بهتر كه به راه صحيح تري صرف بكند. اينها دوست پيدا مي كنند، دوست مي شوند، اما چه بهتر كه بهترين دوست شان خاندان پيغمبر باشند! روي محبت عقلي خيلي از امور حل مي شود. يعني وقتي محبت بيايد، بسياري از مسائل به دنبالش خواهد آمد. يك وقت است انسان عاطفه وهمي يا خيالي دارد، او بايد تعديل شود، تكميل بشود. اما وقتي محبت عقلي بود، اين پايه اسلام است. وجود مبارك سيدالشهداء(ع) نقل كرد كه اباذر(ره) از جدم(ص) سؤال كرد كه: اسلام چيست، به اباذر فرمود: لكل شيء اساس و اساس الاسلام حبنا اهل البيت.
سخنراني آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در ديدار با جمع كثيري از خواهران دانشجو و مسئولان اجرايي هفتمين دوره آموزش مباني انديشه اسلامي (طرح ولايت)- آبعلي؛ 28/5/1381
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- وسائل الشيعه/ 41/ 905 2- علل الشرايع/ 1/ 721 3- انفال/ 24
4- احزاب/ 35 5- احزاب/ 6 6- نساء / 32
7- بحارالانوار/ 73/ 47 8- الاحتجاج/ 1/ 062 9- انسان/ 8
01- ابراهيم/ 63 11-الأمالي للطوسي/48

 



احمدي نژاد: امنيت ايران و عراق به هم پيوند خورده است

رييس جمهور در ديدار رئيس مجلس عراق بر پيوستگي امنيتي ايران و عراق تاكيد كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد در اين ديدار كه عصر سه شنبه انجام شد با اشاره به وجود عقايد، امنيت و منافع مشترك بين ايران و عراق افزود: روابط ايران و عراق اعتقادي، تاريخي و فرهنگي بوده و احساس عاطفي عميقي كه بين دو ملت وجود دارد، سرمايه بزرگي براي اعتلاي دو كشور در بخش روابط دوجانبه و منطقه اي است.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه از منظر جهان اسلام نيز وجود ارتباطات عميق بين دو ملت ايران و عراق بسيار حائز اهميت است، خاطر نشان كرد: دشمنان بيش از صد سال است كه با حضور در منطقه تلاش مي كنند بين ملت هاي اسلامي تفرقه و اختلاف بيندازند و حتي در اين راه جنگ به راه انداختند.
وي افزود: آنان حتي رژيم جعلي صهيونيستي را ايجاد كردند كه دائما عليه دولت ها و ملت هاي منطقه توطئه ايجاد كنند. از اين روي كوتاه كردن دست دشمنان، ماموريت اصلي همه كشورهاي منطقه است.
وي تصريح كرد: امروز بايد دست به دست هم داده و در برابر هجوم تاريخي جبهه كفر و استكبار بايستيم. كشورهاي منطقه صدها سال برادرانه بدون اختلاف در كنار هم زندگي كرده اند اما دشمنان مي خواهند فاصله ايجاد كنند.
رييس جمهور اظهار داشت: آنها حتي از اتحاد بين دو كشور اسلامي وحشت دارند. بدون ترديد ايجاد اتحاد بين كشورهاي اسلامي قدرت بزرگي است كه مي تواند دشمنان را براي هميشه از منطقه دور كند.
احمدي نژاد گفت: امروز به فضل الهي يك فرصت تاريخي براي كشورهاي مستقل ايجاد شده است و بايد به خوبي از اين فرصت به نفع ملت هاي خود استفاده كنند و آن فرصت، ضعف اساسي جبهه استكبار و زير سؤال رفتن كيان صهيونيسم است.
رييس جمهور با تاكيد بر گسترش و تعميق روابط ايران و عراق در همه زمينه ها اظهار داشت: بايد پايه هاي ارتباطات برادرانه خود را هرچه بيشتر تقويت كنيم.
اياد السامرايي رييس مجلس عراق نيز در اين ديدار بر گسترش و استحكام هرچه بيشتر مناسبات و همكاري هاي تهران و بغداد تاكيد كرد و گفت: امروز نيازمند ايجاد روابط قوي و صميمي بين دو كشور بر اساس اصول و مباني اسلامي و نيز همسايگي هستيم. ايجاد چنين روابطي نبايد فقط به تلاش دولت ها خلاصه شود و در اين ميان مجالس دو كشور، مردم و سازمان هاي ذيربط نيز مي توانند نقش بسزايي داشته باشند.
وي افزود: اگر روابط تهران و بغداد در كليه زمينه ها تقويت شود، هيچ گروهي قادر نيست در چنين روابطي اخلال ايجاد كند.
رييس مجلس عراق و هيئت همراه عصر سه شنبه همچنين با رييس و اعضاي گروه دوستي پارلماني ايران- عراق در مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت و گو كردند.

