(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 مهر 1388- شماره 19478
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
به رغم حمايت لفظي از آمريكا وال استريت ژورنال: آلمان براي تحريم ايران قانوني وضع نكرده است
رئيس جمهور: نظام استكباري بدون رسانه يك روز هم دوام نمي آورد
مراسم مذهبي قاليشويان در اردهال كاشان برگزار شد
كشف اشياء عتيقه از بار رايزن سفارت آرژانتين در تهران
شانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان در اصفهان گشايش يافت
فرمانده نيروي انتظامي: ايران در اجلاس هاي پليس بين الملل حضوري فعال دارد
برگزاري اجلاس شوراي بين المللي همكاري هاي تجاري كشورهاي منطقه خزر در رشت
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح: مناطق مرزي دريايي كشور از امنيت كامل برخوردار است
خروج 440 مگاوات انرژي برق از مدار توليد نيروگاه نكا
در سال 2012 ايران ميزبان دهمين كنگره طب هسته اي آسيا و اقيانوسيه مي شود
ابطال مجوز ساخت كارخانه سيمان لرستان از سوي سازمان محيط زيست
امام جمعه گنبدكاووس: تروريست ها در كردستان به دنبال ايجاد اختلاف بين شيعه و سني بودند
با رسيدن تعداد سهامداران به 42 ميليون نفر جشن سهام عدالت آبان ماه برگزار مي شود
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي: مردم پيرو رهبر و ياور دولت باشند
اخبار ادبي و هنري



به رغم حمايت لفظي از آمريكا وال استريت ژورنال: آلمان براي تحريم ايران قانوني وضع نكرده است

روزنامه وال استريت ژورنال تأكيد كرد كه برلين هيچ اقدام قانوني را براي تحريم وضع صادرات خود به ايران اتخاذ نكرده است.
وال استريت ژورنال طي گزارشي نوشت: شركت هاي آلماني تحت فشار فزاينده اي قرار دارند كه روابط تجاري خود با ايران را قطع كنند يا از سطح آن بكاهند.
اين در حالي است كه آلمان طي سال هاي اخير بزرگترين صادر كننده كالا به ايران در درون اتحاديه اروپا بوده و كارشناسان اقتصادي هشدار مي دهند در صورت توقف صادرات به ايران فرصت هاي شغلي بسياري در آلمان از دست خواهد رفت.
صادرات آلمان به ايران در سال گذشته با رشد 9 درصدي به 9/3 ميليارد يورو رسيد. حجم كل مبادلات دو كشور در اين مدت نيز 7/5 ميليارد يورو اعلام شده است.
دولت آلمان كه پس از چين دومين صادر كننده بزرگ كالا به ايران نيز محسوب مي شود با توجه به وجود ركود اقتصادي در داخل سعي كرده است موضع متعادلي در قبال طرح تحريم ايران داشته باشد. اين كشور به رغم حمايت از هشدارهاي آمريكا در مورد تحريم ايران به شركت هاي آلماني اجازه مي دهد همچنان مبادلات خود را با اين كشور حفظ كنند.
سابقه مبادلات تجاري آلمان و ايران به قرون وسطي برمي گردد و بسياري از شركت هاي آلماني چندين دهه است كه با اين كشور مبادله تجاري دارند.
در حال حاضر 85 شركت بزرگ آلماني در ايران فعاليت دارند از جمله شركت شيميايي باسف، لوفتانزا، باير، ليند، و مرسدس بنز. همچنين 7 هزار شركت از طريق نمايندگان محلي در ايران فعاليت دارند.
با توجه به رونق بازار ايران نمايندگان صنعت آلمان تلاش هاي بسياري براي جلوگيري از وضع تحريم هاي جديد عليه ايران انجام مي دهند. صنعت آلمان معتقد است تحريم تأثيري نخواهد داشت بجز اين كه فرصت هاي شغلي در آلما ن را از بين مي برد و جا را براي ورود رقباي آسيايي آلمان مثل چين به ايران خالي مي كند.
فليكس نوگارت يكي از مقامات اتاق صنعت و بازرگاني آلمان در اين باره گفت: «آن چه مهم است اين است كه شركت هاي آلماني در اين كشور در وضعيت بدتري نسبت به كشورهاي ديگر قرار داده نشوند.»
در عين حال طي ماه هاي اخير دولت دموكرات مسيحي آلمان موضع سخت تري را در قبال ايران اتخاذ كرده است. برخي شركت ها مي گويند دولت آلمان روند صدور مجوزهاي لازم براي صادرات به ايران را كندتر كرده و استراتژي «ايجاد دلسردي» را دنبال مي كند تا شركت هاي آلماني از ادامه رابطه با ايران منصرف شوند. كاهش ضمانت هاي صادراتي از جمله اقدامات دولت در اين زمينه است.
براساس اين گزارش در عين حال سياست هاي تحريمي آلمان عليه ايران جنبه رسمي و قانوني پيدا نكرده و قوانين و الزامات قانوني جديدي در اين زمينه تدوين نشده است.
به گزارش فارس، يك سخنگوي وزارت اقتصاد آلمان با حمايت از اين رويكرد گفت: ما فكر مي كنيم اين استراتژي در حال ثمر دادن است.
صادرات آلمان به ايران در نيمه نخست 2009 نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد كاهش داشته و به 627/1 ميليارد يورو رسيده است.
علاوه بر دولت آلمان برخي شركت هاي آلماني كه در آمريكا نيز فعاليت دارند تحت فشار واشنگتن براي قطع مبادلات خود با ايران قرار گرفته اند. شركت زيمنس در ماه تير (ژوئيه) به دليل ارتباط با ايران از يك پروژه در لس آنجلس محروم شد. البته زيمنس اعلام كرد براي مشاركت در پروژه مذكور درخواستي نداده بود و فعاليت هايش در ايران غيرنظامي و مطابق با قوانين بين المللي و آمريكا بوده است.

