(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 13 مهر 1388- شماره 19479
 

86 درصد مازندراني ها با سواد هستند
هشدار عضو شوراي اسلامي ساري در مورد ترويج اعتياد بين دانش آموزان
استاندار خبر داد تدوين سند نهايي توسعه مازندران
به گفته شهردار ساري بزرگترين مركز تجاري تفريحي مازندران عملياتي مي شود
تا پايان امسال دولت 30 هزار واحد مسكوني براي جوانان مازندراني مي سازد
راه اندازي ستاد صيانت از امنيت عمومي در مازندران
13 لغايت 19مهرماه هفته فرهنگي شهر مشهد برگزار مي شود
مددجويان بهزيستي استان مركزي سهام عدالت گرفتند
رئيس مركز بهداشت استان: آنفلوآنزاي نوع «آ» در مدارس كرمانشاه مشاهده نشده است
3 دامداري غير بهداشتي در نظرآباد پلمب شد
رئيس شوراي حل اختلاف: دومين حوزه ويژه رسيدگي به تخلفات راهنمايي و رانندگي در كرج به بهره برداري رسيد
انجام مطالعات جداسازي شبكه آبياري فضاي سبز استان مركزي
بزرگ ترين مجتمع گاوميش كشور در اهواز احداث مي شود
رئيس اداره كار و اموراجتماعي هرمزگان: جاسك بالاترين نرخ بيكاري در هرمزگان را دارد
ايران در كيهان
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي استان اعلام كرد
تخفيف اماكن اقامتي براي ميهمانان اصفهان در هفته گردشگري



86 درصد مازندراني ها با سواد هستند

ساري- خبرنگار كيهان:
نرخ باسوادي در مازندران از مرز 86 درصد فراتر رفت.
«موسي اميني» مديركل نهضت سوادآموزي مازندران با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران افزود: اين ميزان از ميانگين كشوري بالاتر است.وي بودجه سازمان متبوع را در سال جاري 50 ميليارد ريال ذكر كرد و افزود: سواد دار شدن هر فرد 260 هزار تومان اعتبار نياز دارد.وي با اشاره به كاهش اعتبارات دستگاه متبوع گفت: در صورت عدم كاهش بودجه نهضت سوادآموزي، بي سوادي ظرف 2 سال آينده در مازندران ريشه كن مي شد.«اميني» يادآور شد: امسال 600 كلاس درس در بخش مقدماتي و تكميلي در مازندران برپا مي شود.وي گفت: براساس قانون 90 درصد آموزشياران نهضت سوادآموزي در مازندران بايد به استخدام آموزش و پرورش درآيند.وي با اشاره به جداشدن نهضت سوادآموزي از آموزش و پرورش يادآور شد: هم اكنون 15 اداره نهضت سوادآموزي در مازندران منتظر ابلاغ چارت سازماني جديد هستند.

 



هشدار عضو شوراي اسلامي ساري در مورد ترويج اعتياد بين دانش آموزان

ساري-خبرنگار كيهان:
عضو شوراي اسلامي شهر ساري در مورد عواقب خطرناك كاهش سن اعتياد و فراواني مواد مخدر در مركز مازندران هشدار داد.
مهندس محمد دامادي در جلسه علني شوراي اسلامي شهر ساري با اشاره به سير نزولي سن اعتياد در سطح شهر ساري خواستار چاره انديشي فوري مسئولان براي افزايش ايمني نوجوانان و جوانان در برابر بلاي خانمان سوز اعتياد شد. وي با يادآوري اثرات مخرب مصرف مواد افيوني راهيابي اين بلاي خانمانسوز به برخي مدارس راهنمايي را زنگ خطر جدي دانست و افزود: با استمرار بي توجهي دانش آموزان ابتدايي نيز در معرض خطر جدي قرار مي گيرند.اين عضو شوراي اسلامي شهر ساري با تاكيد بر اعمال قاطعيت بيشتر در برخورد با عاملان اصلي رواج مواد مخدر در جامعه گفت: برخوردهاي مقطعي و غيرسختگيرانه با قاچاقچيان و معتادان عرصه را براي جولان بيشتر آنان مهيا مي كند.«دامادي» لزوم توجه به گسترش اماكن ورزشي در سطح شهرها را يادآور شد و افزود: سرمايه گذاري فرهنگي براي جوانان و نوجوانان بايد افزايش يابد.

