(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 مهر 1388- شماره 19478
 

وزير بهداشت: جراحي ها، پروتز و ارتودنسي زير پوشش بيمه دندانپزشكي قرار مي گيرد
از سوي مجتمع قضايي امور اقتصادي حكم قطعي متهمان پرونده شركت «رهگشايان خودرو» اعلام شد
رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور: 27 كشته، 176 مجروح و 40 واژگوني در تصادفات روز جمعه
تمامي معتادان پرخطر تا پايان سال جمع آوري مي شوند
4 نفر از بازداشت شدگان دربي روانه زندان شدند
سازمان ثبت احوال كشور خبرداد افزايش 4 درصدي ازدواج در سال 87
با دستور دكتر فقيه 5 درصد از كل مبلغ مشاركت هاي مردمي صرف اشتغال مي شود
نصب 2 پل عابر پياده در غرب تهران
سرويس مدارس حق سوار كردن بيش از 4 نفر را ندارند
تيراندازي معاون جاسبي به يك دانشجو در شاهرود
در خرم آباد و پلدختر جشن عروسي چهار عروس و داماد حادثه ساز شد
زنگ شير در مدارس تهران امروز به صدا درمي آيد
حوادث كوتاه از كشور
2 باند تهيه و توزيع مشروبات الكلي در بناب متلاشي شد
دادگاه اعتماد ملي، تاك و ليان امروز برگزار مي شود
اجازه نماز به دانش آموزان آلماني در مدرسه



وزير بهداشت: جراحي ها، پروتز و ارتودنسي زير پوشش بيمه دندانپزشكي قرار مي گيرد

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور از پوشش بيمه اي خدمات دندانپزشكي شامل جراحي ها، پروتز و ارتودنسي خبر داد و گفت: هم اينك اين خدمات درحوزه زيبايي قرار دارد و شامل بيمه دندانپزشكي نمي شود، اما وزارت بهداشت پوشش بيمه اي اين گونه خدمات را در برنامه هاي خود قرار داده است.
دكتر مرضيه وحيددستجردي عصر روز جمعه در آيين اختتاميه «پنجمين كنگره دندانپزشكي نيروهاي مسلح» با اعلام اين خبر افزود: تحقق عدالت در سلامت در اولويت برنامه هاي وزارت بهداشت قرار دارد كه بخش مهم آن مربوط به دندانپزشكي و سلامت دهان و دندان است.
وي تحقق اين امر را منوط به ارايه خدمات با كيفيت برشمرده، تصريح كرد: ضروري است، پوشش خدمات دندانپزشكي با كيفيت مطلوب و در كل كشور به ويژه مناطق محروم صورت گيرد.
وزير بهداشت همچنين از طرح ارايه خدمات بهداشت دهان و دندان با تكيه بر پيشگيري توسط پزشكان خانواده خبر داد.
وي همچنين از تعرفه گذاري مناسب در ارايه خدمات دندانپزشكي به مردم و دندانپزشكان به عنوان حركتي ياد كرد كه هم مردم و هم دندانپزشكان از آن بهره مند خواهند شد.
دكتر دستجردي از طراحي «بسته هاي سلامت» مناسب با هر سن و سال كه در آن سلامت و بهداشت دهان و دندان نيز گنجانده شده است به عنوان ديگر برنامه هاي اين وزارتخانه نام برد.
وي با ابراز نگراني از بحث عفونت ها و وجود اشعه هاي مضر براي دندانپزشكان، قول مساعد داد، وزارت بهداشت نسبت به رفع موارد فوق اقدام كند.

 



از سوي مجتمع قضايي امور اقتصادي حكم قطعي متهمان پرونده شركت «رهگشايان خودرو» اعلام شد

