(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 مهر 1388- شماره 19478
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بايدهاي بر زمين مانده (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
معركه! (گفت و شنود)
لس آنجلس تايمز: ايران برنده مذاكرات ژنو بود
 آمادگي مردم و مسئولان چالوس براي استقبال از رهبر انقلاب
يك پايگاه اطلاع رساني آمريكايي: افكار عمومي آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران فريب خورده است
آمادگي روسيه براي مشاركت در پروژه غني سازي تكميلي اورانيوم ايران
منافقين پس از مسجدسوزي مسجد خانگي درست مي كنند! (خبر ويژه)
اسرائيل: مذاكرات ژنو مهم، قاطع و... اتلاف وقت بود! (خبر ويژه)
فروپاشي جمهوري اسلامي توهم بود راديكاليزم باعث شد اغلب معترضان ريزش كنند (خبر ويژه)



بايدهاي بر زمين مانده (يادداشت روز)

«ما يك روزي گفتيم دارد تهاجم فرهنگي انجام مي گيرد. اين صحبت دوازده، سيزده سال قبل است. اگر از من مي خواستند كه تهاجم فرهنگي را نشان بدهم، من كه با چشم خودم كأنه دارم تهاجم فرهنگي را مي بينم، مي توانستم موارد را نشان بدهم. در چندين سخنراني نشان هم دادم. اما بعضي ها شروع كردند به انكار تهاجم فرهنگي و گفتند: نه آقا، چنين چيزي وجود ندارد.»
اينها فرمايشات همراه با گلايه رهبر حكيم و فرزانه انقلاب در ديدار دانشجويان (سال 85) و خطاب به كساني است كه مصادر فرهنگي كشور را در اختيار داشته و نه تنها در برابر تهاجم فرهنگي دشمن مقابله اي نداشته بلكه چنين تهاجمي را اساساً قبول نداشتند!
هشدارهاي پياپي رهبري انقلاب مبني بر «شبيخون » فرهنگي كه نشان از «غفلت» برخي از مسئولان و دست اندركاران نظام فرهنگي و اجتماعي كشور داشت نيز نتوانست كساني كه خواب غفلت آنان را به آفت روزمرگي انداخته بود، به خود آورد. حساب آنان كه عمداً خود را به خواب زده و عملاً ميدان جهادفرهنگي را خالي كرده و عرصه را براي تاخت و تاز دشمن فراهم كرده بودند، كه معلوم بود.
معظم له در همان ديدار از آرايش جديد دشمن دراين حوزه به ناتوي فرهنگي ياد كردند و فرمودند: «باندهاي بين المللي زر و زور كه براي تسلط بر منافع ملت ها، سازمان نظامي ناتو را تشكيل داده بودند، اكنون براي نابودي هويت ملي جوامع بشري و تحقق بيشتر اهدافشان در پي تشكيل ناتوي فرهنگي هستند تا با استفاده از امكانات زنجيره اي متنوع و بسيار گسترده رسانه اي، سررشته تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي كشورها و ملت ها را بدست گيرند كه بايد هوشيارانه اين مساله را در نظر داشت».
اكنون كه جنگ ابزار تبديل به جنگ نرم شده و مباني فرهنگي و اعتقادي جامعه هدف اين جنگ قرار گرفته نيز رهبري انقلاب دراين باره بطور مكرر هشدار داده اند. اين بازخواني مجمل و شرايط فرهنگي جامعه و حقايقي كه دور از دسترس نيستند و كسي نمي تواند آن را كتمان و يا انكار كند، ضرورت هاي پيش روي مسئولان فرهنگي كشور را بيش از پيش گوشزد مي كند.
واقعيت آن است كه در عرصه مسايل فرهنگي و تبيين راهبردهايي كه رهبري به آن اشاره دارند آنگاه كه پاي مباحث نظري و اظهارنظرهاي كارشناسانه پيش مي آيد، تراكم بحث ها، نقدها، ميزگردها، سمينارها، مقالات، مصاحبه ها، سخنراني ها و... مجالي باقي نمي گذارد. مباحث نظري اگر در راستاي بناي ساختاري واحد و هدفمند صورت پذيرد بسيار لازم و ضروري است به شرط آنكه متضمن طرحهاي عملياتي و ساز و كارهاي اجرايي نيز بشود. متاسفانه در اغلب موارد در عرصه فرهنگي كشور در مقال سخن صديم و در مقام عمل نمره قابل قبولي نداريم!
نياز ضروري كشور و راه مقابله با جنگ نرم دشمن و برون رفت از حالت تدافعي به تهاجمي، «مهندسي فرهنگي» و «تدوين نقشه جامع فرهنگي كشور» به دست متوليان امر است. فرهنگ كشور ما، منبعث از اسلام و مبتني بر اعتقادات ديني و قرآني است، آيا تهيه و تدوين يك استراتژي واحد فرهنگي كه طي آن از موازي كاري دستگاههاي فرهنگي جلوگيري شده و مانع تكرار طرحهايي كه بر سلايق افراد بنا شده و بودجه هاي كلان فرهنگي را مي بلعد! و گاه در تقابل با برنامه هاي ساير دستگاههاي متولي فرهنگ كشور قرار مي گيرد، لازم نيست؟
سالهاست كه از انقلاب و شكل گيري حكومت ديني در كشورمان مي گذرد و روز به روز جاي خالي حلقه هاي مفقوده فرهنگي در ايجاد ساختارهاي اسلامي براي بسط و رشد فرهنگ خود را بيشتر نمايان مي سازد و گاه به نظر مي رسد بيش از آنكه مدبرانه عمل كرده باشيم، بر اثر غفلت ها ضربه هاي سهمگيني خورده، جامعه هزينه هاي بالايي متحمل شده و بعد يادمان افتاده كه بايد كاري كرد!
روي سخن فقط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيست چرا كه دستگاههاي متولي فرهنگ در كشور از صداوسيما و شوراي عالي انقلاب فرهنگي گرفته تا سازمان تبليغات اسلامي و حوزه هاي علميه و دستگاههايي چون وزارت علوم و آموزش و پرورش همه به نوعي درحصول اين «غفلت» سهيم بوده اند.