 



استاندار خبر داد تدوين سند نهايي توسعه مازندران

ساري - خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران از تدوين نهايي سند ملي توسعه اين استان خبر داد.
«سيدمحمد كريمي» در جمع خبرنگاران با تاكيد بر عزم قاطع دولت در بهره برداري بهينه از توانمندي هاي بالقوه و بالفعل مازندران افزود: سند ملي توسعه مازندران مبتني بر كشاورزي، صنعت نوين و پاك، گردشگري، صنايع تبديلي و خدمات بازرگاني است. وي گفت: فعاليت هاي توسعه در استان بايد از حالت سليقه اي خارج شود و مديران در چارچوب سند چشم انداز كار كنند.
استاندار مازندران در مورد پروژه هاي افتتاحي هفته دولت در اين استان اظهار داشت: 918 پروژه با اعتباري بالغ بر 265 ميليارد تومان هفته دولت امسال در مازندران به بهره برداري مي رسد. وي مهم ترين پروژه هفته دولت در مازندران را توسعه بندر ويژه اقتصادي اميرآباد ذكر كرد و افزود: اين پروژه ملي در قالب 7 طرح و 39 هزار و 915 ميليون ريال افتتاح مي شود.

 



به گفته شهردار ساري بزرگترين مركز تجاري تفريحي مازندران عملياتي مي شود

ساري-خبرنگاركيهان:
شهردار ساري گفت: بزودي بزرگترين مركز تجاري تفريحي مازندران در مركز اين استان احداث خواهد شد.
«سيدعلي حجازي» با حضور در محل اجراي اين پروژه افزود: اين پروژه در قالب مجتمع چندمنظوره در بلوار خزر ساري احداث مي شود.
وي با اشاره به رشد مركز ساري به سمت درياي خزرآباد افزود: ساري در درازمدت به يك شهرساحلي كامل تبديل مي شود.وي گفت: مطالعات اوليه اين طرح از سوي مشاور مربوطه براي عملياتي كردن نقشه هاي اجرايي در زميني به مساحت 7/2 هكتار در حال اجراست. «حجازي» تصريح كرد: شهرساري با خروج از بافت قديم به سوي كلان شهرشدن پيش مي رود.وي گفت: در تمامي پروژه هاي عمران شهري ساري دورنماي آن براي استفاده بهتر نسل آينده در نظر گرفته مي شود.شهردار ساري بر لزوم همپايي دستگاههاي اجرايي براي رفع مشكلات توسعه مركز مازندران تاكيد كرد.

 



تا پايان امسال دولت 30 هزار واحد مسكوني براي جوانان مازندراني مي سازد

ساري-خبرنگار كيهان:
تا پايان امسال 30 هزار واحد مسكوني به جوانان بي سرپناه مازندران تحويل خواهد شد.
استاندار مازندران با اعلام اين خبر در نشست صميمي با هنرمندان اين استان افزود: اين واحدهاي مسكوني به زوج هاي جوان مازندران تقديم خواهد شد.«سيدمحمد كريمي» حل مشكل مسكن و بيكاري جوانان را از دغدغه هاي اصلي دولت دهم و مسئولان مازندران عنوان كرد و افزود: توجه به مسايل فرهنگي اولين محورتوسعه مازندران در پيگيري امور به شمار مي رود.وي با اشاره به ترسيم 8 محور براي توسعه مازندران يادآور شد: گردشگري، صنعت، كشاورزي، بازرگاني از ديگر محورهاي قابليت دار مازندران در روند توسعه محسوب مي شوند.«كريمي» با تجليل از هنرمندان گفت: هنرمندان در مركز مشاوره و اتاق فكر ياريگر مسئولان هستند.