حكم قطعي متهمان پرونده شركت «رهگشايان خودرو» كه دو هزار و 700 شاكي و مالباخته خصوصي دارد، از سوي مجتمع قضايي امور اقتصادي اعلام شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجتمع قضايي امور اقتصادي (قسط) جهانگير نخعي و سيدقاسم بنا خسروي مستشاران شعبه 70 دادگاه تجديدنظر استان تهران حكم قطعي متهمان پرونده شركت رهگشايان خودرو را پس از اصلاح به شرح ذيل مورد تاييد قرار دادند.
1- سيدمحمدعلي فرجاد پزشك فرزند ابوالقاسم به اتهام مشاركت در كلاهبرداري و جعل جمعا به تحمل 8 سال حبس، پرداخت مبلغ 16 ميليارد و 300 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت، رد مبلغ دويست و هشتاد ميليارد و هفتاد و هشت ميليون و هفتصد و بيست و پنج هزار ريال در حق شكات، تحمل 5 سال اقامت اجباري در شهرستان ايذه، محروميت از تاسيس هرگونه شركت و عضويت در هيئت مديره شركت هاي تجاري و همچنين مديرعامل به مدت 10 سال محكوم شد.
2- سيدمحسن فرجاد پزشك فرزند ابوالقاسم به اتهام مشاركت در كلاهبرداري به تحمل 5 سال حبس، پرداخت مبلغ 231 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت، رد مبلغ دوميليارد و 954 ميليون ريال و تحمل يك سال اقامت اجباري در شهرستان خلخال محكوم شد.
3- احمد زرگر فرزند ابراهيم به اتهام مشاركت در كلاهبرداري به تحمل 5 سال حبس، پرداخت مبلغ 174 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت و رد مبلغ 858 ميليون ريال محكوم شد.
4- عباس مسعود سينكي فرد فرزند حسين به اتهام مشاركت در كلاهبرداري به تحمل 5 سال حبس، پرداخت يك ميليارد و 490 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق و رد مبلغ سه ميليارد و 757 ميليون و 50 هزار ريال محكوم شد.
5- مهرداد عزيزيان فرزند محمد به اتهام مشاركت در كلاهبرداري به تحمل 5 سال حبس، پرداخت مبلغ يك ميليارد ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت، رد مبلغ 16 ميليارد و 984 ميليون و 625 هزار ريال در حق شكات و يك سال اقامت اجباري در شهرستان رامهرمز در استان خوزستان محكوم شد.
6- حسن رحيم نيا فرزند علي به اتهام مشاركت در كلاهبرداري به تحمل 5 سال حبس، پرداخت جزاي نقدي به مبلغ 623 ميليون ريال در حق صندوق دولت، رد مبلغ پنج ميليارد و 102 ميليون ريال و تحمل يك سال اقامت اجباري در شهرستان تايباد محكوم شد.
7- شهرزاد بهمن بيجاري فرزند جواد و غلامعلي حق شناس فرزند احمد هر دو به اتهام مشاركت در كلاهبرداري هر يك به تحمل 5 سال حبس، پرداخت يك ميليارد ريال جزاي در حق صندوق دولت و رد مبلغ يك ميليارد ريال در حق شكات و تحمل يكسال اقامت اجباري در شهرستان كنگان محكوم شدند.
8- حسن ملس فرزند حسين به اتهام مشاركت در كلاهبرداري به تحمل سه سال حبس و رد مبلغ دو ميليارد و 800 ميليون ريال در حق شكات محكوم شد.
9- سيدمهدي حسيني فرزند محمود، هوشنگ ظفري عاشق دوست فرزند محمدعلي، سيدجواد حسيني فرزند سيدمحمود، سيدمحمدفرجاد پزشك فرزند ابوالقاسم و محمد ملس فرزند حسين همگي به اتهام معاونت در كلاهبرداري هر يك به تحمل يك سال حبس محكوم شدند.
براساس گزارش مجتمع قضايي امور اقتصادي، پرونده شركت رهگشايان خودرو دو هزار و 700 شاكي و مالباخته خصوصي دارد.

 



رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور: 27 كشته، 176 مجروح و 40 واژگوني در تصادفات روز جمعه

