(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 مهر 1388- شماره 19478
 

حديث دشت عشق
كشتي فرنگي گمشده اش را پيدا كرد
اخبار كوتاه از فوتبال
مسابقات دوچرخه سواري قهرماني جهان ركابزن ايران به خط پايان هم نرسيد
با پيروزي برابرتيم واليبال قزاقستان ايران حريف كره جنوبي در مرحله نيمه نهايي شد
تقوي: به المپيك لندن فكر مي كنم
برگزاري مرحله نهايي ليگ دووميداني در اهواز
دعوت از عالميان به فينال پينگ پنگ جوانان جهان
تور دوچرخه سواري ميلاد دو نور برگزار مي شود
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «منصور نوذريان»
دوري از تجملات و پيروي از ولايت فقيه

شهيد «منصور نوذريان» در خانواده اي مستضعف متولد شد. در كودكي پدر و مادر خود را از دست داد و نزد پدر بزرگ خود زندگي مي كرد. وي در سن 17سالگي ازدواج و زندگي مشترك خود را ساده و بدور از امكانات رفاهي آغاز كرد. اوقات فراغت خود را صرف كشاورزي و دامپروري مي كرد. به نماز و روزه و انجام فرائض ديني اهميت بسيار مي داد و هميشه سفارش به تربيت صحيح بچه ها مي كرد. او در خانواده اسوه و الگو بود. معلم قرآن بود و بيشتراوقات قرآن تلاوت مي كرد. اخلاق بسيار پسنديده اي داشت به طوري كه همه دوستان و همكاران شيفته اخلاق او بودند. به قرآن كريم و دعا اعتقاد راسخ داشت و در همه امور به ياد خدا بود و ياد و نام خدا را سرلوحه زندگي خود قرار داده بود.
بسيار صبور و شكيبا و در برابر مشكلات مقاوم بود. منصور فردي دلسوز نسبت به همه دوستان و همكاران و بستگان بود و هيچگاه از زير بار مسئوليتي كه در حد توانش بود شانه خالي نمي كرد.
علاقه وافري به حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري داشت. شهيد «منصور نوذريان» سال 1366 در منطقه ماووت عراق شيميايي شد و سال 76 در اثر عوارض مسموميت شيميايي به درجه رفيع شهادت رسيد. از آخرين سفارشات او نزديك شدن به خدا و دوري از تجملات دنيايي و پيروي از ولايت فقيه بود.

 