 



راه اندازي ستاد صيانت از امنيت عمومي در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران از راه اندازي ستاد صيانت از امنيت عمومي و حقوق شهروندي در اين استان خبر داد.
«سيد محمد كريمي» در اولين جلسه اين ستاد در ساري افزود: رئيس جمهور در راستاي فرهنگسازي براي گسترش حجاب و عفاف تشكيل ستاد صيانت از حقوق شهروندي و امنيت عمومي را به وزارت كشور ابلاغ كرد. وي با بيان اين كه رعايت حجاب محدود به ادارات نيست بر لزوم گسترش فرهنگ عفاف در كشور تاكيد كرد. وي افزود: ستاد صيانت از حقوق شهروندي و امنيت عمومي جايگزين ستاد گسترش عفاف و حجاب شده است. «كريمي» گفت: تمامي دستگاههاي اجرايي و دولتي موظف هستند مسايل ديني و شرعي را در چارچوب حقوق شهروندي رعايت كنند. استاندار مازندران ضرورت برخورد قاطع نيروي انتظامي با روزه خواري علني را يادآور شد و افزود: نيروي انتظامي با پديده ضدارزشي در جامعه بايد با ظرافت و مديريت ويژه برخورد كند.

 



13 لغايت 19مهرماه هفته فرهنگي شهر مشهد برگزار مي شود

مشهد- خبرنگار كيهان
هفته فرهنگي شهر مشهد تحت عنوان شهر بهشت از 13لغايت 19مهرماه سال جاري در 13 منطقه شهرداري مشهد برگزار مي شود.
مدير عامل سازمان روابط عمومي سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري مشهد با اعلام اين خبر افزود: امسال براي سومين سال پياپي اين جشنواره به صورت گسترده و در سه قسمت جشنها، مسابقات و نمايشگاه ها در مناطق سيزده گانه شهرداري مشهد برگزار خواهد شد.
حسين شادكام در خصوص اهداف برگزاري اين هفته فرهنگي در مشهد گفت: بالا بردن سطح تعلق خاطر، مشاركت پذيري شهروندان در اداره شهر و كاهش هزينه ها و همچنين شناساندن هويت و مايه هاي مباهات اين شهر به شهروندان مشهدي از جمله مهمترين اهداف برگزاري اين هفته فرهنگي است.
وي افزود: شاخص ترين برنامه هاي در نظر گرفته شده شامل برگزاري 14مراسم در 13 منطقه شهرداري، نشست هاي تخصصي ويژه هنرمندان، شاهنامه خواني، تورهاي مشهد شناسي، مسابقات عكاسي، نقاشي و قطعه ادبي با موضوع شهر بهشت، 5نمايشگاه و ويژه برنامه هاي آموزش فرهنگ شهروندي در مشهد براي كودكان و نوجوانان خواهد بود.
شادكام در خصوص نام گذاري ايام هفته فرهنگي شهر مشهد خاطرنشان كرد: به دليل وجود بارگاه منور امام رضا(ع) در مشهد دوشنبه 13مهرماه به نام مشهد شهر بهشت قبله دل هاي غريب نامگذاري شده است. شادكام ادامه داد: ساير ايام هفته به ترتيب با عنوان مشهد تبلور فرهنگ و هنر، شهر اخلاق و زيبايي هاي رفتاري، سراي پاكي و صداقت، ديار حماسه و ايثار، سرزمين چهره هاي ماندگار و روز پاياني اين هفته با توجه به ظرفيت هاي گردشگري به نام شهر آب و آئينه نامگذاري شده است.
وي از تعيين يك گروه شاهد به منظور بررسي آثار و نتايج برگزاري اين جشنواره در سال جاري خبر داد و افزود: نتايج فعاليتهاي فرهنگي در صورتي كه با تلاش مستمر همراه باشد در دراز مدت نمايان خواهد شد.
مديرعامل سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري مشهد در پايان گفت: زمان هفته فرهنگي مشهد در حال حاضر به صورت قراردادي تعيين مي شود كه با توجه به اهميت مسئله و تداوم آن در سال هاي آتي به دنبال تعيين زمان مناسب كه ريشه در تاريخ اين سرزمين داشته باشد و متقارن با ايام پيك حضور زائران در مشهد نباشد جهت تثبيت زمان آن هستيم.