 



در همايش راديو تلويزيوني كشورهاي اسلامي
رئيس جمهور: نظام استكباري بدون رسانه يك روز هم دوام نمي آورد

دكتر محمود احمدي نژاد مهم ترين سلاح پيشبرد سياست هاي استكباري را در اين برهه زماني رسانه خواند و تصريح كرد كه اگر رسانه را از نظام استكباري جدا كنيم حتي يك روز هم دوام نمي آورد.
رئيس جمهور ديروز صبح كه در مراسم افتتاحيه سومين اجلاس مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون هاي كشورهاي اسلامي در مركز همايش هاي بين المللي صداوسيما سخن مي گفت، با اشاره به كاركرد رسانه هاي استكباري گفت: آنان با رسانه مقدمه سازي، فرهنگ سازي و هجوم مي كنند.
وي افزود: جبهه استكبار با رسانه دستور كار روزانه دولت ها و ملت ها را ترسيم مي كند و مباني فكري و ارزش هاي فرهنگي ملت ها را مورد هجوم قرار مي دهد.
دكتر احمدي نژاد تاكيد كرد: سرمايه گذاري در مورد رسانه امروز بيش از سرمايه گذاري در آموزش و فرهنگ است و به عبارتي مهمترين سلاح پيشبرد سياست هاي استكباري امروز رسانه است تا جايي كه اگر رسانه را از نظام استكباري جدا كنيم حتي يك روز هم دوام نمي آورند.
وي اظهار داشت: اگر ماجرايي مانند غزه توسط كشوري مخالف جبهه استكباري اتفاق مي افتاد، يعني دولتي در نقطه مقابل يك جبهه استكباري يك دهم و حتي يك صدم كارهايي كه رژيم صهيونيستي در غزه كرد، مرتكب مي شد چه غوغايي در دنيا به پا مي شد؟ چند دولت بايد در پي اين حادثه سقوط و جبهه استكباري تا چند ده سال بايد طلبكار مي بود؟
وي افزود: اما مي بينيد دولتي جعلي، دروغي و ساختگي كه براي تجاوز، ترور و تهديد و ايجاد تفرقه درست شده است، حمله و بمباران مي كند، چند هزار تن بمب و موشك بر سر زنان و كودكان بي پناه مي ريزد، بيش از هزار و سيصد نفر را قطعه قطعه مي كند، چند هزار نفر را مي كشد، به راحتي چند هزار بمب وارد فضاي غزه مي شود اما در همان حال از ورود يك تن دارو جلوگيري مي كنند.
احمدي نژاد تصريح كرد: در اين ميان ببينيد به وسيله رسانه چه كارهايي مي كنند؛ 9- 8 ماه بعد از ماجراي غزه تنها چيزي كه در فضاي عمومي رسانه ها مطرح نيست موضوع غزه و محاكمه جنايتكاران است؛ بالاتر، طوري عمل مي كنند كه جنايتكاران را مظلوم و مظلومان را جنايتكار جلوه بدهند؛ اگر رسانه نبود آيا امروز از وجود صهيونيست ها در عالم خبري بود؟
رئيس جمهور با اشاره به ماجراي شهادت مروه الشربيني اظهار داشت: در كشور آلمان كه مدعي ليبرال دموكراسي و دموكراسي ليبرال است خانم بي دفاعي كه به دادگاه مراجعه مي كند، مورد تعرض قرار مي گيرد؛ اين در حالي است كه علي القاعده در همه كشورها امن ترين نقطه دادگاه است زيرا در دادگاه همه بايد از آنچنان امنيتي بهره مند باشند كه به راحتي حرف خود را مطرح، شكايت يا دفاع كنند؛ اما مي بينيد در اين كشور اين خانم وقتي به دادگاه مراجعه مي كند در حضور قاضي و ماموران امنيتي، آن فرد متعرض حمله مي كند و با حدود 20ضربه چاقو آن خانم بي دفاع را به شهادت مي رساند و ماموران امنيتي و قاضي در برابر چشم همسر و فرزندانش نگاه مي كنند؛ وقتي مرد براي دفاع از همسرش قيام مي كند با شليك گلوله ماموران امنيتي مواجه مي شود.
وي ادامه داد: اما سؤال، اگر چنين اتفاقي در كشوري اسلامي يا در كشوري كه در نقطه مقابل نظام استكباري قرار دارد اتفاق مي افتاد چه خبر مي شد؟ تا چند سال از اين ماجرا فيلم و گزارش خبري مي ساختند و مدام خبر مخابره مي كردند.
احمدي نژاد رسانه را ابزار اصلي بسياري از جريانات براندازي نظام هاي مستقل در جهان دانست و اظهار داشت: ديديم كه در ونزوئلا چه كردند، كودتايي كه مورد حمايت دولت وقت آمريكا بود با پشتيباني رسانه، خودش را مظلوم و انساني و دولت قانوني را ضدانساني جلوه مي داد؛ در ماجراي شهادت خانم مروه تا ده روز اجازه ندادند اين ماجرا آشكار شود.
رئيس جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه تمام شعارهاي «آزادي اطلاع رساني» آنان يك دروغ بزرگ است، تصريح كرد: تمام رسانه هاي استكباري مو به مو سياست هاي دولت استكباري را دنبال مي كنند.
رئيس جمهور در تشريح تعارض رسانه هاي غربي در برخورد با موضوع آزادي اطلاع رساني گفت: در نشست اخير سازمان ملل آقاي اوباما رسما اعتراف كرد كه در داخل آمريكا شكنجه وجود دارد.
رئيس جمهور همچنين با اشاره به پنهان كاري منسجم رسانه هاي غربي گفت: در هيچ قاره ديگري به اندازه اروپا جنايت اتفاق نيفتاده است و ديديد بدتر از اقوام وحشي 4 هزار سال پيش در قرن بيستم چطور به جان هم افتادند؛ اما امروز رسانه هاي جبهه استكباري كوچك ترين حركتي به سمت تفرقه خود را سد مي كنند.
هشدار ابراهيم جعفري
نسبت به اختلاف افكني رسانه هاي غربي
نخست وزير سابق عراق نيز در اين نشست تصريح كرد كه رسانه هاي غربي در حال تلاش براي ايجاد اختلاف بين اقوام و ملت هاي مختلف جهان اسلام هستند.
ابراهيم جعفري كه به عنوان دومين سخنران پس از رئيس جمهور كشورمان در سومين اجلاس مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون هاي كشورهاي اسلامي سخن مي گفت اظهار داشت: كشورهاي اسلامي بايد به مسئله فلسطين و عراق بيشتر رسيدگي كنند زيرا ما به قوانين بين المللي مردم سالاري پايبنديم و آن را ارزشي انساني مي دانيم.
وي افزود: تمدن اسلام تمدني بسيار پيشرفته، بشردوستانه و فارغ از كشتار و بي رحمي است كه بايد اين تمدن را حفظ كنيم.
جعفري گفت: رسانه هاي غربي در حال تلاش براي ايجاد اختلاف بين اقوام و ملت هاي مختلف جهان اسلام هستند و ما بايد با تحكيم اتحاد و همبستگي از طريق توليدات رسانه اي منسجم تر توطئه هاي آنان را درهم بشكنيم.