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور اعلام كرد: در تصادفات روز جمعه 27 نفر در صحنه تصادف كشته، 176 نفر مجروح و 40 خودرو نيز واژگون شده است.
سرهنگ حسين عليشاهي در گفت وگو با فارس گفت: در 126 فقره تصادف مهم جاده اي روز جمعه 27 نفر كشته و 176 نفر مجروح شده اند.
وي اظهار داشت: از مجموع 20 فقره تصادفات قتلي روز جمعه 10 فقره آن واژگوني بوده كه به علت رعايت نكردن قوانين و تخطي از سرعت مطمئنه، ناايمن بودن خودروها و همچنين خلوت بودن جاده ها واژگوني خودروها افزايش يافته است.
سرهنگ عليشاهي افزود: مهم ترين علت تصادفات روز جمعه شامل بي توجهي به جلو و انحراف به چپ با 30 فقره، رعايت نكردن حق تقدم با 22 فقره و تخطي از سرعت مطمئنه با 17 فقره است.
رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور گفت: بيشترين تصادفات قتلي روز جمعه در استان سيستان و بلوچستان روي داده و دريك فقره تصادف قتلي 5 نفر كشته شدند.
وي اظهار داشت: در تصادف روز جمعه يك دستگاه پرايد با يك كاميونت هيوندا در محور زابل - زاهدان كه به علت انحراف به چپ پرايد روي داد 5 نفر كشته و 2 نفر مجروح شدند. در تصادف ديگري در استان لرستان كه به علت تخطي از سرعت مطمئنه يك دستگاه وانت نيسان روي داد، 2نفر كشته و سه نفر مجروح شدند. سرهنگ عليشاهي گفت: بيشترين تصادف جرحي نيز در استان گيلان روي داده و در 13 فقره تصادف، 18 نفر مجروح شدند.

 



تمامي معتادان پرخطر تا پايان سال جمع آوري مي شوند

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از جمع آوري تمامي معتادان پرخطر تا پايان سال جاري خبر داد.
سردار عزيز الله رجب زاده در گفتگو با مهر گفت: با اجراي طرح جمع آوري معتادان پرخطر كه از اول مهر ماه آغاز شده است و تا پايان سال نيز ادامه خواهد شد تمامي معتادان از سطح معابر شهري جمع آوري و تحت كار درماني قرار خواهند گرفت.
وي ادامه داد: پليس مبارزه با مواد مخدر با همكاري كلانتري هاي سراسر تهران گزارشات مردمي را جهت شناسايي پاتوقهاي معتادان و فروشندگان مواد مخدر تهيه و هر دو هفته يك بار مناطق آلوده را پاكسازي مي كند و تاكنون 377 منطقه تهران در اين رابطه به صورت كامل پاكسازي شده كه در ادامه نيز اين طرح در ديگر مناطق آلوده اجرا خواهد شد.رئيس پليس پايتخت افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از چهار هزار كيلوگرم انواع مواد مخدر به همراه 600 هزار عدد قرص و آمپول روانگردان از فروشندگان مواد مخدر در پايتخت توسط پليس كشف و ضبط شده و همچنين 72 باند قاچاق مواد مخدر نيز توسط پليس منهدم شد.
اين مقام مسئول در نيروي انتظامي از تداوم اجراي طرح جمع آوري معتادان پرخطر در شهر تهران خبر داد و افزود: در مرحله اول اجراي اين طرح 1000 معتاد پرخطر از مناطق مختلف شهر جمع آوري و به مراكز درماني منتقل شدند.
رجب زاده با اشاره به درمان معتادان پرخطر ادامه داد: با همكاري شهرداري مركز كار درماني براي معتادان پرخطر تشكيل شده است كه در اين مركز معتادان پس ازكامل كردن دوره درماني در اين مركز مشغول به كار مي شوند و ماهيانه حقوقي هم دريافت مي كنند.

 



4 نفر از بازداشت شدگان دربي روانه زندان شدند

نماينده دادستان تهران در استاديوم آزادي خبر داد كه چهار نفر از 25 نفر بازداشت شدگان جريان دربي پايتخت روانه زندان شدند.
به گزارش ايسنا، حبيب هاشمي اظهار كرد: در جريان دربي پايتخت 25نفر بازداشت شدند كه چهار نفر از اين بازداشت شدگان به اتهام حمل مواد مخدر روانه زندان شدند و پرونده 6نفر از اين بازداشت شدگان امروز در شعبه ويژه رسيدگي به جرايم ورزشي در حال رسيدگي است.
به گفته وي در جريان دربي شصت و هفتم، 10نفر از اين بازداشت شدگان به اتهام مظنون به سرقت بودن، 4نفر به اتهام حمل مواد مخدر و مابقي به اتهام بليت فروشي در بازار سياه و اخلال در نظم عمومي توسط يگان ويژه دستگير شده بودند. در جريان اين بازي به اموال عمومي آسيبي وارد نشد و گزارشي مبني بر تخريب اموال عمومي به ما نرسيده است.