 



متكي در ديدار با دبيركل سازمان ملل: ايران تسليم فشارها نخواهد شد

وزير امورخارجه كشورمان در ديدار با دبيركل سازمان ملل تاكيد كرد ايران در دفاع از حقوق مسلم خود از جمله پيشبرد برنامه صلح آميز هسته اي خويش تسليم فشارهاي سياسي نخواهد شد.
«منوچهر متكي» وزير امورخارجه كشورمان كه براي شركت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك به سر مي برد روز سه شنبه با «بان كي مون» دبيركل اين سازمان ديدار و گفت وگو كرد.
متكي در اين ديدار با تشريح مسايل مهم منطقه اي و بين المللي خواستار نگاه جامع سازمان ملل و دبيركل به مسايل مهم منطقه و ايران براساس واقعيت ها و يكسان نگري و عدالت شد.
وزير امورخارجه ضمن تاكيد بر ملاقات چند روز قبل رئيس جمهوري كشورمان با دبيركل، به اظهارات برخي سياستمداران در رابطه با مسئله هسته اي ايران اشاره كرد و گفت: اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران براساس مقررات بين المللي حركت كرده است.
وي تصريح كرد: ايران در اين راستا نيز هرگز از حقوق حقه خود در توسعه و تكامل فناوري اتمي به منظور اهداف صلح آميز صرفنظر نخواهد كرد و فشارهاي سياسي را نخواهد پذيرفت.
متكي در عين حال گفت كه تهران مسير شفاف همكاري هاي خود با آژانس را ادامه مي دهد. بنابراين از سازمان ملل نيز انتظار مي رود كه به اين نكته توجه كند.
وزير امورخارجه با يادآوري سوالات متعددي كه رئيس جمهوري در ملاقات با دبيركل بويژه در زمينه جنايات جنگي رژيم صهيونيستي در غزه و پيگيريهاي سازمان ملل در اين رابطه مطرح كرده بود، خواستار توجه جدي و ضمنا پاسخگويي به سوالات مطروحه شد.
وي همچنين فهرست تعدادي از ايرانياني كه توسط آمريكا دستگير و يا زنداني شده اند را به وي تسليم كرد و اعلام نمود كه «چنانچه جنابعالي نسبت به رعايت مسايل حقوق بشري نگراني داريد حداقل اين موارد را با توجه به درخواست خانواده هايشان پيگيري كنيد.»
دبيركل سازمان ملل نيز در اين ديدار با اشاره به گزارش تهيه شده توسط سازمان ملل در مورد جنايت انجام شده در غزه اعلام كرد كه گزارش مذكور در شوراي حقوق بشر سازمان ملل مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
طرح چند سوال اساسي
از دبيركل سازمان ملل
در همين ارتباط بخش مطبوعاتي نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران در نيويورك در واكنش به بيانيه سخنگوي دبيركل سازمان ملل متحد، درباره ديدار رياست جمهوري كشورمان با دبيركل سازمان ملل متحد، خلاصه اي از مهم ترين مطالب مطرح شده در اين ديدار را منعكس كرد.
گفتني است سخنگوي دبيركل اين سازمان پس از ملاقات دكتر احمدي نژاد بيانيه اي را منتشر كرد كه در آن ادعا شده بود دبيركل درباره وضع حقوق بشر و برنامه هسته اي ايران ابراز نگراني كرده است.