كشتي فرنگي گمشده اش را پيدا كرد

تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران در رقابت هاي جهاني دانمارك خوش درخشيدند و موفق شدند كه عناوين دوم و سوم جهاني را از آن خود كنند.
در اين دوره از مسابقات تيم ملي كشتي فرنگي دور از انتظار ظاهر شد و با كسب يك مدال طلا و 3 برنز بر سكوي دوم جهان ايستاد.
كشتي فرنگي كه در كشورمان در مقايسه با كشتي آزاد از جايگاه
نه چندان مطلوبي برخوردار است، تنها در سال هاي اخير با تك مدال هاي رنگرز و سوريان توانسته در جهان سري در ميان سرها در بياورد، در پيكارهاي جهاني دانمارك از 7 كشتي گير شركت كننده كشورمان، 4 نفر موفق به كسب مدال شدند. اين در حالي است كه كمتر كارشناس كشتي تا پيش از اين رقابت ها قادر به پيش بيني اين تعداد مدال بود. اتفاق خوش آيندي كه براي كشتي فرنگي در دانمارك رخ داد باعث شد تا روحيه فرنگي كاران كشورمان كه در گوشه و كنار شهرها و روستاها به اين ورزش سرگرم هستند افزايش يابد، ضمن آنكه اين نكته را به دست اندركاران سازمان ورزش و فدراسيون كشتي يادآوري كرد كه ورزشكاران و جوانان ايران اسلامي توانايي اين را دارند تا در صورت توجه و قرار دادن امكانات، قادر خواهند بود بر بالاترين قله هاي رفيع قهرماني قرار گيرند.
پيروزي هاي تيم ملي كشتي فرنگي اگرچه باعث غرور و سرافرازي كشورمان شد و يكبار ديگر پس از چند سال ناكامي در عرصه هاي جهاني و المپيك موفق به حضوري قدرتمند در كشتي دنيا شديم ، اما اگر نتوانيم از اين پيروزي ها و مدال هاي بدست آمده بهره برداري صحيح انجام دهيم به يقين در آينده دچار خسارت و پشيماني خواهيم شد.
اولا نبايد از اين پيروزي دچار غرور و خود بزرگ بيني شويم و در سايه عنوان بدست آمده بخواب فرو برويم، در حاليكه بايد بپذيريم كه اين مدال هاي آنچنان هم كه بايد و شايد در مسابقات جهاني و المپيك آينده تضمين كننده برتري ما نخواهد بود، زيرا كه كشورهاي شكست خورده بدون شك براي جبران عقب ماندگي خود تلاش دوباره اي را آغاز خواهند كرد، ضمن اينكه بايد قبول كرد كه در رقابت هاي جهاني دانمارك تيم ها و كشورها بعد از بازي هاي المپيك با يك دگرديسي و جوانگرايي قدم به رقابت هاي جهاني مي گذارند. لذا با توجه به اين باور صحيح بايد پذيرفت كه اين عناوين حقيقي نيستند، مدال هاي حقيقي در المپيك ها توزيع مي شود، آنجايي كه همه قدرت ها و قهرمانان با تمام توان حاضر مي شوند. البته بدون شك اين نكات چيزي از ارزش هاي قهرماني ورزشكاران ما در دانمارك نمي كاهد، بلكه از آن جهت گفته مي شود كه دست اندركاران تيم ملي فكر نكنند كه كار بسيار خارق العاده اي انجام گرفته و ديگر تيم ملي سال ها مي تواند بر سكوي قهرماني قرار گيرد.
نكته ديگر بايد متوجه دست اندركاران فدراسيون باشد. آنها پس از چند سال آزمون و خطا بالاخره در نهايت دريافتند كه سكان هدايت كشتي فرنگي را بايد به دست چه كسي سپرد.
محمد بنا با نايب قهرماني تيم ملي كشتي فرنگي در جهاني دانمارك يكبار ديگر توانمندي ها و تجربه علمي خود را به اثبات رساند و نشان داد كه كار بلد است و مديريت دارد.
بنا در طول 9 ماه گذشته بدور از حاشيه ها تنها به فكر سازندگي و آمادگي كشتي گيران بود و انصافا هم در اين زمينه هيچ كم نگذاشت.
فدراسيون كشتي امروز ديگر بايد بپذيرد كه گمشده اش را در كشتي فرنگي پيدا كرده است و لذا با يك حمايت همه جانبه از برنامه هاي كشتي فرنگي و محمد بنا از فرصت استثنايي بدست آمده بيشترين استفاده را ببرد و كشتي فرنگي را به سر منزل مقصود برساند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تكليف مديرعامل استقلال روز دوشنبه مشخص مي شود
رئيس هيئت مديره باشگاه استقلال تهران از مشخص شدن تكليف واعظي آشتياني، مديرعامل اين باشگاه در جلسه روز دوشنبه هفته جاري خبر داد.خسرو دانشجو اظهار داشت: جلسه اعضاي هيئت مديره باشگاه استقلال روز دوشنبه برگزار مي شود و در اين جلسه درخصوص نحوه فعاليت واعظ به صورت همزمان در سازمان تربيت بدني و باشگاه استقلال و يا قطع همكاري با باشگاه تصميمات لازم اتخاذ خواهد شد. وي ادامه داد: آشتياني در حال حاضر مديرعامل باشگاه استقلال است و هواداران تيم استقلال بايد بدانند كه پيدا كردن فردي با ظرفيت بالا به عنوان جانشين كمي زمان مي برد.
اين در حالي است كه به گفته قاسمي مدير روابط عمومي سازمان تربيت بدني به دليل حضور واعظي آشتياني در پست قائم مقامي سازمان او به زودي از تيم فوتبال استقلال جدا خواهد شد زيرا فعاليت وي به صورت همزمان در دو سمت منع قانوني دارد.
مخالفت با استعفاي احمدزاده
سرانجام اعتراض هاي مكرر تماشاگران ملوان نسبت به عملكرد ضعيف اين تيم و انتقاد از كادر فني كارساز شد و محمد احمدزاده پس از بازي با تراكتورسازي كه با تساوي يك بر يك دو تيم به پايان رسيد از سمت خود استعفا داد. محمد احمدزاده با بيان اينكه به خواسته طرفداران احترام مي گذارم و از سمتم استعفا مي دهم گفت: تماشاگران ملوان در ديدار با تراكتورسازي به من بي احترامي نكردند و فقط خواستار كنار رفتنم شدند. من هم به خواست آنها احترام گذاشتم؛ هر چند انتظار داشتم در شهر خودم از من حمايت شود.
سرمربي مستعفي ملوان در مورد شعار تماشاگران مبني بر كنار رفتن از اين تيم، عنوان كرد: به خواست تماشاگران احترم مي گذارم و از سرمربيگري اين تيم استعفا مي كنم. همين افراد با حمايت هايشان مسئوليت فني تيم را به من داده بودند و حالا هم خواهان رفتنم هستند.
اين در شرايطي است كه پورنعمت مديرعامل باشگاه ملوان در اين خصوص مي گويد: احمدزاده هنوز هيچ متن استعفاي مكتوبي را به باشگاه تحويل نداده و اگر اين كار را هم انجام دهد باشگاه با اين استعفا موافقت نخواهد كرد و ضمن حمايت از احمدزاده، او را به تمرينات برخواهيم گرداند.
جلالي: حرف مديرعامل فولاد برايم عذاب آور بود
سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: حرفي كه آقاي دهكردي در بازگشت دوباره ام به فولاد زد، برايم عذاب آور بود.
مجيد جلالي پس از باخت يك بر صفر مقابل استيل آذين اظهار داشت: براي من در عمر فوتبالي ام يك سوال مطرح شده كه بدون جواب مانده است و اين كه چرا بايد هميشه كار من از صفر شروع شود.
وي افزود: من يكسال روي فولاد كار كردم و تيم باشخصيت در مكان هفتم جدول و شانس اول قهرماني در جام حذفي را آماده كردم اما مرا با بدترين وجه ممكن كنار زدند. جلالي با بيان اينكه بعد از يك سال همان تيم را تحويل گرفته ادامه داد: اكنون كه تيمي بدون انگيزه به هم ريخته و فاقد بازيكن انگيزشي و مسن را تحويل گرفتم نمي دانم چرا هر زمان كه مي خواهم اوج بگيرم مانع ام مي شوند.
سرمربي فولاد تصريح كرد: اين تيم مشكلات زيادي دارد. در جرايد عنوان شده من به فولاد قول دادم كه اين تيم را مطرح كنم. در حالي كه قولي ندادم فقط روزي كه آقاي دهكردي با من براي برگشت به اين تيم صحبت كرد، گفت اين تيم را در ليگ برتر نگه دارم و همين حرف براي من عذاب آور است. جلالي افزود: چرا تيمي كه بايد امسال در ليگ نهم به عنوان مدعي مطرح شود اينك انتهاي جدول است. از 28 بازيكن فولاد 9 نفر آسيب ديده هستند. من به آينده اين تيم اميدوارم اما از خدا مي خواهم كمكم كند تا بتوانم تغييراتي در اين تيم بدهم.
انصاري فرد: خدا كند وضعيت مديريتي باشگاه روشن شود
مديرعامل باشگاه پيروزي گفت: تابع تصميم هاي مسئولان سازمان تربيت بدني در قبال پيروزي هستم. عباس انصاري فرد مديرعامل باشگاه پيروزي درباره مشخص شدن وضعيت مديريتي تيمش افزود: از برگزاري جلسه هيات مديره باشگاه و مشخص شدن اعضاي آن هيچ اطلاعي ندارم. خدا كند هرچه زودتر تكليف وضعيت مديريتي باشگاه روشن شود. من هم از هر تصميمي كه مسئولان سازمان تربيت بدني در اين راستا بگيرند، تبعيت مي كنم و اميدوارم پيروزي صاحب تشكيلات خوب و منسجمي شود. تنها توصيه ام به سازمان تربيت بدني اين است كه هركسي مي خواهد به عنوان مديرعامل باشگاه فعاليت كند، اختيار لازم را براي برنامه ريزي جهت ارتقاي جايگاه باشگاه داشته باشد.