بياييد يك مورد را مرور كنيم. يك از هزاري كه شرح ماجراهاي هركدام و زخمهاي عميقي كه بر پيكره فرهنگ و اعتقادات مردم وارد كرده، هفتاد من كاغذ مي خواهد! نقش رسانه ها در شكل دهي و سامان يابي افكار عمومي جامعه بر كسي پوشيده نيست، رسانه هاي ديداري و شنيداري جاي خود دارد و مجال ديگري مي طلبد. اما در اين نوشته خصوصا كاركرد رسانه هاي مكتوب و مطبوعات كه طي سالهاي اخير تكثر غريبي! پيدا كرده اند مورد نظر است، اگر بپذيريم كه به تعداد سلايق مختلف سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي جامعه مي توانيم روزنامه و نشريه داشته باشيم! آيا اين به معناي آن است كه هركس از راه مي رسد با احراز كمترين شرايط و سخت گيري، سلسله افكار جامعه را به دست او بسپاريم تا برايمان هرطور مي خواهد بجنباند؟!
متاسفانه طي سالهاي اخير چنين شده است و كسي تزريق افكار مسموم از طريق برخي مطبوعات به جامعه را رصد نمي كند. مگر مي شود نقش مطبوعات در شكل گيري اغتشاشات پس از انتخابات را ناديده گرفت؟ مگر چند سال پيش مقام معظم رهبري نسبت به اينكه برخي از مطبوعات «پايگاه دشمن» شده اند، هشدار ندادند؟ خبر مسموم بودن يا نبودن برنج هاي وارداتي كه خاطرتان هست. مسئولان ما براي آنكه «برنج مسموم» وارد سفره مردم نشود كلي بحث و برنامه راه انداختند. آزمايش پشت آزمايش تا مبادا «جسم مردم» آلوده و مسموم شود و البته كاري شايسته نيز بود، اما آيا درباره مسموميت «افكار مردم» هم همين قدر حساسيت نشان داده ايم؟
افكار عمومي، رفتارهاي عمومي را مي سازد و ما نسبت به خاستگاه رفتارهاي اجتماعي و شكل گيري ديدگاهها و حتي جهان بيني مردم غفلت كرده ايم. بررسي آسيب هايي كه مطبوعات مسموم- بخوانيد پايگاه دشمن- به عنوان يكي از ابزارهاي موثر و اصلي در جنگ نرم به جامعه مي رساند، مجال ديگري مي طلبد ولي آيا جاي اين سؤال جدي نيست؛ چطور كسي كه در خدمت دربار پهلوي و ساواك در مطبوعات قبل از انقلاب قلم مي زده و پس از پيروزي انقلاب از كشور فرار كرده و مصاحبه هاي وي عليه اركان نظام جمهوري اسلامي مرتباً از راديوها و تلويزيون هاي بيگانه پخش مي شود، امروز به عنوان پاي ثابت و يادداشت نويس برخي از همين مطبوعات داخل كشور با اسم و عكس مدام قلم مي زند و افكار مسموم خود را در سايه غفلت و بي برنامه گي برخي از مسئولان متولي امر به جامعه تلقين مي كند؟
مقوله هايي چون «روزنامه هاي اجاره اي» بماند به جاي خود! جالب است كه تازه يادمان افتاده بايد «نظام جامع رسانه» داشته باشيم و خبر از تهيه پيش نويس آن مي دهيم!
اين يك واقعيت است كه وقتي عرصه فرهنگي كشور رها شده، فرصت ها بسوزد و تهديدها به هيچ انگاشته شود، وقت جولان دشمن و نفوذ از نقاط ضعف و ناديده فرا مي رسد. در جنگ نرم، دشمن يك لحظه هم بيكار نمي نشيند و از كوچكترين منفذ براي پياده كردن مقاصد شوم و براندازانه خود عليه اسلام و نظام اسلامي بيشترين استفاده را مي كند.
هانتينگتون، نظريه پرداز جنگ تمدن ها مي گويد: «در قرن هجدهم جنگ ها بين شاهزادگان و امپراتورها و در قرن نوزدهم جنگ ها بين ملت ها و در قرن بيستم جنگ بين ايدئولوژي ها و در قرن بيست ويكم جنگ بين فرهنگ هاست. فرهنگ متخاصم(!) اسلامي به يك بلوك قدرتمند تبديل شده و مساله غرب ديگر، اسلام گرايي نيست بلكه خود اسلام است.» بنابراين نظريه امروز هدف دشمن، ريشه اسلام است. شكي نيست كه در جنگ نرم، دشمن براي تغيير نظام ارزشي، عناصر، افكار و برنامه هاي مد نظر خود را با استفاده از غفلت خواص و مسئولان امر به گونه اي در پيكره فرهنگي جامعه وارد مي كند كه تشخيص سره از ناسره را ناممكن مي سازد.
از روزي كه رهبري انقلاب برخي از مطبوعات را پايگاه دشمن خواندند تا امروز كه صحبت از پيش نويس نظام جامع رسانه است چند سال(!) مي گذرد. هر چند در اين راستا از سوي مسئولان دلسوز فرهنگي كشور كارهاي موثري صورت گرفته ولي بپذيريم كه قدري دير شروع كرده ايم. به نظر مي رسد با آنكه «تعجيل» در امور اين چنيني كه ساختارها را دستخوش تغيير مي كند، جايگاه چنداني ندارد، اما عمق غفلت ها و بي برنامه گي ها، مسئولان فرهنگي را وامي دارد با شتاب بيشتري به اصطلاح دو پله يكي نمايند تا شايد قدري از مماشات و مسامحه ها جبران شود.
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ درباره هياهوي فراواني كه غربي ها عليه برنامه هسته اي ايران به راه انداخته اند. بايد گفت كه بمب هسته اي واقعي، تفكر و ايمان بچه مسلمان هاست كه غربي ها هيچ گاه در مقابل آن توان پايداري ندارند. براي مقابله با رژيمي كه در عرض 33 روز در مقابل يك حزب شكست خورد، نيازي به بمب اتم نيست.
سيدعلي ابراهيمي از تهران
¤ ما به اين خاطر شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر انگليس و مرگ بر اسرائيل مي دهيم كه اين سه كشور را محور شرارت مي دانيم و معتقديم دست آن ها به خون ميليون ها انسان بي گناه آلوده است. اما كساني كه شعارهاي مرگ بر روسيه و مرگ بر چين مي دهند، اصلاً مي دانند كه انگيزه شان از اين شعارها چيست؟ آن كساني كه شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران سر مي دهند، هيچ وقت حاضر نيستند يك تار موي خود را فداي ايران كنند.
سعيد گرجي
¤ استكبار و صهيونيسم جهاني تمام تلاش خود را در روزهاي قبل و پس از انتخابات 22 خرداد به كار بست تا مانع از تداوم پيشرفت هاي ايران در عرصه هاي هسته اي و نظامي و سخنراني شجاعانه رئيس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل شود. اما تيرشان به سمت خودشان برگشت.
رستم زاده از اردبيل