 



سازمان ثبت احوال كشور خبرداد افزايش 4 درصدي ازدواج در سال 87

مدير كل دفتر آمار جمعيتي سازمان ثبت احوال كشور گفت: براساس آمار ادارات ثبت احوال استان هاي كشور تعداد واقعه ازدواج كشور در سال 87 نسبت به سال قبل آن 8/4 درصد افزايش يافت.
«ابراهيم رشيدي» در گفت و گو با ايرنا افزود: تعداد ازدواج ثبت شده در استان هاي كشور سال 87/881 هزار و 592 فقره بوده كه در مقايسه با 841 هزار و 107 فقره سال 86 تعداد (40 هزار و 485) مورد بيشتر بود.
وي تصريح كرد: استان تهران با 127 هزار و 954 فقره بيشترين سهم و استان سمنان با شش هزار و 262 فقره كمترين تعداد ازدواج را در سال 87 كشور داشته است.
رشيدي اظهار داشت: براساس آمارهاي ارايه شده بعد از استان تهران استان هاي خراسان رضوي با 80 هزار و 746 فقره و فارس با 61 هزار و 324 فقره بيشترين تعداد طلاق را در كشور داشته اند.
به گفته وي.، استان هاي اصفهان، خوزستان، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، مازندران ، كرمان و گيلان رتبه هاي بعدي بيشترين تعداد ازدواج در سال 87 را به خود اختصاص دادند.
وي تاكيد كرد: در بخش كمترين تعداد ازدواج نيز بعد از استان سمنان، استان هاي ايلام، خراسان جنوبي، كهكيلويه و بويراحمد، بوشهر، خراسان شمالي، قم، يزد، زنجان و قزوين رتبه هاي بعدي را به خود اختصاص دادند.

 



با دستور دكتر فقيه 5 درصد از كل مبلغ مشاركت هاي مردمي صرف اشتغال مي شود

معاون مشاركت هاي مردمي، اشتغال و موسسات خيريه سازمان بهزيستي كشور اعلام كرد: با دستور دكتر فقيه، بهزيستي استان هاي سراسر كشور موظف شدند تا پنج درصد از كل مبلغ مشاركت هاي مردمي را صرف «اشتغال» جامعه هدف سازمان كنند.
به گزارش ايسنا شمس الدين درويش پور در اين باره گفت: با توجه به اهميت موضوع توانمندسازي و سوق دادن جامعه هدف سازمان به مقوله خوداتكايي و استقلال اقتصادي، رئيس سازمان بهزيستي كشور، بهزيستي استان ها را مكلف كرد تا پس از اخذ مصوبه از شوراي مشاركت هاي مردمي بهزيستي استان،و حداقل پنج درصد از درآمد حاصل از مشاركت هاي مردمي را براي اشتغال مددجويان و به طور كلي جامعه هدف سازمان هزينه كنند.

 



نصب 2 پل عابر پياده در غرب تهران

معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري منطقه 5 از تكميل و بهره برداري 2 پل عابر پياده خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 5، حميدرضا معظمي معاون حمل و نقل و ترافيك با اعلام اين خبر افزود: پل عابر پياده تقاطع جنت آباد - ايرانپارس و سردار جنگل با هدف ايمن سازي شبكه بزرگراهي و كاهش حوادث رانندگي نصب و به بهره برداري رسيد.
وي اعتبار احداث و نصب پل هاي عابر پياده را 150 ميليون تومان عنوان كرد و گفت: عمليات نصب پل در تقاطع ايرانپارس - خيابان امام رضا (ع) - بزرگراه حكيم - خيابان براتلو و دوراهي فرودگاه - جاده مخصوص كرج نيز در حال انجام است.
معظمي تصريح كرد: به منظور افزايش ايمني در شبكه بزرگراهي عمليات ايمن سازي نصب نرده در زيرگذر عابر پياده در 4 پل سطح منطقه با هدف جلوگيري از تردد عابر پياده از زير پل و بروز حوادث رانندگي تكميل و اجراي بقيه پل هاي سطح منطقه خصوصا نقاط حادثه خيز در دستور كار قرار دارد.