 



مسابقات دوچرخه سواري قهرماني جهان ركابزن ايران به خط پايان هم نرسيد

مهدي علمايي تنها ركابزن ايران در مسابقات قهرماني دوچرخه سواري جهان نتوانست از خط پايان عبور كند.
اين رقابتها در دو بخش جوانان و بزرگسالان در بخش تايم تريل و استقامت جاده هفته گذشته در شهر «مندريسو» سوئيس برگزار شد كه ايران تنها يك نماينده را در اين مسابقات شركت داد.
مهدي علمايي ركابزن كشورمان كه براي گذراندن يك دوره تمريني سه ماهه در كمپ آموزشي UCI در سوئيس به سر مي برد با نظر كادر فني به عنوان تنها نماينده كشورمان در مسابقات بخش استقامت جاده رده سني اميد (زير 23 سال) شركت كرد اما نتوانست به مقام قابل توجهي دست يابد.
در اين قسمت 166 ركابزن از 44 كشور مسافت 4/179 كيلومتري را در شهر «مندريسو» پيمودند كه در اين بين تنها 72 ورزشكار موفق به عبور از خط پايان شدند. 94 ركابزن از خط پايان اين رقابتها نگذشتند كه مهدي علمايي تنها نماينده كشورمان در مسابقات قهرماني جهان نيز موفق به عبور از خط پايان اين ديدارها نشد. در اين قسمت ركابزنان فرانسه، كلمبيا و روسيه اول تا سوم شدند.