¤ ما مردم كردستان، مثل تمام مردم ايران استكبار جهاني و نوچه هاي آن ها را تروريست هاي بي دين و لامذهب مي دانيم. ما با رسول خدا و مقتدايمان رهبر انقلاب عهد بسته ايم كه تا ابد به اين انقلاب، نظام و رهبر وفادار بمانيم و اين عهد و پيمان خود را در سفر رهبر انقلاب به كردستان ثابت كرديم ما آماده هستيم و اميدواريم تروريست ها، غربزده ها و ارتجاع منطقه از اين آگاهي ما آنقدر عصباني شوند كه از اين عصبانيت بميرند.
اصغر ضيايي از كردستان
¤ از مسئولان قضايي سؤال دارم كه چرا با وجودي كه خيانت هاي سران آشوبگري اثبات شده است، هييچ برخورد قانوني با آن ها نمي شود؟
محمد حسيني و تعدادي تلفن مشابه ديگر
¤ توصيه دولت آمريكا به دولت هاي اروپايي براي پرهيز از تحريم ايران، يادآور خيانتهاي منافقان به كشورمان است كه صدام را توصيه به عدم بمب باران ايران مي كردند، اما خودشان گراي شهرهاي ايران را به دست آنان مي دادند.
يك هموطن
¤ با توجه به صحبت آيت الله آملي لاريجاني مبني بر اين كه انتساب به خواص نبايد مانع از اجراي عدالت درباره افراد شود، خواستم بگويم كه علاوه بر اين با افرادي كه منسوب به خواص هستند بايد با شدت بيشتري برخورد شود تا راه سوءاستفاده از موقعيت بسته شود.
خداپرست از اراك
¤ مردم يك كشور، هميشه از پيشرفت هاي كشورشان شاد مي شوند. پيشرفت هاي اخير كشور ما نيز در زمينه موشك سازي كه در رزمايش اخير سپاه به نمايش درآمد نيز موجب خوشحالي هر ايراني شد. اما جاي تعجب است كه روزنامه هاي زنجيره اي برخلاف ساير مردم نه تنها هيچ واكنش مثبتي به اين پيشرفت نشان ندادند كه تيترها و خبرهايي منفي و دشمن شاد كن هم زدند. آيا اين كارمشكوك نيست؟
ضيايي نژاد
¤ از يادداشت دكتر نادران در روزنامه كيهان، كه انصافاً نگاهي عميق به مسائل اخير كشور داشت ممنون هستم.
گودرزي از بروجرد
¤ به عقيده بنده هرچه محاكمه ميرحسين موسوي به تاخير افتد، هم توطئه هاي او و هم راه و روش برخورد با وي پيچيده تر خواهد شد.
يك هموطن
¤ ضمن تبريك به سپاه به خاطر رزمايش جديد و آزمايش موشك هاي زمين به زمين، اميد است كه اين موفقيت، سرعت مارا براي پيشرفت هاي علمي و نظامي بيشتر كند.
يك هموطن
¤ با توجه به اين كه برنج هاي كشاورزان شمالي روي دستشان مانده و مشتري ندارد و از طرفي زمان سر رسيد وام هاي بانكي فرا رسيده است، از رياست محترم جمهوري تقاضا مي شود كه به بانك ها دستور دهد تا سود وام را گرفته و دريافت اصل وام را تا سال آينده تمديد كنند و در غير اين صورت حداقل تا بهمن ماه مهلت بازپرداخت وام ها تمديد شود.
از طرف جمعي از كشاورزان مازندران
¤ خودروهاي پي كاپي كه به اداره جات تحويل داده مي شوند، 12درصد افزايش سوخت دارند و از نظر تكنولوژيك هم سطحشان بسيار پائين است.
حسين فراهاني
¤ از مديرعامل ايران خودرو خواهشمند است كه فكري به حال خودروهاي دوگانه سوزي كه در سال 85 فروخته شده اما فاقد كپسول گاز هستند نمايند.زيرا قرار بود كه اين كپسول ها تا نيمه اول سال 86 تحويل داده شوند كه هنوز اقدامي نشده است.
اكبر عزيزي از كرمانشاه
¤ اگر شوراي شهر، ساخت و ساز در ارتفاع 1800 متر را ممنوع كرده است، پس چرا اين قانون براي همه به طور مساوي اجرا نمي شود. زيرا در منطقه سوهانك ساخت و سازهاي بسياري با فرار از قانون صورت مي گيرد.
هادي نوذري
¤ از حدود دو سال پيش ضريب درس هاي فوق ليسانس و دكتري را در دانشگاه تهران حذف كرده اند به طوري كه همين مسئله باعث افت علمي در اين دانشگاه مهم كشور شده است. خواهش بنده از دولت عدالت محور اين است كه در اين زمينه كاري بكنند.
احمدي عضو هيئت علمي دانشگاه تهران
¤ چهار ماه پيش در شركت ايران خودرو يك دستگاه خودرو تندر (ال90) ثبت نام كردم حال كه جهت دريافت خودرو مراجعه كرده ام مي گويند خودرو درخواستي را به خودرو ديگر تغيير بدهم. به روش آنان معترض شدم ولي آنها گفتند قبلاً به پول نياز داشتيم اقدام به ثبت نام كرديم. هر كجا مي تواني شكايت كن! آيا مسئولين دستگاه قضايي كشور از اين زورگويي ها در حق شهروندان آگاه هستند و كاري نمي كنند؟
هادي زاده
¤ در اثر قصور و كوتاهي نهادهاي مسئول متأسفانه خيابان هاي تهران كه عنوان پايتخت كشور را دارد جولانگاه كيف قاپ هاي حرفه اي و سارقين موتورسوار شده بطوري كه در طول يك روز در يك خيابان (بهبودي) دو نفر از اعضاء خانواده ام (دختر و همسر) در دو نوبت صبح و عصر توسط سارقين موتورسوار مورد هجوم واقع شده اند. با پليس 110 هم تماس گرفتم و مورد را گزارش كردم ولي پيگيري نشد.
قره شيراني شهروند ساكن خيابان بهبودي
¤ دانشگاه پيام نور به تمام دانشجويان اين دانشگاه در سراسر كشور اعلام كرده كه ظرف چند روز هم شهريه ترم گذشته و هم شهريه ترم جديد را يكجا پرداخت كنند در غير اين صورت براي آنان مرخصي تحصيلي درج خواهد شد. بنويسيد پرداخت مبلغ 600 هزار تومان براي بنده كه از يك قشر محروم جامعه در استان كهگيلويه و بويراحمد هستم فشار سنگين و كمرشكن است كه مجبورم ترك تحصيل بكنم .
قرباني دانشجوي شيمي كاربردي
¤ واحدهاي نان پزي با قيمت آزاد كه در شهر تهران فعاليت دارند نان را با قيمت هاي بالا عرضه مي كنند. جهت اطلاع مسئولين امر بنويسيد اكثريت شهروندان از قشر حقوق بگير هستند و تحميل چنين هزينه سنگيني به آنان خدا را خوش نمي آيد.
شريفي