 



مراسم مذهبي قاليشويان در اردهال كاشان برگزار شد

كاشان- خبرنگار كيهان:
مراسم سنتي، تاريخي، مذهبي قاليشويان فين با شركت خيل عظيمي از مشتاقان اهل بيت و پيروان سيره علوي در كربلاي ايران، مشهد اردهال كاشان برگزار شد.
آيت الله حاج شيخ عبدالنبي نمازي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان در اين مراسم ضمن تشريح چگونگي دعوت فرزند امام پنجم حضرت سلطانعلي(ع) به اين منطقه و تبليغ دين مبين اسلام و شريعت نبوي گفت: حاكم و والي منطقه پس از در خطر ديدن حكومت خود نامه اي به حاكم قزوين نوشت و آن حاكم 600 نفر از نيروهاي خود را براي مبارزه و كشتن آن حضرت روانه كرد.
وي افزود: مردم منطقه كاشان و فين كه از جريان با خبر شدند براي مقابله با اين سپاه گسيل شدند، اما وقتي رسيدند، حضرت به شهادت رسيده بود، آنها پيكر مقدس امامزاده را در قالي پيچيده و با اندوه و حزن فراوان تشييع و به خاك سپردند.
در اين مراسم پس از مديحه سرايي دو تن از مداحان اهل بيت كشور مراسم قاليشويان با شعارهاي حسين، حسين مردم و زائران انجام شد.
حضرت سلطانعلي(ع) در سال 113 هجري قمري بنا به دعوت مردم فين و چهل حصاران (كاشان) با اذن پدر بزرگوارشان حضرت امام محمد باقر(ع) براي ارشاد و راهنمايي مردم به اين منطقه سفر نمود و به مدت 3 سال رهبري و پيشوايي مردم را برعهده داشت.
وي ابداع كننده اولين پايگاه ديني شيعه و تشيع در ايران در منطقه كاشان بود، اولين حوزه هاي علميه كشور توسط آن حضرت در اين منطقه بنا شد و اولين نماز جمعه ايران هم توسط ايشان در مسجد جامع كاشان اقامه شد.
آن حضرت در 27 جمادي الثاني سال 116 هجري قمري (50 سال پس از حادثه كربلا) در جنگي نابرابر با عمال بني اميه در كربلاي ايران، كاشان به شهادت رسيد و پيكر مباركش در منطقه مشهد اردهال كاشان به خاك سپرده شد.