به گزارش ايسنا در بيانيه جمهوري اسلامي ايران آمده است: «در اين ملاقات آقاي احمدي نژاد مواضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص موضوع هسته اي را مطرح و با اشاره به اينكه در ساخت سايت جديد غني سازي ايران كاملا براساس موافقتنامه پادمان و مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي عمل شده و حتي جمهوري اسلامي ايران بيش از تعهدات خود در اين زمينه شفاف سازي كرده از اظهارات دبيركل در اين باره انتقاد و اينگونه اظهارات جانبدارانه را موجب نگراني توصيف و تاكيد كرد انتظار داريم دبيركل سازمان ملل با حفظ استقلال خود و به جاي تكرار همان مطالبي كه سه كشور غربي مطرح مي كنند به نظرات آژانس به عنوان نهاد مسئول در اين خصوص توجه كند.
آقاي احمدي نژاد در اين ديدار با طرح چند سوال اساسي از دبيركل سازمان ملل از وي پرسيد: چه تعداد ديگر از مردم بايد كشته شوند تا قدرتهاي مزبور متوجه اشتباه بودن سياستهاي خود بشوند و اگر سازمان ملل به اين اقدامات آنها رسيدگي نكند پس چه نهاد يا مرجعي مسئول رسيدگي است و چه نهاد يا مرجعي بايد به آنها بگويد كه سياستهايشان را اصلاح كنند؟
رئيس جمهور كشورمان در خصوص مسئله فلسطين نيز با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در مناطق اشغالي از جمله در غزه به دبيركل خاطرنشان كرد: قرار بود كساني كه مرتكب جنايت در غزه شده و بيش از 1300 تن از مردم غزه را به خاك و خون كشيدند محاكمه شوند و آيا شما اين موضوع را بطور جدي دنبال مي كنيد يا خير؟
رئيس جمهور كشورمان همچنين از دبيركل سازمان ملل در خصوص اقدامات وي براي كمك به مردم فلسطين سوال و تاكيد كرد: در حاليكه بمب به آساني براي رژيم صهيونيستي براي كشتار مردم فلسطين از جمله در غزه ارسال مي شود اما مردم بي دفاع فلسطين در غزه از نيازهاي اوليه خود از جمله دارو و غذا و حتي آب آشاميدني سالم محرومند و بر اثر اين جنايات بسياري از مردم غزه از جمله زنان و كودكان جان خود را از دست داده و بسياري ديگر در حال از بين رفتن هستند پس چه كسي به اين جنايات رسيدگي مي كند و به كجا بايد شكايت ببريم؟
قابل ذكر است دبيركل سازمان ملل متحد در برابر سوالات متعدد رياست جمهوري كشورمان از وي در مورد كوتاهي هاي او و سازمان ملل در موارد متعدد نقض حقوق بشر و برخوردهاي گزينشي وي، قادر به پاسخ دادن نبود.
غربي ها شتابزده عمل نكنند
متكي همچنين در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل با «حسن ويرابودا» وزير امورخارجه اندونزي نيز ديدار كرد.
وزير امورخارجه در اين ديدار با اشاره به بيانيه مقامات آمريكا، فرانسه و انگليس در نشست پتسبورگ در خصوص تاسيسات هسته اي جديد كشورمان گفت: قدرتهايي كه داعيه رهبري دنيا را دارند نبايد براساس اطلاعات غلطي كه با اهداف خاص سياسي به آنها ارائه مي شود موضع گيري كنند كه اين عمل كاملا اشتباه و نادرست است.
وي افزود: خوب بود آنها دست كم صحت و سقم ادعاهاي خود را با آژانس بين المللي انرژي اتمي بررسي و پس از آن در اين زمينه موضع گيري مي كردند.
وي همچنين با اشاره به مذاكرات روز پنجشنبه ايران و پنج عضو دايم شوراي امنيت و آلمان در ژنو گفت: كه من به برخي كشورهاي اروپايي گفته ام در زمينه اين مذاكرات از پيش قضاوت نداشته باشند و شتابزده عمل نكنند، بلكه با دقت به نظرات طرف مقابل نيز گوش دهند.