 



مددجويان بهزيستي استان مركزي سهام عدالت گرفتند

اراك- خبرنگار كيهان:
مدير كل سازمان بهزيستي استان مركزي گفت: تاكنون بالغ بر 18 هزار و 975 نفر از مددجويان تحت پوشش سازمان بهزيستي استان مركزي سود سهام عدالت خود را دريافت كردند.
علي روشنايي در گفت گو با خبرنگار كيهان در اراك، تعداد مددجويان بهزيستي را بالغ بر 80 هزار نفر عنوان كرد و افزود: ما بقي افراد تحت پوشش در حال ثبت نام سهام عدالت مي باشند.
وي با اشاره به هزينه نگهداري كودكان بي سرپرست اظهار داشت: بالغ بر سه ميليارد ريال صرف نگهداري 212 كودك بي سرپرست مي شود.
وي از پرداخت مستمري به هشت هزار و 445 نفر بيمار رواني در منزل خبر داد و تصريح كرد: تاسيس كلينيك ژنتيك در شهرهاي اراك، ساوه و تفرش، تهيه بانك اطلاعات سالمندان، بانك اطلاعاتي جامع مسكن مددجويان و مناسب سازي اماكن براي معلولان از جمله اقدامات سال جاري است.
روشنايي تعداد معلولين سازمان را 21 هزار و 164 نفر عنوان و اضافه كرد: از اين تعداد 9 هزار و 473 نفر در شهر اراك و ما بقي در ديگر شهرهاي استان مركزي زندگي مي كند.

 



رئيس مركز بهداشت استان: آنفلوآنزاي نوع «آ» در مدارس كرمانشاه مشاهده نشده است

كرمانشاه خبرنگار كيهان
از ابتداي بازگشايي مدارس تاكنون، موردي از ابتلا به آنفلوآنزاي نوع «آ» در مدارس كرمانشاه مشاهده نشده است.
دكتر فيض ا... منصوري رئيس مركز بهداشت كرمانشاه با اعلام اين خبر گفت: به منظور جلوگيري از گسترش ويروس آنفلوانزاي نوع A در اماكن آموزشي، مدارس و دانشگاه ها تاكيد ما همچنان بر مقوله آموزش متمركز است.
وي با بيان اينكه در اين راستا آموزش به والدين، معلمان و دانش آموزان در دستور كار قرار گرفته است گفت: آموزش و پرورش نيز اقدامات خوبي در اين زمينه انجام داده است كه از جمله مي توان به استفاده از صابون مايع در تمامي مدارس استان اشاره كرد.
دكتر منصوري ارائه تمام آموزش هاي لازم در اين زمينه به كادر پزشكي، مدنظر داشتن سلامت دانش آموزان در مدارس توسط مراقبين بهداشت و برگزاري كلاس هاي آموزشي در خصوص آنفلوانزا براي دانشجويان را از ديگر اقدامات مفيد در راستاي جلوگيري از گسترش اين بيماري در جامعه عنوان كرد.
وي با بيان اينكه آنفلوانزاي نوع «آ» در جهان حالت همه گيري پيدا كرده و هم اكنون بيش از
170 كشور به اين ويروس مبتلا هستند، اظهار داشت: اين بيماري در مقايسه با آنفلوانزاي فصلي از سرعت انتشار بيشتري برخوردار است.
معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه در بخشي از سخنانش شمار مبتلايان به آنفلوانزاي نوع «آ» را در كرمانشاه چهار مورد عنوان و تصريح كرد: هر چهار مورد مبتلا به اين بيماري كساني بودند كه از خارج از كشور مبتلا به اين ويروس شده اند و هم اكنون بهبود يافته اند.

 