 



سخنگوي وزارت امور خارجه اعلام كرد
كشف اشياء عتيقه از بار رايزن سفارت آرژانتين در تهران

سخنگوي وزارت امور خارجه از كشف اشياء قيمتي و عتيقه از بار يك ديپلمات آرژانتيني خبر داد.
حسن قشقاوي در پاسخ به سوالي درباره كشف اشياء عتيقه در بار يك ديپلمات آرژانتيني گفت:
«سباستين زاوالا» رايزن سابق سفارت آرژانتين در تهران در خردادماه سال جاري در پايان ماموريت خود كه بيش از 5/7 سال طول كشيد، تهران را ترك كرده است و اثاثيه نامبرده كه قرار بود پس از خروج وي از كشورمان خارج شود، داراي بسته هاي زيادي بود به طوري كه ماموران گمرك جنوب تهران به اثاثيه نامبرده مشكوك شده و با رعايت كنوانسيون ناظر بر حقوق ديپلماتيك و كنسولي وين، پس از بازديد از بخشي از بار نامبرده در حضور كاردار سفارت آرژانتين در تهران، تعدادي اشياء عتيقه از جمله مسكوكات و اسكناس هاي قديمي، كتب خطي، اسلحه هاي قديمي و غيره در اثاثيه نامبرده كشف كردند.
حسن قشقاوي افزود: سازمان ميراث فرهنگي و گمرك جمهوري اسلامي ايران در حال تحقيقات كارشناسي تكميلي در اين زمينه بوده و قرار است نتايج بررسي ها را متعاقبا اعلام كنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر ضرورت رعايت و احترام به مقررات كشورها از سوي ديپلمات ها تصريح كرد: ما اينگونه رويكردها را تقبيح كرده و منتظر نتايج نهائي تحقيقات هستيم.

 



شانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان در اصفهان گشايش يافت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
شانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان بعد از ظهر ديروز (شنبه) در اصفهان افتتاح شد.
جشنواره شانزدهم به طور همزمان در پنج سالن مجتمع فرهنگي هنري صائب، سالن شهيد آويني باشگاه كارگران، سالن بهزيستي، تالار هنر و مجتمع فرهنگي هنري استاد فرشچيان برگزار مي شود و روزانه دوازده نمايش در دو نوبت صبح و بعدازظهر به روي صحنه مي رود.
«دكتر محمدحسين ايماني خوشخو» معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به شانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان اصفهان آورده است: گام نهادن در دنياي كودكان همراه با خيال هاي رنگارنگ و وارد شدن به دنياي صداقت ها و پاكي، دنيايي شيرين و با صفا كه دروغ و نيرنگ در آن جايي ندارد و همه چيز بر محور صلح و مهرباني استوار است.
وي در بخش ديگري از پيام خود آورده است: هيچ ضرورتي ندارد كه ما دغدغه هاي دوران بزرگسالي را در قالب تئاتر كودك به دنياي آنان وارد كنيم و شور و اميد زيستن و پويايي را به شوره زار يأس تبديل كنيم و آينده آنان را به مخاطره بيفكنيم. سادگي، عشق به زندگي و عدالت خواهي مواهب تئاتر كودك است. جاي بسي اميدواري است كه تئاتر كودك و نوجوان به هويت حقيقي خويش رو نهاده است و جايگاه شايسته خود را با خلق آثار درخشان تجربه مي كند. بي شك تنها جامعه اي به پيشرفت و تعالي نايل خواهد شد كه دنياي كودكي و نوجواني را جدي بگيرد و تئاتر كودك چه وظيفه سترگي را پيش رو دارد، باور كنيم آينده از آن كودكان است.
به گزارش خبرنگار ما، در اين جشنواره 12 اثر در بخش مسابقه ايران از شهرهاي اصفهان، قائمشهر، تهران، گرگان، بيرجند، چناران، ساري و اهواز و 8 نمايش برگزيده در بخش بين الملل از كشورهاي ايران اصفهان و تهران، ايتاليا، برزيل، آلمان و اروگوئه طي مدت دو روز براي كسب رتبه هاي برتر به رقابت مي پردازند.
همچنين همزمان با شانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان 9 جلد كتاب در زمينه تئاتر كودك و نوجوان منتشر خواهد شد.
اين گزارش حاكي است، همزمان با برگزاري شانزدهمين جشنواره بين الملي تئاتر كودك و نوجوان اصفهان در بيست و يك شهرستان استان نيز اجراي همزمان تئاتر و نمايش كودك و نوجوان برگزار مي شود.
شايان ذكر است، شانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان تا 16 مهرماه جاري در اصفهان ادامه دارد.

 



فرمانده نيروي انتظامي: ايران در اجلاس هاي پليس بين الملل حضوري فعال دارد

فرمانده نيروي انتظامي گفت: ايران در اجلاس هاي پليس بين الملل در سطح منطقه اي، جهاني و موضوعي حضوري فعال دارد.
به گزارش ايرنا سرتيپ دو پاسدار «اسماعيل احمدي مقدم» روز پنجشنبه افزود:در دو سال گذشته، دبيركل اينترپل سالي يك بار به ايران سفر كرده است كه اين مساله بي سابقه است. وي تصريح كرد: در بخش مواد مخدر نيز فعاليت ايران و همكاري هاي منطقه اي و بين المللي بسيار خوب است.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: شايد تنها عرصه اي كه همه دنيا بدون هيچ شائبه اي، اقدامات ايران را تاييد مي كنند، حوزه مبارزه همه جانبه با مواد مخدر است.
سردار احمدي مقدم تاكيد كرد: در همكاري هاي مرزي با كشورهاي همجوار نيز امروز ايران در بهترين وضعيت قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: معمولا سالانه با همسايگان خود درخصوص امنيت مشترك مرزي، اعم از مرزهاي خشكي و آبي، حداقل دوبار اجلاس هاي مشترك داريم.
فرمانده نيروي انتظامي اضافه كرد: حضور در اين اجلاس ها، بسيار در همكاري هاي مرزي موثر است و اين روند در آينده بهتر خواهد شد.