 



مك كين: بايد با تشويق عناصر داخلي از براندازي حكومت ايران حمايت كنيم

سناتور جمهوري خواه كنگره آمريكا ضمن ابراز ترديد در خصوص به نتيجه رسيدن تحريم ها عليه ايران، به براندازي حكومت در ايران از طريق تشويق عناصر داخلي تاكيدكرد.
به گزارش فارس، سناتور «جان مك كين » در گفت وگو با شبكه تلويزيوني «فاكس نيوز » آمريكا گفت: من فكر مي كنم كه شما چيزي را ناديده گرفتيد و آن حمايت ما از تغيير حكومت در ايران است؛ البته نه از طريق قدرت نظامي بلكه با كمك، حمايت و ياري رساندن به روش هاي گوناگون از جمله دسترسي به اينترنت و تشويق عناصر داخل ايران براي براندازي حكومت.
در اين بخش از مصاحبه خبرنگار فاكس نيوز گفت: بسيار خوب بايد فرض كنيم كه چنين اتفاقي مي افتد. بايد فرض كنيم كه سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا تمام آنچه را مي توانند انجام مي دهند. اما شما با زمان رقابت مي كنيد. منظورم اين است كه اگر شما تحريم ها را اعمال نكنيد تا جلوي جريان بنزين به ايران را بگيريد، چرا كه اين تمام آن چيزي است كه مي تواند ايران را متوقف كند، ايران را از پاي درآورد، در آن صورت اسرائيل دست به كار خواهد شد. اسرائيل قصد ندارد كنار بنشيند و كاري نكند. آن ها مي خواهند دست به كار شوند و همانطور كه مي دانيد نيروهاي سپاه ايران، نيروهايي سرسخت هستند. براندازي حكومتي كه چنين نيروهايي را دارد نسبتا سخت به نظر مي رسد.بنابراين بايد فرض كنيم كه اوباما بايد طرح ديگري داشته باشد. تحريم ها كارساز نيست. اسرائيل دست به كار مي شود. اوباما چه خواهد كرد؟ شما چه اقدامي انجام خواهيد داد؟
مك كين در پاسخ به سئوال خبرنگار فاكس نيوز گفت: ]من چنانچه به جاي اوباما بودم[ اعلام مي كردم كه مردم و مخالفان در ايران حمايت كامل ما را دارند، اين كار مي توانست آغاز پاياني براي اين حكومت باشد. اين بسياري از مشكلاتي را كه ما هم اكنون داريم، حذف مي كرد. كارهاي بسيار ديگري وجود دارد كه ما مي توانيم در كنار آژانس هاي اطلاعاتي مان انجام دهيم. قوانيني وجود دارد كه ما مي توانيم در بيرون كردن آن ها ]سران حكومت[ از آنها ]اين قوانين[ كمك بگيريم. مك كين ادامه داد: اول از همه من به معترضان مي گفتم كه حق با شماست. ما با شما هستيم. جهان پشت شماست. من هركاري را كه مي توانستم انجام مي دادم تا به آنها كمك كنم. اما منظور شما موقعيتي است كه هم اكنون در آن قرار داريم. ]در شرايط كنوني[ هيچ گزينه خوبي وجود ندارد. گزينه جنگ را نمي توان كنار گذاشت اما همه ما به خوبي با عواقب اين گزينه نيز آشنايي كامل داريم. من فكر مي كنم چاره اي جز بررسي تحريم ها نداريم اما خيلي خوشبين نيستم ]كه اصلا تلاش ها در اين زمينه به نتيجه برسد[. ما بايد در وهله نخست تلاش كنيم تا چين و روسيه را در خصوص تحريم ها متقاعد كنيم.
وي ضمن ابراز ترديد در خصوص همكاري روسيه و چين در روند تحريم ايران تاكيد كرد: شك دارم كه روسيه و چين اصلا قادر به همكاري در خصوص تحريم هايي باشند كه مي توانند تاثير چشمگيري بر ايران داشته باشند.