 



سرويس مدارس حق سوار كردن بيش از 4 نفر را ندارند

سرهنگ هادي هاشمي در گفت وگو با فارس گفت: با سرويس هايي كه بيش از 4 نفر يا بيشتر از گنجايش خودرو مسافر سوار كنند قاطعانه برخورد مي كنيم.
وي اظهار داشت: از ابتداي مهر هنوز از تخلف اين سرويس ها گزارشي دريافت نكرده ايم و رانندگان اين سرويس ها مقررات را به خوبي رعايت مي كنند.
سرهنگ هاشمي افزود: با توجه به تصويب دستورالعمل اجرايي آئين نامه حمل و نقل دانش آموزان، پليس بدون اغماض با تخلفات سرويس ويژه مدارس و خودروهاي غير مجاز برخورد خواهد كرد.

 



تيراندازي معاون جاسبي به يك دانشجو در شاهرود

شاهرود - خبرنگار كيهان:
دانشجوي دانشگاه آزاد واحد شاهرود در ساعت 20، ششم مهر توسط يكي از معاونان رئيس دانشگاه آزاد اسلامي مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.
احسان رضواني كه 2 سال است در دانشگاه آزاد اسلامي واحد شاهرود مشغول تحصيل است به كيهان گفت: هنگامي كه قصد عبور از كنار خودروي بي ام و پارك شده در وسط كوچه نزديك به منزل را داشتم ناگهان با شنيدن صداي مسلح كردن سلاح بر سرعت قدم هاي خود افزودم كه متوجه نشانه روي و شليك گلوله از طرف فرد خاطي به سوي خود شدم.رضواني افزود: با اعتراض اهالي محل مهاجم در حالي كه سلاح به دست داشت از خودرو پياده شده و با اعلام اينكه من مجوز شليك دارم و اگر بخواهم مي توانم همه شما را بكشم به تهديد اهالي محل پرداخت.اين دانشجوي دانشگاه آزاد افزود: با حضور نيروي انتظامي ماموران من را به كلانتري منتقل كردند و از من بازجويي كردند كه در پاسگاه مشخص شد مهاجم مسلح نقيب زاده معاون اول جاسبي رئيس دانشگاه آزاد است.
وي افزود: با نهايت تعجب در كلانتري جاي شاكي و متشاكي عوض شده و بنده در جايگاه متهم نشستم.

 



در خرم آباد و پلدختر جشن عروسي چهار عروس و داماد حادثه ساز شد

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
در دو حادثه كه در مراسم ازدواج در خرم آباد روي داد جشن عروسي به ماتم تبديل شد.
خودرو پژو حامل عروس و داماد كه به همراه كاروان عروس از شهرستان دورود عازم انديمشك بود در 35 كيلومتري محور پلدختر - خرم آباد با يك دستگاه پرايد برخورد كرد.
در اثر اين حادثه عروس و داماد به خانه بخت نرسيدند و عروس به نام معصومه - خ به علت شدت جراحات وارده به حالت كما رفت و تحت مراقبت هاي ويژه در بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد بستري شد و همسر وي به نام سجا-م به همراه راننده خودرو نيز كه مجروح شده بودند در اين مركز درماني بستري شدند.
به گزارش خبرنگار ما در جشن عروسي ديگري در پلدختر بر اثر اصابت گلوله شليك شده توسط يكي از مهمانان به سر يك نوجوان 12 ساله به نام رضا - ح وي مجروح و در بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد بستري شد.
به گفته عضو تيم پزشكي معالج مجروحان بيمارستان شهداي عشاير حال نوعروس وخيم گزارش شده است و اصابت گلوله به نوجوان مذكور نيز موجب شد كه مقداري از مغز وي از سرش بيرون بزند. تلاش تيم پزشكي براي نجات جان مصدومان ادامه دارد.

 



زنگ شير در مدارس تهران امروز به صدا درمي آيد

به منظور فرهنگ سازي مصرف شير در بين دانش آموزان، امروز زنگ شير بصورت نمادين در مدرسه حضرت علي اصغر (ع) در منطقه 18 با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش كشور به صدا درمي آيد.
به گزارش كيهان، بنا به اظهارات يعقوبي فر، دبير كميته ملي شير مدارس در سال تحصيلي 89-88 حدود 900 ميليون پاكت شير بين دانش آموزان توزيع مي شود كه با اين حساب در طول برنامه به ازاي هر دانش آموز 14 ليتر شير توزيع خواهد شد.
بنا به گفته يعقوبي فر شير در دو شكل پاستوريزه و استرليزه در اختيار مدارس قرار مي گيرد. در استان هاي دور دست و گرمسيري كه امكان دسترسي به شير تازه وجود ندارد شير استرليزه با ماندگاري 6 ماهه در اختيار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