 



برگزاري اجلاس شوراي بين المللي همكاري هاي تجاري كشورهاي منطقه خزر در رشت

رشت - خبرنگار كيهان:
اجلاس شوراي بين المللي همكاري هاي تجاري اتاق هاي بازرگاني و صنعت كشورهاي منطقه خزر در رشت برگزار شد.
در اين اجلاس كه با حضور استاندار و نماينده ولي فقيه در استان گيلان، رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران و نمايندگان عضو كشورهاي منطقه خزر، و جمعي از سرمايه گذاران برگزار شد دكتر محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران در سخناني با اشاره به ضرورت گسترش همكاريهاي منطقه اي در بحث اقتصاد جهاني، كاهش هزينه هاي حمل ونقل و ايجاد پروژه هاي بزرگ مشترك با توجيه اقتصادي در بين كشورهاي منطقه خزر را مورد تاكيد قرار داد.
وي هم چنين با اشاره به وجود اتحاديه تجاري اوراسيا، اكو و سازمان كشورهاي مستقل مشترك المنافع، جاي سازمان قدرتمند اقتصادي براي كشورهاي حاشيه خزر را خالي دانست.
به گفته دكتر نهاونديان كشورهاي منطقه درياي خزر با نرخ رشد 11 درصدي و كاهش تورم از سال 2002 به بعد مواجه بوده اند كه اين امر نشانگر اصلاح سياستها است اما در تقويت همكاريها بايد موانع برداشته شود.
وي همچنين بر رفع موانع و مشكلات حمل ونقل بين ايران و كشورهاي ساحلي خزر و نيز اصلاح جدي روابط بانكي جهت رشد تجارت و سرمايه گذاري منطقه اي تاكيد كرد و بار ديگر روانسازي و ارتقاي سطح خدمات بانكي و رفع موانع حمل ونقلي توليدي و بيمه اي را ضروري دانست و خواستار ارائه تسهيلاتي براي صدور ويزاي بازرگانان و صنعتگران ايراني شد.
وي تاسيس مراكز تجاري در كشورهاي مقابل و حمايت دولتها از طريق ارائه تسهيلات بانكي و اعطاي زمين براي ايجاد اين مراكز را مورد تاكيد قرار داد.
قهرماني چابك استاندار گيلان هم با بيان اينكه با توجه به روابط دوستانه كشورهاي حاشيه خزر، در حال حاضر فضاي مطلوبي براي گسترش همكاريها در منطقه وجود دارد خواستار توسعه همكاريها در زمينه تجارت، سرمايه گذاري و حمل ونقل در اين منطقه شد.
وي گفت: براي افزايش روابط اقتصادي در منطقه نبايد خود را محدود به تجارت كنيم بلكه بايد حوزه سرمايه گذاري بيش از پيش مورد توجه قرار بگيرد

 



وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح: مناطق مرزي دريايي كشور از امنيت كامل برخوردار است

رشت - خبرنگار كيهان:
مناطق مرزي دريايي در جنوب و شمال كشور هم اكنون از با ثبات ترين مناطق مركزي كشور محسوب مي شوند.
سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اين مطلب در مراسم به آب اندازي جديدترين ناوچه جنگي موشك انداز نيروي دريايي ارتش در بندرانزلي با اشاره به وجود 2 هزار و 700 كيلومتر مرز دريايي در كشور افزود: در طي سالهاي اخير با 11 كشور هم مرز در حوزه خليج فارس و درياي خزر تشريك مساعي مطلوبي در جهت ثبات و امنيت اين مناطق ايجاد شده است كه اين مناطق اكنون از باثبات ترين مناطق مرزي كشور محسوب مي شوند.
وي با بيان اينكه دشمنان در پي وابستگي ما هستند تصريح كرد:
دشمنان تلاش زيادي كردند تا بتوانند به عنوان كشورهاي فرابخشي در منطقه درياي خزر حضور نظامي يابند اما با حضور دائمي و مستمر نيروهاي مسلح در بستر آبي خزر اين امر تاكنون ميسر نشده است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: در حال حاضر در صنعت دريايي كاملا مستقل عمل مي كنيم و با دانش، نبوع و تجارب ارزشمند نيروهاي داخلي قادريم تمامي نيازهاي نيروهاي مسلح در حوزه دفاع دريايي را طراحي و توليد كنيم.
امير دريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش نيز در اين مراسم گفت: در حال حاضر نيازهاي اين نيرو در بحث توليد و ساخت يگان هاي شناور با تجهيزات مدرن براي انجام ماموريتهاي دريايي به سرعت رفع مي شوند.
وي افزود: ناوچه هاي جديد موشك انداز كلاس سينا با نام درفش از فناوريهاي بالايي برخوردارند كه در صورت تهديد دشمنان نيروي دريايي از آن جهت انجام ماموريت استفاده مي شود.