مك كين در ادامه اين گفت وگو و در رابطه با امكان محاصره احتمالي ايران در صورت شكست تمامي راه ها اعلام كرد: به نظر من ]درصورتي كه هيچ گزينه اي نتيجه نداد[ محاصره احتمالي ايران مي تواند اسرائيل را از اقدام براي آغاز عمليات نظامي باز دارد. لازم است يادآوري كنم نيروهاي حزب الله در جنوب لبنان هزاران موشك دارند كه همگي مي توانند بر سر اسرائيل فرود آيند.
نامزد جمهوريخواهان در انتخابات رياست جمهوري گذشته همچنين افزود: سخت است كه اين مسئله را بگوييم اما اگر ايران نسبت به بستن تنگه هرمز اقدام كند در آن صورت تامين ذخاير نفتي جهان نيز متوقف مي شود. بنابراين ما بايد اين مسئله را به خوبي بررسي كنيم و بعد دست به هر اقدامي بزنيم.
مقامات آمريكايي و اروپايي نيز با اذعان به ناكارآمدي تحريم ها عليه ايران اعلام كرده اند كاخ سفيد در روند اعمال تحريم ها عليه ايران با چالش هاي زيادي مواجه خواهد بود.
از سوي ديگر روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال » در گزارشي با اشاره به تلاش هاي غرب در راستاي اعمال تحريم هاي شديدتر عليه ايران نوشت: تعدادي از مقامات آمريكايي و اروپايي كه در روند اعمال تحريم ها همكاري دارند و نامشان نيز فاش نشده است، اعلام كردند كاخ سفيد همچنان در تحريم ايران با چالش هاي زيادي مواجه است.
اين نشريه آمريكايي افزود: كشورهاي روسيه و چين هنوز به نظر نمي رسد تمايل كاملي براي انجام اين اقدامات و افزايش فشارها بر ايران از طريق شوراي امنيت سازمان ملل داشته باشند. حتي فرانسه و آلمان نيز خشم و عصبانيت خود را درباره هدف قرار دادن واردات بنزين ايران نشان داده اند.
علاوه بر اين، برخي مقامات اروپايي ديروز تاكيد كردند كه مايلند تا پايان سال 2009 يعني پايان ماه دسامبر سال جاري ميلادي به جاي ضرب الاجلي كه تا پايان سپتامبر (ماه جاري ميلادي) در نظر گرفته شده بود، به ايران فرصت داده شود تا ببينند آيا ديپلماسي در برخورد با ايران كارساز خواهد بود يا خير. تحريم صادرات بنزين به ايران از طريق شوراي امنيت سازمان ملل مشكل به نظر مي رسد چرا كه شركت هاي چيني در ماه جاري تامين حدود يك سوم از واردات بنزين ايران را عهده دار شده اند و اين در حالي است كه كشور چين يكي از اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل است. بنا بر اين گزارش، تحريم كامل نفت ايران - آنچنان كه مقامات اسرائيلي پيشنهاد داده اند- بعيد به نظر مي رسد، چرا كه هم اكنون نيز قانون آمريكا شركت هاي آمريكايي را از خريد نفت ايران منع كرده اند اما اروپا، ژاپن و چين بزرگترين مشتريان نفت ايران هستند. تحليلگران اعلام كرده اند تحريم نفت ايران باعث افزايش قيمت ها خواهد شد و به اقتصاد جهاني آسيب مي رساند.
«پل ساندرز » مدير اجرايي مركز نيكسون در واشنگتن اعلام كرد: تعداد زيادي از پيمانكاران بزرگ در بخش هاي اقتصاد روسيه نيز الزاما بازارهاي گسترده ديگري ندارند كه بتوانند به راحتي به سمت آن ها تغيير مسير دهند.