 



حوادث كوتاه از كشور

آتش سوزي در شركت تعاوني روستايي
زاهدان - خبرنگار كيهان: در اثر آتش سوزي در ساختمان تعاون روستايي يكي از روستاهاي بخش لاشار شهرستان نيكشهر يكصد كيسه آرد چهل كيلويي، 800 كيلوگرم قند و 80 كيلوگرم روغن در آتش سوخت. در اين رابطه فردي به نام خان محمد-ف دستگير وبه اتهامات خود اعتراف كرد.
دستگيري پليس قلابي
نيشابور - خبرگزاري فارس: يك نفر كلاهبردار كه تحت پوشش مامور انتظامي قصد سرقت يك دستگاه موتورسيكلت را داشت در نيشابور دستگير شد. متهم با معرفي خود به عنوان مامور انتظامي موتورسيكلت شاكي را توقيف كرد اما مالباخته با شكايت به كلانتري يازده طالقاني نيشابور پرده از راز كلاهبرداري متهم برداشت. متهم به نام م-ش 29 ساله به اتهام خود اعتراف كرد.
انهدام باند سارقان خودرو
زاهدان - خبرنگاركيهان: دو سارق كه مبادرت به سرقت يك دستگاه خودرو تويوتا در زاهدان كرده بودند با شكايت مالك خودرو در حالي كه قصد فروش خودرو مسروقه در شهرك گاوداران اين شهر را داشتند توسط پليس دستگير شدند.با دستگيري اين دو، چهار نفر از همدستان آنها نيز دستگير شدند. در بازرسي از مخفي گاه سارقان يك دستگاه موتورسيكلت مسروقه كشف شد. سارقان به سرقت 6 دستگاه موتورسيكلت و اوراق و فروش آن اعتراف كردند.
كشف سلاح غيرمجاز
¤ پليس سيستان و بلوچستان طي 20 روز گذشته موفق به كشف 54 قبضه سلاح غيرمجاز در شهرستان هاي زابل، زاهدان، چابهار، ايرانشهر، سراوان، خاش و سرباز شدند. در اين رابطه 20 نفر دستگير شدند.
چهار كشته سوانح رانندگي
زنجان-خبرنگار كيهان: در اثر برخورد يك دستگاه كاميون با تراكتور در محور زنجان-ميانه به علت بي توجهي راننده كاميون به جلو و نقص فني سيستم روشنايي خودرو يكي از سرنشينان تراكتور در دم جان سپرد.
همچنين در حادثه ديگري به علت واژگوني تراكتور راننده آن جان باخت. در سانحه ديگري بر اثر تركيدن لاستيك كاميون بنز و واژگوني آن راننده خودرو جان خود را از دست داد. در برخورد كاميون با موتورسيكلت در خدابنده نيز راكب موتورسيكلت جان سپرد.
رد پيشنهاد رشوه به پليس
پليس شهرستان ايجرود در بازرسي از يك دستگاه خودرو 10 دستگاه تلويزيون ال سي دي قاچاق كشف كرد. راننده براي فرار از مجازات پيشنهاد مبلغ 500 هزار تومان رشوه به پليس را داد اما اين پيشنهاد رد و در پرونده متهمان درج شد.
كشف برنج قاچاق
يزد-خبرنگار كيهان: بيش از 13 تن برنج قاچاق در يزد كشف شد. در اين رابطه فردي به نام حسين دستگير شد و برنج هاي مذكور كه پاكستاني بود از منزلش به دست آمد. وي كالاي قاچاق را هر روز از اتوبوسي كه به يزد وارد مي شد بارگيري و در منزلش نگهداري مي كرد.
واژگوني خودرو حامل اتباع بيگانه
بر اثر واژگوني يك دستگاه خودرو تويوتا حامل اتباع بيگانه، 9 نفر كشته و زخمي شدند.اين خودرو كه در جاده زابل به زاهدان در حركت بود به علت سرعت زياد و عدم توانايي راننده در كنترل آن از جاده منحرف و واژگون شد.
در اين حادثه هشت نفر زخمي شدند و يك نفر كشته شد.
نزاع بين كارگران
شيراز-خبرگزاري فارس: نزاع بين كارگراني كه در حال برداشت پسته از يك باغ در ني ريز بودند منجر به زخمي شدن چهار نفر ازناحيه سر و صورت شد. طرفين نزاع با حضور پليس دستگير و نزاع خاتمه يافت.