 



خروج 440 مگاوات انرژي برق از مدار توليد نيروگاه نكا

ساري-خبرنگاركيهان:
واحد يك بخار برق نيروگاه شهيد سليمي نكا از مدار توليد خارج شد.
«سيدمحمدعلي پايدار» رئيس روابط عمومي نيروگاه شهيد سليمي نكا با اعلام اين خبر افزود: انجام تعميرات اساسي اين واحد علت خروج آن از مدار توليد است.
وي ظرفيت توليد برق اين واحد بخار را 440 مگاوات ذكر كرد و افزود: براي تعمير اين واحد يك دوره 85 روزه در نظر گرفته شد.
وي اضافه كرد: بر اساس دستورالعمل شركت سازنده نيروگاه واحدهاي بخار نيروگاه پس از 25 هزار ساعت كاركرد معادل توربين تحت تعميرات اساسي متوسط و بعد از 50 هزار ساعت كاركرد تحت تعميرات كامل قرار مي گيرند.پايدار يادآور شد: اين واحد قبل از مرحله كنوني 6 بار تحت انجام تعميرات اساسي كامل و متوسط قرار گرفت.
وي خاطرنشان كرد: تمامي مراحل تعمير و بازسازي اين واحد نيروگاهي بدون نياز به متخصصان خارجي و به دست توانمندان داخلي انجام خواهد شد.

 



در سال 2012 ايران ميزبان دهمين كنگره طب هسته اي آسيا و اقيانوسيه مي شود

رئيس انجمن پزشكي هسته اي ايران گفت: ايران به دليل ظرفيت هاي بالا در طب هسته اي ميزبان دهمين كنگره طب هسته اي آسيا و اقيانوسيه در سال 2012 است.
به گزارش خبرگزاري فارس محسن ساغري اظهار داشت: نخستين كنگره علمي پزشكي هسته اي و تصويربرداري مولكولي در تبريز با مساعدت و همكاري دانشگاه علوم پزشكي و انجمن پزشكي هسته اي ايران و با مساعدت دفتر بازآموزي وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي در تبريز برگزار شد.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در ادامه با اشاره به پيشرفت هاي علم پزشكي هسته اي در كشور بيان داشت: در طول سه دهه گذشته و با وجود مشكلات مختلف از جمله تحريم ها، پزشكي هسته اي كشورمان از رشدي چشمگير برخوردار بوده است.
وي اضافه كرد: تربيت صدها متخصص در حوزه طب هسته اي، به كار بردن روش هاي تشخيص و درمان و در نهايت ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه از جمله نتايج اين پيشرفت به شمار مي رود.
ساغري توسعه طب هسته اي در كشور را يكي از ثمرات بهره مندي از انرژي صلح آميز هسته اي خواند و گفت: طب هسته اي رشته اي است پرهزينه و نياز به پرتوداروهاي مختلف دارد.
وي ادامه داد: با وجود پيشرفت هاي فراوان در حوزه طب هسته اي متاسفانه افزايش چنداني درتعرفه درماني پزشكان اين رشته شاهد نبوده ايم.

 



ابطال مجوز ساخت كارخانه سيمان لرستان از سوي سازمان محيط زيست

معاون دفتر ارزيابي سازمان محيط زيست گفت: علي رغم مخالفت هاي محيط زيست درباره احداث كارخانه سيمان لرستان، مجري طرح، كارهاي اجرايي را آغاز كرده است.
عليرضا رحمتي در گفت وگو با خبرنگار فارس، درباره احداث كارخانه سيمان خرم آباد و مخالفت محيط زيست در اين رابطه گفت: 2 سال است كه اين موضوع از سوي مراجع قضايي در حال پيگيري است، ضمن اين كه اين مسئله در استانداري لرستان، سازمان محيط زيست و نيروگاه برق دنبال مي شود.
وي با بيان اين كه اين كارخانه ضوابط استقرار صنايع را ندارد، تصريح كرد: علي رغم وجود چنين مشكلي كارهاي اجرايي اين پروژه آغاز شده است.
رحمتي ادامه داد: فاصله اين كارخانه از روستاهاي اطراف زير 500 متر است، در حالي كه براساس ضوابط استقرار صنايع اين فاصله بايد حدال 1500 متر باشد.
معاون دفتر ارزيابي سازمان محيط زيست با اشاره به اين كه اين روستا در 5 كيلومتري شهر خرم آباد قرار دارد، گفت: احداث اين كارخانه در سال 84 در كميته استانداري لرستان مطرح شده و در همان سال مشمول مطالعات ارزيابي زيست محيطي بوده است.
رحمتي افزود: در كميته ماده 4 استانداري لرستان از مجري طرح تعهد محضري گرفته شده تا هزار و 500 متر فاصله را رعايت كند، اما طي بازديدي كه از منطقه داشتيم، اين فاصله رعايت نشده است.
به گفته رحمتي، محل در نظر گرفته شده براي احداث كارخانه سيمان در روستا قرار دارد و مردم روستا از اين امر شاكي هستند.
وي با اشاره به اين كه مجري كماكان بر احداث كارخانه سيمان در محل موردنظر اصرار دارد، گفت: علاوه بر اين كه در سفر رئيس جمهوري نسبت به جابه جايي تاكيد شده است، 2 بار نيز در معاونت اجرايي رياست جمهوري اين پروژه مطرح و شديدا نسبت به اجراي آن مخالفت شد، بنابراين تصميم گرفته شده مكان ديگري را معرفي كنند.
رحمتي تاكيد كرد: مجري پروژه علي رغم مخالفت هاي محيط زيست اقدام به انجام كارهاي تاسيساتي و اقامتگاه و كمپينگ كرده و كماكان اصرار بر اجراي طرح دارد.
معاون دفتر ارزيابي سازمان محيط زيست بيان كرد: مجري كارخانه سيمان خرم آباد تعهد داده كه فاصله و حريم ها را رعايت كند اما متاسفانه به تعهداتش عمل نكرده است.
وي با اشاره به اين كه اين كارخانه با ايجاد گرد و غبار و آلودگي براي منطقه مشكل ساز است، اظهار داشت: به اداره كل ميحط زيست استان نيز اعلام كرده ايم كه مجوز كميته ماده 4 را براي احداث اين كارخانه باطل كند.