 



با پيروزي برابرتيم واليبال قزاقستان ايران حريف كره جنوبي در مرحله نيمه نهايي شد

تيم ملي واليبال كشورمان با پيروزي برابر قزاقستان به عنوان صدرنشين امروز در مرحله نيمه نهايي مسابقات قهرماني آسيا به مصاف كره جنوبي مي رود.
تيم ملي واليبال كشورمان با كسب پيروزي 3 بر يك مقابل قزاقستان به عنوان تيم اول گروه E راهي مرحله نيمه نهايي رقابت هاي قهرماني مردان آسيا شد.
در اين ديدار كه عصر ديروز در مانيل فيليپين برگزار شد ، بازيكنان قزاقستان گيم نخست را با برتري (26 بر 24) تمام كردند اما بازيكنان كشورمان در ساير گيم ها به ترتيب شكست (25 بر 22)، (25 بر 21) و (25 بر 23) را به حريف تحميل كردند تا به عنوان صدرنشين گروه E به مرحله نيمه نهايي راه يابند.
تيم ملي واليبال كشورمان در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي قهرماني آسيا به مصاف كره جنوبي مي رود كه در رده دوم گروه F قرار گرفته بود. مرحله نيمه نهايي مسابقات قهرماني مردان آسياامروز (يكشنبه) برگزار خواهد شد. تيم هاي چين و ژاپن ديگر ديدار اين مرحله را برگزار خواهند كرد.
آخرين ديدار دو تيم ملي ايران و كره جنوبي شهريورماه گذشته در چارچوب رقابت هاي انتخابي قهرماني جهان با برتري 3 بر 2 بازيكنان كشورمان به پايان رسيد.

 



دارنده مدال طلاي جهان
تقوي: به المپيك لندن فكر مي كنم

قهرمان كشتي آزاد جهان گفت: اسپريدينوف قزاقستاني بهترين رقيب من در رقابت هاي جهاني بود.
مهدي تقوي با بيان اين مطلب در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: در رقابت هاي جهاني با كشتي گيران قدرتمندي روبرو شدم و موفق به شكست كشتي گيراني همچون حريف گرجستاني و استادنيك اوكرايني دارنده مدال نقره المپيك شدم ولي سخت ترين حريف من اسپريدينوف قزاقستاني بود كه كشتي گير بسيار با تجربه و حرفه اي بود.
دارنده مدال طلاي جوانان جهان ادامه داد: جامبولات تديف، رسول ژوكايف حريف روس من در ديدار فينال را به هيچ مسابقه اي اعزام نكرده بود اما، من با كمك برخي دوستانم فيلم مبارزات وي در رقابت هاي قهرماني روسيه را به دست آوردم و به دقت مسابقات او را آناليز كردم.
تقوي تصريح كرد: در ديدار با ژوكايف اين كشتي گير قصد داشت كه كشتي را به تست و كلينچ بكشاند اما من با راهنمايي كادر فني بهترين استراتژي ممكن را براي اين مسابقه داشتم و وي را شكست دادم.
دارنده مدال طلاي آسيا تأكيد كرد: كشتي گيران تيم ايران در رقابت هاي قهرماني جهان همگي با قرعه هاي سختي روبرو شدند وگرنه ما در بعضي اوزان توانايي كسب مدال را داشتيم زيرا كشتي گيران چند ماه تمرينات بسيار سخت و طاقت فرسايي را پشت سر گذاشتند.
وي اظهار داشت: رقابت هاي جهاني نخستين گام من براي حضور پرقدرت در رقابت هاي المپيك 2012 لندن است و اميدوارم با در نظر گرفتن يك برنامه ريزي مناسب در اين رقابت ها براي كشتي ايران افتخارآفرين باشم.