3 دامداري غير بهداشتي در نظرآباد پلمب شد

ساوجبلاغ - خبرنگار كيهان:
135 هزار راس دام سبك و سنگين نيمه اول امسال در نظرآباد عليه بيماريهاي تب برفكي و شاربن گاو و گوسفند رايگان و اكسينه شدند.
رئيس شبكه دامپزشكي نظرآباد در اين باره افزود: در اين مدت از 19 هزار و 565 راس گاو در اين شهرستان نمونه گيري سل به عمل آمد.
دكتر محمدسعيد شمسيان گفت: براي شناسايي دامهاي مبتلا به بيماري بروسلوز (تب مالت) از احشام خونگيري شد.
وي با اشاره به واكسيناسيون دامهاي شهرستان در سال جاري گفت: اكنون با به اجرا درآمدن اين سياست، بيماريهاي تب مالت، سل گاوي، سياه زخم در كشور به ويژه شهرستان نظرآباد به طور چشمگيري كاهش پيدا كرده و به حداقل رسيده است.
شمسيان افزود: علاوه بر واكسيناسيون رايگان دامها بيش از 60 هزار مترمربع جايگاه دام در شهرستان نظرآباد به صورت رايگان سمپاشي شد.
وي اضافه كرد: اين سمپاشي به منظور ريشه كني كنه در جايگاهها با هدف جلوگيري از بيماري به نام ccHF مشترك بين انسان و دام انجام شد.
رئيس دامپزشكي نظرآباد اظهارداشت: كنترل مركز توليد و عرضه فرآورده هاي دامي از ديگر برنامه هاي دامپزشكي اين شهرستان است كه طي نيمه اول امسال از 511 مركز توليد و عرضه محصولات دامي در منطقه انجام شد.
وي گفت: سه واحد توليد و عرضه فرآورده هاي دامي در نظرآباد به علت غير بهداشتي بودن پلمب شد و به 93 واحد براي بهداشتي كردن محل توليد و عرضه محصولات دامي تذكر داده شد.

 



رئيس شوراي حل اختلاف: دومين حوزه ويژه رسيدگي به تخلفات راهنمايي و رانندگي در كرج به بهره برداري رسيد

كرج - خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي حل اختلاف شهرستان كرج از افتتاح دومين حوزه تخصصي تخلفات راهنمايي و رانندگي شوراي حل اختلاف در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شوراي حل اختلاف شهرستان كرج «لقمان كيا پاشا» گفت: به لحاظ افزايش كمي و كيفي حوزه هاي ويژه، خدمات رساني بيشتر به مراجعين، مصمم شديم تا حوزه ويژه تخلفات راهنمايي و رانندگي ديگري را در مجتمع مركزي اين شورا راه اندازي كنيم.
وي افزود: ارجاع روزانه بيش از 80 فقره پرونده و ازدحام بيش از حد مراجعات در يك حوزه ما را بر آن داشت تا حوزه ويژه ديگري راه اندازي كنيم تا با بررسي منصفانه و دقت نظر بيشتري به اين گونه پرونده ها رسيدگي شود.
كياپاشا با اشاره به آمار عملكرد شش ماهه اول سال جاري حوزه چهار گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون به تعداد 6 هزار و 67 فقره پرونده در ارتباط با اعتراض به برگه هاي جريمه تخلفات راهنمايي و رانندگي رسيدگي شده است.

 



انجام مطالعات جداسازي شبكه آبياري فضاي سبز استان مركزي

اراك - خبرنگار كيهان:
مدير كل دفتر فني استانداري مركزي گفت: مطالعات جداسازي شبكه آبياري فضاي سبز از آب آشاميدني در 15 شهرداري استان مركزي در حال انجام است.
سليماني در گفت گو با خبرنگار كيهان در اراك افزود: اين مطالعات در پنج شهرداري اراك، خمين، ساوه، نيم ور و محلات به اتمام رسيده و به تاييد پژوهشكده شهري و روستايي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور براي اجرا رسيده است.
وي با بيان اينكه در 10 شهرداري نيز اين مطالعات در حال انجام است اظهار داشت: اين تعداد شهرداري در حال انتخاب مشاور براي اجراي طرح مطالعاتي هستند.
سليماني با تاكيد براهميت گسترش فضاي سبز در استان اظهار داشت : سرانه فضاي سبز در استان مركزي با استانداردهاي جهاني فاصله زيادي دارد كه مي طلبد اين فضاي سبز گسترش يابد.
وي تامين آب فضاي سبز را از آب آشاميدني از راهكارهاي توسعه فضاي سبز دانست و تصريح كرد: ازدياد جمعيت و محدود بودن منابع آبي سالم، از عوامل مهم جدا سازي آبياري فضاي سبز از آب آشاميدني شهري است.