 



امام جمعه گنبدكاووس: تروريست ها در كردستان به دنبال ايجاد اختلاف بين شيعه و سني بودند

گنبدكاووس - خبرنگار كيهان:
تروريست ها با شهادت دو نفر از شخصيت هاي اهل سنت كردستان درصدد ايجاد اختلاف بين شيعه و سني در اين منطقه بودند.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدحسين سبحاني» امام جمعه شهر گنبدكاووس با محكوم كردن جنايات تروريستي اخير در كردستان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته اين شهر افزود، آنان با به شهادت رساندن دو نفر از شخصيت هاي اهل سنت و مجروح كردن تعدادي از شهروندان سنندج تلاش كردند تا از اين طريق، دعواي بين شيعه و سني در اين استان رواج پيدا كند.
وي گفت: خوشبختانه نه تنها آنان در اين راه موفق نشده اند بلكه نيروهاي امنيتي و انتظامي كشور با قدرت تمام علاوه بر شناسايي و دستگيري اين افراد، اين گروه تروريستي را در اين منطقه متلاشي كردند.
امام جمعه گنبدكاووس افزود: دشمنان ايران اسلامي همواره تلاش مي كنند تا از طريق وهابي هاي خائن كه مزدوران آمريكا و برخي قدرتهاي ديگر هستند در كشورهاي اسلامي براي امت اسلام ايجاد مشكل كنند.
براساس اظهارات امام جمعه گنبدكاووس، گروه وهابي كه از سوي استكبار جهاني تاسيس شده با مذاهب شيعه و سني مخالف است و تاكنون تعداد زيادي از مردم شيعه و سني را به شهادت رسانده است.
وي خواستار هوشياري و بيداري همه مردم ايران اسلامي و خصوصا مردم اين منطقه در مقابل دسيسه هاي بيگانگان شد.

 



با رسيدن تعداد سهامداران به 42 ميليون نفر جشن سهام عدالت آبان ماه برگزار مي شود

تبريز-خبرنگاركيهان:
جشن سهام عدالت، آبان ماه امسال و با رسيدن تعداد سهام داران كشور به 42 ميليون نفر، برگزار مي شود.
«رضا حسيني» رئيس سازمان اقتصاد و دارايي آذربايجان شرقي، گفت: اين جشن به صورت سراسري و در تمام نقاط كشور برگزار خواهد شد و هم اكنون تعداد واجدان شرايط، شناسايي شده در كشور براي سهام عدالت، 40 ميليون نفر است.
وي در حاشيه «ستاد انتخابات شركت هاي تعاوني سهام عدالت آذربايجان شرقي» كه ديروز ترتيب يافت، تعداد افراد شناسايي شده در اين استان براي دريافت سهام عدالت را 2 ميليون و 300 هزار نفر اعلام كرد.

 



حجت الاسلام و المسلمين سعيدي: مردم پيرو رهبر و ياور دولت باشند

رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان قم گفت: مردم به منويات رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانند و دولت را در رسيدن به اهداف عالي كمك كنند.
حجت الاسلام و المسلمين سيدمحمد سعيدي در گفت وگو با خبرنگار فارس درقم با اشاره به سرمايه گذاري هاي انجام شده درحوزه فرهنگ و همخواني آن براساس نياز جامعه اظهار داشت: اصالت فرهنگي و ارزش فرهنگ در ساختار يك كشور به خصوص در جمهوري اسلامي ايران و قداست ولايت و رهبري از سويي و ثمرات و آثار پرخير و بركتي كه درپرتو فعاليت هاي فرهنگي عايد مردم مي شود از ديگر سو مي طلبد كه مجريان امور نسبت به اين مهم كه همت ببندند و فعاليت هاي خودشان را هماهنگ و متمركز كنند.
وي افزود: مردم نيز بايد به صورت مستمر مطالباتي را كه اسلام از زبان رهبر فرزانه انقلاب اسلامي به عنوان مصالح عامه از متوليان امور فرهنگي مطالبه مي شود پيگيري كنند.
وي با اشاره به هجمه هاي سنگين دشمنان عليه نظام جمهوري اسلامي ايران به ويژه هجمه هاي ضد فرهنگي تصريح كرد: دشمنان خارجي به سوي فرهنگ جامعه تهاجم همه جانبه كردند تا به اغراض شوم خود دست يابند. و درجوامعي كه داراي فرهنگ و رهبري مقدس هستند اين هجمه هاي دشمنان بيشتر است.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي گفت: دشمنان درپرتو اين قداست شكني به فرهنگ شكستن نيز روي مي آورند تا مردم هويت خود را كه درمرحله اعتقادي به فرهنگ آنها وابسته است و درمرحله اجرايي به قداست رهبري ارتباط دارد از دست بدهند و از نظام و رهبري آن جدا شوند.وي بر لزوم هوشياري مردم در مقابل توطئه هاي دشمنان تاكيد كرد و اظهارداشت: مردم بايد به لحاظ خصومت دشمنان و هم به لحاظ سازندگي در جامعه، منويات رهبر معظم انقلاب را دركشورمان جامه عمل بپوشانند و دولت را در رسيدن به اهداف عالي كمك كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