 



معركه! (گفت و شنود)

گفت: سران فتنه خجالت نمي كشند كه از كشته شدن برخي افراد در زندان ها خبر مي دهند و بعد معلوم مي شود كه همه آنها زنده اند و اصلاً بازداشت هم نشده بودند؟!
گفتم: از شتر پرسيدند چرا گردنت كج و كوله است؟ جواب داد؛ كجام درست و حسابي است كه گردنم باشه.
گفت: ولي كسي كه براي شخصيت خودش كمترين ارزشي قائل باشد حاضر نمي شود دروغ هايي به اين بزرگي بگويد و تهمت هايي به اين زشتي بزند.
گفتم: از كساني كه آشكارا در روز قدس به نفع رژيم جنايتكار اسرائيل شعار مي دهند چه انتظاري داري كه براي كينه توزي دشمنان اسلام و انقلاب و مردم ايران، خوراك تهيه نكنند؟!
گفت: موسوي در ختم يكي از همين افراد هم شركت كرده بود كه بعداً معلوم شد نه فقط زنده است و دستگير نشده بلكه از خانه فرار كرده بود و...!!
گفتم: يك معركه گير دوره گرد كه كار و بارش كساد شده بود، يك قبر قلابي در قبرستان درست كرد و ادعا كرد فرزندش مرده است و روي سنگ قبر نوشت: آرامگاه جوان ناكام، فرزند فلان معركه گير، آدرس محل معركه پدر اين مرحوم، ميدان فلان، خيابان فلان، كوچه فلان، پلاك فلان... علاقمندان بشتابند كه ممكن است جا گيرشان نيايد!!

 



بازتاب گفت وگوهاي ايران با 1+5 در رسانه هاي غربي
لس آنجلس تايمز: ايران برنده مذاكرات ژنو بود