 



برگزاري مرحله نهايي ليگ دووميداني در اهواز

مرحله پنجم و نهايي ليگ دووميداني باشگاه هاي كشور اواخر مهرماه به ميزباني اهواز و در پيست بازسازي شده اين شهر برگزارخواهد شد.
مرحله پنجم و نهايي ليگ دووميداني مردان ايران در دو رده سني جوانان و بزرگسالان و در تمامي مواد به ميزباني اهواز برگزار خواهد شد. رقابتهاي رده سني جوانان 20 و 21مهرماه و مسابقات رده سني بزرگسالان 23 و 24 مهرماه پيگيري مي شود.
هيئت دووميداني استان خوزستان بدنبال بازسازي پيست اختصاصي دووميداني شهر اهواز بعد از چند سال موفق به دريافت ميزباني رقابتهاي اين رشته در كشور شده است.
هم اكنون تيم نفت در رده بزرگسالان و تيم گاز خراسان در رده جوانان در صدر جدول رده بندي ليگ دووميداني باشگاه هاي كشور قرار دارند.
مرحله اول ليگ دووميداني در سال 88 به ميزباني استان خراسان رضوي و در شهر مشهد و سه مرحله ديگر آن در تهران پيگيري شده است.

 



دعوت از عالميان به فينال پينگ پنگ جوانان جهان

نوشاد عالميان به عنوان يكي از بازيكنان شركت كننده در مسابقات فينال جوانان جهان معرفي شد.
فينال مسابقات پينگ پنگ دوره اي جوانان جهان روزهاي يكم تا سوم آبان ماه با حضور 16 بازيكن مطرح جهان در توكيو ژاپن برگزار مي شود. بر اين اساس، فدراسيون جهاني اسامي ورزشكاران واجدالشرايط براي حضور در اين پيكارهاي جهاني را اعلام كرد.
در اين پيكارها بازيكناني مي توانند شركت كنند كه در طول سال 2009 ميلادي در مسابقات مختلف دوره اي جوانان در سطح جهان شركت كرده و امتيازات لازم را كسب كرده باشند. در پايان 25 مسابقه برگزار شده در قاره هاي مختلف 15 بازيكن از سوي فدراسيون جهاني براي رقابت هاي توكيو دعوت شده اند؛ يك بازيكن نيز از سوي ميزبان معرفي خواهد شد تا جمع بازيكن حاضر به 16 بازيكن برسد.
نوشاد عالميان، ملي پوش ايران با كسب 672 امتياز در ميان 346 بازيكن با قرار گرفتن در رده هفتم به اين پيكارها دعوت شد.

 



تور دوچرخه سواري ميلاد دو نور برگزار مي شود

رقابت هاي بين المللي دوچرخه سواري ميلاد دو نور در روزهاي سيزدهم تا هجدهم مهرماه جاري با شركت 14 تيم داخلي و خارجي در استان مركزي برگزار مي شود.
اين پيكارها در شش مرحله و به مسافت 531 كيلومتر برگزار خواهد شد.
تاكنون تيم هاي جمهوري آذربايجان، اوگاندا، گرجستان، عراق و ارمنستان وارد كشور شده و دو تيم لاساي تركيه و بحرين نيز طي روزهاي آينده وارد ايران خواهند شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مسابقات كشتي آزاد بزرگسالان قهرماني كشور طي روزهاي 15 تا 17 مهرماه در سالن ابن سيناي شهرستان همدان برگزار مي شود.در اين رقابتها قهرمانان تيم ملي غايب هستندو كشتي گيراني كه در اين رقابتها شركت كنند از نظر كادرفني داراي يك امتياز مثبت خواهند بود.
¤ چهار تن از قهرمان تيم ملي تيراندازي با كمان به عنوان مربيان تيم ملي داخل سالن اعزامي به مسابقات ويتنام منصوب شدند.با احكامي كه از سوي كريم صفايي رئيس فدراسيون صادر شد، به ترتيب «رضا زماني نژاد» به عنوان مربي تيم كامپوند آقايان، سكينه قاسم پور مربي تيم ملي كامپوند بانوان، نجمه آبتين به عنوان مربي تيم ملي ريكرو بانوان و كيوان رياضي مهر به عنوان مربي تيم ملي ريكرو آقايان منصوب شدند.
¤ چهار شمشيرباز ايران از رويارويي با رقباي خود از رژيم اشغالگر قدس خودداري كردند.در ادامه مسابقه شمشيربازي قهرماني مردان و زنان جهان در آنتاليا تركيه چهار ملي پوش ايران با رقباي خود از رژيم اشغالگر قدس مسابقه ندادند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14