كشف 10 هزار بازي رايانه اي غير مجاز در تهران
طي شناسايي يك مركز عمده تكثير و توزيع غيرمجاز بازي هاي رايانه اي در تهران، بيش از 10 هزار نسخه غير مجاز بازي هاي رايانه اي كشف و جمع آوري شد.
تيم هاي عملياتي ستاد مبارزه با عرضه غير مجاز محصولات سمعي و بصري با همكاري پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ اقدام به شناسايي يك مركز عمده تكثير و توزيع غيرمجاز بازي هاي رايانه اي در خيابان ستارخان تهران كردند.
طي اين عمليات بيش از 10 هزار نسخه غير مجاز بازي هاي رايانه اي، پنج دستگاه كيس كامپيوتر و 200 عدد دابلي كيتور كشف و ضبط و فرد متخلف به مقامات قضايي تحويل داده شد.
اين اقدام در راستاي تحقق بخشيدن به فعاليت هاي مشترك ميان ستاد هماهنگي مبارزه با آثار غيرمجاز سمعي و بصري و سينمايي و پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ مبني بر تشديد و مقابله هر چه بيشتر در برخورد قانوني با عرضه كنندگان بازي هاي رايانه اي غيرمجاز در سطح كشور انجام گرفت.
«يك وجب از آسمان» مكتوب مي شود
فيلمنامه «يك وجب از آسمان» به قلم علي وزيريان به زودي منتشر مي شود.
به گزارش مهر، «يك وجب از آسمان» عنوان فيلم و فيلمنامه اي از علي وزيريان است كه اين روزها در سينماهاي تهران و شهرستانها اكران مي شود و همزمان با اكران فيلمنامه آن نيز از سوي مدرسه كارگاهي فيلمنامه نويسي حوزه هنري و توسط انتشارات سوره مهر زير چاپ رفته است.
در اين فيلمنامه داستان پسر نوجواني به نام محسن روايت مي شود كه در كنار بچه هاي هم سن و سال خود در ميان خيابان هاي شلوغ شهر گل فروشي مي كند. او آرزوي داشتن يك وجب آسمان را در سر دارد. خواسته او محقق مي شود ولي در ابتدا هيچكس تحقق چنين آرزويي را باور نمي كند اما با ديدن آرزوي برآورده شده او، ماجراهاي گوناگوني آغاز مي شود.
رونمايي سينماي ديجيتال در نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال
چارت مراحل توليد و شكل گيري سينماي ديجيتال حرفه اي در غرفه هنرهاي ديجيتال رونمايي شد.
رونمايي از اين چارت يكي از برنامه هاي ويژه بخش هنرهاي ديجيتال در نمايشگاه امسال بود.
به گفته عباس پويا، مسئول بخش هنرهاي ديجيتال در نمايشگاه سوم، سينماي ديجيتال به خاطر وجود پسوند ديجيتال، لزوماً در تغيير دوربين 35 ميلي متري به دوربين ديجيتال خلاصه نمي شود. ورود تكنولوژي نو، پروسه توليد سينما را از صفر تا صد تغيير داده است. به طور مثال امروزه لابراتوارها ديگر كارايي خود را از دست داده و حذف شده اند.
اعضاي جديد فرهنگستان زبان و ادب فارسي
با حكم رئيس جمهور، محمد جعفر ياحقي، محمد دبير مقدم و محمود عابدي به عضويت پيوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسي درآمدند.
براين اساس شوراي فرهنگستان زبان و ادب فارسي در سيصد و پنجاه و يكمين نشست خود در تاريخ 14 ارديبهشت 1388 به عضويت پيوسته محمد جعفر ياحقي، محمد دبير مقدم و محمود عابدي رأي داد و مراتب جهت صدور حكم از سوي مقام رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد، رياست عاليه فرهنگستان هاي جمهوري اسلامي ايران ارسال شد.
شبكه سازي كتابخانه هاي تهران
طرح شبكه سازي كتابخانه هاي شهر تهران با 2 كتابخانه گلستان در منطقه 8 و خاوران در منطقه 15 سازمان فرهنگي - هنري شهرداري تهران هفته آينده آغاز مي شود.
با شبكه سازي كل كتابخانه ها، تمام شهروندان تهراني مي توانند از يك ميليون و 400 هزار جلد كتاب كه در كتابخانه هاي سازمان موجود است، استفاده كنند. بدين ترتيب تمام 74 كتابخانه سازمان كه در گستره شهر تهران هستند، تبديل به يك كتابخانه بزرگ مي شود، به گونه اي كه هر فردي در هر گوشه تهران فقط با انتخاب كتاب مورد نظر، مي تواند آن كتاب را نزديك محل زندگي يا كار خود دريافت كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14