توفيق مذاكره كنندگان ايراني در گفت وگوهاي ژنو چنان آشكار بوده است كه شايد براي نخستين بار در تاريخ مذاكرات ايران و غرب، رسانه هاي غربي هم به جاي انكار واقعيت، به بسط و توضيح ابعاد مختلف آن مشغولند.
روزنامه فرانسوي لوفيگارو در گزارشي از موفقيت ايران در مذاكرات ژنو خبر داد و اين مطلب را كه باراك اوباما در اظهاراتش بر توقف غني سازي اورانيوم تاكيد نكرد؛ موفقيت رهبران ايران خواند.
براساس اين گزارش، اين مسئله كه تاكيد رئيس جمهور آمريكا بر توقف غني سازي اورانيوم قرار نگرفت، موفقيتي بزرگ براي رهبران ايران بود و اين چرخش به فضاي به جا مانده از دوران رياست جمهوري جورج بوش بر مسئله هسته اي ايران پايان داد.
روزنامه انگليسي فايننشال تايمز هم دراين باره نوشت: توافق به دست آمده در ژنو بين ايران از يك سو و آمريكا و هم پيمانانش از سوي ديگر را يك خبر خوب توصيف كرد كه مي تواند مشكلات را از سر راه بردارد.
در ادامه اين گزارش با اذعان به موفقيت ايران در مذاكرات ژنو آمده است: جمهوري اسلامي ايران گفت وگوها با 1+5 در ژنو را بدون دادن امتياز توقف غني سازي اورانيوم به پايان رساند.
خبرگزاري فرانسه نيز با اشاره به تهديد كشورهاي غربي به اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران در اين مذاكرات اعلام كرد: هيچ بحثي راجع به تحريم جديد ايران در مذاكرات ژنو مطرح نشد.
شبكه تلويزيوني راشا تودي روسيه نيز يكي ديگر از رسانه هايي بود كه در گزارشات مكرر خود به پيروزي ايران در مذاكرات ژنو اشاره كرد.
براساس گزارش اين شبكه، نتيجه حاصل شده در پايان گفت وگوها ميان ايران و 1+5 اين شد كه ايران به غني سازي اورانيوم در خاك خود ادامه دهد.
شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي هم با اشاره به موافقت ايران با بازرسي آژانس از تاسيسات جديد خود در «فردو» اعلام كرد كه اين مسئله دستاورد چنداني براي گروه 1+5 به حساب نمي آيد.
«هانس بليكس» بازرس تسليحاتي سابق سازمان ملل در گفت وگو با الجزيره پيرامون مذاكرات ژنو گفت: به نظر من اين شش كشور خواسته چنداني از ايران نداشته و فقط خواستار شروع سريع بازرسي ها شدند و با توجه به اعلام قبلي ايران درباره آمادگي براي شروع بازرسي از نيروگاه دوم غني سازي در قم مسئله توافق براي آغاز بازرسي نمي تواند خبري شگفت انگيز باشد اما اين مسئله دستاورد چنداني نيز به حساب نخواهد آمد، پرسش اصلي روزنامه آمريكايي واشنگتن پست هم با اشاره به اين مطلب كه احتمال ندارد هيچ يك از اقداماتي كه غرب به منظور توقف برنامه هسته اي ايران درنظر گرفته است كارساز شود عنوان كرد كه شكست هاي آتي در مقابل ايران در راه است.
اين روزنامه با اشاره به عدم توقف برنامه هسته اي توسط ايران نوشت: احتمال نمي رود هيچ يك از اقدامات از جمله مذاكرات، تحريم ها حتي اگر از نوع فلج كننده كه دولت اوباما از آن صحبت به ميان آوره بود و نه حتي حمله نظامي براي توقف برنامه هسته اي ايران كارساز شود.
اين روزنامه با اشاره به شكست غرب در مقابل ايران گزارش داد: به ندرت مقامات غربي به طور آشكار از ناكارآمدي تحريم ها ياد مي كنند و به ندرت آن را بي اعتبار مي دانند زيرا نمي خواهند به چين و روسيه كه تلاش مي كنند تا اقدامات سازمان ملل عليه ايران را متوقف سازند، كمك كرده باشند.
براساس اين گزارش كاخ سفيد اميدي ندارد كه چين يا روسيه با اعمال تحريم هايي همچون ممنوعيت فرآورده هاي بنزين يا فروش سلاح يا سرمايه گذاري هاي جديد در بخش توليدات نفت و گاز ايران موافقت كنند.
واشنگتن پست در گزارش خود و با اشاره به نشست روز پنجشنبه ژنو نوشت: ايران در نشست روز پنجشنبه ژنو با بازرسي بين المللي از تاسيسات جديدش موافقت به عمل آورد كه اين امتيازات ممكن است چشم انداز تحريم ها را پيچيده سازد.
روزنامه القدس العربي نيز در سرمقاله ديروز خود به قلم عبدالياري عطوان تحت عنوان «دستاوردهاي ايران در نشست ژنو» نوشت: تاكنون ايراني ها از نشست ژنو پيروز بيرون آمده اند، زيرا آنان به خوبي توانسته اند با انجام مانورهاي لازم زمان كافي را به دست آورند و به اين توافق برسند كه ديدارهاي دوجانبه اي را تا قبل از پايان ماه جاري همچنان ادامه دهند.
به عقيده نويسنده، ايران از اين طريق توانسته تريبون اطلاع رساني بين المللي كسب كند و از اين راه با ذكاوت و هوشمندي نقطه نظرات و ديدگاههاي خود را با استفاده از يك مكانيسم سياسي مناسب در مورد قضاياي مختلف مطرح سازد. برجسته ترين قضيه اي كه ايران مي تواند با استفاده از اين تريبون بدان بپردازد؛ ضرورت داشتن جهاني عاري از سلاح هاي كشتار جمعي و از جمله سلاح هاي هسته اي با اشاره به خطر كلاهك هاي هسته اي اسرائيل است.
وي با اشاره به كنفرانس مطبوعاتي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران پس از نشست ژنو تصريح كرد: اين گفت وگوي مطبوعاتي نيز هوشمندي و ذكاوت ايران را به خوبي نمايان ساخت و در واقع يكي ديگر از دستاوردهاي اين كشور در حاشيه نشست ژنو به شمار مي رود. دكتر جليلي در پاسخ به سؤال يك خبرنگار اسرائيلي و سپس اروپايي در مورد ديدگاه ايران در زمينه محو اسرائيل از نقشه جهان و نابودي آن، به موضوع فلسطين اشاره مي كند و به تبيين دلايل عدم تلاش هاي جدي و كارآمد غرب براي حل و فصل قضيه فلسطين طي 60سال گذشته مي پردازد و تاكيد ايران بر حق مشروع فلسطينيان در برخورداري از يك زندگي با عزت و حل و فصل عادلانه قضيه آنان را گوشزد مي كند.
نويسنده سرمقاله القدس العربي در ادامه تاكيد مي كند: مذاكره كننده ايراني با حضور در ژنو موفق شد توپ را بار ديگر به زمين آمريكا بياندازد و با هوشمندي توانست زمان لازم براي متقاعد كردن دو كشور چين و روسيه و جلب حمايت هاي آنان در مورد تحريم عليه ايران و خنثي كردن تلاش ها در اين راستا را كسب كند.
وي در پايان مقاله ضمن ابراز شگفتي از سياست هاي ايران اعتراف مي كند كه اين كشور همواره با نشان دادن برگه هاي برنده متفاوت خود همگان را با شگفتي روبرو مي كند.
روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز نيز ايران را برنده مذاكرات ژنو معرفي كرد.
در همين رابطه، وزير امور خارجه روسيه اعلام كرد كه گفت وگوهاي پنج عضو دائم شوراي امنيت و آلمان با ايران كه در ژنو برگزار شد، باعث خوشبيني محتاطانه است.
وي افزود: اكنون مهم ترين چيز اين است كه توافقات حاصل شده در چارچوب زماني تعيين شده كاملا رعايت شود.

 



امام جمعه و فرماندار تاكيد كردند
 آمادگي مردم و مسئولان چالوس براي استقبال از رهبر انقلاب