 



بزرگ ترين مجتمع گاوميش كشور در اهواز احداث مي شود

اهواز - خبرنگار كيهان:
بزرگ ترين مجتمع گاوميش كشور در اهواز احداث مي شود.
اين مجتمع در زميني به مساحت 360 هكتار در جنوب شرقي اهواز احداث مي شود. كار ساخت اين مجتمع در 3 مرحله انجام مي شود كه مرحله اول آن با اختصاص 10 ميليارد ريال از محل اعتبارات عمراني اهواز انجام مي شود.مرحله اول اين طرح، ظرفيت نگهداري 5 هزار و 590 رأس گاوميش را دارد.اين مجتمع شامل مجموعه آموزشي و ترويجي، فروشگاه لوازم دامپروري، انبار علوفه، كلينيك دامپزشكي، پست قرنطينه، مركز جمع آوري شير و مخزن ذخيره آب است.

 



رئيس اداره كار و اموراجتماعي هرمزگان: جاسك بالاترين نرخ بيكاري در هرمزگان را دارد

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
رئيس اداره كار و اموراجتماعي هرمزگان گفت: با توجه به كاهش نرخ بيكاري در استان و ايجاد فرصت هاي شغلي فراوان، شهرستان جاسك بالاترين نرخ بيكاري را در استان دارد.
علي اكبر لبافي افزود: آمار و ارقام ارائه شده نشان مي دهد بيشترين نرخ بيكاري را جاسك و كمترين نرخ را پارسيان دارد.
وي گفت: عدم تمايل و بي توجهي بوميان به بازار كار، اشتغال و سرمايه گذاري از دلايل عمده رشد نرخ بيكاري در جاسك است.
رئيس اداره كار و اموراجتماعي هرمزگان اظهار داشت: با ايجاد امكانات آموزشي و فني و حرفه اي در راستاي يادگيري حرفه و ورود افراد به بازار كار، سعي در ايجاد زمينه هاي مناسب شغلي در اين شهرستان شده است.
لبافي اضافه كرد: باتوجه به امكانات و تجهيزات فراهم شده، عدم تمايل شهروندان به يادگيري حرفه، خود باعث افزايش نرخ بيكاري در اين شهرستان شده است.
رئيس اداره كار و امور اجتماعي هرمزگان گفت: ظرفيت هاي بسيار مناسبي مانند پايانه هاي نفتي، دريا و معادن در جاسك عامل بسيار خوبي در راستاي ايجاد اشتغال و كاهش نرخ بيكاري است.
وي تاكيد كرد: بررسي هاي انجام شده حاكي از آن است كه درخواست افراد به بنگاه هاي كاريابي و مراجعه آنها به اداره كار براي يافتن شغل مناسب بسيار پايين و افراد به صورت آزاد به اشتغال روي مي آورند.
اين مقام مسئول گفت: در حال حاضر 26 بنگاه كاريابي در استان فعاليت دارند كه تا به حال 18 هزار نفر، بيش از 10 هزار فرصت شغلي به دست آورده اند. رئيس اداره كار و امور اجتماعي هرمزگان در پايان با اشاره به تلاش در راستاي كاهش نرخ بيكاري در جاسك بيان كرد: اميد است با آگاهي و اطلاع رساني هر چه بيشتر افراد بيكار و به ويژه جوانان اين شهرستان به حرفه آموزي روي بياورند و از زمينه هاي مناسب اشتغال در اين منطقه استفاده بهينه كنند.

 