 



سايه اختلاف ميان 1+5 بر سر مذاكرات ژنو

سرويس سياسي-
نمايندگان ايران و گروه 1+5 امروز در حالي وارد مذاكرات مي شوند كه منابع غربي از وجود اختلاف نظر ميان اعضاي دائم شوراي امنيت به همراه آلمان بر سر تصميم گيري درباره اعمال تحريم هاي بيشتر عليه تهران خبر دادند.
خبرگزاري شينهوا، ديروز به نقل از «سرگئي ريابكف» معاون وزير امور خارجه روسيه و نماينده اين كشور در مذاكرات ژنو گزارش داد: مسكو همچنان با تشديد تحريم ها عليه ايران مخالف است.
وي گفت: پرتاب اخير موشك هاي دور برد توسط ايران، نبايد دليلي براي اعمال تحريم هاي جديد و تشديد تحريم هاي پيشين باشد.
ريابكف در ادامه با اشاره به بسته پيشنهادي ايران به گروه 1+5 تصريح كرد: پيشنهاد ايران به كشورهاي گروه 1+5 راه را براي انجام مذاكرات بيشتر فراهم كرده است و به اين ترتيب زمينه هاي زيادي براي انجام مذاكره ميان طرفين ايجاد خواهد شد.
خبرگزاري آلمان هم در گزارشي با اشاره به مذاكرات پنجشنبه (امروز) ايران و گروه 1+5 در ژنو اعلام كرد: اگر آمريكا پيشنهاد تحريم صادرات نفتي ايران را بدهد، چين مخالفت خواهد كرد.
براساس اين گزارش، پكن ديپلماسي را مقابل ايران بر راه هاي ديگر ترجيح مي دهد.
اين خبرگزاري به نقل از كارشناسان گزارش كرد: چين خواستار راهكاري ديپلماتيك درباره موضوع هسته اي ايران است و با اعمال تحريم هاي جديد ايران مخالف است.
خبرگزاري آلمان به نقل از «ين گانگ» كارشناس امور خاورميانه در آكادمي علوم اجتماعي چين در اين خصوص نوشت: اگر آمريكا پيشنهاد تحريم صادرات نفتي ايران را بدهد چين مخالفت خواهد كرد.
ين گانگ با ضعيف شمردن احتمال طرح پيشنهاد تحريم صادرات نفتي ايران، توضيح داد كه چين از طرفي به موازنه اي در مناسبات خود با آمريكا و از طرف ديگر در روابط اقتصادي خود با ايران نياز دارد.
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز نيز با اشاره به اختلاف 1+5 بر سر اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران نوشت: «چنانچه آمريكا بخواهد جريمه هاي جديدي عليه ايران در نظر بگيرد، بعيد است كه چين منافع خود را به خطر بيندازد» و با آن موافقت كند.
اين گزارش با اشاره به قرارداد ماه ژوئن ايران با چين براي توسعه فاز 11 پارس جنوبي به ارزش بيش از 5 ميليارد دلار، قرارداد ماه جولاي با اين كشور براي ساخت 7 پالايشگاه نفت به ارزش 8/42ميليارد دلار در ايران و ديگر قراردادهاي ميان دو كشور نوشت: به عقيده «زلماي خليل زاد» سفير سابق آمريكا در سازمان ملل، اعمال مجازات هاي حقيقي عليه ايران مقدور نيست زيرا چين كه داراي حق وتو نيز هست، شريك تجاري و مدافع واقعي ايران است.
خليل زاد افزود: تهديدهايي كه عليه ايران مي شود به واقعيت نمي پيوندد و ديدگاه چين نسبت به ايران با ديدگاه آمريكا متفاوت است.
اين گزارش حاكيست كه «يانگ جيه چي» وزير امور خارجه چين هفته گذشته در نشست وزيران خارجه شش كشور درباره مسئله هسته اي ايران، بار ديگر بر مواضع كشورش مبني بر حل مسالمت آميز مسئله هسته اي ايران تاكيد كرد و گفت: حل صلح آميز اين مسئله با منافع مشترك جامعه جهاني منطبق است.
روزنامه آمريكائي «وال استريت ژورنال» هم يكي ديگر از رسانه هايي بود كه به وجود اختلاف ميان اعضاي 1+5 بر سر تحريم ايران اذعان كرد.
اين روزنامه در گزارشي با اشاره به تلاش هاي غرب در راستاي اعمال تحريم هاي شديدتر عليه ايران نوشت: تعدادي از مقامات آمريكايي و اروپايي كه در روند اعمال تحريم ها همكاري دارند و نخواستند نامشان فاش شود، اعلام كردند كاخ سفيد همچنان در تحريم ايران با چالش هاي زيادي مواجه است.
وال استريت ژورنال افزود: كشورهاي روسيه و چين هنوز به نظر نمي رسد تمايل كاملي براي انجام اين اقدامات و افزايش فشارها بر ايران از طريق شوراي امنيت سازمان ملل داشته باشند. حتي فرانسه و آلمان نيز خشم و عصبانيت خود را درباره هدف قرار دادن واردات بنزين ايران نشان داده اند.