امام جمعه و فرماندار شهرستان چالوس در استان مازندران با صدور بيانيه اي مشترك، آمادگي همه مردم و مسئولان اين شهرستان را براي استقبال از رهبر انقلاب در هفته جاري اعلام كردند.
به گزارش ايرنا در بيانيه مشترك حجت الاسلام والمسلمين «محمد مهدي راشدي» امام جمعه و «تورج علي نيا» فرماندار چالوس آمده است: مردم ولايتمدار اين شهرستان آماده مي شوند تا از عزيزي ميزباني كنند كه سالهاست انتظار ديدنش را مي كشند.
اين بيانيه با اعلام اين كه «اين روزها سرسبزي جنگل هاي چالوس و ساحل هميشه زيباي آن در انتظار حضور سبزآقا زيباتر از هميشه است»، تصريح مي كند: ما صداي گام هاي زعيم پاك نهاد خود را در سال 82 در اين استان از ياد نبرده ايم.
در ادامه اين بيانيه آمده است: مردم قدرشناس و هميشه در صحنه شهرستان چالوس با حضور وصف ناپذير خود در مراسم استقبال از آقا، عظمت و شكوه اراده ملت ايران را در اين خطه سبز و ولايتمدار رقم زده و نشان خواهند داد كه لحظه اي از آرمان هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي كه با خون هزاران شهيد به ثمر نشسته است دست نخواهند كشيد.
مسئولان شهرستان چالوس ضمن دعوت از آحاد مردم براي حضور در مراسم ديدار با رهبر معظم انقلاب در هفته آينده در ورزشگاه شهداي اين شهرستان غرب مازندران تصريح كرده اند: مردم به طور قطع عاشقانه در اين ديدار شركت كرده و همچون گذشته صحنه هاي بديعي از اتحاد و همبستگي و همراهي با نظام مقدس جمهوري اسلامي را به نمايش خواهند گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس تورج علي نيا فرماندار چالوس نيز گفت: دوران انتظار به پايان رسيد و شهرستان چالوس در يكي از زيباترين روزهاي سال با وجود نازنين و مهرباني از سلاله پاك رسول الله(ص)، رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي «مدظله العالي» طراوتي ديگر خواهد گرفت.
فرماندار چالوس تاكيد كرد: هماهنگي هاي لازم براي اياب و ذهاب عاشقان اهل بيت كه براي ديدار با ولي امر مسلمين از روستاها و شهرهاي اطراف به شهرستان چالوس سفر مي كنند صورت گرفته و همه و همه منتظر اين ديدار هستند.
در سفر رهبر انقلاب به مازندران، مردم چالوس پانزدهم مهرماه در ورزشگاه شهداي هفتم تير اين شهرستان با آيت الله خامنه اي ديدار مي كنند.

 



يك پايگاه اطلاع رساني آمريكايي: افكار عمومي آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران فريب خورده است

پايگاه اطلاع رساني «نيو آمريكا مديا» با اعلام اين كه افكار عمومي آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران فريب خورده اند تاكيد كرد كه آمريكايي ها بايد 10 واقعيت را در اين زمينه بدانند.
اين پايگاه اطلاع رساني آمريكايي در مقاله اي به قلم ويليام اوبيمن نوشت: سياستمداران و رسانه هاي آمريكايي با دادن اطلاعات ناقص و اظهارات نادرست در مورد برنامه هسته اي ايران، افكار عمومي آمريكا را گمراه مي كنند «نيوآمريكامديا» افزود: خبرهايي كه اخيرا در مورد ساخت دومين تاسيسات هسته اي ايران منتشر شد، سياستمداران و رسانه ها را به هياهو واداشت و افكار عمومي بار ديگر از سوي اين عوامل، مورد بمباران خبري نادرست قرار گرفتند.
اين پايگاه اطلاع رساني سپس به 10 واقعيت درباره برنامه هسته اي ايران كه آمريكايي ها بايد به آن آگاهي داشته باشند اشاره كرد:
1- هيچ كس تاكنون شواهد متقني كه ايران برنامه اي براي ساخت سلاح هسته اي داشته باشد ارايه نكرده است.
2- مقامات ايراني بارها اعلام كرده اند كه سلاح هسته اي از نظر موازين اسلامي نامشروع است.
3- ايران پيش از آن كه بخواهد به فكر ساخت سلاح (هسته اي) باشد، مي بايست تاسيسات هسته اي بسياري براي توليد مواد هسته اي موردنياز احداث كند.
4- تاسيسات هسته اي (جديد ايران) تاسيساتي ناتمام است، عملياتي نيست و هنوز هيچ فرآيند فن آوري هسته اي(مثل تزريق گاز) در آن صورت نگرفته است و اين تاسيسات به عنوان يك سايت سلاح هسته اي طراحي نشده است.
5- مقامات ايراني قويا اعلام داشته اند كه 180 روز قبل از تزريق گاز به سايت جديد، لزومي براي اعلام زودهنگام (موجوديت سايت) نداشتند اين امر كه باراك اوباما آن را مغاير با تعهدات بين المللي از سوي ايران دانسته است، حقيقت ندارد.
6- ايالات متحده از چهار سال پيش از وجود تاسيسات قم باخبر بود و تصميم گرفت آن را اعلام نكند در حقيقت، اگر وجود اين تاسيسات غيرقانوني بود، ايالات متحده موظف به اعلام آن بود كه بنابراين يا اين تاسيسات غيرقانوني بوده و يا آمريكا خود، ناقض پيمان تعهداتش در اين زمينه است.
7- تاسيسات هسته اي جديد ايران در قم، از سوي آمريكا افشا نشد، خبر وجود اين سايت جديد به طور داوطلبانه طي نامه اي از سوي ايران به سازمان بين المللي انرژي اتمي- چندين روز قبل از اعلام آمريكايي ها- اطلاع داده شد.
8- در صورت عملياتي بودن سايت قم و در بهترين حالت، ايران قادر بود تا امكانات لازم براي ساخت حداقل يك بمب در سال را فراهم سازد. براي ساخت چنين بمبي و براي غني سازي اورانيوم هنوز به داشتن چندين تاسيسات هسته اي ديگر كه در حال حاضر اثري از آنها (در ايران) نيست نياز است. اين در حالي است كه هند، اسرائيل و پاكستان زرادخانه بزرگي از كلاهك هاي جنگي هسته اي آماده پرتاب در اختيار دارند.
9- ايران همانطور كه پيش تر اعلام كرده است در حقيقت انرژي هسته اي را براي توليد برق نياز دارد در حال حاضر ايران از گاز طبيعي براي ژنراتورهاي برق خود استفاده مي كند از آنجائي كه سطح ذخاير نفت خام ايران در حال كاهش است، از اين گاز براي تزريق به چاه هاي نفت براي افزايش توليد نفت نيازمند است از سويي ديگر، فروش باقيمانده گاز به شكل مايع به كشورهاي خارجي به جاي استفاده آن در ژنراتورهاي برق، براي ايران مقرون به صرفه است.
10- ايران غني سازي اورانيوم را تحت فشار قدرت هاي جهاني رها نخواهد كرد.