ايران در كيهان

صدور سند مالكيت روستايي
ساري - خبرنگار كيهان: بنياد مسكن انقلاب اسلامي مازندران در چهارمين سال پياپي مقام برتر كشور را در صدور سند مالكيت واحدهاي مسكوني روستايي احراز كرد.«سيدمجيد هاشمي» مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي مازندران با اعلام اين خبر افزود با عمليات صدور سند مالكيت روستايي در مازندران 123 درصد رشد يافت.
يادواره 16 شهيد گيلاني
رشت - خبرنگار كيهان: مراسم دومين يادواره شهداي سرپل ذهاب استان گيلان تحت عنوان اولين مردان مرد در رشت برگزار مي شود.
رئيس ستاد كنگره سرداران و 8 هزار شهيد استان گيلان با بيان اين مطلب افزود: اين مراسم به ياد و خاطره 16 شهيد گيلاني بعنوان جمعي از اولين گروه اعزامي به سرپل ذهاب و از سوي ستاد مذكور در تالار شهداي رشت برگزار مي شود.
هم انديشي نخبگان بسيجي
¤ نشست هم انديشي برترين هاي انديش ورزان و نخبگان بسيجي گيلان در دانشكده علوم پايه دانشگاه گيلان در رشت برگزار شد. بگزارش خبرنگار ما اين برنامه توسط كانون نخبگان بسيجي باهدف تجديد ميثاق با ولايت برگزار گرديد كه طي آن استاندار گيلان در سخناني تصريح كرد: نخبگان جامعه مسئوليت خطيري در ترويج فرهنگ متعالي انقلاب اسلامي بردوش دارند و الگوي جوانان هستند.
وضعيت مصوبات دولت در آستانه اشرفيه
¤ وضعيت پروژه هاي مصوب سفر رئيس جمهور به شهرستان آستانه اشرفيه در جلسه اي با حضور استاندار گيلان بررسي شد. مهندس روح الله قهرماني چابك استاندار در جلسه مذكور كه با حضور مسئولان استان در آستانه اشرفيه برگزار شد با تاكيد بر وجود شرايط مناسب براي پيگيري مصوبات سفر هيئت دولت به اين شهرستان و استان گيلان از مديران منطقه خواست با پيگيري مجدانه در جهت تكميل و بهره برداري از پروژه هاي مصوب دو سفر رياست جمهوري به شهرستان در زمان مقرر مقدمات انجام سفر سوم هيئت دولت به گيلان و منطقه را فراهم سازند.
ارائه چهره متفاوت از ايران
زنجان - خبرنگار كيهان: قدرت هايي كه خواهان زيرسؤال بردن انقلاب شكوهمند ايران هستند در دام نفاق خود گرفتار شده اند.
محمد عيني فرد رئيس شوراي اسلامي شهرزنجان در جلسه شوراي شهر زنجان كه همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد ضمن بيان مطلب فوق افزود: جوانان ما در جنگ تحميلي چهره اي متفاوت از ايران نشان دادند و امروزه تكليف تلاش براي پيشرفت براي همه ما واجب است.
خسارت به باغ هاي انگور
خرمدره خبرنگار كيهان: بر اثر بارش نابهنگام باران خسارت قابل توجهي به باغ هاي انگور شهرستان وارد شد. باغات انگور خرمدره در مقايسه با سالهاي قبل از محصول خوبي برخوردار بود ولي بارش باران موجب شد به باغداران و كشاورزان خساراتي وارد شود.
برداشت 450 تن عسل
بجنورد - خبرنگار كيهان: با اتمام كاربرداشت عسل از زنبورستانهاي استان خراسان شمالي، جهاد كشاورزي استان اعلام كرد 450 تن عسل در استان توليد شده است. عليرضا توسلي نيا معاون بهبود توليدات دامي استان خراسان شمالي با اعلام اين خبرافزود: امسال به صورت متوسط از هر كلني زنبور عسل 12 كيلوگرم عسل برداشت شده است.
تمرين در رصدخانه دانشگاه كاشان
كاشان - خبرنگار كيهان: تيم ملي المپياد نجوم آماتوري ايران بخشي از تمرينات رصدي خود را در رصدخانه دانشگاه كاشان واقع در شهر نياسر گذراندند. به گزارش خبرنگار ما، اين تيم زيرنظر باشگاه دانش پژوهان جوان به مدت 2 روز با ارائه امكانات پيشرفته رصدي موجود در اين رصدخانه آموزش هاي لازم را فرا گرفته و خود را براي برگزاري مسابقات جهاني نجوم آماده كردند.
صدور 34 پروانه اكتشاف
بندرعباس - خبرنگار كيهان: رئيس سازمان صنايع و معادن هرمزگان گفت: 34 فقره پروانه اكتشاف، پروانه بهره برداري و گواهي كشف از ابتداي سال جاري تاكنون صادر شده است. علي اباذري ضمن اشاره به ميزان سرمايه گذاري، اشتغال، تعداد مجوزهاي صادره جواز تاسيس و پروانه بهره برداري ها از ابتداي سال جاري تاكنون اظهار داشت: در مدت زمان مذكور 92 فقره جواز تاسيس طرح هاي صنعتي با پيش بيني سرمايه گذاري بالغ بر 163/8 ميليارد ريال و اشتغال حدود 2 هزار و 557 نفر صادر شده است. وي در ادامه به پروانه بهره برداري واحدهاي صنعتي صادره از سوي اين سازمان طي همين مدت اشاره كرد و افزود: 27 فقره پروانه بهره برداري واحد صنعتي با سرمايه گذاري 121 ميليارد ريال و با اشتغال 302 نفر صادر شده است كه عمده اين طرح ها در زمينه محصولات لاستيكي و پلاستيكي محصولات كاني غيرفلزي هستند.
تبديل دهستان به بخش
شهركرد - خبرنگار كيهان: فرماندار شهرستان كوهرنگ از تبديل شدن دهستان صمصامي به بخش خبر داد. حميدرضا فروزنده گفت: با پيگيريهاي بعمل آمده توسط استاندار چهارمحال و بختياري و مديركل تقسيمات كشوري وزارت كشور دكتر محمدي، نماينده مردم شهرستانهاي اردل و كيار و كوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي و مسئولين شهرستاني و استاني آرزوي ديرينه مردم صمصامي محقق و اين دهستان به بخش تبديل شد.
آموزش كشت گلخانه اي
قوچان - خبرنگار كيهان: براي اولين بار در كشور دوره آموزشي گلخانه اي در قوچان توسط شركت هاي تعاوني توليد روستايي، با همكاري مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان و كارشناسان مرتبط در بخش توليد محصولات گلخانه اي برگزار شد.مديرجهاد كشاورزي قوچان گفت: برگزاري اين دوره با توجه به نياز منطقه ازلحاظ منابع آبي و كاهش سطح اين منابع، نيروي مازاد در بخش كشاورزي در اين بخش صورت گرفت.
بهره برداري از خانه بهداشت روستايي
¤ طي مراسمي با حضور مسئولان شهرستان، خانه بهداشت روستاي ددانلو از توابع قوچان مورد بهره برداري قرار گرفت. مدير شبكه بهداشت و درمان قوچان گفت: با راه اندازي اين خانه بهداشت مجموع خانه هاي بهداشت روستايي در قوچان به 82 واحد رسيده است.
آموزش چاپ باتيك
قم - خبرنگار كيهان: معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم از آموزش چاپ باتيك براي نخستين بار در اين استان خبرداد. مهدي نصراصفهاني افزود: آموزش چاپ باتيك در استان قم براي نخستين بار توسط سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در آموزشگاه هاي زيرنظر اين سازمان در دست انجام است.