 



فرمانده نيروي زميني سپاه: ايران در جنگ هم مظلوم بود و هم مقتدر

سردار پاكپور با بيان اينكه ارزش مقاومتي كه در مدت 33 روز در خرمشهر صورت گرفت، كمتر از آزادسازي آن نبود، گفت: ما در جنگ هم مظلوم بوديم، هم مقتدر.
به گزارش روابط عمومي نيروي زميني سپاه، سردار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع رزمندگان تيپ 37 سپاه حضرت عباس(ع) ضمن بيان روند تاريخي دفاع مقدس و وضعيت كشور در روزهاي آغازين حمله عراق به ايران گفت: زماني جنگ شروع شد كه انسجام مناسبي در نيروهاي مسلح كشور وجود نداشت، اما فرزندان غيور اين مرز و بوم اعم از نيروهاي نظامي، انتظامي و بسيجي با تمام توان در مقابل زياده خواهي هاي دشمن تا بن دندان مسلح ايستادگي نمودند. وي افزود: به نظر من ارزش مقاومتي كه در مدت 33 روز در خرمشهر صورت گرفت، كمتر از آزادسازي آن نبود.
فرمانده نيروي زميني سپاه با اشاره به كمبود سازوبرگ نظامي، تحريم تسليحاتي ايران وحمايت گسترده استكبار جهاني از عراق گفت: ما در جنگ هم مظلوم بوديم و هم مقتدر، مظلوميت از اين جهت كه هنوز مدت زيادي از شكل گيري انقلاب اسلامي و انسجام مناسب بين اركان كشور نگذشته بود كه با طراحي، پشتيباني تسليحاتي و حمايت هاي سياسي و تبليغاتي استكبار جهاني از صدام متجاوز، جنگ به ما تحميل شد .
وي افزود: عليرغم اين شرايط رزمندگان اسلام با اتكا به خداوند منان، توسل به ائمه اطهار(ع) و تحت رهبري حكيمانه حضرت امام(ره) با دفاع، مقاومت مقتدرانه و اجراي عمليات هاي پي در پي بخش قابل توجهي از مناطق اشغال شده خاك جمهوري اسلامي ايران كه در ابتداي جنگ به تصرف دشمن بعثي درآمده بود آزاد نمودند.
سردار پاكپور در زمينه ابعاد سخت افزاري و نرم افزاري دفاع مقدس اذعان داشت: در بخش سخت افزاري رزمندگان اسلام در برابر ارتش مجهز شده عراق، كاملاً نابرابر بوده ولي به حول و قوه الهي، سلاح ايمان بر سلاح و تجهيزات دشمن فائق آمد و در بخش نرم افزاري نيز رزمندگان با انگيزه الهي، هدف مقدس و رهبري الهي حضرت امام(ره)، برتري نيروهاي اسلام بر متجاوزين را در دنيا به نمايش گذاشتند.
سردار پاكپور با اشاره به شكست دشمن در جبهه جنگ سخت و نيمه سخت گفت: تهديد دشمن در ابعاد سخت و نيمه سخت براي ما هميشگي و همواره براي مقابله با آن بايد آمادگي داشته باشيم، اما تهديد امروز دشمن تهديد نرم و راه اندازي جنگ رواني در جبهه فرهنگي، سياسي و... است كه براي مقابله با آن كاملاً هوشيار، آماده و حركات دشمن را رصد مي كنيم و در عين حال بايستي نسبت به ايجاد آمادگي در برابر تهديدات سخت و نيمه سخت دشمن نيز تلاش نماييم.
فرمانده نيروي زميني سپاه مسائل پس از انتخابات رياست جمهوري را نمونه اي از تهديد نرم دشمنان عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي خواند و گفت: فتنه انتخابات يك فتنه عميقي بود كه تمام حملات آنها متوجه ستون خيمه انقلاب اسلامي يعني ولايت فقيه بود كه به لطف الهي و با درايت مقام معظم رهبري و بصيرت مردم مومن و شهيدپرور اين توطئه نيز خنثي شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14