 



آمادگي روسيه براي مشاركت در پروژه غني سازي تكميلي اورانيوم ايران

يك منبع روس از آمادگي روسيه براي مشاركت در پروژه غني سازي تكميلي اورانيوم ايران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ريا نووستي به نقل از يك منبع آگاه روس كه وي را آشنا با روند مذاكرات گروه 1+5 و ايران معرفي كرد گزارش داد كه روسيه آماده بررسي طرح غني سازي تكميلي اورانيوم براي ايران است، اما در صورتي كه چنين درخواستي از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي مطرح شود.
اين منبع آگاه گفت: «روسيه آماده بررسي پروژه تكميل غني سازي اورانيوم ايراني كه اكنون تا چهار درصد غني سازي شده است، به 19.75 درصد است، اما مسلما اگر چنين درخواستي ازسوي آژانس بين المللي انرژي اتمي مطرح شود.»
وي اطلاع داد كه «ايران مجبور خواهد بود كه تهيه سوخت براي اين پروژه را از طريق آژانس بين المللي انرژي اتمي در فرانسه سفارش دهد.»
اين منبع آگاه خاطرنشان كرد كه به ايران پيشنهاد شده است تا اورانيوم خود را كه در كارخانه غني سازي نطنز تا چهاردرصد غني سازي شده است براي رساندن به سطح غني سازي لازم تحويل دهد.
وي افزود: «ما توافق كرديم كه اين پروژه را آژانس بين المللي انرژي اتمي و البرادعي (مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي) اجرا كنند. در حال حاضر مذاكرات در جريان هستند.»

 



منافقين پس از مسجدسوزي مسجد خانگي درست مي كنند! (خبر ويژه)

آشكار شدن ماهيت واقعي طراحان آشوب و ريزش شديد نيروها باعث شد سردمداران اين جريان ، مجدداً دستور تظاهر به معنويت و برنامه هاي مذهبي را صادر كنند.
سايت موسوم به موج سبز كه تلاش گسترده اما ناكامي را براي ايجاد اغتشاش در نمازجمعه، راهپيمايي روز قدس، بازي هاي ورزشي و... انجام داده بود، خواستار راه اندازي «مساجد سبز خانگي» شد و نوشت: متاسفانه جنبش سبز مانند جنبش اصلاحات از برخي ضعف هاي نهادي رنج مي برد و فاقد نهادهاي مياني بين خانه و خيابان است.
اين سايت آشوب طلب كه از خارج كشور و با همراهي برخي عناصر داخلي نزديك به مشاركت و گروهك نهضت آزادي اداره مي شود با دعوت به نفاق بيشتر نوشت: بايد با تشكيل مساجد خانگي و جلسات مذهبي، بخش اعظمي از مشكل عدم دسترسي به مساجد را جبران كرد. مجالس هفتگي يا ماهيانه به ويژه مجالس دعاي كميل كه با سخنراني سياسي همراه باشد گام مهمي در راستاي ايجاد شبكه هاي اجتماعي محسوب مي شود. در مقايسه با روز قدس شايد نياز به تداركات گسترده تري براي تشكيل هيئت سبز در محرم و صفر باشد. ايام عزاداري محرم و صفر زماني است كه مردم ظلم ستيز با يادآوري نهضت كربلا قدمي ديگر در مبارزه سبز بردارند.
گفتني است عناصر آشوب طلب در جريان اغتشاشات پس از انتخابات، حتي حرمت مساجد را نيز نگاه نداشتند و مسجد لولاگر را با وقاحت تمام به آتش كشيدند. در طول دهه گذشته، افراطيون مدعي اصلاح طلبي بارها از مسجد و هيئت هاي مذهبي به عنوان پايگاه تقويت باورهاي اعتقادي مردم و سنگر اصلي جمهوري اسلامي ابراز ناخرسندي كرده و خواستار ايجاد انحراف در مسير فعاليت اين نهادهاي فرهنگي-مذهبي شده اند.
طيف مذكور طي سال هاي گذشته اقدام به راه اندازي برخي جلسات پوششي نظير دعاي كميل در منزل عبدالله نوري و جمع شدن در برخي مساجد كردند اما محتواي فعاليت هاي آنها ضدانقلابي و ضدديني بود به نحوي كه عبدالكريم سروش - كه طي سال گذشته صراحتاً عليه قداست قرآن و نبوت پيامبر اعظم(ص) هتاكي كرد- در سخنراني پيش از دعاي كميل منزل عبدالله نوري، ضمن اشاره به شكست هاي انتخاباتي اصلاح طلبان گفته بود «اخيراً بعضي دوستان مي گويند به خاطر دور افتادن از باورها و سنت هاي مردم، شكست خورديم. اين سم قاتل براي روشنفكري است. شتر سواري دولا دولا نمي شود. من خيلي خوشحال شدم شنيدم سخنگوي يكي از احزاب ]كارگزاران[ گفته ما ليبرال هستيم.»
همچنين چند سال پيش احمد زيدآبادي در نوشته اي قابل تأمل خواستار تغيير و بازنويسي متن زيارت عاشورا- كه از معصومين عليهم السلام روايت گرديده- شده بود. وي ادعا كرده بود اين زيارت خشونت طلبانه و به دور از منطق آزادي است! حالا همين طيف ها كه نهضت كربلا را تخطئه كرده و حق را به يزيد مي دادند و امام حسين و پدر و جد گرامي اش را متهم به خشونت طلبي مي كردند، از لزوم توجه به مذهب و فرصت محرم و صفر دم مي زنند حال آن كه خود در اردوگاه يزيدها و عمرسعدهاي زمانه قرار گرفته اند. طيف مذكور در مراسم روز جهاني قدس هم در اقدامي مذبوحانه و مضحك، پلاكاردهايي، را به دست گرفتند كه ضمن ضربدر كشيدن روي كلمه اسرائيل و آمريكا، مرگ بر چين و روسيه نقش بسته بود!
گري سيك: ايراني ها نشان دادند گردنشان كلفت است
مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا مي گويد پيام آزمايش هاي موشكي ايران در آستانه مذاكرات ژنو، گردن كلفتي و نرفتن زير بار فشار غرب بود.
گري سيك در مصاحبه اي تأكيد كرد: با توجه به در پيش بودن مذاكرات، ايراني ها مي توانستند فقط موشك هاي كوتاه برد خود را آزمايش كنند اما آنها با آزمايش موشك هاي دوربرد و ميان برد پيام مشخصي فرستادند كه زير بار نمي روند و گردنشان هم كلفت است.
وي همچنين تهديدهاي چند ماه اخير غرب به تحريم ايران را نشان دهنده شكست غرب خواند و گفت: تحريم هاي اضافي تأثيري در تغيير موضع ايران نداشته است.
از سوي ديگر روزنامه لبناني السفير موشك هاي دوربرد «سجيل» ايران را باعث تغيير معادلات جهاني خواند و نوشت: موشك ايراني با برد 2 هزار كيلومتر كه با نام قرآني و رعب آور سجيل خوانده مي شود، بر قدرت ايران افزوده است و بازدارندگي در مقابل اسرائيل و آمريكا را تعقيب مي كند. آزمايش اخير موشكي ايران موازنه قدرت استراتژيك در منطقه و جهان را تغيير مي دهد.
سجيل در چارچوب پيشرفت شايان توجه قدرت موشكي ايران قرار مي گيرد كه روز به روز شكل جديدتري به خود مي گيرد. از ديدگاه ايران، اين موشك پوششي مهم و ضروري براي برنامه هسته اي است.