 



معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي استان اعلام كرد
تخفيف اماكن اقامتي براي ميهمانان اصفهان در هفته گردشگري

اصفهان- خبرنگار كيهان:
در هفته گردشگري ميهماناني كه به اصفهان سفر كردند، از تخفيف اماكن اقامتي بهره مند شدند.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان با اشاره به برنامه هاي روز جهاني جهانگردي و هفته گردشگري گفت: بازديد رايگان از اماكن تاريخي در روز پنجم مهرماه، استقبال از گردشگران خارجي در فرودگاه و اهدا شاخه گل در روز جهاني جهانگردي، به صدا در آمدن زنگ جهانگردي در مدارس و سخنراني براي دانش آموزان در خصوص گردشگري با همكاري اداره آموزش، انجام تورهاي گردشگري براي دانش آموزان و دانشجويان از جمله برنامه هاي اين روز بود.
«محسن مصلحي» افزود: برپايي همايش روز جهانگردي و تجليل از دست اندركاران صنعت گردشگري، پيشكسوتان و بازنشستگان، اهدا لوح به برترين هاي صاحبان تأسيسات گردشگري، مديران فني و راهنمايان تور و نشست ويژه با هتلداران اصفهان از ديگر برنامه هايي بود كه در روز جهاني جهانگردي و هفته گردشگري برگزار شد.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان همچنين از رونمايي و كليدزدن سايت هفت زبانه گردشگري و افتتاح چندين پروژه گردشگري در روز جهاني جهانگردي و هفته گردشگري خبر داد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14