 



2 باند تهيه و توزيع مشروبات الكلي در بناب متلاشي شد

فرمانده نيروي انتظامي بناب گفت: دو باند تهيه و توزيع مشروبات الكلي در بناب متلاشي و در اين ارتباط 11هزار و 436 قوطي مشروبات الكلي از جاسازي در كاميون حاوي آب معدني كشف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس عيسي هاتفي اظهار داشت: بنابه گزارش هاي رسيده با تلاش عوامل نيروي انتظامي، دو قاچاقچي كه به وسيله يك دستگاه كاميون خاور با بارنامه آب معدني كه زير آب معدني ها مشروبات الكلي را جاسازي كرده بودند، بعد از تعقيب و مراقبت دستگير شدند.
فرمانده نيروي انتظامي بناب افزود: اين متهمان قصد ترانزيت از شهرستان مهاباد به تهران را داشتند كه خودرو آنها توسط پليس توقيف و تعداد 8 هزار و 215 قوطي انواع مشروبات الكلي كشف شد.وي ادامه داد: دو نفر متهم دستگير شده پس ازكارهاي مقدماتي پليس تحويل مراجع قضايي شدند.
هاتفي عنوان داشت: همچنين طي يك عمليات ديگر عوامل نيروي انتظامي بناب موفق شدند در يكي از روستاهاي بناب مشروبات الكلي را كه در يك خودرو سواري در منزل شخصي دپو كرده بود، بعد از تعقيب و مراقبت در حين بارگيري با يك دستگاه خودرو كاميون شش چرخ در مسير جاده بناب-ملكان كه قصد حمل به تبريز را داشتند، متوقف كردند.
فرمانده نيروي انتظامي بناب تصريح كرد: در اين ارتباط نيز 3 هزار و 221 قوطي انواع مشروبات الكلي كشف و سه نفر متهم دستگير كه به همراه پرونده به مراجع قضايي تحويل شدند.

 



دادگاه اعتماد ملي، تاك و ليان امروز برگزار مي شود

جلسه رسيدگي به اتهامات مطبوعاتي نشريات اعتماد ملي، تاك و ليان امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران برگزار مي شود.
به گزارش فارس، دادگاه رسيدگي به اتهامات مطبوعاتي مديرمسئول روزنامه اعتماد ملي با شكايت مدعي العموم و سازمان ميراث فرهنگي برگزار مي شود.
محمدجواد حق شناس در اين پرونده متهم به نشر مطالب خلاف واقع است.بر اساس اين گزارش، دادگاه پرونده هفته نامه هاي تاك و ليان به مدير مسئولي رجب رحماني و شكرالله عطارزاده به اتهام نشر اكاذيب برگزار مي شود.
در پرونده هفته نامه تاك، مدعي العموم و راحيل كيا و در مورد نشريه ليان، ماشاءالله حيدرزاده و مدعي العموم شاكيان پرونده هستند.
پرونده اين نشريات به تصدي قاضي سيامك مدير خراساني و با حضور هيئت منصفه دادگاه مطبوعات برگزار مي شود.

 



اجازه نماز به دانش آموزان آلماني در مدرسه

دادگاه برلين، طي حكمي به دانش آموزان مسلمان اجازه داد كه نماز ظهر خود را در محل تحصيلشان اقامه كنند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، يك دادگاه آلمان در شهر برلين، پس از ارائه شكايتي از سوي دانش آموز مسلمان بر ضد مدرسه خود به نام «ديتر فيگ گمنازيوم»، به وي اجازه داد كه نماز ظهر را در مدرسه اقامه كند.
اين دانش آموز مقيد بود نماز ظهر خود را در وقت مقرر اقامه كند كه مسئولان مدرسه به انحاء مختلف از آن جلوگيري مي كردند،اما وي نااميد نشد و به اتفاق پدرش به دادگاه مونيخ مراجعه و توانست مسئولان مدرسه ديتر فيگ گمنازيوم را به عقب نشيني از دستورات خود وادار كند.براساس اين گزارش، دادگاه مونيخ با استناد به آزادي هاي فردي اعلام شده در قانون اساسي آلمان از جمله آزادي مذهب، اجازه اقامه نماز را براي وي و ساير دانش آموزان مسلمان در مدرسه صادر كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14