 



اسرائيل: مذاكرات ژنو مهم، قاطع و... اتلاف وقت بود! (خبر ويژه)

ديپلماسي ابتكاري و هوشمندانه جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات ژنو، مقامات رژيم صهيونيستي را دچار سردرگمي و تناقض كرده است.
شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي در واكنش به مذاكرات روز پنج شنبه ژنو ميان ايران و نمايندگان گروه 1+5 اعلام كرد: نتايج اين مذاكرات براي پايان دادن به برنامه هسته اي ايران، مهم و حساس بود. به گزارش جروزالم پست وي اضافه كرد: ما از فعاليت هسته اي ايران نگرانيم. ما قصد تعرض به هيچ كشوري را نداريم اما از تهديدهاي ايران براي نابودي اسرائيل نگرانيم.
همزمان با اظهارات پرز مبني بر مهم و حساس بودن نتايج مذاكرات ژنو، نتانياهو نخست وزير اسرائيل در نشست دولت گفت: جامعه جهاني در ژنو در برابر ايران قاطعيت نشان داد.
اما سيلوان شالوم معاون نتانياهو به جاي بازي با كلمات مبهم و القايي، تاكيد كرد: مذاكرات ژنو اتلاف وقت به نفع ايران است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه وي گفت: مذاكرات 6 قدرت با ايران اتلاف وقت است. ايران هرگز از تلاش خود براي تبديل شدن به يك قدرت هسته اي دست برنخواهد داشت.
برخلاف نتانياهو كه گفته بود موضع روسيه عليه ايران جدي شده، شالوم معاون وي گفت: «تلاش براي تحريم بيشتر ايران هم وقت تلف كردن است چرا كه چين و روسيه از تصويب تحريم هاي بيشتر جلوگيري خواهند كرد. اين دور از ذهن است كه آنها تحريم هاي تازه را تاييد كنند. بنابراين آنچه بايد انجام شود، اعمال تحريم ها از طرف آمريكا و اروپا و استراليا عليه ايران است».
گفتني است رژيم صهيونيستي مايل بود با قفل شدن مذاكرات ژنو، بلافاصله تحريم هاي تازه و فشارهاي سياسي گسترده عليه ايران در دستور كار قرار گيرد اما با مديريت صحيح جمهوري اسلامي و نگراني طرف غربي از عواقب به هم خوردن گفت وگوها، قرار شد اين مذاكرات همچنان ادامه يابد.
در همين حال سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي با اشاره به تبليغات رسانه اي در غرب مبني بر كوتاه آمدن جمهوري اسلامي از غني سازي در داخل ايران نوشت: سوءتعبير شده است. موضع اخير ايران يك ترفند ديگر است. ايران مخالف غني سازي در روسيه است و فقط اعلام كرده آماده است اورانيوم در سطح 5/3 درصد غني سازي شده را به كشور ديگري بفرستد تا پس از رسيدن به غناي 75/19 درصد به ايران بازگردانده شود.

 



فروپاشي جمهوري اسلامي توهم بود راديكاليزم باعث شد اغلب معترضان ريزش كنند (خبر ويژه)

يك عضو گروهك منحله «توده» خيال فروپاشي جمهوري اسلامي به خاطر آشوب هاي پس از انتخابات را «توهم» خواند. «رضا-ف» در گفت وگو با راديو زمانه درباره خيز عناصر ضدانقلاب براي براندازي اظهار داشت: اگر بعضي ها فكر كرده اند با پيدايش حركات عصباني در خيابان ها قرار است داستان انقلاب 57 تكرار شود و جمهوري اسلامي فرو بريزد، اين انتظار توهمي نادرست بوده است.
اين توده اي سابق كه مانند بسياري از هم قطارانش اكنون تحت عنوان جمهوري خواه و دموكرات فعاليت مي كند، افزود: عقب نشيني حركت اخير اين است كه برمي گردد به همان دوران مثلاً آقاي خاتمي. آنهايي كه خيال مي كردند رژيم قرار است فرو بپاشد دچار توهم بودند.
وي همچنين خواستار حمايت از موسوي و كروبي با وجود سوابق انقلابي شد و گفت: نبايد اعتبار رهبراني نظير آقايان خاتمي و كروبي و موسوي را از بين ببريم و آنها را بي اعتبار كنيم. بسياري سعي مي كنند ضمن حمايت از جنبش، شخصيت هايي مثل آقاي موسوي را به اين اتهام كه در سال هاي اوليه انقلاب در قدرت بوده و در آن دوره مخالفاني اعدام شده اند يا مثلاً آقاي كروبي و خاتمي را متهم مي كنند به اينكه بخشي از حاكميت هستند و واقعيت هم دارد. آنها با اين تأكيدات، اين رهبري را زير سؤال مي برند و حالتي ايجاد مي كنند كه جنبش، چشم انداز و آينده اي ندارد. واقعيت اين است كه ما الان آلترناتيوي براي اين رهبري نداريم.
رضا-ف همچنين با اذعان به اينكه طيف اصلي آشوب طلبان از وابستگان به عناصر فراري و گروهكي بودند، بيشتر كساني را كه در روزهاي اوليه پس از انتخابات به خيابان آمدند، مخالف براندازي جمهوري اسلامي توصيف كرد و گفت: بخش اصلي معترضان اين طور نبود كه مخالف نظام باشند و آن را بايكوت كنند. اين توهم است كه انتظار فرو ريختن جمهوري اسلامي را داشته باشيم. اگر شعارها راديكاليزه شد بخش قابل توجه معترضان در خيابان همراه نمي شوند. بخشي از اين رهبران هم عقب نشيني خواهند كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14